[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 236.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 19:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

2x PDM via BangGood binnengekregen, duurde ongeveer 2 weken en handtekening vereist door de pakketjesman. Ik vind het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Weet iemand als je via Aliexpress besteld en geleverd krijgt via Postnl of je dan ook een handtekening moet zetten, dus thuis moet zijn voor klein pakketje?

Graag ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 22:00
alwaysleft schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:27:
Weet iemand als je via Aliexpress besteld en geleverd krijgt via Postnl of je dan ook een handtekening moet zetten, dus thuis moet zijn voor klein pakketje?

Graag ervaringen!
Dat hangt van de verzender af. Die kiest voor die optie.
Verder kan je daar geen pijl op trekken.
Je hebt duurder zendingen waar het niet hoeft en zendingen met geringe waarde waar het wel moet.
En omgekeerd.

Contacteer dus de verzendende partij met je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Mentalist schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:17:
[...]

@maximiliaan_nl heb je nu al bij postnl geïnformeerd? Wat zegt postnl webcare/twitter/facebook? Is het bezorgadres in Nederland of in België? Ik ging er vooralsnog vanuit dat het Nederland zou zijn, maar als je Belg bent is het weer een heel ander verhaal.
Ik ben al bij het reguliere postkantoor (in Nederland) geweest, maar daar was niets te vinden. Dus ik ga nu proberen PostNL te vragen, maar heb er zeer weinig vertrouwen in gezien mijn recente ervaringen met dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
cornfed99111 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:42:
[...]

Dat hangt van de verzender af. Die kiest voor die optie.
Verder kan je daar geen pijl op trekken.
Je hebt duurder zendingen waar het niet hoeft en zendingen met geringe waarde waar het wel moet.
En omgekeerd.

Contacteer dus de verzendende partij met je vraag.
Goed om te weten, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 07:49
m3gA schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Ik hou al mijn bestelling bij in een sheet. 43 bestellingen via China Post. Gemiddeld 19 dagen. Meest voorkomend 21 dagen en een uitschieter naar 83 dagen. Snelste binnen 5 dagen. Geduld dus :) Vermoed dat het er snel is.
Is het mogelijk dat je deze sheet met ons wilt gaan delen? Zelf wacht ik nu op 21 pakketjes van AliExpress. (Kleding & wat hebbuh dingetjes)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:33
BaZnGaNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Is het mogelijk dat je deze sheet met ons wilt gaan delen? Zelf wacht ik nu op 21 pakketjes van AliExpress. (Kleding & wat hebbuh dingetjes)
Ik zal morgen eens kijken of ik er iets meer kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:09
Ik merk niet echt dat het sneller gaat door de samenwerking tussen Aliexpress en PostNL. Op 29 mei is een bestelling verstuurd en nu is die volgens PostNL nog onderweg naar Nederland (volgens Cainiao is die eergister in NL aangekomen maar nog niet afgedragen aan PostNL).

Bijna 2 weken dus al en met wat sorteer en distributiedagen erbij zal het wel 3 weken duren in totaal en met wat pech mag ik nog belasting aftikken en dan zal het wel 4 weken worden.

Moet wel zeggen dat het pakketje een aantal dagen bleef liggen voordat het door de koerier werd opgehaald in China. Daarna ging het proces in China vrij vlot.

In het verleden had ik vaak Aliexpress bestellingen via PostNL al binnen in een week of een anderhalve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Nou wordt 'ie mooi... Ik heb contact gehad met PostNL en mijn pakketje is terug naar België (want het kwam via België) omdat het adres niet klopte. Nou is de vraag, hebben de Chinezen het verkeerd gedaan? Punt is dat sommige bezorgers niet verder denken dus als post verkeerd geadresseerd is, dan flikkeren ze het spreekwoordelijk over de schutting. Wel irritant want zo ben ik dus al eerder post kwijtgeraakt en PostNL werkt gewoon niet mee... Heb al contact opgenomen met de verkoper hierover... Maar dit wordt toch wel een beetje belachelijk...

Wie weet of pakketjes hun weg terugvinden naar China?

[ Voor 9% gewijzigd door 712641 op 10-06-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

712641 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:43:
[...]

Ik ben al bij het reguliere postkantoor (in Nederland) geweest, maar daar was niets te vinden. Dus ik ga nu proberen PostNL te vragen, maar heb er zeer weinig vertrouwen in gezien mijn recente ervaringen met dat bedrijf.
Ik zei een week geleden al:
Mentalist schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:27:
Informeer anders even bij PostNL. (telefoon of Twitter is waarschijnlijk het snelste) Die moeten je in ieder geval kunnen zeggen of ze inderdaad de bezorging voor dat pakket doen. Ga niet informeren bij een postagentschap want die weten niks. (tenzij je pakket daar ligt te wachten)
712641 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:11:
Nou wordt 'ie mooi... Ik heb contact gehad met PostNL en mijn pakketje is terug naar België (want het kwam via België) omdat het adres niet klopte. Nou is de vraag, hebben de Chinezen het verkeerd gedaan? Punt is dat sommige bezorgers niet verder denken dus als post verkeerd geadresseerd is, dan flikkeren ze het spreekwoordelijk over de schutting. Wel irritant want zo ben ik dus al eerder post kwijtgeraakt en PostNL werkt gewoon niet mee... Heb al contact opgenomen met de verkoper hierover... Maar dit wordt toch wel een beetje belachelijk...

Klein beetje je eigen schuld ook, als je een week geleden contact had gezocht met PostNL dan was het misschien nog mogelijk geweest om het te corrigeren.

Nu zou ik contact zoeken met bpost en opnieuw is Twitter of telefoon waarschijnlijk de snelste weg. Als ze nog iets voor je kunnen doen zou ik er wel op rekenen dat er mogelijk enige kosten bij kunnen komen omdat ze effectief een nieuw adreslabel op je pakket zouden plakken en het opnieuw versturen, ditmaal vanuit BE naar je adres in NL. Het normale verzendtraject heeft namelijk al gefaald.

Ga je hier nu ook weer een week mee wachten dan gaat het neerkomen op je laatste vraag: of pakketjes hun weg terugvinden. Ik heb geen flauw idee.

Ik weet trouwens niet waar je je bestelling hebt geplaatst, maar als je een refund kan vragen (b.v. bij betaling met PayPal/Creditcard of een bestelling via AliExpress) dan heb je daar nu wel recht op. Als PostNL zegt dat het adres niet klopte dan is dat waarschijnlijk ook zo. Als jij je adres wel goed hebt opgegeven (heb je niet zelf een tikfout gemaakt?) dan heeft de verkoper het dus verprutst. Komt voor, want ze hebben geen flauw idee hoe je een Nederlands adres goed op moet schrijven. Ze schrijven ook vaker wel dan niet de provincie erop bijvoorbeeld terwijl dat in Nederland nergens op slaat, dat negeert PostNL dan nog wel maar als ze met de postcode gaan rommelen (b.v. door de letters weg te laten omdat de VS ook geen letters heeft in de zipcode) dan gaat het moeilijker worden. Als PostNL daardoor geen bezorgpoging doet heb je op zich recht op een refund/reship.

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 10-06-2017 15:52 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 19:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

712641 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:11:
Geen idee... ik heb een pakketje die door postnl retour afzender is gegaan omdat ze geen briefje in mijn bus hadden gedaan dat het pakketje lag bij het postnl ophaalpunt. Tegen de tijd dat ik erachter kwam en PostNL een bericht heb gestuurd was het al terug naar China.

Van de verkoper heb ik nooit meer vernomen of het pakketje goed is aangekomen, ik probeerde hem duidelijk te maken dat het naar hem terug was gegaan, en heb uiteindelijk een refund gekregen, maar hij snapte niets van mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Mentalist Ik ga een refund vragen, want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik heb het adres goed ingevoerd, dus het is niet mijn fout. Het pakket is dezelfde dag nog retour gegaan, dus ik had er sowieso niet zoveel aan kunnen doen.

[ Voor 26% gewijzigd door 712641 op 11-06-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:15
712641 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:11:
@Mentalist Ik ga een refund vragen, want ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik heb het adres goed ingevoerd, dus het is niet mijn fout. Het pakket is dezelfde dag nog retour gegaan, dus ik had er sowieso niet zoveel aan kunnen doen.
Gelijk heb je, als de verkoper er niet mee eens is moet hij maar contact opnemen met het bedrijf dat ze inschakelen voor de bezorging. Hun betalen voor een dienst die niet correct wordt uitgevoerd.

Mijn ervaring is met pakketjes van AE via PostNL dat ik voor de meeste een krabbel moet zetten. Wat op zich wel irritant is want in de praktijk betekend het dat ik nu elk pakketjes op het PostNL Servicepunt op moet halen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@LordSinclair Ik heb met de pakketbezorger de afspraak dat hij het gewoon bij de achterdeur neer mag leggen. Daar vroeg 'ie zelf om, omdat we wel vaker pakketjes krijgen.

Update: Verkoper erkend dat hij een fout heeft gemaakt, maar wil alleen de helft van de verkoopprijs teruggeven. Ik weet niet of ik hiermee akkoord moet gaan, want zij hebben het fout gedaan...? Moet ik bij Aliexpress een dispuut openen om het volledige bedrag terug te krijgen?

Ik kan eventueel nog proberen even contact op te nemen met BPost, maar dan moet ik naar hun Belgische klantenservice bellen. Ik weet niet of ik daar nou zo blij mee ben... :P

[ Voor 61% gewijzigd door 712641 op 12-06-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
BaZnGaNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Alstu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
China Post

Gemiddeld       19
Langste tijd        83
Kortste tijd        5
Meest voorkomend    21
Aantal Zendingen    80

Aliexpress Standard Shipping

Gemiddeld       14
Langste tijd        20
Kortste tijd        10
Meest voorkomend    21
Aantal Zendingen    33

Hong Kong Post

Gemiddeld       17
Langste tijd        21
Kortste tijd        14
Meest voorkomend    nb
Aantal Zendingen    14

Yanwen

Gemiddeld       23,8
Langste tijd        34
Kortste tijd        14
Meest voorkomend    nb
Aantal Zendingen    9

Sunyou

Gemiddeld       32
Langste tijd        44
Kortste tijd        19
Meest voorkomend    nb
Aantal Zendingen    4

Als er mensen zijn die ook een sheet bijhouden en deze informatie met me willen delen kan ik een het nog betrouwbaarder maken :)

Het aantal dagen wordt geteld vanaf het moment dat het pakket verstuurd wordt. Bedrijven met minder dan 4 vermeldingen heb ik weggelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 13:20

Meneer iCy

swarma

Denk dat ik win met langste levertijd, had wel inmiddels gerefund en later alsnog het bedrag via paypal overgemaakt toen het ineens op de deurmat lag. Het heeft welgeteld 178 dagen geduurd voordat een standard china op de deurmat lag. Was niet open gemaakt, helemaal niets. Heeft denk ik ergens achterin een container gelegen ofzo.

De seller was overigens heel erg blij en had het nog nooit meegemaakt dat een koper alsnog het geld over had gemaakt.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Constateringen van de afgelopen weken:
  • -Klaarblijkelijk worden er geen China zendingen meer gedumpt bij de lokale postbalies (?). Ook al een tijdje geen briefkaartje meer in de bus gehad dat er iets zou klaarliggen, zoals voorheen de willekeur met nooit-aan-de-huisdeur-aangeboden-pakketjes, wel eens gebeurde.
  • (uiteraard wel mogelijk als je gewoon niet thuis was)
  • -AE zendingen komen redelijk snel. Tracking is vrijwel niet-funktioneel. RSxxxNL nummers wel ingevoerd bij de PostNL app, maar de status staat vrijwel altijd op "Zending nog niet te volgen". Andere zendingen met niet-traceerbare tracking codes komen ook voor...
  • -Heel veel AE artikelen die voorheen gratis werden verzonden, zijn nu wel belast met verzendkosten. Soms zelfs méér dan de waarde van het artikel. Vooral als het spullen zijn die niet van waaibomenplastic gemaakt zijn. ;)
  • -BG bestelling doen er nu wat langer over. Ook de daar aangegeven RSxxxNL nummers zijn bij PostNL onbekend.
  • -eBay bestellingen uit Thailand komen sneller binnen dan uit de UK. :?
Hoe zijn andere ervaringen? Merken jullie ook dat het nu 'anders' gaat?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
ehtweak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:25:
  • -AE zendingen komen redelijk snel. Tracking is vrijwel niet-funktioneel. RSxxxNL nummers wel ingevoerd bij de PostNL app, maar de status staat vrijwel altijd op "Zending nog niet te volgen". Andere zendingen met niet-traceerbare tracking codes komen ook voor...
Deze trackingnummers zijn pas te volgen in de PostNL app als je bestelling in NL is aangekomen en is aangemeld bij PostNL. Het traject China en aankomst in NL kan je eventueel via postnl.post volgen. Het traject daarvoor (verkoper -> vliegtuig) kan je via global.cainiao.com volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 14-06-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dcell schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:21:
[...]

Deze trackingnummers zijn pas te volgen in de PostNL app als je bestelling in NL is aangekomen en is aangemeld bij PostNL. Het traject China en aankomst in NL kan je eventueel via postnl.post volgen. Het traject daarvoor (verkoper -> vliegtuig) kan je via global.cainiao.com volgen.
Klopt, maar de laatste tijd worden Chinese trackingnummers niet meer automagisch omgezet van Chinees naar NL tracking. Iets dat voorheen goed leek te werken in de PostNL-app, als je een Chinees trackingnummer had ingevoerd aldaar.
Ik vermoed dat @ehtweak daar op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
Die app vertrouw ik niet erg. Bij toeval keek ik laatst op de track-and-trace pagina van PostNL op een gewone desktop computer, en zag daar dat diezelfde dag een pakketje uit China bezorgd zou worden. Terwijl in de app nog niks te zien was. Je zou toch mogen denken dat beide de informatie uit dezelfde database van PostNL halen en dus ook dezelfde resultaten laten zien. Als ik niet op de website gekeken had, was er op het bezorgtijdstip niemand thuis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
ralph075 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:25:
............maar de laatste tijd worden Chinese trackingnummers niet meer automagisch omgezet van Chinees naar NL tracking. .......
Tegenwoordig wordt in het sorteercentrum bekeken of pakketten via de pakketpost of via brievenbuspost besteld kunnen worden (eea afhankelijk van de grootte van het pakket). Terwijl in het verleden alles via pakketpost ging.
In dat laatste geval wordt er geen NL trackingnummer meer toegewezen en heb je dus soms kans dat de postbesteller bij je aan moet bellen omdat de grootte toch niet helemaal goed ingeschat was of een briefje in de bus doet bij "niet thuis". Ik kwam daar achter toen ik 2x een pakketje kreeg bezorgd op verschillende tijden.
Zowel via de pakketpost als de postbesteller die op verschillende tijden langskomen.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 14-06-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dcell schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:21:
[...]

Deze trackingnummers zijn pas te volgen in de PostNL app als je bestelling in NL is aangekomen en is aangemeld bij PostNL.
...
Volgens PostNL en AE werden de bestellingen toch vlotter geleverd omdat ze nou juist al in China het PostNL logistieke/administratieve traject ingaan?

Ik bedoel de PostNL app, draaiend op een Win10 desktop.
(kan ik het helpen dat wat vroegâh gewoon een programma heette, nu ineens trendy 'app' heet) 8)7

Het is zelfs zo inconsequent (wederom :-( ) dat sommige RSxxxNL entries nog steeds de status "Zending nog niet te volgen" hebben, maar wel al daadwerkelijk bezorgd zijn!

[ Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 14-06-2017 09:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:15
Ik heb al regelmatig dat pakketjes volgens jouw.postnl.nl nog niet op het servicepunt liggen maar er stiekem al wel liggen. De website denkt dat de bezorger er nog mee rond aan het rijden is na de eerste onsuccesvolle afleverpoging.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
ehtweak schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:52:
[...]

Volgens PostNL en AE werden de bestellingen toch vlotter geleverd omdat ze nou juist al in China het PostNL logistieke/administratieve traject ingaan?

Ik bedoel de PostNL app, draaiend op een Win10 desktop.
(kan ik het helpen dat wat vroegâh gewoon een programma heette, nu ineens trendy 'app' heet) 8)7

Het is zelfs zo inconsequent (wederom :-( ) dat sommige RSxxxNL entries nog steeds de status "Zending nog niet te volgen" hebben, maar wel al daadwerkelijk bezorgd zijn!
ik heb geen ervaring met de win10 desktop app. Ik heb nu net 1 bestelling binnen gehad (gister) met een RSxxxxxNL nummer en daar ontdekte ik dat het pas te volgen is op tracktrace.nl/iOS app als die in NL is aangekomen. Dit was wel een pakket dat via de pakketbezorger kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
alwaysleft schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:27:

Graag ervaringen!
Vorige week toevallig een in de brievenbus gehad. Het is echt erg willekeurig hoe alles binnenkomt en met welke bezorgdienst. Had meerdere bestellingen gedaan op dezelfde dag, een aantal kwam na 2 weken, 2 liggen al 12 dagen ergens in NL (status arrive in destination country) en vorige week 2 verschillende bezorgdiensten aan de deur op 1 dag voor 2 gelijktijdig bestelde pakketjes.
Nu is het zo dat ik normaal niet veel bestel maar toevallig dus onlangs wel vanalles besteld en het viel me dus gewoon op dat e.e.a. erg willekeurig verloopt.

Ook de statussen kloppen vaak niet, pakketjes die halverwege de statussen zijn, worden bezorgd en pakketjes die al lang in NL zijn, zijn nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

elinx schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:52:
[...]
In dat laatste geval wordt er geen NL trackingnummer meer toegewezen
Dit klopt niet, als het via de postbezorger gaat dan blijft de tracking doorwerken tot aan het moment dat de bezorger het pakje scant met zijn PostNL werk app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Anoniem: 325463 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:42:
......... als het via de postbezorger gaat dan blijft de tracking doorwerken............
Het zal misschien anders zijn als PostNL reeds de verzender is vanuit China, maar in andere gevallen wordt er geen 3S nummer toegekend aan brievenpost en blijft de tracking steken op "arrived at country of destination"

[ Voor 34% gewijzigd door elinx op 15-06-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastur
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-04 22:51
6 juni meerdere producten besteld bij BangGood. 14 juni heb ik het mogen ontvangen, erg vlot. Zending was met priority direct mail.

Wat betreft de track & trace. Het werkte allemaal prima, alleen toen ik eenmaal de 3S code had is er nooit de melding gekomen dat het pakket onderweg was, opeens was de bezorger voor mijn deur (wel op de aangegeven dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
blastur schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:02:
6 juni meerdere producten besteld bij BangGood. 14 juni heb ik het mogen ontvangen, erg vlot. Zending was met priority direct mail.

Wat betreft de track & trace. Het werkte allemaal prima, alleen toen ik eenmaal de 3S code had is er nooit de melding gekomen dat het pakket onderweg was, opeens was de bezorger voor mijn deur (wel op de aangegeven dag).
Maar stond pakket in track en trace wel op afgeleverd uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastur
alwaysleft schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:06:
[...]

Maar stond pakket in track en trace wel op afgeleverd uiteindelijk?
Ik denk ongeveer 15 minuten later nadat de bezorger weg was kreeg ik een notificatie dat ze afgeleverd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
blastur schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:07:
[...]

Ik denk ongeveer 15 minuten later nadat de bezorger weg was kreeg ik een notificatie dat ze afgeleverd waren.
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastur
Zojuist ook een pakket ontvangen van AliExpress via AliExpress Standard Shipping deze was ook besteld op 6 juni. Maar deze werd geleverd uit het niets, was nog niet aangemeld bij PostNL, althans dat was de status die ik kon zien.Wel lekker vlot weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

• ...
Qua bovenstaande opmerking kan ik de volgende constatering toevoegen:
Twee zendingen, besteld via eBay (UK), werden via Sandd bezorgd. En die komen niet zo frequent langs als PostNL. :|
Doet er gewoon 10 dagen over, van UK --> NL. :-( En de BREXIT is nog niet eens realiteit...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn laatste e-bay bestelling uit Engeland is eerst naar Canada gestuurd, daar weer retour gestuurd, want verkeerd adres en vervolgens doorgestuurd naar mij. Volgens mij 10 weken onderweg geweest...

Dus niet alleen China hoeft lang te duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb een hele offtopic discussie de TC ingegooid. Kan hier op gelet worden met posten? Bevalt een opmerking van een user je niet, post dan een Topic Report, in plaats van zelf mee te doen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Iemand weet wat er met banggood aan de hand is normaal werkte track and trace altijd perfect nu al ligt volgens laatste update van https://www.17track.net/en is vanaf 6 Juni al vertrokken vanaf Zürich waarom dat zo lang duurt?

Ik hoorde ook van kennis dat ie waarschijnlijk gewoon bij lokale postkantoor ligt is dat nieuw tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

elinx schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:52:
[...]
Tegenwoordig wordt in het sorteercentrum bekeken of pakketten via de pakketpost of via brievenbuspost besteld kunnen worden (eea afhankelijk van de grootte van het pakket). Terwijl in het verleden alles via pakketpost ging.
In dat laatste geval wordt er geen NL trackingnummer meer toegewezen en heb je dus soms kans dat de postbesteller bij je aan moet bellen omdat de grootte toch niet helemaal goed ingeschat was of een briefje in de bus doet bij "niet thuis". Ik kwam daar achter toen ik 2x een pakketje kreeg bezorgd op verschillende tijden.
Ook dit mechanisme werkt niet erg lekker bij PostNL. :|
Afgelopen week een aantal pakjes bezorgd door de brievenbuspostbode die moest aanbellen, omdat het niet door de brievenbus past. Dikke, in bubbeltjesplastic gewikkelde onderdelen, past duidelijk niet door een brievenbussleuf. :F
Die brievenbuspostbode was er ook niet happy mee. Nogal een gedoe om dikke, bolle pakjes in/uit de tas te halen en iedere keer moeten aanbellen, omdat het niet door een brievenbus gepropt kan worden...

En door de PostNL pakkettenman, met z'n grote bestelbus, worden miniscule platte envelopjes bezorgd, die zo klein en licht zijn dat ze bijna van z'n voorstoel waaiden... ;)
Hij vertelde me zelfs nog dat het zo lastig was omdat die envelopjes (amper 10 x 12cm) snel kwijt raakten, tussen alle veel grotere pakketten.

In alle gevallen artikelen met een waarde van slechts enkele euros.

[toevoeging]
Vandaag weer meegemaakt:
Eerst komt de pakjes man van PostNL met z'n enorme bus en een mini plat envelopje waar een paar schroefjes inzitten, moest er zelfs voor tekenen.
Uurtje later komt de brievenbus postbode mevrouw van PostNL met een dikke bubbelenvelop, die niet door de brievenbus past, met daarin een bevestigings hoekprofiel voor een stappenmotor. En moest ze aanbellen om het af te geven... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 22-06-2017 12:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05 15:41

BeToBe

Privacy jurist

Amdwarrior schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:33:
Iemand weet wat er met banggood aan de hand is normaal werkte track and trace altijd perfect nu al ligt volgens laatste update van https://www.17track.net/en is vanaf 6 Juni al vertrokken vanaf Zürich waarom dat zo lang duurt?

Ik hoorde ook van kennis dat ie waarschijnlijk gewoon bij lokale postkantoor ligt is dat nieuw tegenwoordig?
Ik weet niet of het speciaal aan banggood ligt, maar ik had precies hetzelfde bij Volumerate. Duurde veel te lang voordat het hier was. Ik dacht zelf dat het kwam door de douane en dat ik mocht betalen, maar achteraf was dit ook niet het geval.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 21:49
m3gA schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:43:
[...]

Alstu:

Als er mensen zijn die ook een sheet bijhouden en deze informatie met me willen delen kan ik een het nog betrouwbaarder maken :)

Het aantal dagen wordt geteld vanaf het moment dat het pakket verstuurd wordt. Bedrijven met minder dan 4 vermeldingen heb ik weggelaten.
Ik heb ook een sheet van de afgelopen 2 maanden ongeveer.

Zal even de informatie aanvullen met welke verzender het is gegaan en hem dan met je delen :)

Zijn op moment van schrijven 47 pakketjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mar.tin schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:41:
[...]

Ik heb ook een sheet van de afgelopen 2 maanden ongeveer.

Zal even de informatie aanvullen met welke verzender het is gegaan en hem dan met je delen :)

Zijn op moment van schrijven 47 pakketjes :)
Nice. Dankje. Hoe meer mensen info hoe betrouwbaarder. Ik heb er ondertussen ook nog een paar bij. Ik zal anders eens kijken of een google sheetje kan maken en een paar mensen schrijf rechten geef en de rest lezen. Moet ik wel wat formules erin gooien.

Ik krijg bij Aliexpress de laatste tijd steeds meer winkels die een track code aanmaken, aangeven dat ze het opgestuurd hebben en het dan daadwerkelijk pas een week of 2 weken later op de post doen.

[ Voor 29% gewijzigd door m3gA op 22-06-2017 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Crosspost met Mentalist in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a". Dit gaat niet uitsluitend over PostNL, daarom post ik het niet alleen hier.

Ik zie nu dat je als gebruiker ook kan zien wat AliExpress voor interne naam gebruikt voor diverse verzendmethodes:

JaarMaandTrackInterne naamVerzendserviceVerzender
2016-08RSxxxxxxxxxCNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website
2016-09SxxxxxxxxxxxxSGP_OMP4PX Singapore Post OM Pro4PX Singapore Post OM Pro
2016-09xxxxxxxxxxxYANWEN_JYTChina Post Ordinary Small Packet PlusChina Post Ordinary Small Packet Plus
2016-11RFxxxxxxxxxCNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website
2017-01RSxxxxxxxxxNLPOST_NLPostNLPostNL
2017-01RTxxxxxxxxxHKHKPAMHongKong Post Air MailHong Kong Post Air Mail Website
2017-02RQxxxxxxxxxMYPOST_MYPOS MalaysiaPOS Malaysia
2017-02RFxxxxxxxxxSGSGPSingapore PostSingapore Post
2017-02RSxxxxxxxxxNLCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSinoair-Postnl Standard Service
2017-03LPxxxxxxxxxxxxxxYANWEN_ECONOMYYanwen Economic Air MailYanwen Economic Air Mail
2017-04RSxxxxxxxxxNLOtherOtherwww.17track.net/zh-cn
2017-05BZxxxxxxxxxCNEMSEMSEMS
2017-05RBxxxxxxxxxSGCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSingapore Post 4PX

Dit zijn een aantal van mijn orders. Vond ik wel interessant.

Als je een verzendmethode hebt die hier niet tussenstaat (die kans is denk ik het grootste met grotere pakketten want bijna alles wat ik bestel gaat door de brievenbus) en je wil dat ik die toevoeg, dan kan je naar je order detail pagina gaan en alle informatie eruit vissen. Ben je daar te lui voor, toets dan 0906-1123 ik bedoel ctrl+ua op de order detail pagina en ga dan naar stuur dm en plak het daar dan neer. Ik kan dan wel jouw adres zien en wat je hebt gekocht maar daar heb ik echt geen interesse in. Maar ik waarschuw er toch maar voor. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 20:48

ComputerHoed

Electronica <3

Zelfde hier. Ook waardeloze LX****NL codes gekregen bij Aliexpress. Die codes werken nooit :(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
ComputerHoed schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:02:
Zelfde hier. Ook waardeloze LX****NL codes gekregen bij Aliexpress. Die codes werken nooit :(
http://global.cainiao.com/ herkent ze prima. En packageradar.com werkt ook goed. Tweede is trouwens een fijne site die je mailtjes stuurt als je pakket informatie geüpdatet wordt. Hier en daar nog wat Russisch op de pagina maar werkt voor de rest prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:54

RobertowNL

For your gear!

m3gA schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:08:
[...]

http://global.cainiao.com/ herkent ze prima. En packageradar.com werkt ook goed. Tweede is trouwens een fijne site die je mailtjes stuurt als je pakket informatie geüpdatet wordt. Hier en daar nog wat Russisch op de pagina maar werkt voor de rest prima.
ComputerHoed schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:02:
Titus schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:01:
Hier ook de LX...NL, wel met ideal.
Ik kies iedere keer voor de Aliexpress Standard, hopend dat ik van de 5-7 dagen PostNL gebruik kan maken, maar het komt de hele tijd met een andere vervoerder want ik krijg pakjes nauwelijks sneller binnen dan vroeg. Misschien nog wel langzamer.

Ook weer gedoe met een seller die een random tracking code gesupplied had(was ergens anders in NL bezorgd), en nu een preadvised code geeft, 13 dagen na bestelling. Heb hem nog een maal om uitleg gevraagd en anders hup dispute. Beetje de processing time ontlopen door random shipping info te geven.
Raven schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:40:
Mijn iDeal-loze Ali-bestellingen zijn inmiddels de deur uit, beide hebben een LX*********NL code gekregen. Dat formaat is nieuw voor mij, blijkbaar ook voor 17track :S
Wellicht heeft het iets te maken met wat nieuws dat ik opving bij PostNL.
Vanaf volgende week; dan komen de kleine* Aliexpress pakketjes mee met de postbode ipv de auto. Tenminste dat is het laatste nieuws wat ik meekreeg, zou mij niet verbazen als ze er dan ook een nieuwe code aanhangen die niet tot het eind traceerbaar is.

Beetje zoals een deel van de singapore post codes met een bepaalde lettercombinatie aan het begin komen die ook in de brievenbus.

Edit:
'we' moeten de pakketjes wel scannen, de lettercombinatie zit hem waarschijnlijk in het soort product. De RS codes vereisen een handtekening; de LX codes niet.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 29-06-2017 14:03 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 20:24
[...]

Dat is inderdaad een fijne site zie ik.
17track.net herkent geen enkele LX en 06 reeks. Global oder tracking herkent ze allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Hier ook 2 LX-codes :/

Die cainiao pagina, is die wel compatible met FF? Krijg het niet voor elkaar ook maar iets aan tekst in dat tekstveld te krijgen 8)7 De ander: Information is not available yet. Package location is not available yet. Information can be unavailable for a few days after shipment.

Tracking van AE zelf geeft sinds de 28e 4 tracking updates.

edit: Ik heb de notificatie van RobertowNL in "[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL" niet eens gezien :?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 01-07-2017 19:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 20:24
Raven schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:58:
[...]

Hier ook 2 LX-codes :/

Die cainiao pagina, is die wel compatible met FF? Krijg het niet voor elkaar ook maar iets aan tekst in dat tekstveld te krijgen 8)7 De ander: Information is not available yet. Package location is not available yet. Information can be unavailable for a few days after shipment.

Tracking van AE zelf geeft sinds de 28e 4 tracking updates.

edit: Ik heb de notificatie van RobertowNL in "[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL" niet eens gezien :?
Gaat prima hier met ff. 4 tracking nummers ingevuld, 4 geaccepteerd. Eentje al zelfs in Nederland, de rest in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik had een replacement onderdeel besteld voor een tablet uit Hong Kong/China, helaas geen Track code gekregen, waarschijnlijk heeft de verkoper een methode gekozen waar er geen Track code wordt afgegeven.. Nu bijna 4 weken verder en ik heb nog niks ontvangen..

Is er iets dan ik kan ondernemen, of gewoon nog even wachten. De indicatie op Ebay zegt dat het voor 6 juli afgeleverd zou moeten worden ( tussen 21 june ~ 6 july). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53
Eind juni ook maar weer eens wat besteld bij aliexpress.

Zie met die http://global.cainiao.com iets meer dan bij Ali zelf. Preadvised. Dus wel aangemeld, maar nog niet in handen.
De andere kan ik niks van zien. Staat dat je 5 a 10 dagen moet wachten voordat die informatie zichtbaar is.

We gaan het zien. Echter gaan we wel binnenkort op vakantie. Maar volgens mij gaat de manier van bezorgen nu anders waardoor ze niet ineens terug gestuurd worden zonder zo'n slechte kopie van het pakje. (Denk dat ze dat überhaupt niet meer doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 23:20

HaTe

haat niet

Ik heb al 2 producten besteld die met AliExpress shipping verzonden zouden worden, maar waarbij de verkoper toch heeft verzonden met China Registered air mail (RS******CN).. Waardeloos. Blijkbaar moet je echt bij de comment zetten dat ze dat niet zomaar mogen doen. Op een ander pakket dat op deze manier is verstuurd wacht ik nu al een maand en staat nog steeds op "Export customs clearance complete". Wat me al eerder is opgevallen is dat "China Post Ordinary Small Packet Plus" ook veel sneller is dan de registered variant.

Als reden gaf er een dat hij heel veel pakketjes terug kreeg die op deze manier verzonden zijn. Misschien omdat ze niet allemaal meer aan huis bezorgd worden en mensen dat niet weten en ophalen?

Ook de 2 LX pakketjes hebben sinds 3 juli al geen update meer gekregen. Het valt me tegen.

Ik zie nu dat ik 1 van de 2 LX pakketjes kan tracken op http://www.postnl.post/.
Daar staan meer updates en de laatste update is van 6-7-2017... (?) "The item has left the originating country".

[ Voor 51% gewijzigd door HaTe op 05-07-2017 14:00 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
HaTe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:49:

Ik zie nu dat ik 1 van de 2 LX pakketjes kan tracken op http://www.postnl.post/.
Daar staan meer updates en de laatste update is van 6-7-2017... (?) "The item has left the originating country".
Dat heb ik onlangs ook gehad met een RSxxxNL pakketje. Op 5 juni een update dat die op 6 juni de lucht is in gegaan. Blijkbaar kunnen ze daar tijdreizen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
Lekker zeg, ik had een artikel (tablet hoes met keyboard van Blitzwolf) besteld van US$43,= bij Banggood, geen invoerrechten, 3 dagen later gaat er iets kapot, elastiek in tablet map was niet goed vastgenaaid om de tablet vast te klemmen. Kreeg 5 dollar terug, omdat ik het zelf maar met superglue en ducttape gefixt had. Krijg ik vandaag de postbode aan de deur of ik 20,96 euro wilde betalen. Ik verwachte niets, ook geen melding gehad in de email van Banggood of PostNL app. Blijkt het een nieuwe map te zijn zonder keyboard, maar ze hebben wel over de originele waarde belasting geheven.... Was via Deutsche Post => PostNL gegaan.
Banggood maar aangeschreven, omdat het bij PostNL er toch niet in gaat, dat dit een vervangingsartikel is (los ervan dat ik de oude map niet heb vernietigd) En waarom kan je geen klacht via email indienen, alleen via de post, hoezo de drempel hoog leggen.

Als u zich niet kunt vinden in de door PostNL uitgetrokken heffingen dan wel dat u van mening bent dat de bewuste goederen onder de verkeerde goederencode zijn ingedeeld, kunt u een verzoek om teruggaaf of bezwaarschrift indienen en sturen naar: PostNL Pakketten T.a.v. KR-SCIP Postbus 99180 8900 NA Leeuwarden Vergeet niet bewijsstukken mee te sturen en/of een gedegen onderbouwing te geven waaruit u de werkelijke waarde van de goederen kunt aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:57
HaTe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:49:
Ik heb al 2 producten besteld die met AliExpress shipping verzonden zouden worden, maar waarbij de verkoper toch heeft verzonden met China Registered air mail (RS******CN).. Waardeloos. Blijkbaar moet je echt bij de comment zetten dat ze dat niet zomaar mogen doen.

Ook de 2 LX pakketjes hebben sinds 3 juli al geen update meer gekregen. Het valt me tegen.
Ik ben benieuwd of die RS_CN pakketjes daadwerkelijk bij JOUW pakketje horen. Mijn verkoper had "2 trackingnummers door de war gehaald". En dus kreeg ik een RS_CN in plaats van aliexpress standaard(RS_NL voor pakjes of LX voor brievenbus pakjes)

Oftewel niet verzonden maar een fake nummer op gegeven om zo onder Aliexpress max processing time uit te komen.
Toen ik hem er op attendeerde was er opeens heel snel een RS_NL en was hij zo binnen. Die RS_NL was een paar minuten daarvoor aangemaakt: "nee hij is al 2 weken geleden aangemaakt maar de status update niet".
Uhu, not. Eens kijken wat een dispute kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Hoe zit het met het volgende?

Ik heb 3 producten besteld bij Banggood. Nu weet ik dat de pakketjes aankomen als ik niet thuis ben. Hoe weet ik wat er met mijn pakketjes gebeurd? Worden die bij de buren afgeleverd of moet ik die, als ik terug ben van vakantie, deze bij het postkantoor ophalen?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:12

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Tablet via ali besteld, kreeg na 4 dagen opeens een mail of ik ontvangst wilde bevestigen.. wait what whut :?

Ik zoek dus de T&T gegevens erbij, staat er 'Delivery failed'.. hoezo failed ? Afgelopen dagen was er 24x7 iemand thuis. Deurbel komt zelfs op mijn mobiel binnen (incl. foto) maar geen paket bezorger aan de deur geweest.

Goed, even afwachten dan maar.. en warempel 5 dagen later een status update. 'Waiting for collection in nearest post office,please take it as soon as possible' Je raad het al, geen briefje of dergelijke dus de grote vraag waar ?

Belletje naar de diverse pakketpunten in de buurt, helaas geen gegevens op het T&T nummer, ook geen pakketje met mijn naam. Vroeger met de AH was dat toch makkelijker, dat was 300 meter bij mij vandaan, geen twijfel mogelijk welke het meest dicht bij is. Andere keren kijken ze naar de straal in afstand en niet wat op de route is. Hier kan ik me wat bij voorstellen maar dat zijn 2 punten midden in het centrum en een 3e aan de andere kant van de stad welke middels een bussluis is afgesloten.

Goed, had er al veel tijd aan besteed, langs geweest gebeld etc.. dan maar een claim indienen voor refund.

Moest toevallig een dag later naar een business point, welke aan de toegangsweg van mijn wijk ligt (maar zoals eerder gezegd, niet dichts bij qua straal). Ik kom daar meerdere keren per week kom maar er worden echt nooit pakketjes voor mij naar toe worden gestuurd. Aangezien ik er toch was 'hebben jullie toevallig iets voor ' en voordat ik mij zin kon afmaken, 'Ja deze zeker ?', 'We krijgen echt nooit pakketjes maar de bezorger zei dat dit punt veel logischer op de route lag dan die lastige punten in de stad'. Halleluja ondanks dat er geen papiertje in mijn bus zat, of het gebruikelijke mailtje van postnl, toch een bezorger die de moeite neemt even na te denken.

Ondanks dat het uiteindelijk goed is gegaan toch wel weer gekloot met postnl waar uiteindelijk de leverancier weer de dupe van was geworden.
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:45:
Hoe weet ik wat er met mijn pakketjes gebeurd?
Alles kan.. dat is een beetje het probleem. Met geluk bij de buren, met pech bij een postnl punt en dan hopen dat je het op tijd ophaalt voordat het terug gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb 3 producten besteld bij Banggood. Nu weet ik dat de pakketjes aankomen als ik niet thuis ben. Hoe weet ik wat er met mijn pakketjes gebeurd? Worden die bij de buren afgeleverd of moet ik die, als ik terug ben van vakantie, deze bij het postkantoor ophalen?
'Gewoon', net zoals met alle andere onbestelbare pakjes gebeurd... >:)

Je kunt natuurlijk ook ff de tracking van je bestellingen checken, zeker als je PDM als verzendmethode hebt gekozen; krijg je gewoon een traceerbaar nummer.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je niet thuis bent en je gaat proberen ze pas na een week na de bezorgpoging af te halen bij het postpunt, dan heb je grote kans dat ze al naar het afvoerputje in Schiedam zijn.

Wil je het vanaf je vakantie adres al weten, vul dan de rc rx lx of andere trackingcode in de PostNL app en bewaar hem daar voor later als hij hem op dit moment nog niet kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 14-07-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer iets nieuws en bijzonders van PostNL:
Ik zit al weken te wachten op een bepaalde bestelling uit China (via eBay besteld). Het is een onderdeel wat zeer zeker niet door de brievenbus past.

Het trackingnummer wat ik via eBay gekregen hebt, valt nergens te tracken, helaas.
Totdat ik gisteren ineens een A5 papiertje van PostNL op deurmat vond.
"Er is post voor u"
(normaliter geeft de postbode/pakjesman altijd alles bij de buren af)

"Uw zending is afgeleverd bij de PostNL-locatie, die vermeld staat op de sticker in het vak hiernaast. Dit kan een andere locatie zijn dan u gewend bent"
En idd, ineens kan ik letterlijk om de hoek, mijn pakje ophalen. Voorheen moest dat altijd 5km verderop (omdat wij geen enkele echte winkel in de wijk meer hebben).
En nu zou ineens de lokale wijkwinkel/kringloopzooi verzameling, een PostNL afhaalpunt zijn?

Nog vreemder is, dat het 3S nummer op de geplakte sticker niet bestaat volgens de PostNL track&trace website en ook in de PostNL app deze zending niet te zien is c.q. niet bestaat?!? 8)7
Ook het betreffende A5 "Er is post voor u" papiertje heb ik nog nooit gezien in deze layout. Ook iets nieuws?

Je zou haast denken dat het allemaal fake is. >:)
Enige wat juist is, is dat de genoemde afhaallocatie idd een nieuw PostNL servicepunt is, volgens de PostNL website. Alleen moet ik nu wachten tot na 15:00h op de eerstvolgende werkdag :-( a.s. maandag pas...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@ehtweak Dit soort wordt gebruikt door de normale brievenbezorgers, die ook wel eens wat grotere pakjes meekrijgen tegenwoordig. Meestal ligt je pakje dezelfde dag voor vijven op het afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Deze week voor het eerst een bestelling waarvoor ik invoerkosten moest betalen. De eerste keer in de afgelopen tig jaar. Zal dit komen vanwege de samenwerking van PostNL en Ali? Of pure pech?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

kmf schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:10:
Deze week voor het eerst een bestelling waarvoor ik invoerkosten moest betalen. De eerste keer in de afgelopen tig jaar. Zal dit komen vanwege de samenwerking van PostNL en Ali? Of pure pech?
Sorry, mijn glazen bol is kapot. O-)

Dit is geen vraag die makkelijk is te beantwoorden. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42

13art

Moderator Mobile

Ligt er aan of de buren thuis zijn ;)

Mijn ervaring met pakketjes uit China is dat ze bij de buren afgeleverd worden. Een briefje in de bus met dat ik het pakket bij het postkantoor moet ophalen heb ik al een tijd lang niet meer gehad.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Yorinn schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Sorry, mijn glazen bol is kapot. O-)

Dit is geen vraag die makkelijk is te beantwoorden. ;)
Ik vraag dan ook om ervaringen. Anderen die plots invoerrechten moeten betalen bij standaard AliExpress shipping

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Over het algemeen gaat het juist met die LX..NL track en tracenummers bij mij goed. Nog mooier is dat hij al automatisch in de PostNL app komt als het pakketje in Nederland is. :)

Alleen nu gaan er een paar dingen mis volgens mij: donderdag al melding dat er een pakketje morgen (vrijdag) zou zijn. Gisteren in de app dat het pakketje nog niet ontvangen was en morgen (vandaag) bezorgd zou worden. Vanochtend status weer geupdate ivm niet ontvangen pakket naar dinsdag.

Bijzondere is ook dat ik gister een niet-thuis kaart in de bus had. Ging om een ander pakketje die niet voorgemeld was in de app. Die opgezocht in de app in de app en die zou zometeen weer moeten komen. Nu vandaag werd ie nog een keer voorgemeld in de app met bezorgdatum ook dinsdag. Zelfde track en tracenummer maar 2 verschillende statussen dus :P. Ben benieuwd!

Ik zou dus iedereen wel aan raden om de postnl app te installeren en je email waarmee je besteld bij alie in die app te zetten. Mocht hij dan bij Sinotrans weg zijn en bij PostNL krijg je een mailtje.

Kleine pakketjes kwamen bij mij altijd al met de postbode als zijnde 'brievenbuspak+'. https://www.postnl.nl/ver...ndopties/brievenbuspakje/

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 22:48
kmf schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Ik vraag dan ook om ervaringen. Anderen die plots invoerrechten moeten betalen bij standaard AliExpress shipping
Mwah, eerder pech. Ik heb in 3 jaar tijd slechts 1x moeten betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

DukeBox schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:05:
Alles kan.. dat is een beetje het probleem. Met geluk bij de buren, met pech bij een postnl punt en dan hopen dat je het op tijd ophaalt voordat het terug gaat.
ehtweak schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:05:
'Gewoon', net zoals met alle andere onbestelbare pakjes gebeurd... >:)

Je kunt natuurlijk ook ff de tracking van je bestellingen checken, zeker als je PDM als verzendmethode hebt gekozen; krijg je gewoon een traceerbaar nummer.
Get!em schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:23:
Als je niet thuis bent en je gaat proberen ze pas na een week na de bezorgpoging af te halen bij het postpunt, dan heb je grote kans dat ze al naar het afvoerputje in Schiedam zijn.

Wil je het vanaf je vakantie adres al weten, vul dan de rc rx lx of andere trackingcode in de PostNL app en bewaar hem daar voor later als hij hem op dit moment nog niet kan vinden.
l3art schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:36:
Ligt er aan of de buren thuis zijn ;)

Mijn ervaring met pakketjes uit China is dat ze bij de buren afgeleverd worden. Een briefje in de bus met dat ik het pakket bij het postkantoor moet ophalen heb ik al een tijd lang niet meer gehad.
Dat is het punt juist :p. M'n buren zijn ook op vakantie, tot aankomend weekend. Is er een mogelijkheid dat ik aan kan geven dat ze het bij de andere buren moeten afleveren? Waar kan dit?

Enneh, Schiedam? Wordt m'n pakketje dan gewoon letterlijk de container in gegooid dan? Wat voor mij opties zijn:
  • Bezorgen bij andere buren
  • Afhalen ergens
  • Laten afleveren als ik thuis ben (datum kiezen)
Ik hoop toch wel dat dit mogelijk is, anders ben ik mooi fucked..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anonymoussaurus ff googlen op 'bewaren post' en navragen bij PostNL:
https://www.postnl.nl/kla...rkt-de-bewaarservice.html

alstublieft, dankuwel :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 23:20

HaTe

haat niet

Die LX..NL pakjes komen bij mij niet automatisch in de PostNL app, sterker nog, ze worden op een gegeven moment wel gevonden (na handmatig invoeren), maar de status komt niet verder dan "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces" met als verwachte bezorgdatum "morgen".. Dit is ook zo voor pakjes die al lang bezorgd zijn.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 07:49
HaTe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:46:
Die LX..NL pakjes komen bij mij niet automatisch in de PostNL app, sterker nog, ze worden op een gegeven moment wel gevonden (na handmatig invoeren), maar de status komt niet verder dan "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces" met als verwachte bezorgdatum "morgen".. Dit is ook zo voor pakjes die al lang bezorgd zijn.
Klopt... Hier hetzelfde geval. Deze komen dan wel automatisch in de app te staan. Maar worden bezorgd door de postbezorger.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hcQd schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:59:
@ehtweak Dit soort wordt gebruikt door de normale brievenbezorgers, die ook wel eens wat grotere pakjes meekrijgen tegenwoordig. Meestal ligt je pakje dezelfde dag voor vijven op het afhaalpunt.
Dezelfde dag voor vijven gaat een beetje moeilijk. De postmevrouw komt pas tegen vijven... ;)

Maar idd, het bleek een briefje van de brievenbuspostbodemevrouw (mooi scrabble woord) te zijn. De volgende dag ff opgehaald bij het lokale buurthuis/-shop. Dat sinds kort (blijkbaar?) een PostNL servicepunt is.

Wel weer tegenstrijdig/vreemd; hoefde nergens voor te tekenen/legitimeren, terwijl op het briefje stond van wel. Ook nu nog, is het 3S nummer wat op het pakje + afhaalbriefje stond, niet te traceren/onbekend bij https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht. Blijft vreemd 8)7 .

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De brievenbuspostbodemevrouw heeft niet de mogelijkheid om die 3S-code te koppelen aan je adres. Misschien dat hij te vinden is als je de postcode van het afhaalpunt gebruikt, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

ehtweak schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:45:
@Anonymoussaurus ff googlen op 'bewaren post' en navragen bij PostNL:
https://www.postnl.nl/kla...rkt-de-bewaarservice.html

alstublieft, dankuwel :)
Dat is precies wat ik zocht, bedankt! Had geen idee op welke trefwoord(en) ik moest zoeken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:04
BaZnGaNL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:49:
[...]

Klopt... Hier hetzelfde geval. Deze komen dan wel automatisch in de app te staan. Maar worden bezorgd door de postbezorger.
Ik heb van de week mijn eerste LX****NL pakketje ontvangen. Was net iets te groot voor de brievenbus. Deze kwam bij mij met de pakketbezorger i.v.p. de postbezorger.

Edit: ik heb de code ook even ingevoerd in de PostNL app. Status is netjes bijgewerkt naar bezorgd.

[ Voor 11% gewijzigd door Reflector op 17-07-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Ook mijn nog niet bezorgde LX..NL pakketje staat steeds op morgen. Zaterdag werd ie veranderd naar dinsdag en nu dus op morgen... ook afgeleverde pakketje staat op morgen Maar hij staat er dubbel in ook als bezorgd in de postnl app. Enige wat me opvalt is dat de wel afgeleverde maar niet afgeleverd volgens de app ook een 3S nummer heeft. Terwijl alleen op het LX...NL nummer hij wel afgeleverd staat.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 19:44
Vorige week was de lokale postnl held weer lekker bezig.
Volgens de app was het pakketje bezorgd terwijl de vrouw des huizes thuis was. Die wist echter van niks, niet getekend. De bezorger had zelf maar even getekend en het pakketje door het open raam op het aanrecht gelegd :9
Heb daar verder geen problemen mee als de bezorger een creatieve bezorging verzint. Helaas weten ze achterom nog niet te vinden om het onder de overkapping te leggen of in de schuur.

Bij het vorige huis was het altijd een verrassing waar ze werden neer gelegd. Zo lagen ze regelmatig onder de overkapping(vanaf de weg niet zichtbaar), achter het huis, bij mooi weer wel eens onder de heg of als de toegangspoort dicht was werden ze hier net achter neergelegd.

Tegenwoordig probeer ik mn pakketje bij de supermarkt te laten bezorgen, kom ik elke dag langs en toch het veiligst maar vindt het wel vindingrijk hoe ze soms bezorgd worden. Tot nu toe slechts 1 of 2 keer gehad dat het niet gelukt is om af te leveren terwijl ik praktisch nooit thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 20:55
Er werd net aangebeld door een postbezorger van PostNL en die gaf mij een pakketje uit China van AliExpress (katten speelballetjes) welke ik op 12-07 heb besteld. Dat is dus enorm snel, blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou snap ik best dat ze niet ieder pakketje heel voorzichtig kunnen behandelen bij PostNL. Maar deze bezorger dacht zeker dat 'ie op een vuilnisauto werkte.
Hoppa, groot pak erbij, klep dicht en aanduwen die handel:

[Video: https://twitter.com/BeensSebastiaan/status/888340471604543488]
(vanaf ca. 1:00 wordt het 'leuk')

En daartussen/daaronder zit dan ergens je plastic zakkie uit China. :+

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 21-07-2017 15:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:04
Ik snap niet helemaal hoe deze tracking in elkaar steekt (heb het bij meerdere pakketjes).
China lijkt te zeggen dat het pakketje in Nederland is gearriveerd op de 22e. Terwijl Postnl laat zien dat het op de 23e pas verzonden is naar Nederland.

Iemand een idee hoe dit zit?
Lijkt erop dat ze met dat Arrived at destination country bedoelen dat het bij Postnl is afgegeven IN China.

Optimized information Aliexpress:

Arrived at destination country
2017-07-22 16:53:00 [GMT+1]
Departed country of origin
2017-07-20 23:45:00 [GMT+8]
Accepted by air carrier
2017-07-20 08:58:14 [GMT+8]
Parcel outbount in sorting center
2017-07-19 16:25:42 [GMT+8]
Parcel is inbound in sorting center
2017-07-19 10:55:35 [GMT+8]
Parcel accepted by shipping company
2017-07-19 01:19:52 [GMT+8]
Waiting for pick up
2017-07-18 14:58:31 [GMT+8]

Original information Aliexpress / Global Order Tracking:

Sinotrans-Amsterdam-Linehaul Arrival
2017-07-22 16:53:00 [GMT+1]
Sinotrans-SHENZHEN-干线:交航成功:Hand over to airline
2017-07-20 23:45:00 [GMT+8]
Sinotrans-DSS-Package Arriving at Air Hub of Sinotrans in China
2017-07-20 08:58:14 [GMT+8]
Outbound in sorting center
2017-07-19 16:25:42 [GMT+8]
Inbound in sorting center
2017-07-19 10:55:35 [GMT+8]
Accepted by carrier
2017-07-19 01:19:52 [GMT+8]
Waiting for pick up
2017-07-18 14:58:31 [GMT+8]
Shipment confirmation
2017-07-17 16:58:08

Postnl.post:

23-07-2017 06:33 The item has left the originating country
22-07-2017 02:33 The item is lodged to airport warehouse in originating country
21-07-2017 08:03 The item is ready for shipment
21-07-2017 08:02 The item is pre-advised

[ Voor 3% gewijzigd door Reflector op 23-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
Reflector schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:11:
..........
Lijkt erop dat ze met dat Arrived at destination country bedoelen dat het bij Postnl is afgegeven IN China.............
Klopt igv verzenden met PostNL, weliswaar verwarrend, maar als je het door hebt valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 06-05 20:48

ComputerHoed

Electronica <3

Haha, die is leuk.
Pakketje uit China besteld t.w.v. 40 euro via DHL.
Komt het binnen zit er in totaal 50 euro invoer + BTW overheen :(

Dus dat pakket gaat nu weer terug naar China 8)7

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
ComputerHoed schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:02:
Haha, die is leuk.
Komt het binnen zit er in totaal 50 euro invoer + BTW overheen...........
Tja, waarschijnlijk is de waarde en de verzendkosten niet juist vermeld op het pakket, of ontbreekt deels.
In dat geval doet DHL een schatting van zowel de waarde als de verzendkosten en berekent daarover vervolgens de btw en inklaringskosten. Deze schatting is gebaseerd op de westerse waarde van het artikel, waardoor je een dergelijke uitkomst kan krijgen.
Aangeraden wordt om via DHL nooit voor "gratis" verzenden te kiezen en de verzendkosten op het pakket laten vermelden

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 24-07-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 09:15
elinx schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:21:
[...]
Klopt igv verzenden met PostNL, weliswaar verwarrend, maar als je het door hebt valt het mee.
Is dat voor mij ook zo? Ook via aliexpress een xiaomi telefoon gekocht. Onderstaande mijn verloop. Vond het al vreemd dat er nu dan al dagen geen activiteit meer is. Wel raar dat hij volgens de beschrijving echt in NL ligt als jullie bovenstaande verhaal klopt.

Shipmnet arrived at destination country
2017-07-22 14:29:00 [GMT+8]
Arrival at Processing Center (Country code: NL)
2017-07-22 14:29:00 [GMT+8]
2017-07-22 12:27:00 [GMT+8]
Despatched to overseas (Country code: NL)
2017-07-18 11:49:19 [GMT+8]
[NLAMS]parcel departed from exchange office
2017-07-18 11:49:00 [GMT+8]
[HONGKONG]Hand over to airline
2017-07-17 21:00:00 [GMT+8]
Received by line-haul
2017-07-15 18:55:46 [GMT+8]
Outbound in sorting center
2017-07-15 17:55:46 [GMT+8]
Shipment information received
2017-07-15 17:31:00 [GMT+8]
Inbound in sorting center
2017-07-15 16:55:46 [GMT+8]
Accepted by carrier
2017-07-15 16:25:43 [GMT+8]
Waiting for pick up
2017-07-15 15:09:41 [GMT+8]
Shipment confirmation
2017-07-14 17:09:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
PostalDude schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:45:......
Is dat voor mij ook zo? ..........

2017-07-22 12:27:00 [GMT+8]
Despatched to overseas (Country code: NL)
2017-07-18 11:49:19 [GMT+8]
............
Nee, want hier is je pakket naar het buitenland verzonden en enkele dagen later gearriveerd. Je pakket ligt dus al enkele dagen in Nederland.
igv Reflector ging het om verwarrende vertalingen van de tracking info.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 27-07-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 09:15
Hmm bedankt. Ben dan benieuwd wanneer er wat schot in komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dit is heel raar. Ik verwacht vandaag een pakje, PostNL Track Trace in de gaten gehouden en zie tot mijn verbazing dat hij kennelijk net is afgeleverd terwijl ik helemaal niets ontvangen heb.

Het betreft een pakje zonder handtekening, en zie in m'n brievenbus ook geen briefje of zo, ze zijn niet aan de deur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Laatst online: 05-12-2024
Ligt op lokaal postkantoor waarschijnlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Net binnen! :X

[ Voor 109% gewijzigd door stier op 29-07-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
stier schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:16:
[...]
Dan had ik wel een briefje gehad dat ik 'm op het postkantoor kan ophalen...........
Of dat briefje komt nog, of het pakketje is bij de buren in de brievenbus gegooid.
Maar waarschijnlijk zal het pakketje bij het afhaalpunt liggen, omdat het per ongeluk met de onbezorgde bulk is meegegaan aan het eind van de dag. In dat geval heb je geen briefje.
Oh, je had iets te vroeg geklaagd, vandaar dat je de hele reactie hebt verwijderd.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 29-07-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ComputerHoed schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:02:
Haha, die is leuk.
Komt het binnen zit er in totaal 50 euro invoer + BTW overheen
Dat kan afhangen van het soort producten in het pakket. Voor elektronica hoef je geen invoerrechten te betalen, maar voor producten die ook in Nederland gemaakt zouden kunnen worden vaak wel: ik heb wel eens schoenen besteld in het buitenland en toen betaalde ik meer aan invoerrechten dan aan BTW.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

aawe mwan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Dat kan afhangen van het soort producten in het pakket. Voor elektronica hoef je geen invoerrechten te betalen, maar voor producten die ook in Nederland gemaakt zouden kunnen worden vaak wel: ik heb wel eens schoenen besteld in het buitenland en toen betaalde ik meer aan invoerrechten dan aan BTW.
Heb je hier ook een bron voor?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
aawe mwan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:56:
.....
Dat kan afhangen van het soort producten in het pakket. Voor elektronica hoef je geen invoerrechten te betalen, ............ik heb wel eens schoenen besteld in het buitenland en toen betaalde ik meer aan invoerrechten dan aan BTW.
EWK schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:18:
....Heb je hier ook een bron voor?
Invoerrechten betaal je pas boven €150,- en dan vooral voor kleding en schoenen is dat een flink percentage (12-17%) Hoewel dat niet meer is dan de BTW komt er ook nog een vast bedrag aan inklaringskosten bij,

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 29-07-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
Ik had drie usb kabels besteld, en ik heb ze gewoon nooit binnen gehad.
Nooit een postbode aan de deur gehad, en of een briefje.
Als ik het tracking nummer invul bij postnl zegt ie dat het pakketje niet bestaat, en bij 17track geeft ie aan dat het inderdaad mislukt is.
Post nl maar bellen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:01:
Ik had drie usb kabels besteld, en ik heb ze gewoon nooit binnen gehad.
Heeft in principe niks te maken met PostNL, maar met de opdrachtgever (= verkoper van die USB kabels en/of de Chinese webwinkel, zoals AE, BG)
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:01:
Als ik het tracking nummer invul bij postnl zegt ie dat het pakketje niet bestaat, en bij 17track geeft ie aan dat het inderdaad mislukt is.
Post nl maar bellen?
Dat dus; als het pakje niet bestaat, heeft het totaal geen zin om met PostNL contact op te nemen... :|

De verkoper/webshop moet je aanspreken, niet de vervoerder. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
ehtweak schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:35:
[...]

Heeft in principe niks te maken met PostNL, maar met de opdrachtgever (= verkoper van die USB kabels en/of de Chinese webwinkel, zoals AE, BG)

[...]

Dat dus; als het pakje niet bestaat, heeft het totaal geen zin om met PostNL contact op te nemen... :|

De verkoper/webshop moet je aanspreken, niet de vervoerder. >:)
Het rare is wel dat 17track aangeeft dat het met een tracking code van PostNL verstuurd is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
RSXXXXXXXXNL

Nederland(PostNL International Mail)

Laatste Gebeurtenis -- 2017-07-17 12:48 The delivery of the item was unsuccessful
Land van bestemming
Land van herkomst - Trackingduur: 695 ms
2017-07-17 12:48 The delivery of the item was unsuccessful
2017-07-17 12:04 The delivery of the item was unsuccessful
2017-07-17 11:35 Receive item at delivery office (Inb)
2017-07-15 17:31 Receive item at delivery office (Inb)
2017-07-15 15:27 The delivery of the item was unsuccessful
2017-07-15 11:52 Receive item at delivery office (Inb)
2017-07-15 11:22 Receive item at delivery office (Inb)
2017-07-14 11:39 The item has been processed in the country of destination
2017-07-12 21:55 The item is in transit
2017-07-11 06:55 The item is pre-advised

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
dat zien ze aan de opmaak van het nummer, rs.... nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sinds lange tijd weer eens iets besteld bij Ali, 25 juli besteld, vandaag al afgeleverd!!!

Als alle bestellingen zo snel gaan, dan gaan er nog wel een paar volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:00
pilskes schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:55:
Sinds lange tijd weer eens iets besteld bij Ali, 25 juli besteld, vandaag al afgeleverd!!!

Als alle bestellingen zo snel gaan, dan gaan er nog wel een paar volgen...
Ik ook rond die tijd, komt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 20:49
Wat moet een postbode doen als brievenbuspost niet past? Heb een Xiaomi Mi Band 2 besteld bij banggood en hoor van andere dat die niet door brievenbus past maar al aanbellend wordt afgegeven. Nu ben ik natuurlijk niet elke dag thuis (geweest). 2 weken terug bij de lokale Primera eens geïnformeerd maar daar lag niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:25
supercop7373 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:48:
Wat moet een postbode doen als brievenbuspost niet past? Heb een Xiaomi Mi Band 2 besteld bij banggood en hoor van andere dat die niet door brievenbus past maar al aanbellend wordt afgegeven. Nu ben ik natuurlijk niet elke dag thuis (geweest). 2 weken terug bij de lokale Primera eens geïnformeerd maar daar lag niks.
Postbode hier zei dat ze dan bij de buren aanbelt of een briefje schrijven en dan op het postkantoor leggen. Maar veel vertrouwen had ik niet in dat antwoord (heb nog niet gezien dat ze net als de pakketbezorgers dat ook daadwerkelijk deden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 20:49
Def1ant schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Postbode hier zei dat ze dan bij de buren aanbelt of een briefje schrijven en dan op het postkantoor leggen. Maar veel vertrouwen had ik niet in dat antwoord (heb nog niet gezien dat ze net als de pakketbezorgers dat ook daadwerkelijk deden).
Dat klinkt weinig hoopgevend.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.