[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 237.202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

keepitfrosty schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:07:
Ik heb inmiddels ook een 10 tal pakketjes wat verzonden is met china post. Ik heb 5 afhaalpunten bij mij in de buurt. Gaat het altijd automatisch naar degene die met de postcode checker op postnl het dichtstbij is? Bij mij scheelt dat soms maar 100 meter. Maar om nu elke week 5 afhaalpunten af te gaan bellen of er ook wat ligt.
Je krijgt toch wel een briefje in de bus lijkt me?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08 16:11
Hooglander1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:08:
[...]

Nou dat vraag ik mij dus af of ze dat in alle gevallen doen. Als dat zo is dan is het geen probleem natuurlijk en hoef ik ook niet elke week te gaan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het meest frustrerende is wel de willekeur en het feit dat het zo'n zoekplaatje geworden is om je pakjes ergens boven water te krijgen...

Voorheen raakten ze 'gewoon' kwijt, op weg van China naar NL. Nu gaan de pakjes ook hier rondzwerven... :'(

Onze postnl afhaalpunten zitten minimaal 5km van ons huis vandaan. De ene keer op de ene lokatie, de andere keer bij de andere supermarkt (5km in noordelijke richting of 5km in oostelijke richting).
En soms wel een briefje, soms niet. M.a.w. nu komt iedereen maar vragen bij de supermarkten of er soms iets ligt... en daar worden ze, begrijpelijk, ook niet blij van... :-(

Het argument van postnl dat al die pakjes-ophalers-van-goedkope-china-webwinkels potentiële klanten zouden zijn voor het afhaalpunt is gewoon kul. Nu ontstaat er alleen maar ergernis en langere wachtrijen. En de supermarkt postbaliemedewerkers moeten maar vriendelijk blijven glimlachen tegen al die geïrriteerde pakjes zoekers... ;)

Eigenlijk zou postnl een online dienst moeten hebben waar je op basis van je NAW gegevens zou kunnen zien of er iets ergens ligt... (dus zonder een trackingnummer)
Want die fantasie trackingnummers (soms wel, soms niet) uit verweggistan werken vaak helemaal niet.

Kortom, omdat het allemaal zo vaag is, is er ook weer dit topic. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Je krijgt dus niet altijd een briefje in de bus. Dat maakt het heel irritant. Ik snap dat voor sommigen mensen het afhalen beter werkt, voor sommige het aanbieden aan de deur.

Ik heb een algemene klacht ingediend bij PostNL, met wat juridische ondersteuning, om uit te zoeken op basis waarvan ze denken niet te hoeven aanbieden. Want, gratis verzending of niet uit China, uiteindelijk is de dienst die bij PostNL wordt afgenomen 'bezorgen thuis' en niet 'afhalen ergens'.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vooral dat ja. Dat 'ergens'. :(

BTW: ik heb de website van postnl nog eens zitten doorspitten, maar ik kan nergens concrete en/of duidelijke info vinden over al dit pakjes-uit-china-geneuzel.
Volgens mij doen ze (=postnl) alsof er niks aan de hand is... :X

[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 09-11-2015 11:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-08 11:41
CrimsonRider schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:17:
Ik heb een algemene klacht ingediend bij PostNL, met wat juridische ondersteuning, om uit te zoeken op basis waarvan ze denken niet te hoeven aanbieden.
Ik zou ook wel eens willen weten of dit nu een landelijke maatregel is of een regionale. Want, zoals ik al eerder schreef, tot op de dag van vandaag wordt hier alles gewoon aan de deur bezorgd. Ook de pakjes uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CrimsonRider schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:17:
Je krijgt dus niet altijd een briefje in de bus. Dat maakt het heel irritant. Ik snap dat voor sommigen mensen het afhalen beter werkt, voor sommige het aanbieden aan de deur.

Ik heb een algemene klacht ingediend bij PostNL, met wat juridische ondersteuning, om uit te zoeken op basis waarvan ze denken niet te hoeven aanbieden. Want, gratis verzending of niet uit China, uiteindelijk is de dienst die bij PostNL wordt afgenomen 'bezorgen thuis' en niet 'afhalen ergens'.
Geen briefje in de bus krijgen is wel nalatigheid van PostNL. Vergeet niet dat het mogelijk is dat dit alleen in de eerste weken zo is geweest vanwege aanloopproblemen en dat je nu wel gewoon netjes een briefje krijgt. De eerste weken was de onduidelijkheid op het forum erg hoog (wel of niet aan de deur en krijg ik dan wel of niet een papiertje), wat mogelijk hetgeen wat vertroebeld. Als de PostNL het nu nog steeds niet doet, dan moet je daar zeker over klagen (en dan niet bij de afhaalbalie, maar bij PostNL).

Ben bang dat de algemene klacht niet gaat helpen, zelfs niet met juridische ondersteuning. 1, het is niet duidelijk wat er is precies is afgesproken (bezorgen thuis of ergens laten afhalen) en 2, ook al is 1 wel duidelijk, dan ben jij niet degene waarmee de overeenkomst is gesloten. Ofwel, je hebt niks met de afspraak te maken. Degene die hem heeft gemaakt kan controleren of de afspraak is geschonden en zo nodig juridische stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 09:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hooglander1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:08:
[...]

keepitfrosty schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:12:
[...]

Nou dat vraag ik mij dus af of ze dat in alle gevallen doen. Als dat zo is dan is het geen probleem natuurlijk en hoef ik ook niet elke week te gaan checken.
Ik doe ook geregeld wat uit china bestellen. en in principe zou ik er juist blij van worden als ze eens onderhand direct op het afhaalpunt leveren. I.P.V. een halve week rondrijden met mijn pakketje in de auto, en dan weer aanbellen onder werktijd als ik toch niet thuis ben. EN dan alsnog op het afhaalpunt inleveren.

Maar dan moet ik natuurlijk wel weten dat ik het kan ophalen.
Dus krijg je daar u tegenwoordig wel of geen afhaalbriefje binnen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ik zou het ook niet erg vinden zolang in in alle gevallen maar een melding krijg dat ik bij afhaalpunt x iets kan ophalen. Als dat niet het geval is dan is het erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Er is een interne instructie gestuurd, in de weekberichten die ze sturen, daar in stond letterlijk dat ze pakketjes uit China niet meer afleveren. Niets keuze van verzender.

Ik kan alleen dat weekbericht nergens online vinden en in de winkel lieten ze me er geen kopie van maken. Iemand meer geluk? Wellicht bij wat afhaalpunten gewoon vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:43
Mij is het volgende verteld door de pakketbezorger. (in kampen)
Afspraak tussen postnl en chinapost. Geldkwestie. Als je op een chinese site iets besteld met free shipping via china post gaat het naar het afhaalkantoor als je iets meer betaald voor verzending komt het wel thuis

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
CrimsonRider schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:09:
Er is een interne instructie gestuurd, in de weekberichten die ze sturen, daar in stond letterlijk dat ze pakketjes uit China niet meer afleveren.
Nee, dat staat er niet letterlijk. Er staat dat het om aangetekenden gaat, dat zijn pakjes waarvoor je bij ontvangst aan de deur moet tekenen. Voor de meeste pakjes uit China hoeft dat echter niet.

Als je thuis bent als de bezorger komt, is het feit dat jij de deur opent al een soort legitimatie dat je daar rechtmatig bent en dus gerechtigd bent het pakje aan te nemen. Mocht je niet thuis zijn dan brengt de bezorger het alsnog naar het afhaalpunt. Daar moet je je wel legitimeren en je handtekening zetten, dat lijkt me logisch want de depothouder kent jou immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 05:27
heuveltje schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:58:
[...]

Maar dan moet ik natuurlijk wel weten dat ik het kan ophalen.
Dus krijg je daar u tegenwoordig wel of geen afhaalbriefje binnen ?
Ja er komt een briefje door de bus, maar dat gaat blijkbaar wel eens mis. Hier nog nooit gebeurd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 09:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

grun93 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:15:
[...]

Nee, dat staat er niet letterlijk. Er staat dat het om aangetekenden gaat, dat zijn pakjes waarvoor je bij ontvangst aan de deur moet tekenen. Voor de meeste pakjes uit China hoeft dat echter niet.

Als je thuis bent als de bezorger komt, is het feit dat jij de deur opent al een soort legitimatie dat je daar rechtmatig bent en dus gerechtigd bent het pakje aan te nemen. Mocht je niet thuis zijn dan brengt de bezorger het alsnog naar het afhaalpunt. Daar moet je je wel legitimeren en je handtekening zetten, dat lijkt me logisch want de depothouder kent jou immers niet.
http://bestelleninchina.n...ds/2015/10/postnlMEMO.jpg

Daar staat toch echt dat ze een nieuwe dienst hebben die ze meteen op het ophaalpunt droppen.
En dat china post daar gebruik van maakt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
heuveltje schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:46:
http://bestelleninchina.n...ds/2015/10/postnlMEMO.jpg

Daar staat toch echt dat ze een nieuwe dienst hebben die ze meteen op het ophaalpunt droppen. En dat china post daar gebruik van maakt.
Ja, aangetekenden van China Post gaan meteen naar het afhaalpunt. Maar de gewone pakjes niet, toch? En dat klopt ook met m'n eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Het meest vervelende vind ik nog, dat van de 2 afhaalpunten hier, ze precies degene kiezen die het verste weg is en het moeilijkst te bereiken. Heb al contact opgenomen om het vaste afleverpunt te laten wijzigen, maar dat kon niet. Dit wordt automatisch gekozen op basis van mijn postcode. Dus dan kiezen ze degene die het verste weg is. Logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-08 21:37
Nou, ook heel fijn hier zeg (Ik ben 15). Toevallig kom ik na school langs het dichtstbijzijnde postkantoor. Ik kom daar zo aan bij onze Bruna hier en vraag of mijn pakketje er is. Dus ik geef mijn adres en de baliemedewerker zegt dat er inderdaad een pakketje is. Daarna vragen zo voor mijn legitimatie en checken ze de info van mijn id met de pakketgegevens. Die komen dus overeen maar ik moet perse 18 zijn of met een ouder zijn. Is dat niet raar? Ik bedoel maar dat ikzelf gewoon via ideal geld kan overmaken naar weet-ik-veel-wat. Is het dan niet raar dat ik mijn pakketje niet mag afhalen? Want als ik thuis was geweest zou ik het pakketje wel gewoon aan mogen nemen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbiter op 09-11-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Ja, das een vreemde situatie Frostbiter, maar goed, als je 15 ben val je nog onder ouderlijk gezag, met alle, soms tegenstrijdige zaken die daar bij komen kijken. Kan die balieman weinig aan doen. Wel raar systeem.

Maar goed, terug naar PostNL, ik heb antwoord van ze ontvangen en ze beweren in een wat warrig standaard verhaal dat dit een service is die ze bieden en dat China het eerste buitenland is wat daar gebruik van kan maken.
Vanaf 1 oktober worden Aangetekende Pakketten uit China, verzonden door webshops, niet meer aan de deur bezorgd. Dit betekent dat de geadresseerde de zending kan afhalen vanaf de PostNL afhaallocatie. Binnen Nederland kennen we al PakjeGemak.

Dit is nu ook mogelijk voor klanten in het buitenland. De verzendende klant kiest ervoor om deze dienst aan te bieden, en wij voeren deze opdracht uit. Het eerste land waar dit mogelijk is, is China.

Vanaf eind september worden Chinese aangetekende zendingen daarom vaak rechtstreeks naar de afhaallocatie gebracht. Het afhaalbericht wordt de volgende dag per post bij de klanten bezorgd. Dit gaat vooralsnog om aangetekende zendingen > 3,2 cm die niet door de brievenbus passen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Nogal onzinnig, omdat ik het A. geen service vind en B. de verzender daar helemaal niet voor kiest. Die Chinese shop heeft echt geen voorkeur opgegeven.

Ik heb vanzelfsprekend reactie terug gestuurd, met de vraag wie dat, wanneer heeft besloten om pakjes niet meer aan te bieden. Want de verzender heeft het niet verzocht en ik als ontvanger ook niet, dus dat moet dan wel PostNL zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de verzendende klant bedoelen ze vermoedelijke China post en niet de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24
CrimsonRider schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:04:
Ja, das een vreemde situatie Frostbiter, maar goed, als je 15 ben val je nog onder ouderlijk gezag, met alle, soms tegenstrijdige zaken die daar bij komen kijken. Kan die balieman weinig aan doen. Wel raar systeem.

Maar goed, terug naar PostNL, ik heb antwoord van ze ontvangen en ze beweren in een wat warrig standaard verhaal dat dit een service is die ze bieden en dat China het eerste buitenland is wat daar gebruik van kan maken.

[...]

Nogal onzinnig, omdat ik het A. geen service vind en B. de verzender daar helemaal niet voor kiest. Die Chinese shop heeft echt geen voorkeur opgegeven.

Ik heb vanzelfsprekend reactie terug gestuurd, met de vraag wie dat, wanneer heeft besloten om pakjes niet meer aan te bieden. Want de verzender heeft het niet verzocht en ik als ontvanger ook niet, dus dat moet dan wel PostNL zijn geweest.
toon volledige bericht
Wat ik begrepen heb is dat de verzendende klant (China Post) hier wel voor gekozen heeft omdat de de tarieven in het nieuwe contract tussen PostNL en China Post voor bezorging tot aan de deur omhoog zijn gegaan en dat deze nieuwe "service" als goedkoper alternatief is aangeboden aan China Post. Daar PostNL niet direct zaken doet met de chinese webshops zijn deze webshops ook geen klant van PostNL. Als China Post dan (logischer wijs) kiest voor het goedkopere aanbod is dat nog steeds een keuze van de klant van PostNL

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 09-11-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Als mijn pakket/post niet thuisbezorgd wordt ga ik bij PayPal mijn geld terugclaimen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

New Yorker schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:49:
Als mijn pakket/post niet thuisbezorgd wordt ga ik bij PayPal mijn geld terugclaimen.
daar schiet je veel mee op zeg.

Paypal vraagt dan de verzender om een reactie. die geeft tracking nummer door waarop staat dat het netjes bezorgd is (op postkantoor).
jij hebt je pakketje niet, en je krijgt je geld niet terug. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:26:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat de verzendende klant (China Post) hier wel voor gekozen heeft omdat de de tarieven in het nieuwe contract tussen PostNL en China Post voor bezorging tot aan de deur omhoog zijn gegaan en dat deze nieuwe "service" als goedkoper alternatief is aangeboden aan China Post. Daar PostNL niet direct zaken doet met de chinese webshops zijn deze webshops ook geen klant van PostNL. Als China Post dan (logischer wijs) kiest voor het goedkopere aanbod is dat nog steeds een keuze van de klant van PostNL
Klagen bij China Post dan maar:

http://english.chinapost..../category/1408/3925-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zucht, het blijft ook maar door gaan met dat geklaag hè.
Je kunt toch niet verwachten dat free shipping (dus lage verzendkosten) op (blijven) wegen tegen de kosten? Wie betaalt die kosten als de opbrengsten zo laag zijn? Wie betaalt de bezorger, wie betaalt de boot of het vliegtuig, wie betaalt de kosten van PostNL, wie betaalt de kosten van de postsorteerder? Etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Actually, het is voor ons gratis en voor de verzender, de lokale overheid 'subsidieert' de post verzending naar het buitenland om de economie te stimuleren. In Europa zou dat staatssteun zijn, maar daar mag het gewoon.

Het is NIET gratis, gratis bestaat niet, er betaal iemand anders voor.

Dus ja klaag ik, ik neem een dienst af bij een product, de dienst 'zonder meerkosten thuisbezorgen', die dienst krijg ik nu niet. Omdat PostNL eenzijdig besluit dat anders te doen. Daar ga ik niet mee akkoord, zij zitten in de business van pakjes bezorgen, daar zoeken zij maar een oplossing voor.

Het is op zijn best vaag en op zijn ergst een klinkklare leugen dat de verzender er voor kiest. Gebruik maken van de afstand en het feit dat de verzender niet weet hoet de NL postmarkt werkt is niet een bewust keuze maken.

Na dat hele debacle met die schijnzelfstandigen, opheffen van postkantoren en andere bottom-line-first zaken heb ik niet zoveel geduld met of begrip voor dat bedrijf. Dus natuurlijk klaag ik, als ik als consument mijn mond hou, zal er nooit iets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 20:35

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

CrimsonRider schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:21:
Actually, het is voor ons gratis en voor de verzender, de lokale overheid 'subsidieert' de post verzending naar het buitenland om de economie te stimuleren. In Europa zou dat staatssteun zijn, maar daar mag het gewoon.

Het is NIET gratis, gratis bestaat niet, er betaal iemand anders voor.

Dus ja klaag ik, ik neem een dienst af bij een product, de dienst 'zonder meerkosten thuisbezorgen', die dienst krijg ik nu niet. Omdat PostNL eenzijdig besluit dat anders te doen. Daar ga ik niet mee akkoord, zij zitten in de business van pakjes bezorgen, daar zoeken zij maar een oplossing voor.

Het is op zijn best vaag en op zijn ergst een klinkklare leugen dat de verzender er voor kiest. Gebruik maken van de afstand en het feit dat de verzender niet weet hoet de NL postmarkt werkt is niet een bewust keuze maken.

Na dat hele debacle met die schijnzelfstandigen, opheffen van postkantoren en andere bottom-line-first zaken heb ik niet zoveel geduld met of begrip voor dat bedrijf. Dus natuurlijk klaag ik, als ik als consument mijn mond hou, zal er nooit iets veranderen.
Tevens heeft subsidie er niets mee te maken. De prijzen zijn in China / Hong Kong veel lager voor het verzenden van post – pakketten – parcels. De meest voorkomende postdiensten/pakketdiensten zijn Hong Kong post, China Post en Singapore post. Ook kun je bij de verschillende webwinkels kiezen voor betaald verzenden. De betaalde verzenddiensten zijn EMS, FedEx, DHL en UPS. Door de enorme hoeveelheid export, en trucjes zoals het gebruiken van "rest" ruimte in vracht / passagiersvluchten kunnen de prijzen laag blijven.
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Staat in de start post.

Maar goed, punt blijft, als ze "normale" verzendkosten gaan rekenen dan zijn de chinashops zo uit de gratie. Er wordt geshopped omdat het er goedkoop is. Als ik dezelfde prijzen ga betalen als in nederland dan is het heel snel over ;) (en dat geldt voor de meeste mensen).

En ik heb geen problemen met 1 euro verzendkosten, maar dat ga ik niet x4 doen omdat zij het in 4 warehouses hebben liggen.
Het is geen "leugen" dat de verzender ervoor kiest, ze hebben de goedkoopste optie verandert in wat we nu hebben, en een iets duurdere optie toegevoegd voor de "oude standaard".
Netjes is het zeker niet. Maar wij kunnen weinig druk uitoefenen op Postnl. De postagentschappen wel, en de verzender ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

IdieEasy schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:45:
[...]

Het is geen "leugen" dat de verzender ervoor kiest, ze hebben de goedkoopste optie verandert in wat we nu hebben, en een iets duurdere optie toegevoegd voor de "oude standaard".
Netjes is het zeker niet. Maar wij kunnen weinig druk uitoefenen op Postnl. De postagentschappen wel, en de verzender ook.
Verzenders zijn er niet erg blij mee. Krijgen meer te maken met klanten die klagen dat hun pakketje niet aan komt (terwijl het op het afhaalpunt ligt maar er geen notificatie naar de klant is gestuurd of dat die klant de notificatie niet gezien heeft). = meer refunds / resends om die klant tevreden te houden.

Afhaalpunten zijn er denk ik ook niet blij mee. Meer administratie, meer ruimte bezet door al die pakketjes en meer mensen aan hun balie die toch echt niet ineens daar dingen gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CrimsonRider schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:21:Dus ja klaag ik, ik neem een dienst af bij een product, de dienst 'zonder meerkosten thuisbezorgen', die dienst krijg ik nu niet. Omdat PostNL eenzijdig besluit dat anders te doen. Daar ga ik niet mee akkoord, zij zitten in de business van pakjes bezorgen, daar zoeken zij maar een oplossing voor.
Even voor de goede orde:
  1. Je neemt geen dienst af bij PostNL. Hun voeren een opdracht uit voor hun opdrachtgever (China Post), die weer een opdracht uitvoert voor hun opdrachtgever (de Chinese webshop) die een opdracht uitvoert voor hun klant (jij, ik, iedereen die bij hun besteld). We nemen daar de dienst af en nergens anders. Klaag bij PostNL kan zoveel je wilt, maar gaat je niks opleveren. Je hebt namelijk niks met hun afgesproken, hun doen niet meer en niet minder dan dat er aan hun is gevraagd door hun opdrachtgever (China Post).
  2. PostNL besluit zoiets niet eenzijdig. Dat wordt gedaan in afspraak met hun opdrachtgever (China Post). Als China post dit niet of slecht communiceert naar hun opdrachtgever (de webshops) dan ligt daar het probleem. Het kan ook zo zijn dat de webshop zich van de dommen houd om zo niet verantwoordelijk te zijn voor het probleem.
  3. PostNL heeft een oplossing gevonden om 'gratis' verzenden mogelijk te houden. Het was of tarieven omhoog of een andere manier van afleveren tegen hetzelfde tarief. Dat laatste hebben ze (in samenspraak met China Post) gedaan waardoor wij nu nog steeds gratis verzending kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:56
Met andere woorden, als je de keuze hebt tussen China Post & Hong Kong Post. Kies dan de laatste... Blijkbaar hebben ze dit alleen met China Post. Of lees ik dit verkeerd?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volgens mij is de oorzaak vrij simpel. PostNL baalde al heel lang van het contract dat zij hadden met China Post, zeker gezien de vlucht die bestellen in China heeft genomen.
Het vervoerders-contract tussen PostNL en China Post was verlopen en PostNL heeft de kans aangegrepen om ergens in het Nederlandse deel van het proces te bezuinigen op de kosten. Dit hebben ze afgesproken met China Post en is verder op zich prima.

Wat niet prima is, is dat PostNL de wijziging niet vooraf goed heeft uitgedacht en de nieuwe processen (nog) niet op orde heeft. Het allergrootste kritiekpunt is dat pakjes op een afhaalpunt liggen zonder dat de ontvanger daar iets vanaf weet. Als PostNL dit gelijk vanaf 1 oktober goed had georganiseerd, zou het probleem een stuk minder zijn.
Juist door de onduidelijkheid/onzekerheid raken mensen geïrriteerd , beginnen ze te klagen en blijven klagen. Ergens ook terecht, want ik heb de indruk dat PostNL het proces nog steeds niet op orde heeft, terwijl dit al 6 weken op de rit had moeten staan.

Het zou ook nog bewuste struisvogelpolitiek kunnen zijn, want ik vermoed dat het PostNL weinig interesseert als er geen China pakjes meer binnenkomen. De marges daarop zullen voor hun minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 09-08 08:56

krietjur

Where am I?

Onlangs nog besteld bij dealextreme, totaal 3 zendingen, waarvan 2 met tracking. Verstuurd met China Post. Alle zendingen werden gewoon netjes thuis afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Eppo © schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:53:
[...]
Even voor de goede orde:

[list=1]
• Je neemt geen dienst af bij PostNL. Hun voeren een opdracht uit voor hun opdrachtgever (China Post), die weer een opdracht uitvoert voor hun opdrachtgever (de Chinese webshop) die een opdracht uitvoert voor hun klant (jij, ik, iedereen die bij hun besteld). We nemen daar de dienst af en nergens anders. Klaag bij PostNL kan zoveel je wilt, maar gaat je niks opleveren. Je hebt namelijk niks met hun afgesproken, hun doen niet meer en niet minder dan dat er aan hun is gevraagd door hun opdrachtgever (China Post).
Ik neem de dienst wel af, alleen niet bij PostNL, maar bij de verzender. De verzender geeft aan dat ze kiezen voor thuis bezorging, niet voor afhalen. De verzender heeft wel heel veel afstand tot PostNL dus het is een stuk handiger dat ik klaag, dan zij.
• PostNL besluit zoiets niet eenzijdig. Dat wordt gedaan in afspraak met hun opdrachtgever (China Post). Als China post dit niet of slecht communiceert naar hun opdrachtgever (de webshops) dan ligt daar het probleem. Het kan ook zo zijn dat de webshop zich van de dommen houd om zo niet verantwoordelijk te zijn voor het probleem.
Het is eenzijdig omdat zowel de verzender als de ontvanger hier niet in gekend is. Misbruik maken van de fysieke en procedurele afstand tussen China en hier is niet echt in overleg.
• PostNL heeft een oplossing gevonden om 'gratis' verzenden mogelijk te houden. Het was of tarieven omhoog of een andere manier van afleveren tegen hetzelfde tarief. Dat laatste hebben ze (in samenspraak met China Post) gedaan waardoor wij nu nog steeds gratis verzending kennen.
[/list]
Dat kan. Maar dan moeten ze dat zeggen. En niet aankomen dat het een nieuwe dienst is aan mij.

Ik dacht overigens oprecht dat het gesubsidieerd was, ook dankzij een artikel daarover;
Why so cheap?
Low labor cost in China Post.
The developed traffic center with high ratio of automation in Hong Kong Post.
Since the postal services are run by the government, they can be funded or bear a certain amount of loss.
Contracts between Country-Country, eBay, China Post, USPS or so.
bron: https://cargofromchina.com/free-shipping/

Maar goed, dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Kenzi schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:52:
[...]
Verzenders zijn er niet erg blij mee. Krijgen meer te maken met klanten die klagen dat hun pakketje niet aan komt (terwijl het op het afhaalpunt ligt maar er geen notificatie naar de klant is gestuurd of dat die klant de notificatie niet gezien heeft). = meer refunds / resends om die klant tevreden te houden.

Afhaalpunten zijn er denk ik ook niet blij mee. Meer administratie, meer ruimte bezet door al die pakketjes en meer mensen aan hun balie die toch echt niet ineens daar dingen gaan kopen.
Ik was het gaan vragen bij Primera ja, die zijn heel erg niet blij. Ze hebben er geen ruimte voor, voor al die extra pakjes en het normale voordeel, mensen komen in je winkel langs, hebben ze een stuk minder. Schijnbaar zijn wij China-shoppers een stuk minder rokers en kraslot kopers.

De bezorgers tja, die kost het simpelweg werk. Kan ik me voorstellen dat die niet blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]
Even voor de goede orde:
  1. PostNL besluit zoiets niet eenzijdig. Dat wordt gedaan in afspraak met hun opdrachtgever (China Post). Als China post dit niet of slecht communiceert naar hun opdrachtgever (de webshops) dan ligt daar het probleem. Het kan ook zo zijn dat de webshop zich van de dommen houd om zo niet verantwoordelijk te zijn voor het probleem.
je vergeet een stap. De opdrachtgever van China Post is niet de webshop maar de koerier. Webshops betalen aan de koerier om het op te sturen. Die geeft op zijn beurt de opdracht aan China Post.

En als medewerkers van PostNL / post-agentschappen al niet goed op de hoogte zijn van deze maatregel (blijkbaar heeft niet iedereen de interne memo gehad) dan ligt het probleem van communicatie hoogstwaarschijnlijk toch bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Is het tegenwoordig nieuw dat je alle pakketjes die buiten Europa komen op moet halen bij het postkantoor?

Dit vertelde de medewerker bij het afhaal punt, ze kon mij echter niet de reden vertellen waarom dit gebeurt, weet iemand deze wel?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

freestyler2 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:58:
Is het tegenwoordig nieuw dat je alle pakketjes die buiten Europa komen op moet halen bij het postkantoor?

Dit vertelde de medewerker bij het afhaal punt, ze kon mij echter niet de reden vertellen waarom dit gebeurt, weet iemand deze wel?
Tegen mij zeiden ze (servicepunt) alle internationale zendingen, dus alles van buiten NL (en niet alleen buiten EU). Op social media geeft PostNL echter alleen China aan. Mogelijk hebben ze bij 't servicepunt de memo niet goed geïnterpreteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 10-11-2015 16:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:14:
[...]

- Tegen mij zeiden ze alle internationale zendingen, dus alles van buiten NL (en niet alleen buiten EU).
- Op social media geeft PostNL echter alleen China aan.
- En in de praktijk (b)lijkt het alleen voor China Post zendingen te gelden...

Raar dat er verwarring over ontstaat.... :+

[ Voor 6% gewijzigd door ralph075 op 10-11-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kleine edit: De "ze" is het lokale servicepunt, nou ja, een ervan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]
Even voor de goede orde:
  1. Je neemt geen dienst af bij PostNL. Hun voeren een opdracht uit voor hun opdrachtgever (China Post), die weer een opdracht uitvoert voor hun opdrachtgever (de Chinese webshop) die een opdracht uitvoert voor hun klant (jij, ik, iedereen die bij hun besteld). We nemen daar de dienst af en nergens anders. Klaag bij PostNL kan zoveel je wilt, maar gaat je niks opleveren. Je hebt namelijk niks met hun afgesproken, hun doen niet meer en niet minder dan dat er aan hun is gevraagd door hun opdrachtgever (China Post).
  2. PostNL besluit zoiets niet eenzijdig. Dat wordt gedaan in afspraak met hun opdrachtgever (China Post). Als China post dit niet of slecht communiceert naar hun opdrachtgever (de webshops) dan ligt daar het probleem. Het kan ook zo zijn dat de webshop zich van de dommen houd om zo niet verantwoordelijk te zijn voor het probleem.
  3. PostNL heeft een oplossing gevonden om 'gratis' verzenden mogelijk te houden. Het was of tarieven omhoog of een andere manier van afleveren tegen hetzelfde tarief. Dat laatste hebben ze (in samenspraak met China Post) gedaan waardoor wij nu nog steeds gratis verzending kennen.
ralph075 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:11:
Volgens mij is de oorzaak vrij simpel. PostNL baalde al heel lang van het contract dat zij hadden met China Post, zeker gezien de vlucht die bestellen in China heeft genomen.
Het vervoerders-contract tussen PostNL en China Post was verlopen en PostNL heeft de kans aangegrepen om ergens in het Nederlandse deel van het proces te bezuinigen op de kosten. Dit hebben ze afgesproken met China Post en is verder op zich prima.

Wat niet prima is, is dat PostNL de wijziging niet vooraf goed heeft uitgedacht en de nieuwe processen (nog) niet op orde heeft. Het allergrootste kritiekpunt is dat pakjes op een afhaalpunt liggen zonder dat de ontvanger daar iets vanaf weet. Als PostNL dit gelijk vanaf 1 oktober goed had georganiseerd, zou het probleem een stuk minder zijn.
Juist door de onduidelijkheid/onzekerheid raken mensen geïrriteerd , beginnen ze te klagen en blijven klagen. Ergens ook terecht, want ik heb de indruk dat PostNL het proces nog steeds niet op orde heeft, terwijl dit al 6 weken op de rit had moeten staan.

Het zou ook nog bewuste struisvogelpolitiek kunnen zijn, want ik vermoed dat het PostNL weinig interesseert als er geen China pakjes meer binnenkomen. De marges daarop zullen voor hun minimaal zijn.
*knip* een bedrijf niet uit liefdadigheid opereert, maar om geld te verdienen. Of dit, of geen pakketjes meer "gratis" verzonden krijgen. Inderdaad als je €6,95 moet gaan betalen (en dan heeft Chinapost en een evt. koerier buiten NL nog geen marge), dan zou er nog weinig in China worden besteld.

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 10-11-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Afgelopen week weer 2 pakjes binnen gehad uit China die gewoon door de brievenbus werden gedaan. Terwijl een ander pakje bij de supermarkt (5km verderop) bleek te liggen.

Er is geen touw aan vast te knopen... 8)7 En nee, al deze zendingen kenden (tenminste voor mij) geen (her)kenbare tracking nummers oid.

Vandaag twee zendingen gewoon door de brievenbus, terwijl volgens de verkoper er een china post tracking nummer aan gekoppeld was (wat ik overigens nergens kon tracken)

Dus? Dus erg willekeurig allemaal... :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
ehtweak schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:28:
Afgelopen week weer 2 pakjes binnen gehad uit China die gewoon door de brievenbus werden gedaan. Terwijl een ander pakje bij de supermarkt (5km verderop) bleek te liggen.

Er is geen touw aan vast te knopen... 8)7 En nee, al deze zendingen kenden (tenminste voor mij) geen (her)kenbare tracking nummers oid.

Vandaag twee zendingen gewoon door de brievenbus, terwijl volgens de verkoper er een china post tracking nummer aan gekoppeld was (wat ik overigens nergens kon tracken)

Dus? Dus erg willekeurig allemaal... :S
Als het supermarkt pakje groter is dan wat er door je brievenbus kan dan is het niet zo vreemd. Want dat staat volgens mij al ergens in dit topic vermeld dat alles wat door de brievenbus past gewoon thuis bezorgd word en alles wat groter is dan je brievenbus naar een afhaalpunt gaat. Ik heb vandaag ook weer 1 china post pakje door de brievenbus gehad. De andere pakketten die ik verwacht en groter zijn daar nog niks van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nee, het was niet zo groot dat het niet door de brievenbus zou passen. Gewoon de reguliere taaie plastic envelop met wat bubbeltjesvelletjes binnenin.
Er lagen trouwens bij het postnl(supermarkt)ophaalpunt diverse, nog veel kleinere, ex-China enveloppen. Dus grootte is blijkbaar (?) geen criterium... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
ehtweak schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:42:
Nee, het was niet zo groot dat het niet door de brievenbus zou passen. Gewoon de reguliere taaie plastic envelop met wat bubbeltjesvelletjes binnenin.
Er lagen trouwens bij het postnl(supermarkt)ophaalpunt diverse, nog veel kleinere, ex-China enveloppen. Dus grootte is blijkbaar (?) geen criterium... :?
Hm net nog even gechat met een postnl medewerker via de website en die kon mij in ieder geval aangeven welk punt het van de 5 in mijn omgeving is waar de pakjes naar toe gaan. Hij kon schijnbaar wel checken of er in de afgelopen week op pakjes daar voor mij zijn gedropped. Alleen vergeten te vragen of hij er dan vanuit gaat dat de track and trace is omgelabeld naar een postnl code. De pakjes die ik nog verwacht staan al 6 dagen nu op shipped by air status. Toch zo nog maar eens langs de AH om te vragen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 11:44
Naja je krijgt in ieder geval dan nog een briefje in de bus dat er een pakketje uit het buitenland klaar ligt bij het Postnl ophaalpunt met daarbij het adres van dat punt.

Ik blijf het daarnaast ook raar vinden dat de helft nog gewoon aan huis wordt bezorgd(ook grotere pakketjes) en de andere helft op zo'n afhaalpunt wordt gedropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Eh.... nou, nee :N , geen briefje in de bus dat er iets zou liggen bij het afhaalpunt.
Omdat ik er toch moest zijn, (zelf een pakje wegbrengen), gelijk ff gevraagd. En toen bleek er wat klaar te liggen.

Maar ook zoiets: wij hebben hier diverse afhaalpunten bij supermarkten, die beiden ca. 5km hier vandaan zijn. En de ene keer moet je bij de ene wezen, en de andere keer bij de andere... Maar je weet dus nooit vantevoren wat/waar? Logika is totaal zoek... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-08 20:30
Gister nog 3 pakketjes door de brievenbus, vandaag wel een briefje in de bus:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/564377b3e267f/564377b3ba9ca-Point_Blur_Nov112015_181210%7E2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/564377833cfa4/564377830e1ac-Point_Blur_Nov112015_181105%7E2.jpg

Ideaal is minder, maar zolang ze op bovenstaande manier communiceren waar ik mn pakketje kan vinden kan ik er prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08 14:38
Vandaag ook de nieuwe brief in de brievenbus gekregen. Op 28-10 besteld bij fasttech, gisteren dus geleverd bij het lokale postkantoor. Inderdaad met China Post verzonden.

Echter heb ik nog een pakketje onderweg met Singapore Post wat op 28-10 verzonden is. Die ligt nu al twee dagen op "Arrival at destination Post". Hopelijk komt die ook een dezer dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Nou, nadat eerste pakje via China Post was kwijt geraakt, is de resend via Sweden Post netjes aan de deur bezorgd en binnen.

Lijkt mij dat PostNL via Sweden Post net zo goed niks/weinig verdiend, maar goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 11:06
birdie25 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:24:
Laatst wat besteld vanaf AliExpress, lang op gewacht dus dispute geopend omdat de purchase protection zou aflopen. PostNL gevraagd om de trackingcode om te zetten en wat zie ik, mijn pakket heeft 3 weken bij het postagentschap gelegen maar is retour afzender gegaan omdat ik het niet heb afgehaald? Geen briefje in de bus dat het bij het agentschap zou liggen dus hoe moet ik dan weten dat er een pakketje ligt? Stijlvol weer :P
Ik had hetzelfde. Ook een bestelling bij AliExpress. Pakketje heeft 3 weken op het afhaalpunt gelegen maar daar heb ik nooit een briefje van ontvangen. Nu blijkt de bestelling dus ook een retourtje China te hebben gekregen. M'n telefoonnummer staat ook (bijna?) altijd op de pakketjes maar daar doen ze blijkbaar ook niks mee. Een belletje lijkt me een stuk goedkoper dan een pakketje terug sturen naar China.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-08 14:38
Bij de buren heeft iemand al een pakketje ontvangen (via Singapore Post) wat me aan het denken zette. Is het waarschijnlijk dat als hij meerdere dagen op "Arrival at Destination Post (Country: NL)" staat, dat hij bij de douane kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:13

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Stuk of 20 pakketjes met losse componenten die nog binnen moeten komen, tot nu toe alles altijd via de brievenbus ontvangen. Als deze nu standaard naar het postpunt in de buurt gaan is dit wel ontzettend lastig. Aan de andere kant, kan dan wel vaak langs de leuke baliemedewerksters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
3 weken geleden iets besteld bij bangood en nog niets binnen gekomen. Moet ik contact opnemen met post NL ( Het product is besteld zonder track and tracé nummer).

• barrymossel
Vanuit China (dus ook van Banggood) kan het soms wel eens een maand tot langer duren. Dus zou me geen zorgen maken. En anders gewoon even het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt (of alle punten die in de buurt liggen) bellen en vragen of er iets voor je bij is.

• tweakerjunior
Bedankt :)
Ik zal het straks doen

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 00:08
Wat ik in dit topic lees over direct bezorgen bij een afhaalpunt en geen briefje in de bus vind ik schandalig.
Als ze communiceren met briefjes waar en wanneer ik het op kan halen kan ik daar mee leven. (Al snap ik dat mindervaliden hier niet van gediend zijn.)

Op mijn studentenkamer in amsterdam doet DHL hetzelfde. Ik verwachtte een pakketje, was de hele dag thuis. 's Avonds vind ik een briefje in de (gezamenlijke) brievenbus dat er een pakketje voor me ligt bij het afhaalpunt. Niet eens poging gedaan om hem op 8 hoog te bezorgen met de lift.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

yannickie111 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:55:
Wat ik in dit topic lees over direct bezorgen bij een afhaalpunt en geen briefje in de bus vind ik schandalig.
Als ze communiceren met briefjes waar en wanneer ik het op kan halen kan ik daar mee leven. (Al snap ik dat mindervaliden hier niet van gediend zijn.)

Op mijn studentenkamer in amsterdam doet DHL hetzelfde. Ik verwachtte een pakketje, was de hele dag thuis. 's Avonds vind ik een briefje in de (gezamenlijke) brievenbus dat er een pakketje voor me ligt bij het afhaalpunt. Niet eens poging gedaan om hem op 8 hoog te bezorgen met de lift.
Eerlijkgezegd vind ik dat niet eens zo vreemd dat ze niet op de deur van een studentenkamer kommen kloppen. Heb je geen deurbel beneden?

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 00:08
Kenzi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:34:
[...]
Eerlijkgezegd vind ik dat niet eens zo vreemd dat ze niet op de deur van een studentenkamer kommen kloppen. Heb je geen deurbel beneden?
Het is een studentencomplex van 3000+ woningen (12/13 verdiepingen hoog). De deuren beneden zijn open, iedereen kan dus de lift in. Per verdieping heb je 2 "eenheden" van 14 studenten, daar heeft iedereen een eigen bel.
PostNL komt daar ook gewoon aan de deur, maar DHL kiest dus voor de makkelijk weg en duwt beneden gewoon een briefje in de bus.
Voor PostNL is het waarschijnlijk ook wel rendabel, ze hoeven niet voor 1 pakje op en neer, maar voor steekwagen(s) vol. Het gaat elke dag echt om tientallen pakketjes. :+

• keepitfrosty
Zo toch nog een ander afhaalpuntje gebeld en daar kreeg ik mij toch een irritante gozer aan de lijn. Die bleef maar hameren dat er altijd een briefje in je bus gedropped word dat je het kan afhalen. Ook nadat ik aangaf dat er voorbeelden zijn waarbij dat niet gebeurt. De medewerker zo van "neem nu maar van mij aan dat het altijd zo is" Ik: En de voorbeelden dan? Ja dat zijn maar mensen op het internet en die kunnen dat niet weten! (lees: die liegen)

Zucht. Ik ben maar even tot 10 gaan tellen en vriendelijk aangegeven dat wanneer het in mijn geval niet zo is en er toch wat bij hem ligt ik nog wel even terug zou komen.

Verwijderd

keepitfrosty schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:17:
Zo toch nog een ander afhaalpuntje gebeld en daar kreeg ik mij toch een irritante gozer aan de lijn. Die bleef maar hameren dat er altijd een briefje in je bus gedropped word dat je het kan afhalen. Ook nadat ik aangaf dat er voorbeelden zijn waarbij dat niet gebeurt. De medewerker zo van "neem nu maar van mij aan dat het altijd zo is" Ik: En de voorbeelden dan? Ja dat zijn maar mensen op het internet en die kunnen dat niet weten! (lees: die liegen)

Zucht. Ik ben maar even tot 10 gaan tellen en vriendelijk aangegeven dat wanneer het in mijn geval niet zo is en er toch wat bij hem ligt ik nog wel even terug zou komen.
Nou ja, daar kan die persoon toch ook weinig mee als jij zegt dat iemand op internet iets zegt?

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

keepitfrosty schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:17:

volgende keer dat hij een pakketje met jouw naam ziet ligt het daarna in de container ;)
iets met stroop en vliegen :)

maar er is enorm veel verwarring over welke pakjes nu wel en welke nu niet worden thuis bezorgd. kan me indenken dat dat voor miscommunicatie zorgt.

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:22:
[...]

Nou ja, daar kan die persoon toch ook weinig mee als jij zegt dat iemand op internet iets zegt?
Snap ik ook wel hoor maar meer de manier waarop. Ik gaf gewoon aan dat er wat voorbeelden zijn waarbij dat dus niet altijd gebeurt. Hij nam niet eens de moeite om te kijken of er wat lag maar het was gelijk heb je een briefje? Nee? Dan ligt er niks en het komt niet voor dat er geen briefje in je bus ligt.

• keepitfrosty
Kenzi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:24:
[...]

volgende keer dat hij een pakketje met jouw naam ziet ligt het daarna in de container ;)

maar er is enorm veel verwarring over welke pakjes nu wel en welke nu niet worden thuis bezorgd. kan me indenken dat dat voor miscommunicatie zorgt.
Hahaha ja dat denk ik nu ook ja :) Gelukkig is merendeel van dat paar euro prul dus als niet komt is er ook niks aan de hand.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:41
Het is vooral paypal die het er druk mee krijgt. Dan gaat er vanzelf iemand aan de bel trekken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00
*knip*, postNL topic. Niet die van China shopping.

[ Voor 91% gewijzigd door Perkouw op 12-11-2015 17:58 ]

• tweakerjunior
Ik heb de Track and Trace code van mijn pakket gevonden (FTLMY########). Het is jammer genoeg niet een Nederlandse ( Pos Malaysia) . De website geeft aan dat het pakket in Nederland is. Hoe weet ik in welk afhaal punt het is geleverd zonder een Nederlandse Track and Trace code? :)

Date / TimeProcessOffice
31 Oct 2015, 06:30:00AM Item Arrived at Netherlands Netherlands
30 Oct 2015, 17:41:32PM Item Sent to NETHERLANDS MPC PMIH (KLIA)
29 Oct 2015, 18:15:17PM Item Posted Over The Counter to Netherlands MPC PMIH (KLIA)
29 Oct 2015, 17:28:20PM Dispatch PreAlert to Netherlands MPC PMIH (KLIA)

[ Voor 39% gewijzigd door tweakerjunior op 12-11-2015 20:07 ]

• barrymossel
Kenzi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:24:
[...]

Zolang ze maar altijd een briefje in de bus doen, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Dat is helaas schijnbaar niet het geval, maar voor mijn gevoel zijn dat wel de echte uitzonderingen. Net zoals dat een brief van de belasting eens een keer niet aan komt.

Bij mij tot nu toe alles netjes via een briefje gemeld.

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:04
Ik heb momenteel ook weer iets waardeloos met dat PostNL. Ze houden al ruim een week een pakket vast waar ik netjes de douane verklaring voor opgestuurd heb. Ik kreeg vorige week donderdag in de app te zien dat het pakket afgelopen maandag bezorgd zou worden... Dus niet. Al ge-tweet naar PostNL maar alleen de standaard antwoorden. Vandaag maar es gebeld; meneer wacht tot dinsdag...
Het gaat om een tablet met toetsenbord die ik 14 september heb besteld.
Volgende keer word het DHL met de duurdere dingen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Daarvoor moet je in Het grote 'klaag hier over de TNT/PostNL' topic zijn, dit topic gaat specifiek over het niet bezorgen van pakketten uit China, die direct gedropt worden bij een servicepunt ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:26:
@hierboven: Daarvoor moet je in Het grote 'klaag hier over de TNT/PostNL' topic zijn, dit topic gaat specifiek over het niet bezorgen van pakketten uit China, die direct gedropt worden bij een servicepunt ;)
Wrm staat dit op HK.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:04
Mijn eventuele excuses voor de nogal raar overkomende reactie. Maar ik heb nog niet meegemaakt dat naar mijn mening een pakket uit China zolang 'gegijzeld' word door PostNL. En de communicatie met o.a. de app/track trace en de klantenservice verloopt nou ook niet echt soepeltjes.
Zijn er toevallig meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Snoekebeest: Daar is dit topic dus niet voor bedoeld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Zojuist op m'n ophaalpunt van PostNL een pakketje opgehaald.
Blijkt daar aan de andere kant van de balie een mededeling van PostNL te hangen met uitleg waarom ze de pakketjes rechtstreeks naar het ophaalpunt sturen.
Omdat de Chinezen de pakketje meestal gratis verzenden heeft PostNL besloten om zelf geen of zo weinig mogelijk kosten te maken om het te bezorgen.
Het is gewoon dat PostNL zelf niet kan mee delen in betaalde verzendkosten.

Ik zie dit op termijn exploderen, de afhaalpunten zullen ook niet tot in het oneindige er een betaalde medewerker voor inzetten.
Ik zie gebeuren dat als je straks je gratis verzonden pakketje gaat ophalen, dat je bepaalde handlingskosten moet gaan betalen om dat kind te gaan bekostigen.
Denk dat dit wel in de pijplijn zit en dat er momenteel druk wordt uitgezocht of het juridisch wel in orde is om die kosten door de ontvanger te laten betalen.
Zelfde systeem als je voor de eerste keer je medicijnen op gaat halen, betaal je ook flink om een verhaaltje te horen wat je ook al van de dokter hebt gehoord, als ze het al vertellen.
Verder zie ik gebeuren als dit echt uit de hand gaat lopen als je veel besteld, dat je inklaringskosten en BTW moet gaan betalen op het einde van een jaar.
Je staat immers dubbel geregistreerd met je ontvangstadres en je legitimatie bij het afhalen.

Als Rutte met zijn kornuiten al die handel uit China binnen krijgen die ze daar gekocht hebben tijdens hun missie, moeten ze dan ook naar het postagentschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Lfshiu schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:19:
[...]

Nop helemaal niets, anders had ik het wel opgehaald. Volgens mij waren er wel meer mensen rondom augustus/ september die iets bij Gearbest hebben besteld en niets hebben gekregen.
Je zit dan net in die overgangsfase waarbij PostNL pakketjes ging vasthouden op het postkantoor, aan het aantal klachten te zien is in die periode wel eens vergeten(of toen niet bekend bij de bezorgers dat dat moest) om een briefje in de bus te doen.

Trouwens er zijn meerdere mensen die naar het postkantoor zijn gegaan, en er daar achter komen dat er al meerdere pakketjes van gearbest op ze stonden te wachten. Als ze er niet toevallig waren geweest, of een week later, zouden ze zomaar het pakketje kunnen zijn misgelopen en was het pakketje teruggestuurd.

Zie trouwens: [China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn: storing in het pakketsysteem.
Winkel mocht mij het pakket niet meegeven door deze storing.
Waar je vroeger dus gewoon je pakketje thuis kreeg, mag je nu iedere dag naar de winkel en proberen je pakketje mee te krijgen. Mits je al wist dat er een pakketje lag, met die niet aangekomen brieven. Wat een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 15:54

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Raven schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:14:
Tegen mij zeiden ze (servicepunt) alle internationale zendingen, dus alles van buiten NL (en niet alleen buiten EU). Op social media geeft PostNL echter alleen China aan. Mogelijk hebben ze bij 't servicepunt de memo niet goed geïnterpreteerd.
Na alle halve waarheden van PostNL ("de verkoper kiest hier zelf voor") denk ik dat het vooral een kwestie van lopende contracten is. Het contract van China Post was aan vernieuwing toe en toen heeft PostNL deze nieuwe "service" toegevoegd. Met andere postdiensten hebben ze nog lopende contracten. Als die aflopen dan zullen andere landen ook wel te maken krijgen met het nieuwe systeem.
Met de Chinese post kunnen ze makkelijk experimenteren omdat we toch al gewend waren dat pakjes uit China er lang over doen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 12:27
Afgelopen week nog 2 pakketjes binnengekregen. Eentje besteld bij Fasttech via Singapore Post (met tracking) en een van Banggood (zonder tracking) maar daar staat geen koerier op. Beide werden geleverd door de pakketbezorger. De eerste hebben de buren aangenomen en de 2de had hij door de brievenbus gegooid. Vooralsnog heb ik de afgelopen tijd nog niks moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
pakket via aliexpress besteld afzender verstuurd via bpost
vandaag brief in de bus dat ik pakket moet ophalen op servicepunt terwijl ik verwachte dat het pakket bij de deur werd afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:26:
[...]

Na alle halve waarheden van PostNL ("de verkoper kiest hier zelf voor") denk ik dat het vooral een kwestie van lopende contracten is. Het contract van China Post was aan vernieuwing toe en toen heeft PostNL deze nieuwe "service" toegevoegd. Met andere postdiensten hebben ze nog lopende contracten. Als die aflopen dan zullen andere landen ook wel te maken krijgen met het nieuwe systeem.
Met de Chinese post kunnen ze makkelijk experimenteren omdat we toch al gewend waren dat pakjes uit China er lang over doen.
Haha, lekker spuit 11 ;) Dat is volgens mij ook wel de algemene conclusie van het gehele topic. PostNL verdient te weinig om rendabel de pakketjes van China Post op deze manier te bezorgen, dus hebben ze een alternatief bedacht. En daar zijn veel mensen verdrietig over ;w
En ja de kans is groot dat dit voor andere verzenders ook gaat gelden. Want hoe kun je in hemelsnaam een pakje vanaf de andere kant van de wereld hierheen krijgen, voor dat minimale tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het blijft verwarrend... 8)7 de beweegredenen van postnl om wel chinese pakjes door de pakketbezorger aan huis te laten bezorgen... 7(8)7

Had op 9 november een spiraalsnoertje (EUR 2,60) besteld. (eBay)
(shipping a 25 cent). Het snoertje had makkelijk in een platte envelop gepast, maar was verpakt in een vierkant kartonnen doosje en dat zat weer in het bekende grijze chinese plastic.
Met als gevolg dat het niet door de brievenpas past.

En vanochtend stond de postnl pakketbezorger op de stoep met het vierkante plastic pakje, met 3S code, scande de barcode (bleep bleep) en overhandigde mij het pakje...

M.a.w. nu wordt het weer wel bezorgd aan huis door de pakjesman???

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

ehtweak schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:14:
Het blijft verwarrend... 8)7 de beweegredenen van postnl om wel chinese pakjes door de pakketbezorger aan huis te laten bezorgen... 7(8)7

(shipping a 25 cent). Het snoertje had makkelijk in een platte envelop gepast, maar was verpakt in een vierkant kartonnen doosje en dat zat weer in het bekende grijze chinese plastic.

En vanochtend stond de postnl pakketbezorger op de stoep met het vierkante plastic pakje, met 3S code, scande de barcode (bleep bleep) en overhandigde mij het pakje...

Was het untracked? Tot nog toe heb ik al mijn untracked bestellingen gewoon thuisbezorgd gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ehtweak schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:14:

Dat is standaard service voor alle brieven/pakketjes die niet in de brievenbus passen. Ze dachten dus eerst bij het sorteren dat het wel zou passen, maar uiteindelijk toch net niet. Dan wordt het altijd bezorgd.

Het werd dus niet als China Post (pakket) meer behandeld, maar als reguliere briefpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 05:10

FCC

Had 6 november een keukenmes besteld bij Aliexpress, kreeg netjes een RS-NLcode en is gister door PostNL aan de deur bezorgd. Was ik wel blij mee :D
En gelukkig geen extra kosten terwijl het een mes was van zo'n 35 euro.
Wel een sticker op het pakketje met "Goederen die niet voldoen aan de voorwaarden van artikelen 9 en 10 van het Verdrag tot oprichting van de E.E.G." Iemand enig idee wat dat betekent?

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:57
FCC-gast schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:08:
Wel een sticker op het pakketje met "Goederen die niet voldoen aan de voorwaarden van artikelen 9 en 10 van het Verdrag tot oprichting van de E.E.G." Iemand enig idee wat dat betekent?
Dat heeft iets met import te maken. Het pakketje wordt via een ander land de EU binnengebracht en vanuit daar doorgestuurd naar Nederland. Bij het binnenbrengen in dat andere land gaat het pakketje niet langs de douane, maar krijgt het zo'n sticker omdat het in Nederland nog moet worden ingeklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:36:
[...]
maar krijgt het zo'n sticker omdat het in Nederland nog moet worden ingeklaard.
Wat in mijn ervaring nooit gebeurd.
Wellicht omdat het via een andere balie binnenkomt, als het via een ander Europees land aankomt, dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-08 05:10

FCC

Tom-Z schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:36:
[...]
Dat heeft iets met import te maken. Het pakketje wordt via een ander land de EU binnengebracht en vanuit daar doorgestuurd naar Nederland. Bij het binnenbrengen in dat andere land gaat het pakketje niet langs de douane, maar krijgt het zo'n sticker omdat het in Nederland nog moet worden ingeklaard.
Thanks, weer wat geleerd ;)
ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:36:
[...]

Wat in mijn ervaring nooit gebeurd.
Wellicht omdat het via een andere balie binnenkomt, als het via een ander Europees land aankomt, dat weet ik niet.
Bij dit pakketje dus ook niet, anders had ik moeten betalen :*)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 16:54
En nu wordt het wachten op de eerste china webshops die niet meer aan nederland willen leveren, omdat de pakketjes vaak retour worden gestuurt door postnl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werkte tot 1 september nog als zaterdagbezorger pakketdienst bij postnl. Alle Chinese pakketjes gaan gewoon naar de deur(1x) en daarna naar postkantoor met briefje in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:53:
Ik werkte tot 1 september nog als zaterdagbezorger pakketdienst bij postnl. Alle Chinese pakketjes gaan gewoon naar de deur(1x) en daarna naar postkantoor met briefje in de bus.
Sinds 30 september is het veranderd. Dus voor die tijd gebeurde het nog wel ;)
Bedankt voor het meedenken!

Hebben ze je ontslagen omdat ze minder mensen nodig hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee helemaal niet, het was altijd druk en genoeg bezorgers. Ik heb mijn contract af laten lopen op 1 september om me te focusen op afstudeerstage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:34
Ik heb voor het eerst ook met deze nieuwe "service" te maken gehad. Pakketje inmiddels 4,5 week "onderweg". Geen brief in de brievenbus gehad.

Vandaag maar eens langs het lokale afhaalpunt gelopen; lang leve de regen :-(
Daar konden ze niet zoeken op postcode, wel op barcode. Aangezien ik alleen een china-post trackingnr heb, schoot ik daar niet zoveel mee op.

Van de postnl-medewerker het nummer van de klantenservice gekregen. Die heb ik gebeld, zij konden wel zoeken op postcode. Het pakketje bleek al 2 weken op het afhaalpunt te liggen. Telefonisch de barcode doorgekregen.

Vanmiddag na het werk dus maar weer door de regen om het pakketje op te halen:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mogen wij (= medelezers) ook dat telefoonnummer weten wat je kunt bellen om te achterhalen of er soms iets voor een postcode ergens ligt te verstoffen bij een afhaalpunt?

Danku. _/-\o_

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik heb hier 14 afhaalpunten.
Moet ik nu 1voor1 elke dag langsgaan?

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 24-11-2015 23:13 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

0900 0990 45ct per gesprek.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Het wordt nog irritanter:
Bij het ophalen wil ik de postnl-barcode doorgeven, vertelt de (een andere) medewerker dat dat niet hoeft, omdat ze de pakketjes op huisnummer gesorteerd hebben liggen. 8)7
Het pakketje hadden ze zo kunnen pakken dus, maar als je de barcode niet weet mogen ze pakketje niet meegeven.

Ik laat verplicht mijn rijbewijs zien waar ze kunnen zien dat ik echt de geadresseerde ben, maar dat is blijkbaar niet voldoende. Je krijgt dus wel telefonisch (zonder controle) de barcode van de klantenservice.

Waarschijnlijk gaan ze ons net zo lang pesten totdat we niets meer in China willen bestellen... :(
djiedjee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:51:
Ik heb voor het eerst ook met deze nieuwe "service" te maken gehad. Pakketje inmiddels 4,5 week "onderweg". Geen brief in de brievenbus gehad.

Vandaag maar eens langs het lokale afhaalpunt gelopen; lang leve de regen :-(
Daar konden ze niet zoeken op postcode, wel op barcode. Aangezien ik alleen een china-post trackingnr heb, schoot ik daar niet zoveel mee op.

Van de postnl-medewerker het nummer van de klantenservice gekregen. Die heb ik gebeld, zij konden wel zoeken op postcode. Het pakketje bleek al 2 weken op het afhaalpunt te liggen. Telefonisch de barcode doorgekregen.

Vanmiddag na het werk dus maar weer door de regen om het pakketje op te halen:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

djiedjee schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:31:
Het wordt nog irritanter:
Bij het ophalen wil ik de postnl-barcode doorgeven, vertelt de (een andere) medewerker dat dat niet hoeft, omdat ze de pakketjes op huisnummer gesorteerd hebben liggen. 8)7
Het pakketje hadden ze zo kunnen pakken dus, maar als je de barcode niet weet mogen ze pakketje niet meegeven.

Ik laat verplicht mijn rijbewijs zien waar ze kunnen zien dat ik echt de geadresseerde ben, maar dat is blijkbaar niet voldoende. Je krijgt dus wel telefonisch (zonder controle) de barcode van de klantenservice.

Waarschijnlijk gaan ze ons net zo lang pesten totdat we niets meer in China willen bestellen... :(

[...]
denk dat dat meer onkunde / onwil is van het afhaalpunt dan beleid van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook een aardige:
Ik kreeg van een verkoper (via eBay) een tracking nummer voor het pakketje van China --> NL.
Heb diverse malen geprobeerd op allerlei websites, inclusief 17track, of er iets zinnigs te zeggen viel aan de hand van het nummer. Iedere keer meldingen in de trant van 'onbekend nummer'.

Contact opgenomen met verkoper, via de berichtenservice van eBay, zegt 'ie dat het zijn klantennummer is bij China Post en dat er niks te tracken valt... 8)7
Tja, waarom vermeld je het dan bij de shipping gegevens van de order? :X

En bij een andere verkoper, die wel een regulier RGxxxxxxxxxCN tracknummer opgaf, blijven alle websites melden:
Destination Country - Netherlands(PostNL) - Unable To Track
Sorry, the tracking number you submitted was unable to track.

Maar wel weer dat het begin november Bejing verlaten zou hebben.
En internationalparceltracking.com van PostNL kan het pakket niet vinden... :N

Tot slot nog een observatie bij één van de lokale post(kantoor)supermarktafhaalpunten (mooi scrabble woord).
Ik moest gisteren daar een pakje wegbrengen.
Behalve PostNL versturen & ontvangen & grabbelton van China producten, zag ik ook twee postzakken van Kiala staan. Plus twee rolcontainers met UPS logo (die werden net bijgevuld) en ook nog eens een DPD pickuppunt. Kortom, het is wel te begrijpen dat ze bij zo'n supermarkt een beetje gek worden van al dat postkantoortje spelen. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik snap dat ze het nu vooral als lastig ervaren, maar (commercieel gezien) het is ook een kans.

Bedrijven die de afhaalpakketstroom goed weten te regelen tegen redelijke kosten, hebben misschien over 2 jaar de halve chinese pakketstroom in handen.
Wij zijn met ons allen de klant, als ze hier nou eens goed naar luisteren in plaats van tegenwerken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
De reden dat PostNL d Chinese pakketten bij een PostNL locatie laat bezorgen is pure kostenbesparing die het diepste inhakt bij ZZP'ers.

Als ZZP'er voor PostNL krijg je namelijk betaald per keer dat je ergens stopt (dus per adres) en daar boven op een toeslag voor het aantal pakketten.

Persoonlijk ken ik iemand die er werkt en hij krijgt €1,15 per stop en daarnaast €0,16 per pakket.
Voor 3 pakketten bezorgen op 1 adres krijgt hij dus €1,15 + €0,48 = €1,63

Stel je voor dat hij 15 Chinese pakketten in zijn route heeft. Daarvoor kreeg hij voor deze toestand 15*€1,31 = €19,65. (Mits op elk adres enkel het Chinese pakket aangeboden wordt.)

Nu moet hij naar een PostNL punt rijden en stopt hij daar dus 1x voor €1,15 en krijgt daarnaast voor 15 pakketten 15*€0,16=€2,50 wat €3,65 in totaal is.

Deze regeling heeft daarnaast ook impact op bezorgers in loondienst (met name via uitzendbureau's) die dus minder lang werken omdat de pakketten (vaak niet eens door hun zelf) direct naar het PostNL punt worden bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 10:00
Maar dat kost ook veel minder tijd dan bij 15 adressen stoppen, dus hij kan meer pakketten per dag bezorgen. Daarnaast is het PostNL punt altijd open, terwijl bij huisadressen de helft van de tijd niemand aanwezig is, en dan krijg je niks.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.