[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 237.009 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Trichoglossus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:39:
[...]

De kwaliteit van de usb-kabels van bv de action is niet echt denderend.
Veel dingen zijn prima daar, maar ook regelmatig dat ze zeer matig zijn qua levensduur.
Zeker, maar op AE weet je meestal toch ook niet wat je krijgt met dat soort dingen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 08:45
Trichoglossus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:39:
[...]

De kwaliteit van de usb-kabels van bv de action is niet echt denderend.
Veel dingen zijn prima daar, maar ook regelmatig dat ze zeer matig zijn qua levensduur.
Blitzwolf is een goedkoop en super goed ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
Daarom ga ik inderdaad ook af op de tests van dodge. Geeft me een beter gevoel dan een willekeurige kabel van de action.

@Punkbuster: ik heb er inderdaad vorige week een aantal daarvan besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de algemene discussie over Blitzwolf en China-shopping verder in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a? Die heeft hier niets te zoeken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Hier ook pakketje op afhaalpunt bezorgt, alleen geen brief van postnl gehad. Dus pakketje ondertussen al weer retour China omdat het niet afgehaald is.
Nu maar hopen dat de Chinees er geen misbruik van maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb toch het idee dat er iets aan het veranderen is. Neem als voorbeeld deze verkoper, maar er zijn er velen: https://www.aliexpress.com/store/1194737

Tot voor kort waren de verzendkosten nog gratis bij alle artikelen. Nu betaal je voor veel dingen 2-4 dollar voor AliExpress Standard Shipping en andere opties zijn FedEx/UPS/DHL. China Post en Yanwen zijn geen optie meer.

Maar (en dat is het rare) wel als je Belg bent!

Om een willekeurig artikel te pakken: 100PCS UltraBright white Ultra Bright 3mm Round LED Diode 3mm white led, verzendkosten zijn nu $1.94 terwijl dat eerst gratis was. Of DHL/UPS/FedEx maar dat kost je zelfs >$40. Voor een paar ledjes.. Ben je Belg, dan kan je kiezen voor Yanwen Economic Air Mail (gratis), China Post Ordinary Small Packet Plus ($0.37), China Post Registered Air Mail ($1.65), EMS ($28.12) en alle opties die Nederlanders ook hebben.

Voor Duitsland zijn de opties vergelijkbaar, alleen is Yanwen dan SunYou. In Luxemburg is geen gratis optie, maar wel de China post opties van $0.37 en $1.65 registered.

En dit zie ik bij veel meer verkopers. Niemand hier die er iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@W3ird_N3rd : idd. dezelfde ervaring. De verzendkosten/opties (met nadruk op kosten) zijn aan het veranderen. Zolang het bij die bescheiden bedragen blijft en dat daardoor de trackingmogelijkheden betrouwbaarder worden, zou ik toejuichen. Maar dat valt nog te bezien. >:)

Ik heb sinds enige tijd een eigen account bij PostNL. Handig (en ietsje goedkoper) als je zelf nog wel eens wat verstuurd.
Nu zag ik ook dat inkomende pakjes (Amazon, Nederlandse zendingen en sommige Chinese zendingen) te zien zijn in het overzicht van afgeleverde pakjes. Op zich informatief.

Nu vroeg ik me echter af, is het ook mogelijk je postcode + huisnummer (dus NIET trackingcode) ergens in te vullen, zodat je ziet wat er aan zit te komen?
Ja, ik weet dat je op https://www.internationalparceltracking.com een trace kunt doen, maar dan moet je wel een tracking code hebben.
En van de helpfuncties van PostNL word ik ook niet wijzer. :N

Zie namelijk regelmatig berichtjes voorbij komen dat mensen er achteraf, achter komen dat hun zending 2 weken op het afhaalpunt heeft gelegen en vervolgens retour is gegaan, zonder dat men op de hoogte gesteld is. M.a.w. zending in de digitale en fysieke shredder. :-(

Het gebeurt regelmatig dat verweggistan bestellingen geen 3Sx, RNx, of whatever, krijgen. M.a.w. je hebt geen idee of het nog daadwerkelijk onderweg is, ergens ligt te verpieteren, of [onbekende status] heeft.

Heb al het nodige gegoogeld en dan lees je in eerste instantie dat men roept dat je kunt tracken of er iets onderweg zou zijn, maar dan heb je wel een trackingcode nodig. En die heb je soms/vaak niet.
Iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 04-05-2017 10:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

@ehtweak

Kan niet. Naar eigen zeggen van PostNL zouden zendingen die overeenkomen met je accountgegevens automatisch in je overzicht moeten verschijnen. Het is mij nog nooit gelukt. PostNL zelf zegt eraan te werken. Voor wat het waard is..

Het enige wat je kan doen is zeuren bij je postagentschap en ik voorspel dat die dat op termijn ook wel beu gaan worden.

Het is echt te debiel voor woorden dat PostNL behalve dat kaartje wat ze hopelijk in de bus gooien niet gewoon ook even een SMSje kan sturen. Of anders een mailtje. Kan zelfs zonder account want de Chinezen printen vaak je telefoon/e-mail op het pakket. Dat kost echt nul komma niks met zulke aantallen en dat terugsturen/vernietigen van al die zooi is ook niet gratis. En de postagentschappen kicken er ook niet echt op om 2 weken zooi op te slaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 04-05-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

W3ird_N3rd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 03:19:
Ik heb toch het idee dat er iets aan het veranderen is.

En dit zie ik bij veel meer verkopers. Niemand hier die er iets van weet?
PostNL gaat pakketten AliExpress bezorgen in Nederland
PostNL gaat in Nederland een groot deel van de pakjes bezorgen van het Chinese AliExpress, onderdeel van internetmarktplaats Alibaba.

Dat meldt het bedrijf donderdag zonder financiële details over de overeenkomst naar buiten te brengen.

Door de samenwerking kunnen klanten van AliExpress binnen vijf tot zeven dagen hun bestellingen thuisbezorgd krijgen. AliExpress heeft wereldwijd meer dan 100 miljoen klanten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Raven : ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

@mods: volgens mij beginnen er twee discussie topics door elkaar te lopen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26
W3ird_N3rd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:20:
@ehtweak

Kan niet. Naar eigen zeggen van PostNL zouden zendingen die overeenkomen met je accountgegevens automatisch in je overzicht moeten verschijnen. Het is mij nog nooit gelukt. PostNL zelf zegt eraan te werken. Voor wat het waard is..
Het matchen gebeurt niet zo nauwkeurig (ongeacht of het vanuit China komt of niet).

Deze week echter had ik een primeur: een pakketje van aliexpress wat in mijn PostNL account verscheen. Moest voor getekend worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Alle pakjes die ik de afgelopen jaren via AE heb binnengekregen werden al geleverd via PostNL"

Ik denk dat het belangrijker is om te weten of het 1½ jaar terug ingevoerde beleid van weigeren te bezorgen (en niet versturen van afhaalbriefje) gehandhaafd wordt of dat er nu weer tot aan huis wordt bezorgd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:35
Lekker dan, krijg een briefje van PostNL in de brievenbus dat er een 'pakketje uit het buitenland' voor me bij het postkantoor ligt. Kom ik er een paar dagen later om hem op te halen, is hij al retour afzender. Nergens in het systeem van het postkantoor is überhaupt een spoor van het pakketje te bekennen. PostNL erkent de fout dat hij niet retour had moeten gaan maar schuift de verantwoordelijkheid van zich af, ik moet maar zien te zorgen dat ik mijn geld terugkrijg. Wat een waardeloos bedrijf is het toch, met een vervelend monopolie in NL.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 09:48
MiBe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:20:
Lekker dan, krijg een briefje van PostNL in de brievenbus dat er een 'pakketje uit het buitenland' voor me bij het postkantoor ligt. Kom ik er een paar dagen later om hem op te halen, is hij al retour afzender. Nergens in het systeem van het postkantoor is überhaupt een spoor van het pakketje te bekennen. PostNL erkent de fout dat hij niet retour had moeten gaan maar schuift de verantwoordelijkheid van zich af, ik moet maar zien te zorgen dat ik mijn geld terugkrijg. Wat een waardeloos bedrijf is het toch, met een vervelend monopolie in NL.
Precies dit heb ik ook gehad, komt doordat al die afhaal punten helemaal gene plek hebben voor al die pakketjes en daardoor de verkeerde vaak retour sturen.
Mijn pakketje was 1 dag nadat ik het afhaalbewijs had ontvangen al terug gestuurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 18:50
Interesting! :D Hier even een aanvulling op het eerder besproken onderwerp in dit topic. Toch wel belangrijk en goed nieuws lijkt mij..
Het moet het einde betekenen van veel frustratie voor AliExpress-fans: de wekenlange levertijd. De Chinese webwinkel gaat samenwerken met PostNL, waardoor de bezorging binnen 5 tot 7 dagen in huis moet zijn.

AliExpress wint snel aan populariteit omdat je er tegen vaak zeer lage prijzen een uiteenlopend assortiment kan kopen. Het grote nadeel: het handeltje moet uit China komen en dat duurt lang, of is erg duur.

Als gratis bezorging mogelijk is duurt het meestal tussen de 19 en 60 dagen voordat een artikel aankomt. Wil je een product binnen twee weken binnen hebben dan kost dat al snel tientallen euro's.

Binnen een week in huis
PostNL zegt de bestellingen binnen een week af te kunnen leveren. Dat kan omdat het Nederlandse postbedrijf een Aziatische tak heeft: Spring Global Deblivery Services. De pakjes worden dan in China direct in het PostNL-netwerk gestopt, waardoor ze veel sneller in Nederland aankomen.

Grote vraag is natuurlijk wel: wat gaat dat kosten? Daarover wil PostNL niets kwijt. Een woordvoerder laat weten dat zij een prijs rekenen aan AliExpress, en dat het aan Ali is om kosten door te berekenen aan de klant. Hoe hoog die kosten zijn, wil de woordvoerster niet zeggen.

Hoeveel PostNL rekent aan Ali wil het bedrijf ook niet bekendmaken omdat dat 'bedrijfsgevoelige informatie' is.
toon volledige bericht
Bron: RTL Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31

RobertowNL

For your gear!

Danny.G schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:09:
Interesting! :D Hier even een aanvulling op het eerder besproken onderwerp in dit topic. Toch wel belangrijk en goed nieuws lijkt mij..

[...]

Aanvulling daarop dat enkle shops hier al gebruik van maakten. Flytexpress bood al een vergelijkbare service aan (PDM bij banggood, EU direct bij Dealextreme).

Lang niet alle verkopers gebruiken: Aliexpress standard shipping als verzendmethode
Maar voor een groot deel van de pakketjes kan je dit wel tegen een meerprijs selecteren; wel lekker dat je dan meer zekerheid hebt dat het snel in huis is (en aan de deur bezorgd, voor zo lang het duurt).

Daarnaast staan PostNL pakketjes sinds deze week ergens (vaker) in de app wanneer ze uit China komen. Had er deze week 3 die allen een melding gaven dat er een zending naar mij onderweg was (RS000000NL barcodes).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Danny.G schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:09:

[...]

"frustratie voor AliExpress-fans: de wekenlange levertijd"

Ik vind persoonlijk het weigeren te bezorgen en zonder bericht terugsturen van de pakketten wel wat erger dan even moeten wachten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Gerard4 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:25:
Hier ook pakketje op afhaalpunt bezorgt, alleen geen brief van postnl gehad. Dus pakketje ondertussen al weer retour China omdat het niet afgehaald is.
Nu maar hopen dat de Chinees er geen misbruik van maakt..
Post. Nl heeft het pakket bij een postbus voor Chinese retourpakketen gebracht omdat het onbestelbaar is, er stond
geen afzender op. Pakket is alleen door verzender op te vragen om opnieuw verzonden te worden. Verzender wil bewijs hebben waar het pakket door postnl gebracht is, postnl verwijst alleen naar de track codes op Internationalparcing.com, daar staat dat het pakket retour afzender is. Meer kunnen ze niet doen.
Wat een belachelijk bedrijf. Eerst verzuimen ze me in te lichten dat het pakket afgehaald moet worden, daarna laten ze je stikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerard4 op 04-05-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft die PostNL deal met AE.
Deze week in ieder geval het tegenovergestelde meegemaakt:

Een bestelling (28-04-2017) via AE, verzonden met een niet-traceerbaar trackingnummer (geen Rxxx nummer o.i.d.). China Post Ordinary Small Packet Plus
Geen melding in de PostNL app en toch vandaag bezorgd door de PostNL brievenbuspostbode. Het was notabene een redelijk dik pakket; past maar net door de brievenbus.

Departed country of origin 2017-05-02 00:51:35
Parcel outbount in sorting center 2017-04-29 23:22:07
Accepted by air carrier 2017-04-29 23:18:49
Parcel is inbound in sorting center 2017-04-29 23:16:42
Parcel accepted by shipping company 2017-04-29 22:05:37

Nog geen week geleden verstuurd vanuit China, 3 dagen geleden het vliegtuig in, en nu al hier bezorgd! d:)b
Snel & gratis verstuurd. Soms is er geen logica in te ontdekken. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 05-05-2017 15:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Muncher schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:13:
Na lang mee te hebben gelezen, gisteren voor het eerst een bestelling gedaan. Op advies van de OP, de verzendcode in 17TRACK ingevoerd. Deze geeft nu standaard aan bij Destination Country: Unknown en Origin Country: PostNL International Mail. Heb gekozen voor Standard Shipping. Ik had daar China Post verwacht. Zou dit komen door de samenwerking tussen AliExpress en PostNL? Ben ook erg benieuwd of de spullen er nu ook sneller zijn dan werd aangeven (5 dagen ipv 30).
Laatst kreeg ik een bericht van een verkoper met het verzoek mijn order te annuleren en opnieuw te plaatsen met een andere verzendmethode. De reden was inderdaad dat Ali bestellingen naar Nederland alleen via PostNL wil laten verlopen. Er zullen vast nog orders tussendoor glippen, maar ik vermoed dat de meeste orders via Postnl gaan.

De order werd net als de vorige order netjes aan de deur bezorgd en ik kreeg via de PostNL app de update dat deze in aantocht was.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 14:37
PjotrStroganov schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Laatst kreeg ik een bericht van een verkoper met het verzoek mijn order te annuleren en opnieuw te plaatsen met een andere verzendmethode. De reden was inderdaad dat Ali bestellingen naar Nederland alleen via PostNL wil laten verlopen. Er zullen vast nog orders tussendoor glippen, maar ik vermoed dat de meeste orders via Postnl gaan.

De order werd net als de vorige order netjes aan de deur bezorgd en ik kreeg via de PostNL app de update dat deze in aantocht was.
Ah, dat klinkt goed. Kwamen de pakketjes ook sneller binnen dan verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 09:59
PjotrStroganov schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:39:
Laatst kreeg ik een bericht van een verkoper met het verzoek mijn order te annuleren en opnieuw te plaatsen met een andere verzendmethode.
Kostte die andere methode net zo veel of was je meer kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Muncher schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Ah, dat klinkt goed. Kwamen de pakketjes ook sneller binnen dan verwacht?
De 25ste besteld en de 5e binnen. Dus dat is best snel.
grun93 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:22:
[...]

Kostte die andere methode net zo veel of was je meer kwijt?
Gratis verzending.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu al twee miniatuur envelopjes (< 90 gram), die maar liefst door de PostNL pakjesman met z'n grote bestelbus bezorgd worden... Waarde van de zending amper een paar euro... weekje geleden besteld via AE.
Zeker het gevolg van de nieuwe deal tussen PostNL en AE?

En wil je checken of het in de PostNL online overzicht terug te vinden is, is er storing bij PostNL.
http://allestoringen.nl/storing/postnl :-(

HTTP Error 502.4 - Bad Gateway
No appropriate server could be found to route the request.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ehtweak schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:26:
Nu al twee miniatuur envelopjes (< 90 gram), die maar liefst door de PostNL pakjesman met z'n grote bestelbus bezorgd worden... Waarde van de zending amper een paar euro... weekje geleden besteld via AE.
Zeker het gevolg van de nieuwe deal tussen PostNL en AE?

En wil je checken of het in de PostNL online overzicht terug te vinden is, is er storing bij PostNL.
http://allestoringen.nl/storing/postnl :-(

HTTP Error 502.4 - Bad Gateway
No appropriate server could be found to route the request.
Er is inderdaad storing bij PostNL, je kan nog wel op https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht komen om pakketjes te checken.

Bron:

[ Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 08-05-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
Wat besteld bij Banggood, iemand heeft mijn adres verkeerd overgenomen dus wordt weer terug gestuurd naar China. Lekker dan en lekker voor het milieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vandaag weer iets bijzonders:
Twee dikke pakketten (AE bestellingen) die NIET door de brievenbus passen, maar wel door de brievenbuspostbode worden afgegeven (die moest eerst aanbellen).

Wederom snel geleverd (week geleden besteld), maar dit waren zendingen die geen RSx trackingnummer hebben en niet in het https://jouw.postnl.nl overzicht zijn terug te vinden. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
2017-05-11 14:07 The item has been delivered successfully
2017-05-10 15:09 The item has been processed in the country of destination
2017-05-09 15:22 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2017-05-08 06:33 The item is ready for shipment
2017-05-08 04:28 The item is pre-advised
2017-05-07 16:22 The item has left the originating country
2017-05-06 12:22 The item is received by the shipper in the originating country

lekker snel bij aliexpress _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pendora schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:44:
Wat besteld bij Banggood, iemand heeft mijn adres verkeerd overgenomen dus wordt weer terug gestuurd naar China. Lekker dan en lekker voor het milieu
Laatst ook een pakketje waarbij het adres er juist op stond, maar bij het omzetten van Chinese tracking naar Nederlandse tracking, had iemand het huisnummer verkeerd overgenomen. (in zijn scanner stond dus een ander huisnummer)
Gelukkig stond de bezorger wel voor mijn deur. Eigenlijk moest hij het weer meenemen, maar hij heeft het gelukkig toch aan mij gegeven. Ik heb toen wel iets in moeten vullen, zodat hij er geen problemen mee kreeg.

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 12-05-2017 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:23
ehtweak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:15:
Vandaag weer iets bijzonders:
Twee dikke pakketten (AE bestellingen) die NIET door de brievenbus passen, maar wel door de brievenbuspostbode worden afgegeven (die moest eerst aanbellen).

Wederom snel geleverd (week geleden besteld), maar dit waren zendingen die geen RSx trackingnummer hebben en niet in het https://jouw.postnl.nl overzicht zijn terug te vinden. 8)7
Ik had het precies andersom. Ik had post van AlieExpress wat makkelijk door de brievenbus paste maar er moest voor getekend worden (inhoud pakket €7) dus was het naar het postkantoor gebracht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:37
Logica is ver te zoeken... Pakketje ligt als het goed is vandaag klaar bij een supermarkt kwartier verderop waar ik nog nooit ben geweest terwijl ik vier supermarkten op afstand dichterbij heb met PostNL punt.. en niks over eventuele importkosten in de app te zien. Ben je dan 'veilig'? Anders moet ik straks nog een keer terug voor gepast geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Deezers schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:21:
Logica is ver te zoeken... Pakketje ligt als het goed is vandaag klaar bij een supermarkt kwartier verderop waar ik nog nooit ben geweest terwijl ik vier supermarkten op afstand dichterbij heb met PostNL punt.. en niks over eventuele importkosten in de app te zien. Ben je dan 'veilig'? Anders moet ik straks nog een keer terug voor gepast geld..
Bij een supermarkt kan je altijd pinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
LordSinclair schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Bij een supermarkt kan je altijd pinnen ;)
Maar je weet niet of eventuele inklaringskosten alvast in de app komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
Gerard4 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:57:
[...]

Post. Nl heeft het pakket bij een postbus voor Chinese retourpakketen gebracht omdat het onbestelbaar is, er stond
geen afzender op. Pakket is alleen door verzender op te vragen om opnieuw verzonden te worden. Verzender wil bewijs hebben waar het pakket door postnl gebracht is, postnl verwijst alleen naar de track codes op Internationalparcing.com, daar staat dat het pakket retour afzender is. Meer kunnen ze niet doen.
Wat een belachelijk bedrijf. Eerst verzuimen ze me in te lichten dat het pakket afgehaald moet worden, daarna laten ze je stikken.
Mn pakket is toch terug naar China. Of het zonder adres van afzender weer terug komt bij de verkoper vraag k me af.
Via dispute stelt AliExpress volledige teruggaaf van bedrag voor omdat ze hebben getraceerd dat het pakketje teruggestuurd is. Verkoper reageert niet. Er is een response time van 5 dagen (voor de kant van de verkoper neem ik aan?). Als die niet meer reageert, heb je dan nog wat aan AliExpress als bemiddelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:20
Gerard4 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:31:
...
Via dispute stelt AliExpress volledige teruggaaf van bedrag voor omdat ze hebben getraceerd dat het pakketje teruggestuurd is. .......... Als die niet meer reageert, heb je dan nog wat aan AliExpress als bemiddelaar?
Volgens mij wordt het bedrag pas aan de verkoper betaalt nadat jij hebt aangegeven dat je het ontvangen hebt of nadat de ordertijd verstreken is. Dus mi krijg je het bedrag gewoon via AliExpress terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik moet zeggen, de laatste serie bestellingen via AE, zijn door PostNL allemaal binnen 8 dagen afgeleverd. Dus wat dat betreft klopt het wel.
nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...

Het lijkt echter wel of niet-AE bestellingen er nu veel langer over doen. :|
Heb nog een tweetal bestellingen via eBay lopen, die uit China moeten komen, en die zijn nu al 6 weken 'ergens' onderweg...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 877867

Bestel ook eens wat duurders in China (telefoon) en meteen brief van de douane in de bus dat ze de waarde niet kunnen schatten... Dat wordt dus bijlappen ;( Meteen de laatste keer ook denk ik, gaat waarschijnlijk een leuk bedrag zijn waardoor het prijsvoordeel deels wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gerard4 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:31:
[...]

Mn pakket is toch terug naar China. Of het zonder adres van afzender weer terug komt bij de verkoper vraag k me af.
Via dispute stelt AliExpress volledige teruggaaf van bedrag voor omdat ze hebben getraceerd dat het pakketje teruggestuurd is. Verkoper reageert niet. Er is een response time van 5 dagen (voor de kant van de verkoper neem ik aan?). Als die niet meer reageert, heb je dan nog wat aan AliExpress als bemiddelaar?
Als de wederpartij niet op tijd reageert krijg je sowieso je gelijk is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Anoniem: 877867 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:16:
Bestel ook eens wat duurders in China (telefoon) en meteen brief van de douane in de bus dat ze de waarde niet kunnen schatten... Dat wordt dus bijlappen ;( Meteen de laatste keer ook denk ik, gaat waarschijnlijk een leuk bedrag zijn waardoor het prijsvoordeel deels wegvalt.
Tsja, dat weet je en kun je incalculeren bij >22 euro.

Sowieso is de laatste tijd het prijsvoordeel China voor meerdere grote productcategorieën verdwenen.
De flying tigers, so-low , systrene grene , action, xenos, big bazars, kruidvat en meerdere kleine webshops zijn voor mij de afgelopentijd goedkoper gebleken voor producten van ongeveer zelfde kwaliteit, en steeds vaker hebben ze populaire producten uit China binnen 1 maand al in de schappen liggen voor dezelfde of zelfs lagere prijs. Goedkoop screenprotector glas? Kruidvat. Goedkope camping dingen voor festival? Xenos. Verjaardags en feest decoratie kinderen? Flying tiger en So-low.
Goed voorbeeld is nu inderdaad ook die fidget spinners. Nu overal in de aanbieding... :+ :+ (zie oa Dirk en So-Low).

Zelfs de Lidl doet nu mee. Ze hebben nu via hun eigen merk Crivit de electronica gelijkend aan Blitzwolf. (zie nu oa solarpanel, welke in china even duur is als die bij lidl)

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 16-05-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Get!em schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:47:
Zelfs de Lidl doet nu mee. Ze hebben nu via hun eigen merk Crivit de electronica van Blitzwolf. (zie nu oa solarpanel, welke in china even duur is als die bij lidl)
Die van Blitzwolf is wel anders, maar het idee is hetzelfde. Al zijn de dingen van Blitzwolf vaak voor ongeveer dezelfde prijs bij amazone.de te krijgen en dan heb je geen last van importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15

Mimiix

Professioneel Prutser

Nou, sinds dat akkoord tussen PostNL en Alieexpres is het wel sneller geworden. Ik was sceptisch, maar het valt me erg mee! Vorige week donderdag besteld, vandaag afgeleverd!

Durf eigenlijk geen verwachtingen te hebben, maar het val me goed mee!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

D3nnisd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:39:
Nou, sinds dat akkoord tussen PostNL en Alieexpres is het wel sneller geworden. Ik was sceptisch, maar het valt me erg mee! Vorige week donderdag besteld, vandaag afgeleverd!

Durf eigenlijk geen verwachtingen te hebben, maar het val me goed mee!
Het goede nieuws is dat zo nu en dan zendingen daadwerkelijk vanzelf in mijn overzicht verschijnen!

Maar verder wou ik net zeggen dat het naar mijn idee geen bal uitmaakt of zelfs langzamer is.

2017.05.10 05:19 (GMT-7): Accepted by carrier
Gisteren in huis. China Post Ordinary Small Packet Plus.

2017.05.10 05:57 (GMT-7): Accepted by carrier
Ook gisteren in huis. China Post Ordinary Small Packet Plus.

2017.05.08 17:08 (GMT-7): Accepted by carrier
Zou vandaag bezorgd moeten worden volgens PostNL. AliExpress Standard Shipping met RS**NL nummer.

AliExpress standaard shipping is trouwens geen garantie voor PostNL.. Ik heb ook een zending die met die standard shipping met Singapore Post gaat. (RB**SG)

Natuurlijk wisselt het wel, maar of PostNL echt sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 877867

Inmiddels waardeformulier teruggestuurd dus ben benieuwd hoe snel ik de zending krijg. Wel balen dat ik moet bijbetalen, maar ja, die kans zat er in...Volgende keer nog beter zoeken voor een methode waar de kosten al bij inzitten. Inderdaad is China tegenwoordig voor heel veel productgroepen al niet meer interessant geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 23:12
Hebben ze nu bij postnl gewoon die valse handtekening bij aflevering gereguleerd?
https://www.international...nt.aspx?content=faq#/s2q1
Kan mijn pakket bij de buren worden afgeleverd?
Wanneer de verzender van het pakket geen handtekening voor ontvangst heeft gevraagd, kan de chauffeur proberen uw pakket bij de buren af te leveren. Hij zal dan voor u een kaart achterlaten, om u te laten weten waar het pakket is afgeleverd.

Wanneer de verzender van het pakket wel een handtekening voor ontvangst heeft gevraagd, kan de chauffeur, voor uw gemak, uw pakket bij de buren afleveren wanneer u niet thuis bent. Hij zal dan voor u een kaart achterlaten, om u te laten weten waar het pakket is afgeleverd.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
@D3nnisd
Onlangs een paar LEDs gekocht op AliExpress, verzonden met standard shipping. Dat gaat tegenwoordig met PostNL. Aangenaam verrast over de snelheid waarmee dat gaat, ongeveer 7 dagen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pacificocean schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:30:
Hebben ze nu bij postnl gewoon die valse handtekening bij aflevering gereguleerd?

[...]

Lijkt me nog niet eens zo'n hele erge ramp zolang de buren er dan voor tekenen. Mocht je pakket dan verdwijnen dan kan je wel achterhalen waar het is misgegaan.

Wat ik vandaag heb vind ik nogal apart. Opeens een envelop van AE in de bus. En dat is heel raar want de postbode was al geweest! Dit is dus een envelop met AE standard shipping en RS**NL code.

Kijk ik op tracktrace: bezorgd om half vijf. Maar niemand die de deurbel heeft gehoord. En er is zelfs voor getekend, ik zie een handtekening! Maar van wie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

pacificocean schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:30:

[...]

En wat zei PostNL toen je ze deze vraag stelde?

[ Voor 61% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
W3ird_N3rd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Lijkt me nog niet eens zo'n hele erge ramp zolang de buren er dan voor tekenen. Mocht je pakket dan verdwijnen dan kan je wel achterhalen waar het is misgegaan.

Wat ik vandaag heb vind ik nogal apart. Opeens een envelop van AE in de bus. En dat is heel raar want de postbode was al geweest! Dit is dus een envelop met AE standard shipping en RS**NL code.

Kijk ik op tracktrace: bezorgd om half vijf. Maar niemand die de deurbel heeft gehoord. En er is zelfs voor getekend, ik zie een handtekening! Maar van wie? :?
In beide gevallen heeft de postbode getekent. Dat is ook precies mijn probleem. En zodra hij bij mij zich vergist in het huisnummer verdwijnt het pakketje in de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Yorinn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:29:
[...]

En wat zei PostNL toen je ze deze vraag stelde?
Mijn vraag was retorisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pacificocean schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:32:
[...]

In beide gevallen heeft de postbode getekent. Dat is ook precies mijn probleem. En zodra hij bij mij zich vergist in het huisnummer verdwijnt het pakketje in de massa.
In dit geval de pakketbezorger want de postbode was al geweest. Ik gok dat de postbode geen aangetekende post kan rondbrengen want deze envelop ging zonder veel moeite door de brievenbus en woog ook niet veel.

Toch apart dat de pakketbezorger dan niet eens de deurbel gebruikt. Ik heb er even over gedacht en eigenlijk is het ook geen probleem: ik heb mijn spullen. Het is vooral een probleem voor de pakketbezorger want als er iemand over gaat klagen of zegt iets nooit te hebben ontvangen dan zit die met de verantwoordelijkheid want nu is er geen bewijs dat ik het heb ontvangen.

Ik denk dat de bezorgers (kijkende naar het hele ZZP-verhaal) waarschijnlijk ook onder druk staan en daardoor tot dit soort dingen overgaan om genoeg te bezorgen. Op de korte termijn krik je als bezorger je volume op, op de lange termijn kan je zomaar een keer de sigaar zijn als iemand kwaad in de zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Gisteren telefoon ontvangen verzonden met PDM van banggood , volgens tracking post.nl moest ik tekenen voor ontvangst maar bij bezorging postbode niet nodig ?
Vandaag een hoesje van 6 euro via AE gratis verzending weer wel tekenen ?
Ook het volgende ontvangen earphones 1 more

postimg.org/image/g4a3s2uw1/
postimg.org/image/g4a3s2uw1/

Metalen verpakking volledig geknikt , blij dat telefoon zo niet uit de verpakking kwam kan dus ook goed mis gaan maar earphones nog heel en goed werkend ;)
Mail gestuurd naar verkoper of er een nieuw metalen omhulsel opgestuurd kan worden , had dit gekocht als kadotje zie wel wat ze er mee doen .

[ Voor 30% gewijzigd door henk200 op 18-05-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:12
Zojuist een brief in de bus dat mijn pakket op het pakketpunt ligt. Ondanks dat hij op 25 april naar Nederland is verstuurd heeft het nog bijna een maand geduurt.

Eerste keer dat een buitenland pakket direct op het postkantoor wordt aangeboden. Vreemdste is dat hij vrijwel aan de andere kant van de stad ligt in plaats van het dichtsbijzijnde pakketpunt.

Gelukkig lijken er geen extra kosten te zijn. Daar was ik wel bang voor omdat het zolang duurde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Aksnes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:39:
Zojuist een brief in de bus dat mijn pakket op het pakketpunt ligt. Ondanks dat hij op 25 april naar Nederland is verstuurd heeft het nog bijna een maand geduurt.

Eerste keer dat een buitenland pakket direct op het postkantoor wordt aangeboden. Vreemdste is dat hij vrijwel aan de andere kant van de stad ligt in plaats van het dichtsbijzijnde pakketpunt.

Gelukkig lijken er geen extra kosten te zijn. Daar was ik wel bang voor omdat het zolang duurde. _/-\o_
Moet je even opletten bij het ophalen want er zal wel iets mee zijn. Mogelijk staat er de verkeerde postcode op of is het adres vlekkerig afgedrukt. Ik had ook eens een pakket waar niet op stond wat de inhoud was, dan krijg je er gratis douanetape bij.

Dat hij aan de andere kant van de stad ligt kan je over klagen bij PostNL webcare. Geen idee of het helpt maar je kan het iig proberen.

Als je de standaard kartonnen kaart "er ligt een zending uit het buitenland ergens voor u" hebt, niet met de hand ingevuld, daar zou het inderdaad opstaan als er extra kosten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 19-05-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:12
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Moet je even opletten bij het ophalen want er zal wel iets mee zijn. Mogelijk staat er de verkeerde postcode op of is het adres vlekkerig afgedrukt. Ik had ook eens een pakket waar niet op stond wat de inhoud was, dan krijg je er gratis douanetape bij.

Dat hij aan de andere kant van de stad ligt kan je over klagen bij PostNL webcare. Geen idee of het helpt maar je kan het iig proberen.
Ik ben nog niet thuis geweest. Heb de foto doorgestuurd gekregen van de kaart die in de brievenbus lag. Hierop hadden ze zelfs een foto van het pakket gezet.

Nu je het zo zegt zit er inderdaad een witte veeg op het label. Lijkt een storing in de printer te zijn geweest. dacht dat het de weerspiegeling van de foto was maar bij nog eens goed kijken is het gewoon het label. Bij de straat en de stad zijn een paar letters weg. Maar postcode + huisnummer is nog goed leesbaar. Zou niet voor veel problemen gezorgd moeten hebben. Alleen wie stuurt er nu zo een pakket op. :'(

Pakketje is ondertussen al opgehaald door familie die daar om de hoek woonde. Lijkt voor de rest niet opengemaakt te zijn. Vanavond komen ze het aan huis bezorgen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Aksnes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Ik ben nog niet thuis geweest. Heb de foto doorgestuurd gekregen van de kaart die in de brievenbus lag. Hierop hadden ze zelfs een foto van het pakket gezet.

Nu je het zo zegt zit er inderdaad een witte veeg op het label. Lijkt een storing in de printer te zijn geweest. dacht dat het de weerspiegeling van de foto was maar bij nog eens goed kijken is het gewoon het label. Bij de straat en de stad zijn een paar letters weg. Maar postcode + huisnummer is nog goed leesbaar. Zou niet voor veel problemen gezorgd moeten hebben. Alleen wie stuurt er nu zo een pakket op. :'(

Pakketje is ondertussen al opgehaald door familie die daar om de hoek woonde. Lijkt voor de rest niet opengemaakt te zijn. Vanavond komen ze het aan huis bezorgen. _/-\o_
Ja, die kaart met foto van het adreslabel bedoelde ik. Als er extra kosten zijn dan staat het op die kaart, op de achterkant.

Als de computer/camera het adres niet goed kan lezen dan zal er toch wel iets van een op zuurstof/koolstof gebaseerd organisme naar moeten kijken om zeker te weten dat het voor huisnummer 19 is en niet 191 maar dat het laatste cijfer is weggevallen. Dus moeten ze ook de naam checken.

Vanavond heb je iig een excuus om wat te drinken met je familie. :P

Ik zou zweren dat er gisteren nòg een tracktrace code in mijn PostNL overzicht stond met status "Bezorgmoment nog niet bekend". Deze lijkt nu te zijn verdwenen.. Als ik nu nog wist welke het was..

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 19-05-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07 12:29
W3ird_N3rd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Mijn postbode vroeg zojuist of hij wanneer het pastte het voortaan in de brievenbus mocht gooien. Leek mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Brammos85 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Mijn postbode vroeg zojuist of hij wanneer het pastte het voortaan in de brievenbus mocht gooien. Leek mij prima
doet de mijne ook altijd. Wij hebben een bak aan weg die open kan, dus dan past het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Moest 36 euro aftikken omdat de verkoper 'phone $20' als omschrijving opgaf... Tja... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Deezers schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:08:
Moest 36 euro aftikken omdat de verkoper 'phone $20' als omschrijving opgaf... Tja... :')
Is het ook een $20 phone? Kan wel natuurlijk, hier heb je zelfs een telefoon van $10: https://www.aliexpress.co...-C6-P099/32708642633.html.

Geinig ding eigenlijk. Telefoon formaatje bankpas. Jouw telefoon is door de douane dus geschat op zo'n €130. Als het echt een telefoon van $20 was kan je wel bezwaar maken maar gevoelsmatig heb ik meer het idee dat je teleurgesteld bent omdat het je niet is gelukt om de BTW te ontduiken. Tja, daar kan ik geen medelijden mee hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Is het ook een $20 phone? Kan wel natuurlijk, hier heb je zelfs een telefoon van $10: https://www.aliexpress.co...-C6-P099/32708642633.html.

Geinig ding eigenlijk. Telefoon formaatje bankpas. Jouw telefoon is door de douane dus geschat op zo'n €130. Als het echt een telefoon van $20 was kan je wel bezwaar maken maar gevoelsmatig heb ik meer het idee dat je teleurgesteld bent omdat het je niet is gelukt om de BTW te ontduiken. Tja, daar kan ik geen medelijden mee hebben. :)
Natuurlijk baal ik daarvan maar als je als verkoper dus ook zo'n omschrijving geeft ben je ook niet echt snugger bezig... Ik zou 'm er ook zelf uitpikken als ik die voorbij zag komen bij de douane. BTW viel nog wel mee, inklaringskosten waren bijna net zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Deezers schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Natuurlijk baal ik daarvan maar als je als verkoper dus ook zo'n omschrijving geeft ben je ook niet echt snugger bezig... Ik zou 'm er ook zelf uitpikken als ik die voorbij zag komen bij de douane. BTW viel nog wel mee, inklaringskosten waren bijna net zo hoog.
Niet om het een of ander, maar veel snuggerder kan haast niet. Er zijn zat telefoons voor <$20 dus onrealistisch is het niet. Ook vaste telefoons trouwens. En liegen over de inhoud kan ik ook niet snugger noemen.

Ik kreeg ooit een pakketje waar "gift $5" op stond. Kijk, dat is niet snugger. Douane heeft dat dan ook opengemaakt om te controleren. Verspilde tijd, want het was minder dan $20 waard. (maar wel meer dan 5)

Dan is "phone $20" echt geen gekke omschrijving. Buiten dat jouw toestel dus meer waard was. De inklaringskosten vallen verhoudingsgewijs inderdaad vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, het lijkt wel alsof de nieuwe deal tussen AE en PostNL er voor zorgt dat niet-AE China zendingen er langer over doen...

Uiteraard geen representatieve statistiek van deze klant. :/
Maar de laatste 10 zendingen via AE kwamen allemaal <10 dagen aan.
5 andere bestellingen, via BG (zelfs met RSxxNL nummer) en eBay, zijn nu al weken onderweg. De BG zendingen komen nu eindelijk tevoorschijn bij de PostNL app en worden als het goed is dan net binnen 3 weken afgeleverd.
Terwijl de eBay bestellingen uit HK en CN er al 6 weken over gedaan hebben... Oude tijden herleven. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 09:59
ehtweak schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:40:
Hmmm, het lijkt wel alsof de nieuwe deal tussen AE en PostNL er voor zorgt dat niet-AE China zendingen er langer over doen...
[...]
Terwijl de eBay bestellingen uit HK en CN er al 6 weken over gedaan hebben...
Ja, dat is me ook opgevallen. Een pakketje van ebay zou eigenlijk uiterlijk vorige week gearriveerd moeten zijn, volgens het tijdwindow van de verkoper. Dus eergisteren maar eens geinformeerd waar het bleef, eerst bij de verkoper die me een trackingcode liet zien waaruit bleek dat het sinds 25 april in NL is (beetje vreemd eigenlijk dat ik die code nu pas te zien kreeg, anders had ik eerder in actie kunnen komen). Vervolgens gisteren de servicelijn van PostNL gebeld en ook naar het afhaalpunt gereden, geen van beiden konden dit pakket traceren. Nu afgesproken met de verkoper dat het nogmaals verstuurd wordt.

Zul je net zien dat de eerste alsnog morgen ofzo bezorgd wordt.

[edit] De eerste order werd idd binnen een week na het posten van dit bericht alsnog bezorgd. Door de postbode, niet door de pakketbezorger, hoewel het niet in de brievenbus paste.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 30-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bij mij kwam vorige week de postbode (die van de brievenbuspost...) aan de deur, met een 'brief' van 8 cm dik. Dankjewel BG, hard plastic van 8 cm dik gaat (hier) niet door de brievenbus hoor :F

Eigenlijk wel apart dat postnl er wel een postbode mee op weg stuurt, controleert niemand zoiets ergens in het proces? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
dragon2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:03:
Bij mij kwam vorige week de postbode (die van de brievenbuspost...) aan de deur, met een 'brief' van 8 cm dik. Dankjewel BG, hard plastic van 8 cm dik gaat (hier) niet door de brievenbus hoor :F

Eigenlijk wel apart dat postnl er wel een postbode mee op weg stuurt, controleert niemand zoiets ergens in het proces? :?
Dat heeft niks met Banggood te maken, maar met PostNL. Het beleid tegenwoordig is dat een postbode ook kleine pakketjes moet bezorgen, totaal aantal pakketjes mag niet groter zijn dan de inhoud van ongeveer een schoenendoos. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Nu online
Ik zie nergens bij Ali Express met bestellen dat je PostNL als shipping kan kiezen klopt dat?
Hoe kan je het dan door PostNL laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
@Samplex Dat valt onder "Aliexpress standard shipping" :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:27:
@Samplex Dat valt onder "Aliexpress standard shipping" :)
Ahh thanks, wist ik niet! Net besteld en kijken of het via PostNL verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

grun93 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Ja, dat is me ook opgevallen. Een pakketje van ebay zou eigenlijk uiterlijk vorige week gearriveerd moeten zijn, volgens het tijdwindow van de verkoper. Dus eergisteren maar eens geinformeerd waar het bleef, eerst bij de verkoper die me een trackingcode liet zien waaruit bleek dat het sinds 25 april in NL is (beetje vreemd eigenlijk dat ik die code nu pas te zien kreeg, anders had ik eerder in actie kunnen komen). Vervolgens gisteren de servicelijn van PostNL gebeld en ook naar het afhaalpunt gereden, geen van beiden konden dit pakket traceren. Nu afgesproken met de verkoper dat het nogmaals verstuurd wordt.

Zul je net zien dat de eerste alsnog morgen ofzo bezorgd wordt.
Dezelfde ervaringen hier. Ik heb nog een pakketje dat ondertussen 6 weken onderweg is, en de andere zijn al 4 weken onderweg, en nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:39

thechib12

aka ChiB

Is dat bij DX en PostNL shipping normaal dat hij al 2 weken op pre advised staat? had het pakketje al moeten hebben. Die van gearbest is al ruim een week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

thechib12 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:43:
Is dat bij DX en PostNL shipping normaal dat hij al 2 weken op pre advised staat? had het pakketje al moeten hebben. Die van gearbest is al ruim een week binnen
Ja is normaal. en waar baseer je "al moeten hebben" op? Het gaat steeds sneller, maar uitschieters blijf je houden. 2 weken is dan niks.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:39

thechib12

aka ChiB

CyBeRSPiN schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:35:
[...]

Ja is normaal. en waar baseer je "al moeten hebben" op? Het gaat steeds sneller, maar uitschieters blijf je houden. 2 weken is dan niks.. ;)
Al moeten hebben slaat op dat ik hem nodig had, had snellere verzending gekozen zodat ik hem snel had. Ik weet dat er niks zo onvoorspelbaar is als Chinese levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 16:50
thechib12 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:43:
Dat probleem ondervind ik momenteel ook. Maar dan wel met pakketten van zowel GB als BG. Staan sinds 23 en 25-5 op pre-advised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Het blijkt topdrukte te zijn bij PostNL. 'Mijn' bezorger zei dat het nog drukker is dan met de kerstdagen. Waarschijnlijk ook in verband met vakantiegeld. Op de site van PostNL staat de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I0kUUsLsH7PHHT175FXSvBel/full.jpg

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927679

HELP!

Ik heb via Wish een aantal producten gekocht. Toen ik het eenmaal besteld en betaald had, kwam ik er een aantal dagen achter dat mijn profiel nog gekoppeld was aan het adres van onze onderneming. Toen ik hierover contact had met Wish bleek het afleveradres niet meer te kunnen gewijzigd.

Ze gaven aan dat ik tegen de afleverperiode naar dichtstbijzijnde postkantoor/ ophaalpunt moest gaan met de tracking nummers. Dit heb ik gedaan, maar zowel bij het post NL afleverpunt als bij DHL waren de nummers niet bekend. Ik heb wederom contact opgenomen met wish met het verzoek om aan te geven met welk postorder bedrijf mijn pakketten worden verstuurd, omdat ik op deze manier geen steek verder kom. (op een algemene trackingsite worden de nummers ook niet herkend)

Nu blijkt dat mijn pakketjes vanuit China met SF Express worden bezorgd. Het lukt me niet om contact te krijgen met dit bedrijf, omdat je wordt doorverwezen naar een Chinese pagina!! Mijn pakketjes zouden vandaag worden bezorgd (29 mei), dus ik heb uit nood maar een papier op het pand gehangen met het verzoek om mijn pakketjes af te leveren op mijn thuisadres of de benzinepomp die daar op de hoek zit. Er is wederom niets gebeurd en er staat nu bij mijn pakketten dat deze op 5 juni bezorgd zullen worden!!

Is er iemand die mij kan helpen, want ik weet echt niet wat ik moet doen. En om nou op 5 juni de hele dag met een stoeltje voor een leeg pand te gaan zitten wachten zie ik echt niet zitten! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 927679 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:56:
HELP!

Ik heb via Wish een aantal producten gekocht. Toen ik het eenmaal besteld en betaald had, kwam ik er een aantal dagen achter dat mijn profiel nog gekoppeld was aan het adres van onze onderneming. Toen ik hierover contact had met Wish bleek het afleveradres niet meer te kunnen gewijzigd.

Ze gaven aan dat ik tegen de afleverperiode naar dichtstbijzijnde postkantoor/ ophaalpunt moest gaan met de tracking nummers. Dit heb ik gedaan, maar zowel bij het post NL afleverpunt als bij DHL waren de nummers niet bekend. Ik heb wederom contact opgenomen met wish met het verzoek om aan te geven met welk postorder bedrijf mijn pakketten worden verstuurd, omdat ik op deze manier geen steek verder kom. (op een algemene trackingsite worden de nummers ook niet herkend)

Nu blijkt dat mijn pakketjes vanuit China met SF Express worden bezorgd. Het lukt me niet om contact te krijgen met dit bedrijf, omdat je wordt doorverwezen naar een Chinese pagina!! Mijn pakketjes zouden vandaag worden bezorgd (29 mei), dus ik heb uit nood maar een papier op het pand gehangen met het verzoek om mijn pakketjes af te leveren op mijn thuisadres of de benzinepomp die daar op de hoek zit. Er is wederom niets gebeurd en er staat nu bij mijn pakketten dat deze op 5 juni bezorgd zullen worden!!

Is er iemand die mij kan helpen, want ik weet echt niet wat ik moet doen. En om nou op 5 juni de hele dag met een stoeltje voor een leeg pand te gaan zitten wachten zie ik echt niet zitten! :?
toon volledige bericht
SF Express zegt me niets maar waarschijnlijk komt PostNL je spullen afleveren.

Wish zegt me niks. Is dat www.wish.com? Hele rare site is dat, ik kan niet eens wat spullen bekijken zonder account. :S

Als het pand gewoon een brievenbus heeft en je spullen passen daardoor dan bezorgen ze het misschien toch. Ze gaan het niet naar je huisadres brengen in ieder geval. Dat papier negeren ze mogelijk ook want iedereen kan wel een papier daar ophangen en zeggen "ja, breng maar naar mij!".

Je kan op postnl.nl een account aanmaken met de gegevens van dat pand, mogelijk krijg je dan wat meer te zien. (werkt niet altijd helaas) Na een paar keer niet thuis kan je het mogelijk afhalen op een afhaalpunt.

Behalve PostNL en DHL is er trouwens ook nog GLS en UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 927679

Dank je wel, ik ga het proberen! Het is idd www.wish.com. Ik ben zelf ook niet echt te spreken erover, maar een vriendin adviseerde me hen en omdat de prijzen zo laag waren en hierdoor leek t me het proberen waard. Het verkeerde adres is uiteraard mijn eigen fout. Maar dit is ronduit belachelijk!! Het is zo'n ellende om überhaupt erachter te komen wie of wat het levert en om iemand hier telefonisch of per mail over te kunnen spreken. Ik ben er al zeker 3 weken mee bezig, want mijn bestellingen en betalingen zijn op 22 april al gedaan en nog weet ik helemaal niets! Ze verwijzen me naar www.sf-express.com Maar probeer t zelf maar via Google, want t is een pagina in t chinees!! Alsof ik daar wijzer van wordt!

Maar goed, het past idd in de brievenbus (kleding) want ze maken het zo klein dat t wel past, alleen moet ik er zelf volgens mij voor tekenen. Maar een kaartje in de bus gooien doen ze ook niet, dan had ik t geweten. Er is 1 artikel wat namelijk dezelfde periode geleverd zou worden (tussen 19 mei en 29 mei) en die werd prompt op 2 mei al bezorgd zonder dat ik t wist. Op t moment dat ik erachter kwam op 23 mei was het artikel alweer terug gestuurd!! En stond dit als melding erbij...

Bezorgd, NETHERLANDS, UNDELIVERD, NOT AT ADRESS, OFFICE CLOSED

Ik ga morgenochtend UPS en DLS proberen. Ik hoop dat zij wel meer weten🙏🏻 Daarbij ga ik de link proberen. Maar om deze reden zeg ik zeker dat Wish een absolute afrader is!!! Ik zal er niet nog een x wat bestellen, hoe goedkoop de prijzen ook mogen zijn. Tot op heden heeft t me alleen geld gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 927679 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:23:
Dank je wel, ik ga het proberen! Het is idd www.wish.com. Ik ben zelf ook niet echt te spreken erover, maar een vriendin adviseerde me hen en omdat de prijzen zo laag waren en hierdoor leek t me het proberen waard. Het verkeerde adres is uiteraard mijn eigen fout. Maar dit is ronduit belachelijk!! Het is zo'n ellende om überhaupt erachter te komen wie of wat het levert en om iemand hier telefonisch of per mail over te kunnen spreken. Ik ben er al zeker 3 weken mee bezig, want mijn bestellingen en betalingen zijn op 22 april al gedaan en nog weet ik helemaal niets! Ze verwijzen me naar www.sf-express.com Maar probeer t zelf maar via Google, want t is een pagina in t chinees!! Alsof ik daar wijzer van wordt!

Maar goed, het past idd in de brievenbus (kleding) want ze maken het zo klein dat t wel past, alleen moet ik er zelf volgens mij voor tekenen. Maar een kaartje in de bus gooien doen ze ook niet, dan had ik t geweten. Er is 1 artikel wat namelijk dezelfde periode geleverd zou worden (tussen 19 mei en 29 mei) en die werd prompt op 2 mei al bezorgd zonder dat ik t wist. Op t moment dat ik erachter kwam op 23 mei was het artikel alweer terug gestuurd!! En stond dit als melding erbij...

Ik ga morgenochtend UPS en DLS proberen. Ik hoop dat zij wel meer weten🙏🏻 Daarbij ga ik de link proberen. Maar om deze reden zeg ik zeker dat Wish een absolute afrader is!!! Ik zal er niet nog een x wat bestellen, hoe goedkoop de prijzen ook mogen zijn. Tot op heden heeft t me alleen geld gekost!
toon volledige bericht
Hier heb je de site in het engels: http://www.sf-express.com/gb/en/

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 927679 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:23:
Dank je wel, ik ga het proberen! Het is idd www.wish.com. Ik ben zelf ook niet echt te spreken erover, maar een vriendin adviseerde me hen en omdat de prijzen zo laag waren en hierdoor leek t me het proberen waard.
Dan kan je net zo goed naar bijvoorbeeld AliExpress. (een soort Chinese Amazon/eBay met allemaal verschillende verkopers) AliExpress is wat bekender.

Er zijn nogal wat misstanden in de textielindustrie. Werken voor een hongerloontje, kinderarbeid, dat soort grappen. In Europa zijn er dan nog wat regels dat het proces nog een beetje doorzichtig moet zijn wil je hier je spullen verkopen. Importeer je zelf uit China, dan hoeft het niet meer aan de regelgeving te voldoen.

Kleding is bovendien helemaal zo duur niet in Nederland. Je moet alleen jezelf bedwingen om geen spijkerbroek van €150 te kopen want zelfs een echte expert kan het verschil niet zien tussen een spijkerbroek van €150 en eentje van drie tientjes als je het merkje eraf haalt.

Na berichten als https://www.nvwa.nl/nieuw...el-cadmium-lood-of-nikkel zou ik ook niet zo happig zijn op het dragen van Chinese kleding. En denk nou niet dat in kleding geen rare dingen kunnen zitten..
In de bontkragen van kinderjassen zijn zorgelijk hoge gehalten van de giftige en kankerverwekkende stoffen formaldehyde en ethoxylaten gevonden.
Ja, da's in Nederland. Maar: het is ook boven water gekomen. Bij China import gaan dit soort zaken veel vaker gewoon nooit boven water komen. Misschien moet je maar blij zijn dat je het niet hebt ontvangen. :+ ;)

En dan nòg iets wat je waarschijnlijk nog niet wist: bij een waarde van meer dan 22 euro moet je inklaringskosten(meestal €13)+BTW betalen. Boven de 150 euro komen daar nog douanekosten bij.

Voor een aantal zaken is China import wel echt top trouwens, maar er zijn ook dingen die je echt moet vermijden.
Het verkeerde adres is uiteraard mijn eigen fout. Maar dit is ronduit belachelijk!! Het is zo'n ellende om überhaupt erachter te komen wie of wat het levert en om iemand hier telefonisch of per mail over te kunnen spreken. Ik ben er al zeker 3 weken mee bezig, want mijn bestellingen en betalingen zijn op 22 april al gedaan en nog weet ik helemaal niets! Ze verwijzen me naar www.sf-express.com Maar probeer t zelf maar via Google, want t is een pagina in t chinees!! Alsof ik daar wijzer van wordt!

Spullen van PostNL gaan na 2 weken retour afzender. Dat komt dus wel ongeveer overeen.

Tekenen hoeft niet te betekenen dat ze het niet bezorgen, sommige bezorgers gooien de zending gewoon door de brievenbus als dat past en tekenen dan zelf. Daarmee nemen ze wel een risico, maar zoals bekend staan die bezorgers ook onder druk.
UPS is duur dus die zullen het wel niet bezorgen. (de enige keer dat ik hier UPS heb gezien was volgens mij bij een bestelling van Dell) Zowel DHL als GLS heb ik om eerlijk te zijn nog nooit een zending uit China zien bezorgen. DHL kan je vaak wel kiezen maar kost normaal extra. Maar voor de volledigheid wou ik ze toch even noemen, ik heb geen ervaring met Wish of SF Express.

Als het brievenbuspost is kan je er echter wel vanuit gaan dat het gewoon PostNL is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 31-05-2017 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15

Mimiix

Professioneel Prutser

Vanmorgen kreeg ik een melding van de postNL app: Er is een pakketje onderweg . Ik denk Yeey! hij is er! Echter staat er een andere naam bij(iemand uit rijswijk?!) en klopt de tracking code niet met wat er uberhaupt onderweg is. Maargoed, dat gebeurt vaker.

Ga ik kijken. Krijg ik dit:
Postnltrack

Heb het maar gemeld aan de PostNL webcare op twitter. Vreemde bedoeling

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik heb iets besteld wat via BPost is gegaan. Nou zegt de tracking dat het is aangeboden, maar dat er niemand thuis was en dat er dus een briefje is achtergelaten. Nou heb ik geen bezorger, noch briefje gezien. Dit terwijl ik de hele dag thuis was... Nou is de vraag, doet PostNL normaal de afhandeling van deze pakketjes? Zo ja, dan moet ik maar eens langs het dichtstbijzijnde Postkantoor...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

712641 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:34:
Ik heb iets besteld wat via BPost is gegaan. Nou zegt de tracking dat het is aangeboden, maar dat er niemand thuis was en dat er dus een briefje is achtergelaten. Nou heb ik geen bezorger, noch briefje gezien. Dit terwijl ik de hele dag thuis was... Nou is de vraag, doet PostNL normaal de afhandeling van deze pakketjes? Zo ja, dan moet ik maar eens langs het dichtstbijzijnde Postkantoor...?
Staat er een pakket in je postnl.nl account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Mentalist Nee, voor zover ik zie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Okay, dat was de makkelijke weg geweest. :P

Misschien doen ze nog een 2de bezorgpoging. Informeer anders even bij PostNL. (telefoon of Twitter is waarschijnlijk het snelste) Die moeten je in ieder geval kunnen zeggen of ze inderdaad de bezorging voor dat pakket doen. Ga niet informeren bij een postagentschap want die weten niks. (tenzij je pakket daar ligt te wachten)

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:46

Meneer iCy

swarma

Lekker snel bij Ali, denk dat ik van de week het product binnen zal krijgen :) Of zou het vandaag al binnenkomen? Zie zelf nog niets bij mijn PostNL account namelijk.

26 mei besteld, 29 mei verzonden.
05-06-2017 18:49 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL NETHERLANDS
02-06-2017 12:24 The item has left the originating country
01-06-2017 08:35 The item is ready for shipment
01-06-2017 08:24 The item is lodged to airport warehouse in originating country
01-06-2017 01:25 The item is pre-advised

[ Voor 10% gewijzigd door Meneer iCy op 06-06-2017 11:07 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 15:53

Joran

<3 natalee

Meestal gaat het goed bij mijn bestelling van AliExpress, maar ik heb er nu eentje..

Een AV-kabel voor de Xbox 360, rond de 4 euro waard. Volgens de tracking code is hij vertrokken uit de "country of origin", maar dat is dan ook alles. Deze laatste wijziging was ook nog eens op 9 mei. Weten jullie wat dit betekent? Moet ik al contact op gaan nemen met de verkoper?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoe weet je trouwens of je bij Aliexpress nu met Postnl krijgt geleverd?

Via de standaard shipping methode van Aliepxress dus Aliexpress standard shipping? Is dat dan via Postnl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 09-07 10:43
Joran schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:36:
Meestal gaat het goed bij mijn bestelling van AliExpress, maar ik heb er nu eentje..

Een AV-kabel voor de Xbox 360, rond de 4 euro waard. Volgens de tracking code is hij vertrokken uit de "country of origin", maar dat is dan ook alles. Deze laatste wijziging was ook nog eens op 9 mei. Weten jullie wat dit betekent? Moet ik al contact op gaan nemen met de verkoper?
Meeste goedkope pakketten zijn niet meer te volgen als ze China verlaten. Welke shipping method is gebruikt?
alwaysleft schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:37:

Via de standaard shipping methode van Aliepxress dus Aliexpress standard shipping? Is dat dan via Postnl?
Klopt.

[ Voor 49% gewijzigd door m3gA op 07-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 15:53

Joran

<3 natalee

m3gA schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Meeste goedkope pakketten zijn niet meer te volgen als ze China verlaten. Welke shipping method is gebruikt?
"China Post Ordinary Small Packet Plus"

Zie na wat doorklikken ook staan: "Tracking information is available within 5-10 days. You can track your order here China Post Ordinary Small Packet Plus while it is still in China."

Als het nog in China is inderdaad, weer wat geleerd!

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Super. Bedankt voor je snelle reactie, en krijg je dan ook track en trace denk je bij pakketje van 20 euro waarde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 09-07 10:43
Joran schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:46:
[...]

"China Post Ordinary Small Packet Plus"

Zie na wat doorklikken ook staan: "Tracking information is available within 5-10 days. You can track your order here China Post Ordinary Small Packet Plus while it is still in China."

Als het nog in China is inderdaad, weer wat geleerd!
Ik hou al mijn bestelling bij in een sheet. 43 bestellingen via China Post. Gemiddeld 19 dagen. Meest voorkomend 21 dagen en een uitschieter naar 83 dagen. Snelste binnen 5 dagen. Geduld dus :) Vermoed dat het er snel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

alwaysleft schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:37:

Mentalist schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:58:
AliExpress standaard shipping is trouwens geen garantie voor PostNL.. Ik heb ook een zending die met die standard shipping met Singapore Post gaat. (RB**SG)
Maar meestal gaat standard shipping met PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54

Daniel36

vernieuwde formule

m3gA schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Ik hou al mijn bestelling bij in een sheet. 43 bestellingen via China Post. Gemiddeld 19 dagen. Meest voorkomend 21 dagen en een uitschieter naar 83 dagen. Snelste binnen 5 dagen. Geduld dus :) Vermoed dat het er snel is.
Nice! Ik denk snelste hier een weekje. Langzaamste een dikke vijf weken ongeveer.
Toevallig vandaag wat spullen gekregen die een dikke week onderweg zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mentalist schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:30:
[...]

[...]

Maar meestal gaat standard shipping met PostNL.
En kwam die met T&T code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

3S-code bedoel je? Dat durf ik niet te zeggen. Ik denk dat die hier uiteindelijk wel op de envelop zat maar dat weet ik niet zeker. Bij de order details staat:

International Shipping Company: AliExpress Standard Shipping
Tracking Number: RB*********SG (deze werkt niet op postnl.post)
Details:
2017.05.20 15:53 (GMT-7): 【8】Arrival at Processing Center (Country code: NL)
2017.05.20 15:53 (GMT-7): Arrive at destination country
2017.05.19 20:06 (GMT-7): 【8】Arrival at Destination Post (Country: NL)
2017.05.19 20:06 (GMT-7): Arrive at destination country
2017.05.17 04:09 (GMT-7): 【8】Depart from transit country
2017.05.16 23:39 (GMT-7): 【8】Despatched to overseas (Country code: NL)
2017.05.16 13:09 (GMT-7): Depart from transit country
2017.05.16 08:39 (GMT-7): Despatched to overseas (Country code: NL)
2017.05.15 18:12 (GMT-7): 【8】Hand over to airline
2017.05.15 03:12 (GMT-7): Hand over to airline
2017.05.13 11:35 (GMT-7): 【+8】Shipment information received
2017.05.13 10:58 (GMT-7): 【8】Received by line-haul
2017.05.12 20:35 (GMT-7): Shipment information received
2017.05.12 19:58 (GMT-7): Received by line-haul
2017.05.12 18:34 (GMT-7): Outbound in sorting center
2017.05.12 03:46 (GMT-7): Inbound in sorting center
2017.05.11 22:02 (GMT-7): Accepted by carrier
2017.05.09 18:22 (GMT-7): Shipment confirmation
Refresh
The seller is using AliExpress standard shipping. The tracking information will be displayed here within 5-7 days after seller has sent out the package. You can also go to Singapore Post 4PX check the tracking information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 13:37

red bull

Keeps me awake !

712641 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:34:
Ik had een soortgelijk geval, bleek te maken te hebben met het hergebruiken van de buitenlandse T&T nummers. Hierdoor poppen nieuwe zendingen onder oude T&T nummers op... Ergens in de log zie je ze ook terug als bezorgd en vervolgens gaan ze vrolijk verder... Bij mij lag een pakket opeens in Diemen op een ophaallocatie, terwijl ik zelf in Rotterdam woon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws. :|

Een bestelling gedaan via BG (klein elektronica onderdeeltje), 29 mei verstuurd, vandaag al afgeleverd, gewoon door de brievenbus.
Maar nu komt 't; via DHL!
Het waren 2 setjes van koelblokjes voor Raspb/Stepper driver board. Totale waarde nog geen 4 euro (gratis verzenden)

Er zit een barcode sticker van DHL op, en de andere labels geven aan dat het via Frankfurt, Deutsche Post, is gegaan.

Dat is wel iets nieuws; snel geleverd, maar niet meer via PostNL. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

red bull schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Ik had een soortgelijk geval, bleek te maken te hebben met het hergebruiken van de buitenlandse T&T nummers. Hierdoor poppen nieuwe zendingen onder oude T&T nummers op... Ergens in de log zie je ze ook terug als bezorgd en vervolgens gaan ze vrolijk verder... Bij mij lag een pakket opeens in Diemen op een ophaallocatie, terwijl ik zelf in Rotterdam woon....
WTF? Serieus?

Maar hoe ben je er achter gekomen dat je pakket daar was? Ik heb nog steeds niks ontvangen en begin me toch wel zorgen te maken want ik weet bij god niet waar het pakket is nu...?
ehtweak schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:20:
Weer iets nieuws. :|

Een bestelling gedaan via BG (klein elektronica onderdeeltje), 29 mei verstuurd, vandaag al afgeleverd, gewoon door de brievenbus.
Maar nu komt 't; via DHL!
Het waren 2 setjes van koelblokjes voor Raspb/Stepper driver board. Totale waarde nog geen 4 euro (gratis verzenden)

Er zit een barcode sticker van DHL op, en de andere labels geven aan dat het via Frankfurt, Deutsche Post, is gegaan.

Dat is wel iets nieuws; snel geleverd, maar niet meer via PostNL. :?
Ik heb ook zoiets gehad, uit Duitsland via DHL (brievenbus wel). Ook wel eens spullen uit Turkije gekregen... Geen idee waarom. Misschien hebben ze een depot daar? Het ging in beide gevallen wel sneller dan normaal.

[ Voor 51% gewijzigd door 712641 op 08-06-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 13:37

red bull

Keeps me awake !

712641 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:48:
[...]

WTF? Serieus?

Maar hoe ben je er achter gekomen dat je pakket daar was? Ik heb nog steeds niks ontvangen en begin me toch wel zorgen te maken want ik weet bij god niet waar het pakket is nu...?
Die zending in Diemen is volgens PostNL niet een zending voor mij, maar wel een met hetzelfde buitenlandse T&T nummer...

Zie hier:

Datum Tijd Plaats Status
za 3 jun.20:04NL Niet thuis; naar afhaalkantoor
za 3 jun.13:39NL Zending beschikbaar op PostNL locatie
za 3 jun.09:32NL Bezorger onderweg naar PostNL locatie
za 3 jun.09:21NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
vr 2 jun.18:59NL Zending is ontvangen door PostNL
vr 2 jun.14:31NL Niet thuis; naar afhaalkantoor
vr 2 jun.11:16NL Bezorger is onderweg
vr 2 jun.10:31NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
do 1 jun.22:59NL Zending is ontvangen door PostNL
do 1 jun.13:20 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL
do 1 jun.10:36NL Ontvangen in land van bestemming
za 22 apr.13:18NL Zending bezorgd
za 22 apr.11:08NL Bezorger is onderweg
za 22 apr.11:03NL Zending gesorteerd in sorteercentrum
vr 21 apr.20:07NL Zending is ontvangen door PostNL
vr 21 apr.17:54 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL
vr 21 apr.15:25NL Ontvangen in land van bestemming

[ Voor 16% gewijzigd door red bull op 08-06-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

red bull schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:44:
[...]

Die zending in Diemen is volgens PostNL niet een zending voor mij, maar wel een met hetzelfde buitenlandse T&T nummer...
Ik heb zoiets één keer met een binnenlandse zending gehad. Jaren geleden, een 3S-code was binnen een half jaar hergebruikt. Gewoon in Nederland. Heel maf.

@maximiliaan_nl heb je nu al bij postnl geïnformeerd? Wat zegt postnl webcare/twitter/facebook? Is het bezorgadres in Nederland of in België? Ik ging er vooralsnog vanuit dat het Nederland zou zijn, maar als je Belg bent is het weer een heel ander verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2017 16:19 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.