Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 23:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 23:50

Marce

Het is Marc met een C!

Mensen als we nou allemaal het topic eens doornemen voordat er nieuws gepost word? Het is 11 posts geleden ook al gemeld dat CM niet ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

In dat geval wacht ik toch maar ff tot de nieuwe Nexus verschenen is. :)
Hoewel we waarschijnlijk als Nederland weer achtergesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 22:45
Het is ook al gemeld dat CMOD wellicht wel ondersteund wordt. Deze post is net een paar uurtjes oud: https://plus.google.com/u/0/+CyanogenMod/posts/7jywLJdswki

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 08:48

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Ik ben persoonlijk erg blij dat het voorlopig nog open staat of CM en daarmee eigenlijk alle mods ondersteund gaan worden. Het kan nogsteeds slecht uit gaan pakken maar voorlopig is het nog om het even.

Ik ben er nu helemaal uit dat ik toch de s4 ga nemen. Heb nu op mn s2 nog geen custom roms gedraaid en ben daar al reuze tevreden mee. Wie weet ga ik tegen die tijd eens wat experimenteren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
erg uitgebreid en erg onder de indruk... enige minpunt is het design

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55
reyals schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:24:
[...]

erg uitgebreid en erg onder de indruk... enige minpunt is het design
Precies wat ze schrijven, het voelt allemaal aan als een Galaxy S3 plus....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09

Saven

Administrator

Die zwarte ziet er maar raar uit, alsof de echte cover aan de voorkant eraf is getrokken, en er nog lijmresten achter zijn gebleven.

althans zo ziet het eruit op de foto's :P

http://cdn.gsmarena.com/v...ew/phone/gsmarena_020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Saven schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:39:
Die zwarte ziet er maar raar uit, alsof de echte cover aan de voorkant eraf is getrokken, en er nog lijmresten achter zijn gebleven.

De achterkant is niet veel beter:
http://cdn.gsmarena.com/v...ew/phone/gsmarena_023.jpg

Zo jammer dit...

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Saven schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:39:

Ik heb het idee dat Samsung met het patroon in het plastic een beetje een carbonvezel-look heeft willen bereiken. Iets wat jammer genoeg behoorlijk mislukt is.

Zo ziet echt carbon er uit:

Afbeeldingslocatie: http://us.123rf.com/400wm/400/400/supernam/supernam1103/supernam110300547/9198543-carbon-semless-vector-background.jpg

Het toestel mag dan wel snel zijn, maar het huis ziet er zo enorm goedkoop uit.....

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 19-03-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 11:33
Zou best kunnen dat er alleen zo raar uitziet door de flits die is gebruikt en dat het onder normale omstandigheden er best goed uitziet. (net zo als bij nezus 4, valt alleen op onder bepaalde hoeken / omstandigheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
foekebooij schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:52:
Zou best kunnen dat er alleen zo raar uitziet door de flits die is gebruikt en dat het onder normale omstandigheden er best goed uitziet. (net zo als bij nezus 4, valt alleen op onder bepaalde hoeken / omstandigheden)
Speciaal voor jou een foto van de achter kant in een andere hoek

Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/2013/March/Samsung_Galaxy_S4n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat het er in werkelijkheid best mooi uitziet. Lichtval e.d. kan het een en ander natuurlijk behoorlijk beïnvloeden. Eerst maar eens zelf kijken als hij in de winkel ligt. :)

Ik hou het in ieder geval nog bij mijn Note 2 en sla deze generatie sowieso over. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 11:03
Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:51:
[...]

Ik heb het idee dat Samsung met het patroon in het plastic een beetje een carbonvezel-look heeft willen bereiken. Iets wat jammer genoeg behoorlijk mislukt is.

Zo ziet echt carbon er uit:

[afbeelding]

Het toestel mag dan wel snel zijn, maar het huis ziet er zo enorm goedkoop uit.....
Lijkt me niet, het is vrij duidelijk een diamantjes patroon en dat is dus ook wat ze hoopten te bereiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.clove.co.uk/imagemanager/Samsung_Galaxy_S4/Edits_for_description/Samsung_Galaxy_S4_Black_-_Camera_Close_Up.png
Alleen in low-res foto's heeft het dat koolstofvezel effect. Je zou bijna zeggen dat het verwijst naar de vernieuwde PenTile layout.

't is nog steeds enorm kitsch, natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door M-en-M op 19-03-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op deze foto's ziet het er anders prima uit. Eerst maar eens zelf in de handen houden voordat het uiteindelijke oordeel volgt. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zxponl.jpg

Ik heb de nieuwe Nokia Lumia en Sony Xperia in handen gehad en dat plastic voelde een heel stuk goedkoper aan dan de Samsung telefoons. Scherpe randen, hoekig, niet lekker in de hand liggen etc. Genoeg ergonomische nadelen te noemen.

[ Voor 61% gewijzigd door sjaool op 19-03-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 07-06 10:12
sjaool schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:19:
Op deze foto's ziet het er anders prima uit.
[afbeelding]
Da's geen foto maar een render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het ook opvallen dat bij 90% van de reviews een witte S4 wordt gebruikt. Zou me niets verbazen als de zwarte gewoon te lelijk is om te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik geloof niet dat dat renders zijn. Kijk maar eens goed naar de details. Renders zien er toch wel minder "echt" uit.

Dat ze wit gebruiken komt ook omdat die kleur op dit moment trendy is bij veel van die lui. Ziet er over het algemeen ietsje sjieker uit.

[ Voor 37% gewijzigd door sjaool op 19-03-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
sjaool schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:22:
Ik geloof niet dat dat renders zijn. Kijk maar eens goed naar de details. Renders zien er toch wel minder "echt" uit.
Ik weet niet wat het wel is, maar ze zijn wel aan het photoshopen geweest in de foto van jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zullen de artefacts van de jpeg-compressie wel zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09

Saven

Administrator

sjaool schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:29:
Dat zullen de artefacts van de jpeg compressie wel zijn. ;)
sowieso dat het geen reeële afspiegeling is van de werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zei ik al. Eerst maar eens de telefoon zelf in handen hebben voor het uiteindelijke oordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[YouTube: http://youtu.be/EBtKf3LS_JI]

De S4 kost ongeveer $240 om te maken: http://pocketnow.com/2013/03/19/galaxy-s-4-price

[ Voor 52% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-03-2013 21:46 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ook dat ie een retailprijs zou hebben van $580, maar onder druk van telco's duurder is gemaakt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Three Features that Make the Galaxy S 4 Amazing

http://pocketnow.com/2013...ke-the-galaxy-s-4-amazing

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Nee, zo ziet 'echt carbon' (zoals jij het bedoelt) er uit:
YouTube: Carbon Fiber

Jij liet een achtergrond op basis van een carbonvezel 'effect' zien.

Hoe dan ook ziet het er op de S4 inderdaad niet fantastisch uit. Maar jouw Samsungbashing is ook niet om aan te zien ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Bullet NL schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:32:
[...]

Precies wat ze schrijven, het voelt allemaal aan als een Galaxy S3 plus....
Ik pak liever het stuk waarop dat is gebaseerd.....dat maakt m.i. een wereld van verschil qua nuance:
This is not to say though, the Samsung Galaxy S4 looks worse than its predecessor. The new texture gives it a more serious and stylish look, while the improvements to the design also contribute to the overall appeal. The slimmer bezels leave more space for the brilliant screen (more on it later), while the slimmer body has a more high-end vibe. We are positive too that many will appreciate a black paintjob.
Een telefoon enkel op plaatjes beoordelen is niet reëel.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Sirius schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:33:
[...]

Ik pak liever het stuk waarop dat is gebaseerd.....dat maakt m.i. een wereld van verschil qua nuance:

[...]

Een telefoon enkel op plaatjes beoordelen is niet reëel.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar persoonlijk vind ik het jammer dat Samsung als marktleider niet met een telefoon is gekomen waar alle reviewers "wow" hadden gezegd. De S4 is ook mooier dan de S3, maar nou niet echt een klapper, eerder meer van hetzelfde alleen ietsje mooier. De S2 vond ik echt een mooi toestel, mijn S3 heb ik meer voor de specs genomen (waarbij de toeters en bellen mij een beetje tegen vielen). En als je hem gaat vergelijken met de HTC en de Sony dan is het al helemaal een stuk minder. Mijn persoonlijke mening!

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 20-03-2013 07:13 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Klopt ook! M'n witte S2 vind ik nog steeds een plaatje, op die chrome rand na. Het scheelt bij de S4 al dat de ruimtes om het scherm heen smaller zijn geworden, vooral ook aan de boven- en onderzijde.

Nu ben ik toch wel benieuwd geworden naar de zwarte S4. De cameraflits vertekent het beeld iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Sirius schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:14:
Klopt ook! M'n witte S2 vind ik nog steeds een plaatje, op die chrome rand na. Het scheelt bij de S4 al dat de ruimtes om het scherm heen smaller zijn geworden, vooral ook aan de boven- en onderzijde.

Nu ben ik toch wel benieuwd geworden naar de zwarte S4. De cameraflits vertekent het beeld iig wel.
Uit de tweakers review/hands-on:

Het grootste verschil in ontwerp is het patroontje. Er zitten een soort vakjes in de behuizing, die als je het toestel beweegt te zien zijn. Soms lijkt de behuizing egaal, maar dan ineens zijn de vakjes weer zichtbaar. Het lijkt eigenlijk best wel op het patroon in de Nexus 4 en LG Optimus G en is dus een ontwerpelement dat zichtbaar is afgekeken van de concurrent.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1363318847.jpeg

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senor Sjon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:57:
Ook dat ie een retailprijs zou hebben van $580, maar onder druk van telco's duurder is gemaakt.
Langleven de macht van de grote spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Smart stay en vooral die smart stay die in de gaten heeft wanneer je ligt om dan niet het scherm te draaien is handig. Die heb ik gebruikt met een Note2 en werkt erg goed.

Die s translator is handig mits hij offline wordt kan worden.

Die air gestures vind ik dan wel erg handig. Ik loop bijna met een doekje op zak omdat ik vingerafdrukken op het mooie AMOLED scherm zo irritant vind. Dan is het wel handig als je vieze of natte handen hebt. Bijvoorbeeld tijdens de lunch als ie op tafel ligt kun je er nog mee bezig zonder het scherm vettig te maken. Dat is wel oke.

[ Voor 14% gewijzigd door Franco10 op 20-03-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Iemand die weet (*kijkt Bullet NL aan) wannneer dit toestel bij tweakers op kantoor komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Franco10 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:51:

Smart stay en vooral die smart stay die in de gaten heeft wanneer je ligt om dan niet het scherm te draaien is handig. Die heb ik gebruikt met een Note2 en werkt erg goed.
Smart Stay werkt alleen echt goed bij daglicht omgeving. In schemerige omgeving gaat op mijn S3 al heel vaak mis. Leuke gimmick maar niet meer dan dat. Als je bijvoorbeeld aan het browsen bent dan scrol je ook met je vinger over het scherm heen waardoor een nieuwe "actieve periode" wordt geactiveerd.
Idem geldt voor Smart Pause en Scrol. Hoe vaak komt het nu werkelijk voor dat je zo iets had, van damn nu mis ik een auto pause functie? De Scrol functie is ook maar vaag, een vergelijkbare functie zit ook al op de S3 maar dan met foto's. Daar kun je bij het tilten van je S3 je foto vergroten of verkleinen, ik kan je vertellen dat pinch to zoom zoveel natuurlijker is dan je S3 kantelen.
Die s translator is handig mits hij offline wordt kan worden.
Deze app is echt compleet overbodig. Dit is eerder een poging om de transitie naar Tizen eenvoudiger te maken in de toekomst. Waarom zou je op Android platform geen gebruik maken van Google Translate :?
Die air gestures vind ik dan wel erg handig. Ik loop bijna met een doekje op zak omdat ik vingerafdrukken op het mooie AMOLED scherm zo irritant vind. Dan is het wel handig als je vieze of natte handen hebt. Bijvoorbeeld tijdens de lunch als ie op tafel ligt kun je er nog mee bezig zonder het scherm vettig te maken. Dat is wel oke.
Het kan dus ook irritant werken als je met je vinger over het scherm beweegt om naar een link te gaan en de S4 dit dan interpreteert als een gesture. Het is grappig dan het kan maar absoluut geen killer feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Zygivt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:01:
Iemand die weet (*kijkt Bullet NL aan) wannneer dit toestel bij tweakers op kantoor komt te liggen?
Wat ik begrepen heb pas eind april of zelfs pas in mei.
Het is niet anders, de gene die het mij wist te vertellen was niet zo hoopvol dat het eerder ging worden.
Daarnaast zal er ongetwijfeld weer een NDA op een review zitten, dan mag deze dus ook niet voor een bepaalde datum worden gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Wat de ....was Samsung hier denkende?

Afbeeldingslocatie: http://static4.businessinsider.com/image/5141f7066bb3f7a52900000a-620-465-400-/img_8475-1.jpg

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Ik denk een overzicht te geven van alle functionaliteit aan de pers wegens de beperkte tijd die zij met het toestel hadden.

Die toggles zijn zelf in te delen, het zou me inderdaad verbazen als de retailversie op die manier uitkomt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ja bij mijn S3 kan ik zelf kiezen welke en op welke plek en via links/rechts scrollen ze bereiken. Dit ziet er echt niet uit als notificatie screen.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Je ziet standaard alleen de bovenste vijf met daaronder de notificaties en door het menu tekentje in te drukken krijg je de rest.. Ik ga het wel waarderen denk ik.. Meer als was ik nu op de s2 heb.. 10 toggles die elke keer eerst van rechts naar links over het scherm vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Marce schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:51:
Je ziet standaard alleen de bovenste vijf met daaronder de notificaties en door het menu tekentje in te drukken krijg je de rest.. Ik ga het wel waarderen denk ik.. Meer als was ik nu op de s2 heb.. 10 toggles die elke keer eerst van rechts naar links over het scherm vliegen..
Ik gebruik OmegaRom met toggle mod en daar vliegt niks van links naar rechts gelukkig. App AdvanceS erbij kun je instellen welke je wil en in welke volgorde. Werkt perfect. Ik vind de oplossing van Samsung heel lelijk, maar het werkt zo natuurlijk ook. Persoonlijk dingetje denk ik!

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505344

YEAH !!!
De S4 met Octa chip komt naar Duitsland 8)

d.w.z. als de informatie klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Polen. In ieder geval de Amazon landen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500566

Zie de meerwaarde van dat octa core niet echt, er kunnen maar maximaal 4 tegelijkertijd werken dus heb liever toch de snapdragon :D Las ook nergens dat de octa core zuiniger is dan de snapdragon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Maar wat dan nog? Dan heb je een telefoon die alleen maar de langzame 3G snelheden aan kan, ondersteuning voor HSPA gaat waarschijnlijk niet werk omdat dit qua juiste frequenties niet wordt ondersteund.

Je koop dus eigenlijk een kreupele versie van de S4, Een Exynos versie van de S4 gaat namelijk nooit op volle snelheid werken op de Nederlandse netwerken. Het nut van de 8-core nog maar daar gelaten.

Komt nog bij dat Samsung Nederland geen ondersteuning gaat geven op de Exynos soc....

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 07-06 10:12
Bullet NL schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:14:
[...]

Maar wat dan nog? Dan heb je een telefoon die alleen maar de langzame 3G snelheden aan kan, ondersteuning voor HSPA gaat waarschijnlijk niet werk omdat dit qua juiste frequenties niet wordt ondersteund.

Je koop dus eigenlijk een kreupele versie van de S4, Een Exynos versie van de S4 gaat namelijk nooit op volle snelheid werken op de Nederlandse netwerken. Het nut van de 8-core nog maar daar gelaten.
Maar je kunt wel tegen al je vriendjes zeggen dat jij 8 (!) kernen in je telefoon hebt zitten!!one1. Dat is lekker 4 keer zoveel dan in jouw telefoon van 1-2 jaar oud! :*) B-)

:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
4G zijn vooralsnog losse abonnementen die nu alleen nog bij KPN zitten. Vodafone biedt het alleen aan bij Red Super. Met telefoon zit je vaak aan tweejaars contracten vast, dus nu heb je nog niks aan 4G. Het duurt tot minimaal de zomer van 2014 voordat het een beetje operatief is allemaal.

Ze halen bij 3G al nauwelijks de beloofde snelheden, dus bij 4G heb ik er al helemaal geen vertrouwen in. Buiten dat, snel internet doe ik wel via Wifi, via data gaat alleen mail, beetje browsen, whatsapp en teletekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

3G is zelfs nog niet helemaal uitgerold en 4G gaat ook weer zeker lang duren. Tegen die tijd is 5G weer aan de beurt.

Maar wie zegt dat iedereen mobiel internet nodig heeft? Voor whattsapp heb je al genoeg met 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Maar dan is het nog steeds niet zeker dat de Exynos versie wel gaat werken......

nieuws: IPhone 5 kan alleen in steden op 4g-netwerk KPN

Je ziet aan providers dat ze vinden dat de fabrikanten zich maar moeten aanpassen, nogmaals.... een Exynos exemplaar van de S4 kan wel eens helemaal niet gaan werken.

[ Voor 67% gewijzigd door Bullet NL op 21-03-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat dan nog? Dan heb je een telefoon die alleen maar de langzame 3G snelheden aan kan,
Ik gebruik ook overwegend wifi.
Maar dan nog, de hardware kan 4g gemakkelijk verwerken,
kwestie van modem erbij plaatsen.
In dat opzicht is qualcomm technisch iets beter omdat de modem in hun soc is geintegreerd.

Tot de note 3 op de markt komt, heeft samsung nog wat tijd om de octa met internationale
4g modem aan te bieden.
De note 3 wordt waarschijnlijk de eerste smartphone , met octa soc en internationale 4g, voor de hele wereld.

De demomodellen voelen soms wat laggy aan omdat samsung de software voor de
Octa soc heeft geoptimaliseerd.
De qualcomm heeft maar 4 kernen onder de motorkap, dus moeten bepaalde taken die de A15 in de Octa zou
verwerken, terug weer geoptimaliseerd worden voor de qualcomm.
Je koop dus eigenlijk een kreupele versie van de S4
LOL
Neen hoor, integendeel de S4 is in geen enkel opzicht kreupel, eerder een mix tussen de hulk en Usain Bolt :)
Sterker nog; in dat opzicht is de Xperia z m.b.t. hardware en scherm, "kreupel".

Wat de HTC One betreft,
tuurlijk, mooi toestel en het schermpje is waarschijnlijk de mooiste LCD op de markt,
maar ong. 1/3 van dat scherm is bezet met statische info, terwijl de S4 het scherm beter benut
en daardoor meer ruimte biedt.
Wat het aluminium uiterlijk van de HTC betreft....c'mon guys
Alle apple gebruikers in mijn omgeving hebben een een bumper of andere bescherming om hun telefoon zitten.
Ik bedoel, hoeveel bewijs wil je nog hebben om overtuigd te zijn dat alu te zacht en daardoor
niet geschikt is voor een telefoon ?
In dat opzicht is het design dus verwaarloosbaar.
Het nu van de 8-core nog maar daar gelaten.
Serious ? ..... LOL
Je snapt toch wel dat een Octa configuratie een extra suppersnelle quadcore chipset onder de motorkap heeft ?
Het grootste voordeel van de octa configuratie is dat ie heel zuinig is en tegelijkertijd
meer-dan-voldoende kracht onder de motorkap heeft om innovatiever te zijn dan de concurentie.

In de basis werken beide op de A7 chip met ieder hun eigen implementatie.
Maar op het moment dat je meer power nodig hebt, om zwaardere applicaties te draaien,
schakelt de (zijn-tijd-ver-vooruit) octa naar een veel snellere quadcore.
Dan kun je hoog en laag springen, maar Qualcomm heeft die optie simpelweg niet :)

In dat opzicht is waarschijnlijk zelfs de veel snellere snapdragon 800 niet opgewassen tegen de octa configuratie.
Tuurlijk, qualcomm is heel innovatief qua chips ontwerpen, maar het verleden leert dat samsung
heel snel kan bijbeenen m.b.t. verderontwikkelen en implementeren van chips.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 505344 op 22-03-2013 18:05 . Reden: misinformatie, moet wat minder roken.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
[...]

Komt nog bij dat Samsung Nederland geen ondersteuning gaat geven op de Exynos soc....
Als je niet weet waar je over praat, hou het dan voor jezelf en kraam geen onzin uit of koop een HTC One aub.
Lees hier de specs van de S IV (met Exynos Octa 5410) en de S III met Exynos 4412

Hier de vergelijkende specs van de Quallcom Snapdragon 600 in de HTC One.

Trouwens, de S IV maakt - dankzij de 0,2 GHz sneller geklokte S600 - gehakt van alle andere Android telefoons (en de iPhone5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
[...]

Heb je een bron voor je laatste opmerking?

Je argument voor het 4G verhaal is m.i. nog niet echt van toepassing, eerst maar eens een goede dekking. Voor het gros van de mensen zijn de huidige snelheden meer dan voldoende.

Ik ben benieuwd of er later dit jaar een geupdate octacore gaat komen die wel met 4G overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
Anoniem: 505344 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:14:
Wat de HTC One betreft,
tuurlijk mooi toestel en het schermpje is waarschijnlijk de mooiste LCD op de markt,
maar ong. 1/3 van dat scherm is bezet met statische info, terwijl de S4 het scherm beter benut
en daardoor meer ruimte biedt.
Wat het aluminium uiterlijk van de HTC betreft....c'mon guys
Alle apple gebruikers in mijn omgeving hebben een een bumper of andere bescherming om hun telefoon zitten.
Ik bedoel, hoeveel bewijs wil je nog hebben om overtuigd te zijn dat alu te zacht en daardoor
niet geschikt is voor een telefoon ?
In dat opzicht is het design dus verwaarloosbaar.

"Het nu van de 8-core nog maar daar gelaten."
Serious ? ..... LOL
Je snapt toch wel dat een Octa configuratie veel efficienter met energie kan omgaan
dan een quadcore ?
De qualcomm moet altijd minimaal 1 core gebruiken, eventueel lager geklockt.
De "zijn tijd ver vooruit" Octa chip kan hetzelfde doen, maar heeft als Xtra mogelijkheid
om een dan een veel zuinigere chip kan aanspreken.
Dan kun je hoog en laag springen, maar Qualcomm heeft die optie simpelweg niet :)
toon volledige bericht
Ik wil wel eens zien hoelang de screentijd met een Octa configuratie is tegenover een qualcomm configuratie. Want wanneer die Octa op 100% draait, zou hij meer energie moeten verbruiken dan een qualcomm.

Design is meer dan alleen stevigheid, design heeft ook te maken met appealing en attractiveness factoren. En die zijn bij de One nu eenmaal hoger/anders. Daarnaast, welke telefoon je ook laat vallen, het is er nooit goed voor, en op een harde vloer geeft dat altijd schade. Je had overigens ook beter de vergelijking met de Legend kunnen nemen, dan die met Apple gebruikers..

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
De S4 mini komt er ook aan:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocketnow.com/wp-content/uploads/2013/03/gs4mini1.jpg

Oftewel de S2 in een klein S4 jasje....

the Galaxy S4 mini allegedly won't pack a monster of a CPU, but rather a 1.6GHz dual-core CPU and a 4.3" Super AMOLED display of qHD resolution (960x540 pixels, 256ppi).

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Geen idee wat het nut van mini versies zijn, maarja je hebt wel de nieuwste android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Anoniem: 505344 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:14:
[...]

De demomodellen voelen soms wat laggy aan omdat samsung de software voor de
Octa soc heeft geoptimaliseerd.
De qualcomm heeft maar 4 kernen onder de motorkap, dus moeten bepaalde taken die de A15 in de Octa zou
verwerken, terug weer geoptimaliseerd worden voor de qualcomm.
Toestel gebruikt maar 4 kernen tegelijkertijd ten allertijde. Dat hele octacore gebeuren is niks meer dan marketing. Daarnaast klokt een snapdragon gewoon terug voor de energie zuinige momenten. Samsung gaat dan ook echt geen 2 varianten van hetzelfde toestel uitbrengen waarvan er 1 fors langzamer is. Dat zou het image ook helemaal niet ten goede komen van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sn0wblind schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:28:
[...]

Toestel gebruikt maar 4 kernen tegelijkertijd ten allertijde.
Klopt.
Er is dan ook geen enkele reden om 8 cores tegelijkertijd te gebruiken,
omdat 4 x A7 = 1 x A15; weinig prestatiewinst en veel te hoog verbruik.
m.a.w. in de huidige big.LITTLE configuratie heeft dat totaal geen zin.
[...]
Dat hele octacore gebeuren is niks meer dan marketing.
Dat de S4 2 quadcores (een zuinige en een supersnelle) onder de motorkap heeft
- if you like it or not - is een feit en een unicum, en geen marketingpraat.
In dat opzicht is de octa met geen enkele andere soc voor mobiele apparaten te vergelijken, punt.

En dat maakt de Octa zo uniek; de octa is de meest vernieuwende soc op de markt.
Dus een soc met maar 1 quadcore is simpelweg niet te vergelijken met een soc die 2 verschillende
quadcores onder de motorkap heeft.
IN dat opzicht heeft samsung simpelweg GEEN concurrentie en nogmaals,
niet te vergelijken met een processor met maar 1 quadcore.
[...]
Daarnaast klokt een snapdragon gewoon terug voor de energie zuinige momenten.
Asynchronous Clock Architecture noemen ze dat.
Is gewoon in de octa geimplementeerd.
En dat maakt de snapdragon en de octa van samsung "moderne" processors.

Maar goed, feit blijft;
De octa heeft 2 x supermoderne, energiezuinige en krachtige quadcores ,
ten allertijde tot zijn beschikking en dat maakt'm uniek.
Ook al zou je willen dat samsung die voorsprong niet heeft......Believe me....it's Real 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En die wordt dus niet geleverd in nederland, weg voorsprong :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Anoniem: 505344 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:46:
[...]

Klopt.
Er is dan ook geen enkele reden om 8 cores tegelijkertijd te gebruiken,
omdat 4 x A7 = 1 x A15; weinig prestatiewinst en veel te hoog verbruik.
m.a.w. in de huidige big.LITTLE configuratie heeft dat totaal geen zin.

[...]

Dat de S4 2 quadcores (een zuinige en een supersnelle) onder de motorkap heeft
- if you like it or not - is een feit en een unicum, en geen marketingpraat.
In dat opzicht is de octa met geen enkele andere soc voor mobiele apparaten te vergelijken, punt.

En dat maakt de Octa zo uniek; de octa is de meest vernieuwende soc op de markt.
Dus een soc met maar 1 quadcore is simpelweg niet te vergelijken met een soc die 2 verschillende
quadcores onder de motorkap heeft.
IN dat opzicht heeft samsung simpelweg GEEN concurrentie en nogmaals,
niet te vergelijken met een processor met maar 1 quadcore.

[...]

Asynchronous Clock Architecture noemen ze dat.
Is gewoon in de octa geimplementeerd.
En dat maakt de snapdragon en de octa van samsung "moderne" processors.

Maar goed, feit blijft;
De octa heeft 2 x supermoderne, energiezuinige en krachtige quadcores ,
ten allertijde tot zijn beschikking en dat maakt'm uniek.
Ook al zou je willen dat samsung die voorsprong niet heeft......Believe me....it's Real 8)
toon volledige bericht
He tis geen octacore, daarom is het marketing. Pas als alle cores tegelijkertijd gebruikt kunnen worden is het een octacore. Nu heb je een snelle quad core en een langzamere maar energie zuinige (moet nog blijken in de praktijk) quad core. Ik vermoed dat het in de praktijk heeeeeel weinig gaat uitmaken. De quadcore zal verwacht ik met de beschikbare technologie gewoon in de highend snapdragon en misschien tegra 4 range zitten. Het octacore noemen is per definitie dus al marketing praat. Elk niet goed geinformeerd persoon zal de kennis die diegene heeft op gebied van processoren (dual cores, quadcores etc) gewoon intepreteren alsof er tegelijkertijd 8 cores het werk doen en zo dit mobiel 2x zo snel als alle andee quad core mobieltjes zal gaan maken.

Doet me in ieder geval denken aan de oudere samsung smartphones die destijds ook al schermden met dual core specs en totaal neit zo presteerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:28:
[...]
Ik wil wel eens zien hoelang de screentijd met een Octa configuratie is tegenover een qualcomm configuratie. Want wanneer die Octa op 100% draait, zou hij meer energie moeten verbruiken dan een qualcomm.
Da's appels en peren vergelijken.
Als de octa op 100% belast wordt, dan schakelt hij over naar de A15 chipset.
De snapdragon heeft die optie simpelweg niet.

Hieruit blijkt dat de octa GEEN vergelijkingsmateriaal heeft (op moment van schrijven)
en een energie-verbruik-vergelijking absoluut niet relevant is.

Het gaat om de verbruik/prestaties ratio.
In dat opzicht kan de qualcomm (alhoewel een moderne chip, maar 1 quadcore onder de motorkap) simpelweg niet mee met de octa (dual quadcore) van samsung.
Strider schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:28:
[...]
Daarnaast, welke telefoon je ook laat vallen, het is er nooit goed voor, en op een harde vloer geeft dat altijd schade.
Klopt, maar toch is polycarbonaat meer "vergevingsgezind" tijdens een val.
Een ander voordeel is uiteraard de vervangbare achtercover.

De one heeft die optie niet :'(

Een alu phone laten vallen is gewoon een nachtmerrie, zeker als je een beauty als de one wilt aanschaffen.
Bijna alle toekomstige One bezitters zullen dus een bumper of ander vorm van bescherming om de phone aanbrengen.

Weg beautiful looks :'(
Maar goed, t'is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Anoniem: 505344 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:46:

Klopt, maar toch is polycarbonaat meer "vergevingsgezind" tijdens een val.
Een ander voordeel is uiteraard de vervangbare achtercover.

De one heeft die optie niet :'(

Een alu phone laten vallen is gewoon een nachtmerrie, zeker als je een beauty als de one wilt aanschaffen.
Bijna alle toekomstige One bezitters zullen dus een bumper of ander vorm van bescherming om de phone aanbrengen.

Weg beautiful looks :'(
Maar goed, t'is niet anders.
Of hebben gewoon een goede verzekering, net als ik. Bij mijn S3 heb ik de verzekering ook in moeten schakelen omdat er iets teveel druk op het scherm kwam en dit in combinatie met het buigbare plastic (sorry, polycarbonaat) ervoor zorgde dat hij krak deed!

Ieder voordeel heeft zijn nadeel!

[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-03-2013 22:53 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sn0wblind schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:12:
[...]
He tis geen octacore, daarom is het marketing.
Get over it.
Jij bent de enige die het octaCore noemt.
Het is een dual-quadcore, OCTA genoemd.
Zo moeilijk is dat toch niet ?
[...]
Het octacore noemen is per definitie dus al marketing praat.
In dat context, ben jij de enige die het octaCore noemt, terwijl het een dual quadcore is.
Door het OctaCore te noemen doe je dus, onbewust (???) mee aan die marketing campagne.
[...]
Elk niet goed geinformeerd persoon zal de kennis die diegene heeft op gebied van processoren (dual cores, quadcores etc) gewoon intepreteren alsof er tegelijkertijd 8 cores het werk doen en zo dit mobiel 2x zo snel als alle andee quad core mobieltjes zal gaan maken.
Daar moet je idd niet raar van opkijken.
Ik hoop, nu je beseft dat de benaming "Exynos 5 Octa" is, en niet een "OctaCore" cpu,
niet meer bijdraagt aan de misleiding.
Marketing kan raar werken he 8)

Het is gewoon een dual quadcore (zuinig en krachtig) en dat maakt de OCTA uniek.
Qualcomm mag dan innovatief zijn wat lte betreft, maar kan alsnog niet opboksen tegen een dual quadcore met aparte lte modem, en dat is minstens zo indrukwekkend als een octacore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Eerste korte hands on buiten het Samsunh evenement 1 weeke geleden:
YouTube: Samsung Galaxy S4 Hands-On - Phones 4u
YouTube: Samsung Galaxy S4 Hands-On - Dialaphone

Wodt niet veel nieuws verteld :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Golf2vr6 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:51:
[...]
... omdat er iets teveel druk op het scherm kwam en dit in combinatie met het buigbare plastic (sorry, polycarbonaat) ervoor zorgde dat hij krak deed!
Ja logisch, ieder product heeft zo zijn grenzen en een "krak" moment,
in dat opzicht is materiaalgebruik - bouw van het toestel - niet relevant.

Sterker nog; in veel reviews wordt de flexibiliteit (je kunt het minimaal doorbuigen en/of je kunt het materiaal indrukken) van een polycarbonaat toestel als
nadelig, minder stevig en goedkoop beschreven.... LOL

Hoe kortzichtig kun je wel niet zijn ?!
Een mobiel toestel, vaak in een broekzak gedragen, moet een bepaalde vorm van flexibiliteit bieden.
Zoniet, krijg je al snel een deuk of in het slechtste geval breekt het aluminium (check youtube iphone 5).
Als ie al dan niet scheurt (fingers crossed One users) dan voelt ie gewoon - wegens onnodig te lang - ongemakkelijk aan.
So, Probably Not A "Life Companion" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Humma Kavula schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:50:
[...]
En die wordt dus niet geleverd in nederland
LMAO
Believe you me, de Die-Hard die op jacht gaat naar het meest vernieuwende, ultieme processor,
laat zich echt niet uit de lood slaan door landsgrenzen.
We zijn Europa, met vrij vervoer van goederen.
Of ze nou uit Duitsland, Engeland of zelfs uit Frankrijk komen ... it doesn't matter,
want android is niet gebonden aan landsgrenzen.

m.a.w.
non-argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 505344 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:37:
[...]
Een mobiel toestel, vaak in een broekzak gedragen, moet een bepaalde vorm van flexibiliteit bieden.
Jij denkt daadwerkelijk dat het scherm van de S4 ook maar énige flexibiliteit heeft? Nou neen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Anoniem: 505344 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:08:
[...]

Get over it.
Jij bent de enige die het octaCore noemt.
Het is een dual-quadcore, OCTA genoemd.
Zo moeilijk is dat toch niet ?

[...]

In dat context, ben jij de enige die het octaCore noemt, terwijl het een dual quadcore is.
Door het OctaCore te noemen doe je dus, onbewust (???) mee aan die marketing campagne.

[...]

Daar moet je idd niet raar van opkijken.
Ik hoop, nu je beseft dat de benaming "Exynos 5 Octa" is, en niet een "OctaCore" cpu,
niet meer bijdraagt aan de misleiding.
Marketing kan raar werken he 8)

Het is gewoon een dual quadcore (zuinig en krachtig) en dat maakt de OCTA uniek.
Qualcomm mag dan innovatief zijn wat lte betreft, maar kan alsnog niet opboksen tegen een dual quadcore met aparte lte modem, en dat is minstens zo indrukwekkend als een octacore.
toon volledige bericht
Dat is toch echt de term die Samsung gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:51:
[...]
Jij denkt daadwerkelijk dat het scherm van de S4 ook maar énige flexibiliteit heeft? Nou neen.
c'mon Brad, tuurlijk bied de s4 enige flexibiliteit, meer als een rigide,
(voor mobiele toepassingen) ongeschikte alu behuizing.
Maar als de behuizing helemaal niet flexibel is (alu) en het eerder begeeft dan glas, dan is schermflexibiliteit een non argument.

Sinds Samsung de flexibele schermen op grote vraag nog niet kan produceren,
maar wel veel galaxy's willen verkopen,
zijn ze gebonden aan de huidige techniek, (relatief) flexibele schermen (alles heeft zijn "krak" moment).
Geplaatst in een flexibele behuizing.

Een van de eerste beweringen van de S4 presentator was:
"we've made it lighter, yet stronger".
So they recognize. That's good, right ?
Aangezien de behuizing al een bepaalde mate van flexibiliteit heeft,
zou de samsung S4 scherm i.c.m. gorillaglass 3, zou dus veel "krak" bestendiger moeten zijn.

Kortom;
ja, ik denk dat de scherm S4 énige flexibiliteit biedt,
maar nogmaals, met niet flexibele bouwmaterialen - zoals alu - is scherm flexibliteit niet je grootste issue.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 505344 op 31-03-2013 00:48 . Reden: Linkje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 505344 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:23:
c'mon Brad, tuurlijk bied de s4 enige flexibiliteit, meer als een rigide,
(voor mobiele toepassingen) ongeschikte alu behuizing.
Dit zal misschien als een enorme schok komen maar de énige reden dat de S4 van plastic is is kosten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De meeste consumenten ( zo niet 99% ) kopen hem gewoon in nederland.
Dat daargelaten, kom maar eens met bronnen die zeggen dat de exynos 5410 daadwerkelijk sneller en zuiniger is dan de snapdragon 600 op 1.9 die in de nederlandse S4 versie zit :O
Tot op heden vindt ik alleen dit waarbij de kantekening is dat er gezegd wordt dat het Beta software is.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:25:
[...]
Dit zal misschien als een enorme schok komen maar de énige reden dat de S4 van plastic is is kosten hoor.
Neen hoor...ik ben niet zo snel "geschokt"
LOL

Dat is niet de enige reden, want o.a flexibliteit is een andere,
waterdicht (check xperia z) is een andere - ben je al een waterdichte alu toestel tegengekomen ? -
en zo zijn d'r nog veel meer redenen dan kostenbesparing.

Btw plastic is een verzamelnaam.
Polycarbonaat val onder plastic, maar heeft een andere - productgerichte - samenstelling.
(flexibel, stevig, buigbaar, krasbestendig, enz....)

Over kosten gesproken;
de productiekosten voor de s4 zijn hoger dan de S3, fuck it...
zelfs hoger dan de alsnog veel duurdere (dated) iphone5.

dus ...."énige reden" bij deze ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 505344 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:44:
[...]
Over kosten gesproken;
de productiekosten voor de s4 zijn hoger dan de S3, fuck it...
zelfs hoger dan de alsnog veel duurdere (dated) iphone5.
Daarom is 'ie gemaakt van plastic en niet van een, hoogwaardig(er), ander materiaal. Werd 'ie nóg duurder.
dus ...."énige reden" bij deze ontkracht.
Voor jou, als gehéél objectief denkend persoon blijkbaar, waarschijnlijk wel ja. Dat mag hoor, jouw feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 505344 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:44:
[...]
waterdicht (check xperia z) is een andere
Sinds wanneer is de Xperia Z een plastic telefoon?
En dan daarbij, wie verzint het om metaal met waterdicht te mengen :/
I stand corrected, Nokia heeft plannen..

[ Voor 22% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 01:05 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Humma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:52:
En dan daarbij, wie verzint het om metaal met waterdicht te mengen :/
Nokia komt er aan met een waterdichte aluminium telefoon. Alles is mogelijk, het kost alleen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:49:
Daarom is 'ie gemaakt van plastic en niet van een, hoogwaardig(er), ander materiaal. Werd 'ie nóg duurder.
LOL, you're funny :)
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:49:
Voor jou, als gehéél objectief denkend persoon blijkbaar, waarschijnlijk wel ja. Dat mag hoor, jouw feestje.
Feestje ?
Ik probeer het op feiten te houden,
believe you me, da's geen feestje ;)
Humma Kavula schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:52:
[...]
Sinds wanneer is de Xperia Z een plastic telefoon?
" Xperia Z een plastic telefoon?"
Wie zegt dat dan ?
Feit is wel dat de waterdichte afsluitingen van (onverslijtbare ? dream on) plastic/rubber zijn.
Als die lekken vervalt je garantie.

De xperia is niet van alu en niet van glas (sony noemt het een combinatie - geheime mix - van glasvezels...)
m.a.w. het is geen alu en ook geen glas...

Again, het zogenaamde "plastic" (in de volksmond), kan uit verschillende samenstelligen bestaan.
Afhankelijk van de product/vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij werkt bij Samsung's Product Development begrijp ik? Vanwege je grondige materiaalkeuze kennis?
Again, het zogenaamde "plastic" (in de volksmond), kan uit verschillende samenstelligen bestaan.
Afhankelijk van de product/vereisten.
Yup, waarbij die van de S4 vooral door kosten zijn bepaald. Er is een jaar lang gebashed op de S3 omdat die er niet high-end uit ziet dan wel aanvoelt. Dat gaat bij de S4 ook weer gebeuren. Verkopen zal 'ie wel hoor, door de immense marketing machine, da's het probleem niet. Maar als Samsung de kans had gehad om hetzelfde toestel te kunnen verkopen voor dezelfde prijs maar dan gemaakt van een hoogwaardiger materiaal hadden ze dat meteen gedaan. Was het écht in vrijwel alle opzichten hét toestel ooit geweest.

Hoop dan ook terdege dat de S5 wél van een mooi materiaal gemaakt gaat worden. Al was het maar om te lezen hoe inferieur dat plastic eigenlijk achteraf wel niet was en hoe super mooi stevig de nieuwe wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Feit is wel dat de waterdichte afsluitingen van (onverslijtbare ? dream on) plastic/rubber zijn.
Moeten we het nu echt ook over alle gebruikte producten in een telefoon gaan hebben?
( hierbij bedoel ik de kleine zaken, het moge duidelijk zijn dat de Z over het algemeen als "glas" toestel wordt gezien )

Reageer eerder hier eens op:
Humma Kavula in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 23-03-2013 01:45 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dual camera video van Phnearena:
YouTube: Samsung Galaxy S4 Sample Video - Dual Shot

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Brad Pitt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 01:32:
[...]
Op bepaalde punten heb je gelijk, maar het heeft niet alleen met kosten te maken.
Als je naar bijv htc kijkt zijn vrijwel alle telefoons van alu, ziet er leuk uit maar als het valt meteen krassen en butsen. Samsung maakt alles van plastic, niet zo premium maar het kan veel meer hebben.
De s3 had vaker last van een gebarsten scherm, doordat het glas als het waren uitstak, hij valt snel op de hoek van het glas. Maar de s2 is dan weer onverwoestbaar.

Oftewel: hoewel het "premium" gevoel erg leuk is, zie ik het "plastic" niet als nadeel.

Jij werkt bij Samsung's Product Development begrijp ik? Vanwege je grondige materiaalkeuze kennis?

[...]

Yup, waarbij die van de S4 vooral door kosten zijn bepaald. Er is een jaar lang gebashed op de S3 omdat die er niet high-end uit ziet dan wel aanvoelt. Dat gaat bij de S4 ook weer gebeuren. Verkopen zal 'ie wel hoor, door de immense marketing machine, da's het probleem niet. Maar als Samsung de kans had gehad om hetzelfde toestel te kunnen verkopen voor dezelfde prijs maar dan gemaakt van een hoogwaardiger materiaal hadden ze dat meteen gedaan. Was het écht in vrijwel alle opzichten hét toestel ooit geweest.

Hoop dan ook terdege dat de S5 wél van een mooi materiaal gemaakt gaat worden. Al was het maar om te lezen hoe inferieur dat plastic eigenlijk achteraf wel niet was en hoe super mooi stevig de nieuwe wel niet is.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
Review van PhoneArena met een score van 9,3
YouTube: Samsung Galaxy S4 Review
Samsung Galaxy S4 Review

[ Voor 23% gewijzigd door mytheory op 23-03-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Wat is eigenlijk de productcode? Is dat i9400 of toch i9500?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Matige review, wordt niet eens serieus ingegaan op batterijduur.
Obiter dictum schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:01:
Wat is eigenlijk de productcode? Is dat i9400 of toch i9500?
GT-I9500 en GT-I9505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 11:03
Eerder een advertorial (of in ieder geval weer een review met het idee "zo snel mogelijk uitbrengen", net zoals ze bij de One hebben gedaan), het zijn allemaal one-liners en herhalingen van het overduidelijke. Er zit niet eens een screenshot bij van de Samsung MP3 speler. Maar zeker dat stukje op de tweede pagina waar ze alle gimmicks op een rijtje zetten is echt absurd.

Maar ja, wie weet zien we iets wat meer uitgebreid is in de toekomst. Ben toch wel benieuwd hoe goed die "Adobe Professional" display modus daadwerkelijk gekalibreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Anoniem: 328026 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:20:
Ik was me af aan het vragen of het een SD kaartje is (zoals op de foto) of dat ze gewoon verkeerde plaatje hebben en het een micro SD kaartje moest zijn. Als het een SD kaart is, vind ik het een beetje rare actie. :') Beetje een koop een DVD-speler en je krijgt een Blu-Ray film erbij. :')
Dat SD kaartje wat je via die actie erbij krijgt is dus geen MicroSD XC kaartje? :F
Beetje vreemd hoor...

In de voorwaarden staat MicroSD, plaatje is dus waarschijnlijk verkeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Nivk op 25-03-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Is er al bekend of de S4 ook MicroSd kaarten ondersteunt welke NTFS zijn geformatteerd? De S3 doet alleen FAT32, met alle nadelen vandien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheikra007
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 12:04
Tiroz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:33:
Het enige waar ik over twijfel mbt de HTC One is de belabberde software-support van de afgelopen +/- 2 jaar door HTC. Echt ondermaats. Het feit dat de S2 nu soepeltjes Jelly Bean draait vind ik echt top van Samsung bijvoorbeeld. Ik ben absoluut niet onder de indruk van dit toestel, HTC One juist wel, maar ik vrees dan weer voor de situatie over 1 jaar :P M'n Sensation draait echt zeer slecht op dit moment bijvoorbeeld
Ik heb ook hetzelfde probleem met HTC. Ik heb een Desire en deze draaide gewoon echt niet. Ik had een update gedaan naar 2.2.2. Na deze update bleef hij hele tijd vast hangen en moest ik hem vaak opnieuw opstarten. Dit probleem is gelukkig grotendeels verholpen nu ik een custom ROM draai.
Maar door deze telefoon is mijn vertrouwen in HTC wel weg.

Dit zijn berichten die op zich niets met de Galaxy S4 vandoen hebben, ze horen daarom ook meer thuis in één van de HTC topic's.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 08:10
Ik denk dat deze XDA thread wil interessant is voor dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191850

Wat ik wel boeiend vind is het volgende: Beide "quad cores" hebben een eigen frequentie. de A7's kunnen dus lopen op 1,2ghz en de A15's op 800MHz. Enige probleem dat ik hiermee zie is dat frequenties van individuele cores niet geschaald kunnen worden.

Tweede wat zeer interessant is zijn de heterogenous multi-processing mogelijkheden. Blijkbaar maakt ARM het mogelijk om ook alle acht cores tegelijk te gebruiken. Hier krijg je eigenlijk een soort van Cell oplossing met meerdere verschillende type cores die allemaal geschikt zijn voor andere taken. Zoals vermeld is het alleen jammer dat Linux dit voorlopig nog niet ondersteund.

offtopic: Ik snap soweiso het nu van een quadcore in een smartphone niet. Vond de Tegra oplossing dan nog netter omdat een telefoon tijdens standby inderdaad erg weinig zou moeten doen. Persoonlijk zou ik het liefste hebben gezien dat Samsung een big.Little dual core SoC had gemaakt. Dan heb je wel de voordelen van een zuinige en een snelle processor maar niet de (overbodige) overkill van een quadcore.

overigens zeer tevreden iphone gebruiker hier, die exynos is gewoon best interessant vanuit een computer engineering oogpunt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zerokill op 26-03-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
'Driekwart Galaxy S4-smartphones wordt met Qualcomm-processor geleverd'.
In de eerste batch worden 10 miljoen toestellen gemaakt.

Je kunt het lezen op:
http://www.allaboutphones...m-processor-geleverd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Mijn vader zegt net gebeld te zijn door Vodafone. Ze zeggen dat de S4 vanaf morgen te leveren zou zijn. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EnigmaNL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:08:
Mijn vader zegt net gebeld te zijn door Vodafone. Ze zeggen dat de S4 vanaf morgen te leveren zou zijn. Kan dit kloppen?
Onwaarschijnlijk lijk mij,
In UK rond 25 april en in VS 1 mei (http://www.gottabemobile....ease-first-date-confirmed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497667

Mijn vader werd zelfs al opgebeld dat hij morgen de galaxy s5 op kan halen. Sommige providers lopen hun tijd ver vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Anoniem: 497667 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:39:
Mijn vader werd zelfs al opgebeld dat hij morgen de galaxy s5 op kan halen. Sommige providers lopen hun tijd ver vooruit ;)
De S5 is een mp3 speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ja ik snap er ook niks van, hij mag zijn abbo gaan verlengen en had afgesproken dat ze hem zouden bellen wanneer de S4 leverbaar zou zijn. Vandaag belde iemand van Vodafone hem daarover op. Misschien heeft hij het verkeerd begrepen ofzo maar hij beweert bij hoog en laag dat de medewerker van Vodafone zei dat ze hem vanaf morgen konden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou is de Vodafone helpdesk in combinatie met accurate informatie eerder het achtste wereldwonder dan iets om op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

De Galaxy S4 gaat mijn volgende toestel worden. Vind het een mooi toestel en ben vooral gecharmeerd van het 1080p AMOLED scherm. Momenteel heb ik een iPhone 4S. In de iPhone 4S zit een microSIM kaart. Ik kan nergens vinden wat voor een type SIM kaart er in de Galaxy S4 moet. Weet iemand dit? Ik ga er vanuit dat het ook microSIM is, maar wil dit graag zeker weten, anders moet ik bij Vodafone ook een nieuwe SIM kaart gaan bestellen.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Review GSMArena vs HTC One:
http://www.gsmarena.com/s...vs_htc_one-review-913.php

Review PhoneArena vs Xperia Z:
http://www.phonearena.com...4-vs-Sony-Xperia-Z_id3283

Conclusie S4 maakt weer overal gehakt van kwa prestaties...

Benchmark van vanmorgen van Eldar met de Exynos Octa:
https://pbs.twimg.com/media/BGV_HE4CMAA2CIu.jpg

Redelijk stuk sneller dan de Snapdragon nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:55
EnigmaNL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:11:
Ja ik snap er ook niks van, hij mag zijn abbo gaan verlengen en had afgesproken dat ze hem zouden bellen wanneer de S4 leverbaar zou zijn. Vandaag belde iemand van Vodafone hem daarover op. Misschien heeft hij het verkeerd begrepen ofzo maar hij beweert bij hoog en laag dat de medewerker van Vodafone zei dat ze hem vanaf morgen konden leveren.
Leveren ze een bevestiging van je bestelling waarschijnlijk en dat die nu niet op voorraad is, het ze enorm spijt en zo snel mogelijk zullen uitleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:17:
Benchmark van vanmorgen van Eldar met de Exynos Octa:
https://pbs.twimg.com/media/BGV_HE4CMAA2CIu.jpg

Redelijk stuk sneller dan de Snapdragon nog dus :)
Hmmm, moet zeggen dat ik, ondanks dat dit slechts één benchmark is, er toch meer van had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Senor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:50:
Nou is de Vodafone helpdesk in combinatie met accurate informatie eerder het achtste wereldwonder dan iets om op te bouwen.
Inderdaad, daarom vroeg ik ook hier of iemand anders ook gebeld was. Blijkbaar niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Godjira schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:09:

[...]

Ik kan nergens vinden wat voor een type SIM kaart er in de Galaxy S4 moet. Weet iemand dit? Ik ga er vanuit dat het ook microSIM is, maar wil dit graag zeker weten, anders moet ik bij Vodafone ook een nieuwe SIM kaart gaan bestellen.
Microsim
Pagina: 1 ... 3 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV