[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.803 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
Dusse er is al een heel topic over hetgeen de juffrouw achter de afhaalbalie rood deed aanlopen: alle als vanuit China herkenbare pakketjes worden bij hun gedumpt omdat PostNL geen zin meer heeft in bezorging aan huis. Tis een soort 'repercussie' ivm een kostenkwestie. Grappig - not.

Kan even niet vinden wat PostNL hier formeel over roept, aangezien ze het in de praktijk dus gewoon doen?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
TheOmen schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:02:
PostNL's mysterieuze selectieprocedure...

Twee onderdelen besteld bij AliExpress. Beiden zo goed al identiek.
Komt van de week de postbode langs met één pakketje en een brief van PostNL dat er een pakketje op me ligt te wachten bij het lokale agentschap.
Beide pakketjes even zwaar, zelfde verpakking, zelfde formaat..... |:(
Kan er best mee te maken hebben dat het postagentschap de hoeveelheid pakketjes ook niet meer kann handelen. Bij mij vertelden ze in ieder geval dat ze laatst een rolcontainer hadden teruggestuurd, omdat ze geen ruimte meer hadden om de pakketjes op te bergen. Mischien dat ze ze dan van ellende gewoon maar weer gaan bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NiGeLaToR schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:14:
Dusse er is al een heel topic over hetgeen de juffrouw achter de afhaalbalie rood deed aanlopen: alle als vanuit China herkenbare pakketjes worden bij hun gedumpt omdat PostNL geen zin meer heeft in bezorging aan huis. Tis een soort 'repercussie' ivm een kostenkwestie. Grappig - not.

Kan even niet vinden wat PostNL hier formeel over roept, aangezien ze het in de praktijk dus gewoon doen?
Volgens mij is het nooit officieel naar buiten gebracht, alleen via de interne gelekte memo.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Raven schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is het nooit officieel naar buiten gebracht, alleen via de interne gelekte memo.
Ah, PostNl is goed bezig. Als ze er geen zin meer in hebben, dan is er vast een andere bezorgdienst die de buitenlandse pakketjes graag bezorgt lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar hoe krijg je de Chinezen zo ver dat ze van die gebruik gaan maken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
NiGeLaToR schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:37:
[...]

Ah, PostNl is goed bezig. Als ze er geen zin meer in hebben, dan is er vast een andere bezorgdienst die de buitenlandse pakketjes graag bezorgt lijkt me :)
Jij denkt dat daar iets mee te verdienen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464382

pacificocean schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:15:
[...]

Jij denkt dat daar iets mee te verdienen valt?
Volgens de Europese regels moeten die pakketjes toch worden bezorgd. Discrimineren mag niet dus ze moeten gelijk worden behandeld als ieder pakketje dus wat PostNL doet mag eigelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 17:39
Anoniem: 464382 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:00:
[...]

Volgens de Europese regels moeten die pakketjes toch worden bezorgd. Discrimineren mag niet dus ze moeten gelijk worden behandeld als ieder pakketje dus wat PostNL doet mag eigelijk niet.
Daar gaat het niet om, NiGeLaToR riep dat een andere pakketbezorger deze dienst graag wilde overnemen. Maar er valt geen droog brood mee te verdienen, daarom wil PostNL er graag vanaf.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordSinclair schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:46:
[...]

Daar gaat het niet om, NiGeLaToR riep dat een andere pakketbezorger deze dienst graag wilde overnemen. Maar er valt geen droog brood mee te verdienen, daarom wil PostNL er graag vanaf.
Het punt is PostNL mag er niet zomaar vanaf. Hun zijn aangewezen voor de pakketjes door de regering. NS mag bijvoorbeeld ook niet opeens alle treinen naar Amsterdam stoppen omdat ze geen zin meer hebben en het niet genoeg verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Anoniem: 464382 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:10:
[...]

Het punt is PostNL mag er niet zomaar vanaf. Hun zijn aangewezen voor de pakketjes door de regering. NS mag bijvoorbeeld ook niet opeens alle treinen naar Amsterdam stoppen omdat ze geen zin meer hebben en het niet genoeg verdient.
Precies, dus maken ze het zo zuur mogelijk voor de klant (wat de NS ook deed op onrendabele lijnen) en hopen zo een beweging bij de overheid voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar weet de overheid inmiddels dat ze deze streken uithalen? Aangezien er volgens mij nooit publiekelijk aan is gegeven dat ze hun werk niet meer doen...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Raven schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:28:
Maar weet de overheid inmiddels dat ze deze streken uithalen? Aangezien er volgens mij nooit publiekelijk aan is gegeven dat ze hun werk niet meer doen...
ik denk het eerlijk gezegd niet dat ze daarom er mee wegkomen

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval, bij wie moeten we dan zijn? :P Als iedereen daar gaat klagen O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 06-07-2016 10:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 09:25
Nou ik heb mijn eerste ervaringen met de nieuwe PostNL procedure mbt chinese pakketjes ook weer gehad.

Niet dat het nu zo slecht ging, wat dat betreft woon ik in een klein dorp waar het PostNL punt niet overspoeld wordt met pakketjes.

Maar wat mij nog meer mateloos irriteert is dat er schijnbaar ook een nieuwe regel is dat nu zelfs je ID bewijs nummer wordt geregistreerd. WTF!! Je moet al je ID bewijs laten zien dat jij ook persoon x op het pakketje bent. Je mag vervolgens net zoals altijd een krabbel zetten, maar nu wordt dus ook nog eens dat nummer in de computer opgeslagen! Lekker dan.

Vervolgens met de PostNL klantenservice gechat, welke mij doodleuk melde dat als me dat niet bevalt ik maar een andere partij moet uitzoeken om zaken te versturen. Ook werd mij duidelijk gemaakt dat je ID nummer een half jaar lang bewaard wordt.

Op inhoudelijke vragen wat dat ID nummer nu beter zou doen dan je handtekening en visuele controle op de identiteit werd niet serieus op ingegaan.

De service van PostNL is echt met stappen achteruit gegaan door deze waanzin. Wat een raar bedrijf!

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ID aangeven bij postagentschap werd wel langer gedaan. Zelfs eerder dan dit soort gedoe met niet bezorgen aan huis.
Het is niet zo zeer om personen te matchen, maar om te bewijzen dat jij het opgehaald heb.

Ik kan prima pakketje ophalen voor mijn huisgenoten (en zelfs buren).

[ Voor 18% gewijzigd door kmf op 06-07-2016 14:32 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 09:25
Naja hoe dan ook een bizarre procedure. Toen ze nog gewoon thuis leverde was je krabbel voldoende als bewijs. Ook als het pakketje voor je vriendin/ouders was, dat is afdoende voor hun. Maar schijnbaar is je krabbel niets waard als je op het postkantoor komt, dan moet er ineens een ID nummer opgeslagen worden.

Ook leuk, in hun privacy verklaring wordt niet eens vermeld dat deze gegevens opgeslagen worden!
http://www.postnl.nl/privacy-verklaring/

Alles bij elkaar heb ik toch maar een tip bij de Autoriteit Persoonsgegevens gedaan. Wellicht dat die hier kaas van kunnen maken.

[ Voor 7% gewijzigd door MenN op 06-07-2016 14:38 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:14

Speedmaster

Make my day...

Fijn, zit je braaf te wachten tot je pakketje in de Track en Trace verschijnt, vandaag weg geweest kom je thuis ligt je pakketje gewoon in de brievenbus. geen handtekening nodig, was een toetsenbord voor een laptop dus qua afmetingen was het geen probleem maar toch, pakketje ligt gedeukt maar inhoud wel correct. Heb die chinees maar even feedback gegeven hoe ik het ontvangen heb en dat hij maar moet gaan klagen bij zijn vervoerder. Verzendwijze was Economy Int'l Shipping, wie kan mij vertellen of hier voor getekend had moeten worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
LordSinclair schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:46:
[...]

Je klanten straffen dat ze klant zijn lijkt me dan de meest logische keuze inderdaad :X

Als ze er vanaf willen hebben ze zelf slecht onderhandeld lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Speedmaster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:42:
Fijn, zit je braaf te wachten tot je pakketje in de Track en Trace verschijnt, vandaag weg geweest kom je thuis ligt je pakketje gewoon in de brievenbus. geen handtekening nodig, was een toetsenbord voor een laptop dus qua afmetingen was het geen probleem maar toch, pakketje ligt gedeukt maar inhoud wel correct. Heb die chinees maar even feedback gegeven hoe ik het ontvangen heb en dat hij maar moet gaan klagen bij zijn vervoerder. Verzendwijze was Economy Int'l Shipping, wie kan mij vertellen of hier voor getekend had moeten worden...?
klacht indienen bij postnl dat het zo niet hoort ?

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 19:14

Speedmaster

Make my day...

robinjoo1 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:01:
[...]

klacht indienen bij postnl dat het zo niet hoort ?
Eerst even afwachten of deze verzendwijze zonder handtekening mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 15:53
Net een ebay pakketje binnen van 150 euro en niks hoeven bij betalen. *O*

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verdammt, hier ook geen kaartje in de bus dat mijn pakje van miniinthebox bij Jumbo lag. Online getracked via mini en zag dat die inderdaad al dikke 2 week terug aangekomen was (Amsterdam) vanaf daar geen 3scode, dus kan niks. Dus die is op de terugweg.

Zie veel pakketjes bij postNL teruggaan naar buitenland, blijkbaar veel mensen niet op de hoogte (gebracht) dat pakketjes niet worden geleverd aan de deur of in de brievenbus. Probleem zijn die Chinese pakketjes wel, vaak erg klein, veel tijd en aandacht nodig om goed door het (deels) automatische sorteerproces te komen (band, scanner, sorteergoten, hoge snelheid). Deels komen ze hier nog wel in de brievenbus, zal wel per depot verschillen.

[ Voor 23% gewijzigd door ToFast op 06-07-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Speedmaster schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:08:
[...]

Eerst even afwachten of deze verzendwijze zonder handtekening mag.
zoezio dat er schade is deuken kan je wel melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 20:21
ToFast schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:22:
Verdammt, hier ook geen kaartje in de bus dat mijn pakje van miniinthebox bij Jumbo lag. Online getracked via mini en zag dat die inderdaad al dikke 2 week terug aangekomen was (Amsterdam) vanaf daar geen 3scode, dus kan niks. Dus die is op de terugweg.

Zie veel pakketjes bij postNL teruggaan naar buitenland, blijkbaar veel mensen niet op de hoogte (gebracht) dat pakketjes niet worden geleverd aan de deur of in de brievenbus. Probleem zijn die Chinese pakketjes wel, vaak erg klein, veel tijd en aandacht nodig om goed door het (deels) automatische sorteerproces te komen (band, scanner, sorteergoten, hoge snelheid). Deels komen ze hier nog wel in de brievenbus, zal wel per depot verschillen.
Hier in Voorhout (omgeving Leiden) nog 0 problemen gehad hiermee. Ik had 3 pakjes die allemaal op een andere manier kwamen ondanks dat ze dezelfde grootte en gewicht hadden. Bij nummer 1 kreeg ik een brief dat ik hem kon ophalen bij de Primera in de buurt. Nummer 2 werd door de pakketbezorger gebracht en nummer 3 kwam via de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:48:
[...]

Je klanten straffen dat ze klant zijn lijkt me dan de meest logische keuze inderdaad :X

Als ze er vanaf willen hebben ze zelf slecht onderhandeld lijkt me?
Jij bent niet de klant ;) De verzender is de klant, of die daar mee zit? Denk het niet.

Ik ben wel benieuwd naar wat er tussen postbedrijven is afgesproken over het afleveren van pakketten uit een ander land. Want in het verzenden land is de postzegel verkocht. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in China €18 rekenen om een pakketje te versturen, dat is daar een maandsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik kreeg vandaag 4 pakketjes uit China bezorgd aan de deur/brievenbus.

Nu zie ik dat een 5e pakketje volgens 17track gisteren al is bezorgd, maar niet bij mij. Zou die mogelijk bij het afhaalpunt liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
LordSinclair schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:55:
[...]

Jij bent niet de klant ;) De verzender is de klant, of die daar mee zit? Denk het niet.
In mijn beleving is dat een denkfout - de TNTPost wordt ingehuurd door de verzender om de levering uit te voeren. Aangezien ik de verzender hiervoor betaal - en dus direct of indirect ook de levering - zie ik mezelf wel degelijk als klant. Daarbij: TNTPost maakt hiermee bij mij een slechte indruk en ook bij verzender van het pakket. Maargoed, aangezien de verzender TNTPost betaalt (of niet, in het geval van de Chinese pakjes?) zou je kunnen vinden dat dat de klant is. Al wordt die door mij betaalt...
Ik ben wel benieuwd naar wat er tussen postbedrijven is afgesproken over het afleveren van pakketten uit een ander land. Want in het verzenden land is de postzegel verkocht. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in China €18 rekenen om een pakketje te versturen, dat is daar een maandsalaris.
Die vraag stelde ik me ook af toen ik een retourzending naar China overwoog.. en toen het DOA frutseltje maar heb weggegooid toen ik ontdekte wat iets naar China versturen kost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:23

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik heb vandaag één van mijn DealExtreme pakketjes aan de deur bezorgd gekregen. Dus hier (Drachten) komen ze wel door.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:14
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:42:
......
In mijn beleving is dat een denkfout - de TNTPost wordt ingehuurd door de verzender om de levering uit te voeren. Aangezien ik de verzender hiervoor betaal - en dus direct of indirect ook de levering - zie ik mezelf wel degelijk als klant..............
In mijn beleving was dat ook zo, maar toch is het zo.
Jij bent klant van de webshop. Deze is klant van een lokaal postbedrijf, die is op zijn beurt weer klant van PostNL die voor hen het pakketje naar jou brengt.

Als je dan ook een bezorgklacht heb, adviseert PostNL als eerste dat je bij de webshop moet gaan klagen.
Dat is namelijk de enige partij waar jij een overeenkomst mee hebt.

Ik heb dit zelf ondervonden nadat eea duidelijk fout gegaan was in het NL sorteercentrum (hetzelfde 3S nummer toegekend aan twee verschillende pakketten/adressen) en dat via de chat meldde.
De melding zelf werd volkomen genegeerd. Het advies was om contact op te nemen met de webshop.
Probleem was dat het via de tracking leek of mijn pakket was afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
AdoraBelle schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:00:
Ik heb vandaag één van mijn DealExtreme pakketjes aan de deur bezorgd gekregen. Dus hier (Drachten) komen ze wel door.
Alleen pakketten die met China Post worden bezorgd moeten afgehaald worden.
Pakketten van andere postbedrijven worden nog thuis afgeleverd.
DealExtreme kent ook EU direct. In dat geval wordt het door een Europees postbedrijf bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
elinx schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:07:
[...]
In mijn beleving was dat ook zo, maar toch is het zo.
Jij bent klant van de webshop. Deze is klant van een lokaal postbedrijf, die is op zijn beurt weer klant van PostNL die voor hen het pakketje naar jou brengt.

Als je dan ook een bezorgklacht heb, adviseert PostNL als eerste dat je bij de webshop moet gaan klagen.
Dat is namelijk de enige partij waar jij een overeenkomst mee hebt.

Ik heb dit zelf ondervonden nadat eea duidelijk fout gegaan was in het NL sorteercentrum (hetzelfde 3S nummer toegekend aan twee verschillende pakketten/adressen) en dat via de chat meldde.
De melding zelf werd volkomen genegeerd. Het advies was om contact op te nemen met de webshop.
Probleem was dat het via de tracking leek of mijn pakket was afgeleverd.
Gelukkig bepaalt PostNL niet wat ik vind - en vind ik dat ik als ik betaal voor de verzending van een bestelling, uitgevoerd door PostNL, de bestelling gewoon netjes thuis mag verwachten. Dus ongeacht wat er al dan niet juridisch of volgens PostNL aan de hand is - ik vind dat PostNL hierin faalt. Helaas niet het enige, het bedrijf is al een tijdje aan het tobben met hun bestaan - terwijl er een ontzettende toename aan bezorgde pakketjes is. Daar moet toch een levensvatbare situatie uit kunnen ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
elinx schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:12:
[...]
DealExtreme kent ook EU direct. In dat geval wordt het door een Europees postbedrijf bezorgd.
elk pakket uit china gaat naar afhaalkantoor is zelf door postnl gezegd via twitter een tijdje geleden en dat gaan ze ook voor andere landen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:23

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

[...]
Ik weet dat dit pakketje uit China komt. Alleen niet via welke verzender. Ik kijk zo even of er wat op het pakje staat.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:12:
......
Gelukkig bepaalt PostNL niet wat ik vind - .........
Je begrijpt dat er wel verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ik heb echt geen voet aan de grond gekregen na mijn klacht. Pakket is ook nooit aangekomen.
Gelukkig heeft de webshop het artikel opnieuw verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
elinx schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:17:
[...]
Je begrijpt dat er wel verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ik heb echt geen voet aan de grond gekregen na mijn klacht. Pakket is ook nooit aangekomen.
Gelukkig heeft de webshop het artikel opnieuw verzonden.
Weinig met de China discussie te maken natuurlijk, maar PostNL is best goed in het afwentelen van verantwoordelijkheid bij verzonden pakketjes :) Kreeg je niet een 'had je maar verzekerd moeten versturen' om je oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
robinjoo1 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:17:
......
elk pakket uit china gaat naar afhaalkantoor is zelf door postnl gezegd via twitter een tijdje geleden en dat gaan ze ook voor andere landen doen
Op zich heb ik daar ook geen moeite mee, maar wel met de manier waarop dat nu gaat.
In het sorteercentrum wordt een foto van de adressticker gemaakt die vervolgens via de gewone post wordt bezorgd, waarna je het pakket kan afhalen wat door de pakket post is afgeleverd op een afhaalpunt nabij je postcode.
Met het maken van die foto's gaat het mi nogal eens mis (snelheid, ondersteboven, te groot/klein, slecht leesbaar), waardoor je geen afhaal briefje bezorgd krijgt.
Of zoals in mijn geval dat ik wel een fotobericht van pakket krijg, maar tgv een dubbele nummering het pakket nooit aankomt.
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:25:
......Kreeg je niet een 'had je maar verzekerd moeten versturen' om je oren?
Nee dat niet. Bij mij was het commentaar dat de Chinese post 2x hetzelfde nummer had gebruikt voor twee verschillende adressen om geld te besparen. (terwijl het juist om twee dezelfde 3S nummers ging voor verschillende CN nummers. Het CN nummer op InternationalParceltracking.com was anders dan op PostNL.nl)

[ Voor 30% gewijzigd door elinx op 06-07-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]
Was het maar zo... :X

HET probleem is nou juist dat het allemaal zo inconsequent is! De ene keer, zelfde artikel, zelfde webshop, zelfde oorspronkelijke vervoerder en je moet het komen ophalen bij de lokale supermarkt.
En de volgende keer wordt het gewoon netjes thuisbezorgd door de PostNL pakjesman/-vrouw. Of, ja....het kan nog bizarder, gewoon door de brievenbus gepropt door de gewone PostNL postbode...
8)7 8)7 8)7 8)7

En de keer daarna? Geen idee... da's net zo veranderlijk als het weer... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ehtweak schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:19:
[...]

Was het maar zo... .

HET probleem is nou juist dat het allemaal zo inconsequent is! ............
Mee eens wat betreft inconsequentie. Het hangt van grootte af of ervoor gekozen wordt om een pakket alleen te fotograferen of als briefpost in de brievenbus te stoppen. Bij een twijfelachtige grootte kunnen er verschillende (twijfelachtige) besluiten komen.
Hetgeen beslist wordt in het sorteercentrum, waarvan ik al eerder zei dat het hier vaak misgaat. In jou geval dus 3x anders.

Oorspronkelijk zou dat om alleen China Post gaan, aangetekend of niet. Mijn persoonlijke ervaring is ook dat pakketten via Zweden, UK, Tjechië wel aan huis worden bezorgd, maar specifieke China Post pakketten afgehaald moeten worden of in de brievenbus gaan.
In dat laatste geval wordt er ook geen 3S code toegewezen, waardoor je helemaal geen idee hebt waar eea naar toe gaat.
Ik let er bij bestellen op wie de verzender is en of ik een keus krijg voorgelegd (Bij Ali kan dat nogal eens). Als de kosten beperkt blijven kies ik niet voor China post.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 07-07-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
NiGeLaToR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:12:
Gelukkig bepaalt PostNL niet wat ik vind - en vind ik dat ik als ik betaal voor de verzending van een bestelling, uitgevoerd door PostNL, de bestelling gewoon netjes thuis mag verwachten.
Een mening is geen wet.

Ik snap dat het frustrerend is, bij Nederlandse webwinkels kijk ik ook altijd waarmee het verzonden wordt (DHL Express is een no go). En ik ben het eens dat het fijn is als je een pakket thuis kan verwachten, of weet wanneer het op het postkantoor ligt. Daarin schiet PostNL flink te kort. Maar zolang hun opdrachtgever (de webwinkel) daar niet over klaagt wordt er niks veranderd.

Dus ik dacht ik pak de postwet (de meest recente er eens bij)
Postwet 2009
Artikel 32
1 Een verlener van de universele postdienst is gehouden bij de uitvoering van de op hem rustende verplichtingen terzake van de universele postdienst van of naar gebieden buiten Nederland de voor Nederland bindende verplichtingen na te komen die voortvloeien uit de akten van de Wereldpostunie dan wel uit andere verdragen of besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
2 Een verlener van de universele postdienst is gerechtigd voor de toepassing van akten van de Wereldpostunie op te treden als aangewezen aanbieder.
3 Onze Minister geeft in overeenstemming met Onze Minister van Buitenlandse Zaken bij ministeriële regeling voorschriften welke strekken tot:
a. het waarborgen van een goede toepassing van het eerste lid;
b. het verlenen van de nodige medewerking aan Onze Minister en Onze Minister van Buitenlandse Zaken bij de voorbereiding van verdragen en besluiten als bedoeld in het eerste lid en het in verband daarmee te voeren internationale overleg.
Daarin wordt verwezen naar de Wereldpostunie, een internationale organisatie die de verschillende postovergangen tussen lidstaten controleert en de betalingen onderling aan de hand van het gewicht van de uitgewisselde poststukken.

Wikipedia schrijft daar het volgende over:
De Wereldpostunie regelde dat (1) elke lidstaat min of meer jaarlijks een even grote som aan de organisatie zou schenken, dat (2) internationale en nationale post gelijk zou behandeld worden, en dat (3) elk land al het geld voor internationale postverdeling zou bijhouden.
En nu wil het feit dat dat blijkbaar niet meer gebeurd. :F
Een van de belangrijkste resultaten van de unie was het wegvallen van de noodzakelijkheid om verschillende postzegels op de brief te plakken. Voor de oprichting van de unie was het namelijk vereist dat de brief werd voorzien van een postzegel voor elk land waar de brief door ging. De Wereldpostunie aanvaardde echter de postzegels van de lidstaten voor de gehele internationale route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dat geldt net zo goed voor PostNL natuurlijk. Bedrijven zijn uitstekend in staat om te doen alsof ze de wet volgen door deze zelf te bedenken :)
Daarin wordt verwezen naar de Wereldpostunie, een internationale organisatie die de verschillende postovergangen tussen lidstaten controleert en de betalingen onderling aan de hand van het gewicht van de uitgewisselde poststukken.

Wikipedia schrijft daar het volgende over:

[...]

En nu wil het feit dat dat blijkbaar niet meer gebeurd. :F

[...]
Top dat je dit hebt uitgezocht - het zou dus zo kunnen zijn dat PostNL die buitenlandse poststukken min of meer gratis moet bezorgen. En dat werkt natuurlijk niet lekker als de ingaande stroom veel groter is dan de uitgaande stroom pakketjes, anders compenseren ze het met de dure verzendingen naar China. Die dus niet veel zullen voorkomen.

Dan nog is het apart dat ze dit op deze manier oplossen en ten eerste niet helder communiceren en ten tweede gewoon maar doen. Interessante kwestie, zal vast een keer escaleren.. wat wellicht de huidige onduidelijke situatie alleen maar ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

LordSinclair schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:56:
[...]

En ik ben het eens dat het fijn is als je een pakket thuis kan verwachten, of weet wanneer het op het postkantoor ligt. Daarin schiet PostNL flink te kort. Maar zolang hun opdrachtgever (de webwinkel) daar niet over klaagt wordt er niks veranderd.
...
Maar daar zit 'm nou juist de kneep imho. :-(
Er zitten zoveel logistieke schakels tussen het bestellen van een pakketje bij een chinese webshop en de uiteindelijke aflevering alhier in Nederland.
Want het lijkt me sterk dat het chinese zolderkamershopje een pakketje specifiek met PostNL zou versturen. Als dat al überhaupt mogelijk zou zijn.
Lijkt me eerder dat het daar in een grote vergaarbak gedumpt wordt met bestemming 'ergens in de westerse wereld'. Dan gaat het naar een sorteercentrum aldaar en wordt er wellicht op bestemmingsland gesorteerd. Rolcontainer voor NL, rolcontainer voor DE, rolcontainer voor UK, etc.
Dan verdwijnt het ergens in een vliegtuig en begint de wereldreis. Nog afgezien van het feit dat het in China misschien ook al de nodige omzwervingen heeft gehad.
En dan wordt het hier in Europa overgedragen aan b.v. PostNL en die moet er dan voor zorgen dat het op één of 't andere manier bij ons thuis komt.
Daarbovenop mag het ook nog niks kosten... :| maar willen de lokale bezorgers/afhaalpunten ook nog wat vangen voor het bezorgen/afleveren van een pakje wat soms een totaalwaarde van 1 a 2 dollar heeft...

De non-service van PostNL valt niet goed te praten, maar het is wel duidelijk dat dit hele proces eigenlijk niet uit kan... :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Voor die hele postwisseling tussen landen is de Wereldpostunie dus opgericht. PostNL zit daar namens Nederland in, als dat niet uit kan moeten ze met de Wereldpostunie om tafel voor betere voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

NiGeLaToR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Dat geldt net zo goed voor PostNL natuurlijk. Bedrijven zijn uitstekend in staat om te doen alsof ze de wet volgen door deze zelf te bedenken :)

[...]

Top dat je dit hebt uitgezocht - het zou dus zo kunnen zijn dat PostNL die buitenlandse poststukken min of meer gratis moet bezorgen. En dat werkt natuurlijk niet lekker als de ingaande stroom veel groter is dan de uitgaande stroom pakketjes, anders compenseren ze het met de dure verzendingen naar China. Die dus niet veel zullen voorkomen.
'

Leden van de UPU betalen 'terminal dues' al gelang naar het aantal kg tussen de landen. Dus ja, een pakket versturen naar China is duurder dan van China naar NL. Onder andere door die terminal dues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
ook pakketjes uit azie worden niet meer thuisbezorgd
Hoi Eric. Sinds vorig jaar oktober gaan alle pakketjes vanuit Azië direct naar het postkantoor. De verzendende >
< post organisatie heeft voor deze optie gekozen. Wanneer je bezorging aan huis wilt, kun je dit het beste bij de >
< afzender aangeven, zij kunnen dan een andere verzendwijze kiezen

https://twitter.com/PostNL/status/751405757732642816
https://twitter.com/PostNL/status/751405821645426688
https://twitter.com/PostNL/status/751405855778766849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
Ik vind het gejank. En verlof nemen? Ook een beetje overdreven. Als het wel werd aangeboden was je er ook niet geweest.

En de betaalde Porto is niet veel

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 08-07-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even een vakantie-reminder: ga je meer dan 2 weken weg, zorg dan dat degene die je post opruimt je laat weten wanneer er pakketten bij het postkantoor liggen.

14 juni ben ik uit NL vertrokken
15 juni is een pakket naar het postkantoor gebracht
15 juli (vandaag) probeerde ik het op te halen: nee sorry hebben we 2 weken geleden teruggestuurd

De afzender van het pakket is me onderuidelijk, dat wordt bij buitenlandzendingen niet genoteerd. Aan de telefoon helpt PostNL niet en zeggen ze dat 'de verkoper heeft aangegeven dat dit pakket bij een postkantoor moet worden afgeleverd'. Ik weet dat het uit Hong Kong komt... Bijzonder zinnige info als je bedenkt hoe groot die stad is.

Ik ben nu mijn order geschiedenissen aan het doorlopen en ga mogelijke verkopers contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49
TheZeroorez schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:26:
[b]Even een vakantie-reminder: ga je meer dan 2 weken weg, zorg dan dat degene die je post opruimt je
De afzender van het pakket is me onderuidelijk, dat wordt bij buitenlandzendingen niet genoteerd. Aan de telefoon helpt PostNL niet en zeggen ze dat 'de verkoper heeft aangegeven dat dit pakket bij een postkantoor moet worden afgeleverd'. Ik weet dat het uit Hong Kong komt... Bijzonder zinnige info als je bedenkt hoe groot die stad is.
Ik vind dit een mooie uitspraak van PostNL. De verkoper heeft hier helemaal niet voor gekozen. PostNL kiest ervoor om die "goedkope" pakketjes direct bij het PAS te dumpen omdat de mensen die ze betalen om het te bezorgen dan wellicht "teveel" geld krijgen.
Het is wellicht makkelijker en sneller om zo'n reactie te geven wanneer je er naar vraagt, maar het is gelul van de bovenste plank. In mijn ogen PostNL, lieg niet over de reden. Nagenoeg iedereen kan ook wel 1 en 1 optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
over inconsequent gesproken.
Onlangs bij AlieXpress 2 covers voor een kobo besteld. Zelfde artikel, bij dezelfde verkoper.
Beiden zijn dezelfde dag (afzonderlijk verpakt) verzonden.
De eerste werd netjes afgeleverd, de 2e lag 3 dagen later op het postkantoor.
Overigens zonder enige melding. Ik kwam er pas achter toen ik het chinese tracking nummer vanuit AlieXpress nagetrokken had.

Overigens was dit voor mij de allereerste keer dat ik iets op het postkantoor moest gaan halen vanuit Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Ik vind dit een mooie uitspraak van PostNL. De verkoper heeft hier helemaal niet voor gekozen. PostNL kiest ervoor om die "goedkope" pakketjes direct bij het PAS te dumpen omdat de mensen die ze betalen om het te bezorgen dan wellicht "teveel" geld krijgen.
Het is wellicht makkelijker en sneller om zo'n reactie te geven wanneer je er naar vraagt, maar het is gelul van de bovenste plank. In mijn ogen PostNL, lieg niet over de reden. Nagenoeg iedereen kan ook wel 1 en 1 optellen.
Zeker waar. Een ander verhaal was dat er geen afzender op het pakket zou staan. Dat is toch altijd op het douaneformuliertje vermeld? Ook mijn opmerking dat ik dit een vreemde gang van zaken vond werd ontkrachtigd. Want 'zo doen wij het altijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier trouwens 2 pakjes met Belgium Post (Gearbest), allebei aan de deur aangeboden. Eén van Singapore Post (Fasttech)is door de brievenbus gegooid, ondanks dat er op stond 'requires signature'. Niet dat ik het erg vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel weer opmerkelijk; PostNL wordt steeds consequenter in het inconsequent zijn... 8)7

Afgelopen week diverse pakketjes binnengekregen van AE bestellingen.
Allemaal op dezelfde dag besteld en bevestigd dat ze verstuurd waren. Geen enkele zending gekozen voor extra verzendopties en/of andere logistieke grappen en grollen.
En toch:
1 x gewoon in de brievenbus.
1 x gewoon in de brievenbus, terwijl er notabene opstond dat er voor getekend moest worden (?)
1 x met de PostNL pakjesman, niet hoeven te tekenen
1 x met de PostNL pakjesman, wel moeten tekenen
4 x afhalen bij de lokale supermarkt, waarvan 3 met vooraf toegestuurde briefkaart van PostNL.
(van deze 4 pakketten pasten er idd 2 niet door de brievenbus)

Ook altijd handig: plakt PostNL de 3S barcode sticker over de adresgegevens heen!?! :F

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:23:
Wel weer opmerkelijk; PostNL wordt steeds consequenter in het inconsequent zijn... 8)7

Afgelopen week diverse pakketjes binnengekregen van AE bestellingen.
Allemaal op dezelfde dag besteld en bevestigd dat ze verstuurd waren. Geen enkele zending gekozen voor extra verzendopties en/of andere logistieke grappen en grollen.
En toch:
1 x gewoon in de brievenbus.
1 x gewoon in de brievenbus, terwijl er notabene opstond dat er voor getekend moest worden (?)
1 x met de PostNL pakjesman, niet hoeven te tekenen
1 x met de PostNL pakjesman, wel moeten tekenen
4 x afhalen bij de lokale supermarkt, waarvan 3 met vooraf toegestuurde briefkaart van PostNL.
(van deze 4 pakketten pasten er idd 2 niet door de brievenbus)

Ook altijd handig: plakt PostNL de 3S barcode sticker over de adresgegevens heen!?! :F
Vooral het laatste idd. Vaak genoeg gehad dat de douane kwaad was dat PostNL hun 3S sticker over de customs decleration plakte dus maken ze hem maar gewoon open. Weer dichtplakken was blijkbaar ook teveel werk toen de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Nou, al met al loopt het best af met een sisser hier:
- 1 keer onzin envelop op afhaalpunt
- 2 keer pakje aan de deur
- 1 keer pakje door brievenbus

Blijft dus beetje roulette. Valt me wel op dat de AE pakjes een Nederlands retouradres hebben tegenwoordig - een postbus in Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Banggood en Gearbest ook (Rotterdam). Als je te laat bent met ophalen bij afhaalpunt, dan zie je dat de track/trace ook snel doorgeeft wanneer hij daar is aangekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Een kleine 4 weken geleden een aantal bestellingen gedaan uit China, aantal gearbest, banggood, focalprice en allemaal zijn aangekomen. Op 1 na, een aliexpress bestelling.

Via de track en trace is het pakketje al twee weken in het land, nu heb ik een twitter account aangemaakt en van post nl een 3SRETA code gekregen.

Een beetje googlen laat zien dat dit een nieuwe manier van leveren is (kosten besparen) en dat ik na een brief het pakketje dus zelf moet ophalen bij een afhaalpunt. Ik heb echter nog geen brief ontvangen en het pakketje is al twee weken in het land. Kan je zonder een brief ook langsgaan? En hoe weet ik welk afhaal punt ze gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Freshnub op 20-07-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Freshnub schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:25:
Een kleine 4 weken geleden een aantal bestellingen gedaan uit China, aantal gearbest, banggood, focalprice en allemaal zijn aangekomen. Op 1 na, een aliexpress bestelling.

Via de track en trace is het pakketje al twee weken in het land, nu heb ik een twitter account aangemaakt en van post nl een 3SRETA code gekregen.

Een beetje googlen laat zien dat dit een nieuwe manier van leveren is (kosten besparen) en dat ik na een brief het pakketje dus zelf moet ophalen bij een afhaalpunt. Ik heb echter nog geen brief ontvangen en het pakketje is al twee weken in het land. Kan je zonder een brief ook langsgaan? En hoe weet ik welk afhaal punt ze gebruiken?
dat zou je via de track and trace van PostNL kunnen achterhalen, anders via Twitter.
Het is het standaard postkantoor bij jou in de buurt.
Met een beetje pech wordt ie daar nu al teruggestuurd aangezien ze tegenwoordig maar 2 weken bewaren.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-06 11:48
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:01:
[...]

dat zou je via de track and trace van PostNL kunnen achterhalen, anders via Twitter.
Het is het standaard postkantoor bij jou in de buurt.
Met een beetje pech wordt ie daar nu al teruggestuurd aangezien ze tegenwoordig maar 2 weken bewaren.. ;w
Zet anders de China T&T codes (bijv. RS1428xxxxxCN) in de PostNL app voor je telefoon, werkt prima. Je ziet vanzelf als ie geleverd gaat worden thuis of via ophaalpunt. Ik zag via de Chinese track dat 1 artikel 27-6 in het vliegtuig zat. Het artikel werd pas afgelopen zaterdag geleverd.
Van een ander artikel, 13-7 in het vliegtuig, vandaag in het scherm dat ik het kan ophalen op dorp, nog geen briefje via de post gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Wasabi! schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Zet anders de China T&T codes (bijv. RS1428xxxxxCN) in de PostNL app voor je telefoon, werkt prima. Je ziet vanzelf als ie geleverd gaat worden thuis of via ophaalpunt. Ik zag via de Chinese track dat 1 artikel 27-6 in het vliegtuig zat. Het artikel werd pas afgelopen zaterdag geleverd.
Van een ander artikel, 13-7 in het vliegtuig, vandaag in het scherm dat ik het kan ophalen op dorp, nog geen briefje via de post gehad.
Heb de app gedownload maar zie nergens een optie om de chinese code toe voegen? en dat deze dan ook gelijk bruikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Van de app weet ik het niet, maar de website van PostNL stuurt je meteen nar de juiste subsite om de betreffede code to tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Freshnub schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Heb de app gedownload maar zie nergens een optie om de chinese code toe voegen? en dat deze dan ook gelijk bruikbaar is?
Gewoon invullen bij zoek een zending, Chinees T&T nummer invullen en je postcode. Ook al is de zending nog niet omgezet, je kan hem vooraanmelden voordat ie überhaupt in Nederland is. Hoef je ook niet iedere keer op internet te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Leuk! Chinese producten komen niet alleen met PostNL maar dus ook met DHL. Grote nadeel: DHL komt 3x langs en stuurt het dan terug :F

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

LED-Maniak schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:28:
Leuk! Chinese producten komen niet alleen met PostNL maar dus ook met DHL. Grote nadeel: DHL komt 3x langs en stuurt het dan terug :F
Vreemd.
Heb laatst een 3D printer via DHL uit China ontvangen. Nog nooit zo'n goede service gehad:
-SMS notificatie dat pakket onderweg was
-SMS notificatie met link naar website om BTW te voldoen zonder vertraging op te lopen
-website om te kiezen: bezorgdatum, bezorglocatie, evt afhaalpunt, zelfs mogelijk om toestemming te geven om het bijv in de schuur te zetten met evt instructies aan de bezorger waar de sleutel ligt
-China-NL duurde 3 dagen :)

Was wel DHL Express en het was een product van 250 euro.
Mogelijk heb jij te maken gehad met een andere tak van DHL die minder vriendelijk is voor werkende particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Vreemd.
Heb laatst een 3D printer via DHL uit China ontvangen. Nog nooit zo'n goede service gehad:
-SMS notificatie dat pakket onderweg was
-SMS notificatie met link naar website om BTW te voldoen zonder vertraging op te lopen
-website om te kiezen: bezorgdatum, bezorglocatie, evt afhaalpunt, zelfs mogelijk om toestemming te geven om het bijv in de schuur te zetten met evt instructies aan de bezorger waar de sleutel ligt
-China-NL duurde 3 dagen :)

Was wel DHL Express en het was een product van 250 euro.
Mogelijk heb jij te maken gehad met een andere tak van DHL die minder vriendelijk is voor werkende particulieren.
er zijn 2 takken inderdaad
dhl express (heb ik inmiddels een vast contactpersoon)
en dhl parcel en die is wat minder ligt eraan wie je bezorger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:46

LCY

Iemand hier ervaringen met hoge inklaringskosten/btw?
Laatst de bezorger aan de deur gehad met mijn pakketje die ~5 euro heeft gekost en er 19 euro voor vroeg. Heb het pakketje maar geweigerd sinds 4x prijs van het product mij iets teveel is.

Ik dacht altijd dat je bij minder dan 22 euro niet te maken kreeg met invoerkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
LCY schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:23:
Iemand hier ervaringen met hoge inklaringskosten/btw?
Laatst de bezorger aan de deur gehad met mijn pakketje die ~5 euro heeft gekost en er 19 euro voor vroeg. Heb het pakketje maar geweigerd sinds 4x prijs van het product mij iets teveel is.

Ik dacht altijd dat je bij minder dan 22 euro niet te maken kreeg met invoerkosten?
Klopt, maar als ze denken dat de factuur niet klopt verzinnen ze zelf een waarde. Je kan bezwaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:46

LCY

418O2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:28:
[...]

Klopt, maar als ze denken dat de factuur niet klopt verzinnen ze zelf een waarde. Je kan bezwaar maken
Top! Weet ik dat ook voor als het nog een keer gebeurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
418O2 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:28:
......
In dit geval is een waarde geschat van ca. €28,-
Het kan ook zijn dat de webshop er een waarde van $30,- op heeft gezet.
Dat heb ik nl weleens meegemaakt met screenprotectors (die trouwens wel zonder kosten bezorgd zijn als briefpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
pakket uit china banggood via swisspost geleverd aan huis???

7(8)7

hij zou toch naar een afhaalpunt moeten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:23
Hoe kom je daar bij alleen als het via Chinapost gaat voor de rest zoal Singpost en Laopost en ook Swispost wordt gewoon aan huis geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
aart44 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:42:
Hoe kom je daar bij alleen als het via Chinapost gaat voor de rest zoal Singpost en Laopost en ook Swispost wordt gewoon aan huis geleverd.
Niet per se waar, ik moest van de week een pakket afhalen die via Malasia Post was verstuurd. Was een Lamzac van Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_l
  • Niet online
Gelukkig is in Alphen aan den Rijn, tot nu toe, alles aan de deur bezorgd. Daarnaast altijd dezelfde bezorger rond het zelfde tijdstip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
hier helaas anders elke week andere bezorger de een rond de middag andere pas 9 uur in de avond en gewoon handtekening voor ontvangs overslaan bezorgen bij buren en de bezorger tekent dan zelf

komt door de vakantie periode denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Wasabi! schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Werkt dat eigenlijk ook met andere codes zoals die van banggood vanuit Laos beginnend met FTL....

Wat ik mij sowieso afvraag; ik krijg soms eea aan de deur bezorgd waarbij keurig een 3S code toegekend is. Maar deze verschijnen niet automatisch in de PostNL app, de naam/postcode combi is wel gewoon juist. Enkel als ik deze handmatig toevoeg, dan is hij te volgen (maar dan heb ik hem al thuis...). Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 20:29
vogelspin schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Werkt dat eigenlijk ook met andere codes zoals die van banggood vanuit Laos beginnend met FTL....

Wat ik mij sowieso afvraag; ik krijg soms eea aan de deur bezorgd waarbij keurig een 3S code toegekend is. Maar deze verschijnen niet automatisch in de PostNL app, de naam/postcode combi is wel gewoon juist. Enkel als ik deze handmatig toevoeg, dan is hij te volgen (maar dan heb ik hem al thuis...). Is dat bij iedereen zo?
Ja, de koppeling werkt niet aan de hand van je postcode en huisnummer. Er wordt gekeken naar je naam, postcode, huisnummer en/of emailadres. In het geval van een China pakketje wordt de tracking gekoppeld aan je postcode en huisnummer, daarom staat er ook iets van Onbekend op de plek van je naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Alle pakketjes uit China ook alle rare R nummers worden wel bezorgd op de zaak en thuis gaan ze direct naar het afhaalpunt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Iemand recentelijk te maken gehad met een Bericht van Aankomst en de verwerkingsduur? Ik heb het vorige week dinsdag al gemailed, maar nog niets gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 08:48
Pakketje van Tinydeal met Swiss Post. Werd vandaag netjes door de bezorger aan de deur aangeboden (maar ik was niet thuis dus ligt nu op het postkantoor). Jammer dat je op voorhand niet kan kiezen hoe een pakketje wordt verzonden. Dit was gewoon de free shipping methode.

[ Voor 33% gewijzigd door ksborg op 01-08-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
27 juli wat spullen besteld via AliExpress, en schijnbaar zijn ze al in Nederland. Ik ben benieuwd of ze nu wel eens aan de deur afgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Ze durven wel bij de post, eerst extra Chinese pakjes dumpen bij pakketpunten (die daar niet blij mee zijn) en vervolgens ook nog de vergoeding aan pakketpunten omlaag gooien (tot wel 40%):
Winkeliers met pakketpunt willen meer geld van PostNL - http://nos.nl/l/2122862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
pilskes schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:53:
27 juli wat spullen besteld via AliExpress, en schijnbaar zijn ze al in Nederland. Ik ben benieuwd of ze nu wel eens aan de deur afgeleverd gaan worden.
Nou, vandaag was het pakketje al binnen! En nog thuis afgeleverd ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Blij dat ik dit topic lees.
China newbie en 5 losse en verschillende producten besteld.

Product 1 en 2 zonder tracking of handtekening vereist.
Lagen gewoon netjes in de brievenbus dit paste ook.

Product 3 gaat niet passen, 4 en 5 wel, waarbij er voor 4 blijkbaar getekend moet worden.

Nu lag gisteren 4 in de brievenbus, dit paste ook prima namelijk. Wel kon ik zien in de app van Postnl dat iemand namens mij getekend had.......Prima dat het pakje er is, maar namens mij tekenen is natuurlijk not done. Helaas schijnt dat normaal te zijn bij Postnl.

Toevallig zelf een pakje verzenden in het dorp, dit topic in het achterhoofd dus eens vragen of er iets voor me lag. En ja daar lag product 3 klaar voor me. Nu heb ik zelf niet eens moeite daarmee, omdat het in de supermarkt ligt waar ik wekelijks en nagenoeg dagelijks komt. Echter is het wel echt slecht dat je nergens een seintje krijgt dat het daar überhaupt ligt. In de Postnl app staat namelijk nog steeds dat het niet afgeleverd is en ik heb toch echt moeten identificeren en tekenen. Beetje jammer.

Pakje 5 verwacht ik ook gewoon in de brievenbus zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Laatst online: 19:26
bij mijn pakket staat nu:
"Arrived at PostNL - item not allowd (x-ray) and rejected."
Dat klinkt niet goed. Het lijkt erop dat de douane mijn Xiaomi Powerbank geweigerd heeft. :(
pakket ziet er niet best uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik krijg ineens dat mijn email geblokkeerd is bij https://jouw.postnl.nl.. Iemand hier ook last van, ik heb een email adres van telfort. Ik had al gegoogled en ik zag dat iemand met een KPN email adres hier ook last van had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arsenius schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:49:
Ik krijg ineens dat mijn email geblokkeerd is bij https://jouw.postnl.nl.. Iemand hier ook last van, ik heb een email adres van telfort. Ik had al gegoogled en ik zag dat iemand met een KPN email adres hier ook last van had..
Check, hier ook met een emailadres met eigen domeinnaam. Zal PostNL ff Tweeten, kijken wat ze te zeggen hebben.

edit: Na het sturen van het bericht het account van PostNL eens bekeken daar, zie meer meldingen over die foutmelding. Zie verwijzingen naar een storing m.b.t. inloggen, afwachten dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 06-08-2016 14:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:22
Ik kan het zo niet vinden, dus even een vraag...
Volgens de postnl is het pakketje (telefoon) bezorgd bij een winkel bij mij in de buurt.
Nu ben ik nog 2 week op vakantie, hoe lang blijven de pakketjes daar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
2 weken vanaf dat het daar aangekomen is. En reken maar dat die winkels ze echt geen dag langer dan nodig vasthouden. Misschien als je ze belt en het uitlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hm ik heb laatst een mini drone besteld bij Bangood. Die is 8 juli verzonden, maar verder weinig updates.

In de order staat 'Track number: FTL10401207', maar ook 'Tracking Number: A000091607082329'. Iemand enig idee welke het nou moet zijn en waar het pakketje nou is?

Snap nu niet helemaal waar dat ding gebleven is. Heb op zich wel genoeg 'ervaring' met pakketjes uit China en inmiddels wel geduld opgebouwd, maar dit duurt best lang :9

[ Voor 6% gewijzigd door ilhanko op 09-08-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Tot voor kort kwamen pakketjes met Singapore post wel nog thuis aan, sinds deze week dus niet meer :{ Moet je weer naar dat ophaalpunt, wat natuurlijk niet in de buurt ligt en altijd om 16:00 dicht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heerlijk toch? Hier meerdere ophaalpunten, waaronder bij bouwmarkten tot 21 uur open. Maar ze brengen hem natuurlijk naar de drogist waar: het veel drukker is (wachtrij), geen gewone parkeerplek, vergunningparkeren, en in de zone waar middels pollers in de weg de route extra lang gemaakt wordt zodat je er niet heen gaat rijden met je auto. Als klap op de vuurpijl gaat de service om 5 minuten voor sluitingstijd al stoppen en krijg je niks meer. Dan moet je er maar in het weekend heen, en zijn ook zij chagrijnig omdat de rij nog langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ilhanko schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:13:
Hm ik heb laatst een mini drone besteld bij Bangood. Die is 8 juli verzonden, maar verder weinig updates.

In de order staat 'Track number: FTL10401207', maar ook 'Tracking Number: A000091607082329'. Iemand enig idee welke het nou moet zijn en waar het pakketje nou is?

Snap nu niet helemaal waar dat ding gebleven is. Heb op zich wel genoeg 'ervaring' met pakketjes uit China en inmiddels wel geduld opgebouwd, maar dit duurt best lang :9
Ik heb laatst een bestelling binnen gekregen van Banggood en ik heb het tracking number gebruikt.

Mijn pakketje ging via de Zwitserse post en via http://www.asendia.nl/nl/ heb ik mijn pakketje verder kunnen volgen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Vandaag ineens ook zo'n brief ontvangen dat ik het op moet halen (omg. Groningen) hoop dat het puur komt omdat het pakje te groot was en dat Groningen niet nu ook aan de beurt is met standaard doorsturen van pakketjes, want kreeg ze voorheen nog keurig in de brievenbus.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Dennis1109 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:44:
Ik kan het zo niet vinden, dus even een vraag...
Volgens de postnl is het pakketje (telefoon) bezorgd bij een winkel bij mij in de buurt.
Nu ben ik nog 2 week op vakantie, hoe lang blijven de pakketjes daar liggen?
Vraag anders aan je broer, zus, ouders, ander familielid of ze het kunnen ophalen aan de hand met het afhaalbericht die in je brievenbus ligt (moeten ze wel je sleutel hebben). Ik neem aan dat er iemand ook bij jouw plantjes water geeft, de vissen voert, etc.
Zo doe ik het ook, 2 weken is vrij kort, PostNL zegt, vette pech, zie klachten op postnl facebook, ook hoe er met pakketjes in het algemeen omgegaan wordt, echt bizar af en toe. https://www.facebook.com/PostNL/posts_to_page/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik moet het nog afkloppen. 27 pakketjes besteld vanaf mei 2016 (ook voor deze en gene) en vrijwel alles is bezorgd. Incidenteel een keer ophalen bij een AH. Er is nog niets terug gegaan naar China.
Misschien scheelt het ook of je in een dorpje woont of in een stad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:16
Ik had afgelopen week geen bericht ontvangen.

Dus via post NL international tracking zag ik dat ze hem bij de Jumbo hadden achtergelaten?

Dit is geen enkel probleem, maar dan wilde ik wel een seintje :(

Heb nog 2 orders van banggood zonder tracking nr, hoop dat dit goed gaat!

[ Voor 3% gewijzigd door DaYwaLkUr op 10-08-2016 22:01 ]

625164

Gisteren voor het eerst deze idioterie meegemaakt. In de brievenbus de welbekende "Er ligt een pakketje uit het buitenland voor u klaar!". Dus ik pakketje van aliexpress opgehaald. Pakket bezorger komt altijd in de avond bij ons, en dus dezelfde avond "dingdong", nog 4 pakketjes van Aliexpress. Zowel groter als kleiner.

Wat een amateurs bij postnl.

• Arsenius
  • Niet online
Ah, via de track & trace zie ik dat een pakje van SG post is bezorgd bij een boekenwinkel in de buurt.. Dat is de eerste keer dat ik iets moet ophalen op deze manier, echter kan ik mijn pakje ophalen zonder afhaalbericht? Is een rijbewijs genoeg identificatie als het mogelijk is?

[ Voor 12% gewijzigd door Arsenius op 11-08-2016 10:42 ]

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 18:41
Arsenius schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:35:
Ah, via de track & trace zie ik dat een pakje van SG post is bezorgd bij een boekenwinkel in de buurt.. Dat is de eerste keer dat ik iets moet ophalen op deze manier, echter kan ik mijn pakje ophalen zonder afhaalbericht? Is een rijbewijs genoeg identificatie als het mogelijk is?
Ja dit is voldoende! Ze hebben dan je rijbewijsnummer nodig.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Hey luitjes, ik heb eind juli een product besteld op aliexpress.com en die is verstuurd via PostNL. Nu heb ik track&trace netjes gekregen, en heb ik deze gevolgd.

3 dagen geleden stond bij de track en trace dat het pakketje was bezorgd. Ik was verbaasd, want ik heb thuis niks ontvangen. Ook geen briefje in de bus. Buren wisten ook van niks en niks rondom het huis gevonden. (soms wil de bezorger mijn achtertuin nog wel eens gebruiken om pakketjes af te leveren).

Ik heb dus gebeld met PostNL en ze zeiden dat het pakketje was afgeleverd in Rotterdam, met postbusnummer 71807, postcode 3000 pv (zo te horen).

Nu heb ik een beetje gegoogled en kon hier weinig over vinden. Heeft één van jullie hier ervaring mee? Wel frappant, want een ander pakketje die ik tegelijkertijd had besteld is ook al bij het verkeerde adres geleverd, maar die is retour gestuurd naar China. Dus ik krijg netjes mijn geld terug. Maar die uit Rotterdam stuurt niks terug.

Ik hoop snel van jullie te horen :)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rotterdam en postbusnummer, Klinkt als het retouradres van een chinashop. Waarschijnlijk heeft het pakketje twee weken op het afhaalpunt gelegen.. De tracé gaat dan door onder zelfde nummer bij retour.

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Hmm... Dit is de track en trace:

2016-08-08 20:14:00 The item has been delivered successfully
2016-08-08 18:31:00 The delivery of the item was unsuccessful
2016-08-05 13:52:00 The item has been processed in the country of destination
2016-07-28 12:02:00 The item is pre-advised

Dus het lijkt erop dat ze niet eens bij mij thuis langs zijn geweest, aangezien ik aan de andere kant van het land woon :'). Vind het een vreemd verhaal en heb inmiddels meerdere keren contact opgenomen met PostNL. Maar die luie donders willen ook niks doen.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.