[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.866 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Truuk is gewoon om niet te bestellen met de "extra" service in China. Dus niet de betaalde optie te kiezen. (bijv EMS). Ook niet kiezen voor de EU direct shipment, vanuit china.
Direct shipment gaat veelal via de PostNL gateway: http://www.spring-gds.com...postnl-gateway-to-europe/

Daar hebben veel van die chinese shops een 'goedkopere' deal gesloten met postnl met iets minder service qua bezorging, maar wel snellere shipment (dus binnen 4-7 dagen in EU).

Juist die pakketjes, die ook nog eens aangetekend verzonden worden, gaan naar afhaalpunt (3sreta code).

De overige, die via andere buitenlandse postverzenders gaan en ook omgenummerd worden, gaan juist gewoon direct naar je adres (brievenbuspakketjes), ook niet aangetekende pakketjes gaan gewoon naar je adres. Duurt dan maar een x aantal dagen langer voordat ze in je bus liggen :z ....

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 22-10-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gisteren zou er in de avond rond 18u00 een pakketje van Aliexpress (tablet hoes) geleverd worden.

Rond een uur of 18u00 maar eens in mijnpostnl gekeken naar de status en wat blijkt; pakket is om 15u04 bezorgd! Nou niet dus, ik was zelf even boodschappen doen en rond die tijd zal ik net zijn thuisgekomen, vriendin en dochter waren sowieso thuis maar géén pakket ontvangen. Buren gecheckt; geen pakket ontvangen en ook geen busje gezien.

Kan ik er van uitgaan dat hij bezorgd is bij een afhaalpunt in de buurt ofzo? Of wordt er gesjoemeld?

Vorige keer meen ik me te herinneren dat ik bij een pakketje uit China kon zien dat ie bij de lokale AH lag, nu staat er letterlijk dat ie bij ons bezorgd is, zonder handtekening of iets en aliexpress vraagt al om een ontvangstbevestiging.

Pakketcode Postnl begint met 3SRGA.
China Post (?) code is RS*********NL

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 23-10-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je al in de containers en/of tuin gekeken? Ik lees soms verhalen over bezorgers....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Yup, heb al bij containers gekeken, in de auto (want stond open tijdens boodschappen uitladen), in de schuur die open stond, etc etc. Nergens een pakketje. Ik ken de bezorger redelijk goed, is een aardige turkse man die altijd netjes gedag zegt en waarvan ik niet verwacht dat ie sjoemelt, maar misschien dat er in het weekend iemand anders de pakketjes bezorgd. Kan ook zijn dat ie gewoon op een verkeerd adres is gepost? :(

PostNL twitter was gister zo druk dat er 6 uur vertraging op reacties zat, dus daar kreeg ik ook geen respons meer van. Ik wil van de hoed en de rand weten, ze kijken maar in het schema van de bezorger waar hij rond 15u00 was, als dat niet bij ons in de wijk was dan heeft de bezorger een fout gemaakt.

Paar jaar terug misten we een bol.com bestelling, die is toen met een paarduizend andere poststukken in een sloot gevonden een paar maanden later, die bezorger is al ontslagen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 23-10-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Lord_Dain schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:15:
Gisteren zou er in de avond rond 18u00 een pakketje van Aliexpress (tablet hoes) geleverd worden.

Rond een uur of 18u00 maar eens in mijnpostnl gekeken naar de status en wat blijkt; pakket is om 15u04 bezorgd! Nou niet dus, ik was zelf even boodschappen doen en rond die tijd zal ik net zijn thuisgekomen, vriendin en dochter waren sowieso thuis maar géén pakket ontvangen. Buren gecheckt; geen pakket ontvangen en ook geen busje gezien.

Kan ik er van uitgaan dat hij bezorgd is bij een afhaalpunt in de buurt ofzo? Of wordt er gesjoemeld?

Vorige keer meen ik me te herinneren dat ik bij een pakketje uit China kon zien dat ie bij de lokale AH lag, nu staat er letterlijk dat ie bij ons bezorgd is, zonder handtekening of iets en aliexpress vraagt al om een ontvangstbevestiging.

Pakketcode Postnl begint met 3SRGA.
China Post (?) code is RS*********NL
Een kennis had laatst ook zoiets. Volgens T&T bezorgd, maar niet bij haar. Postbode aangeschoten, die had het bezorgd op een adres twee straten verderop. Wel zelfde huisnummer. Postbode heeft uiteindelijk pakketje terug gehaald en ditmaal goed afgeleverd.

Het verbaast mij ook niet meer, ik zie hier in de wijk ongeveer elke maand een nieuwe postbode lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Ik verwacht 3 pakketten uit China. Deze zijn per schip verzonden omdat het verf en lijm bevat.
Pakket 1,
Status: In Transit
Destination Country -
Origin Country - Tracking Consuming: 1091 ms
2016-09-14 00:00
Hong Kong, The item left Hong Kong for its destination on 20-Sep-2016
2016-09-12 00:00
Hong Kong, Processed for departure.
2016-09-09 00:00
Hong Kong, In transit.
Hong Kong, Item posted.
[/i]

Zoals ik het lees zou het pakket op 20 september in Nederland moeten aankomen. Ik heb vorig week PostNL gebeld maar met de Chinese track code (CP.........HK) vinden ze niks.

Bij Destination (en Origin) Country is geen land vermeldt. Raar of niet?

Heeft iemand tips of suggesties?

Pakket 2:
2016-10-14 00:00
Hong Kong, The item left Hong Kong for its destination on 18-Oct-2016

Pakket 3:

Duurt het maar een week als je het per schip verzendt vanuit HK naar NL? Als dit klopt dat ligt het 1e pakket al meer dan een maand bij de douane?
Iemand ervaring met de duur dat het pakket bij de douane ligt?

[ Voor 27% gewijzigd door Mandrake466 op 23-10-2016 15:05 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik heb wel eens een smartphone bij de douane gehad. Omdat ik het zelf doorhad en proactief ben geweest is het redelijk snel gegaan (<week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Lord_Dain schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:59:
Ik heb wel eens een smartphone bij de douane gehad. Omdat ik het zelf doorhad en proactief ben geweest is het redelijk snel gegaan (<week).
Hoe had je het door en wat is proactief?
Contact opnemen met de douane is niet mogelijk las ik op hun site.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Left Hongkong .... vertaalt naar: vertrok vanuit Hongkong

Oftewel het is pas vanaf de 20e onderweg vanuit HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Mandrake466 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:33:
[...]

Hoe had je het door en wat is proactief?
Contact opnemen met de douane is niet mogelijk las ik op hun site.
Ik kon in mijn packet trace zien dat pakket bij customs lag. Daarna het transport bedrijf gemailed en gebeld en hen voorzien van de factuur. Daarna was de telefoon er in een paar dagen (wel belasting + invoer betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nieuwe logistieke routering??

Ik zat te wachten op een bestelling wat ik via eBay had besteld en vanuit de UK verstuurd zou worden. Nu weet ik uit ervaring dat dit soort bestellingen normaliter binnen een paar dagen hier in Nederland afgeleverd worden. (RoyalMail --> PostNL --> postbode stopt het in je brievenbus)

Dit keer duurde het al ruim 10 dagen. Vond ik wel vreemd, want het was gewoon een plat envelopje (screenprotector materiaal).
Werd vanochtend bezorgd door de brievenbus; en wat blijkt? Door Sandd. En wel degelijk 10 dagen geleden verstuurd vanuit de UK (via RoyalMail). Terwijl de afgelopen jaren dit soort zendingen altijd door PostNL werden bezorgd.

M.a.w. PostNL is een klant kwijt?
En het duurt dus ook beduidend langer. Want Sandd bezorgt geen 5 dagen per week brievenbuspost alhier. Nog afgezien van blijkbaar een langduriger traject in de logistieke keten. (?)

Wel 'grappig'; ik had zo'n 100% Genuine 9H Tempered Explosion Proof Glass Screen Protector besteld, en die komt gebarsten aan! >:)
Zucht, kunnen we weer in de clinch met eBay/verkoper

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2016 13:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:55
Mandrake466 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:
Ik verwacht 3 pakketten uit China. Deze zijn per schip verzonden omdat het verf en lijm bevat.
Pakket 1,
Status: In Transit
Destination Country -
Origin Country - Tracking Consuming: 1091 ms
2016-09-14 00:00
Hong Kong, The item left Hong Kong for its destination on 20-Sep-2016
2016-09-12 00:00
Hong Kong, Processed for departure.
Hong Kong, In transit.
Hong Kong, Item posted.
[/i]

Zoals ik het lees zou het pakket op 20 september in Nederland moeten aankomen. Ik heb vorig week PostNL gebeld maar met de Chinese track code (CP.........HK) vinden ze niks.

Bij Destination (en Origin) Country is geen land vermeldt. Raar of niet?

Heeft iemand tips of suggesties?

Pakket 2:

Pakket 3:

Duurt het maar een week als je het per schip verzendt vanuit HK naar NL? Als dit klopt dat ligt het 1e pakket al meer dan een maand bij de douane?
Iemand ervaring met de duur dat het pakket bij de douane ligt?
The item left Hong Kong for its destination on 20-Sep-2016, betekend dat de boot is vertrokken vanuit HongKong op 20-9, vaartijd is ongeveer een maand vanuit China naar Rotterdam, kan ook eventueel lossen in Antwerpen, etc.,de boot maakt meerdere stops om te laden/lossen, voor hetzelfde geldt, vaart ie eerst naar Afrika. Ik zit zelf in de goederen business vanuit China, daarna moet de container ingeklaard worden,douane inspectie, postverwerking, etc.. Dus ik denk als je geluk hebt, dat je begin-mid november je spullen hebt als ie direct naar Europa vaart. Tenzij het een SpeedBoot is, dan gaat het sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik ben inmiddels verder met postnl over mijn vermiste pakketje. Blijkbaar moest er voor getekend worden dus verzekerd; dus gaan ze een onderzoek starten waarom er én niet getekend is én niet op het juiste adres is afgeleverd. TBC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Wasabi! schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:22:
[...]

The item left Hong Kong for its destination on 20-Sep-2016, betekend dat de boot is vertrokken vanuit HongKong op 20-9, vaartijd is ongeveer een maand vanuit China naar Rotterdam, kan ook eventueel lossen in Antwerpen, etc.,de boot maakt meerdere stops om te laden/lossen, voor hetzelfde geldt, vaart ie eerst naar Afrika. Ik zit zelf in de goederen business vanuit China, daarna moet de container ingeklaard worden,douane inspectie, postverwerking, etc.. Dus ik denk als je geluk hebt, dat je begin-mid november je spullen hebt als ie direct naar Europa vaart. Tenzij het een SpeedBoot is, dan gaat het sneller ;)
Pakket is gisteren bezorgd! :) Het heeft dus iets van 6 weken geduurd. Wel btw en inklaringskosten betaald.

Het lijkt er op dat ze nu ook alle pakketten controleren want jaren terug had ik tientallen pakketten besteld uit Japan en nooit btw hoeven betalen. Toeval dat alle pakketten toen doorheen geglipt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Week verder en alleen maar gebeld dat volgens de tracking code het pakket bij ons is afgeleverd!!! :(
Hierop aangegeven dat we echt niets hebben ontvangen.
Ze zouden vervolgens contact opnemen met de bezorger en maandag terugbellen.
Het is nu al weer 2 dagen verder en nog niets gehoord!

Ondertussen geeft aliexpress mijn dispute als 'invalid' omdat zij afgaan op de tracking code en die geeft natuurlijk aan dat het pakket netjes op ons adres is afgeleverd. Wat moet je nu met zoiets? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Hoe lang duurt het eigenlijk?

Ik heb een aantal artikelen besteld en ik verwacht dat het in een doos komt. De waarde is €130,- dus ik verwacht ook dat het niet zomaar door de douane komt.

Besteld op 23-10
De status is nu al een tijdje:

Netherlands
Destination Country
China
Original Country 2016-10-31 03:14:00 The item is ready for shipment
2016-10-26 19:00:00 The Item is at the shippers warehouse
2016-10-26 18:15:00 The item is pre-advised

En bij http://www.17track.net/en/track?nums=RS

Het RS nummer gecheckt, zelfde verhaal.

RS629.......NL
In Transit
Netherlands(PostNL International Mail)
Unknown
Latest Event -- 2016-10-31 03:14 The item is ready for shipment
Destination Country
Origin Country - Tracking Consuming: 908 ms
2016-10-31 03:14 The item is ready for shipment
2016-10-26 19:00 The Item is at the shippers warehouse
2016-10-26 18:15 The item is pre-advised

Volgens de verkoper zijn er vertragingen vij Chinese customs. Geloof er geen reet van, volgens mij wachten ze gewoon op een volle container..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb nog een envelopzending van 14-10 die ook nog ergens in China ligt.

edit: Had het eerder moeten zeggen. Het is blijkbaar net binnengekomen.
Die tracking bij aliexpress zegt dus ook niet veel.

[ Voor 46% gewijzigd door M a r c o op 08-11-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@bord4kop: zie mijn post verderop in dit draadje: bewaar je RSxxNL code in de postnl app. Je krijgt vanzelf bericht wanneer hij in NL te tracen is (middels push notificatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Thanks!

Zal ik doen, goeie tip!

Heb wel vaker wat besteld, maar zo lang voordat er uberhaupt iets gebeurde zag ik nog niet eerder.
Het is vreemd (triest) dat er sinds 23 oktober de order nog steeds geen meter is opgeschoten :'(

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:50

Chocoball

瞧好吧!

Bij mijn zending krijg ik de volgende status:
Receive item at delivery office (Inb)
Zoekopdrachten in dit topic en via Google leveren niks bruiksbaars op. Iemand bekend met deze melding en enig idee welk "delivery office" hier bedoeld wordt is dat het sorteercentrum of het lokale Postnl punt waar je je zendingen normaal ophaalt?

Edit Via internationalparceltracking van Postnl erachter gekomen dat hiermee sorteercentrum bedoeld wordt:
Parcel received and in sorting process
Shipment sorted at sorting centre

[ Voor 23% gewijzigd door Chocoball op 08-11-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@Chocoball: same for you... zet je RS of RC code ff in jouwpostnl of app.
Hij geeft daar zolang hij nog niet te tracen is, de melding dat hij het niet kan vinden. Maar bewaar de code wel op jouwpostnl, je krijgt vanzelf (push) bericht.

[ Voor 52% gewijzigd door Get!em op 08-11-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 09:01

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ohja leuk, ik wacht al weken op mijn pakketje, maar 17track gaf geen info aan. International tracking van PostnL wel, en wat blijkt, er was zogenaamd niemand thuis (weet zeker dat ik dat wel was, maar oke), en naar het postNL punt gestuurd in de buurt. Net zoals meerdere mensen in dit topic heb ik geen briefje ontvangen waardoor ik er pas net achter kom. Het PostNL punt heeft zo te zien dat pakketje weer retour gestuurd naar Postbus 99054 in Den Haag, wat volgens Google 'onbestelbare post" van PostNL is.

Hopen dat ik nog mijn pakketje kan claimen, en niet onderweg is naar China...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

The Inquisitor schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:24:
Hopen dat ik nog mijn pakketje kan claimen, en niet onderweg is naar China...
Hierop terugkomend: het pakketje krijg ik dus mooi niet terug, deze hebben ze (denken ze zelf) terug naar China gestuurd, maar niemand weet het natuurlijk zeker. PostNL doet hier niets aan, behalve een 'klacht registreren' dat de postbode geen briefje in mijn bus heeft gedaan, maarja hier heb ik natuurlijk niets aan. Nu moet ik ook nog zorgen dat ik mijn geld terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij mij wordt altijd weer aan de deur bezorgd door TNT. De laatste keer dat ik naar het postbezorgpunt moest, is alweer een paar maanden geleden. Zijn ze weer gestopt met dat systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

koelkast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:27:
Bij mij wordt altijd weer aan de deur bezorgd door TNT. De laatste keer dat ik naar het postbezorgpunt moest, is alweer een paar maanden geleden. Zijn ze weer gestopt met dat systeem?
Nou nee, staat in mijn reactie hierboven dat het was afgeleverd bij een postNL punt, en aangezien ik die dag thuis was, is er ook geen poging gedaan om het aan huis te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
The Inquisitor schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:31:
[...]

Nou nee, staat in mijn reactie hierboven dat het was afgeleverd bij een postNL punt, en aangezien ik die dag thuis was, is er ook geen poging gedaan om het aan huis te bezorgen.
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

--

[ Voor 100% gewijzigd door The Inquisitor op 15-11-2016 13:54 . Reden: tweakers down storing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik snap 'm al. Ik reageerde niet op jou, en jij wel op mij :)
Zie mijn post als losse post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

koelkast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:01:
[...]

Ik snap 'm al. Ik reageerde niet op jou, en jij wel op mij :)
Zie mijn post als losse post...
:)

Al met al; ze zijn niet opgehouden met dat systeem, althans niet hier. Maar er zit gewoon geen enkele logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
koelkast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:27:
PostNL denk ik?

Wat ik las is dat ze alles tot de grootte van een schoenendoos met de postbezorger mee doen nu. Ik kreeg mijn laatste pakketjes ook allemaal in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:15:
[...]

PostNL denk ik?

Wat ik las is dat ze alles tot de grootte van een schoenendoos met de postbezorger mee doen nu. Ik kreeg mijn laatste pakketjes ook allemaal in de bus.
Inderdaad, PostNL. Ik denk toch wel wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
koelkast schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:45:
[...]

Inderdaad, PostNL. Ik denk toch wel wat handiger.
Niet in de laatste plaats omdat ze het op een geven moment maar een week lieten liggen en die briefjes ook nog eens vaak niet op tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Waar lees je dat dan?
Enne, hoe gaat een gewone postbezorger een pakket ter grootte van een schoenendoos door de brievenbus persen? :+

Vandaag kwam de PostNL pakjesman met een dikke grijze plastic zak uit China die een alu inbouwbehuizing bevatte. Goed verpakt en snel geleverd (weekje tussen bestellen en afleveren)
De PostNL brievenbus man/vrouw gooide ook nog eens een aantal bruine papieren enveloppen door de brievenbus waar allerlei elektronica grut in zat. Sommigen enveloppen waren wel groter dan 1 A4tje en bevatte slechts 1 minuscuul onderdeeltje. Zeker nieuwe verpakkingstrategie van Banggood? >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ehtweak schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:30:
[...]

Waar lees je dat dan?
Enne, hoe gaat een gewone postbezorger een pakket ter grootte van een schoenendoos door de brievenbus persen? :+
PostNL medewerkerstopic op Fok!

Niet. Maar ik zal je een geheimpje vertellen, postbodes kunnen ook aanbellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

418O2 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:38:
[...]

... postbodes kunnen ook aanbellen :o
Da's dan nieuw. Alhier nog nooit meegemaakt.
Maarre, dat kost toch enorm veel (extra) tijd, al dat aanbellen versus gewoon door de brievenbus doen? En, hebben ze ook een scanner, net zoals de pakjespersoon?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Mijn defecte dashcam die begin september is opgestuurd is daar aangekomen en defect bevonden. Krijg een nieuwe teruggestuurd via Yun express. Iemand bekend met deze leverancier en de levertijden?

In het algemeen heb ik het idee dat de levertijden steeds langer zijn geworden... bestel ik te veel dat PostNL al mijn pakketjes gaat nacheken of zow?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ehtweak schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:54:
[...]

Da's dan nieuw. Alhier nog nooit meegemaakt.
Maarre, dat kost toch enorm veel (extra) tijd, al dat aanbellen versus gewoon door de brievenbus doen? En, hebben ze ook een scanner, net zoals de pakjespersoon?
Dat kost tijd ja, maar dat kost een pakketbezorger ook tijd. Er komt natuurlijk steeds minder briefpost en meer pakketten. Zo kan je dat wat beter verdelen over de pakket en post dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:41
De kwaliteit wordt echter wel weer onvoorspelbaarder. Een van m'n laatste China-bestellingen werd afgeleverd door de briefpostbezorger. Deze belde aan en streepte het af op een papieren lijst. Dit terwijl het ook door de brievenbus had gepast en zeker weten in m'n pakketbus 8)7

Een andere China-bestelling heeft (volgens de tracking) er ruim een maand over gedaan om van het destination airport (neem aan in NL) naar m'n huis te komen. Geen idee hoe een kleine platte enveloppe met een inhoud van 1-2 euro zo lang onderweg kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wo 2 nov.12:27 NL Antwoord met informatie voor import aangifte ontvangen
Is dit nog een normale termijn dat een zending nog bij de douane zit nadat ze het reactieformulier ontvangen hebben?

Volgens PostNL wel bang maar vrees ergens dat ie allang en breed op een of ander (veel keus hier) postpunt ligt en nu na 2 weken wel retour zal gaan.

Edit 26-11 nog maar een mailtje achteraan gedaan naar mailadres waar de gegevens heen moesten of ze zo alles hadden. Dag later zit ie wel in de verwerking en komt nu vandaag.

Edit 27-12 laat maar, nu is het adres ineens onbekend en is de melding retour afzender. Complete onzin en ben goed kwaad op PostNL.

[ Voor 30% gewijzigd door sambalbaj op 27-11-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:54
1 maand geleden twee bestellingen gedaan via aliexpress.
Vandaag kreeg ik voor het eerst een resultaat op https://www.internationalparceltracking.com/#/search voor 1 pakket, deze is afgeleverd op n afleverpunt in de buurt, al op 25 oktober.
Dit terwijl het afleveradres op mn werk is waar van 8 tot 5 de receptie bezet is, ook geen briefje achter gelaten. Het bekende verhaal denk ik zo.

Op het afleverpunt wist de meneer mij te vertellen dat het pakket weer retour gegaan is, deze blijven maximaal twee weken liggen.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, direct n dispuut aanmaken bij de verkoper en geld terug vragen of deze opnieuw laten versturen?

Volgens de track en trace is hij afgeleverd maar krijgen ze dat in China dan ook te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Grote vraag blijft:
Al die pakketjes, die nooit afgehaald worden, en volgens PostNL weer retour China gaan; is dat echt zo?

Want terugsturen kost ook geld en (logistieke) moeite en gedoe. Dus waarom doet PostNL niet wat meer moeite om het pakje hier in NL gewoon af te leveren? Lijkt me dat al dat retourgedoe nou ook niet bepaald 'gratis' is...

Of denk ik nu te klantvriendelijk en te logisch? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:54
Volgens postnl ligt het pakket er dus wel nog, als ik met het sreta tracking nummer daar heen ga moeten ze het kunnen vinden...

Wel n klacht ingedient voor het niet afgeven van briefje niet afgeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41
Wat betreft de pakjes die niet afgehaald worden - ik kende een opkoper die Chinese troep voor dumpprijzen opkocht en weer doorverkocht, in ieder geval van banggood. Begin dit jaar is hij ermee gestopt, omdat het weinig geld opleverde. Ik weet niet waar de goederen vandaan kwamen, maar ik denk dat het voor een groot deel niet afgehaalde pakjes betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30
edit: verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door dcell op 18-11-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

exelletor schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:17:
Wat betreft de pakjes die niet afgehaald worden - ik kende een opkoper die Chinese troep voor dumpprijzen opkocht en weer doorverkocht, in ieder geval van banggood.
Wow! 7(8)7 M.a.w. (volgens jouw verhaal) worden de niet opgehaalde pakjes dus eigenlijk gewoon weggefl*kkerd?

Of kan iemand bevestigen dat al die kleine en grote(re) Aziatische niet-afgehaalde pakjes, idd keurig terug gaan naar het land van oorsprong?

Wat betreft bezorging door PostNL:
De afgelopen twee weken was ik ff in de waan dat het weer goed ging met pakjes thuis bezorgen. Nou niet dus. :N
Deze week heeft de pakjesman-met-de-grote-bestelbus al diverse zendingen bezorgd, die met tracking waren, waarvoor niet getekend hoefde te worden. Één daarvan was een mini envelopje van een paar gram die 'ie zo door de brievenbus stopte. Maar ook de postbode-mevrouw-die-met-goed-gevulde-fietstassen-rondrijdt stopte een aantal envelopjes door de brievenbus. Maar diezelfde fiets-postbode kwam ook 's-avonds nog een keertje terug om een dikker pakje af te geven. (?) Met een nieuw type handscanner (zonder touchscreen pennetje), waar ik wel voor moest tekenen.

Zojuist ging ik eens op zoek naar de tracking van andere zendingen; en wat blijkt? Er is toch ook weer wat onderweg naar de lokale (nou ja, 5km verderop) supermarkt... 8)7
En geen briefkaartje in de bus dat er iets zou liggen/onderweg zou zijn. :-(

Ontvanger
• [mijn straat]
• [mijn stad]
• [PC]
• Nederland
Afleveradres
• Jumbo
• [straat Jumbo]
• [mijn stad]
• [PC]
• Nederland
Tracking gebeurtenissen
• Datum Tijd Plaats Status
• vr 18 nov. 08:24 NL Bezorger onderweg naar PostNL locatie
• vr 18 nov. 07:53 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
• do 17 nov. 20:38 NL Zending is ontvangen door PostNL
• do 17 nov. 20:36 Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
• do 17 nov. 20:34 NL De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag
• do 17 nov. 20:33 NL Zending is ontvangen door PostNL
• do 17 nov. 20:33 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
• wo 16 nov. 12:45 NL Ontvangen in land van bestemming

Met daaraan vooraf de Chinese tracking:

2016-11-10 17:05 Guangzhou Terminal, leave the
2016-11-10 17:05 Guangzhou Terminal, left hand navigation
2016-11-10 16:40 Guangzhou Terminal, arrival
2016-11-09 18:07 Exchange Bureau in Guangzhou, have been exported directly
2016-11-09 15:14 Exchange Bureau in Guangzhou, have been exported to open
2016-11-09 14:08 Dongguan city post office parcel mail processing center, left, next stop "Center of Dongguan"
2016-11-09 14:07 Post Office parcel mail processing center in Dongguan, has
2016-11-09 14:05 Post Office parcel mail processing center in Dongguan, has received send

Het blijft bijzonder. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:27
verrassend, via guangzhou gaat het allemaal veel sneller dan via shengzhen. Via guangzhou heb ik het al binnen 1.5 week en die andere pakketjes via shengzhen zijn nog spoorloos. Hier bezorgd postnl gewoon nog aan huis trouwens.. heel af en toe maar een afhaalpunt

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:06
Weer een nieuwe manier van bezorgen:

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/aem8bwtv3/2016_11_24_17_36_43.jpg

Het pakje open trekken en alles los door de brievenbus werken 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Anoniem: 235591

Ik ga straks thuis ook maar eens kijken of ik mijn twee pakketjes kan traceren. Beiden zijn ze China uit volgens Aliexpress maar voor de rest ontbreekt ieder spoor. Ik ga proberen de pakketjes te traceren met link van mauriceho84, of iemand moet een beter idee hebben. Ik heb voor één van de pakketjes al 14 dagen verlengt en de verkoper meer ruimte gegeven. Baal er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-12-2022

-LvD-

mét streepjes!

Excuses als het al eerder is gevraagd, maar ik heb geen bericht van postnl gehad dat ik mijn pakketje op kon halen, en die is nu retour naar china. Pakketje was besteld bij AliExpress. Wat is nu de beste manier om te zorgen dat ik niet opdraai voor de verzendkosten als het pakketje opnieuw uit china moet komen? Moet ik naar PostNL omdat die me niet hebben verteld dat het pakketje klaar lag, of naar de verkoper omdat die verantwoordelijk is voor het verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Heb een niet thuiskaart in de bus van DHL. Afzender is B2C Europe. Is dit een transporteur die bulkzendingen verder verstuurd uit China? Kan me niet herinneren wat ik anders moet krijgen...

Edit: ja dus. Was een pakketje wat vanuit China via YunExpress is verstuurd. Dus ter info: pakketjes van Yun Express gaan via DHL.

De tracking:
NL, Niet thuis, opnieuw
2016-11-25 03:32

NL, Gesorteerd met voormelding
2016-11-24 16:10

AMSTERDAM AIRPORT, Custom clearance completed.
2016-11-24 08:32

AMSTERDAM AIRPORT, Custom clearance processing.
2016-11-22 06:24

AMSTERDAM - NETHERLANDS, Arrived at AMSTERDAM AIRPORT
2016-11-20 05:36

HONGKONG - HONG KONG, Departed Facility in HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT
2016-11-18 15:00

HONGKONG - HONG KONG, Arrived at Sort Facility HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT
2016-11-17 15:41

SHENZHEN, Departed Facility in SHENZHEN
2016-11-17 07:37

Arrived at Sort Facility
2016-11-07 11:14

Shipment information received

[ Voor 70% gewijzigd door Henkie-Jan op 26-11-2016 09:40 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Inmiddels hier van 4 pakketjes uit China er uiteindelijk 3 binnen gekregen.
2 tablet hoezen via aliexpress standard shipping. 1e is 'kwijt'geraakt door de bezorger van PostNL, 2e poging is wel aangekomen. Bezorger had er zelf voor getekend en hem door de brievenbus gejast.. tracker werkt via aliexpress shipping tot aan de deur.

2 kinderjurkjes via China Post, duurde bijna 5 weken, in dit geval kregen we een briefje in de bus dat we het pakket op konden halen bij het postnl punt 4km verderop. Tracker werkt maar tot aan de grens China, daarna kan je het pakket niet meer volgen.

1 klein pakketje via de post, deze is letterlijk niet te traceren, kwam na ca. 4 weken aan, direct in de post.

(Overigens hadden we ook een pakket binnen NL besteld, deze is ook door bezorger uit de doos gehaald en vervolgens is het boek en de verpakking los door de gleuf geduwd.).

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 26-11-2016 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik stel voor dat we elke keer dat we idioot ver moeten reizen om een pakje op te halen, terwijl de bezorger die dag gewoon bij je in de straat was een klacht indienen bij PostNL.

Er is een mogelijkheid tot het indienen van een klacht op de volgende pagina:
https://www.postnl.nl/kla...t/Pakket%20niet%20bezorgd

We kunnen hier wel lekker tegen elkaar aan blijven klagen, maar dat lost niets op.

Mijn motivatie waarom ik het klachtwaardig vind:
- ik bestel niet voor niets een pakketje op mijn thuisadres
- de bezorger kwam van de week nota bene bij een leeg huis omdat ik een pakje bij zo'n ophaalpunt aan het halen was. 8)7
- Qua efficiency is het kansloos: allerlei klanten extra laten reizen terwijl je bezorger al in de straat was
- Het betreft, zover ik begrijp, een conflict tussen PostNL en de internationale post- en pakketregels. Dat is niet ons probleem, maar dat van PostNL. Dit lijkt een soort zelfbedachte buitenlandse-post-straf. We kunnen ook stoppen met pakjes bestellen, hebben ze geen zak meer te doen.
- De willekeurig van afhaalpunten, pakjes en onsamenhangende levertijden. Chinese concullega's van PostNL zijn inmiddels betrouwbaarder dan hun westerse collega's hier.

Als het qua geld niet uit kan, moeten ze dat oplossen en niet hun werk weigeren te doen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zou het nog uitmaken waar je woont? Ik woon in een relatief klein dorp (15.000 inwoners) en alles komt tot nu toe goed aan, waarvan 90% wordt thuisbezorgd, al dan niet via de postbode op de fiets of per bestelbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-06 20:56

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Lord_Dain schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:16:
(Overigens hadden we ook een pakket binnen NL besteld, deze is ook door bezorger uit de doos gehaald en vervolgens is het boek en de verpakking los door de gleuf geduwd.).
Hoe weet je zo zeker dat dit door de bezorger gedaan is, had hij/zij dat er op geschreven?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drie maanden in Duitsland gewerkt voor de DPD en ja dit gebeurt vaak zat. Een pakketje dat blijft liggen in het depot kost geld. Een zzp-er verdient per afgeleverd pakket. 1+1=2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nou fantastisch:

8 september besteld
25 oktober in NL
1 november vraag douane
2 november documenten gemaild
25 november vrijgegeven
26 november 'adres onbekend' retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Ik had weer wat. Ik was gister niet thuis, briefje in de bus, ligt bij de Plus. In mijn postnl app staat inderdaad ligt bij de Plus, dacht haal het morgen op. 's Avonds kijk ik op de app of er nog nieuwe pakketjes onderweg zijn. Staat er dat mijn pakketje om 22.14 is opgehaald bij de plus. Erg raar, Plus gaat om 20.00 dicht. Er moest ook voor getekend worden, geen handtekening te zien in de app. Ik ging vanochtend naar de Plus, pakketje lag daar dus, maar kon dus niet gescand worden, omdat ie volgens Postnl al opgehaald was. Gelukkig lag hij daar, maar als ie er niet was, hoe moet je dan bewijzen dat je hem niet opgehaald hebt, de afzender krijgt ook te zien dat ie afgehaald is.

Op Postnl facebook regent het ook klachten over bezorgers, tijden, etc. niet te geloven dat zo'n bedrijf zo weinig actie onderneemt, terwijl hun reclame uitingen anders doen geloven. Tuurlijk, het kan eens fout gaan, maar het is tegenwoordig wel schering en inslag. Briefje in de bus, terwijl je gewoon thuis bent, pakketjes in de kliko, voor de deur, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook weer een opmerkelijke actie van PostNL.

Artikel besteld via EU Warehouse van BG. (bijna 2 weken geleden)
Normaliter is dat er binnen een paar dagen. Dit keer, wachten, wachten, wachten.
Tracking nummer geeft als status: "NL Zending is ontvangen door PostNL"
Alleen WAAR, staat er niet bij. (?)

En dan, een paar dagen later: "NL Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd"

Vanochtend ineens afgeleverd door de PostNL pakjesman. Er moest zelfs voor getekend worden. Maar de tracking status is nog steeds: "NL Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd"
8)7

Volgens mij is het logistieke traject bij PostNL niet helemaal onder controle, of liever gezegd, helemaal niet... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Wasabi! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:56:
Ik had weer wat. Ik was gister niet thuis, briefje in de bus, ligt bij de Plus. In mijn postnl app staat inderdaad ligt bij de Plus, dacht haal het morgen op. 's Avonds kijk ik op de app of er nog nieuwe pakketjes onderweg zijn. Staat er dat mijn pakketje om 22.14 is opgehaald bij de plus. Erg raar, Plus gaat om 20.00 dicht. Er moest ook voor getekend worden, geen handtekening te zien in de app. Ik ging vanochtend naar de Plus, pakketje lag daar dus, maar kon dus niet gescand worden, omdat ie volgens Postnl al opgehaald was. Gelukkig lag hij daar, maar als ie er niet was, hoe moet je dan bewijzen dat je hem niet opgehaald hebt, de afzender krijgt ook te zien dat ie afgehaald is.

Op Postnl facebook regent het ook klachten over bezorgers, tijden, etc. niet te geloven dat zo'n bedrijf zo weinig actie onderneemt, terwijl hun reclame uitingen anders doen geloven. Tuurlijk, het kan eens fout gaan, maar het is tegenwoordig wel schering en inslag. Briefje in de bus, terwijl je gewoon thuis bent, pakketjes in de kliko, voor de deur, etc.
Je KAN het simpelweg niet bewijzen. Zelfde verhaal had ik met het pakket waarvoor getekend moest worden, wat zogenaamd om 15:04 zaterdags afgeleverd was op ons adres. Bij ons geen pakket, ook niet bij buren, niemand de PostNL bus gezien en wij waren gewoon thuis die middag.
Als je dan meldt bij POstNL dat je het pakket echt niet hebt gehad, wordt er met wat geluk na 3 weken echt actie ondernomen. Tegen die tijd is de postbode al láng vergeten welk pakketje het was waar het over gaat (duhhhh). Ik heb zelfs zo vaak geklaagd dat de betreffende postbezorger meerdere keren bij zijn meerdere moest uitleggen wat er gebeurd is.
- eerste keer had hij het via de postbus bezorgd (tegen zijn teamleider)
- op straat aangesproken en toen kwam er alleen onzin uit 'dat is vreemd.' x 100 keer
- tweede keer wist hij het niet meer (tegenover zijn teamleider).

Daarna heb ik de beste bezorger nooit meer gezien. Het is nu een jonge Marokkaanse gast die tot op heden 100% score heeft gehaald met bezorgen van de pakketten, zo zie je maar dat bepaalde vooroordelen ook niet kloppen ;)

Anyways, nooit meer excuus gehad of de echte reden gehoord w.b. dat ene pakketje wat nooit bij ons is bezorgd, maar ik heb wel een vermoeden als de beste bezorger al binnen 5 weken met de noorderzon vertrokken is bij postNL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Ja en nee. >:)
Gisteren nog een miniem pakje wat door de pakjesman (met grote PostNL bus) afgegeven werd.
Vandaag, hele dikke pakken (bollen met haakwol) die absoluut niet door de brievenbus passen, werden afgegeven door de (brievenbus)postvrouw (met fiets). Ze belde aan en overhandigde me een stapel met diverse grote en kleine pakjes (eentje heel klein, andere fors groter dan een schoenendoos)

M.a.w. de logica is weer ver te zoeken... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
ehtweak schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:12:
[...]

Ja en nee. >:)
Gisteren nog een miniem pakje wat door de pakjesman (met grote PostNL bus) afgegeven werd.
Vandaag, hele dikke pakken (bollen met haakwol) die absoluut niet door de brievenbus passen, werden afgegeven door de (brievenbus)postvrouw (met fiets). Ze belde aan en overhandigde me een stapel met diverse grote en kleine pakjes (eentje heel klein, andere fors groter dan een schoenendoos)

M.a.w. de logica is weer ver te zoeken... 8)7
Ik weet dat in deze drukke tijd de postbezorgers ook pakketjes mee krijgen in sommige regio's. daar kan het ook aan liggen :)

Ik had trouwens een pakketje wat bij een afhaalpunt lag, die konden ze niet vinden :( Was weer zo'n kastje muur verhaal en op dag 2 dat ik bij het afhaalpunt stond was ik het zat, na goed zoeken lag het niet bij de pakketjes maar bij de post :F Dus uiteindelijk gevonden, maar het zou maar weer teruggestuurd worden, dan kon ik weer opnieuw beginnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De logica is inderdaad ver te zoeken.

Ik verwacht nog circa 20 pakketjes, maar tot nu toe is elke dag mijn brievenbus leeg :D Dus ben benieuwd of ze straks allemaal tegelijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Dit is nu de 2de keer (eerste keer een BMS voor lipo's) en nu een weer een doodgewone vishengel dit krijg ik te zien bij alie
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/swx1g3.png

ik kreeg eerst een melding van Alie 29-11 of ik Confirm Delivery van deze order.
Bij Alie staat deze order info
[url]Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2cdtz4p.png[/url]

ik heb dus niks ontvangen

Wat K.U.T. bedrijf dat post nl, het is echt om te janken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier gaat het ook helemaal mis met ee aantal 11-11 bestellingen en later van aliepress. Pakketten die 'Failed to deliver' zijn, die blijkbaar bij het post.nl punt liggen. Pakket "Delivery Succesful" die blijkbaar op het afhaalpunt liggen.

Een hoop pakjes die met de postbezorgerster zijn meegegeven. Terwijl de pakjesbezorger steeds met maar een of twee ipv tien pakketten bij mijn flat staat.

Een paar maanden geleden ook een leuke, zending die op het afhaalpunt zou liggen, een zending waar ik niets vanaf wist, en daar dus ook niet vindbaar was.

Tot nu toe is het verder wel altijd goed gegaan. Dit verbaast mij dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Achja volgens mij loopt het overal mis. Heb ook bij een pakketje gehad waarbij ik een dispute had aangemaakt bij AliExpress, die ik verloren heb omdat het pakketje afgeleverd zou zijn (nooit iets ontvangen). Ook twee keer naar het postophaalpunt geweest waar normaal alles aan komt, daar lag ook niks. Ging gelukkig maar om een paar euro, maar toch klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ach ik heb de afgelopen maand al van alles meegemaakt met PostNL, zowel China als anderen.

Na 3 weken retour China vanwege adres onbekend.
Ik weet dat er getekend moet worden, vraag daar nog naar bij afleveren (hoeft niet) maar er staat wel een vage krabbel.
Zending krijgt rood kruis niet afleveren want legitimatiebewijs zou niet kloppen (onzin), samen met bezorger nogmaals gecontracteerd en levert het ondanks melding wel uit (top!).
Woensdag melding zending in 2 delen bezorgd. Niet, was ook thuis en had dat heus gehoord. Deel 1 kwam donderdag, deel 2 vandaag. Vraag nog naar een zending die al de hele week een dag verschuift, kijkt nog eens in bus en ja hoor gevonden.

Ik overweeg voortaan winkels vanaf half oktober de voorkeur te geven die niet PostNL gebruiken, dat is gewoon een minpunt voor de winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:45
Iemand dit al eens meegemaakt? Kreeg vanmorgen plotseling van Aliexpress een mail of ik de delivery wilde confirmen, maar....ik heb nog niets.

De T&T zegt het volgende:
2016-12-03 11:14:00 Delivered
2016-12-03 10:41:20 Delivery attempted, unsuccessful
2016-12-03 10:40:00 【8】Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2016-12-02 09:40:00 【8】Arrival at Processing Center (Country code: NL)
2016-12-02 09:40:00 Arrival at transit country
2016-12-02 08:27:00 Arrive at destination county
2016-11-19 22:14:59 【8】Despatched to overseas (Country code: NL)

Ik laat alle pakketjes op mijn werk afleveren, maar daar was zaterdag ook niemand. Ook dat er een half uur tussen de unsuccessful en successful zit is toch erg vreemd?
Of zou het nu bij de Jumbo hier in de buurt liggen, dat ik nog een kaart moet krijgen dat ik het daar op kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

2x failed delivery, misschien ook naar die Postbus blabla van PostNL waar mijn pakketje ten onrechte is heen gestuurd en waar ze geen administratie bijhouden en alles retour afzender sturen.

Of bij de lokale Jumbo idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Normaal worden pakketjes gewoon netjes afgeleverd hier.
Heb wel eens eerder meegemaakt dat het bij de jumbo lag, maar dan lag er een kaart in de bus incl foto van het pakket. Dat is nu niet het geval.

Ik wacht het nog wel even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Wat een gekloot. Gister groot pakket bij de buren afgeleverd. Geen briefje in de bus. Gelukkig een aardige buurvrouw die het af kwam leveren, je zal maar ruzie met de buren hebben en geen briefje krijgen.

Van de week ook een aangetekende pakket waarvoor geadresseerde moet tekenen bij de buren afgegeven zonder handtekening, in de app pas aangegeven dat ie om 23.22 was afgeleverd, terwijl het 's middags bij de buren is afgeleverd. |Ze komen altijd lijkt het wel, als je de kinderen van school haalt, of een grote boodschap doet.

De vorige bezorger was een topper, maar die moet in een andere wijk rijden.
Het is onvoorstelbaar dat er niet serieus met klachten wordt omgegaan, zie discussies op PostNL facebook, en ook die laconieke antwoorden van ze. OK, klantenservice mag de shit opvangen en als boksbal dienen om afgezeken te worden, ook niet leuk.

[ Voor 23% gewijzigd door Wasabi! op 06-12-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

(ik heb de vraag al eens eerder gesteld en er ook naar gegoogled, maar kan het niet vinden)

Al die niet-afgeleverde pakjes; gaan die nou echt terug naar China (lijkt me logistiek en financieel nou niet bepaald 'handig'), of 'verdwijnen' die gewoon?
Iemand met inside informatie? >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ehtweak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:11:
[...]

(ik heb de vraag al eens eerder gesteld en er ook naar gegoogled, maar kan het niet vinden)

Al die niet-afgeleverde pakjes; gaan die nou echt terug naar China (lijkt me logistiek en financieel nou niet bepaald 'handig'), of 'verdwijnen' die gewoon?
Iemand met inside informatie? >:)
Sommige wel, anderen hebben een return-adres in Schiedam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat was de vraag niet... ;)
Een postbusnummer in Schiedam staat er al sinds jaar en dag op al die pakjes.

De vraag IS: waar belanden al die pakjes die niet bezorgd worden? M.a.w. nadat de lokale supermarkt ze weer terugstuurt/dumpt richting PostNL? Of is dat postbusnummer in Schiedam soms het adres van een Chinese vuilnisbelt? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ehtweak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:17:
Dat was de vraag niet... ;)
Een postbusnummer in Schiedam staat er al sinds jaar en dag op al die pakjes.

De vraag IS: waar belanden al die pakjes die niet bezorgd worden? M.a.w. nadat de lokale supermarkt ze weer terugstuurt/dumpt richting PostNL? Of is dat postbusnummer in Schiedam soms het adres van een Chinese vuilnisbelt? ;)
Ze gaan dus óf terug naar china, of naar die postbus. Of wil je impliceren dat PostNL ze houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is nog geen concreet antwoord op de vraag... (ik zal het wel niet duidelijk genoeg vragen) :?
Ik impliceer niks, ik vraag het juist...
(lijkt me trouwens een interessant uitzoek onderwerp voor de KVW)

-pakje gaat terug naar Schiedam, en dan? Waar blijft het dan? Wat gebeurt er mee?
-pakje gaat terug naar China? Geloof je het zelf? ik niet Al die grijze jiskefetplastic zakkies, hoppa, de container in en terug naar China????

M.a.w. is er iemand die daar werkt of daadwerkelijk gezien heeft wat er nou precies gebeurd met al dat kleine (en grote) grut?

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 06-12-2016 10:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:05

Mimiix

Professioneel Prutser

Wasabi! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:56:

Ik denk dat die medewerker de verkeerde heeft gescanned dan ;)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Man man man wat is die chatapp op de website van PostNL toch slecht. Alle medewerkers bezet? Je wordt niet achter in de rij gezet maar gewoon het venster uit gedonderd, en als je het daarna opnieuw wil proberen moet je alle velden opnieuw invullen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het is niet heel ingewikkeld.

Het adres:
Postbus 7xxx
3109 AA Schiedam

Is een algemeen internationaal / europees postbus voor internationale retouren. Het bedrijf hierachter is Spring GDS. Dit is een postsamenwerkingsverband waar PostNL ook in zit.

Het levert aan bedrijven een centraal retour-adres service voor internationale zendingen.

http://www.spring-gds.com.../internationale-retouren/

Het wordt gebruikt door vele bedrijven en instanties, niet alleen china, maar bijv ook buitenlandse belastingdienst (UK) en vele internationale internetwinkels in Europa.

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 06-12-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erasmo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:44:
Man man man wat is die chatapp op de website van PostNL toch slecht. Alle medewerkers bezet? Je wordt niet achter in de rij gezet maar gewoon het venster uit gedonderd, en als je het daarna opnieuw wil proberen moet je alle velden opnieuw invullen.
Op twitter (en vast facebook ook) is de webcare ook erg goed. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zit niet met een persoonlijk account op Twitter of Facebook en je kan ze niet DM-en op Twitter. Heb geen zin om mijn openbare Twitter feed te vervuilen met onbelangrijke tweets @postnl of ze me alsjeblieft wat aandacht willen schenken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Erasmo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:53:
Ik zit niet met een persoonlijk account op Twitter of Facebook en je kan ze niet DM-en op Twitter. Heb geen zin om mijn openbare Twitter feed te vervuilen met onbelangrijke tweets @postnl of ze me alsjeblieft wat aandacht willen schenken.
Je kan ze gewoon DM'en hoor? Anders even vragen of ze je willen volgen. Je kan ze zelf volgen en gelijk muten, dan zie je verder ook niets van ze

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 06-12-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Get!em schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:44:
Het is niet heel ingewikkeld.

Het adres:
Postbus 7xxx
3109 AA Schiedam

Is een algemeen internationaal / europees postbus voor internationale retouren. Het bedrijf hierachter is Spring GDS. Dit is een postsamenwerkingsverband waar PostNL ook in zit.

Het levert aan bedrijven een centraal retour-adres service voor internationale zendingen.

http://www.spring-gds.com.../internationale-retouren/

Het wordt gebruikt door vele bedrijven en instanties, niet alleen china, maar bijv ook buitenlandse belastingdienst (UK) en vele internationale internetwinkels in Europa.
Allemaal leuk & aardig; maar op de vraag WAT er nou daadwerkelijk gebeurt met de China zendingen die retour gaan, heb ik nog steeds geen antwoord... |:(
Ze gaan naar Schiedam (of niet), en dan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ehtweak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:00:
[...]

Allemaal leuk & aardig; maar op de vraag WAT er nou daadwerkelijk gebeurt met de China zendingen die retour gaan, heb ik nog steeds geen antwoord... |:(
Ze gaan naar Schiedam (of niet), en dan?
Niet zo drammen joh.
En waarom zou iemand hier dat weten? Bel ze anders op en vraag het. Of Google een beetje i.p.v. stééds je vraag te herhalen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Hier voor het eerst dus ook een pakketje meegegeven aan de gewone postbezorger. was niet thuis.. maar ik heb geen idee welke van de 13 pakketjes het is haha. :9 er staat een 3SLOCA code op maar nergens te tracken. Iemand enig idee of dat sowieso nog te tracken valt vandaag of morgen? Ben sowieso benieuwd of het afhaalpunt weer werkt want laatst hadden ze onwijs veel problemen :(

Na postnl gesproken te hebben kon het al opgehaald worden. Mooi, maar het had makkelijk door de brievenbus gepast :o

[ Voor 13% gewijzigd door Nijntje12 op 06-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gelukkig heb ik de chineze trackingcodes nu in de PostNL app gepleurd, en zodoende merkte ik vandaag op dat mijn pakketje al een paar dagen bij het plaatselijke PostNL punt ligt. Top, weer geen briefje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Inmiddels ben ik er ook achter dat mijn pakketje sinds zaterdag bij de Jumbo hier ligt.
Heb m'n chinese t&t code hierin gezet: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Toch fijn, geen briefje in de bus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Als ik weer eens issues heb met de PostNL zet ik het meestal op hun twitter. Om één of andere reden kunnen ze daar altijd van alles zien en van alles regelen. Als maar genoeg mensen dit doen wordt hun Twitter op een gegeven moment zo'n stroom aan negativiteit dat ze er misschien eens wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Gelukkig kreeg ik het zojuist bij de Jumbo probleemloos mee, toch nog goed gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
K*T PostNL, ik verwacht een replacement pakketje uit China voor een defecte camera. Geen info verzoek brief ontvangen. Kom ik erachter dat het al een week bij BVA-SCIP ligt. Heb ook gevraagd of ik opnieuw moet betalen, aangezien het nu een waarde van 0 op de factuur heeft en dat de vorige dus niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
En ja hoor, vandaag lag de kaart in de bus dat mijn pakketje bij de Jumbo ligt.
Fijn om te weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:33
JeroenV_ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:54:
Inmiddels ben ik er ook achter dat mijn pakketje sinds zaterdag bij de Jumbo hier ligt.
Heb m'n chinese t&t code hierin gezet: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Toch fijn, geen briefje in de bus :(
2016-12-08 15:11:00 【8】Product Delivered (Country code: NL)
2016-12-08 09:46:20 Delivery attempted, unsuccessful
2016-12-08 09:45:00 【8】Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
Bedankt voor de tip, hier ook geen briefje in de bus.
Mijn pakketje blijkt bij de lokale AH te liggen.

Edit:
Pakketje binnen, er zat een douane sticker over mijn adres gegevens.

[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 08-12-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Anoniem: 403357 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:11:
Als ik weer eens issues heb met de PostNL zet ik het meestal op hun twitter. Om één of andere reden kunnen ze daar altijd van alles zien en van alles regelen. Als maar genoeg mensen dit doen wordt hun Twitter op een gegeven moment zo'n stroom aan negativiteit dat ze er misschien eens wat aan gaan doen.
Meerdere keren geprobeerd de afgelopen maand maar nooit een reactie gehad via Twitter. Telefoon kunnen ze ook enkel de status aflezen wat jezelf ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De willekeur slaat weer toe: >:)

2 leren riemen besteld via AE. Prijs vrijwel gelijk, grootte gelijk, verschillende verkopers.
Tegelijkertijd besteld en verstuurd (volgens de status op AE).

-Eentje kwam vorige week aan via een briefkaartje in de bus dat ik 'm moest ophalen bij de lokale supermarkt. (terwijl diezelfde dag een heel andere AE bestelling wel door de PostNL pakjesman-met-grote-bestelbus thuisbezorgd werd)

-De andere kwam deze week aan via de gewone (brief)postbezorger, die moest aanbellen, omdat de plastic zak niet door de brievenbus past.
Zelfde soort verpakking, zelfde gewicht, zelfde grootte...
Logica? 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Hier ook zo'n leuk verhaal, ik wacht ook op een pakketje en post nl zegt dat die met de briefpost mee gaat. Met de briefpost. haha, hij past nooit in de brievenbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 838569

De laatste tijd veel pakketten zoek, of weet ik veel wat ermee gebeurt. Eachine VR bril al 6 weken onderweg, aquarium spullen nooit aangekomen evenals een fietslamp
Zijn er meer die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19

13art

Moderator Mobile
Nope, de laatste tijd best het een en ander besteld en afwisselend tussen de 3-5 weken binnen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook hier; levertijden zeer wisselend. Sommige dingen zitten we nu al 6 weken op te wachten en verlengt AE de claim termijn al automatisch tot halverwege februari 2017 (!).

Maar aan de andere kant, ik heb op 15 december een knutselonderdeel via BG besteld en dacht, laat ik eens de PDM, à 0,40 EURO extra, kiezen. En warempel; het werd vandaag al afgeleverd door de PostNL pakjesman. d:)b M.a.w. net iets meer dan 1 weekje levertijd. En ja, het kwam gewoon uit China. (niet eens EU warehouse)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit met een dilemma. Ik heb ruim drie maanden geleden een remote gekocht voor mijn Pentax camera. Track and trace gaf steeds aan dat het nog in China was. Ik heb de verkoper uitstel gegeven voordat ik een dispute gaf. Uiteindelijk wel een dispute aangevraagd en AE heeft bemiddeld en ik heb €2,11 tertuggestort gekregen.

Maar nu komt de postbode aanzetten met de remote. Net, vijf minuten geleden. Wat kan ik doen, zal ik het geld tertugbetalen of het erbij laten. Ik dacht eraan de verkoper een dm te sturen met het voorstel nog een remote te bestellen en dat hij die dan niet hoeft op te sturen. Dan staan we quit dacht ik.

Hoe zouden jullie het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ik zou het eerlijk spelen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk onder het motto 'behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden'. Hoe je dat invult, kan idd op meerdere manieren.
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.