Ik vind de foto's die met de S4 genomen zijn wel iets minder scherp ogen, maar je hebt gelijk wat betreft de kleuren. Zijn hoofd oogt nogal rood, ook vraag ik me af waar die paarse gloed vandaan komt (op zijn schouder en in zijn gezicht), staat er ineens een gekleurde lamp op hem gericht? Ergens klopt er in ieder geval iets nietJeroenneman schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:51:
[...]
For real? De One ziet eruit alsof de verkeerde witbalans is gekozen . De persoon lijkt wel paars op die foto van de One , itt normale kleuren op de S4.
Ik ben wel enthousiast over het toestel. Ik heb zelf de S1 gehad en heb nu de S2. Ik twijfel op dit moment nog tussen de S3 of S4. Mijn grootste zorg was dat de S4 weer groter zou worden als zijn voorganger. Bleek gelukkig niet het geval, zelfs iets dunner en lichter.
In mijn ogen is het een hele mooie strak ogend telefoon, die net iets 'volwassener' oogt dan de S3. Minder glimmend plastic, maar meer een zakelijk rustig design. Verder denk ik dat mensen te hoge verwachtingen hebben. Smartphones zullen de komende jaren allemaal rechthoekige blokjes zijn met groten deels scherm en enkele knopjes eromheen. Daabij is de S3 is net 1 jaar oud, iets totaal spectaculairs nieuws komt er natuurlijk niet. Slechts een verdere door ontwikkeling, wat prima is. Smartphones kunnen op dit moment al heel erg veel.
Dingen die aan de S4 voor mij eruit springen:
+formaat, niet groter, wel meer display
+nog steeds (een verder verbeterd) AMOLED scherm
+meer zakelijk design
+draadloos laden
+software verder ontwikkeld (al niet allemaal even nuttig tbo)
+alle hardware weer een tandje beter
+nuttige accessoires (zie hieronder)
-prijs, 500 euro moet eigenlijk wel de max zijn voor een topmodel.
Accessoires:
Draadloos laden kan wel dus, zij het tegen waarschijnlijk een meerprijs.

Ook vind ik een aantal andere accessoires ook wel interessant, bijv S band of Hart Rate Monitor voor tijdens het sporten.
In mijn ogen is het een hele mooie strak ogend telefoon, die net iets 'volwassener' oogt dan de S3. Minder glimmend plastic, maar meer een zakelijk rustig design. Verder denk ik dat mensen te hoge verwachtingen hebben. Smartphones zullen de komende jaren allemaal rechthoekige blokjes zijn met groten deels scherm en enkele knopjes eromheen. Daabij is de S3 is net 1 jaar oud, iets totaal spectaculairs nieuws komt er natuurlijk niet. Slechts een verdere door ontwikkeling, wat prima is. Smartphones kunnen op dit moment al heel erg veel.
Dingen die aan de S4 voor mij eruit springen:
+formaat, niet groter, wel meer display
+nog steeds (een verder verbeterd) AMOLED scherm
+meer zakelijk design
+draadloos laden
+software verder ontwikkeld (al niet allemaal even nuttig tbo)
+alle hardware weer een tandje beter
+nuttige accessoires (zie hieronder)
-prijs, 500 euro moet eigenlijk wel de max zijn voor een topmodel.
Accessoires:
Draadloos laden kan wel dus, zij het tegen waarschijnlijk een meerprijs.

Ook vind ik een aantal andere accessoires ook wel interessant, bijv S band of Hart Rate Monitor voor tijdens het sporten.
Ontspan.
Die HRM etc. heb je toch ook allemaal van nike die je gewoon via een app met elke smartphone kan verbinden?
Ps4/switch gamer
De Nike Fuelband werkt alleen met iPhones, FitBit werkt wel met Android.NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:18:
Die HRM etc. heb je toch ook allemaal van nike die je gewoon via een app met elke smartphone kan verbinden?
Polar heeft ook een BT borstband. Dat is niet uniek voor Samsung.
Over die zijkant, ik zou ongeveer als laatste een marketing manager van Samsung vertrouwen. Ik heb meerdere keren gelezen dat het metallic plastic is.
Over die zijkant, ik zou ongeveer als laatste een marketing manager van Samsung vertrouwen. Ik heb meerdere keren gelezen dat het metallic plastic is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens mij kan je dingen zoals een heart rate monitor niet zomaar verbinden. Nike gebruikt voor zover ik weet bijvoorbeeld een eigen frequentie/protocol (http://www.dcrainmaker.co...-gps-in-depth-review.html <> onder het kopje "heart rate strap" ).NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:18:
Er bestaat ook een standaard die door meerdere fabrikanten wordt ondersteund: ANT+
Er zijn echter vrij weinig smartphones die dit direct ondersteunen. Oudere Xperia's wel, maar met de Z is Sony gestopt met ondersteuning voor ANT+).
http://developer.sonymobi...upporting-ant-is-growing/
http://developer.sonymobi...y-hdr-video-camera-video/
Geen idee wat Samsung nu ondersteunt, maar als het geen ANT+ is, dan is er grote kans dat je niet zomaar alles er op aan kan sluiten.
Edit: Aan de accessoire op de website te zien is het een bluetooth HRM. Zoals Senor Jon ook al aangeeft is dat dus niet iets unieks voor Samsung. Die werken in principe ook gewoon met andere smartphones met bluetooth (4.0). Bijv. deze: http://www.dcrainmaker.co...lue-hr-bluetooth-low.html (wordt ook nog wat in de intro gezegd over ANT+ vs. Bluetooth smart)
[ Voor 14% gewijzigd door nioz op 15-03-2013 14:47 ]
Wel een interessant (ondergesneeuwd) artikel:
http://www.sammobile.com/...types-for-cheaper-version
http://www.sammobile.com/...types-for-cheaper-version
The insiders of SamMobile directly started mailing to us after the announcement of Samsung. They are unhappy because Samsung created that much prototypes so they got confused. First of all he wants to say sorry for the misinformation but this is not everything! Our insider reported Samsung chose for the cheapest Galaxy S 4 prototype.
Samsung chose for the full polycarbonate version with corners of metal and Super AMOLED display which has a sort of Pentile structure!
Samsung dropped the version of plastic with the corners of metal / aluminium and PHOLED display with RGB structure!
There was also a full metal version but this version couldn’t make trough the first round. Which directly hints to that Samsung completly ISN’T ready to build full metal devices. Which is sad for a lot of people. According to our insider the Galaxy S 4 is easy to build like the way Samsung chose to do so. The premium feeling is totally gone because of the missing metal / aluminium materials.
Zoals eerder gezegd: op full hd is er geen waarneembaar verschil meer tussen pentile en rgb......
Verder kan volledig metaal gewoon bijna niet. Dat houdt in dat zowel de toekomstige Galaxy tab reeks als de opvolger van de Note en afgeleides van de S4 ook dezelfde stijl moeten krijgen.
Voor wat betreft de adviesprijs ben ik benieuwd hoe snel deze zal zakken. Zeker in Samsung's geval bekruipt mij het gevoel dat deze nu kunstmatig hoog wordt gehouden. 700e voor de 16GB is bizar.
Verder kan volledig metaal gewoon bijna niet. Dat houdt in dat zowel de toekomstige Galaxy tab reeks als de opvolger van de Note en afgeleides van de S4 ook dezelfde stijl moeten krijgen.
Voor wat betreft de adviesprijs ben ik benieuwd hoe snel deze zal zakken. Zeker in Samsung's geval bekruipt mij het gevoel dat deze nu kunstmatig hoog wordt gehouden. 700e voor de 16GB is bizar.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Zeker in combinatie met de concurrentie
Pentile > RGB
Plastic > metaal/glas
SoC is gelijk
Ik had dit als spin-off verwacht zoals je bij andere merken ziet, maar niet bij het vlaggenschip.
Pentile > RGB
Plastic > metaal/glas
SoC is gelijk
Ik had dit als spin-off verwacht zoals je bij andere merken ziet, maar niet bij het vlaggenschip.
Erg jammer, Samsung had zoveel meer kunnen doen. Natuurlijk hypet de media de Galaxy S4 toch wel, dus de verkopen zullen er ook wel naar zijn. Maar toch, het is jammer om te lezen dat zelfs Sammobile schrijft dat ze teleur zijn gesteld omdat Samsung blijkbaar niet voor een premium gevoel zijn gegaan.
Toch ben ik bang dat dit hele gedoe zich nog wel eens tegen de S4 kan gaan keren. De gewone consument koopt vaak hun telefoon in een winkel van de providers, wanneer de verkopers daar nu overtuigt zijn van het materiaal gebruik van bijvoorbeeld een Sony of HTC (in de Android line-up) dan kan deze nog wel eens een ander toestel naast de S4 leggen en ik heb geen idee als de consument dan nog steeds voor het "merk" Samsung wil gaan.
Toch ben ik bang dat dit hele gedoe zich nog wel eens tegen de S4 kan gaan keren. De gewone consument koopt vaak hun telefoon in een winkel van de providers, wanneer de verkopers daar nu overtuigt zijn van het materiaal gebruik van bijvoorbeeld een Sony of HTC (in de Android line-up) dan kan deze nog wel eens een ander toestel naast de S4 leggen en ik heb geen idee als de consument dan nog steeds voor het "merk" Samsung wil gaan.
[ Voor 0% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 16:05 . Reden: Het woord "niet" vergeten ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik denk dat je NIET voor een premium gevoel bedoelt.
Samsung wil nu gewoon cashen op de goede naam die ze in de afgelopen drie jaar hebben opgebouwd. De mensen in de winkel kiezen dan vaak voor Samsung op basis van de goede naam uit het verleden, hetzelfde effect waarmee Nokia nog lang telefoons verkocht.
Samsung wil nu gewoon cashen op de goede naam die ze in de afgelopen drie jaar hebben opgebouwd. De mensen in de winkel kiezen dan vaak voor Samsung op basis van de goede naam uit het verleden, hetzelfde effect waarmee Nokia nog lang telefoons verkocht.
*weg* totaal off-topic
Een aantal off-topic berichten verwijderd, gelieve on-topic te blijven!
Een aantal off-topic berichten verwijderd, gelieve on-topic te blijven!
[ Voor 159% gewijzigd door Bullet NL op 15-03-2013 17:04 ]
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Anoniem: 328026
Ik ben erg benieuwd hoe de textuur in het echt uit ziet bij de zwarte versie. Op foto's vind ik het tot nu toe spuuglelijk en hoop dat er nog kleuren/edities uitkomen zonder dat textuur.
Ik had al in het andere vergelijkingstopic het Nokia effect aangehaald maar ik denk dat Samsung het niet gaat redden door alleen op de naam Galaxy te gokken. De HTC One en Sony Xperia Z zien er gewoon zoveel beter uit en zullen zeker verkozen worden als potentiële kopers de toestelen "even" mogen vast houden.Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:01:
Het enige wat Samsung gaat redden en dat deden ze ook met de S3 in de tweede helft van 2012 was in combinatie met providers te stunten met aanbiendingen. Precies de reden waarom ik nu een S3 heb en geen iPhone 5 of een One X.
Ps. Over de bouwkwaliteit van mijn S3 ben ik totaal niet te tevreden. Achterkant ziet er al gehavend uit, twee mooie krassen op mijn Gorilla glas en een lelijke scheur in de rand boven het USB poortje. So far plastic fantastic...
klopt maar dat is ook de bedoeling natuurlijk, de early adopters moeten wel iets exclusiefs hebben een hebben daar meer voor over.Sirius schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:55:
verder is het eigenlijk zo dat het merendeel van de klanten met een 2 jarig contact zitten, en van s2 naar s4 kunnen gaan. dus wil je om de twee jaar met iets heel nieuws komen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dus de Exynos 5 heeft geen support voor 4G/LTE?
Volgens mij wel, maar niet op de Nederlandse 'banden'Chris Smoove schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:42:
Dus de Exynos 5 heeft geen support voor 4G/LTE?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Na het volgen van alle geruchten en discussies over onder andere dit toestel en toestellen van andere merken vraag ik me steeds meer af of ik het allemaal wel nodig heb (of ga hebben).
Ik mag nog een paar maanden nadenken voor m'n abbo met m'n S2 afloopt. De s2 bevalt me nog prima en de bouwkwaliteit is super.
Ik mag nog een paar maanden nadenken voor m'n abbo met m'n S2 afloopt. De s2 bevalt me nog prima en de bouwkwaliteit is super.
Gadgets FTW!
Jij snapt het ! Zelf heb ik een S2 en een S3. Allebei echt top toestellen. Samsung zal wel van mening zijn dat iedereen zomaar overstapt naar een S4, maar zo zal het nu niet werken. Sinds een maand volg ik hier de berichten, met de hoop dat er iets heel anders zou komen, maar vernieuwend die S4.......nou nee. Omdat ik als freak graag op tijd wat nieuws wil, koop ik elk jaar een nieuwe Galaxy. Deze ronde sla ik ook over. Mijn S3 blijft nog een jaar mijn vriendjeUrsamajor schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:13:
Najib het volgen van alle geruchten en discussies over onder andere dit toestel en toestellen van andere merken vraag ik me steeds meer af of ik het allemaal wel nodig heb (of ga hebben).

En zo is HTC ook de boot ingegaan, te lang cashen op de naam. Ik denk niet dat dit het verkoopsucces wordt waar Samsung op gehoopt had. Dat betekent een flinke boost voor Apple, omdat in het hoofd van de meeste mensen maar 2 fabrikanten bestaan: Samsung en Apple. HTC/LG etc is eng want onbekend en Nokia is vergane glorie (in de hoofden van de consument).Senor Sjon schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:01:
Ik, als Samsungfan, ben ook zeer teleurgesteld. Wanneer de concurrent uitkomt met prachtige telefoons als de Xperia Z en HTC One, dan kun je gewoonweg niet met een plastic bak aankomen met verdomme nep-stalen zijkanten (lees: plastic met een staalverfje). Dit kan gewoonweg niet. De S4 oogt gewoon als een goedkoop Chinees ding naast de twee andere toestellen.
Mijn voorspelling voor 2013: de S4 verkoopt lang niet het gehoopte aantal -> groei Samsung zwakt af en dat verdienen ze. Flinke boost voor Apple en een zodanige winst dat Apple de wereld koopt in 2014.
Edit: en dit is kut want Samsung = Android. Als de dominantie van iOS nog meer toeneemt, dan volgen de ontwikkelaars. Android heeft al een achterstand op apps-gebied, wanneer Samsung minder populair wordt, dan is dat zeer schadelijk voor Android in het algemeen. Ik denk persoonlijk niet dat alle gemiste verkopen van Samsung naar HTC , Sony en LG gaan
[ Voor 11% gewijzigd door marhalm op 15-03-2013 20:19 ]
Ik zou daar niet zo bang van zijn, Apple is met zijn iOS updates ook niet revolutionair meer. Het is ook iedere keer meer van hetzelfde.marhalm schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:05:toon volledige bericht
[...]
En zo is HTC ook de boot ingegaan, te lang cashen op de naam. Ik denk niet dat dit het verkoopsucces wordt waar Samsung op gehoopt had. Dat betekent een flinke boost voor Apple, omdat in het hoofd van de meeste mensen maar 2 fabrikanten bestaan: Samsung en Apple. HTC/LG etc is eng want onbekend en Nokia is vergane glorie (in de hoofden van de consument).
Ik, als Samsungfan, ben ook zeer teleurgesteld. Wanneer de concurrent uitkomt met prachtige telefoons als de Xperia Z en HTC One, dan kun je gewoonweg niet met een plastic bak aankomen met verdomme nep-stalen zijkanten (lees: plastic met een staalverfje). Dit kan gewoonweg niet. De S4 oogt gewoon als een goedkoop Chinees ding naast de twee andere toestellen.
Mijn voorspelling voor 2013: de S4 verkoopt lang niet het gehoopte aantal -> groei Samsung zwakt af en dat verdienen ze. Flinke boost voor Apple en een zodanige winst dat Apple de wereld koopt in 2014.
Edit: en dit is kut want Samsung = Android. Als de dominantie van iOS nog meer toeneemt, dan volgen de ontwikkelaars. Android heeft al een achterstand op apps-gebied, wanneer Samsung minder populair wordt, dan is dat zeer schadelijk voor Android in het algemeen. Ik denk persoonlijk niet dat alle gemiste verkopen van Samsung naar HTC , Sony en LG gaan
BlaBlaBla
De Nederlandse providers gebruiken een andere combinatie van frequenties (Down en UP) dan de Exynos 5 aan kan. Overigens is dat niets iets typisch Nederlands, in de VS, Canada en de rest van de EU hanteert men het zelfde systeem als in ons land. De Exynos 5 ongesteund eigenlijk alleen de frequentie combinaties zoals men die in Z-O Azie gewend zijn.CLB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 18:42:
[...]
Volgens mij wel, maar niet op de Nederlandse 'banden'
Ik ben het niet helemaal met je eens, je leest steeds meer dat mensen (ook op Tweakers) over gaan stappen van iOS naar Android, met name de Z en de One scoren erg hoog onder Apple gebruikers. Wat Samsung op Android gebied laat liggen pakken de andere spelers wel op, wees daar maar niet bang voor......marhalm schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:05:
[...]
Alles leuk en aardig m.b.t. de Experia Z maar de enige die op kan boksen tegen de S4 is de One.
En de tendens gaat ben ik bang idd worden dat de S3 gebruikers idd een ronde over zullen slaan.
Overigens vind ik het uiterlijk toch best meevallen. De zijkanten zijn ook een stuk mooier dan die van de S3 (lopen schuiner weg) en zo naast elkaar is de S4 wel degelijk een stuk strakker:

En de tendens gaat ben ik bang idd worden dat de S3 gebruikers idd een ronde over zullen slaan.
Overigens vind ik het uiterlijk toch best meevallen. De zijkanten zijn ook een stuk mooier dan die van de S3 (lopen schuiner weg) en zo naast elkaar is de S4 wel degelijk een stuk strakker:

[ Voor 63% gewijzigd door Sirius op 15-03-2013 21:53 ]
Het is groter, maar toch kleiner. Ja hoor, ze flikken het weer. Wel nice dat de bezel gehalveerd is.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Feit is wel dat iOS financieel veel aantrekkelijker is voor ontwikkelaars en nu Samsung een draak van een S4 heeft gemaakt, denk ik dat veel mensen zullen overstappen naar dat akelige AppledingBullet NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:13:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens, je leest steeds meer dat mensen (ook op Tweakers) over gaan stappen van iOS naar Android, met name de Z en de One scoren erg hoog onder Apple gebruikers. Wat Samsung op Android gebied laat liggen pakken de andere spelers wel op, wees daar maar niet bang voor......
Ik denk dat Samsung de grootste groei heeft gehad. Kijk naar HTC, die stond vanaf 1,5-2 jaar geleden ook praktisch stil. Samsung innoveert niet veel meer. De nutteloze softwarefuncties zie ik niet als innovatie, maar als een manier om de aandacht van het zeer matige design af te halen.
Maar laten we hopen dat jij gelijk hebt en ik ongelijk!
Ik ben wel benieuwd naar de prijs icm abonnementen. Betaalde nu 24 maanden 25euro (100bel/sms en 250mb-onbeperkt internet) voor een Galaxy S2. Heb 't gevoel dat ik nu toch meer ga betalen.
Anoniem: 10503
Ik 25 euro en 2gb internet en 150 belminuten en een S2 voor 0 euro. Je kan beter los kopen.Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:12:
Ik ben wel benieuwd naar de prijs icm abonnementen. Betaalde nu 24 maanden 25euro (100bel/sms en 250mb-onbeperkt internet) voor een Galaxy S2. Heb 't gevoel dat ik nu toch meer ga betalen.
Misschien zat ik wel veel te duur met mijn vodafone abbo en s2 toen de tijd. Heb voor de s2 niks betaald en abbo 1gb en 375/750 bel/sms voor gemiddeld 30 per maand. (2 jarig abbo)..
De eerste prijzen die ik tegen ben gekomen en die waarschijnlijk niet representatief zijn 42 euro per maand voor 420/420 bel/sms en 1gb met 100 euro bijbetalen voor de telefoon (2 jarig abbo)
Zelf ga ik eerst maar eens afwachten wanneer hij in de winkel ligt en dan gewoon een vodafone winkel in lopen en daar een deal maken.. Eens kijken hoe goed dat in de praktijk werkt en als dat niet kan ga ik daar toch weg.. Vind die RED abbo's maar een aanfluiting..
De eerste prijzen die ik tegen ben gekomen en die waarschijnlijk niet representatief zijn 42 euro per maand voor 420/420 bel/sms en 1gb met 100 euro bijbetalen voor de telefoon (2 jarig abbo)
Zelf ga ik eerst maar eens afwachten wanneer hij in de winkel ligt en dan gewoon een vodafone winkel in lopen en daar een deal maken.. Eens kijken hoe goed dat in de praktijk werkt en als dat niet kan ga ik daar toch weg.. Vind die RED abbo's maar een aanfluiting..
Dat dacht ik ook, maar meestal was je dan toch duurder uit. Volgens mij alleen telefoons beneden de 400 euro (ongeveer) zijn goedkoper als je ze los koopt icm sim-only. Vooral omdat de sim-only prijzen tegenwoordig belachelijk duur zijn geworden.Anoniem: 10503 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:19:
[...]
Ik 25 euro en 2gb internet en 150 belminuten en een S2 voor 0 euro. Je kan beter los kopen.
Maar mag ik vragen bij welke provider je destijds de S2 met 2gb internet per maand voor 25 euro kreeg? Dan kan ik die eens in de gaten houden.
T-mobile bijvoorbeeld ( vandaag de xperia z bij de opening in meppel: 24 mnd € 25,16 voor i-smart 200 + onbeperkt internet en € 50 bijbetalen ) Het is weliswaar de Z maar ze hadden ook de S3 als optie. Allicht dat er tegen de tijd dat de S4 echt leverbaar is weer zo'n stunt ergens is.
[ Voor 14% gewijzigd door Humma Kavula op 15-03-2013 23:46 ]
Anoniem: 114616
En hoezo denk jij dat? Sony is eigenlijk het enige merk wat aan Apple en Samsung kan komen aangezien de potentie er zeker is. Ik zie niet waar de Z het zwaar op verliest, zelfs de enige die iets echt vernieuwends heeft in zo'n dun toestel ( waterdichtheid ). De Z vliegt ook de deur uit in de winkel en buiten de naam van de S4 om hebben de One en de Z veel meer kans om een terecht succes te worden.Sirius schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:41:
Alles leuk en aardig m.b.t. de Experia Z maar de enige die op kan boksen tegen de S4 is de One.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vergeet ook niet dat de Z nu al een aantal weken te koop is waar de One en de S4 nog wel even uit de winkel blijven.
Nee, maar wacht de reviews of misschien previews af. Om te de exacte verschillen te kunnen beoordelen.Nielsjuhz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 06:58:
Ligt het eaan mij of lijkt de S4 niet gigantisch veel op de galaxy note 2? Alleen dan 0,5inch kleinere scherm?
[afbeelding]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Ik heb de i smart 300 genomen.. + xperia Z. Net toestel gelijk verkocht voor 475. Zit nu simonly voor omgerekend 10 euro per maand. Geen idee of de actie voor de s4 komt, ik koop hem dan eventueel wel los van iemand.Humma Kavula schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:40:
T-mobile bijvoorbeeld ( vandaag de xperia z bij de opening in meppel: 24 mnd € 25,16 voor i-smart 200 + onbeperkt internet en € 50 bijbetalen ) Het is weliswaar de Z maar ze hadden ook de S3 als optie. Allicht dat er tegen de tijd dat de S4 echt leverbaar is weer zo'n stunt ergens is.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Dit is geen prijzen en levertijden topic heh
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat klopt, die moet er maar eens komen, wie maakt hem aan?
Wat mij opvalt aan de recente foto's en video's is de goede wit weergave van de S4. Echt een grote vooruitgang t.o.v. de S3. Even afwachten nog op de eerste reviews maar ziet er echt heel goed uit.
De Z is de enige grote naam die nu verkrijgbaar is. Wacht maar wat er over een maand met de verkoopcijfers gaat gebeuren......Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:41:
[...]
En hoezo denk jij dat? Sony is eigenlijk het enige merk wat aan Apple en Samsung kan komen aangezien de potentie er zeker is. Ik zie niet waar de Z het zwaar op verliest, zelfs de enige die iets echt vernieuwends heeft in zo'n dun toestel ( waterdichtheid ). De Z vliegt ook de deur uit in de winkel en buiten de naam van de S4 om hebben de One en de Z veel meer kans om een terecht succes te worden.
Vergeet ook niet dat de Z nu al een aantal weken te koop is waar de One en de S4 nog wel even uit de winkel blijven.
Ik moet zeggen dat na de initiele presentatie er toch aardig wat mensen teleurgesteld zijn en er een beetje een sneeuwbaleffect aan het onstaan is.
http://gizmodo.com/599071...alaxy-s-iv-?post=58296092
http://xplod.fr/blog/?p=19
http://www.theverge.com/2...laxy-s4-announced-upgrade
Waarom zou ik de S4 kiezen en niet de 150 euro goedkopere Note2? Ziet er hetzelfde uit, 720p RGB ipv 1080p Pentile, groter scherm, grotere accu en dezelfde behuizing. Ook hover (pennetje) en veel features zijn gewoon software die ook op de Note kunnen draaien.
http://gizmodo.com/599071...alaxy-s-iv-?post=58296092
http://www.theverge.com/2...laxy-s4-announced-upgrade
Waarom zou ik de S4 kiezen en niet de 150 euro goedkopere Note2? Ziet er hetzelfde uit, 720p RGB ipv 1080p Pentile, groter scherm, grotere accu en dezelfde behuizing. Ook hover (pennetje) en veel features zijn gewoon software die ook op de Note kunnen draaien.
Interessant stukje van een van de CM dev's:
edit:....zo ook lekker wakker, staat hierboven al gepost!
edit:....zo ook lekker wakker, staat hierboven al gepost!

[ Voor 31% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-03-2013 15:49 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Anoniem: 500566
Vind het wel allemaal best, je kan niet alles hebben, als je een verwisselbare accu wil moet je wel een verwijderbare achterklep hebben, en dat gaat een beetje moeilijk met aluminium...En zo ''goedkoop'' ziet hij er ook weer niet uit, de s3 had ook een adviesprijs van 600 euro, dus de s4 zal ook snel zakken met zn prijs. Samsung heeft altijd een verwisselbare accu gehad en dat willen ze denk ik zo houden, als de s4 een unibody had zou weer iedereen zeuren dat samsung weer dingen kopieerde van andere merken, en zo blijft het maar doorgaan, mensen hebben altijd wel iets om te klagen....
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 500566 op 16-03-2013 16:56 ]
Als je dat het belangrijkste vind is er weinig keus ja.Anoniem: 500566 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:52:
Vind het wel allemaal best, je kan niet alles hebben, als je een verwisselbare accu wil moet je wel een verwijderbare achterklep hebben, en dat gaat een beetje moeilijk met aluminium...Samsung heeft altijd een verwisselbare accu gehad en dat willen ze denk ik zo houden, als de s4 een unibody had zou weer iedereen zeuren dat samsung weer dingen kopieerde van andere merken, en zo blijft het maar doorgaan, mensen hebben altijd wel iets om te klagen....
Volgens mij komt de S4 tijdens de introductie weer met een gratis SD kaartje....64GB!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-03-2013 17:03 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik was me af aan het vragen of het een SD kaartje is (zoals op de foto) of dat ze gewoon verkeerde plaatje hebben en het een micro SD kaartje moest zijn. Als het een SD kaart is, vind ik het een beetje rare actie.Golf2vr6 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:57:
[...]
Als je dat het belangrijkste vind is er weinig keus ja.
Volgens mij komt de S4 tijdens de introductie weer met een gratis SD kaartje....64GB!!!
[afbeelding]
Ik snap trouwens niet hoe Samsung zo dom kan zijn om de S4 functies ook uit te brengen op de S3 (http://technieuws.com/195...rt-ook-naar-de-galaxy-s3/) Dit haalt nóg meer nieuwwaarde van de S4 weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 16-03-2013 17:29 ]
Linkjes voor de 64GB geheugenkaart promotie van Samsung:
- Registreer op facebook pagina www.onzetroonopvolger.nl voor de 64GB geheugenkaart
- Zodra je het toestel daadwerkelijk ontvangt kan je je via www.samsung.com/promotion aanmelden, kopie aankoopbewijs insturen en de 64GB geheugenkaart wordt z.s.m. toegestuurd
- Je krijgt dus alleen een 64GB kaart als je registreert in de pre-registratie periode van 15 maart t/m start verkoop./
- Registreer op facebook pagina www.onzetroonopvolger.nl voor de 64GB geheugenkaart
- Zodra je het toestel daadwerkelijk ontvangt kan je je via www.samsung.com/promotion aanmelden, kopie aankoopbewijs insturen en de 64GB geheugenkaart wordt z.s.m. toegestuurd
- Je krijgt dus alleen een 64GB kaart als je registreert in de pre-registratie periode van 15 maart t/m start verkoop./
[ Voor 67% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-03-2013 17:33 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Eerste prijs van Nederland?

700 euro los, die prijs gaat nog wel dalen. Wel 64 gb micro sd kaartje erbij
Heb je ook wel nodig, want door alle bloat die Samsung op de S4 gegooid heeft, is er nog maar 9gb over van de 16gb om te gebruiken.alwaysleft schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:08:
[...]
700 euro los, die prijs gaat nog wel dalen. Wel 64 gb micro sd kaartje erbij![]()
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Anoniem: 103465
Samsung is vermoedelijk nu op de top van hun spel en als mensen praten over Android is het bijna onmogelijk om niet te associëren met Samsung, dus men zou aannemen dat Samsung zou willen om de envelop te duwen en verleiden klanten met alle nieuwe hardware vs waardoor ze het gevoel alsof ze kopen vorig jaar apparaat met bijgewerkte specs. Het Design is niet nieuw en de de presentatie wat het produkt allemaal kan was totaal niet iets wat je zou verwachten en wellicht dat noobs daar in trappen
Het voelt nogal gimmicky inplaats van daadwerkelijk nuttig zijn voor de eindgebruikers. Samsung toeters en bellen toegevoegd aan de mix die waarschijnlijk zal zorgen voor een goede commercials, in plaats van innoveren op de dingen die u zullen helpen als je daadwerkelijk gebruik van het apparaat en om dingen gedaan te krijgen. Ik zie Slimme Pauze , die uw video pauzeert wanneer je niet op zoek naar het scherm, om onder een van de eerste dingen die mensen uit te schakelen..
De specs zijn wel aardig als je een 1,7 ghz cpu hebt en een nog betere camera maar doet me niet smelten. Ik zou liever een 1,5 ghz willen met langere batterij duur en een 8 megapixel camera met een betere lens. Dan maar iets dikker. Ook de OS erop 4.2.2 heb ik ook op mijn samsung i9000 draaien en lekker soepel. maar android is lek qua software en daarom ook in Q3 dat samsung met nieuwe software komt (Bada invloeden) met de naam Tizen. Ook gaat men nog meer investeren in een eigen store en hier komt het gevaar voor google. Samsung is groot en android niet heilig. Het wordt oud als je kijkt naar Ubuntu, Windows 8 en Blackberry 10 (beter dan windows
.
Ook ios 6 van apple is een drama en wordt met pleisters steeds weer bug vrij gemaakt. Het wordt een markt dat de hardware op zijn top zit en dat je liever 2 Mb ram hebt dan een 1,7 og 1,9 Ghz cpu hebt. Het is nu het jaar van de software en dat zal lopend dit jaar steeds meer blijken.
De S4 is gewoon een echte S (apple) en is gewoon een tussenstap naar de S5 voor android 5 of toch Tizen maar lijkt me dan dat je een Galaxy ZEN krijgt met een 2 Ghz intel cpu. Als ik alleen kijk naar de Markt heeft de HTC ONE of HTC one X mijn voorkeur boven de S3. Vooral de eerste met de nieuwe sense en als je ook kijkt naar het ontwerp is dat gewoon vernieuwender en S4 weer iets van het zelfde.
Samsung zit echt aan zijn TOP.
Het voelt nogal gimmicky inplaats van daadwerkelijk nuttig zijn voor de eindgebruikers. Samsung toeters en bellen toegevoegd aan de mix die waarschijnlijk zal zorgen voor een goede commercials, in plaats van innoveren op de dingen die u zullen helpen als je daadwerkelijk gebruik van het apparaat en om dingen gedaan te krijgen. Ik zie Slimme Pauze , die uw video pauzeert wanneer je niet op zoek naar het scherm, om onder een van de eerste dingen die mensen uit te schakelen..
De specs zijn wel aardig als je een 1,7 ghz cpu hebt en een nog betere camera maar doet me niet smelten. Ik zou liever een 1,5 ghz willen met langere batterij duur en een 8 megapixel camera met een betere lens. Dan maar iets dikker. Ook de OS erop 4.2.2 heb ik ook op mijn samsung i9000 draaien en lekker soepel. maar android is lek qua software en daarom ook in Q3 dat samsung met nieuwe software komt (Bada invloeden) met de naam Tizen. Ook gaat men nog meer investeren in een eigen store en hier komt het gevaar voor google. Samsung is groot en android niet heilig. Het wordt oud als je kijkt naar Ubuntu, Windows 8 en Blackberry 10 (beter dan windows
Ook ios 6 van apple is een drama en wordt met pleisters steeds weer bug vrij gemaakt. Het wordt een markt dat de hardware op zijn top zit en dat je liever 2 Mb ram hebt dan een 1,7 og 1,9 Ghz cpu hebt. Het is nu het jaar van de software en dat zal lopend dit jaar steeds meer blijken.
De S4 is gewoon een echte S (apple) en is gewoon een tussenstap naar de S5 voor android 5 of toch Tizen maar lijkt me dan dat je een Galaxy ZEN krijgt met een 2 Ghz intel cpu. Als ik alleen kijk naar de Markt heeft de HTC ONE of HTC one X mijn voorkeur boven de S3. Vooral de eerste met de nieuwe sense en als je ook kijkt naar het ontwerp is dat gewoon vernieuwender en S4 weer iets van het zelfde.
Samsung zit echt aan zijn TOP.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 16-03-2013 20:55 ]
Volgens mij maakt Samsung de SOC toch zelf.Strider schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:28:
[...]
Ik denk dat Samsung echt wel de 8-Core SOC in alle modellen had willen stoppen, maar dan moeten de machines van ASML er ook wel genoeg kunnen produceren. En daar zal wel een dikke constraint zitten
Bron: http://www.xbitlabs.com/n...ght_Core_Mobile_Chip.htmlThe chis is made using 28nm HKMG process technology at Samsung's manufacturing facility near Austin, Texas.
Ik had toch nog iets speciaal verwacht, nl. 4K video opname, optische beeldstabilisatie of een dual sim mogelijkheid.
Ben benieuwd naar een vergelijkking tussen een S4 Exynos en een S4 Snapdragon 600. Zeker m.b.t. de accu.
Begrijp alleen niet dat Samsung geen volledige LTE heeft i.s.m. de Exynos.
Dan maar rattelen, LTE worldwide. Wil als ik een S4 heb, hem overal op LTE kunnen gebruiken. Althans, dat versta ik onder LTE worldwide.
Het design begint toch te wennen. Toch verwonderlijk dat ze alles in dezelfde ruimte geperst kregen dan de S3 met hetzelfde gewicht en een accu van 2600mAh.
[ Voor 12% gewijzigd door abusimbal op 16-03-2013 21:48 ]
Wat voor mij een must blijft, is dat de S4 met een MicroSD is uit te breiden. Wel zal de HTC One standaard met 32GB worden geleverd, S4 zal weer 16GB worden. Ik merk nu al met mijn S3 dat 16GB op den duur te weinig is.
Lastig verhaal gaat het worden als S4 alleen met 16GB zal komen.
Yep de One 32gb. De S4 16gb (waarvan nog 9gb vrij is voor de gebruiker, dat was bij de S3 11gb), als je nu pre-order plaatst dan krijg je een 64gb geheugenkaartje. Als het goed is komen er ook 32gb en 64gb uitvoeringen van de S4. Bij de S3 ook zo, alleen heb ik ze nog nooit gezien en de vraag is dan wat dat gaat kosten.Fermion schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:16:
Wat voor mij een must blijft, is dat de S4 met een MicroSD is uit te breiden. Wel zal de HTC One standaard met 32GB worden geleverd, S4 zal weer 16GB worden. Ik merk nu al met mijn S3 dat 16GB op den duur te weinig is.
[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-03-2013 23:34 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Komt er alleen de 4G versie van de Galaxy S4 uit in Nederland of ook de 3G versie met octa-core? Want ik heb het komende jaar nog geen 4G nodig. Waar ik snel internet nodig heb, is wifi en verder is 3G al goed genoeg. Tevens betwijfel ik dat de 4G dekking dit jaar al de 3G dekking zal overtreffen. Op sommige plekken heb ik met T-Mobile nog niet eens GPRS, dus houd ik het voorlopig nog wel even bij 3G.
In Nederland brengt Samsung alleen de Snapdragon versie uit, de Octa-core Soc wordt officieel niet gevoerd.batentje_kaitos schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:30:
Komt er alleen de 4G versie van de Galaxy S4 uit in Nederland of ook de 3G versie met octa-core? Want ik heb het komende jaar nog geen 4G nodig. Waar ik snel internet nodig heb, is wifi en verder is 3G al goed genoeg. Tevens betwijfel ik dat de 4G dekking dit jaar al de 3G dekking zal overtreffen. Op sommige plekken heb ik met T-Mobile nog niet eens GPRS, dus houd ik het voorlopig nog wel even bij 3G.
en de octacore heeft ook lte, maar niet op de juiste freq. voor nl
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Komt wel maar later waarschijnlijk.Bullet NL schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:52:
[...]
In Nederland brengt Samsung alleen de Snapdragon versie uit, de Octa-core Soc wordt officieel niet gevoerd.
http://www.sammobile.com/...t-to-feature-exynos-octa/
Je je schrijft het verkeerd, hij komt pas op moment dat de Nederlandse frequenties worden ondersteund. Dat hij komt is een aanname die nog geen enkele bevestiging vanuit Samsung heeft gehad.acst schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:30:
[...]
Komt wel maar later waarschijnlijk.
http://www.sammobile.com/...t-to-feature-exynos-octa/
De Exynos 5 Octa kan daarom net zo goed in een andere telefoon komen dan de huidige S4, bijvoorbeeld in de Note2 o in een SGS4Plus variant.
Het is heel simpel, Samsung brengt geen Snapdragon 600 variant uit op moment dat hier geen noodzaak toe is. Hun eigen Exynos soc is tot op heden nog niet geschikt voor de EU en VS, dit geven ze zelf toe.
Anoniem: 505344
"Hun eigen Exynos soc is tot op heden nog niet geschikt voor de EU en VS, dit geven ze zelf toe."
Volgens de laatste berichten krijgt Italie de Octa soc.
Volgens de laatste berichten krijgt Italie de Octa soc.
Ik heb niets over de speaker gelezen, zal iig geen wonderlijk geluid uitkomen zoals naar het schijnt bij de HTC One.
De prijs zal dus €599.- gaan zijn. Wel een goed prijsje.
http://www.gsmarena.com/s...ope__600700-news-5716.php
http://www.gsmarena.com/s...ope__600700-news-5716.php
Er staat 600-700 euro. Italie duur en medio mei. Gezien de prijsvorming van o.a. de One verwacht ik niets minder dan de hoofdprijs hier.
Heb nergens officieel gelezen dat samsung s4 de snapdragon 600 zal hebben, of wel? misschien is het wel de s4 pro of een hele andere....
Raar dat je ook op de site van Samsung nergens de specs kan vinden van de s4...
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 500566 op 17-03-2013 23:07 ]
Samsung heeft het al op zijn facebook staan. www.onzetroonopvolger.nl kijk maar bij specificaties!Anoniem: 500566 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:05:
Heb nergens officieel gelezen dat samsung s4 de snapdragon 600 zal hebben, of wel? misschien is het wel de s4 pro of een hele andere....
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ja, dr staat 1,9ghz quad core, maar niet welke....Golf2vr6 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:10:
[...]
Samsung heeft het al op zijn facebook staan. www.onzetroonopvolger.nl kijk maar bij specificaties!
Heb je onder een steen gelegenAnoniem: 500566 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:24:
[...]
Ja, dr staat 1,9ghz quad core, maar niet welke....

[ Voor 22% gewijzigd door FrankGuthrie op 17-03-2013 23:33 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Nee niet echt:D, maar vind het zo raar dat Samsung zo geheimzinnig doet over de specs, als ik bv op de site van Htc of Sony kijk kan ik alle specs vinden van de Xperia Z en de Htc One....blijkbaar ziet Samsung mensen met weinig verstand van smartphons als een grotere doelgroep....FrankGuthrie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:29:
[...]
Heb je onder een steen gelegen. De Snapdragon is 1.9 GHz, de Exynos is 1.6 GHz
Schijnt te werken voor Apple....In deze video wordt het goed uitgelegd:Anoniem: 500566 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:33:
[...]
blijkbaar ziet Samsung mensen met weinig verstand van smartphons als een grotere doelgroep....
YouTube: Samsung Galaxy S4 Features: Explained!
BTW een hele goeie reviewer.
[ Voor 26% gewijzigd door FrankGuthrie op 17-03-2013 23:39 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Inderdaad, zeer mooi gebracht, weet waarover hij praat en ben 100% akkoord met wat hij zegt.
Als bedrijf kan je je beter richten naar de grootste doelgroep.
Als bedrijf kan je je beter richten naar de grootste doelgroep.
Percies, eigenlijk wel slim, want of het nu htc, sony of samsung is het blijven allemaal smartphones die ongeveer allemaal hetzelfde dingen doen, surfen, whatsappen ect...dus moet je je onderscheiden van de concurrenten.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 500566 op 18-03-2013 00:12 ]
Kom op zeg. Deze review heeft Samsung written all over it.FrankGuthrie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:38:
Schijnt te werken voor Apple....In deze video wordt het goed uitgelegd:
YouTube: Samsung Galaxy S4 Features: Explained!BTW een hele goeie reviewer.
Hahahaha, dit is geen reviewer, dit is iemand die het marketing verhaal van Samsung herkauwd en het vervolgens op internet zet. Er zit totaal geen enkel kritisch toon in zijn verhaal.FrankGuthrie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:38:
[...]
Schijnt te werken voor Apple....In deze video wordt het goed uitgelegd:
YouTube: Samsung Galaxy S4 Features: Explained!
BTW een hele goeie reviewer.
Hij wordt betaald door Samsung of hij is zo Samsung fanboy dat hij alle kreten van de Samsung marketing als zoette koek slikt.
Je kan dit toch echt niet met droger ogen een review noemen? Laat staat een goede.....
Inderdaad, maar zelfs dan is hij alsnog objectiever dan menig poster in de Ervaringstopics hier
.
hoi
Ik denk eerlijk gezegd dat Samsung onbewust een gat laat vallen voor HTC en Sony. Als die daar van kunnen profiteren dan krijg je het als Samsung erg lastig.Miki schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:19:
[...]
Ik had al in het andere vergelijkingstopic het Nokia effect aangehaald maar ik denk dat Samsung het niet gaat redden door alleen op de naam Galaxy te gokken. De HTC One en Sony Xperia Z zien er gewoon zoveel beter uit en zullen zeker verkozen worden als potentiële kopers de toestelen "even" mogen vast houden.
Het enige wat Samsung gaat redden en dat deden ze ook met de S3 in de tweede helft van 2012 was in combinatie met providers te stunten met aanbiendingen. Precies de reden waarom ik nu een S3 heb en geen iPhone 5 of een One X.
Ps. Over de bouwkwaliteit van mijn S3 ben ik totaal niet te tevreden. Achterkant ziet er al gehavend uit, twee mooie krassen op mijn Gorilla glas en een lelijke scheur in de rand boven het USB poortje. So far plastic fantastic...
Ik vind dat Samsung ook te veel rotzooi op een standaard rom zet. Ik had bijvoorbeeld veel problemen met de Tab2 originele rom. Toen ik er een CM10 op zette was het ding super snel. Misschien is het ook handig om mensen te laten kiezen wat ze willen installeren op hun device op het moment dat ze een eerste opstart maken. Ik vind het nog steeds vreemd dat je je eigen klanten die keuze niet geeft.
Ik ben ook erg teleurgesteld in het design. Ik had echt gehoopt op een S2 look met iets meer metaal erin verwerkt. Ik heb een HTC DHD en ik moet zeggen dat als de ( updates / rooten) support van HTC gewoon goed was geweest ik de One had genomen. De one ziet er goed uit en als dat ding net zo goed tegen een stootje kan als de DHD dan ben ik best tevreden. Dat ding heb ik talloze malen laten vallen op verschillende soorten ondergrond. Het metaal zit vol deukjes en krassen maar het scherm is nooit kapot gegaan bijvoorbeeld.
Verder het gemor van de Dev groepen. Android is dankzij XDA achtige fora groot geworden. Als je die tegen je hebt dan kan je je product beter staken. Dit is hetzelfde voor andere devices. Denk aan de sat wereld waarin Dream/Vu+ groot is geworden dankzij de community en bijvoorbeeld een Gigablue ondanks dat het veel betere specs heeft toch een beetje achterblijft.
Ik vind het dus een gemiste kans om zwevende klanten aan zich te binden en de concurrentie echt de das om te doen. En ik vind het een onderschatting van de kracht van de community.
Hmmmm er zijn mensen die er een vergelijkbare kijk op hebben, maar dan ten nadele van Samsung. Dan lopen hier ook heel veel HTC medewerkers rond zou ik zeggen. Toch knap dat ze dat kunnen betalen met dat kleine marketing budget.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:23:
[...]
Hahahaha, dit is geen reviewer, dit is iemand die het marketing verhaal van Samsung herkauwd en het vervolgens op internet zet. Er zit totaal geen enkel kritisch toon in zijn verhaal.
Hij wordt betaald door Samsung of hij is zo Samsung fanboy dat hij alle kreten van de Samsung marketing als zoette koek slikt.
Je kan dit toch echt niet met droger ogen een review noemen? Laat staat een goede.....
Wordt een beetje moe van al die mensen die vanaf de foto al kunnen zien dat de HTC veel lekkerder aanvoelt in de hand. Dat alumunium er beter uitziet dan plastic kan ik nog begrijpen. Maar reviewers die hem daarwerkelijk in handen hebben gehad, vinden ook negatieve punten zoals de scherpe randjes die niet bij iedereen in de smaak kunnen vallen en het feit dat dat ding te warm wordt bij normaal gebruik.
Deze knaap heeft over het algemeen best goede reviews. En zijn misschien ietwat positieve blik op zaken valt in het niets bij de subjectieve blik bij sommige fanboys hier.
Als je de S4 koopt, mooi! Als je de HTC koopt, mooi! Mensen hoeven niet om de drie posts uitleggen waarom de HTC One een fantastisch design heeft en de grootste innovatie is sinds het wiel.
Dat ziet er inderdaad geinig uit.Golf2vr6 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:47:
Dit vind ik dan weer leuk/cool:
http://youtu.be/eDkIthBjRI8
Is er eigenlijk al een prijzentopic?
Bullet NL in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"Senor Sjon schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:20:
Is er eigenlijk al een prijzentopic?
Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
mmm, ik had het net in het verkeerde topic gepost zie ik, herkansing!
Samsung’s new application WatchON
http://www.sammobile.com/...-new-application-watchon/
Samsung Orb for Galaxy S 4 delayed until Android 5.0 update
http://www.sammobile.com/...until-android-5-0-update/
Samsung’s new application WatchON
http://www.sammobile.com/...-new-application-watchon/
Samsung Orb for Galaxy S 4 delayed until Android 5.0 update
http://www.sammobile.com/...until-android-5-0-update/
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Die WatchON functie beetje overbodig. Bij elk kpn/ziggo/upc abonnement kan je gewoon tv kijken op je mobiel.
Tja... Sorry hoor, maar aan jou reacties te lezen/volgen, ben je ook lekker objectief... maar niet heus. Vind jou aardig als een HTC (One) fanboy overkomen, maar goed.Bullet NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:23:
[...]
Hahahaha, dit is geen reviewer, dit is iemand die het marketing verhaal van Samsung herkauwd en het vervolgens op internet zet. Er zit totaal geen enkel kritisch toon in zijn verhaal.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Nee, ik denk niet dat Bullet NL heel erg objectief is! De reviewer heeft het helemaal bij het juiste eind, voor mij is dat juist de reden om voor de HTC One te gaan ipv de S4 (en dat terwijl ik een groot Samsung fan ben....was)FrankGuthrie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:51:
[...]
Tja... Sorry hoor, maar aan jou reacties te lezen/volgen, ben je ook lekker objectief... maar niet heus. Vind jou aardig als een HTC (One) fanboy overkomen, maar goed.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Klopt, maar waarom zou dat erg zijn? Het toestel oogt m.i. mooier dan de S3 maar verdere innovaties zijn wat mij betreft nihil.....idd Apple stijl en we weten dat dat kritiek oogst maar niet ten nadele van de sales zal gaan.FrankGuthrie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:51:
[...]
Tja... Sorry hoor, maar aan jou reacties te lezen/volgen, ben je ook lekker objectief... maar niet heus. Vind jou aardig als een HTC (One) fanboy overkomen, maar goed.
Voor mij juist weer een reden om over te stappen naar de S4 terwijl ik vele HTC phones heb gehad (en dat terwijl ik een groot HTC fan ben...wasGolf2vr6 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:55:
[...]
Nee, ik denk niet dat Bullet NL heel erg objectief is! De reviewer heeft het helemaal bij het juiste eind, voor mij is dat juist de reden om voor de HTC One te gaan ipv de S4 (en dat terwijl ik een groot Samsung fan ben....was)
Apartmytheory schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:08:
[...]
Voor mij juist weer een reden om over te stappen naar de S4 terwijl ik vele HTC phones heb gehad (en dat terwijl ik een groot HTC fan ben...was)
Ben wel benieuwd waarom jij nu voor de S4 gaat en niet voor de One.
Antwoord kan beter in dit topic: [Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV, voordat het hier een S4/one discussie wordt!
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Heeft iemand al wat gehoord/gelezen over het draadloos opladen? Ik heb gelezen dat er een accessoire voor is maar ik ben erg benieuwd of de telefoon daar dikker van wordt of dat deze even groot blijft.
Een ander punt zijn custom roms, hier is waarschijnlijk nog niet zoveel van bekend, maar ik heb er sws geen ervaring mee. Is de kans groot dat functies als airview en smartpause ook in bepaalde custom roms komen? Ik hoef persoonlijk namelijk niet al die S-apps te hebben en wat meer stock android (met donkerdere kleuren/tinten) is ook wel gewenst. Echter zitten er wel een paar leuke features bij die ik wel wil behouden
Een ander punt zijn custom roms, hier is waarschijnlijk nog niet zoveel van bekend, maar ik heb er sws geen ervaring mee. Is de kans groot dat functies als airview en smartpause ook in bepaalde custom roms komen? Ik hoef persoonlijk namelijk niet al die S-apps te hebben en wat meer stock android (met donkerdere kleuren/tinten) is ook wel gewenst. Echter zitten er wel een paar leuke features bij die ik wel wil behouden
De telefoon wordt er dikker van. En een van de eerste reviews heb ik dat op youtube gezien.Marce schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:22:
Heeft iemand al wat gehoord/gelezen over het draadloos opladen? Ik heb gelezen dat er een accessoire voor is maar ik ben erg benieuwd of de telefoon daar dikker van wordt of dat deze even groot blijft.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Youtube had ik nog niet gezocht.. Resultaat: http://www.youtube.com/watch?v=yIk-M9FLlAI. Telefoon wordt idd iets dikker, ongeveer een millimeter volgens de filmer.
Hopen dat het geen problemen geeft met hoesjes maar daar ga ik niet van uit. Dit is in ieder geval een pluspunt erbij!
Hopen dat het geen problemen geeft met hoesjes maar daar ga ik niet van uit. Dit is in ieder geval een pluspunt erbij!
Geen CM iig voor de S4.Marce schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:22:
XpLoDWilD (Team Hacksung) op XDA:
Nobody at team hacksung (the team behind galaxy s2, note, s3, note2, gtabs... official CM ports) plans to buy it, neither develop for it. There are two variants which will be a pain to maintain, the bugs we have on the s3 will probably be there on s4 too (camera), and we all know Samsung ability to release sources while staying in line with mainline. Yes qualcomm release sources, but exynos sources we had were far from actual galaxy products. I'm pretty sure the same will happen for this one.
That's a uniform "no" from us.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Never go full retard .Jammie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:08:
[...]
Kom op zeg. Deze review heeft Samsung written all over it.
Die reviewer maakt prima videos , met goede onderbouwing en hij test ook toestellen als de Oppo find 5. Verder heeft ie ook een hele leuke Hackintosh project reeks en is hij zeker niet alleen maar lovend over Samsung .
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Inderdaad, het is dan ook geen review als je heb opgelet, het gaat over de features, GEEN review.Jeroenneman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:41:
[...]
Never go full retard .
Die reviewer maakt prima videos , met goede onderbouwing en hij test ook toestellen als de Oppo find 5. Verder heeft ie ook een hele leuke Hackintosh project reeks en is hij zeker niet alleen maar lovend over Samsung .

http://androidcommunity.c...enchmark-scores-20130318/
[ Voor 24% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-03-2013 23:26 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Dit is geen goede ontwikkeling natuurlijk. Maar had het wel enigszins verwacht. Best jammer.Golf2vr6 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:38:
[...]
Geen CM iig voor de S4.
XpLoDWilD (Team Hacksung) op XDA:
Nobody at team hacksung (the team behind galaxy s2, note, s3, note2, gtabs... official CM ports) plans to buy it, neither develop for it. There are two variants which will be a pain to maintain, the bugs we have on the s3 will probably be there on s4 too (camera), and we all know Samsung ability to release sources while staying in line with mainline. Yes qualcomm release sources, but exynos sources we had were far from actual galaxy products. I'm pretty sure the same will happen for this one.
That's a uniform "no" from us.
kan nadelig zijn voor de accu, sneller dan de HTC One hoeft voor mij eigenlijk niet
De S4 heeft wel een grotere accu dan de One, dus hoeft niet in het nadeel te werk. Het scherm zal toch wel de grote energie vreter zijn zoals bij de S2 en S3.alwaysleft schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:05:
[...]
kan nadelig zijn voor de accu, sneller dan de HTC One hoeft voor mij eigenlijk niet
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Bij de S2 is in ieder geval browsen het meest intensief voor de telefoon om een of andere reden, zelfs meer dan het scherm. Vooral bij bewegende gifjes (smilies e.d.) is het een waar feest. Ik zie dat bij meerdere Samsung toestellen. Hoe gaat de One en de Z daarmee om?
voor de startpost: de samsung galaxi s4 ondersteunt ook wireless ac, de opvolger van wireless n
Apart, bij mijn S2 en S3 op staat bij beide het scherm altijd bovenaan.Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:43:
Bij de S2 is in ieder geval browsen het meest intensief voor de telefoon om een of andere reden, zelfs meer dan het scherm. Vooral bij bewegende gifjes (smilies e.d.) is het een waar feest. Ik zie dat bij meerdere Samsung toestellen. Hoe gaat de One en de Z daarmee om?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Gisteravond voor het eerst Dolphin hoger dan het scherm... Ook de stock samsung browser lust er wel pap van. Voornaamste oorzaak is volgens mij het slecht handelen van smilies op fora. Ook zie je in de verschillende browsermarks Samsung altijd hoog staan, dus wellicht schalen ze de CPU helemaal op terwijl het misschien niet eens nodig is.
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV