[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 237.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:11
Ik kan alle verhalen hier bevestigen. In het verleden enkele aankopen gedaan in China. Dat ging allemaal heel soepel, dus ik had er vertrouwen in. Laatst op 11 november paar aanbiedingen meegepakt op AliExpress, maar op de verzending daarvan is echt geen pijl te trekken.

Eén pakketje inmiddels binnen. Drie meldingen dat de delivery unsuccessful was, maar geen briefje in de bus of enige informatie waar m'n pakketje was. Uiteindelijk via de chat van PostNL moeten vernemen dat hij op een ophaalpunt lag.

Ander pakketjes hebben vele stadia van verzending bij verschillende verzendtoko's, maar enige logica is inderdaad ver te zoeken :P

We wachten het maar rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07 16:38
forum026 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:11:
Ik had een paar dingen bestel en in de (Android) App gezet. Deze leveringen zie ik nu niet meer terug.
Ook van de bestelling van afgelopen zaterdag kreeg ik geen update/status te zien. Nadat het pakket bezorgt was, deed ik een update in de App en zag ik de 3S en status.

Weet iemand hoe ik de ingevoerden LX.. nummers kan terugkrijgen in de App?
Niet :+ met wat geluk verschijnt een ingevoerde lx code weer zodra deze bij PostNL is, of niet :')

Vandaag is er bij mij weer 1 verschenen in de app, van het pakje daarvoor heb ik nooit meer wat terug gezien in de app en zelfs de code op het briefje in de brievenbus deed het niet. PostNL is een beetje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-07 11:19
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0fihlazjiply1.png

Is niet bezorgd en ook geen briefje? Waar kan het zijn? Van postnl moet ik wachten tot vrijdag.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
MonkeyJohn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:39:
Niet :+ met wat geluk verschijnt een ingevoerde lx code weer zodra deze bij PostNL is, of niet :')
Vandaag verschenen er twee lx nummers in de App. Ik had bij deze nummers een omschrijving gezet. Deze omschrijving is weg, zie nu lx nummer.

Ik neem aan dat dit niet de 'oude gegevens' zijn, maar gezien worden als 'nieuwe zendingen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-08 17:09

ComputerHoed

Electronica <3

maartentmm schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:48:
[afbeelding]

Is niet bezorgd en ook geen briefje? Waar kan het zijn? Van postnl moet ik wachten tot vrijdag.
Opgelicht door je buurt-bezorger. Gebeurt bij mij ook vaak, waarna de bezorger wordt vervangen door een ander (na meerdere meldingen).
En dankzij dat kunnen de vrienden uit China opnieuw blijven sturen... :(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-07 11:19
Valt mee hij lag 3 huizen verder. Toevallig kwam ik haar tegen in de supermarkt en ze vroeg wanneer ik het kwam halen. ik zat???? maar hij terecht!!
ComputerHoed schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:42:
[...]

Opgelicht door je buurt-bezorger. Gebeurt bij mij ook vaak, waarna de bezorger wordt vervangen door een ander (na meerdere meldingen).
En dankzij dat kunnen de vrienden uit China opnieuw blijven sturen... :(

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• LordSinclair
  • Laatst online: 21:54
Er is nog steeds geen pijl op te trekken hoe leveringen van AliExpress aankomen. De laatste maanden heb ik 5 varianten gehad:
- Brievenbuspost die door de brievenbus past
- Brievenbuspost die niet door de brievenbus past, je krijgt een briefje om het op te halen bij een PostNL Servicepunt als je niet thuis bent.
- Pakketpost die door de pakketdienst wordt aangeboden.
- Pakketpost die door de brievenbus past.
- Pakketje waarvan je een "Pakket uit het buitenland" briefje krijgt waar je voor naar een PostNL Servicepunt moet.

Ook de levertijden zijn heel wisselend, de ene is er binnen een week en de andere is zo 6 weken onderweg. Ook de pakketbezorging verschilt van netjes aanbellen en bij niet thuis naar het PostNL Servicepunt of ergens in de tuin (in de regen) verstoppen en een briefje waar je het kan vinden.
Ook willen sommige pakketjes soms erg lang ergens in Nederland liggen te wachten tot ze daadwerkelijk bezorgd worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd. 8)7 het blijft willekeur bij PostNL. Dat is al jaren zo en dat zie ik nog niet 1-2-3 veranderen. :-(

Vandaag ook weer. Er is een wat duurdere bestelling via AE onderweg. Keurige tracking aan de kant van AE. Vrijwel om de dag zie je de tracking status veranderen van verzonden/magazijn in/magazijn uit/vliegveld/vliegtuig in/vliegtuig uit. En zelfs een apart mailtje dat mijn bestelling in NL is aangekomen bij PostNL.
En wat zegt PostNL er zelf over? Juist ja.... "Pakket niet gevonden
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie"
:X
Stelletje... :( }) |:(
De PostNL app kent 'm niet, en internationalparceltracking.com ook niet.

Terwijl bestellingen die amper een paar euro kosten, soms wel opduiken in de app en door de pakketbezorger worden afgeleverd. Of niet, of door de brievenbuspostbode, of niet... kortom, je weet 't niet, je weet 't niet... :|

Maar ja, of je nou via eBay, via BG (PDM methode gaat vaak wel wat beter), via AE of GB besteld; het is allemaal één pot nat.
Laat staan DHL, GLS of DPD; die weten er ook vage bende van te maken.
Soms komt er dan weer eens iets vanuit Amazon.de en dat gaat met PostNL weer wel goed, maar met DHL weer niet. Terwijl alhier de service van UPS (zwaardere spullen via Amazon.de) wel weer prima is. Maar dat kan zomaar weer veranderen, als [willekeurige naam logistiek bedrijf] weer eens de boel overhoop gooit qua bezorgers/routering/logistieke software.

Inmiddels lijkt het gebeuren van alle-grijze-China-envelopjes-dumpen-bij-de-lokale-supermarkt weer aardig op z'n retour. Gelukkig wel...

Mooie Plaatjes   

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:24

WCA

ehtweak schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:40:
Idd. 8)7 het blijft willekeur bij PostNL. Dat is al jaren zo en dat zie ik nog niet 1-2-3 veranderen. :-(

Vandaag ook weer. Er is een wat duurdere bestelling via AE onderweg. Keurige tracking aan de kant van AE. Vrijwel om de dag zie je de tracking status veranderen van verzonden/magazijn in/magazijn uit/vliegveld/vliegtuig in/vliegtuig uit. En zelfs een apart mailtje dat mijn bestelling in NL is aangekomen bij PostNL.
En wat zegt PostNL er zelf over? Juist ja.... "Pakket niet gevonden
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie"
:X
Stelletje... :( }) |:(
De PostNL app kent 'm niet, en internationalparceltracking.com ook niet.

Terwijl bestellingen die amper een paar euro kosten, soms wel opduiken in de app en door de pakketbezorger worden afgeleverd. Of niet, of door de brievenbuspostbode, of niet... kortom, je weet 't niet, je weet 't niet... :|

Maar ja, of je nou via eBay, via BG (PDM methode gaat vaak wel wat beter), via AE of GB besteld; het is allemaal één pot nat.
Laat staan DHL, GLS of DPD; die weten er ook vage bende van te maken.
Soms komt er dan weer eens iets vanuit Amazon.de en dat gaat met PostNL weer wel goed, maar met DHL weer niet. Terwijl alhier de service van UPS (zwaardere spullen via Amazon.de) wel weer prima is. Maar dat kan zomaar weer veranderen, als [willekeurige naam logistiek bedrijf] weer eens de boel overhoop gooit qua bezorgers/routering/logistieke software.

Inmiddels lijkt het gebeuren van alle-grijze-China-envelopjes-dumpen-bij-de-lokale-supermarkt weer aardig op z'n retour. Gelukkig wel...
Probeer eens postnl.post

Die werkt ook als je pakket nog niet aan je postcode gekoppeld is

Share and Enjoy!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 05:21

Mentalist

[avdD]

Zucht.. |:(

Ik heb op AliExpress een bestelling geplaatst en die is verzonden met "AliExpress Standard Shipping". Dus dan komen ze het gewoon bezorgen, right?

Op de orderpagina staat inderdaad AE Standard Shipping en het trackingnummer RBxxxxxxxxxSG. Dat is Singapore Post 4PX. En nu ligt er dus een kaartje in de bus "Er is een pakket voor u uit het buitenland". Dus ondanks de AE Standard Shipping géén bezorgpoging. :(

Ik denk niet dat ik in de toekomst nog ga bijbetalen voor die AE Standard Shipping. Het is niet sneller dan China post en blijkbaar ook al geen garantie om niet naar een afhaalpunt te moeten. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2017 14:34 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

do 23 nov. 15:24 Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
do 23 nov. 15:08 Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie
do 23 nov. 13:34 NL Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd
di 21 nov. 19:08 NL Zending in sorteercentrum buitenland

Nou maar hopen dat het pakketje morgen in het sorteerproces komt en er geen invoerkosten zijn berekend.
Voor het eerst ooit gaat dit pakketje direct naar de supermarkt, i.p.v. eerst bij mij thuis te worden bezorgd.

AliExpress Standard Shipping met een waarde van € 68,14

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:47:
do 23 nov. 15:24 Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
do 23 nov. 15:08 Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie
do 23 nov. 13:34 NL Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd
di 21 nov. 19:08 NL Zending in sorteercentrum buitenland

Nou maar hopen dat het pakketje morgen in het sorteerproces komt en er geen invoerkosten zijn berekend.
Voor het eerst ooit gaat dit pakketje direct naar de supermarkt, i.p.v. eerst bij mij thuis te worden bezorgd.

AliExpress Standard Shipping met een waarde van € 68,14
AE Standard Shipping zegt dus niets. Wat voor soort trackingnummer staat er op je orderpagina? RSxxxxxxxxxNL, LXxxxxxxxxxNL, RBxxxxxxxxxSG of iets anders?

Verwijderd

Mentalist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:20:
[...]

AE Standard Shipping zegt dus niets. Wat voor soort trackingnummer staat er op je orderpagina? RSxxxxxxxxxNL, LXxxxxxxxxxNL, RBxxxxxxxxxSG of iets anders?
Ik had eerst een RBxxxxxxxxxSG tracking code en vandaag is er een 3SRETAxxxxxxx bijgekomen. (op https://jouw.postnl.nl)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:23:
[...]

Ik had eerst een RBxxxxxxxxxSG tracking code en vandaag is er een 3SRETAxxxxxxx bijgekomen. (op https://jouw.postnl.nl)
Dat verklaart dan het afhalen, AE Standard Shipping kan vanalles zijn en in dit geval is het Singapore Post 4PX en niet PostNL. Dus mag je naar de supermarkt.

Als het goed is krijg je een rekening voor ~€13 inklaringskosten plus BTW erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt idd nog belasting over geheven. PostNL wacht op meer info vanuit mijn kant.

Via PostNL Twitter webcare heb ik deze link gekregen http://www.postnl.nl/bva dat versnelt het proces, want wachten op de brief hoeft nu niet.
Er is een pakket voor u aangekomen uit het buitenland. Omdat het pakket afkomstig is uit een land buiten de Europese Unie zijn wij verplicht om aangifte te doen bij de Douane. Wij hebben nu niet voldoende informatie om de aangifte af te ronden. Met dit formulier kunt u informatie verstrekken over uw pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
Bianca schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:24:
Heeft iemand hier ervaring met pakketten die verstuurd zijn met Azerbaijan Air Mail?
GearBest?

Heeft bij mij 4 maanden geduurd bij 2 pakketjes, uiteindelijk wel aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Veel tekst, u bent gewaarschuwd.

Heb even met PostNL webcare zitten kwekken en nu begint een beetje duidelijk te worden wat voor deal ze nu eigenlijk hebben met AliExpress.

Verkopers op AliExpress kunnen verschillende verzendmethoden gebruiken. Bij de meeste manieren stuurt de verkoper gewoon het product naar de klant, met één uitzondering: AliExpress standard/premium shipping.
Once you have placed your order on AliExpress, the seller will send the package to our shipping center.
From here, we can make sure that your package is sent on time and we will add the tracking information to your order details so that you can follow your package whenever and wherever you want.
Verkoper stuurt je spullen naar AE en AE zorgt ervoor dat het bij jou komt. En AE kiest dan dus ook de vervoerder.

Dus wat de neuk is nu die deal van PostNL met AliExpress? Die is dus iig niet van toepassing op spullen die verkopers zelf direct naar de klant opsturen.
quote: PostNL webcare
Het klopt inderdaad dat PostNL een samenwerking heeft met AliExpress. Dit betreft een deel van het bezorgen van de pakketten. Dit zal zonder tussenkomst van China Post worden gedaan. Dit gaat om aangetekende pakketten tot 2 kg. De rest wordt ook door PostNL bezorgd, maar wel met tussenkomst van China Post. De 3SRETA barcode is kenmerkend voor een aangetekende zending. Deze worden tegenwoordig direct naar een PostNL-locatie gestuurd. Hierdoor wordt er een snellere en veilige aflevering tegen een zo goed mogelijke prijs gerealiseerd.
Die laatste zin kan je lezen als "hierdoor besparen wij geld en zadelen we postagentschappen op met bezoekers die toch niks kopen".

De deal betreft dus alleen aangetekende zendingen tot 2 kg. En die gaan allemaal direct naar een postagentschap.

Dat hele afhalen-bij-postagentschappen is geïntroduceerd omdat PostNL verplicht is om zendingen uit China in Nederland te bezorgen en daar krijgen ze niet erg veel geld voor. Dat is weer het gevolg van ingewikkelde internationale afspraken. PostNL kan er iig weinig aan doen dus dan maar zoveel mogelijk bezuinigen en niet meer bezorgen op huisadres als het niet door de brievenbus past.

Ik was waarschijnlijk niet de enige die dacht dat PostNL die deal had gesloten omdat postagentschappen en klanten daar niet zo heel erg blij mee waren. Maar dat is dus niet het geval.

Aangetekende zendingen tot 2 kg met AliExpress standard/premium shipping dus. Volgens het nieuwsbericht gaat het om 'een belangrijk deel van de bestellingen naar Nederland' dus het kan niet alleen premium zijn.

Nu hoor ik je denken: "Okay, ik snap het. Als mijn pakket <2 kg is en ik kies voor AliExpress standard shipping, dan zal dit als aangetekende zending door PostNL verwerkt worden en moet ik het afhalen bij het postagentschap."

Fout! Bij AliExpress standard shipping kiest AliExpress zelf een vervoerder. In hoeverre de verkoper daar nog invloed op heeft weet ik niet, maar de koper heeft er iig 0,0 zeggenschap over.

Goed, dan nu de hamvraag: je wil iets bestellen op AliExpress. Je wil het op huisadres bezorgd hebben. Of juist afhalen bij een postagentschap. Wat moet je kiezen?

Fouten voorbehouden:
VerzendmethodeAfhalen bij postagentschap of bezorgd op huisadres?
AliExpress standard shippingVraag het de Here*
AliExpress premium shippingVraag het de Here*
China Post ordinary small packetThuisbezorgd
China Post registeredAfhalen

* Begint je trackingnummer met LX? Waarschijnlijk krijg je het thuisbezorgd. Begint je trackingnummer met RB? Waarschijnlijk moet je naar het postagentschap.

Dan nog een tip van PostNL, hij staat al in de topicwaarschuwing maar dit maakt iets duidelijker hoe het werkt:
quote: PostNL webcare
Wat betreft het verkrijgen van 3S-code's heb ik overigens nog wel een tip. Dit kan via http://internationalparceltracking.com . Dit door op de plek van 3S-code de buitenlandse code in te vullen. Krijg je resultaat, dan is je pakketje in Nederland en krijg je direct de 3S-code te zien. Zo weet je in ieder geval sneller of je pakket eventueel naar locatie gaat!
[edit]
Maar dan ga je denken: klopt het nu eigenlijk allemaal? Dit onderzoek komt voort uit mijn bestelling met AliExpress standard shipping die naar het postagentschap ging. Afhalen bij het postagentschap, dat is dus aangetekend. Minder dan 2 kg, aangetekend, AliExpress standard shipping, dat kan maar één ding betekenen: hij valt onder de PostNL deal. Alleen valt hij niet onder de PostNL deal want AE heeft hem met Singapore post verzonden, niet met PostNL!

Ik dacht dat ik het eindelijk snapte, nu klopt er weer niets van. :'( :'( De wegen van PostNL zijn ondoorgrondelijk..

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
pakketje kwijt??? kijk eerst ff in je kliko :+ .

foto van twitter.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DPuzdt5WkAAE0jx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DPuzdt3XkAI0HOD.jpg

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

icegodd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:18:

foto van twitter.
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is dit een oude foto. Ik heb 'm hier eerder gezien volgens mij. :)

Als je weet dat de vuilniswagen die dag niet langskomt is het wel een grapppige geïmproviseerde pakketbus. Er zit geen slot op, maar niemand kijkt er ooit in. :P

Hetgeen ik al opmaakte uit de eerdere berichten nu ook letterlijk bevestigd door PostNL webcare. Een paar mysteries zijn nu te verklaren:
Ik: Als ik iets bestel uit China en de zending is niet aangetekend, doen jullie dan wel altijd een bezorgpoging op huisadres?

PostNL: Dat is een goede vraag! Als het niet is verzonden als een aangetekend pakket dat naar het postkantoor wordt gebracht, gaat het in ieder geval 1x naar jouw huisadres. Als het door de brievenbus past, zal het daar geleverd worden. Als dat niet past, maar het is wel als briefpost verzonden, gaat het opnieuw in sortering als pakket of het wordt naar een afhaalpunt bij je in de buurt gebracht. Is het pakketpost, dan hangt het van de verzendwijze af of er een 2e poging komt, of dat het gelijk naar het afhaalpunt gaat. Dat kan je per pakket altijd even aan ons vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 21:54
icegodd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:18:

foto van twitter.
[afbeelding]
[afbeelding]
De papierbak is hier ook favoriet!

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien de overlap met China-shopping levertijdentopic, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.