Acties:
  • 0Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-03 20:46
mijn s4 black edition had android 5.01 al en kreeg vandaag weer een update maar zie de verschil niet echt XD
heb zitten googlen maar kon ook niks over vinden...
weten jullie wat er verandert is of verbeterd is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-03 09:09
Het lijkt er op het een grote stabiliteitsupdate is: http://www.galaxyclub.nl/...update-unbranded-voor-nu/

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
ook het roaming probleem voor Telfort gebruikers verholpen?

Stop chasing the dream, you're already living it

• ludoke1955
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07-2017
Qosmic schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:00:
ook het roaming probleem voor Telfort gebruikers verholpen?
Er staat UNBRANDED !!!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
ja ik heb ook unbranded, maar als provider telfort.
Daarbij gaf de vorige lolipop een r van roaming omdat ik op het kpn netwerk zit. Hierdoor zie je niet meer of je 3g of 4g snelheid hebt.

Stop chasing the dream, you're already living it

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-03 12:33
mijn vriendin der S4 vroeg ook om te updaten nu had ze hem aan geklikt om te gaan updaten maar nu loopt ie telkens vast tijdens het updaten en start ie opnieuw op en begint ie gewoon op en gaat ie vanzelf weer opnieuw proberen te updaten. zelf is ze er niet erg handig mee, en ik ben pas volgende week bij haar om er naar te kunnen kijken.
weten jullie zo even iets dat het updaten stopt?
zonder dat ze alle foto's enzo kwijt is?
dan kan ik er volgende week wel CM12 op zetten ofzo

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

hiddit schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:57:
mijn vriendin der S4 vroeg ook om te updaten nu had ze hem aan geklikt om te gaan updaten maar nu loopt ie telkens vast tijdens het updaten en start ie opnieuw op en begint ie gewoon op en gaat ie vanzelf weer opnieuw proberen te updaten. zelf is ze er niet erg handig mee, en ik ben pas volgende week bij haar om er naar te kunnen kijken.
weten jullie zo even iets dat het updaten stopt?
zonder dat ze alle foto's enzo kwijt is?
dan kan ik er volgende week wel CM12 op zetten ofzo
De foto's zal ze toch wel automatisch naar haar Google account backuppen?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• hiddit
  • Laatst online: 05-03 12:33
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:34:
[...]

De foto's zal ze toch wel automatisch naar haar Google account backuppen?
jaa dat denk ik ook wel.
maar dan zit ze ook nog met een mobiel die alleen maar probeert te updaten.
ik weet niet of daar verder nog wat aan te doen is?

• flashingst
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb sinds vorige week een Galaxy S4 (type 4G GT-I9505) en loop tegen een aantal problemen aan. Zo herstart het toestel soms spontaan of hij loopt vast (zwart scherm en batterij moet dan verwijderd en opnieuw geplaatst worden). Ook wordt het toestel vrij warm aan de bovenkant van de telefoon (bij de ear-speaker) en de batterij gaat wel érg snel leeg. Ik gebruik enkel Wi-Fi en alle overige opties staan uit (locaties, synchronisatie etc), helderheid op ongeveer 25%. Alsnog haal ik maar net 3 uur schermtijd en dat is flink minder dan mijn vorige S3 Neo waar ik met dezelfde instellingen gemakkelijk 5 uur schermtijd haalde. Heb dit toestel voornamelijk gekocht omdat de batterijduur redelijk goed uit reviews kwam dus dit is wel een tegenvaller.

Zijn deze "kuren" normaal? Komt er nog een fix voor Lollipop oid of is dat niet bekend? Is het beter het toestel te downgraden naar bijv. KitKat? Toestel draait nu op de laatste Android 5.0.1.

[Voor 4% gewijzigd door flashingst op 24-07-2015 17:36]

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:36
Waar heb je gelezen dat de accu duur goed was? Op Tweakers hun review stond slechte accuduur

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heeft ie ook een dikke wat opgeblazen accu? Die klachten hoorden daar vaak bij en voor de batterij van de s4 was een omruilprogramma wat in NL echter weinig aandacht kreeg.

• flashingst
  • Laatst online: 23-12-2020
Galukon schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:51:
Waar heb je gelezen dat de accu duur goed was? Op Tweakers hun review stond slechte accuduur
Op de review van Tweakers staat "Accu: een kleine tegenvaller". Volgens mij is een kleine tegenvaller iets anders dan slecht. Verder heb ik het volgende gelezen:

AllAboutPhones
"De batterijduur van de Samsung Galaxy S4 is best lang te noemen. Het toestel ging tijdens het testen bij ons tussen de 9 en 11 uur mee op een enkele lading... De batterijduur omschrijven we dan ook als goed en is weinig op aan te merken gekeken wat de standaard is in de markt."

AndroidPlanet
"In een periode waar batterijduur altijd één van de grootste minpunten van een toestel is, gaat de batterij van de Galaxy S4 naar behoren mee. Ook zware gebruikers zullen het einde van de dag met de batterij halen, en de batterijduur is zelfs te vergelijken met die van de Galaxy Note 2"

TechRadar
"After a few months of using the Samsung Galaxy S4, I found that the battery life was definitely better than its contemporaries. With medium to low usage, you'll easily get to 50% by the end of the working day, and that's including some music streaming, internet browsing and video watching."

TheVerge
"My biggest frustration with the HTC One has always been its battery. It’ll last a day, but only with a bit of hand-holding. If that’s lower-middle class, I’d say the Galaxy S4 is upper-middle class: it lasts a full day almost no matter how I use it and will even get me to the morning if I forget to plug it in."

Hardware.info
"Met de accuduur van de Galaxy S4 was bij onze tests niets mis. Sterker nog, hij doet het erg goed. Dit was niet alleen het geval bij de benchmarks die we hebben gedraaid. In de praktijk viel ons ook op dat hij behoorlijk lang meeging op een acculading."

In deze reviews wordt de accuduur als goed bestempeld, in sommige gevallen zelfs érg goed. Dit was dan ook een van de redenen dat ik voor de S4 koos.
sambalbaj schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:33:
Heeft ie ook een dikke wat opgeblazen accu? Die klachten hoorden daar vaak bij en voor de batterij van de s4 was een omruilprogramma wat in NL echter weinig aandacht kreeg.
Accu ziet er niet opgezwollen of vreemd uit, alles lijkt normaal.

Verder heb ik ook gekeken naar apps als BatteryGuru, Greenify en JuiceDefender maar deze lijken vrijwel niets uit te halen. Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan Lollipop kan liggen, echter is deze versie juist deels gefocust op accuduur 8)7.

[Voor 4% gewijzigd door flashingst op 24-07-2015 21:01]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan het kloppen dat de Galaxy s4 te traag is voor tweakers video's op 1080p? Ik heb het idee dat hij dat vroeger gewoon aan kon maar nu werkt het niet meer lekker sinds lollipop. Getest in Chrome en Firefox.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sj44k13 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:42:
Kan het kloppen dat de Galaxy s4 te traag is voor tweakers video's op 1080p? Ik heb het idee dat hij dat vroeger gewoon aan kon maar nu werkt het niet meer lekker sinds lollipop. Getest in Chrome en Firefox.
Doet t hier prima (Chrome).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Cobiwan
  • Niet online
Dat wordt dan mogelijk een factory reset vandaag :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sj44k13 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:18:
[...]

Dat wordt dan mogelijk een factory reset vandaag :)
Of wijzig even je kernel settings wellicht. Ik draai Interactive / fiops

• Cobiwan
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Of wijzig even je kernel settings wellicht. Ik draai Interactive / fiops
Heb hem nog niet geroot, dus dat wordt lastig :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sj44k13 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Heb hem nog niet geroot, dus dat wordt lastig :)
Doe je dat toch even? Nog geen minuut werk.

• ludoke1955
@ flashingst,

Het is bekend dat Lollipop een battery drainer is,ofwel kan je opnieuw de laatste versie van Sammobile via Odin flashen of downgraden naar Kitkat

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-03 18:50
Hmm, sinds de lollipop update is mijn S4 ergerlijk traag geworden. Batterijduur vind ik eigenlijk nog wel meevallen.. het enige wat ik heb geprobeerd is in het bootmenu de cache te legen.. iemand tips? :D

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-03 15:24
sovereignthrone schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:42:
Hmm, sinds de lollipop update is mijn S4 ergerlijk traag geworden. Batterijduur vind ik eigenlijk nog wel meevallen.. het enige wat ik heb geprobeerd is in het bootmenu de cache te legen.. iemand tips? :D
[quote]sovereignthrone schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:42:

Nee, bij mij hielp alleen een factory reset waarbij overigens ook de gebruiker is veranderd (die heeft ook aanzienlijk minder apps geïnstalleerd, maar dat zou niet direct veel verschil moeten maken)

[Voor 13% gewijzigd door dirkjesdirk op 04-08-2015 20:27]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-03 16:00
Ik wil de Samsung Galaxy S4 voor mijn moeder kopen, ze heeft nu een S3 maar die gaat het niet lang meer volhouden. Wat raden jullie mij aan?
Voor 300 heeft ze een mobiel waar ze weer een tijd mee vooruit kan of denken jullie dat ik voor 300 euro nog iets beters kan vinden?

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:12
MichawwZki schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:19:
Ik wil de Samsung Galaxy S4 voor mijn moeder kopen, ze heeft nu een S3 maar die gaat het niet lang meer volhouden. Wat raden jullie mij aan?
Voor 300 heeft ze een mobiel waar ze weer een tijd mee vooruit kan of denken jullie dat ik voor 300 euro nog iets beters kan vinden?
Motorola Moto X (2nd gen)
Stock android, recenste updates (draait nu 5.1.1), véél jongere smartphone,...

[Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 05-08-2015 09:12]

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-03 16:00
RigolleM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:09:
[...]

Motorola Moto X (2nd gen)
Stock android, recenste updates (draait nu 5.1.1), véél jongere smartphone,...
Bedankt, ziet er inderdaad heel leuk uit voor dat geld.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
De S4 is zeker een heel goede keuze.
Ik heb in april ook een S4 voor m'n vrouw gekozen (de GT-I9506 met de 800Mhz snapdragon en LTE/4G)
Dit is echt een telefoon die zich met nieuwere modellen kan meten qua prestaties.

Zeer goede camera, prachtig scherm, goede batterij, update naar 5.1.1 komt er zeker, en je hebt ook nog nuttige apps van Samsung zelf als je die wil gebruiken. (ik gebruik de health app dagelijks)
Verder heel makkelijk te rooten en daardoor nog beter aan te passen aan je persoonlijke wensen ;)
Voor deze prijs zal je geen betere telefoon vinden met dezelfde mogelijkheden.

• RigolleM
catt4u schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Ik heb in april ook een S4 voor m'n vrouw gekozen (de GT-I9506 met de 800Mhz snapdragon en LTE/4G)
Dit is echt een telefoon die zich met nieuwere modellen kan meten qua prestaties.

Zeer goede camera, prachtig scherm, goede batterij, update naar 5.1.1 komt er zeker, en je hebt ook nog nuttige apps van Samsung zelf als je die wil gebruiken. (ik gebruik de health app dagelijks)
Verder heel makkelijk te rooten en daardoor nog beter aan te passen aan je persoonlijke wensen ;)
Ik vrees dat je wel eens teleurgesteld gaat zijn met die update naar 5.1.1 en al zeker voor een variant van de S4 (cfr. i9505). De S4 blijft al een geruime tijd hangen op de 5.0.1 en er worden wel onderhoud-updates uitgebracht maar geen nieuwe ROM versies zoals die nu op de S6 (Edge) draaien.

Het grootste nadeel aan de Samsungs zijn de bloatware, welke op de S6 eindelijk eens zijn afgebouwd. Zonder root geraak je van de bloatware niet af, en niet iedereen heeft zin in het rooten van een toestel.

Voor de rest is de S4 een goed toestel, maar de Moto X (2nd gen) zal binnen een jaar nog updates krijgen (Android M oa), en er staat bijna niks van bloatware op geïnstalleerd en draai je stock android zonder deze te moeten rooten.

• catt4u
RigolleM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:01:
[...]

Ik vrees dat je wel eens teleurgesteld gaat zijn met die update naar 5.1.1 en al zeker voor een variant van de S4 (cfr. i9505). De S4 blijft al een geruime tijd hangen op de 5.0.1 en er worden wel onderhoud-updates uitgebracht maar geen nieuwe ROM versies zoals die nu op de S6 (Edge) draaien.

Het grootste nadeel aan de Samsungs zijn de bloatware, welke op de S6 eindelijk eens zijn afgebouwd. Zonder root geraak je van de bloatware niet af, en niet iedereen heeft zin in het rooten van een toestel.

Voor de rest is de S4 een goed toestel, maar de Moto X (2nd gen) zal binnen een jaar nog updates krijgen (Android M oa), en er staat bijna niks van bloatware op geïnstalleerd en draai je stock android zonder deze te moeten rooten.
Ik heb het niet over de oude GT-I9505 met 600 Mhz en tragere LTE.
Er wordt hier in NL op dit moment weer reclame gemaakt voor de al vorig jaar in Korea en GB uitgebrachte GT-I9506 en dat is een andere S4 (qua hardware) dan de GT-I9505.

Je moet de S4 natuurlijk niet gaan vergelijken met de S6(Edge)
De S4 (GT-I9506) is inmiddels bijna twee jaar op de markt.
Voor de meeste consumenten is de zogenaamde bloatware geen probleem en zijn er ook tevreden mee dat er standaard zoveel mogelijk is.

Een stock versie van Android wordt door veel normale consumenten als niet compleet gezien omdat dan nog heel veel uit de app store moet worden geínstalleerd en/of aangeschaft.
Een fatsoenlijke camera app zit er bijvoorbeeld niet in stock Android en die van Samsung is veruit de beste op de markt.
De Google Fit app is ook slecht in vergelijking met Health van Samsung.
Dan kan je beter meer apps voorgeïnstalleerd hebben.
Je hoeft niet voor alle apps die er op staan gebruik te hebben maar zoveel mensen, zoveel wensen.

Dus wat voor jou bloatware is, is voor anderen misschien wel heel nuttig of makkelijk om te hebben.

Ik heb mijn S6 Edge ook gestript van de apps die ik niet gebruik met TB, maar de meeste consumenten zijn dik tevreden met de uitvoering zoals die uit de doos komt en kijken al vreemd op als er een update voor het OS wordt aangeboden ;)

• RigolleM
Een stock versie van Android wordt door veel normale consumenten als niet compleet gezien omdat dan nog heel veel uit de app store moet worden geínstalleerd en/of aangeschaft.
Een stock versie doet wat het moet doen zonder al die rommel die je absoluut kunt missen als kiespijn. Wat verwacht een gemiddelde gebruiker van zijn toestel? Bellen, sms'en, mailen, agenda, surfen, wekker... Wat installeren ze extra: Facebook, Twitter, Whatsapp en één of andere nieuwsapp of krant... EN Candy Crush :P

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12
catt4u schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Dat ben ik niet echt met je eens. Ik vind de S4 maar traag en choppy. Vergeleken met bijv. een Nexus 5 valt de S4 totaal in het niet qua smoothness en performance. Ook vind ik TouchWiz totaal niet fijn.

De S4 is van mijn werk en privé heb ik een iPhone 5, maar de iPhone 5 (die een half jaar ouder is) is veel sneller en fijner in gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2015 09:02]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-03 13:13

TRaSH

koffie ?

andere launcher op de S4 en je bent de touchwiz kwijt,
ik vind mijn S4 niet choppy en draait best soepel alhoewel ik het onder lollipop erg wisselvallig vind.

hoe minder je installeerd hoe soepel hij loopt zeker met background troep,
zo gebruik ik voor me werk een S2 en dat ding draait hartstikke soepel en heeft een verlies van 20-25% batterij verbruik over het weekend maar is een puur bel telefoon verder niks extra geinstalleerd.

of rooten wat niet veel voorsteld op een S4.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• catt4u
MarcoC schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Dat ben ik niet echt met je eens. Ik vind de S4 maar traag en choppy. Vergeleken met bijv. een Nexus 5 valt de S4 totaal in het niet qua smoothness en performance. Ook vind ik TouchWiz totaal niet fijn.

De S4 is van mijn werk en privé heb ik een iPhone 5, maar de iPhone 5 (die een half jaar ouder is) is veel sneller en fijner in gebruik.
Installeer Nova Prime (launcher) en je telefoon is dan zeker niet meer traag.
Die staat hier op al onze Android telefoons en dat is een heel verschil met TW.

De vergelijking die je maakt tussen de N5 en de S4 klopt alleen als je de oude S4 (GT-I9505) vergelijkt met de N5.
Die heeft een processor die 200 Mhz trager is dan de 800 Mhz SD van de N5
Bij de nieuwe S4 (GT-I9506) is dat absoluut niet zo want die heeft exact dezelfde 800 Mhz SD.

Dat jij TW niet fijn vindt is natuurlijk een heel persoonlijke mening.

En je kan Android nu eenmaal niet vergelijken met iOS; Dat is een open deur intrappen ;)
iOS biedt nu eenmaal minder mogelijkheden en zal daarom altijd met minder geheugen en een tragere/oudere CPU kunnen werken om toch nog fijn aan te voelen.

[Voor 13% gewijzigd door catt4u op 07-08-2015 12:01]

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2020
Meer mensen last van blokjes (ipv cijfers) bij het deblokkeerscherm na de Lollipop update? Enig idee hoe ik dit kan fixen?

Exact dit probleem: http://forum.vodafone.nl/...ung-Galaxy-S4/td-p/245532

En dit:

Helaas kan ik daar echter niet inloggen omdat ik een zakelijk nummer heb en ik mij dan niet aan kan melden.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12
catt4u schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

Installeer Nova Prime (launcher) en je telefoon is dan zeker niet meer traag.
Die staat hier op al onze Android telefoons en dat is een heel verschil met TW.

Dat jij TW niet fijn vindt is natuurlijk een heel persoonlijke mening.

En je kan Android nu eenmaal niet vergelijken met iOS; Dat is een open deur intrappen ;)
iOS biedt nu eenmaal minder mogelijkheden en zal daarom altijd met minder geheugen en een tragere/oudere CPU kunnen werken om toch nog fijn aan te voelen.
Zoveel minder mogelijkheden biedt iOS helemaal niet, en ook een Nexus 5 (heb ik zelf niet) vind ik veel fijner dan een S4. Het gaat mij dus niet om Android vs iOS maar specifiek om de S4 / TouchWiz.
Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:48:
Meer mensen last van blokjes (ipv cijfers) bij het deblokkeerscherm na de Lollipop update? Enig idee hoe ik dit kan fixen?

Exact dit probleem: http://forum.vodafone.nl/...ung-Galaxy-S4/td-p/245532

En dit: [afbeelding]

Helaas kan ik daar echter niet inloggen omdat ik een zakelijk nummer heb en ik mij dan niet aan kan melden.
Heb ik ook. Enige remedie is rebooten. :/

[Voor 26% gewijzigd door MarcoC op 07-08-2015 11:52]

• Leolinedance
MarcoC schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Heb ik ook. Enige remedie is rebooten. :/
Dat is toch gewoon klote. Die update heeft meer kwaad dan goed gedaan.

edit: De S5 heeft er ook last van: https://forum.t-mobile.nl...ung-s5-253543/index1.html

[Voor 36% gewijzigd door Leolinedance op 07-08-2015 12:10]

• Leolinedance
Menno van Rijn schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:32:
Ik heb de S4 verbonden met een carkit. Als ik wil bellen hoor ik het geluid van de beller uit de telefoon komen ipv de carkit. Als ik dan even op het bluetooth klik in het gesprek venster, en vervolgens nog een keer gaat het wel goed. Ieder gesprek hierna gaat dan ook goed.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al een keer de telefoon opnieuw verbinding laten maken.
Hier werkt BT ook niet goed sinds de android update.

Een gesprek voeren gaat prima, totdat mijn navigatie (Waze) er doorheen komt. Dan gaat Waze opeens over de autospeakers en mijn telefoongesprek over de telefoon. Dit is zo sinds de Lollipop update.

Overigens zou ik graag het geluid van Waze altijd over de autospeakers hebben, maar dat is ook nog niet gelukt. Enkel als ik aan het bellen ben. Dit lukte ook niet voor de update.

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-03 18:24
Na 3 weeken onstabiele batterij na de laatste stabiliteitsupdate werkt de telefoon sindsdien weer als een zonnetje! Nog steeds erg tevreden met deze telefoon na 2 jaar, zeker Snel genoeg met Lollipop, hoef ook niet perse de 5.1.1 update, tevreden hoe het nu draait.

En kwam er net achter dat na de laatste update de LED notificatie het ook weer doet in Silent Mode, fijn :)

• Leolinedance
Tiroz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:59:
Na 3 weeken onstabiele batterij na de laatste stabiliteitsupdate werkt de telefoon sindsdien weer als een zonnetje! Nog steeds erg tevreden met deze telefoon na 2 jaar, zeker Snel genoeg met Lollipop, hoef ook niet perse de 5.1.1 update, tevreden hoe het nu draait.

En kwam er net achter dat na de laatste update de LED notificatie het ook weer doet in Silent Mode, fijn :)
Jij hebt geen last van bovenstaande blokjesprobleem sinds Lollipop?

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-03 13:13

TRaSH

koffie ?

Nee ik ook niet met de update,
Maar heb wel een factory reset gedaan na de update.
En met titanium me backup van gegevens terug gezet.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08
Laatste updates gedraaid en mijn accu is nu duidelijk sneller leeg en mijn scherm minder reactief.
:\

• Tiroz
Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Jij hebt geen last van bovenstaande blokjesprobleem sinds Lollipop?
Geen probleem idd, maar heb ook geen pincode lock, hoef hem alleen in te voeren na een reboot.

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 13:15
Je kan bij de instellingen van BT ook kiezen of je je overige geluiden via de carkit wilt.

Is dit wat?
Leolinedance schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Hier werkt BT ook niet goed sinds de android update.

Een gesprek voeren gaat prima, totdat mijn navigatie (Waze) er doorheen komt. Dan gaat Waze opeens over de autospeakers en mijn telefoongesprek over de telefoon. Dit is zo sinds de Lollipop update.

Overigens zou ik graag het geluid van Waze altijd over de autospeakers hebben, maar dat is ook nog niet gelukt. Enkel als ik aan het bellen ben. Dit lukte ook niet voor de update.

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-12-2022
Ik heb onlangs zowel mijn desktop als mijn laptop geupgrade naar windows 10. Op beiden wordt nu mijn S4 niet meer herkend.

Ik heb de USB drivers en KIES opnieuw geinstalleerd lijkt, maar dat lijkt niet te helpen. Unknown USB device (Invalid Device Descriptor). Kan dus niet bij mijn bestanden en als ik MTP modus niet uitzet en hem in 'charge only' modus zet dan houdt ook elke 10 minuten mijn muis er even voor 15 seconden mee op waarna weer de melding in beeld komt dat mijn USB device (S4) malfunctiont.

Nou die malfunctiont dus helemaal niet maar windows 10 lijkt beetje moeite te hebben met de drivers oid. Komt dit iemand bekend voor of ben ik de enige (hoop het niet) ?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog niet geprobeerd, maar ben wel een paar uur bezig geweest om drivers te vinden voor een oudere GPU die niet meer standaard door Win10 ondersteund wordt (noch door AMD ATI)

• ludoke1955
Al iemand met Windows 10 die getest heeft of Odin daar mee werkt ?
Ik krijg zo stilaan een punthoofd van Upgrades.
Eerst Kitkat ggen schrijfrechten naar sd meer dan Lollipop klachten over battery drain etc.
Een draak van een Windows 8 en nu Windows 10 die het blijkbaar nog niet voor elkaar heeft om drivers te ondersteunen van het meest verkochte Smartphone merk. En het ergste ,je hebt geen keuze meer of je moet tweedhands gaan kopen.
Ik heb zo een heimwee naar JellyBean en Windows 7 :-(

• tjw
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-03 13:56
Geen probleem op mijn Laptop met Windows 10. Ik kan gewoon via verkenner naar de S4 en ook de backup via Smart Switch PC werkt gewoon.

• ludoke1955
tjw schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:29:
Geen probleem op mijn Laptop met Windows 10. Ik kan gewoon via verkenner naar de S4 en ook de backup via Smart Switch PC werkt gewoon.
Ik heb Win 10 even op een reserve laptop gezet en mijn S4 werd meteen herkent en zonder kies ,Odin 3.09 herkent hem ook meteen,dos no issues about that.

Er zal bij degene die dit issue ondervondt iets anders aan de hand zijn.
Nu maar hopen dat het voor alles zo soepel gaat en dat ik mijn mening over W10 moet herzien.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 10:13
Van het weekend een update gekregen. Dacht dat dit misschien voor de Stagefright exploit zou zijn, maar volgens de test-app ben ik nog steeds vunerable. Als kers op de taart nu ook een 'Samsung mobile' bookmark mapje (met hierin My Vodafone en Mobile TV) in m'n Chrome die ik niet meer weg krijg :(

• Leolinedance
yinx84 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:19:
Van het weekend een update gekregen. Dacht dat dit misschien voor de Stagefright exploit zou zijn, maar volgens de test-app ben ik nog steeds vunerable. Als kers op de taart nu ook een 'Samsung mobile' bookmark mapje (met hierin My Vodafone en Mobile TV) in m'n Chrome die ik niet meer weg krijg :(
Die bookmarks krijg ik hier zonder problemen weg.

Het blokjes probleem van het lock scherm blijft echter :(

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
Iemand anders ook gehad dat de power knop in de ingedrukte stand blijft haken? "Ingedrukt" als in hij maakt altijd contact, fysiek doet ie het nog wel gewoon. Een tijdje geleden was hij redelijk gevoelig bij de power button, als ik hem kort indrukte, bleef hij haken en ging de telefoon uit.
Ik ben gisteren bij een reparatiewinkel geweest, hij dacht in eerste instantie dat het aan het plastic midframe lag, maar dat was het niet, dus kon hij me verder niet helpen. Hij heeft me doorverwezen naar een andere winkel, waar ik vanavond langs ga. Ik heb zelf het vermoeden dat het knopje dat vastgesoldeerd is vervangen moet worden, zie ook rond 11:30 op YouTube: FIXED: Samsung Galaxy S4 wont turn on (Troubleshoot and solution)
Is dit iets dat wel eens vaker voorkomt? Heb m'n S4 sinds hij uit is en ben er eigenlijk wel tevreden over, zou wel jammer zijn als ie op zo'n manier aan z'n einde zou komen.

• ludoke1955
EduardH schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:41:
Iemand anders ook gehad dat de power knop in de ingedrukte stand blijft haken? "Ingedrukt" als in hij maakt altijd contact, fysiek doet ie het nog wel gewoon. Een tijdje geleden was hij redelijk gevoelig bij de power button, als ik hem kort indrukte, bleef hij haken en ging de telefoon uit.
Ik ben gisteren bij een reparatiewinkel geweest, hij dacht in eerste instantie dat het aan het plastic midframe lag, maar dat was het niet, dus kon hij me verder niet helpen. Hij heeft me doorverwezen naar een andere winkel, waar ik vanavond langs ga. Ik heb zelf het vermoeden dat het knopje dat vastgesoldeerd is vervangen moet worden, zie ook rond 11:30 op YouTube: FIXED: Samsung Galaxy S4 wont turn on (Troubleshoot and solution)
Is dit iets dat wel eens vaker voorkomt? Heb m'n S4 sinds hij uit is en ben er eigenlijk wel tevreden over, zou wel jammer zijn als ie op zo'n manier aan z'n einde zou komen.
Er worden ook veel problemen met de volume knoppen waargenomen nie blijven steken,dus de knoppenwinkel op de S4 lijkt niet goed in orde te zijn
Ik heb er reeds een aantal S4 gehad en nog geen problemen ermee gehad.

• catt4u
Heb je 'm al twee jaar?
Anders heb je nog steeds garantie van Samsung is twee jaar ;)

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
catt4u schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:18:
[...]

Heb je 'm al twee jaar?
Anders heb je nog steeds garantie van Samsung is twee jaar ;)
Heb hem sinds mei 2013, dus geen garantie meer. Hij ligt nu bij een reparateur, die voor drie tientjes de powerknop gaat vervangen. Schijnt wel vaker te gebeuren volgens hem. Ik denk die knoppen (dus ook de volumeknoppen zoals ludoke1955 zei) gewoon ontworpen zijn voor een bepaald aantal keren indrukken.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08
Mijn S4 reageert erg traag, met name tijdens het typen. Ik gooide de cache bestanden al eens weg maar dit heeft niet geholpen.
Deed recentelijk een factory reset en heb niet zo'n zin weer alles opnieuw te moeten ibstellen. Zijn er nog andere tips?
Thanks

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Asprine schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:53:
Mijn S4 reageert erg traag, met name tijdens het typen. Ik gooide de cache bestanden al eens weg maar dit heeft niet geholpen.
Deed recentelijk een factory reset en heb niet zo'n zin weer alles opnieuw te moeten ibstellen. Zijn er nog andere tips?
Thanks
Ander toetsenbord (app) uit de store halen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 11:13
Ik heb sinds een tijdje last dat ik meerdere keren per dag de melding krijg dat de SIM kaart niet gevonden kan worden, en dat ik mijn telefoon moet herstarten (iets anders kan ik ook niet op dat moment).

Ik heb zelf vroeger ooit mij SIM kaartje verknipt zodat het een micro-SIM werd, dus heb maar eens een nieuwe SIM kaart besteld.

Helaas met de nieuwe SIM kaart exact hetzelfde euvel :( :(

Weet iemand van jullie wat dit kan zijn :?

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:53
Volgens mij is dat een bekend probleem met de S4 en moet je hem dus gaan opsturen/langsbrengen naar een service center.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Grolsch
Mijn S4 is al 2,5 jaar oud, dus zal wel geen garantie meer zijn :?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 23:09
Grolsch schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:15:
Mijn S4 is al 2,5 jaar oud, dus zal wel geen garantie meer zijn :?
Kan ook zelf voor minder dan € 5,- :
http://www.ebay.nl/itm/Fl...78592?hash=item4183ef6560

Voor een tientje is ie over 3 dagen binnen uit Duitsland:
http://www.ebay.nl/itm/Or...63676?hash=item339f7344bc

[Voor 21% gewijzigd door emmerx op 03-09-2015 23:15]

Draadloos laden op onze Zon

• Koldur
  • Laatst online: 22:53
Dat is dan inderdaad een betere optie! Helemaal omdat dat heel makkelijk te vervangen is op die manier.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Grolsch
Ik kan alleen geen 2 weken wachten, ik krijg dagelijks 10-tallen telefoontjes, zal en lokale tel.dokter dat ook kunnen?

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 23:09
Grolsch schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:16:
Ik kan alleen geen 2 weken wachten, ik krijg dagelijks 10-tallen telefoontjes, zal en lokale tel.dokter dat ook kunnen?
Zal tussen de € 30 en 50 kosten. Sneller en zeker(der) dat het werkt....

Draadloos laden op onze Zon

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2019
Ik twijfel om de android 5 update uit te voeren. De enige reden is dat ik mijn APN voor mobiel Internet opnieuw moet invoeren (live.vodafone.nl) maar setting's crasht ALTIJD, dit probleem schijnt bekend te zijn. Andere optie is algehele fabrieksreset, maar volgens mij ben ik dan mijn KitKat ook kwijt, dikke kans dat ik dan ook naar Lollipop moet updaten :/

Dus Factory reset of android 5... Wat zal ik doen?

• RigolleM
Dus Factory reset of android 5... Wat zal ik doen?
Factory reset en Android 5.0 ;-)
Je kan nog terug via ODIN naar KK, want LP op S4 is nog steeds < 5.1!

• Grolsch
emmerx schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:17:
[...]

Zal tussen de € 30 en 50 kosten. Sneller en zeker(der) dat het werkt....
Kost 29 euro, maar moet wel tot woensdag wachten eerder is het onderdeel er niet :(

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nette prijs en maar gewoon jouw backup-toestel gebruiken die je uiteraard hebt als je zo vaak gebeld wordt.

13600KF / NZXT N5 Z690 / RTX 3070 Ti

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 11:54
zeker niet doen. Slecht toestel met niets dan problemen, vooral de batterij en software en custom rom helpt niet. Moto X is een goed alternatief.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cy-gor25 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:48:
[...]

zeker niet doen. Slecht toestel met niets dan problemen, vooral de batterij en software en custom rom helpt niet. Moto X is een goed alternatief.
Moto X? Mijn ouders hebben een moto G en Moto E. En verschil merken ze onderling niet. Voor 99 euro heb je een E!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 11:54
AllSeeyinEye schreef op donderdag 10 september 2015 @ 06:11:
[...]

Moto X? Mijn ouders hebben een moto G en Moto E. En verschil merken ze onderling niet. Voor 99 euro heb je een E!
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Hebben ze goede ervaringen met die Motorola smartphones?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cy-gor25 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:29:
[...]

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Hebben ze goede ervaringen met die Motorola smartphones?
Ze bellen, smsen, whatsappen, mailen gebruiken YouTube en chromecast. Beiden 70 jaar oud. Oh ja, en ze hoeven slechts om de dag in de opladen omdat ze dan in de buurt van de 30 procent komen.

Ja, de ervaring is uitstekend. Mijn dochter is ook te spreken over haar E (2014)

• yinx84
Kan iemand een reden bedenken waarom m'n unlock screen opeens swipe is? Terwijl ik toch echt pattern heb ingesteld. Dacht eerst dat een app dit deed, zoals maps, maar zelfs na sluiten en het opnieuw opstarten (incl. batterij er uit) is het nu nog steeds swipe. Ook de lock screen settings opnieuw ingesteld... erg vaag.

Ik zie onderin wel een slotje staan. Als ik daar op druk krijg ik wel m'n pattern lock screen. :s

• bigfoot1942
  • Niet online
je hebt on-body detection ingeschakeld, of bv trusted places?

• Edwin_VH
  • Laatst online: 21:34
Ik heb, omwille van werk en prive-redenen, zowel een Gmail- als een outlook agenda.

Ik meen dat ik vroeger een widget app had die beide agenda's integreerde op 1 agenda. Dit werkt niet langer en nu moet ik 2 widgets gebruiken: één voor alle gmail-agenda afspraken + één voor alle outlook/hotmail agenda afspraken.

Is er nog ergens één widget dat de beide kan weergeven??

(of: is er een ander forumtopic waar ik deze vraag moet stellen; ik heb een S4 i9515 op android 5.0.1)

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Edwin_VH schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:24:
Ik heb, omwille van werk en prive-redenen, zowel een Gmail- als een outlook agenda.

Ik meen dat ik vroeger een widget app had die beide agenda's integreerde op 1 agenda. Dit werkt niet langer en nu moet ik 2 widgets gebruiken: één voor alle gmail-agenda afspraken + één voor alle outlook/hotmail agenda afspraken.

(of: is er een ander forumtopic waar ik deze vraag moet stellen; ik heb een S4 i9515 op android 5.0.1)
Uhm... ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nog calendar apps / widgets zijn die niet de mogelijkheid hebben om meerdere agenda's weer te geven... Zelf gebruik ik Today Calendar en als widget Event Flow Calendar.

• Edwin_VH
  • Laatst online: 21:34
Verschillende / meerderde agenda's weergeven is op zich geen probleem (met alle taken / birthdays en Holidays zijn er al 16 voor gmail), alleen zit de hotmail/outlook agenda er niet tussen.

Terwijl er wel degelijk een outlook account op mijn telefoon staat.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• Menno van Rijn
Edwin_VH schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:10:
Verschillende / meerderde agenda's weergeven is op zich geen probleem (met alle taken / birthdays en Holidays zijn er al 16 voor gmail), alleen zit de hotmail/outlook agenda er niet tussen.

Terwijl er wel degelijk een outlook account op mijn telefoon staat.
Heb je je Outlook account alleen in de App Outlook? Dan kan je deze inderdaad niet zien.
Als je deze als Exchange hebt ingesteld moet je deze gewoon kunnen zien in de standaard agenda. Moet deze natuurlijk wel aangevinkt zijn dat je deze wilt zien.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Menno van Rijn schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:27:
[...]

Heb je je Outlook account alleen in de App Outlook? Dan kan je deze inderdaad niet zien.
Als je deze als Exchange hebt ingesteld moet je deze gewoon kunnen zien in de standaard agenda. Moet deze natuurlijk wel aangevinkt zijn dat je deze wilt zien.
Outlook is toch Exchange? Anders is het Hotmail of Live bij Microsoft (of loop ik inmiddels erg achter...)

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:36
Ik heb gewoon de standaard agenda met daarin 4 email accounts

• Menno van Rijn
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:07:
[...]

Outlook is toch Exchange? Anders is het Hotmail of Live bij Microsoft (of loop ik inmiddels erg achter...)
Maar gebruik je de Outlook app?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gebruik Nine voor m'n exchange mail. Heb dan ook nergens problemen mee.

• Menno van Rijn
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:28:
[...]

Ik gebruik Nine voor m'n exchange mail. Heb dan ook nergens problemen mee.
Ik heb de standaard mail/agenda app via Account toevoegen bij instellingen gebruikt en ik zie gewoon mijn agenda.

• Boomster
  • Laatst online: 30-03 07:34
Waardeloos,
Ineens geen bereik tot slecht signaal met mijn 1,5 jaar oude s4. Uitwisselen sim in andere telefoon; goed bereik. (Kpn).
Telefoon ingestuurd naar bol.com. 3 weken telefoon kwijt. Krijg een keurig reparatierapport, hierin staat aangegeven welke onderdelen vervangen zijn. De antennekabel en een of andere flex ding, waarmee ik de telefoon oplaadt.
Telefoon komt thuis: zelfde probleem, niet verholpen dus. Erg balen.
Weer opnieuw ingestuurd. Nu maar eens kijken wat ze nu gaan vervangen. Heb niet erg veel fidusie jn de samsung reparatie service. Denk dat ze maar eens bij de sim aansluiting moeten gaan kijken.

Afw8ten dus.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Boomster schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:26:
Waardeloos,
Ineens geen bereik tot slecht signaal met mijn 1,5 jaar oude s4. Uitwisselen sim in andere telefoon; goed bereik. (Kpn).
Telefoon ingestuurd naar bol.com. 3 weken telefoon kwijt. Krijg een keurig reparatierapport, hierin staat aangegeven welke onderdelen vervangen zijn. De antennekabel en een of andere flex ding, waarmee ik de telefoon oplaadt.
Telefoon komt thuis: zelfde probleem, niet verholpen dus. Erg balen.
Weer opnieuw ingestuurd. Nu maar eens kijken wat ze nu gaan vervangen. Heb niet erg veel fidusie jn de samsung reparatie service. Denk dat ze maar eens bij de sim aansluiting moeten gaan kijken.

Afw8ten dus.
Je toetsenbord is ook kapot.

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-12-2022
Sinds vandaag weer de melding dat google me wilt upgraden naar 5.1. Daar was ik vanaf toen ik de GPE had geupdate naar 5.1. Nu is de melding weer terug! ook al zit ik al op 5.1.....

LMY470.S008 => LMY470.S008.151001

Meer mensen last van ? Al oplossing gevonden?

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-03 15:24
Edwin_VH schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:24:

Ik gebruik de betaalde versie van acalendar+. Daar kan dit alles makkelijk mee (en nog veel meer als je dat wenst). Ook de gratis versie biedt al voldoende functionaliteit.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03 09:01
De S4 van een collega van me heeft een vaag probleem.
Als deze even geen ontvangst heeft (telfort) geeft hij een melding dat de sim verwijderd is en deze opnieuw moet opstarten. Dezelfde sim, dit is al een nieuwe geeft in mijn reserve S3 geen probleem.
Terwijl ik dit typ zit mijn vodafone sim in de betreffende S4 en werkt al de hele dag goed, vol ontvangst op mijn werk.
Dit probleem doet zich alleen voor als er geen of heel slecht ontvangst is, bij hem thuis geen problemen.

Weet iemand toevallig waar dit aan ligt?
Kan via google geen oplossing vinden.

• catt4u
Satalin schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:25:
De S4 van een collega van me heeft een vaag probleem.
Als deze even geen ontvangst heeft (telfort) geeft hij een melding dat de sim verwijderd is en deze opnieuw moet opstarten. Dezelfde sim, dit is al een nieuwe geeft in mijn reserve S3 geen probleem.
Terwijl ik dit typ zit mijn vodafone sim in de betreffende S4 en werkt al de hele dag goed, vol ontvangst op mijn werk.
Dit probleem doet zich alleen voor als er geen of heel slecht ontvangst is, bij hem thuis geen problemen.

Weet iemand toevallig waar dit aan ligt?
Kan via google geen oplossing vinden.
En hoe gaat het als je collega jouw Vodafone sim gebruikt?
Als er dan geen probleem is lijkt het me aan Telfort te liggen (netwerkverbinding)

• Satalin
catt4u schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:44:
[...]

En hoe gaat het als je collega jouw Vodafone sim gebruikt?
Als er dan geen probleem is lijkt het me aan Telfort te liggen (netwerkverbinding)
Daar ligt het ook gedeeltelijk aan maar de S4 geeft dan de melding dat de simkaart verwijdert is en moet opnieuw opstarten. Dit is behoorlijk irritant en hoort niet.

• catt4u
Satalin schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:50:
[...]

Daar ligt het ook gedeeltelijk aan maar de S4 geeft dan de melding dat de simkaart verwijdert is en moet opnieuw opstarten. Dit is behoorlijk irritant en hoort niet.
Misschien het probleem ook eens posten op het forum van Telfort.
Uit ervaring weet ik dat daar ook veel Telfort medewerkers actief zijn en die kennen het probleem mogelijk.

• Grolsch
Ik heb dat probleem ook gehad, zie:
Grolsch schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:27:
Ik heb sinds een tijdje last dat ik meerdere keren per dag de melding krijg dat de SIM kaart niet gevonden kan worden, en dat ik mijn telefoon moet herstarten (iets anders kan ik ook niet op dat moment).

Ik heb zelf vroeger ooit mij SIM kaartje verknipt zodat het een micro-SIM werd, dus heb maar eens een nieuwe SIM kaart besteld.

Helaas met de nieuwe SIM kaart exact hetzelfde euvel :( :(

Weet iemand van jullie wat dit kan zijn :?
Ondertussen de simcard reader vervangen, maar dat hielp ook niet.

Was genoodzaakt een nieuw toestel te bestellen en ben nu trotse bezitter van een S6, dus bij mij is het probleem niet opgelost.

• Satalin
Grolsch schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:43:
Ik heb dat probleem ook gehad, zie:

[...]

Ondertussen de simcard reader vervangen, maar dat hielp ook niet.

Was genoodzaakt een nieuw toestel te bestellen en ben nu trotse bezitter van een S6, dus bij mij is het probleem niet opgelost.
Lekker is dat.
Eenigste wat ik heb kunnen vinden is dat je de "Power IC" moet verhitten om de soldeer verbindingen te herstellen. Dit heb ik op mijn werk gedaan.
Uitproberen en afwachten maar weer.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 11:42

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb hetzelfde. Wel 3 a 4 maal per dag opnieuw starten. Een tijdje terug een stukje plastic van een sim tussen de behuizing en de connecctor geplakt voor meer druk. Dat helpt. Ik heb het nu nog maar eens per week of per 2 weken. Als het warmer is, heb ik er vaker last van.

Maar zojuist een iPhone 6s gehaald om er vanaf te zijn.

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-03 10:17
Bij jullie ook problemen met de calendar sync?
Schijnt een grote storing te zijn al enige tijd

https://productforums.goo...#!topic/gmail/IyI3CcrcJi8

• Tiroz
Wreckerrm schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:27:
Ik heb hetzelfde. Wel 3 a 4 maal per dag opnieuw starten. Een tijdje terug een stukje plastic van een sim tussen de behuizing en de connecctor geplakt voor meer druk. Dat helpt. Ik heb het nu nog maar eens per week of per 2 weken. Als het warmer is, heb ik er vaker last van.

Maar zojuist een iPhone 6s gehaald om er vanaf te zijn.
Mmmm dit is niet erg bemoedigend..ik heb deze week een nieuwe sim-kaart ontvangen van Vodafone, zat al bij Vodafone maar kreeg nieuwe SIM bij overstap naar sim-only abbo. Sim-kaart wordt nu sporadisch herkend, en geeft dan ook na een paar minuten de melding 'sim-kaart verwijderen - herstarten'.

Wat testjes gedaan, de sim-kaart werkt feilloos in de S3 van mijn vriendin, en de Simyo-simkaart van haar doet het ook prima in de S4 (hele dag gebruikt, geen probleem zelfs af en toe zonder bereik). Het lijkt dus specifiek aan deze simkaart te liggen (of aan de combinatie Sim-kaart + vodafone, echter de oude sim-kaart van Vodafone deed het 2 jaar prima!)

Bij de telefoonboer langs geweest, die gaf 3 mogelijke oorzaken:
- Bug in software
- Fout op moederbord
- Sim-card reader

Omdat het zo specifiek met 1 sim-kaart te maken heeft neig ik toch naar de kaartreader, wellicht maakt hij met deze nieuwe SIM minder goed contact. Wat denken jullie? :*)

• MeMacarena
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-07-2022
Sinds gisteravond doet mijn Samsung Galaxy S4 het niet meer...
Hij blijft herstarten en/of valt meteen weer uit. Ik kom nu niet verder als het type van de telefoon.
Ik heb geprobeerd om een reset te doen. Helaas dan krijg ik enkel de tekst in het blauw 'recovery booting...' en het toestel valt weer uit. Inmiddels ook al een nieuwe batterij getest, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Aanvullende info:
Toestel is net 2 jr oud en is niet geroot ofwel voorzien van de officiële firmware van Samsung.

Is er nog iemand met andere suggesties of wordt het echt tijd voor een nieuw toestel?

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:01

sphere

Debian abuser

Heeft iemand een dual sim adapter geprobeerd? Ik heb een noname van eBay maar ben niet laaiend enthousiast. Hij identificeert zich als qsim maar dat zegt op zich weinig.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• raro007
Vandaag s'morgens kreeg ik een update.
Er stond iets over beveiliging, performance en nog wat.
Het is nog Android 5.01...
Owja lock screen is kleiner.
En hij voelt echt sneller aan. :p

S4 black edition

@ tiroz dat heb ik ook alleen eerst gebeurde het 1 keer in de maand dus had ik een maand geleden een nieuw simkaart gevraagd. :)
en nu heb ik het elke dag....XD

dus ter reparatie verzenden?

[Voor 32% gewijzigd door raro007 op 11-11-2015 16:37]

• yinx84
Volgens de test app van Ziperium is de S4 na die update helemaal immuun voor Stagefright exploits :) dat is mooi nieuws. Kan niet zo snel oordelen of hij sneller is, maar vind de pattern lockscreen erg fijn in dit formaat!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 20:05
raro007 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:26:
Vandaag s'morgens kreeg ik een update.
Er stond iets over beveiliging, performance en nog wat.
Het is nog Android 5.01...
Owja lock screen is kleiner.
En hij voelt echt sneller aan. :p

S4 black edition

@ tiroz dat heb ik ook alleen eerst gebeurde het 1 keer in de maand dus had ik een maand geleden een nieuw simkaart gevraagd. :)
en nu heb ik het elke dag....XD

dus ter reparatie verzenden?
Kreeg ook hier een upgrade. Wat is precies veranderd?

• raro007
westlym schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:06:
[...]

die unlock patroon is kleiner geworden en voor de rest niks eigenlijk.
maar wat mij nu opvalt is dat ik nu geen bereik verlies heb, wat eerst om de haverklap gebeurde.

Edit: @ onder mij, klopt kreeg een uur geleden een melding dat mijn apps geoptimaliseerd waren Door een app die smartmanager heet.
Dacht even dat die ergens binnen gehaald had zonder toestemming.
En ja de batterij ging snel leeg, net voordat ik naar werk ging...

[Voor 27% gewijzigd door raro007 op 14-11-2015 19:52]

• dvraemdo
  • Laatst online: 18:41
westlym schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:06:
[...]

Ik heb een maand geleden of zo ook al een update gehad (Black Edition), wsch gaat het om dezelfde? Hebben jullie een buildnummer?

Ofwel heb ik er vroeger altijd over gezien, maar volgens mij is er ook de app 'Smart Tools' toegevoegd met deze update? Blijkbaar wordt deze tool niet altijd 'gesmaakt' door gebruikers ('Clean Master' zit er bvb ook bij), weet eigenlijk niet of hij te verwijderen is?
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee