Toon posts:

Samsung Galaxy S IV: Geruchten-topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 29.042 views

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Mede-auteur:
  • Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-03 15:15

Fresh

Dat er een opvolger zou komen in de Galaxy S-lijn van Samsung (na 3 succesvolle toestellen, de Galaxy S, Galaxy SII, en de Galaxy S III) was wel duidelijk.
Sinds vandaag zijn de geruchten al behoorlijk sterk geworden.

nieuws: Gerucht: Samsung Galaxy S IV komt in april uit

Geruchten gaan uit van een release van de Samsung Galaxy S IV in week 16 van dit jaar. Vanaf 15 april zou hij in de winkels moeten liggen.

Specs die tot de geruchten behoren zijn:
• Scherm: 5" 1080P amoled
• Accu: 2600 mAh
• CPU: Exynos 5 Octa

• Behuizing: Aluminium (!--> weg met de plastic troep :) )

Ik zie in deze telefoon een potentiele opvolger van mijn HTC Desire HD, waarvan het abonnement op (jaja) 15 april afloopt!
Laat de discussie maar losbarsten!

• TheMandroid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik hoop dat de het flexibel scherm toevoegen, maar ik vrees dat het daar nog wat te vroeg voor is.
Zou wel heel gaaf zijn als ze zo een scherm als behuizing zouden gebruiken (natuurlijk geen 1080p), dat je via de software de kleur van je telefoon kan kiezen en foto's als "backcover" kan instellen. :P

• d1zzje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 22:11
*weg* post ontopic of post niet.

[Voor 95% gewijzigd door RoD op 23-01-2013 11:35]

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 22-03 18:39

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Benieuw of ze deze toestel met 2GB memory heeft. Mijn vriendin wilt dit toestel terwijl ze nu de S3 heeft en ik net de note 2.
We mogen in februari al verlengen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Niet bijster interessant en vernieuwend zo te zien:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 22-03 18:39

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Denk dat je meer onder de moterkap moet kijken. Helaas nog weinig details erover.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12

Geckoo

Good news, everyone!

vind hem door de vierkante vorm meer op een note lijken ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Geckoo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:35:
vind hem door de vierkante vorm meer op een note lijken ;)
Nee, de SII. Die was er eerder.... ;)

Mooier iig.

[Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 23-01-2013 15:53]

• CLB
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:31:
Denk dat je meer onder de moterkap moet kijken. Helaas nog weinig details erover.
Dat zal best, maar het oog wil ook wat!
Tevens lijkt dit helaas gewoon weer op plastic fantastic...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16

Denko

|{ing Øf ßlitz

yannickie111 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:00:

• Behuizing: Aluminium (!--> weg met de plastic troep :) )

Ik hoop dat het plastic blijft, als ik mijn alu telefoons na 1 jaar vergelijk met de plastice die ik heb gehad.....plastic is toch makkelijk de winner. Ook niet zo koud in de winter.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-03 16:40
Denko schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:11:
[...]

Ik hoop dat het plastic blijft, als ik mijn alu telefoons na 1 jaar vergelijk met de plastice die ik heb gehad.....plastic is toch makkelijk de winner. Ook niet zo koud in de winter.
Als je een telefoon met plastic laat vallen is er meestal ook niets aan de hand, mijn S2 is eens van 2m hoogte gevallen en heeft geen schrammetje opgelopen. Een vriend van me liet zn iPhone 5 uit zijn broekzak vallen, scherm helemaal gebarsten en aluminium helemaal bekrast en gedeukt.

• CLB
  • Niet online
Doe dan wat met 'n coating wat het nog wat chiquer doet ogen :)

• TheMandroid

Dichtgeklapt ziet het helaas niet zo mooi uit (eigenlijk ook een HTC concept) maar het idee van een dicht-klap scherm lijkt me niet zo raar. Opengeklapt vind ik het dan wel weer een mooi uiterlijk, vooral de 2 speakers onder én boven.

• yannickie111
Mitsjke schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:28:
[afbeelding]

Dichtgeklapt ziet het helaas niet zo mooi uit (eigenlijk ook een HTC concept) maar het idee van een dicht-klap scherm lijkt me niet zo raar. Opengeklapt vind ik het dan wel weer een mooi uiterlijk, vooral de 2 speakers onder én boven.
Dit is een HTC-concept. Maar stel dat zoiets nu echt de SIV zal worden 8)

Het buigbare scherm heeft Samsung al ontwikkeld, alleen de accu? Moet die in 2'en opgesplits worden?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

yannickie111 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:29:
[...]

Het buigbare scherm heeft Samsung al ontwikkeld, alleen de accu? Moet die in 2'en opgesplits worden?
Ik denk niet dat SIV nu al een buigbaar scherm gaat krijgen, als je ook de demo zag op CES zie je dat er nog het een en ander ontwikkeld moet worden voordat je een bruikbaar mobiel toestel kan produceren.

• yannickie111
B0MBACI schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:31:
[...]
Ik denk niet dat SIV nu al een buigbaar scherm gaat krijgen, als je ook de demo zag op CES zie je dat er nog het een en ander ontwikkeld moet worden voordat je een bruikbaar mobiel toestel kan produceren.
Ik verwacht het ook niet, maar ik verwacht dat een buigbaar scherm er bijvoorbeeld wel voor kan zorgen dat een scherm niet meer kapot kan vallen.
Als je ziet hoeveel mensen er rondlopen met een fikse barst in hun scherm, lijkt me zoiets een flinke innovatie.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Mijn SII doet het nog perfect! Super kwaliteit dat plastic

Die heb ik vanaf dat die net uit was, nu al zo vaak op de grond laten knetteren! En met klussen, verf, stof en kit etc. alles heeft er op en in gezeten. 2x mee gehad op wintersport, dus veel temp verschillen.
En heb nog nooit een hoesje of screenprotector gebruikt....

• TheMandroid
yannickie111 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:29:
[...]

Of de accu onder de ene helft, en de overige hardware onder de andere helft :p + eindelijk van die verdomde krasjes op je scherm af :p

Maar zoals al gezegd lijkt het ook mij nog iets te vroeg hiervoor. :( Zou wel een hele verassing zijn als het wel zo is, dan zou deze voorspelling toch nog uitkomen: nieuws: Samsung: over drie jaar oprolbaar beeldscherm in tv en telefoon :p

Ik zie echter wel samsung eerder met zo een toestel komen dan HTC.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mitsjke schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:21:
[...]
Of de accu onder de ene helft, en de overige hardware onder de andere helft :p + eindelijk van die verdomde krasjes op je scherm af :p
En dan heb je een zandkorrel in je broekzak die lekker tussen dat scherm gaat zitten... Jammer joh!

• yannickie111
Mitsjke schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:21:
[...]
:( Zou wel een hele verassing zijn als het wel zo is, dan zou deze voorspelling toch nog uitkomen:
;)

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
CLB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:09:
Niet bijster interessant en vernieuwend zo te zien:
[afbeelding]
hij hoefd er helemaal niet zo uit te gaan zien, dit had een of andere koreaanse student op picasa of zo gezet.
waarschijnlijk is dit een of andere photoshop, aangezien er zo te zien redelijk wat onderdelen direct van de s3/note 2 zijn gekopieerd.

• CLB
  • Niet online
Nee ahaa dat begrijp ik ook wel aangezien er niks officieel bekend is gemaakt...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:58

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Geruchten gaan over een nieuwe pixeltechniek met hexagonale of diamandvormige pixels. Geen pentile indeling. Techniek schijnt een stuk makkelijker en schaalbaarder te zijn, waardoor er meer te verwachten valt van deze techniek

http://www.phonearena.com...n-the-Galaxy-S-IV_id39004

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Stil topic:
Ik word van dit gerucht niet zo heel vrolijk en mogelijk een dealbreaker. Erg scheutig met updates zijn ze toch al niet...
http://www.sammobile.com/...ervices-from-galaxy-s-iv/

• yannickie111
Vreemd bericht inderdaad...

• yannickie111
Iemand al iets meer, qua geruchten? :)

• blato
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:39
Ja, deze: http://www.sammobile.com/...inside-their-galaxy-s-iv/
Ik dacht dat het grote voordeel van de Exynos Octacore zijn zuinigheid zou zijn. Iemand enig idee wat het effect van het gebruiken van de snapdragon op de accuduur zal zijn (en of de niet-lte versie in Nederland uit gaat komen)?

• Jchan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01-2018
Het aantal rumors en leaks is wel bezar laag voor zo'n geanticipeerd toestel. Helemaal nu de intro steeds dichterbij komt en de concurrenten sony en HTC hun kaarten al open hebben. Aan de andere kant wel knap natuurlijk

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jchan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:51:
Het aantal rumors en leaks is wel bezar laag voor zo'n geanticipeerd toestel. Helemaal nu de intro steeds dichterbij komt en de concurrenten sony en HTC hun kaarten al open hebben. Aan de andere kant wel knap natuurlijk
het is steeds meer apple aan het worden dat samsung qua lekken etct goed verborgen. Och nog een maandje en we weten alles :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

HTC had ook wel redelijk wat geheim gehouden. Sony heeft als eerste zijn kaarten open gelegd. Samsung maakt natuurlijk zijn eigen spulletjes, wat het geheimhouden wat makkelijker maakt dan een bedrijf wat extern inkoopt en weleens camerahappy fabrieksmedewerkers tegenkomt in de productie.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-03 11:34

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jchan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:51:
De S3 is vorig jaar pas een dag ervoor uitgelekt, en dat ook nog een heel vaag filmpje. HTC heeft het nog redelijk gedaan, totdat een paar weken geleden een render van EVELAKS kwam. Maar het eigenlijk toestel op foto zetten (dus in gebruik door iemand), heeft HTC ook weten te voorkomen.

De iPhone 5 was al ruime tijd gelekt. Zelfde voor de Xperia Z.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• alwaysleft
Grappig gerucht, de Galaxy S4 krijgt dezelfde processor als de HTC One:

http://bgr.com/2013/02/20...+%7C+Boy+Genius+Report%29

• blato
alwaysleft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:33:
Grappig gerucht, de Galaxy S4 krijgt dezelfde processor als de HTC One:

http://bgr.com/2013/02/20...+%7C+Boy+Genius+Report%29
Inderdaad interessant gerucht, maar zoals ik mij hierboven al afvroeg: wat gaat dit betekenen voot de accuduur?

• yannickie111
En hoe zou de snapdragon 600 staan qua snelheid, in vergelijking met de octacore uit eerdere geruchten?

• CLB
  • Niet online
Daar geloof ik echt helemaal niks van :) Samsung zonder eigen soc, uhm neauh :)

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 21:17

GS88

π raat

Ik ben benieuwd welk toestel als eerste met de Snapdragon 800 komt. In de benchmarks verpulvert de One de concurrentie terwijl de One over de Snapdragon 600 beschikt. Ben benieuwd wat de 800 daarvan gaat maken dan!

Rotterdam

• blato
yannickie111 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:00:
En hoe zou de snapdragon 600 staan qua snelheid, in vergelijking met de octacore uit eerdere geruchten?
Snelheid zal het probleem niet zijn van de snapdragon. Zoals hierboven al gzegd verslaat de One met dezelfde processor alle andere telefoons. Bovendien zou de exynos octacore in de praktijk ook een quadcore proceasor zijn alleen tijdens intensieve taken dus met 4 snelle maar energie vretende kernen en tijdens relatief rustige taken met 4 minder snelle maar erg zuinige kernen dit zou dus in theorie (volgens mij) een enorme winst in batterijduur moeten leveren maar niet zoveel verschil in prestaties op zich.
CLB schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:07:
Daar geloof ik echt helemaal niks van :) Samsung zonder eigen soc, uhm neauh :)
De redenen die in verschillende artikelen op internet genoemd worden zijn gevallen van oververhitting van de exynos octacore en dat bij gebruik van de exynos een apart modem voor lte ingebouwd moet worden en bij gebruik van de snapdragon niet. Het eerste argument lijkt enigszins te kunnen kloppen maar dat tweefe had samsung toch wel kunnen voorzien neem ik aan?

[Voor 27% gewijzigd door blato op 20-02-2013 20:57]

• blato

• Jchan
GS88 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:20:
Ik ben benieuwd welk toestel als eerste met de Snapdragon 800 komt. In de benchmarks verpulvert de One de concurrentie terwijl de One over de Snapdragon 600 beschikt. Ben benieuwd wat de 800 daarvan gaat maken dan!
De 800 wordt gemarket (raar woord) als chip voor tablets en smart tvs. Ik betwijfel of het überhaupt wel nuttig is in een smartphone. De Snapdragon S4 pro kan in principe alles met gemak aan. De 600 gaat daar nog een flink overheen. Op dit punt kan je eigenlijk beter naar batterijperformance gaan kijken. En het lijkt mij dat de 600 daar beter in scoort dan de 800.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-03 11:02
Heel erg vreemd... Wachtend tot mijn S3 terugkomt van reperatie, rot.. sudden death :(

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:12

Ursamajor

Astrofotograaf

Mensen die een metalen telefoon hebben hebben er vaak een plastic hoesje omheen en noemen vervolgens plastic telefoons troep. Maar van mij mag de S4 weer van plastic zijn. Veel lichter en kan beter tegen een stootje!

Gadgets FTW!

• Jchan
Als de S4 weer van plastic wordt, dan maakt dat mijn keuze een stuk makkelijker ;) Ik ga vooral voor de design en gebruik geen hoesjes. Zelfs geen screen-protectors, omdat dat het scherm minder mooi maakt. Tot nu toe nooit problemen gehad. Zelfs niet toen ik de o zo "fragiele" glazen iPhone had. Maja, ieder zijn ding

• 321370
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03-2018
Hier is nog wat nieuws opgedoken.

Mogelijke beschermhoesjes Galaxy S4 tonen meer rechthoekig ontwerp

http://www.nieuwemobiel.n...-rechthoekig-ontwerp.html

[Voor 36% gewijzigd door 321370 op 23-02-2013 10:10]

• yannickie111
DigitalTux schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:08:
Hier is nog wat nieuws opgedoken.

Mogelijke beschermhoesjes Galaxy S4 tonen meer rechthoekig ontwerp

http://www.nieuwemobiel.n...-rechthoekig-ontwerp.html

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik aan zo'n plaatje nog minder dan geen waarde hecht. ;-)
Iedereen kan een plaatje photoshoppen, en dan met ronde hoeken.

• Jchan
Eindelijk wat nieuws over de s4. Waarschijnlijk geen amoled, maar een scherm gebaseerd op de LCD3. Het plaatje laat dat ook goed zien. Zwart is namelijk niet zwart. Ook geen exynoss processor, maar dezelfde s600 als in de One. Alleen hoger geclockt. Het lijkt er op dat de s4 strakkere lijnen heeft zoals de xperia Z en met 7.7mm is het erg dun. Klinkt als een geduchte concurrent voor de One. Maar helaas meldt de bron dat Samsung nog steeds plastic gebruikt aan de achterkant... Voor mij echt een grote tegenvaller.

bron

• alwaysleft
Jchan schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:50:
Eindelijk wat nieuws over de s4. Waarschijnlijk geen amoled, maar een scherm gebaseerd op de LCD3. Het plaatje laat dat ook goed zien. Zwart is namelijk niet zwart. Ook geen exynoss processor, maar dezelfde s600 als in de One. Alleen hoger geclockt. Het lijkt er op dat de s4 strakkere lijnen heeft zoals de xperia Z en met 7.7mm is het erg dun. Klinkt als een geduchte concurrent voor de One. Maar helaas meldt de bron dat Samsung nog steeds plastic gebruikt aan de achterkant... Voor mij echt een grote tegenvaller.

bron
Dan kan alleen de camera iets beter zijn dan de One. HTC gaat de overhand nemen dit jaar, mooi!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

alwaysleft schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Dan kan alleen de camera iets beter zijn dan de One. HTC gaat de overhand nemen dit jaar, mooi!
Hoe graag ik ook zou willen dat HTC een grote comeback maakt, lijkt het erop dat er toch veel mensen waarde hechten aan een verwisselbare batterij en SD card. Voor mij hoeft het persoonlijk niet, maar de cijfer wijzen toch echt uit dat HTC de battle verliest.

Als Samsung die 2 opties behoudt, een sneller processor neerzet en een net zo goede prestatie neerzet met de camera, net als de S3 vorig jaar (sony module), dan vrees ik voor HTC... Samsung zal vast meer uit RS sensor weten te halen als Sony zelf, hoe bizar dat ook klinkt. Denk ook aan software feature als ORB/Photo Sphere

Ik denk dat HTC zich meer moet gaan storten op batterij duur, misschien verbond met Motorola? Want die weten wel een supergrote batterij in kleine devices te proppen. Ook zou het een killer actie zijn op met een 64GB model uit te komen als kleinste opslag variant inplaats van 32GB. Hiermee zouden ze veel mensen die een SDcard slot willen hebben te mond weten te snoeren.

Qua bouwkwaliteit hoeven ze niks te leren, dat zit al vanaf de Desire dik in orde.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• alwaysleft
Probleem is dat mensen er minder waarde aan hechten dan jij denkt, 32 GB is echt genoeg voor de meeste. Tevens is de iPhone nog steeds een verkoop succes, die hebben ook geen extra opslag en removable battery. HTC pakt het dit jaar anders aan door meer met marketing te gaan bezig houden en zich op 1 apparaat te focussen, dat zal heus zijn vruchten afwerpen. Vrienden groep van mij willen allemaal de One als ze nu mochten kiezen, dat hoorde ik vorig jaar niet echt met de One X. Al die dingen wat wij tweakers belangrijk vinden geeft de doorsnee consument niks om.

[Voor 51% gewijzigd door AmbroosV op 23-02-2013 14:42. Reden: Quote niet nodig.]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

alwaysleft schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:22:
Al die dingen wat wij tweakers belangrijk vinden geeft de doorsnee consument niks om.
Daar ben ik het niet mee eens hoor. In sommige landen is er een heel andere cultuur qua gebruik van het toestel met betrekking to Verwisselbare Accu's en SD card. Als ik genoeg fora lees zie ik toch dat het belangrijk is, en dit zijn niet alleen techneuten op Fora.

De cijfers liegen er ook niet om en als de verwachte planning van 100 Miljoen gehaald gaat worden vraag ik me af waar de HTC One in dit verhaal past.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een Desire gehad, en dat was een veel beter uitziende en voelend telefoon dan de SG1, maar de prestaties bij HTC blijven altijd achter bij Samsung + de feiten die ik al noemden, is voor veel mensen toch een reden om voor een Samsung te gaan in mijn omgeving. Het (betere prestaties, niet de SD en batterij) is reden dat ik geswitched ben naar Samsung. Prestaties boven uiterlijk ;).

Alhoewel ik stiekem hoop dat de HTC One het (veel) beter gaat doen dan de S4, vrees ik voor een jaar met een nog grotere dominantie van Samsung, en niet zo'n beetje ook.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Anoniem: 412731

FrankGuthrie schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:21:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens hoor. In sommige landen is er een heel andere cultuur qua gebruik van het toestel met betrekking to Verwisselbare Accu's en SD card. Als ik genoeg fora lees zie ik toch dat het belangrijk is, en dit zijn niet alleen techneuten op Fora.

De cijfers liegen er ook niet om en als de verwachte planning van 100 Miljoen gehaald gaat worden vraag ik me af waar de HTC One in dit verhaal past.
Ik denk dat het marketingsbudget van een miljard dollar van Samsung heel wat meer effect heeft op de verkopen dan een verwisselbare accu en sd kaart.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-03 00:16
al is je budget nog zo groot, als iedereen in jouw omgeving klaagt over een toestel ( of op alle fora) koop jij een andere

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Jchan schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:50:

bron
De achterkant van de zwarte S2 is juist top. Ding is hufterproof, terwijl aluminium krast en zwaarder is. Stomme is wel dat de witte S2 een gladde achterkant had.

Het verlies van Amoled vind ik echt jammer. Echt zwart is zoveel mooier. Er waren eerst nog positieve berichten over een nieuwe pixeltechniek, maar blijkbaar is het daar nog te vroeg voor.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:36
Senor Sjon schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:54:
[...]
Het verlies van Amoled vind ik echt jammer. Echt zwart is zoveel mooier. Er waren eerst nog positieve berichten over een nieuwe pixeltechniek, maar blijkbaar is het daar nog te vroeg voor.
Nogal jammer ja... Geen Amoled = geen S4 voor mij. Is een van de dingen waar ik zó blij mee ben op m'n S2. Vind persoonlijk élk non-Amoled scherm er niet mooi uit zien in een donkere omgeving. YMMV uiteraard :)

Nickname does not reflect reality

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ursamajor schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:49:
Mensen die een metalen telefoon hebben hebben er vaak een plastic hoesje omheen en noemen vervolgens plastic telefoons troep. Maar van mij mag de S4 weer van plastic zijn. Veel lichter en kan beter tegen een stootje!
http://youtu.be/6M5q5TRuAsY

Anoniem: 139886

Anoniem: 412731 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat het marketingsbudget van een miljard dollar van Samsung heel wat meer effect heeft op de verkopen dan een verwisselbare accu en sd kaart.
Ja, maar hou er ook rekening mee dat na de originele Desire HTC de bal een beetje liet vallen met erg matige modellen. HTC had niet alleen structureel kwaliteitsissues, de keuze voor veel te weinig geheugen maakte HTC's irritant in gebruik.

Samsung daarentegen had in de S2 gewoonweg de beste Android telefoon ooit. Hij was snel, uitbreidbaar, beste scherm, sterk en relatief concurrerend geprijsd. Zelfs nu, twee jaar later is hij in het prijssegment van ±350 euro een goede allround keuze. Dat is indrukwekkend.

De S3 was minder een klasse apart, maar was eigenlijk ook de beste van zijn generatie qua prijs/scherm/uitbreidbaar/prestaties. Achteraf, bijna een jaar later, komen er opeens grote issues met mobo's, maar dat was het eerste halfjaar onzichtbaar. Aan de andere kant was wel direct duidelijk dat HTX met de ONE X met Tegra hitte/batterij problemen had.

Motorola heeft ook erg veel kwaliteitsissues en heeft geen goede marktpenetratie in Europa. Op zich jammer, want de Razr's hebben ook goede allround specificaties.

Samsungs succes is dus niet alleen de marketing, het product wat ze bieden was eigenlijk twee jaar lang het beste en heeft eigenlijk geen kinderziektes. HTC heeft nu heel wat goed te maken. Ik hoop in ieder geval dat ze eindelijk weer een degelijk product zonder kinderziektes lanceren.

Concurrentie is altijd goed en ik denk met plezier terug aan de Desire, toch de telefoon die Android echt op de kaart zette als high end telefoon. 8)

Dat gezegd hebbende denk ik dat de S4 gewoon weer een degelijk toestel gaat zijn die over de hele linie het beste gaat scoren. Sammy heeft nu toch wel laten zien dat ze dat trucje goed beheersen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 23-02-2013 17:12]

• Brad Pitt
Je hecht daadwerkelijk enige waarde aan een n00b-test zonder enige vorm van consistentie? Oookay dan... :/

• Da.Rock
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:12:
[...]

Je hecht daadwerkelijk enige waarde aan een n00b-test zonder enige vorm van consistentie? Oookay dan... :/
Het zegt in ieder geval meer dan zomaar iets roepen. Zeker gezien de test wordt uitgevoerd door Android fanboys.

• Brad Pitt
Da.Rock schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:19:
[...]
Het zegt in ieder geval meer dan zomaar iets roepen. Zeker gezien de test wordt uitgevoerd door Android fanboys.
Het zegt werkelijk helemaal niets. Maar jouw zin verraadt al genoeg van welk kamp jij afkomstig bent dus no worries: dit was een geheel gecontroleerde test met precies dezelfde variabelen waaruit onherroepelijk is gebleken dat een iPhone 5 een val beter kan weerstaan dat een Galaxy S3. Chapeau. Move along people...

• Da.Rock
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:22:
[...]

Het zegt werkelijk helemaal niets. Maar jouw zin verraadt al genoeg van welk kamp jij afkomstig bent dus no worries: dit was een geheel gecontroleerde test met precies dezelfde variabelen waaruit onherroepelijk is gebleken dat een iPhone 5 een val beter kan weerstaan dat een Galaxy S3. Chapeau. Move along people...
Too bad, ik ben niet van een bepaalde kamp. Ik ben van de mooie "gadgets" gemaakt van mooie materialen en plastic is daar niet 1 van.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:44
Een Exynos SoC (de snelste CPU) en het AMOLED-scherm zijn voor mij nou juist de selling points van de Samsung-topmodellen. Ook de camera schijnt dezelfde te zijn als uit de Xperia Z. Samsung was voor mij altijd onderscheidend maar de S4 gaat dat dus niet worden?

Laat dan maar.

Plus, zo te zien krijgen we nog steeds geen bezelloos toestel. Ik wil een toestel hebben met links, boven en rechts dezelfde bezels als uit die Motorola met Intel-chip, 4,5-5,0" 720p AMOLED-scherm en onderin gewoon de Galaxy S2 qua knoppen...

Edit: doe mij die plastic geribbelde achterkant van de S2 maar hoor. Metalen randen zouden wel mooi zijn. Glas ofzo op de achterkant wil ik juist helemaal niet.

[Voor 13% gewijzigd door Richh op 23-02-2013 17:30]

• Brad Pitt
Da.Rock schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:26:
Too bad, ik ben niet van een bepaalde kamp. Ik ben van de mooie "gadgets" gemaakt van mooie materialen en plastic is daar niet 1 van.
Dan kan je met een gerust hart dit topic verlaten want de kans dat de S4 uit een materiaal gemaakt gaat worden dat ook maar remotely met iets als metaal te maken heeft gaat rond de nul procent zijn (denk ik) :)

• Da.Rock
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:29:
[...]

Dan kan je met een gerust hart dit topic verlaten want de kans dat de S4 uit een materiaal gemaakt gaat worden dat ook maar remotely met iets als metaal te maken heeft gaat rond de nul procent zijn (denk ik) :)
Dat bepaal ik nog altijd zelf en er bestaan ook nog andere materialen dan metaal en plastic.

• Jchan
Als een resultaat je niet bevalt, betekent dat niet dat het een "n00b" test is. Er is wel enige vorm van consistentie in de test, alhoewel deze nou niet helemaal exact kunnen zijn. Maar het verschil lijkt dermate groot dat er wel degelijk een zinnig conclusie uit getrokken kan worden. Een daarvan kan zijn: Metalen body is beter dan plastic als je wil dan het scherm heel blijft als je de telefoon laat vallen. Als de rumors kloppen, heeft samsung misschien toch wat geleerd om het frame van alu te maken.

• Brad Pitt
Da.Rock schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:32:
[...]
Dat bepaal ik nog altijd zelf en er bestaan ook nog andere materialen dan metaal en plastic.
Het wordt sowieso plastic (gelukkig). Niet kevlar of iets anders mocht je dat hopen. Waar denk of hoop je dat 'ie van gemaakt gaat worden dan? Ben daar wel benieuwd naar want het verleden heeft geleerd dat ook ondanks onzinnige marketing B.S. zoals ceramic dit en ceramic dat het gewoon een polycarbonaat ding wordt.
Jchan schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:33:
Als een resultaat je niet bevalt, betekent dat niet dat het een "n00b" test is. Er is wel enige vorm van consistentie in de test, alhoewel deze nou niet helemaal exact kunnen zijn. Maar het verschil lijkt dermate groot dat er wel degelijk een zinnig conclusie uit getrokken kan worden. Een daarvan kan zijn: Metalen body is beter dan plastic als je wil dan het scherm heel blijft als je de telefoon laat vallen. Als de rumors kloppen, heeft samsung misschien toch wat geleerd om het frame van alu te maken.
Je kan toestel X dertig keer geheel at random (want dat is deze test) laten vallen terwijl er niets aan de hand is. De volgende keer valt 'ie net wél lullig en whammo, hij is kaput. Een ander toestel laat je at random (want dat is deze test) één maal lullig vallen en hij is meteen kapot. Dús is tweede toestel inferieur? Nou neen. Alleen als je vanaf een váste plek onder een váste hoek vanaf een váste hoogte op een váste soort ondergrond twee toestellen laat kelderen weet je iets. Deze "test" heeft letterlijk een waarde van nul komma nul.

[Voor 52% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2013 17:37]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03 12:05
Modbreak:Hou het vriendelijk kerels, het is maar een telefoon.
Als de stemming zo gespannen blijft gaan we moeten ingrijpen.

AmbroosV schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:56:
[modbreak]Hou het vriendelijk kerels, het is maar een telefoon.
Als de stemming zo gespannen blijft gaan we moeten ingrijpen.[/modbreak]
Het is maar een telefoon? :+

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik denk dat de discussie over welk materiaal een felefoon moet hebben leuk is voor een eigen tooic. Eigen voorkeur blijft een mooi iets, we gaan elkaar hier toch niet overtuigen.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Een telefoon van syntetische diamanten is onverwoestbaar, dus waarom gebruiken ze dat niet ipv aluminium en plastic....

ontopic:

Idd jmmr van de Exynos 5 en Amoled van hun eigen productielijn. Ik vind nu wel dat de SIV nu dan meer nadelen heeft dan voordelen tov de HTC ONE.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-03 10:06

nielsvv

100% Afol

Waarom jammer van de amoled en exynos? Voor- en nadelen?

Bricklink Store - Steam

• blato
Waarin onderscheidt de SIV zich nu nog (als het geen amoled en exynos heeft) van zijn concurrenten als de HTC One?

[Voor 2% gewijzigd door blato op 23-02-2013 22:21. Reden: typo]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

blato schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:20:
Waarin onderscheidt de SIV zich nu nog (als het geen amoled en exynos heeft) van zijn concurrenten als de HTC One?
Software.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:12

Ursamajor

Astrofotograaf

Da.Rock schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:19:
[...]
Ik roep niet maar spreek uit ervaring. En dat filmpje is verre van consistent...

Gadgets FTW!

• yannickie111
Ik ben benieuwd wat de S4 gaat brengen.
Voordat de One aangekondigd werd, was ik er zeker van dat het de S4 zou worden. Maar nu neig ik weer sneller naar de One. Maar wie weet wat Samsung nog meer bedenkt.

De S4 zal hoe dan ook weer een grotere kaskraker worden dan de One ben ik bang.
Hij is in ieder geval erg populair. Zo heeft een simpel artikeltje over een gerucht van de S4, in een halve dag al bijna net zo veel reacties als de officiele aankondiging van de HTC One in 4 dagen.
nieuws: Gerucht: Galaxy S IV krijgt geen amoled en Exynos-soc
nieuws: HTC presenteert nieuwe full-hd-smartphone One

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

yannickie111 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:01:
Ik ben benieuwd wat de S4 gaat brengen.
Voordat de One aangekondigd werd, was ik er zeker van dat het de S4 zou worden. Maar nu neig ik weer sneller naar de One. Maar wie weet wat Samsung nog meer bedenkt.

De S4 zal hoe dan ook weer een grotere kaskraker worden dan de One ben ik bang.
Hij is in ieder geval erg populair. Zo heeft een simpel artikeltje over een gerucht van de S4, in een halve dag al bijna net zo veel reacties als de officiele aankondiging van de HTC One in 4 dagen.
nieuws: Gerucht: Galaxy S IV krijgt geen amoled en Exynos-soc
nieuws: HTC presenteert nieuwe full-hd-smartphone One
Komt door de marketing.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Komt gewoon omdat de galaxy s toestellen al 2-3 jaar de benchmark zijn. Ik wacht daar ook op. De One heeft wel de Xperia Z verdrongen, maar ook de HTC heeft zijn eigenaardigheden.

• blato
De vorige Galaxy S toestellen waren allemaal de top omdat ze zich onderscheidden in hardware, de software was juist een van de nadelen. Dat moet Samsung toch ook weten? Dan lijkt het mij sterk dat ze een aan de concurrenten vrijwel identiek toestel op de markt brengen met als verschil dat het er goedkoper uit ziet en de software een stuk minder goed beoordeeld is?

• alwaysleft
blato schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:53:
[...]

De vorige Galaxy S toestellen waren allemaal de top omdat ze zich onderscheidden in hardware, de software was juist een van de nadelen. Dat moet Samsung toch ook weten? Dan lijkt het mij sterk dat ze een aan de concurrenten vrijwel identiek toestel op de markt brengen met als verschil dat het er goedkoper uit ziet en de software een stuk minder goed beoordeeld is?
Lijkt me niet sterk, Samsung heeft goede banden met Qualcomn. Ze gebruiken hun chips nog steeds in Amerikaanse versie van de Galaxy S3 bijvoorbeeld. En waar hebben we het over eigenlijk, de Snapdragon 600 is een beest en het beste wat je in het voorjaar ( wanneer s4 uitkomt) kunt krijgen. Als uiterlijk tegen valt van de S4 is de keuze makkelijk, dan wordt het een One voor mij.

Ja, stel je voor dat het te maken heeft met het geval dat de S2 en S3 de beste Android telefoons van hun generatie waren. |:(

• yannickie111
Anoniem: 139886 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:58:
[...]

Ja, stel je voor dat het te maken heeft met het geval dat de S2 en S3 de beste Android telefoons van hun generatie waren. |:(
Tuurlijk. De S2 en S3 waren/zijn goede telefoons. Maar ook het gigantische marketingbudget van Samsung (zelfs ten opzichte van Apple) heeft er zeker mee te maken.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:11
Ben nog met de S2 en wacht op de S4, maarhoop niet dat t waar is dat er geen amoled scherm in zit...

NS FC: SW 2742 0448 8213

• blato
alwaysleft schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:31:
[...]

Lijkt me niet sterk, Samsung heeft goede banden met Qualcomn. Ze gebruiken hun chips nog steeds in Amerikaanse versie van de Galaxy S3 bijvoorbeeld. En waar hebben we het over eigenlijk, de Snapdragon 600 is een beest en het beste wat je in het voorjaar ( wanneer s4 uitkomt) kunt krijgen. Als uiterlijk tegen valt van de S4 is de keuze makkelijk, dan wordt het een One voor mij.
Ik wil ook niet zeggen dat het slechte hardware is, maar dat het niet meer een eigen unieke eigenschap heeft. De Xperia is waterdicht, de One heeft een nieuwe cameratechniek, luxe uitstraling en Sense en de SIv zou met deze specs niks meer hebben terwijl ze vroeger altijd andere processor hadden en natuurlijk andere schermen. Dus ik vraag mij af of Samsung daadwerkelijk van plan is om een soort goedkoper ogende kloon van zijn concurrenten op de markt te brengen. (tenzij ze natuurlijk ver onder de prijzen van de One en Xperia gaan zitten maar dat gaat niet gebeuren lijkt me)

• alwaysleft
Musta schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:25:
Ben nog met de S2 en wacht op de S4, maarhoop niet dat t waar is dat er geen amoled scherm in zit...
LCD 3 full hd scherm wat in de One zit is het allerbeste scherm tot nu toe uitgekomen op smartphones, als de S4 dat krijgt mag je echt blij zijn hoor. Ik quote tweakers:

Het scherm ziet er belachelijk goed uit. Het contrast leek dik in orde, de kleuren zien er net op het oog prima uit en de kijkhoeken zijn bijna 180 graden zonder vervorming van kleuren; onder een grote hoek gaat uiteraard wel wat van de helderheid en contrast verloren, maar al met al is het op het oog minstens een even goed scherm als dat van de One X - en dat is een enorm compliment.

• Da.Rock
  • Niet online
Ursamajor schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:45:
[...]

Ik roep niet maar spreek uit ervaring. En dat filmpje is verre van consistent...
Eigen ervaring is zo mogelijk nog minder consistent dan wat ze in dat filmpje laten zien. Wat overigens wel consistent is, zijn de verschillende filmpjes met soortgelijke tests die allemaal dezelfde resultaat laten zien.

• yannickie111
Maar stel dat er een LCD3 scherm in komt, en een Snapdragon 600.
Dan zijn de specs dus vrijwel indentiek van de One en S4...

yannickie111 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:52:
Dat is altijd zo, de topmodellen ontlopen elkaar met specs niet bar veel, maar toch zijn de verschillen enorm. Hitte, accuduur, dat soort zaken lees je niet af aan de specs.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 21:26

Bullet NL

Eigen Wijs

yannickie111 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:52:
Yup, de hi-end telefoons van Sony, Samsung en HTC hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen qua specs....
Anoniem: 139886 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:00:
[...]

Dat is altijd zo, de topmodellen ontlopen elkaar met specs niet bar veel, maar toch zijn de verschillen enorm. Hitte, accuduur, dat soort zaken lees je niet af aan de specs.
Qua hitte zal het verschil niet zo groot zijn op moment dat de fabrikanten gebruik maken van de zelfde soc's. Accuduur heeft 1 op 1 te maken met soc en scherm keuze. Juist die liggen volgens de geruchten dicht bij elkaar dan ooit.

Het verschil zal dus eerder liggen in een verwisselbare accu, een SD-slot, en de materiaal van de behuizing e.d. nogmaals, volgens de geruchten zijn de telefoons alleen op details anders....

[Voor 50% gewijzigd door Bullet NL op 24-02-2013 17:37]

Cogitationis poenam nemo patitur

• blato
Bullet NL schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:34:
[...]

Yup, de hi-end telefoons van Sony, Samsung en HTC hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen qua specs....

[...]

Qua hitte zal het verschil niet zo groot zijn op moment dat de fabrikanten gebruik maken van de zelfde soc's. Accuduur heeft 1 op 1 te maken met soc en scherm keuze. Juist die liggen volgens de geruchten dicht bij elkaar dan ooit.

Het verschil zal dus eerder liggen in een verwisselbare accu, een SD-slot, en de materiaal van de behuizing e.d. nogmaals, volgens de geruchten zijn de telefoons alleen op details anders....
Daar lijkt het inderdaad wel op. Maar de Galaxy S lijn was juist altijd anders dan de rest waardoor ze zo populair zijn geworden. Zou wel opvallend zijn als Samsung dat nu los laat,

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-03 09:18

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Er zijn 4 dingen die Samsung echt niet gaat veranderen bij de Galaxy S-lijn:

AMOLED (hét paradepaardje van Samsung, no wat dat dit wordt vervangen voor generic IPS panelen)
Eigen Exynos proc (Het zou totaal onlogisch zijn om in je topmodel niet je eigen proc te gebruiken)
SD-slot (Samsung heeft echt wel door dat juist veel consumenten dit nog als echt pluspunt zien)
Fysieke homeknop(Bij de S3 waren er ook al geruchten, maar Samsung houdt vol dat dit beter is voor de ervaring van de consument)

Als ze ipv Amoled overstappen naar LCD is het voor mij makkelijk, dan blijf ik graag nog een jaartje bij mijn S2. Werkt nog prima. Het enige wat fijn zou zijn is een iets groter scherm + meer resolutie en betere batterijduur.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Met die case, heeft de S4 nou een dual led flash of een speakergrille?

Zo te zien wordt het wat rechthoekiger, dus niet meer te vergelijken met de S3. Dat is jammer, want dat was een mooi design.

• yannickie111
Chris Smoove schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:12:
Zo te zien wordt het wat rechthoekiger, dus niet meer te vergelijken met de S3. Dat is jammer, want dat was een mooi design.
Volgende slogan wordt: "Designed for robots?" :X

• Jeroenneman

Jeroenneman

yannickie111 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:31:
[...]

Volgende slogan wordt: "Designed for robots?" :X
Vorige slogan was ook gewoon kul.

Achterzijde superglad, waardoor ie sneller uit je hand vliegt dan de S2.
Te groot, waardoor hij niet lekker in een hand ligt
Home-button "klikt" niet lekker, maar zakt beetje zompig weg.

Eigenlijk hoop ik dat ze gewoon de S2 kopieren, maar dan met meer scherm en minder bezel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 21:26

Bullet NL

Eigen Wijs

Jeroenneman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:01:

AMOLED (hét paradepaardje van Samsung, no wat dat dit wordt vervangen voor generic IPS panelen)
Eigen Exynos proc (Het zou totaal onlogisch zijn om in je topmodel niet je eigen proc te gebruiken)
SD-slot (Samsung heeft echt wel door dat juist veel consumenten dit nog als echt pluspunt zien)
Fysieke homeknop(Bij de S3 waren er ook al geruchten, maar Samsung houdt vol dat dit beter is voor de ervaring van de consument)

Als ze ipv Amoled overstappen naar LCD is het voor mij makkelijk, dan blijf ik graag nog een jaartje bij mijn S2. Werkt nog prima. Het enige wat fijn zou zijn is een iets groter scherm + meer resolutie en betere batterijduur.
Ik begrijpt niet waarom jij zo stellig bent in het vast houden van die 4 dingen die je opnoemt.

We zien nog maar één fabrikant AMOLED gebruiken, De schermen van de HTC One en HTC One X hebben laten zien dat er prima andere schermen op de markt zijn dan AMOLED, steker, het grootste nadeel van AMOLED is de kleurechtheid, laat dit met de huidige LCD scherm totaal niet een issue zijn.

Dat Samsung mogelijk met een Qualcomm soc komt heeft met de energie verbruik en dus warmte ontwikkeling van haar eigen Exynos soc te maken. Ook hier zijn genoeg betrouwbare gerucht bronnen voor te vinden.

Kortom, je blijft vast houden aan een aantal specificaties zonder dat je deze kan onderbouwen, daar is op zich niets mis mee. Maar ik zie het probleem van een Qualcomm soc en LCD display niet zo. De recent aangekondigde HTC One laat zien dat dit nu net punten zijn waar dat toestel enorm mee weet te scoren.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:44
blato schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:20:
5" (IV) vs 4.7" (One)

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 00:22
Jeroenneman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:01:

Aan die 4 punten zou ik nog een vijfde willen toevoegen:
Verwisselbare batterij (pluspunt en onderhand bijna een unique selling point).

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
antidote schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:17:
[...]

Het zou ultiem zijn als er een constructie a la de S2 gaat komen, dus een eigen batterij pack uitbrengen. Maar goed, dat is afhankelijk van het ontwerp.

Overigens erg grappig dat er een soort anti-Samsung stemming heerst. Er werd reikhalzend uitgekeken naar de concurrentie en laten we eerlijk wezen...Sony stelt teleur, en HTC maakt missers vanwege o.a. het ontbreken van een micro sdhc slot en de wel erg hoge adviesprijs. En aluminium? Ik zou er ziek van zijn als dat na een week vol zit met krasjes.

Ik zette in op de Huawei Ascend P2 die volgens de geruchten 2gb ram (nieuwe maatstaf lijkt mij) en een 3000mAh accu zou krijgen. Helaas is dit niet het geval dus ik denk gewoon dat Samsung deze 3e ronde wederom gaat winnen. Zolang ze het ontwerp van de S3 maar niet doorzetten vind ik alles best.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
De ontwikkeling van topmodel toestellen volg ik met veel belangstelling. Thans gebruik ik een S3. Hoewel ik dol ben op gadgets, vraag ik mij af of ik mijn S3 blijf gebruiken of dat ik overstap op een ander toestel. Ongetwijfeld zal de opvolger van de S3 in meerdere opzichten zijn verbeterd. Maar wat merk ik daar als gebruiker van?

-camera: op zich vind ik de stock camera app van Samsung best goed. Veel mogelijkheden, de app werkt snel. Optische beeldstabilisatie zou misschien een aanvulling zijn. Een groter diafragma zou ook wel mooi zijn, maar het blijft een telefoon met camerafuncties en niet andersom...

-meer snappy feel: de standaard gallery is ronduit traag (als je veel shit op je telefoon hebt). Natuurlijk zijn er alternatieven als quickpic. Die draait snel zat op m'n S3. Bovendien voelt het toestel al sneller aan door Nova Launcher (met instellingen: sneller dan het licht).

-draadloos opladen enz. Leuke feature, maar wie gebruikt het nu echt? Als je bv gaat 'whatsappen' zou je je toestel continu oppakken van het laadstation, waardoor de oplaadcyclus wordt onderbroken. Kortom... snoertje werkt prima.

-full hd op 5 inch. Tja... ik kijk redelijk wat 720p series op m'n S3. Als de scene schemerig is, dan zie je wat artifacts (zit gewoon in het videobestand). Denk dat dit erger wordt als de 720p episode wordt geupscaled naar 1080p.

-pentile/rgb indeling: goed, je ziet wat (sub)pixels. Het is fijn als je dat niet meer ziet, maar zo storend is het nu ook weer niet.

Vandaar dat ik benieuwd ben, waarom jullie eigenlijk willen overstappen van je huidige (topmodel) toestel naar een S4 (of HTC One, of Xperia Z, whatever). En dan doel ik eigenlijk op andere argumenten dan: 'stay connected G, ik moet die nieuwste shit hebben' of 'm'n huidige toestel valt uit'. Wat is nu echt een ontwikkeling van de next gen toestellen die echt bijzonder is?

Flickr

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik heb een S2 en mag straks weer verlengen. Voor mij is de S4 hopelijk het Amoled scherm en overall het beste toestel wat je kan kopen. Ik heb bij de S2 lang getwijfeld tussen de Sensation en de S2. Die keuze voor de S2 was uiteindelijk juist. Niemand heeft het nog over de Sensation na twee jaar, terwijl de S2 nog erg populair is.

Draadloos laden via de aangekondigde accessoire lijkt me ideaal. Omdat de connectors bij Android overal kunnen zitten, zijn er bijna geen klokwekkers/speakers/etc voor. Met draadloos laden kan je je telefoon gewoon op je radio leggen. Of een houder die je toestel oplaadt i.c.m. een app als Dock Clock die middels NFC geactiveerd wordt. Dat is wel iets waar ik op zit te wachten. Een iets groter scherm dan de 4,3 lijkt me ook goed vanwege de typo's in het onscreen toetsenbord. Bij de S2 miste ik wel een notificatie ledje of breathing light zoals mijn E72 en daarvoor TouchPro

Xperia Z valt voor mij af:
- mogelijk geen oleophopic scherm onder de standaard screenprotector. Een protector krast vrij snel. Ook blijven ze schimmig over het type/merk glas;
- niet uit elkaar te halen (zit in elkaar gekit), dus toestel is eigenlijk niet te repareren;
- glazen achterkant met lompe FCC teksten;
- overal klepjes voor;
- water/stofdicht boeit me niet, ik heb in 16 jaar nog nooit een toestel kapot gehad hieraan.
- USB connector aan zijkant, dat is weer onhandig met carkits, bureaustandaards, etc.
- accuduur onpower is niet al te best.
- scherm is geen topper.

HTC One staat nu eerste.
- hoge adviesprijs.
- geen verwisselbare accu (in de S2 heb ik de sterkere accu van Samsung).
- geen SD (hoewel ik die er nog nooit uitgehad heb...)
- mogelijk krasgevoelig aluminium.

Ik zit ook een beetje in de knoop met de RED abonnementen. Ik heb een F&F code, maar daarbij is het ook nog maar de vraag wat de nieuwe abonnementen gaan doen.

• Jeroenneman

Jeroenneman

antidote schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:17:
[...]

Bijna vergeten!

Het haast wel of telefoonmakers je soms willen pesten als consument:

De Nexus 4 leek perfect, maar geen SD-slot? -> Skip
De Note II heeft bijna alles, maar is gewoon te groot -> Skip
De S3 leek me eerst heel fijn, maar na ermee gewerkt te hebben -> Skip
HTC One X: Geen Sense fan, en LCD ipv AMOLED. Also: Geen SD-slot -> Skip
HTC One: Geen removable battery EN geen SD-slot?! -> Skip

Is het nu zo moeilijk?
Gewoon een HTC One mét AMOLED 1080P RGB én SD-slot én removable battery én stock android (alleen dan met notificatietoggles)

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hoe snel en lang support HTC eigenlijk zijn toestellen van een nieuwe Android versie ?

Want was eerst van plan om een S IV te kopen, maar zal misschien nu toch een HTC one X worden, maar ik wil natuurlijk binnen een jaar nog altijd de nieuwste Android krijgen :).

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

One X is al een jaar uit, ik neem aan dat je de One bedoelt?

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slowchat is alleen tijdens het "Samsung UNPACK 2013 event" toegestaan!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee