LordSinclair schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:56:
[...]
En ik ben het eens dat het fijn is als je een pakket thuis kan verwachten, of weet wanneer het op het postkantoor ligt. Daarin schiet PostNL flink te kort. Maar zolang hun opdrachtgever (de webwinkel) daar niet over klaagt wordt er niks veranderd.
...
Maar daar zit 'm nou juist de kneep imho.
Er zitten zoveel logistieke schakels tussen het bestellen van een pakketje bij een chinese webshop en de uiteindelijke aflevering alhier in Nederland.
Want het lijkt me sterk dat het chinese zolderkamershopje een pakketje specifiek met PostNL zou versturen. Als dat al überhaupt mogelijk zou zijn.
Lijkt me eerder dat het daar in een grote vergaarbak gedumpt wordt met bestemming 'ergens in de westerse wereld'. Dan gaat het naar een sorteercentrum aldaar en wordt er wellicht op bestemmingsland gesorteerd. Rolcontainer voor NL, rolcontainer voor DE, rolcontainer voor UK, etc.
Dan verdwijnt het ergens in een vliegtuig en begint de wereldreis. Nog afgezien van het feit dat het in China misschien ook al de nodige omzwervingen heeft gehad.
En dan wordt het hier in Europa overgedragen aan b.v. PostNL en die moet er dan voor zorgen dat het op één of 't andere manier bij ons thuis komt.
Daarbovenop mag het ook nog niks kosten...

maar willen de lokale bezorgers/afhaalpunten ook nog wat vangen voor het bezorgen/afleveren van een pakje wat soms een totaalwaarde van 1 a 2 dollar heeft...
De non-service van PostNL valt niet goed te praten, maar het is wel duidelijk dat dit hele proces eigenlijk niet uit kan...