There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Als ik een pakje ontvang met een track-en-trace code dan staat op de pagina van PostNL exact de maten en het gewicht van dat pakje, tot op de millimeter en de gram nauwkeurig. Kennelijk hebben ze op de sorteercentra geavanceerde 3D scanners staan.LordSinclair schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:11:
Ik heb al regelmatig gehad dat ik een briefje in de bus had dat het te groot voor de brievenbus was
Misschien doen ze dat niet voor brievenbuspost? De minimale maten van een brievenbus zijn 265x32 mm, dat is gewoon wettelijk voorgeschreven. Groter mag wel, kleiner niet. Als PostNL op de sorteercentra al ontdekt dat het pakje te groot is voor de voorgeschreven minimale maten, dan zouden ze het imho eigenlijk aan de pakketbezorger mee moeten geven ipv aan de postbode.
Volgens PostNL hebben zij de zending niet ontvangen en hebben ze dus ook geen Nederlandse T&T. Wat is nu de status van mijn pakketje? Ligt het nog bij de douane? Het is verstuurd met Flyt Express.Item being handed over to the local courier, tracking ended.
Als het pakketje net in Nederland is, kan het best zijn dat hij een week 'kwijt' is. Niemand weet waar het pakketje gebleven is, niemand heeft hem in handen en ineens staan ze aan je deur.SteveWoz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:37:
De tracking van mijn pakketje is op 22 juli gestopt met de volgende mededeling (op 4 juli verstuurd):
[...]
Volgens PostNL hebben zij de zending niet ontvangen en hebben ze dus ook geen Nederlandse T&T. Wat is nu de status van mijn pakketje? Ligt het nog bij de douane? Het is verstuurd met Flyt Express.
Ik was zelf ook verbaasd.Def1ant schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
...
Maar veel vertrouwen had ik niet in dat antwoord (heb nog niet gezien dat ze net als de pakketbezorgers dat ook daadwerkelijk deden).
Maar de brievenbuspostbode doet dat idd.
Zie hier: ehtweak in "[China producten] Bezorging/afhalen door PostNL"
Anoniem: 325463
De postbezorger mag maximaal een schoenendoos aan volume meenemen per loop, dat is de enige criteria.elinx schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:52:
nee, sinds kort levert de brienpostbode ook grotere pakketten. Wat precies het criteria is heb ik niet kunnen achterhalen, maar gewicht zal ook een rol spelen.
Screenshot van de PostNL track en trace en ID mee, gewoon nog een keer gaan.VinceNL_ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 01:08:...... . Weet iemand wat ik nu moet doen?
Het ka trouwens soms nog een week duren voor je een briefje kan krijgen. Aardig krap dus als het er slechts 14 dagen blijft liggen
Dien je het LX nummer te vertalen? Moet je hiervoor contact opnemen met PostNL? Ik heb vandaag de melding gekregen dat hij in NL processed is, maar niet zichtbaar via de app. Enig idee hoe lang dat gemiddeld nog nodig heeft om bezorgd te worden?Reflector schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:24:
[...]
Ik heb van de week mijn eerste LX****NL pakketje ontvangen. Was net iets te groot voor de brievenbus. Deze kwam bij mij met de pakketbezorger i.v.p. de postbezorger.
Edit: ik heb de code ook even ingevoerd in de PostNL app. Status is netjes bijgewerkt naar bezorgd.
[ Voor 3% gewijzigd door Kevin1Bravo op 13-08-2017 17:53 ]
Zelf vind ik deze site van postnl http://www.postnl.post/ het fijnste. Als ie daar eenmaal op processed staat kan je je pakketje in principe de volgende dag verwachten.
Edit: is nu wel zichtbaar met de code, en inderdaad, wordt moeten al bezorgd
[ Voor 17% gewijzigd door Kevin1Bravo op 13-08-2017 19:50 ]
Het LX nummer is netjes opgepikt door de postnl app. Het zou gisteren worden bezorgd maar er was niemand thuis, en er lag dus een briefje in de bus dat ik het pakket vandaag na 15:00 bij de supermarkt kon ophalen. Daar bleek zojuist dat het er toch nog niet was; nu zegt de postnl app dat ik het morgen na 15:00 kan ophalen. (Zucht.)
De tracking van het RS nummer staat op 17track.net sinds ruim een week op 'In Transport', en de postnl app kan hem nog steeds niet vinden, maar deze lag vandaag opeens in de bus.
Pakketjes hebben er 2 resp. 3wk over gedaan. Niks mis mee.
Een RS..CN nummer gaat het ook nooit doen in de PostNL app, alleen 3S, LX...NL, en RS...NL nummers werken voor zover ik weet.jurk738 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:14:
Ik had laatst bij 2 verschillende shops iets besteld. De ene zending kreeg een LX...NL nummer en de andere een RS...CN nummer. Beide heb ik ingevoerd in de postnl app.
Het LX nummer is netjes opgepikt door de postnl app. Het zou gisteren worden bezorgd maar er was niemand thuis, en er lag dus een briefje in de bus dat ik het pakket vandaag na 15:00 bij de supermarkt kon ophalen. Daar bleek zojuist dat het er toch nog niet was; nu zegt de postnl app dat ik het morgen na 15:00 kan ophalen. (Zucht.)
De tracking van het RS nummer staat op 17track.net sinds ruim een week op 'In Transport', en de postnl app kan hem nog steeds niet vinden, maar deze lag vandaag opeens in de bus.![]()
Pakketjes hebben er 2 resp. 3wk over gedaan. Niks mis mee.
ik zou inderdaad even contact opnemen met PostNL, Heb laatst ook 2 pakketjes gehad, anders afzender en ook een andere ontvanger (een vriendin van mij) en beide hebben wij geen briefje gehad en was deze ook niet te tracken bij postNL (op postnl.post en internationalparceltracking.com niet..)Dj Neo Ziggy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:01:
Ik had drie usb kabels besteld, en ik heb ze gewoon nooit binnen gehad.
Nooit een postbode aan de deur gehad, en of een briefje.
Als ik het tracking nummer invul bij postnl zegt ie dat het pakketje niet bestaat, en bij 17track geeft ie aan dat het inderdaad mislukt is.
Post nl maar bellen?
Dus maar met PostNL gechat en hier kwam ik erachter dat de pakketjes al ongeveer 1 week bij het postkantoor lagen... Er was een storing in het systeem dus als ik geen contact had opgenomen bleef mijn pakketje weg...

Dus tip voor de mensen die lang aan het wachten zijn, vraag PostNL even want die hebben blijkbaar een apart systeem waar je je pakketje kan tracken
vandaag via postnl chat kom ik er achter dat hij hier al was op 19-07-2017 en ze het pakket al weer terug gezonden hebben.
ik heb helemaal geen bericht van post nl gehad, lekker handig, blijkbaar kunnen hun wel traceren waar de pakketten zijn gebleven, en wij niet, slechte zaak
Ehh?!? Hier klopt iets niet... je kreeg gisteren een brief, maar je wacht al een maand.glennkolsteeg schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
Bijna een maand geleden iets besteld via banggood. Nu kreeg ik gisteren een brief met Postnl met een formulier dat ze de waarde en inhoud wilde weten met betaalbewijs. Nu heb ik die ook teruggestuurd maar heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voordat mijn pakket weer verder wordt verwerkt? Zit nu al een maand te wachten...

PostNL heeft natuurlijk wel ff tijd nodig om de door jou (gisteren!) aangeleverde gegevens te verwerken en misschien te controleren...
https://www.postnl.nl/kla...ekomen-bij-de-douane.html
BTW: welke verzendmethode heb je gekozen bij BG? En wat voor een artikel/waarde praten we over?
Ik heb een quadcopter besteld (wizard x220) en alleen de gratis verzending was mogelijk vanwege de extra accu's
Ik had vrijdag de brief gepost en ik had het pakketje gisteren binnen. Dat gaat redelijk snel dus!glennkolsteeg schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:26:
Bijna een maand geleden iets besteld via banggood. Nu kreeg ik gisteren een brief met Postnl met een formulier dat ze de waarde en inhoud wilde weten met betaalbewijs. Nu heb ik die ook teruggestuurd maar heeft er iemand een idee hoe lang het duurt voordat mijn pakket weer verder wordt verwerkt? Zit nu al een maand te wachten...
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Mooi, bedanktLordSinclair schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:46:
[...]
Ik had vrijdag de brief gepost en ik had het pakketje gisteren binnen. Dat gaat redelijk snel dus!
Waarde 23 EUR, 31 EUR en 34 EUR. Dat werd even extra 56 EURO aftikken.
Er stond op alle pakketjes de echte waarde van de artikelen en wat er in zat.
De orderwaarde staat vermeld op het pakket.
Dit was in het verleden wel anders, meestal stond er iets van 10-15 USD op de pakketjes en iets van "Gift" of "Hobby tools".
Ik ben ook niet de enige die last heeft van dit probleem, vandaag een goede vriend van me gesproken, 4 keer eruit gepikt in de laatste 2 weken met allemaal zendingen van Banggood.
Zelfde verhaal, even 4 x 13 EURO plus de BTW betalen.
Dus, wees gewaarschuwd...
Het is natuurlijk wel zoals het hoort en waar je op moet rekenen als je in China besteld.
Ik denk dat ze graag zien dat je gebruik maakt van andere door hen aangeboden verzendmethoden.
Ook hier geen briefje door de bus en pakket na 14 dagen terggestuurd.k---evi-n schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:30:
[...]
ik zou inderdaad even contact opnemen met PostNL, Heb laatst ook 2 pakketjes gehad, anders afzender en ook een andere ontvanger (een vriendin van mij) en beide hebben wij geen briefje gehad en was deze ook niet te tracken bij postNL (op postnl.post en internationalparceltracking.com niet..)
Dus maar met PostNL gechat en hier kwam ik erachter dat de pakketjes al ongeveer 1 week bij het postkantoor lagen... Er was een storing in het systeem dus als ik geen contact had opgenomen bleef mijn pakketje weg...![]()
Dus tip voor de mensen die lang aan het wachten zijn, vraag PostNL even want die hebben blijkbaar een apart systeem waar je je pakketje kan tracken
Waardeloze service hoor. Nu maar een klacht indienen, kijken of dat wat oplevert.
En product opnieuw bestellen dan maar, of even met de verkoper overleggen. Dat laatste eerst dan maar,
Volg het advies van ^^, hier ging het dus ook mis!
Hoi!
Je hebt in principe gelijk dat het zo hoort. Die verzendmethoden is inderdaad misschien ook wel iets, maar het heeft dan natuurlijk geen zin meer om deze producten (hoger dan 22 EUR) dan nog in China te bestellen. Dan kun je ze beter lokaal bestellen, wat dan ook wel beter is voor onze economie.elinx schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:02:
[...]
Het is natuurlijk wel zoals het hoort en waar je op moet rekenen als je in China besteld.
Ik denk dat ze graag zien dat je gebruik maakt van andere door hen aangeboden verzendmethoden.
Verbaasd me dan wel dat BG dit doet, want als iedereen in NL dit straks voor hun kiezen krijgt, dan killen ze hun eigen business.
Denk niet dat veel Nederlanders zin hebben om elke keer 13 EUR plus BTW te betalen voor iets wat net meer dan 22 EUR waard is.
Lokaal bestellen? Klinkt misschien leuk & aardig; maar veel dingen die ik nou juist via eBay, BG, AE laat komen, zijn alhier niet rechtstreeks te koop. En waar denk je dat het uiteindelijk vandaan komt? Juist ja...
Hmm, dat PDM is dan wel niet gratis, maar kost uiteindelijk minder dan al die naheffingen.ehtweak schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:57:
@Sennaf1 Ik bestel regelmatig goedkope en >22 euro spullen via BG. Maar altijd 'PDM' als verzendmethode (zoek maar na in dit topic). En dat gaat altijd keurig, zonder naheffingen...
Lokaal bestellen? Klinkt misschien leuk & aardig; maar veel dingen die ik nou juist via eBay, BG, AE laat komen, zijn alhier niet rechtstreeks te koop. En waar denk je dat het uiteindelijk vandaan komt? Juist ja...
Denk dat je daar wel een punt hebt ja.
Ga dat dan maar eens een keer proberen met een bestelling die hoger is dan 22 EUR.
Dank voor de tip.
Vind het wel jammer dat na 60 orders bij BG die zonder problemen er door kwamen, nu opeens dat verleden tijd lijkt te zijn, maar ja, nothing lasts forever.
Met dat lokaal bestellen is het inderdaad soms de moeite waard en meestal inderdaad helemaal niet.
Vraag me af als je bij BG iets uit het "EU Warehouse" besteld of je dan ook met "gratis verzending" die naheffing krijgt.
Al heb je niet echt veel in dat EU Warehouse bij BG.
Heb wel eens wat besteld uit het BG EU warehouse en dat kwam uit de UK.Sennaf1 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
...
Vraag me af als je bij BG iets uit het "EU Warehouse" besteld of je dan ook met "gratis verzending" die naheffing krijgt.
Al heb je niet echt veel in dat EU Warehouse bij BG.
Was er idd redelijk snel (< 1 week) en altijd zonder extra heffingen. Daarom is het ook ietsje duurder (BTW/VAT zit/zat er al in)
Maar blijkbaar ook afgeleverd was, helaas nooit iets ontvangen
21-08-2017 08:54 Undeliverable item, has been returned to shipper NETHERLANDS
15-08-2017 12:00 The item has been delivered successfully
15-08-2017 05:58 Receive item at delivery office (Inb)
14-08-2017 12:00 The item has been delivered successfully
14-08-2017 00:41 Receive item at delivery office (Inb)
11-08-2017 10:51 The item has been processed in the country of destination
08-08-2017 01:19 The item is ready for shipment
04-08-2017 03:03 The item is pre-advised
03-08-2017 16:39 The Item is at the shippers warehouse
Iemand enig idee wat hier gebeurd is ?
14-08-2017 00:41 Receive item at delivery office (Inb)
Op 14-8 was je pakketje beschikbaar bij je lokale afhaalpunt. had je de code in de postnl app gezet, dan had je dit waarschijnlijk kunnen zien. Vreemd dat ze geen briefje bij je thuis hebben gebracht. Na 7 dagen heeft je afhaalpunt hem retour gestuurd.
Mijn lokale afhaalpunt heeft daarvoor nog als extra service dat ze eventueel het telefoonnummer bellen indien dat op de adressticker staat (geaddresserde).
Dank je voor info heb gelijk de app gedownload. Heb net ook contact gehad met postnl en het blijkt dat de verzender geen huisnummer vermeld heeft.Get!em schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:30:
Op 14-8 was je pakketje beschikbaar bij je lokale afhaalpunt. had je de code in de postnl app gezet, dan had je dit waarschijnlijk kunnen zien. Vreemd dat ze geen briefje bij je thuis hebben gebracht. Na 7 dagen heeft je afhaalpunt hem retour gestuurd.
Ik blijf het herhalen:vinom schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:18:
Ik heb voor het eerst iets via Tomtop besteld, en ik heb een RXxxxxxxxDE tracking, maar geen enkele site geeft resultaat. Iemand enig idee?
Zet em in de PostNL app. Hij vind hem waarschijnlijk ook niet, maar bewaar hem daar wel, tegen de tijd dat hij in de bezorging zit (NL distributie --> jouw huis), zie je hem waarschijnlijk wel.
Trouwens, goede kans dat RXxxxxxxxxDE valt onder de Chinese versie van DHL. Hong Kong [CN](DHL(ASIA) eCommerce) https://dhlecommerce.asia/track/Track
Althans, voor het eerste deel van het transport: CN -->DE -->NL
DE-NL wordt zeer waarschijnlijk weer opgepikt door PostNL.
Mijn pakketje (voor de geïnteresseerden: een Wemos D1 mini die een gefrituurd model moet gaan vervangen) laat zich keurig volgen tot het in Nederland aan komt: "Item being handeled over to the local courier, tracking ended. Local sorting centre, NLD". Besteld op 13 Aug, 17 Aug ligt het in NL en is het niet meer te volgen. Hoe lang duurt het nu voor ik hem in huis heb?
Ik had altijd de illusie dat de reis door China en verder door naar ons kikkerlandje de meeste tijd in nam, maar op dit moment duurt het acclimatiseren al even lang.
Ik ben verder niet bang dat er niets verschijnt, dit is gewoon puur uit interesse.
Zo dacht ik bijvoorbeeld ook dat alles met de boot kwam, maar zo snel varen ze blijkbaar niet
Niet om je te ontmoedigen, maar ik heb een (klein) pakje dat al sinds begin juli ergens op Schiphol ligt.... en ik wacht er nog op....gastje01 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:23:
Ik heb onlangs een paar kleine spulletjes bij Banggood besteld en nu viel mijn ook op de 'tracking functie'. Voorheen heb ik hier nooit eerder op gelet (merendeel van m'n kleine zooi komt van Alie zonder Track&Trace), altijd besteld volgens het fire & forget principe, vroeg of laat viel er dan een cadeautje op de deurmat.
Mijn pakketje (voor de geïnteresseerden: een Wemos D1 mini die een gefrituurd model moet gaan vervangen) laat zich keurig volgen tot het in Nederland aan komt: "Item being handeled over to the local courier, tracking ended. Local sorting centre, NLD". Besteld op 13 Aug, 17 Aug ligt het in NL en is het niet meer te volgen. Hoe lang duurt het nu voor ik hem in huis heb?
Ik had altijd de illusie dat de reis door China en verder door naar ons kikkerlandje de meeste tijd in nam, maar op dit moment duurt het acclimatiseren al even lang.
Ik ben verder niet bang dat er niets verschijnt, dit is gewoon puur uit interesse.
Zo dacht ik bijvoorbeeld ook dat alles met de boot kwam, maar zo snel varen ze blijkbaar niet![]()
Oh, en het lag al binnen een week op Schiphol....

Gelukkig heb ik er absoluut geen haast mee, t ging er mee om dat het bestelproces er in mijn hoofd anders uit zag dan het in de praktijk blijkt te gaan.ralph075 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:52:
[...]
Niet om je te ontmoedigen, maar ik heb een (klein) pakje dat al sinds begin juli ergens op Schiphol ligt.... en ik wacht er nog op....
Oh, en het lag al binnen een week op Schiphol....
Geen tracking in nederland geen aflevering en geen briefje in de bus.
Ik kan de meeste pakketjes wereldwijd volgen,maar zodra ze in nederland komen is het meestal gelijk gedaan met de tracking.
Via de internationale tracking kom je er achter dat ze retour zijn,maar dat zie je pas als het te laat is.
Via de postnl app volgen is ook een grap,vaak genoeg pakketjes gekregen die ook in de app geen meldingen hadden.
Lang verhaal kort,postnl sucks.

'Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd'. Aghja, eens moet de eerste keer zijn. Het is een Xiaomi MiBox, €50,- ongeveer.
Anoniem: 224360
Helemaal mee eens. Hier is pas 1 maal iets op het ophaalpunt gedropt zonder een briefje oid gelukkig.totally2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:56:
Hier ook al 2 pakketjes retour china.
Ik kan de meeste pakketjes wereldwijd volgen,maar zodra ze in nederland komen is het meestal gelijk gedaan met de tracking.
Via de internationale tracking kom je er achter dat ze retour zijn,maar dat zie je pas als het te laat is.
Via de postnl app volgen is ook een grap,vaak genoeg pakketjes gekregen die ook in de app geen meldingen hadden.
Mijn geluk is dat het punt in de supermarkt zit waar ik wekelijks kom. Mocht ik iets verwachten dan vraag ik gewoon 1x per week of er toevallig iets ligt, want het ligt er toch meestal een week of 2 voordat het retour gaat.
Of het komt alsnog thuis aan in de tussentijd of het ligt daar klaar. Heb je die mogelijkheid dan kun je retour op die manier met wat extra moeite vaak voorkomen.
Maar van postnl moet je niet teveel verwachten.
Ehhh, nou, het ligt juist niet aan de postbode... Die bezorgt alleen datgene wat er toevallig die dag wordt aangeleverd. Niks meer, niks minder.gastje01 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:20:
...Bezorging met PostNL gaat hier net meestal wel goed. Ik denk dat het ook voor een deel aan de postbode ligt die je hebt.
Het logistieke traject daaraan vooraf, daar blijft het nodige (onnodig?) lang hangen.
Maar het hoe en waarom; dat is heel moeilijk uit te vogelen hoe dat nou in z'n werk gaat.
Net zo min wat er nou concreet gebeurd met al die pakjes die niet afgehaald/bezorgd zijn en hoegenaamd teruggaan naar Schiedam/China?!?
[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 30-08-2017 16:26 ]
Dat retour via Schiedam is gewoon een dienst. Net zoals de chinese webshops de verzend/bezorgdienst afstemmen met PostNL, is er ook een dienstverlener die de retourzendingen afhandelt.ehtweak schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:25:
[...]
Net zo min wat er nou concreet gebeurd met al die pakjes die niet afgehaald/bezorgd zijn en hoegenaamd teruggaan naar Schiedam/China?!?
Op het adres in Schiedam zit Spring GDS. (gewoon onderdeel van PostNL overigens)
http://www.spring-gds.com.../internationale-retouren/
Dit bedrijf zorgt ervoor dat jouw pakketje geregistreerd staat als retour, en dat dat dus ook bekend is bij de verkoper/chinese webshop. Zodoende kan de webshop jouw klacht sneller afhandelen, zonder dat ze hoeven te wachten tot het pakketje daadwerkelijk fysiek terug is in china.
(mag overigens ook wel in Start Post, want deze vraag komt vaker terug..)
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 30-08-2017 16:59 ]
Al die talloze frutsel envelopjes en grijs plastieken zakjes?
Echt?
Hier dus ook... Geen briefje of niks. Via de chat van postnl na een maand gevraagd of ze konden kijken waar mijn pakketje was. "oh, ik zie hier dat hij gisteren retour is gestuurd. Hij ligt nu bij het distributiecentrum". Heeft dus wekenlang hier 100m vandaan gelegentotally2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:56:
Hier ook al 2 pakketjes retour china.

En ook zo fijn; eenmaal retour is retour. Even in het systeem iets aanpassen zit er niet bij. Handig!
Anoniem: 224360
Gelukkig staat in dit topic niet beschreven dat het daarom handig is om proactief even te kijken bij je ophaalpunt...... Dat voorkomt geklaag achteraf.Freakster86 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:12:
[...]
Hier dus ook... Geen briefje of niks. Via de chat van postnl na een maand gevraagd of ze konden kijken waar mijn pakketje was. "oh, ik zie hier dat hij gisteren retour is gestuurd. Hij ligt nu bij het distributiecentrum". Heeft dus wekenlang hier 100m vandaan gelegenGeweldig systeem.
En ook zo fijn; eenmaal retour is retour. Even in het systeem iets aanpassen zit er niet bij. Handig!
Gelukkig is dit de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg en was ik dit topic jammer genoeg nog niet eerder tegengekomen. Maar goed, omdat het systeem van PostNL dermate k#t is moet je tegenwoordig blijkbaar helderziend moet zijn en/of op de hoogte zijn van een of ander topic. Dat is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld... En wanneer het je dan toch overkomt en er iets van zegt, dan klaag je.Anoniem: 224360 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
Gelukkig staat in dit topic niet beschreven dat het daarom handig is om proactief even te kijken bij je ophaalpunt...... Dat voorkomt geklaag achteraf.

Top bijdrage man, geweldig. Keep it up.
Achja, hier gaat het nog harder mis, in 2 weken tijd:k---evi-n schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:30:
[...]
ik zou inderdaad even contact opnemen met PostNL, Heb laatst ook 2 pakketjes gehad, anders afzender en ook een andere ontvanger (een vriendin van mij) en beide hebben wij geen briefje gehad en was deze ook niet te tracken bij postNL (op postnl.post en internationalparceltracking.com niet..)
Dus maar met PostNL gechat en hier kwam ik erachter dat de pakketjes al ongeveer 1 week bij het postkantoor lagen... Er was een storing in het systeem dus als ik geen contact had opgenomen bleef mijn pakketje weg...![]()
Eerst komt er een kerel bij me aan de deur van 4 straten verderop. Mijn pakje was bij hem in de brievenbus gestopt. Een paar dagen later ga ik eens bij het afhaalpunt langs omdat ik wat dingen miste en de tracking vanuit China gaf aan dat het al een tijd in Nederland was. Lag inderdaad een pakketje, geen briefje in de bus gehad. Een week later stond er een andere kerel bij ons aan de deur, nu van de andere kant van de stad. Hij had een briefje gehad dat er een pakketje voor mij klaar lag bij een afhaalpunt bij hem in de buurt. Kon ik dus daarheen fietsen om het op te halen, blijkt dat PostNL een 5 voor een 1 had aangezien in de postcode.... Logisch dus ook dat ik die niet in de tracking kon vinden want daar heb je een postcode voor nodig... 3 Drie dagen later krijg ik op de app de melding dat er een zending (code LX...NL) klaargemaakt wordt maar het bezorgmoment nog niet bekend is, diezelfde dag wordt dat pakje afgeleverd. Inmiddels een week geleden en die zending staat nog steeds als bezorgmoment onbekend in de app.
PrutsNL is weer lekker bezig.

Anoniem: 325463
Ja, dit is zo afgesproken in de UPD.ehtweak schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:03:
@Get!em Ok, maar gaan die onbezorgde pakjes nou daadwerkelijk retour naar China?
Al die talloze frutsel envelopjes en grijs plastieken zakjes?
Echt?
Wat china post er vervolgens mee doet is dan nog wel de vraag
Wat knutselspullen besteld via AE op 23 augustus, 24 augustus verstuurd, 31 augustus (!) al afgeleverd door PostNL. En dat met de standaard AE Free Shipping (Sinotrans - NL).
Betekend dit dat het 100% zeker is dat ze douanekosten moet gaan betalen? Of is dat gewoon een check om het door te laten. Ik dacht al wellicht heeft de verkoper er geen sticker op geplakt waar de inhoud en waarde op staat (gebruikelijk bij china pakketjes), daarom dat ze dit nu willen weten. Geen idee..
Kleding is een flink en slap pakket, valt dus op.Alexknl schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:20:
Mijn zus heeft een jas besteld van Aliexpress (36€) , die ligt nu bij PostNL ............
Als een brief is gestuurd, wordt de waarde die jij betaald hebt gecontroleerd.
Op het etiket kan van alles staan, maar dat doet niet meer terzake.
Boven een bedrag van €22,- moet er BTW afgedragen worden
Boven €150,- ook 12% invoerrechten voor kleding
Aangezien er €36,- is betaald, betekent dit dat er kosten bijkomen
Eenvoudig te berekenen via de invoercalculator
Als de €36,- incl. verzendkosten is dan wordt alleen de BTW berekend (€7,56)
PostNL rekent €13,50 inklaringskosten
Totaal dus €21,06 zal het bedrag zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 02-09-2017 09:41 ]
Loop ik nog risico dat ik bij de deur moet betalen voor de BTW of krijg je dan in alle gevallen eerst een brief?
Als je moet betalen staat in de PostNL app vermeld hoe hoog dit bedrag is.Plucky schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:51:
.......... volgens de PostNL app morgen thuis afgeleverd......
Mooi, daar staat niks vermeld dus dan lijkt het erop dat ik mazzel heb.elinx schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:57:
[...]
Als je moet betalen staat in de PostNL app vermeld hoe hoog dit bedrag is.

We zitten te wachten op wat spulletjes via AE. En er komt niks naar boven. Maar als ik nu het LXxxxxxxNL tracking nummer bij https://www.internationalparceltracking.com invul (ook een toepassing van PostNL), is de zending ineens wel bekend en staat er zowel een LXxxxxxxNL nummers alsmede een 3Sxxxx nummer bij.
En als je datzelfde 3Sxxxx nummer weer invult bij https://jouw.postnl.nl krijg je keurig alle gegevens te zien, zelfs met "bezorger onderweg" etc.
Maar nu komt het bizarre, dat 3S nummer wordt vervolgens door https://jouw.postnl.nl weer teruggezet naar het overeenkomstige LXxxxxxNL nummer.

Het lijkt wel alsof PostNL twee, niet goed met elkaar communicerende, systemen er op nahoudt...
[ Voor 94% gewijzigd door rikkieking op 05-09-2017 13:15 ]
Als ik nog moet betalen aan de deur, verschijnt dit dan alsnog in de PostNL app of kan ik het pakje a.s. zaterdag zonder bijkomende kosten verwachten?
Wat is jullie ervaring?
Plucky stelt hierboven soortgelijke vraag, maar aangezien ik een opgave heb moeten doen en hij niet verschilt het iets. Vandaar dat ik het apart nog even vraag.
Als je de 3S code hebt, daarin kan je zien wat de kosten zijn voor evt bijbetaling.Rylo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:08:
Ik heb een opgave moeten invullen voor een bestelling van Aliex; nu staat er in de PostNL app een bezorgdatum+tijd en het volgende: Antwoord met informatie voor import aangifte ontvangen.
Als ik nog moet betalen aan de deur, verschijnt dit dan alsnog in de PostNL app of kan ik het pakje a.s. zaterdag zonder bijkomende kosten verwachten?
Wat is jullie ervaring?
Plucky stelt hierboven soortgelijke vraag, maar aangezien ik een opgave heb moeten doen en hij niet verschilt het iets. Vandaar dat ik het apart nog even vraag.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik verwacht een pakketje uit China. Zend type: AliExpress Standard Shipping.
De zending wordt verzocht door Singapore Post, waarna PostNL het aflevert, aldus de traceer informatie.
De betreffende informatie is behoorlijk accuraat, echter is de informatie stroom pardoes gestopt per 2017-08-26.
Vanzelfsprekend eerst contact gezocht met Singapore Post. Deze weten niet waar het pakketje is.
Het enige wat ze kunnen melden is dat de 'transit' 8 tot 14 werkdagen kan duren.
Nu maakt het mij totaal niet uit wanneer men levert maar eerder of het pakketje niet kwijt is?
Ik vind het zo vreemd dat er geen traceer informatie word bijgewerkt. Binnen een kleine 2 weken tijd zal het ergens gepasseerd moeten zijn en dus gescand.
Heeft iemand ervaring met deze handelswijze?
Depart from transit country or district
2017-08-26 15:16:41 [GMT+8]
Despatched to overseas (Country code: NL)
2017-08-26 11:48:31 [GMT+8]
Hand over to airline
2017-08-25 09:30:13 [GMT+8]
Received by line-haul
2017-08-22 20:48:59 [GMT+8]
Shipment information received
2017-08-22 20:37:00 [GMT+8]
Outbound in sorting center
2017-08-22 19:48:59 [GMT+8]
Inbound in sorting center
2017-08-22 18:48:59 [GMT+8]
Accepted by carrier
2017-08-22 18:18:55 [GMT+8]
Waiting for pickup
2017-08-22 15:00:40 [GMT+8]
@SinergyX dank voor je reactie, ik heb dus idd de 3s en lx code in de app/site ingevoerd en daar zag ik het bovenstaande: 'Antwoord met informatie voor import aangifte ontvangen'
Zal 't van het weekend laten weten
Ook heb ik meerdere bestellingen die niet goed lijken te gaan, veel ligt achter de douane, al een ruime maand.Dear Customer,
We feel a pity, but the PostNL tracking system is broken, which shows all the orders which with tracking number LX...........NL return from the overseas.
We have informed shipping department to resend your package ASAP. You will receive shipment notification once it ships.
zijn er meer mensen die problemen ervaren? wat is er mis bij postnl?
zonder kosten aan de deur het pakje afgeleverd gekregen. Lijkt ook niet opengemaakt.Rylo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:24:
@kelly.hipolito dit kan even duren hoor. Ik heb een soortgelijk situatie gehad en twee tot drie weken later lag het bij mij in de bus.
@SinergyX dank voor je reactie, ik heb dus idd de 3s en lx code in de app/site ingevoerd en daar zag ik het bovenstaande: 'Antwoord met informatie voor import aangifte ontvangen'
Zal 't van het weekend laten weten
Uiteindelijk was er 1 site waarmee ik dat AEL nummer kon tracken http://www.sky56.cn/english/track/index
En dan krijg ik dit
Blijkbaar toch in Nederland gekomen maar daar eindigt het. Weet niet wat ik ervan moet denken. Gewoon brievenbus pakketje van 11 euro.Electronic information,receive--06-Aug-2017 10:16 AM
Small package Center, receive--06-Aug-2017 12:16 PM
Parcel centre,sealing--06-Aug-2017 03:16 PM
Small package Center, left--06-Aug-2017 04:49 PM
Exchange Bureau, have been exported to open--08-Aug-2017 12:49 AM
Exchange Bureau, have been exported directly--08-Aug-2017 06:52 PM
Transit Center,left hand navigation--09-Aug-2017 12:26 AM
NETHERLANDS, Arrived --19-Aug-2017 12:26 AM
NETHERLANDS, the transfer of customs-- 19-Aug-2017 04:06 AM
Dank voor het antwoord.Rylo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:24:
@kelly.hipolito dit kan even duren hoor. Ik heb een soortgelijk situatie gehad en twee tot drie weken later lag het bij mij in de bus.
Ik heb dit draadje verder doorgelezen en nu blijkt dat er diverse forumleden zijn waar het pakketje zonder opgave van redenen is terug gestuurd en/of zonder bericht bij het PostNL afhaal punt ligt.
Dit bracht mij op een idee.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de PostNL afhaal punten binnen een bepaalde straal gebeld.
En ja hoor je verwacht het niet .....he ...
Het pakketje was al in Nederland en lag voor mij klaar.
Volgens de medewerker lag het er zelfs al een tijdje.
Ze vertelde me ook dat pakketjes tot 14 dagen blijven liggen en anders retour afzender gaan.
Ondanks dat ik het pakketje nu in mijn bezit heb is de traceer informatie nog steeds,
slechts tot 2017-08-26 bijgewerkt. Er moet dus iets fout zijn gegaan.
Blijkbaar heb ik geluk want anders was het afzender retour.
Ik heb hetzelfde maar dan de customs datum nog een week eerder. Gisteren contact gehad met postnl en die zei dat mn pakje waarschijnlijk nog bij de douane lag en zij nog niks ontvangen hadden, zal bij jou wel hetzelfde verhaal zijn.sambalbaj schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:46:
Zit nu ook met iets waarvan ik eigenlijk vermoedde dat het in het Azerbaijan Air Mail sinckhole van Gearbest beland was.
Uiteindelijk was er 1 site waarmee ik dat AEL nummer kon tracken http://www.sky56.cn/english/track/index
En dan krijg ik dit
[...]
Blijkbaar toch in Nederland gekomen maar daar eindigt het. Weet niet wat ik ervan moet denken. Gewoon brievenbus pakketje van 11 euro.
In mijn geval gaatje het trouwens ook om een ding van n tientje dus vraag me af waarom het zo lang moet duren maarja.
[ Voor 97% gewijzigd door BlakHawk op 09-09-2017 18:16 ]
Zijn er twee aangekomen, echter liggen deze al twee weken bij de Amsterdam mail center.
De andere twee staan nu sinds twee en een halve weken geleden klaar in Japan om verstuurd te worden, helaas houden ze deze vast tot het probleem in Nederland is opgelost.
Alles lijkt dus stil te staan sinds de 30e van Augustus
Na wat zoeken naar de reden vond ik dit antwoord.
Allicht zullen er meerdere mensen zijn die hier last van hebben die vanuit het buitenland iets hebben besteld ?
http://www.post.japanpost...tion/2017/0831_01_en.html
'' AIR FRANCE CARGO and KLM CARGO informed us on August 30 that airmail items bound for the Netherlands and other countries have experienced delay in processing owing to sorting machine trouble at their facility at the Amsterdam airport in the Netherlands.
According to their information, it will take about two weeks for recovery. Delivery is also expected to take more than two weeks.
In this regard, it would be appreciated if you could refrain from sending Airmail to the following countries for the time being. ''
[ Voor 29% gewijzigd door Sincery op 10-09-2017 19:02 ]
Het paard dat op hol sloeg en nog de wedstrijd won ook

Wed Aug 30
Shipment is expected, but not yet in sorting process
Tue Aug 29
Answer received with information for import declaration
Wed Aug 23
Wed Aug 23
Request for information regarding import declaration
Mon Aug 21
Mon Aug 21
Received in country of destination
[ Voor 4% gewijzigd door Evyd13 op 16-09-2017 18:29 ]
Mijn pakketje heeft 2 weken vast gestaan bij inklaring van PostNL. Ik heb meerdere keren gemaild, gebeld, getwitterd en als laatste gechat. De chat had het meeste succes want 2 dagen later had ik de zending binnen.Maartenw schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:29:
Pakket al sinds 30 augustus vast na inkaring bij PostNL. Was Nederland binnen op de 21e en toen een verzoek gekregen voor de inklaring, dat was gelukt en sindsdien ligt hij stil. Al meerdere keren contact gehad met de klantenservice maar er lijkt niks van te komen. Dit is me echt nooit gebeurd na 50+ pakketten vanuit het buitenland. Zo te zien ben ik niet de enige na het lezen van dit topic
[...]
Wel schandalig dat het zo lang moet duren. Blijkbaar is PostNL de grootste vertragende factor.....
Postnl twitter en chat komen niet verder dan dit soort teksten: 'Ik kan nog niets vinden op jouw adres. Wacht nog een paar dagen of neem contact op met de verkoper.'
Ik heb tegenwoordig meer een idee dat ze die containers bewust een weekje langer laten staan, anders is het er nog sneller dan sommige Nederlandse webshops..jurk738 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:52:
Herkenbaar.. Mijn pakketje duurt er al veel langer over om van Schiphol naar hier te komen dan te tijd die het kostte om van China naar Schiphol te komen.
Postnl twitter en chat komen niet verder dan dit soort teksten: 'Ik kan nog niets vinden op jouw adres. Wacht nog een paar dagen of neem contact op met de verkoper.'
My favorite programming language is solder.
Ook bij de duurdere spullen (boven de €22) geen douane ellende oid. Bij ons gaat het dus nog steeds goed!
Mijn pakket lag de 19e al in NL en de laatste ker dat ik de PostNL klantenservice vroeg waar hij bleef werd me verteld dat zij hem nog niet ontvangen hadden....Maartenw schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:29:
Pakket al sinds 30 augustus vast na inkaring bij PostNL. Was Nederland binnen op de 21e en toen een verzoek gekregen voor de inklaring, dat was gelukt en sindsdien ligt hij stil. Al meerdere keren contact gehad met de klantenservice maar er lijkt niks van te komen. Dit is me echt nooit gebeurd na 50+ pakketten vanuit het buitenland. Zo te zien ben ik niet de enige na het lezen van dit topic
[...]
Envelop lag dan toch vandaag in de brievenbus.jurk738 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:52:
Herkenbaar.. Mijn pakketje duurt er al veel langer over om van Schiphol naar hier te komen dan te tijd die het kostte om van China naar Schiphol te komen.
Hij is nu net vrijgegeven door de duaneMaartenw schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:29:
[...]
Het is met een RS.......GB nummer via Engeland gekomen, en vervolgens verder naar Rotterdam.Op de website van de Royal mail vond ik vervolgens het volgende:
16/09/17 16:51 UNDELIVERED ITEM REFUSED BY ADDRESSEE NETHERLANDS
14/09/17 18:49 DELIVERED NETHERLANDS
11/09/17 11:26 ARRIVED IN COUNTRY ROTTERDAM NETHERLANDS ROTTERDAM NETHERLANDS
08/09/17 AM ON ITS WAY TO ROTTERDAM NETHERLANDS UNITED KINGDOM
07/09/17 23:50 ARRIVED (MDN) AT HEATHROW WORLDWIDE DC
Ik heb helaas niks gezien, en al helemaal niet geweigerd... Helaas is er ook geen briefje in de bus verschenen. De vraag is dus, waar is het pakketje nu...?
Op 17track vond ik dezelfde informatie; met daarbij nog de opmerking dat de vervoerder hier Post-NL is. Wordt dit een kwestie van de lokale afhaalpunten bellen met de vraag of ze iets hebben wat mijn naam heeft?
Op de post-nl websites/track& trace is overigens niks te vinden.
Bij ons was het vorige week zo.
Pakje zou bezorgd worden op dinsdag.
Via de app opeens bericht dat er niemand thuis was en dat ie naar de zigro werd gebracht.
Geen briefje in de deur niemand aan de deur geweest want waren gewoon thuis.
Zaterdag zou er weer een pakje komen.
Weer bericht via de app dat het was afgeleverd.
We waren gewoon thuis maar niemand is er aan de deur geweest.
Hij is zelfs niet in de straat geweest.
Nooit last van gehad maar we hebben hier sinds 2 weken een nieuwe bezorger rijden....
Dus maar weer op twitter gaan vragen waar het pakje is en maar weer een klacht indienen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Inmiddels ligt het volgende pakketje ook weer bij de douane... ik ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren. Voortaan probeer ik via bedrijven te sturen die de inklaring zelf afhandelen. Dan heb je wel altijd de bijkomende kosten, maar wel garantie dat je pakket er zonder gedoe binnen een paar dagen is.
25-09-2017 04:08 The item is pre-advised
Wat wordt hiermee bedoelt??
8700K@5Ghz Asus Prime Z370-a EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING
Had ik laatst ook. De mijne was in CN wel te tracken, maar na vertrek uit CN niet meer.TereZz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:31:
Jullie tegenwoordig ook soms trackingcodes die met 06 beginnen, en alleen cijfers bevat? Postnl kent ze iig niet.
Dat het pakje is aangemeld en bij de koerier ligt om overgedragen te worden aan PostNL.
Pas bij "departed from origin country" heeft het pakje China verlaten. Vaak stopt de tracking dan, waarna je afhankelijk van de pakketgrootte (brievenpost vs pakketpost) deze in NL weer kan oppakken via PostNL.
Aangekomen in het land van bestemmingelinx schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:02:
[...]
Dat het pakje is aangemeld en bij de koerier ligt om overgedragen te worden aan PostNL.
Pas bij "departed from origin country" heeft het pakje China verlaten. Vaak stopt de tracking dan, waarna je afhankelijk van de pakketgrootte (brievenpost vs pakketpost) deze in NL weer kan oppakken via PostNL.
2017-09-26 12:40:00 [GMT+1]
Vertrokken vanuit het land van herkomst
2017-09-23 16:00:00 [GMT+8]
Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2017-09-21 08:15:04 [GMT+8]
Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2017-09-20 17:21:09 [GMT+8]
Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2017-09-20 05:56:34 [GMT+8]
Zending verzonden
2017-09-20 05:26:32 [GMT+8]
In afwachting van afhaling door koerier
2017-09-17 14:35:55 [GMT+8]
Dit is de status die ik via Ali krijg
[ Voor 0% gewijzigd door xFlamed op 29-09-2017 09:02 . Reden: Spellingsfout ]
8700K@5Ghz Asus Prime Z370-a EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING
Met me stomme kop ben ik mijn huisnummer vergeten te vermelden.
Volgens track & trace is het pakket afgeleverd. Maar dus niet bij mij.
Waar is het pakket wel afgeleverd? Of het terug naar het depot van postnl?
Kijk welke handtekening erop staat, misschien komt ie bekent voor. Als deze niet op de app staat, of niet nodig is. Ga naar dichtsbijzijnde afhaalpunt. Misschien ligt er daar wat te wachten.ronnym schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:18:
2 weken geleden heb ik voor het eerst via Aliexpress een bestelling gedaan.
Met me stomme kop ben ik mijn huisnummer vergeten te vermelden.
Volgens track & trace is het pakket afgeleverd. Maar dus niet bij mij.
Waar is het pakket wel afgeleverd? Of het terug naar het depot van postnl?
Die fout maak je denk niet nog een keer!? Ook zo iets, door een fout in de app van alie een tijd geleden, was mijn naam veld vrij leeg. Stond namelijk alleen; P. Zie dan de kasierre maar te overtuigen dat voor mij bestemd is.
Waar/hoe kan ik de handtekening terugzien?plaspvd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:51:
[...]
Kijk welke handtekening erop staat, misschien komt ie bekent voor. Als deze niet op de app staat, of niet nodig is. Ga naar dichtsbijzijnde afhaalpunt. Misschien ligt er daar wat te wachten.
Die fout maak je denk niet nog een keer!? Ook zo iets, door een fout in de app van alie een tijd geleden, was mijn naam veld vrij leeg. Stond namelijk alleen; P. Zie dan de kasierre maar te overtuigen dat voor mij bestemd is.
En idd deze fout maak ik niet nog een keer
Als je telefoonnummer bekend is bij de afzender staat dit er meestal ook op, hopelijk dat de eerlijke ontvanger zo vriendelijk is je te bellen.
Pakketje is in Nederland, maar moet nog door de douane heen..xFlamed schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:45:
28-09-2017 06:58 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL NETHERLANDS
25-09-2017 04:08 The item is pre-advised
Wat wordt hiermee bedoelt??
Even internationalparceltracking.com in de gaten houden.
Postcode invullen, land.
Waar 3s staat pak je je buitenlandse tracking code. Krijg je vanzelf een 3S.
Zag het op de site van postnl
Dit werkt alleen 9/10x niet. Vaak kent postnl het hele trackingnummer niet.mAiden88 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:35:
[...]
Pakketje is in Nederland, maar moet nog door de douane heen..
Even internationalparceltracking.com in de gaten houden.
Postcode invullen, land.
Waar 3s staat pak je je buitenlandse tracking code. Krijg je vanzelf een 3S.
Lig eraan welke code je heb.. Een LX..... NL of RM....NL of RM... CN etc erkennen ze wel hoor. Zodra er een 3s code bekend is, rol die daar ook wel uit.Jordymt schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:23:
[...]
Dit werkt alleen 9/10x niet. Vaak kent postnl het hele trackingnummer niet.
Zodra het pakket in NL gescand is krijg ik automatisch een melding op de telefoon en vaak staat er dat ik het kan afhalen voordat ik het afhaalbriefje binnen heb gekregen. Super handig!
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Dit topic is gesloten.
Nuttige link: https://www.internationalparceltracking.com/#/search