[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 237.082 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:33

sjaool

Every life should have 9 cats

Dennism schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:40:
[...]
De afzender zal juridisch gezien eindverantwoordelijke blijven voor een correcte aflevering. Echter zal dit mocht de afzender niets meer van zich laten horen bij een shop uit China lastig kunnen worden. Als de bezorgdienst een fout maakt is dat lastig, maar jij bent geen klant van de bezorgdienst en dus zullen zij richting jou ook geen verplichtingen hebben. Verder is een track and trace een service die aangeboden wordt voor het gemak, dat de verzender deze de code ook aan de consument geeft zodat deze ook kan tracken is handig, maar de consument is niet verantwoordelijk om hier naar de te kijken.
De afzender zal misschien verantwoordelijk zijn voor het verzenden van het pakket, echter heeft de afzender een overeenkomst met TNT voor een goede en juiste aflevering. In dit geval is TNT in gebreke gebleven door de ontvanger van het pakketje niet in te lichten dat zijn zending af te halen is op een afhaalpunt. Het zou wat wezen als ik iedere keer contact op moet nemen met de webshop of TNT om te zien of mijn pakketje er al is. Dit is de omgekeerde wereld. Zoals je zelf al zegt zal de verzender dit verder moeten opnemen en uitzoeken met TNT.

Track and Trace is echt niet een service die alleen wordt aangeboden voor het gemak van de verzender maar ook als een soort van verzekering voor de ontvanger om te zien dat zijn pakketje daadwerkelijk onderweg is. Je betaald als klant niet voor niets extra voor een trackingcode. Als deze zekerheid niet voor de klant is dan zou je er dus ook niet extra voor hoeven te betalen. Dus ook weer de omgekeerde wereld.

Feit is wel dat het pakketje retour afzender is. Dus contact opnemen met de verzender en vragen of ze het alsnog weer op willen sturen als ze het terug hebben ontvangen. Een andere optie is om de koop te ontbinden en het product opnieuw aanschaffen en laten versturen door de verzender. Dit kan de wachttijd verkorten. Moet de verzender hier natuurlijk wel aan mee willen werken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

De afzender is niet verantwoordelijk. Nederlands consumentenrecht geld hier niet als je uit China besteld. Als je pech hebt krijg je dan ook geen cent terug.
Wel bijzonder dat pakketjes van TNT nu ook bij het postkantoor moet afhalen. Ik dacht dat het alleen over pakketjes die via China Post naar PostNL gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, TNT == PostNL? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Ehm, nee.
Wikipedia: TNT Express
Wikipedia: PostNL

Mooi overzicht van bedrijven ontstaan uit de PTT. Wikipedia: PTT (Nederland)

[ Voor 6% gewijzigd door rty op 16-01-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PostNL heette vroeger TNT, niet TNT Express (vandaar mijn opmerking), leuk die verwarring :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:48
sjaool schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:24:
[...]

De afzender zal misschien verantwoordelijk zijn voor het verzenden van het pakket, echter heeft de afzender een overeenkomst met TNT voor een goede en juiste aflevering. In dit geval is TNT in gebreke gebleven door de ontvanger van het pakketje niet in te lichten dat zijn zending af te halen is op een afhaalpunt. Het zou wat wezen als ik iedere keer contact op moet nemen met de webshop of TNT om te zien of mijn pakketje er al is. Dit is de omgekeerde wereld. Zoals je zelf al zegt zal de verzender dit verder moeten opnemen en uitzoeken met TNT.
Ik zeg juist dat de consument nergens verantwoordelijk voor is. De verkoper heeft een overeenkomst met de klant, en diezelfde verkoper is verantwoordelijk. Als Madmaus zijn goederen niet ontvangt moet hij klagen bij de verkoper, die het dan in orde moet maken. Hoe de verkoper het verder met TNT afhandeld is niet de zorg van MadMaus. Nu kan het natuurlijk geen kwaad wanneer MadMaus zelf met TNT contact opneemt omdat het lijntje dan wat korter is, maar verplicht is hij dit zeker niet.
Track and Trace is echt niet een service die alleen wordt aangeboden voor het gemak van de verzender maar ook als een soort van verzekering voor de ontvanger om te zien dat zijn pakketje daadwerkelijk onderweg is. Je betaald als klant niet voor niets extra voor een trackingcode. Als deze zekerheid niet voor de klant is dan zou je er dus ook niet extra voor hoeven te betalen. Dus ook weer de omgekeerde wereld.
Track and Trace is in de basis een (al dan niet betaalde) dienst van de transporteur naar zijn klant (de winkelier, niet de consument), dat de winkelier deze kosten wanneer hij verzending via Track and Trace aanbied aan zijn klanten doorberekend is logisch, waarbij het ook logisch is dat de winkelier de code doorgeeft aan de klant. Maar in de basis is dit gewoon een dienst van Transporteur aan zijn klant (de winkelier), en niet aan de klant van de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:33

sjaool

Every life should have 9 cats

Dennism schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:44:
[...]
Ik zeg juist dat de consument nergens verantwoordelijk voor is...

[...]

Maar in de basis is dit gewoon een dienst van Transporteur aan zijn klant (de winkelier), en niet aan de klant van de winkelier.
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik leg het voor mijzelf op een iets andere manier uit omdat ik track and trace wel erg handig vindt om mij pakketje te volgen. Ik vind dit geen noodzaak zeker omdat de tracking vaak alleen maar binnen China werkt, alhoewel hier wel verbetering in aan het komen is. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
sjaool schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:56:
[...]

Je hebt ook helemaal gelijk. Ik leg het voor mijzelf op een iets andere manier uit omdat ik track and trace wel erg handig vindt om mij pakketje te volgen. Ik vind dit geen noodzaak zeker omdat de tracking vaak alleen maar binnen China werkt, alhoewel hier wel verbetering in aan het komen is. :)
Dat het handig kan zijn ben ik zeker met je eens, hoewel de werking inderdaad internationaal nog wel eens "so so" is, vind ik ook zeker T&T als consument zijnde een meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dennism schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:44:
[...]

Ik zeg juist dat de consument nergens verantwoordelijk voor is. De verkoper heeft een overeenkomst met de klant, en diezelfde verkoper is verantwoordelijk. Als Madmaus zijn goederen niet ontvangt moet hij klagen bij de verkoper, die het dan in orde moet maken. Hoe de verkoper het verder met TNT afhandeld is niet de zorg van MadMaus. Nu kan het natuurlijk geen kwaad wanneer MadMaus zelf met TNT contact opneemt omdat het lijntje dan wat korter is, maar verplicht is hij dit zeker niet.

[...]
Zoals al eerder aangestipt, de verkoper "moet" helemaal niks. Nederlands consumentenrecht is hier niet van toepassing. In de Chinese "law of consumer rights" is er een "right of fair deal" maar die zegt verder niet veel over verantwoordelijkheid over transport. Dus dit soort statements die je maakt gaan niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Een vraag; Ik heb een Xiaomi Bluetooth Controller gekocht bij Geekbuying.
Prijs: € 24,51.
Echter ik kon een coupon gebruiken waardoor het eind bedrag op € 15,08 komt.
Nu heb ik een formulier "Bericht van aankomst reactie formulier" ontvangen om de waarde door te geven.
Gaat het om het bedrag wat ik werkelijk betaald heb? Dus dan zou ik goed zitten?
Is een PayPal uitdraai hiervoor genoeg om bij te voegen of de printout van Geekbying met beide bedragen erop vermeld?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727197

Hoop geklaag hier waarom de postbezorger niet aan de deur komt, zelf ben ik tevreden dat pakketjes niet meer bij de buren achterblijven of dat ze bezorger eerst tevergeefs twee keer moet aanbellen omdat ik toch aan het werk ben. Kan ik lekker na het werk de pakketjes ophalen.

Helaas is het zo dat deze shops geen optie bieden om expliciet thuis af te leveren of afhaalpunt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat pakketjes enkel opgehaald kunnen worden en dat de bezorger niet meer aan de deur komt? Ik lees hier dat het enkel om tracked post gaat via China post, welke bekende webshops gebruiken deze afhaal methode?

Hoe kan ik via banggood, tmart of dx met tracking iets bestellen en dan ophalen bij het afhaalpunt
EMS, airmail, priority?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 727197 op 20-01-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:46
Anoniem: 727197 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:34:
Hoop geklaag hier waarom de postbezorger niet aan de deur komt, zelf ben ik tevreden dat pakketjes niet meer bij de buren achterblijven of dat ze bezorger eerst tevergeefs twee keer moet aanbellen omdat ik toch aan het werk ben. Kan ik lekker na het werk de pakketjes ophalen.
Het punt is vaak niet zo zeer dat ze niet meer aan de deur komen maar dat men niet weet wanneer het bij het PostNL servicepunt ligt. De communicatie hierover vanuit PostNL schiet te kort. En met een levertijden van 1 week tot 3 maanden is het ook erg lastig schatten. Maar als je het niet op tijd ophaalt wordt het wel retour afzender gestuurd.

Daarnaast hoef je ze niet 2x te laten aanbellen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

CrazyBorr schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:30:
Een vraag; Ik heb een Xiaomi Bluetooth Controller gekocht bij Geekbuying.
Prijs: € 24,51.
Echter ik kon een coupon gebruiken waardoor het eind bedrag op € 15,08 komt.
Nu heb ik een formulier "Bericht van aankomst reactie formulier" ontvangen om de waarde door te geven.
Gaat het om het bedrag wat ik werkelijk betaald heb? Dus dan zou ik goed zitten?
Is een PayPal uitdraai hiervoor genoeg om bij te voegen of de printout van Geekbying met beide bedragen erop vermeld?
Alvast bedankt.
Ik zou beide doen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 727197 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:34:
Hoop geklaag hier waarom de postbezorger niet aan de deur komt,
...
Het gaat niet om het feit dat de pakjesman niet meer aan de deur komt, maar dat het willekeur is OF je nou wel of niet je pakje zelf moet ophalen. En of je überhaupt te horen krijgt DAT er iets op te halen valt. (en hopelijk niet al teruggestuurd is)

Vandaag ook weer; iets wat volgens AE zonder tracking was verstuurd en makkelijk door de brievenbus had gepast. Wordt het wel weer 8)7 door de pakjesman aan de deur afgegeven. Blijkt er zelfs een 3S sticker van PostNL op te zitten. Maar ja, dat weten WIJ (= de ontvanger) niet.
Was trouwens via Malaysia post verstuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 20-01-2016 14:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kenzi schreef op maandag 18 januari 2016 @ 03:16:
[...]

Zoals al eerder aangestipt, de verkoper "moet" helemaal niks. Nederlands consumentenrecht is hier niet van toepassing. In de Chinese "law of consumer rights" is er een "right of fair deal" maar die zegt verder niet veel over verantwoordelijkheid over transport. Dus dit soort statements die je maakt gaan niet op.
Voor zover ik weet kan je dit niet zo zeker stellen, maar is dat afhankelijk van de wijze waarop de webshop zich profileert op de markt en is kan een buitenlandse webshop (van buiten Europa) wanneer deze actief op de Nederlandse c.q. Europese markt (of de EU) zich wel degelijk moeten houden aan de Nederlandse consumenten wetgeving (of de overkoepelende Europese wetgeving). Zie ook bijv. hier: https://www.das.nl/juridi...buitenlandse-webshop-koop

En zeker nu je ziet dat Chinese Webshops steeds vaker ook hier adverteren, of zelfs webcare activiteiten ontplooien gericht op de Nederlandse c.q. Europese markt (zie o.a. China forum op Fok! waar redelijk wat shops actief support leveren) is het lastig om te zeggen dat ze zich niet actief op de Nederlandse markt c.q. Europese markt richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:58

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik verwacht ook een pakketje en daarvoor had ik een trackingnummer gekregen. Omdat ik geen idee heb of je wel/niet een bericht krijgt maar eens wat rond gezocht. Op deze site (https://www.internationalparceltracking.com) heb ik mijn hongkong nummer in kunnen vullen en zowaar een 3S nummer ;) Via de normale trace website gezien dat hij afgeleverd is (toevallig vandaag) bij het postkantoor. Via die international site kan ik dat bij nader inzien ook zien "Delivered implicitly to collection location" achja.... Morgen maar even langs het postkantoor dan ;)

edit:
PostNL zegt op twitter dat ze een bericht sturen, nou ben benieuwd of er morgen wat in de bus ligt anders op goed geluk naar het postkantoor :p

[ Voor 12% gewijzigd door Mattie112 op 20-01-2016 19:37 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Thomasz
  • Laatst online: 10-05 19:48
Wil iets gaan bestellen op Tinydeal en er staan twee soorten verzendmethoden. https://snapr.pw/i/4167efa4e5.png Welke kan ik het best kiezen als ik wil dat ze thuis worden afgeleverd en dus niet gelijk naar het post kantoor worden gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
Anoniem: 569388 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Ik zou beide doen voor de zekerheid.
Lol wat? Dan weet je zeker dat ze de hoogste gebruiken..

Stuur je paypal betaling op. Een coupon is toch gewoon een discount?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LED-Maniak schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:06:
[...]

Lol wat? Dan weet je zeker dat ze de hoogste gebruiken..

Stuur je paypal betaling op. Een coupon is toch gewoon een discount?
Maakt niet of ze de hoogste gebruiken, ze zijn allebei even hoog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dennism schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:47:
[...]

Voor zover ik weet kan je dit niet zo zeker stellen, maar is dat afhankelijk van de wijze waarop de webshop zich profileert op de markt en is kan een buitenlandse webshop (van buiten Europa) wanneer deze actief op de Nederlandse c.q. Europese markt (of de EU) zich wel degelijk moeten houden aan de Nederlandse consumenten wetgeving (of de overkoepelende Europese wetgeving). Zie ook bijv. hier: https://www.das.nl/juridi...buitenlandse-webshop-koop

En zeker nu je ziet dat Chinese Webshops steeds vaker ook hier adverteren, of zelfs webcare activiteiten ontplooien gericht op de Nederlandse c.q. Europese markt (zie o.a. China forum op Fok! waar redelijk wat shops actief support leveren) is het lastig om te zeggen dat ze zich niet actief op de Nederlandse markt c.q. Europese markt richten.
Ga jij dat maar bewijzen. Dan zul je alsnog de webwinkel voor de rechter moeten slepen.
a) weinig kans dat ze daar ooit op reageren
b) zie deze case:
http://curia.europa.eu/ju...=first&part=1&cid=4182370
De loutere toegankelijkheid van de internetsite van de ondernemer of de tussenpersoon in de lidstaat waar de consument woonplaats heeft is daarentegen onvoldoende. Hetzelfde geldt voor de vermelding van een e-mailadres en andere contactgegevens of voor het gebruik van een taal of een munteenheid wanneer deze taal en/of munteenheid gewoonlijk worden gebruikt in de lidstaat waar de ondernemer gevestigd is.
om te bepalen of EU consumentenrecht van toepassing is zal een rechter uitspraak moeten doen. Dit daar er geen duidelijke lijst is waar de winkel aan moet voldoen wil dit recht van toepassing zijn.

Succes met je pakketje proberen terug te claimen op die manier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
Anoniem: 569388 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:30:
[...]

Maakt niet of ze de hoogste gebruiken, ze zijn allebei even hoog 8)7
Formulier ingevuld en beide prints erbij gedaan. Dus én PayPal én Gearbest.
Voor zover ik heb kunnen nagaan gaat het over het bedrag waar je product voor aanschaft.
In dit geval € 15,80.
Op hoop van zege :X
Ik zal laten weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordSinclair schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:20:
[...]

Het punt is vaak niet zo zeer dat ze niet meer aan de deur komen maar dat men niet weet wanneer het bij het PostNL servicepunt ligt.
Ik neem aan dat als je pakketjes van ver laat komen dat er wel fatsoenlijke tracking is.

Ik wil iets ten waarde van een paar honderd euro bestellen maar ik wil dan wel tracking en een afhaalbericht waar en wanneer ik het op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:46
Anoniem: 727197 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:06:
[...]
Ik neem aan dat als je pakketjes van zover laat komen dat er wel fatsoenlijke tracking is.

Ik wil iets ten waarde van een paar honderd euro bestellen maar ik wil dan wel tracking en een afhaalbericht waar en wanneer ik het op kan halen.
Tracking is iets waar je vaak extra voor moet betalen. De goedkope dingen die ik bestel (<22 euro) worden nooit voorzien van tracking.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordSinclair schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Tracking is iets waar je vaak extra voor moet betalen. De goedkope dingen die ik bestel (<22 euro) worden nooit voorzien van tracking.
Ik kan me voorstellen dat je toch controle over je bestelde spullen wil, als je wat besteld van meer dan 50 piek en je pakketje raakt ergens kwijt heb je wel een probleem.

Ik zie vaak: EMS, Airmail, Priority, Expedited shipping, van dat soort termen voorbij komen. Nu in gewoon Nederlands: Wat is de optie, met tracking en (indien mogelijk) ergens ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:59
Anoniem: 727197 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:14:
[...]
Ik kan me voorstellen dat je toch controle over je bestelde spullen wil, als je wat besteld van meer dan 50 piek en je pakketje raakt ergens kwijt heb je wel een probleem.

Ik zie vaak: EMS, Airmail, Priority, Expedited shipping, van dat soort termen voorbij komen. Nu in gewoon Nederlands: Wat is de optie, met tracking en (indien mogelijk) ergens ophalen?
Wil je zekerheid dat het niet kwijtraakt dan ben je beter af met ups, dhl of fedex aangezien die trackingcode wel 100% werkt (waar dan ook). Je bent dan ook voor 100% inklaringskosten en andere invoerkosten kwijt ( indien dhl kan je beter een gespecificeerde factuur meesturen omtrent de verzendkosten).

Als je het bij een afhaalpunt wil ophalen dan kan je kiezen voor registred china post. Echter, je weet bij de meeste winkels niet of het met honkong post, malaysian post etc. wordt verzonden. Je bent hoe dan ook beter af om dan een trackingcode bij te kopen. Mocht het na 2 (of 3) bezorgpogingen niet worden afgeleverd dan kan je het gewoon ophalen bij de postnl postkantoor onafhankelijk van de verzendende partij aangezien de postbezorging aan PostNL is uitbesteed.

Laat 1 ding duidelijk zijn voor de reguliere verzendmethodes maakt het niets uit of jouw pakket een waarde van 10 euro of een waarde van 1000 euro heeft. Beide pakketten krijgen dezelfde behandeling. Alleen indien je speciale afspraken hebt gemaakt met het verzendbedrijf, heb je kans dat jouw pakket een voorkeursbehandleling krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Exor op 21-01-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Wil je zekerheid dat het niet kwijtraakt dan ben je beter af met ups, dhl of fedex aangezien die trackingcode wel 100% werkt (waar dan ook). Je bent dan ook voor 100% inklaringskosten en andere invoerkosten kwijt ( indien dhl kan je beter een gespecificeerde factuur meesturen omtrent de verzendkosten).

Als je het bij een afhaalpunt wil ophalen dan kan je kiezen voor registred china post. Echter, je weet bij de meeste winkels niet of het met honkong post, malaysian post etc. wordt verzonden. Je bent hoe dan ook beter af om dan een trackingcode bij te kopen. Mocht het na 2 (of 3) bezorgpogingen niet worden afgeleverd dan kan je het gewoon ophalen bij de postnl postkantoor onafhankelijk van de verzendende partij aangezien de postbezorging aan PostNL is uitbesteed.

Laat 1 ding duidelijk zijn voor de reguliere verzendmethodes maakt het niets uit of jouw pakket een waarde van 10 euro of een waarde van 1000 euro heeft. Beide pakketten krijgen dezelfde behandeling. Alleen indien je speciale afspraken hebt gemaakt met het verzendbedrijf, heb je kans dat jouw pakket een voorkeursbehandleling krijgt.
Helder. Als ik lees dat het soms wel een halve tot een maand kan duren voordat je pakketje aankomt lijkt me dat inderdaad wel handig. Je geeft aan dat enkel registered zendingen via China Post dus de nieuwe afhaalmethode gebruiken, en verder nog DHL en FedEx die goedwerkende tracking hebben. Helaas zijn de meeste shops wel vaag als het gaat om welk verzendbedrijf ze nou exact gebruiken.

Gearbest: Netherlands Post Registered, Netherlands Post Registered SF, DHL, EMS, international bridge,
Banggood: Ik lees dat ze wel Register Airmail aanbieden maar is dat via China Post?

Best wel verwarrend dat ze zoveel verschillende verzendmethodes aanbieden zonder direct aan te geven wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Anoniem: 727197 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:54:
[...]
Helder. Als ik lees dat het soms wel een halve tot een maand kan duren voordat je pakketje aankomt lijkt me dat inderdaad wel handig. Je geeft aan dat enkel registered zendingen via China Post dus de nieuwe afhaalmethode gebruiken, en verder nog DHL en FedEx die goedwerkende tracking hebben. Helaas zijn de meeste shops wel vaag als het gaat om welk verzendbedrijf ze nou exact gebruiken.

Gearbest: Netherlands Post Registered, Netherlands Post Registered SF, DHL, EMS, international bridge,
Banggood: Ik lees dat ze wel Register Airmail aanbieden maar is dat via China Post?

Best wel verwarrend dat ze zoveel verschillende verzendmethodes aanbieden zonder direct aan te geven wat de verschillen zijn.
Gewoon trackingcode bijkopen ( ~2 dollar), zoals eerder gezegd voor getrackte pakketjes is het irrelevant door welk postbedrijf het in China wordt verzonden. Indien je niet thuis bent zal Postnl het uiteindelijk bij het postkantoor afleveren.

Alleen zendingen met China post worden direct naar het postkantoor verzonden en slaan de thuisbezorging over. Natuurlijk is het hopen dat je een afhaalbericht krijgt, maar je kan ook de trackingcode dagelijks checken om te kijken of het afgeleverd is (nadat de code aangeeft dat het door de douane in nl is vrijgegeven).

Over het algemeen gaat het mis met afhaalberichten, bericht van de pakketbezorger dat je jouw pakket bij het postkantoor kan ophalen, gaat over het algemeen wel goed. Natuurlijk is dit allemaal afhankelijk van de post/pakketbezorger.

[ Voor 7% gewijzigd door Exor op 21-01-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708194

Mijn pakket is volgens Yanwen onderweg naar de Russische Federatie.. Ik ben benieuwd wanneer die gaat aankomen bij mij xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Moet niet gekker worden.

Pakje met tracking verstuurd via China Post(CP) lag vandaag gewoon in de bus. 18-01 vertrokken vanuit China volgens 17track. Er is nog wel een sticker over de Cn trackingcode geplakt met 'Internationaal Poststuk'. Stond geen 3S code bij.

Een ander pakje wat op 11.11 is besteld en verstuurd is met CP is nooit aangekomen :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Kenzi schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 02:02:
[...]

Ga jij dat maar bewijzen. Dan zul je alsnog de webwinkel voor de rechter moeten slepen.
a) weinig kans dat ze daar ooit op reageren
b) zie deze case:
http://curia.europa.eu/ju...=first&part=1&cid=4182370

[...]

om te bepalen of EU consumentenrecht van toepassing is zal een rechter uitspraak moeten doen. Dit daar er geen duidelijke lijst is waar de winkel aan moet voldoen wil dit recht van toepassing zijn.

Succes met je pakketje proberen terug te claimen op die manier 8)
Ik gaf daarom ook al aan dat een juridisch traject lastig zal worden, juist om die redenen want voor een paar tientjes of iets in die richting start je tegen een Nederlandse zaak al niet eens een zaak, laat staan tegen een internationale webshop, en dan ook nog eens uit China.

Maar om direct te zeggen te zeggen dat een winkelier geen verantwoordelijkheid heeft is weer een ander uiterste, imho eerder een gevalletje waar de kans goed aanwezig is dat je wel rechten hebt, maar waarvan uitoefening van deze rechten een vrijwel onmogelijke zaak zal zijn als de winkelier in kwestie lastig gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rylo schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:09:
Moet niet gekker worden.

Pakje met tracking verstuurd via China Post(CP) lag vandaag gewoon in de bus. 18-01 vertrokken vanuit China volgens 17track. Er is nog wel een sticker over de Cn trackingcode geplakt met 'Internationaal Poststuk'. Stond geen 3S code bij.

Een ander pakje wat op 11.11 is besteld en verstuurd is met CP is nooit aangekomen :(.
Over 17track gesproken, volgens mij geen officiële site. Veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Anoniem: 727197 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:57:
[...]
Over 17track gesproken, volgens mij geen officiële site. Veilig?
Gemakszucht :p, daarnaast geeft de tracking soms meer informatie dan via de officiële site. Je hoeft dan niet speciaal naar de officiële site aangezien 17 track automatisch de bijbehorende gegevens zoekt. Site is redelijk bekend onder de China-kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijft gewoon triest dat ondanks webshops uit China groter en groter worden dat de verzending nog even zo slecht is als 10 jaar geleden. Eigenlijk moet het verzendproces veel efficiënter kunnen. Betere realtime tracking, tijdvak selecteren of waar je het pakketje na werktijd op kan halen.

Bij Nederlandse shops weet je dat je het na max 1 dag wel binnen hebt, of je kunt gebruik maken van pakjegemak maar bij buitenlandse zendingen zijn de mogelijkheden nog erg beperkt.

Innovatie en vooruitgang is helaas ver te zoeken bij de postbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 727197 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 00:17:
Blijft gewoon triest dat ondanks webshops uit China groter en groter worden dat de verzending nog even zo slecht is als 10 jaar geleden. Eigenlijk moet het verzendproces veel efficiënter kunnen. Betere realtime tracking, tijdvak selecteren of waar je het pakketje na werktijd op kan halen.

Bij Nederlandse shops weet je dat je het na max 1 dag wel binnen hebt, of je kunt gebruik maken van pakjegemak maar bij buitenlandse zendingen zijn de mogelijkheden nog erg beperkt.

Innovatie en vooruitgang is helaas ver te zoeken bij de postbedrijven.
Binnen China kan ik mijn pakketjes realtime tracken met GPS. De koeriers van JD.com bijvoorbeeld zijn uitgerust met gps. Zodra je pakketje het depot verlaat kan je het volgen tot aan je voordeur. Behoorlijk nauwkeurig. Handing toen de koerier mijn adres niet kon vinden maar ik hem wel via de map (app).

Innovatie zat, alleen voor internationale pakketjes gaan ze dat natuurlijk niet doen zonder de kosten omhoog te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 20:17

R-B

Blokkert

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 22-01-2016 10:16 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07 22:39

PoweRoy

funky!

Hmm valt me op dat sinds een maanden mijn pakketjes uit china bijna niet meer aankomen.
Afgelopen jaren 15+ bestellingen gehad die altijd tussen de 3-5 weken binnen waren.

Nu sinds een paar maaden: 6 bestellingen, 2 aangekomen na 4 weken. Voor de andere 4 nog gewacht tot 2.5 maand, en toen maar een refund aangevraagd.

Bij lokale postnl punt liggen geen pakketjes van mij :X

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Laatst online: 09:27
Beste Tweakers,

Misschien iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Ik heb een pakketje besteld op AliExpress, levering heeft maar liefst 3 maanden geduurd.
Inhoud babykleren voor dochterlief.

Op het moment dat deze binnen kwam waren wij net op vakantie, en heeft het pakketje bij de lokale PostNL (Jumbo) 3 weken gelegen. Nu heeft de Jumbo deze weer teruggestuurd naar PostNL omdat deze niemand kwam ophalen binnen 3 weken.
Het lijkt mij sterk dat deze wordt teruggestuurd naar China.. ? Denk aan verzendkosten en tijd.

PostNL gebeld, sorry meneer, we kunnen niets voor u betekenen.
Ik verwacht weinig ondersteuning van de verkoper op AliExpress, PayPal protection is allang verlopen.

Ik denk dat een aangetekende brief naar PostNL mijn beste optie is, misschien iemand ook een soortgelijke situatie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42
ThinClientQ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:16:
Beste Tweakers,

Ik heb een pakketje besteld op AliExpress, levering heeft maar liefst 3 maanden geduurd.

Op het moment dat deze binnen kwam waren wij net op vakantie, en heeft het pakketje bij de lokale PostNL (Jumbo) 3 weken gelegen. Nu heeft de Jumbo deze weer teruggestuurd naar PostNL omdat deze niemand kwam ophalen binnen 3 weken.
Het lijkt mij sterk dat deze wordt teruggestuurd naar China.. ? Denk aan verzendkosten en tijd.

Ik verwacht weinig ondersteuning van de verkoper op AliExpress, PayPal protection is allang verlopen.

Ik denk dat een aangetekende brief naar PostNL mijn beste optie is, misschien iemand ook een soortgelijke situatie gehad?
Heb je geen purchase protection meer bij AliExpress, of bedoel je dat ipv PayPal protection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Laatst online: 09:27
jugger naut schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Heb je geen purchase protection meer bij AliExpress, of bedoel je dat ipv PayPal protection?
Correct, dank voor de verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42
ThinClientQ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Correct, dank voor de verbetering. :)
Misschien heeft de verkoper de verzending weer ontvangen en kun je daar toch iets mee proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Beste Tweakers,

Eerlijk gezegd zou ik kleding uit China voor kinderen overslaan. Vooral voor babies lijkt het me niet echt gezond als je berichten over 'gif in kinderkleding' leest. http://www.theepochtimes....-contain-toxic-chemicals/

PostNL stuurt die pakketten weer retour aangezien de verzender moet aangeven wat er met het pakket gebeurt als de ontvanger het niet heeft aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Track&trace klopt nog enigszins zolang het pakketje de "happy flow" volgt. Maar ik heb pas 1 keer een tracemelding "retour afzender" gezien en dat pakket werd de volgende dag gewoon bij mij bezorgd. Bij alle Chinese pakketten die daadwerkelijk retour afzender gegaan zijn (bijvoorbeeld omdat de verzender een apparaat met daarin een batterij probeerde te verzenden via China post) kwam er gewoon geen update meer op track&trace.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyBorr
CrazyBorr schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:33:
[...]

Formulier ingevuld en beide prints erbij gedaan. Dus én PayPal én Gearbest.
Voor zover ik heb kunnen nagaan gaat het over het bedrag waar je product voor aanschaft.
In dit geval € 15,80.
Op hoop van zege :X
Ik zal laten weten wat de uitkomst is.
Xiaomi Bleutooth controller is binnen.
Zonder extra kosten. Dus het is inderdaad de waarde die je betaald waar het om gaat.
Coupon korting wordt dus meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:35

agaam

dit is mijn huisdier

ik kom dus vandaag bij de Bruna, post afdeling,
ik vraag heel netjes hebben jullie ook een pakketje voor mij,
zegt de vrouw van de eigenaar van Bruna Bedum, heb je een afhaal bericht ik zeg nee, wel vaak gelezen dat dat wordt vergeten door post nl zeg ik,
zegt zij waar komt het pakketje vandaan?, ik zeg uit China,
nou ze ontplofte nog net niet, maar zij wel ik wordt niet goed van die pakketjes uit China! moet je kijken hoeveel ik hier heb liggen.
ze betalen geen verzend kosten ze hebben een contract met de chinese post daar en dat moet het hier maar gratis,
Sorry hoor zeg ik vind je dit normaal om zo te reageren.
nou ze ging nog even door, toen ben ik maar wegelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 17:55
Haha dat is bijzonder.. Ik ging vandaag ook iets ophalen bij de primera en die mevrouw begon ook om totaal niets te zuchten en kreunen.. :F

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:35

agaam

dit is mijn huisdier

LED-Maniak schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:50:
Haha dat is bijzonder.. Ik ging vandaag ook iets ophalen bij de primera en die mevrouw begon ook om totaal niets te zuchten en kreunen.. :F
Ja je blijft wel klant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrazyBorr schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Xiaomi Bleutooth controller is binnen.
Zonder extra kosten. Dus het is inderdaad de waarde die je betaald waar het om gaat.
Coupon korting wordt dus meegenomen.
Mooi zo! Ze kennen bij de douane dus wel heel goed de waarde van de producten. Ik had een paar maanden geleden een Earson ER-160 tijdens de 11.11 actie besteld ($21 ipv $32) en was er toen ook tussen uit gepikt. Na het sturen van de factuur en PP afschrijving gelijk in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
agaam schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:52:
[...]

Ja je blijft wel klant toch?
Een klant waaraan je niks verdient, en die vaak toch niks koopt.... Als het dan gratis moet van postnl zou ik daar ook chagrijnig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Pas geleden heb ik een aantal LED-lampjes besteld die nog niet in Nederland te koop zijn. De kosten van de bestelling zijn ongeveer 34 euro.

Ik heb ze besteld via een Nederlandstalige webwinkel, die aangeeft dat ze via SunYou geleverd worden. Nu was ik niet thuis, en kreeg ik op mijn pakketbriefje van de PostNL te zien dat ik morgen nog eens 19,34 extra moet betalen aan de postbode.

Hoezo dat? Invoerrechten soms? Dat staat niet vermeld op het briefje?
Of is er iets anders aan de hand??

Voorheen had ik dit gedoe nooit?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

AW_Bos schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:55:
Pas geleden heb ik een aantal LED-lampjes besteld die nog niet in Nederland te koop zijn. De kosten van de bestelling zijn ongeveer 34 euro.

Ik heb ze besteld via een Nederlandstalige webwinkel, die aangeeft dat ze via SunYou geleverd worden. Nu was ik niet thuis, en kreeg ik op mijn pakketbriefje van de PostNL te zien dat ik morgen nog eens 19,34 extra moet betalen aan de postbode.

Dat zal vermoedelijk BTW en administratiekosten zijn inderdaad. :Y

En dat je dat nooit eerder hebt gehad is gewoon mazzel. ;) Dit is het risico van het vak/spelletje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

agaam schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:47:
ze betalen geen verzend kosten ze hebben een contract met de chinese post daar en dat moet het hier maar gratis,
Om die reden schaam ik me altijd ene beetje als een pakketbezorger aan de deur komt met een pakketje uit China... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
712641 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:10:
[...]

Om die reden schaam ik me altijd ene beetje als een pakketbezorger aan de deur komt met een pakketje uit China... ;(
Al die mensen krijgen wel betaald hoor. Zeker de bezorger die bij je aan de deur komt. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Goed misschien de eigenaar van de Bruna is misschien niet tevreden met de minimale vergoeding die ze krijgen maar het is hun eigen keus om een postnl punt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Xepos schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:17:
[...]

Al die mensen krijgen wel betaald hoor. Zeker de bezorger die bij je aan de deur komt. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Goed misschien de eigenaar van de Bruna is misschien niet tevreden met de minimale vergoeding die ze krijgen maar het is hun eigen keus om een postnl punt te worden.
Dat zal best. Maar het schreeuwt uit dat je een gierigaard bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:18
Anoniem: 483276 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:50:
[...]

Dat zal vermoedelijk BTW en administratiekosten zijn inderdaad. :Y

En dat je dat nooit eerder hebt gehad is gewoon mazzel. ;) Dit is het risico van het vak/spelletje. :)
Is het niet vreemd dat hij die kosten moet betalen terwijl die het bij een Nederlands bedrijf heeft besteld? Dat vind ik best opmerkelijk....

Als bedrijfje reken je die kosten voor invoer en inklaring toch door en betaal je die netjes zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waah schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:30:
[...]

Is het niet vreemd dat hij die kosten moet betalen terwijl die het bij een Nederlands bedrijf heeft besteld? Dat vind ik best opmerkelijk....

Als bedrijfje reken je die kosten voor invoer en inklaring toch door en betaal je die netjes zoals het hoort?
Nederlandstalig is iets anders dan een Nederlands bedrijf. ;) miniinthebox Is ook Nederlandstalig maar toch echt niet Nederlands. En in combinatie met dat die het in een topic over China post en aangeeft dat het product in Nederland niet Is te krijgen: 1+1=2.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 25-01-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zojuist een zaklamp binnengekregen.
De verpakking was zo dik dat de reguliere postbode het nauwelijks door de brievenbus gefrommeld kreeg. Toevallig was ik thuis, dus maar ff opengedaan en aangepakt.

Het bekende donkergrijze chinese plastic, daarin laagjes schuimplastic, daarin een verfrommelde doos, en daar weer in een Convoy S2 UV lamp. Prima ding.

Op 8 januari besteld, op 9 januari verstuurd, en nu al binnen. (via BG besteld)
Gewoon door de brievenbus, geen pakje, geen postkaartje met melding ophalen op postnl afhaalpunt. Blijft ondoorgrondelijk. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:52:
Zojuist een zaklamp binnengekregen.
De verpakking was zo dik dat de reguliere postbode het nauwelijks door de brievenbus gefrommeld kreeg. Toevallig was ik thuis, dus maar ff opengedaan en aangepakt.

Het bekende donkergrijze chinese plastic, daarin laagjes schuimplastic, daarin een verfrommelde doos, en daar weer in een Convoy S2 UV lamp. Prima ding.

Op 8 januari besteld, op 9 januari verstuurd, en nu al binnen. (via BG besteld)
Gewoon door de brievenbus, geen pakje, geen postkaartje met melding ophalen op postnl afhaalpunt. Blijft ondoorgrondelijk. :?
BG komt vaak met MY post. Met name met Chinapost pakjes zijn er problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Waah schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:30:
[...]

dennisdeal.com is een Nederlands(/Duits) bedrijf die artikelen uit China levert via dropshipping. Je koopt dus via een Nederlandse site en winkel, maar als je pech hebt betaal je alsnog invoer- en btw-kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:08

BTW + Administratiekosten = 0,21*34 + 12,50 = 19,64 :P

Welke winkel was het, misschien kun je het daar nog terugvragen als er op hun site niet voor gewaarschuwd wordt.

Volgende keer als meerdere bestellingen van ieder < 21 euro bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:08
...
Een aangetekende brief is zonde van de 7 euro want PostNL gaat echt niks voor je doen als je pakje zoek is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Beste Tweakers,

Buyer protection kun je laten verlengen als het pakketje nog niet aangekomen is, heb je nu niets meer aan, maar volgende keer op tijd bij zijn. Ze sturen ook een mail zodra hij verloopt.

Inderdaad gaat het pakketje na 3 weken terug naar China.

Ik ben bang dat je pech hebt, je kunt het nog bij de verkoper proberen. Aan PostNL zou ik geen tijd verspillen, die gaan niets voor je doen.

BTW + servicekosten van PostNL inderdaad.
Ik zou eens informeren bij de webshop waar je ze gekocht hebt. Dekt die de eventuele invoerkosten? Dat zou ik maar eens proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door China_buyer op 26-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
dubbel- sorry

[ Voor 97% gewijzigd door China_buyer op 26-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
712641 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 00:18:
[...]

Dat zal best. Maar het schreeuwt uit dat je een gierigaard bent. :P
Daar ben ik het dus niet mee eens! Niet meer betalen dan nodig is voor producten maakt je geen gierigaard.
Het probleem ligt niet bij de kopers naar mijn mening. Dat PostNL het op deze manier regelt is hun zaak. De PostNL servicepunten zullen dat met PostNL uit moeten vechten, ze kiezen er ook zelf voor om servicepunt te worden.

Servicepunt bij mij in de buurt puilt ook uit van de pakketjes. Morgen drie grote pakketten ophalen. Erg groot, zullen ze blij mee zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 08:46
Goedemorgen,

Ik heb een tijdje terug een aantal dingen via Aliexpress gekocht en de bestelling van 1 reseller niet gekregen totdat ik een belletje kreeg van het afhaalpunt.. Er lag een pakketje voor mij wat de dag erop terug gestuurd ging worden..
Nu heb ik nooit een afhaalbericht / niet thuis bericht ontvangen.
Is er dan gewoon geen bezorger geweest en is dit een nieuwe methode van PostNL of heeft de bezorger verzaakt een berichtje achter te laten?

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Krijg steeds meer het idee dat PostNL bewust geen bericht stuurt als een pakketje bij een ophaalpunt ligt. Ontmoediging van China shopping, lijkt wel...

Hopelijk heb ik het mis. Echter, een excuus dat het proces nog niet op orde is kan na 4 maanden echt niet meer. Een andere oorzaak als excuus kan ik zo 123 niet verzinnen, waarom men geen bericht stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
Thaimaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:05:
Goedemorgen,

Ik heb een tijdje terug een aantal dingen via Aliexpress gekocht en de bestelling van 1 reseller niet gekregen totdat ik een belletje kreeg van het afhaalpunt.. Er lag een pakketje voor mij wat de dag erop terug gestuurd ging worden..
Is er dan gewoon geen bezorger geweest en is dit een nieuwe methode van PostNL of heeft de bezorger verzaakt een berichtje achter te laten?
Je pakketje wordt bij het distributiecentrum oid gescand, en dan naar het postkantoor gebracht.
Het bericht dat hij daar terecht gekomen is wordt vanaf PostNL verstuurd dus, dat wordt niet door de pakketbezorger gedaan. Briefje kan kwijt raken in de post, het zijn dunne papiertjes.

Kan natuurlijk ook zijn dat je niet thuis was, en vervolgens is het naar het postkantoor gebracht, in dat geval ligt het aan de pakketbezorger ja.

Beste wat ik kan bedenken is om een NL trackingcode op te vragen zodra dat kan. Als het pakketje een aantal dagen onderweg is uit China even contact opnemen met PostNL via chat of twitter, dan krijg je de NL trackingcode. Dan zie je dus vanzelf wanneer het afgehaald kan worden, wel of geen briefje in de bus.

En idd, mag hopen dat PostNL dit niet expres doet, maar daar zul je nooit achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 20-07 19:37
China_buyer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Beste wat ik kan bedenken is om een NL trackingcode op te vragen zodra dat kan. Als het pakketje een aantal dagen onderweg is uit China even contact opnemen met PostNL via chat of twitter, dan krijg je de NL trackingcode. Dan zie je dus vanzelf wanneer het afgehaald kan worden, wel of geen briefje in de bus.

En idd, mag hopen dat PostNL dit niet expres doet, maar daar zul je nooit achter komen.
Hoe werkt dit? Ik heb anderhalve week geleden voor het eerst iets via AliExpress besteld, en heb een China Post (?) trackingcode die echter overal waar ik 'm invoer foutmeldingen geeft dat het pakket niet bestaat of niet is gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
Biejor schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:26:
[...]

Hoe werkt dit? Ik heb anderhalve week geleden voor het eerst iets via AliExpress besteld, en heb een China Post (?) trackingcode die echter overal waar ik 'm invoer foutmeldingen geeft dat het pakket niet bestaat of niet is gevonden..
Om het pakketje te tracken kun je het beste www.17track.net proberen.
Het kan een aantal dagen duren voordat een pakketje überhaupt volgbaar wordt.
Je kunt nog even wachten, kans dat hij straks wel gewoon volgbaar is.
Soms vergeet er ook wel eens iemand het pakketje te scannen, en dan zie je dus weinig bij de tracking.

Na een week of 2, of als je ziet dat het pakket al een aantal dagen op het vliegtuig zit kun je dus in de chat of via twitter vragen om een NL trackingnr.

Sommige China pakketten worden overigens wel aan de deur bezorgd, dat verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28
Ik zit al een tijd te wachten op een pakketje via aliexpress. Op mijn persoonlijke pagina staat zoiets als 'temporarily no tracking available via China Post", maar nu klik ik eens op de order zelf en die verwijst naar een voor mij tot nu toe onbekende pagina ws-shipping.com met trackingnummer 701821680xx. Tot mijn verrassing leverde dat het volgende op:

2015-12-19, 2015-12-19, Acceptance, CHINA
2015-12-22, Export of international mail, China
2015-12-27, Processing, left China
2015-12-28, Import of international mail
2015-12-31, Handed to customs
2016-01-02, Customs clearance completed
2016-01-07, Processing,, GRSorting

Ik heb echter niks ontvangen, dus meteen maar even naar het afhaalpunt geweest om te kijken of daar iets lag (ik heb geen afhaalbericht ontvangen, bovendien kan het pakketje pincetten makkelijk door de brievenbus, schat ik). Het afhaalpunt kon echter niks vinden, na 20 seconden zoeken. Ik moest eerst maar even postnl bellen, vonden ze.

Dat nummer van de klantenservice 0900-0990 bestaat echter niet meer? Eind vorig jaar heb ik ze nog gebeld. Ik zit niet op sociale media en ben dat ook niet van plan. Weet iemand toevallig een ander telefoonnummer van de klantenservice?

[edit] NVM, nummer werkt nog wel. Mijn mobieltje kapt het af, maar via de vaste lijn kon ik de klantenservice nog wel bereiken. Helaas kon PostNL niks met het trackingnummer, het is kennelijk in een formaat wat zij niet kunnen omzetten. Het pakketje is nog steeds spoorloos dus.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 03-02-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 20-07 19:37
China_buyer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:42:
[...]

Om het pakketje te tracken kun je het beste www.17track.net proberen.
Het kan een aantal dagen duren voordat een pakketje überhaupt volgbaar wordt.
Je kunt nog even wachten, kans dat hij straks wel gewoon volgbaar is.
Soms vergeet er ook wel eens iemand het pakketje te scannen, en dan zie je dus weinig bij de tracking.

Na een week of 2, of als je ziet dat het pakket al een aantal dagen op het vliegtuig zit kun je dus in de chat of via twitter vragen om een NL trackingnr.

Sommige China pakketten worden overigens wel aan de deur bezorgd, dat verschilt.
Helder, dank voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Thaimaster schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:05:
Goedemorgen,

Heb dus exact deze ervaring! En hier in mn dorp kennen de meeste postbodes me wel. Lijkt erop dat het dan buiten hen omgaat :?

Dit staat er o.a. bij de verzendstatus:
Thu Jan 14 2016 10:34 NL Vze transferred from PV to PK
Thu Jan 14 2016 10:33 NL Delivered implicitly to collection location

Niks van: aangeboden, maar niet thuis oid..
Heb wel het vermoeden dat het niet door de brievenbus past, maar dan doe je toch even een briefje door de bus dat het op postkantoor ligt??

Lag dus een pakketje al 2 weken bij lokale postkantoor. Toevallig keek ik maar weer eens bij Aliexpress hoe het nu zat met mn order, want was nu 4 weken na verzending, terwijl mn ervaring tot nu toe is dat het rond de 2 weken duurt om aan te komen..

Zal straks bij het afhalen even navragen hoe dit in godsnaam mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Heb dus exact deze ervaring! En hier in mn dorp kennen de meeste postbodes me wel. Lijkt erop dat het dan buiten hen omgaat :?

Dit staat er o.a. bij de verzendstatus:
Thu Jan 14 2016 10:34 NL Vze transferred from PV to PK
Thu Jan 14 2016 10:33 NL Delivered implicitly to collection location

Niks van: aangeboden, maar niet thuis oid..
Heb wel het vermoeden dat het niet door de brievenbus past, maar dan doe je toch even een briefje door de bus dat het op postkantoor ligt??

Lag dus een pakketje al 2 weken bij lokale postkantoor. Toevallig keek ik maar weer eens bij Aliexpress hoe het nu zat met mn order, want was nu 4 weken na verzending, terwijl mn ervaring tot nu toe is dat het rond de 2 weken duurt om aan te komen..

Zal straks bij het afhalen even navragen hoe dit in godsnaam mogelijk is..
Zoals al vaker gemeld: De pakketbezorgers bezorgen die briefjes niet! Pakketje wordt vanaf depot bij afhaalpunt bezorgd, briefje wordt door de postbode op je adres bezorgd. En daar gaat het dus nog vaak fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

China_buyer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:59:
[...]

Zoals al vaker gemeld: De pakketbezorgers bezorgen die briefjes niet! Pakketje wordt vanaf depot bij afhaalpunt bezorgd, briefje wordt door de postbode op je adres bezorgd. En daar gaat het dus nog vaak fout.
Wat dus zeer vreemd is gezien de hoge betrouwbaarheid van post in ons land..
Dat briefje wordt dan misschien niet altijd verzonden.. Maar hoe kaart (pun intended) je dat aan bij PostNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Wat dus zeer vreemd is gezien de hoge betrouwbaarheid van post in ons land..
Dat briefje wordt dan misschien niet altijd verzonden.. Maar hoe kaart (pun intended) je dat aan bij PostNL?
Ik verstuur veel pakketjes per post, minder dan 1% raakt kwijt, in dat opzicht is het wel apart dat deze vaker niet bezorgd worden.

Wat misschien meespeelt is dat het om een dun velletje papier gaat, wat sneller kwijt raakt, ergens tussen glipt enz.
Briefje wordt misschien dan inderdaad ook gewoon niet verstuurd.

persoonlijk steek ik er geen tijd in om dit aan te kaarten, bij bedrijven zoals PostNL heb ik dat al opgegeven. Je moet maar net een capabele werknemer vinden om iets geregeld te krijgen.

Beste op dit moment is dus om in de gaten te houden als er iets onderweg is, en NL trackingcode op te zoeken/aan te vragen zodat je weet wanneer het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 12:44
China_buyer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Ik verstuur veel pakketjes per post, minder dan 1% raakt kwijt, in dat opzicht is het wel apart dat deze vaker niet bezorgd worden.

Wat misschien meespeelt is dat het om een dun velletje papier gaat, wat sneller kwijt raakt, ergens tussen glipt enz.
Briefje wordt misschien dan inderdaad ook gewoon niet verstuurd.

persoonlijk steek ik er geen tijd in om dit aan te kaarten, bij bedrijven zoals PostNL heb ik dat al opgegeven. Je moet maar net een capabele werknemer vinden om iets geregeld te krijgen.

Beste op dit moment is dus om in de gaten te houden als er iets onderweg is, en NL trackingcode op te zoeken/aan te vragen zodat je weet wanneer het er is.
Dun velletje papier kwijt?
Onwaarschijnlijk.
Het is een behoorlijk groot formaat kaart met daarop alle PostNL gegevens en een foto van het pakket (adres).
Ik heb er pas eentje ontvangen en het pakket opgehaald.
In al die jaren heb ik altijd keurig de briefpost van PostNL ontvangen dus er is geen enkele reden dat dit nu opeens niet meer zou kunnen.
Buiten dat is het ophalen van pakketten bij het postkantoor of locatie erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb er toch nog even contact over gehad met PostNL. Geven toe dat het per 1 oktober is veranderd, dat de Chinese webshops ervan op de hoogte zouden zijn, en dat je als koper zelf kunt kiezen tussen postkantoor of woonadres. (Ik betwijfel dat, misschien hebben ze een paar grote webshops aangeschreven, maar aliexpress werkt met individuele verkopers dus dat is onbegonnen werk..)

Had wel gewoon dat briefje moeten krijgen, dus dat gaan ze uitzoeken..
Dus ik zou iedereen met een missend briefje willen aanraden om elke keer te gaan klagen via Twitter, misschien dat dan de omvang van het probleem duidelijk wordt en ze er echt wat aan gaan doen?

Iemand al ergens bij een shop de optie gezien om het op woonadres te laten bezorgen?
Heb nog een besteling bij EU Direct van DX lopen, zou dat wel goed gaan? Heb daar fors meer betaald in de veronderstelling dat het vanuit een EU warehouse zou komen, maar is nu alsnog heel lang onderweg :')

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:51:
Heb er toch nog even contact over gehad met PostNL. Geven toe dat het per 1 oktober is veranderd, dat de Chinese webshops ervan op de hoogte zouden zijn, en dat je als koper zelf kunt kiezen tussen postkantoor of woonadres. (Ik betwijfel dat, misschien hebben ze een paar grote webshops aangeschreven, maar aliexpress werkt met individuele verkopers dus dat is onbegonnen werk..)

Had wel gewoon dat briefje moeten krijgen, dus dat gaan ze uitzoeken..
Dus ik zou iedereen met een missend briefje willen aanraden om elke keer te gaan klagen via Twitter, misschien dat dan de omvang van het probleem duidelijk wordt en ze er echt wat aan gaan doen?

Iemand al ergens bij een shop de optie gezien om het op woonadres te laten bezorgen?
Heb nog een besteling bij EU Direct van DX lopen, zou dat wel goed gaan? Heb daar fors meer betaald in de veronderstelling dat het vanuit een EU warehouse zou komen, maar is nu alsnog heel lang onderweg :')
EU Direct van DX komt gewoon uit China, DX heeft geen EU warehouse. Staat ook op hun site.

En Chinese webshops waren er niet van op de hoogte omdat het alleen gaat om China Post (die de daadwerkelijke klant is van PostNL, niet de webshops). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja uiteraard weet ik inmiddels wel dat er geen EU warehouse is, was me niet meteen duidelijk bij bestellen. Had ook te snel conclusie getrokken dat het binnen 5-7 dagen binnen moest zijn, maar bleek dat dat de termijn is waarop het verzonden werd.
Toevallig net mn EU Direct pakketje in ontvangst genomen (20 dagen onderweg geweest..), wel gewoon aan huis bezorgd dus.
Eind goed al goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kenzi schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:58:
[...]

EU Direct van DX komt gewoon uit China, DX heeft geen EU warehouse. Staat ook op hun site.

En Chinese webshops waren er niet van op de hoogte omdat het alleen gaat om China Post (die de daadwerkelijke klant is van PostNL, niet de webshops). :)
Wat is dan het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28
Eu Direct van dx wordt hier uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

grun93 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Eu Direct van dx wordt hier uitgelegd.
Mja, maar ik merk nu weinig verschil eerlijk gezegd, behalve dat het een stuk duurder is en je minimaal 30 dollar moet besteden.
Pakketje wordt wel netjes aan huis bezorgd, weet niet of dat bij de normale DX nog mogelijk is na de fratsen van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Mja, maar ik merk nu weinig verschil eerlijk gezegd, behalve dat het een stuk duurder is en je minimaal 30 dollar moet besteden.
Pakketje wordt wel netjes aan huis bezorgd, weet niet of dat bij de normale DX nog mogelijk is na de fratsen van PostNL.
Is dat met 'Alleen Huisadres' en HVO (handtekening voor ontvangst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 727197 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:28:
[...]
Is dat met 'Alleen Huisadres' en HVO (handtekening voor ontvangst)?
Wel aangetekend (met uiteindelijk een 3S code), en dat zijn volgens mij alle pakketjes die niet door de brievenbus passen, geen melding over 'alleen huisadres'.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Ik heb toch liever dat ze het naar een postkantoor oid brengen.
Ik heb nu al 2 keer met PostNL gehad dat er een handtekening stond (niet van mij), en het pakket dus afgeleverd was. Gemaild, en er werd onderzoek gedaan. De bezorger zei beide keren dat ik niet thuis was, maar dat het een studentenhuis betreft en dat een huisgenoot voor me getekend heeft. Erg vreemd, omdat ik beide keren dat de handtekening gezet werd gewoon thuis was, en ik alleen met mijn vriendin samenwoon, niet in een studentenhuis...

Nu is het zijn woord tegen het mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thofie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb toch liever dat ze het naar een postkantoor oid brengen.
Ik heb nu al 2 keer met PostNL gehad dat er een handtekening stond (niet van mij), en het pakket dus afgeleverd was. Gemaild, en er werd onderzoek gedaan. De bezorger zei beide keren dat ik niet thuis was, maar dat het een studentenhuis betreft en dat een huisgenoot voor me getekend heeft. Erg vreemd, omdat ik beide keren dat de handtekening gezet werd gewoon thuis was, en ik alleen met mijn vriendin samenwoon, niet in een studentenhuis...

Nu is het zijn woord tegen het mijne...
Dan is via China Post je enige optie of die buitenlandse shops moeten ook extra diensten zoals PakjeGemak aanbieden waar je op een kaartje je afhaallocatie kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Volgens 17track pakketje begin December in Nederland aangekomen. Volgens PostNL eind januari bij hun aangekomen en de volgende dag bezorgd.
Pakketje dus een goede anderhalf maand spoorloos.
Zie ik iets over het hoofd. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Op het pakketje staat de tracking nummer die de verkoper heeft aangegeven en daaroverheen een sticker van PostNL met hun 3S code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

rty schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:50:
Volgens 17track pakketje begin December in Nederland aangekomen. Volgens PostNL eind januari bij hun aangekomen en de volgende dag bezorgd.
Pakketje dus een goede anderhalf maand spoorloos.
Toevallig is dit bij mij ook net gebeurd: het pakketje ging volgens 17track begin december het vliegtuig in en het werd pas deze week bezorgd door PostNL. Dat zijn bijna 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Nou volgens track code ligt mijn pakket inmiddels bij de jumbo en geen briefje ontvangen. Nu ben ik optijd om hem op te halen. De vorige was retour gegaan zonder bericht (jumbo belt dus ook niet even sociaal)

Ik vraag mij af hoe het gaat met het pakketje zonder track code welke ik heb besteld?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
madmaus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:01:
(jumbo belt dus ook niet even sociaal)
Tja, kan het ze niet kwalijk nemen. De supers die dat wel doen zijn gewoon over de top klantvriendelijk. Gezien de chaos die het China spul op sommige afhaalpunten veroorzaakt, kan ik me heel goed voorstellen dat ze niet alle pakjes nabellen (als er al een nummer op staat, dat is ook niet altijd het geval natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Aan de ene kant kan je het ze niet kwalijk nemen. Maar ik zou het niet prettig vinden om zo alles retour te sturen zonder even contact op te nemen.

Maar goed bij aliexpress krijg je meestal je geld terug als je het niet ontvangt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:16
ralph075 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:35:
[...]

Tja, kan het ze niet kwalijk nemen. De supers die dat wel doen zijn gewoon over de top klantvriendelijk. Gezien de chaos die het China spul op sommige afhaalpunten veroorzaakt, kan ik me heel goed voorstellen dat ze niet alle pakjes nabellen (als er al een nummer op staat, dat is ook niet altijd het geval natuurlijk).
En ze krijgen echt heel wenig geld voor een pakketje, dus ik snap het wel als ze daar geen tijd in willen steken. Ik heb het overigens bij mijn AH nagevraagd en daar bleef eigenlijk niets liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

madmaus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:38:
Aan de ene kant kan je het ze niet kwalijk nemen. Maar ik zou het niet prettig vinden om zo alles retour te sturen zonder even contact op te nemen.

Maar goed bij aliexpress krijg je meestal je geld terug als je het niet ontvangt.
Dat retour sturen doet PostNL helemaal automatisch en vooral zonder eerst de shop te raadplegen. Die moet vaak via de klant horen dat het pakketje op de terugweg is. En sinds die nieuwe procedure komt dit alleen maar meer voor.

(pakketjes op retour kunnen er gerust 1 maand of langer over doen, of uberhaupt gewoon nooit aankomen, erg vervelend soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:23
Ook ik heb een vreemde ervaring met het ophalen van pakketjes verstuurd via CN post.
Krijg een afhaalkaartje met een foto van het pakketje met mijn adres erop.
Blijkt het pakket een dag eerder al aan een ander meegegeven te zijn. Er was ook voor getekend.
De medewerker schrok hier nogal van en begreep er niks van, maar kon op dat moment niet meer doen dan beloven het uit te zoeken, wat ook is gebeurd, want hij heeft degene achterhaald en wilde contact gaan opnemen.
Intussen had ik echter zelf ook actie ondernomen via international parcing tracking van Post.nl. Blijkt dat hetzelfde Chinese trackingnummer 2x voorkomt en slechts één keer een 3S nummer is toegekend.

Contact opgenomen met de Post.nl klantenservice omdat ik bang was voor een verwisseling, maar zij beweerden dat hetzelfde Chinese nummer waarschijnlijk voor twee zendingen is gebruikt. Als je op de site kijkt zijn de pakjes nagenoeg gelijk in het sorteercentrum,dus het zou kunnen. Omdat het 3S nummer al was toegekend aan dat CN nummer wordt het verkeerde pakket automatisch aan mijn adres gekoppeld.

Mijn pakket ligt volgens de status nog steeds (een week nu) in het sorteercentrum zonder 3S nummer.
De klantenservice gaf aan dat er waarschijnlijk later een ander 3S nummer wordt gekoppeld, maar of er nogmaals een afhaalbericht wordt gestuurd kon ze niet aangeven. Trouwens ook niet hoe eea dan wel zou verlopen.
Wat voor afhaalbericht de andere persoon had gehad kon ze ook niet aangeven, maar waarschijnlijk wel met een goede foto, want anders was het pakket niet meegegeven. Vreemd dus allemaal.

Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt en kan aangeven hoe dit afliep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Ik heb onverzekerd verzonden vanaf lightinthebox.com, is de kans nu groot dat mijn zending niet aankomt? Ging om €11 aan producten en €1 verzendkosten, vond het een beetje onzin om dit te verzekeren en je hoeft hier ook geen invoer-/inklaringskosten over te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

elinx schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:51:
Blijkt het pakket een dag eerder al aan een ander meegegeven te zijn.
Dat is het vreemde aan het verhaal, want op het afhaalpunt zoeken ze de pakketjes op achternaam of op adres, maar niet op code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Pakketjes worden idd op achternaam weggelegd bij ons. Wij controleren de naam, en dan moeten we het nummer van de ID van de ontvanger invoeren. Ze kunnen dus altijd nagaan wie welk pakketje, wanneer mee heeft genomen.

Even iets over retouren:
Na 3 weken wordt een pakket retour gevraagd, er wordt eigenlijk nooit gebeld naar die persoon (alhoewel ik dit soms wel doe..) wat er dan mee gebeurt, geen idee! Ik geloof niet dat dit weer naar China gaat, maar zeker weten doe ik het niet.
PostNL is niet echt klantvriendelijk bezig met het niet aan de deur bezorgen van China pakjes. Erg ongemakkelijk en het kost veel tijd voor iedereen, zowel als de ontvanger en de medewerkers van de PostNL punten. Nu hoorde ik ook dat de PostNL punten bij de Albert Heijn's gaan verdwijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:23
aawe mwan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:04:...........
Dat is het vreemde aan het verhaal, want op het afhaalpunt zoeken ze de pakketjes op achternaam of op adres, maar niet op code.
Ik denk dan ook dat er twee afhaalberichten zijn gestuurd van beide pakketten.
Beide met het juiste adres op de foto van het pakket, maar met dezelfde 3S code erop genoteerd.
Er staan nl twee verschillende pakketten met hetzelfde Chinese trackingnummer bij Post.nl.

Allebei staan ze op mijn naam, maar één is er slechts van mij en die heeft nog steeds geen 3S code. Het pakketje ligt nu al ruim een week in het sorteercentrum.

Volgens mij wordt onmiddellijk na ontvangst een 3S code toegekend en wordt de zending zichtbaar, maar nu is dat slechts met één pakket het geval en kan ik alleen het Chinese nummer zien. Ik ben dus bang dat eea niet goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het blijft verwarrend en opmerkelijk. 8)7

Op 20 januari een flink pakket aan knutselspullen besteld via AE. Keurig een trackingnummer gekregen, wat vervolgens niet werkte en nog steeds niet werkt. Terwijl de verzender notabene zelf aangaf dat je de zending kon tracken via 17track.
En vandaag (!) al afgeleverd door de pakjesbezorger, gewoon aan de deur.

Er zat wel een 3S sticker van PostNL over het etiket geplakt, maar die zie ik nu pas. En zelfs het chinese etiket is al voorzien van PostNL logo's en teksten.
Wel de bekende gele sticker “Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the Treaty establishing the European Economic Community". Maar de waarde van de zending was slechts 11 euro, m.a.w. geen risiko op invoerkosten.

Terwijl vorige week nog, eenzelfde soort pakket, wel afgehaald moest worden bij de lokale supermarkt... Kortom, volkomen willekeur. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag weer een pakketje met een 3S code thuis bezorgd gekregen. :) maar afgaande op de bekende grijze envelop was deze misschien oorspronkelijk bedoeld als brievenbus post en paste hij uiteindelijk niet door de brievenbus en is daardoor pakketpost geworden, en mogelijk is het dan zo dat die paketten nog wel thuis bezorgd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:11

MsG

Forumzwerver

ehtweak schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:22:
Het blijft verwarrend en opmerkelijk. 8)7

Op 20 januari een flink pakket aan knutselspullen besteld via AE. Keurig een trackingnummer gekregen, wat vervolgens niet werkte en nog steeds niet werkt. Terwijl de verzender notabene zelf aangaf dat je de zending kon tracken via 17track.
En vandaag (!) al afgeleverd door de pakjesbezorger, gewoon aan de deur.

Er zat wel een 3S sticker van PostNL over het etiket geplakt, maar die zie ik nu pas. En zelfs het chinese etiket is al voorzien van PostNL logo's en teksten.
Wel de bekende gele sticker “Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the Treaty establishing the European Economic Community". Maar de waarde van de zending was slechts 11 euro, m.a.w. geen risiko op invoerkosten.

Terwijl vorige week nog, eenzelfde soort pakket, wel afgehaald moest worden bij de lokale supermarkt... Kortom, volkomen willekeur. :?
Ik had voor het eerst laatst ook die sticker er op, ging om een onderdeel die bij mij ontbrak, wat betekent dat? Dat er actief iets uit het pakket is gehaald wat niet strookt met wetgeving oid?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.