wifi en whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat het in dit forum thuis hoort :+

Ik heb laatst een nieuw modem gekregen van ziggo (Cisco EPC3925) met ingebouwde router, dus omdat mijn sitecom 300N toch al niet meer voldeed heb ik deze weggehaald en de wifi router aangezet van het modem. Nu heb ik helaas de sitecom volledig gereset dus ik weet niet meer op welke instellingen deze stond. Het probleem is als volgt;
als mijn telefoon overschakelt naar het wifi netwerk krijgt deze nog wel gewoon emails binnen en kan ik er op internetten, maar whatsapp werkt niet goed... ik krijg berichten met 1 a 2 uur vertraging binnen en versturen duurt 10 a 20 min. Als ik de wifi uitzet en hij schakelt terug op het mobiele netwerk, werkt whatsapp wel weer correct. Deze problemen zijn begonnen sinds ik overgeschakeld ben op het cisco modem/router. Ik heb alle instellingen van de router wel 20x doorgenomen maar ik kan kan het probleem nergens vinden.

Ik heb een Desire Z (geroot) en hij heeft dit probleem met alle ROMs die ik heb getest, hij had dit probleem niet met de sitecom 300N (nu helaas wel :-( sinds deze is gereset....) Alles werkt gewoon correct op de wifi behalve whatsapp. Op het mobiele netwerk werkt alles inclusief whatsapp correct.

heeft iemand een idee welke instelling dit probleem veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
M'n vader & vriendin hebben dit probleem ook, maar dat ligt 100% aan whatsapp/Android combo.

Of het polling in standby of wat anders is, ik weet het niet, maar ik zie bij whatsapp altijd maar 1 vinkje bij het bericht staan. In dat geval bel ik ze even zodat ze hem oppakken/unlocken en ik zie gelijk dat het bericht bij hen is afgeleverd wordt zodra ze dat hebben gedaan. Lijkt iets in sluimermode/polling dat niet helemaal goed werkt in Whatsapp/Android.

Dat het met 3G wel vlekkeloos werkt is wel frappant, maar sluit niet uit dat WiFi bijvoorbeeld preferred data link is en bij standby ook op een laag pitje gezet wordt ONDANKS er actieve route/preference op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nja het rare is dat de sitecom hiervoor geen problemen mee had :( ik snap er echt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 14:25
Probeer deze eens open te zetten 5223/TCP-poort

Als tweede stap wijzigt u de DNS-servers van uw huidige Wi-Fi-netwerk naar 8.8.8.8,8.8.4.4:

bron: http://www.whatsapp.com/faq/?l=nl

[ Voor 34% gewijzigd door Killertjuh op 13-03-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Killertjuh schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:34:
Probeer deze eens open te zetten 5223/TCP-poort

Als tweede stap wijzigt u de DNS-servers van uw huidige Wi-Fi-netwerk naar 8.8.8.8,8.8.4.4:

bron: http://www.whatsapp.com/faq/?l=nl
uhm, android?

Zag er wel goede tips bij staan voor android overigens. Fast boot uit zetten (vriendin & m'n pa hebben beide HTC) ed.

Gelijk ff forwarden naar hen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb je de nieuwste versie van Whats app??? Soms even deinstallatie en herinstallatie helpt vaak.
Gedaan toen wij een nieuwe router kregen. (SE Xperia Arc standaard rom van Sony Ericsson)

[ Voor 32% gewijzigd door J.S. Bach op 13-03-2012 14:38 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb de nieuwste versie van whatsapp idd. Zal het eens proberen.

ik heb idd een HTC Desire Z met fastboot aan ;) zal het eens uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wtf 8)7 volledig herinstalleren werkt! :o titanium backup zette altijd de backup terug.. blijkbaar vond ie dat niet leuk met een nieuwe router :X

Bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Your welcome!

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1