[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tot nog toe heb ik al mijn pakketjes vanuit China gewoon thuisbezorgd gekregen. Op een enkeling na, maar dat mag wel een keer op 60+ bestellingen.

Vorige week kreeg ik zelfs een pakketje binnen waar ik nog de oude postcode op had staan, maar wel mijn nieuwe straatnaam en plaatsnaam, moest zelf een handtekening zetten. Dat voor artikel van net 10 euro, ik snap er niet waar ze het van doen... (en waarom het versturen zo duur moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 17:39
Waah schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:27:
Ik word een beetje moe van mijn afhaalpunt. Elke keer krijg ik een briefje, en elke keer "ligt het er niet". Maar dan check ik de Track en Trace en dan zou het er al sinds woensdag liggen (en ben zaterdag proberen op te halen). Begint vrij vervelend te worden....
Hier bij de Jumbo is het ook drama, dan mogen ze nog een keer gaan zoeken. Daarna moet ik met PostNL bellen. Dan zeg ik, jullie zijn toch het servicepunt, bellen jullie maar. Dan gaan ze nog een keer zoeken en dan vinden ze het opeens wel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 21:03
LordSinclair schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:56:
[...]

Hier bij de Jumbo is het ook drama, dan mogen ze nog een keer gaan zoeken. Daarna moet ik met PostNL bellen. Dan zeg ik, jullie zijn toch het servicepunt, bellen jullie maar. Dan gaan ze nog een keer zoeken en dan vinden ze het opeens wel.
Gelukkig dat ik in mijn dorp een PostNL afhaalpunt heb waar het nooit druk is en mijn pakketje maximaal half minuutje zoeken is :) Duurt maximaal 2 minuten en dan sta ik weer buiten met mijn pakketje.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:45
Goede tip. Volgende keer check ik eerst wel in de Track-app sinds wanneer hij er ligt. Is dat langer dan 2 dagen, dan haal ik hem op en zoeken ze maar tot ik hem in handen heb.

Lijkt me geen top-reclame voor PostNL maarja :) gelukkig helpen ze op Twitter vrij snel. Baal wel dat ze hier toen het business point na 2 jaar al sloten. Was ideaal om daar pakketjes op te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07

Rmg

LordSinclair schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:56:
[...]

Bij Jumbo lijkt het overal wel drama te zijn. Altijd hetzelde verhaal.

Medewerkster gaat 2 minuten zoeken, ligt er niet, mag ik voornaam, straatnaam, postcode? nog een minuut zoeken. Nee ligt er echt niet. Laat tracktrace pagina zien, nog een keer zoeken en dan ja hoor hebbes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Rmg schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:05:
[...]

Bij Jumbo lijkt het overal wel drama te zijn. Altijd hetzelde verhaal.

Medewerkster gaat 2 minuten zoeken, ligt er niet, mag ik voornaam, straatnaam, postcode? nog een minuut zoeken. Nee ligt er echt niet. Laat tracktrace pagina zien, nog een keer zoeken en dan ja hoor hebbes :X
Ik baal er zo van dat de AH geen Servicepunt meer is, want daar liep het altijd gesmeerd. Altijd in 1x een pakketje gevonden zonder al te lang zoeken. Nu ben ik weer aangewezen op de Jumbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:21
Sinds maanden weer eens iets uit China besteld, voor het eerst bij DX. Is het zo dat alle pakketjes een tracking nummer krijgen, ook al heb je niet voor die optie gekozen? (want duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ze hebben in ieder geval leuke humor bij PostNL klantenservice

@Waah Woop woop! bit.ly/1Mrb70B Ik heb even voor je gebeld en je pakketje ligt er! :D Fijne zonnige dag! ^Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:18

sjaool

Every life should have 9 cats

vinom schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:26:
Sinds maanden weer eens iets uit China besteld, voor het eerst bij DX. Is het zo dat alle pakketjes een tracking nummer krijgen, ook al heb je niet voor die optie gekozen? (want duurder)
Dat varieert, de ene keer krijg je een tracking code en de andere keer niet. Het hangt denk ik een beetje van de waarde af en waar het omslagpunt voor de webshop ligt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetzel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Iemand ervaring met het tracken van zendingen van Gearbest? Ik heb een trackingscode gekregen die alleen maar bestaat uit AB123355677 . @Postnl zegt dat ze deze niet kunnen omnummeren naar 3S omdat de trackingscode code niet begint en eindigt met twee letters.. Met de track17 app zie ik wel dat het pakket ingeklaard en vrijgegeven is in Belgie maar daarna ben ik het pakket kwijt en het spoor bijster.. Iemand nog een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464382

Wetzel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:33:
Iemand ervaring met het tracken van zendingen van Gearbest? Ik heb een trackingscode gekregen die alleen maar bestaat uit AB123355677 . @Postnl zegt dat ze deze niet kunnen omnummeren naar 3S omdat de trackingscode code niet begint en eindigt met twee letters.. Met de track17 app zie ik wel dat het pakket ingeklaard en vrijgegeven is in Belgie maar daarna ben ik het pakket kwijt en het spoor bijster.. Iemand nog een tip ?
Gewoon afwachten. Zoals PostNL al zei loopt het spoor dood in NL omdat ze niet fatsoenlijke codes afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 13:07
Ik ben nu voor het eerst ook aan de beurt. Een pakketje bij de afhaalpunt afgehaald vandaag maar nog geen briefje gezien dat ik hem daar moet afhalen. Ben benieuwd of ik die nog krijg.

Ik kwam er achter door mijn trackingnummer in te vullen op internationalparceltracking en daarna de 3S code weer in de Postnl app.

Daarnaast vandaag een pakketje (dat door de brievenbus past) binnengekregen. Er moest voor getekend worden maar de bezorger vond aanbellen en een handtekening vragen blijkbaar teveel werk dus heeft hij zelf een handtekening gezet en dat ding door de brievenbus gedouwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575198

ik heb voor 2 piepschuimen hoofden ter waarde van $3 een handtekening moeten zetten op het postkantoor (50 meter verderop) maar dat is toch belachelijk als je hier in NL iets verzend aangetekend ben je al €8.60 kwijt , hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Anoniem: 575198 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:12:
ik heb voor 2 piepschuimen hoofden ter waarde van $3 een handtekening moeten zetten op het postkantoor (50 meter verderop) maar dat is toch belachelijk als je hier in NL iets verzend aangetekend ben je al €8.60 kwijt , hoe kan dit ?
Subsidie op de verzendkosten van de Chinese overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is niet zo dat de verzendkosten door de Chinese overheid gesubsidieerd worden...
Het zit iets anders in elkaar...

bron:
http://www.nlsites.nl/china.html

Subsidie

Opvallend is dat de verzendkosten van Chinese webwinkels erg laag zijn: soms zelfs gratis of hooguit een paar euro. Zo kan het gebeuren dat u een enkel usb-kabeltje voor 1,50 euro inclusief verzendkosten naar Nederland kunt laten komen. Daar moet welhaast verlies op gemaakt worden. Ter vergelijking: Post.nl brengt voor een brief met zo'n n kabeltje naar China 2,3o euro in rekening, en dat is dan alleen nog maar de porto, dus nog zonder de prijs van het kabeltje. Hoe kunnen die verzendkosten van Chinese webshops dan toch zo laag zijn? De ambitie van de Chinese overheid op het gebied van e-commerce speelt een rol. Naar verluidt worden internationaal opererende webshops flink gesteund met subsidies. Maar er is nog iets anders aan de hand. Al jarenlang zijn er internatio-nale postverdragen die bepalen dat landen verplicht zijn om post van andere landen af te handelen. Hier-voor is de Universal Post Union verantwoordelijk, onderdeel van de Verenigde Naties. Zij doen nuttig werk, want een land hoeft dankzij deze unie niet meer met alle post-diensten van alle landen overeen-komsten sluiten. Er gelden afspraken die door alle landen worden geaccepteerd.

Klein bedrag

Toch pakken die afspraken wat merkwaardig uit. Afgesproken is dat landen elkaars post tegen een klein bedrag afhandelen. Voor 1969 was het zelfs gratis. Nu is het een naar dubbeltjes tot een naar euro, afhankelijk van het gewicht. De Nederlandse post krijgt maximaal 38 eurocent per item voor het afleveren van buitenlandse post. Per kilo geldt een maximumtarief van 3,02 euro. Bedenk: voor zulke bedra-gen kunt u geen pakje van Amster-dam naar Den Bosch versturen. Toch bezorgt Post.nl daarvoor wel een buitenlands pakje vanaf bijvoor-beeld Schiphol in Groningen. Dat de kosten zo laag zijn, heeft te maken met de wens van de Post-unie om opkomende economieën te ondersteunen. Een land als China zou minder hard kunnen groeien als er Nederlandse tarieven betaald moeten worden. voor het verzenden naar ons land. Op zich een nobel streven, maar er klinkt ook kritiek nu Chinese webshops hier massaal van profiteren. Kritiek Vooral in Amerika klinken harde woorden. Volgens onbevestigde cijfers verliest de Amerikaanse post jaarlijks meer dan 70 miljoen euro op het afhandelen van buitenlandse post. Tel daarbij op dat Amerikaanse bedrijven failliet gaan door de goedkope Chine-se websites en het zal u niet verbazen dat er in dat land woedende reacties zijn over de handelswijze. In Nederland is er minder kritiek op de posttarieven, maar er zijn wel kritische geluiden over de Chinese webshops. De brancheorganisatie Thuiswinkel.org maakt zich druk over de douanekosten. Zij krijgen steeds meer klachten binnen van consumenten die ervan uitgaan dat de zo keurig in het Nederlands ver-taalde Chinese websites wel zouden waarschuwen wanneer er douane-kosten bijkomen. Niets is minder waar, met boze klanten tot gevolg. Ook bij de Consumentenbond komen hierover veel klachten binnen.

M.a.w. zolang als het duurt; profiteer ervan! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 08:08
Laatst iets besteld op aliexpress (digitizer iPad mini) en het pakketje werd door de postbezorger in de brievenbus gegooid. Op de originele tracking code zat de volgende sticker 'internationale poststuk', dus het lijkt erop dat poststukken met een tracking code passend door de brievenbus thuis worden bezorgd door de postbezorger (let wel even op dat N=1 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow bij PostNL worden ze wel lui zeg... Nu krijgen zelfs pakketjes van SingaporePost een afhalen op locatie sticker..

Binnenkort gelijk alle buitenlandse pakketjes hup gelijk naar een afhaalpunt "Haal het zelf maar lekker op"? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 10:41
Ik vind het ook gewoon belachelijk meer voor de bezorgers omdat die minder werk nu hebben :(

Mijn laatste drie bestellingen linea recta richting ophaalpunt dat is toch raar :-(
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:23:
[...]

helemaal juist, post nl levert gewoon ineens MINDER voor hetzelfde geld, de chinese leverancier waar ik contact mee heb is het aan die kant aan het uitzoeken maar hij wist van niks.
Het is geen service om jouw bestelling ongevraagd, niet meer aan je voordeur af te leveren maar bij een 'afhaalpunt'.. en dat trachten ze ook nog te verkopen als klantvriendelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Bij mij wordt sinds begin mei alles weer aan de deur afgeleverd, er wordt niets meer bij het postkantoor afgeleverd.

Persoonlijk vond ik het juist wel fijn dat alles bij het postkantoor afgeleverd werd, dan werden de buren tenminste niet steeds lastiggevallen met mijn pakketjes omdat ik niet thuis ben. Het zou zo fijn zijn als je zelf eens zou kunnen specificeren waar je pakketjes afgeleverd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:41
Tim.k schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:40:
Bij mij wordt sinds begin mei alles weer aan de deur afgeleverd, er wordt niets meer bij het postkantoor afgeleverd.

Persoonlijk vond ik het juist wel fijn dat alles bij het postkantoor afgeleverd werd, dan werden de buren tenminste niet steeds lastiggevallen met mijn pakketjes omdat ik niet thuis ben. Het zou zo fijn zijn als je zelf eens zou kunnen specificeren waar je pakketjes afgeleverd wil hebben.
Ik heb een af en toe tijden dat er veelpakketjes onderweg zijn. Overdag ben ik werken, wanneer komen ze bezorgen? Overdag.
Het zou inderdaad fijn zijn als je aan kan geven waar het bezorgt mag worden, dan kan ik het op een koopavond of zaterdag afhalen bij de lokale Bruna (Post NL punt).
Gelukkig heb ik goede buren die er niet moeilijk over doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik dacht even dat er weer logika zat in de bezorging van [China producten] door PostNl.
Niet dus. 8)7

Eerder deze week: ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"
(hier zat een bestelling bij die WEL tracking heeft, maar dus nooit afgetekend kan worden, omdat 'ie gewoon door de brievenbus gepropt is)

En vandaag was het helemaal 'grappig'.

-Eerst stond de PostNL pakjesman voor de deur met de welbekende grijze envelop. Een bestelling die WEL door de brievenbus had gepast, maar blijkbaar als pakje bezorgd wordt. Zonder tracking, zonder te hoeven tekenen.
-Vervolgens de gewone PostNL postbode die een dikke zware envelop door de brievenbus propt (veel groter dan het pakje eerder op de ochtend), van een bestelling die wel tracking had (RJxxxxxxCN), maar waar wederom niet voor getekend hoefde te worden...
-En nog gekker: ook nog een ansichtkaart van PostNL of we nog een pakje willen komen ophalen bij de lokale supermarkt (3km verderop) van een chinese zending (terwijl die bestelling ook zonder tracking is besteld). :? Terwijl ik weet dat die zending makkelijk in een klein envelopje past en door de brievenbus kan...

[additionele ellende]:
Zojuist langs geweest bij de lokale Jumbo... :( pakje nergens te vinden... "zal nog wel binnen moeten komen" "Wanneer dan? ", "weten we niet"
"gelieve zoveel mogelijk te klagen bij PostNL, want wij hier (=lokale PostNL/Jumbo ophaalpunt), worden er helemaal gek van "
Lekker dan... :N

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 24-05-2016 16:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren kreeg ik een briefje dat er een pakket voor me klaarligt bij het pakketpunt.
Nu was net de code in beeld een RC....NL code. In mijn bestelhistorie van Aliexpress kwam ik het nummer tegen, bleek een pakket te zijn wat ik al lang ontvangen heb (aantal weken geleden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik snap er inmiddels ook niks meer van. Soms bewust geen tracking gekozen om het thuis bezorgd te willen krijgen -> alsnog op moeten halen.
Op Ali valt me wel op dat meer en meer leveranciers wijzen op de verschillende verzendopties, o.a. 'small packet plus', maar hoe dat resulteert in wel/niet bezorgd krijgen is me niet duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik vraag tegenwoordig maar de nederlandse track n trace via twitter, zo weet ik waar mijn pakketje ligt.
Het is minder netjes maar zolang het maar in je handen komt prima!

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ondanks dat je dan geen tracking nummer hebt, kun je alsnog vragen bij PostNL naar de tracking d.m.v. je adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vinom schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:53:
Ondanks dat je dan geen tracking nummer hebt, kun je alsnog vragen bij PostNL naar de tracking d.m.v. je adres?
Hangt van de medewerker af. De een geeft je zo de code, de ander zegt dat ie dat niet mag zonder buitenlandse code.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:03:

[additionele ellende]:
Zojuist langs geweest bij de lokale Jumbo... :( pakje nergens te vinden... "zal nog wel binnen moeten komen" "Wanneer dan? ", "weten we niet"
"gelieve zoveel mogelijk te klagen bij PostNL, want wij hier (=lokale PostNL/Jumbo ophaalpunt), worden er helemaal gek van "
Lekker dan... :N
Idd 'lekker dan...' :(
Vandaag weer langsgeweest bij de Jumbo, voor bovenstaand pakket.
Nu was het er ineens wel :? Met daarbij de opmerking van de baliemedewerkster "...gisteren was het er ook al hoor..."
"nou, gisteren ben ik ook langsgeweest en toen zei je zelf van niet..."
"oh...."
?!?

Maar ik heb wel zo'n idee wat er misgegaan is... Want het hele pakket was opnieuw verpakt in een grote doorzichtige plastic zak met daarin de inhoud van het oorspronkelijke pakket, de totaal aan stukken gescheurde grijze plastic chinese zak en alle losse zakjes, die eigenlijk IN dat chinese grijze plastic hoorden te zitten...
En daarbij ook nog wat losse post-it briefjes met opmerkingen (in 't engels) over 'correct verpakken', 'you are my friend...', en opmerkingen in het nederlands van 'opnieuw verpakken'. En nog een Jumbo vleeswaren (!) sticker met daarbij de tekst "Retour 7 juni". :|
Kortom, een zooitje dus...

Nu maar goed checken of alles compleet is. Zucht... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ehtweak schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:45:
[...]
Vandaag weer langsgeweest bij de Jumbo, voor bovenstaand pakket.
[...]
Bij de Jumbo altijd minimaal 2x laten zoeken, het liefst samen met collega's de kans dat ze het pakketje dat er bij de eerste zoekpoging niet was er bij een 2e zoekpoging wel is is erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog gekker... 8)7 nu 'ineens' werkt de tracking met het RFxxxxxxxxCN nummer wel.
En blijkt dat het afgelopen maandagochtend al klaar lag bij het PostNL afhaalpunt.

wo 25 mei 10:22 NL Zending afgehaald op PostNL locatie
ma 23 mei 09:53 NL Zending beschikbaar op PostNL locatie

Dinsdagochtend ontvingen we het PostNL ansichtkaartje. Dinsdagmiddag langsgeweest bij de PostNL locatie. En was het niet te vinden...
En woensdagochtend (vandaag dus) was het er 'ineens' wel, maar dan herverpakt in een Jumbo plasticzak met een Jumbo vershoudsdatum vleeswarensticker erop... 8)7 Het mot niet gekker worden... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Raven schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:05:
[...]

Hangt van de medewerker af. De een geeft je zo de code, de ander zegt dat ie dat niet mag zonder buitenlandse code.
PostNL
May 25

@xxxx Oh nee! Zonder trackingcode kunnen wij dit niet nagaan. :( Misschien kun je de verzender nog eens vragen? ^Lina
Goed geprobeerd, maar helaas :(
Je kan ze standaard ook geen DM sturen ofzo, ik ga niet via een Tweet mijn adres posten en dergelijke.

[ Voor 11% gewijzigd door vinom op 25-05-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Moet je vragen of ze je willen volgen, dan kun je DM'en. Heb ik ook eens gedaan n.a.v. een pakketje dat onterecht retour ging van een vriendin van me uit Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:06
Mijn eerste pakketjes ooit uit China zijn binnen.
Gisteren na een briefje van post-nl een usb stekker opgehaald bij ah-punt. Moest wel tekenen voor ontvangst. In 9 dagen hier.

Vandaag postbode aan de deur met piston 3 earphone. Ook tekenen voor ontvangst. 13 dagen na bestelling.

Nu wachten hoe de overige 4 pakketten worden geleverd. Elke dag weer een verrassing zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Lekker dan, ik zat al ruim een maand te wachten op een pakket uit China. Blijkt bij navraag dat het pakket twee weken lang op het postkantoor heeft gelegen, maar niet door mij is opgehaald.

Geen kaart in de bus, geen brief, geen tracking event, noppes. Ik ben benieuwd hoe ik dat met de verkoper op kan lossen (en beter nog; een vervanger kan krijgen binnen 28 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Aer0 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:18:
Lekker dan, ik zat al ruim een maand te wachten op een pakket uit China. Blijkt bij navraag dat het pakket twee weken lang op het postkantoor heeft gelegen, maar niet door mij is opgehaald.

Geen kaart in de bus, geen brief, geen tracking event, noppes. Ik ben benieuwd hoe ik dat met de verkoper op kan lossen (en beter nog; een vervanger kan krijgen binnen 28 dagen).
Wat voor formaat pakket was dat? Naar mijn weten moet het sowieso aangeboden aan de deur worden voordat het uiteindelijk naar een postkantoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
712641 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Wat voor formaat pakket was dat? Naar mijn weten moet het sowieso aangeboden aan de deur worden voordat het uiteindelijk naar een postkantoor gaat.
Heb je dit topic wel doorgelezen? Want PostNL heeft juist dat beleid aangepast voor pakketjes uit het oosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

LordSinclair schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Heb je dit topic wel doorgelezen? Want PostNL heeft juist dat beleid aangepast voor pakketjes uit het oosten ;)
Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar ik zal het nu even doen dan.

Overigens bestel ik nooit grote dingen in China. Al is het alleen al om het financiële risico. De meeste spullen uit China zijn matig van kwaliteit... :P

[ Voor 20% gewijzigd door 712641 op 01-06-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:44
Ik krijg echt al minstens 6 maanden al mijn ali en dx pakketjes gewoon in de brievenbus. Heb 2x (op de 70 orders) moeten halen bij de Jumbo omdat ik niet thuis was en het niet door de brievenbus paste. Is dat beleid heel selectief in bepaalde gemeente dan?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Niet dat ik weet, denk dat je geluk hebt gehad dat de verzender de juiste opties heeft gekozen voor aflevering.
Volgens PostNL is het namelijk de verzender die bepaalt of er bezorgd wordt of dat je die crappy service krijgt dat je het zelf moet halen en daar niet altijd bericht van krijgt..

Ik zie wel steeds vaker de keuze of je 'Small Package Plus' wil of 'China Post Registered Air Mail' voor 1-2 dollar extra. Maar geen idee of dat uiteindelijk uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:52

Metalfreak

Hoije woh!

Aer0 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:18:

Ik had dat laatst ook met een eBay zending, geen kaart gekregen, maar toevallig zag ik dat er een tracking number bij mijn bestelling stond, dus maar eens kijken of er bekend was waarm dat pakket er nog niet was. Blijkt het al een week op het PostNL punt te liggen... De man van dat pekketpunt zei al dat hij dat tegenwoordig steeds vaker zag dat mensen dan geen kaart in de bus krijgen. Erg kwalijk, als ik nu geen tracking number had gehad, hoe had ik dan moeten weten dat mijn pakketje daar lag?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Metalfreak schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Ik had dat laatst ook met een eBay zending, geen kaart gekregen, maar toevallig zag ik dat er een tracking number bij mijn bestelling stond, dus maar eens kijken of er bekend was waarm dat pakket er nog niet was. Blijkt het al een week op het PostNL punt te liggen... De man van dat pekketpunt zei al dat hij dat tegenwoordig steeds vaker zag dat mensen dan geen kaart in de bus krijgen. Erg kwalijk, als ik nu geen tracking number had gehad, hoe had ik dan moeten weten dat mijn pakketje daar lag?
Klacht ingediend? Laat er maar weer wat webcare medewerkertjes tijd aan verbranden.. >:)
Ze zullen waarschijnlijk nog steeds ontkennen dat het een structureel probleem is en 'hun best doen' om herhaling te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:22:
Niet dat ik weet, denk dat je geluk hebt gehad dat de verzender de juiste opties heeft gekozen voor aflevering.
Volgens PostNL is het namelijk de verzender die bepaalt of er bezorgd wordt of dat je die crappy service krijgt dat je het zelf moet halen en daar niet altijd bericht van krijgt..

Ik zie wel steeds vaker de keuze of je 'Small Package Plus' wil of 'China Post Registered Air Mail' voor 1-2 dollar extra. Maar geen idee of dat uiteindelijk uitmaakt...
Volgens mij is het geluk en inderdaad wat voor tracking code je pakketje heb. Volgens mij sorteren ze zelfs met de hand die pakketjes die via de post gaan.

Heb wel eens gezien dat me pakketje een 3SIMU (normale bezorging) had en even later had blijkbaar iemand een 3SRETA (naar pakketpunt) erop geplakt en ik alsnog naar pakketpunt moest... Lekker handig bij PostNL want zon briefje in de bus doen is veel duurder dan gewoon direct pakketje erdoorheen + ze moeten ook het pakketpunt een vergoeding betalen per opgehaald pakketje dus zou ook kunnen dat ze expres die briefjes gezellig laat maken of zelfs niet zodat ze niks hoeven te betalen en jouw en het pakketpunt in de shit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:04
chaoscontrol schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:20:
Is dat beleid heel selectief in bepaalde gemeente dan?
Dat moet haast wel, want tot op de dag van vandaag wordt hier in Groningen alles aan huis bezorgd. Maakt niet uit of er voor getekend moet worden en/of er een trackingcode op zit. In het begin, augustus/september 2015, heb ik het wel eens aan de bezorger gevraagd hoe dat nu precies zat, maar hij keek of hij het in Keulen hoorde donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wordt bij jullie sowieso de pakketpost door PostNL zelf gebracht? Bij mij (in de randstad) wordt het namelijk door een franchise ondernemer rondgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Inquisitor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:00:
Wordt bij jullie sowieso de pakketpost door PostNL zelf gebracht? Bij mij (in de randstad) wordt het namelijk door een franchise ondernemer rondgebracht.
Dat weet ik niet. Ze rijden in witte busjes zonder logo, zegt je dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

grun93 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Dat weet ik niet. Ze rijden in witte busjes zonder logo, zegt je dat iets?
Waarschijnlijk ook externe ondernemers. PostNL rijdt met witte busjes met PostNL logo erop.
Zoals deze;

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/o523wg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
The Inquisitor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:45:
PostNL rijdt met witte busjes met PostNL logo erop.
Bij ons hebben ze geen logo, alleen een kaartje achter de ruit waarop staat: Wij rijden in opdracht van PostNL of zoiets. Waarschijnlijk ook een externe dus.

Blijft de vraag waarom ze in de Randstad niet bezorgen en hier wel.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 02-06-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En wat is Flevoland dan? Randstad of bush-bush? >:)

Hier rijden ze vrijwel altijd met "wij rijden in opdracht van PostNL" bussen...
Maar er is weer het nodige veranderd en zijn er veel ZZPers de laan uitgestuurd (of ingestuurd zo je wilt).

Recentelijk weer (de zoveelste) aflevering van Zembla over de manier hoe PostNL z'n bezorgers uitbuit:
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2016/afleveringen/11-05-2016

De postpakkettenmarkt is 'booming business'. Nederlanders kopen steeds meer online: gemiddeld verwerkt PostNL per dag 600.000 pakjes. Daarmee boekte het bedrijf vorig jaar 100 miljoen euro winst. Ook de winkeliers met een postagentschap profiteren van de drukte bij het afhandelen van de pakjes. Ze reageerden daarom boos toen PostNL onlangs bekendmaakte dat de vergoeding die de winkeliers ontvangen, fors naar beneden gaat, tot ongeveer een derde.

Het doet denken aan de protesten die vorig jaar uitbraken onder pakketbezorgers. Zelfstandigen die voor PostNL werken, gingen in staking uit protest tegen de lage tarieven. Afgelopen maand zette PostNL een opmerkelijke stap: nieuwe pakketbezorgers krijgen een vast contract. Maar de honderden zzp'ers waar het bedrijf nu mee werkt, blijven dat werk gewoon als zelfstandige doen.

Vorig jaar bood PostNL de zelfstandige pakketbezorgers nog een vast dienstverband aan. Maar weinigen maakten daar gebruik van. Wat zit daar achter? Zembla onderzoekt hoe het de stakende pakketbezorgers van toen is vergaan en hoe het 'duurzaam bezorgmodel' van PostNL wordt ontvangen.

Schijnzelfstandigen in de pakketbezorging, een ambtelijke verkenning
Op verzoek van de minister van SZW is in de tweede helft van 2014 een verkenning gestart naar de ontwikkelingen en problemen in de sector pakketbezorging. Aanleiding voor de verkenning waren de voortdurende berichten over de inzet van schijnzelfstandigen. De verkenning bestond uit gesprekken met alle betrokken partijen. Aan de hand van de uitkomsten wil de minister bezien of aanvullende maatregelen nodig zijn om schijnzelfstandigheid en andere ongewenste praktijken in de sector aan te pakken. Lees de verkenning.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb mijn 6 pakketjes binnen. De snelste deed er 9 dagen over, de langzaamste 22 dagen.

3 pakketjes van banggood waren goed te volgen via 17track. De 3 van aliexpress minder. 2 daarvan staan nu nog op "arrived at Netherlands"

Twee pakketjes opgehaald bij de ah. Eentje in de brievenbus en 3 aan de deur gebeld voor een handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
ook handig waar ik eerst een vaste bezorger had is het nu elke keer een raadsel welke het wordt
vaak klopt de tijd ook niet
bij mij rijden ze hierin rond
http://www.camerainstalla...98232686_8598dd7dc2_z.jpg

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Waarschijnlijk ook externe ondernemers. PostNL rijdt met witte busjes met PostNL logo erop.
Zoals deze;

[afbeelding]
Dat denk je, maar dan staat er met lichtgrijze letters dit naast:
Afbeeldingslocatie: http://nos.nl/data/image/2015/03/30/145204/864x486.jpg

Volgens mij zijn alleen die full color bestickerde bussen van PostNL zelf. (zie post hierboven)

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 02-06-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Whatson schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:24:
[...]

Dat denk je, maar dan staat er met lichtgrijze letters dit naast:
[afbeelding]

Volgens mij zijn alleen die full color bestickerde bussen van PostNL zelf. (zie post hierboven)
Je hebt gelijk :) Allemaal exernen dus. In dat geval zie ik hier nooit een echte postNL pakjesbezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb gisteren voor het eerst sinds het ingevoerde (wan)beleid iets uit China besteld, nu maar hopen dat ik niet tegen het gebrek aan notificatie aanloop :|

Zit overigens een RG*********CN-code bij en zag tijdens het bestellen géén (meerdere) bezorgopties.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-06-2016 12:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wauw, voor het eerst dat ik een kaart van PostNL binnen heb dat er een pakje uit het buitenland op het postkantoor ligt, voordat ik het al opgehaald heb!

Waarschijnlijk omdat die een vertraging heeft gehad, zo te zien ;p

Ik kijk regelmatig altijd op www.internationalparceltracking.com om te zien of mijn pakketje al in NL is. Tot nu toe heb ik het pakketje altijd al opgehaald, voordat ik überhaupt een kaartje kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
xileS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:01:
Wauw, voor het eerst dat ik een kaart van PostNL binnen heb dat er een pakje uit het buitenland op het postkantoor ligt, voordat ik het al opgehaald heb!

Ik kijk regelmatig altijd op www.internationalparceltracking.com om te zien of mijn pakketje al in NL is. Tot nu toe heb ik het pakketje altijd al opgehaald, voordat ik überhaupt een kaartje kreeg.
dat is dus een gelukje ik hier krijg ze niet mee zonder zoan briefje

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robinjoo1 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Hier op het postkantoor kennen ze mij ondertussen wel denk ik. En ik laat altijd op mijn mobiel de track & trace zien. Enige wat ze vragen is mijn huisnummer eigenlijk. En ze hebben wel altijd mijn ID nodig om te scannen.

En volgens mij heb ik ook weleens helemaal geen kaartje gehad, dan wordt het beetje lastig.. En de ene keren dat ik ze wel kreeg, is vaak ook al een week later.

[ Voor 16% gewijzigd door xileS op 07-06-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:59
Zucht, de bezorger hier loopt ook weer te kloten. Heb al eerder bij postNL klachten ingediend, maar de bezorger trekt zich er blijkbaar weinig van aan. Kreeg vandaag een afhaalbericht met de datum van eind mei, pakje ligt dus al bijna een week op het afhaalpunt...

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

robinjoo1 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:09:
[...]

De laatste tijd schijnt het regelmatig voor te komen dat er niet eens een kaart verstuurd wordt, dat zou dus betekenen dat je je pakketje niet kunt ophalen? Ik kon het laatst zonder problemen ophalen door op mijn mobiel de track en trace van PostNL te laten zien, deden ze echt niet moeilijk over.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Metalfreak schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:05:
[...]

De laatste tijd schijnt het regelmatig voor te komen dat er niet eens een kaart verstuurd wordt, dat zou dus betekenen dat je je pakketje niet kunt ophalen? Ik kon het laatst zonder problemen ophalen door op mijn mobiel de track en trace van PostNL te laten zien, deden ze echt niet moeilijk over.
Moet je die wel hebben. De meest pakketjes uit China worden zonder track en trace verzonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

sjaool schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:15:
[...]

Moet je die wel hebben. De meest pakketjes uit China worden zonder track en trace verzonden. ;)
En die komen tot nu toe nog altijd gewoon bij mij aan de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Metalfreak schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:18:
[...]

En die komen tot nu toe nog altijd gewoon bij mij aan de voordeur.
De briefpost formaat wel. Sommige andere bij mij ook hoor, ik heb tot nu toe geen klagen over PostNL. :)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 08-06-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hier tot nu toe altijd een briefje. Maar postcode + huisnummer is genoeg hier om je pakket op te halen. Even ID laten zien en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds lange tijd weer eens gaan shoppen in China.
2 pakketjes. 1 kleine Drone en een pakketje met een losse accu.

Ik zie nu via Banggood en 17track dat de accu in Londen ligt.
De Drone is net zoals de accu verzonden met een RCxxxxxxxNL code maar zowel Banggood en 17Track kunnen verder niks vinden? Is dat normaal?

Oh ja, nog een los dekbed besteld. Dat is 2 dagen geleden in NL aangekomen. Wanneer kan ik dat ofwel aan de deur verwachten ofwel op een afhaalpunt ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
readytoflow schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:16:
Sinds lange tijd weer eens gaan shoppen in China.
2 pakketjes. 1 kleine Drone en een pakketje met een losse accu.

Ik zie nu via Banggood en 17track dat de accu in Londen ligt.
De Drone is net zoals de accu verzonden met een RCxxxxxxxNL code maar zowel Banggood en 17Track kunnen verder niks vinden? Is dat normaal?

Oh ja, nog een los dekbed besteld. Dat is 2 dagen geleden in NL aangekomen. Wanneer kan ik dat ofwel aan de deur verwachten ofwel op een afhaalpunt ophalen?
bij mijn deed die code het pas na 2 weken in de tussentijd niks kunnen zien en alleen op deze site was hij te volgen
http://www.postnl.post/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:01:

Lol wat een grap. Ik heb gisteren deze pakketje al opgehaald met de kaart. Vandaag weer een kaart binnen. Kijk ik naar de barcode, gewoon dezelfde pakketje als van gisteren...
Dus ze hebben blijkbaar voor 1 pakket 2 briefjes gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Retour gezonden pakketje is weer in China aangekomen, en de verkoper heeft eindelijk het pakket weer deze kant op gestuurd. Ik ben bang dat ik de lokale supermarktmeisjes heel vaak lastig moet gaan vallen met de vraag of er iets voor mij is binnen gekomen, want ik heb het binnen een kleine drie weken al nodig.

Overigens zijn de 'externen' die voor PostNL werken niet minder dan het 'eigen' personeel. Ik werkte zelf bij PostNL ten tijde van het invoeren van die regeling, je kreeg de keus: Thuis op de bank zitten, of even langs de KvK en je de volgende dag gewoon weer aan de balie melden als vanouds. Enige verschil is dat je geen zak meer verdiende, alles lekker maar zelf moest regelen, en dat je zelf maar vervoer moest regelen. Ging dat stuk, dan had jíj een probleem.

Verder zijn de externen net zo vaak en voor dezelfde redenen op het depot als de 'normale' PostNL'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fijn, de bezorging a la hier beschreven (geen briefje, geen melding in app, geen melding op website) breiden zich nu uit naar bij NL webshops bestelde goederen bij mij.

Afgelopen week: bezorging van twee pakketjes, was netjes aangemeld in de app/website voor tracking. Op gemelde tijdstip: geen bezorger. 'S avonds werd pakketje 1 door brievenbus gefrot. In de app bleef hij aan staan als nog te bezorgen (steeds op "morgen tussen 1130 en 1400").
Pakketje 2 zou 2 dagen later komen. Binnen gestelde tijd wederom geen bezorger. In app echter wel een melding dat bezorgpoging niet gelukt was. "Morgen nieuwe poging". Wederom geen bezorger gezien die dag. Ook geen briefjes op beide dagen. App geeft nog steeds aan "morgen tussen 1130 en 1400"

Komt zondag ochtend ineens de buurvrouw, pakketje (2) van jou bij ons bezorgd. ????? Raar.

Ik kijk nog eens in de app/trackingsite. Nog steeds rare meldingen.
Pakket 1 staat: Aangemeld bij PostNL, Bezorgmoment nog niet bekend (pakket nu al een week in huis)
Pakket 2 staat: 1e bezorgpoging niet gelukt, vandaag 1130 1400.

Bij volgende zelfde ervaring ga ik maar eens aan de klachtenlijn hangen.

Parallel was pakket 3 (uit China) wel met briefje door bus gekomen. Die kon ik ophalen bij PostNL punt na 2 mislukte bezorgpogingen (waarbij ik niet vertrouw dat bezorger daadwerklijk is langsgekomen, want 75% van op tracking website gemelde tijd was ik thuis. De RS**NL code werkte rechtstreeks in app. Nadat briefje met ophalen bij PostNL punt voorbij was gekomen, was tracking in de App echter meteen verdwenen....

[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 13-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:12:
Ik heb gisteren voor het eerst sinds het ingevoerde (wan)beleid iets uit China besteld, nu maar hopen dat ik niet tegen het gebrek aan notificatie aanloop :|

Zit overigens een RG*********CN-code bij en zag tijdens het bestellen géén (meerdere) bezorgopties.
17track geeft
2016-06-10 23:05 北京航站, 离开 (Beijing terminal leave)
bovenstaande al ruim een week als laatste melding, afgelopen week meerdere keren PostNL gevraagd of de zending al in NL is. Sinds vandaag blijkbaar wel, ligt sinds vanmiddag bij een servicepunt. Nu maar hopen dat het afhaalbericht aankomt....

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-06-2016 20:47 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

(jarig!)
Yes mijn pakketje is morgen als het goed is op de zaak met aliexpress hoef ik niet naar het postkantoor oOo

En ja ik heb een RS****CN nummer :)

Inmiddels op postnl international tracking site staan dat die gesorteerd word.

Ik ben benieuwd waar ik hem mag gaan ophalen als die daar bezorgd word (industrieterrein)

[ Voor 82% gewijzigd door DJ-Visto op 20-06-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:46

Speedmaster

Make my day...

Ik ben benieuwd, sinds lange tijd weer eens wat via ebay gekocht in China, nieuw toetsenbord voor mijn laptop, uitgevoerd met back-light. Heb een RH.....CN nummer, huidige status is:

2016-06-20 06:59,离开【上海浦东】交航,

Wat zoiets is als:

2016-06-20 06:59,Laat de "Shanghai Pudong" routes

Betekend denk ik zoiets als gaat nu het vliegtuig in...Eens kijken komende dagen of het gewoon bezorgd gaat worden of dat ik naar het afhaalpunt mag.

3 weken terug nog wat besteld via ebay in Litouwen en dit was met krap een week binnen, gewoon aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:12:

Raven schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:13:
17track geeft
2016-06-10 23:05 北京航站, 离开 (Beijing terminal leave)
bovenstaande al ruim een week als laatste melding, afgelopen week meerdere keren PostNL gevraagd of de zending al in NL is. Sinds vandaag blijkbaar wel, ligt sinds vanmiddag bij een servicepunt. Nu maar hopen dat het afhaalbericht aankomt....
Vanmorgen bij het servicepunt geweest met ID-kaart en screenshot van PostNL's track&trace pagina waar zowel de RG*********CN als 3SRETA*******-codes op stonden vermeld.

Het was even zoeken, de afmetingen van de t&t kwamen totaal niet overeen met de werkelijkheid 8)7 , maar ik heb het pakketje meegekregen. Die overigens met gemak door de brievenbus kon.

17track geeft nog altijd niet aan dat de zending in NL is aangekomen....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 20:21
Net zo'n briefje door de brievenbus

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jUlN8IY.jpg

Het is gisteren daar aangekomen, toch aardig dat ze het laten weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Jochemd13 op 21-06-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Jochemd13 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:56:
Net zo'n briefje door de brievenbus

......

Het is gisteren daar aangekomen, toch aardig dat ze het laten weten.
Zijn er meer kopers die z'n berichtje al eerder per post hebben ontvangen of is dit nu een primeur.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 18:41
Speedmaster schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Zijn er meer kopers die z'n berichtje al eerder per post hebben ontvangen of is dit nu een primeur.....?
Krijg deze al maanden binnen...

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:00
Na de chineze pakketjes ook geen Singapore pakketjes meer thuisbezorgd. Dit uit een conversatie via Twitter:

PostNL: Let wel op dat dit pakketje gelijk naar een afhaalkantoor gaat.
Ik: Pakjes uit Singapore gaan nu nu dus ook al direct naar afhaakantoor?
PostNL: Klopt inderdaad, Henkie-Jan!

Even ter info als je een SG pakketje mist. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 21:37
Vandaag ook in 1x een briefje door de brievenbus, heb het pakketje afgelopen zaterdag al afgehaald :P
in iedergeval komt er een papiertje binnen, das al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Laatst online: 22:59
Heb hier juist de afgelopen 5 pakketjes keurig door de brievenbus ontvangen... Er zijn er nu weer twee onderweg (waarvan één via Singapore Post), dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:03
[...]

Hier ook voor de 1e keer ( Enschede )
Tot dusver kwamen pakketjes nog steeds gewoon aan.
Het pakket dat nu op het afhaalpunt ligt was trouwens wel een geregistreerde zending ( China Post Registered Air Mail ), misschien daarom niet gewoon netjes aan de deur afgeleverd??

Pakketjes die met de postbode meekomen ( briefpost ) en kleine pakketjes worden wel gewoon in de brievenbus gedaan of hij belt netjes even aan om schade te voorkomen als het net wel/niet past.
Het gaat dan wel om ongeregistreerde zendingen.

[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 22-06-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

.... en daar is het afhaalbriefje, die is nu nutteloos :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

vandaag weer wat briljants meegemaakt...

Een afhaalbriefje ontvangen met een "retour afzender"-sticker op het adres gestuurd, met een verkeerd huisnummer. Wat bleek nou?

PostNL heeft het geflikt om op de "afhaallocatie"-adres (postagentschap dus) en "ontvanger"-adres (mijn adres) het afhaallocatie-adres in te vullen. Oftewel, de PAS kreeg het afhaalbriefje.

Die heeft vervolgens het opgelost door daar "retour afzender"-sticker op te plakken. Is het briefje bij mijn buren aangekomen aan het eind van de straat. Die hebben het weer briefje weer in mijn brievenbus gegooid. Dus ben ik benieuwd of het pakketje nog daar ligt....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
kmf schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 23:48:
vandaag weer wat briljants meegemaakt...

Een afhaalbriefje ontvangen met een "retour afzender"-sticker op het adres gestuurd, met een verkeerd huisnummer. Wat bleek nou?

PostNL heeft het geflikt om op de "afhaallocatie"-adres (postagentschap dus) en "ontvanger"-adres (mijn adres) het afhaallocatie-adres in te vullen. Oftewel, de PAS kreeg het afhaalbriefje.

Die heeft vervolgens het opgelost door daar "retour afzender"-sticker op te plakken. Is het briefje bij mijn buren aangekomen aan het eind van de straat. Die hebben het weer briefje weer in mijn brievenbus gegooid. Dus ben ik benieuwd of het pakketje nog daar ligt....
Nog geluk dat ze het niet naar China hebben gestuurd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-06 08:57
Het duurt allemaal wel een beetje lang zo, toen 4 pakketjes besteld maar 1 wilt maar niet arriveren..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pt6sYyB.png

Via internationalparceltracking de RS CN code invullen geeft hij niks gevonden aan en de PostNL twitter support kan ook nog niks vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Komt me bekend voor, zit ook op een zending te wachten uit Shanghai-Pudong, laatste status is van 20-6, zit nu dagelijks te kijken of ergens leven komt in de status. via twitter ook al 2 x opgevraagd maar nog niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup ik krijg ook geen chinese pakketjes meer binnen voor een of andere manier. Volgens mij staakt er een partij ergens en staan ze stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 20:21
Anoniem: 464382 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:49:
Jup ik krijg ook geen chinese pakketjes meer binnen voor een of andere manier. Volgens mij staakt er een partij ergens en staan ze stil.
Ik heb een paar dagen geleden nog wel iets ontvangen dus ik denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb afgelopen week nog een pakketje thuis gekregen, en eentje opgehaald bij de ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Speedmaster schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:54:
Komt me bekend voor, zit ook op een zending te wachten uit Shanghai-Pudong, laatste status is van 20-6, zit nu dagelijks te kijken of ergens leven komt in de status. via twitter ook al 2 x opgevraagd maar nog niets bekend.
Ik heb op 21 juni een zending uit China opgehaald bij het servicepunt die de dag ervoor was aangekomen, de laatste statusupdate voor de Chinese code was (en nog steeds is) "2016-06-10 23:05 北京航站, 离开"

Gewoon PostNL lastig blijven vallen, heb ik ook gedaan :P , op een gegeven moment bleek ie ineens aangekomen te zijn terwijl de Chinese tracking nog niet eens aangeeft dat ie bij de douane is aangekomen 8)7

TL;DR: Geduld hebben dus O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camo
Raven schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:36:
[...]

Ik heb op 21 juni een zending uit China opgehaald bij het servicepunt die de dag ervoor was aangekomen, de laatste statusupdate voor de Chinese code was (en nog steeds is) "2016-06-10 23:05 北京航站, 离开"

Gewoon PostNL lastig blijven vallen, heb ik ook gedaan :P , op een gegeven moment bleek ie ineens aangekomen te zijn terwijl de Chinese tracking nog niet eens aangeeft dat ie bij de douane is aangekomen 8)7

TL;DR: Geduld hebben dus O-)
Je kan ook de RS CN code invullen op de website www.internationalparceltracking.com dan zie je uberhaupt of hij in Nederland is en of hij al klaar ligt maar als hij daar ook nog niet te vinden is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Camo schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:37:
[...]

Je kan ook de RS CN code invullen op de website www.internationalparceltracking.com dan zie je uberhaupt of hij in Nederland is en of hij al klaar ligt maar als hij daar ook nog niet te vinden is :+
hij verschijnt daar pas zodra hij aan je adres gekoppeld is
daarvoor kan hij dus ook al in NL zijn en is hij bij de douane (zegt postnl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Camo schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:37:
[...]

.... * Raven zet link bij bookmarks :o :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 21:37
robinjoo1 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:01:
[...]

hij verschijnt daar pas zodra hij aan je adres gekoppeld is
daarvoor kan hij dus ook al in NL zijn en is hij bij de douane (zegt postnl )
Nope, onjuist ;). Je kunt hem vanaf verzending tracken, doe dat al dik een jaar op die manier. Zodra die NL binnen komt wordt er meteen een 3S code aan gehangen en is die via de NL site ook gewoon te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
MartijnAbel schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Nope, onjuist ;). Je kunt hem vanaf verzending tracken, doe dat al dik een jaar op die manier. Zodra die NL binnen komt wordt er meteen een 3S code aan gehangen en is die via de NL site ook gewoon te volgen.
volgens postnl is dit juist
en ik heb het ookal op die manier meegemaakt dat het bij jou op die manier gaat wil niet zeggeb dat het niet ook op een andere manier kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jochemd13 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:55:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden nog wel iets ontvangen dus ik denk het niet...
Ligt dan aan welke manier. SingaporePost en Chinapost Registered Airmail krijg ik nog wel maar POS Malyasia en China post Ordinary Small packet plus niet meer opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
[...]

Al een aantal keren zelfs. Ik bestel dan ook regelmatig iets uit China.

Het probleem is dat ik ze ook wel eens dubbel krijg. Op een gegeven moment stond ik aan de balie met een afhaal bewijs, maar de balie medewerker kon het pakketje maar niet vinden. Uiteindelijk maar opgegeven met de mededeling dat het pakketje misschien nog met de volgende vracht binnen moest komen.
Thuis heb ik dan toch de code maar eens gescand en bleek ik het pakketje al week in huis te hebben. 8)7

Ik krijg de meeste pakketjes trouwens nog gewoon in de brievenbus.

[ Voor 4% gewijzigd door kendo op 03-07-2016 16:09 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 20:52
PostNL's mysterieuze selectieprocedure...

Twee onderdelen besteld bij AliExpress. Beiden zo goed al identiek.
Komt van de week de postbode langs met één pakketje en een brief van PostNL dat er een pakketje op me ligt te wachten bij het lokale agentschap.
Beide pakketjes even zwaar, zelfde verpakking, zelfde formaat..... |:(

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
postnl.post doet het opeens niet meer heb al dns veranderd en geleegd maar dat hielp niet

Deze site is niet bereikbaar

De webpagina op http://www.postnl.post/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Zoek op Google naar postnl post
ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED

gelukkig is 17track er nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Same here, maar downforeveryoneorjustme zegt dat die werkt :S

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
Bij mij werkt hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39
Net via de international link pakje getraceerd. Is ondertussen zonder bericht al 1,5 maand geleden terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Raven schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:16:
Same here, maar downforeveryoneorjustme zegt dat die werkt :S
'hij doet het weer hier voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

robinjoo1 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:18:
[...]

'hij doet het weer hier voor mij
Check :) , blijkbaar was er een storing of routingprobleem gezien ie bij Camo gewoon werkte.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.