• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:15
Mede-auteurs:
  • benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

benbaba

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 10:07

Fresh

Header Samsung Galaxy S4: Inhoud
Header Samsung Galaxy S4: Inleiding
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussies over de nieuwe Samsung Galaxy S4. Deze TS is nog in de maak, dus als er verbeterpunten zijn, of heb je nog nuttige info DM me.

Samsung heeft tijdens een eigen evenement zijn nieuwe Android-vlaggenschip Galaxy S 4 aangekondigd. Het toestel beschikt in Nederland over een Snapdragon 600 en een scherm met 1080p-resolutie.
Header Samsung Galaxy S4: Specificaties
Afmetingen136.6mmX69.8mmX7.9mm
(13.6cm X 6.98cm X 0.79cm)
Gewicht130 gram, inclusief accu
Scherm4.99 / 5.0 inch
Super AMOLED capacitieve touchscreen, 16M kleuren
1920 x 1080 pixels,
441 PPI, Pentile
Corning Gorilla Glass 3
logo CPUCPUQualcomm APQ8064T Snapdragon 600
Quad-core 1.9 GHz Krait 300
logo storageStorageIntern geheugen: 16/32/64GB
RAM: 2GB
Uitbreiding: microSD tot 64GB
logo connectors
ConnectorsMicro-SIM
MicroUSB v2.0 (MHL 2), USB On-the-go, USB Host, GPS A-GPS en GLONASS, NFC, Infrarood poort, 3.5 mm stereo audio jack
logo platformPlatformAndroid 4.2.2 (Jelly Bean) met Samsung Touchwiz 5.0
logo cameraCamera13 MP, 4128 x 3096 pixels, autofocus, LED flash
Dual Shot, Simultaneous HD video and image recording, geo-tagging, touch focus, face and smile detection, image stabilization, HDR
1080p@30fps, dual-video Opname
Front camera: 2 MP,1080p@30fps, dual video bellen
logo multimediaMultimediaDropbox (50 GB opslag)
Audio-formaten
MP3, AMR-NB/WB, AAC/AAC+/eAAC+, WMA, OGG, FLAC, AC-3, apt-X
Video-formaten: Afspelen: MPEG4, H.264, H.263, DivX, DivX3.11, VC-1, VP8, WMV7/8, Sorenson Spark, HEVC Opnemen:.3gp
logo power&batteryPower & Battery Verwisselbare lithium-ion batterij 2600mAh
Gesprekstijd: 14 uur
Browsing: 9 uur
logo sensorsSensorsGyro sensor, G-Sensor, Digital compass, Proximity sensor, Barometer, RGB sensor en Ambient light sensor, thermometer
logo internetInternetHSDPA, 42.2 Mbps;HSUPA, 5.76 Mbps
LTE, Cat3, 50 Mbps UL, 100 Mbps DL
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot
logo bluetoothBluetoothBluetooth v4.0 met A2DP, EDR, LE
logo social networkingSocial NetworkingFacebook en Twitter
Deel foto's via Twitter, Facebook, Flickr en YouTube

Dual Shot - Dual Recording - Dual Video Call
Twee camera’s één bijzondere foto, gebruik de achter en voorste camera tegelijkertijd. Hiermee kan je jezelf (of omgeving) via de voorste camera in een foto zetten die je met de achterste camera neemt. Dit werkt niet alleen met fotograferen maar ook met video’s en (video) bellen.
Group Play
Maak een draadloze verbinding met meerdere Galaxy S4 telefoons om direct documenten, muziekbestanden, foto’s en andere content te delen of om games samen te spelen. Tevens kun je de Galaxy S4 (max.8) tegelijk muziek laten afspelen.
Sound & Shot
Bij elke foto die je maakt kan je geluid opnemen tot 9 seconden. Zo heb je niet alleen het beeld van iets maar ook het geluid erbij een levendigere foto dus.
Drama Shot
Met Drama Shot kan je 100 foto’s in vier seconden nemen en die in een collage zetten. Ook is het mogelijk om een persoon uit een foto te verwijderen.
Story Album
De Galaxy S4 maakt automatisch fotoalbums aan, gebaseerd op datums en geografische gegevens. Je kunt de foto’s aanpassen zoals je wilt en thema’s en verschillende lay-outs kiezen.
Samsung Hub
Met de Galaxy S4 kun je browsen en shoppen door alle content die beschikbaar is via Samsung Hub. Hierbij moet je denken aan video's, games, muziek, leren - het is allemaal geïntegreerd in één store. Het is volgens Samsung gemakkelijk te gebruiken en het heeft een stijlvolle lay-out. Dit kan variëren afhankelijk van het land.

S Health
Voor de sportievelingen is er S Health. Hiermee kan je handig het aantal stappen tellen, je verbrande caloriën zien je dagelijkse inname van voedsel invoeren, je bloeddruk en bloedsuikerspiegel meten. Er zijn ook accessoires voor zoals een bewegingsarmband, hartslagmeter of weegschaal. Tevens beschikt de S4 over temperatuur en vochtigheid sensoren om de status van de omgeving te bepalen.
Adapt Display
Pas het Scherm aan naar jouw wensen. Met 7 automatische modi en 4 handmatige modi, creëer de optimale kijkervaring. Bekijk je favoriete video's, spelletjes, boeken en e-mails met goede kleurkwaliteit.
Adapt Sound
De S4 kan het geluid afstemmen en de juiste balans en volume creëren voor video, muziek, etc.

Smart Pause/Scroll
De Galaxy S4 weet wat je doet en beweegt met je mee. Door je toestel lichtjes te kantelen, scroll je door tekst heen op websites of een e-mail. Wanneer je even wegkijkt pauzeert de telefoon alles wat je op dat moment aan het bekijken bent. Als je terug kijkt gaat hij weer verder.
S Voice
De S Voice Drive is ontwikkeld voor veiligheid tijdens het rijden. In ‘’Drive Mode’’, biedt de S4 een eenvoudigere interface: grotere lettertypen, intuïtieve look, en tekst naar spraak dienst. Kortom extra functionaliteit en veiligheid tijdens het rijden.
Air View/Gesture:
Met Air gesture kunt je eenvoudig en snel je hand(en) gebruiken om gesprekken op te nemen of te weigeren, muziek te veranderen, door het web en fotogalerijen te bladeren zonder het scherm aan te raken. Je hoeft alleen maar je vinger iets boven het scherm te houden. Zelfs als je handschoenen draagt werkt de touch bediening.
Samsung WatchON
Verbind je Galaxy S4 met je home entertainment(tv). De telefoon suggereert verschillende programma op basis van je voorkeuren, geeft programmaschema's. Je kunt ook de S4 als afstandsbediening gebruiken d.m.v. de infrarood sensor.
Homesync
Samsung HomeSync is een persoonlijke cloud voor familie-entertainment. Met 1TB opslagcapaciteit sla je veel foto's en video's op. Breng Android games, films, tv-programma's en streaming content rechtstreeks in uw woonkamer op een groot en levendig TV. Met de Galaxy S4 kun je gemakkelijker alle functies van Samsung HomeSync gebruiken.

S Translator
De telefoon vertaalt zowel text-to-speech als speech-to-text. Het is geïntegreerd in de e-mail en messaging app, S Translator ondersteunt voorlopig 9 talen. De S4 is hierdoor een handige metgezel tijdens je reis in het buitenland, zodat je bijvoorbeeld makkelijker communiceert met de lokale bevolking.
ChatON
Met ChatON deel je wat er op het scherm staat met je vriend(en). In plaats van alleen het horen/lezen wat ze doen kun je het ook zien door middel van dual-video.
Header Samsung Galaxy S4: Foto's

Header Samsung Galaxy S4: Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2LHv1FPd1Ec]
Header Samsung Galaxy S4: (P)Reviews
PreviewsReviews
Header Samsung Galaxy S4: In het nieuws
Header Samsung Galaxy S4: Links

Header Samsung Galaxy S4: FAQ
  • *mirror naar de stock rom van Samsung: [b]Tevens heb ik, omdat dat hier een aantal keren is gevraagd, een [u]snelle[/u] MIRROR gemaakt, [s]deze werkt alleen als je registreert op pccloud.com, als iemand hier behoefte aan heeft DM me[/s] - werkt zonder registratie :9 ;[/b] [mo][list]
  • Gehele Stock Rom Map (alles wat hieronder is vermeld)
  • I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN.zip (Netherlands 2013 April 4.2.2 I9505XXUAMDF)
  • I9505XXUAME2_I9505PHNAMDB_PHN.zip (Netherlands 2013 May 4.2.2 I9505XXUAME2)
  • I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG4_PHN.zip (Netherlands 2013 July 4.2.2 I9505XXUBMGA)
  • I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN.zip (Netherlands 2013 August 4.2.2 I9505XXUBMGA)
  • [/list][/mo]

http://viewcounter.qik.nl/got.php?countid=20130315123329

[Voor 234% gewijzigd door yannickie111 op 19-09-2013 16:33]

Wat eerste hands-ons:En het scherm heeft een nieuwe pentile-layout, iets wat imho gewoon uit den boze is.
Aan de andere kant zie je het met zoveel pixels op zo'n 'klein' schermpje minder, maar toch :/

This type is new. It's a Super AMOLED variant – it uses a new PenTile-based array of subpixels. Rather than being arranged in a line, though, the subpixels are ever-so-slightly skew-wiff. This arrangement is likely to be used to allow Samsung to fit all those extra pixels into the screen. It also reportedly uses less battery. A PenTile array does reduce clarity, but as the Galaxy S4’s pixel density is so much greater than the iPhone 5’s, you’re unlikely to be able to notice much of a difference in sharpness. Both should be pin-sharp.

[Voor 115% gewijzigd door CLB op 15-03-2013 01:35]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Yeps:
CLB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:51:
Gewoon 't fucking eerste lek was de juiste:
CLB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:09:
Niet bijster interessant en vernieuwend zo te zien:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:19

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

FrankGuthrie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:38:
Ik moet zeggen dat ik erg veel lag zie in de UIi:
YouTube: Samsung Galaxy S4 hands-on

De HTC One heeft hier geen last van. Vraag me af of dit nog gaat verbeteren, anders toch maar gaan kijken naar de One.
Hey ik zit deze net ook te kijken!
Weet jij of iemand wat er op een minuut of 1:45 gebeurt, er worden achter elkaar 3 a 4 aanrakingen gedaan op Build number. En verschijnen popups met You are 3,2,1 steps away becoming developer. Ofzoiets dergelijks, wat houd dit precies in ? Zal wel early developer software op draaien, of zoiets in die richting ?

Shit volgens mij heb ik zelf ook een easter egg gevonden (probeer zo wel even screenshot te posten->wil dus niet) Het was een soort rood tomaatje met 2 hoorntjes en daaronder Android Jelly Bean 4.1.2 Zal wel niks bijzonders zijn, zal wel dom overkomen. Ik weet wel dat ze hun versies bepaalde titels geven, is alles eetbaar ?

Zoiets ongeveer: http://img.talkandroid.co....2-jelly-bean-420x387.jpg
http://images.leggopoker.com/1363320921-8145.png

[Voor 26% gewijzigd door Pentiummania op 15-03-2013 05:16]

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 23:56
Ligt het eaan mij of lijkt de S4 niet gigantisch veel op de galaxy note 2? Alleen dan 0,5inch kleinere scherm?

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:09

Het design van de S4 is wat mooier ook al scheelt het niet veel.

De zijkant is mooier, gewoon recht ipv een boog. En de hoeken zijn ook minder rond. Qua uiterlijk wel een vooruitgang tot de S3.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 16:05
Ik ben wel enthousiast over het toestel. Ik heb zelf de S1 gehad en heb nu de S2. Ik twijfel op dit moment nog tussen de S3 of S4. Mijn grootste zorg was dat de S4 weer groter zou worden als zijn voorganger. Bleek gelukkig niet het geval, zelfs iets dunner en lichter.

In mijn ogen is het een hele mooie strak ogend telefoon, die net iets 'volwassener' oogt dan de S3. Minder glimmend plastic, maar meer een zakelijk rustig design. Verder denk ik dat mensen te hoge verwachtingen hebben. Smartphones zullen de komende jaren allemaal rechthoekige blokjes zijn met groten deels scherm en enkele knopjes eromheen. Daabij is de S3 is net 1 jaar oud, iets totaal spectaculairs nieuws komt er natuurlijk niet. Slechts een verdere door ontwikkeling, wat prima is. Smartphones kunnen op dit moment al heel erg veel.

Dingen die aan de S4 voor mij eruit springen:

+formaat, niet groter, wel meer display
+nog steeds (een verder verbeterd) AMOLED scherm
+meer zakelijk design
+draadloos laden
+software verder ontwikkeld (al niet allemaal even nuttig tbo)
+alle hardware weer een tandje beter
+nuttige accessoires (zie hieronder)

-prijs, 500 euro moet eigenlijk wel de max zijn voor een topmodel.

Accessoires:

Draadloos laden kan wel dus, zij het tegen waarschijnlijk een meerprijs.

Ook vind ik een aantal andere accessoires ook wel interessant, bijv S band of Hart Rate Monitor voor tijdens het sporten.

Ontspan.

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Alles leuk en aardig m.b.t. de Experia Z maar de enige die op kan boksen tegen de S4 is de One.

En de tendens gaat ben ik bang idd worden dat de S3 gebruikers idd een ronde over zullen slaan.

Overigens vind ik het uiterlijk toch best meevallen. De zijkanten zijn ook een stuk mooier dan die van de S3 (lopen schuiner weg) en zo naast elkaar is de S4 wel degelijk een stuk strakker:

[Voor 63% gewijzigd door Sirius op 15-03-2013 21:53]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• Golf2vr6
  • Laatst online: 24-05 19:07
Anoniem: 500566 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:52:
Vind het wel allemaal best, je kan niet alles hebben, als je een verwisselbare accu wil moet je wel een verwijderbare achterklep hebben, en dat gaat een beetje moeilijk met aluminium...Samsung heeft altijd een verwisselbare accu gehad en dat willen ze denk ik zo houden, als de s4 een unibody had zou weer iedereen zeuren dat samsung weer dingen kopieerde van andere merken, en zo blijft het maar doorgaan, mensen hebben altijd wel iets om te klagen....
Als je dat het belangrijkste vind is er weinig keus ja.

Volgens mij komt de S4 tijdens de introductie weer met een gratis SD kaartje....64GB!!!

[Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-03-2013 17:03]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05

SjoerdV nl

Be the change.

Eerste prijs van Nederland?

• Golf2vr6

http://androidcommunity.c...enchmark-scores-20130318/

[Voor 24% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-03-2013 23:26]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:17
Saven schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:39:
Die zwarte ziet er maar raar uit, alsof de echte cover aan de voorkant eraf is getrokken, en er nog lijmresten achter zijn gebleven.

althans zo ziet het eruit op de foto's :P

http://cdn.gsmarena.com/v...ew/phone/gsmarena_020.jpg
Ik heb het idee dat Samsung met het patroon in het plastic een beetje een carbonvezel-look heeft willen bereiken. Iets wat jammer genoeg behoorlijk mislukt is.

Zo ziet echt carbon er uit:

Het toestel mag dan wel snel zijn, maar het huis ziet er zo enorm goedkoop uit.....

[Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2013 20:52]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bullet NL
foekebooij schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:52:
Zou best kunnen dat er alleen zo raar uitziet door de flits die is gebruikt en dat het onder normale omstandigheden er best goed uitziet. (net zo als bij nezus 4, valt alleen op onder bepaalde hoeken / omstandigheden)
Speciaal voor jou een foto van de achter kant in een andere hoek

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 23:24
Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:51:
[...]

Ik heb het idee dat Samsung met het patroon in het plastic een beetje een carbonvezel-look heeft willen bereiken. Iets wat jammer genoeg behoorlijk mislukt is.

Zo ziet echt carbon er uit:

[afbeelding]

Het toestel mag dan wel snel zijn, maar het huis ziet er zo enorm goedkoop uit.....
Lijkt me niet, het is vrij duidelijk een diamantjes patroon en dat is dus ook wat ze hoopten te bereiken:

Alleen in low-res foto's heeft het dat koolstofvezel effect. Je zou bijna zeggen dat het verwijst naar de vernieuwde PenTile layout.

't is nog steeds enorm kitsch, natuurlijk.

[Voor 4% gewijzigd door M-en-M op 19-03-2013 21:16]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Op deze foto's ziet het er anders prima uit. Eerst maar eens zelf in de handen houden voordat het uiteindelijke oordeel volgt. ;)

Ik heb de nieuwe Nokia Lumia en Sony Xperia in handen gehad en dat plastic voelde een heel stuk goedkoper aan dan de Samsung telefoons. Scherpe randen, hoekig, niet lekker in de hand liggen etc. Genoeg ergonomische nadelen te noemen.

[Voor 61% gewijzigd door sjaool op 19-03-2013 21:21]

"When you grow up your heart dies"

• Golf2vr6
Sirius schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:14:
Klopt ook! M'n witte S2 vind ik nog steeds een plaatje, op die chrome rand na. Het scheelt bij de S4 al dat de ruimtes om het scherm heen smaller zijn geworden, vooral ook aan de boven- en onderzijde.

Nu ben ik toch wel benieuwd geworden naar de zwarte S4. De cameraflits vertekent het beeld iig wel.
Uit de tweakers review/hands-on:

Het grootste verschil in ontwerp is het patroontje. Er zitten een soort vakjes in de behuizing, die als je het toestel beweegt te zien zijn. Soms lijkt de behuizing egaal, maar dan ineens zijn de vakjes weer zichtbaar. Het lijkt eigenlijk best wel op het patroon in de Nexus 4 en LG Optimus G en is dus een ontwerpelement dat zichtbaar is afgekeken van de concurrent.

• Golf2vr6
Wat de ....was Samsung hier denkende?

• Golf2vr6
De S4 mini komt er ook aan:

Oftewel de S2 in een klein S4 jasje....

the Galaxy S4 mini allegedly won't pack a monster of a CPU, but rather a 1.6GHz dual-core CPU and a 4.3" Super AMOLED display of qHD resolution (960x540 pixels, 256ppi).

• Golf2vr6
mytheory schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:07:
Ik hoor verschillende mensen hier klagen over de lease constructies die Hi en nu ook KPN gebruiken. Wat is eigenlijk het probleem? Dat je je toestel moet inleveren en dat je die voor een klein bedrag moet overkopen. Mij lijkt het wel een goeie constructie, hij is verzekerd en als hij kapot gaat krijg je binnen 4 uur een nieuwe. En ik hoef echt niet alle smartphones te houden, wat moet ik er nog mee.
Lees even de voorwaarden op de sites, dan zul je zien dat het niet zo rooskleurig is als jij nu stelt.

Deze is ook apart. Je betaald al flink voor die smartcare en dan heb je ook nog een best hoog eigen risico...

Hi komt met leasetoestellen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 06-04-2013 14:58]

Anoniem: 459893

mytheory schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:48:
Er komen voor de S4 gigantisch veel accessoires op de markt.
Eentje die ik zeker ga overwegen is de S View Cover.

Hier een review op GSMArena:
http://blog.gsmarena.com/...w-cover-accessory-review/
De flip covers zijn al verkrijgbaar:
http://www.mobilefun.nl/3.../hoesjes.htm?fabrikant=53

Niet zo vet als de S View Cover maar ik vind €50 voor een hoesje wel veel. Dan toch liever deze O-)

mytheory schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:22:
[...]
maar de eerste klappen moet hij toch op kunnen vangen.
Vallen op een hoekje als deze en de telefoon zal zeer zeker zichtbare/hevige schade hebben...

Nickname does not reflect reality

IJburger schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:57:
Ik had nog wel een vraagje over die extra features als Smart scrolling/ Gestures/view: die zijn, hoop ik, wel uit te schakelen toch? Die zitten dus niet in de weg?
:)

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 23:17
staat hier ook al in de kpn xl winkel Rijswijk (demo model)

[Voor 38% gewijzigd door Julius op 25-04-2013 13:59]

• Bullet NL
foekebooij schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:43:
Ondertussen had ik wel een review van Tweakers.net verwacht en gehoopt over de S4. Besteproduct en hardware info hebben de S4 al in huis en het een en ander op de site staan.
Tweakers heeft hem ook al in huis...... Maar een goede review schrijven duurt even ;)

https://twitter.com/zeefN...ontent=326691712334446592

Het schrijven van een goede review heeft natuurlijk even tijd nodig, het opsommen van wat specs en mogelijkheden kan iedereen. Arnoud Wokke wil hem echt testen, dus een paar dagen gebruiken, verschillende functies echt gebruiken, een beetje op de manier hoe een toestel gebruikt wordt. Alleen dan kan je een goed oordeel geven over zaken als batterij gebruik e.d.

• Runx
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-04 01:59
en hij is er whooeee

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 22:13
Sinds gisteren mijn Galaxy S IV in bezit (uit Rotterdam.. (Ja, met die http://www.waagroep.nl/images/youtube_icon.jpg lange wachtrij...) :)

Prachtig ding en erg tevreden over. Nu komt stap 2: Het beste betaalbare hoesje. Aangezien er geen accessoires topic is vraag ik het hier graag even: Wie is er al mee bezig/heeft zijn hoesje al besteld?

Ben zelf Spigen tegen gekomen en vindt hun hoesjes er erg gaaf uitzien. Ik neig op dit moment naar de Galaxy S4 Case Neo Hybrid. Ik vindt de Samsung hoesjes niet voldoende bescherming bieden, maar wil ook geen 'tank' (otterbox) om mijn telefoon heen.

Wat vinden jullie van bovenstaande, en hebben jullie misschien betere alternatieven? :)

Tevens: Ik heb helaas de pre-registratie misgelopen. Mocht er iemand nog een code van http://www.onzetroonopvolger.nl over hebben, en mij ook een 64-gb kaartje gunnen, zou die persoon mij dan een PM willen sturen? :) Alvast duizend maal dank :D

Edit: Dankjewel takkie.com voor je code :) Mocht iemand er nog ééntje overhebben, dan maakt die persoon ook mijn vriendin heel erg blij ;)

[Voor 25% gewijzigd door Torrentus op 28-04-2013 15:27]

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-05 23:47

Sua

lichtelijk nieuw

Nou, ik heb iets vreemds. Bij volledig zwart beeld lijken de rode pixels aan te blijven.

Het valt niet heel erg op overdag, maar in het donker wel.

[Voor 168% gewijzigd door Sua op 29-04-2013 03:51]

hoi

Anoniem: 249454

Sinds zaterdag de S4 in huis en tot nu toe dik tevreden wat betreft prestaties en mogelijkheden, maar ik merkte iets vreemds op aan het beeldscherm. Zelf kom ik van een iPhone 4 af die ik dik 2 jaar veelvuldig heb gebruikt. Natuurlijk is een Amoled-scherm andere koek dan het LCD-scherm van de iPhone, maar toch viel mij iets op wat volgens mij niet hoort.

Op mijn exemplaar is de onderkant van het scherm iets te blauw/magenta-achtig. Dit loopt langzaam over in een meer normale kleurtoon, op ongeveer 1,5-2cm vanaf de onderkant van het scherm. Het valt niet op bij felgekleurde achtergronden zoals op het home- of app screen, maar des te meer bij egaal grijze of witte achtergronden. Dan is zeg maar het grijs onderin meer magenta dan bovenin, waar het normaal grijs is...

Foto, gemaakt met een iPhone. Hier is het redelijk goed op te zien, al lijkt het scherm hier roze i.v.m. de witbalans op de iPhone. In werkelijkheid is het gewoon grijs, met dus een licht blauw/magenta-verloop van onderaan het scherm:

Dit stoort me behoorlijk. Eerst dacht ik dat dit aan de achtergronden lag en zo hoorde, maar het viel pas echt goed op in applicaties als Gmail en Dropbox, of in de browser op een overwegend witte pagina.

Heb nog geen kans gezien mijn exemplaar te vergelijken met eentje in de winkel, maar ik vraag me toch af of dit niet 'normaal' is. Zo nee, dan ga ik er zeker mee terug. Valt gewoon onder garantie, neem ik aan... Zo ja, dan is dit echt wel een teleurstelling :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
heutsm schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:28:
[...]
Op die site staat de prijs toch vermeld in dollars, of hebben we het over iets anders? Dat is incl. verzendkosten en tegen huidige koers dus 25 euro.
Als ik zo'n cover wil bestellen zijn dit de beschikbare verzendopties:

Ik wacht dus ook nog even met orderen :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Op mijn S2 kon ik een achtergrond voor het startscherm instellen en dan kon je kiezen om m mee te laten scrollen of om m vast te zetten. Zie:

Hoe doe ik dat met een S4? Kan het nergens vinden....

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 371044

stefve1 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:47:
Ik heb hier nog een code liggen voor ene gratis SD kaartje, maar waar ergens kan ik deze inruilen? Op de promotions site van samsung kan ik niets terugvinden dus ik vrees dat ik te laat ben?

EDIT: nvm ik zat op de belgische site, op de nederlandse staat het wel
Die geheugenkaart is toch een SD kaart, en geen micro SD kaart?
Want ze hebben deze geadverteerd:

En hun Micro SD kaart ziet er zo uit:

Of zie ik dit nou verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbinh0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 21:48
Heej Tweakers / Galaxy S4 fanaten.

Ik heb nu de galaxy S4 een week in mijn bezit en ik vindt het echt een aanrader!
Desondanks heb ik een paar issues en ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die dat voor mij wellicht kunnen ophelderen.
1) Auto Unlock Zone. (schermvergrendeling wordt uitgezet in bepaalde wifi-netwerken) Deze optie kan ik niet vinden in mijn S4, ik neem aan dat ik niet de enige ben maar waarom?? leek me nu juist zo handig! :P
2) 360 Photo. een foto-mode die overal in de reviews op internet te vinden is ontbreekt volledig bij mij.
3) anti-tril instellingen (onder andere) van de camera en camcorder resetten zichzelf...
4) Sluitergeluid!!! ik weet het, je kan het niet uitzetten omdat het verplicht is, maar het blijft ****ing annoying. Ik maak tijdens college's graag foto's van berekeningen op 't bord en met dit geintje stond ik ff raar te kijken... :'(
5) Toetsenbord: bij diverse reviews vindt ik dit toetsenbord:
De looks van mijn toetsenbord zijn zowat t zelfde maar alle speciale karakters ("?", "!", "(", etc.) kan ik alleen via symbolen bereiken (niet door een knop lang ingedrukt te houden) en ik kan geen instelling vinden om het toetsenbord te krijgen zoals in het plaatje...

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en vice versa. (ik heb wel 't idee dat ik de rest van het toestel aardig onder de knie heb!)

Ow, en een P.s.: samsung heeft nergens aangegeven dat het om een micro-sd kaartje gaat, dus technisch gezien kunnen ze ons nog steeds naaien door een full-size SD-kaart cadeau te geven. Al hoop ik natuurlijk wel dat het gewoon micro is :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheMandroid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2020
mytheory schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:17:
[...]

Bij mij toch echt wel, ook als je hem op stil zet.
En als je naar instellingen > geluid > volume gaat?
Ik heb daar alles op 0 staan.

@mytheory, zou best kunnen, heb hem in Duitsland gekocht, geen idee of 't daaraan ligt.

Edit:

[Voor 9% gewijzigd door TheMandroid op 06-05-2013 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!
IJburger schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:46:
DeeSung, games op de SD-kaart? Ik dacht dat dat niet mogelijk was. Hoe doe je dat dan?
Over het algemeen kan je bij een app/game aangeven of je deze op de telefoon dan wel SD-card wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:58
Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:35:
[...]

Ik had hem... maar daar zat al kras op voor gebruik. Vandaag omwisselen en dan kan ik hem echt gaan testen.. zal later aankomende week mijn ervaring delen..
Bedankt, ben erg benieuwd want in youtube filmpjes ziet het er wel extreem uit hoever die ''open'' blijft. had verwacht dat die gewoon plat op het scherm lag maar als er zoveel ruimte tussen zit zou ik het amper een case noemen :S

Hier een voorbeeldje

[Voor 27% gewijzigd door 13art op 10-05-2013 13:07]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 21:30

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Even snel mij bevindingen, ik kom van SGS2, dus ik heb een generatie overgeslagen. Op zich er was niets aan de hand met SGS2 maar na 2 jaar wil je toch een andere telefoon.

Voor wat ik gebruik is het misschien wat overdreven, ik bel bijna nooit met mijn eigen telefoon, daarvoor heb ik mijn werk telefoon wat ik ook privé mag gebruiken.

Ik gebruik mijn eigen telefoon voor eigen mail, werk mail, sociaal media, whatsapp, tweakers app en misschien een youtube filmpje per dag. Ik lees ongeveer 60 mails waarvan ik 20 terug beantwoord. Ik zie veel mensen problemen hebben met batterij gebruik, ik ben zelf echt tevreden, ik heb vandaag 2 en halve dag gehaald, dit was op SGS2 toch vele malen minder vooral na 2 jaar was het zo een 19 uur per dag.
Ik heb ook geen last van lag enz. Ik ben een blije klant :)

@iexip66, Ik heb Vodafone en ik denk dat het niet veel uitmaakt met batterij gebruik.

Hier een screenshotje van mijn batterij gebruik en standaard instellingen:

Grootste gebruiker:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 06:17
Nog 12 procent over... Maar wilde het toch graag met jullie delen.

En dan heeft de Email applicatie (Exchange) mijn telefoon nog 3 uur en 21 minuten wakker gehouden.

Uiteraard ben ik momenteel aan het onderzoeken wat hier de oorzaak van is, maar jullie kunnen je wel voorstellen dat ik nog veel langer met de telefoon kan doen als dit niet het geval is.

Dus erg tevreden, net als mijn voorganger. Ik moet wel toegeven dat:
- Ik Greenify heb draaien (werkt alleen bij non-system apps)
- Ik veel applicaties heb bevroren (TitaniumBackup)

Als je batterij problemen hebt, raad ik aan om de volgende apps te gebruiken om de oorzaak inzichtelijk te maken:
- BetterBetteryStats (gratis op XDA, betaald op Play Store)
- WakeLock Detector (gratis op Play Store)

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:14:
Is er iemand hier die een vodafone branded toestel heeft met vodafone simkaart erin ook? :-) (branded herken je aan vodafone apps erop...)

Zo ja? Vertel dan aub welke keuze mogelijkheden je hebt onder instellingen, (tabje verbindingen) -> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus

Dat helpt om de puzzel compleet te maken :-) (zie ook discussie in het roosten en custom rom's topic)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 20:37
Jawel dat wil ik wel zeggen :)

set-up
- synology nas + dsaudio app voor android
- versterker met daaraan een apple airport
- S4

Ik kan in de app kiezen welk apparaat het moet afspelen.

[Voor 4% gewijzigd door jwakie op 12-05-2013 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 500566

WTM schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Als je navigeert met Google Maps dan moet hij de kaartgegevens downloaden, dus vandaar dat je internet nodig hebt. Sygic heeft kaarten bij zijn programma die dus al op je telefoon staan en niet gedownload moeten worden, daarom heeft die alleen GPS nodig.

Stofophoping: onder het glas? of op het glas? Op een zwart toestel op het glas zie je het wel eerder maar valt mee allemaal.
Ahhaaa bedankt voor de uitleg.....dat stofophoping het is zegmaar tussen het glas aan de voorkant en het chromen randje...vooral aan het bovenkant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 23:20
Hier een screenshot van het toestel. Dus als er mensen zijn die vragen hebben hoor ik het graag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yasin76
There you go

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yasin76

een paar benchmarks voor de geinteresseerden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yasin76

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 16:15
Anteros schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:01:
galaxy s4 Google edition komt op 26 juni. Gericht was dus waar. Nu hopen dat xda het mogelijk gaat maken om deze rom op onze telefoons te kunnen draaien. Komen leuke tijden aan.
Ik denk van wel, het is de i9505 die in Nederland wordt verkocht (althans, ik neem het aan i.v.m. de LTE support).

Vraag me alleen af hoe alle sensors etc. dan benut gaan worden? Gaat Google hier zelf apps etc. voor ontwikkelen of zitten bijv. de temperatuur en de sensors voor de oog detectie/gestures er voor niets in?

[Voor 28% gewijzigd door J0ey op 15-05-2013 19:48]

Anoniem: 26283

Beste mensen, heb mijn S4 nu twee dagen en het valt me nu op dat ik over de gehele lengte van de telefoon helemaal links een groene lijn door het scherm heb lopen.
Net of het scherm teveel naar rechts is geplaatst, of dat een hele rij pixels dood is.

Heb geprobeerd het op camera vast te leggen.

Heeft iemand dit al meegemaakt?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 04:51
LOL, iemand al opgevallen dat die beam zichtbaar is? :D

Prachtig toestel trouwens, maar wel even wennen! :9

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 21:31
*knip*

Ik heb recent een Samsung Galaxy S4 gekocht.

Het toestel werkt prima maar ik heb een imperfectie in het scherm glas gevonden.
Zo te zien op de foto zie je 2 vlekjes en een soort van kronkeltje.

Foto van scherm:

Als ik goed poets dan gaan deze weg maar zodra ik er een keer met een vinger overheen ga zijn ze direct weer terug.

Ik heb geen idee of ik dit op een of andere manier kan schoonpoetsen of dat er misschien iets aan de hand is met het glas. Misschien moet ik een of ander gek goedje kopen waarmee ik het permanent kan wegpoetsen.

*knip* Ik verzoek je even in te lezen in het algemeen beleid betreffende de forum gebruiken, zie ook Het algemeen beleid #groeten

[Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 22-05-2013 22:46]

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Koldur schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:04:
[...]

Als je even leest wat het probleem is, ze moeten juist WEP gebruiken, waardoor het G only wordt. Dus ja, het is WEP in dit geval.
Zo kan het toch ook?

[Voor 3% gewijzigd door 330d op 25-05-2013 12:00]

• Tiduz
dat kan de dlink bij mij niet ?, kijken of ik hem nu zo aan de praat kan houden:

ik hoop iig dat het ooit opgelost word. oke je kan op g gewoon internetten enzo maar je zit wel in 2013, het is een beetje zot vind je niet.

ik las ook dat mensen zeggen dat die met AES het goed doet, bij mij is het juist met TKIP dat die niet wegvalt. in principe zou die nu op N moeten zitten volgens mij maar de speed is maar 16mbits.

[Voor 26% gewijzigd door Tiduz op 25-05-2013 12:22]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 22:08
Krasloos schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:31:
Even een vraagje m.b.t. de camera.. Als ik een foto schiet maakt de telefoon een geluidje. Dit doet hij ook als mijn telefoon helemaal op stil staat. Hoe krijg ik het geluid uit?
Als je root heb kan je ook dit doen: link.

Voordeel hiervan is dat je een menu krijgt waarin je het camerageluid (shutter sound) desgewenst aan
of uit kan zetten.

[Voor 9% gewijzigd door Megapaul op 26-05-2013 11:10]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W84
Hmmm, vaag! :/ Het viel me net pas op en het ziet er bij mij zo uit:

/Edit: Als ik er overheen wrijf/druk is het weg, dus het glas komt steeds lichtjes naar boven en ik heb het idee dat het door de pocket case komt aangezien die vrij strak zit en blijkbaar de zijkanten naar binnen drukt.

[Voor 39% gewijzigd door W84 op 26-05-2013 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W84
Even over het probleem met de USB-kabels... dit is dus het hele euvel:

Links een normale USB-kabel en rechts van Samsung. Do the math! :+

• Tiduz
W84 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:13:
Even over het probleem met de USB-kabels... dit is dus het hele euvel:
[afbeelding]

Links een normale USB-kabel en rechts van Samsung. Do the math! :+
je hebt de andere op de kop beste jongen, dat stukje aan de onderkant bij de samsung kabel steekt bij mij niet uit ofzo, is flush. dus dan zou dat toch niet veel moeten uitmaken?

Logitech USB kabel die ik bij mijn touchpad kreeg werkt gewoon, USB OTG adapter = no go dit zijn mijn kabels, en de linker werkt alleen als ik hem stukje omhoog buig lichtjes terwijl die in telefoon zit, zo snel ik loslaat = verbinding verbroken.

[Voor 15% gewijzigd door Tiduz op 29-05-2013 06:48]

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 20:01
Anoniem: 337854 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:59:
Wat me trouwens ECHT tegenvalt is dat je niet net als bij de iphone,
je whatsapp notificaties op je lockscreen te zien kan krijgen..

Je kan wel binnen whatsapp een of andere popup aan zetten, maar dit is niet zoals op de iphone een notificatie dropdown balk met al je berichten.. jammer :(
Ja inderdaad vind het ook erg jammer bij bijv Windows Phone was dit ook netjes geregeld hoop dat het in de toekomst er ook zo mag uitzien op de andriod:

• Anoniem: 515502
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
RawChild schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:42:
Zijn er hier ook bezitters die in het bel menu de optie contact (rechts bovenaan) veel te ver naar rechts hebben staan? Het woord past er bij mij net niet op, valt een stukje van de t weg...echt slecht.
Past hier prima :)

• Anoniem: 515502
  • Niet online
Zeemon123 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:46:
[...]
Ook kan je met Dropbox of Google+ in de volle glorie je foto's back-uppen!
En/of WhatsApp+ installeren en aanvinken dat je wilt versturen in het originele formaat :)

Zet dat zelf altijd uit aangezien het geen feest is om elke keer megabytes te moeten versturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 15-12-2022
mytheory schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:55:
Begrijp ik het goed dat je S4 nu niets meer doet? Heb je de usb wel op de juiste stand gedraaid, HTC en Samsung zijn de USB poorten precies omgekeerd, daar moest ik na mijn HTC Desire HD ook opletten.
Ja helaas wel, USB poort stond op de juist stand. Bij booten zie ik nu ook in een donkerdere kamer dan voorheen een groene lijn waarschijnlijk is dit op het moment dat het Samsung logo verschijnt:

Ach ja, ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:52
Sinds vandaag een Galaxy S4 in mijn bezit na eerder een HTC One te hebben gehad. Ziet er netjes uit en alles werkt erg smooth. KPN 4g netwerk is ook super te noemen i.c.m. met dit toestel. Met mijn 25Mb/s verbinding bij KPN haalde ik net toch dit mooi resultaat in een industriegebied bij Heerhugowaard:

Tot heden dus zeer tevreden met het toestel en zal binnenkort ook een review gaan maken. :)

PVOutput | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ik de ts van het Xperia Z rooten topic lees heb ik last van een vage bug in Chrome. Ik zie of een zwarte achtergrond of rare strepen. Zie:[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's. Als ik switch naar landscape dan doet hij het wel goed. Totdat de pagina helemaal geladen is ziet hij er gewoon goed uit. In Firefox, de stock browser en opera heb ik nergens last van... De zwarte achtergrond / strepen vinden alleen in het bericht deel plaats en na de ts is er niets aan de hand. Oh ja de plaatjes zijn dan nog wel gewoon zichtbaar. Een browser reset bood geen soelaas, updates verwijderen van Chrome ook niet. In portrait doet hij het een seconde goed, daarna krijg ik vaag beeld.

Andere TSsen doen het goed en ik heb nergens buiten deze TS (en misschien nog 1) last van problemen gehad tot nu toe. Is dit hardware?
Een vriend van me had nergens last van met zijn Xperia Z...

Edit: Voor zover ik kan zien heeft het te maken met de brightness. Asl ik de brightness flink omhoog schroef is er bijna geen probleem te zien.. Scherm tint auto-aanpassen uit en er zijn weer meer problemen. Als de pagina eenmaal redelijk is gerendered blijft hij wel zo staan, ondanks dat ik de brightness verander.

Edit 2: ik heb mijn HTC Desire weer even opgestart en een JB rom geïnstalleerd zodat ik Chrome kon testen. Ik heb daar exact het zelfde probleem dus er is gelukkig niets aan de hand, pfffjoew.

[Voor 78% gewijzigd door Cobiwan op 04-06-2013 13:10]

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020
Heeft iemand een idee waarom ik twee keer hetzelfde album in de muziekspeler heb staan?
Alle nummers staan bij de bovenste en één los nummer bij het album daarom (Really the best). Uiteraard zijn alle tags hetzelfde...

edit: al gevonden, de albumartiest was anders.

[Voor 8% gewijzigd door Repeat op 05-06-2013 16:00]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• TheMandroid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2020
Vandaag melding gekregen van nieuwe update :)
Paar kleine dingen zijn me opgevallen, zoals een nieuw icoontje bij instellingen.
En het is alsof de browser iets sneller is geworden.
En het smearing effect is verdwenen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:21
Ben aan het wachten op reviews van de S4 Active. Ben vooral benieuwd naar de accuduur. De active gebruikt een LCD i.p.v. AMOLED. Misschien iets langere accutijd, niet ?

Phonearena hands-on
http://www.phonearena.com...4-Active-hands-on_id43790

Phonearena preview
http://www.phonearena.com...-S4-Active-Preview_id3333

Is in het zwart, oranje en blauw verkrijgbaar.

Hier zie je de cover eraf:
http://i-cdn.phonearena.c...sung-Galaxy-S4-Active.jpg

[Voor 58% gewijzigd door abusimbal op 16-06-2013 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 27-05 09:40
Tijdens mijn heenreis op vakantie gebeurde helaas het volgende. Ik zat in de trein en mijn S4 viel tussen de stoel door op de grond (ongeveer 0.5m hoog). Sindsdien zitten er twee scheuren in de bovenste laag van het scherm :(. Ik ga morgen eens naar de Hi store om te kijken wat zij hier van vinden. Ik vind eigenlijk dat dit gewoon binnen de garantie hoort te vallen en dat een telefoon een dergelijke val makkelijk aan moet kunnen. (Al mijn vorige telefoons hebben honderden keren zulke val overleeft). Hopelijk zijn zij het er mee eens en vervangen ze de laag of t scherm.
Ik vind het niet heel storend maar gezien ik van plan was om nog 1 jaar en 11 maanden met deze telefoon te doen wil ik het graag opgelost zien. Daarnaast vind ik het schokkend dat deze telefoon zo weinig kan hebben en wil ik iedereen waarschuwen!
Ik ga in ieder geval wel een screenprotector en case bestellen...
Pics:

• W84
Batterij is meer dan prima! :)

Alleen gaat er bij mij ook in de nacht soms veel af. In het begin amper een paar % en nu vrij veel. Ik denk zelf dat het met auto syncs te maken heeft van mail en andere accounts aangezien ik wifi 's nachts aan laat staan...
Franco10 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 02:10:
Volgens mij kan het niet zoals eerdere toestellen met een code uitgeschakeld worden..
Met deze app sowieso.

renskoenraadt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:21:
Wie herkent dit en wie weet hoe er iets aan gedaan kan worden?
Wat je sowieso als eerste kan proberen is de mate van animaties beperken dan wel uitzetten:

De vertragingen/lag zullen dan niet geheel weg zijn maar het zal i.i..g. stukken sneller aanvoelen allemaal :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacod
  • Laatst online: 06:45
In mijn gebied is er geen 4G beschikbaar, maar mijn provider ondersteund het wel. (Hi) Ik kan wel de keuze maken uit LTE/3G. Ik heb geen 4G abo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-07-2022

Deze keuzes heb ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is toestelrelated dan, Sony's laten het bijvoorbeeld wel zien (icm Vodafone):

Jelle Mees schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:13:
Sorry. Die problemen die jij beschrijft heb ik niet (meer). Hoe snel ik ook scroll in apps met een zwarte achtergrond, geen vreemde waas. De samsung menu, de instellingen van Llama, volledig zwart, vroeger wazig en nu niet meer.
Dat is mooi, echter geheel onmogelijk. Maar wel fijn dat het (optisch) weg is toch :)
pappaleone schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:26:
Ik vindt het ook strange. ik draai nu al vanaf de eerste versie V3,0 tot heden en heb nog geen update gezien van de camera. Probeer het maar via OTA en je krijgt de melding zoals hierboven beschreven.
Camera update hier ook gehad, bij het flashen van Omega (MEA). Verraste mij ook hoor, got to admit :P

Had waarschijnlijk gewoon een oudere versie dan jullie, dat dat nodig was. Staat nu deze op (ook 2.0):

[Voor 49% gewijzigd door Brad Pitt op 03-07-2013 15:25. Reden: Plaatje toegevoegd]

Chris Smoove schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:25:
Heeft iemand ook een port_bak file in het geheugen?
Nope.

[Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 04-07-2013 11:31]

• W84
Nou, een tripje Londen heeft de S4 perfect overleeft en er kleven maar slechts 3 nadelen aan dit toestel:
-display is in zonlicht lastig tot zeer lastig te zien
-geen fysieke cameraknop
-foto's maken met minder licht of in het donker

En met dit laatst bedoel ik vooral de ruis, zoals hier:

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Jij hebt een rom.. Ik heb de gewone firmware.. Niet dat ik weet of het daar aan ligt.

Edit: Jij mist wakeup command, dus ligt denk ik toch aan je rom...

[Voor 73% gewijzigd door Chris Smoove op 06-07-2013 22:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 10:03
Spigen SGP Neo Hybrid (zilver) binnen voor mijn zwarte S4. Ziet er goed uit en sluit mooi aan. Was echter nog mooier geweest als de rand van metaal was geweest (is nu plastic).

[Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 07-07-2013 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04 07:45
Ik heb de S4 nu sinds de release en bevalt heel goed alleen werkt soms de vensters knop in de browser niet. Misschien een bug? Anyway ik zag opeens dat mijn s4 175mb op de achtergrond heeft weg gesnoept dit geeft helaas weer een flinke deuk in mijn 1gb data bundel. Nou heb ik een blox erbij genomen met 3 gig bundel. Alleen blijkt nu dat die pas in de nieuwe maand in gaat wat nergens staat vermeld.. nu dreigen de buiten bundel kosten weer... en heb ik geen zin in na een rekening van 180 euro. Iemand een idee waarom de s4 zomaar 175mb op de achtergrond naar binnen trekt?

Barock schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:53:
Er valt niks te tikken.... gebied is grijs, niks geen logo.
Gebied is grijs inderdaad, echter gewoon op klikken. Zó moeilijk kan het niet zijn toch!?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 12:27
Vandaag draadloos laden toegevoegd aan mijn S4.
Qi ontvanger past in standaard S4 deksel

Vond het altijd overbodig, maar het is echt briljant:
geen gezeur met kabels (zwakke micro-USB plug);
laden via Qi en audio via BT
temperatuur van batterij wordt tijdens laden op max 45 graden gehouden

Carkit is een tijdelijke oplossing, gemaakt met gesloopte onderdelen van mijn N97.
Werkt ook super.

[Voor 27% gewijzigd door emmerx op 11-07-2013 00:13]

Draadloos laden op onze Zon

Anoniem: 300491 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:08:
hoe kan ik mijn email zo instellen dat hij van 23:00 t/m 07:00 geen berichten binnenhaald
Mail app openen, Instellingen, klik op je aangemaakte account (niet Algemene instellingen), Synchronisatieschema.

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 09:44
Brad Pitt schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:30:
Dit is niet waar. De achtergrond bij Instellingen is nu gewoon donkergrijs i.p.v. zwart en zodoende wordt de trage ramp-up tijd van zwart naar een kleur van het Amoled scherm ontzien. Apps met een geheel zwarte achtergrond zullen alsnog smearing hebben, al beweren anderen weer van niet. Da's dus geen "fix" imho.

Ik vind het wel HEEL donkergrijs, zeker als de brightness op je toestel niet zo hoog staat.
Dit is voor mij zwart.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 22:54
bsmpower schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:37:
Ik heb een raar probleem met internet. Als ik naar bed ga dan zet ik zowel wifi als mobiele gegevens uit. Echter krijg ik toch data binnen 's nachts, en zoals het er nu op lijkt alleen van whatsapp. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit voorkomen?
misschien dat je de rechten van whatsapp eens goed na moet kijken... whatsapp kan namelijk zelf wifi schakelen. (kijk maar eens bij de rechten die whatsapp vraagt bij installatie)

edit: link plaatje aangepast.

[Voor 14% gewijzigd door reyals op 16-07-2013 11:05]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Anoniem: 192811 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:10:
Ik weet dat WA veel rechten heeft, maar dat hij wifi aan kan zetten geloof ik niets van.
Denk ik eerlijk gezegd ook. Volgens mij staat er dat Whatsapp ZICHZELF van Wifi kan de/connecten.

[Edit] Hmmm, er staat bij de machtigingen wel letterlijk "Wi-Fi staat wijzigen", met als uitleg:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-07-16-11-15-22_kcwsgs42013-07-16_11-15-33s.png
PS; plaatje is nog onleesbaar.
Ff F5 dan want werkt prima :P

[Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2013 11:17]

• W84
Haha, het word steeds gekker met die lockscreen van mij. Eerst het lichteffect die niet meer werkt en nu opeens een mini slotje. 8)7 Dat toestel van mij pest me gewoon en wil verstoppertje spelen of zo. :+

• W84
Nou zeg! :+

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

The Wizard

Moderator Mobile
alwaysleft schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Alleen voor de Google edition...
De Google Edition is gelijk aan de i9505. Je kunt hem gewoon overheen flashen. Hij loopt hier als een zonnetje.

M-ThijZ schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:48:
[...]

Is de officiële 4.2.2 versie ook stabiel te gebruiken?

Nu heb ik een Galaxy S3 met CyanogenMod-10.1. Het werkt nooit 100%, het is een stuk beter dan TouchWiz, maar het blijft wel geklooi.

Kan ik een Galaxy S4 uit de winkel halen, met de ROM installeren en genieten van "Android, zoals Google het bedoelt heeft?". Of blijf je updates uit XDA halen?
Ja, die loopt ook stabiel. Ik heb hem nooit gebruikt, maar volg het topic op XDA. Het enige probleem met de GE versies is dat de SIM code uitgeschakeld moet worden. Dat is een bug. Zeer waarschijnlijk is dat opgelost wanneer de officiele versie gereleased wordt.

Je zal eerst op de updates van XDA af moeten halen. Ik vermoed dat in de officiele versie wel de OTA mogelijkheid erin zit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Cobiwan
  • Niet online
Sj44k13 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:12:
Volgens mij is mijn media storage traag geworden of zo. Als ik eerst een afbeelding opsloeg via Chrome kon ik deze meteen delen via de galerij. Nu opent hij de foto wel, maar kan ik er niets mee. Ook via de galerij app (als ik hem los open) duurt het een paar minuten voor de download map wordt geupdatet. Ik heb al een keer mediaopslag en galerij gewist, maar dat helpt niet. Ook kon ik normaal meteen delen drukken bij een gedownloade afbeelding... Dat lukt nu ook niet.

Iemand die dit probleem ook heeft?

Volgens mij is het Chrome, want met de stock browser lukt het wel.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Bij firefox heb ik het zelfde. Je slaat de afbeelding op, klikt op de gedownloade afbeelding, maar kan deze niet direct delen... Hij opent hem wel in de gallery, maar deze heeft geen opties en als ik zelf de gallery start staat de afbeelding er ook niet in.

Zo dus:

[Voor 16% gewijzigd door Cobiwan op 25-07-2013 21:14]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

The Wizard

Moderator Mobile
M-ThijZ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:45:
[...]

Bedoel je hiermee de officiële firmware, of de officiële hardware?

Anders moet ik toch maar gaan kijken naar de Nexus 4.
Ik neem aan dat je de laatste zin bedoeld, dan is het de officiele firmware :).

In de versie die ik nu heb draaien zit trouwens wel een update mogelijkheid, die geeft geen foutmelding als ik hem laat zoeken naar nieuwe updates.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 19:48
Heb net ook de update geinstalleerd, maar nu is dus mijn notificatiebalk doorzichtig eerst was deze gewoon zwart. Weet iemand hoe ik dat weer terug krijg? :)

Ik zie ook net dat er een nieuwe optie is bijgekomen bij het meldingsvenster. Slim pauzeren. (Deze stond eerst bij instellingen)

[Voor 39% gewijzigd door Droid op 28-07-2013 14:40]

Denthis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:23:
Heb nog geen setting gezien om dit in te stellen. (letter grootte staat op klein)

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:41
Iemand een idee of je bepaalde icoontjes kan verwijderen uit het dropdown menu of dat je icoontjes kan verhuizen van links naar rechts (WiFi, GPS etc)?

Ryan_ schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:18:
Iemand een idee of je bepaalde icoontjes kan verwijderen uit het dropdown menu of dat je icoontjes kan verhuizen van links naar rechts (WiFi, GPS etc)?
Verplaatsen naar wens kan uiteraard sowieso gewoon met

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:06
Bugged infoscreen bij het wisselen van de camerastand.

PSN ID: Beest41

• Cobiwan
  • Niet online
Daar staat 677 MB. Bij apps staat nu 8.05 GB, foto's en video's is 151 MB en voor de rest is er nog een paar MB in gebruik voor downloads.

Ik kan op de SD kaart trouwens niet de ruimte van a2sd terugvinden, of is dat onzichtbaar voor apps als es file explorer?

[Voor 68% gewijzigd door Cobiwan op 07-08-2013 11:57]

• Cobiwan
  • Niet online
Maar de telefoon geeft de ingenomen ruimte dus gewoon verkeerd aan dan?

Anoniem: 316043

hoi allemaal,

ik heb al een lange tijd een s4 waar ik heel tevreden mee was tot 4-5 dagen geleden, hij valt zomaar uit ook al heb ik nog genoed batterij. hij geeft soms een waarschuwing van 15% waarna hij na 2 min uitvalt of zonder dat ik samsung logo ziet zwarte scherm voor me krijg.
ligt dit aan de accu of is er iets mis met de telefoon

• Cobiwan
  • Niet online
Echt een topcamera heeft die galaxy S4!
furian88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
<knip lap tekst over mensen die termen verkeerd gebruiken>

Ik had inderdaad de soft brick, desalniettemin bricked :)
"When used in reference to consumer electronics, a "brick" describes an electronic device such as a smart phone, game console, router, or tablet computer that owing to a serious misconfiguration, corrupted firmware or a hardware problem, can no longer function." (emphasis mine)
bron

[Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 12-08-2013 19:19]

Hermanjdb schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:30:
Daar had ik al gekeken, maar de standard player staat daar niet tussen.....vast ander apps ook maar de cache leeg gemaakt maar zonder resultaat..... ;( http://tweakimg.net/g/s/sadley.gif
Deze staan er wel tussen toch?

• ThunderBeerts
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-04 22:47
Neen dat heb ik een paar keer gezien, maar het is de originele achterkant.
Hier is een foto:

Mikevdkruk schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:22:
Zit die erop dan? Hoe stel ik dat in?
bvbal79 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:37:
Je hebt inderdaad te lage eisen, kijk naar de korreligheid van je foto als je maar een beetje wil inzoomen.
Da's inderdaad een goed voorbeeld van een geheel detailloze/brakke low-light foto. Klein formaat op je scherm/foto van 15x10cm: prima. Beetje inzoomen dan wel een groter formaat foto: succes. Bijzonder spijtig.

[Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 21-08-2013 09:55]

Pagina: 1 2

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee