Tevens wordt PostNL ws per kg of per container betaald door China Post en komt dat neer op veel minder dan 1 euro per pakket, dus ze leggen er al op toe.
De bezorgers rijden een vaste route, waarin er nu dus ineens 15 adressen willekeurig wegvallen. In principe ben je met die 15 pakketten niet zo gek lang bezig, als het maar in de route zit.Kitano schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:30:
Maar dat kost ook veel minder tijd dan bij 15 adressen stoppen, dus hij kan meer pakketten per dag bezorgen. Daarnaast is het PostNL punt altijd open, terwijl bij huisadressen de helft van de tijd niemand aanwezig is, en dan krijg je niks.
De route van de ZZP'ers gaat hierdoor niet wijzigen. Ze hebben nu minder adressen en dus ook minder geld. Ze zullen dus wel wat sneller klaar zijn, maar dat weegt zeker niet op tegen de lagere vergoeding die ze overhouden.
Kiala/UPS is hetzelfde en doet de transport naar de AH's als je iets op Bol.com hebt besteld. Maar inderdaad, het is soms zo'n chaos, medewerkers snappen het niet of ze kunnen het niet vinden.ehtweak schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:09:
Ook een aardige:
Ik kreeg van een verkoper (via eBay) een tracking nummer voor het pakketje van China --> NL.
Heb diverse malen geprobeerd op allerlei websites, inclusief 17track, of er iets zinnigs te zeggen viel aan de hand van het nummer. Iedere keer meldingen in de trant van 'onbekend nummer'.
Contact opgenomen met verkoper, via de berichtenservice van eBay, zegt 'ie dat het zijn klantennummer is bij China Post en dat er niks te tracken valt...![]()
Tja, waarom vermeld je het dan bij de shipping gegevens van de order?
En bij een andere verkoper, die wel een regulier RGxxxxxxxxxCN tracknummer opgaf, blijven alle websites melden:
Destination Country - Netherlands(PostNL) - Unable To Track
Sorry, the tracking number you submitted was unable to track.
Maar wel weer dat het begin november Bejing verlaten zou hebben.
En internationalparceltracking.com van PostNL kan het pakket niet vinden...
Tot slot nog een observatie bij één van de lokale post(kantoor)supermarktafhaalpunten (mooi scrabble woord).
Ik moest gisteren daar een pakje wegbrengen.
Behalve PostNL versturen & ontvangen & grabbelton van China producten, zag ik ook twee postzakken van Kiala staan. Plus twee rolcontainers met UPS logo (die werden net bijgevuld) en ook nog eens een DPD pickuppunt. Kortom, het is wel te begrijpen dat ze bij zo'n supermarkt een beetje gek worden van al dat postkantoortje spelen.
En tot mijn verbazing...
Die zending met notabene dat trackingnummer RGxxxxxxxxxCN, werd vandaag gewoon door de brievenbus gedaan.
M.a.w. geen tracking, geen scan door de postnl pakjesman, maar gewoon een dikke bubbelenvelop die door de reguliere postbode, door de brievenbus werd gedaan.
Blijft ondoorgrondelijk... (?)
Die zending met notabene dat trackingnummer RGxxxxxxxxxCN, werd vandaag gewoon door de brievenbus gedaan.
M.a.w. geen tracking, geen scan door de postnl pakjesman, maar gewoon een dikke bubbelenvelop die door de reguliere postbode, door de brievenbus werd gedaan.
Ik heb gisteren mijn Coolblue pakketje afgehaald bij de lokale primera (gekozen om hem hier af te halen omdat ik weinig thuis ben)
Gisterochtend kreeg ik netjes een mailtje dat mijn pakketje klaar lag
* ImNotnoa gaat naar de primera
"Ik kom mijn Coolblue pakketje halen, staat op naam van [naam]"
* ImNotnoa gaat naar de primera
"Nee ik heb alleen een email dat hij hier klaar zou liggen"Heb je een afhaalbewijsje bij je?
"Ik heb geen papieren afhaalbewijs, ik heb een email dat hij klaarligt, en hier mijn paspoort zodat je kan zien dat ik ook de geadresseerde op het pakketje ben"Ik moet toch echt een papieren afhaalbewijs zien anders kan ik hem niet meegeven
"Dit pakketje komt van een NEDERLANDSE webshop, ik heb ervoor gekozen hem hier op te halen en het ENIGE wat ik heb is DEZE email *laat telefoon met email zien*"Nee ik moet echt een papiertje zien, ik word gek van al die china pakketjes en ik kan niet controleren of jij wel de ontvanger bent zonder papiertje
Die mensen op het afhaalpunt snappen er zelf ook niets meer vanVoor deze keer krijg je hem mee maar de volgende keer moet ik toch echt een afhaalbewijs op papier hebben
Try SCE to Aux
Exact het zelfde gehad met een pakketje van cool-blue. Had toen alleen nog toen ik die digitale handtekening op die tekentablet zette dat ze zeiden:
Uiteindelijk toch meegekregen...'ja die handtekening lijkt niet erg op die van je ID kaart...'
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Daarom print ik altijd even het mailtje dan gaat het wel goedImnoa schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:08:
Ik heb gisteren mijn Coolblue pakketje afgehaald bij de lokale primera (gekozen om hem hier af te halen omdat ik weinig thuis ben)
* pacificocean gaat naar de primera
[...]
"Nee ik heb alleen een email dat hij hier klaar zou liggen"
[...]
"Ik heb geen papieren afhaalbewijs, ik heb een email dat hij klaarligt, en hier mijn paspoort zodat je kan zien dat ik ook de geadresseerde op het pakketje ben"
[...]
"Dit pakketje komt van een NEDERLANDSE webshop, ik heb ervoor gekozen hem hier op te halen en het ENIGE wat ik heb is DEZE email *laat telefoon met email zien*"
[...]
Die mensen op het afhaalpunt snappen er zelf ook niets meer van
Ze zien mijn paspoort, een mailtje faken lijkt me makkelijker dan een identiteit faken (voor een pakketje van nog geen 120 euro)pacificocean schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:40:
[...]
Daarom print ik altijd even het mailtje dan gaat het wel goed
Try SCE to Aux
Dat weet jij, dat weet ik, maar niet die dame bij de afhaal balie. Of ze denkt er in ieder geval niet bij na.Imnoa schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:42:
[...]
Ze zien mijn paspoort, een mailtje faken lijkt me makkelijker dan een identiteit faken (voor een pakketje van nog geen 120 euro)
Ik heb net mijn 1e China (AliExpress) pakketje opgehaald bij de lokale postkantoor. Er was thuis nergens een briefje te bekennen dat mijn pakketje op het postkantoor lag.
Ik had al mijn pakketje zitten te volgen met 17track enzo, maar daar valt weinig te zien (vooral niet als het pakketje buiten China bevind). Toevallig keek ik eergisteren even op internationalparceltracking.com en heb daar de Chinese trackingnummer ingevoerd en zag gelijk de bijbehorende PostNL nr en dat die net in Nederland was aangekomen.
Ik vind het wel apart dat ik dit zelf moest uitvogelen en helemaal geen briefje hierover krijg.
Ik had al mijn pakketje zitten te volgen met 17track enzo, maar daar valt weinig te zien (vooral niet als het pakketje buiten China bevind). Toevallig keek ik eergisteren even op internationalparceltracking.com en heb daar de Chinese trackingnummer ingevoerd en zag gelijk de bijbehorende PostNL nr en dat die net in Nederland was aangekomen.
Ik vind het wel apart dat ik dit zelf moest uitvogelen en helemaal geen briefje hierover krijg.
Het briefje komt misschien later nog? Als het pakket net pas in NL was hebben ze natuurlijk nog geen kans gehad om een briefje te sturen.xileS schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:38:Toevallig keek ik eergisteren even op internationalparceltracking.com en heb daar de Chinese trackingnummer ingevoerd en zag gelijk de bijbehorende PostNL nr en dat die net in Nederland was aangekomen.
Je mist het stukje, dat ik hem vandaag al opgehaald heb ;p. Dus ik denk niet dat er nog een briefje komt. Vind dit ook wel vreemd als ze toch al een briefje moeten bezorgen hadden ze net zo goed af kunnen geven. Deur staat hier gewoon open overdag.Tom-Z schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:08:
[...]
Het briefje komt misschien later nog? Als het pakket net pas in NL was hebben ze natuurlijk nog geen kans gehad om een briefje te sturen.
Hier ook zo´n verhaal... Zonder aankondiging, brief of andere vorm van communicatie gedumpt bij een PostNL locatie. Zelf moeten uitvinden, maar pakketje lag er inmiddels al 14 dagen. Kom ik aan bij het PostNL servicepunt, hebben ze het pakketje wel bij hun ingecheckt staan, maar is t (inmiddels) nergens meer te vinden. D'r wordt nu een zoektocht gestart, maar heb er geen hoop in dat het ooit nog gevonden gaat worden.
Oh ja het rare is ook nog dat ik gisteren ook gewoon een China pakketje van Banggood thuis bezorgd kreeg, maar die andere pakketje werd dus op het postkantoor bezorgd
. En het postkantoor zei weer dat alle pakketjes uit Japan (maar ze bedoelde denk ik China) op postkantoor worden bezorgd, maar een andere medewerker sprak haar weer tegen. Nee niet alle..
Beetje verwarrend zo.
Beetje verwarrend zo.
Echt belachelijk hoe het loopt met PostNL. Als ze het proces op orde hebben, zou het nog redelijk zijn, maar dat je maar moet gokken of (en waar) je pakje er is vind ik echt van de zotte.
Vraag me af of dit wettelijk eigenlijk wel mag? Volgens mij hebben ze wel een (prestatie)plicht en zouden ze de pakjes niet zomaar ergens zonder kennisgeving mogen dumpen.
Vraag me af of dit wettelijk eigenlijk wel mag? Volgens mij hebben ze wel een (prestatie)plicht en zouden ze de pakjes niet zomaar ergens zonder kennisgeving mogen dumpen.
LOL, Toen ik vroeg of er nog pakketjes lagen voor mij, omdat ik wat bij Chinese webshops had besteld vertelde de dame van het postagentschap dat ze 2 rolcontainers pakketjes hadden geweigerd van postnl. Niemand die weet wat er vervolgens met de pakketjes gebeurd is.
Kwestie van tijd dat ze niet meer naar Nederland gaan bezorgen.
[ Voor 3% gewijzigd door New Yorker op 29-11-2015 23:09 ]
Weg
Dat is misschien zo bij jou, maar dat is zeker niet overal zoRub147 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:20:
[...]
Kiala/UPS is hetzelfde en doet de transport naar de AH's als je iets op Bol.com hebt besteld.
Hoi!
Een gratis alternatief is uiteraard te vinden met een simpele Google opdracht. Maar weet niet of dit nummer hier gepost mag worden volgens de regels van tweakers....Gutteguttegut schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:17:
0900 0990 45ct per gesprek.
Wat een ongelofelijke onzin van PostNL, natuurlijk is dat hele bedrijf (uitgezonderd meeste bezorgers, die bij mij doen nml prima werk en zijn altijd vriendelijk) één grote rotzooi en een actie als deze zou ons eigenlijk niet moeten verbazen.
Ik heb tot nu toe (op 1 duurder item na) alles unregistered verzonden (waar ik overigens nog steeds codes bij kreeg die het af en toe deden) en alles is via de pakketpost of brievenbus binnengekomen. Het zou toch werkelijk te zot voor woorden zijn als ik voor ieder pakketje naar de supermarkt kan racen? Ze moeten die briefjes toch ook afleveren? Lijkt me net zo makkelijk om dan gewoon het pakketje erbij te gooien
Buiten het ophalen, zit ik persoonlijk met een ander "probleem". Als het bij postkantoor zou worden afgeleverd zou iedere keer een van mijn ouders moeten gaan halen omdat ik geen 18 ben, wat natuurlijk echt ondoenlijk is. Ik zie het al voor me: "ja pa ga na je 11-urige werkdag nog even langs de supermarkt om daar 20 minuten in de rij te wachten op een pakketje van me. Oh ja, doe dat de volgende 5 dagen ook nog maar", want bij mij is altijd alles apart verzonden zodat het zogenaamd sneller gaat.
Nee jongens, dan betaal ik maar 15 euro voor de DHL met een wat grotere bestelling. En dan ga ik ook geen pakketjes meer verzenden met PostNL en vergeet die kerstkaarten maar helemaal. Doei.
Ik heb tot nu toe (op 1 duurder item na) alles unregistered verzonden (waar ik overigens nog steeds codes bij kreeg die het af en toe deden) en alles is via de pakketpost of brievenbus binnengekomen. Het zou toch werkelijk te zot voor woorden zijn als ik voor ieder pakketje naar de supermarkt kan racen? Ze moeten die briefjes toch ook afleveren? Lijkt me net zo makkelijk om dan gewoon het pakketje erbij te gooien
Buiten het ophalen, zit ik persoonlijk met een ander "probleem". Als het bij postkantoor zou worden afgeleverd zou iedere keer een van mijn ouders moeten gaan halen omdat ik geen 18 ben, wat natuurlijk echt ondoenlijk is. Ik zie het al voor me: "ja pa ga na je 11-urige werkdag nog even langs de supermarkt om daar 20 minuten in de rij te wachten op een pakketje van me. Oh ja, doe dat de volgende 5 dagen ook nog maar", want bij mij is altijd alles apart verzonden zodat het zogenaamd sneller gaat.
Nee jongens, dan betaal ik maar 15 euro voor de DHL met een wat grotere bestelling. En dan ga ik ook geen pakketjes meer verzenden met PostNL en vergeet die kerstkaarten maar helemaal. Doei.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Persoonlijk is voor mij het ophalen bij het postkantoor niet zo'n probleem. Dat heeft zelfs mijn voorkeur aangezien ik toch nooit thuis ben overdag en het afhaalpunt tot 22.00 open is en zelfs op zondag open.
PostNL moet alleen iets slimmers verzinnen om te laten weten dat het pakketje er ligt. Dat kaartje komt soms niet aan en is in ieder geval bij mij altijd pas een week later binnen dan het pakketje. Daarnaast zijn die afhaalpunten niet ingericht om zoveel pakketjes aan te kunnen. Alles staat er door elkaar en brieven liggen weer op een andere plek dan de pakketjes. Hier kan ook nog wel het een en ander aan verbeteren, bijv. het op alfabet oid sorteren.
PostNL moet alleen iets slimmers verzinnen om te laten weten dat het pakketje er ligt. Dat kaartje komt soms niet aan en is in ieder geval bij mij altijd pas een week later binnen dan het pakketje. Daarnaast zijn die afhaalpunten niet ingericht om zoveel pakketjes aan te kunnen. Alles staat er door elkaar en brieven liggen weer op een andere plek dan de pakketjes. Hier kan ook nog wel het een en ander aan verbeteren, bijv. het op alfabet oid sorteren.
Inmiddels beginnen de chinese verkopers door te krijgen dat er 'iets' aan de hand is...
Ik stuurde een berichtje (via eBay) naar de verkoper met de vraag waar mijn bestelde spullen blijven... (eind oktober besteld). Kreeg ik als antwoord terug "pls check your postoffice. "pls see tracking code".
Terwijl deze specifieke bestelling helemaal geen T&T nummer heeft.
Afijn, maar eens gaan informeren bij de lokale supermarkt (Jumbo in dit geval).
De dame (filiaalmanager) was zeer vriendelijk en maakte keurig tijd voor me. Ging zoeken op naam en op adres/postcode, maar kon niks vinden. Helaas voor mij dus.
Maar wederom hoorde ik een verhaal van hoe de chaos bij PostNL, mbt de chinese pakjes, alleen maar groter wordt.
De dame bij de postbalie woont zelf om de hoek bij het filiaal en haar eigen bestellingen (uit China) moest ze zelf afhalen, bij een andere supermarkt, vijf kilometer verderop!
En soms wel, soms geen briefkaartje in de bus dat er een pakje is aangekomen. En al dan niet ergens klaarligt...
En of het nou wel of niet een R(egistered) zending is, dat schijnt ook niet uit te maken qua afhandeling. Soms wordt 'ie gewoon thuis door de brievenbus gedaan, soms komt de pakjesman er voor langs, en soms moet je er wel, en soms niet voor tekenen op z'n handterminal.
Nu maar hopen dat de chinese verkopers niet moeilijk gaan doen als je gaat claimen dat het niet (meer) aankomt en/of ergens 'verdwijnt' in de logistieke janboel van PostNL.
Wat ik ook niet snap, is dat als er zoveel pakjes blijven liggen (niet opgehaald), dat er dan niet opnieuw een berichtje naar de bestemmeling gestuurd wordt van dat er wat ligt... Terugsturen naar het land van oorsprong lijkt me een duurder grapje...
Ik stuurde een berichtje (via eBay) naar de verkoper met de vraag waar mijn bestelde spullen blijven... (eind oktober besteld). Kreeg ik als antwoord terug "pls check your postoffice. "pls see tracking code".
Terwijl deze specifieke bestelling helemaal geen T&T nummer heeft.

Afijn, maar eens gaan informeren bij de lokale supermarkt (Jumbo in dit geval).
De dame (filiaalmanager) was zeer vriendelijk en maakte keurig tijd voor me. Ging zoeken op naam en op adres/postcode, maar kon niks vinden. Helaas voor mij dus.
Maar wederom hoorde ik een verhaal van hoe de chaos bij PostNL, mbt de chinese pakjes, alleen maar groter wordt.
De dame bij de postbalie woont zelf om de hoek bij het filiaal en haar eigen bestellingen (uit China) moest ze zelf afhalen, bij een andere supermarkt, vijf kilometer verderop!
En soms wel, soms geen briefkaartje in de bus dat er een pakje is aangekomen. En al dan niet ergens klaarligt...
En of het nou wel of niet een R(egistered) zending is, dat schijnt ook niet uit te maken qua afhandeling. Soms wordt 'ie gewoon thuis door de brievenbus gedaan, soms komt de pakjesman er voor langs, en soms moet je er wel, en soms niet voor tekenen op z'n handterminal.

Nu maar hopen dat de chinese verkopers niet moeilijk gaan doen als je gaat claimen dat het niet (meer) aankomt en/of ergens 'verdwijnt' in de logistieke janboel van PostNL.
Wat ik ook niet snap, is dat als er zoveel pakjes blijven liggen (niet opgehaald), dat er dan niet opnieuw een berichtje naar de bestemmeling gestuurd wordt van dat er wat ligt... Terugsturen naar het land van oorsprong lijkt me een duurder grapje...

Heel apart ja. Ik heb nu hetzelfde. Via Aliexpress een zonnebril besteld. Deze is vorige week verstuurd met een RJ CN nummer. Maar ik kan hem op geen enkele tracking website vinden. Berichtje achtergelaten voor de verkoper maar deze reageert niet. Nou afwachten dan maar.. Lijkt me sterk dat het met brievenpost gaat. (Overigens nog 2 bestellingen lopen oa met RI CN nummer andere verkoper. Deze kan ik wel vinden. Zelfde dag verstuurd.)ehtweak schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:57:
En tot mijn verbazing...
Ja een briefje in de bus (de vorige keer niet en toen ik het al opgehaald 3 weken later het briefje alsnog in de bus
). Ik naar het afhaalpunt (drogist in de buurt) maar helaas het is daar een puinhoop en het systeem met pakjes moest opnieuw worden ingeregeld. Komt u morgen nog maar eens kijken we kunnen het briefje nu niet scannen

Er was een landelijke storing bij postnl. Daar heeft het vast mee te maken, niet met dat het een pakketje uit China is.luckyjan schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:25:
Ja een briefje in de bus (de vorige keer niet en toen ik het al opgehaald 3 weken later het briefje alsnog in de bus). Ik naar het afhaalpunt (drogist in de buurt) maar helaas het is daar een puinhoop en het systeem met pakjes moest opnieuw worden ingeregeld. Komt u morgen nog maar eens kijken we kunnen het briefje nu niet scannen
Gewoon twitter gebruiken. De webcare reageert snel en een stuk correcter dan de telefoonluitjes is mijn ervaring. Ook track&trace codes omnummeren gaat altijd prima, en gratis.yannickie111 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:16:
[...]
Een gratis alternatief is uiteraard te vinden met een simpele Google opdracht. Maar weet niet of dit nummer hier gepost mag worden volgens de regels van tweakers....![]()
Zeker. Vroegah gebruikte ik twitter nog best veel, tegenwoordig alleen nog maar om met dit soort bedrijven te kunnen communiceren. En dat werkt vind ik verdacht goed. Waar een mail 5 dagen duurt om te beantwoorden, kan dat op twitter vaak binnen een uur. Ik weet niet waarom en het zou niet moeten kunnen, maar het openbaar klagen kan toch zijn vruchten afwerpen.Frieda schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:17:
[...]
Gewoon twitter gebruiken. De webcare reageert snel en een stuk correcter dan de telefoonluitjes is mijn ervaring. Ook track&trace codes omnummeren gaat altijd prima, en gratis.
Wat bedoel je met t&t-codes omnummeren?
Waarschijnlijk bedoeld ie het omzetten van Chinese T&T naar Nederlandse. Kun je overigens prima zelf doen op www.internationalparceltracking.com. Op het moment dat het pakketje door PostNL gescand is kun je daar het 3S nummer vinden met de Chinese trackingcode.
Jep, dat bedoel ik. De 3S code is vaak al stiekem eerder beschikbaar dan op die site staat, als het pakketje voorgemeld wordt bij PostNL krijgt hij alvast een 3S nummer maar deze staat bij scannen in NL pas op die site.endness schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:16:
Waarschijnlijk bedoeld ie het omzetten van Chinese T&T naar Nederlandse. Kun je overigens prima zelf doen op www.internationalparceltracking.com. Op het moment dat het pakketje door PostNL gescand is kun je daar het 3S nummer vinden met de Chinese trackingcode.
Bij mij heeft de omweg via de lokale boekhandel vooralsnog maar 1 week geduurd.
Het is in die week maar 1 keer gebeurd het kaartje in de bus er eerder was, dan dat ik het pakketje afgehaald had. Ik heb ze op het afhaalpunt laten zien dat op elk pakketje mijn telefoonnummer staat en verteld dat ze me altijd mogen bellen als er ooit een pakketje blijft liggen. Maar sindsdien komen alle China pakketjes bij mij weer gewoon thuis (lees: bij de buren), al valt me wel op dat er soms een sticker "herrouteren" opgeplakt zit.
Het is in die week maar 1 keer gebeurd het kaartje in de bus er eerder was, dan dat ik het pakketje afgehaald had. Ik heb ze op het afhaalpunt laten zien dat op elk pakketje mijn telefoonnummer staat en verteld dat ze me altijd mogen bellen als er ooit een pakketje blijft liggen. Maar sindsdien komen alle China pakketjes bij mij weer gewoon thuis (lees: bij de buren), al valt me wel op dat er soms een sticker "herrouteren" opgeplakt zit.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Mooie boel is dit, sta je 10 minuten in de rij bij je postkantoor om te vragen of ze even voor je kunnen kijken wordt ik afgewezen met het verhaal dat ik een briefje moet hebben ivm de kerstdrukte, of de klantenservice kan bellen om mijn track en trace code om te laten zetten in een nederlandse.
Heeft het nut om de klantenservice te bellen of moet ik gewoon nog afwachten totdat mijn originele track en trace code werkt via: https://www.internationalparceltracking.com/ ?
Dit is de informatie die ik momenteel heb, het zal toch wel binnenkort binnenkomen? Weet iemand raad?
2015-11-27 08:34
Order departed from sorting hub
2015-11-20 01:42
Order departed on flight from origin
2015-11-17 17:07
Item received for processing
Heeft het nut om de klantenservice te bellen of moet ik gewoon nog afwachten totdat mijn originele track en trace code werkt via: https://www.internationalparceltracking.com/ ?
Dit is de informatie die ik momenteel heb, het zal toch wel binnenkort binnenkomen? Weet iemand raad?
2015-11-27 08:34
Order departed from sorting hub
2015-11-20 01:42
Order departed on flight from origin
2015-11-17 17:07
Item received for processing
Als ik via miniinthebox mijn bestelling track met DHL Global Mail Asia dan staat er: Expired.
Is er iets aan de hand
Is er iets aan de hand
Lol vandaag alsnog een kaartje binnen dat mijn pakket op het postkantoor ligt, die ik vorige week al opgehaald heb
.
Beter laat dan nooit, had namelijk helemaal geen briefje meer verwacht.
Beter laat dan nooit, had namelijk helemaal geen briefje meer verwacht.
Gek genoeg blijft post. nl hier mijn China banggood pakketen bezorgen.
Vandaag maar liefst 6 pakketen ontvangen waaronder 7X led spotjes.
Mijn bezorger neemt ze altijd voor me mee, anders wordt het zo'n volle boel bij de bruna volgens hem.
Als ik de bezorger onderweg tegen kom en hij heeft wat voor me zoals vandaag zwaait hij en geeft hij het zo af.
Post. nl maakt er een zooitje van zegt hij, en als hij het zo kan doen voor zijn goede klanten geeft hem dat een beter gevoel.
Hij krijgt met de kerst ook altijd een presentje met een fooi erbij van ons.
Dat kan in een dorp met 5000 inwoners be happy .
Vandaag maar liefst 6 pakketen ontvangen waaronder 7X led spotjes.
Mijn bezorger neemt ze altijd voor me mee, anders wordt het zo'n volle boel bij de bruna volgens hem.
Als ik de bezorger onderweg tegen kom en hij heeft wat voor me zoals vandaag zwaait hij en geeft hij het zo af.
Post. nl maakt er een zooitje van zegt hij, en als hij het zo kan doen voor zijn goede klanten geeft hem dat een beter gevoel.
Hij krijgt met de kerst ook altijd een presentje met een fooi erbij van ons.
Dat kan in een dorp met 5000 inwoners be happy .
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Mijn pakketje blijkt klaar te liggen bij het servicepunt met een omgenummerde barcode 3S RETA. RETA codes zijn toch voor retour afzender?
En als klap op de vuurpijl hebben ze mijn adres waarschijnlijk ook verkeerd omgenummerd. Hij staat op 50 maar ik woon op huisnummer 60. Heb de buren maar aangegeven dat ze die kaart dan bij mij in de bus doen. Maar ik print wel even een track en trace status uit. Blijkbaar krijg je hem dan wel mee?
Sprak trouwens een PostNL postkoerier en die zei allemaal een klacht indienen bij PostNL. Had zelf ook wat besteld uit China wat niet aan. Bij veel klachten draaien ze misschien deze 'service' weer terug.
https://informatie.postnl...ice-email/vraag-consument
had laatst trouwens wel twee pakketjes die thuis werden afgeleverd. Stond op de chineze sticker untracked maar hier in Nederland werden ze wel door de pakketdienst afgeleverd. In theorie zou het misschien net in de brievenbus passen...
En als klap op de vuurpijl hebben ze mijn adres waarschijnlijk ook verkeerd omgenummerd. Hij staat op 50 maar ik woon op huisnummer 60. Heb de buren maar aangegeven dat ze die kaart dan bij mij in de bus doen. Maar ik print wel even een track en trace status uit. Blijkbaar krijg je hem dan wel mee?
Sprak trouwens een PostNL postkoerier en die zei allemaal een klacht indienen bij PostNL. Had zelf ook wat besteld uit China wat niet aan. Bij veel klachten draaien ze misschien deze 'service' weer terug.
had laatst trouwens wel twee pakketjes die thuis werden afgeleverd. Stond op de chineze sticker untracked maar hier in Nederland werden ze wel door de pakketdienst afgeleverd. In theorie zou het misschien net in de brievenbus passen...
[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-12-2015 21:51 ]
Mijn pakketje van Aliexpress van de week opgehaald bij het postkantoor. Het is dat ik het hier in dit topic lees. Anders had ik nog lang kunnen wachten. Geen briefje niks in mijn brievenbus.
Slechte zaak van PostNL..
Hoe wist je dat hij bij het postkantoor lag?Swift92 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:17:
Mijn pakketje van Aliexpress van de week opgehaald bij het postkantoor. Het is dat ik het hier in dit topic lees. Anders had ik nog lang kunnen wachten. Geen briefje niks in mijn brievenbus.
NOT.Jochemd13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:48:
[...]
Hoe wist je dat hij bij het postkantoor lag?
Gewoon proberen. Dat is de nieuwe 'service' PostNL; klanten die ongevraagd langskomen om te neuzen of er soms iets voor ze klaarligt...

Nou nu ik dit zo lees laat ik maar ook is naar de AH jagen vanavond.
wacht al 5 weken op een Miband van banggood, ali bestellingen worden wel gewoon afgeleverd..
wacht al 5 weken op een Miband van banggood, ali bestellingen worden wel gewoon afgeleverd..
Vandaag alsnog een melding gemaakt van een verdwenen China pakje van een week of 6-8 geleden. Gezien de verhalen hier en daaruit afleidend dat het proces nog steeds een puinhoop is, hebben ze mijn klacht wel verdiend.Henkie-Jan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:48:
Wellicht een aanrader voor iedereen, die gedoe heeft omtrent China pakjes. Dat ze een andere werkwijze proberen is hun goed recht. Het feit dat ze er voor iedereen (voor zichzelf, afhaalpunten en ontvangers) een puinhoop van maken, geeft voldoende reden om er flink over te klagen.
Heb tot op heden ook nog steeds geen bericht van het afhalen van het pakketje wat op nummer 50 geregistreerd stond terwijl ik op 60 woon. Is trouwens een fout gemaakt door PostNL. Op het pakketje stond wel keurig 60. Bij het afhalen zei de man al: huh hier staat 50 en daar staat 60 op. Maar door mijn ID kaart en al mocht ik hem toch mee...
Via dit topic daarna via deze link gecheckt: https://www.internationalparceltracking.com/#/searchJochemd13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:48:
[...]
Hoe wist je dat hij bij het postkantoor lag?
Die kwam ik tegen in dit of andere China topic. Via het Chinese t&t nummer kwam ik er achter dat het inderdaad was afgeleverd bij het afhaalpunt.
Hmmm kan daar niks vinden met mijn code die begint met: SGKEN.Swift92 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:38:
[...]
Via dit topic daarna via deze link gecheckt: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Die kwam ik tegen in dit of andere China topic. Via het Chinese t&t nummer kwam ik er achter dat het inderdaad was afgeleverd bij het afhaalpunt.
MITB zegt ook dat ik hem kan tracken via DHL global mail Asia maar dan zegt hij: EXPIRED.
Nou ik heb dus ook mijn pakket binnen van Banggood ,
nu het volgende zit geen sticker van banggood op, maar een sticker van Schiedam 3109AA.
wie kan mij dat uitleggen waarom hij niet in originele verpakking aan komt? want het zit gewoon in een vuilniszak,
en neem aan dat het zo niet uit china komt.
nu het volgende zit geen sticker van banggood op, maar een sticker van Schiedam 3109AA.
wie kan mij dat uitleggen waarom hij niet in originele verpakking aan komt? want het zit gewoon in een vuilniszak,
Nou, toch wel. Banggood is erom bekend met de vuilniszak. Schiedam is hun retour(verzamel)adres.agaam schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:18:
neem aan dat het zo niet uit china komt.
Google:agaam schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:18:
Nou ik heb dus ook mijn pakket binnen van Banggood ,
3109 AA is de postcode van de straat Postbus in Schiedam.

oke dank je voor het antwoord, dacht dat kan toch niet maar wel dusralph075 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:31:
[...]
Nou, toch wel. Banggood is erom bekend met de vuilniszak. Schiedam is hun retour(verzamel)adres.
Mijn banggood pakketje kwam ook gewoon met de bezorger mee.
Viel me wel op dat er totaal geen Chinees teken op het adreslabel staat, sterker nog, in de rechter bovenhoek staat gewoon "post nl port betaald"
Het lijkt erop dat banggood pakketjes in bulk naar NL verscheept en daarna vanuit NL per post verstuurd.
Viel me wel op dat er totaal geen Chinees teken op het adreslabel staat, sterker nog, in de rechter bovenhoek staat gewoon "post nl port betaald"
Het lijkt erop dat banggood pakketjes in bulk naar NL verscheept en daarna vanuit NL per post verstuurd.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
ja dat snap ik ook wel whizzkid

Lekker maf dit..
Drie pakketjes van dezelfde leverancier, dezelfde afmetingen, dezelfde inhoud en dezelfde verzendmethode... Allemaal binnen een week van elkaar verzonden.
2 stuks werden bij de buren bezorgd.
1 stuk moest ik van het postkantoor afhalen.
Drie pakketjes van dezelfde leverancier, dezelfde afmetingen, dezelfde inhoud en dezelfde verzendmethode... Allemaal binnen een week van elkaar verzonden.
2 stuks werden bij de buren bezorgd.
1 stuk moest ik van het postkantoor afhalen.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Bij het postkantoor geweest om pakjes op te halen, blijk ik thuis een pakketje van een ander te hebben gekregen. Het is m'n teamleider die 10 km verderop woont. Gelukkig voor hem geen compromitterende goederen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
er is dus ook wat onderweg van gearbest, nou heb ik via dhl gekeken en staat er dit.
En route to DHL eCommerce Distribution Center
do, december 3, 2015 at 8:44
UNITED STATES
En route to DHL eCommerce Distribution Center
do, december 3, 2015 at 8:44
UNITED STATES
Zou dit het eerste gevolg zijn van de nieuwe service, China-shop die extra kosten rekent voor verzending naar NL?
Lijkt me niet. Was verzending met PostNL vanaf de verkoper. Das niet dus china-post etc. Denk eerder dat ze als foutje het op Gratis hadden staan bij PostNL.ralph075 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:56:
Zou dit het eerste gevolg zijn van de nieuwe service, China-shop die extra kosten rekent voor verzending naar NL?
Dus in principe kun je zonder afhaalbriefje naar de Primera (afhaalpunt) om te vragen of er een pakketje voor je ligt?
Want ik heb 2 SSD's bij TomTop besteld (aparte bestellingen), en 1 kreeg ik al na een week, en de ander heb ik nu (5 weken later) nog niet.
Want ik heb 2 SSD's bij TomTop besteld (aparte bestellingen), en 1 kreeg ik al na een week, en de ander heb ik nu (5 weken later) nog niet.
Ik ben er redelijk vaak langs geweest, nummer a. Nee niet de x-straat a, de y-straat a.Mastermind schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:55:
Dus in principe kun je zonder afhaalbriefje naar de Primera (afhaalpunt) om te vragen of er een pakketje voor je ligt?
Ik heb gewoon gebeld met de klantenservice, 0900-0990 (45cent/gesprek) want ik zit al tijden te wachten op een pakketje zonder trackingnummer. Je hoeft alleen maar je postcode te noemen en zij kunnen zo nakijken of er nog wat in de pijplijn voor je is en zo ja, waar het dan ligt.
Ik doe dit altijd via Twitter: PostNL. Is gratis, en doorgaans krijg ik reactie binnen 1 á 2 uur.grun93 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:34:
Ik heb gewoon gebeld met de klantenservice, 0900-0990 (45cent/gesprek) want ik zit al tijden te wachten op een pakketje zonder trackingnummer. Je hoeft alleen maar je postcode te noemen en zij kunnen zo nakijken of er nog wat in de pijplijn voor je is en zo ja, waar het dan ligt.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Dat is goed om te weten. Vanmiddag maar eens bellen. Vorige week hadden ze bij het gebruikelijke afhaalpunt namelijk (nog) niets liggen. Ik wacht namelijk al te lang op een pakketje van banggood zonder track & trace. Een ander pakketje van hen dat 3 weken later verstuurd is, maar met track en trace, heb ik wel al binnen.
5 orders gedaan, alles wordt netjes bezorgd, maar 1 moet afgehaald worden bij de Poiesz... Zucht... Waren allemaal zonder t&t, dus ik snap de logica helemaal niet meer.
Notabene stond er een verkeerd afhaalpunt op het papiertje, man man man, wat een knullige bedoeling.
Notabene stond er een verkeerd afhaalpunt op het papiertje, man man man, wat een knullige bedoeling.
Laat het ze vooral weten!MartijnAbel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:22:
5 orders gedaan, alles wordt netjes bezorgd, maar 1 moet afgehaald worden bij de Poiesz... Zucht... Waren allemaal zonder t&t, dus ik snap de logica helemaal niet meer.
Tip: https://informatie.postnl...nsument/form1?vkcs=Klacht
Sommige ophaalpunten hebben nu zoveel pakjes liggen, dat er niks meer bij kan. Dan wordt je pakje gewoon naar het volgende afhaalpunt gebracht.MartijnAbel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:22:
Ga ik zeker vanavond even doen! Thxralph075 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:29:
[...]
Laat het ze vooral weten!
Ik werk zelf bij winkel die ook een PostNl pakketpunt heeft. Regelmatig sturen we pakketten retour die niet opgehaald zijn (na 3 weken). Ik denk dat die mensen dus geen briefje in de brievenbus hebben gehad. Als er een telefoonnummer bijstaat dan bel ik ze, maar dat is dus bijna nooit.
Als je ziet wat we de laatste tijd binnen krijgen aan pakketjes uit China, niet normaal!! Ik zal de bezorger van die pakketten eens vragen hoe het zit met thuis afleveren/bij afhaalpunt bezorgen. Echt logica zit er niet in..
Als je ziet wat we de laatste tijd binnen krijgen aan pakketjes uit China, niet normaal!! Ik zal de bezorger van die pakketten eens vragen hoe het zit met thuis afleveren/bij afhaalpunt bezorgen. Echt logica zit er niet in..
Bij mijn postagentschappen begrijpen ze het nog niet in ieder geval dat er niet altijd briefjes worden gestuurd. En als ik met paypal bestel staat altijd mijn tel nr op het pakketje.pilskes schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:12:
Ik werk zelf bij winkel die ook een PostNl pakketpunt heeft. Regelmatig sturen we pakketten retour die niet opgehaald zijn (na 3 weken). Ik denk dat die mensen dus geen briefje in de brievenbus hebben gehad. Als er een telefoonnummer bijstaat dan bel ik ze, maar dat is dus bijna nooit.
Op twitter willen ze zonder afhaal bewijs niks controleren, dus niet op postcode en huisnr. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?BaZnGaNL schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:43:
[...]
Ik doe dit altijd via Twitter: PostNL. Is gratis, en doorgaans krijg ik reactie binnen 1 á 2 uur.
Ze zeggen dat er wat onderweg is. Meer krijg je niet te horen.Rylo schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:25:
[...]
Op twitter willen ze zonder afhaal bewijs niks controleren, dus niet op postcode en huisnr. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?
Circa 4 weken terug iets besteld bij Aliexpress met een tracking code die begint met RI.. en eindigt op ..CN.
Via 17 track staat tot op heden nog: Item is not found at this moment, If necessary, please verify with the package sender and check back later.
Is er een kans dat het untracked is verstuurd via china post en dat het gewoon nog door mijn bus valt? Want met deze code kan ik geen 3S code verkrijgen en ik heb ook nog niets in mijn brievenbus gekregen, een ophaalbewijs of iets dergelijks.
Ik snap dat het nog wel even kan duren, maar misschien dat iemand hier hetzelfde heet gehad. In het ergste geval krijg ik in ieder geval een refund via aliexpress.
Via 17 track staat tot op heden nog: Item is not found at this moment, If necessary, please verify with the package sender and check back later.
Is er een kans dat het untracked is verstuurd via china post en dat het gewoon nog door mijn bus valt? Want met deze code kan ik geen 3S code verkrijgen en ik heb ook nog niets in mijn brievenbus gekregen, een ophaalbewijs of iets dergelijks.
Ik snap dat het nog wel even kan duren, maar misschien dat iemand hier hetzelfde heet gehad. In het ergste geval krijg ik in ieder geval een refund via aliexpress.
Op het moment duren zendingen wat langer ivm. hoeveelheid post.
Wel deze week weer twee pakjes met de bezorger gekregen terwijl ik exact dezelfde vorige keer moest afhalen
Wel deze week weer twee pakjes met de bezorger gekregen terwijl ik exact dezelfde vorige keer moest afhalen

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Ik wacht al sinds 24 november op iets simpelsLED-Maniak schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:49:
Op het moment duren zendingen wat langer ivm. hoeveelheid post.
bij mij hadden ze gisteren wel geprobeert om het te bezorgen, netjes briefje in de brievenbus ook met china post.
Zoekfunctie in dit topicJochemd13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:19:
[...]
Hmmm kan daar niks vinden met mijn code die begint met: SGKEN.
MITB zegt ook dat ik hem kan tracken via DHL global mail Asia maar dan zegt hij: EXPIRED.
http://www.xfl-express.com/
Het laatste bericht:Rub147 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:16:
[...]
Zoekfunctie in dit topic![]()
http://www.xfl-express.com/
Het is wel heel stil vanaf die kant2015/11/27
09:32:00
Onderweg naar DHL eCommerce Distribution Center
Tijd terug een klacht ingediend vanwege een vermist/nooit ontvangen pakje....ralph075 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:29:
[...]
Laat het ze vooral weten!
Mijn melding:
Krijg je dit als antwoord:Ik verwachtte een pakket uit China. Deze heb ik nooit ontvangen, noch heb ik daarover bericht gekregen dat deze op een afhaalpunt zou liggen.
Really....Geachte heer Rxxxx,
Ik bied u mijn excuses aan voor de late reactie op uw mail. Uit uw e-mail begrijp ik dat onze bezorger geen bericht heeft achtergelaten. Hierdoor wist u niet dat uw pakket op het postkantoor aanwezig was. Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent. Mijn oprechte excuses hiervoor.
Onze bezorger hoort bij elke bezorgpoging waarbij u niet thuis bent, u schriftelijk op de hoogte te brengen. Op basis van uw gegevens kan ik niet achterhalen om welke zending het gaat. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, ontvang ik graag de barcode van het betreffende pakket.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Dxxxx Mxxxxx
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik heb 1dec een trackingnr gekregen (Pos Malaysia), de volgende dag stond er dat t onderweg was naar Amsterdam en dat staat er nog steeds. PostNL (Twitter) zegt dat t pakje nog niet bij hun bekend is (dus waarschijnlijk nog onderweg/bij douane). Nog geen briefje van de douane gehad ook. Maja, wat is een normale tijd om te wachten?
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Nog niet. Overigens komt MY post gewoon in de bus!Poekie schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:57:
Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik heb 1dec een trackingnr gekregen (Pos Malaysia), de volgende dag stond er dat t onderweg was naar Amsterdam en dat staat er nog steeds. PostNL (Twitter) zegt dat t pakje nog niet bij hun bekend is (dus waarschijnlijk nog onderweg/bij douane). Nog geen briefje van de douane gehad ook. Maja, wat is een normale tijd om te wachten?
Kijk, dat scheelt weer. Ik ben benieuwd hoe t dan uiteindelijk aangeboden wordt want t past niet door de bus. Bedankt voor t snelle antwoord!Rylo schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:45:
[...]
Nog niet. Overigens komt MY post gewoon in de bus!
[edit] zojuist op mn trackingnr via postnl 'vertaald' naar 3S en komt vandaag! Yay! Is 21 dagen in transit geweest.
[ Voor 15% gewijzigd door Poekie op 24-12-2015 12:44 . Reden: update ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Er blijkt nu ook een pakketje 31 december op het afhaalpunt te liggen. Geen afhaalbericht gehad terwijl er zaterdag wel post wordt bezorgd volgens mij? En op maandag wordt er geen post bezorgd. dus zou ik op zijn vroegst dinsdag een afhaalbericht krijgen... Lekker op tijd. Neem toch aan dat op het moment van bezorging er direct zo'n afhaalkaart uitgeprint kan worden en bezorgd waardoor het tegelijk bij mij in de bus ligt en op het postkantoor?
[ Voor 49% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-01-2016 11:47 ]
Dan haal je het toch gewoon op als je weet dat het daar ligt.Henkie-Jan schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:46:
Er blijkt nu ook een pakketje 31 december op het afhaalpunt te liggen. Geen afhaalbericht gehad terwijl er zaterdag wel post wordt bezorgd volgens mij? En op maandag wordt er geen post bezorgd. dus zou ik op zijn vroegst dinsdag een afhaalbericht krijgen... Lekker op tijd. Neem toch aan dat op het moment van bezorging er direct zo'n afhaalkaart uitgeprint kan worden en bezorgd waardoor het tegelijk bij mij in de bus ligt en op het postkantoor?
Recente ervaring (afgelopen week):
-al een paar maal bij het postnl afhaalpunt gevraagd of er iets lag (geen postkaartje thuisgehad). En in 2 gevallen lag er idd iets klaar. Op vertoon van legitimatie kreeg ik het mee.
-eergisteren een postkaartje van postnl in de brievenbus met zo'n gescande voorzijde van het originele pakje er op geprint.
Vervolgens naar het afhaalpunt gegaan en daar zijn ze een kwartier aan het zoeken geweest tussen de meer dan 100 (!) aziatische pakjes die er opgeslagen lagen.
Uiteindelijk gevonden en op vertoon van mijn legitimatie kreeg ik het mee.
Nog even met de supermarktmanager staan babbelen en ze gaf aan dat ze inmiddels maar mensen gaan bellen (meestal staat er namelijk een telefoonnummer van de geadresseerde op die chinese etiketten). Want ze vond het zo sneu dat ze na 3 weken een pakje weer retour moeten sturen. Terwijl de klanten vaak in het ongewisse zijn. Je hebt immers er voor betaald en je zit er met smart op te wachten. (was ook haar eigen ervaring).
M.a.w. betere service bij het ophaalpunt dan van postnl zelf...
Oh ja, en ook de pakjesman die aan de deur komt brengt nog steeds chinese pakjes rond. Al dan niet met tracking. M.a.w. het blijft willekeur.
-al een paar maal bij het postnl afhaalpunt gevraagd of er iets lag (geen postkaartje thuisgehad). En in 2 gevallen lag er idd iets klaar. Op vertoon van legitimatie kreeg ik het mee.
-eergisteren een postkaartje van postnl in de brievenbus met zo'n gescande voorzijde van het originele pakje er op geprint.
Vervolgens naar het afhaalpunt gegaan en daar zijn ze een kwartier aan het zoeken geweest tussen de meer dan 100 (!) aziatische pakjes die er opgeslagen lagen.
Uiteindelijk gevonden en op vertoon van mijn legitimatie kreeg ik het mee.
Nog even met de supermarktmanager staan babbelen en ze gaf aan dat ze inmiddels maar mensen gaan bellen (meestal staat er namelijk een telefoonnummer van de geadresseerde op die chinese etiketten). Want ze vond het zo sneu dat ze na 3 weken een pakje weer retour moeten sturen. Terwijl de klanten vaak in het ongewisse zijn. Je hebt immers er voor betaald en je zit er met smart op te wachten. (was ook haar eigen ervaring).
M.a.w. betere service bij het ophaalpunt dan van postnl zelf...
Oh ja, en ook de pakjesman die aan de deur komt brengt nog steeds chinese pakjes rond. Al dan niet met tracking. M.a.w. het blijft willekeur.

Nou, dan mag PostNL de handen wel dichtknijpen met zo'n afhaalpunt... Omdat PostNL de boel niet voor elkaar heeft levert het ophaalpunt zelf service om de klanten op te bellen. Wat hun tijd en geld kost. Wat ik snap ook is. Op de meeste pakjes staat volgens mij een 06 nummer. Stuur gewoon een sms als het pakketje in Nederland is en op het afhaalpunt. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? 
Mijn pakketje dus zojuist opgehaald. Dik tevreden over het afhaalpunt ook en de bezorgers. Niet over het beleid van PostNL..
Mijn pakketje dus zojuist opgehaald. Dik tevreden over het afhaalpunt ook en de bezorgers. Niet over het beleid van PostNL..
DHL doet dat ook, je krijgt al een sms als het pakket notabene nog in China is en er extra kosten betaald moeten worden...
Ik heb op 22 & 26 december in totaal 4 bestellingen gedaan zonder tracking. Normaliter zou de order van 22 december wel binnen moeten zijn nu (Banggood is vrij snel meestal). Komen deze nu op het postkantoor te liggen of moet ik langer wachten en worden ze wel gewoon thuis geleverd?
Dit pakket past sowieso niet door de brievenbus denk ik
.
Volgens PostNL (benaderd via twitter) kunnen hun zonder tracking code niks zien en moet ik contact op nemen met Banggood.
Dit pakket past sowieso niet door de brievenbus denk ik
Volgens PostNL (benaderd via twitter) kunnen hun zonder tracking code niks zien en moet ik contact op nemen met Banggood.
Kerst en oud en nieuw zaten er tussen he. Dus de normale situatie is niet van toepassing. Alles duurt wat langer.
Via amazon.de kosten dit soort reflectieschermen ook 2 tientjes en dan heb je ze binnen enkele dagen in huis.Terrz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:18:
Dit pakket past sowieso niet door de brievenbus denk ik.

BTW: qua grootte zou het best wel eens door de brievenbus kunnen passen (net wel of net niet). Die dingen vouw je namelijk in 4-en op en dan zijn ze een stuk kleiner.
Enne, levertijden... tja, ik heb de afgelopen jaren al van alles meegemaakt. Van amper 10 dagen, tot zowat 10 weken. En alles wat er tussenzit.
Deze week kwam er iets binnen en dat was, voor ons voor 't eerst, via Zwitserland (!) gekomen.
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 07-01-2016 14:58 ]
Die had ik ook, maar het leek wel direct via Swiss post gestuurd. Maar het duurde wel 6 weken, voordat het pakketje er was.ehtweak schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:51:
Deze week kwam er iets binnen en dat was, voor ons voor 't eerst, via Zwitserland (!) gekomen.
[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 07-01-2016 15:23 ]
In de afgelopen maand ook al 3x naar het postkantoor mogen fietsen. 2 pakketten waren verstuurd via China Post en de laatste via Singapore Post.
De behulpzame mevrouw van het postkantoor wist mij te vertellen dat PostNL geen geld meer verdiende aan de pakketjes en daarom maar had besloten om deze standaard af te leveren op een postkantoor. Dat uiteraard zonder de consument en verkopende partijen in te lichten.
Beroerde service....
Daarnaast zouden er ook nog 2 normale/kleine brieven onderweg moeten zijn. Eerste begin oktober verzonden en de ander begin december. Tot op heden beide niet ontvangen. Ga toch voor de zekerheid maar eens langs het postkantoor of mijn batterij daar niet rond zwerft.
De behulpzame mevrouw van het postkantoor wist mij te vertellen dat PostNL geen geld meer verdiende aan de pakketjes en daarom maar had besloten om deze standaard af te leveren op een postkantoor. Dat uiteraard zonder de consument en verkopende partijen in te lichten.
Beroerde service....
Daarnaast zouden er ook nog 2 normale/kleine brieven onderweg moeten zijn. Eerste begin oktober verzonden en de ander begin december. Tot op heden beide niet ontvangen. Ga toch voor de zekerheid maar eens langs het postkantoor of mijn batterij daar niet rond zwerft.
[ Voor 23% gewijzigd door michel3vb op 07-01-2016 17:30 ]
Hier worden alle pakketjes (China Post) bij een afhaalpunt gebracht en wordt er niks meer thuis bezorgd. Onderhand heb ik al 3 weken niks meer ontvangen en dat zou wel zo moeten zijn, maar ja Kerst en Nieuwjaar.
[ Voor 52% gewijzigd door Temraakle op 10-01-2016 04:14 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Ik heb 24 november iets besteld en is er nog steeds nietTemraakle schreef op zondag 10 januari 2016 @ 03:57:
Hier worden alle pakketjes (China Post) bij een afhaalpunt gebracht en wordt er niks meer thuis bezorgd. Onderhand heb ik al 3 weken niks meer ontvangen en dat zou wel zo moeten zijn, maar ja Kerst en Nieuwjaar.
Hmm heb een aangifteformulier voor de douane gekregen, maar ik weet niet waar het voor is, omdat ik zo veel bestel bij tig verschillende shops. Als ze nou op z'n minst de omschrijving wat op het pakketje erbij zetten, maar ook dat niet

Als het goed is moet er een tracking code op staan. Je kan dan eventueel kijken naar het gewicht (zie de 3s code) of naar de oorsprong van de Chinese tracking code (Indien van toepassing) om te achterhalen van welke winkel het is. Daarnaast opent postnl/douane het pakket niet, tenminste als er geen aanleiding voor is.Mastermind schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:48:
Hmm heb een aangifteformulier voor de douane gekregen, maar ik weet niet waar het voor is, omdat ik zo veel bestel bij tig verschillende shops. Als ze nou op z'n minst de omschrijving wat op het pakketje erbij zetten, maar ook dat niet
Aan de andere kant, kan je beter blij zijn dat postnl niet zelf gaat schatten naar de waarde en dat jij achteraf zelf bezwaar mag indienen.
[ Voor 9% gewijzigd door Exor op 16-01-2016 14:38 ]
Mijn eigen topic is gesloten dus hier nogmaals (met aanpassingen want ik zag dat er een belangrijk detail was weggevallen
) :
Ik heb recent iets besteld uit China. Aangezien dat 2 maanden kan duren ga je niet regelmatig kijken.
Vanmorgen ging ik even kijken wat er aan de hand kon zijn. Via China post kon ik zien dat het pakketje in Nederland moest zijn.
Op de site van tnt kon in het pakketje terugvinden en tot mijn verbazing zag ik dat het 12 december was aangeboden en naar het postkantoor gestuurd.
Ik heb dus nooit een briefje gekregen in de bus, daarom wist ik ook niet dat ik actie moest ondernemen.
Het postkantoor heeft het nu dus retour afzender (China) gestuurd.
De afzender geeft tot op heden geen reactie en de tnt is het aan het uitzoeken.
Wie is in dit geval iets verwijtbaar.
Mij: omdat ik het in de gaten moest houden?
Tnt: omdat zij verzuimd hebben mij te notificeren.
Of blijft ten alle tijden de afzender verantwoordelijk?
Ik heb recent iets besteld uit China. Aangezien dat 2 maanden kan duren ga je niet regelmatig kijken.
Vanmorgen ging ik even kijken wat er aan de hand kon zijn. Via China post kon ik zien dat het pakketje in Nederland moest zijn.
Op de site van tnt kon in het pakketje terugvinden en tot mijn verbazing zag ik dat het 12 december was aangeboden en naar het postkantoor gestuurd.
Ik heb dus nooit een briefje gekregen in de bus, daarom wist ik ook niet dat ik actie moest ondernemen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
De afzender zal juridisch gezien eindverantwoordelijke blijven voor een correcte aflevering. Echter zal dit mocht de afzender niets meer van zich laten horen bij een shop uit China lastig kunnen worden. Als de bezorgdienst een fout maakt is dat lastig, maar jij bent geen klant van de bezorgdienst en dus zullen zij richting jou ook geen verplichtingen hebben. Verder is een track and trace een service die aangeboden wordt voor het gemak, dat de verzender deze de code ook aan de consument geeft zodat deze ook kan tracken is handig, maar de consument is niet verantwoordelijk om hier naar de te kijken.madmaus schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:40:
Mijn eigen topic is gesloten dus hier nogmaals (met aanpassingen want ik zag dat er een belangrijk detail was weggevallen) :
Ik denk met name dat het detail is dat de bezorgdienst zonder notificeren op een ander adres bezorgt.
Dit zou niet moeten mogen mijn inziens.
Tnt geeft aan dat vanaf oktober alles uit China direct naar een ophaalpunt gebracht wordt.
Tnt geeft aan dat vanaf oktober alles uit China direct naar een ophaalpunt gebracht wordt.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Voor de verantwoordelijkheid maakt dat niet direct uit, in ieder geval niet richting jou als consument. De winkel is verantwoordelijk voor de bezorging bij de klant. TNT kan verantwoordelijkheid hebben richting de winkel, maar dat is afhankelijk van de voorwaarden waaronder de winkel de verzend opdracht gegeven heeft en aan wie deze opdracht gegeven is (direct via TNT, of via bijv. een verzendpartij in China welke bezorging in Nederland weer uitbesteed via TNT).madmaus schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:49:
Ik denk met name dat het detail is dat de bezorgdienst zonder notificeren op een ander adres bezorgt.
Wat dus niet waar is.madmaus schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:49:
Ik heb weer 5 zendingen van een leverancier ontvangen waarbij ze allemaal identiek verpakt zijn.
De ene gaat naar het afhaalpunt.. De andere door de brievenbus.

Ik heb geen poot om op te staan mocht ik er niet uitkomen met de verzender?Dennism schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:00:
[...]
Voor de verantwoordelijkheid maakt dat niet direct uit, in ieder geval niet richting jou als consument. De winkel is verantwoordelijk voor de bezorging bij de klant. TNT kan verantwoordelijkheid hebben richting de winkel, maar dat is afhankelijk van de voorwaarden waaronder de winkel de verzend opdracht gegeven heeft en aan wie deze opdracht gegeven is (direct via TNT, of via bijv. een verzendpartij in China welke bezorging in Nederland weer uitbesteed via TNT).
Volgende keer vaker checken dus...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nuttige link: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Nuttige link: https://www.internationalparceltracking.com/#/search