• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:48
vwtune schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:19:
Oke thanks, is het dan niet vreemd dat ik nog geen update gekregen heb aangezien het dus wel een gewoon NL toestel is?
Er is nochtans een firmware beschikbaar voor KPN versie naar Lollipop, zie sammobile.com of samsung-updates.com.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-03 09:35
Ik begrijp de achterliggende gedachte niet echt van zo een branded firmware upgrade.
Een S4 is toch een S4? Er zit toch geen verschil in een toestel van T-Mobile, Vodafone of KPN?

Als ik een pak LU koekjes bij de AH haal, zijn het toch ook dezelfde koekjes als wanneer ik ze bij de JUMOB haal? De fabrikant is nog steeds LU. Misschien beetje rare vergelijking maar zo simpel denk ik nu eenmaal.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-03 08:34
vwtune schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:19:
Oke thanks, is het dan niet vreemd dat ik nog geen update gekregen heb aangezien het dus wel een gewoon NL toestel is?
Ja dat is vreemd. De KPN Black Edition heeft ondertussen al een update naar Android 5.0 gehad. Heb je het toestel misschien geroot? Dat zorgt er voor dat je geen automatische updates binnen krijgt.

Probeer eens het toestel aan Samsung KIES te hangen, en kijken of je daar wel een update krijgt te zien?

• vwtune
arnoud_h schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:06:
[...]

Ja dat is vreemd. De KPN Black Edition heeft ondertussen al een update naar Android 5.0 gehad. Heb je het toestel misschien geroot? Dat zorgt er voor dat je geen automatische updates binnen krijgt.

Probeer eens het toestel aan Samsung KIES te hangen, en kijken of je daar wel een update krijgt te zien?
Nee hij is helemaal standaard. Ik zal hem vanavond eens aan KIES hangen.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:21
vwtune schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:10:
[...]

Nee hij is helemaal standaard. Ik zal hem vanavond eens aan KIES hangen.
Maak daar maar Smart Switch van, die moest ik ook gebruiken na een melding in Kies.

Als dat niet lukt zou ik bij een Samsung Service punt stock Samsung firmware laten flashen, of zelf doen in Odin. Je hebt dan een unbranded firmware in plaats van KPN

[Voor 6% gewijzigd door Jovas op 28-05-2015 12:54]

• vwtune
Jovas schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:52:
[...]
Maak daar maar Smart Switch van, die moest ik ook gebruiken na een melding in Kies.

Als dat niet lukt zou ik bij een Samsung Service punt stock Samsung firmware laten flashen, of zelf doen in Odin. Je hebt dan een unbranded firmware in plaats van KPN
Ik heb Smart Switch zojuist geinstalleerd... maar het is alleen om van een oude telefoon je gegevens naar je nieuwe te importeren?

• Jovas
vwtune schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:21:
[...]

Ik heb Smart Switch zojuist geinstalleerd... maar het is alleen om van een oude telefoon je gegevens naar je nieuwe te importeren?
Wordt je toestel herkend? Klik dan op meer en dan op noodherstel software en initialisatie

• vwtune
Jovas schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:23:
[...]
Wordt je toestel herkend? Klik dan op meer en dan op noodherstel software en initialisatie
Moet ik hem eerst aan mijn pc hangen dan? Ik dacht dat Switch gewoon een op zichzelf staande software op je telefoon in

• Jovas
vwtune schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Moet ik hem eerst aan mijn pc hangen dan? Ik dacht dat Switch gewoon een op zichzelf staande software op je telefoon in
Normaal gesproken hoef je hier op Tweakers alleen maar met je ogen te knipperen en dan wordt alles op wonderbaarlijke wijze allemaal voor je geregeld.. Of tenminste, zo redeneert de doorsnee Tweaker geloof ik...

[Voor 7% gewijzigd door Jovas op 28-05-2015 13:29]

• vwtune
Jovas schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:28:
[...]
Normaal gesproken hoef je hier op Tweakers alleen maar met je ogen te knipperen en dan wordt alles op wonderbaarlijke wijze allemaal voor je geregeld.. Of tenminste, zo redeneert de doorsnee Tweaker geloof ik...
Het had zo kunnen zijn dat Switch toch je telefoon aanspoort om de update binnen te halen, ongeacht of ie daarvoor aan je pc hoeft te hangen.

• Jovas
vwtune schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Het had zo kunnen zijn dat Switch toch je telefoon aanspoort om de update binnen te halen, ongeacht of ie daarvoor aan je pc hoeft te hangen.
En heb je je telefoon via usb op je pc aangesloten en Smart Switch op je pc geïnstalleerd en de laatste firmware van Samsung geïnitialiseerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 676068

All, na het upgraden zegt mijn toestel Systeem UI is gestopt. Daarna ' applicaties installeren " . Dit blijft nu al zo heel de dag. Uitzetten/aanzetten etc helpt niet. Hij doet niets meer. iemand tips? Alvast dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:12
Anoniem: 676068 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:02:
All, na het upgraden zegt mijn toestel Systeem UI is gestopt. Daarna ' applicaties installeren " . Dit blijft nu al zo heel de dag. Uitzetten/aanzetten etc helpt niet. Hij doet niets meer. iemand tips? Alvast dank.
Factory reset gedaan?

• vwtune
Jovas schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:02:
[...]
En heb je je telefoon via usb op je pc aangesloten en Smart Switch op je pc geïnstalleerd en de laatste firmware van Samsung geïnitialiseerd?
Yes! hij is hem nu aan het installeren! :)

• vwtune
Ik vind de screen time wel tegenvallen op een volle lading accu. Gaat gemiddeld 2 uur mee, geen verbetering tov 4.4

Ik heb de meeste dingen uitstaan en doe er niets bijzonders mee. Locatie staat op spaarstand, bluetooth altijd uit en screen setting op automatisch.

Misschien andere settings die ik over het hoofd zie?

• Jovas
vwtune schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:10:
Ik vind de screen time wel tegenvallen op een volle lading accu. Gaat gemiddeld 2 uur mee, geen verbetering tov 4.4

Ik heb de meeste dingen uitstaan en doe er niets bijzonders mee. Locatie staat op spaarstand, bluetooth altijd uit en screen setting op automatisch.

Misschien andere settings die ik over het hoofd zie?
Geen idee, ik laad mijn telefoon meestal op bij 20%. Meestal heb ik 4 uur screen time maar als ik game gaat het veel sneller. Ook internet browsen vraagt veel stroom, meer dan mijn scherm als ik hem op auto zet.

Ik doe nu gemiddeld een dag met mijn accu, maar ik gooi hem dus wel bij 20% aan de lader. Als ik game of echt veel op internet zit gaat het nog sneller.

Ik ken iemand met een S4 en die komt de dag niet door bij normaal gebruik.

Ik heb van alles geprobeerd, factory reset, nieuwe installatie via Smart Switch, maar het wordt niet beter. Lollipop is gewoon geen beste update denk ik..

• vwtune
Ik had gisteravond mijn cache geleegd en telefoon helemaal opgeladen. Ik ging alleen een spelletje spelen (wordfeud) en 20 minuten laten had ik nog 80%. Dus per tien minuten gebruikt ie 10% Dat vind ik nogal een hoog verbruik terwijl het scherm echt op auto staat dus niet heel fel

• Jovas
vwtune schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:25:
Ik had gisteravond mijn cache geleegd en telefoon helemaal opgeladen. Ik ging alleen een spelletje spelen (wordfeud) en 20 minuten laten had ik nog 80%. Dus per tien minuten gebruikt ie 10% Dat vind ik nogal een hoog verbruik terwijl het scherm echt op auto staat dus niet heel fel
Klopt, maar dat is helaas wat Samsung en Google samen voorschotelen.. Misschien terug naar 4.4.2?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15
Ik had altijd nog een 8GB SD kaartje in mijn S4 zitten.

Deze zit nu vol en heb een 64GB kaartje besteld, maar werkt deze wel met mijn S4 :?

Deze is het geworden:

pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 + SD adapter 64GB

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
Grolsch schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:11:
Ik had altijd nog een 8GB SD kaartje in mijn S4 zitten.

Deze zit nu vol en heb een 64GB kaartje besteld, maar werkt deze wel met mijn S4 :?

Deze is het geworden:

pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 + SD adapter 64GB
Zou gewoon moeten werken in de I9500
Wij hebben de nieuwere (LTE) I9506 en daar zit een Samsung kaartje in dat feilloos werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand een alternatief voor Disable Increasing Ring dat werkt op de S4 (i9505) met Android 5.0.1? Die app lijkt geen effect te hebben :/ terwijl ie op de voorganger (S2 + ICS) prima werkte.

Jammer dat die "feature" er nog steeds in zit :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26
Notifications

Misschien niet onmiddellijk voor hier, maar ik heb nu eenmaal een S4 (VE - 9515).

Is het niet mogelijk om de notificaties gedeeltelijk uit te zetten.. Dat je ze volledig kan afzetten weet ik, maar wat ik graag wil is:

(bv voor een binnenkomend Whatsapp bericht)
- WEL een biepje / trilling
- WEL een LED notificatie
- GEEN preview
- GEEN notificatie sensu strictu "U heeft een nieuw WhatsApp bericht'
- GEEN melding op berichtenbalk bovenaan

Ik heb al Lightflow gekocht omdat mij verteld was dat het daarmee mogelijk was, maar dat bleek dus niet het geval.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RigolleM
Edwin_VH schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:07:
Notifications
- GEEN melding op berichtenbalk bovenaan
Geen melding in berichtenbalk of meldingenscherm = GEEN Melding = geen LED of biepjes.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand een fix voor de video afspeel bug?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 10:19

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Video afspeel bug?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Galukon
Hebben jullie daar geen last van?
Als ik wat wil kijken op NPO Gemist, in Chrome loopt de player na 10 seconden vast en als je dan nog een keer op dezelfde minuut drukt waar je was gaat hij haperen en afspelen in slow motion.

Niet in youtube want die heeft zn eigen player denk ik dan.

[Voor 12% gewijzigd door Galukon op 06-06-2015 23:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 18:48
Galukon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:39:
Hebben jullie daar geen last van?
Als ik wat wil kijken op NPO Gemist, in Chrome loopt de player na 10 seconden vast en als je dan nog een keer op dezelfde minuut drukt waar je was gaat hij haperen en afspelen in slow motion.

Niet in youtube want die heeft zn eigen player denk ik dan.
Heb ik hier ook. Erg vervelend. Vraag me af waar het aan ligt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 13:52

avotar

P0werd by Black Coffee

yinx84 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:11:
[...]

Hier idem.
Ik verdenk google zelf overigens. Ik zie het op mijn laptop via Chrome ook gebeuren met embedded players.
Ze zijn wat dat aangaat bezig om de support voor plugins te verminderen (zie bv Silverlight). Wellicht is dit een side-effect.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galukon
yinx84 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:11:

Ah oke, ben ik niet de enige. Ik word er eerlijk gezegd gestoord van. Ik dacht leuk die lollipop update maar de bugs zijn aardig aanwezig.

Hoelang is die update wel niet uit? Waar blijft de fix?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 18:48
Van het weekend een middagje de S6 Edge in gebruik gehad. Realiseer me des te meer wat voor een toptoestel de S4 nog steeds is.

802.11ac on board, wat ik nog niet gebruik. Zelfde verhaal voor NFC... walletfunctionaliteit is nog niet doorgebroken. Wat dat betreft was dit toestel z'n tijd al ver vooruit. Beeldscherm is nog steeds fenomenaal. Los van het feit dat er meer pixels op nieuwere versies zitten (en de gebogen rand natuurlijk) is de kwaliteit van weergave nog steeds hetzelfde. Zowel qua kleur en helderheid.

Zeker met Android 5 heb ik helemaal niets te klagen over snelheid... het navigeert allemaal als een trein. Wat ik niet kan beoordelen is de batterijduur... maar daar heb ik geen klachten over.

Ik wil het nog wel een jaartje of twee uithouden met m'n toestel... zou niet weten waarom ik meer dan het dubbele per maand zou gaan betalen voor een nieuw toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galukon
Is het ook wel maar ik zou nu eerder voor een LG G2 gaan ivm de snap 800. Het is geen slechte telefoon maar touchwiz die trekt er te hard aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
yinx84 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:13:
Van het weekend een middagje de S6 Edge in gebruik gehad. Realiseer me des te meer wat voor een toptoestel de S4 nog steeds is.

802.11ac on board, wat ik nog niet gebruik. Zelfde verhaal voor NFC... walletfunctionaliteit is nog niet doorgebroken. Wat dat betreft was dit toestel z'n tijd al ver vooruit. Beeldscherm is nog steeds fenomenaal. Los van het feit dat er meer pixels op nieuwere versies zitten (en de gebogen rand natuurlijk) is de kwaliteit van weergave nog steeds hetzelfde. Zowel qua kleur en helderheid.

Zeker met Android 5 heb ik helemaal niets te klagen over snelheid... het navigeert allemaal als een trein. Wat ik niet kan beoordelen is de batterijduur... maar daar heb ik geen klachten over.

Ik wil het nog wel een jaartje of twee uithouden met m'n toestel... zou niet weten waarom ik meer dan het dubbele per maand zou gaan betalen voor een nieuw toestel.
Kan allemaal wel zo zijn (ik ben het er mee eens namelijk) Maar waar ik me sinds 5.0 aan stoor is echt het batterijverbruik. Dit is gewoon niet normaal. Ik heb alles zuinig ingesteld en ik mag blij zijn met 1,5 uur screen time. Dit was met 4.4 zeker een uur langer. Weet echt niet waar het aan ligt :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galukon
vwtune schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:24:
[...]

Kan allemaal wel zo zijn (ik ben het er mee eens namelijk) Maar waar ik me sinds 5.0 aan stoor is echt het batterijverbruik. Dit is gewoon niet normaal. Ik heb alles zuinig ingesteld en ik mag blij zijn met 1,5 uur screen time. Dit was met 4.4 zeker een uur langer. Weet echt niet waar het aan ligt :/
Ik merk er niet veel van. Ik heb een 5200 mah batterij en ik heb savonds op een rustige dag 60% over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
Waar ik ook een probleem mee ervaar is Whatsapp berichten die niet meteen binnenkomen via wifi.
Als ik mijn wifi aan heb en men stuur tmij een bericht, dan wordt ie niet meteen afgeleverd en komt bij mij dus niet meteen aan. Op het moment dat ik het powerknopje of home knopje aanraak zodat het scherm aangaat van de S4, dan komen meteen alle berichten binnen. Hoe kan dit en waar ligt dit aan? Dit is dus alleen wanneer ik via wifi verbonden ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
vwtune schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:27:
Waar ik ook een probleem mee ervaar is Whatsapp berichten die niet meteen binnenkomen via wifi.
Als ik mijn wifi aan heb en men stuur tmij een bericht, dan wordt ie niet meteen afgeleverd en komt bij mij dus niet meteen aan. Op het moment dat ik het powerknopje of home knopje aanraak zodat het scherm aangaat van de S4, dan komen meteen alle berichten binnen. Hoe kan dit en waar ligt dit aan? Dit is dus alleen wanneer ik via wifi verbonden ben.
Laat me gokken, Ziggo :?

Is een erg bekend probleem, waar geen duidelijke oplossing voor lijkt te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
Galukon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:26:
[...]

Ik merk er niet veel van. Ik heb een 5200 mah batterij en ik heb savonds op een rustige dag 60% over.
5200??? heb je een koelkast als hoesje aan de achterkant?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
Grolsch schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:33:
[...]

Laat me gokken, Ziggo :?

Is een erg bekend probleem, waar geen duidelijke oplossing voor lijkt te zijn.
Klopt ziggo... maar waarom heeft mijn vriendin met haar S5 er geen last van bij mij thuis?
En op mijn werk heb ik het ook en ik denk niet dat zij als provider Ziggo hebben.

De berichten komen op den duur wel binnen als ik niet aan mijn telefoon zit maar wel met een vertraging van soms wel 4 of 5 minuten (niet overdreven)

Ik kan me namelijk ook niet herinneren dat ik dit met mijn S3 had

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
vwtune schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:37:
[...]

Klopt ziggo... maar waarom heeft mijn vriendin met haar S5 er geen last van bij mij thuis?
En op mijn werk heb ik het ook en ik denk niet dat zij als provider Ziggo hebben.

De berichten komen op den duur wel binnen als ik niet aan mijn telefoon zit maar wel met een vertraging van soms wel 4 of 5 minuten (niet overdreven)

Ik kan me namelijk ook niet herinneren dat ik dit met mijn S3 had
Dat soort gekke dingen gebeuren dus constant, maar dan wel op ziggo netwerk.

Als ze bij jou op het werk geen ziggo hebben kan ik dat niet verklaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
Grolsch schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Dat soort gekke dingen gebeuren dus constant, maar dan wel op ziggo netwerk.

Als ze bij jou op het werk geen ziggo hebben kan ik dat niet verklaren.
Maar waarom werkt het bij mij thuis via een s5 en s3 wel goed dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galukon
vwtune schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:35:
[...]

5200??? heb je een koelkast als hoesje aan de achterkant?
Yup, ik vind het jammer op battery savings te gebruiken. Heb je een telefoon met een quad 1.9 maar dan moet je hem beperken omdat hij anders de dag niet haalt. Daarom heb ik die accu erachter. Ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
vwtune schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Maar waarom werkt het bij mij thuis via een s5 en s3 wel goed dan?
Dat weet dus blijkbaar niemand, maar er zijn meer mensen die hetzelfde probleem hebben en die Ziggo hebben.

Sommige toestellen doen het wel goed, maar 1 of 2 niet.

Zie ook:

Galaxy S4 verbinding met ziggo wifi .. Geen data?
wifi en whatsapp
Whatsapp/Gtalk icm Ubee EVW3200

• Grolsch
Ik heb de laatste tijd wat "geheugen" problemen met mijn S4.

Mijn S4 heeft 16GB intern geheugen.

Als ik via "opslag" bekijk wat zoveel geheugen verbruikt geef hij het volgende aan:

Systeemgeheugen: 6,75GB (is dit niet erg veel :? )
Apps, 6,09GB

Als ik dan vervolgens in de apps kijk staan er een stuk of 40 apps in.
Als ik de grootte van alle apps t/m 10MB op tel kom ik op 4GB

Vraag 1, is 6.75GB voor lollipop normaal :?

En waar blijft de rest van mijn ruimte :?

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-03 19:10

Hegeman

Weet van alles wat

Grolsch schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:56:

Als ik via "opslag" bekijk wat zoveel geheugen verbruikt geef hij het volgende aan:

Systeemgeheugen: 6,75GB (is dit niet erg veel :? )
Apps, 6,09GB

Als ik dan vervolgens in de apps kijk staan er een stuk of 40 apps in.
Als ik de grootte van alle apps t/m 10MB op tel kom ik op 4GB

Vraag 1, is 6.75GB voor lollipop normaal :?

En waar blijft de rest van mijn ruimte :?
Ik denk, even op tweakers kijken, voor mijn probleem met mijn S4 die maar 9,13GB van de 16GB weergeeft in instellingen. Telefoon betreft een GT-9505 (draai een de GPE(5.0.1) van Danvdh en Kryten. Wellicht iemand die hier een optie/oplossing voor heeft?

Ik zie trouwens geen systeemgeheugen staan die veel GB's in gebruik heeft.

[Voor 4% gewijzigd door Hegeman op 16-06-2015 08:57]

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
Grolsch schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:56:

Systeemgeheugen: 6,75GB (is dit niet erg veel :?
Ja/Nee.
Dit is al zo sinds de release van de s4. Bij release is hier dan ook genoeg over geklaagd:

http://www.gsminfo.nl/blo...-geheugenruimte-galaxy-s4

• Grolsch
hegemanjelle schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:56:
[...]

Ik denk, even op tweakers kijken, voor mijn probleem met mijn S4 die maar 9,13GB van de 16GB weergeeft in instellingen. Telefoon betreft een GT-9505 (draai een de GPE(5.0.1) van Danvdh en Kryten. Wellicht iemand die hier een optie/oplossing voor heeft?

Ik zie trouwens geen systeemgeheugen staan die veel GB's in gebruik heeft.
Ik draai stock LP5.0.1

Onder instellingen>meer>opslag zie ik "systeemgeheugen" staan.

• vwtune
Ik merk de laatste tijd (kan me niet herinneren dat ik het had met 4.4.) dat wanneer ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal, dat ie geen ontvangst heeft: alleen noodoproepen staat er dan links bovenaan het scherm. na een paar seconden heeft ie dan weer wel ontvangst (vol)
Ik heb simyo (KPN) dus daar kan het niet aan liggen.

Meer mensen hier last van?

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-03 11:27
De telefoon van mijn vrouw heeft vergelijkbare kuren op het simyo netwerk, alleen niet voor bellen maar voor de dataservices. Bel ontvangst is er altijd, maar de dataservices worden soms wel opgepakt na het verlaten van het wifi bereik, maar vaak ook niet. Tot op heden nog geen oplossing voor gevonden.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er via de Nederlandse providers al updates voorbijgekomen voor dat toetsenbord lek van oa de S4?

• vwtune
sambalbaj schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:52:
Zijn er via de Nederlandse providers al updates voorbijgekomen voor dat toetsenbord lek van oa de S4?
welk toetsenbord lek?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
sambalbaj schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:52:
Lijkt mij dat het alleen issue is voor het standaard Samsung toetsenbord.
Zodra je een ander toetsenbord gebruikt, zou het opgelost moeten zijn (workaround I know).

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Audiowaste schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:51:
[...]

Lijkt mij dat het alleen issue is voor het standaard Samsung toetsenbord.
Zodra je een ander toetsenbord gebruikt, zou het opgelost moeten zijn (workaround I know).
De workaround is dat je dan het Samsung tobo verwijdert, niet gebruiken of uitschakelen is onvoldoende.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn GPS op mijn S4. Het lukt maar niet om een fix te krijgen. Ik heb inmiddels GPS test gedownload en die geeft netjes aan dat er 24 in view zijn, maar het lukt maar niet om te lock te krijgen. Is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
Chedara schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:57:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn GPS op mijn S4. Het lukt maar niet om een fix te krijgen. Ik heb inmiddels GPS test gedownload en die geeft netjes aan dat er 24 in view zijn, maar het lukt maar niet om te lock te krijgen. Is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
FasterGPS al eens geprobeerd (mits rooted)? Al zal dat niet de oplossing zijn, zorgt er alleen maar voor dat je eerder c.q. wél satellieten ziet maar dat heb je blijkbaar al.

Nickname does not reflect reality

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06
Mn s4 is nog niet geroot, maar zoals je zelf al aan geeft is het vinden geen probleem. De s4 krijgt geen fix, de ene keer wel naar dan verliest hij de lock ook weer snel.

Anoniem: 569943

Ik ben intussen al 2 dagen aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem maar ik kan het niet vinden, misschien kunnen jullie me helpen?
Sinds 3 dagen krijg ik op mijn S4 altijd notificaties binnen van bv Facebook, Gmail etc terwijl Wifi en mobiel internet uit staan. Aangezien ik mijn telefoon 24u p/d aan moet hebben staan ivm werk is dit 's nachts behoorlijk irritant aangezien ik wakker word van de meldingen. Voorheen kwam er bij geen internet verbinding ook niets binnen en dat wil ik heel graag weer zo hebben. Iemand enig idee waar ik dit instel? Ik heb niets veranderd verder en kan het in mijn telefooninstellingen ook niet vinden, zal vast aan mij liggen :?

• Grolsch
Ik kan onder instellingen geluiden en meldingen applicatie meldingen blokkeren.

Al geprobeerd?

Ja die kan ik idd blokkeren maar als ik dat doe krijg ik helemaal geen meldingen meer, dus ook niet als ik ze wel wil ontvangen(overdag met wife/4G aan) en dat is ook niet helemaal de bedoeling.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Daar is priority mode voor. En keer instellen en klaar. Zit standaard in lollipop

Die heb ik idd ook gevonden maar dan nog blijft mijn vraag waarom ik die meldingen krijg terwijl wifi/4g uit staan, dat is toch niet de normale gang van zaken? Vind de onderbrekingen ook niet heel handig, ga niet altijd op dezelfde tijdstippen naar bed. Ik zoek dus eigenlijk gewoon een oplossing om het weer zo te krijgen dat als wifi/4g uit staat ik ook geen meldingen meer binnen krijg van apps die internet gebruiken en dus wel telefoontjes/smsjes.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 569943 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:21:
Die heb ik idd ook gevonden maar dan nog blijft mijn vraag waarom ik die meldingen krijg terwijl wifi/4g uit staan, dat is toch niet de normale gang van zaken? Vind de onderbrekingen ook niet heel handig, ga niet altijd op dezelfde tijdstippen naar bed. Ik zoek dus eigenlijk gewoon een oplossing om het weer zo te krijgen dat als wifi/4g uit staat ik ook geen meldingen meer binnen krijg van apps die internet gebruiken en dus wel telefoontjes/smsjes.
Ik zie je schrijven dat je je 4g uit hebt, maar je moet mobiele data uitzetten, anders gaat je telefoon vrolijk over 3g/2g internetten.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Koldur schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:34:
[...]

Ik zie je schrijven dat je je 4g uit hebt, maar je moet mobiele data uitzetten, anders gaat je telefoon vrolijk over 3g/2g internetten.
Ik schrijf wel 4G maar ik bedoel gewoon mijn mobiele internet, beide iconen zijn ook gewoon grijs gekleurd na uitzetten en kan dan ook niet zelf bv Facebook openen, krijg de melding dat er geen verbinding is, uitzetten werkt dus wel gewoon zoals het moet, nu die meldingen nog!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
Het valt mij steeds op dat wanneer ik een Whatsapp bericht krijg met emoji's, die er veel anders uitzien in het voorbeeld beginscherm (dus zonder dat ik al whatsapp heb geopend) dan wanneer ik whatsapp echt open, dan zijn het echt de emoji's van Whatsapp zelf. In het voorbeeldscherm zijn het de emoji's die je ook ziet wanneer je een sms wil sturen. Hoe kan dit? En waarom kan ik die in Whatsapp niet gebruiken? Die zijn veel leuker namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Whatsapp gebruikt zijn eigen, non-system, (Apple-style) emoji.

[Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 28-06-2015 11:37]

Nickname does not reflect reality

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-03 08:58
Dag allen,

Ik heb een vraagje mbt binnenkomende oproepen. Ik heb google al ingezet en ook al de handleiding er bij gepakt, maar kom er niet uit.

Als ik bel en er belt iemand mij dan komt diegene (na vier keer overgaan) bij de voicemail terecht. Kan mijn telefoon dan ook zeggen dat ik in gesprek ben?

Groetjes en alvast bedankt.

Anoniem: 192811

Krasloos schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:42:
Dag allen,

Ik heb een vraagje mbt binnenkomende oproepen. Ik heb google al ingezet en ook al de handleiding er bij gepakt, maar kom er niet uit.

Als ik bel en er belt iemand mij dan komt diegene (na vier keer overgaan) bij de voicemail terecht. Kan mijn telefoon dan ook zeggen dat ik in gesprek ben?

Groetjes en alvast bedankt.
Vreemd, als jij aan het bellen bent hoort iemand die jou belt een ingespreks-toon te krijgen.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik kan even niet bij de Samsung van mijn vrouw, maar kijk eens bij de instellingen van bellen.
Bij mijn HTC kan ik onder instellingen kiezen wat mijn telefoon moet doen in het geval van niet bereikbaar / in gesprek etc.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Galukon
Krijgen wij ( De S4 gebruikers ) ooit nog een keer een update voor de talloze bugs die er in 5.0 zit? Word er langzaam beetje gek van..

• RigolleM
Galukon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:37:
Krijgen wij ( De S4 gebruikers ) ooit nog een keer een update voor de talloze bugs die er in 5.0 zit? Word er langzaam beetje gek van..
Ja men is de 5.1.1 op S6 in een aantal landen aan het vrijgeven, wellicht komt er nog een kleine update alvorens deze volledig los te laten in alle landen. Hierna zullen wellicht de S5 en S4 volgen.

• Galukon
RigolleM schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:41:
[...]

Ja men is de 5.1.1 op S6 in een aantal landen aan het vrijgeven, wellicht komt er nog een kleine update alvorens deze volledig los te laten in alle landen. Hierna zullen wellicht de S5 en S4 volgen.
Pfoe eindelijk. De videobug is echt ontzettend irritant of de sterretjes op het lockscreen als ik hem 5 dagen aan heb en vast nog wel meer bugs. :O

• vwtune
Sterretjes als je hem 5 dagen aan heb? Wat bedoel je?
Mijn s4 houdt het nog geen dag vol sinds de komst van lollipop.

• Galukon
Als ik hem een paar dagen aan heb krijg ik op de cijfers op het lockscreen sterretjes of blokjes. Als ik hem reboot doet ie dat niet meer.

• vwtune
Galukon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:55:
Als ik hem een paar dagen aan heb krijg ik op de cijfers op het lockscreen sterretjes of blokjes. Als ik hem reboot doet ie dat niet meer.
Het vreemde is dat ik dus eigenlijk geen last van bugs heb blijkbaar maar dat mijn telefoon wel leeggezogen wordt terwijl alles of uit staat (geen bluetooth) of op spaarstand (gps).

• Galukon
vwtune schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Het vreemde is dat ik dus eigenlijk geen last van bugs heb blijkbaar maar dat mijn telefoon wel leeggezogen wordt terwijl alles of uit staat (geen bluetooth) of op spaarstand (gps).
Hmm niet echt last van. Heb een 5200 mah accu

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:05
Galukon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:44:
[...]

Hmm niet echt last van. Heb een 5200 mah accu
Yoh echt, een 5200 mAh ?

Overigens wordt die net zo hard leeggetrokken met Lollipop.
Alleen duurt het net iets langer.

Draadloos laden op onze Zon

• Galukon
emmerx schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:24:
[...]

Yoh echt, een 5200 mAh ?

Overigens wordt die net zo hard leeggetrokken met Lollipop.
Alleen duurt het net iets langer.
Dat waarschijnlijk wel. Wil opzich wel af en toe me kleine accu eraan maar dat kan niet natuurlijk dus mijne slurpt ook ..

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mijn vrouw kreeg nu ook eindelijk de melding van de update.
Maar na alle verhalen hier heb ik het idee dat het verstandig is om hem niet te installeren.

• fenerli
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2018
Voor de update haalde ik met mijn S4 soms wel 4 uur schermtijd. Na de update naar 5.01 is mijn schermtijd echt meer dan gehalveerd. Geprobeerd met allerlei apps om 'forbidden starts' uit te zetten, maar ze komen weer net zo hard terug. Vele tips geprobeerd maar geen cent mee opgeschoten. Echt een waardeloze update. Toestel is ook erg traag geworden.

• Galukon
avotar schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 07:20:
Mijn vrouw kreeg nu ook eindelijk de melding van de update.
Maar na alle verhalen hier heb ik het idee dat het verstandig is om hem niet te installeren.
Als ze er geen behoefte aan heeft zou ik het niet doen.

Heb trouwens gisteren maar is CM12 erop gezet. Kijken wat die doet met me accu als ik me kleine accu eraan heb.

• vwtune
Ik zou het niet updaten. Het is droevig gesteld met het (mis)bruik van de batterij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Duidelijk verhaal.
Eens zien hoe ik die melding uit krijg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galukon
Ik moet zeggen dat sinds ik CM12 erop heb dat ie veeel sneller is. Accu had ik gehoord dat hij 3 cycles moet wennen dus ik update nog wel wat het met de accu doet. Voor de liefhebber natuurlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:26
fenerli schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:03:
Voor de update haalde ik met mijn S4 soms wel 4 uur schermtijd. Na de update naar 5.01 is mijn schermtijd echt meer dan gehalveerd. Geprobeerd met allerlei apps om 'forbidden starts' uit te zetten, maar ze komen weer net zo hard terug. Vele tips geprobeerd maar geen cent mee opgeschoten. Echt een waardeloze update. Toestel is ook erg traag geworden.
Factory reset gedaan? Werkt je alarm trouwens nog naar behoren na de update?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fenerli
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2018
Alarm werkt prima als voorheen. Heb geen factory rest gedaan. Verlies ik dan na een factory reset niet mijn apps en instellingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ludoke1955
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07-2017
fenerli schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:14:
Alarm werkt prima als voorheen. Heb geen factory rest gedaan. Verlies ik dan na een factory reset niet mijn apps en instellingen?
Daar bestaat een middel voor...backup maken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
Waarom zou je überhaupt een factory reset moeten uitvoeren als je telefoon van 4.4.2 naar lollipop gaat?
(die van mij gaat overigens ook heel kort mee met een volle accu sinds de update en heb ook nog geen factory reset gedaan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:18
Ook ná een factory reset (in mijn geval 2x zelfs) vind ik het accu gebruik van Lollipop dramatisch maar de andere features vind ik wel de moeite waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 627048

Ik heb een black edition met een door de fabriek voor gemonteerde screen protector. Nu wil ik deze door beschadigen verwijderen. kan ik deze er zo afhalen ?
Of blijft er lijm achter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 627048 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:11:
Ik heb een black edition met een door de fabriek voor gemonteerde screen protector. Nu wil ik deze door beschadigen verwijderen. kan ik deze er zo afhalen ?
Of blijft er lijm achter?
Screenprotectors zijn niet gelijmd maar klemmen door hun structuur en het vacuum dat ontstaat bij het aanbrengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 627048

Top hij is er af!

• Galukon
Accu gaat langer mee met de CM12 build die ik gebruik. En is veel sneller.
http://forum.xda-develope...m-cyanogenmod-12-t2943934
Die build gebruik ik en werkt heel goed! Dus als je klaar bent met touchwizz kun je die erop flashen.
At own risk ofcourse.

Edit: het is een stable build dus geen beta. :)

[Voor 7% gewijzigd door Galukon op 08-07-2015 09:40]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Galukon schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:34:
Accu gaat langer mee met de CM12 build die ik gebruik. En is veel sneller.
http://forum.xda-develope...m-cyanogenmod-12-t2943934
Die build gebruik ik en werkt heel goed! Dus als je klaar bent met touchwizz kun je die erop flashen.
At own risk ofcourse.

Edit: het is een stable build dus geen beta. :)
Zijn de bluetooth problemen bij CM12+ eindelijk al eens opgelost?

• Galukon
AllSeeyinEye schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:02:
[...]

Zijn de bluetooth problemen bij CM12+ eindelijk al eens opgelost?
CM12 is bij mij gewoon stable. Gisteren in de auto nog muziek afgespeeld met bluetooth. Over 12.1 kan ik niks zeggen want die is nog beta. Weet nog of ik die wel wel draaien. De S4 is me daily driver.

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-08-2021
Vanmorgen ineens 5.0.1 erop.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 14:05
Ik heb vanochtend een bericht gekregen dat er een update klaarstaat voor mijn S4 GT-I9505. Iets over stability en performance.

Ik had LP5.0.1 er al op staan en hier is niets aan veranderd.

Kernel
3.4.0-5090078 dpi@SWDD6206 #1

geen idee wat de vorige kernel was.

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:36
Ik heb de S4 verbonden met een carkit. Als ik wil bellen hoor ik het geluid van de beller uit de telefoon komen ipv de carkit. Als ik dan even op het bluetooth klik in het gesprek venster, en vervolgens nog een keer gaat het wel goed. Ieder gesprek hierna gaat dan ook goed.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al een keer de telefoon opnieuw verbinding laten maken.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
FunFair schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:52:
Ik heb vanochtend een bericht gekregen dat er een update klaarstaat voor mijn S4 GT-I9505. Iets over stability en performance.

Ik had LP5.0.1 er al op staan en hier is niets aan veranderd.

Kernel
3.4.0-5090078 dpi@SWDD6206 #1

geen idee wat de vorige kernel was.
Lijkt erop dat 4g niet zoveel meer doet. Sinds de updaten zie ik maximaal h+.

Edit: lte was uitgezet bij mobiele netwerken. Nu aangezet, maar krijg amper 4g verbinding.

[Voor 9% gewijzigd door Cobiwan op 10-07-2015 20:18]

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03 16:25
Menno van Rijn schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:32:
Ik heb de S4 verbonden met een carkit. Als ik wil bellen hoor ik het geluid van de beller uit de telefoon komen ipv de carkit. Als ik dan even op het bluetooth klik in het gesprek venster, en vervolgens nog een keer gaat het wel goed. Ieder gesprek hierna gaat dan ook goed.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al een keer de telefoon opnieuw verbinding laten maken.
Grappig. Ik heb dat probleem met een Jabra headset. Vreemd genoeg niet met verbinding met andere apparaten. Zou het een chipset issue van het te verbinden apparaat zijn?

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:36
dasystemcheck schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:19:
[...]

Grappig. Ik heb dat probleem met een Jabra headset. Vreemd genoeg niet met verbinding met andere apparaten. Zou het een chipset issue van het te verbinden apparaat zijn?
Tja, maar even een andere carkit in je auto zetten is ook zo iets om het te proberen of het hier aan ligt.
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee