Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Na lang vloeken...schelden..en tieren heb ik me op dit forum begeven om te kijken of ik de enige was die een vermoeden had dat de Ziggo modems voor de nodige vertragingen/disconnections etc etc zorgden.

Ik heb geruime tijd geleden ( om eerlijk te zijn weet ik niet precies meer wanneer ) een extra modem van Ziggo gekregen die mijn eigen WiFi router zou moeten vervangen.
Ik heb nu dus 2 routers....die van Ziggo en mijn eerste router. De Ziggo router is de 1e router en daarachter heb ik de Netgear wired geplaatst.

De Ziggo router is meer vanwege mijn moeder haar laptop geplaatst aangezien na verloop van tijd mijn Netgear router wireless apparaten niet toeliet op het netwerk. De Ziggo router is dus eigenlijk het toegangspunt voor mijn moeder haar notebook zodat ik niet telkens in de instellingen van de Netgear router hoefde te kloten zodat die alweer wireless apparaten toeliet.
Op mijn Netgear router heb ik zowel mijn pc als Xbox 360 wired aangesloten. Verder is mijn Galaxy S2 en iPod er wireless op aangesloten...totdat de Netgear ze niet meer toelaat en ze dus op de Ziggo router afspringen.

Mijn moeder heeft, voor zover ik weet, geen enkele verbindingsproblemen maar die doet ook simpel werk...Mailen..surfen...af en toe uitzending gemist of een youtube filmpje kijken...niets heavy...

Ik daarintegen merk tal van problemen.
Ik speel veel Tekken 6 op mijn Xbox en krijg met regelmaat disconnections als ik midden in een game zit of als die nog moet beginnen.
Ik las aan het begin van dit topic ook veel vertraagde Whatsapp berichtjes...statusupdates die pas na x aantal seconden weergegeven worden maar waar ik ontzettend veel irritatie aan ondervind zijn berichtjes via de FB chat die niet aankomen....die ik vaak moet 'repeaten'.
Ik dacht in eerste instantie dat het een FB probleem was maar nadat ik een paar weken geleden bij mijn nichtje thuis geen enkel probleem met FB chat ondervond, ging er een lichtje bij me branden.

Ik weet nu niet of ik diverse poorten open zou moeten zetten op de Ziggo router zodat mijn Netgear er optimaal gebruik van kan maken..maar dan nog zit ik met het wireless probleem en de vertraagde Whatsapp berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
hardware-lover schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Idd, wat hierboven ook staat, dat werkt wel degelijk, dus waar jij die conclusie vandaan gehaald hebt weet ik niet. Als het in Bridge mode laten zetten een stabielere Wifi verbinding tot gevolg zal hebben dan is dit zeker de moeite van het overwegen waard.
Lees toch, je haalt niet het maximale als je het niet in bridge zet, dat ten eeste.

Daarnaast werken de merken TP-Link, D-link, Draytek sommige modellen en de eerste en tweede range van SITECOM niet meer met de WIFI router van ziggo. Dan MOET de opstelling in bridge staan omdat anders je WAN niet wordt doorgegeven...

Dit komt meermalen in die topic naar voren

[ Voor 4% gewijzigd door Giga_ op 27-08-2012 15:54 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
LongJoy1980 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:23:
Na lang vloeken...schelden..en tieren heb ik me op dit forum begeven om te kijken of ik de enige was die een vermoeden had dat de Ziggo modems voor de nodige vertragingen/disconnections etc etc zorgden.

[...]

Ik weet nu niet of ik diverse poorten open zou moeten zetten op de Ziggo router zodat mijn Netgear er optimaal gebruik van kan maken..maar dan nog zit ik met het wireless probleem en de vertraagde Whatsapp berichten.
In de startpost staat duidelijk aangegeven dat je de Ubee in bridge modus moet zetten. Daarnaast lijkt me die Netgear ook niet helemaal fris. Reset hem of koop een nieuwe.

[ Voor 55% gewijzigd door Arnout op 27-08-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Giga_ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:43:
[...]

1) Lees toch, je haalt niet het maximale als je het niet in bridge zet, dat ten eeste.

2) Daarnaast werken de merken TP-Link, D-link, Draytek sommige modellen en de eerste en tweede range van SITECOM niet meer met de WIFI adapter. Dan MOET de opstelling in brdige staan.....

Komt meermalen in die topic naar voren
Ik begrijp uit je eerste regel dat het dus wel werkt (dus toch?) maar niet optimaal?
Van het tweede gedeelte van je reactie kan ik niet echt chocolade maken, maar dat ligt aan mij hoor. Niet dat je het verder toe hoeft te lichten hoor, ik neem dat voor lief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
hardware-lover schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:38:
[...]

Ik begrijp uit je eerste regel dat het dus wel werkt (dus toch?) maar niet optimaal?
Jouw probleem is anders dan wat er algemeen wordt ervaren (zie daarvoor de startpost). Jij hebt ook wegvallende telefonie. Dit is dus anders dan wat de meesten ervaren.

Bridge zal helpen in die zin dat je het router gedeelte van de ubee niet gebruikt. Wifi zal er ook beter door worden omdat je een ander (ws. beter) AP gebruikt.

In jouw geval zou ik een nieuwe ubee proberen te krijgen door te melden dat je ubee wegvallende telefonie geeft. Ws. is je ubee te heet geweest en daardoor brak geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 27-08-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Omdat Xs4all op mijn huisadres geen snellere verbinding kan leveren dan 4mb heb ik helaas mijn abonnement moeten opzeggen. Ondanks de 4mbit draaide het fritzmodem zeer stabiel. Daar Ziggo de enige provider is die een snellere verbinding kan leveren heb ik me ondanks de slechte reputatie van dit bedrijf een abonnement af gesloten. Maandag as komt een monteur de zaak aansluiten. Ik vrees nu dat ik ook zo'n brak Ebee modem krijg, of leveren ze tegenwoordig cisco modems uit? Kan ik bij Ziggo een voorkeur opgeven voor een Cisco. De Ubee router in bridge mode zetten en een extra router er achter zetten is natuurlijk geen structurele oplossing. afgezien van de extra kosten en stroomgebruik.

zucht. Ik begin nu nog meer spijt te krijgen van deze overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
pandit schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:41:
Omdat Xs4all op mijn huisadres geen snellere verbinding kan leveren dan 4mb heb ik helaas mijn abonnement moeten opzeggen. Ondanks de 4mbit draaide het fritzmodem zeer stabiel. Daar Ziggo de enige provider is die een snellere verbinding kan leveren heb ik me ondanks de slechte reputatie van dit bedrijf een abonnement af gesloten. Maandag as komt een monteur de zaak aansluiten. Ik vrees nu dat ik ook zo'n brak Ebee modem krijg, of leveren ze tegenwoordig cisco modems uit? Kan ik bij Ziggo een voorkeur opgeven voor een Cisco. De Ubee router in bridge mode zetten en een extra router er achter zetten is natuurlijk geen structurele oplossing. afgezien van de extra kosten en stroomgebruik.

zucht. Ik begin nu nog meer spijt te krijgen van deze overstap.
Het kan zijn dat je geluk hebt en een goed werkende Ubee krijgt. Cisco of Ubee maakt niet zoveel uit, beiden zijn even goed (of slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb ook last van de Whatsapp vertraging. Ik heb het topic doorgelezen maar kom er niet helemaal uit of ik er nu zo wat aan kan doen, door wat instellingen te veranderen.

Kan ik er wat aan doen en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Rem_co schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:13:
Ik heb ook last van de Whatsapp vertraging. Ik heb het topic doorgelezen maar kom er niet helemaal uit of ik er nu zo wat aan kan doen, door wat instellingen te veranderen.

Zie de startpost, onder 'Workaround'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Rem_co schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:13:

Bridge laten zetten alleen als uiterste redmiddel.....
Er zijn genoeg mensen (de meeste) die geen problemen hebben!!
Lees eerst het hele topic even door, er staan genoeg andere tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Ik heb dus ook nog steeds last van de vertraging met whatsapp en gtalk [HTC DHD]. Topic weer helemaal door gelezen, maar ik kan niks vinden wat mijn probleem kan verhelpen. Voor het gemak heb ik de (relevante?) instellingen geüpload. Bij de Gateway/Options is alle aangevinkt behalve WAN blocking

http://i46.tinypic.com/2njfujr.jpg

Wie kan mij helpen, wat klopt er niet aan mijn instellingen :(?

[ Voor 10% gewijzigd door T homass op 03-11-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Zijn er mensen die hem in bridge hebben en nog steeds last hebben van een brakke usenet performance?

Soms kakt alles in, dan werkt het een of twee weken en moet ik hem weer 300x resetten voor ik weer internet op 120mbps heb.

offtopic:
300x is spreekwoordelijk

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben inmiddels gestart met een 2de EVW3200 modem.
De vorige heeft het 1,5 jaar vol gehouden.

In het verleden kon je Semi Bridge instellen zodat je een eigen router kon gebruiken.
Met de laatste versie is deze eruit gesloopt.

Iemand tips hoe een TP-Link 1043 erachter te hangen?
Router op DHCP heb gelezen, wan > lan 1 ubee en bellen met helpdesk om de routing functie uit te laten zetten.

Gaat dit werken of is er een andere menier? Las ook iets van router achter router op de Ziggo website.

Kan je overgens terug als je routing hebt uitgezet?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Als je contact opneemt met de klantenservice zetten zij hem van op afstand in bridged modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn Weijters
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 17:17
Shaggie_NB schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:44:
Hebben degene die problemen/vertragingen hebben bij het firewall-menu alles uitgevinkt!!
Ook "Ip Flood Detection" want die zorgt namelijk ook voor veel problemen/vertragingen.

@Arnout
Ik weet toevallig dat het ubee modem zeer gevoelig is v.w.b. het aangeleverde signaal. Mij is ook verteld dat er geen aktieve versterker voor mag!! Misschien moet de processor wel harder werken bij een minder signaal....
betekent dit dat alles bij `firewall` uit wifi beter of slechter maakt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Stijn Weijters schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:05:
[...]

betekent dit dat alles bij `firewall` uit wifi beter of slechter maakt... 8)7
Beetje eikelige reactie op een post van bijna 3 jaar geleden.......
Ik zeg trouwens toch niets specifieks over wifi? :?

Toen leverde de firewall voor veel vertragingen bij het laden van pagina's.
Maar ja als de firewall (toen in het verre verleden) voor vertragingen zorgde...had je daar bekabeld of met wifi last van.
Dus bij het uitzetten van de firewall had je daar geen last meer van (bekabelt of met wifi).

Dus Ja met het uitzetten van de firewall had je betere prestaties met wifi (ook bekabeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn Weijters
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 17:17
[quote]Shaggie_NB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:48:
[...]

sssrrrrryyy k had iet gezien dat het al zooo oud was srry srry srry, toch bedankt ik had vandaag alles gelezen en heb er veel van geleerd thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin71
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-10-2022
Sorry dat ik dit oude topic toch weer oprakel....
Onlangs merkte ik dat mijn internetverbinding (wifi) steeds vaker en langer wegviel. Dat is met name vervelend als je af en toe thuis wilt werken en afhankelijk bent van je internet.

Nou ben ik niet te beroerd om er een mooie Netgear nighthawk AC1900 achter te hangen, om iets beter materiaal te hebben dan de rotte Ziggo unit. Ik heb begrepen dat ik dan Ziggo moet bellen om 'm in bridged mode te laten zetten.

Maar doet mijn telefoon het dan nog? Misschien een stomme vraag, maar de telefoon heeft mijn vrouw wel nodig :-)

Tips zijn uiteraard welkom! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

robin71 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:34:
Sorry dat ik dit oude topic toch weer oprakel....
Onlangs merkte ik dat mijn internetverbinding (wifi) steeds vaker en langer wegviel. Dat is met name vervelend als je af en toe thuis wilt werken en afhankelijk bent van je internet.

Nou ben ik niet te beroerd om er een mooie Netgear nighthawk AC1900 achter te hangen, om iets beter materiaal te hebben dan de rotte Ziggo unit. Ik heb begrepen dat ik dan Ziggo moet bellen om 'm in bridged mode te laten zetten.

Maar doet mijn telefoon het dan nog? Misschien een stomme vraag, maar de telefoon heeft mijn vrouw wel nodig :-)

Tips zijn uiteraard welkom! Bedankt!
Natuurlijk blijft je telefoon het doen. Zou nogal wat zijn als dat niet zo was...

(ik heb 'm ook in bridge en kan prima telefoneren)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin71
Fijn! Da's precies het antwoord dat ik wilde horen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Werkte idd prima, maar ik ben overgestapt naar cheapconnect. Vaste lijn is er nog wel maar wordt eigenlijk niet meer gebruikt.
Kost me zo 15,- pj oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin71
Ik heb net ziggo gebeld om m'n modem in bridged mode te laten zetten. Omdat ik ziggo hotspot aan had staan moest ik die eerst uitzetten en dan 24 uur wachten, voordat ze 'm in bridged mode konden zetten. hmmm, daar had ik hier niets over gelezen.... Dus mijn vraag is: klopt dat wel? Of ben ik afgepoeierd door de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

robin71 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:30:
Ik heb net ziggo gebeld om m'n modem in bridged mode te laten zetten. Omdat ik ziggo hotspot aan had staan moest ik die eerst uitzetten en dan 24 uur wachten, voordat ze 'm in bridged mode konden zetten. hmmm, daar had ik hier niets over gelezen.... Dus mijn vraag is: klopt dat wel? Of ben ik afgepoeierd door de helpdesk?
Bij de keuze voor bridge zou wifi spots bij mij vanzelf gaan vervallen, daar hoefde ik niets aan te doen. Op het moment van overzetten werd er tegen mij destijds gezegd dat het TOT 24 uur kon duren voordat het e.e.a. gerealiseerd zou zijn. Ik zei toen nog waarom dat niet vooraf kenbaar werd gemaakt aan de klant. Was mijn contactpersoon vergeten te zeggen, met zijn excuses daarop volgend. Omzetting was echter binnen het half uur geregeld, draaiende en wel. Oud Ziggo gebied hier, mocht dat nog wat uitmaken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hmm, zullen we deze oude koeien maar weer in de sloot laten staan ;)

Niet echt nodig om hiervoor een 3 jaar oud topic te schoppen. Deze vraag had prima in het Ziggo topic gevraagd kunnen worden.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.