Het lijkt erop dat het deze maand veel langer duurt voordat pakketjes aankomen vanaf China, iemand dezelfde ervaring? Waar het voorheen altijd binnen twee weken op de deurmat ligt wacht ik nu al 4+ weken op twee pakketjes. Is dit toeval of is het extreem druk?
Een paar weken terug was het daar een feestweek, toen lag vrijwel alles stil. In die week zijn er natuurlijk wel orders geplaatst. Dus het kan nu zomaar wat langer duren. Ik merk ook dat sommige dingen er heel lang over doen (1 week) om vanuit aankomst in Nederland bij mij aan de deur te komen. Andere zaken komen wel weer binnen 1 week aan.skyler1994 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:18:
Het lijkt erop dat het deze maand veel langer duurt voordat pakketjes aankomen vanaf China, iemand dezelfde ervaring? Waar het voorheen altijd binnen twee weken op de deurmat ligt wacht ik nu al 4+ weken op twee pakketjes. Is dit toeval of is het extreem druk?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik denk dat je gelijk hebt! Vandaag eindelijk status update gehad, al sinds begin vorige week in Nederland maar nog niet verwerkt door PostNL, beide pakketjes komen vanavond of morgenochtend aan.LordSinclair schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:09:
[...]
Een paar weken terug was het daar een feestweek, toen lag vrijwel alles stil. In die week zijn er natuurlijk wel orders geplaatst. Dus het kan nu zomaar wat langer duren. Ik merk ook dat sommige dingen er heel lang over doen (1 week) om vanuit aankomst in Nederland bij mij aan de deur te komen. Andere zaken komen wel weer binnen 1 week aan.
Uit China verwacht ik een Mi Band 2, deze zou inmiddels in Nederland zijn en bij PostNL liggen. Via Twitter heb ik PostNL gevraagd om een 3S trackingsnummer ipv LX....NL. Zij gaven toen aan dat het pakket verder gaat als brievenbuspost en dus niet getracked kan worden. So far so good...
Vanmorgen krijg ik van de PostNL app een notifcatie van "Mijn Post" dat er vandaag brievenbuspost onderweg is naar mij. Verder was er niks bekend (er is geen foto gemaakt in het sorteercentrum). Alleen nu kom ik thuis en er ligt niks in de brievenbus. Nu vraag ik mij als eerste af of de Mi Band 2 wel brievenbuspost is, de verpakking moet dan < 3,2cm hoog zijn. Met foto's op internet en een omhulsel weet ik dat zo net nog niet, maar dan punt twee... zou het kunnen dat (zoals ik veel lees hier) de PostNL bezorger dacht, dit past niet door de brievenbus, ik bezorg het bij een PostNL punt zonder briefje achter te laten?
Kan ik dan via PostNL achterhalen waar die is afgeleverd? Iemand hier ervaring mee? (de chat van PostNL lijkt constant bezet). Of wordt het echt alle punten in mijn omgeving in Delft bellen om te vragen of ze vandaag iets hebben gekregen voor mijn adres?
Edit: eindelijk door de chat heen gekomen, waarschijnlijk is de zending vertraagd... ondanks dat er wel in de app staat dat het vandaag bezorgd wordt. Verder gaven ze aan dat als het bij een postnl punt ligt, er altijd een briefje wordt achtergelaten <- daar zijn hier de ervaringen wel anders mee geloof ik
Ik wacht nog maar even af...
Vanmorgen krijg ik van de PostNL app een notifcatie van "Mijn Post" dat er vandaag brievenbuspost onderweg is naar mij. Verder was er niks bekend (er is geen foto gemaakt in het sorteercentrum). Alleen nu kom ik thuis en er ligt niks in de brievenbus. Nu vraag ik mij als eerste af of de Mi Band 2 wel brievenbuspost is, de verpakking moet dan < 3,2cm hoog zijn. Met foto's op internet en een omhulsel weet ik dat zo net nog niet, maar dan punt twee... zou het kunnen dat (zoals ik veel lees hier) de PostNL bezorger dacht, dit past niet door de brievenbus, ik bezorg het bij een PostNL punt zonder briefje achter te laten?
Kan ik dan via PostNL achterhalen waar die is afgeleverd? Iemand hier ervaring mee? (de chat van PostNL lijkt constant bezet). Of wordt het echt alle punten in mijn omgeving in Delft bellen om te vragen of ze vandaag iets hebben gekregen voor mijn adres?
Edit: eindelijk door de chat heen gekomen, waarschijnlijk is de zending vertraagd... ondanks dat er wel in de app staat dat het vandaag bezorgd wordt. Verder gaven ze aan dat als het bij een postnl punt ligt, er altijd een briefje wordt achtergelaten <- daar zijn hier de ervaringen wel anders mee geloof ik

Ik wacht nog maar even af...
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn-HK op 25-10-2017 17:59 ]
Logica... ene pakketje met kabels komt bij mij thuis aan, ander pakketje is dezelfde dag bij het postkantoor gedumpt om opgehaald te worden. Dat was ook een eerste keer, nog nooit gehad dat een pakketje uit China meteen naar een ophaalpunt ging.
Maar waarom het ene pakketje wel naar het ophaalpunt en het andere pakketje gewoon thuisbezorgd? Vreemd beleid dit.
Maar waarom het ene pakketje wel naar het ophaalpunt en het andere pakketje gewoon thuisbezorgd? Vreemd beleid dit.
Lees maar eens terug in dit topic.Wildfire schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:56:
De logica is idd ver te zoeken bij PostNL.

Iedere zending is er wel weer iets anders aan de hand. De afgelopen jaren nog niet anders meegemaakt...
Alhoewel ik al een hele tijd niks meer heb hoeven op te halen bij een lokale supermarkt.
Ach, ik had dan iig wel een briefje in de brievenbus over dat China pakketje. Da's in ieder geval iets
Sinds 20-10 staat sde status of shipment voor een pakket op "The delivery of the item was unsuccessful"
Ik heb geen brief oid in de bus gekregen, navraag bij postnl via facebook geeft het volgende antwoord:
"De zending is met de postbezorger mee. Om deze reden is het voor ons niet te traceren. Ik adviseer je nog
een paar dagen geduld te hebben."
Dit was afgelopen Maandag, gisteren nogmaals gevraagd en kreeg hetzelfde antwoord.
Hoezo weet Postnl niet waar mijn pakket nu is, en als de bezorger deze heeft, waarom is het pakket dan nog niet afgeleverd?
Of moet ik zelf uitzoeken bij welk afhaalpunt het zou kunnen liggen?
Ik heb geen brief oid in de bus gekregen, navraag bij postnl via facebook geeft het volgende antwoord:
"De zending is met de postbezorger mee. Om deze reden is het voor ons niet te traceren. Ik adviseer je nog
Dit was afgelopen Maandag, gisteren nogmaals gevraagd en kreeg hetzelfde antwoord.
Hoezo weet Postnl niet waar mijn pakket nu is, en als de bezorger deze heeft, waarom is het pakket dan nog niet afgeleverd?
Ik heb een pakje waar de laatste VIER statusupdates "The delivery of the item was unsuccessful" zijn. Ik laat het op mijn werk bezorgen en de security houden een logboek bij wie en wanneer langs komt. 2 meldingen zijn zelfs op dezelfde dag. Er is natuurlijk niemand geweest.mauriceho84 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:16:
Sinds 20-10 staat sde status of shipment voor een pakket op "The delivery of the item was unsuccessful"
Tijdens het typen zie ik met behulp van de link die vermeld staat bij het topic dat 1 van mijn pakjes BLIJKBAAR de 4e bij een postNLpunt is bezorgd en dat die de 18e terug naar de sender is verstuurd.
Het pakje waar 4x bij staat "The delivery of the item was unsuccessful" is blijkbaar op 2 oktober naar een postNL punt gebracht en de 16e terug naar china.
Uiteraard betreft dit de duurste twee orders.
De vorige keer dat ik het op moest halen bij de Jumbo kreeg ik een briefje in de brievenbus. Dit keer voor beide pakjes niet.
Hoe is jullie ervaring met pakjes die return sender gaan?
Tegen de tijd dat ik het pakje kan disputen zitten we in december.
Ik krijg de laatste dagen diverse mails van Aliexpress dat mijn bestellingen in Nederland aangekomen zouden zijn. Kijk ik dan op de T&T dan zie ik meestal 17 oktober en 20 oktober genoemd. Op die data zouden de bestellingen, allemaal onder de 22 Euro, bij de douane moeten liggen. Of beter gezegd, bij de douane afdeling van PostNL. Maar ik heb nog niets mogen ontvangen.
Meer mensen die file-vorming bij de douane van PostNL ervaren of moeten ze mij hebben?
Meer mensen die file-vorming bij de douane van PostNL ervaren of moeten ze mij hebben?
Nee hoor, je bent niet de enige. Paar weken terug heb ik ruim een week moeten wachten en nu ligt er alweer een week iets te wachten. Geduld is een schone zaak zullen we maar denkenrud schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:27:
Ik krijg de laatste dagen diverse mails van Aliexpress dat mijn bestellingen in Nederland aangekomen zouden zijn. Kijk ik dan op de T&T dan zie ik meestal 17 oktober en 20 oktober genoemd. Op die data zouden de bestellingen, allemaal onder de 22 Euro, bij de douane moeten liggen. Of beter gezegd, bij de douane afdeling van PostNL. Maar ik heb nog niets mogen ontvangen.

Ik kan mij voorstellen als het afleveradres je werk is en daar die briefjes in de brievenbus belanden de postafhandeling geen idee heeft van wie die briefjes zijn.DaanHetEendje schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:31:
De vorige keer dat ik het op moest halen bij de Jumbo kreeg ik een briefje in de brievenbus. Dit keer voor beide pakjes niet.
[ Voor 20% gewijzigd door LordSinclair op 30-10-2017 21:35 ]
* Raven heeft sinds lange tijd weer eens een bestelling in het verre oosten gedaan.
De tracking van de bestelling staat sinds 20-10-2017 09:02 op "Handed over to carrier / Left for destination" (16e verzendbevestiging gehad), de tracking van PostNL vind echter niets en ik heb ook geen briefje gehad.
Ben ik dan nu te ongeduldig of ligt ie waarschijnlijk ergens bij een van de servicepunten zonder dat er bericht is verstuurd?
De tracking van de bestelling staat sinds 20-10-2017 09:02 op "Handed over to carrier / Left for destination" (16e verzendbevestiging gehad), de tracking van PostNL vind echter niets en ik heb ook geen briefje gehad.
Ben ik dan nu te ongeduldig of ligt ie waarschijnlijk ergens bij een van de servicepunten zonder dat er bericht is verstuurd?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja en ja/neeRaven schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:56:
Da's het probleem en het spannende
Mij ervaringen met tientallen bestellingen van de afgelopen jaren is dat alles mogelijk is, en dat er steeds weer nieuwe situaties ontstaan in het logistieke traject.
Maar ff checken of het bij het PostNL(non)servicepunt ligt te wachten, kan geen kwaad.
Ik heb mijn pakket afgelopen vrijdag alsnog ontvangen, als ik nu op de track en trace kijk dan staat deze nog steeds op delivery unsuccesful, deze word dus helemaal niet bijgewerkt en is dus eigenlijk gewoon nutteloos.
Nee hoor, er is gewoon geen briefje verstuurd. Er werken zo'n 20 mensen in dit pand en de beveiliging die de post aanneemt kent iedereen bij naam, en die weten dat ik wel eens wat uit china bestel.LordSinclair schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:33:
[...]
Ik kan mij voorstellen als het afleveradres je werk is en daar die briefjes in de brievenbus belanden de postafhandeling geen idee heeft van wie die briefjes zijn.
Daarnaast houden ze een logboek bij van iedereen die het terrein op komt, PostNL, UPS, FedEx, bezoekers, klanten e.d..
[ Voor 9% gewijzigd door DaanHetEendje op 31-10-2017 13:19 ]
En inmiddels is ie binnenehtweak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:07:
[...]
Ja en ja/nee![]()
Da's het probleem en het spannendevan die ex-China bestellingen en PostNL; je weet 't niet, je weet 't niet.
Mij ervaringen met tientallen bestellingen van de afgelopen jaren is dat alles mogelijk is, en dat er steeds weer nieuwe situaties ontstaan in het logistieke traject.
Maar ff checken of het bij het PostNL(non)servicepunt ligt te wachten, kan geen kwaad.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hmmm, ik voeg altijd de LX...NL toe aan de postnl app zodat zodra er een pakje in NL is ik dat kan zien, alleen nu is opeens het lijstje met de toegevoegde tracking nummers verdwenen en opnieuw toevoegen werkt ook niet (ook niet via de browser op de pc) 
iemand anders hier ook toevallig last van?
@MonkeyJohn ja hier hetzelfde probleem, de app onthoud je ingevoerde nummers niet meer.
D'r is wel meer aan de hand bij PostNL (wederom
).
Afgelopen dagen diverse malen storingen en natuurlijk altijd net op het moment dat je of iets wilt nakijken, of zelfs iets wilt versturen.
Technische problemen
Helaas is onze website op dit moment door technische problemen niet bereikbaar. We doen er alles aan om weer snel online bereikbaar te zijn. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer dit zal zijn.
Meer info volgt zodra beschikbaar.
Het is me ook gisteren opgevallen dat 'ineens' oude LX--- en RS--- trackingnummers opgeruimd waren. Van zendingen waarvan de info al wekenlang niet was geüpdatet, terwijl het pakket wel was afgeleverd.
Afgelopen dagen diverse malen storingen en natuurlijk altijd net op het moment dat je of iets wilt nakijken, of zelfs iets wilt versturen.
Technische problemen
Helaas is onze website op dit moment door technische problemen niet bereikbaar. We doen er alles aan om weer snel online bereikbaar te zijn. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer dit zal zijn.
Meer info volgt zodra beschikbaar.
Het is me ook gisteren opgevallen dat 'ineens' oude LX--- en RS--- trackingnummers opgeruimd waren. Van zendingen waarvan de info al wekenlang niet was geüpdatet, terwijl het pakket wel was afgeleverd.

De RB...HK code van eerder genoemde zending werd hier sinds een paar dagen regelmatig uit de PostNL app gegooid, maar kon 'm daarna wel weer toevoegen. Dit overigens zonder in te loggen in de app.MonkeyJohn schreef op donderdag 2 november 2017 @ 00:34:
Hmmm, ik voeg altijd de LX...NL toe aan de postnl app zodat zodra er een pakje in NL is ik dat kan zien, alleen nu is opeens het lijstje met de toegevoegde tracking nummers verdwenen en opnieuw toevoegen werkt ook niet (ook niet via de browser op de pc)
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 02-11-2017 09:48 ]
Oscar Wilde
Postnl contactpagina heeft foute javascript, enkel brief popped up met adres, geen chatoptie, geen telefoonnummer. Ofwel ze verschuilen zich weer.
Ik kreeg pas net voor de 20ste een trackingnummer, waren ze eerder vergeten te geven.
Wij waren de twintigste om 9 uur echt wel thuis. Dag erna werd er ook op het raam geklopt voor een klein doosje uit Nederland
Geen briefje niets, dus wat te doen behalve klagen bij GB die gisteravond laat pas van zich liet horen met vragen bij postnl. En postnl biedt het toch een tweede keer aan. En meldde toen dat status gewijzigd is.
Date Status of Shipment Country of Destination
25-10-2017 09:21 Undeliverable item, will be returned to sender NETHERLANDS
20-10-2017 09:09 The item has been delivered successfully
20-10-2017 08:20 Receive item at delivery office (Inb)
20-10-2017 05:02 Receive item at delivery office (Inb)
18-10-2017 14:34 The item has been processed in the country of destination
09-10-2017 02:11 The item is pre-advised
Dus wat te doen PostNL is onbereikbaar.
Ik kreeg pas net voor de 20ste een trackingnummer, waren ze eerder vergeten te geven.
Wij waren de twintigste om 9 uur echt wel thuis. Dag erna werd er ook op het raam geklopt voor een klein doosje uit Nederland
Geen briefje niets, dus wat te doen behalve klagen bij GB die gisteravond laat pas van zich liet horen met vragen bij postnl. En postnl biedt het toch een tweede keer aan. En meldde toen dat status gewijzigd is.
Date Status of Shipment Country of Destination
25-10-2017 09:21 Undeliverable item, will be returned to sender NETHERLANDS
20-10-2017 09:09 The item has been delivered successfully
20-10-2017 08:20 Receive item at delivery office (Inb)
20-10-2017 05:02 Receive item at delivery office (Inb)
18-10-2017 14:34 The item has been processed in the country of destination
09-10-2017 02:11 The item is pre-advised
Dus wat te doen PostNL is onbereikbaar.
@donaldk Ik krijg gewoon alle opties te zien op de postnl site qua contact opnemen.
Klantenservice Consument
0900 0990 (lokaal tarief)
Ma-vr 08.30 tot 20.00 uur, za 09.00 tot 16.00 uur.
Dankje @MonkeyJohn, ik las dat Postnl een grote storing had, maar daar ligt het dus niet aan. Want met Chrome werkt het niet en Firefox wel. Chat aangeslingerd, want via twitter reageren ze niet.
Edit: Chat deelde mee dat het direct naar een retour postbus is gegaan, waarschijnlijk fout in adres op verpakking.
Edit 2: die handige link https://www.internationalparceltracking.com/#/search daar kun je alleen wat mee als je een barcode hebt. Ik kreeg een link van postnl en daar stond mijn trackingcode onder de barcode in het vakje 'reference'. Met deze trackingcode, die met een R begint kun je wel hier http://www.postnl.post/ zoeken, maar die meldt dan bijvoorbeeld niet het afleveradres. Daar staat enkel The item has been delivered successfully met een tijdstip.
Edit: Chat deelde mee dat het direct naar een retour postbus is gegaan, waarschijnlijk fout in adres op verpakking.
Edit 2: die handige link https://www.internationalparceltracking.com/#/search daar kun je alleen wat mee als je een barcode hebt. Ik kreeg een link van postnl en daar stond mijn trackingcode onder de barcode in het vakje 'reference'. Met deze trackingcode, die met een R begint kun je wel hier http://www.postnl.post/ zoeken, maar die meldt dan bijvoorbeeld niet het afleveradres. Daar staat enkel The item has been delivered successfully met een tijdstip.
[ Voor 64% gewijzigd door donaldk op 02-11-2017 15:58 ]
En nu is er opeens toch 1 eerder ingevoerd tracking nummer verschenen van een pakje dat binnenkort bezorgd wordt.. De rest is nog steeds foetsie

Als ik een code invoer in de app dan is die weer verdwenen nadat ik de code heb ingevoerd. Lekker nuttig zo..
Hier ook.Arsenius schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:53:
Als ik een code invoer in de app dan is die weer verdwenen nadat ik de code heb ingevoerd. Lekker nuttig zo..
Hij zal vast wel ergens staan en mijn vermoeden is dat deze vanzelf verschijnt als er een datum bekend is.
Als ik namelijk een nummer opnieuw invoer waarvan de titel veranderd is deze na invoer weer dezelfde titel heeft die ik ingevoerd had/heb.
Logistiek is weer rap en toch ook weer niet...
Ligt dat nou aan PostNL of aan al die schakels die er tussen zitten, van China naar alhier?
Bestelling gedaan bij BG met PDM verzendmethode (artikel van bijna 40 euro) en dat werd al na een weekje bezorgd vanuit China.
Andere bestelling bij BG (free shipping) is nu al 3 weken onderweg.
Weer andere bestellingen, via AE (free shipping), zit ik nu al 6 weken op te wachten... Maar andere bestellingen van diezelfde datum zijn wel al binnengekomen.
Het blijft iedere keer weer, al jaren lang, een groot avontuur.
Ligt dat nou aan PostNL of aan al die schakels die er tussen zitten, van China naar alhier?
Bestelling gedaan bij BG met PDM verzendmethode (artikel van bijna 40 euro) en dat werd al na een weekje bezorgd vanuit China.
Weer andere bestellingen, via AE (free shipping), zit ik nu al 6 weken op te wachten... Maar andere bestellingen van diezelfde datum zijn wel al binnengekomen.
@ehtweak Er is een verschil in de manier waarop sellers verzenden. De verscheping weer Postnl afspraken over heeft gemaakt, die komen snel binnen, de andere gaan via de gewone post en duren een tijd voor ze hier zijn.
@Arunia Allemaal leuk & aardig...
Maar wie herinnert zich dit nog:
nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...
niet zo lang geleden... Maar tot nu toe merk ik er weinig van...
Wie producten koopt bij webwinkels van het online platform van AliExpress, kan bestelde pakjes binnen vijf tot zeven dagen thuisbezorgd verwachten, meldt PostNL.
Zo goed is de samenwerking dus niet.
nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...
niet zo lang geleden... Maar tot nu toe merk ik er weinig van...

Wie producten koopt bij webwinkels van het online platform van AliExpress, kan bestelde pakjes binnen vijf tot zeven dagen thuisbezorgd verwachten, meldt PostNL.

Ik denk dat ze zich zullen indekken door te zeggen dat het natuurlijk pas geldt zodra de pakjes in NL zijn aangekomen
Klopt helemaal. Vandaag zelf aan den lijven ondervondenschumi2004 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:23:
[...]
Hier ook.
Hij zal vast wel ergens staan en mijn vermoeden is dat deze vanzelf verschijnt als er een datum bekend is.
Als ik namelijk een nummer opnieuw invoer waarvan de titel veranderd is deze na invoer weer dezelfde titel heeft die ik ingevoerd had/heb.

Hier ook hoor, sinds oktober duurt het al wat langer. Was het daarvoor meestal binnen 10 dagen binnen duurt het nu 14-21 dagen met PostNL shipping. Ik heb er nu 1 die staat al een week op "shipment accepted by airline" (in de Aliexpress app). Bij PostNL is de hele LXxxxxxxxxxxNL code nog niet eens bekend.ehtweak schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:18:
Logistiek is weer rap en toch ook weer niet...![]()
Weer andere bestellingen, via AE (free shipping), zit ik nu al 6 weken op te wachten... Maar andere bestellingen van diezelfde datum zijn wel al binnengekomen.![]()
Edit: blijkbaar tegengehouden door de douane daar terwijl het een simpel telefoonhoesje is.
[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 10-11-2017 14:30 ]
Hangt er ook vanaf of de verkoper gebruik maakt van AliExpress voor de verzending, of dat ze dit zelf regelen. De accu die ik onlangs besteld had kwam uiteindelijk via DHL Express binnen.ehtweak schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:47:
Mijn bestelling van Gearbest staat al 2 weken op pre advised (postnl airmail), kan ik ervan uit gaan dat het pakketje al onderweg is en de tracking nogal niet up to date is of moet ik Gearbest eens aanspreken?
Mijn andere pakketje van Fasttech die wordt wel gewoon geupdate en heeft als laatste update 'Left the country".
Mijn andere pakketje van Fasttech die wordt wel gewoon geupdate en heeft als laatste update 'Left the country".

[ Voor 4% gewijzigd door Arsenius op 10-11-2017 10:08 ]
@Arsenius dan is het nog niet verzonden volgens mij.
Weer eens iets nieuws.
8 pakketjes in een tijdspanne van 2 dagen besteld, 2 al binnen, de rest volgens tracking China nog niet verlaten.
Nu zijn er vanochtend 2 geupdate met:
SHENZHEN-Hand over to airline failure:customs inspection
2017-11-03 10:00:00 [GMT+8]
Ook fijn die timestamp van een week geleden, gister stond dit er nog niet.
Nu vraag ik mij af wat deze melding inhoudt, en google maakt mij niet veel wijzer. Zijn ze nou afgewezen door de douane, of alleen onder inspectie?
Gezien 1 van de 2 pakketjes Lepin minifigures bevat, kan ik daar nog in komen. Maar die andere gaat om een ledstrip...
Iemand een idee?
8 pakketjes in een tijdspanne van 2 dagen besteld, 2 al binnen, de rest volgens tracking China nog niet verlaten.
Nu vraag ik mij af wat deze melding inhoudt, en google maakt mij niet veel wijzer. Zijn ze nou afgewezen door de douane, of alleen onder inspectie?
Gezien 1 van de 2 pakketjes Lepin minifigures bevat, kan ik daar nog in komen. Maar die andere gaat om een ledstrip...
Iemand een idee?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Heb hetzelfde hier met een telefoonhoesje. Ook op 3 nov blijkbaar “failed customs” maar vandaag pas een update in de tracking. Ik heb maar een refund aangevraagd bij de verkoper op Aliexpress.Moofnor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:21:
Weer eens iets nieuws.
Iemand een idee?
ehtweak schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:47:
@Arunia Allemaal leuk & aardig...![]()
niet zo lang geleden... Maar tot nu toe merk ik er weinig van...![]()
Daar lijkt het inderdaad vanaf te hangen. Op 4 november heb ik in de ochtend een bestelling bij AE geplaatst. Allemaal klein grut dus uiteindelijk bijna 20 bestellingen in één keer, deels AE standard shipping (PostNL dus) en een paar met China Post Ordinary Small Packet Plus. (de goedkope variant van China Post die buiten China niet meer kan tracken)hcQd schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:04:
[...]
Hangt er ook vanaf of de verkoper gebruik maakt van AliExpress voor de verzending, of dat ze dit zelf regelen. De accu die ik onlangs besteld had kwam uiteindelijk via DHL Express binnen.
En wat ligt er na 6 dagen op de mat? De netwerkpluggen die met China Post Ordinary Small Packet Plus waren verzonden! Ook in mijn PostNL account nog geen spoor van de AE standard shipping zendingen, die zullen nog wel komen maar standard shipping/PostNL is dus 0,0 garantie dat het sneller zou gaan dan China Post Ordinary Small Packet Plus.
En nu dus op de mat.2017.11.09 04:07 (GMT-7): Departed country of origin
2017.11.07 03:53 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2017.11.07 03:52 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2017.11.07 03:20 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2017.11.07 02:36 (GMT-7): Shipment dispatched
2017.11.06 22:28 (GMT-7): Waiting for pick up
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 10-11-2017 17:18 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb echt precies het zelfde... Eergisteren update de status naar de zelfde zin en ja hoor ook al van een week oud... Ik word er totaal niet wijzer van.Moofnor schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:21:
Weer eens iets nieuws.
Iemand een idee?
Heb jij al actie ondernomen?
Contact opnemen met de verkoper. Die zal een voorstel doen voor opnieuw verzenden of een refund. Ik had gekozen voor een refund en die was binnen een paar uur goedgekeurd door Aliexpress (Ali doet het zelf omdat het om Aliexpress standard shipping gaat).karsie schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:25:
[...]
Ik heb echt precies het zelfde... Eergisteren update de status naar de zelfde zin en ja hoor ook al van een week oud... Ik word er totaal niet wijzer van.
Lijkt er op alsof een hele vracht tegelijk is afgekeurd ofzo
Lijkt er wel op inderdaad, heb bericht van de supplier en die heeft het pakket teruggekregen.
Vreemd allemaal...
Vreemd allemaal...
Hier inderdaad ook de ervaring dat China post sneller is dan Aliexperss shipping (postnl)Mentalist schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:00:
[...]
[...]
Daar lijkt het inderdaad vanaf te hangen. Op 4 november heb ik in de ochtend een bestelling bij AE geplaatst. Allemaal klein grut dus uiteindelijk bijna 20 bestellingen in één keer, deels AE standard shipping (PostNL dus) en een paar met China Post Ordinary Small Packet Plus. (de goedkope variant van China Post die buiten China niet meer kan tracken)
En wat ligt er na 6 dagen op de mat? De netwerkpluggen die met China Post Ordinary Small Packet Plus waren verzonden! Ook in mijn PostNL account nog geen spoor van de AE standard shipping zendingen, die zullen nog wel komen maar standard shipping/PostNL is dus 0,0 garantie dat het sneller zou gaan dan China Post Ordinary Small Packet Plus.
[...]
En nu dus op de mat.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
PostNL lijkt een groot probleem te hebben met pakketten waar je belasting over moet betalen. Deze worden namelijk sinds enkele weken standaard naar een PostNL punt gebracht, waarna PostNL je een briefje stuurt.
Alleen gebeurt dat dus niet voor pakketten waarvan de code niet met CC/CI/andere standaard combinatie begint. Lijkt er op dat de een of andere oen is vergeten andere, minder gebruikte begincombinaties in hun systeem te programmeren...
Allemaal heel praktisch, zeker samen met de 'duidelijke' en 'tijdig geupdate' tracking.
Alleen gebeurt dat dus niet voor pakketten waarvan de code niet met CC/CI/andere standaard combinatie begint. Lijkt er op dat de een of andere oen is vergeten andere, minder gebruikte begincombinaties in hun systeem te programmeren...
Allemaal heel praktisch, zeker samen met de 'duidelijke' en 'tijdig geupdate' tracking.
PostNL is nu helemaal de kluts kwijt, zelfs hun eigen 'niet thuis'-code werkt niet in de postNL app (of op de T&T website) -_-
Meer mensen die LX-codes niet meer in de PostNL app kunnen zetten zodat je een notificatie krijgt als deze een 3S code hebben? Hij lijkt het gewoon op te slaan, maar in het overzicht is niks te zien
Op het moment dat de code bekend is bij PostNL verschijnt ie weer in je app.Capstie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:42:
Meer mensen die LX-codes niet meer in de PostNL app kunnen zetten zodat je een notificatie krijgt als deze een 3S code hebben? Hij lijkt het gewoon op te slaan, maar in het overzicht is niks te zien
Zeker weten? Of is dit jouw/een aanname?Amphiebietje schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:10:
PostNL lijkt een groot probleem te hebben met pakketten waar je belasting over moet betalen. Deze worden namelijk sinds enkele weken standaard naar een PostNL punt gebracht, waarna PostNL je een briefje stuurt.
Want ik zit ook op wat bestellingen te wachten, die overigens allemaal ruim <10 euro waard zijn. Maar ook al >6 weken op zich laten wachten...
Terwijl duurdere artikelen, (>40 euro) gewoon keurig bezorgd zijn, zonder enige gezever over belastingen...
Helaas was dit bij mijn meest recente pakje niet het gevalBugs3 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:25:
[...]
Op het moment dat de code bekend is bij PostNL verschijnt ie weer in je app.

Weer iets aparts van de PostNL brievenbuspostbezorger:
De welbekende grijze China-envelop, met iets heel plats erin (amper een paar mm dik), past makkelijk door de brievenbus.
En toch bellen ze aan om het persoonlijk af te geven.
Ze blijven je verbazen, daar bij PostNL.
In die plastic zak zat trouwens een platte rechthoek liniaal van 15 x 30cm, 2mm dik. Verbazingwekkend dat het onbeschadigd/ongebogen de halve wereld over gereisd is!
En dat voor slechts EUR 3,20.
De welbekende grijze China-envelop, met iets heel plats erin (amper een paar mm dik), past makkelijk door de brievenbus.
En toch bellen ze aan om het persoonlijk af te geven.
Ze blijven je verbazen, daar bij PostNL.
In die plastic zak zat trouwens een platte rechthoek liniaal van 15 x 30cm, 2mm dik. Verbazingwekkend dat het onbeschadigd/ongebogen de halve wereld over gereisd is!

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 15-11-2017 14:33 ]
Vandaag de melding "succesvol afgeleverd" maar postNL herkent de LX code nog niet in de app en uiteraard niks ontvangen.
Wellicht op het postkantoor, of gaan er nog meer dingen mis bij postNL?
Wellicht op het postkantoor, of gaan er nog meer dingen mis bij postNL?
Grappig topic dit om te lezen als postbezorger bij PostNL
(bijbaan naast studie) . Deze pakketjes uit China zijn een ware hel, aangezien de helft niet eens door de brievenbus past
(zoals bedrukte wc-rollen
) . Tegenwoordig hebben we hele tassen vol met onzin uit China. Wij hanteren bij ons team het volgende beleid:
- Pakketjes met een LX-code altijd scannen en proberen kwijt te raken. Past het niet door de brievenbus, dan bij een paar buren proberen. Anders een 3S code erop plakken en afgeven bij afleverpunt (veruit het meeste werk en dus de minst populaire optie)
- Heeft het pakketje geen LX code, dan heeft de klant geen flauw idee dat het pakketje onderweg is. Als we het dan niet kwijtraken bij de de persoon zelf of buren, dan proberen we het de dag(en) erna wanneer we niet voor andere pakketjes naar een afleverpunt hoeven (dit hoeft echt bijna nooit, in 3 jaar pas 1x gedaan ofzo
) .

- Pakketjes met een LX-code altijd scannen en proberen kwijt te raken. Past het niet door de brievenbus, dan bij een paar buren proberen. Anders een 3S code erop plakken en afgeven bij afleverpunt (veruit het meeste werk en dus de minst populaire optie)
- Heeft het pakketje geen LX code, dan heeft de klant geen flauw idee dat het pakketje onderweg is. Als we het dan niet kwijtraken bij de de persoon zelf of buren, dan proberen we het de dag(en) erna wanneer we niet voor andere pakketjes naar een afleverpunt hoeven (dit hoeft echt bijna nooit, in 3 jaar pas 1x gedaan ofzo
Waarom geeft PostNL die dan ook mee met de postbezorger en niet met de pakketbezorgerChimaeraNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:20:
Deze pakketjes uit China zijn een ware hel, aangezien de helft niet eens door de brievenbus past(zoals bedrukte wc-rollen
) .

Zo moeilijk moet dat toch niet te sorteren zijn?
PostNL is een ramp. Eerst laten ze je meer betalen voor pakketjes binnen NL zelf (vroeger kon je nog de goedkope versie kiezen zonder tracking).MonkeyJohn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:37:
[...]
Waarom geeft PostNL die dan ook mee met de postbezorger en niet met de pakketbezorger
In het echt laten ze bij mij de pakketjes op de gang id gallerij, omdat ze niet 1 verdieping willen lopen.
Of ze bellen niet aan, bezorgen niet, laten wel briefje achter dat ze zogenaamd geweest zijn.

Dat laatste lijkt me vrij stug, want een briefje schrijven en dat doorvoeren in het systeem is meer werk dan gewoon even aanbellenandroids schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:12:
[...]
PostNL is een ramp. Eerst laten ze je meer betalen voor pakketjes binnen NL zelf (vroeger kon je nog de goedkope versie kiezen zonder tracking).
In het echt laten ze bij mij de pakketjes op de gang id gallerij, omdat ze niet 1 verdieping willen lopen.
Of ze bellen niet aan, bezorgen niet, laten wel briefje achter dat ze zogenaamd geweest zijn.
De pakketbezorgers hebben daar ook geen tijd meer voor, als ik zie hoe vol hun busjes zitten. Bij ons is de pakketbezorgen ook tot 's avonds 9 uur aan het bezorgenMonkeyJohn schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:37:
[...]
Waarom geeft PostNL die dan ook mee met de postbezorger en niet met de pakketbezorger

Het vervelende van die China pakketjes is ook dat mensen niet weten wanneer het bezorgd wordt, en er dus ook niet voor thuisblijven. Tevens wil je ook niet weten hoeveel mensen een afwijkende brievenbus hebben (te klein) waar de pakketjes niet door passen (terwijl ze door een normale brievenbus zouden moeten passen). Daar ga ik dan ook geen extra moeite voor doen als ze niet thuis zijn, dan mogen ze nog een dag langer wachten op hun pakket
[ Voor 16% gewijzigd door ChimaeraNL op 15-11-2017 23:37 ]
Dit gebeurt toch. Ik zie ze wel eens ‘s avonds snel overal snel langs gaan briefjes dumpen en volgende dag pas echt proberen te leveren. Lijkt je stug. Is wel zo. Heb contact met postnl opgenomen, maar ze kunnen er niets aan doen.ChimaeraNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:33:
[...]
Dat laatste lijkt me vrij stug, want een briefje schrijven en dat doorvoeren in het systeem is meer werk dan gewoon even aanbellen.
[...]
Dat is zeer zielig voor die bezorgers. Die zijn ook de dupe. Bizar is dat je nu bij PostNL meer betaalt om je pakket te versturen binnen NL dan voorheen, maar het niet beter is geworden met tracking. Pakketten uit China zijn niet beter.De pakketbezorgers hebben daar ook geen tijd meer voor, als ik zie hoe vol hun busjes zitten. Bij ons is de pakketbezorgen ook tot 's avonds 9 uur aan het bezorgen. En dat alles voor 9,80 per uur. Daar ga ik persoonlijk ook niet harder van lopen
![]()
.
En ik zeg niet dat het alleen aan de zielige bezorgers ligt. Vind het prima als PostNL hun keer betaalt ipv die aandeelhouders.
Zielig?androids schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:07:
[...]
Dit gebeurt toch. Ik zie ze wel eens ‘s avonds snel overal snel langs gaan briefjes dumpen en volgende dag pas echt proberen te leveren. Lijkt je stug. Is wel zo. Heb contact met postnl opgenomen, maar ze kunnen er niets aan doen.
[...]
Dat is zeer zielig voor die bezorgers. Die zijn ook de dupe. Bizar is dat je nu bij PostNL meer betaalt om je pakket te versturen binnen NL dan voorheen, maar het niet beter is geworden met tracking. Pakketten uit China zijn niet beter.
En ik zeg niet dat het alleen aan de zielige bezorgers ligt. Vind het prima als PostNL hun keer betaalt ipv die aandeelhouders.
Het is hun baan om te bezorgen.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Het is toch sneu dat ze uitgebuit worden door PostNL, terwijl de consument wel meer betaalt aan PostNL? Daardoor kunnen ze hun werk niet goed doen, zijn ze zoals iemand hiet noemt ongemotiveerd.ComputerHoed schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:13:
[...]
Zielig?
Het is hun baan om te bezorgen.
Dit gebeurt met enige regelmaat hier. Zelfs een keer op heterdaad betrapt.ChimaeraNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:33:
Dat laatste lijkt me vrij stug, want een briefje schrijven en dat doorvoeren in het systeem is meer werk dan gewoon even aanbellen.
Ik heb ook een briefje gehad waar helemaal niets op geschreven was en het pakketje uiteindelijk een paar kilometer verder bij een afhaalpunt lag.
Een paar dagen geleden heeft mijn vriendin nog een pakketje uit de brievenbus van de buren getrokken.
Het was duidelijk dat het zelfs met grof geweld niet door de (normale) brievenbus wilde passen en de bezorger had het dus maar gewoon laten hangen.
- knip -
Ik zit bijna drie weken te wachten op, ik vermoed, drie brievenbus pakketjes. Op het moment dat ze China hebben verlaten is er niks meer te zien, daar stopt de tracking
Zo vervelend dat je niet weet wanneer het binnenkomt. Ik heb ook weinig zin om alle afhaalpunten bij ons af te gaan. Het gaat met China Post Ordinary Small Packet Plus. Iemand daar soortgelijke ervaringen mee?
Krijg je geen briefje in de bus dan?vinom schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:11:
Ik zit bijna drie weken te wachten op, ik vermoed, drie brievenbus pakketjes. Op het moment dat ze China hebben verlaten is er niks meer te zien, daar stopt de trackingZo vervelend dat je niet weet wanneer het binnenkomt. Ik heb ook weinig zin om alle afhaalpunten bij ons af te gaan. Het gaat met China Post Ordinary Small Packet Plus. Iemand daar soortgelijke ervaringen mee?
Share and Enjoy!
Helaas, ook hier is het vaker voorgekomen. Dan zit je te wachten thuis, de app geeft aan binnen welk tijdsblok de bezorger komt, om dan in de loop van de dag te verspringen naar de melding dat je niet thuis was en dat er morgen een nieuwe bezorgpoging wordt gedaan.ChimaeraNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:33:
Of je vindt ineens een briefje met niets erop geschreven, behalve dat je je pakje kan ophalen op een of andere locatie.
Of zoals gisteren, pakje zou bezorgd worden en stond al bij dat het door de brievenbus kon. Staat in de app dat de bezorger onderweg is, maar blijkbaar is er gisteren iets ergs gebeurd want vanmorgen staat nog steeds aangegeven dat de bezorger onderweg is. En geen pakje te zien. Zou de bezorger verdwaald zijn

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Nog niks gehad. En dat is het vervelende omdat het zo inconsequent is. De ene keer wel een briefje, de andere keer niet.
Ik wacht het nog wel twee weken af, zolang duurde het voor de PostNL deal ook. Het is er ieder geval niet altijd sneller op geworden.
[ Voor 19% gewijzigd door vinom op 16-11-2017 09:01 ]
Sinds een paar weken is er een nieuwe codeerregel, waardoor er veel misgaat bij de sortering. Zo zou ik volgens mijn WerkApp dan bijvoorbeeld een aantal pakketjes moeten hebben, maar zijn die vervolgens nergens in mijn tas te vinden. Ik werk in Den Bosch en kom wel eens pakketjes die voor Alkmaar bestemd zijn tegen bijvoorbeeldyodeluxe schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:57:
[...]
Of zoals gisteren, pakje zou bezorgd worden en stond al bij dat het door de brievenbus kon. Staat in de app dat de bezorger onderweg is, maar blijkbaar is er gisteren iets ergs gebeurd want vanmorgen staat nog steeds aangegeven dat de bezorger onderweg is. En geen pakje te zien. Zou de bezorger verdwaald zijn

HandigChimaeraNL schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:10:
[...]
Sinds een paar weken is er een nieuwe codeerregel, waardoor er veel misgaat bij de sortering. Zo zou ik volgens mijn WerkApp dan bijvoorbeeld een aantal pakketjes moeten hebben, maar zijn die vervolgens nergens in mijn tas te vinden. Ik werk in Den Bosch en kom wel eens pakketjes die voor Alkmaar bestemd zijn tegen bijvoorbeeld.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik heb een mobiel <150euro besteld en word geleverd door postNL.
Is het ook mogelijk om met pin te betalen? Als er extra invoerkosten komen?
Of alleen gepast contant?
Bij DHL is pinnen niet mogelijk volgens deze oudere post.
Mobiel binnen zonder extra kosten
UPDATE:grun93 schreef op maandag 6 juli 2015 @ 21:02:
[...]
Toen DHL opeens voor mijn deur stond, moest ik de inklaringskosten contant en gepast betalen. Pinnen bleek niet mogelijk. Het was iets van 34,21 maar ik had alleen een briefje van 50 en om nu een fooi van ruim 15 euro te geven werd me te begrotelijk. Jammer dus, maar het pakje werd onverbiddelijk weer mee retour genomen en de dag daarna nogmaals aangeboden.
Tenminste, dat had ik met de bezorger afgesproken. De volgende dag: geen DHL. Wat bleek, bezorgers mogen geen vervolg afspraken maken want daar raakt de logistieke planning van in de war. Als je niet thuis bent en/of niet kunt betalen, doet de bezorger een kaartje in de bus. Dan moet je het nummer wat daar op staat bellen en een code invoeren, daarna krijg je een voice operated computer aan de lijn waarmee je een vervolg afspraak maakt. Dan pas wordt de afspraak in de route planning opgenomen.
Mobiel binnen zonder extra kosten
[ Voor 2% gewijzigd door SilencMol op 16-11-2017 14:38 . Reden: Update ]
12v Oplader besteld bij gearbest. 21sept verzonden. Nog niets ontvangen.
Is verstuurd zonder tracking code.
Krijg van Gearbest een SKY56 tracking code, maar die dingen worden door track24.net gemeld als FAKE.
Volgens die tracking code is het pakket wel al op 3 october bij de douane aangekomen. Daarna stopt de tracking.
Toch maar weer eens bij het postkantoor langs (2 weken geleden al geweest maar toen konden ze niets vinden)
Is verstuurd zonder tracking code.
Krijg van Gearbest een SKY56 tracking code, maar die dingen worden door track24.net gemeld als FAKE.
Volgens die tracking code is het pakket wel al op 3 october bij de douane aangekomen. Daarna stopt de tracking.
Toch maar weer eens bij het postkantoor langs (2 weken geleden al geweest maar toen konden ze niets vinden)
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Vragen of ze het bij het afhaalpunt afgeven, daar kan je wel pinnenSilencMol schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:40:
Ik heb een mobiel <150euro besteld en word geleverd door postNL.
[...]
Share and Enjoy!
Uit alle reacties kan ik alleen maar opmaken dat we eigenlijk dit soort boxen moeten aanschaffen om van gezeur af te zijnChimaeraNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:33:
[...]
[...]
De pakketbezorgers hebben daar ook geen tijd meer voor, als ik zie hoe vol hun busjes zitten. Bij ons is de pakketbezorgen ook tot 's avonds 9 uur aan het bezorgen. En dat alles voor 9,80 per uur. Daar ga ik persoonlijk ook niet harder van lopen
![]()
.
Het vervelende van die China pakketjes is ook dat mensen niet weten wanneer het bezorgd wordt, en er dus ook niet voor thuisblijven. Tevens wil je ook niet weten hoeveel mensen een afwijkende brievenbus hebben (te klein) waar de pakketjes niet door passen (terwijl ze door een normale brievenbus zouden moeten passen). Daar ga ik dan ook geen extra moeite voor doen als ze niet thuis zijn, dan mogen ze nog een dag langer wachten op hun pakket.

Ja, die was van mij, en sindsdien heb ik niks meer via DHL laten bezorgen. Ik meen begrepen te hebben dat het tegenwoordig anders gaat?SilencMol schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:40:
Nou, dat zou echt fantastisch zijnschumi2004 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:50:
[...]
Uit alle reacties kan ik alleen maar opmaken dat we eigenlijk dit soort boxen moeten aanschaffen om van gezeur af te zijn
[afbeelding]

Brievenbussen met een gleuf van boven of een deurbrievenbus die aan de afmetingen voldoet zijn prima. Maar zo'n pakketbrievenbus ziet er wel echt perfect uit
Ja, goed idee, zo'n vrijstaande PostNL pakketautomaat.
Zo'n plaatstalen kastje krijg je met een Leatherman tool nog open...
Ideaal om open te breken...
https://www.omroepflevola...tolen-uit-postnl-automaat

Dan is mijn huisdeur (8cm dik hardhout, gietijzeren tralies, gelaagd veiligheidsglas, 3* SKG hang-&sluitwerk) met keurig gestandaardiseerde brievenbus sleuf een stuk steviger...
Zo'n plaatstalen kastje krijg je met een Leatherman tool nog open...
Ideaal om open te breken...
https://www.omroepflevola...tolen-uit-postnl-automaat

Dan is mijn huisdeur (8cm dik hardhout, gietijzeren tralies, gelaagd veiligheidsglas, 3* SKG hang-&sluitwerk) met keurig gestandaardiseerde brievenbus sleuf een stuk steviger...
[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 16-11-2017 15:06 ]
Kan de discussie over pakketbussen stoppen hier? Die is hier offtopic en is zelfs een eigen topic voor; De pakketbus als oplossing voor de online shopper.
[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 16-11-2017 15:15 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Om hier toch nog even op te reageren:karsie schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:25:
[...]
Ik heb echt precies het zelfde... Eergisteren update de status naar de zelfde zin en ja hoor ook al van een week oud... Ik word er totaal niet wijzer van.
Ik heb gewoon afgewacht, het blijft China. Na een paar dagen kwam de melding er bij te staan dat ze nu wel met het vliegtuig waren vertrokken. Ik zie wel wanneer ze verschijnen
Verder over PostNL, ooit 1 pakketje gehad wat afgeleverd was bij afhaalpunt en het briefje 3/4 dagen later kwam. Toevallig dat ik tussendoor nog bij het punt langs moest, anders had ik het niet eens gemerkt.
Verder eigenlijk nooit klachten, bellen aan/briefje in de bus/afgeven aan buren. Het zal waarschijnlijk ook per bezorger verschillen.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Heeft iemand hier ervaring met pakketten die verstuurd zijn met Azerbaijan Air Mail? Er zijn 2 pakketjes al meer dan een maand onderweg. Het pakket dat als laatste verstuurd is, was volgens het trackingnummer op 26 oktober 2017 al in Nederland voor "transfer of customs" en het andere pakket een dag eerder. Daar stopt de tracking. Aangezien de postbode de laatste tijd pakketjes uit China in een plastic tasje aan de voordeur hangt, vrees ik een beetje voor deze pakketjes. Krijgen deze pakketjes een ander trackingnummer zodra zij bij PostNL komen en heeft het zin navraag bij PostNL te doen?
Iemand ervaring met het feit dat het pakketje afgeleverd is volgens de tracking maar deze niet heeft ontvangen, geen briefje niks in de bus? Moet ik nu alle PostNL punten af random?
Dat is bij mij afgelopen week ook gebeurd. Eerst je lokale PostNL punt checken en daarna contact opnemen met de koper.karsie schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:04:
Iemand ervaring met het feit dat het pakketje afgeleverd is volgens de tracking maar deze niet heeft ontvangen, geen briefje niks in de bus? Moet ik nu alle PostNL punten af random?
Grote kans dat PostNL gewoon afgevinkt heeft ook al zijn ze het pakket kwijt geraakt.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Haha of bij de buren? Maarja dat zijn nogal wat appartementen en PostNL punten in Rotterdam hahaha. Ik had al even met PostNL contact opgenomen maar het pakket had ook geen 3S code gekregen...ComputerHoed schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:07:
[...]
Dat is bij mij afgelopen week ook gebeurd. Eerst je lokale PostNL punt checken en daarna contact opnemen met de koper.
Grote kans dat PostNL gewoon afgevinkt heeft ook al zijn ze het pakket kwijt geraakt.
Ik had een paar dingen bestel en in de (Android) App gezet. Deze leveringen zie ik nu niet meer terug.
Ook van de bestelling van afgelopen zaterdag kreeg ik geen update/status te zien. Nadat het pakket bezorgt was, deed ik een update in de App en zag ik de 3S en status.
Weet iemand hoe ik de ingevoerden LX.. nummers kan terugkrijgen in de App?
Ook van de bestelling van afgelopen zaterdag kreeg ik geen update/status te zien. Nadat het pakket bezorgt was, deed ik een update in de App en zag ik de 3S en status.
Ik kan alle verhalen hier bevestigen. In het verleden enkele aankopen gedaan in China. Dat ging allemaal heel soepel, dus ik had er vertrouwen in. Laatst op 11 november paar aanbiedingen meegepakt op AliExpress, maar op de verzending daarvan is echt geen pijl te trekken.
Eén pakketje inmiddels binnen. Drie meldingen dat de delivery unsuccessful was, maar geen briefje in de bus of enige informatie waar m'n pakketje was. Uiteindelijk via de chat van PostNL moeten vernemen dat hij op een ophaalpunt lag.
Ander pakketjes hebben vele stadia van verzending bij verschillende verzendtoko's, maar enige logica is inderdaad ver te zoeken
We wachten het maar rustig af...
Eén pakketje inmiddels binnen. Drie meldingen dat de delivery unsuccessful was, maar geen briefje in de bus of enige informatie waar m'n pakketje was. Uiteindelijk via de chat van PostNL moeten vernemen dat hij op een ophaalpunt lag.
Ander pakketjes hebben vele stadia van verzending bij verschillende verzendtoko's, maar enige logica is inderdaad ver te zoeken
We wachten het maar rustig af...
Nietforum026 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:11:
Ik had een paar dingen bestel en in de (Android) App gezet. Deze leveringen zie ik nu niet meer terug.
Vandaag is er bij mij weer 1 verschenen in de app, van het pakje daarvoor heb ik nooit meer wat terug gezien in de app en zelfs de code op het briefje in de brievenbus deed het niet. PostNL is een beetje

Is niet bezorgd en ook geen briefje? Waar kan het zijn? Van postnl moet ik wachten tot vrijdag.
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Vandaag verschenen er twee lx nummers in de App. Ik had bij deze nummers een omschrijving gezet. Deze omschrijving is weg, zie nu lx nummer.MonkeyJohn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:39:
Nietmet wat geluk verschijnt een ingevoerde lx code weer zodra deze bij PostNL is, of niet
Ik neem aan dat dit niet de 'oude gegevens' zijn, maar gezien worden als 'nieuwe zendingen'?
Opgelicht door je buurt-bezorger. Gebeurt bij mij ook vaak, waarna de bezorger wordt vervangen door een ander (na meerdere meldingen).maartentmm schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:48:
[afbeelding]
Is niet bezorgd en ook geen briefje? Waar kan het zijn? Van postnl moet ik wachten tot vrijdag.
En dankzij dat kunnen de vrienden uit China opnieuw blijven sturen...
Valt mee hij lag 3 huizen verder. Toevallig kwam ik haar tegen in de supermarkt en ze vroeg wanneer ik het kwam halen. ik zat???? maar hij terecht!!
ComputerHoed schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:42:
[...]
Opgelicht door je buurt-bezorger. Gebeurt bij mij ook vaak, waarna de bezorger wordt vervangen door een ander (na meerdere meldingen).
En dankzij dat kunnen de vrienden uit China opnieuw blijven sturen...
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Er is nog steeds geen pijl op te trekken hoe leveringen van AliExpress aankomen. De laatste maanden heb ik 5 varianten gehad:
- Brievenbuspost die door de brievenbus past
- Brievenbuspost die niet door de brievenbus past, je krijgt een briefje om het op te halen bij een PostNL Servicepunt als je niet thuis bent.
- Pakketpost die door de pakketdienst wordt aangeboden.
- Pakketpost die door de brievenbus past.
- Pakketje waarvan je een "Pakket uit het buitenland" briefje krijgt waar je voor naar een PostNL Servicepunt moet.
Ook de levertijden zijn heel wisselend, de ene is er binnen een week en de andere is zo 6 weken onderweg. Ook de pakketbezorging verschilt van netjes aanbellen en bij niet thuis naar het PostNL Servicepunt of ergens in de tuin (in de regen) verstoppen en een briefje waar je het kan vinden.
Ook willen sommige pakketjes soms erg lang ergens in Nederland liggen te wachten tot ze daadwerkelijk bezorgd worden.
- Brievenbuspost die door de brievenbus past
- Brievenbuspost die niet door de brievenbus past, je krijgt een briefje om het op te halen bij een PostNL Servicepunt als je niet thuis bent.
- Pakketpost die door de pakketdienst wordt aangeboden.
- Pakketpost die door de brievenbus past.
- Pakketje waarvan je een "Pakket uit het buitenland" briefje krijgt waar je voor naar een PostNL Servicepunt moet.
Ook de levertijden zijn heel wisselend, de ene is er binnen een week en de andere is zo 6 weken onderweg. Ook de pakketbezorging verschilt van netjes aanbellen en bij niet thuis naar het PostNL Servicepunt of ergens in de tuin (in de regen) verstoppen en een briefje waar je het kan vinden.
Ook willen sommige pakketjes soms erg lang ergens in Nederland liggen te wachten tot ze daadwerkelijk bezorgd worden.
Idd.
het blijft willekeur bij PostNL. Dat is al jaren zo en dat zie ik nog niet 1-2-3 veranderen.
Vandaag ook weer. Er is een wat duurdere bestelling via AE onderweg. Keurige tracking aan de kant van AE. Vrijwel om de dag zie je de tracking status veranderen van verzonden/magazijn in/magazijn uit/vliegveld/vliegtuig in/vliegtuig uit. En zelfs een apart mailtje dat mijn bestelling in NL is aangekomen bij PostNL.
En wat zegt PostNL er zelf over? Juist ja.... "Pakket niet gevonden
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie"
Stelletje...

De PostNL app kent 'm niet, en internationalparceltracking.com ook niet.
Terwijl bestellingen die amper een paar euro kosten, soms wel opduiken in de app en door de pakketbezorger worden afgeleverd. Of niet, of door de brievenbuspostbode, of niet... kortom, je weet 't niet, je weet 't niet...
Maar ja, of je nou via eBay, via BG (PDM methode gaat vaak wel wat beter), via AE of GB besteld; het is allemaal één pot nat.
Laat staan DHL, GLS of DPD; die weten er ook vage bende van te maken.
Soms komt er dan weer eens iets vanuit Amazon.de en dat gaat met PostNL weer wel goed, maar met DHL weer niet. Terwijl alhier de service van UPS (zwaardere spullen via Amazon.de) wel weer prima is. Maar dat kan zomaar weer veranderen, als [willekeurige naam logistiek bedrijf] weer eens de boel overhoop gooit qua bezorgers/routering/logistieke software.
Inmiddels lijkt het gebeuren van alle-grijze-China-envelopjes-dumpen-bij-de-lokale-supermarkt weer aardig op z'n retour. Gelukkig wel...

Vandaag ook weer. Er is een wat duurdere bestelling via AE onderweg. Keurige tracking aan de kant van AE. Vrijwel om de dag zie je de tracking status veranderen van verzonden/magazijn in/magazijn uit/vliegveld/vliegtuig in/vliegtuig uit. En zelfs een apart mailtje dat mijn bestelling in NL is aangekomen bij PostNL.
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie"

Stelletje...

Terwijl bestellingen die amper een paar euro kosten, soms wel opduiken in de app en door de pakketbezorger worden afgeleverd. Of niet, of door de brievenbuspostbode, of niet... kortom, je weet 't niet, je weet 't niet...
Maar ja, of je nou via eBay, via BG (PDM methode gaat vaak wel wat beter), via AE of GB besteld; het is allemaal één pot nat.
Soms komt er dan weer eens iets vanuit Amazon.de en dat gaat met PostNL weer wel goed, maar met DHL weer niet. Terwijl alhier de service van UPS (zwaardere spullen via Amazon.de) wel weer prima is. Maar dat kan zomaar weer veranderen, als [willekeurige naam logistiek bedrijf] weer eens de boel overhoop gooit qua bezorgers/routering/logistieke software.
Inmiddels lijkt het gebeuren van alle-grijze-China-envelopjes-dumpen-bij-de-lokale-supermarkt weer aardig op z'n retour. Gelukkig wel...
Probeer eens postnl.postehtweak schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:40:
Idd.het blijft willekeur bij PostNL. Dat is al jaren zo en dat zie ik nog niet 1-2-3 veranderen.
![]()
Sorry, we kunnen de gegevens van uw pakket niet vinden. Controleert u alstublieft de barcode of neemt u contact op met de verzender van het pakket voor meer informatie"![]()
Stelletje...![]()
![]()
Die werkt ook als je pakket nog niet aan je postcode gekoppeld is
Share and Enjoy!
Zucht.. 
Ik heb op AliExpress een bestelling geplaatst en die is verzonden met "AliExpress Standard Shipping". Dus dan komen ze het gewoon bezorgen, right?
Op de orderpagina staat inderdaad AE Standard Shipping en het trackingnummer RBxxxxxxxxxSG. Dat is Singapore Post 4PX. En nu ligt er dus een kaartje in de bus "Er is een pakket voor u uit het buitenland". Dus ondanks de AE Standard Shipping géén bezorgpoging.
Ik denk niet dat ik in de toekomst nog ga bijbetalen voor die AE Standard Shipping. Het is niet sneller dan China post en blijkbaar ook al geen garantie om niet naar een afhaalpunt te moeten.

Ik heb op AliExpress een bestelling geplaatst en die is verzonden met "AliExpress Standard Shipping". Dus dan komen ze het gewoon bezorgen, right?
Op de orderpagina staat inderdaad AE Standard Shipping en het trackingnummer RBxxxxxxxxxSG. Dat is Singapore Post 4PX. En nu ligt er dus een kaartje in de bus "Er is een pakket voor u uit het buitenland". Dus ondanks de AE Standard Shipping géén bezorgpoging.
Ik denk niet dat ik in de toekomst nog ga bijbetalen voor die AE Standard Shipping. Het is niet sneller dan China post en blijkbaar ook al geen garantie om niet naar een afhaalpunt te moeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2017 14:34 ]
Anoniem: 896479
do 23 nov. 15:24 Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
do 23 nov. 15:08 Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie
do 23 nov. 13:34 NL Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd
di 21 nov. 19:08 NL Zending in sorteercentrum buitenland
Nou maar hopen dat het pakketje morgen in het sorteerproces komt en er geen invoerkosten zijn berekend.
Voor het eerst ooit gaat dit pakketje direct naar de supermarkt, i.p.v. eerst bij mij thuis te worden bezorgd.
AliExpress Standard Shipping met een waarde van € 68,14
Nou maar hopen dat het pakketje morgen in het sorteerproces komt en er geen invoerkosten zijn berekend.
Voor het eerst ooit gaat dit pakketje direct naar de supermarkt, i.p.v. eerst bij mij thuis te worden bezorgd.
AE Standard Shipping zegt dus niets. Wat voor soort trackingnummer staat er op je orderpagina? RSxxxxxxxxxNL, LXxxxxxxxxxNL, RBxxxxxxxxxSG of iets anders?Anoniem: 896479 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:47:
do 23 nov. 15:24 Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
Ik had eerst een RBxxxxxxxxxSG tracking code en vandaag is er een 3SRETAxxxxxxx bijgekomen. (op https://jouw.postnl.nl)Mentalist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:20:
[...]
AE Standard Shipping zegt dus niets. Wat voor soort trackingnummer staat er op je orderpagina? RSxxxxxxxxxNL, LXxxxxxxxxxNL, RBxxxxxxxxxSG of iets anders?
Dat verklaart dan het afhalen, AE Standard Shipping kan vanalles zijn en in dit geval is het Singapore Post 4PX en niet PostNL. Dus mag je naar de supermarkt.Anoniem: 896479 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:23:
[...]
Ik had eerst een RBxxxxxxxxxSG tracking code en vandaag is er een 3SRETAxxxxxxx bijgekomen. (op https://jouw.postnl.nl)
Als het goed is krijg je een rekening voor ~€13 inklaringskosten plus BTW erbij.
Er wordt idd nog belasting over geheven. PostNL wacht op meer info vanuit mijn kant.
Via PostNL Twitter webcare heb ik deze link gekregen http://www.postnl.nl/bva dat versnelt het proces, want wachten op de brief hoeft nu niet.
Via PostNL Twitter webcare heb ik deze link gekregen http://www.postnl.nl/bva dat versnelt het proces, want wachten op de brief hoeft nu niet.
Er is een pakket voor u aangekomen uit het buitenland. Omdat het pakket afkomstig is uit een land buiten de Europese Unie zijn wij verplicht om aangifte te doen bij de Douane. Wij hebben nu niet voldoende informatie om de aangifte af te ronden. Met dit formulier kunt u informatie verstrekken over uw pakket.
GearBest?Bianca schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:24:
Heeft iemand hier ervaring met pakketten die verstuurd zijn met Azerbaijan Air Mail?
Heeft bij mij 4 maanden geduurd bij 2 pakketjes, uiteindelijk wel aangekomen.
Veel tekst, u bent gewaarschuwd.
Heb even met PostNL webcare zitten kwekken en nu begint een beetje duidelijk te worden wat voor deal ze nu eigenlijk hebben met AliExpress.
Verkopers op AliExpress kunnen verschillende verzendmethoden gebruiken. Bij de meeste manieren stuurt de verkoper gewoon het product naar de klant, met één uitzondering: AliExpress standard/premium shipping.
Dus wat de neuk is nu die deal van PostNL met AliExpress? Die is dus iig niet van toepassing op spullen die verkopers zelf direct naar de klant opsturen.
De deal betreft dus alleen aangetekende zendingen tot 2 kg. En die gaan allemaal direct naar een postagentschap.
Dat hele afhalen-bij-postagentschappen is geïntroduceerd omdat PostNL verplicht is om zendingen uit China in Nederland te bezorgen en daar krijgen ze niet erg veel geld voor. Dat is weer het gevolg van ingewikkelde internationale afspraken. PostNL kan er iig weinig aan doen dus dan maar zoveel mogelijk bezuinigen en niet meer bezorgen op huisadres als het niet door de brievenbus past.
Ik was waarschijnlijk niet de enige die dacht dat PostNL die deal had gesloten omdat postagentschappen en klanten daar niet zo heel erg blij mee waren. Maar dat is dus niet het geval.
Aangetekende zendingen tot 2 kg met AliExpress standard/premium shipping dus. Volgens het nieuwsbericht gaat het om 'een belangrijk deel van de bestellingen naar Nederland' dus het kan niet alleen premium zijn.
Nu hoor ik je denken: "Okay, ik snap het. Als mijn pakket <2 kg is en ik kies voor AliExpress standard shipping, dan zal dit als aangetekende zending door PostNL verwerkt worden en moet ik het afhalen bij het postagentschap."
Fout! Bij AliExpress standard shipping kiest AliExpress zelf een vervoerder. In hoeverre de verkoper daar nog invloed op heeft weet ik niet, maar de koper heeft er iig 0,0 zeggenschap over.
Goed, dan nu de hamvraag: je wil iets bestellen op AliExpress. Je wil het op huisadres bezorgd hebben. Of juist afhalen bij een postagentschap. Wat moet je kiezen?
Fouten voorbehouden:
* Begint je trackingnummer met LX? Waarschijnlijk krijg je het thuisbezorgd. Begint je trackingnummer met RB? Waarschijnlijk moet je naar het postagentschap.
Dan nog een tip van PostNL, hij staat al in de topicwaarschuwing maar dit maakt iets duidelijker hoe het werkt:
Maar dan ga je denken: klopt het nu eigenlijk allemaal? Dit onderzoek komt voort uit mijn bestelling met AliExpress standard shipping die naar het postagentschap ging. Afhalen bij het postagentschap, dat is dus aangetekend. Minder dan 2 kg, aangetekend, AliExpress standard shipping, dat kan maar één ding betekenen: hij valt onder de PostNL deal. Alleen valt hij niet onder de PostNL deal want AE heeft hem met Singapore post verzonden, niet met PostNL!
Ik dacht dat ik het eindelijk snapte, nu klopt er weer niets van.
De wegen van PostNL zijn ondoorgrondelijk..
Heb even met PostNL webcare zitten kwekken en nu begint een beetje duidelijk te worden wat voor deal ze nu eigenlijk hebben met AliExpress.
Verkopers op AliExpress kunnen verschillende verzendmethoden gebruiken. Bij de meeste manieren stuurt de verkoper gewoon het product naar de klant, met één uitzondering: AliExpress standard/premium shipping.
Verkoper stuurt je spullen naar AE en AE zorgt ervoor dat het bij jou komt. En AE kiest dan dus ook de vervoerder.Once you have placed your order on AliExpress, the seller will send the package to our shipping center.
From here, we can make sure that your package is sent on time and we will add the tracking information to your order details so that you can follow your package whenever and wherever you want.
Dus wat de neuk is nu die deal van PostNL met AliExpress? Die is dus iig niet van toepassing op spullen die verkopers zelf direct naar de klant opsturen.
Die laatste zin kan je lezen als "hierdoor besparen wij geld en zadelen we postagentschappen op met bezoekers die toch niks kopen".quote: PostNL webcareHet klopt inderdaad dat PostNL een samenwerking heeft met AliExpress. Dit betreft een deel van het bezorgen van de pakketten. Dit zal zonder tussenkomst van China Post worden gedaan. Dit gaat om aangetekende pakketten tot 2 kg. De rest wordt ook door PostNL bezorgd, maar wel met tussenkomst van China Post. De 3SRETA barcode is kenmerkend voor een aangetekende zending. Deze worden tegenwoordig direct naar een PostNL-locatie gestuurd. Hierdoor wordt er een snellere en veilige aflevering tegen een zo goed mogelijke prijs gerealiseerd.
De deal betreft dus alleen aangetekende zendingen tot 2 kg. En die gaan allemaal direct naar een postagentschap.
Dat hele afhalen-bij-postagentschappen is geïntroduceerd omdat PostNL verplicht is om zendingen uit China in Nederland te bezorgen en daar krijgen ze niet erg veel geld voor. Dat is weer het gevolg van ingewikkelde internationale afspraken. PostNL kan er iig weinig aan doen dus dan maar zoveel mogelijk bezuinigen en niet meer bezorgen op huisadres als het niet door de brievenbus past.
Ik was waarschijnlijk niet de enige die dacht dat PostNL die deal had gesloten omdat postagentschappen en klanten daar niet zo heel erg blij mee waren. Maar dat is dus niet het geval.
Aangetekende zendingen tot 2 kg met AliExpress standard/premium shipping dus. Volgens het nieuwsbericht gaat het om 'een belangrijk deel van de bestellingen naar Nederland' dus het kan niet alleen premium zijn.
Nu hoor ik je denken: "Okay, ik snap het. Als mijn pakket <2 kg is en ik kies voor AliExpress standard shipping, dan zal dit als aangetekende zending door PostNL verwerkt worden en moet ik het afhalen bij het postagentschap."
Fout! Bij AliExpress standard shipping kiest AliExpress zelf een vervoerder. In hoeverre de verkoper daar nog invloed op heeft weet ik niet, maar de koper heeft er iig 0,0 zeggenschap over.
Goed, dan nu de hamvraag: je wil iets bestellen op AliExpress. Je wil het op huisadres bezorgd hebben. Of juist afhalen bij een postagentschap. Wat moet je kiezen?
Fouten voorbehouden:
Verzendmethode | Afhalen bij postagentschap of bezorgd op huisadres? |
AliExpress standard shipping | Vraag het de Here* |
AliExpress premium shipping | Vraag het de Here* |
China Post ordinary small packet | Thuisbezorgd |
China Post registered | Afhalen |
* Begint je trackingnummer met LX? Waarschijnlijk krijg je het thuisbezorgd. Begint je trackingnummer met RB? Waarschijnlijk moet je naar het postagentschap.
Dan nog een tip van PostNL, hij staat al in de topicwaarschuwing maar dit maakt iets duidelijker hoe het werkt:
[edit]quote: PostNL webcareWat betreft het verkrijgen van 3S-code's heb ik overigens nog wel een tip. Dit kan via http://internationalparceltracking.com . Dit door op de plek van 3S-code de buitenlandse code in te vullen. Krijg je resultaat, dan is je pakketje in Nederland en krijg je direct de 3S-code te zien. Zo weet je in ieder geval sneller of je pakket eventueel naar locatie gaat!
Maar dan ga je denken: klopt het nu eigenlijk allemaal? Dit onderzoek komt voort uit mijn bestelling met AliExpress standard shipping die naar het postagentschap ging. Afhalen bij het postagentschap, dat is dus aangetekend. Minder dan 2 kg, aangetekend, AliExpress standard shipping, dat kan maar één ding betekenen: hij valt onder de PostNL deal. Alleen valt hij niet onder de PostNL deal want AE heeft hem met Singapore post verzonden, niet met PostNL!
Ik dacht dat ik het eindelijk snapte, nu klopt er weer niets van.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2017 16:48 ]
pakketje kwijt??? kijk eerst ff in je kliko
.
foto van twitter.

foto van twitter.

Volgens mij is dit een oude foto. Ik heb 'm hier eerder gezien volgens mij.icegodd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:18:
pakketje kwijt??? kijk eerst ff in je kliko.
foto van twitter.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je weet dat de vuilniswagen die dag niet langskomt is het wel een grapppige geïmproviseerde pakketbus. Er zit geen slot op, maar niemand kijkt er ooit in.
Hetgeen ik al opmaakte uit de eerdere berichten nu ook letterlijk bevestigd door PostNL webcare. Een paar mysteries zijn nu te verklaren:
Ik: Als ik iets bestel uit China en de zending is niet aangetekend, doen jullie dan wel altijd een bezorgpoging op huisadres?
PostNL: Dat is een goede vraag! Als het niet is verzonden als een aangetekend pakket dat naar het postkantoor wordt gebracht, gaat het in ieder geval 1x naar jouw huisadres. Als het door de brievenbus past, zal het daar geleverd worden. Als dat niet past, maar het is wel als briefpost verzonden, gaat het opnieuw in sortering als pakket of het wordt naar een afhaalpunt bij je in de buurt gebracht. Is het pakketpost, dan hangt het van de verzendwijze af of er een 2e poging komt, of dat het gelijk naar het afhaalpunt gaat. Dat kan je per pakket altijd even aan ons vragen.
De papierbak is hier ook favoriet!icegodd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:18:
pakketje kwijt??? kijk eerst ff in je kliko.
foto van twitter.
[afbeelding]
[afbeelding]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.
Let op:
Nuttige link: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Nuttige link: https://www.internationalparceltracking.com/#/search