RigolleM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:01:
[...]
Ik vrees dat je wel eens teleurgesteld gaat zijn met die update naar 5.1.1 en al zeker voor een variant van de S4 (cfr. i9505). De S4 blijft al een geruime tijd hangen op de 5.0.1 en er worden wel onderhoud-updates uitgebracht maar geen nieuwe ROM versies zoals die nu op de S6 (Edge) draaien.
Het grootste nadeel aan de Samsungs zijn de bloatware, welke op de S6 eindelijk eens zijn afgebouwd. Zonder root geraak je van de bloatware niet af, en niet iedereen heeft zin in het rooten van een toestel.
Voor de rest is de S4 een goed toestel, maar de Moto X (2nd gen) zal binnen een jaar nog updates krijgen (Android M oa), en er staat bijna niks van bloatware op geïnstalleerd en draai je stock android zonder deze te moeten rooten.
Ik heb het niet over de oude GT-I9505 met 600 Mhz en tragere LTE.
Er wordt hier in NL op dit moment weer reclame gemaakt voor de al vorig jaar in Korea en GB uitgebrachte GT-I9506 en dat is een andere S4 (qua hardware) dan de GT-I9505.
Je moet de S4 natuurlijk niet gaan vergelijken met de S6(Edge)
De S4 (GT-I9506) is inmiddels bijna twee jaar op de markt.
Voor de meeste consumenten is de zogenaamde bloatware geen probleem en zijn er ook tevreden mee dat er standaard zoveel mogelijk is.
Een stock versie van Android wordt door veel normale consumenten als niet compleet gezien omdat dan nog heel veel uit de app store moet worden geínstalleerd en/of aangeschaft.
Een fatsoenlijke camera app zit er bijvoorbeeld niet in stock Android en die van Samsung is veruit de beste op de markt.
De Google Fit app is ook slecht in vergelijking met Health van Samsung.
Dan kan je beter meer apps voorgeïnstalleerd hebben.
Je hoeft niet voor alle apps die er op staan gebruik te hebben maar zoveel mensen, zoveel wensen.
Dus wat voor jou bloatware is, is voor anderen misschien wel heel nuttig of makkelijk om te hebben.
Ik heb mijn S6 Edge ook gestript van de apps die ik niet gebruik met TB, maar de meeste consumenten zijn dik tevreden met de uitvoering zoals die uit de doos komt en kijken al vreemd op als er een update voor het OS wordt aangeboden