• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:55
Mede-auteurs:
  • benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

benbaba

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 10:07

Fresh

Header Samsung Galaxy S4: Inhoud
Header Samsung Galaxy S4: Inleiding
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussies over de nieuwe Samsung Galaxy S4. Deze TS is nog in de maak, dus als er verbeterpunten zijn, of heb je nog nuttige info DM me.

Samsung heeft tijdens een eigen evenement zijn nieuwe Android-vlaggenschip Galaxy S 4 aangekondigd. Het toestel beschikt in Nederland over een Snapdragon 600 en een scherm met 1080p-resolutie.
Header Samsung Galaxy S4: Specificaties
Afmetingen136.6mmX69.8mmX7.9mm
(13.6cm X 6.98cm X 0.79cm)
Gewicht130 gram, inclusief accu
Scherm4.99 / 5.0 inch
Super AMOLED capacitieve touchscreen, 16M kleuren
1920 x 1080 pixels,
441 PPI, Pentile
Corning Gorilla Glass 3
logo CPUCPUQualcomm APQ8064T Snapdragon 600
Quad-core 1.9 GHz Krait 300
logo storageStorageIntern geheugen: 16/32/64GB
RAM: 2GB
Uitbreiding: microSD tot 64GB
logo connectors
ConnectorsMicro-SIM
MicroUSB v2.0 (MHL 2), USB On-the-go, USB Host, GPS A-GPS en GLONASS, NFC, Infrarood poort, 3.5 mm stereo audio jack
logo platformPlatformAndroid 4.2.2 (Jelly Bean) met Samsung Touchwiz 5.0
logo cameraCamera13 MP, 4128 x 3096 pixels, autofocus, LED flash
Dual Shot, Simultaneous HD video and image recording, geo-tagging, touch focus, face and smile detection, image stabilization, HDR
1080p@30fps, dual-video Opname
Front camera: 2 MP,1080p@30fps, dual video bellen
logo multimediaMultimediaDropbox (50 GB opslag)
Audio-formaten
MP3, AMR-NB/WB, AAC/AAC+/eAAC+, WMA, OGG, FLAC, AC-3, apt-X
Video-formaten: Afspelen: MPEG4, H.264, H.263, DivX, DivX3.11, VC-1, VP8, WMV7/8, Sorenson Spark, HEVC Opnemen:.3gp
logo power&batteryPower & Battery Verwisselbare lithium-ion batterij 2600mAh
Gesprekstijd: 14 uur
Browsing: 9 uur
logo sensorsSensorsGyro sensor, G-Sensor, Digital compass, Proximity sensor, Barometer, RGB sensor en Ambient light sensor, thermometer
logo internetInternetHSDPA, 42.2 Mbps;HSUPA, 5.76 Mbps
LTE, Cat3, 50 Mbps UL, 100 Mbps DL
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot
logo bluetoothBluetoothBluetooth v4.0 met A2DP, EDR, LE
logo social networkingSocial NetworkingFacebook en Twitter
Deel foto's via Twitter, Facebook, Flickr en YouTube

Dual Shot - Dual Recording - Dual Video Call
Twee camera’s één bijzondere foto, gebruik de achter en voorste camera tegelijkertijd. Hiermee kan je jezelf (of omgeving) via de voorste camera in een foto zetten die je met de achterste camera neemt. Dit werkt niet alleen met fotograferen maar ook met video’s en (video) bellen.
Group Play
Maak een draadloze verbinding met meerdere Galaxy S4 telefoons om direct documenten, muziekbestanden, foto’s en andere content te delen of om games samen te spelen. Tevens kun je de Galaxy S4 (max.8) tegelijk muziek laten afspelen.
Sound & Shot
Bij elke foto die je maakt kan je geluid opnemen tot 9 seconden. Zo heb je niet alleen het beeld van iets maar ook het geluid erbij een levendigere foto dus.
Drama Shot
Met Drama Shot kan je 100 foto’s in vier seconden nemen en die in een collage zetten. Ook is het mogelijk om een persoon uit een foto te verwijderen.
Story Album
De Galaxy S4 maakt automatisch fotoalbums aan, gebaseerd op datums en geografische gegevens. Je kunt de foto’s aanpassen zoals je wilt en thema’s en verschillende lay-outs kiezen.
Samsung Hub
Met de Galaxy S4 kun je browsen en shoppen door alle content die beschikbaar is via Samsung Hub. Hierbij moet je denken aan video's, games, muziek, leren - het is allemaal geïntegreerd in één store. Het is volgens Samsung gemakkelijk te gebruiken en het heeft een stijlvolle lay-out. Dit kan variëren afhankelijk van het land.

S Health
Voor de sportievelingen is er S Health. Hiermee kan je handig het aantal stappen tellen, je verbrande caloriën zien je dagelijkse inname van voedsel invoeren, je bloeddruk en bloedsuikerspiegel meten. Er zijn ook accessoires voor zoals een bewegingsarmband, hartslagmeter of weegschaal. Tevens beschikt de S4 over temperatuur en vochtigheid sensoren om de status van de omgeving te bepalen.
Adapt Display
Pas het Scherm aan naar jouw wensen. Met 7 automatische modi en 4 handmatige modi, creëer de optimale kijkervaring. Bekijk je favoriete video's, spelletjes, boeken en e-mails met goede kleurkwaliteit.
Adapt Sound
De S4 kan het geluid afstemmen en de juiste balans en volume creëren voor video, muziek, etc.

Smart Pause/Scroll
De Galaxy S4 weet wat je doet en beweegt met je mee. Door je toestel lichtjes te kantelen, scroll je door tekst heen op websites of een e-mail. Wanneer je even wegkijkt pauzeert de telefoon alles wat je op dat moment aan het bekijken bent. Als je terug kijkt gaat hij weer verder.
S Voice
De S Voice Drive is ontwikkeld voor veiligheid tijdens het rijden. In ‘’Drive Mode’’, biedt de S4 een eenvoudigere interface: grotere lettertypen, intuïtieve look, en tekst naar spraak dienst. Kortom extra functionaliteit en veiligheid tijdens het rijden.
Air View/Gesture:
Met Air gesture kunt je eenvoudig en snel je hand(en) gebruiken om gesprekken op te nemen of te weigeren, muziek te veranderen, door het web en fotogalerijen te bladeren zonder het scherm aan te raken. Je hoeft alleen maar je vinger iets boven het scherm te houden. Zelfs als je handschoenen draagt werkt de touch bediening.
Samsung WatchON
Verbind je Galaxy S4 met je home entertainment(tv). De telefoon suggereert verschillende programma op basis van je voorkeuren, geeft programmaschema's. Je kunt ook de S4 als afstandsbediening gebruiken d.m.v. de infrarood sensor.
Homesync
Samsung HomeSync is een persoonlijke cloud voor familie-entertainment. Met 1TB opslagcapaciteit sla je veel foto's en video's op. Breng Android games, films, tv-programma's en streaming content rechtstreeks in uw woonkamer op een groot en levendig TV. Met de Galaxy S4 kun je gemakkelijker alle functies van Samsung HomeSync gebruiken.

S Translator
De telefoon vertaalt zowel text-to-speech als speech-to-text. Het is geïntegreerd in de e-mail en messaging app, S Translator ondersteunt voorlopig 9 talen. De S4 is hierdoor een handige metgezel tijdens je reis in het buitenland, zodat je bijvoorbeeld makkelijker communiceert met de lokale bevolking.
ChatON
Met ChatON deel je wat er op het scherm staat met je vriend(en). In plaats van alleen het horen/lezen wat ze doen kun je het ook zien door middel van dual-video.
Header Samsung Galaxy S4: Foto's

Header Samsung Galaxy S4: Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2LHv1FPd1Ec]
Header Samsung Galaxy S4: (P)Reviews
PreviewsReviews
Header Samsung Galaxy S4: In het nieuws
Header Samsung Galaxy S4: Links

Header Samsung Galaxy S4: FAQ
  • *mirror naar de stock rom van Samsung: [b]Tevens heb ik, omdat dat hier een aantal keren is gevraagd, een [u]snelle[/u] MIRROR gemaakt, [s]deze werkt alleen als je registreert op pccloud.com, als iemand hier behoefte aan heeft DM me[/s] - werkt zonder registratie :9 ;[/b] [mo][list]
  • Gehele Stock Rom Map (alles wat hieronder is vermeld)
  • I9505XXUAMDF_I9505PHNAMD8_PHN.zip (Netherlands 2013 April 4.2.2 I9505XXUAMDF)
  • I9505XXUAME2_I9505PHNAMDB_PHN.zip (Netherlands 2013 May 4.2.2 I9505XXUAME2)
  • I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG4_PHN.zip (Netherlands 2013 July 4.2.2 I9505XXUBMGA)
  • I9505XXUBMGA_I9505PHNBMG5_PHN.zip (Netherlands 2013 August 4.2.2 I9505XXUBMGA)
  • [/list][/mo]

http://viewcounter.qik.nl/got.php?countid=20130315123329

[Voor 234% gewijzigd door yannickie111 op 19-09-2013 16:33]

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 23:44
*work in progress*

en dat slaat niet allleen op de ts
Wat eerste hands-ons:En het scherm heeft een nieuwe pentile-layout, iets wat imho gewoon uit den boze is.
Aan de andere kant zie je het met zoveel pixels op zo'n 'klein' schermpje minder, maar toch :/

This type is new. It's a Super AMOLED variant – it uses a new PenTile-based array of subpixels. Rather than being arranged in a line, though, the subpixels are ever-so-slightly skew-wiff. This arrangement is likely to be used to allow Samsung to fit all those extra pixels into the screen. It also reportedly uses less battery. A PenTile array does reduce clarity, but as the Galaxy S4’s pixel density is so much greater than the iPhone 5’s, you’re unlikely to be able to notice much of a difference in sharpness. Both should be pin-sharp.

[Voor 115% gewijzigd door CLB op 15-03-2013 01:35]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 00:50
Modbreak:Hier geen slowchat!

Cogitationis poenam nemo patitur

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 04:51
De helft van de links werken niet, just saying...

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 18:05

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:45
Die insider van SamMobile heeft dus ook maar wat poep gepraat, het gelekte toestel bleek wel degelijk de echte S4 te zijn. Zelfs de lek van januari bleek het echte toestel te zijn...
Yeps:
CLB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:51:
Gewoon 't fucking eerste lek was de juiste:
CLB schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:09:
Niet bijster interessant en vernieuwend zo te zien:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Als ik al die features zie dan hoop ik eigenlijk dat niet veel mensen de S4 kopen. Zie je je al zitten in de trein met massa's jongeren die allen die groepsmuziek aanzetten? En 75% van de features werkt ook alleen maar als de ander een S4 heeft. Ben jij in je vriendengroep één met een android en de rest android van sony, htc of een iPhone, dan kan je met veel dingen al weinig tot niks meer....

Wat je overigens niet hoorde was hoe ze dit alles willen doen met datalimieten :P. In NL betaal je je al scheel voor 1GB gebruik en dan willen ze nog meer in een NAS stoppen + syncen + delen + zenden.

[Voor 20% gewijzigd door wontcachme op 15-03-2013 01:22]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Anoniem: 16328

Die muziek gaat toch gewoon via bluetooth? Zelfde geldt voor dat multi game of eventueel via wifi?

Trouwens dat van die jongeren en te luide moest ik ook gelijk aan denken. Helaas is de HTC ook geen alternatief met BoomSound :P.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Galaxy S4 versus HTC One :

YouTube: Samsung Galaxy S 4 vs. HTC One

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 22:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik moet zeggen dat ik erg veel lag zie in de UIi:
YouTube: Samsung Galaxy S4 hands-on

De HTC One heeft hier geen last van. Vraag me af of dit nog gaat verbeteren, anders toch maar gaan kijken naar de One.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-01 10:13

Strunkie

> Post is rechts!

In Nederland wordt waarschijnlijk de Snapdragon versie verkocht.

bron FB:
Samsung Mobile NL
31 minuten geleden
Met trots presenteren wij onze troonopvolger: de Samsung Galaxy S4! 5 -inch Full HD Super AMOLED display, 1.9 GHz Quad Core processor, 13 megapixel camera, slechts 130 gram en 7,9 mm dun. Wat vind jij?

Houdt dus in: zonder gezeur custom roms draaien!

[Voor 7% gewijzigd door Strunkie op 15-03-2013 01:40]

^ Post is hierboven!

• alwaysleft
FrankGuthrie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:38:
Ik moet zeggen dat ik erg veel lag zie in de UI [...]
Vraag me af of dit nog gaat verbeteren, anders toch maar gaan kijken naar de One.
Komt gewoon omdat geen een enkel toestel final is volgens mij... Op het podium lieten ze niks reallife zien, dus heb zo het idee dat ze voor 'eind april' nog heel hard aan de bak moeten! Maybe wrong, maar denk 't niet.

• alwaysleft

De HTC One heeft hier geen last van. Vraag me af of dit nog gaat verbeteren, anders toch maar gaan kijken naar de One.
Zet er Apex Launcher ( custom launcher) op, en de lag is weg. Komt door tochwizz ;)

• Bullet NL

Klopt, ik zie heel veel lag, met name bij het laden van de Widgets......
Ik ben bang dat Samsung nu in de valkuil is gevallen waar HTC aan het uitkrabbelen is.
Teveel eigen toevoegingen aan Android, het OS wordt hier alleen maar enorm zwaar van. Je ziet bij HTC juist dat ze Sense 5 in vergelijking met 4 of nog eerder juist terug aan het brengen zijn.

Als je het aan mij zou vragen is dit dus en vreemde keuze van Samsung.
alwaysleft schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:42:
[...]

Zet er Apex Launcher ( custom launcher) op, en de lag is weg. Komt door tochwizz ;)
Natuurlijk, een custom launcher, maar denk je echt dat de standaard S4 koper daar op zit te wachten?

[Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 01:48]

Anoniem: 16328

Je kunt ook een S4 kopen daar de body van een HTC omzetten en er de CyanogenMod op draaien :P.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 01:45:
[...]
Natuurlijk, een custom launcher, maar denk je echt dat de standaard S4 koper daar op zit te wachten?
Heb nu Apex Launcher draaien op mijn S2, maar will gewoon dat de stock UI soepel draait. Op de S3 draait touchwizz erg soepel.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
Toch als ik zo het settings menu zie moet ik bijna denken aan MIUI, die ook zulke tabbladen heeft. De telefoon lijkt verder te geskinned naar mijn mening. Beetje jammer, maar goed het blijft Samsung.

Verder vind ik het inderdaad niet helemaal soepel lopen. Dan kun je wel zeggen: "Andere launcher X installeren", maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling bij zo'n telefoon. Daarnaast vind ik de telefoon er toch wel mooi uitzien, alleen kunnen mij de ronde hoeken niet echt bekoren, dat vond ik bij de S3 al lelijk en bij de S4 net zozeer. Al is het nu iets minder.

Anoniem: 264553

Doet me echt denken aan deze samsung ad met een sneer naar de iPhone 4S. Let vooral op bij 15 seconde ;)

• Bullet NL
Androidworld twittert net het volgende;
Over de chipset van de Galaxy S4: in Nederland krijgen we een 1,9 GHz Snapdragon 600, omdat de octacore-chip geen 4g-ondersteuning heeft.
Geen Octa-core S4 in Nederland dus!
Ik vermoed dat de HTC One nog wel eens een update naar 1.9Ghz kan krijgen ;)

[Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 02:53]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 02:53:
Androidworld twittert net het volgende;

[...]

Geen Octa-core S4 in Nederland dus!
Ik vermoed dat de HTC One nog wel eens een update naar 1.9Ghz kan krijgen ;)
Zal niets meer zijn dan een snellere klok. Ik verwacht dat niet bij de HTC One ouf ot he box, maar kan weleens mogelijk zijn door over te klokken. Wel jammer dat Samsung z'n chipset blijkbaar niet helemaal op orde heeft, waardoor er weer verschillende versies ontstaan. Wel een positief punt voor de homebrew ontwikkelaars.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:45

Saven

Administrator

Beetje teleurstellend zo te zien. Ja leuke nieuwe specs, maar de software vernieuwingen zijn niet echt briljant fenomenaal 'groundbreaking' te noemen. Sowieso hadden die software vernieuwingen ook op de s3 en s2 gekund, en de s3 zal later nog wel die upgrade krijgen.

Nu hebben ze dus eigenlijk alleen maar telefoons die op elkaar lijken, gezien de S3, maar ook de S3 mini en al die varianten al hetzelfde uiterlijk hebben. Komen nu nog eens een lading s4 varianten bij.

Is dit btw ook een 'pentile' scherm, of hoe zit dat? heb daar niet zoveel verstand van :P

[Voor 8% gewijzigd door Saven op 15-03-2013 03:34]

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:19

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hey ik zit deze net ook te kijken!
Weet jij of iemand wat er op een minuut of 1:45 gebeurt, er worden achter elkaar 3 a 4 aanrakingen gedaan op Build number. En verschijnen popups met You are 3,2,1 steps away becoming developer. Ofzoiets dergelijks, wat houd dit precies in ? Zal wel early developer software op draaien, of zoiets in die richting ?

Shit volgens mij heb ik zelf ook een easter egg gevonden (probeer zo wel even screenshot te posten->wil dus niet) Het was een soort rood tomaatje met 2 hoorntjes en daaronder Android Jelly Bean 4.1.2 Zal wel niks bijzonders zijn, zal wel dom overkomen. Ik weet wel dat ze hun versies bepaalde titels geven, is alles eetbaar ?

Zoiets ongeveer: http://img.talkandroid.co....2-jelly-bean-420x387.jpg
http://images.leggopoker.com/1363320921-8145.png

[Voor 26% gewijzigd door Pentiummania op 15-03-2013 05:16]

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

Anoniem: 190625

Tjonge jonge jonge zeg .. Zo zie je maar hoe een concern als Samsung ons allemaal helemaal hysterisch krijgt om uiteindelijk met een telefoon op de proppen te komen die vooral een evolutie is en meer van hetzelfde.

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:19

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Anoniem: 190625 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 05:16:
Tjonge jonge jonge zeg .. Zo zie je maar hoe een concern als Samsung ons allemaal helemaal hysterisch krijgt om uiteindelijk met een telefoon op de proppen te komen die vooral een evolutie is en meer van hetzelfde.
Weet je waar je nog knetterder van word ? Filmpjes kijken van Juliane Assange, cypherpunks. Samsung=Google=Intellegence ......

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 23:56
Ligt het eaan mij of lijkt de S4 niet gigantisch veel op de galaxy note 2? Alleen dan 0,5inch kleinere scherm?

• Golf2vr6
  • Laatst online: 19:36
Als Samsung liefhebber ben ik nog niet overtuigd. Ik vind het wel een mooier toestel dan de S3 maar minder dan de one qua design. Wel een hoop leuke toevoegingen aan tw (die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken). De twijfel tussen de S4 en de One is alleen maar groter geworden. Misschien is het tijd om eens wat anders te proberen. Eerst maar eens de komende dagen afwachten voor wat hands-on, review e.d.

Met andere woorden. De S4 is een beetje een tegenvaller voor mij persoonlijk.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 23:56
Golf2vr6 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:16:
Als Samsung liefhebber ben ik nog niet overtuigd. Ik vind het wel een mooier toestel dan de S3 maar minder dan de one qua design. Wel een hoop leuke toevoegingen aan tw (die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken). De twijfel tussen de S4 en de One is alleen maar groter geworden. Misschien is het tijd om eens wat anders te proberen. Eerst maar eens de komende dagen afwachten voor wat hands-on, review e.d.

Met andere woorden. De S4 is een beetje een tegenvaller voor mij persoonlijk.
Het is dat ik niet alle geld heb van de wereld en 4-5maanden geleden de galaxy note 2 heb gekocht (waarmee ik nog steeds super blij mee ben goeie aankoop geweest) maar anders zou ik toch echt zijn gegaan voor de htc one. Vind het design van de galaxy s3 note 2 en nu s4 wel heel erg op elkaar lijken en vind htc's telefoon toch mooier eruit zien.

Maarjah er zijn wel leuke featruses meegekomen met de s4 alleen of ze allemaal ook even handig zijn lijk me sterk...

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:19
Toch vind ik het design van de S4 niet slecht. Ik vind hem meer richting S2 gaan.
Qua beeld vind ik het wit van de S4 veel beter dan de HTC Onne die erg koel is.

[Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 15-03-2013 07:35]

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:53
Het lijkt erop dat de revolutionaire veranderingen nu toch echt definitief zijn stil gevallen helaas en dat Samsung nog meer de Apple toer opgaat. Ik had persoonlijk meer vernieuwing verwacht van de S4 zoals een nieuw fris design bijvoorbeeld. Enige echte pluspunten t.o.v. de concurrentie is het SD slot en verwisselbare batterij.

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 22:18
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:13:
Het lijkt erop dat de revolutionaire veranderingen nu toch echt definitief zijn stil gevallen helaas en dat Samsung nog meer de Apple toer opgaat. Ik had persoonlijk meer vernieuwing verwacht van de S4 zoals een nieuw fris design bijvoorbeeld. Enige echte pluspunten t.o.v. de concurrentie is het SD slot en verwisselbare batterij.
Ook logisch, het is natuurlijk veel goedkoper om wat gimmicks hier en daar toe te voegen, het scherm te vergroten en een nieuwe processor erin te proppen, dan een volledig revolutionair product neer te zetten waar veel research in gaat zitten.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 03:13
Al met al moet ik zeggen dat ik 'm overall vind tegenvallen, vooral de interface. Nog steeds dat lelijke Touchwiz. Ze zeggen dat ze Android 4.2.2 erop gooien, maar het ziet eruit als Android 2.3.6 (Gingerbread). Vooral het notification scherm met de toggles vond ik in Android 4.2 een grote vooruitgang (je moet dan wel een customROM draaien).

Ik heb nu een Galaxy S2 en wil ergens dit jaar wel een nieuwe telefoon kopen. In principe is qua hardware de S4 een goede kandidaat omdat de batterij verwisselbaar is en er een microSD in kan.

Het enige waar ik hoopvol op ben is dat doordat er twee versies uitgebracht worden, één met de Snapdragon en één met Exynos, dat de customrom ontwikkelaars met de Snapdragon versie uit de voeten kunnen en volledige support kunnen leveren. Met de Exynos loop je steeds tegen het probleem aan dat Samsung niet alle drivers vrijgeeft.

En anderzijds, ik kijk ook uit naar de Google I/O event van mei, waar ze Android 5.0 zullen aankondigen (waarschijnlijk) en waarschijnlijk ook een nieuwe Nexus. Dan kan ik kiezen tussen 4 modellen: Sony, HTC, Samsung en Google.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Wat een drama dit. Ik ben sinds de galaxy 1 fan. De galaxy drie had ik gekocht omdat ik dacht dat plastic veel steviger was dan alluminium. Nou ik heb m twee keer laten vallen van "zit" hoogte en mooi twee dikke scheuren in mijn scherm. Verder wacht ik nogsteeds op dat draadloos opladen wat samsung een jaar geleden beloofd had. Denk toch dat ik voor de htc one ga. Misschien dat de accu duur van de s4 samen met een goedkope prijs mij nog kan overhalen dan.

• smartje74
  • Laatst online: 05-06 10:10
Ik heb nu een S3 en een Nexus 4, maar 1 van de 2 gaat weg om plaats te maken voor deze. Goede specs, mooi uiterlijk (mijn mening), verwisselbare accu én microsd-slot. Al zal ik wel graag een vergelijking tussen de processoren willen zien. Exynos 5 Octa / Snapdragon 600.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:44
Nielsjuhz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 06:58:
Ligt het eaan mij of lijkt de S4 niet gigantisch veel op de galaxy note 2? Alleen dan 0,5inch kleinere scherm?
[afbeelding]
Grappig dat het plaatje aan de rechterkant een S3 is en niet een S4.

Edit: Jammer dat het allemaal nog niet soepel draait en dat met een Octacore en 2gb. Natuurlijk gebruikt hij niet alles volop, maar toch. Het switchen van de widget-tabs gaat niet lekker en het swipen in de browser gaat ook niet echt soepel.

[Voor 21% gewijzigd door Ari Gold op 15-03-2013 09:26]

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Bullet NL
Garret1410 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:34:
Toch vind ik het design van de S4 niet slecht. Ik vind hem meer richting S2 gaan.
Jij hebt beide toestellen al in handen gehad om dit te kunnen vinden? Van beide toestellen is namelijk bekend dat ze op pre-release firmware draaien. Dingen als kleurtemperaturen hoeven daarom ook nog helemaal niet definitief te zijn.
DeeSung schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:20:
Wat een drama dit. Ik ben sinds de galaxy 1 fan. De galaxy drie had ik gekocht omdat ik dacht dat plastic veel steviger was dan alluminium. Nou ik heb m twee keer laten vallen van "zit" hoogte en mooi twee dikke scheuren in mijn scherm. Verder wacht ik nogsteeds op dat draadloos opladen wat samsung een jaar geleden beloofd had. Denk toch dat ik voor de htc one ga. Misschien dat de accu duur van de s4 samen met een goedkope prijs mij nog kan overhalen dan.
Ik verwacht niet dat de accuduur van de S4 op een ander niveau zal liggen dan die van de HTC One. Waarom? heel simpel, de Accu van de S4 is iets groter, echter de S4 heeft een groter scherm, 0,2Ghz hogere clocksnelheid (snelheidsverschil in de praktijk verwaarloosbaar). Dit alles zal er dus voor kunnen zorgen dat het accu verbruik in de praktijk op het zelfde niveau ligt.

De Samsung Galaxy S4 16GB krijg in Nederland een adviesverkoopprijs mee van 699,- euro.....
Pompiedom, exact net zo hoog als die van de HTC One.....

[Voor 51% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 09:30]

• smartje74
  • Laatst online: 05-06 10:10
Als de telefoon precies onder de verkeerde hoek op de grond valt helpt zelfs carbonvezel niet meer. En wireless charging heeft de HTC One ook niet.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Garret1410 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:34:
Klopt, De S4 en S2 zijn allebei in het zwart te koop. :+ Daarbuiten vind ik de S2 veel stijlvoller.

Voor de rest vind ik de S3s een kruising tussen de S3 en de Note2. Waarom zou ik dan niet een Note2 kopen? In ieder geval RGB en nog groter scherm, maar ook een beest van een accu.

Ook na een kort nachtje slapen is de shock & horror nog niet weg, ook nu blijkt dat de S4 grotendeels dezelfde 'guts' heeft als de HTC One in Nederland.

Edit
699 adviesprijs... wel erg stevig voor hetzelfde ontwerp. De designafdeling duimen laten draaien zou toch kosten moeten schelen. :P

[Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2013 09:41]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bullet NL
Het is vaker geschreven, maar Samsung volgt hier exact het zelfde pad zoals Apple heeft gedaan met de iPhone 4/4S. Betere hardware, maar vooral inzetten op "eigen" software.

Ik had tot vannacht nog een beetje de hoop dat Samsung met iets vernieuwends zou komen, maar vooral dat men een stap zou maken qua gevoelsbeleving wanneer je een toestel vast hebt. Laat dit nu net het sterke punt zijn volgens zo'n beetje elk review betreffende de HTC One.

Mijn keuze heb ik dus dankzij Samsung vannacht op een heel gemakkelijke manier kunnen maken, Het gaat een HTC One worden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Inderdaad, want op prijs concurreren ze ook niet, terwijl HTC vroeger toch altijd duurder was. Wel apart dat de Samsung marketingmachine plastic goedpraat vanwege goedkoper/lichter/etc, maar vervolgens het toestel dezelfde prijs als de One geeft.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat een drama dit. Ik ben sinds de galaxy 1 fan. De galaxy drie had ik gekocht omdat ik dacht dat plastic veel steviger was dan alluminium. Nou ik heb m twee keer laten vallen van "zit" hoogte en mooi twee dikke scheuren in mijn scherm.
Ja, want het glas is van aluminium 8)7, Beetje domme redenatie IMHO. Ookal valt ie op de zijkant, het heeft ermee te maken hoe het glas in het chassis zit. Als het glas de bezel in mee ' curved' dan heeft een zijlingse impact grote gevolgen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:46
Oké voor veel mensen valt hij tegen, maar kijk is naar de s3 die viel ook Zoooo tegen! En wat ze volgens iedereen na doen is dunner sneller Etc. Maar er zit nu wel een groter scherm in een kleinere behuizing, vind ik goed want smartphones worden alleen maar groter en groter!

Ik weet ook niet of het wel zoveel uitmaakt of ze er ieder jaar weer een betere processor in gooien! Naar mijn idee ligt dan ook de toekomst in de software, omdat het sinds s3 allemaal toch al super loopt.

Net als de s3 de software voegt echt iets toe en ik vind veel apps van samsung veel beter dan stock Android

Ik denk dat de specs mensen het alleen maar slechter gaan vinden allemaal omdat er op het moment niet veel sneller nodig is Etc dus doen fabrikanten dat niet.

Al die nieuwe functies Etc zijn wel leuk maar ik hoop dat Samsung dit keer is alles goed uitwerkt zoals bij Apple bijvoorbeeld. Maar dat betwijfel ik.

• frye
  • Nu online
Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:51:
Het is vaker geschreven, maar Samsung volgt hier exact het zelfde pad zoals Apple heeft gedaan met de iPhone 4/4S. Betere hardware, maar vooral inzetten op "eigen" software.

Ik had tot vannacht nog een beetje de hoop dat Samsung met iets vernieuwends zou komen, maar vooral dat men een stap zou maken qua gevoelsbeleving wanneer je een toestel vast hebt. Laat dit nu net het sterke punt zijn volgens zo'n beetje elk review betreffende de HTC One.

Mijn keuze heb ik dus dankzij Samsung vannacht op een heel gemakkelijke manier kunnen maken, Het gaat een HTC One worden.
Ik volg je voor 100%.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Zoals Apple Maps bedoel je? ;)

Nu Samsung zijn beleid qua design omgooit, gaan ze wellicht ook niet alles meer updaten naar oudere modellen. Alleen een update naar een hogere Android versie, maar niet alle features van een voorganger. Veel zaken zijn niet afhankelijk van de hardware en ze moeten dan toch een paar USP voor hun toestel hebben.

• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 23:10
Nielsjuhz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 06:58:
[afbeelding]
Die rechtse is de s3 volgens mij en niet de s4

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De rek is er gewoon uit. Op zich lijkt me dat ook geen enkel probleem. Behalve als je elk jaar een revolutie wil, maar dat is niet iets waar de consument echt op wacht imho.

Het grote voordeel is dat je weer gewoon 2 jaar met een telefoon kan doen, zonder echt iets te missen. Mijn vrouw heeft een S2, en de stap naar de S3 was gewoon best klein. Nu zou een S4 wel een stap betekenen vanaf de S2 (maar weer niet van de S3 ;) ). En ja, voor de liefhebber zijn er natuurlijk wel redenen, maar voor 95% van de consumenten niet.

En dit zie je inderdaad ook terug bij Apple waar als je eigenlijk altijd 1 generatie kan overslaan. Als je een 4 had, ging je naar de 5. Als je een 4S had, ga je naar de 5S.

De tijd van revolutie is voorbij op telefoon gebied, en komt wellicht nooit meer terug met de huidige formfactor.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ben ik niet helemaal mee eens. Wie had de One of Xperia Z verwacht? Jouw redenatie volgend zou de HTC OneX+ pas nu moeten uitkomen om aan deze cyclus te voldoen. Vooralsnog is dit alleen de tendens van Apple en nu dus Samsung.

Samsung zet meestal haar designtaal voor dat jaar uit met een Galaxy Sx model. Nu de S4 zo erg op de S3 lijkt, betekent dit dan ook dat we nog een jaar met allerlei van dit soort toestelletjes zitten. De S4 mini die niet te onderscheiden is van de S3 mini etc. Ik kan niet anders vinden dan dat de S4 de S3+ had moeten heten, net als de S2+ eigenlijk een S2- is.

• ilhanko
  • Niet online
Ik vraag me af wat we dan hadden verwacht. Een geïntegreerde Senseo? Dat ie brood voor je smeert? Een flexibel scherm? Een doorzichtige behuizing? Come on.

Ik ben dik tevreden met het design (niet veel groter dan de S3 en toch een groter scherm), het materiaal, de nieuwe hardware, de software features die je nooit gebruikt. Als je de One dan beter vindt, best, dan neem je die.

• Bullet NL
ilhanko schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:16:
Ik vraag me af wat we dan hadden verwacht. Een geïntegreerde Senseo? Dat ie brood voor je smeert? Een flexibel scherm? Een doorzichtige behuizing? Come on.

Ik ben dik tevreden met het design (niet veel groter dan de S3 en toch een groter scherm), het materiaal, de nieuwe hardware, de software features die je nooit gebruikt. Als je de One dan beter vindt, best, dan neem je die.
Hmmm, Samsung had veel meer kunnen doen, Draadloos laden, RGB scherm, Premium body, 8-Core SOC in EU modellen incl LTE, enz enz.

Allemaal kleine dingen die een telefoon groot kunnen maken...
Wanneer je echt objectief kijkt kan je niet anders concluderen dat er meer van Samsung werd verwacht, het is dan ook niet meer dan normaal op moment dat Samsung met de huidige specs aan komt het allemaal een beetje tegenvalt .

[Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 10:21]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik heb de mooiste renders langs zien komen met de meest fantastische specs. Tuurlijk weet je dat er iets van afvalt, maar vooralsnog:
- niet de octacore.
- niet een RGB-matrix.
- niet een nieuw ontwerp (de S2 blijft IMO vele malen mooier dan de S3).
- veel meer bloatware. hierdoor zullen Androidupdates nog trager gaan, en die zijn er al niet snel.
- draadloos laden = bijbetalen

Edit
Lol @ Bullet volgens mij zitten we er redelijk hetzelfde in.

[Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2013 10:22]

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Dit is dus een dikke fail zeg, m.i. alleen al vanwege de adviesprijs. Overigens wel minder afgeronde hoeken wat het uiterlijk wel veel beter doet. Maar dit gaat ze wel een deukje in hun imago geven want als jij een nieuwe telefoon neemt dan wil je niet horen of het nou de S3 of 4 is. Kortom: Apple complex!

Ik ga dit jaar maar weer eens lekker overbruggen met m'n Sll of de Jiayu S1 (indien deze een goede prijs/kwaliteit krijgt).

@Bullet NL: een RGB of pentile scherm maakt op full hd niet meer uit zoals je hebt kunnen lezen......

[Voor 10% gewijzigd door Sirius op 15-03-2013 10:29]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• ilhanko
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Hmmm, Samsung had veel meer kunnen doen, Draadloos laden, RGB scherm, Premium body, 8-Core SOC in EU modellen incl LTE, enz enz.

Wanneer je echt objectief kijkt kan je niet anders concluderen dat er meer van Samsung werd verwacht, het is dan ook niet meer dan normaal op moment dat Samsung met de huidige specs aan komt het allemaal een beetje tegenvalt .
Gotta agree on that! Maar wel een hoog 'is het glas half vol of half leeg' gehalte.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34
Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat Samsung echt wel de 8-Core SOC in alle modellen had willen stoppen, maar dan moeten de machines van ASML er ook wel genoeg kunnen produceren. En daar zal wel een dikke constraint zitten :)

BlaBlaBla

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Als je gewend bent dat de S1 t/m S3 in de regel beter waren dan hun concurrenten is het wel even wennen dat dat niet meer zo is. Dan werkt het design ook niet mee.

• Tiroz
  • Laatst online: 19:10
Het enige waar ik over twijfel mbt de HTC One is de belabberde software-support van de afgelopen +/- 2 jaar door HTC. Echt ondermaats. Het feit dat de S2 nu soepeltjes Jelly Bean draait vind ik echt top van Samsung bijvoorbeeld. Ik ben absoluut niet onder de indruk van dit toestel, HTC One juist wel, maar ik vrees dan weer voor de situatie over 1 jaar :P M'n Sensation draait echt zeer slecht op dit moment bijvoorbeeld

[Voor 8% gewijzigd door Tiroz op 15-03-2013 10:34]

• Bullet NL
ilhanko schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:25:
[...]

Gotta agree on that! Maar wel een hoog 'is het glas half vol of half leeg' gehalte.
Natuurlijk, maar het feit dat Samsung ruimte laat voor deze discussie zegt al iets, het zal een prima toestel zijn wat met gemak zal doen wat het moet doen. De verwachting lag alleen veel hoger dan dat Samsung nu heeft waar gemaakt.

Ik kan niet anders dan concluderen dat dit een tegenvaller is. Samsung had als grote innovator de hele wereld op zijn kop kunnen zetten met een vernieuwende S4.

Ze zijn nu vervallen in Apple tactieken, niets mis mee natuurlijk, maar dan is het ook logisch dat mensen wat kritischer worden op het gene wat je wel in de markt zet. De S4 is vooral in de markt gezet om te consolideren i.p.v. te innoveren. Naar mijn mening een slaat "de wet van de remmende voorsprong" in zijn geheel op Samsung in dit geval. Concurrenten kunnen deze kans mooi aanpakken om langszij te komen.

Eigenlijk is het ook nog zo dat de consument hier alleen maar garen bij sprind, wanneer het onderlinge niveau steeds dichter bij elkaar komt te liggen moeten de fabrikanten bij hun volgende modellen wel innoveren om echt onderscheidend te zijn.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Het lijkt bijna een bewuste keuze om de rest bij te laten trekken. :P

Als je vanaf een afstandje kijkt, dan zijn de parallelen met Nokia gewoon eng. Samsung gaat door precies dezelfde cycli. Straks laten ze Android vallen voor hun eigen OS (omdat ze bv. rechtzaken zat zijn) en dan vallen ze terug naar de huidige Nokia proporties. Samsung is dan wel megagroot, maar vertel, wie had in 2006-7 durven voorspellen dat Nokia weggevaagd zou worden op de smartphone markt?

• Bullet NL
Strider schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat Samsung echt wel de 8-Core SOC in alle modellen had willen stoppen, maar dan moeten de machines van ASML er ook wel genoeg kunnen produceren. En daar zal wel een dikke constraint zitten :)
Het niet leveren van de 8-Core Soc heeft niets te maken met beschikbaarheid. Wel met de ondersteuning van LTE frequenties. In de EU worden LTE frequenties gebruikt die Exynos 5 8-core SOC niet ondersteund.

Samsung had dus ook de keuze kunnen maken om te innoveren om vervolgens dit probleem op te lossen d.m.v. de juiste netwerk frequentieondersteuning in te bouwen in de Exynos 5.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 23:17
Bij de bekendmaking van de S3 hoorde ik allemaal dit soort berichten. Design was niet mooi, scherm was niet goed genoeg....en wat allemaal nog meer. Echter bleek de S3 een groot verkoop succes te zijn.
De S4 zal weer als een zoet broodje over de toonbank gaan, en verkooprecords breken.

Zelf heb ik een half jaar geleden een Note 2 aangeschaft, dus zal prive niet vlug een nieuw toestel gaan aanschaffen, maar anders was het echt wel de S4 geworden.
Zakeleijk daarentegen mag ik een nieuw toestel nemen....dus dat wordt dan de S4. Toestel kan niet vlug genoeg op de markt komen.

• Ari Gold
Apple klaagt Samsung aan? S4 is omgekeerde van 4S?

• Bullet NL
Ari Gold schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:42:
Apple klaagt Samsung aan? S4 is omgekeerde van 4S?
:'( :+

Lol, ja, dat zou wat zijn....
Ach jah, de Telefoondivisie van Samsung lijkt waarschijnlijk meer op Apple dan dat ze zelf ooit toe willen geven ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
patrickt35 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:42:
Bij de bekendmaking van de S3 hoorde ik allemaal dit soort berichten. Design was niet mooi, scherm was niet goed genoeg....en wat allemaal nog meer. Echter bleek de S3 een groot verkoop succes te zijn.
De S4 zal weer als een zoet broodje over de toonbank gaan, en verkooprecords breken.
Op Tweakers zoek je naar de beste technologie, niet naar de beste marketing, noch naar de beste afspraken met telco's ;)

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 21:00
Vind het erg jammer dat ze voor hetzelfde uiterlijk en materialen zijn blijven gaan bij hun behuizing. Ik heb er echt op gewacht en had gehoopt dat het er een beetje een SII look zou hebben met een alu behuizing zoals HTC of zo :)

• Ari Gold

Het design van de S4 is wat mooier ook al scheelt het niet veel.

De zijkant is mooier, gewoon recht ipv een boog. En de hoeken zijn ook minder rond. Qua uiterlijk wel een vooruitgang tot de S3.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

En een hoop accessoires zijn ook bekendgemaakt:
http://www.sammobile.com/...msung-for-the-galaxy-s-4/

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 23:04
Wouw, misschien heeft Samsung toch iets bijzonders en unieks in handen. Al die gezondheid accessoires kunnen veel mensen aanspreken. Zeker de vrouwelijke gebruikers...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Snelle camera shooutout van de S4 tegen de One:
http://www.technobuffalo....-quick-camera-comparison/

[Voor 20% gewijzigd door FrankGuthrie op 15-03-2013 11:51]

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Chadi
HTC veel scherper . Alleen die paarse gloed is wel wat minder of is dat in het echt ook?

• Golf2vr6
  • Laatst online: 19:36
mmm +1 HTC.....again!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 7 Pro Hazel 256

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
Extra battery kit... hoe moet ik dat zien bij een non replacable battery?

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 03:13
bvbal79 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Extra battery kit... hoe moet ik dat zien bij een non replacable battery?
Batterij is wel vervangbaar.

• Bullet NL
Zo, dat is nog al een verschil in het voordeel van het HTC One.
Natuurlijk kan de Samsung veel groter foto's maken, wanneer je groter gaat afdrukken van standaard foto formaat zal de Samsung in het voordeel zijn qua scherpte ivm meer megapixels, maar de HTC laat hier de S4 even in de kou staan qua scherpte op normaal formaat...

• Anoniem: 321370
  • Niet online
Waar heeft samsung zijn info gehaald omtrend het model. Overal waar ik hoor en lees. hebben ze het er over dat het sII ( rechthoekiger ) model mooier is. En als ze al een markt onderzoek hebben gedaan. Dan vraag ik me toch af waar de mensen zijn die rondingen mooier vinden. En dan nog een keer de keuze voor 2 verschillende modellen. Ik vind dit niet echt slim. Voor mij een no go. Had echt verwacht dat ze het weer over een andere boeg zouden gooien. Ik ga denk ik voor de HTC one deze keer. Alleen jammer dat deze geen Amoled heeft en dat de accu niet verwisseld kan worden. Dat zijn ook echt de enige 2 minpunten voor mij bij de htc Of wachten op Google X Phone. Die moet ook erg goed gaan worden om dat google samsung te groot vind worden. Ik heb nog 3 maanden om een keuze te maken. :)

• Chadi
Ik vind rondingen wel mooi hoor >:) . Ik heb de telefoon net in een filmpje naast een Iphone gezien en door de rek in de display vallen ze minder op dan bij de S3. Al had ik de telefoon liever wat hoekiger gezienen met een betere behuizing . HTC heeft echt een mooi design .

• Niet online
Ja HTC is idd mooier en betere camera. kijk maar boven mijn vorige post. Ik wil alleen het scherm met mijn eigen ogen zien.

of hier onder.
Anoniem: 321370 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:40:
Ja HTC is idd mooier en betere camera. kijk maar boven mijn vorige post. Ik wil alleen het scherm met mijn eigen ogen zien.

of hier onder.
In goede lichtomstandigheden is het voordeel van de One uiteraard weg en zal vrijwel elke telefoon met een hogere megapixel count (veel) scherpere en detailrijkere foto's maken. Het is niet alleen maar rozengeur.

Nickname does not reflect reality

• Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:42:
[...]

In goede lichtomstandigheden is het voordeel van de One uiteraard weg en zal vrijwel elke telefoon met een hogere megapixel count (veel) scherpere en detailrijkere foto's maken. Het is niet alleen maar rozengeur.
Klopt. Maar de omstandigheden leken me vrijwel het zelfde daar voor bijde toestellen. En dan vond ik de HTC toch net iets beter. Maar technisch zal de s4 beter zijn.

• Saven

Saven

Administrator

Saven schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 03:33:
Beetje teleurstellend zo te zien. Ja leuke nieuwe specs, maar de software vernieuwingen zijn niet echt briljant fenomenaal 'groundbreaking' te noemen. Sowieso hadden die software vernieuwingen ook op de s3 en s2 gekund, en de s3 zal later nog wel die upgrade krijgen.

Nu hebben ze dus eigenlijk alleen maar telefoons die op elkaar lijken, gezien de S3, maar ook de S3 mini en al die varianten al hetzelfde uiterlijk hebben. Komen nu nog eens een lading s4 varianten bij.

Is dit btw ook een 'pentile' scherm, of hoe zit dat? heb daar niet zoveel verstand van :P
rofl en dan ook nog een adviesprijs van 700 euro

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat stuit mij ook tegen de borst. Redelijk dezelfde specs als andere high-end toestellen, maar toch die hoge prijs, hoewel deze discussie meer voor een levertijden/prijzen topic is.

• Saven

Saven

Administrator

Anoniem: 321370 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:34:
Waar heeft samsung zijn info gehaald omtrend het model. Overal waar ik hoor en lees. hebben ze het er over dat het sII ( rechthoekiger ) model mooier is. En als ze al een markt onderzoek hebben gedaan. Dan vraag ik me toch af waar de mensen zijn die rondingen mooier vinden. En dan nog een keer de keuze voor 2 verschillende modellen. Ik vind dit niet echt slim. Voor mij een no go. Had echt verwacht dat ze het weer over een andere boeg zouden gooien. Ik ga denk ik voor de HTC one deze keer. Alleen jammer dat deze geen Amoled heeft en dat de accu niet verwisseld kan worden. Dat zijn ook echt de enige 2 minpunten voor mij bij de htc Of wachten op Google X Phone. Die moet ook erg goed gaan worden om dat google samsung te groot vind worden. Ik heb nog 3 maanden om een keuze te maken. :)
De rondingen hadden iets te maken met de rechtszaken volgens mij tegen Apple, de S2 zou teveel op de iPhone lijken door de vorm etc. Daarom hebben ze alles ronder gemaakt

• Bullet NL
Veel marketing taal,

bewust de naam van de soc niet willen zeggen, tevens haalt hij alleen maar software oplossingen aan.

• Niet online
Saven schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:32:
[...]

De rondingen hadden iets te maken met de rechtszaken volgens mij tegen Apple, de S2 zou teveel op de iPhone lijken door de vorm etc. Daarom hebben ze alles ronder gemaakt
Apple moet eens niet zo kinderachtig doen. Wat willen ze doen. Motorola, Sony, HTC, LG etc. ook aan gaan klagen? Maarja wie zijn wij om daar iets over te zeggen. Wat ik wel weet is dat Apple het voor mij heeft afgedaan. Ook bij ons op het werk. Weg met Apple! arrogantie straalt er gewoon van af

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 15-03-2013 13:41]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Saven schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:32:
[...]

De nieuwere iPhone 5 is verhoudingsgewijs veel smaller. Ook is er een wereld van verschil tussen de S2 en i4 serie.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Veel marketing taal,

bewust de naam van de soc niet willen zeggen, tevens haalt hij alleen maar software oplossingen aan.
Tuurlijk, maar is fijn om toch nog een keer confirmatie te krijgen van de Soc (S600) in Nederland. Wat ik er ook nog uit heb gehaald is dat de zilveren rand dus van echt metaal is en niet plastic, en de materiaal keuze vind ik wel logisch als je zit wat voor accessoires ervoor zijn gemaakt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Saven

Saven

Administrator

Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:41:
[...]

De nieuwere iPhone 5 is verhoudingsgewijs veel smaller. Ook is er een wereld van verschil tussen de S2 en i4 serie.
Ja ik verzin het ook niet he, moet je bij Apple wezen om te klagen :P

• Jeroenneman
  • Laatst online: 20:19

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 321370 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:40:

of hier onder.
For real? De One ziet eruit alsof de verkeerde witbalans is gekozen . De persoon lijkt wel paars op die foto van de One , itt normale kleuren op de S4.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De S4 gebruikt standaard de Swiftkey keyboard:
http://www.engadget.com/2...iftkey-samsung-galaxy-s4/

[Voor 27% gewijzigd door FrankGuthrie op 15-03-2013 13:53]

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bullet NL
FrankGuthrie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Tuurlijk, maar is fijn om toch nog een keer confirmatie te krijgen van de Soc (S600) in Nederland. Wat ik er ook nog uit heb gehaald is dat de zilveren rand dus van echt metaal is en niet plastic, en de materiaal keuze vind ik wel logisch als je zit wat voor accessoires ervoor zijn gemaakt.
Dat die rand van echt metaal is haal ik niet uit het interview.....

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:44
Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Veel marketing taal,

Doe even normaal man, kritiek mag via DM of een TR! Maar zeker niet en in geen geval offtopic in een bericht.

Ik zou ook wel graag een vergelijking willen zien tussen de beide processor varianten. Wat betreft de camera; mijn telefoon gebruik ik het meest als ik gewoon ergens butien een plaatje schiet, en daar zal de S4 is een stuk beter zijn.

Voor gelegenheden die zich onder weinig licht afspelen neem ik nu ook al gewoon een fototoestel mee.

[Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 14:05]

• Saven

Saven

Administrator

Bullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Dat die rand van echt metaal is haal ik niet uit het interview.....
Dat zegt die Geert Mol in dat filmpje, weet de exacte tijd niet, maar ik heb t ook gehoord :P

• Niet online
Dat mogen van mij meerdere fabrikanten doen. :)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Saven schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:56:
[...]

Dat zegt die Geert Mol in dat filmpje, weet de exacte tijd niet, maar ik heb t ook gehoord :P
Dat zegt ie @ 1:13 in het filmpje.

En haalde dat ook uit de Tweakers review:
reviews: Samsung Galaxy S4, hetzelfde en toch anders
Dat lukte uiteindelijk niet helemaal, maar dat komt ook omdat het geen schokkend nieuw ontwerp is. Het gaat wederom om een behuizing van plastic met een metalen rand.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Op sammobile hadden ze het over look&feel van metaal, maar toch van plastic.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:03:
Op sammobile hadden ze het over look&feel van metaal, maar toch van plastic.
Ja, vraag me af of ie nou niet metallic look met echt metaal heeft lopen vergissen...

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bullet NL
Saven schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:56:
[...]

Ik ga hem even opnieuw afspelen, ik werd heel kort gestoord door mijn zoon, zal je net zien dat ik dat gemist heb ;)

Pagina: 1 2 3 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee