Whatsapp/Gtalk icm Ubee EVW3200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 09:08
Zijn er meerdere mensen die last hebben van vertraging bij het verzenden/ontvangen van berichten via bijvoorbeeld whatsapp en gtalk icm een Ubee EVW3200?
Zelf ervaar ik dat namelijk wel via whatsapp.
Je kan makkelijk zien of je hier last van hebt door gewoon een bericht te versturen.
Wanneer ik dit via 3G doe wordt hij meteen verzonden (1 groen vinkje)
Wanneer ik dit van de WiFi verbinding van de Ubee EVW3200 doe kan dit tot wel 30 seconden duren, hij blijft dan al die tijd op het klokje staan.
Ook wordt de status van de persoon waar je naar stuurt niet getoond, dit kan wel 20 seconden duren terwijl dit via 3G altijd direct wordt getoond.

@ZiggoWebcare gaf aan dat ze hier nog nooit van gehoord hadden en dat ik de eerste was die het melde. Maar wanneer je een beetje zoekt op internet kom je flink wat mensen tegen die deze problemen ook hebben.
Mocht je dit dus ook hebben laat het dan weten en vooral @ZiggoWebcare zodat ze hier misschien eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je energiebesparing aanstaan op je telefoon? Zo ja, zet die eens uit bij wifi. Mogelijk maakt hij eerst opnieuw verbinding met je netwerk met een vertraging als gevolg. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Of ben je misschien heel veel data aan het uploaden via je Ziggo verbinding op een coputer? Iets aan staan van Bittorrent bijvoorbeeld waar je geen limiet aan gesteld hebt. Dan is het versturen van Whatsapp in de drukte beland van je verbinding uitgaand.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Ik heb er ook last van met dezelfde router. Soms duurt het heel lang wel tot 30 minuten totdat ik een bericht van iemand ontvang.

Ik heb ziggo 50/5Mbps en tijdens dit fenomeen wordt er niet veel gedown/upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 09:08
Michael Knight schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:11:
Heb je energiebesparing aanstaan op je telefoon? Zo ja, zet die eens uit bij wifi. Mogelijk maakt hij eerst opnieuw verbinding met je netwerk met een vertraging als gevolg. :)
Ik heb dit niet bij wifi gebruik met ADSL routers. (Telfort, xs4all)
bjck schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:24:
Of ben je misschien heel veel data aan het uploaden via je Ziggo verbinding op een coputer? Iets aan staan van Bittorrent bijvoorbeeld waar je geen limiet aan gesteld hebt. Dan is het versturen van Whatsapp in de drukte beland van je verbinding uitgaand.
Nee hoor gebruik geen torrents.
En nogmaals, ik ben niet de enige die hier last van heeft als je zo eens op internet zoekt :)

tiguan in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
justin_ti in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
justin_ti in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
T homass in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Arnout in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"

Om te kijken of het wellicht niet alleen bij Ziggo voorkomt?
Maar laat maar, sluit hem maar want blijkbaar wordt het niet gewaardeerd.
En gossie, ik plaatste een bericht ipv mijn vorige bericht te editten, wat een enorm schandaal.

[ Voor 62% gewijzigd door IEF op 02-08-2012 22:32 . Reden: posts merged ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Waarom zet je dat niet in je vorige bericht erbij? Er staat een waarschuwing bij het plaatsen dat je op jezelf gaat reageren omdat je de laatste toevoeging in het topic hebt gezet :?

En waarom #2 is dit een apart topic waardig als er in het Ziggo topic al over gesproken wordt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

TS: Herhaaldelijk op jezelf reageren is ongewenst, het betreft namelijk een zogenaamde topic-kick. Ons beleid stelt dat kicken van een topic niet de bedoeling is binnen 24 uur.

Verder: Nee, het is geen enorm schandaal, maar ik zou graag zien dat je je wat vriendelijker opstelt, mensen proberen je direct te helpen, dan mag je wel een beetje normaal doen. Jij bent uiteindelijk degene die een topic aanmaakt en dus graag hulp wil.

Ontopic: Je probleemstelling is wat vaag op deze manier. Wellicht handiger om constructief te achterhalen wat er mogelijk aan de hand is.

Kun je nog iets instellen qua firewalling op de EVW3200? Whatsapp gebruikt TCP/5223 als uitgaande poort om te communiceren met een XMPP server. Misschien kun je eens kijken of daar iets van terug te vinden is?

[ Voor 38% gewijzigd door IEF op 02-08-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat al een topic over dit probleem: Ziggo router Ubee EVW3200 - gebrekkige werking

De oplossing is de EVW3200 in bridge modus laten zetten door de ziggo helpdesk en een eigen router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik heb dit probleem ook, ik dacht dat het aan mijn telefoon lag maar ligt dus aan de wifi in huis.
Pagina: 1