[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.802 views

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Gisteren een pakketje aangeboden gekregen die ik niet verwacht.
Adres klopt wel maar geadresseerde is toch echt iemand anders.
Er moest wel voor betaald worden.
Dus mocht iemand een pakketje kwijt zijn. Deze zal even zijn track and trace moeten bekijken.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:42
Dan moet je wel vertellen wat het is :)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DarceyE schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:11:
Hey luitjes, ik heb eind juli een product besteld op aliexpress.com en die is verstuurd via PostNL. Nu heb ik track&trace netjes gekregen, en heb ik deze gevolgd.

3 dagen geleden stond bij de track en trace dat het pakketje was bezorgd. Ik was verbaasd, want ik heb thuis niks ontvangen. Ook geen briefje in de bus. Buren wisten ook van niks en niks rondom het huis gevonden. (soms wil de bezorger mijn achtertuin nog wel eens gebruiken om pakketjes af te leveren).

Ik heb dus gebeld met PostNL en ze zeiden dat het pakketje was afgeleverd in Rotterdam, met postbusnummer 71807, postcode 3000 pv (zo te horen).

Nu heb ik een beetje gegoogled en kon hier weinig over vinden. Heeft één van jullie hier ervaring mee? Wel frappant, want een ander pakketje die ik tegelijkertijd had besteld is ook al bij het verkeerde adres geleverd, maar die is retour gestuurd naar China. Dus ik krijg netjes mijn geld terug. Maar die uit Rotterdam stuurt niks terug.

Ik hoop snel van jullie te horen :)
Dat postbusnummer is het retouradres van een Chinese dropshipper. Dus even contact opnemen met de verkoper, PostNL zal wel weer dronken geweest zijn of je adres is beschadigd oid.

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
tlpeter schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:14:
Dan moet je wel vertellen wat het is :)
Geen idee, heb het niet opengemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Volgensmij komen alle pakketjes nu op postbus 71807 3000pv aan... Krijg er een beetje de balen van, omdat ik een aantal producten gewoon nodig heb...

Iemand die een oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik baal wel heel erg nu! 2-8 besteld met PostNL verzend methode (verzendkosten betaald!)

2016-08-05 06:57 The item is ready for shipment

2016-08-05 06:57 The item is pre-advised

2016-08-04 12:14 The item is pre-advised

Het is inmiddels 15-8 en er komt helemaal geen beweging in.
Webshop zegt blijf wachten, PostNL zegt er is niks aangekomen in Nederland probeer het later opnieuw?
Dit terwijl ik heb betaald voor levering binnen 10/15 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door jackzonztyl op 15-08-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Ik heb inmiddels al drie keer met lege handen het postkantoor verlaten nadat ik het bekende briefje "Er ligt een pakketje voor u klaar!" had ontvangen.

1. Pakketje bleek al te zijn afgeleverd. Dat klopte ook, maar ik ga natuurlijk niet de trackingnummers van het briefje vergelijken met alle pakketjes die ik heb ontvangen of ik niet toevallig toch al het pakket bezorgd heb gekregen. Als ik zo'n briefje krijg ga ik er vanuit dat er ook daadwerkelijk een pakket klaar ligt, niet dat deze stiekem toch wordt bezorgd.

2. Vlak voor mijn vakantie nog een briefje gekregen, maar het pakket lag niet klaar op het postkantoor, nergens te vinden. "Hij is nog niet binnen". Pakketje bleef 2 weken liggen, ik ging 2 weken met vakantie, pakketje ligt nu op de boot terug denk ik.

3. In mijn vakantie een briefje in de bus dat de afleverpoging was mislukt. Dus ik direct op maandag naar het postkantoor. Nee was ook al teruggestuurd, vond ik een beetje sterk dus maar even de klantenservice gebeld. Pakketje moest er toch echt nog liggen. Weer terug, nee meneer uw pakketje is echt al teruggestuurd, kijkt u zelf maar. Toen mocht ik zoeken tussen de pakketjes >:) en gevonden uiteraard... Prutsers :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jackzonztyl schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:54:
Dit terwijl ik heb betaald voor levering binnen 10/15 dagen.
Afwachten.. er is nog niks abnormaals in die logs.
China bestellen = wachten. Van 5 dagen tot 9 maanden, ik heb alles meegemaakt.
En daarbij: betalen voor (snellere) bezorging = meestal langer wachten, dan wanneer pakketje gratis was verzonden.

Overigens als er bij een china webshop staat shipment within 5-10 days = binnen 5 tot 10 werkdagen halen ze het uit het magazijn en sturen ze het op. Na shipment is wachttijd ivm douane china uit, transport, douane NL in niet te berekenen.

Ik heb zelfs wel eens een pakketje gehad die achterin de stapel lag bij de chinese vervoerder. Ze hadden daar principe: LIFO (last in, first out), oftewel, de mijne kwam pas aan de beurt toen het rustig genoeg was en ze de stapel hadden weggewerkt..

In bijna alle gevallen van dit bezorgproces kan PostNL niet veel aan doen. Aangezien dit topic gaat over het bezorgen door PostNL aan je deur cq afhalen bij shop en PostNL niets te doen heeft totdat de douane in NL pakketje heeft vrijgegeven, kun je gewoon lekker rustig blijven wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DarceyE schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:55:
Volgensmij komen alle pakketjes nu op postbus 71807 3000pv aan... Krijg er een beetje de balen van, omdat ik een aantal producten gewoon nodig heb...

Iemand die een oplossing hiervoor heeft?
Als je NL / POSTNL trackingcode hebt en die leidt op de PostNL website middels de code + jouw eigen postcode wel tot een geldige tracktrace: even met hen bellen waarom het niet bezorgd wordt en nu meteen doorgaat naar retour-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Kennis van mij heeft bij Tinydeal een Xiaomi powerbank plus USB fan besteld.
Kosten onder de 22 euro.
Nu heeft ze van PostNL een bericht ontvangen dat de zending geweigerd is.
Arrived by PostNL item not allowed (X-Ray) rejected

Wat nu?
Wat is hier aan de hand?
Ik heb hier nog nooit van gehoord het gaat om een standaard product gekocht bij een betrouwbare shop.
Ze gaat uiteraard wel bellen met PostNL morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HoppyF schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:15:
...
Nu heeft ze van PostNL een bericht ontvangen dat de zending geweigerd is.
Arrived by PostNL item not allowed (X-Ray) rejected

Wat nu?
Wat is hier aan de hand?
Hmmm, dit gebeurt vaker de laatste tijd. :|
Het lijkt wel alsof zendingen met accu's erin geweigerd worden... blijkbaar strikte(re) regeltjes i.v.m. mogelijke gevaren van Li-ion materiaal.
http://www.postnl.nl/vers...thium-verzendvoorwaarden/
Vreemd, er moeten toch al tig duizenden powerbanks het land binnengekomen zijn... en nu ineens gaat men moeilijk doen? Bovendien is het artikel al hier gearriveerd. M.a.w. de 'gevaarlijke' vliegreis is al achter de rug.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 15-08-2016 22:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
ehtweak schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:45:
[...]

Hmmm, dit gebeurt vaker de laatste tijd. :|
Het lijkt wel alsof zendingen met accu's erin geweigerd worden... blijkbaar strikte(re) regeltjes i.v.m. mogelijke gevaren van Li-ion materiaal.
http://www.postnl.nl/vers...thium-verzendvoorwaarden/
Vreemd, er moeten toch al tig duizenden powerbanks het land binnengekomen zijn... en nu ineens gaat men moeilijk doen? Bovendien is het artikel al hier gearriveerd. M.a.w. de 'gevaarlijke' vliegreis is al achter de rug.
Nee, dat kan de reden niet zijn lijkt me.
Li-ion accu's zitten bovendien overal in, van boormachines tot telefoons.
Geen enkel apparaat zou dan meer verstuurd kunnen worden.
Inderdaad wat je zegt, het artikel is al in Nederland aangekomen.
Misschien hoor ik morgen meer...

Het artikel van PostNL gaat over Lithium accu's versturen in binnenland of naar het buitenland.
Dat is dus NIET ontvangen vanuit het buitenland.
Bovendien staat een powerbank niet bij de artikelen die niet toegestaan zijn.
Een powerbank is gewoon een ingesloten pakket met batterij cellen erin.

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 15-08-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Get!em schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:51:
[...]

Afwachten.. er is nog niks abnormaals in die logs.
China bestellen = wachten. Van 5 dagen tot 9 maanden, ik heb alles meegemaakt.
En daarbij: betalen voor (snellere) bezorging = meestal langer wachten, dan wanneer pakketje gratis was verzonden.

Overigens als er bij een china webshop staat shipment within 5-10 days = binnen 5 tot 10 werkdagen halen ze het uit het magazijn en sturen ze het op. Na shipment is wachttijd ivm douane china uit, transport, douane NL in niet te berekenen.

Ik heb zelfs wel eens een pakketje gehad die achterin de stapel lag bij de chinese vervoerder. Ze hadden daar principe: LIFO (last in, first out), oftewel, de mijne kwam pas aan de beurt toen het rustig genoeg was en ze de stapel hadden weggewerkt..

In bijna alle gevallen van dit bezorgproces kan PostNL niet veel aan doen. Aangezien dit topic gaat over het bezorgen door PostNL aan je deur cq afhalen bij shop en PostNL niets te doen heeft totdat de douane in NL pakketje heeft vrijgegeven, kun je gewoon lekker rustig blijven wachten :*)
2016-08-15 19:05 The item has been processed in the country of destination

Tot mijn verbazing is er opeens vooruitgang, geen idee wat er hierna nog moet gebeuren maar PostNL kan nog geen tracking code aanplakken.

[ Voor 4% gewijzigd door jackzonztyl op 16-08-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jackzonztyl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

2016-08-15 19:05 The item has been processed in the country of destination

Tot mijn verbazing is er opeens vooruitgang, geen idee wat er hierna nog moet gebeuren maar PostNL kan nog geen tracking code aanplakken.
Morgen of eind van de dag wel ;)
Als het een code is in de vorm RC******NL kun je deze gewoon toevoegen in Jouw.postnl.nl tracktrace. Hij zal eerst zeggen dat hij nog niks kan vinden met die code. Klik vervolgens op bewaren/opslaan.
1 dag na het "processed in the country of destination" bericht op 17track is hij dan op de website PostNL actief te tracen.

Ik vermoed overigens dat er weer eens containers vol tegelijk zijn aangekomen. Meerdere pakketjes van mij staan sinds gisteren ook opeens op dezelfde status. Pakketjes zijn besteld in periode 20-7 tot 7-augustus.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 16-08-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Get!em schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Morgen of eind van de dag wel ;)
Als het een code is in de vorm RC******NL kun je deze gewoon toevoegen in Jouw.postnl.nl tracktrace. Hij zal eerst zeggen dat hij nog niks kan vinden met die code. Klik vervolgens op bewaren/opslaan.
1 dag na het "processed in the country of destination" bericht op 17track is hij dan op de website PostNL actief te tracen.

Ik vermoed overigens dat er weer eens containers vol tegelijk zijn aangekomen. Meerdere pakketjes van mij staan sinds gisteren ook opeens op dezelfde status. Pakketjes zijn besteld in periode 20-7 tot 7-augustus.
Ik heb een RS******NL code en ook in mijn PostNL app opgeslagen bedankt voor de tip!
Het is nu vooral afwachten. Ik hoop dat alles netjes door de douane komt en dat het ook thuis wordt bezorgd, in plaats van een brief of nog erger GEEN brief!

Ach ja uit het buitenland bestellen blijft altijd een spannend avontuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:42
Ik heb er eentje met alleen een nummer maar ook beginnend met een L
Kun je die ook invoeren in de post nl app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik vraag me af waar mijn pakje is van GB. Het is verzonden met Czech Post. Ik had dus 2 pakjes besteld op dezelfde dag, één pakje is al vorige week aangekomen. Ik had al de Track codes in mijn Postnl app gezet, en het pakketje dat ik vorige week ontvangen heb was toen ineens te volgen. Maar het andere pakje, daar is nog niks over bekend. Wel is dit pakje net zoals het andere pakje op 9 augustus verzonden in Tsjechië.. Heel vreemd dat het andere pakje toen op 11 augustus bij mijn deur aangeboden werd en dit pakje daar is nog niks over bekend. Moet ik me al zorgen maken of ligt het bij Postnl ergens onderin een emmer en komt die later in de week eens bovendrijven?

/edit/ Pakje is vandaag (17 aug) in de Postnl app verschenen.. Dus dat komt goed. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 17-08-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Voor de ervaringsdeskundigen onder ons.

Ik heb dus nu 1 maal meegemaakt dat een pakketje op het afhaalpunt lag, maar daar had ik verder totaal geen bericht van gekregen. In de PostNL app stond wel dat het pakketje aangemeld was (dus in het land).

Nu heb ik nog een pakketje dat qua tijd en berichtgeving verkoper ook in het land zou moeten zijn. In de app staat daar echter "Zending nog niet gevonden". Iemand al meegemaakt dat dit ook al lag te wachten?

Ga sowieso vandaag even langs het kantoor om te controleren, maar als het er zou liggen dan wordt het wel echt een roulettespel. En dan is het voor mij nog een kleine moeite om te controleren, anderen in dit topic hebben vervelendere afhaalpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 18:41
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:52:
Voor de ervaringsdeskundigen onder ons.

Ik heb dus nu 1 maal meegemaakt dat een pakketje op het afhaalpunt lag, maar daar had ik verder totaal geen bericht van gekregen. In de PostNL app stond wel dat het pakketje aangemeld was (dus in het land).

Nu heb ik nog een pakketje dat qua tijd en berichtgeving verkoper ook in het land zou moeten zijn. In de app staat daar echter "Zending nog niet gevonden". Iemand al meegemaakt dat dit ook al lag te wachten?

Ga sowieso vandaag even langs het kantoor om te controleren, maar als het er zou liggen dan wordt het wel echt een roulettespel. En dan is het voor mij nog een kleine moeite om te controleren, anderen in dit topic hebben vervelendere afhaalpunten.
Kan zijn dat deze nog bij de duanne ligt voor inklaring. Dit kan max 5 werkdagen duren. Als het goed is moet je hem dan kunnen vinden. Eventueel kan je PostNL altijd een tweet sturen voor de actuele status.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Anoniem: 224360

Goede tip, straks eens kijken bij het afhaalpunt en anders eens twitter proberen.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Iemand een idee hoe dit werkt?
Heb een brief van postnl gehad dat er een pakket uit het buitenland (buiten EU) ligt maar dat ze onvoldoende informatie hebben om aangifte bij de douane te doen.

Zit een brief bij waar de waarde en omschrijving van het artikel wordt gevraagd en of ik een betalingsbewijs wil meesturen.

Is het voldoende om de bestellingsbevestigings mail van gearbest mee te sturen en het formulier invullen wat ze erbij hebben gedaan ?

Het gaat trouwens om een dashcam besteld bij gearbest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 17:39
Ik stuur altijd de bestellingsbevestiging waar de prijs in wordt genoemd en een kopie van de betaling. Met daarbij de melding dat ze in China niet aan facturen doen. En ik zou inderdaad ook dat formulier invullen.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 19-08-2016 08:23 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18

Mimiix

Professioneel Prutser

ComTech schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:33:
Iemand een idee hoe dit werkt?
Heb een brief van postnl gehad dat er een pakket uit het buitenland (buiten EU) ligt maar dat ze onvoldoende informatie hebben om aangifte bij de douane te doen.

Zit een brief bij waar de waarde en omschrijving van het artikel wordt gevraagd en of ik een betalingsbewijs wil meesturen.

Is het voldoende om de bestellingsbevestigings mail van gearbest mee te sturen en het formulier invullen wat ze erbij hebben gedaan ?

Het gaat trouwens om een dashcam besteld bij gearbest .
Ikheb dit laatst ook voor het eerst gehad.

Ik heb m'n paypal betalings bevestiging als PDF gestuurd en toen mocht ie door.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:26

MsG

Forumzwerver

Loop nu opeens al een dikke maand te wachten op dingen van Banggood. Ga maar eens bij het postkantoor kijken denk ik. Die trackingsloze dingen kan je helaas ook niet alsnog tracken, ook al zie je wel trackingsnummers, maar die zijn niet in het RC of 3S formaat.

Gelukkig zijn ze bij Banggood wel bereid tot opnieuw zenden eventueel, maar vervelend is het wel. Heb nooit een briefje gehad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 22:44
MsG schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:34:
Loop nu opeens al een dikke maand te wachten op dingen van Banggood. Ga maar eens bij het postkantoor kijken denk ik. Die trackingsloze dingen kan je helaas ook niet alsnog tracken, ook al zie je wel trackingsnummers, maar die zijn niet in het RC of 3S formaat.

Gelukkig zijn ze bij Banggood wel bereid tot opnieuw zenden eventueel, maar vervelend is het wel. Heb nooit een briefje gehad.
Heb ook hetzelfde momenteel, af en toe heb ik het idee dat PostNL de kantjes eraf loopt. Nooit een kaartje in de brievenbus gehad, maar wel pakketjes die al terug zijn naar China.
Banggood is wel erg behulpzaam inderdaad, heb al drie keer gehad dat ze of opnieuw hebben verzonden of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47
atillicious schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Heb ook hetzelfde momenteel, af en toe heb ik het idee dat PostNL de kantjes eraf loopt. Nooit een kaartje in de brievenbus gehad, maar wel pakketjes die al terug zijn naar China.
Banggood is wel erg behulpzaam inderdaad, heb al drie keer gehad dat ze of opnieuw hebben verzonden of geld terug.
En hier hetzelfde verhaal. Pakketje van $5 nooit thuis ontvangen. PostNL heeft het pakketje niet gevonden in de winkel (ik heb het idee dat ze niet gezocht hebben). Contact gehad met Banggood en ze gaan hem nog een keer versturen en nu heb ik wel een code met NL op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:40
Ik heb bij GearBest meerdere bestellingen lopen, nu zie ik dat er bij 1 bestelling dat deze verstuurd is via Belgium Post.

Heeft iemand dit wel eens gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Ik heb een vraag. Ik heb iets bij Alie express gekocht, de tracking zegt dat het pakketje in Nederland is. http://postnl.post zegt dat het pakketje "Ready for shipment" is. Dit staat er al 3 dagen. Wat houdt dit in? Douane?

Belde naar het 058 nummer (en dan 1112 toetsen na bandje) maar die zei dat er geen 3S code is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Yes.. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:40
Of dit dan wel goed gaat :+ is het handig om een bericht te sturen naar gearbest of zit het wel sn0r ?

• Arsenius
  • Niet online
Zit wel snor hoor, heb een aantal pakjes via Belgium Post ontvangen.. Was goed te tracken en nadat het bij PostNL aangekomen was, de volgende dag al bezorgd. Mijn laatste pakjes kwamen van GB met Czech Post.. Was een beetje moeilijker te volgen dan Belgium Post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
GVD postnl en ik maar wachten. ze hebben niet eens laten weten dat de bezorger is langs geweest. :(

vr 26 aug.10:17 Ontvangen in land van bestemming
di 16 aug.13:32NL Verzonden naar land van bestemming
ma 15 aug.22:20NL Zending is ontvangen door PostNL
za 13 aug.09:26NL Zending retour afzender. Niet afgehaald bij PostNL locatie
vr 29 jul.12:44NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
vr 29 jul.12:03NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
vr 29 jul.11:29NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
vr 29 jul.11:26NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
do 28 jul.18:37NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
do 28 jul.18:37NL Zending is ontvangen door PostNL
do 28 jul.18:34 Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
wo 27 jul.10:33NL Ontvangen in land van bestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:40

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb bij Gearbest een Android tv-box gekocht, die aanvankelijk defect werd geleverd. Via hun support heb ik een andere toegestuurd gekregen, die nu bij Post NL blijkt te liggen ivm inklaring.

Heb een formulier gekregen wat ik moet retourneren. Er wordt gevraagd naar de waarde en er wordt gerept over BTW, accijnzen, douanekosten en inklaringskosten. Ik heb origineel 30 euro voor het boxje betaald en daar nooit dit gezeur gehad.

Ik ben van plan op het formulier te vermelden dat dit een kostenloze zending betreft in het kader van garantie. Denken jullie dat dit mij nog knaken gaat kosten?

Ik zag ergens op een ander forum iets over dat voor computers geen invoerrechten hoeven worden betaald, klopt dit? De mediapspeler is in principe gewoon een microcomputer wanneer aangesloten op een monitor en keyboard/muis. Zou dit nog een optie kunnen zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door neanderthaler op 26-08-2016 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
neanderthaler schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:03:
Ik heb bij Gearbest een Android tv-box gekocht, die aanvankelijk defect werd geleverd. Via hun support heb ik een andere toegestuurd gekregen, die nu bij Post NL blijkt te liggen ivm inklaring.

Heb een formulier gekregen wat ik moet retourneren. Er wordt gevraagd naar de waarde en er wordt gerept over BTW, accijnzen, douanekosten en inklaringskosten. Ik heb origineel 30 euro voor het boxje betaald en daar nooit dit gezeur gehad.

Ik ben van plan op het formulier te vermelden dat dit een kostenloze zending betreft in het kader van garantie. Denken jullie dat dit mij nog knaken gaat kosten?

Ik zag ergens op een ander forum iets over dat voor computers geen invoerrechten hoeven worden betaald, klopt dit? De mediapspeler is in principe gewoon een microcomputer wanneer aangesloten op een monitor en keyboard/muis. Zou dit nog een optie kunnen zijn?
Invoerrechten mogelijk niet, maar onder de 150 betaal je die sowieso niet. Je betaald BTW + admistratiekosten aan PostNL. Hoe het zit met vervanging onder garantie weet ik niet, maar je had de eerste keer eigenlijk al moeten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 22:47
Je hoeft inderdaad geen invoerrechten te betalen, maar wel BTW (21%) plus de inklaringskosten. Daar is denk ik niks aan te veranderen, je hebt immers over de originele zending geen BTW betaald terwijl je die wel verschuldigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Rub147 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Invoerrechten mogelijk niet, maar onder de 150 betaal je die sowieso niet. Je betaald BTW + admistratiekosten aan PostNL. Hoe het zit met vervanging onder garantie weet ik niet, maar je had de eerste keer eigenlijk al moeten betalen :)
Ik vond dit http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/

Alleen de linkjes naar de juiste pagina's van de belastingdienst/douane zijn allebei een dood spoor
Tom-Z schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:27:
Je hoeft inderdaad geen invoerrechten te betalen, maar wel BTW (21%) plus de inklaringskosten. Daar is denk ik niks aan te veranderen, je hebt immers over de originele zending geen BTW betaald terwijl je die wel verschuldigd was.
Dat weet de betreffende medewerker van Post NL toch niet? En stel dat ik over de oorspronkelijke zending wel BTW etc heb betaald, zou dat dan de 2e zending vrijpleiten? Wat nu als ik het apparaat zelf in Nederland in een winkeltje heb gekocht of via een particulier bijv. op de Tweakers V&A en Gearbest verzorgt de kosteloze zending voor een vervangend apparaat? Dan is de kans toch aanwezig dat over de originele China - Nederland zending wel de kosten zijn betaald?

Anyway, ik heb een scan van het ingevulde formulier gemaild naar een specifiek Post NL adres dat vermeld werd in de brief. Ik kreeg een automatisch antwoord dat ik dezelfde of de volgende werkdag antwoord kan verwachten. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Bij dit soort dingen moet je over het algemeen bewijsstukken overleggen, bijvoorbeeld een BTW-factuur.

Je moet, als je gebruik wil kunnen maken van de uitzondering voor garantie, kunnen aantonen dat je het originele object hebt teruggestuurd: http://www.postnl.nl/klan...rkomst-teruggestuurd.html
Als je niks hebt teruggestuurd moet je sowieso betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nieuwe methode hier lokaal: vlak voordat 2 weken tijd is verstreken, wordt door afhaalpunt gebeld met telefoonnummer van ontvanger als hij nog niet langs is gekomen. Dit om ontevredenheid bij 'geen briefjes' te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
een verkoper (van) AE heeft net een berichtje gestuurd dat ik het pakketje heb ontvangen, maar ik weet van niks :?
Als ik op "view delivery detail druk krijg ik de volgende info
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25g5jrq.png

Iemand ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Laatst online: 12-05-2023
Wat staat er op http://www.internationalparceltracking.com/#/search ? Misschien ligt hij op het postkantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-06 08:04
Heb ik ook wel eens gehad er staat failed delivery dus niet gelukt om het bij je af te leveren dan heeft de chauffeur het bij het postagentschap afgegeven en staat er delivery.
Ga er morgen maar achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:45

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb een RS code die eindigt op NL heb al verschillende websites geprobeerd maar ik word er niet wijzer van. Dhgate geeft aan dat 't via tnt post wordt verzonden maar origineel zou 't China post moeten zijn.

Iemand enig idee? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 28-08-2016 08:52 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
aart44 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:22:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad er staat failed delivery dus niet gelukt om het bij je af te leveren dan heeft de chauffeur het bij het postagentschap afgegeven en staat er delivery.
Ga er morgen maar achteraan.
ik was de hele dag thuis, (en ken de beste man intussen wel, en hij mij ook) dat is dus het vreemde ervan.
ik ga maandag wel even naar Primera (als er verdere ontwikkelingen zijn, plaats ik die wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
pawarana schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

ik was de hele dag thuis, (en ken de beste man intussen wel, en hij mij ook) dat is dus het vreemde ervan.
ik ga maandag wel even naar Primera (als er verdere ontwikkelingen zijn, plaats ik die wel)
Hij is direct naar de Primera (Europaboulevard) gegaan, dus kaartje krijg je waarschijnlijk dinsdag pas in de bus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rub147 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

Hij is direct naar de Primera (Europaboulevard) gegaan, dus kaartje krijg je waarschijnlijk dinsdag pas in de bus :(
Alsof je het kaartje nodig hebt. Ik heb een tijdje terug een screenshot van de PostNL track&trace pagina (na opvragen 3S-code) meegenomen en kreeg daarna het pakket mee.

Wacht nu op 2 zendingen uit het verre oosten, een van AE met de bekende RS-CN code en een met een code van Yanwen die niet door 17track herkend wordt als pakketcode, maar die wel op http://track.yw56.com.cn/en-US werkt maar niet bepaald veel info geeft.

Eens kijken hoe het met deze 2 zendingen gaat aflopen met PostNL's (wan)beleid...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Laatst online: 12-05-2023
Leoon. schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 08:45:
Ik heb een RS code die eindigt op NL heb al verschillende websites geprobeerd maar ik word er niet wijzer van. Dhgate geeft aan dat 't via tnt post wordt verzonden maar origineel zou 't China post moeten zijn.

Iemand enig idee? :)
Ja, had ik ook. Pakketje lag ineens in de brievenbus. Duurde bij mij zo'n 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Ik heb inmiddels ook ervaring met een pakket wat direct naar het afhaalpunt ging met onlogische openingstijden die afwijken van de openingstijden van de winkel. Toen ik de suggestie naar @PostNL tjilpte om de openingstijden naast het adres op het afhaalkaartje te printen resulteerde dat uiteindelijk in een rant op mijn weblog: Waarom bestaat PostNL webcare?

Ik kan me niet voorstellen dat PostNL blij is met dat soort publiciteit, maar als je webcare zo met klanten omgaat kan je erop wachten.
ehtweak schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 22:45:
Ik heb een goedkope powerbank (gekocht in NL) en daar zit een onbeveiligde 18650 cel in en de constructie is dusdanig dat bij beschadiging of een productiefout kortsluiting absoluut niet ondenkbaar is. Maar alsnog is het vergezocht, hoeveel postbodes zijn er omgekomen bij het bezorgen van powerbanks? :P
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:52:
atillicious schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:02:
Ga naar https://informatie.postnl...ice-email/vraag-consument en kies "Ik heb een klacht" -> "Verzenden of ontvangen van post en pakketten" en dan kiezen voor "Gedrag van de bezorger" (als je geen kaartje hebt gehad) of "Niet ontvangen post of pakket". (als je pakje terug naar China is)

Ik ben wel benieuwd of en wat voor reactie je daarop krijgt, dus als je dat dan wil posten, graag. :) Het is in ieder geval wel handig om het te melden, anders kan PostNL zelf ook niet weten dat jij geen kaartje hebt gekregen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De willekeur van PostNL strikes again. 8)7

Diverse zendingen (AE en eBay bestellingen uit China) kwamen binnen, de afgelopen twee dagen.
Alle zendingen hadden zo'n RFxxxxxxxxCN gekregen.

-1x gewoon in de brievenbus door de gewone brieven PostNL mevrouw.
-1x afgegeven door de pakjesman van PostNL zonder te hoeven tekenen
-1x afgegeven door de pakjesman van PostNL; wel moeten tekenen.
-1x ophalen bij de lokale supermarkt (6km verderop) en moeten tekenen voor ontvangst met registratie van een geldig id-bewijs...

Terwijl het allemaal door de brievenbus past... :?
Saillant detail: slechts de laatste zending (die opgehaald moest worden bij de supermarkt) is volgens de trackinginfo idd afgeleverd. De rest is nog ergens onderweg...

Het maakt me op zich niet uit of ik het nou moet ophalen of dat het aan huis geleverd wordt ('t liefst natuurlijk thuis), maar het is allemaal zo inconsequent?!?

Mooie Plaatjes   

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

neanderthaler schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Ik vond dit http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/

Alleen de linkjes naar de juiste pagina's van de belastingdienst/douane zijn allebei een dood spoor

[...]

Dat weet de betreffende medewerker van Post NL toch niet? En stel dat ik over de oorspronkelijke zending wel BTW etc heb betaald, zou dat dan de 2e zending vrijpleiten? Wat nu als ik het apparaat zelf in Nederland in een winkeltje heb gekocht of via een particulier bijv. op de Tweakers V&A en Gearbest verzorgt de kosteloze zending voor een vervangend apparaat? Dan is de kans toch aanwezig dat over de originele China - Nederland zending wel de kosten zijn betaald?

Anyway, ik heb een scan van het ingevulde formulier gemaild naar een specifiek Post NL adres dat vermeld werd in de brief. Ik kreeg een automatisch antwoord dat ik dezelfde of de volgende werkdag antwoord kan verwachten. We zullen zien.
Ik hoorde maar niks van Post NL dus ik check de tracking code gisteren, zie ik dat mijn pakketje onderweg is naar ons plaatselijke Post NL agentschap zonder dat men mij via e-mail of whatever heeft ingelicht over de status van dit verhaal.

Dus die ga ik vanmiddag maar even afhalen. Hopelijk zit er geen factuur bij voor inklaringskosten of BTW. En hopelijk doet deze Android box het wel :')

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

neanderthaler schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:00:

Dus die ga ik vanmiddag maar even afhalen. Hopelijk zit er geen factuur bij voor inklaringskosten of BTW. En hopelijk doet deze Android box het wel :')
Als dat er bij zit, zie je dat bij de trackinginfo op de site van PostNL.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Raven schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:55:
[...]

Als dat er bij zit, zie je dat bij de trackinginfo op de site van PostNL.
Ik heb hem ontvangen en hij werkt :)

Zonder extra kosten _O_

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

:? Heeft iemand al enige consistentie c.q. logica kunnen ontdekken in de manier waarop PostNL onze aziatische bestellingen aflevert?

Ik niet. :N

Vandaag weer een leuk voorbeeld van de willekeur:

diverse spullen besteld in verweggistan. Allemaal gekozen voor de gratis en goedkoopste verzendwijze.
  • een pakje met één onderdeeltje ter waarde van $2 (!) (weegt inclusief bruine gewatteerde minienvelop nog geen 30 gram), wordt door de pakjesbezorger bezorgd en er moet notabene getekend worden voor ontvangst.
  • De pakjesbezorger maakte er zelfs nog grapjes over; [i]"goed vasthouden hoor, 't waait bijna weg, zo klein/licht is 't"[/i] en hij snapte niet waarom 'ie voor zoiets moest laten tekenen.
  • een 'dure' ($23) bestelling is zo dik dat 'ie niet eens door de brievenbus past, maar wordt bezorgd door de gewone PostNL postbode, die aanbelt, omdat 'ie het niet door de brievenbus gepropt krijgt.
  • ander pakje deponeert de postbode wel in de brievenbus (ook zo'n minienvelopje)
  • weer een andere dikke envelop wordt ook door de pakjesbezorger bezorgd, maar er hoeft niet voor getekend te worden.
  • en als laatste, wederom eentje die opgehaald moet worden bij de lokale supermarkt.
ik snap 't niet... :/

BTW: op dit moment worden bestellingen wel vlot geleverd! Diverse zaken 31 augustus besteld; nu al in huis!

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 08-09-2016 13:05 ]

Mooie Plaatjes   

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik heb hetzelfde hier. De meeste bestellingen worden thuis afgeleverd, al dan niet met handtekening. Een enkele bestelling moet ik bij de ah ophalen. Qua waarde van de bestellingen zit er ook totaal geen logica in.

Anoniem: 813655

Hi

Ik krijg het volgende te zien bij AE en bij post nl ( website ligt nu plat)

China
Original Country
2016-09-07
14:33:00
Undeliverable item, will be returned to sender
2016-09-03
14:45:00
The item is at the PostNL sorting center
2016-09-03
14:30:00
The item has been processed in the country of destination
2016-08-29
12:09:00
The item is ready for shipment
2016-08-25
09:12:00
The item is pre-advised

14:33:00
Undeliverable item, will be returned to sender

Pakketje heeft dus 4 dagen liggen genieten van de schone lucht in Nederland, en vervolgens weer terug gestuurd naar China 😣

Post nl kan geen info geven waarom, en of het ook gebeurt is.
Iemand ervaring of info?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 813655 op 08-09-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
uit de interne mail van postnl
Aanpassing werkwijze buitenlandse pakjes

Vanaf heden kunnen alle buitenlandse pakjes waar een R op staat, met
of zonder sticker bezorgd worden.
Deze worden niet als aangetekende post behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
ik zit al een hele poos te wachten op een pakje uit Singapore. Laatst wat ik lees is dat hij dispatched to overseas op de 19e is gegaan. PostNL kan geen Nederlandse barcode vinden en schuift het er op dat het dan bij de Singapore post verkeerd loopt. Het is een AE pakketje. Heb de verkoper gecontacteerd en krijg deze mail terug. Alleen de aanhef is met een totaal andere naam... Zijn er problemen met Singapore pakketjes? Lees hierboven een paar keer meer?
hi Konstantin
Thanks for your reply, you can inquiry your package at your post office next week, we have extended time for your order.
Dat zou beteken dat hij er op al ligt en dat de retourzending uitgesteld is? Ga in ieder geval zo maar naar het postagentschap.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimKras
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 17:37
Henkie-Jan schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:02:
ik zit al een hele poos te wachten op een pakje uit Singapore. Laatst wat ik lees is dat hij dispatched to overseas op de 19e is gegaan. PostNL kan geen Nederlandse barcode vinden en schuift het er op dat het dan bij de Singapore post verkeerd loopt. Het is een AE pakketje. Heb de verkoper gecontacteerd en krijg deze mail terug. Alleen de aanhef is met een totaal andere naam... Zijn er problemen met Singapore pakketjes? Lees hierboven een paar keer meer?

[...]

Dat zou beteken dat hij er op al ligt en dat de retourzending uitgesteld is? Ga in ieder geval zo maar naar het postagentschap.
Geduld, komt er wel.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:02:
Laatste keer bij ons postagentschap gaven ze mij daar al aan dat het zo vaak voorkomt dat je geen briefje krijgt, dat je maar gewoon moet komen vragen als je iets verwacht.

• Henkie-Jan
Ben er gisteren even langsgereden en er lag helaas nog niks...

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 14:28
Ah een melding van Aliexpress dat mijn pakket geleverd is, maar niks gezien gisteren. Ik heb al zeer vaak pakketjes binnengekregen, maar dit nog niet meegemaakt.

Ik heb getracht een postnl tracking nummer te krijgen, maar ze accepteren alleen RR nrs? Mijne begint met RBxxxxxxxxxxxxSG. Geen enkele site wilt het pakket herkennen. Maar even wachten tot ik netjes een niet thuis melding heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
WTF postnl :( :(
1ste zending retour omdat het is niet afgehaald bij postkantoor(ik heb geen afhaalbericht gekregen)
2de zending ... ook retour??

2016-09-19 16:22 Beijing Exchange Bureau, importeren van elkaar (intern douanevervoer)
2016-09-19 10:20 Exchange Bureau in Peking, is geïmporteerde opening
2016-09-16 06:00 Amsterdam, direct zijn uitgevoerd
2016-09-12 11:16 Shanghai Pudong, linkerhand navigatie
2016-09-05 09:21 Shanghai Pudong, bereik
2016-09-03 10:04 Yiwu Exchange Bureau, rechtstreeks zijn uitgevoerd
2016-08-31 09:00 Yiwu Exchange Bureau, importeren van elkaar (intern douanevervoer)
2016-08-31 08:09 Yiwu Exchange Bureau, importeren openen
2016-08-26 15:50 Beijing Exchange Bureau, importeren van elkaar (intern douanevervoer)
2016-08-26 10:17 Exchange Bureau in Peking, is geïmporteerde opening
2016-08-17 05:32 Amsterdam, direct zijn uitgevoerd
2016-07-25 18:55 Hangzhou, verzending
2016-07-25 03:36 Hangzhou luchthaven, hand linkernavigatiebalk
2016-07-25 03:36 Hangzhou luchthaven aankomst
2016-07-24 15:59 Yiwu Exchange Bureau, rechtstreeks zijn uitgevoerd
2016-07-24 15:18 Yiwu Exchange Bureau, zijn uitgevoerd om te openen
2016-07-24 01:37 Directoraat van internationale e-commerce, Yiwu stad, in de weg, het volgende station "Yiwu"
2016-07-23 21:41 Yiwu internationale elektronische handel tak
2016-07-23 20:09 Directoraat van internationale e-commerce, Yiwu is aanvaard

super aliexpress, bestelling wordt voor 3de keer kostloos verzonden _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door icegodd op 19-09-2016 15:26 ]

• Trichoglossus
Wow, een mini drone cx10 besteld op 19-9 bij banggood en kwam vandaag binnen via de postbode/pakketdienst.
Samen met 2 andere bestellingen van 2 en 4 september.

Allemaal untracked.
Het blijft elke keer weer een verrassing wanneer je wat krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 09:00
Ik ben pakketbezorger bij PostNL en ik zie dus veel van onze China pakketjes voorbij komen. Persoonlijk word ik er helemaal ziek van dat voor pakketjes met een waarde van 2 dollar getekend moet worden (3SRIMU). Dit is voor ons pakketbezorgers irritant omdat die kleine zakjes meestal gewoon in de brievenbus passen en de mensen er dus niet voor thuis hoeven te zijn (deze gaan ze tegenwoordig aan de postbezorgers meegeven). Hopelijk komt er via die weg weer wat meer orde in :/

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vrijdag kon ik weer naar de lokale Ako, pakketje van AE met RF*********CN-code erop dat niet bezorgd werd. Dat zag ik gelukkig de dag ervoor al bij de trackinginfo, toen maar weer een screenshotje gemaakt van de tracking en tijdens een van de pauzes op school maar afgehaald. Die van mij heeft daar dus maar een paar uur gelegen :P

Ze zijn daar overigens nog altijd niet blij met de vele pakketten die ze door dit beleid achterin moeten bewaren.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 464382

birdie25 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:25:
Ik ben pakketbezorger bij PostNL en ik zie dus veel van onze China pakketjes voorbij komen. Persoonlijk word ik er helemaal ziek van dat voor pakketjes met een waarde van 2 dollar getekend moet worden (3SRIMU). Dit is voor ons pakketbezorgers irritant omdat die kleine zakjes meestal gewoon in de brievenbus passen en de mensen er dus niet voor thuis hoeven te zijn (deze gaan ze tegenwoordig aan de postbezorgers meegeven). Hopelijk komt er via die weg weer wat meer orde in :/
Mijn pakketbezorger tekent er meestal zelf voor. Idee? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 464382 op 25-09-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nou we zijn weer ruim twee weken verder en mijn pakketje is nu al geruime tijd zoek. Het is wel in Nederland alleen de vraag is waar. Denk dat PostNL beter de slogan van 'Wij zijn PostNL we hebben iets voor je' kunnen aanpassen in 'Wij zijn PostNL en we hebben NIETS voor je!'. Vervelende is ook dat PostNL alleen maar de dooddoener heeft: moet je bij de verzender zijn.

Nu heb ik zelf ook een pakketje naar China gestuurd die daar ergens op een onbekend postagentschap ligt. Ben benieuwd wat ze daarmee doen.
Ik heb trouwens totaal geen klachten over de pakketbezorgers en webcare is helemaal terwille ik vind dat super hoor! :)
Maar China pakketjes worden nu weer allemaal thuis afgeleverd dus?

[ Voor 43% gewijzigd door Henkie-Jan op 27-09-2016 18:56 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Henkie-Jan schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:35:
Nou we zijn weer ruim twee weken verder en mijn pakketje is nu al geruime tijd zoek. Het is wel in Nederland alleen de vraag is waar. Denk dat PostNL beter de slogan van 'Wij zijn PostNL we hebben iets voor je' kunnen aanpassen in 'Wij zijn PostNL en we hebben NIETS voor je!'. Vervelende is ook dat PostNL alleen maar de dooddoener heeft: moet je bij de verzender zijn.
Vind dat niet direct een dooddoener, de verzendende partij is verantwoordelijk voor de zending en via de verzender in China klant van PostNL, niet jij als ontvanger. De verzendende partij moet gewoon bij zijn verzend partner in China een onderzoek starten en die komen van vanzelf bij PostNL uit. In het geval dat jij ontvanger bent heb je geen enkele klant relatie met PostNL, dus ben jij ook niet de aangewezen persoon om zich te mengen in zo'n onderzoek.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 28-09-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik wil weer eens wat bestellen(van ca 60 euro) bij aliexpress. Nu kan ik kiezen uit:
aliexpress standard shipping (gratis)
post nl (ca 2 euro)
singapore post (ca 3 euro)
En dhl (maar veel te duur uiteraard.)

Is de kans op gedonder bij de douane groter als het via postnl gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wie bezorgt er bij jou aan de deur? (als geen DHL kiest).
Juist ja...PostNL... >:)

Ongeacht of je nou wel of niet extra dokt voor verzendkosten (voor wat eigenlijk?).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dennism schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:45:
[...]

Vind dat niet direct een dooddoener, de verzendende partij is verantwoordelijk voor de zending en via de verzender in China klant van PostNL, niet jij als ontvanger. De verzendende partij moet gewoon bij zijn verzend partner in China een onderzoek starten en die komen van vanzelf bij PostNL uit. In het geval dat jij ontvanger bent heb je geen enkele klant relatie met PostNL, dus ben jij ook niet de aangewezen persoon om zich te mengen in zo'n onderzoek.
Daar heb je helemaal gelijk in. :) Sorry was wat gefrustreerd. Het vervelende is alleen dat het bij einde Singapore Post zit en begin PostNL. Pakketje is ook niet teruggestuurd. Ik zal eens weer gaan klagen bij ver de verkoper. ;) Maar nogmaals klopt inderdaad!

Er is nu ook een pakketje van mij naar China die ergens ligt waar ik niet weet waar. Zal eens nakijken waar die gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:12:
Wie bezorgt er bij jou aan de deur? (als geen DHL kiest).
Juist ja...PostNL... >:)

Ongeacht of je nou wel of niet extra dokt voor verzendkosten (voor wat eigenlijk?).
Post NL zit ook in China. Dus als je voor postnl kiest hoeft het niet eerst met China post, heb je een normaal tracking nummer en wordt het in Nederland gewoon aan de deur bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Wallie

Herr

Mijn PostNL pakje uit China staat nu:
"2016-10-04 14:24 Receive item at delivery office (lnb)"

Hmmm, betekend dat hij op het postkantoor ligt? En die 'lnb', dat lijkt op postkantoor op 'Lange Baan' bij mij in de buurt. Iemand ervaring hier mee?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Wallie

Herr

Wallie schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:48:
Mijn PostNL pakje uit China staat nu:
"2016-10-04 14:24 Receive item at delivery office (lnb)"

Hmmm, betekend dat hij op het postkantoor ligt? En die 'lnb', dat lijkt op postkantoor op 'Lange Baan' bij mij in de buurt. Iemand ervaring hier mee?
Lag dus niet op het postkantoor, want hij werd gisteren eind van de dag afgeleverd door de postbode ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 18:09
Volgens mij heeft postnl vandaag iets te diep in het glaasje gekeken...
In de app stond dat vandaag pakketje *komt uit china* op mijn huisadres geleverd zou worden.
Nooit gekomen, kijk ik later in de app zou hij op zo een postnl punt bezorgd worden. Nou prima... En nu ineens hebben ze pas het pakketje ontvangen terwijl hij volgens de app al onderweg zou zijn met de bezorger?
Wachten het morgen wel af maar gaat in ieder geval iets niet goed aan hun kant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In het geval je pakketje kwijt is terwijl het mogelijk al bij het afhaalpunt ligt: ga zelf op onderzoek uit en vertrouw niet op de klantenservice:

4-okt pakketje bezorgd bij afhaalpunt volgens tracking
5-okt briefje in de bus dat ik het pakketje af kan halen
6-okt primera-medewerker zegt: "dit pakketje is er niet, problemen bij sorteercentrum. bel klantenservice"
6-okt klantenservice zegt: we starten onderzoek, binnen 2 dagen hoor je van ons
10-okt niets gehoord. klantenservice zegt weer: onderzoek loopt, binnen 2 dagen hoor je van ons
12-okt weer niets gehoord. klantenservice weer: onderzoek loopt, binnen 2 dagen hoor je van ons
14-okt nog steeds niets!! ik bel zelf de primera maar eens, antwoord: ja meneer, dat pakketje ligt hier sinds 4 oktober. we zijn hier gisteren door de klantenservice over gebeld. 19 oktober sturen we hem terug!

Iets anders: mocht ook jij je afvragen hoe je iemand kunt machtigen je pakketje op te halen, de officiële manier volgens de klantenservice is als volgt: Schrijft op je afhaalbewijs dat je Pietje machtigd. Pietje kan nu met zijn of haar ID kaart het pakket afhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 14-10-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 23:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

TheZeroorez schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:46:
6-okt primera-medewerker zegt: "dit pakketje is er niet, problemen bij sorteercentrum. bel klantenservice"
[...]
14-okt nog steeds niets!! ik bel zelf de primera maar eens, antwoord: ja meneer, dat pakketje ligt hier sinds 4 oktober
Iets vergelijkbaars is mij ook overkomen op een afhaalpunt.

Sindsdien vertel ik altijd dat het gaat om een pakketje uit China en wat er in zit, dan kunnen ze het veel gemakkelijker vinden. En ik zoek zelf ook mee. Dat werkt een stuk beter.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ondanks de "holiday" in China kwam mijn dashcam na 2 weken in de buitenbrievenbus te liggen. Kan je dus ook niet echt waarde aan hechten aan die vakanties en vertragingen daar.
Gelukkig geen douanekosten, op het pakket stond een waarde van 15 euro.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb het idee dat het allemaal een stuk stroperiger verloopt sinds PostNL dat gedoe met die kaartjes en afhalen bij postagentschappen heeft ingevoerd. Een deel van mijn pakketjes worden nu idd door een pakketbezorger gebracht terwijl ze gewoon door de brievenbus kunnen.

Ik heb nu ook 2 zendingen die ik allang had verwacht. Zijn ze zoek? Liggen ze op het postagentschap? Van 1 zending geeft tracktrace aan "delivered", maar ook dat destination country Thailand is.. waar ik, voor de duidelijkheid, dus niet woon. :+ Zijn ze nog onderweg?

En als het op het postagentschap ligt en ik haal het niet op (omdat ik misschien geen kaartje krijg, of omdat die kaartjes zoekraken tussen krantjes of folders), vernietigen ze het dan of gaat het terug naar China? Als ze het vernietigen, shame on PostNL. Als ze het terugsturen naar China, dan ligt de hoogte van de kostenbesparing door deze maatregel waarschijnlijk ergens tussen nihil en negatief?

En waarom kunnen ze behalve een kaartje niet gewoon een mail of SMS sturen als het pakket op het postagentschap ligt? Wat kost dat nou? Mail kost €0,0001 ofzo, een SMS <4 cent. Dat heb ik er dan wel voor over..
Anoniem: 464382 schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:44:
[...]

Mijn pakketbezorger tekent er meestal zelf voor. Idee? :+
Als je dan een paar klachten krijgt kost het je wel je baan denk ik?

Het is wel klantvriendelijker idd..
Trichoglossus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:05:
Ik wil weer eens wat bestellen(van ca 60 euro) bij aliexpress. Nu kan ik kiezen uit:
aliexpress standard shipping (gratis)
post nl (ca 2 euro)
singapore post (ca 3 euro)
En dhl (maar veel te duur uiteraard.)

Is de kans op gedonder bij de douane groter als het via postnl gaat?
Ik ken iemand die een laptop had gekocht in Azië via eBay. PostNL rekende €18,59 ofzo, BTW over een euro of 30. Dat ding had iets van 150 gekost.
Trichoglossus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:50:
Ondanks de "holiday" in China kwam mijn dashcam na 2 weken in de buitenbrievenbus te liggen. Kan je dus ook niet echt waarde aan hechten aan die vakanties en vertragingen daar.
Gelukkig geen douanekosten, op het pakket stond een waarde van 15 euro.......
Een dashcam lag pas ook bij de Action voor €15 dus dat is nog geloofwaardig. Maar jij hebt zeker een wat luxere variant?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
W3ird_N3rd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Een dashcam lag pas ook bij de Action voor €15 dus dat is nog geloofwaardig. Maar jij hebt zeker een wat luxere variant?
Ik heb die beelden daarvan gezien. Dat is 15 euro in de sloot gooien.
Ik heb een mini 0805 uit China laten. Prima beeld. Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
Geldt dit ook voor "paypal package" shipping? Ik had iets via ebay.de besteld (guest) en voor express intl' delivery gekozen voor de verandering. Het is nu meer dan 3 weken geleden en heb nog niets binnen.

Via een omweg heb ik een tracking kunnen achterhalen, maar binnen ebay wordt aangegeven dat het pakketje nooit is gescand. Plemp ik het nummer echter in een site voor 'paypal package tracking' dan resulteert dat in:
07083985226 (This package belongs to normal package instead of registered package, we only provide the package’s container (which contains multiple packages to same destination) tracking information as below)
Date Status
2016-09-26 Waybill Generated
2016-09-30 Collection Scan
2016-09-30 Departure Scan
2016-10-04 Arrive at exchange center
2016-10-05 Depart from exchange center
2016-10-06 Departure from Airport to destination country
(this information is provided by airline companies.)
2016-10-08 Arrive at destination airport
(this information is provided by airline companies.)
Als ik het goed begrepen heb loopt dit via China Post en waarschijnlijk dus ook PostNL. Heeft het mogelijk kans om te leuren bij het lokale PostNL punt?

andere China meuk is altijd gewoon thuis afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor het eerst wat besteld bij Aliexpres (/China webwinkel ipv bricks & mortar) en gekozen voor Hong Kong Post ipv 'Aliexpres'. Kreeg ook gewoon een omnummering naar 3SRETA en direkt doorgestuurd naar het Post NL punt. Stond wel in 'jouwpakket' dat er een bezorgpoging gedaan was de dag vóór de (ophaal)kaart in de bus lag maar vlgns de webcare gingen de 3SRETA (nog steeds) gewoon in ene naar de balie (weet ook bijna zeker dat er geen bezorgpoging geweest is).
Al met al is het wel redelijk snel gegaan: na het krijgen van de (Hong Kong) tracking code heeft het drie weken geduurd (binnen NL twee of drie werkdagen).

edit: vergeet ik ff m'n ebay bestellingen :+ [maar das nog van vóór deze 'maatregel' in ging]

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 17-10-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ik heb net drie maanden gewerkt bij de DPD in Duitsland en daar gaat het heel anders te werk. Heel veel mensen daar tekenen voor een ASG, een abstellgenehmigung, dus alles werd of achter het huis gelegd of door de brievenbus als dat paste. Maar ook bij mensen die geen ASG hadden, en het paste in de brievenbus, werd er door onszelf een handtekening voor gezet.

Maar in Duitsland gaat het heel ander te werk dan hier in Nederland. Duitsland is ook een opkomende economie wat betreft online aankopen. In Nederland zijn we er al jaren bekend mee. Duitsers ontdekken het 'pas'. Ze zijn er lyrisch over want alles wordt gratis bezorgd vanuit China is het goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 20:48
Ik heb op 4 oktober 2 weken geleden een xiaomi redmi note 3 gekocht, echter bij mijn delivery status van post nl staat nog steeds "this item is pre-advised". Ik heb deze telefoon gekocht bij eu dx.com (http://eud.dx.com/product...one-nude-silver-844432295)
Iemand enig idee wat ik moet doen en hoelang het nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

BJR98 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:06:
Ik heb op 4 oktober 2 weken geleden een xiaomi redmi note 3 gekocht, echter bij mijn delivery status van post nl staat nog steeds "this item is pre-advised". Ik heb deze telefoon gekocht bij eu dx.com (http://eud.dx.com/product...one-nude-silver-844432295)
Iemand enig idee wat ik moet doen en hoelang het nog gaat duren?
Nog 1 a 2 weken wachten voordat je je druk moet gaan maken..
Je bestelt in China, dus dan hoort een enorm geduld er nu eenmaal bij ;)
Pre-advised is hier al vele malen langs gekomen, is normaal, pakketje is geregistreerd, maar nog niet in NL verwerkt, that's all..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tip voor de preadvised spullen. Zet je RX********NL code gewoon in jouw.postnl.nl (in je eigen account). Druk op bewaren (houd mij op de hoogte). Werkt soms ook met codes die niet eindigen op NL.
Installeer dan de Postnl app op je telefoon, log daar in met je zelfde account en zet je pushberichten aan.

Op het moment dat hij in NL is, zie je de tracking vanzelf verschijnen. Je krijgt een message als hij onderweg is naar je huis (1 dag van te voren vaak).

Geen gedoe meer met twitter, facebook of telefonisch om je NL tracking code te krijgen. Mag wat mij betreft in topic start of warning, scheelt genoeg vragen hier...

Tweede tip:
Zet je 06 nummer bij je bestelling vanuit een china shop in je profiel. Deze zetten ze vaak onder je adres. Oa mijn lokale postnl afhaalpunt belt dit nummer als hij niet binnen een week is afgehaald om te voorkomen dat hij weer teruggestuurd word (op retour adres). Wil je niet dat je eigen telefoonnummer daar staat, regel dan een prepaid of andere truuk om je nummer prive te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Get!em op 17-10-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 20:48
Maar is het niet zo dat zo'n indicatie van 5-7 werkdagen verzendtijd en 2-4 werkdagen verwerkingstijd bindend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hahaha........ zie indicatie en bindend in 1 zin......
Nee dus.....
Maar goed, als je uit het eu magazijn besteld heb je wel een trackingcode van een bezorgdienst (meest dhl overigens bij de chinashops in EU). Ga naar de internationale website van betreffende postbezorger en die toont je waar je pakketje (bij benadering is).
Verder: Chinabestellen = Wachten.

[ Voor 147% gewijzigd door Get!em op 17-10-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
BJR98 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:08:
Maar is het niet zo dat zo'n indicatie van 5-7 werkdagen verzendtijd en 2-4 werkdagen verwerkingstijd bindend is?
Daarvoor moet je even bij DealExtreme aankloppen. EU Direct zegt helemaal niks, behalve dat ze je veel meer laten betalen (meestal), met PostNL verzenden en je gewoon BTW gezeur kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
BJR98 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:08:
Bindend? Lijkt me niet, want het is een indicatie ("it will usually take 5-7 business days"). Bol.com adverteert bijvoorbeeld ook met "vandaag besteld, morgen in huis" maar als er iets mis gaat met het voorraadbeheer of bij PostNL kunnen ze daar ook niks aan doen. Zelfs al zou het bindend zijn, hoe wil je het afdwingen? Bovendien is vandaag pas de 8e werkdag, en 4+7=11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rub147 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

EU Direct zegt helemaal niks
Welja, even voor duidelijkheid

EU warehouse (banggood) is wel degelijk een warehouse in de EU, waardoor je de EU belastingregels hebt bij verzenden/ontvangen/kopen in buitenland.

EU direct (seller) van dx is inderdaad gewoon een EU-inwoner/NL-inwoner die correspondentie doet en dat het met PostNL wordt verzonden, vanuit everywhere....met dus bijbehorend risico (dat je kunt afkopen!) op internationale belastingen..
http://e.dx.com/collectio...ct_description/index.html

There is no EU Warehouse
Q: What’s the difference between EU DIRECT and DX.COM?
A: EU Direct is a customized site which made for DX EU customers and we aimed to offering better service as below:
Ø Efficient follow up with upstream suppliers: EU Direct ensures that all the products can be supplied in 2-4 business day.
Ø Free Expedited Delivery by Post NL: Delivery Time: usually 5 - 11 business days
Ø Free On Time Tracking from China to EU (27 countries)
Ø Exclusive SCM team in china for EU Direct
Ø Exclusive Customer Service team for EU Direct
Ø Exclusive Product Management for EU Direct
Ø Multi channels to collect EU customer's service requirements and products request
Ø Exclusive after-sale service ensures you have a great shopping experience: EU Direct customer service personnel will follow up on all EU Direct orders. We will respond to customer inquiries within 24 hours (usually much faster).
If you want to know more please click eud.dx.com

Q: Do you have warehouse in EU?
A: There is no EU Warehouse, we send EU Direct goods from world factory to EU (27 countries), and have cooperation with Post NL to make faster delivery.
All orders are shipped from China, not Europe.

Q: Do we need to pay extra VAT or duty for EU direct parcels ?
A: We will separate your parcels and arrange the delivery. In normal you will not be afraid to bear the European import duty. If you are worried, we suggest you pay Import Tax & VAT Insurance when you do the checkout. Then we will pay the duty when the parcel is held by local customs.

If you have bought the Import Tax & VAT Insurance, and in the event that you are charged any tax & VAT when the package is delivered, please sign for the package and pay the taxes. Then please submit a ticket and provide us the the tax document, invoice or receipt.

Please note that the tax insurance service is only for the orders from European countries.The tax reimbursement claim must be made within 60 days from the date of shipment. The max compensation amount is up to $40 for per order.

[ Voor 68% gewijzigd door Get!em op 17-10-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

W3ird_N3rd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:54:
En als het op het postagentschap ligt en ik haal het niet op (omdat ik misschien geen kaartje krijg, of omdat die kaartjes zoekraken tussen krantjes of folders), vernietigen ze het dan of gaat het terug naar China? Als ze het vernietigen, shame on PostNL. Als ze het terugsturen naar China, dan ligt de hoogte van de kostenbesparing door deze maatregel waarschijnlijk ergens tussen nihil en negatief?

En waarom kunnen ze behalve een kaartje niet gewoon een mail of SMS sturen als het pakket op het postagentschap ligt? Wat kost dat nou? Mail kost €0,0001 ofzo, een SMS <4 cent. Dat heb ik er dan wel voor over..
Heb jij de app van PostNL ook op je telefoon? Ik krijg af en toe een push message als er wat klaar ligt en soms ook weer niet. Heb af en toe het idee dat ze per bestelling een D20 opgooien over hoe het bezorgt gaat worden....

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

apis29 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:46:
Voor het eerst wat besteld bij Aliexpres (/China webwinkel ipv bricks & mortar) en gekozen voor Hong Kong Post ipv 'Aliexpres'. Kreeg ook gewoon een omnummering naar 3SRETA en direkt doorgestuurd naar het Post NL punt. Stond wel in 'jouwpakket' dat er een bezorgpoging gedaan was de dag vóór de (ophaal)kaart in de bus lag maar vlgns de webcare gingen de 3SRETA (nog steeds) gewoon in ene naar de balie (weet ook bijna zeker dat er geen bezorgpoging geweest is).
Shit.. Zo gaar zijn de systemen van PostNL dus. Deze nieuwe situatie is onmogelijk binnen de regels van PostNL dus ze doen een fictieve bezorgpoging om het pakket direct bij het postagentschap af te kunnen leveren. :X
Erasmo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Heb jij de app van PostNL ook op je telefoon? Ik krijg af en toe een push message als er wat klaar ligt en soms ook weer niet.
Nee, heb ik niet, bedankt voor de tip! * kijkt op https://jouw.postnl.nl/ *

Inloggen.. Okay! Gebruikersnaam en wachtwoord.. Ja, ik heb ooit een account voor mijnpakket aangemaakt.

"Mijnpakket is voortaan PostNL, kies een nieuw wachtwoord en accepteer AV" -> next next next

"Wij hebben u een e-mail gestuurd
Klik op de link in deze e-mail om uw PostNL Account te activeren."
Leugens! Ze hebben helemaal geen mail gestuurd. :(

Nu kan ik niet inloggen omdat ze geen mail sturen. |:(
edit:
poging 2, nu sturen ze wel een mail..

Kan ik eindelijk inloggen, eerste wat PostNL doet is mijn volledige exacte adres aan Google geven. Met de privacyverklaring kan je dus ook je reet afvegen.
2. Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen voor de doeleinden die vermeld staan in deze privacyverklaring. Zo verkopen wij uw persoonsgegevens bijvoorbeeld niet aan andere partijen.
In plaats daarvan geven we ze gewoon gratis weg! |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:48:
[ eerste wat PostNL doet is mijn volledige exacte adres aan Google geven.

In plaats daarvan geven we ze gewoon gratis weg! |:(
????
API van googlemaps staat los van de locaties die je er op weergeeft.

API voor dichtstbijzijnde postkantoren (geolocate) is gewoon van Postnl: https://jouw.postnl.nl/web/api/location
Deze locaties worden vervolgens gewoon clientside aan de kaart toegevoegd.

Dag RANT.... ;) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Get!em schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

????
API van googlemaps staat los van de locaties die je er op weergeeft.

API voor dichtstbijzijnde postkantoren (geolocate) is gewoon van Postnl: https://jouw.postnl.nl/web/api/location
Deze locaties worden vervolgens gewoon clientside aan de kaart toegevoegd.

Dag RANT.... ;) :w
Hoe weet Google dan welk stukje kaart je browser moet downloaden?

Zal me meevallen als PostNL niet direct je adres doorgeeft, maar dan vraag ik me af hoe het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:13
Get!em schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:40:
Tweede tip:
Zet je 06 nummer bij je bestelling vanuit een china shop in je profiel. Deze zetten ze vaak onder je adres. Oa mijn lokale postnl afhaalpunt belt dit nummer als hij niet binnen een week is afgehaald om te voorkomen dat hij weer teruggestuurd word (op retour adres). Wil je niet dat je eigen telefoonnummer daar staat, regel dan een prepaid of andere truuk om je nummer prive te houden.
Dit maakte bij mij dus geen fluit uit. Ik kwam na een weekje op vakantie weer terug thuis en toen lag er zo'n mooi briefje in de bus dat er een pakket uit het buitenland bij de Primera bezorgd was. Volgens de datum op dat briefje een week geleden. Ik dus naar de Primera, pakket nergens te bekennen. Toen keek de medewerker naar de datum op dat briefje; 'Ja meneer, deze is van een week geleden, dus die is inmiddels alweer retour'. Serieus, een pakket uit het buitenland wat na een week alweer retour wordt gestuurd? 8)7 Je kan tussendoor dus niet eens even een weekje weg of je loopt de kans dat je je pakketje nooit meer krijgt.
Volgens hem moest ik maar eventjes met PostNL bellen. Gedaan, pakket kon nergens meer gevonden worden... Dit is toch te belachelijk voor woorden? Er wordt niet eens een bezorgpoging gedaan en na een week is het gewoon jammer en is mijn pakket nergens meer terug te vinden. En al de moeite die er ook nog eens bij is komen kijken.
En ja mijn telefoonnummer stond er bij, maar je raadt het al, ik ben nooit gebeld...

Tot zover mijn ervaring met PostNL en pakketten uit het buitenland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:24:
[...]

Hoe weet Google dan welk stukje kaart je browser moet downloaden?

Zal me meevallen als PostNL niet direct je adres doorgeeft, maar dan vraag ik me af hoe het dan wel werkt.
PostNL website vraagt een gebied op bij Google , 1km hok, dus niet je adres. En omdat je ook andere zoekopdrachten kunt geven om een postkantoor te vinden weet Google alleen de km hok dat is opgevraagd en niet perse de relatie met je adres. Zie ook de documentatie van de Google maps api. Maar wees gerust, met je Android telefoon weet Google je adres al, mits je een hebt natuurlijk. En anders weten ze het al bij benadering op je advertentieID die op je apparaten staan, wegens browsen over pagina's met analytics tracking en Google ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cordonbleu schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Dit maakte bij mij dus geen fluit uit. Ik kwam na een
En ja mijn telefoonnummer stond er bij, maar je raadt het al, ik ben nooit gebeld...
Is ook geen PostNL beleid, maar mijn lokale Primera er naar gevraagd en die deed dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:13
Ik verwijt het de Primera dan ook niet zozeer, maar dat PostNL zo met pakketten uit het buitenland omgaat zet mijn nekharen wel rechtop. Slechts een week beschikbaar en daarna wordt hij ergens anders naartoe gestuurd om hem vervolgens nergens meer te kunnen traceren. Vind ik zeer kwalijk. Zeker met een pakket uit het buitenland waar je dan ook al zo lang op wacht en het vele malen lastiger is om regelingen te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
Als logische volgende stap worden de binnenkomende pakketten direct in de retour container gegooid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
ik krijg tegenwoordig al mijn china pakketjes weer gewoon of door de bus of met de pakketbezorger mee.
overigens moeten alle pakketjes 2 weken op het afhaal punt blijven liggen of is dat voor buitenlandse zendingen anders (dit zie ik niet op de site)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.