Ik zie het somber in voor de ontvangst van mijn pakket. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en zij beweren dat de fout bij CN post ligt (2x hetzelfde nummer gebruikt). PostNL heeft de post afgeleverd en is ermee klaar. Over het andere pakket wordt niet gerept. Ik moet maar gaan klagen bij CN post.elinx schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:33:
...................
Allebei staan ze op mijn naam, maar één is er slechts van mij en die heeft nog steeds geen 3S code. Het pakketje ligt nu al ruim een week in het sorteercentrum.
Volgens mij wordt onmiddellijk na ontvangst een 3S code toegekend en wordt de zending zichtbaar, maar nu is dat slechts met één pakket het geval en kan ik alleen het Chinese nummer zien. Ik ben dus bang dat eea niet goed gaat komen.
Natuurlijk ben ik het hier niet mee eens, want PostNL levert de 3S code en het zou wel heel toevallig zijn dat er twee pakketten op hetzelfde afhaalpunt met hetzelfde Chinese nummer worden bezorgd, die bovendien nog met een dag verschil in het sorteercentrum aankomen.
Ik heb formeel een klacht ingediend, want er is een pakket overhandigt aan een vreemd iemand, wat was geadresseerd aan mij. Doel is dat dit goed wordt uitgezocht en dat ik misschien toch nog mijn eigen pakket ontvang.
Je hoeft helemaal niet te gaan klagen bij CN Post, je moet bij de verzender aankloppen (deze heeft de dienst afgenomen).elinx schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:33:
[...]
Ik zie het somber in voor de ontvangst van mijn pakket. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en zij beweren dat de fout bij CN post ligt (2x hetzelfde nummer gebruikt). PostNL heeft de post afgeleverd en is ermee klaar. Over het andere pakket wordt niet gerept. Ik moet maar gaan klagen bij CN post.
Natuurlijk ben ik het hier niet mee eens, want PostNL levert de 3S code en het zou wel heel toevallig zijn dat er twee pakketten op hetzelfde afhaalpunt met hetzelfde Chinese nummer worden bezorgd, die bovendien nog met een dag verschil in het sorteercentrum aankomen.
Ik heb formeel een klacht ingediend, want er is een pakket overhandigt aan een vreemd iemand, wat was geadresseerd aan mij. Doel is dat dit goed wordt uitgezocht en dat ik misschien toch nog mijn eigen pakket ontvang.
Verwijderd
Wanneer stopt PostNL eindelijk? Kan er speler op de markt komen die wel fatsoenlijk werk kan leveren

Van de verzender heb ik een verzendverklaring van CN post ontvangen. Volgens mij ligt de fout bij PostNL. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er twee pakketjes met hetzelfde Chinese verzendnummer naar één locatie in Nederland worden verzonden die één dag na elkaar in Nederland aankomen vanuit China. Bovendien heeft PostNL twee foto's gemaakt van twee verschillende pakketjes.Rub147 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:45:
.......
Je hoeft helemaal niet te gaan klagen bij CN Post, je moet bij de verzender aankloppen (deze heeft de dienst afgenomen).
Omdat beide pakketten te traceren zijn in Nederland lijkt het me het meest voor de hand liggend om bij PostNL aan te kloppen.
Zij geven 3S nummers uit en fotograferen de pakketten en hebben beide pakketten aan mijn adres gekoppeld, maar vervolgens heb ik niks ontvangen en wordt het wel als afgehandeld beschouwd.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 07-02-2016 01:36 ]
Ik snap je verhaal, maar PostNL gaat je niet verder helpen. Alleen de verzender kan een verzoek tot onderzoek indienen, dus bespaar jezelf die tijd. Het feit is gewoon dat het een enorme bende is en dat je waarschijnlijk weinig gaat bereiken.elinx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:34:
[...]
Van de verzender heb ik een verzendverklaring van CN post ontvangen. Volgens mij ligt de fout bij PostNL. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er twee pakketjes met hetzelfde Chinese verzendnummer naar één locatie in Nederland worden verzonden die één dag na elkaar in Nederland aankomen vanuit China. Bovendien heeft PostNL twee foto's gemaakt van twee verschillende pakketjes.
Omdat beide pakketten te traceren zijn in Nederland lijkt het me het meest voor de hand liggend om bij PostNL aan te kloppen.
Zij geven 3S nummers uit en fotograferen de pakketten en hebben beide pakketten aan mijn adres gekoppeld, maar vervolgens heb ik niks ontvangen en wordt het wel als afgehandeld beschouwd.
De verzender heeft gekozen voor CN Post, en is verantwoordelijk voor het probleem. Als hij het niet op wilt lossen heb je altijd nog de PayPal kopersbescherming oid gebruiken.
Ik heb de verzender al benaderd en kreeg het verzendcertificaat toegestuurd. Het probleem waar ik mee kamp is, dat het pakket met dat nummer gewoon is bezorgd. Dat dit aan een ander is staat er niet bij.Rub147 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 08:42:.......Ik snap je verhaal, maar PostNL gaat je niet verder helpen. Alleen de verzender kan een verzoek tot onderzoek indienen, dus bespaar jezelf die tijd.............
Vandaar dat ik ook PostNL benader.
En PostNL zal niets voor je kunnen doen, want je bent geen klant voor hun.elinx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:05:
[...]
Ik heb de verzender al benaderd en kreeg het verzendcertificaat toegestuurd. Het probleem waar ik mee kamp is, dat het pakket met dat nummer gewoon is bezorgd. Dat dit aan een ander is staat er niet bij.
Vandaar dat ik ook PostNL benader.
Het is heel leuk dat de webshop een verzendcertificaat opstuurt met daarop wellicht zelfs dat het is afgeleverd, maar het is niet aan jou afgeleverd dus de webshop mag het nogmaals proberen.
Tenminste dat is het verhaal uit een NL oogpunt bekeken, vanuit een CN oogpunt kan het anders zijn, maar daar heeft PostNL in 1e instantie niets mee te maken.
Je moet gewoon bij de webshop gaan klagen en bij niemand anders, webshop kan dan weer gaan klagen bij China Post (waar zij klant zijn) en China Post kan dan weer gaan klagen bij PostNL (waar zij weer klant zijn)
Niet lullig bedoeld. maar mensen zoals jij zijn juist de reden dat PostNL zo'n moeite heeft met de China-pakketjes, PostNL krijgt er weinig voor (is opzich niet zo erg) maar moet er wel veel voor doen omdat er veel mensen zijn die bij PostNL aankloppen ipv bij de "enge" chinese webshop
Anderzijds, toen PostNL alles nog gewoon afleverde ging er eigenlijk maar heel weinig mis met pakjes. Dat is tegenwoordig wel een heel stuk slechter gesteld, dus, ja, ook meer mensen die klagen...Gomez12 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:53:
[...]
Niet lullig bedoeld. maar mensen zoals jij zijn juist de reden dat PostNL zo'n moeite heeft met de China-pakketjes
Het klagen op zich is geen probleem, het klagen tegenover de verkeerde partij dat is het probleem (oh ja en het achterlijke systeem dat de ontvanger geen partij is)ralph075 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:17:
[...]
Anderzijds, toen PostNL alles nog gewoon afleverde ging er eigenlijk maar heel weinig mis met pakjes. Dat is tegenwoordig wel een heel stuk slechter gesteld, dus, ja, ook meer mensen die klagen...
Ik denk dat je wel voorbij gaat aan het feit dat een aan mij geadresseerd pakket is meegegeven aan een derde partij.Gomez12 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:53:
..........
Je moet gewoon bij de webshop gaan klagen en bij niemand anders, webshop kan dan weer gaan klagen bij China Post (waar zij klant zijn) en China Post kan dan weer gaan klagen bij PostNL (waar zij weer klant zijn)...........
Maar je hebt gelijk wat betreft de beklagvolgorde. Ik heb geen pakket ontvangen en zal zeker bij de webshop gaan klagen. Er is al een bericht gestuurd, maar zal de nieuwjaarsviering moeten afwachten, voor ik antwoord krijg.
Ik heb onderhand mijn pakketje binnen.Thofie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:44:
[...]
Ik heb toch liever dat ze het naar een postkantoor oid brengen.
Ik heb nu al 2 keer met PostNL gehad dat er een handtekening stond (niet van mij), en het pakket dus afgeleverd was. Gemaild, en er werd onderzoek gedaan. De bezorger zei beide keren dat ik niet thuis was, maar dat het een studentenhuis betreft en dat een huisgenoot voor me getekend heeft. Erg vreemd, omdat ik beide keren dat de handtekening gezet werd gewoon thuis was, en ik alleen met mijn vriendin samenwoon, niet in een studentenhuis...
Nu is het zijn woord tegen het mijne...
Het verhaal was dat het niet mijn standaard pakket bezorger was die het fout deed, maar een vervanger. Die heeft het bij de verkeerde straat afgeleverd.
Hoe het pakketje dan weer bij PostNL terecht is gekomen, en hoe die handtekening er gekomen is, was de bezorger onbekend.
Ik ben gebeld dat er een gesprek komt met de bezorger, en daarmee is de zaak afgedaan.
Al met al een raar verhaal, maar ik heb mijn pakketje!
Even ter herinnering een quote van mijzelf om een eerder probleem te beschrijven.elinx schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:34:
[...]
............Volgens mij ligt de fout bij PostNL. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er twee pakketjes met hetzelfde Chinese verzendnummer naar één locatie in Nederland worden verzonden die één dag na elkaar in Nederland aankomen vanuit China. Bovendien heeft PostNL twee foto's gemaakt van twee verschillende pakketjes.
Ik heb de verzender al benaderd want bij PostNL kom je inderdaad niet verder. Maar nu............................
Ik kom weer op het afhaalpunt met de hoop dat het pakketje misschien toch nog is afgeleverd, blijkt daar al enkele dagen een ander pakket te liggen met mijn adres erop. Ik heb geen afhaalbericht ontvangen.
Krijg ik te horen dat het door iemand weer was teruggebracht. Bleek dit pakket per abuis meegegeven door het afhaalpunt. Thuis gekomen meteen gekeken op de afleverstatus.
Tot mijn grote verbazing blijkt het pakket door precies dezelfde persoon te zijn opgehaald als het eerste incident en er ook voor getekend te hebben.
De omschrijving van mijn pakket klopte ook nu weer niet. Navraag aan de medewerker van het afhaalpunt of de ander een afhaalkaart had getoond werd bevestigd en het 3S nummer klopte met die op de kaart. Daarom was het pakketje meegegeven. Gaf wel toe dat naam/adres beter gecontroleerd had moeten worden.
Dus gaat het weer om twee pakketten en 1x 3S code, deze is door PostNL naast het adres op het pakket geplakt, maar nu vermoed ik dat het pakket van de ander is verdwenen.
Ik heb dus behoorlijk wat vraagtekens.
Want hoe kan PostNL tot tweemaal toe mij verwarren met dezelfde andere persoon in een periode van ca twee weken. Toeval ????
Mijn twee zendingen waren klein (0,25L) en licht (60g) en kwamen van verschillende leveranciers.
De zendingen van de ander groot (10L) en zwaar (600g)
Ik vermoed dat er eea fout gaat in de sorteermachine, maar helaas geeft PostNL geen antwoord op deze vraag. Want ze blijven iedere keer verwijzen naar de afleverstatus van de 3S code en negeren de CN code.
Gelukkig zijn de resterende pakjes zo klein dat ze door de brievenbus kunnen en zullen vermoedelijk mt de briefpost meekomen, zoals ik eerder heb meegemaakt.
Je durft bijna niet meer per CN post te bestellen op deze manier, als de bestelling een wat hogere waarde heeft.
Ik dacht ongeveer hetzelfde. Het lijkt erop dat de koppeling van postcode en 3S code in het sorteercentrum misgaat. Het kan mi gebeuren dat in het sorteercentrum de postcode op het pakket fout wordt gelezen.Frieda schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:16:
Als ik jou was, zou ik contact met die andere persoon opnemen en een afspraak maken over het eventueel uitwisselen van pakketjes als dat weer nodig is. ...........
Er zijn weliswaar twee verschillende Chinese nummers, maar PostNL werkt alleen met 3S nummers bij de klantenservice, vandaar dat je niet verder komt als de koppeling met de postcode fout is.
De ander heeft waarschijnlijk wel een afhaalbewijs met foto van hun pakketlabel gekregen anders wisten ze niet dat er een pakket lag. Deze wordt met briefpost bezorgd en wordt handmatig gesorteerd.
In dat geval moet de postcode van de ander niet al teveel van die van mij afwijken hier in de buurt. Het afhaalpunt had zich al laten ontvallen dat het huisnummer hetzelfde is.
Op het pakketje staat de datum en huisnummer aan de zijkant geschreven met een marker, wat handig is bij een grote hoeveelheid gestapelde pakketjes. Dus even niet opletten op de rest van het adres kan een verkeerde afgifte opleveren als het 3S nummer op het afhaalbericht klopt.
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 14-02-2016 14:39 ]
Via internationalparceltracking.com kan je zien wanneer het buitenlandse nummer aan een 3S code wordt gekoppeld.QSYS schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:16:
Ik heb zo eens ff een klein beetje mee gelezen... heb nu ook een aantal dingen een paar weken geleden besteld.. en volgens diverse track and traces.. omdat het van verschillende winkels af moest ligt het al in nederland, tot daar gaat dan ook de track and trace.. Op schiphol dus. Maar dat is al 1,5 week geleden dat het daar is aangekomen. Komt dit wel vaker voor dat het zo lang duurt voor dat het van schiphol naar het juiste adres vervoerd wordt?
Via 17track gaat de tracking vaak niet verder dan het vliegveld, omdat eenmaal in Nederland, de tracking alleen nog via een lokaal 3S nummer verloopt en die is onzichtbaar voor 17track.net.
Inklaren kan soms wel wat langer duren (soms wel 2 weken). In dat geval is er wel al een 3S nummer toegekend, maar nog niet voor jou zichtbaar op internationalparceltracking. Contact met PostNL is dan voldoende om het 3S nummer te verkrijgen.
Echter 2 weken is een uitzondering, dus contact met PostNL is misschien wel verstandig om het 3S nummer te verkrijgen, waarna je de zending in NL kan volgen.QSYS schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:28:
ah ok .. dacht al.. weer een zorg minder.. gewoon iets langer geduld hebben dus.. thanx
Want CN post wil ook op een andere manier nog weleens mis gaan. Vertrouw dus niet volledig op de tracking.
Want wie weet ligt eea al op je te wachten op één of ander ophaalpunt zonder dat je er weet van hebt.
Na 3 weken gaat het pakket daar weer weg.
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 14-02-2016 14:34 ]
Goede vriend is een pakketbezorger in ons postcodegebied, hij zei dat het mogelijk is dat de pakketten toch thuis worden bezorgd indien er ruimte is in de vrachtwagen. Hij zei dat dat mogelijk is gemaakt als een 'coulance service'. Kan iemand dit bevestigen?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ja. Bij mij wordt alles aan de deur bezorgd, altijd. Als ik naar een afhaalpunt moet, was ik de vorige dag niet thuis, dit is pas een keer voorgekomen.SampleUser schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:09:
Goede vriend is een pakketbezorger in ons postcodegebied, hij zei dat het mogelijk is dat de pakketten toch thuis worden bezorgd indien er ruimte is in de vrachtwagen. Hij zei dat dat mogelijk is gemaakt als een 'coulance service'. Kan iemand dit bevestigen?
Bijzonder dit... mijn pakketbezorger krijg vanuit het verdeelpunt in Groningen geen chinapakketjes meer mee... Ik moet dan ook om de haverklap naar een postkantoor dat weer veel te ver weg zit (nogmaals bedankt PostNL voor jullie *** servicegrun93 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:18:
[...]
Ja. Bij mij wordt alles aan de deur bezorgd, altijd. Als ik naar een afhaalpunt moet, was ik de vorige dag niet thuis, dit is pas een keer voorgekomen.

Koekje d'r bij?
Dat snap ik niet, zelf woon ik ook in Groningen. Eergisteren werd er nog een cameratasje van 6 euro afgeleverd die ik via ebay in china besteld had, en dan loopt de bezorger ook nog naar de 2e verdieping.ohnotheydidnt schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:37:
Bijzonder dit... mijn pakketbezorger krijg vanuit het verdeelpunt in Groningen geen chinapakketjes meer mee...
Zal wel aan 't postcodegebied liggen dan... ik krijg al HEUL lang geen chinapakketjes meer van mijn vaste bezorger... en voor de rest van mn studentenhuis wordt ook al maanden niks meer via de pakketbezorger vanuit china bezorgd!grun93 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:06:
[...]
Dat snap ik niet, zelf woon ik ook in Groningen. Eergisteren werd er nog een cameratasje van 6 euro afgeleverd die ik via ebay in china besteld had, en dan loopt de bezorger ook nog naar de 2e verdieping.
Koekje d'r bij?
Misschien omdat ik altijd thuis ben en ook veel pakjes aanneem voor de buren (behalve aangetekende)? Hij komt hier toch al snel 3-4 keer per week en soms iedere dag. Anders zou ik het ook niet weten.ohnotheydidnt schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:23:
Zal wel aan 't postcodegebied liggen dan... ik krijg al HEUL lang geen chinapakketjes meer van mijn vaste bezorger... en voor de rest van mn studentenhuis wordt ook al maanden niks meer via de pakketbezorger vanuit china bezorgd!
Vreemd dan, ik woon hier in een studentenhuis dus hij is hier eigenlijk elke daggrun93 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:27:
[...]
Misschien omdat ik altijd thuis ben en ook veel pakjes aanneem voor de buren (behalve aangetekende)? Hij komt hier toch al snel 3-4 keer per week en soms iedere dag. Anders zou ik het ook niet weten.

Koekje d'r bij?
Wel geluk dat het gewoon is bezorgd, want ik had de bestelling als briefpost verwacht. Ik was dus nooit bij een afhaalpunt langs gegaan als het niet was aangekomen
(brieven over een pakket op het afhaalpunt heb ik nog nooit ontvangen, pakketjes die tegenwoordig nooit meer aankomen wel)
[ Voor 39% gewijzigd door ralph075 op 23-02-2016 15:55 ]
Verwijderd
Dat is wel raar. Ik heb wat bestellingen gedaan, via Registered via China Post als het goed is maar ik zie nu staan The delivery of the item was unsuccessful.ralph075 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:30:
Vandaag ook een bijzondere ervaring. Momenteel 7 bestellingen openstaan in China. Degene die als laatste was verstuurd, is als eerste bezorgd. Via China Post, als pakketje zonder tracking, gewoon aan de deur afgeleverd.
Wel geluk dat het gewoon is bezorgd, want ik had de bestelling als briefpost verwacht. Ik was dus nooit bij een afhaalpunt langs gegaan als het niet was aangekomen
(brieven over een pakket op het afhaalpunt heb ik nog nooit ontvangen, pakketjes die tegenwoordig nooit meer aankomen wel)
RS - NL tracking via PostNL
Geen briefje in de brievenbus gevonden.

Ik zal wel idioot zijn, maar hoe doe je dat dan op deze site. Die lijkt toch echt alleen gericht op pakketten die ik zelf verzend naar het buitenland, maar kan nergens vinden waar ik die code omzet???endness schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:16:
Waarschijnlijk bedoeld ie het omzetten van Chinese T&T naar Nederlandse. Kun je overigens prima zelf doen op www.internationalparceltracking.com. Op het moment dat het pakketje door PostNL gescand is kun je daar het 3S nummer vinden met de Chinese trackingcode.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
op de plek waar staat 3s code vul je de buitenlandse code in en je eigen postcodeCyberpope schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:00:
[...]
Ik zal wel idioot zijn, maar hoe doe je dat dan op deze site. Die lijkt toch echt alleen gericht op pakketten die ik zelf verzend naar het buitenland, maar kan nergens vinden waar ik die code omzet???
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
wat voor soort tracking nummer heb je? RS xxxx NL code ? kan je hier ook trackenCyberpope schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:43:
Dan blijft bij mij de knop grijs en moet ik een land kiezen. Als ik dan nederland kies, krijg ik bij de beide trackingnummers: Pakket niet gevonden (ook als ik china invul overigens...).
http://www.postnl.post/
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
[ Voor 47% gewijzigd door Cyberpope op 06-03-2016 14:48 ]
daar ligt het probleem postnl ondersteunt die code's nietCyberpope schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:47:
Alleen een reeks cijfers... Chinapost. 17track.net kent beide nummers wel.
dit zijn het soort code's welke op die site werken
RI279718312CN
[ Voor 11% gewijzigd door robinjoo1 op 06-03-2016 14:59 ]
Nu heb ik geen idee wat het pakket daar moet. iemand enige ervaring mee ?
heb maar een berichtje gedaan naar tinydealdennistd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:50:
Dat schijnt een retouradres te zijn, dus waarschijnlijk om een of andere reden niet af kunnen leveren (incompleet adres bijvoorbeeld) en daarom teruggestuurd naar de afzender.
Afgelopen vrijdag heb ik op de tracking site gezien dat een pakketje is afgeleverd bij de postagentschap. Ik ging het maar met de site op m'n telefoon ophalen. Tot nu to nog steeds geen kaartje in de bus gehad dat deze af te halen is.
Maar wat zegt de PAS nou? Er is nu ook een nieuwe policy van TNT dat pakketten maar 2 weken bij de PAS blijven. Daarna gaan ze retour afzender. In plaats van 3 weken dus. Als het al een week duurt voordat je een kaartje in de bus krijgt, dan moet je dus wel zsm het pakketje ophalen...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dien een klacht in via @PostNL op Twitter. Heb dat ook gedaan en ze nemen het serieus op.kmf schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:49:
Dat is weer leuk hoor...
Afgelopen vrijdag heb ik op de tracking site gezien dat een pakketje is afgeleverd bij de postagentschap. Ik ging het maar met de site op m'n telefoon ophalen. Tot nu to nog steeds geen kaartje in de bus gehad dat deze af te halen is.
Maar wat zegt de PAS nou? Er is nu ook een nieuwe policy van TNT dat pakketten maar 2 weken bij de PAS blijven. Daarna gaan ze retour afzender. In plaats van 3 weken dus. Als het al een week duurt voordat je een kaartje in de bus krijgt, dan moet je dus wel zsm het pakketje ophalen...
Ook ik had kaartje niet gehad.
Laat er maar zoveel mogelijk klachten komen over het niet ontvangen van die kaartjes.
Dat de service beneden alle peil is (geen bezorging aan de deur, terwijl daar wel voor betaald is) is tot daar aan toe. Maar dat ze pakketjes zonder enige echte bezorgpoging of degelijke notificatie retour zenden gaat helemaal nergens over..
Postbezorging heeft hoge betrouwbaarheid, maar vind het echt te toevallig dat juist die notificaties vaak zoekraken.. Dan moeten ze dat kaartje misschien wat dikker maken zodat ie niet uit de hand van de postbode waait??
zie hier: ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"
Ik had al enige tijd een RSxxxxNL via BG gekregen. Maar dat nummer viel via internationalparceltracking niet terug te vinden. Toen, via twitter, postnl gevraagd naar de omzetting in een 3S nummer. Die je vervolgens weer verwijzen naar internationalparceltracking. Ja duh... dat werkt niet.

En de 17track.net gaf aan dat het pakje al ruim een week in Europa was. Maar waar? Geen idee...
Nog een paar keer aangedrongen, via twitter, bij postnl, en die blijven je doodleuk afserveren met "probeer het vanavond nog maar eens via internationalparceltracking".
Voor de zekerheid toch maar ff bij de lokale supermarkt langsgegaan. En nee, wel veel (nog niet afgehaalde) chinese bestellingen, maar niet eentje voor mij.
En wat schetst mijn verbazing, staat vanochtend de postnl pakjesman voor de deur. Met een flink pakket en of ik ff wil tekenen voor ontvangst. Nou ja
Bovendien zat er wel degelijk een 3S sticker op het pakket (zelfs op meerdere plekken). Vervolgens dat 3S nummer eens getracked, en wat blijkt?

Verwijderd

en nog iets anders kreeg brievenbus pakketje (zakje) wat mijn aandacht trok, er zat een grote sticker op met oranje van PostNL Herstel/Retour Afzender... snapte er niks van heb meer dan 650 brievenbus pakketjes besteld maar dit is voor het eerst dat dit erop zat
rs XXX nl code's track je hier http://www.postnl.post/ehtweak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:12:
Het blijft een soort loterij, die tracking van chinese pakjes...
zie hier: ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"
Ik had al enige tijd een RSxxxxNL via BG gekregen. Maar dat nummer viel via internationalparceltracking niet terug te vinden. Toen, via twitter, postnl gevraagd naar de omzetting in een 3S nummer. Die je vervolgens weer verwijzen naar internationalparceltracking. Ja duh... dat werkt niet.![]()
En de 17track.net gaf aan dat het pakje al ruim een week in Europa was. Maar waar? Geen idee...
Nog een paar keer aangedrongen, via twitter, bij postnl, en die blijven je doodleuk afserveren met "probeer het vanavond nog maar eens via internationalparceltracking".
Voor de zekerheid toch maar ff bij de lokale supermarkt langsgegaan. En nee, wel veel (nog niet afgehaalde) chinese bestellingen, maar niet eentje voor mij.
En wat schetst mijn verbazing, staat vanochtend de postnl pakjesman voor de deur. Met een flink pakket en of ik ff wil tekenen voor ontvangst. Nou japrima dat het afgeleverd is, maar wel weer vreemde gang van zaken.
Bovendien zat er wel degelijk een 3S sticker op het pakket (zelfs op meerdere plekken). Vervolgens dat 3S nummer eens getracked, en wat blijkt?"Bezorger is onderweg"....
Goed verhaal
Mijn pakjes gaan eigenlijk wel weer goed de laatste weken, alles aan de deur zonder gezeur.
Allemaal leuk & aardig; maar dat geeft precies dezelfde info als 17track.net...robinjoo1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:51:
[...]
rs XXX nl code's track je hier http://www.postnl.post/
M.a.w. je ziet dat het onderweg is, maar eigenlijk heb je er niet veel aan.
Feit is en blijft, het is gewoon een rommeltje. Ze verwijzen allemaal naar elkaar, maar uniforme, concrete en correcte up-to-date tracking info is zelden te vinden.
Want NU pas, nadat het pakje is afgeleverd, geeft internationalparceltracking correcte info.
Beetje mosterd na de maaltijd...
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 16-03-2016 20:34 ]
Eerst postnl.post gebruiken, hier kun je het pakketje het eerst vinden. Daarna pas op internationalparceltracking.com. Op deze tweede site kun je uiteindelijk ook het 3S nummer vinden (meestal pas op de dag van bezorging of de dag ervoor). Pas met het 3S nummer kun je op postnl.nl de verwachte bezorgtijd vinden.
Alles netjes thuis bezorgd, ligt het voor de afhaal neemt de pakketdienst het gewoon voor me mee.
Echt hulde voor de goede lokale samenwerking.
Zo kan het ook 👍👍👍
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
helaas kan hij zo wel zijn baan kwijtraken als de bazen daar achter komenSupertip schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:10:
Tot nu toe in een klein dorp, met één afhaalpunt en een goede band met de pakketbezorger gaat het nog steeds goed.
Alles netjes thuis bezorgd, ligt het voor de afhaal neemt de pakketdienst het gewoon voor me mee.
Echt hulde voor de goede lokale samenwerking.
Zo kan het ook 👍👍👍
Zou toch best kunnen dat het per regio verschilt?
Ligt eraan wat voor track & trace nummer je hebt gekregen, eindigt deze op CN, dan krijg je een afhaalbericht. Eindigt de track & trace op iets anders zoals HK of NL dan wordt deze aan de deur bezorgd.Waah schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:58:
Ik krijg praktisch alles (van Aliexpress en laats via Banggood) gewoon via de postbode thuis. Heb welgeteld 1x een briefje gehad met een afhaalbericht. Verder komt alles nog gewoon thuis.
Zou toch best kunnen dat het per regio verschilt?
PostNL heeft namelijk alleen een contract met China Post met betrekking tot de pakketjes die naar een servicepunt gaat. Alle andere vervoerders niet, vandaar dat deze thuis bezorgd wordt.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ik krijg nooit een tracking nummer, want untracked. Maar wordt vaak wel met China Post verstuurd.BaZnGaNL schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:03:
[...]
Ligt eraan wat voor track & trace nummer je hebt gekregen, eindigt deze op CN, dan krijg je een afhaalbericht. Eindigt de track & trace op iets anders zoals HK of NL dan wordt deze aan de deur bezorgd.
PostNL heeft namelijk alleen een contract met China Post met betrekking tot de pakketjes die naar een servicepunt gaat. Alle andere vervoerders niet, vandaar dat deze thuis bezorgd wordt.
Bijvoorbeeld:
China Post Ordinary Small Packet Plus 02862334867
Krijg ik gewoon thuis bezorgd. Of zouden enkel getrackte China post packages niet thuis worden bezorgd?
Ik vermoed dat laatste of alles wat daarvan door de brievenbus past... want hier komt ook alles nog gewoon via de brievenbus. Lijkt me ook goedkoper als alles wat door de brievenbus kan op die manier te doen. Je hebt net zo snel dat pakketje erdoor gegooid, als een afhaalbriefje.Waah schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:10:
Krijg ik gewoon thuis bezorgd. Of zouden enkel getrackte China post packages niet thuis worden bezorgd?
Pakketje ib kwestie pastte niet door de brievenbus dacht ik. En dat geld voor andere pakketjes zeker. Maar zal het wel weer even in de gaten houdenCyberpope schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:32:
[...]
Ik vermoed dat laatste of alles wat daarvan door de brievenbus past... want hier komt ook alles nog gewoon via de brievenbus. Lijkt me ook goedkoper als alles wat door de brievenbus kan op die manier te doen. Je hebt net zo snel dat pakketje erdoor gegooid, als een afhaalbriefje.
Ben nu al 2x heen en weer gereden voor niets...."Sorry meneer, dan zult u het morgen weer moeten proberen, misschien dat het pakje er dan wel bij zit."
Wordt gewoon irritant voor ons als ontvangers, maar ook voor de mensen bij zo'n PAS die er ook niets aan kunnen doen.
Misschien ben je op het verkeerde aflever punt?XenoMorpH schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 05:36:
Ik hoor sommige mensen klagen over dat ze geen kaartje in de bus krijgen wanneer een pakketje klaar ligt. Ik heb wel een kaartje, maar (nog) geen pakketje bij de Primera....
Ben nu al 2x heen en weer gereden voor niets...."Sorry meneer, dan zult u het morgen weer moeten proberen, misschien dat het pakje er dan wel bij zit."
Wordt gewoon irritant voor ons als ontvangers, maar ook voor de mensen bij zo'n PAS die er ook niets aan kunnen doen.
We w88 af, wellicht komt ie nog boven water.
De PostNL-punten in veel winkels van Albert Heijn gaan verdwijnen. De supermarkt stopt komende weken in 156 filialen met het in ontvangst nemen van pakketjes en andere postdiensten.
Tja, wat wil je, het kost aardig wat extra m2 wat de winkels moeten inleveren voor de China pakketjes.ADDG schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:55:
Dit kan wel eens een van de gevolgen zijn van het pakketjes beleid van PostNL:
[...]
Ach ja, hier geen last van, moet toch naar de andere kant van de stad rijden (5,5 km) voor mijn pakketjes terwijl de AH op 2,5 km afstand zit..
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
RJ627655652CN.
http://track-chinapost.com/
Krijg het geld wel terug van Aliexpress in dit geval maar netjes....
De ruimte is nog niet eens het belangrijkste. Het gaat vooral om de extra handelingen voor het personeel bij de infobalie. Dit zou zorgen voor slechtere service voor de klanten...BaZnGaNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:03:
[...]
Tja, wat wil je, het kost aardig wat extra m2 wat de winkels moeten inleveren voor de China pakketjes.
offtopic:
Ach ja, hier geen last van, moet toch naar de andere kant van de stad rijden (5,5 km) voor mijn pakketjes terwijl de AH op 2,5 km afstand zit..
Wat ze imho vergeten is dat het niet zomaar een postnl punt is, maar een postnl punt in een supermarkt. Daar bedoel ik mee dat als ik er toch heenga om een pakketje te versturen, ik ook meteen de boodschappen daar ga doen. Anders kan ik net zo goed naar een supermarkt gaan die dichterbij is.yannickie111 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:34:
De ruimte is nog niet eens het belangrijkste. Het gaat vooral om de extra handelingen voor het personeel bij de infobalie. Dit zou zorgen voor slechtere service voor de klanten...
Dat is zeker waar. Maar er komen echt veel, heel veel, pakketjes aan (zeker rond kerst enz). En ik weet, ik werk in een AH, dat verreweg de meeste mensen die pakketjes komen halen geen (extra) boodschappen doen omdat ze er toch zijn.grun93 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:43:
[...]
Wat ze imho vergeten is dat het niet zomaar een postnl punt is, maar een postnl punt in een supermarkt. Daar bedoel ik mee dat als ik er toch heenga om een pakketje te versturen, ik ook meteen de boodschappen daar ga doen. Anders kan ik net zo goed naar een supermarkt gaan die dichterbij is.
Op zich is dit wel een beetje off-topic hier, maar ik ben er wel van overtuigd dat het gedoe van postnl met china pakketjes zeker met deze keuze te maken heeft. (Plus de vergoeding die AH's krijgen voor zo'n punt, die weegt echt niet op tegen de handelingen/kosten.)
Voor Bol.com blijft AH uiteraard wel ophaalpunt, maar da's niet zo gek natuurlijk.
De postbode moet de verouderde briefjes met de hand corrigeren. De PostNL klantenservice wordt gek van de boze telefoontjes.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Mijn vraag aan jullie is hoe lang het ongeveer duurt voordat een pakketje van EU Direct bezorgd wordt (ik dacht +/- 8 werkdagen), en of ik het pakket gewoon thuis kan verwachten?
Alvast bedankt!
Reken 2 a 3 weken, maar kan langer duren. En die pre-advised is de goeie, houd die dagelijks in de gaten zodat je weet wanneer ie in NL is. Vanaf dan duurt het niet heel lang meer.pieterr94 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:43:
Vorige week woensdag bij EUDirect een pakketje besteld omdat het semi-urgent was (telefoon). Wel een tracking number gehad (RCxxxNL), maar op geen 1 tracking site kom ik verder dan onbekend of pre-advised.
Mijn vraag aan jullie is hoe lang het ongeveer duurt voordat een pakketje van EU Direct bezorgd wordt (ik dacht +/- 8 werkdagen), en of ik het pakket gewoon thuis kan verwachten?
Alvast bedankt!
Ter plekke heel gezeur over "uit de handgelopen Chinese pakketjes" aangehoord en de meneer vriendelijk vertelt dat het een stuk goedkoper is, mompelt hij iets van "als dat het enige criterium is...".
Ugh, ik vind het maar niks dit nieuwe systeem. Ik heb laatst een pakketje helemaal niet binnengekregen en ik twijfel nu heel sterk of die niet ook ergens ligt, maar helaas geen track en trace. Verkoper heeft het inmiddels al opnieuw verstuurd, maar ook dat is al 4 weken geleden zonder success.
Daar zit wel een lithium batterij in (voor telefoon), ik weet dat daar ook iets mee is. Iemand anders wel success met batterijen bestellen uit China?
SGLBZ en dan een nummer, maar die eindigt volgens de site van Gearbest op 9 maart bij DHL singapore. DHL nederland kan er niks mee. Gearbest kan er ook niks mee, en zegt dat er formeel geen tracking op zit. Maar rara, waar is het pakketje nu?
Iemand een suggestie voor vervolgstap? (ja, bij Gearbest ticket aanmaken dat ze straks 25 werkdagen na verzending nog niet geleverd hebben...)..
Edit: ik heb goed contact met nieuwe bewoner van mijn adres... die meldt het meteen via whatsapp als er iets zou zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 19-04-2016 16:20 ]
Bij de AH hier (Voorhout) is er maar een kast van ongeveer 2m² in de buurt van de ingang, nou niet echt ruimte innemend...BaZnGaNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:03:
[...]
Tja, wat wil je, het kost aardig wat extra m2 wat de winkels moeten inleveren voor de China pakketjes.
offtopic:
Al zit de Primera in hetzelfde gebouw in principe
[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 19-04-2016 17:42 ]
Volgens mij is PostNL bezig met een ontmoedigingsoffensief tegen China shopping...Kitano schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:47:
Net op tijd dus, maar wel slecht van Postnl dat ik geen briefje heb gehad
Toch ben ik wel benieuwd hoever ze hierin durven te gaan...ralph075 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:36:
[...]
Volgens mij is PostNL bezig met een ontmoedigingsoffensief tegen China shopping...
Volgens mij is het al redelijke contractbreuk tegenover de chinezen om geen briefjes langs te brengen (lijkt me een standaard onderdeel van de dienst)
Maar daarnaast zal het ontvangen van pakketjes en retour sturen richting china ook niet geheel kosteloos zijn en dat lijkt me toch echt uit PostNL zijn portemonnee te komen.
Verwijderd
Ik deel dezelfde ervaring. Bleek dat mijn pakketje ook al dagen bij een afhaalpunt zat te wachten. Ook geen brief gekregen. Gelukkig had ik een tracking code en had ik met hulp van PostNL webcare dit toevallig ter weten gekomen.Kitano schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:47:
Eind maart wat bij Ali besteld dat met Chinapost Registered verstuurd is. Nog geen briefje gehad dus vandaag maar eens gekeken op de Postnl tracking site. Blijkt het al sinds 5 april bij een Primera te liggen. Kom ik daar vamiddag, stond het al klaar om weer teruggestuurd te worden want het lag er exact 14 dagen. Net op tijd dus, maar wel slecht van Postnl dat ik geen briefje heb gehad
Bij mij is het tot nu toe 3x voorgekomen dat een pakket staat te wachten zonder dat ik een kaartje heb gekregen.
Hebben we al gezamenlijk zitten klagen op twitter en zo?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heb via Twitter DM al eens geklaagd. Speelden toen de vermoorde onschuld, dat het geen standaardpraktijk was en er alleen in mijn geval wat mis was gegaan (wist natuurlijk al beter, maar goed).kmf schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:53:
Hebben we al gezamenlijk zitten klagen op twitter en zo?
Denk wel dat het zin heeft om via Twitter te klagen, ze kunnen het op gegeven moment niet meer ontkennen.
Opzich prima dat het niet bezorgd wordt, maar die notificatie moet VEEL beter. Desnoods maken ze maar een app dat je push melding krijgt.
Toch te triest voor woorden dat een bedrijf als PostNL nota bene hun eigen post niet goed kan bezorgen?
Postnl heeft een app, daar kun je een Nederlandse trace-code in gooien en dan krijg je inderdaad een push melding.
Probleem is dat de omzetting van buitenlandse trace naar NL trace-code alsnog handmatig (evt via webcare oid) moet, maar dat je niet weet wanneer je dat kan doen. Zeker als een pakketje een maand onderweg is, weet je niet wanneer het de NL of BE grens heeft bereikt en dus de code beschikbaar komt en dus ga je dit vergeten.
Legitimatie op naam doen ze op afhaalpunt wel (mochten er meerdere personen op 1 adres wonen).
Voor omzetting heb je Webcare vaak niet nodig, maar het is gedoe om de juiste tracking site te vinden die de code slikt.
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-04-2016 14:33 ]
PSN: nameless-iD_
De medewerker had nog even wat gevonden?usefulidiot.198 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:35:
Ik heb inmiddels ook te maken met een bekende klacht! Vorige week kon ik via track17 zien dat er 2 afleverpogingen waren geweest voor een pakketje. Beide keren is er geen bericht achtergelaten. Mijn vaste Primera heeft ook niks voor mij liggen (medewerker ging na veel moeite even kijken). Heb inmiddels een klacht bij PostNL ingediend, nu maar afwachten...

De prijzen van China Post zijn trouwens op 1 april aardig gestegen met wel 30% a 40%...
[ Voor 47% gewijzigd door Temraakle op 22-04-2016 09:53 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Elke keer even berichtje richting postnl tweeten. Dan is het niet langer "uitzonderlijk"MartijnAbel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:34:
En verdorie vandaag weer een pakketje wat al sinds de 13de bij de poiesz ligt en ik geen enkel bericht van PostNL gehad heb. Wordt er inmiddels behoorlijk schijtziek van...
Net even gedaan. Is wel om moe van te worden.kmf schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:27:
[...]
Elke keer even berichtje richting postnl tweeten. Dan is het niet langer "uitzonderlijk"
En probleem opgelost! Vandaag heeft postnl contact opgenomen. De bezorger had mijn pakket bij een Primera in een ander stadsdeel afgeleverd (wtf)usefulidiot.198 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:35:
Ik heb inmiddels ook te maken met een bekende klacht! Vorige week kon ik via track17 zien dat er 2 afleverpogingen waren geweest voor een pakketje. Beide keren is er geen bericht achtergelaten. Mijn vaste Primera heeft ook niks voor mij liggen (medewerker ging na veel moeite even kijken). Heb inmiddels een klacht bij PostNL ingediend, nu maar afwachten...

PSN: nameless-iD_
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:05:
[...]
Opzich prima dat het niet bezorgd wordt, maar die notificatie moet VEEL beter. Desnoods maken ze maar een app dat je push melding krijgt.
Toch te triest voor woorden dat een bedrijf als PostNL nota bene hun eigen post niet goed kan bezorgen?
Ik vraag me meer af waarom je trace-codes nodig zou hebben, dat blijft voor mij een luxe-dingetje waarvoor je extra mag betalen.Get!em schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:18:
Probleem is voornamelijk dat je vaak de NL trace-code ook niet hebt.
Postnl heeft een app, daar kun je een Nederlandse trace-code in gooien en dan krijg je inderdaad een push melding.
Het probleem is ook niet dat het traceren fout gaat.
Het probleem is dat PostNL eenzijdig besluit dat het pakketjes die eerst thuisgebracht werden nu opgehaald moeten worden zonder enige notificatie wanneer het opgehaald moet worden.
Op zich zou ik wel iets voelen voor bijv een app waar je je huis-adres in kan opgeven en dat je dan een push-notificatie krijgt als er ergens op een postkantoor een pakketje komt te liggen voor jouw adres. Oftewel helemaal buiten track&tracing om.
Hier gaat het tot nu toe altijd goed. Denk ook dat dit meer een menselijke fout is vaak (bezorger die gewoon verkeerd bezorgt, of geen briefjes in de bus gooit) dan een systematisch probleem.
(frappant is weer dat het pakket dat het eerste is verstuurd dus nog niet te tracken is, de twee later verstuurde pakketjes al wel.. zal wel weer ergens vertraging zijn geweest ofzo)
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2016 00:11 ]
Tja, is het erg dat falen prijzig wordt?Waah schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:09:
Een apart systeem opzetten voor enkel die pakketjes die nu blijkbaar via china niet goed gaan is vrij prijzig.
PostNL hoeft helemaal geen kosten te maken, zolang ze maar gewoon doen waarvoor ze in het leven zijn geroepen : Briefjes bezorgen...
Ik hoop niet dat het een menselijke fout is, dan zou het er wel redelijk slecht uitzien voor de hele post...Hier gaat het tot nu toe altijd goed. Denk ook dat dit meer een menselijke fout is vaak (bezorger die gewoon verkeerd bezorgt, of geen briefjes in de bus gooit) dan een systematisch probleem.
Ik weet het niet, maar het lijkt mij dat dit hele systeem juist niet hangt op de standaard bezorgers, maar dat het voordat de postbode het ziet het al in het sorteercentrum eruit wordt gehaald en op vervoer richting een postnl punt gegooid wordt, en dat de postbode enkel een standaard briefje krijgt om te bezorgen...
Oftewel als de postbode zelfs geen standaard briefjes meer kan bezorgen, tja waar gaat het dan heen met PostNL?
Lijkt erop dat ze wellicht toch naar het lokale postkantoor gaan. Tenminste... de status staat nog steeds op 'bezorger onderweg' met mijn huisadres, maar het is nu al 21/2 uur later dan het tijdvak van de Track & Trace.Wildfire schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:08:
Vrijdag via PostNL op Twitter drie RSxxxxxxNL codes in 3S codes laten omzetten. Eentje was blijkbaar nog niet aan mijn adres gekoppeld dus kon ik nog niet tracken, maar twee waren wel gekoppeld en te tracken. Volgens het systeem staan ze voor levering gepland vandaag op m'n huisadres. Ik ben benieuwd.
(frappant is weer dat het pakket dat het eerste is verstuurd dus nog niet te tracken is, de twee later verstuurde pakketjes al wel.. zal wel weer ergens vertraging zijn geweest ofzo)
-- Update: rond 18:00 uur toch nog aan huis afgeleverd. Kortom, twee pakketjes van DX gewoon netjes aan huis bezorgd.
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2016 19:14 ]
Er zijn er nog twee onderweg, benieuwd hoe het daar mee zal gaan...
--- Edit: een modje is in het "shoppen in China"-topic bezig geweest en heeft deze post naar hier verplaatst. Is dus dubbel i.c.m. het originele bericht wat hier boven ook al stond
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 30-04-2016 22:47 ]
Maar nu heb ik tracking opgevraagd via PostNL. Deze is vrijdag geleverd volgens de tracking. Briefje ook netjes ontvangen. Vrijdag, niks bij het ophaalpunt. Zaterdag weer niet... Maandag weer niet....
En dat is dus wel vervelend, dat ik 3x in een lange rij mag gaan staan, en elke keer nee op rekest krijg.
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-05-2016 07:47 ]
-- Edi: ik heb het even nagekeken, de waarde van de items in het pakket is €42,28 dus meer dan ik dacht. Maar dan alsnog, €19,25 inklaringskosten betekent dat ik bovenop de kostprijs van het pakketje zelf nog eens 50% extra mag betalen. Dat vind ik wel heel erg fors.
[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 04-05-2016 16:38 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Er is nou eenmaal geen vrije handel met China, dat weet je als je er aan begint. Soms heb je geluk dat je tussen de controles door slipt en andere keren mag je gewoon import belasting betalen.Wildfire schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:09:
-- Edi: ik heb het even nagekeken, de waarde van de items in het pakket is €42,28 dus meer dan ik dacht. Maar dan alsnog, €19,25 inklaringskosten betekent dat ik bovenop de kostprijs van het pakketje zelf nog eens 50% extra mag betalen. Dat vind ik wel heel erg fors.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Stuur eens een Tweetje naar PostNL en vraag even of ze contact opnemen met het filiaal. Vaak hebben de medewerkers geen zin om te graven in de China pakketjes...Waah schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:27:
Ik word een beetje moe van mijn afhaalpunt. Elke keer krijg ik een briefje, en elke keer "ligt het er niet". Maar dan check ik de Track en Trace en dan zou het er al sinds woensdag liggen (en ben zaterdag proberen op te halen). Begint vrij vervelend te worden....
Bij een van de locaties bij mij in de buurt gooien ze alle China pakketjes in een wasmand. Gek dat je dan niks kan vinden ;-)
Dit topic is gesloten.
Nuttige link: https://www.internationalparceltracking.com/#/search