Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
Omdat de Ubee EVW3200 kabelmodem/router/AP van Ziggo toch wel erg gebrekkig is in het functioneren, leek het mij handig om dit in een apart topic verder gevolg te geven, i.p.v. in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7

Deze router wordt sinds 1,5 jaar als standaard router door Ziggo uitgeleverd bij zijn internetdiensten. Hij ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.consumentenbond.nl/DRAADLOZEROUTERS/699427_DRAADLOZEROUTERS/0/ubee-evw3200-large.jpg

Dit zijn de grootste bekende problemen:
  1. Instant messaging (WhatsApp, Gtalk, MSN Messenger) werkt niet goed: berichten komen later of helemaal niet aan (dit laatste is bij Gtalk vooral het geval). :/
    Pushdiensten en -berichten zullen waarschijnlijk ook niet goed werken.
  2. Instabiliteit. Ik ben nu al verschillende routers tegengekomen die waren vastgelopen of waarvan de gebruikers zeiden dat het internet al maanden brak was. Meestal helpt een reboot (voor een tijdje). Misschien hangt hier ook de inzakkende snelheid mee samen.
  3. Matig draadloos bereik. Ik heb als test op dezelfde plaats een Linksys E4200 neergezet en deze haalt een veel beter bereik.
  4. Verbruikt veel stroom. Apparaat wordt vrij warm, dit duidt op fors stroomverbruik. Mag dus eigenlijk ook niet in kastjes gezet worden, want dan kans op brand, of na een tijdje een defecte router!
Vooral het eerste probleem is wat mij betreft een wanprestatie: mijn internetverbinding functioneert niet volledig.

Workaround
Om van probleem 1, 2 en 3 af te komen is er een workaround. Je kunt de router in bridge modus laten zetten. Dit vereist wel dat je een tweede router hebt en deze achter de Ziggo router plaatst. Poort 1 van de router geeft dan via DHCP je publieke Ziggo ip-adres aan de tweede router.

Nadelen:
  1. Poort 1 van de router wordt een 100Mbit verbinding. Dus geen Gbit snelheid meer! Als je dus het zwaarste abo afneemt, dan heb je daar weinig meer aan, aangezien die maximaal haalbare snelheid zakt naar 80Mbps. Een test bij mij ging maar tot 40Mbps... (waar ik voorheen 119 Mbps haalde).
  2. Vereist een tweede router.
  3. Hoger stroomverbruik, omdat je nu 2 apparaten hebt.
Om de bridge stand te activeren bel je met 1200 en vraag je om de bridge modus. Dit kunnen ze vanaf afstand met één klik doen in hun systeem. Telefonie blijft gewoon werken zoals daarvoor.

Melden
Graag je problemen melden bij Ziggo, het liefst via Twitter: https://twitter.com/ziggowebcare

De nieuwste firmware is versie 9.9.2009. Deze is eind mei uitgerold, en heeft niets noemenswaardigs opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 13-08-2012 12:30 . Reden: Nadeel 1 weggehaald, had ik niet goed getest - punt toegevoegd over warmteontwikkeling en kastjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik vermoed dat je geen cat6 kabel tussen je ubee en je eigen router hebt liggen (of geen gigabit router hebt gebruikt). Ik haal namelijk met de ubee in bridge mode en een eigen router gewoon de 120mbit in mijn hele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 20:03
Cat 5e zou onder 10 meter ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 11:52
Je eerste probleem ervaar ik niet, je tweede probleem ook niet, of nou ja...

Het probleem wat veel mensen hebben is dat zij hun AOP vervangen hebben. En dat is niet erg, maar de groene kabel is niet opnieuw gestript. Die opnieuw strippen en je snelheid kakt niet meer in. Heb al 1,5 jaar geen problemen en sta elke dag minstens 4 uur flink te downloaden, op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Weetje zeker dat nadeel 1 klopt? Ik heb bij verschillende klanten A1E geïnstalleerd.
Router functionaliteit uit laten schakelen, geavanceerde router erachter geplaatst en gewoon 120mbit gehaald.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:17

Quindor

Switching the universe....

Reanimator909 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:27:
CAT5e en goed geknepen (juiste aderparen, etc.) kan CAT5e makkelijk 100 meter halen. Dat is de standaard en werkt prima. Als dat niet werkt dan heb je of brakke kabels, een slechte tang of is je apparatuur stuk. CAT6 voegt daar verder niet heel veel aan toe.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ook hier haal ik gewoon 120 Mbit/s over LAN poort 1 in bridge mode met dit zelfde modem.
Ik vrees dat jouw exemplaar gewoon defect is, of je gebruikt een foute/defecte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quindor schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:55:
CAT5e en goed geknepen (juiste aderparen, etc.) kan CAT5e makkelijk 100 meter halen.
5e bedoelde ik inderdaad, ik wist nog dat cat5 tot 100mbit ging en daar zit ik aan te denken gezien het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
Beste is inderdaad zelf een router achter de Ubee plaatsen, lost bijna altijd de problemen op. Ik heb op een ander forum al zoveel klachten gelezen over de Ubee, het is gewoon een slecht apparaat. Dat Ziggo deze modems nog uitlevert is eigenlijk maar raar. Ik snap het wel, kost geld om een andere te zoeken etc maar toch.

Ik heb zelf ook een Ubee, en ik had in het begin ook wat problemen totdat ik zelf een Cisco routertje erachter zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik heb 21 EVW3200's in beheer bij kennissen, waaronder zeker 10 heavy users (als in gamen, downloaden met torrent en usenet) en bij slechts één was er een probleem met het modem. In het begin waren er 6 of 7 modems instabiel maar dat had met een kromme kern in het AOP te maken en de rest is rock solid stabiel. Niets mis mee, behalve dan inderdaad het wireless bereik, maar dat schijnt bij de Cisco net zo brak te zijn.

Dus kortom, strip eerst eens je groene kabel opnieuw en laat desnoods het modem vervangen, die dingen doen het echt prima. De vorige serie Ubee modems (de non wifi's) hadden wel problemen die pas heel laat met een f/w upgrade opgelost werden, maar de rest van alles wat je noemt komt in geen van de door mij beheerde gezinnen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Reanimator909 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:47:
Beste is inderdaad zelf een router achter de Ubee plaatsen, lost bijna altijd de problemen op. Ik heb op een ander forum al zoveel klachten gelezen over de Ubee, het is gewoon een slecht apparaat. Dat Ziggo deze modems nog uitlevert is eigenlijk maar raar. Ik snap het wel, kost geld om een andere te zoeken etc maar toch.

Ik heb zelf ook een Ubee, en ik had in het begin ook wat problemen totdat ik zelf een Cisco routertje erachter zette.
exact de rede waarom ik om het oude ubee model heb gevraagt zonder Wifi en Gigabit om er dus een echte router achter te zetten die dat allemaal doet.

5.8mb wireless en daar aardig tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28

3DDude

I void warranty's

Ik heb nog een Touchstone Arris, zo'n mooi ding wat maar 4 kanalen ondersteund ipv 8. (120/10)

Maar soms heeft die een dipje en dan gaat die weer door.

Mijn broertje had een cisco router van ziggo nog nooit zoiets braks gezien.Ook met wifi ingebouwd enz. zeer slecht signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 05-08-2012 13:39 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:44
Het enige wat ik inderdaad ook merk is het vertraagd afleveren/verzenden van berichtjes via whatsapp.
Ik heb dit bij mijn ubee evw3200, bij die van mijn moeder en van kennissen.
En voor je gaat zeggen "dan ligt het aan je telefoon"
Ik heb dit niet bij de ADSL router op mijn werk (xs4all) ik had dit niet toen ik nog ADSL had (telfort) en heb dit niet via 3G (telfort)

Hoe kan je zien of je er ook last van hebt:
De status van de persoon (online, laatst gezien) verschijnt pas na een seconde of 20/30 (bij 3G en bij de ADSL routers verschijnt dit meteen)
Bij verzenden van bericht blijft hij lang op het klokje staan (bij 3G en bij ADSL routers verschijnt vrijwel direct het eerste groene vinkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wat gebeurt er als je de SPI Firewall uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tha_bulldog schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:03:
Wat gebeurt er als je de SPI Firewall uitzet?
Neem aan dat je die bedoelt onder "Firewall - Web Filter - Firewall Protection" ?
Deze heb ik nu uitgeschakeld, en zal het eens in de gaten houden.

Levert dit nog nadelen op qua beveiliging?

*edit: vooralsnog lijkt dit weinig effect te hebben, statussen worden pas na 20/30 seconden zichtbaar en het versturen gaat ook nog steeds niet direct

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis-L op 05-08-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
tha_bulldog schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:30:
Ik heb 21 EVW3200's in beheer bij kennissen, waaronder zeker 10 heavy users (als in gamen, downloaden met torrent en usenet) en bij slechts één was er een probleem met het modem. In het begin waren er 6 of 7 modems instabiel maar dat had met een kromme kern in het AOP te maken en de rest is rock solid stabiel. Niets mis mee, behalve dan inderdaad het wireless bereik, maar dat schijnt bij de Cisco net zo brak te zijn.

Dus kortom, strip eerst eens je groene kabel opnieuw en laat desnoods het modem vervangen, die dingen doen het echt prima. De vorige serie Ubee modems (de non wifi's) hadden wel problemen die pas heel laat met een f/w upgrade opgelost werden, maar de rest van alles wat je noemt komt in geen van de door mij beheerde gezinnen voor.
Ik geloof best dat in een enkel geval het strippen van de groene kabel helpt, ,maar in het grootste deel van de gevallen is de oorzaak echt modem. Mensen die voor de Ubee een (Motorola etc) Docsis 2 modem hadden en vervolgens kwam de Ubee in huis en toen ontstonden de problemen. Dat kan je echt niet allemaal op de groene kabel afschuiven.

Daarnaast nogmaals, wanneer er een 3rd partry router achter de Ubee gezet wordt lost het in de meeste gevallen ook een hoop op, en dan is de groene kabel niet aangeraakt.

Ben jij toevallig werkzaam bij Ziggo? Ik heb deze oplossing nog niet eerder gehoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Reanimator909 op 05-08-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Een hoop mensen hebben bij het nieuwe modem ook een nieuwe wandcontactdoos gekregen en die dus gemonteerd door de oude te verwijderen en de nieuwe er direct op te steken. En dan gaat het dus mis :)

Ik ben (gelukkig) niet werkzaam voor Ziggo maar dit werd me door een monteur verteld. Geloof mij, ik heb meer dan 2 jaar zitten vloeken en tieren op Ziggo omdat ik deze problemen dus ook had. Een idioot grote hoeveelheid T3 foutmeldingen gecombineerd met een handjevol T4 fouten en eventueel een modem wat steeds uit pairbonding schiet is naar het schijnt voor 70% te wijten aan een defecte opbouw van de groene kabel :)

[ Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 05-08-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 17:18
Wel grappig (of toch niet) was gisteren bij een vriend van me die had sinds kort ook een ubee modem en heeft ook erg veel last van een slechte wifi verbinding. Ik heb nog geprobeerd andere kanalen en beveiligings instellingen te kiezen maar niks hielp.

Dus heb uit eindelijk maar zijn oude linksys router er tussen gezet en alles is weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
Dat is precies wat ik bedoel. Het router gedeelte van de Ubee is gewoon stukken minder dan dat van de bekende merken. Als modem is het een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tha_bulldog schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:58:
Een hoop mensen hebben bij het nieuwe modem ook een nieuwe wandcontactdoos gekregen en die dus gemonteerd door de oude te verwijderen en de nieuwe er direct op te steken. En dan gaat het dus mis :)
het vervangen van die doos was toch niet nodig? Ik ben het even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Na ontvangst heb ik de Ubee modem binnen twee weken in bridged mode laten zetten door Ziggo. En vooralsnog doet ie het prima alleen als modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb een Apple Airport Extreme 5th Gen achter m'n Ubee EVW3200 hangen, en dit werkt echt top.

De snelheid die ik zowel via bedraad als draadloos haal ik 5.9 MB/s met een Alles in 1 Plus abonnement, netjes dus.

De verbinding valt nooit uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Ik heb het Ubee-modem sinds de test-periode. Enige probleem dat ik toen had was dat mijn verbinding vast liep bij torrent gebruik. De interne firewall uitgezet en liep weer als een zonnetje.

En nu heb ik sinds een week of 6 bovengenoemde problemen. Mijn TV (Samsung D7000) verliest regelmatig zijn wifi verbinding en WhatsApp op mijn Android toestel krijgt berichten pas veel later. Dit werkte voorheen prima en is echt van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:32:
Ik vermoed dat je geen cat6 kabel tussen je ubee en je eigen router hebt liggen (of geen gigabit router hebt gebruikt). Ik haal namelijk met de ubee in bridge mode en een eigen router gewoon de 120mbit in mijn hele netwerk.
Reanimator909 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:27:
Anoniem: 59483 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 07:03:
Ook hier haal ik gewoon 120 Mbit/s over LAN poort 1 in bridge mode met dit zelfde modem.
Ik vrees dat jouw exemplaar gewoon defect is, of je gebruikt een foute/defecte kabel.
robbinonline schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:53:
Weetje zeker dat nadeel 1 klopt? Ik heb bij verschillende klanten A1E geïnstalleerd.
Router functionaliteit uit laten schakelen, geavanceerde router erachter geplaatst en gewoon 120mbit gehaald.
Jullie hebben gelijk, ik had verkeerd gekeken, ik dacht dat een blauwe led 1Gbit was en groen 100Mbit. Dit blijkt andersom te zijn... :X
tha_bulldog schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:30:

Ik heb niets aan de groene kabel gedaan. We hebben alleen de UMU splitter eraf gehaald en er een actieve versterker tussen gehangen. Maar inderdaad:
Reanimator909 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:54:
[...]

Ik geloof best dat in een enkel geval het strippen van de groene kabel helpt, ,maar in het grootste deel van de gevallen is de oorzaak echt modem. Mensen die voor de Ubee een (Motorola etc) Docsis 2 modem hadden en vervolgens kwam de Ubee in huis en toen ontstonden de problemen. Dat kan je echt niet allemaal op de groene kabel afschuiven.

Daarnaast nogmaals, wanneer er een 3rd partry router achter de Ubee gezet wordt lost het in de meeste gevallen ook een hoop op, en dan is de groene kabel niet aangeraakt.
Precies.
RoyVi schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:59:
Wel grappig (of toch niet) was gisteren bij een vriend van me die had sinds kort ook een ubee modem en heeft ook erg veel last van een slechte wifi verbinding. Ik heb nog geprobeerd andere kanalen en beveiligings instellingen te kiezen maar niks hielp.

Dus heb uit eindelijk maar zijn oude linksys router er tussen gezet en alles is weer goed.
Niet grappig ;). Het is toch gek dat 'echte' gebruikers massaal de Ubee in bridge modus zetten? Dat geeft te denken. En persoonlijk accepteer ik niet dat ik m'n eigen router achter die van Ziggo moet zetten. Wat moeten niet-tweakers die denken een goed product aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 16:24
Sinds anderhalf jaar heb ik Ziggo AiE. Eerst met de non wifi/router Ubee modem, totdat deze kapot ging (vreemde waardes). Is vervangen door de EVW3200. Na verschillende problemen heb ik op aanraden van jullie de modem in bridge-modus laten zetten met mijn TP-Link router er aan gekoppeld. Alles werkt zoals het hoort.

De problemen die ik had was dat het wifi-bereik heel erg slecht was, maar de allergrootste ergenis was dat mijn PS3 wireless geen goede verbinding met de buitenwereld kon maken. Bedraad ging overigens zonder problemen. Na verschillende keren contact gehad te hebben met een medewerker kwam het er op neer dat er een fout in firmware van de modem zit waardoor de PS3 geen stabiele toegang kon en kan krijgen naar de internets. Mij is medegedeeld dat er wel een firmware update zat aan te komen in de zomer maar dat het waarschijnlijk tot de herfst zou duren voordat dit probleem en andere zijn opgelost.

Heel fijn dat Ziggo dit soort apparatuur aan hun klanten uitdeelt, maar dan moet het wel werken. Ik vraag me af hoe dat straks zal gaan als Ziggo een deel van hun netwerk gaat openstellen voor Ziggo-abonnees via de wifi. Tegen die tijd zullen veel van die dozen al in bridge-modus opereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 07:28

DDR

tha_bulldog schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:58:
Ik ben (gelukkig) niet werkzaam voor Ziggo maar dit werd me door een monteur verteld.
Ben je wel bij Ziggo werkzaam geweest dan?

[ Voor 52% gewijzigd door DDR op 06-08-2012 18:10 . Reden: ff wat geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:02

A-J

Ik ben ook niet te spreken over mijn Ubee router. Ik wil er ook een goede router op Lan1 aansluiten, maar ik snap niet wat die bridge-mode inhoudt... is niet genoeg om gewoon de wifi modus van de Ubee uit te zetten in het adminpanel?
Welke router raden jullie overigens aan voor stabiele hoge down/up snelheden en pings?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
A-J schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:36:
Ik ben ook niet te spreken over mijn Ubee router. Ik wil er ook een goede router op Lan1 aansluiten, maar ik snap niet wat die bridge-mode inhoudt... is niet genoeg om gewoon de wifi modus van de Ubee uit te zetten in het adminpanel?
Welke router raden jullie overigens aan voor stabiele hoge down/up snelheden en pings?
Het probleem zit in het router gedeelte. Dus alleen wifi uit verhelpt alleen het matige wifi bereik. Bridge modus schakelt het router gedeelte uit zodat je dat zelf kunt gaan doen via poort 1. Hoeft niet maar dan kun je nog maar 1 pc aansluiten. Ik heb zelf de Linksys/Cisco E4200 gigabit router erachter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
DDR schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:08:
[...]

Ben je wel bij Ziggo werkzaam geweest dan?
Nee. Bovenstaande klopt trouwens ook niet, je krijgt in bridge modus met een switch er achter gewoon meerdere public IP's.

[ Voor 25% gewijzigd door RadioAir op 06-08-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:02

A-J

Dus de Ubee blijft routen in bridge mode?

Bij mij fluctueert de down en ping snelheid gewoon heel erg van respectievelijk 20~50mbit en 9~200ms op 2meter afstand op Wifi. Zal dat verbeteren als ik de Ubee in bridge modus zet en bv een E4200 erachter plaats?

/edit: met LAN kabel fluctueert de snelheid ook van 30~50mbit, maar blijft de ping rond de 20, soms 50 max.

[ Voor 17% gewijzigd door A-J op 06-08-2012 23:05 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
tha_bulldog schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:54:
[...]

Nee. Bovenstaande klopt trouwens ook niet, je krijgt in bridge modus met een switch er achter gewoon meerdere public IP's.
Hey... interessant... meerdere public ip's was me al wel gelukt via de Mac passtrough functie. Weet je ook een manier om de switch in de Ubee zover te krijgen dat die drie uitgeschakelde poorten in bridge modus het weer gaan doen?
A-J schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:03:

Bij mij fluctueert de down en ping snelheid gewoon heel erg van respectievelijk 20~50mbit en 9~200ms op 2meter afstand op Wifi. Zal dat verbeteren als ik de Ubee in bridge modus zet en bv een E4200 erachter plaats?

/edit: met LAN kabel fluctueert de snelheid ook van 30~50mbit, maar blijft de ping rond de 20, soms 50 max.
Nu komen we op de betekenis van netwerktermen uit: NAT doet hij niet meer, maar routen dus wel, aangezien je meerdere public ip's kunt krijgen, die gerout moeten worden. Maar dit werkt goed (het routen), het is het NAT gedeelte wat brak is.

E4200 is goed, maar dan wel met dd-wrt build > 18000 erop. Redelijk oude router ook al, wordt een beetje met de pet naar gegooid door cisco, kijk of er nieuwere gigabit routers zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Arnout op 07-08-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Helaas weet ik niet of dat mogelijk is, ik denk eigenlijk van niet omdat dit vanuit Ziggo gepushed wordt.

Sowieso is het aan te raden om als het kan, gewoon DD-WRT te gebruiken, al was het maar voor de VPN server waardoor je wereldwijd de Ziggo TV app kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Haha Ziggo schuift het whatsappprobleem af op het feit dat volgens ziggo 3G voorrang krijgt op de berichtenserver van whatsapp.
Ja daarom bestaat dat probleem natuurlijk niet bij ADSL routers en bestaat het probleem ook niet meer als de Ubee in bride-mode wordt gezet....

Ik had nog enig vertrouwen in de technische kennis van het webcare team maar dat begint nu wel enorm af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Toch snap ik niet waar de problemen bij jullie vandaan komen. Enige wat ik me kan indenken: Hebben jullie allemaal de 5GHz radio aan staan, zo ja, zet die eens uit en test eens met puur de 2.4GHz band aan op 11g, dus niet 11n? Zo heb ik alle modems geconfigureerd staan en overal doet Whatsapp het zonder problemen.

Dat de wifi van het modem brak is ontken ik uiteraard niet, die is gewoon zwaar klote, maar het is het enige wat zou kunnen verklaren dat het bij de meesten wel goed gaat en bij sommigen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Nee

Het zit hem niet in het WiFi gedeelte van de Ubee.
Immers, een andere AP (met WiFi van de Ubee uit) levert hetzelfde op.
Overigens, 2,4/5 maakt niet uit
11g/n maakt niet.
Het werkt zonder vertraging immers wel op een ADSL router (5Ghz)
Whatsapp werkt ook wel, alleen vertraagd.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis-L op 07-08-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik heb inmiddels ook wel een idee waar het probleem met WhatsApp en andere IM's in zit in de Ubee. Deze applicaties maken verbindingen die open blijven staan en daarbij een niet te kleine 'TCP Timeout' waarde nodig hebben. In de DD-WRT die ik nu gebruik staat deze op 3600 s, dus een uur.

De ontwikkelaars bij DD-WRT zeggen er dit over:
If you start getting frequent disconnections in particular programs but not others (commonly Instant Messenger programs) then raise your TCP timeout to at least 300 or more.
Dit wordt gezegd in de context van P2P (bittorrent, file sharing). De Ubee had in het begin nogal last van vastlopen bij P2P programma's. Waarschijnlijk hebben ze de TCP Timeout aangepast naar een waarde onder de 300 s, veel te laag dus. Daarmee voorkomen ze nu dus dat de router vastloopt bij veel verkeer over veel verschillende verbindingen, maar hebben ze een nieuw, minder zichtbaar maar niet minder groot probleem ervoor teruggekregen.

Dit is een vermoeden en (nog) niet getest.

Dennis-L bedankt voor de nieuwe tweets.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 07-08-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Op de zaak had ik ook precies zo'n ubee als in de startpost hangen. Deze stond al vanaf het begin in bridge modus met erachter een cisco e3000. Een paar weken geleden begon het probleem dat in het statusmenu van de cisco alles in orde leek te zijn (inclusief IP adres lease enzo) maar géén connecties kunnen maken met de buitenwereld, of soms wel maar dan op 'rooksignaal snelheid'.

In de meterkast gaan kijken; nog maar 3 lampjes branden, niks knipperen.

reset; alles weer OK.

Paar dagen later weer hetzelfde. Nog eens gereset na telefoontje met de ziggo helpdesk. Alles weer OK.
Dat duurde natuurlijk niet lang, en toen hebben ze een monteur langs gestuurd.

Deze voelde aan de kabel tussen de ubee en de AOP, en zei 'hmm die is nogal warm'. Hij heeft uiteindelijk 2 dingen vervangen:

- de ubee is vervangen door een andere ubee die er erg op lijkt maar iets breder is. Er zit denk ik nu ook een wifi accesspoint in (wat er eerst niet in zat, en ook nu verder niet gebruikt zal worden)
- de demper op het AOP (kastje wat erop geklikt zit met haakse aansluitingen) is vervangen door een nieuwe.

Uitleg van de monteur was dat door de eerste demper waarschijnlijk het signaal van de ubee naar ziggo's wijkkast teveel verzwakt werd, waardoor de ubee continu op 'vol gas' moest uitsturen om verbinding te houden.

Sinds deze actie is de verbinding stabiel gebleven.

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Maar dat verklaart dan nog niet waarom sommige mensen wel problemen hebben en sommige niet. Als ik een bericht verstuur is hij gelijk weg. Instant. Geen vertraging. Inkomend idem dito. Het LIJKT er aardig op dat er, net zoals bij het rampending van een interactieve ontvanger (de 8485) er meerdere revisies zijn...

EDIT: Net getest via Whatsapp op een iPhone 4S met iOS 5.1.1 en de laatste WhatsApp, bericht verzonden naar een vriend van me en binnen een halve seconde het eerste vinkje en het tweede niet veel later. Verbonden met de wifi van het modem zelf. Heb je het al wel getest op de 2.4GHz?

[ Voor 31% gewijzigd door RadioAir op 07-08-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier ook 6 klanten met Ubee modems en bij allemaal wifi problemen. Bij een van die klanten weet het Ubee modem ook een audio systeem van Bose bijna geheel plat te leggen waar dit met een simpele TP-Link wel werkt :)

Overigens vind ik het opmerkelijk dat Ziggo meer moeite steekt in het ontwikkelen van nieuwe features dan het oplossen van bestaande (mijns inziens ernstige) problemen. Bij minstens een van mijn klanten is Whatsappen gewoon ronduit onmogelijk en daar zitten de telefoons dan ook gewoon permanent op 3G (men wil geen andere router).

edit: overigens hebben al deze klanten een nieuw AOP en de bedrade verbinding is dan ook gewoon goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 07-08-2012 23:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ok, de wifi problemen zijn vooral hardwarematig en daar kan je zelf nog wat aan doen. De problemen in de software niet, en ik vind dat ze

1) dit oplossen, ze hebben er een prachtig update framework voor
2) of mij compensatie geven.

Je denkt misschien: 'dat lukt toch niet', nou het is me destijds ook bij KPN gelukt (€800 compensatie). Ik moest er wel voor naar Kassa. Zover is dit nog niet, ik wil hier eerst veel meldingen verzamelen als basis. Dus post je ervaring, ook al heb je misschien nog geen t.net account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou zelf de moeite niet eens willen nemen. Meegeleverde routers zijn bijna allemaal matig (zie dat dichtgetimmerde kreng wat KPN levert). Ziggo geeft je gewoon de mogelijkheid om zelf een fatsoenlijk apparaat erachter te knopen, dat scheelt dan toch maanden frustratie en moeite?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik werd er ook helemaal moedeloos van, met die Ubee haalde ik de volledige 50mbit niet, verschillende telefoons konden niet worden aangesloten op het draadloze netwerk, ik haalde maar de 2e verdieping van het huis met het draadloze netwerk en nog veel meer ongein. Nu de router op pass-trough laten zetten en een TP-Link WR1043ND erachter en alles werkt perfect. Echt een aanrader, het kost je 4-5 tientjes maar dan is alles ook direct opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik had ook problemen met dit modem, eigenlijk werkte push-messages uberhaupt amper (whatsapp, hotmail etc). Ziggo meerdere malen gesproken, maar oplossen deden ze niks.
Uiteindelijk mijn oude router maar weer aangesloten en het modem in bridge-mode laten zetten en alles werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Arnout schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:57:
Ik heb inmiddels ook wel een idee waar het probleem met WhatsApp en andere IM's in zit in de Ubee. Deze applicaties maken verbindingen die open blijven staan en daarbij een niet te kleine 'TCP Timeout' waarde nodig hebben. In de DD-WRT die ik nu gebruik staat deze op 3600 s, dus een uur.

De ontwikkelaars bij DD-WRT zeggen er dit over:

[...]

Dit wordt gezegd in de context van P2P (bittorrent, file sharing). De Ubee had in het begin nogal last van vastlopen bij P2P programma's. Waarschijnlijk hebben ze de TCP Timeout aangepast naar een waarde onder de 300 s, veel te laag dus. Daarmee voorkomen ze nu dus dat de router vastloopt bij veel verkeer over veel verschillende verbindingen, maar hebben ze een nieuw, minder zichtbaar maar niet minder groot probleem ervoor teruggekregen.

Dit is een vermoeden en (nog) niet getest.
toon volledige bericht
Dit komt volgens mij overeen hetgeen ik via een vriend van een Ziggo-monteur (letterlijk) heb vernomen: een eerdere firmware-versie van het Ubee-wifi-modem had problemen met grote data-pakketjes en de nieuwste firmware-versie heeft problemen met kleine data-pakketjes, zei hij. Als je in plaats van grote data-pakketjes P2P-gebruik leest en voor kleine data-pakketjes Whatsapp-gebruikt leest, komt dit toch overeen?

Verder wist de Ziggo-monteur te vertellen dat het Ubee-wifi-modem een product is van een samenwerkingsverband van drie leveranciers, namelijk het modem-gedeelte (inclusief telefoon), het router-gedeelte en het wifi-gedeelte. Je kan hieruit opmaken dat bij het verhelpen van problemen natuurlijk eerst naar de andere leverancier wordt verwezen, alvorens er een (gezamelijke) oplossing komt in de vorm van een firmware-aanpassing. Dit zie je dus terug in de tijd ligt tussen twee firmware-versies.

Bij het zien van een Draytek Vigor-router bij die vriend zei de Ziggo-monteur dat hij het Ubee-wifi-modem maar meteen in bridge-stand zou zetten. Immers, die Vigor is kwalitatief veel beter dan het wifi-modem van Ziggo, zei hij. De kostprijs van het Ubee-wifi-modem bedroeg volgens hem namelijk ca. 15 euro.

Toen ik zelf eind vorig jaar een wifi-modem van Ziggo kreeg (vanwege de snelheidsverhoging), heb ik mijn Draytek Vigor-router uitgezet en het wifi-modem van Ziggo ca. twee maanden gebruikt om te kijken hoe deze het deed. Ik had echter steeds last van het slechter worden van de telefoonverbinding en ook het routergedeelte van het wifi-modem blonk niet uit in snelheid. Ik heb toen het wifi-modem door de Ziggo-klanteservice in bridge-stand laten zetten en hierop mijn Draytek Vigor-router weer aangesloten. Ik heb sindsdien geen problemen meer en alles werkt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Toch snap ik het niet Arnout. Aan jouw locatie te zien zit jij op dezelfde Glas-headend (Sassenheim) met hetzelfde modem. Jij hebt idioot veel problemen, ik heb NERGENS last van. Dan moet het toch een defect modem bij jullie zijn (wat goed kan want die dingen zijn nou eenmaal vrij brak) of we hebben ergens andere instellingen in het modem. Kan je anders eens (met weghalen van je privé dingen als SSID, MAC etc) al je instellingen hier neerknallen, dan vergelijk ik het met de mijne.

Ik heb overigens qua hard/software:
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 01:13
Bij wat vrienden gezien dat de Ubee/Cisco in hun meterkast naast of in de buurt van de stroommeter/220V leidingen is opgehangen. Nou denk ik dat dit niet echt bevorderlijk kan zijn voor het wifi signaal. En nu lijkt het dat wanneer je de modem met een ietwat langere (goede) coax kabel uit de buurt van de stroommeter/220V leidingen hangt, de wifi connectie beduidend beter is. Misschien iets om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dat helpt, uiteraard, een stuk. Maar toch presteren andere routers op dezelfde plaats stukken beter.
tha_bulldog schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:57:
Toch snap ik het niet Arnout. Aan jouw locatie te zien zit jij op dezelfde Glas-headend (Sassenheim) met hetzelfde modem. Jij hebt idioot veel problemen, ik heb NERGENS last van. Dan moet het toch een defect modem bij jullie zijn (wat goed kan want die dingen zijn nou eenmaal vrij brak) of we hebben ergens andere instellingen in het modem. Kan je anders eens (met weghalen van je privé dingen als SSID, MAC etc) al je instellingen hier neerknallen, dan vergelijk ik het met de mijne.

Ik heb overigens qua hard/software:
Hardware Version 3.9.2
Kan ik nog in de interface komen in de bridge modus?

[ Voor 78% gewijzigd door Arnout op 08-08-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nee die ben je dan kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Haha ook leuk op de site van Ziggo

Zodra uw systeem volledig up-to-date is, zal het Wi-Fi-modem zonder problemen draadloos werken.

De modemrouter die we leveren wordt trouwens continu verbeterd; de prestaties worden steeds geoptimaliseerd. Regelmatig worden automatische updates aangeboden.

Dus wat ze zeggen is dat als je PC/Laptop niet de laatste updates heeft, laten we zeggen een update voor Word die je bent vergeten, je modem met problemen werkt.
Zodra je die update voor Word installeert zijn al je wifi problemen opgelost.

En regelmatig updates?
Ja 1 x per jaar is ook regelmatig natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Zulke teksten worden lachwekkend, als je eigenlijk continu problemen ervaart en oplossingen uitblijven ;)

Ik heb met behulp van DD-WRT nog wat verder naar die verbinding gekeken. In dit geval gaat het om Gtalk, welke een TCP verbinding opzet naar poort 5228 op host 173.194.78.188. Deze verbinding blijft 15 minuten actief zonder verkeer voordat hij vernieuwd wordt. Conclusie: de TCP Timeout moet dus minimaal 900 seconden zijn... én Ziggo zit daar dus zeker onder.

Dit klopt met het beeld wat ik kreeg toen ik via logcat zag wat mijn Android telefoon meldde na exact 15 minuten: notify conn break (IOEx), close connection

Als je dit ziet in je log op Android heb je hetzelfde probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Arnout op 09-08-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 11:33
Ben blij dat hier een topic is van gemaakt. Heb al meerdere malen het probleem van whatsapp en gtalk bij ziggo gemeld, maar ze wimpelen het inderdaad af.

Dit heeft te maken met de watsapp berichtenserver en niet met ons netwerk, 3g heeft voorrang.

Heb het probleem bijvoorbeeld ook bij de alerts van de vi android app. Erg leuk als je 15 alerts tegelijk binnenkrijgt

[ Voor 19% gewijzigd door T homass op 12-08-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Bij mij is de boel geinstalleerd door mensen van hirschmann en die hebben bijna alle connectoren vervangen....demper/splitter geplaatst.....alles ingemeten en daarna weer enkele connectoren vervangen en toen pas was alles goed met inmeten.

Alles werkt hier perfect (wel de firewall uitgeschakelt). Wifi is redelijk goed, mijn server en NAS alletwee bekabeld doen het lekker snel, Aantal android telefoons en wifi-printer werken ook uitstekend!!!

Gezien mijn ervaring....(zegt natuurlijk niet alles..) heeft het veel te maken met de installatie van het coax gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Maar het kan toch niet zo zijn dat pas na een 'Hirschmann' installatie de boel goed werkt? Als dat zo is moet Ziggo boel maar weer aansluiten. Daarnaast, het materiaal ziet er gewoon goed uit, wat kan er fout aan zijn? Het zijn geen open verbindingen of niet-afgeschermde kabels. Enige punt wat overblijft is de AOP en de groene kabel daarin, maar ook dat kun je als tweaker prima zelf goed aansluiten.

En het strookt niet met het in bridge-modus zetten, dat heeft namelijk weinig van doen met het coax gedeelte, lijkt mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Arnout op 13-08-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Hebben degene die problemen/vertragingen hebben bij het firewall-menu alles uitgevinkt!!
Ook "Ip Flood Detection" want die zorgt namelijk ook voor veel problemen/vertragingen.

@Arnout
Ik weet toevallig dat het ubee modem zeer gevoelig is v.w.b. het aangeleverde signaal. Mij is ook verteld dat er geen aktieve versterker voor mag!! Misschien moet de processor wel harder werken bij een minder signaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De tip met het AOP en de firewall heb ik ook al gegeven Shaggie_NB. Raar he dat wij 2 nergens last van hebben?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Laatst online: 17-01 11:33
Nog even over het probleem met de pushdiensten en berichten.

Tweet van ziggowebcare:

We hebben het probleem in onderzoek. We zijn op dit moment bezig enkele tests uit te voeren. ^AB

Bedankt voor de informatie zover. Ik zal je op de hoogte houden als er meer informatie beschikbaar is. ^AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theUgly
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
zijn bovenstaande problemen alleen in het wifi gedeelte? of ook in de router functie op de LAN poorten?

Ik zou graag de functionaliteit functie van de LANswitch willen gebruiken en niet de Ubee in bridge laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
De problemen met instant messaging en waarschijnlijk ook push-berichten zitten in het router (NAT) gedeelte en wifi of bekabeld maakt niet uit. Om dit op te lossen is de bridge modus nodig (MAC passtrough niet voldoende!). En een eigen router.

De problemen met de slechte wifi ontvangst zitten in het wifi gedeelte, dat kan je oplossen door een eigen access point erachter te zetten, hiervoor is de bridge modus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bij mij staat dat ding ook al lang in bridge mode.
Zou best een kleiner en energie zuiniger modem willen hebben eigenlijk, maar eens vragen op twitter of dat kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
tha_bulldog schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:45:
De tip met het AOP en de firewall heb ik ook al gegeven Shaggie_NB. Raar he dat wij 2 nergens last van hebben?? ;)
Ja heel raar!!? :?
Maar toch blijven er mensen vasthouden aan een theorie die door ons gefalsificeerd wordt.
En nog erger dat deze mensen deze theorie zelfs opnieuw verkondigen terwijl toch al bewezen is dat die niet klopt.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Laatst online: 20-01 05:12
Ik heb werkelijk geen enkel probleem met dit ding na echt maanden van problemen. Hiervoor de niet wifi versie gehad en dat was gezeik a la. Die bleek gewoon kapot. Deze gekregen van Ziggo en meteen in gebruik genomen. Zelfs het wifi signaal was boven nog te vinden tot mijn verbazing.

Week erna een tp link 1043ND erachter gezet en daar ook weer wat problemen ervaren. Dat is gelukkig opgelost...

Nu heb ik geen problemen met whatspp etc, en dat wordt hier veel gebruikt in huis (5 mensen).

Waar moet ik op letten of ik dat ook heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je vooral nergens zorgen om maken. Als je whatsapp het zonder problemen doet is er niets aan de hand :) Het modem is qua software niet bijzonder sterk te noemen en als het inkomende signaal niet 100% goed is krijg je dit soort grapjes omdat er gebruik wordt gemaakt van meerdere up- en downstreamkanalen. Modem in bridge zetten is dan een paardenmiddel omdat de foutcorrectie dan blijkbaar wel goed gaat.

[ Voor 59% gewijzigd door RadioAir op 14-08-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
tha_bulldog schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:55:
Je vooral nergens zorgen om maken. Als je whatsapp het zonder problemen doet is er niets aan de hand :) Het modem is qua software niet bijzonder sterk te noemen en als het inkomende signaal niet 100% goed is krijg je dit soort grapjes omdat er gebruik wordt gemaakt van meerdere up- en downstreamkanalen. Modem in bridge zetten is dan een paardenmiddel omdat de foutcorrectie dan blijkbaar wel goed gaat.
Heb ik idd. Maar toen ging het fout in de TPLINK:)

Ik heb alles vanaf aansluit punt aangelsoten met hoogwaardige coax kabels van 50cm.. De monteur zei van hoe korter naar het modem hoe beter. Daarnaast ook niet zelf geknipt maar een fabricage kop... Dit heeft echt wonderen verricht!

• Arnout
Shaggie_NB schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:44:
@Arnout
Ik weet toevallig dat het ubee modem zeer gevoelig is v.w.b. het aangeleverde signaal. Mij is ook verteld dat er geen aktieve versterker voor mag!! Misschien moet de processor wel harder werken bij een minder signaal....
Ik heb ITV en daarbij wordt een (verplichte) Tratec actieve versterker geleverd. Maar ik kan me zo slecht voorstellen hoe een verkeerd of slecht signaal via coax ervoor kan zorgen dat een NAT router minder goed gaat werken.

Daarnaast, Ziggo levert dit zo, dus dan zou het goed moeten werken. Ik zal proberen een test te doen zonder versterker en dan vragen of ze de Ubee weer terug willen zetten. Dan kan ik ook de up- en downstream signaalwaarden bekijken.

Vind jullie reacties wel wat kortzichtig (jij en tha_bulldog). Het feit dat jullie geen problemen hebben wil niet zeggen dat er geen problemen zijn.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 17:33

Barrycade

Through the...

A-J schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:03:

Als het via LAN ook brakkig loopt zal je er dus niet op vooruit gaan. Ligt dan waarschijnlijk aan je aansluiting.

• Shaggie_NB
Arnout schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:17:
[...]
Vind jullie reacties wel wat kortzichtig (jij en tha_bulldog). Het feit dat jullie geen problemen hebben wil niet zeggen dat er geen problemen zijn.
Maar met mijn reactie wil ik ook helemaal niet aangeven dat er geen problemen zijn. Ik volg op diverse fora de "Ziggo Ubee" discussies en zie wel degelijk dat er zeer veel problemen zijn en dat Ziggo er niet zo veel aan doet.

En tevens begrijp ik jouw frustratie ook zeer goed. Ik zou er ook horentjes dol van worden!

Maar mijn (of onze) reactie was een reactie op een stelling van jou:
Arnout schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:58:
De problemen met instant messaging en waarschijnlijk ook push-berichten zitten in het router (NAT) gedeelte en wifi of bekabeld maakt niet uit. Om dit op te lossen is de bridge modus nodig (MAC passtrough niet voldoende!).
Want als er mensen zijn die dat probleem niet hebben vind ik dat je dat mee moet nemen in je analyse en dan niet je stelling gewoon opnieuw hier deponeren.....
Wij proberen gewoon met je mee te denken...

• Arnout
Klopt en dat is ook het interessante aan het probleem. Het treed blijkbaar niet bij iedereen op, dus er is iets wat verschilt los van het NAT-gedeelte van de router. Dat zou bijvoorbeeld die actieve versterker kunnen zijn...

• Giga_
Of wat denken jullie van een goede bekabeling voooooor het modem?! Doet echt wonderen:D

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shaggie_NB schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:44:
Maar met mijn reactie wil ik ook helemaal niet aangeven dat er geen problemen zijn. Ik volg op diverse fora de "Ziggo Ubee" discussies en zie wel degelijk dat er zeer veel problemen zijn en dat Ziggo er niet zo veel aan doet.
Wellicht zijn meerdere mensen dat, die op meerdere plaatsen melding doen; hoeft dus ook niet per se iets te zeggen.

Zelf heb ik ook weinig problemen met de Ubee, terwijl ik de firewall wel gewoon aan heb staan.
Enige minpunten die ik heb, is dat berichten van WhatsApp soms met een vertraging van 10 minuten binnenkomen en dat de portforwarding maar weinig rules kan hebben (9 rules in totaal), voor de rest prima apparaatje.

• RadioAir
Je mag dan wel vinden dat het antwoord kortzichtig is Arnout, maar het feit is dat wij beiden aangeven dat we nergens last van hebben. Ik vraag je vervolgens om je instellingen hier neer te gooien zodat we die kunnen vergelijken, misschien dat daar gewoon iets niet goed in zit. Overigens zal het niet aan je FRA752 versterker liggen, die zit er hier in Oegstgeest ook tussen. Geen probleem.

Vandaag weer een nieuwe aansluiting opgeleverd in Poelgeest met mijn standaard instellingen. Whatsapp getest, GTalk getest, alles instant. Geen vertraging. Dat modem moet ergens van over de zeik gaan, het is alleen de vraag wat. Verschil is wel dat ik een 8db demper op mijn modempoort (de 0db) heb zitten omdat het signaal anders knetterhard binnen kwam.

[ Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 16-08-2012 21:48 ]

• Dennis-L
tha_bulldog schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:47:
Je mag dan wel vinden dat het antwoord kortzichtig is Arnout, maar het feit is dat wij beiden aangeven dat we nergens last van hebben. Ik vraag je vervolgens om je instellingen hier neer te gooien zodat we die kunnen vergelijken, misschien dat daar gewoon iets niet goed in zit. Overigens zal het niet aan je FRA752 versterker liggen, die zit er hier in Oegstgeest ook tussen. Geen probleem.

Vandaag weer een nieuwe aansluiting opgeleverd in Poelgeest met mijn standaard instellingen. Whatsapp getest, GTalk getest, alles instant. Geen vertraging. Dat modem moet ergens van over de zeik gaan, het is alleen de vraag wat. Verschil is wel dat ik een 8db demper op mijn modempoort (de 0db) heb zitten omdat het signaal anders knetterhard binnen kwam.
Post jij dan eens "mijn standaard instellingen".
Grappig dat ik op twitter, hier en op andere fora steeds meer mensen tegenkom die allemaal vertraging ervaren met whatsapp.
Dus kom maar eens op met jouw super instellingen want blijkbaar doen al die andere mensen het fout.
Ik kan je alvast vertellen wat niet uit gaat maken:
Firewall aan of uit.
Wifi kanaal
802.11n aan of uit
2,4 of 5 ghz
Sterker nog, een eigen AP met wifi van de ubee uit levert dezelfde vertraging op.

Ben dus erg benieuwd naar jouw super instellingen die al die mensen gaat verlossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 16-08-2012 21:59 ]

• RadioAir
Die wil ik best posten, maar nogmaals ik ben heel benieuwd naar jullie signaalwaarden, T3 en T4 foutmeldingen, want die geven jullie niet. Het mag trouwens wel wat vriendelijker Dennis-L, we proberen alleen maar te helpen en zaken uit te sluiten. De lol van een ander proberen te helpen gaat er voor mij zo wel een beetje af...

Maargoed:

Firewall protection UIT
802.11n band AUTO, 2,4GHz.
Wifi WPS uit, alleen WPA2 AES
IP instellingen veranderen naar 192.168.1.x range, router op x.1
Username ziggo veranderen in admin
Password veranderen in eigen wachtwoord (dus geen draadloos)
Gateway/Options alles aan behalve WAN blocking

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 226000000 Hz 2.1 dBmV 37.8 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 3.2 dBmV 38.1 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz 2.9 dBmV 38.0 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz 2.5 dBmV 37.7 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz 2.3 dBmV 37.7 dBmV
6 Locked QAM256 210000000 Hz 3.2 dBmV 37.9 dBmV
7 Locked QAM256 218000000 Hz 2.9 dBmV 37.9 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz 1.6 dBmV 37.7 dBmV

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.9 dBmV

Information
Hardware Version 3.9.2
Cable Modem Serial Number EVW320B00XXXXXX
CM certificate Installed

Zo draait het zoals gezegd op alle door mij onderhouden modems. DNS server wordt soms nog wel 208.67.220.220 gebruikt maar dat is een lokale setting, niet die van het modem. Whatsapp, GTalk en aanverwante ongein, allemaal instant :)

EDIT: Enige waar ik af en toe wat problemen mee heb is het verzenden van foto's via iMessage, maar dit had ik op vakantie in CZ ook dus dat lijkt me meer bij Apple te liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 17-08-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@tha_bulldog, kun je wellicht die channel locks in een tabel zetten, dan wordt je bericht overzichtelijker. Hierbij in ieder geval mijn waarden:

ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNR
1LockedQAM256202000000 Hz-0.4 dBmV40.0 dBmV
2LockedQAM256178000000 Hz0.4 dBmV40.3 dBmV
3LockedQAM256186000000 Hz0.5 dBmV40.8 dBmV
4LockedQAM256194000000 Hz0.2 dBmV40.4 dBmV
5LockedQAM256210000000 Hz1.4 dBmV40.3 dBmV
6LockedQAM256218000000 Hz0.6 dBmV40.0 dBmV
7LockedQAM256226000000 Hz0.5 dBmV39.8 dBmV
8LockedQAM256234000000 Hz0.2 dBmV39.9 dBmV

Upstream Bonded Channels
ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequency Power
1LockedATDMA5120 Ksym/sec58800000 Hz44.4 dBmV
2Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz0.0 dBmV
3Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz0.0 dBmV
4Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz0.0 dBmV

En daarbij 1 T3 timeout, geen T4 timeouts gehad.

[ Voor 150% gewijzigd door CH4OS op 17-08-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Als mijn signaal slecht zou zijn had Ziggo dat aangegeven en zou alles slecht werken en niet alleen gtalk en whatsapp :)
Ik haal dan ook zonder problemen netjes 50/5 en paar maand terug gewoon netjes 120/10
Daar komt bij dat deze waardes niet opeens veranderen als je alleen je router in bridge-mode laat zetten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  273000000 Hz    8.1 dBmV    42.5 dBmV
2   Locked  QAM256  241000000 Hz    6.5 dBmV    42.0 dBmV
3   Locked  QAM256  249000000 Hz    7.1 dBmV    42.6 dBmV
4   Locked  QAM256  257000000 Hz    7.0 dBmV    42.6 dBmV
5   Locked  QAM256  265000000 Hz    6.7 dBmV    42.3 dBmV
6   Locked  QAM256  281000000 Hz    8.4 dBmV    42.9 dBmV
7   Locked  QAM256  289000000 Hz    8.3 dBmV    42.6 dBmV
8   Locked  QAM256  297000000 Hz    8.4 dBmV    42.6 dBmV

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 41.5 dBmV
2   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
3   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV
4   Not Locked  Unknown 0 Ksym/sec  0 Hz    0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  1
T4 Timeout  0

En nogmaals (ik blijf herhalen zeg), Wifi instellingen maken helemaal niks uit, want een eigen AP met Wifi van de Ubee uit geeft dezelfde problemen evenals de firewall aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Rest van de instellingen gechecked? Jouw signaal is veel te hard, 8db bijna te veel. Mogelijkheid om een dempertje te plaatsen wellicht? Het zou kunnen, let wel, KUNNEN, dat het modem moet compenseren voor die 8db en daardoor het router gedeelte over de zeik gaat. Unlikely, maar het kan.

Hardware revisie zelfde of anders?
Passthrough instellingen zelfde als ik?
IP range aangepast?

Dat je wifi gechecked heb dat weet ik nou wel, het gaat juist om de rest. Er moet ergens een verschil zijn anders is niet te verklaren dat jij bijzonder veel ellende heb en ik nergens last van heb.

[ Voor 75% gewijzigd door RadioAir op 17-08-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
B. Downstream signaal waardes:

Voor alle modems:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"

Ja 8 is echt veel te hard....
Als dat zo zou zijn had Ziggo dat wel aangegeven :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis-L op 18-08-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Dennis-L schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:57:
[...]

Post jij dan eens "mijn standaard instellingen".
Grappig dat ik op twitter, hier en op andere fora steeds meer mensen tegenkom die allemaal vertraging ervaren met whatsapp.
Dus kom maar eens op met jouw super instellingen want blijkbaar doen al die andere mensen het fout.
Ik kan je alvast vertellen wat niet uit gaat maken:
Firewall aan of uit.
Wifi kanaal
802.11n aan of uit
2,4 of 5 ghz
Sterker nog, een eigen AP met wifi van de ubee uit levert dezelfde vertraging op.

Ben dus erg benieuwd naar jouw super instellingen die al die mensen gaat verlossen.
Om eerlijk te zijn zal het wel aan je huisinstallatie liggen ,

Heb zelf aantal jaar bij ziggo rondgelopen en weet hoe het intern allemaal geregeld is daar , Whatsapp vertraging ? reken maar op dat het gewoon de server van whats app is. Google talk drops ? kijk is naar je eigen firewall settings.

@ Tha bulldogg , 8 DB erbij , lijkt alsof hij er een tratec versterker voor heeft hangen en dan de 4e poort in gebruik ervan genomen (die van +8 DB >:) )

Mooiste van alles is :

Weet je zeker dat het niet aan jou ligt thuis ? Bel ziggo maar , eis monteur en zeg dat je ok gaat met kosten mocht het inderdaad bij jou thuis liggen en niet aan ziggo.

Monteurtje komt , ziet een gare oude splitter of iets anders en je bent wel 50 euro kwijt , maar dan is je probleem opgelost , Simpel toch! Immers thuisgebruikers hebben het ALTIJD op orde XD .

De Wifi van de ubee moet ik helaas zeggen is niet altijd even sterk en het op afstand updaten van dat ding is afentoe vervelend (als ziggo wat doorpushed) maar voor de rest doet ie wat ie moet doen.

95% van de calls die ik vroeger afhandelde bleek echt gewoon dikke User errors te zijn. of aansluiting , of een dikke user error op pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
Heb je niet toevallig een budget android telefoontje waar je op whatsappt?! (En dat andere trage programma).Is dit allemaal wel up to date?

Open anders nog is poort 5222 op beide naar je mobieltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ach joh Dennis-L, dan is je signaal niet te hard. Succes met je probleem verder, de lol voor mij om je te helpen is er volledig af zo. Controleer vooral de andere instellingen die ik voor je neergezet heb ook niet, want het ligt toch aan Ziggo. Ik zou lekker overstappen naar VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij mij is een van de signalen -0,4 dB, hoe is dat dan? Ik begrijp dat van de signalen en hun hardheid (heet dat zo?) nog niet zo... Met wifi is dat uiteraard ook, een collega van me vertelde dat hoe negatiever hoe beter, goed signaal zou dan juist beginnen bij -30 dB, klopt dat ook echt? Want vind het juist wat vreemd, dat een negatieve waarde juist iets goeds is... :+
Giga_ schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:48:
Open anders nog is poort 5222 op beide naar je mobieltje...
Poorten forwarden heeft alleen zin als je achter een NAT zit én zelf de server bent, anders maakt het niet veel uit.

[ Voor 75% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat betekent dat jouw signaal 0,4dB zachter is dan normaal. Absoluut geen issue. Heb jij jouw modem al eens tegen mijn settings gehouden om te kijken of daar nog wat verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Met dit modem is beslist toch iets niet helemaal lekker zoals zovelen nu al aangeven. Ik maak het nu mee in het appartement waar mijn beide dochters wonen. Daar is een prima werkend Ziggo modem (model ben ik nu even kwijt, geplaatst 1 augustus 2011) sinds 1 augustus 2012 vervangen (i.v.m. het overzetten van het Ziggo abonnement naar een ander persoon). Zonder ook maar iets aan het AIE pakket of bekabeling te wijzigen valt nu dagelijks en behoorlijk frequent, de hele verbinding weg. Dus geen telefonie en geen internet (bekabeld en Wifi) meer. Tijdens een telefoongesprek kan het wel 3 of 4 keer gebeuren. De bekabeling is modern en de kabellengtes zijn erg kort gehouden.

Mogelijk dat het modem door deze hoge temperaturen heter wordt dan normaal en er daardoor harder aan moet trekken maar echt prettig is dit allemaal niet. Er hangt maar één bekabelde PC aan het modem en er wordt via wifi met 2 telefoons en af en toe 1 laptop verbinding gemaakt maar zelden allemaal tegelijk. Al met al geen degelijk product op dit moment.

Wat zou een verbetering kunnen brengen met dit modem? Heeft het plaatsen van een aparte router met het modem daarbij in bridge mode, werkelijk tot gevolg dat de verbindingen (telefonie en internet) stabieler worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 08:13
Hier hebben 2 verschillende EVW3200's het echt heel slecht gedaan. Wegvallende snelheid en wifi. Hiervoor met het oude modem en een eigen router nog nooit problemen ondervonden.

Problemen zijn ook volledig verdwenen toen de router functionaliteit is uitgeschakeld en deze achter een netgear wndr3700 is gehangen.

Aan de andere kant ken ik ook weer mensen die er nooit problemen mee hebben. Misschien dat het alleen bepaalde batches zijn, of een bepaalde belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
hardware-lover schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:42:
Met dit modem is beslist toch iets niet helemaal lekker zoals zovelen nu al aangeven. Ik maak het nu mee in het appartement waar mijn beide dochters wonen. Daar is een prima werkend Ziggo modem (model ben ik nu even kwijt, geplaatst 1 augustus 2011) sinds 1 augustus 2012 vervangen (i.v.m. het overzetten van het Ziggo abonnement naar een ander persoon). Zonder ook maar iets aan het AIE pakket of bekabeling te wijzigen valt nu dagelijks en behoorlijk frequent, de hele verbinding weg. Dus geen telefonie en geen internet (bekabeld en Wifi) meer. Tijdens een telefoongesprek kan het wel 3 of 4 keer gebeuren. De bekabeling is modern en de kabellengtes zijn erg kort gehouden.

Mogelijk dat het modem door deze hoge temperaturen heter wordt dan normaal en er daardoor harder aan moet trekken maar echt prettig is dit allemaal niet. Er hangt maar één bekabelde PC aan het modem en er wordt via wifi met 2 telefoons en af en toe 1 laptop verbinding gemaakt maar zelden allemaal tegelijk. Al met al geen degelijk product op dit moment.

Wat zou een verbetering kunnen brengen met dit modem? Heeft het plaatsen van een aparte router met het modem daarbij in bridge mode, werkelijk tot gevolg dat de verbindingen (telefonie en internet) stabieler worden?
Ik heb dit gehad en toen lag het aan de kromme kern in het AOP, maar dat kan niet als alleen het modem is vervangen (of was je vorige modem een Motorola Surfboard??) Check anders even je T3 en T4 foutmeldingen door in te loggen op je modem (192.168.178.1, user ziggo pass draadloos en dan Basic). Als die getallen ver afwijken van 0 (wat bijna niet anders kan) dan Ziggo opbellen en modem laten uitlezen, die sturen dan een monteur die zeer waarschijnlijk je modem zal omruilen. Dit is een ander probleem dan wat hier geschetst wordt, dit is gewoon een kapot modem of slecht signaal (denk zelf het eerste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tha_bulldog schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:33:
[...]

Ik heb dit gehad en toen lag het aan de kromme kern in het AOP, maar dat kan niet als alleen het modem is vervangen (of was je vorige modem een Motorola Surfboard??) Check anders even je T3 en T4 foutmeldingen door in te loggen op je modem (192.168.178.1, user ziggo pass draadloos en dan Basic). Als die getallen ver afwijken van 0 (wat bijna niet anders kan) dan Ziggo opbellen en modem laten uitlezen, die sturen dan een monteur die zeer waarschijnlijk je modem zal omruilen. Dit is een ander probleem dan wat hier geschetst wordt, dit is gewoon een kapot modem of slecht signaal (denk zelf het eerste).
Ik zal het e.e.a. eens controleren als ik daar weer ben, verwacht komende week nog als het wat minder warm is dan nu ;) Ik kan overigens niet precies achterhalen wat nu het specifieke probleem is waarnaar je verwijst en "wat hier wordt geschertst"? De topic-titel is vrij algemeen, Ubee EVW-3200 - gebrekkige werking, en daar kunnen wel heel veel problemen en oorzaken onder vallen, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tha_bulldog schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:28:
Ach joh Dennis-L, dan is je signaal niet te hard. Succes met je probleem verder, de lol voor mij om je te helpen is er volledig af zo. Controleer vooral de andere instellingen die ik voor je neergezet heb ook niet, want het ligt toch aan Ziggo. Ik zou lekker overstappen naar VDSL2.
Prima. mijn signaal is veel te hard :)

Maar niet gaan zeuren als Ziggo het IM probleem straks met een firmware update oplost hè?
Als dan blijkt dat het toch stiekem aan de modem ligt.

[ Voor 89% gewijzigd door Dennis-L op 19-08-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik zeur sowieso niet, ik heb een perfect werkende Ziggo verbinding met supersnelle Whatsapp, zonder enige problemen ;) Het is alleen jammer dat je al mijn/onze suggesties direct van de hand wijst. Kijk nou eens naar je hardwareversie en die andere instellingen, je hebt nog steeds niet gezegd of die afwijken. Misschien heb jij een andere hardware revisie en is dat het probleem.

Natuurlijk hoop ik dat het probleem slechts een firmware issue is, en dat alle mensen die er last van hebben (en dat zijn er veel, dat ontken ik niet). Alleen waarom heb jij het dan wel en sommigen niet. Kan dus revisiespecifiek zijn, dus check die instellingen/revisie. Ziggo kan alleen maar zaken oplossen als het probleem concreet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
@Dennis-L: Waarom reageer je zo???
Mensen proberen je te helpen en dan is het toch fijner om met elkaar analyserend dingen uit te sluiten, bepaalde verbanden te leggen en misschien zo tot een oplossing te komen...toch?

Nu lees ik toevallig ook net het topic:
Whatsapp/Gtalk icm Ubee EVW3200

En tot mijn verbazing doe je in dat topic precies hetzelfde, als TS notabene..
Wat zelfs een moderator opvalt en die jou dan het volgende bericht nalaat:
IEF schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:36:
Verder: Nee, het is geen enorm schandaal, maar ik zou graag zien dat je je wat vriendelijker opstelt, mensen proberen je direct te helpen, dan mag je wel een beetje normaal doen. Jij bent uiteindelijk degene die een topic aanmaakt en dus graag hulp wil.

Ontopic: Je probleemstelling is wat vaag op deze manier. Wellicht handiger om constructief te achterhalen wat er mogelijk aan de hand is.

Kun je nog iets instellen qua firewalling op de EVW3200? Whatsapp gebruikt TCP/5223 als uitgaande poort om te communiceren met een XMPP server. Misschien kun je eens kijken of daar iets van terug te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tha_bulldog schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:55:
Dat betekent dat jouw signaal 0,4dB zachter is dan normaal. Absoluut geen issue. Heb jij jouw modem al eens tegen mijn settings gehouden om te kijken of daar nog wat verschil in zit?
Ik wil best even kijken voor je, zijn er specifieke settings die je graag zou willen weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Eigenlijk alles behalve wat ik qua wifi gezegd heb, met als belangrijkste de hardware revision. Zou je ook even je IP range willen aanpassen van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1 en je username/password aan willen passen? :) Dan is alles hetzelfde als bij mij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dennis-L schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

Prima. mijn signaal is veel te hard :)

Maar niet gaan zeuren als Ziggo het IM probleem straks met een firmware update oplost hè?
Als dan blijkt dat het toch stiekem aan de modem ligt.
Hoe weet je dat er een nieuwe firmware getest wordt? Dat zou wel toevallig zijn?

Ik ga deze week als ik tijd heb en het minder warm is mijn Ziggo aansluiting weer in originele staat terugbrengen, zodat ik wat waardes en versies kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tha_bulldog schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:56:
Eigenlijk alles behalve wat ik qua wifi gezegd heb, met als belangrijkste de hardware revision. Zou je ook even je IP range willen aanpassen van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1 en je username/password aan willen passen? :) Dan is alles hetzelfde als bij mij volgens mij.
Firmware kopje:
code:
1
2
3
4
Hardware Version    3.9.2
Software Version    9.9.2009
Cable Modem Serial Number   EVWXXXXXXXXXXXX
CM certificate  Installed
IP-range is bij mij al aangepast, naar 192.168.2.x. Ik heb géén PC in de DMZ zitten, de firewall staat aan, maar doet alleen aan port scan detection. En voor de rest zijn de instellingen vooral persoonlijke voorkeureen denk ik? Wireless wordt bijna nooit gebruikt hier, alleen door mijn telefoon vooral. Username en password zijn aangepast en niet meer standaard. Ook heb ik de 802.11 n-mode van auto op Off gezet, de telefoons (waar het wifi vooral voor gebruikt wordt) hebben toch maar G. Daarbij heb ik een andere router als AP ingesteld, dus op zich zou deze instellingen niet uit mogen maken.

Ik kan die tweede router eventueel achter de Ubee hangen en die in bridge laten zetten, maar het is een oud dingetje, met beperkte mogelijkheden, de Ubee heeft dan zelfs meer mogelijkheden. Ik zit nu dus serieus te overwegen om een andere extra router aan te schaffen, waardoor de Ubee in bridge kan, dan kan die AP router ook weer terug naar de eigenaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zou je nog wel even willen testen met alles aan bij Gateway/Options behalve WAN blocking? :) De theorie hierachter is dat het wellicht zou kunnen dat als die passthrough's aan staan, TCP sessions langer open kunnen blijven staan.

Overigens is het zeker voor de belabberde wifi ontvangst van beide Ziggo modems geen slecht idee om er een router achter te hangen. Mijn advies is wel om voor iets te gaan waar DD-WRT op kan (zoals de bekende TP-Link router of een aantal Linksys routers), al was het maar om de handige ingebouwde VPN-server en mede hierdoor de mogelijkheid om ook buitenshuis de ZIggo TV app te kunnen gebruiken.

[ Voor 88% gewijzigd door RadioAir op 20-08-2012 21:43 ]

• RadioAir
En mensen, nog vooruitgang geboekt met de passthrough settings? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tha_bulldog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:55:
En mensen, nog vooruitgang geboekt met de passthrough settings? :)
Ik, in mijn geval, heb nog niets kunnen proberen want ik ben eenvoudigweg nog niet bij mijn dochters geweest, die waren bij ons. De telefoonverbinding blijft nu in stand (afkloppen) maar Wifi blijft regelmatig wegvallen. Ik neem een extra router mee die ik als test achter de Ubee ga hangen en ga Ziggo verzoeken het modem in Bridge te zetten. Of is dat laatste niet perse noodzakelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat bij mij trouwens altijd brak gewerkt heeft is het toevoegen van static leases in de DHCP van de Ubee. Ik ben het intussen he-le-maal zat en wil zelf nu een pfSense VM opzetten, puur voor DHCP, die van de Ubee disable ik dan volledig.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hardware-lover, als je een losse router aan de Ubee laat hangen zou ik hem zeker in bridge laten zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
tha_bulldog schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:59:
Hardware-lover, als je een losse router aan de Ubee laat hangen zou ik hem zeker in bridge laten zetten! :)
Laten we het zo zeggen, anders werken ze gewoon niet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Oh zeker wel hoor, heb hier ook een Linksys WRT320N achter de Ubee staan. Routed. Geen enkel probleem en voor mijn toepassing ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Giga_ schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Laten we het zo zeggen, anders werken ze gewoon niet xD
Idd, wat hierboven ook staat, dat werkt wel degelijk, dus waar jij die conclusie vandaan gehaald hebt weet ik niet. Als het in Bridge mode laten zetten een stabielere Wifi verbinding tot gevolg zal hebben dan is dit zeker de moeite van het overwegen waard.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.