[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.778 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Vind ik ook, dus ik heb hem inmiddels een berichtje gestuurd. Ik bestel er nog een en die hoeft hij da niet op te sturen. Iedereen weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ehtweak schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:16:
Ook hier; levertijden zeer wisselend. Sommige dingen zitten we nu al 6 weken op te wachten en verlengt AE de claim termijn al automatisch tot halverwege februari 2017 (!).

Maar aan de andere kant, ik heb op 15 december een knutselonderdeel via BG besteld en dacht, laat ik eens de PDM, à 0,40 EURO extra, kiezen. En warempel; het werd vandaag al afgeleverd door de PostNL pakjesman. d:)b M.a.w. net iets meer dan 1 weekje levertijd. En ja, het kwam gewoon uit China. (niet eens EU warehouse)
Ah fijn, ik heb op 14 december 2 dingen besteld met de PDM omdat ik het eigenlijk wel voor de kerst wilde hebben. Beide leverbaar en apart verzonden. Op 17 december waren ze verzonden en nu zijn ze vanaf 19 december tot op de dag van vandaag "pre-advised" bij de zowat enige tracker die werkt 8)7

Ik begrijp dat er feestdagen tussen zitten, maar het zijn nu 'al' ruim 8 werkdagen terwijl het ding blijkbaar niet eens op de vluchthaven is in China. Normaal gaat er ook nog wel een dag overheen als de pakketten op de vluchthaven zijn en dan nog 2 dagen voordat het pakket in een distributiecentrum in de buurt is. Ik heb het ook al meegemaakt dat er op de tracker stond dat het nog verzonden moest worden en dat de bezorger opeens voor de deur stond 8)7 overigens werk ik bij de supermarkt waar het bezorgd wordt (want ja, daar dient dit topic eigenlijk voor) en kan ik regelmatig even aan een collega vragen of het er toevallig al ligt. Als het er zaterdag nog niet is ga ik BG contacteren.

Ben eerlijk gezegd nog niet overtuigd van de beslissing van PostNL om de pakketten maar bij een ophaalpunt te droppen. Wat is het nu in godsnaam voor moeite om even langs te rijden ipv postmevrouw die van hier tot Tokyo moet rennen om die domme briefjes in de bus te flikkeren. Collega zei ook al "zal wel zo'n Chinapakket zijn, niet? Ja het is steeds vaker dat mensen hier maar naartoe komen omdat het toch wel erg lang duurt voordat het briefje in de bus zit, maar dat briefje is dan gewoon nooit gekomen en het pakket ligt er al weken".

Van de andere kant, voor een pakket in Nederland mogen we nog steeds 5,95 of whatever aftikken en een pakket wat letterlijk duizenden kilometers moet afleggen kost vaak geen cent. Hoe ze het doen vraag ik me iedere keer af...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:19
kuusj98 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:43:
[...]

Ah fijn, ik heb op 14 december 2 dingen besteld met de PDM omdat ik het eigenlijk wel voor de kerst wilde hebben. Beide leverbaar en apart verzonden. Op 17 december waren ze verzonden en nu zijn ze vanaf 19 december tot op de dag van vandaag "pre-advised" bij de zowat enige tracker die werkt 8)7
2016-12-22 19:00 The item has been processed in the country of destination
2016-12-21 07:05 The item is in transit
2016-12-07 09:55 The item is pre-advised

Pre-advised zegt bij levering met postnl niet zoveel... na de item in transit bericht is het altijd meteen de dag erna in NL :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

kuusj98 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:43:
[...]
Van de andere kant, voor een pakket in Nederland mogen we nog steeds 5,95 of whatever aftikken en een pakket wat letterlijk duizenden kilometers moet afleggen kost vaak geen cent. Hoe ze het doen vraag ik me iedere keer af...
Simpel: internationale postafspraken. PostNL krijgt maar een paar cent voor het bezorgen van die pakketjes, en China Post kost natuurlijk sowieso geen drol, zoals alles in dat land.

PostNL vind ik sowieso maar absurd duur, 7 euro voor een pakketje binnen Nederland... hmm, een pakketje uit de UK naar Nederland kost ook maar iets van 3,x pond (= ~€4,00-4,50), en die maakt een aanzienlijk langere reis vanuit een welvarend land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Een pakketje uit China past niet door de brievenbus, ik krijg een 3S code en een postNL servicepunt waar ik het kan afhalen. De 3S code is onbekend in het systeem en het afhaalpunt kan geen pakketjes op mijn naam vinden. Nu maar gokken wat er uit China niet is aangekomen :F

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

The Inquisitor schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:47:
[...]

Simpel: internationale postafspraken. PostNL krijgt maar een paar cent voor het bezorgen van die pakketjes, en China Post kost natuurlijk sowieso geen drol, zoals alles in dat land.

PostNL vind ik sowieso maar absurd duur, 7 euro voor een pakketje binnen Nederland... hmm, een pakketje uit de UK naar Nederland kost ook maar iets van 3,x pond (= ~€4,00-4,50), en die maakt een aanzienlijk langere reis vanuit een welvarend land.
Je vergelijkt PostNL consumentenprijzen met bulkprijzen van China Post 8)7

Als ik als gewone particulier een normaal formaat pakket opstuur van China naar Nederland ben ik ook zo'n 4 tot 10 euro kwijt als ik het met China Post verstuur.
Verstuur ik het met PostNL vanuit China ben ik nog meer kwijt.

"zoals alles in dat land" |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kenzi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:26:
[...]

Je vergelijkt PostNL consumentenprijzen met bulkprijzen van China Post 8)7

Als ik als gewone particulier een normaal formaat pakket opstuur van China naar Nederland ben ik ook zo'n 4 tot 10 euro kwijt als ik het met China Post verstuur.
Verstuur ik het met PostNL vanuit China ben ik nog meer kwijt.

"zoals alles in dat land" |:(
Ik vergelijk geen bulkprijzen, ik vergeleek UK consumentenprijs met NL consumentenprijs, waaruit duidelijk zichtbaar is dat NL gewoon een stuk duurder is. Snap niet dat je me daarop aanvalt.

4-10 euro vanuit china naar NL is wederom goedkoper dan NL-China, precies het punt dat ik had met mijn UK vergelijking.

En ja, lonen liggen gewoon lager daar 8)7 Kun je wel meteen zo reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:42
The Inquisitor schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:47:
[...]

Hou ook rekening met het gegevens dat er vanuit de Chinese overheid schijnbaar verzendkosten enorm gesubsidieerd worden om maar zoveel mogelijk export volume te hebben. Het kan best zijn dan PostNL meer aan vergoeding krijgt dan dat de consument hier betaald aan verzendkosten vanuit China (natuurlijk niet de 5,95 die hier wordt afgetikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dennism schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:04:
[...]

Hou ook rekening met het gegevens dat er vanuit de Chinese overheid schijnbaar verzendkosten enorm gesubsidieerd worden om maar zoveel mogelijk export volume te hebben. Het kan best zijn dan PostNL meer aan vergoeding krijgt dan dat de consument hier betaald aan verzendkosten vanuit China (natuurlijk niet de 5,95 die hier wordt afgetikt).
Er is geen subsidie voor de verzendkosten. |:(

Er zijn afspraken binnen de Universal Postal Union over de tarieven die er tussen de members gevraagd worden. Die tarieven komen deels tot stand door het traffic volume.
The Inquisitor schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:43:
[...]

Ik vergelijk geen bulkprijzen, ik vergeleek UK consumentenprijs met NL consumentenprijs, waaruit duidelijk zichtbaar is dat NL gewoon een stuk duurder is. Snap niet dat je me daarop aanvalt.

4-10 euro vanuit china naar NL is wederom goedkoper dan NL-China, precies het punt dat ik had met mijn UK vergelijking.

En ja, lonen liggen gewoon lager daar 8)7 Kun je wel meteen zo reageren
PostNL krijgt maar een paar cent voor het bezorgen van die pakketjes, en China Post kost natuurlijk sowieso geen drol, zoals alles in dat land.
En daarmee bedoel je UK prijzen? :?

PostNL krijgt zat centen voor het bezorgen, en China Post kost meer dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kenzi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:08:
[...]

Er zijn afspraken binnen de Universal Postal Union over de tarieven die er tussen de members gevraagd worden. Die tarieven komen deels tot stand door het traffic volume.

[...]

[...]

En daarmee bedoel je UK prijzen? :?

PostNL krijgt zat centen voor het bezorgen, en China Post kost meer dan je denkt.
Nee, ik zeg dat PostNL een paar cent krijgt omdat dat vastgelegd is in de UPU. Dat jij daar een andere draai aan geeft is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:42
Kenzi schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:08:
[...]

toch vreemd dat dan zo'n beetje iedere iedere website gerelateerd aan Chinese webshops en informatie daarover aangeeft dat dan wel China Post subsidie ontvangt van de overheid, dan wel dat webshops subsidie ontvangen gerelateerd aan het zoveel mogelijk exporteren van producten. Het kan natuurlijk onwaar zijn, maar de bronnen hieromtrent zijn wel zo wijdverspreid dat er lastig omheen te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dennism schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:46:
[...]

toch vreemd dat dan zo'n beetje iedere iedere website gerelateerd aan Chinese webshops en informatie daarover aangeeft dat dan wel China Post subsidie ontvangt van de overheid, dan wel dat webshops subsidie ontvangen gerelateerd aan het zoveel mogelijk exporteren van producten. Het kan natuurlijk onwaar zijn, maar de bronnen hieromtrent zijn wel zo wijdverspreid dat er lastig omheen te lezen is.
Welke bronnen? "iedere website", als je dan sites bedoeld zoals import-forum.nl , chinashoppen.nl etc. ja, die hebben het fout.

Webshops ontvangen geen subsidie van de overheid 'om zoveel mogelijk te exporteren'.
Er zijn bepaalde belastingvoordelen die bedrijven kunnen krijgen. Echter zijn die bedoeld voor multinationals of e-commerce bedrijven zoals Alibaba, JD etc. Gearbest, TD etc zijn te klein voor dat soort dingen.
Webshops betalen gewoon verzendkosten, echter kunnen ze bulk korting bij de koerier krijgen. De ene webshop iets meer dan de andere maar ze betalen nog steeds gewoon. En krijgen er niks van de overheid voor terug.
Daarbij zijn de meeste webshops zo vaag geconstrueerd dat subsidie aanvragen alleen maar aandacht van de overheid zou trekken wat ze niet graag willen.

China Post krijgt geen subsidie om de tarieven laag te houden.
China Post is een overheidsbedrijf en tarieven worden internationaal vast gesteld door oa. de UPU en bijv EMS (waar PostNL ook meedoet).

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer een 'leuke' van PostNL. >:)
Volgens de AE tracking heeft deze bestelling nog steeds de status van "2016.12.20 15:47 (GMT-7): 【广州】Export customs clearance complete"
En internationalparceltracking kon 't pakje nergens vinden... totdat er ineens wat gebeurde deze week:

do 29 dec. 2016 14:44 NL Zending afgehaald op PostNL locatie
do 29 dec. 2016 11:18 NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
do 29 dec. 2016 11:11 NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
do 29 dec. 2016 08:07 NL Bezorger onderweg naar PostNL locatie
do 29 dec. 2016 07:49 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
wo 28 dec. 2016 21:03 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 28 dec. 2016 21:01 NL Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
wo 28 dec. 2016 18:00 NL De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag
wo 28 dec. 2016 17:59 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 28 dec. 2016 17:56 NL De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag
wo 28 dec. 2016 17:55 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 28 dec. 2016 17:55 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
di 27 dec. 2016 12:53 NL Ontvangen in land van bestemming

Uiteraard geen briefkaartje in de bus en zelf maar op gaan halen, met een printscreen van de PostNL tracking status... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 16:44
ehtweak schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:36:
Weer een 'leuke' van PostNL. >:)
Volgens de AE tracking heeft deze bestelling nog steeds de status van "2016.12.20 15:47 (GMT-7): 【广州】Export customs clearance complete"
En internationalparceltracking kon 't pakje nergens vinden... totdat er ineens wat gebeurde deze week:

do 29 dec. 2016 14:44 NL Zending afgehaald op PostNL locatie
do 29 dec. 2016 11:18 NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
do 29 dec. 2016 11:11 NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
do 29 dec. 2016 08:07 NL Bezorger onderweg naar PostNL locatie
do 29 dec. 2016 07:49 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
wo 28 dec. 2016 21:03 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 28 dec. 2016 21:01 NL Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
wo 28 dec. 2016 18:00 NL De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag
wo 28 dec. 2016 17:59 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 28 dec. 2016 17:56 NL De zending is niet goed aangeleverd en vertraagd één werkdag
wo 28 dec. 2016 17:55 NL Zending is ontvangen door PostNL
wo 28 dec. 2016 17:55 NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
di 27 dec. 2016 12:53 NL Ontvangen in land van bestemming

Uiteraard geen briefkaartje in de bus en zelf maar op gaan halen, met een printscreen van de PostNL tracking status... :+
Grote kans dat je vandaag of volgende week een kaartje krijgt, heb ik ook al een paar keer ervaren. Van de douane aangifte ook laatst 1 week tussen aankomst daar en bij mij in de bus. Eigenlijk moet je tegenwoordig zelf heel actief alles in de gaten houden. Wacht op 1 envelop, herhalingsorder, normaal 1-2 weken bezorgtijd met trackingdscode, nu 5 weken, het is in Nederland, en postnl zegt niets te kunnen doen, behalve zeggen dat ik moet wachten en de verzender die verantwoordelijk is voor verzending aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Zo te zien worden er 2 pakjes teruggestuurd naar China. Geen ophaalbericht in de brievenbus gehad en bij het ophaalpunt zeiden ze dat het er niet was...

Op de pakjes staat ook nog eens een Nederlands telefoonnummer...

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik bestel het gros via AliExpress. Maak dan het liefst gebruik van de AliExpress standard shipping methode. De pakketjes worden dan alleen thuis afgebeeld.
In geval van China post registered air mail moet ik ze op locatie ophalen.

In beide gevallen zet ik zodra ik deze heb, de Chinese tracking code in de post nl app. Dan weet je precies wanneer het pakketje op de locatie ligt of thuis wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:39

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hier ook een leuke: niet gelukt, oh ja toch wel, oh nee toch niet....

Niks aan de deur gehad, ook geen briefje gezien. Waar is mijn pakketje nu? Voorheen altijd aan de deur afgeleverd. Ligt deze nu mogelijk op het postkantoor? Maandag maar ff op het postkantoor langs.

Dec 30, 2016 09:39 am Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)Singapore Post
Dec 30, 2016 09:34 am Product Delivered (Country code: NL)Singapore Post
Dec 30, 2016 08:16 am Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)Singapore Post
Dec 29, 2016 07:33 am Arrival at Processing Center (Country code: NL)Singapore Post
Dec 29, 2016 07:13 am Arrival at Destination Post (Country: NL)Singapore Post
Dec 25, 2016 11:42 am Despatched to overseas (Country code: NL)Singapore Post

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

denuz schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:58:
Ik bestel het gros via AliExpress. Maak dan het liefst gebruik van de AliExpress standard shipping methode. De pakketjes worden dan alleen thuis afgebeeld.
In geval van China post registered air mail moet ik ze op locatie ophalen.

In beide gevallen zet ik zodra ik deze heb, de Chinese tracking code in de post nl app. Dan weet je precies wanneer het pakketje op de locatie ligt of thuis wordt afgeleverd.
Ik heb nu ook de Postnl app en dat werkt wel handig zo te zien. Alleen zie ik de website van Postnl een bezorgtijd van 22:00 en in de app staat 15:00...

Wel raar dat je zelf bij moet gaan houden wanneer je post er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

App moet je af en toe even geforceerd refreshen (twee keer naar beneden trekken van de lijst). De push notificatie is meestal wel netjes op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Temraakle schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Ik heb nu ook de Postnl app en dat werkt wel handig zo te zien. Alleen zie ik de website van Postnl een bezorgtijd van 22:00 en in de app staat 15:00...

Wel raar dat je zelf bij moet gaan houden wanneer je post er is...
Ik kijk eigenlijk voor China pakketjes nooit op de website, enkel in de app. De tijd in de app komt bij mij redelijk overeen met de daadwerkelijke bezorging. Soms is het wat eerder dan in de app staat. Maar over het algemeen werkt de tracking sinds een tijd echt prima! Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Temraakle schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:08:
Zo te zien worden er 2 pakjes teruggestuurd naar China. Geen ophaalbericht in de brievenbus gehad en bij het ophaalpunt zeiden ze dat het er niet was...

Op de pakjes staat ook nog eens een Nederlands telefoonnummer...
Na 81 dagen is mijn pakket weer terug op het beginpunt China - Nederland - China...

Goed gedaan Postnl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:09:
Hier ook een leuke: niet gelukt, oh ja toch wel, oh nee toch niet....

Niks aan de deur gehad, ook geen briefje gezien. Waar is mijn pakketje nu? Voorheen altijd aan de deur afgeleverd. Ligt deze nu mogelijk op het postkantoor? Maandag maar ff op het postkantoor langs.

Dec 30, 2016 09:39 am Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)Singapore Post
Dec 30, 2016 09:34 am Product Delivered (Country code: NL)Singapore Post
Dec 30, 2016 08:16 am Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)Singapore Post
Dec 29, 2016 07:33 am Arrival at Processing Center (Country code: NL)Singapore Post
Dec 29, 2016 07:13 am Arrival at Destination Post (Country: NL)Singapore Post
Dec 25, 2016 11:42 am Despatched to overseas (Country code: NL)Singapore Post
Na via twitter postnl te contacteren kreeg diezelfde dag nog een briefje dat het pakje klaar lag op het postkantoor. Dit konden ze op postkantoor zelf niet vertellen want ze hadden een 3S-code nodig, zonder die code konden ze niet voor me doen 8)7.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ugh, ik krijg nou al 3 dagen achter elkaar hetzelfde mailtje:
Dear Customer:

Inform your shipment No. RS693901522NL could not be delivered to your address due to incomplete address or wrong postcode, so please check the shpt in nearby post office .

Thanks
Regards
www.sinoair.com
Pakketje kon niet worden bezorgd omdat ik niet thuis was, is (na het 1e mailtje, dat vlak na het "niet thuis" briefje aankwam) al opgehaald. Alleen nou blijven ze mailtjes sturen blijkbaar, geen feedback dat het pakketje is opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

2 pakjes van Ugreen.
Eentje met RS code die bezorgd is (in de brievenbus gemikt, was wel traceable).
Die wat een dag eerder verstuurd was, blijkbaar met gewone post* heeft een trackingnummer bestaande uit enkel cijfers. Die is al sinds 25 december 'Received by line-haul succesful' in Nederland.

Kwestie van wachten tot het met de reguliere post in de brievenbus komt of droppen ze dit ook af bij ophaalpunten?

*edit: Het betreft China Post Ordinary Small Packet Plus.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 12-01-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 20:19
Pakje besteld in china, is via postnl verstuurd. Track en trace opgekregen (RS...), waarop ik de bestelling vrij nauwkeurig kon volgen, totdat:
14-01-2017 16:52 The item has been delivered successfully
14-01-2017 16:50 Receive item at delivery office (Inb)
14-01-2017 11:47 Receive item at delivery office (Inb)
13-01-2017 11:14 The item has been processed in the country of destination
12-01-2017 10:22 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
10-01-2017 14:54 The item has arrived in the transit airport
09-01-2017 02:33 The item is ready for shipment
09-01-2017 00:04 The item has left the originating country
06-01-2017 02:00 The item is pre-advised
Ik had geen briefje in de bus, maar ook geen pakketje, dus ging er vanuit dat het pakje bij een afhaalpunt gedropped was. Even contact opgenomen met postnl (via twitter), en zojuist hoor ik dat het pakje nog niet bezorgd, maar slechts een (lokaal?) trackingnummer heeft gekregen, namelijk 3S... Ik het trackingnummer opgezocht, maar nu blijkt het adres niet te kloppen (er is een nummertje vanaf gevallen aan het einde). Goed kans dat het pakje dus morgen aan de verkeerde deur wordt bezorgd. Meteen nog een berichtje gestuurd, maar ik vrees dat dit een lastige wordt, zeker mocht het adres door de webshop verkeerd ingevuld zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door electropruts op 15-01-2017 13:29 . Reden: typefout ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phrenicsk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-12-2023
*knip* Dit is niet het juiste topic voor je vraag. Sowieso is het niet toegestaan om te vragen of webshop x goed is op Tweakers.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:37

knakworst

Get more sats!

2 Led filamenten gekocht op ali en shipping via SF Express (gratis). 8 Januari besteld, 11 januari geshipped en 16 januari netjes thuis bezorgd. Het kan dus wel snel. Ik heb ook al een pakketje waar ik bijna 2 maanden op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:18:
2 pakjes van Ugreen.
Eentje met RS code die bezorgd is (in de brievenbus gemikt, was wel traceable).
Die wat een dag eerder verstuurd was, blijkbaar met gewone post* heeft een trackingnummer bestaande uit enkel cijfers. Die is al sinds 25 december 'Received by line-haul succesful' in Nederland.

Kwestie van wachten tot het met de reguliere post in de brievenbus komt of droppen ze dit ook af bij ophaalpunten?

*edit: Het betreft China Post Ordinary Small Packet Plus.
Bij mij heeft de truc om hier te posten niet gewerkt......Trap er niet in jongens! Nog niks binnen dus terwijl dit simpel met de reguliere post binnen zou moeten komen (USB c kabeltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
electropruts schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:27:
Pakje besteld in china, is via postnl verstuurd. Track en trace opgekregen (RS...), waarop ik de bestelling vrij nauwkeurig kon volgen, totdat:

[...]

Ik had geen briefje in de bus, maar ook geen pakketje, dus ging er vanuit dat het pakje bij een afhaalpunt gedropped was. Even contact opgenomen met postnl (via twitter), en zojuist hoor ik dat het pakje nog niet bezorgd, maar slechts een (lokaal?) trackingnummer heeft gekregen, namelijk 3S... Ik het trackingnummer opgezocht, maar nu blijkt het adres niet te kloppen (er is een nummertje vanaf gevallen aan het einde). Goed kans dat het pakje dus morgen aan de verkeerde deur wordt bezorgd. Meteen nog een berichtje gestuurd, maar ik vrees dat dit een lastige wordt, zeker mocht het adres door de webshop verkeerd ingevuld zijn...
Dat er geen briefje meer in de bus wordt gedaan, schijnt normaal te zijn, maar dat wist ik dus ook niet!
PostNL schijnt(!) dat nu apart te doen.
Ik kwam er door o.m. dit topic achter dat er een linkje bestond https://www.internationalparceltracking.com/#/search waar ik de Chinese verzendcode kon omzetten.
Toen bleek het ineens die dag bij de Primera te liggen.

Was even weg geweest, maar normaal doet onze trouwe bezorger dan een briefje in de bus en gooit het bij de buren neer.

Als iemand van PostNL mij uit kan leggen dat het handiger is om niet de bezorger, maar iemand anders mij te laten informeren, dan hoor ik dan graag!
In mijn optiek staat een bezorger toch al aan de deur, hij/zij kent de buurt(!) en kan direct een briefje in de bus gooien, maar wellicht denk ik te bekrompen ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:47
MACNON schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Als iemand van PostNL mij uit kan leggen dat het handiger is om niet de bezorger, maar iemand anders mij te laten informeren, dan hoor ik dan graag!
In mijn optiek staat een bezorger toch al aan de deur, hij/zij kent de buurt(!) en kan direct een briefje in de bus gooien, maar wellicht denk ik te bekrompen ;w
Ben niet van Post.nl maar als die met China post een deal hebben gemaakt dat het voor de prijs die ze betalen niet meer bezorgd wordt maar dat de klant het bij een afhaalpunt zelf moet halen.
Ieder pakje dat de bezorger bij jou of je buren aflevert krijgt hij als zzp er geld voor van post.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:02

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb dus een stel kabels gekocht bij AE, dit is de vorige maand verzonden met een code; RFxxxxxxxCN.
Het laatste wat te traceren valt, is dat het pakketje het land uit is, Export Cusoms clearance complete.
Nu gewoon afwachten of het überhaupt komt?

Andere kabels kwamen zonder code en waren er met anderhalve week, dat was dan weer wel een andere verkoper... :/

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:49
Bij mij zijn ze gestopt met de boel bij de bruna afgeven en briefjes in de bus en wordt het weer regulier door de bezorger gebracht.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aerofreak schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:52:
Ik heb dus een stel kabels gekocht bij AE, dit is de vorige maand verzonden met een code; RFxxxxxxxCN.
Het laatste wat te traceren valt, is dat het pakketje het land uit is, Export Cusoms clearance complete.

Andere kabels kwamen zonder code en waren er met anderhalve week, dat was dan weer wel een andere verkoper... :/
Ja kwestie van afwachten, mijn kabeltje heeft al een poos deze status.....
2016-12-25 14:12
Received by line-haul successful
Dat zou in Nederland moeten zijn. Geen idee waarom de post dit nog niet in een maand door m'n brievenbus heeft gekregen, maar ik het kan kwijt zijn of later nog komen. Ik krijg ook nooit een briefje als eens iets direct naar het afhaalpunt gaat, maar in die gevallen komt er geeneens een bezorger langs huis volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Heb eind december een muis mat besteld bij aliexpress, en wat een service!

Pakketje netjes in 8 dagen tijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 19:07
Mijn laatste 2 pakketjes kwamen via de postbezorger (dus niet de pakketbezorger). Aangezien de pakketjes niet door de brievenbus passen en er niemand thuis was had ik tweemaal een briefje door de bus gekregen om het op te halen bij het afhaalpunt.

Helaas zijn de pakketjes op deze manier niet meer te traceren via internationalparceltracking :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Laatst online: 27-08-2018
Mijn order is gedeeltelijk binnen 10(!) dagen geleverd met Aliexpress Standard shipping (+ EUR 3,41) terwijl de rest met China Post Registered Air Mail (free shipping) nog in het vliegtuig onderweg is...

Daar is via de link ook nog steeds geen informatie over bekend.

Misschien zit tussen de wijze van gekozen verzending verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:02

aerofreak

Steve Jobs

aerofreak schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:52:

Klagen helpt, daar was de postbode :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 21:44
Mijn pakketje is 25-12 in Nederland aangekomen en daarna niets meer,ook geen tracking meer.
Vandaag lag het ineens in de brievenbus.
Ben gewend dat het in China wel eens langer kan duren,maar dat het meer als een maand in Nederland rondzwerft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

totally2 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 05:27:
Mijn pakketje is 25-12 in Nederland aangekomen en daarna niets meer,ook geen tracking meer.
Vandaag lag het ineens in de brievenbus.
Ben gewend dat het in China wel eens langer kan duren,maar dat het meer als een maand in Nederland rondzwerft niet.
Zullen toch de feestdagen geweest zijn ofzo. Mijn kabeltje was begin vd week uiteindelijk ook bezorgd in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:26
Mijn pakje is op 17 januari vanuit Hongkong verstuurd, dat is de dag waarop een vrachtvliegtuig op de route Hongkong-Istanbul neerstortte en waarbij helaas tientallen slachtoffers vielen. Na die dag staan er ook geen nieuwe gegevens in de tracking.

Is er een manier om erachter te komen of dat pakje in dat vliegtuig zat? Er zal toch wel meer dan 1 vrachtvliegtuig vertrekken per dag vanaf een internationaal vliegveld? Het gaat niet om het geld, maar als ik weet dat het definitief niet meer komt, kan ik het opnieuw bestellen.

[edit] Inmiddels is het pakje bezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 16-02-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:00
grun93 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:00:
Mijn pakje is op 17 januari vanuit Hongkong verstuurd, dat is de dag waarop een vrachtvliegtuig op de route Hongkong-Istanbul neerstortte en waarbij helaas tientallen slachtoffers vielen. Na die dag staan er ook geen nieuwe gegevens in de tracking.

Is er een manier om erachter te komen of dat pakje in dat vliegtuig zat? Er zal toch wel meer dan 1 vrachtvliegtuig vertrekken per dag vanaf een internationaal vliegveld? Het gaat niet om het geld, maar als ik weet dat het definitief niet meer komt, kan ik het opnieuw bestellen.
Ik zou niet weten hoe je erachter komt welk vliegtuig jouw pakket aan boord heeft. Wat ik je wel met zekerheid kan zeggen is dat er echt wel meer dan één vrachtvliegtuig vertrekt vanaf een internationale luchthaven. In Frankfurt, Keulen, Düsseldorf en noem maar op stijgen en landen er dagelijks tientallen (FedEx, TNT, UPS enz).

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Al meerdere artikelen via Alibaba gekocht en prima afgeleverd, op het laatste pakketje na.
Ik kreeg een email met de melding dat mijn pakket niet afgeleverd kan worden wegens een verkeerd adres/postcode...en dat ik dit maar lekker mag uitzoeken bij mijn lokale postkantoor.

Gelukkig heb ik maar 2 postkantoren in de buurt, dat scheelt zoeken. heb wel een trackingnummer dat begint met RS dan wat cijfers en eindigt op NL.

Apple iMac 2013

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zipper646 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:54:
Al meerdere artikelen via Alibaba gekocht en prima afgeleverd, op het laatste pakketje na.
Ik kreeg een email met de melding dat mijn pakket niet afgeleverd kan worden wegens een verkeerd adres/postcode...en dat ik dit maar lekker mag uitzoeken bij mijn lokale postkantoor.

Gelukkig heb ik maar 2 postkantoren in de buurt, dat scheelt zoeken. heb wel een trackingnummer dat begint met RS dan wat cijfers en eindigt op NL.
Je hebt ook nog kans dat ie gewoon bezorgt word.
Ik had het 3 weken geleden ook met dat bericht. contact gemaakt met postNL op twitter maar toen was die al onderweg naar mij.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
In plaats van dat ik wacht op een pakketje heb ik er afgelopen zaterdag een zelf teruggestuurd richting Hong Kong. Ik had zelf een hele duidelijke adres sticker geprint, maar bij het PostNL punt moest ik vervolgens ook nog met de hand allerlei formulieren invullen. En mijn handschrift is al zo slecht, dus ik hoop dat het goed aankomt. Ik ging daarstraks de tracking bekijken en nu zag ik de status:

Zending is ontvangen door PostNL. De zending is niet goed aangeleverd en vetraagd één dag.

Dus ik ben benieuwd of ze gegevens missen, maar dat lijkt mij sterk of dat ze het zelf hebben verpest. Ik wacht het maar even af.

De 24,30 verzendkosten krijg ik als het goed is terug via PayPal. Anders had ik het natuurlijk nooit teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 09:32
Heb meerdere producten besteld die al een maand "Arrive at destination county" als status hebben. PostNL kan tracking code vanuit China niet omzetten naar een Nederlandse tracking code.

Alle 3:

2017.01.17 09:27 (GMT-7): Arrive at destination county
2017.01.14 13:41 (GMT-7): Arrive at destination county
2017.01.13 10:16 (GMT-7): Arrive at destination county

Ik bestel al jaren producten uit China en heb dit niet eerder meegemaakt. Is PostNL mijn post kwijtgeraakt?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

herkenbaar.. ik heb het ook.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Na ongeveer 10 kleine pakketjes die door de "gewone" postbode werden bezorgd (maar dus niet door de brievenbus), bleef er één erg lang weg. Ik kon nu wel de tracking code omzetten via internationalparceltracking, blijkt hij bij een zakelijke postnl locatie te zijn afgegeven. Ik heb echter de bijbehorende kaart nog niet gehad. Lekker handig weer. Gelukkig kon ik de code traceren en weet ik waar het pakketje is. Alleen doen ze op die locatie wel moeilijk als je die kaart niet hebt. Hoe lang kan het duren voordat die kaart verstuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

BounceMeister schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:25:
Hoe lang kan het duren voordat die kaart verstuurd wordt?
Ik krijg ze meestal binnen 3 dagen. Maar soms komen ze helemaal niet, dusja....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BounceMeister schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:25:
... Alleen doen ze op die locatie wel moeilijk als je die kaart niet hebt. Hoe lang kan het duren voordat die kaart verstuurd wordt?
Ik wacht nooit totdat die kaart er is. (als 'ie überhaupt komt)
Print gewoon het overzicht uit van https://www.internationalparceltracking.com/, neem je legitimatiebewijs mee en dan geven ze het gewoon mee. (is mijn ervaring).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 506820

Sterker nog, als jij een postnl trackingcode en je legitimatie kan overleggen is het afhaalpunt verplicht om het pakket mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Ik word een beetje gek van PostNL,
Ligt al sinds 1,5 maand een pakje van Banggood waarschijnlijk in nederland, want laatste status update was 7 weken geleden dat et in frankfurt aankwam.
Nu al weer meerdere pakjes van Gearbest die al 2 weken in nederland liggen, zoals deze: BJ14859105702669 en deze: SYBPL02404123 Postnl twitter kan hier ook niks mee, want kunnen ze niet omzetten omdat dit soort codes niet in het systeem staan en een briefje krijgen thuis in de bus dat het bij het postkantoor ligt zit er al helemaal niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

krissie100 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:10:
Ligt al sinds 1,5 maand een pakje van Banggood waarschijnlijk in nederland, want laatste status update was 7 weken geleden dat et in frankfurt aankwam.
Nu al weer meerdere pakjes van Gearbest die al 2 weken in nederland liggen, zoals deze: BJ14859105702669 en deze: SYBPL02404123 Postnl twitter kan hier ook niks mee, want kunnen ze niet omzetten omdat dit soort codes niet in het systeem staan en een briefje krijgen thuis in de bus dat het bij het postkantoor ligt zit er al helemaal niet in...
Pakketjes blijven ook maar maximaal 2 weken liggen, daarna worden ze teruggestuurd. Heb dat nu al een paar keer gehad doordat er geen briefje kwam dat er een pakket lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
mark-k schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:55:
[...]

Pakketjes blijven ook maar maximaal 2 weken liggen, daarna worden ze teruggestuurd. Heb dat nu al een paar keer gehad doordat er geen briefje kwam dat er een pakket lag.
Jep, sinds die nieuwe regeling gaat er belachelijk veel fout bij postnl, geen briefje en niemand kan dat soort codes omzetten naar postnl tracking code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik heb zelfs een track en trace uitdraai waar staat "oorspronkelijk adres", mijn huisadres en dan staat er daarboven het adres van het pakketophaalpunt. En de medewerker van de AH was er helemaal niet blij mee dat het daar bezorgt werd.

En het meest vervelende is dat er totaal geen keuze is, postnl is de enige die dit soort pakjes vervoerd. Tot zover vrije keuze...

Bij mij kwam vorige week de bezorger helemaal niet eerst aan de deur. Mijn pakje is direct naar het pakket ophaalpunt gegaan. (heb bewakingscamera's, daarom weet ik het zeker).

[ Voor 19% gewijzigd door Alexander006 op 26-02-2017 22:25 ]

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Alexander006 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:21:

En het meest vervelende is dat er totaal geen keuze is, postnl is de enige die dit soort pakjes vervoerd. Tot zover vrije keuze...
Nou... geen keuze... is niet helemaal waar... >:)
Je kunt vaak kiezen bij verre-oosten-webshops voor verzending door b.v. EMS, Fedex, UPS o.i.d. Alleen zijn de verzendkosten dan vaak zo HOOG dat niemand die keuze maakt... ;)

(ik kies zelf vrijwel altijd voor gratis verzenden, of bij BG, voor PDM)
(maar dan moet je wel wat spelregels in acht nemen en goed in de gaten houden waar je spulletjes blijven)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
ehtweak schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:26:
[...]

Nou... geen keuze... is niet helemaal waar... >:)
Je kunt vaak kiezen bij verre-oosten-webshops voor verzending door b.v. EMS, Fedex, UPS o.i.d. Alleen zijn de verzendkosten dan vaak zo HOOG dat niemand die keuze maakt... ;)

(ik kies zelf vrijwel altijd voor gratis verzenden, of bij BG, voor PDM)
(maar dan moet je wel wat spelregels in acht nemen en goed in de gaten houden waar je spulletjes blijven)
Maar Als ik een pakje verstuur naar adres X dan kan postnl er toch niet zomaar adres Y van maken. Ze hebben dat namelijk met mij niet afgesproken/vertelt voordat ik het pakje verzond

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Alexander006: Correct! PostNL spreekt ook niks af met jou! :+

Jij bestelt iets in Verweggistan, en die webwinkel overhandigt die bestelling aan z'n logistieke dienstverlener en dan begint de, soms wat vage en ondoorzichtige, reis richting jouw adres.
En voor het ongelofelijk lage bedrag aan verzendkosten (ahum) krijg je er blijkbaar wat kwaliteits- en servicenadelen gratis bij!

Tja, ik vind zelf de willekeur van PostNL in dit soort gevallen ook niet echt toppie. Maar daarover zagen schijnt niks uit te maken. Blijkbaar is het volume van het geheel belangrijker dan die mensen die af en toe 'moeilijk' doen... :X

Blader dit topic maar eens door... het staat vol met willekeurigheden en andere inconsequente handelingen van PostNL. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 26-02-2017 22:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
ehtweak schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:37:
@Alexander006: Correct! PostNL spreekt ook niks af met jou! :+

Jij bestelt iets in Verweggistan, en die webwinkel overhandigt die bestelling aan z'n logistieke dienstverlener en dan begint de, soms wat vage en ondoorzichtige, reis richting jouw adres.
En voor het ongelofelijk lage bedrag aan verzendkosten (ahum) krijg je er blijkbaar wat kwaliteits- en servicenadelen gratis bij!

Tja, ik vind zelf de willekeur van PostNL in dit soort gevallen ook niet echt toppie. Maar daarover zagen schijnt niks uit te maken. Blijkbaar is het volume van het geheel belangrijker dan die mensen die af en toe 'moeilijk' doen... :X

Blader dit topic maar eens door... het staat vol met willekeurigheden en andere inconsequente handelingen van PostNL. 8)7
Ik gaf mijzelf als voorbeeld. Maar dit kan iedereen zijn. Ook de verzender in "verweggistan". Ik heb special nog gevraagd hoe in mijn geval de verzender dit pakje verstuurde. En gewoon zoals mijn voorbeeld aangaf. Overigens ook nederlandse webshops bieden gratis verzenden aan.

Blijkbaar kan Postnl gewoon geen normale bedrijfsvoering hanteren.

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Alexander006 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Blijkbaar kan Postnl gewoon geen normale bedrijfsvoering hanteren.
Geen idee of dit 'normaal' is, beleggers denken daar wellicht anders over:
Afbeeldingslocatie: https://img.iex.nl/charts/issueCloseprice.ashx?sc=638&history=6&id=955000818&compare=0
:)

Ff terugkomend op het PostNL verhaal. Nogmaals, zie dit topic. Het staat vol met tegenstrijdigheden en imho onlogica wat betreft de bezorging van China-pakjes door PostNL. Ik kan er zelf ook al lang geen touw meer aan vastknopen (en heb >8 jaar china-shopping ervaring). :-(
Je zou, logisch en verstandig redenerend, denken dat PostNL niet blij is met al dat gezever en gezanik, vertwijfelde klanten, terugzending (als het überhaupt echt teruggaat), vage briefkaartjes, gedoe bij al die supermarkt postbalies, pakjesbezorgers en postbodes die ladingen aan ondefinieerbare plastic zakkies meezeulen. En toch...en toch blijft het zo doorgaan.

Snap jij het? Ik niet.

ps: DHL doet hier in Europa (van D --> NL) ook soms vreemde en klantonvriendelijke dingen:
Werkende T&T van DHL voor amazon.de zendingen?
dus wat dat betreft... :X
Daar (bij DHL) heb ik (letterlijk!) wel eens meegemaakt dat ze het pakje gewoon over de schutting kieperen of tussen spijlen aan de voordeur klemmen en een briefje door de bus proppen waarop staat "In de tuin" WTF?!?

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 27-02-2017 08:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Ik heb zojuist een brief in de bus va het sorteercentrum intl. pakketten. Er staat kort samengevat in dat ze aangifte moeten doen bij de douane maar ze meer informatie nodig hebben want dit ontbreekt? Het is trouwens een RS..NL track en trace pakket..

Meer dit gehad en info hier over?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Henkie-Jan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:26:
Ik heb zojuist een brief in de bus va het sorteercentrum intl. pakketten. Er staat kort samengevat in dat ze aangifte moeten doen bij de douane maar ze meer informatie nodig hebben want dit ontbreekt? Het is trouwens een RS..NL track en trace pakket..

Meer dit gehad en info hier over?
Wat heb je zelf al gevonden hierover op Tweakers en bijv. via Google? We verwachten namelijk wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Yorinn schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:37:
[...]

[mbr]Wat heb je zelf al gevonden hierover op Tweakers en bijv. via Google? We verwachten namelijk wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.[/]
My bad. Zie inderdaad in dit topic bijna de zelfde vraag terug een jaar geleden. Zal nog wel wat meer informatie geven:

Het gaat dus om een bestelling die een maand wordt vastgehouden omdat de informatie over de inhoud van het pakket ontbreekt. Bijzondere in deze is wel dat het pakketje al een internationaal PostNL track en trace nummer heeft. Dacht dat deze pakketjes in Schiedam aankomen (waarschijnlijk als badge) en dan verstuurd worden naar de geadresseerde. Ik vermoed dat dit internationale badge pakket onderschept is.

Het prorduct is een mastech metaaldetector

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Henkie-Jan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:46:
[...]

My bad. Zie inderdaad in dit topic bijna de zelfde vraag terug een jaar geleden. Zal nog wel wat meer informatie geven:

Het gaat dus om een bestelling die een maand wordt vastgehouden omdat de informatie over de inhoud van het pakket ontbreekt. Bijzondere in deze is wel dat het pakketje al een internationaal PostNL track en trace nummer heeft. Dacht dat deze pakketjes in Schiedam aankomen (waarschijnlijk als badge) en dan verstuurd worden naar de geadresseerde. Ik vermoed dat dit internationale badge pakket onderschept is.

Het prorduct is een mastech metaaldetector
En je hebt natuurlijk al met PostNL gebeld met de vraag wat ze van je verwachten of gewoon de vragen in de brief per post/e-mail beantwoord?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We vitten wat af op PostNL (en andere pakjesdiensten) (ik ook), maar soms weten ze (=PostNL) toch weer op een goede manier te verrassen. :)

Ik rijd gisteren de straat uit, en bij de eerstvolgende kruising komt net de PostNL pakjesman met z'n grote witte bus de straat inrijden.
Hij wenkt of ik ff wil stoppen, we doen beiden ons raampje naar beneden en hij zegt:
"Is er wel iemand thuis?"
"ik heb weer een pakje voor je, uit China"
"Ja hoor",
antwoord ik, "er is iemand om het aan te pakken. Dankjewel!"
"Oh, da's goed, anders kan ik het nu ff voor je pakken"
"Nee, lever maar gewoon af bij ons huis. Is goed. Prettige dag!"

M.a.w. zo kan het ook! De pakjesman kent gewoon z'n klanten (en de auto's die normaliter op de oprit staan blijkbaar), en probeert op deze manier wel klantvriendelijk te zijn.
Wat dat betreft ben ik blij dat we alhier in de hele straat pakjes voor elkaar aanpakken en niet te beroerd zijn om wat voor een ander te doen. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:00:
M.a.w. zo kan het ook! De pakjesman kent gewoon z'n klanten (en de auto's die normaliter op de oprit staan blijkbaar), en probeert op deze manier wel klantvriendelijk te zijn.
Wat dat betreft ben ik blij dat we alhier in de hele straat pakjes voor elkaar aanpakken en niet te beroerd zijn om wat voor een ander te doen. d:)b
Zo'n pakjesman had ik ook! Super in service en vriendelijkheid, kende zijn klanten. Je kon er altijd van op aan, stiptheid, snelheid, alles. Helaas heeft ie sinds een jaartje een andere wijk... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:00
ehtweak schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:00:
We vitten wat af op PostNL (en andere pakjesdiensten) (ik ook), maar soms weten ze (=PostNL) toch weer op een goede manier te verrassen. :)

Ik rijd gisteren de straat uit, en bij de eerstvolgende kruising komt net de PostNL pakjesman met z'n grote witte bus de straat inrijden.
Hij wenkt of ik ff wil stoppen, we doen beiden ons raampje naar beneden en hij zegt:
"Is er wel iemand thuis?"
"ik heb weer een pakje voor je, uit China"
"Ja hoor",
antwoord ik, "er is iemand om het aan te pakken. Dankjewel!"
"Oh, da's goed, anders kan ik het nu ff voor je pakken"
"Nee, lever maar gewoon af bij ons huis. Is goed. Prettige dag!"

Dacht dat wij alleen zo'n bezorger hadden. De onze hield al rekening tussen de middag met het slapen van de kleine. Heb ook eens een pakje mogen ontvangen tijdens het wandelen met de honden, toen herkende hij mij ook en vroeg of ik het pakketje wilde aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

ralph075 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:11:
[...]

Zo'n pakjesman had ik ook! Super in service en vriendelijkheid, kende zijn klanten. Je kon er altijd van op aan, stiptheid, snelheid, alles. Helaas heeft ie sinds een jaartje een andere wijk... -O-
Hier ook hetzelfde, hadden 2 bezorgers die gezellig waren en hun werk goed deden, maar die mogen nu nog maar tot 1 straat voor ons en nu hebben we elke keer een andere uitzendkracht. Sindsdien is het echt meer gedoe om je pakje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Bij mij werden voorheen China pakketjes netjes aan de deur bezorgd, maar sinds vandaag is hij afgegeven bij een PostNL punt, terwijl ik dat natuurlijk niet aangegeven heb. Het is dat ik een tracking code had, anders had ik nooit geweten dat het pakketje daar zou liggen.

Aan de ene kant vind ik het niet zo erg, want dan word het tenminste altijd afgeleverd, maar als je een keer geen tracking code hebt gaat het lastig worden om te weten wanneer het er ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:32
Hoe zit het bij jullie qua locatie waar je het pakketje kunt ophalen? Ik ben onlangs verhuisd en de pakketjes worden afgeleverd op de locatie in het centrum van mijn woonplaats. Dat is op 15 min. rijden (auto), terwijl ik ook een PostNL locatie op 5 min. (fietsen!) heb zitten.

Heb PostNL gevraagd en die zegt: "Is gekoppeld aan je postcodegebied, kan ik niet voor je aanpassen."

Ik bestel vrij regelmatig wat uit China, is toch vrij vervelend als ik telkens naar die locatie op 15 min. rijden moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tsja, als ik dat zou kunnen aanpassen, graag....

Nu: zo'n Primera die strikt tot 17u of 18u open is. Dus op doordeweekse dagen geen kans om op te halen. Komt nog bij dat ze altijd moeilijk het pakketje kunnen vinden.
Wil graag: Karwei die tot 21u open is, en nog dichterbij ook. Als ik bij bestellingen dat zelf kan aangeven, dan gaat hij dus hierheen. Altijd snelle service en altijd pakketje snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:32
Ik moet ook zeggen dat ik sinds een maand ineens dat geneuzel heb dat China pakketjes niet meer thuis worden bezorgd. Eerder woonde ik praktisch naast die afhaallocatie waar ze nu dus heen worden gestuurd en toen werden de pakketjes altijd gewoon thuis afgeleverd. Ik zag deze maand op m'n nieuwe adres dus voor het eerst zo'n afhaalbriefje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Get!em schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:37:
Tsja, als ik dat zou kunnen aanpassen, graag....

Nu: zo'n Primera die strikt tot 17u of 18u open is. Dus op doordeweekse dagen geen kans om op te halen. Komt nog bij dat ze altijd moeilijk het pakketje kunnen vinden.
Volgens mij zoekt PostNL die punten daarop uit. Bij de Jumbo hier is het ook altijd drama, ze kunnen het niet vinden, dan moet ik PostNL maar bellen, waarop ik zeg, jullie zijn toch het servicepunt? Dan gaan ze nog eens zoeken en vaak vinden ze het dan wel. :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wat is jullie ervaring met de levertijd van de pakketjes? Ik had twee MiLights besteld op dezelfde dag bij Ali, en een daarvan heb ik vorige week al binnen gehad maar de ander nog niet. Allebei zag ik via de Chinese tracking dat ze op dezelfde dag verzonden waren (shipped by air stond er) maar daar is het bij gebleven. Degene die ik al hebben was op een geven moment ook te tracken via PostNL, maar de ander nog niet. Het is nu drie weken geleden. Enige verschil is dat de ene vanaf Shanghai is verzonden en de andere via Zhengzou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

Rmg

vinom schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:12:
Wat is jullie ervaring met de levertijd van de pakketjes? Ik had twee MiLights besteld op dezelfde dag bij Ali, en een daarvan heb ik vorige week al binnen gehad maar de ander nog niet. Allebei zag ik via de Chinese tracking dat ze op dezelfde dag verzonden waren (shipped by air stond er) maar daar is het bij gebleven. Degene die ik al hebben was op een geven moment ook te tracken via PostNL, maar de ander nog niet. Het is nu drie weken geleden. Enige verschil is dat de ene vanaf Shanghai is verzonden en de andere via Zhengzou.
Dat het nogal verschilt per keer :+ Sommige pakketjes zijn er in een week sommige doen er 6 weken over. Geen pijl op te trekken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:53

Chocoball

瞧好吧!

krissie100 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:10:
Blijkbaar is er niet veel veranderd. Eerste week van februari 2 bestellingen bij Gearbest gedaan en die zijn wel in Nederland aangekomen (op 1 maart en 10 maart) maar worden niet uitgeleverd. Postnl kan inderdaad niks met de tracking nummers beginnen want het is unregistrered/flat rate met Belgium of Swiis Post.

Gearbest maakt er verder een feestje van door een Postnl RS nummer te geven maar die heeft al meer dan een week de status pre-advised. Verder had ik iets besteld uit hun UK magazijn maar de tracking code eindigde op HU en volgens 17track was het een zending van Magyar Post (Hongarije)? Even contact gehad met Gearbest maar de vervoerder moet gewoon One World zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Zojuist de Mi Drone 4k bestelt bij banggood, ik kon echter niet voor PMD kiezen, enkel voor de EMS Express Mail Service.. Is het waarschijnlijk dat ik bij deze courrier extra kosten betaal wanneer het pakket arriveert?

[ Voor 9% gewijzigd door Montu op 15-04-2017 00:22 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws; kreeg een reminder email van AE of ik maar ff wilde bevestigen dat ik een order idd had ontvangen. Want volgens hun tracking had PostNL het bij mij thuis afgeleverd.
Wat ook daadwerkelijk het geval is. Maar het feit dat AE vraagt/zegt dat het afgeleverd was, is nieuw voor me.

Netherlands
Destination Country
2017-04-12 11:39:00 The item has been delivered successfully
2017-04-10 20:19:00 The item has been processed in the country of destination
2017-04-10 20:19:00 【1】Arrive at destination country
2017-04-08 21:26:00 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2017-04-06 19:54:00 【1】Arrive at destination country
2017-04-06 13:17:00 The item has left the originating country
2017-04-06 05:54:00 The item is ready for shipment
2017-04-05 21:17:00 The item is received by the shipper in the originating country
2017-04-05 21:00:00 【8】Security check success
2017-04-05 04:53:31 【8】Received by line-haul
2017-04-05 01:22:00 The item is pre-advised
China
Original Country
2017-04-03 18:35:19 Outbound in sorting center
2017-04-03 17:58:51 Inbound in sorting center
2017-04-03 17:46:51 Accepted by carrier

De tracking wordt ook steeds professioneler! d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

Ik heb vorige maand een Gole 1 tablet gekocht op aliexpress en deze had een verzendoptie middels postNL.
Mooi, bekende transporteur, ga ik doen.

Kreeg ik vorige week een brief van PostNL of ik even kon aangeven wat er in het pakket zou zitten en wat dat moet kosten (ingevuld, ingescanned en met factuur terug naar specifiek e-mail adres).

Nu ga ik er van uit dat er wel een paar centen moeten worden betaald, en heb tot op heden (2 werkdagen later) nog niks gehoord. Laat ik de schuld maar geven aan de paasdagen (wat verder totaal niet boeit, want geen extra drukte bij de post).

Anyway, nu heb ik het gevoel omdat ik maar voor de gevestigde (post) orde(r) heb gekozen met verzending dat ik mijzelf naai. PostNL doet het natuurlijk allemaal volgens het boekje en ik krijg straks de rekening van 13 euro omdat... tja, PostNL.

Ik vraag me af als ik op Aliexpress nou had gekozen voor een standaard chinese zending (of andere vage transporteur) of ik dan ook zulke berichten kan ontvangen van nederlandse postbezorgers?

Ik zou dan in principe helemaal geen zaken hebben gedaan met een DHL of PostNL etc. Dat de chinese post het bij een locale postbezorger op de mat gooit van "lever jij het maar verder af" vind ik dan een 'you problem'.

Bovenstaand is een hypotetisch geval, maar ik vraag me wel af of het zou kan werken? En of ik dan beter maar een 'standaard chinese zending' kan kiezen ipv een PostNL? Die waarschijnlijk alleen maar gaan lopen zeuren bij de duane...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wie 'duane' is, weet ik niet. ;)
Maar zeuren bij de douane doen logistieke bedrijven niet; die doen daar gewoon op dagelijkse basis zaken mee. Niks bijzonders.

En ongeacht welke verzendoptie je kiest (tenzij je specifiek DHL of FedEx oid zou kiezen), het komt toch wel via PostNL.
En ja, er is een standaardtarief voor inklaring. Op zich niet zo vreemd. Dat is nou eenmaal het administratieve tarief.
https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/

Op basis van allerlei 'signalen' worden bepaalde pakketten er tussenuit gehaald (veelal geautomatiseerde processen) en komt er het standaard riedeltje van inklaring/BTW/eventuele importtoeslag er bij.
Zowel PostNL, alsmede de douane/belastingdienst heeft natuurlijk jarenlange ervaring met miljoenen zendingen en transacties. Die zijn echt niet van gisteren... :F
Dat geldt eigenlijk voor alles van wat buiten de EU hierheen komt. Of het nou jouw of mijn chinese pakje is, of een hele scheepslading vol met elektronica...

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 18-04-2017 21:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

'Douane'. Ook goed :)

Maar dat was niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte. De meeste 'net iets te dure pakketjes' komen er zonder kleerscheuren doorheen, en soms ben je gewoon het haasje.

Maar PostNL rekent vervolgens 13 euro 'administratieve kosten' voor een handeling die je als persoon ook wel zelf zou kunnen doen. Het internet wemelt van de klachten over deze kosten maar je kunt er niks tegen doen.

Nu heb ik bewust gekozen voor PostNL als verzender, dus als ik de voorwaarden had bestudeerd had ik kunnen weten welke kosten hieraan verbonden zijn.

Dat waar je het pakket ook vandaan laat sturen uiteindelijk in nederland wel door PostNL wordt bezorgt zal vast kloppen. Maar ik doe niet altijd zaken met PostNL.

Als ik nu dus hetzelfde zou bestellen en dan laat bezorgen door 'China Post', verwacht ik niet dat er een brief op de mat komt van 'Vul ff dit en dat in' met achteraf een rekening van 13 euro van PostNL omdat zij mijn pakketje hebben behandeld.

Dat is zoiets als een bankstel bestellen bij de Ikea en dat vervolgens een vaag transportbureau wordt ingehuurd om het bankstel bij mij te brengen en ik een rekening krijg van 25 euro omdat dat nou éénmaal hun gang van zaken is.
Maarja, als ik niet betaal krijg ik mijn bank niet.

De Ikea had het ook zelf kunnen brengen, maar alle transporteurs waren om dat moment even ziek (of noem een willekeurig scenario). Dus om toch aan de bezorging te kunnen voldoen laten ze het een 3e partij doen.

Deze constructie lijkt mij in ieder geval geen zuivere koffie.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
BLACKfm schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:52:
Elk binnenkomend pakket gaat in principe langs de douane en heeft kans eruit gepikt te worden. Via sommige shippers is die kans groter dan bij andere.

PostNL voert de procedure namens de douane uit voor zendingen die zij uiteindelijk afleveren in Nederland. Daar wordt een tarief voor gerekend. Niets onzuivers aan. DHL (en anderen) doet dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar dat was niet helemaal het antwoord waar ik op hoopte. De meeste 'net iets te dure pakketjes' komen er zonder kleerscheuren doorheen, en soms ben je gewoon het haasje.
Het is andersom! Vaak/soms heb je mazzel dat de inklaringsgrens overschrijdende artikelen zonder verdere normale EU/NL belastingen bij jou thuis worden afgeleverd.
Maar eigenlijk is dat niet normaal. We hebben nu eenmaal regels en BelastingToegevoegdeWaarde is een heel gewoon economisch principe in onze samenleving waar nu eenmaal vele zaken uit bekostigd worden.
Maar PostNL rekent vervolgens 13 euro 'administratieve kosten' voor een handeling die je als persoon ook wel zelf zou kunnen doen. Het internet wemelt van de klachten over deze kosten maar je kunt er niks tegen doen.
Dat ergens over geklaagd wordt, wil nog niet zeggen dat het onterecht is. :F
PostNL medewerkers willen ook graag salaris ontvangen (net als ieder ander). En uiteindelijk moet dat ergens van betaald worden. Wie zegt dat jij die handeling, a 13 euro, zelf kunt doen? Heb JIJ een overeenkomst met het ministerie van financiën dat je uit naam van de ontvanger de BTW/Inklaring kunt/mag afhandelen?
...[misplaatst Ikea voorbeeld]...
De constructie is heel erg helder en duidelijk. En ook precies terug te vinden bij de diverse logistieke ondernemingen + douane/belastingdienst.
PostNL is geen 'vaag' bedrijf.

Begrijp me goed, niemand (moi incluis) vind het leuk om (te)veel te betalen. Maar aan jouw verhaal is niks onzuivere koffie en/of vaag... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

ehtweak schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:37:
Weer iets nieuws; kreeg een reminder email van AE of ik maar ff wilde bevestigen dat ik een order idd had ontvangen. Want volgens hun tracking had PostNL het bij mij thuis afgeleverd.
Wat ook daadwerkelijk het geval is. Maar het feit dat AE vraagt/zegt dat het afgeleverd was, is nieuw voor me.

Netherlands
Destination Country
2017-04-12 11:39:00 The item has been delivered successfully
2017-04-10 20:19:00 The item has been processed in the country of destination
2017-04-10 20:19:00 【1】Arrive at destination country
2017-04-08 21:26:00 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2017-04-06 19:54:00 【1】Arrive at destination country
2017-04-06 13:17:00 The item has left the originating country
2017-04-06 05:54:00 The item is ready for shipment
2017-04-05 21:17:00 The item is received by the shipper in the originating country
2017-04-05 21:00:00 【8】Security check success
2017-04-05 04:53:31 【8】Received by line-haul
2017-04-05 01:22:00 The item is pre-advised
China
Original Country
2017-04-03 18:35:19 Outbound in sorting center
2017-04-03 17:58:51 Inbound in sorting center
2017-04-03 17:46:51 Accepted by carrier

De tracking wordt ook steeds professioneler! d:)b
Als je op https://trade.aliexpress.com/orderList.htm kijkt bij "view Detail" staat daar waarschijnlijk ook een tracking number die je mogelijk op https://www.postnl.nl/en/ kan invoeren.

Maar niet alle sellers verzenden langs deze weg. Ik heb ook een paar dingen besteld en een aantal waren heel snel binnen, de rest wacht ik nog op.
BLACKfm schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:28:
Ik heb vorige maand een Gole 1 tablet gekocht op aliexpress en deze had een verzendoptie middels postNL.
Mooi, bekende transporteur, ga ik doen.

Kreeg ik vorige week een brief van PostNL of ik even kon aangeven wat er in het pakket zou zitten en wat dat moet kosten (ingevuld, ingescanned en met factuur terug naar specifiek e-mail adres).

Nu ga ik er van uit dat er wel een paar centen moeten worden betaald, en heb tot op heden (2 werkdagen later) nog niks gehoord. Laat ik de schuld maar geven aan de paasdagen (wat verder totaal niet boeit, want geen extra drukte bij de post).

Anyway, nu heb ik het gevoel omdat ik maar voor de gevestigde (post) orde(r) heb gekozen met verzending dat ik mijzelf naai. PostNL doet het natuurlijk allemaal volgens het boekje en ik krijg straks de rekening van 13 euro omdat... tja, PostNL.

Ik vraag me af als ik op Aliexpress nou had gekozen voor een standaard chinese zending (of andere vage transporteur) of ik dan ook zulke berichten kan ontvangen van nederlandse postbezorgers?

Ik zou dan in principe helemaal geen zaken hebben gedaan met een DHL of PostNL etc. Dat de chinese post het bij een locale postbezorger op de mat gooit van "lever jij het maar verder af" vind ik dan een 'you problem'.

Bovenstaand is een hypotetisch geval, maar ik vraag me wel af of het zou kan werken? En of ik dan beter maar een 'standaard chinese zending' kan kiezen ipv een PostNL? Die waarschijnlijk alleen maar gaan lopen zeuren bij de duane...
Als de inhoud+waarde gewoon netjes op het pakket is aangegeven maakt dat niet uit.

Als die niet (duidelijk) zijn aangegeven hoeft het ook niet uit te maken, als de omschrijving+waarde echt bullshit is (ik heb eens een pakketje gehad waar als omschrijving "gift" op stond |:() maakt de douane het alsnog open.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Hier ook twee pakketjes van Gearbest die volgens 17track al op 30-03 China zouden hebben verlaten, maar die nog niet in Nederland te vinden zijn via PostNL/Internationalparceltracking.

Ik denk dat ik het afgelopen jaar een beetje verwend ben met transittijden van 10 à 11 dagen, aan de andere kant doet een vliegtuig er geen 20 dagen over om van China naar NL te vliegen.

Is het slim om eens langs het lokale pick-up point te lopen om te vragen of zij toevallig iets hebben liggen? Als ik al die berichten lees over niet-ontvangen briefjes lijkt me dat niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jordje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:32:
Is het slim om eens langs het lokale pick-up point te lopen om te vragen of zij toevallig iets hebben liggen? Als ik al die berichten lees over niet-ontvangen briefjes lijkt me dat niet onwaarschijnlijk.
Die postagentschappen zullen vroeger of later denk ik wel in opstand gaan komen want er denken meer mensen zo. (ik ook) Ze kunnen (hier tenminste) niet even wat intoetsen op de computer en dan "computer says no" zeggen, ze moeten echt fysiek de bakken doorzoeken en kijken of je postcode ergens opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 17:09
Laats 3 dingen(tjes) besteld bij Aliexpress en 1 bij Ebay, alles kwam uit China.
Na ongeveer een week al de PostNL pakjes man aan de deur met 2 pakketjes van Aliexpress, waarvoor ik zelfs moest tekenen. Ongeveer een week later komt de gewone postbode met het 3e pakketje, dat notabene het duurste was van de drie zendingen.
Uiteindelijk het ebay item moeten ophalen bij pakketpunt, was daar rechtstreeks heen gestuurd, zonder dat ik daarvan het bekende notificatie briefje heb ontvangen. Maar ik zag opeens in de PostNL app dat m'n pakketje klaarlag...
Beste tip is dan ook om al je RS nummers meteen in de PostNL app te kloppen, als ze dus met de pakketman komen krijg je er melding van en staat de zending er opeens gewoon in met een 3S nummer, en de pakketjes die rechtstreeks naar pakketpunt gaan verschijnen ook zo. Alleen van het item dat gewoon met de post kwam heeft de tracking nooit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:06:
[...]

Die postagentschappen zullen vroeger of later denk ik wel in opstand gaan komen want ik denk dat er meer mensen zo denken. Ze kunnen (hier tenminste) niet even wat intoetsen op de computer en dan "computer says no" zeggen, ze moeten echt fysiek de bakken doorzoeken en kijken of je postcode ergens opstaat.
Opstand tegen de klanten of tegen PostNL? Als ik sowieso al zie wat een berg pakketjes er ligt bij de lokale Primera zou je wel verwachten dat ze niet heel blij zijn met PostNL. Die stapel neemt zo onderhand de halve ruimte achter de toonbank in.

Het zou opzich ook wel handig zijn als je in jouw.postnl.nl al kunt aangeven naar welk pick-up point jouw pakjes default gestuurd mogen worden. Dan liever een Karwei o.i.d. welke tot 21:00 open is.
EeePC schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:51:
Laats 3 dingen(tjes) besteld bij Aliexpress en 1 bij Ebay, alles kwam uit China.
Na ongeveer een week al de PostNL pakjes man aan de deur met 2 pakketjes van Aliexpress, waarvoor ik zelfs moest tekenen. Ongeveer een week later komt de gewone postbode met het 3e pakketje, dat notabene het duurste was van de drie zendingen.
Uiteindelijk het ebay item moeten ophalen bij pakketpunt, was daar rechtstreeks heen gestuurd, zonder dat ik daarvan het bekende notificatie briefje heb ontvangen. Maar ik zag opeens in de PostNL app dat m'n pakketje klaarlag...
Beste tip is dan ook om al je RS nummers meteen in de PostNL app te kloppen, als ze dus met de pakketman komen krijg je er melding van en staat de zending er opeens gewoon in met een 3S nummer, en de pakketjes die rechtstreeks naar pakketpunt gaan verschijnen ook zo. Alleen van het item dat gewoon met de post kwam heeft de tracking nooit gewerkt.
Ach ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat PostNL het RS-nummer gewoonweg had verwijderd. Dan houdt de tracking gewoon op bij "Gesorteerd in NL". Gek genoeg werd het wel door de brievenbus gepropt, maar als het bij een pup had gelegen had ik maar moeten hopen dat er een briefje kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jordje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:00:
[...]

Opstand tegen de klanten of tegen PostNL? Als ik sowieso al zie wat een berg pakketjes er ligt bij de lokale Primera zou je wel verwachten dat ze niet heel blij zijn met PostNL. Die stapel neemt zo onderhand de halve ruimte achter de toonbank in.
Mogelijk allebei. Als eerst Pietje voor je neus staat die wil weten of er misschien een pakketje is waarvan het PostNL niet is gelukt om een ophaalkaartje af te leveren en de volgende in de rij is Jantje met precies dezelfde vraag en daarna komt Klaasje met weer dezelfde vraag en je staat de hele dag alle bakken te doorzoeken wat wèl veel tijd kost maar waar je geen cent voor krijgt van PostNL en maar zelden betalende klanten op zal leveren.. Dan voorzie ik wel dat postagentschappen in opstand kunnen komen tegen PostNL maar dat ze na een tijdje ook tegen klanten zeggen "geen ophaalkaartje = geen pakket".
Het zou opzich ook wel handig zijn als je in jouw.postnl.nl al kunt aangeven naar welk pick-up point jouw pakjes default gestuurd mogen worden. Dan liever een Karwei o.i.d. welke tot 21:00 open is.
Het zou ook wel handig zijn als jouw.postnl.nl gewoon een melding zou kunnen geven als er een pakket voor jouw postcode+huisnummer ergens ligt, dus ook als je niet zelf de tracktrace hebt ingeklopt. Maar op een of andere manier is dat volstrekt onmogelijk voor PostNL. Er staat dat zendingen die overeenkomen met je accountgegevens automatisch in je overzicht zouden moeten verschijnen: dat is me letterlijk nog nooit overkomen. Niet bij China en ook niet bij binnenlandse zendingen. Gewoon nooit. Je zou denken dat vrijwel iedere beunhaas wel een query moet kunnen schrijven die dat voor elkaar krijgt maar het lukt PostNL gewoon niet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Nu online
[b]W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:35:

Het zou ook wel handig zijn als jouw.postnl.nl gewoon een melding zou kunnen geven als er een pakket voor jouw postcode+huisnummer ergens ligt, dus ook als je niet zelf de tracktrace hebt ingeklopt. Maar op een of andere manier is dat volstrekt onmogelijk voor PostNL. Er staat dat zendingen die overeenkomen met je accountgegevens automatisch in je overzicht zouden moeten verschijnen: dat is me letterlijk nog nooit overkomen. Niet bij China en ook niet bij binnenlandse zendingen. Gewoon nooit. Je zou denken dat vrijwel iedere beunhaas wel een query moet kunnen schrijven die dat voor elkaar krijgt maar het lukt PostNL gewoon niet. :|
Op 9 November 2016 is er bij mij wel volautomatisch een pakketje verschenen. Geen idee wat het zou moeten zijn, want niks besteld, en het is nog steeds niet binnen :P :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oZLnHs0ZokXG09KZI0d2jZ24/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 16:44
Ik bestel mijn laatste pakketjes eind mei of laat het bezorgen bij mijn ouders. Agentschappen houden het pakketje 2 weken vast (briefje komt altijd een paar dagen later), dan gaat ie retour, dus theoretisch zou je niet langer dan 2 weken op vakantie kunnen. Vorige week ook bij Plus pakketje opgehaald, stond in de app dat ie klaar lag. Zegt die gast, hoe ziet het eruit? Klein, weet ik veel. Sommige bedrijven sturen een klein item in een giga doos. Kan het niet vinden...... Zeg ik, kijk eens achter je op de middelste plank (datum ontvangst icm huisnummer)... pffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
@Wasabi! Ook eens gehad, is het een groot pakket? Euh, nee normaal tot klein :+. Kan hem helaas niet vinden. Ik zeg: Is dat hem niet daar op de plank? /me Puch-Maxi wijst naar een geel pakketje op de plank... Nee hoor, dat kan niet. Kijk toch maar even, als je wil. Hey u heeft gelijk, dat is hem! :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 17:54

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:06:

Die postagentschappen zullen vroeger of later denk ik wel in opstand gaan komen want er denken meer mensen zo. (ik ook) Ze kunnen (hier tenminste) niet even wat intoetsen op de computer en dan "computer says no" zeggen, ze moeten echt fysiek de bakken doorzoeken en kijken of je postcode ergens opstaat.
Ik krijg wel eens het gevoel dat PostNL van de postagentschappen af wil. De mensen moeten steeds meer werk doen maar ze krijgen er niet meer voor betaalt. Ik voel me af en toe schuldig dat zo'n arme winkelier wel 10 minuten in z'n magazijn moet zoeken in de enorme berg pakjes om mijn doosjes punaises uit China terug te vinden. Ik zou kunnen zeggen dat hij z'n magazijn beter moet beheren maar daar is geen ruimte en geen geld voor en als postagent heb je niks te kiezen, het is alles of niets. Veel van die bedrijfjes worden overweldigd door het aantal Chinese pakketjes wat ze moeten afhandelen waar ze nauwelijks voor betaald krijgen omdat ze vast zitten aan lopende contracten.
Tegelijkertijd is PostNL wel enorm aan het promoten dat je hun kluisjes moet gebruiken. Volgens mij maken ze dus opzettelijk het leven van de postagentschappen zuur zodat die er mee stoppen en PostNL er een goedkope rij kluisjes voor in de plaats kan zetten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:25:
[...]
De mensen moeten steeds meer werk doen maar ze krijgen er niet meer voor betaalt. Ik voel me af en toe schuldig dat zo'n arme winkelier wel 10 minuten in z'n magazijn moet zoeken in de enorme berg pakjes om mijn doosjes punaises uit China terug te vinden.
Ik ook. Het liefst zou ik het daarom niet bij de kleine zelfstandige doen (primera), maar bij de Karwei, die grotere magazijnen heeft, meer personeel etc.
Aan de andere kant, die kleine zelfstandige heeft soms ook net die aanloop en extra omzet nodig om te kunnen overleven, ondanks dat het postagentschap deel zelf verlieslatend is.

Als bij mij om de hoek de primera het postagentschap niet meer heeft, zou ik niet weten of hij die toestroom van mensen wel haalt, want hij zit totaal buiten de standaard loop en auto-routes. Bovendien zitten er nog 3 kranten/magazine en kantoorartikelen winkels wel in het centrum met toeloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 17:54

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Get!em schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:02:
Ik ook. Het liefst zou ik het daarom niet bij de kleine zelfstandige doen (primera), maar bij de Karwei, die grotere magazijnen heeft, meer personeel etc.
Aan de andere kant, die kleine zelfstandige heeft soms ook net die aanloop en extra omzet nodig om te kunnen overleven, ondanks dat het postagentschap deel zelf verlieslatend is.

Als bij mij om de hoek de primera het postagentschap niet meer heeft, zou ik niet weten of hij die toestroom van mensen wel haalt, want hij zit totaal buiten de standaard loop en auto-routes. Bovendien zitten er nog 3 kranten/magazine en kantoorartikelen winkels wel in het centrum met toeloop.
Mijn lokale postagentschap (anecdote != data) zegt dat het eigenlijk niet de moeite waard is. Mensen die veel bestellen (vooral in China) zijn geen goede klanten; die zijn vooral bezig met het product zo goedkoop mogelijk te krijgen. Die gaan niet naar de lokale winkel om het daar te kopen als het daar 10% goedkoper is. Ondertussen staan ze wel in de rij waardoor reguliere klanten moeten wachten.
Ik weet dus niet of dat representatief is, maar het klinkt als een vrij universeel verhaal.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 21:01
ehtweak schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:02:
[...]

Het is andersom! Vaak/soms heb je mazzel dat de inklaringsgrens overschrijdende artikelen zonder verdere normale EU/NL belastingen bij jou thuis worden afgeleverd.
Maar eigenlijk is dat niet normaal. We hebben nu eenmaal regels en BelastingToegevoegdeWaarde is een heel gewoon economisch principe in onze samenleving waar nu eenmaal vele zaken uit bekostigd worden.

[...]

Dat ergens over geklaagd wordt, wil nog niet zeggen dat het onterecht is. :F
PostNL medewerkers willen ook graag salaris ontvangen (net als ieder ander). En uiteindelijk moet dat ergens van betaald worden. Wie zegt dat jij die handeling, a 13 euro, zelf kunt doen? Heb JIJ een overeenkomst met het ministerie van financiën dat je uit naam van de ontvanger de BTW/Inklaring kunt/mag afhandelen?

[...]

De constructie is heel erg helder en duidelijk. En ook precies terug te vinden bij de diverse logistieke ondernemingen + douane/belastingdienst.
PostNL is geen 'vaag' bedrijf.

Begrijp me goed, niemand (moi incluis) vind het leuk om (te)veel te betalen. Maar aan jouw verhaal is niks onzuivere koffie en/of vaag... :/
Er komt een Europees loket waar bedrijven digitaal de btw-aangifte kunnen doen voor hun online handel in het buitenland.
Deze 'One Stop Shop' levert het bedrijfsleven volgens de Europese Commissie een besparing van 2,3 miljard euro per jaar op.
De btw-vrijstelling voor geïmporteerde producten van buiten de EU met een waarde tot 22 euro wordt afgeschaft. ,,Daar wordt massaal misbruik van gemaakt. Dure smartphones en tablets worden systematisch ondergewaardeerd in de importdocumenten”, aldus commissaris Andrus Ansip (Digital Markt). ''Dat is oneerlijk tegenover Europese handelaren die wel btw afdragen."

Sjoppen in China kan wel eens wat duurder gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:25:
[...]

Ik krijg wel eens het gevoel dat PostNL van de postagentschappen af wil. De mensen moeten steeds meer werk doen maar ze krijgen er niet meer voor betaalt. Ik voel me af en toe schuldig dat zo'n arme winkelier wel 10 minuten in z'n magazijn moet zoeken in de enorme berg pakjes om mijn doosjes punaises uit China terug te vinden. Ik zou kunnen zeggen dat hij z'n magazijn beter moet beheren maar daar is geen ruimte en geen geld voor en als postagent heb je niks te kiezen, het is alles of niets. Veel van die bedrijfjes worden overweldigd door het aantal Chinese pakketjes wat ze moeten afhandelen waar ze nauwelijks voor betaald krijgen omdat ze vast zitten aan lopende contracten.
Tegelijkertijd is PostNL wel enorm aan het promoten dat je hun kluisjes moet gebruiken. Volgens mij maken ze dus opzettelijk het leven van de postagentschappen zuur zodat die er mee stoppen en PostNL er een goedkope rij kluisjes voor in de plaats kan zetten.
Kluisjes?? Waar dan! Nog nooit één gezien.

Wel eens over gelezen. Eentje op Schiphol, eentje aan de Zuidas en eentje in Rotterdam. En de rest van Nederland mag het lekker zelf uitzoeken. :S Ik neem aan dat er nu dan meer zijn, zal het eens opzoeken..
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:27:
[...]

Mijn lokale postagentschap (anecdote != data) zegt dat het eigenlijk niet de moeite waard is. Mensen die veel bestellen (vooral in China) zijn geen goede klanten; die zijn vooral bezig met het product zo goedkoop mogelijk te krijgen. Die gaan niet naar de lokale winkel om het daar te kopen als het daar 10% goedkoper is. Ondertussen staan ze wel in de rij waardoor reguliere klanten moeten wachten.
Ik weet dus niet of dat representatief is, maar het klinkt als een vrij universeel verhaal.
Ik hoorde ooit een vrijwel identiek verhaal, ik meen bij de Videoland. (toen die nog bestond) Dat ging dan wel over DHL, de man kreeg in mijn herinnering een dubbeltje per opgehaald pakket ofzo. Het was in ieder geval niet de moeite.
3meter schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:30:
[...]

Er komt een Europees loket waar bedrijven digitaal de btw-aangifte kunnen doen voor hun online handel in het buitenland.
Deze 'One Stop Shop' levert het bedrijfsleven volgens de Europese Commissie een besparing van 2,3 miljard euro per jaar op.
De btw-vrijstelling voor geïmporteerde producten van buiten de EU met een waarde tot 22 euro wordt afgeschaft. ,,Daar wordt massaal misbruik van gemaakt. Dure smartphones en tablets worden systematisch ondergewaardeerd in de importdocumenten”, aldus commissaris Andrus Ansip (Digital Markt). ''Dat is oneerlijk tegenover Europese handelaren die wel btw afdragen."

Sjoppen in China kan wel eens wat duurder gaan worden
Of goedkoper als de inklaringskosten dan ook komen te vervallen. Je zal misschien niet meer zo snel BTW kunnen ontduiken (wat eigenlijk toch al niet mocht), maar ik bestel nu eigenlijk nooit iets van bijvoorbeeld €30-40 omdat er dan zomaar €13,50 bovenop komt aan inklaringsgelul. Factureringskosten factureren voelt gewoon heel oneerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
Vandaag weer netjes 2 pakketjes thuis bezorgd gekregen uit China.

Ik wil best bepaalde dingen in Nederland bestellen, maar niet als het én duurder is en er ook nog eens verzendkosten bovenop komen.
Dan ben ik opeens voor een usb kabel van 3,50 euro in China, bijna 10 euro kwijt in Nederland.

Kabeltje werd gewoon door de postbode afgeleverd in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Ik bestel aardig wat bij AE en krijg het altijd netjes in huis. Ik volg de tracking ook niet echt.

De reden dat ik bestel bij AE is dat ik het een beetje zat ben vernaggeld te worden door de winkeliers met hun hoge prijzen. Ter voorbeeld: bij de Formido in het dorp een zaklammp voor net geen twee tientjes. Exact dezelfde zaklamp kost op AE tussen de 5 en 7,5 Euro. En dat is inclusief verzenden. Wie houdt nou wie voor de gek vraag ik me af. En uiteraard bestel of koop ik ook wel producten in de omgeving of bij NL winkeliers. Maar ik kijk tegenwoordig wel eerst op AE :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Trichoglossus schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:18:
Vandaag weer netjes 2 pakketjes thuis bezorgd gekregen uit China.

Ik wil best bepaalde dingen in Nederland bestellen, maar niet als het én duurder is en er ook nog eens verzendkosten bovenop komen.
Dan ben ik opeens voor een usb kabel van 3,50 euro in China, bijna 10 euro kwijt in Nederland.

Kabeltje werd gewoon door de postbode afgeleverd in de brievenbus.
Dat komt door regels waardoor PostNL spullen uit China voor bepaalde tarieven hier moet afleveren. PostNL zou het liever niet doen want zoals je al hebt opgemerkt is de verzending van dat USB-kabeltje van China naar Nederland (inclusief de kabel zelf, die krijg je er gratis bij!) goedkoper dan de verzending van datzelfde kabeltje van Amsterdam naar Lutjebroek.

Voor dergelijke algemene artikelen (USB-kabel, iPhonekabel, HDMI-kabel, touchpen, hoesjes, USB-hub) kan je trouwens net zo goed of beter naar de Action/Wibra/BigBazar. Kan zelfs goedkoper zijn omdat het dingen zijn met veel volume (=verzendkosten) terwijl het product zelf niet zoveel kost. Bovendien heb je het dan direct.
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 00:21:
Ik bestel aardig wat bij AE en krijg het altijd netjes in huis. Ik volg de tracking ook niet echt.

De reden dat ik bestel bij AE is dat ik het een beetje zat ben vernaggeld te worden door de winkeliers met hun hoge prijzen. Ter voorbeeld: bij de Formido in het dorp een zaklammp voor net geen twee tientjes. Exact dezelfde zaklamp kost op AE tussen de 5 en 7,5 Euro. En dat is inclusief verzenden. Wie houdt nou wie voor de gek vraag ik me af. En uiteraard bestel of koop ik ook wel producten in de omgeving of bij NL winkeliers. Maar ik kijk tegenwoordig wel eerst op AE :)
Tja, dat is vraag en aanbod. Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die er €20 voor over hebben. Natuurlijk heb je wel de BTW en retailkosten, maar die zaklamp zou inderdaad best voor een prijs tussen de €10 en €12,50 in de schappen kunnen liggen. En bij de Action ligt ie waarschijnlijk ook voor dat bedrag. Je kan ook bij Tweaker nkon shoppen, dan betaal je veel minder dan bij Formido. Maar de Formido is dan ook geen prijsvechter.

Of de zaklamp op AE echt hetzelfde is weet je trouwens niet. Ik bestel wel eens hetzelfde product (niet van een specifiek merk) bij verschillende verkopers en dan blijkt het toch niet helemaal hetzelfde. Hetzelfde model, maar uit een andere fabriek. Soms met net iets andere onderdelen of kwaliteit. Dat is dan het voordeel van nkon (en tot op bepaalde hoogte zaken als Formido): nkon let zelf wel op dat hij geen troep koopt en als de Formido troep heeft gekocht kan je er meestal wel mee terug. Probeer dat maar eens op AE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 20:48
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 01:26:
[...]

Voor dergelijke algemene artikelen (USB-kabel, iPhonekabel, HDMI-kabel, touchpen, hoesjes, USB-hub) kan je trouwens net zo goed of beter naar de Action/Wibra/BigBazar. Kan zelfs goedkoper zijn omdat het dingen zijn met veel volume (=verzendkosten) terwijl het product zelf niet zoveel kost. Bovendien heb je het dan direct.

[...]
De kwaliteit van de usb-kabels van bv de action is niet echt denderend.
Veel dingen zijn prima daar, maar ook regelmatig dat ze zeer matig zijn qua levensduur.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.