Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
W84 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:53:
Geen idee, maar als je het gevoel hebt dat het een refurbished/retour is gewoon ruilen en zeggen dat er iets defect is. Tenzij je het niet boeit.

Bol flikt dit ook. Samsung tablet met seal en was een opgelapt met zelfs pluisjes en haren... go figure! :+
Tsja, ik heb hem nu 1 week en het toestel lijkt verder wel gewoon te werken, kan geen defect ontdekken. Het zou natuurlijk ook kunnen dat iemand het toestel gekocht heeft en het uiteindelijk zijn ding niet was en het retour gedaan heeft zonder dat er iets mis mee is.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:50

W84

Dat kan ja, en als je het verder niet boeit zo laten. Met de launch heb je altijd een nieuwe, maar naar mate het toestel op de markt is weet je niet meer of je een splinternieuwe hebt. Zegels zeggen helaas niks meer.

[ Voor 5% gewijzigd door W84 op 09-02-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images01.olx.in/ui/14/02/90/1387095867_577820290_1-Samsung-galaxy-S4-imported-seal-pack-phone-15500-call-9062185880-Shyambazar.jpg

zo zou de telefoon uit de doos moeten komen. Ik vind het ook helemaal niks wanneer ik een ruil of refurbished toestel als nieuw aangeboden krijg.

Was het toestel wel volledig gereset?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
kendo schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:10:
zo zou de telefoon uit de doos moeten komen. Ik vind het ook helemaal niks wanneer ik een ruil of refurbished toestel als nieuw aangeboden krijg.

Was het toestel wel volledig gereset?
Dat plastic waar groot Galaxy S4 en HD Amoled op staat zat er dus niet bij. Voor de rest is alles hetzelfde.

Gereset was die volgens mij wel, moest hem iig helemaal instellen bij de eerste boot. Ik vond het wel bijzonder dat Android 4.3 er al op stond.

Het boeit me verder niet, maar ik vond het dus raar dat er een soort screen protector op zit. Ben wel geneigd die er af te slopen :)

[edit] And it's off :D Daarna even gepoetst en het scherm voelt nu heerlijk glad aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 09-02-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn nieuwe van 2wk geleden had ook 4.3 erop.
Heb je geen waarschuwing in het boot scherm "void warranty 0x1"?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Arjan A schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:58:
Mijn nieuwe van 2wk geleden had ook 4.3 erop.
Heb je geen waarschuwing in het boot scherm "void warranty 0x1"?
Nee, geen enkele waarschuwing tijdens het booten. Krijg eerst te zien dat het een i9505 is, daarna een animatie en dan kan ik meteen mijn sim ontgrendelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Met een online IMEI checker kan je zien waar/wanneer het toestel is gemaakt. Maar er hoort geen screenprotector op te zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Senor Sjon schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:05:
Met een online IMEI checker kan je zien waar/wanneer het toestel is gemaakt. Maar er hoort geen screenprotector op te zitten.
http://sndeep.info/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lethalis schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:41:
Nee, geen enkele waarschuwing tijdens het booten. Krijg eerst te zien dat het een i9505 is, daarna een animatie en dan kan ik meteen mijn sim ontgrendelen etc.
Bij het bootloader-scherm bedoelde hij ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:32:
[...]
Bij het bootloader-scherm bedoelde hij ;)
Waar moet ik het dan vinden?

Ik neem aan dat je met bootloader scherm het eerste scherm beschrijft dat ik zie tijdens het opstarten. Dat helemaal zwart is met witte letters. Daar staat iig niets over een warranty oid.

Bedoel je er iets anders mee, dan zul je mij moeten uitleggen hoe ik het kan zien :P Dit is mijn eerste Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lethalis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:23:
[...]
Waar moet ik het dan vinden?

Ik neem aan dat je met bootloader scherm het eerste scherm beschrijft dat ik zie tijdens het opstarten. Dat helemaal zwart is met witte letters. Daar staat iig niets over een warranty oid.

Bedoel je er iets anders mee, dan zul je mij moeten uitleggen hoe ik het kan zien :P Dit is mijn eerste Android toestel.
Bootloader scherm is het scherm dat je ziet als je je telefoon opstart terwijl je Vol down ingedrukt houdt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Trouble again met mijn S4.

Heb sinds een paar dagen een nieuw abbo met 4g via Hi>KPN. Ik heb gewoon iedere keer bereik gehad, en lte verbinding gehad. Maar als ik beneden op Wifi (experiabox van kpn) ga en dan later weer eraf krijg ik geen lte/3g meer terug. Met de wifi (Airport Express) boven heb ik dit probleem niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik heb ook iets raars, want bij mij blijven soms die touch-knoppen verlicht terwijl ze op 1,5 seconden staan. Blijft gewoon lekker branden totdat het scherm uitgaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Bootloader scherm is het scherm dat je ziet als je je telefoon opstart terwijl je Vol down ingedrukt houdt.
Dan start hij bij mij in de eenvoudige modus op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lethalis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:49:
Dan start hij bij mij in de eenvoudige modus op :)
Dat is hardwarematig onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:54:
[...]

Dat is hardwarematig onmogelijk :-)
Ik hield alleen de volume down knop ingedrukt, en dus niet de home knop erbij zoals ik op youtube filmpjes zie.

Hij switchte echt naar eenvoudige modus, met lelijk grote iconen etc. Een normale reboot fixte het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lethalis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:57:
Ik hield alleen de volume down knop ingedrukt, en dus niet de home knop erbij zoals ik op youtube filmpjes zie.

Hij switchte echt naar eenvoudige modus, met lelijk grote iconen etc. Een normale reboot fixte het gelukkig weer.
Home knop hoeft er ook niet bij ingedrukt te worden, mág echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32

Satom

Verzamel ervaringen

W84 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:06:
Ik heb ook iets raars, want bij mij blijven soms die touch-knoppen verlicht terwijl ze op 1,5 seconden staan. Blijft gewoon lekker branden totdat het scherm uitgaat. :+
Custom rom (met eventueel een kleine bug)? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:57:
[...]

Je kan ook een JIG kopen,kost bijna niks en is wel zo handig.
Meteen in download mode (bootloader) zonder knoppen in te drukken.

http://usb-jig.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:36:
Je kan ook een JIG kopen,kost bijna niks en is wel zo handig.
Meteen in download mode (bootloader) zonder knoppen in te drukken.
En daarmee de fragiele micro-USB port vergaren? No thx. Die paar keer dat je er in moet is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:13:
[...]

En daarmee de fragiele micro-USB port vergaren? No thx. Die paar keer dat je er in moet is zo gepiept.
Wat is het probleem dan? Je stopt daar toch ook je oplader in ? Wat is het verschil ,
Ik gebruik dat dat ding al vele jaren en heb op nog geen enkel Samsung device problemen gekend,heb jij dan andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:52:
[...]
heb jij dan andere ervaringen?
Ja, plus drie seconden drukken op volume terwijl je hem aan zet zie ik écht probleem niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Okee, heb hem nu eens echt uitgezet en bij het opstarten vol down ingedrukt.. dan gebeurt er iets anders dan bij een reboot.

Krijg dan een melding te zien dat een custom rom problemen kan geven etc, maar nog niks over een warranty void. Moet ik hier dan eerst nog op vol up drukken om door te gaan of had ik de eventuele warranty void melding dan al gezien?

Denk ik vraag het ff voor de zekerheid voordat ik hem nog eens opnieuw start en dan voor doorgaan kies.. flashen wil ik immers niet, alleen die warranty bit controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14
Lethalis schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:16:
Okee, heb hem nu eens echt uitgezet en bij het opstarten vol down ingedrukt.. dan gebeurt er iets anders dan bij een reboot.

Krijg dan een melding te zien dat een custom rom problemen kan geven etc, maar nog niks over een warranty void. Moet ik hier dan eerst nog op vol up drukken om door te gaan of had ik de eventuele warranty void melding dan al gezien?

Denk ik vraag het ff voor de zekerheid voordat ik hem nog eens opnieuw start en dan voor doorgaan kies.. flashen wil ik immers niet, alleen die warranty bit controleren.
Yep... Vol up drukken. En dan zie je links bovenin knox warranty void op 0x1 staan ipv 0x0 waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
maukoo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:05:
[...]

Yep... Vol up drukken. En dan zie je links bovenin knox warranty void op 0x1 staan ipv 0x0 waarschijnlijk.
Nou het is gelukt, warranty staat gewoon op 0x0 :)

Weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Laatst online: 07:14
Lethalis schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:17:
[...]

Nou het is gelukt, warranty staat gewoon op 0x0 :)

Weet ik dat ook weer.
Vaaaggg.. Je draait een custom rom toch??? Dan zou je knox warranty bit op 0x1 moeten staan. Welke rom/tutorial heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
maukoo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:40:
[...]

Vaaaggg.. Je draait een custom rom toch??? Dan zou je knox warranty bit op 0x1 moeten staan. Welke rom/tutorial heb je gebruikt?
Nope, ik draai geen custom rom. Maar toen ik mijn Galaxy S4 kreeg, zat er al een screen protector op.. dus is in dit topic het vermoeden ontstaan dat het een retourtoestel is en werd mij gevraagd de garantie bit te controleren.

En die staat gelukkig op 0x0 :)

Ik ben ook niet van plan een custom rom te gaan draaien. In ieder geval niet de komende tijd, nu ik het toestel pas heb. Misschien over een jaar ofzo, als het mij iets minder boeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:36
Lethalis schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 08:35:
[...]

Nope, ik draai geen custom rom. Maar toen ik mijn Galaxy S4 kreeg, zat er al een screen protector op.. dus is in dit topic het vermoeden ontstaan dat het een retourtoestel is en werd mij gevraagd de garantie bit te controleren.

En die staat gelukkig op 0x0 :)

Ik ben ook niet van plan een custom rom te gaan draaien. In ieder geval niet de komende tijd, nu ik het toestel pas heb. Misschien over een jaar ofzo, als het mij iets minder boeit :P
De mijne had ook een screenprotector, maar ik ontving hem volledig gesealed en ook 0x0 (inmiddels niet meer ;))
Aangezien de screenprotector er netter op zit dan ik menselijk mogelijk acht, verwacht ik dat dit in de fabriek al aangebracht is. Zo netjes is het mij in ieder geval nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Screenprotector word er tegenwoordig van fabriek uit opgezet.

Me pa heeft ook een gesealde S4 binnen gekregen met een protector er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05
Lethalis schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:40:
Even een domme vraag.. Kan het trouwens zo zijn dat de S4 standaard met een screen protector komt?

Bij mijn S4 zit er namelijk wel zoiets opgeplakt.. heb het in het begin er op laten zitten omdat ik toen nog geen hoesje had. Het zit er goed opgeplakt en ik kan het niet eenvoudig er afhalen, dus het lijkt geen standaard verpakkingsmateriaal te zijn ofzo. Het heeft ook uitsparingen voor de home knop en de camera etc.

Het wordt alleen wel vettig waardoor ik alsnog geneigd ben het er af te pielen. Zat er ook standaard iets op jullie S4?
Sinds gisteren een S4 en heb ook die screen protector er op zitten. Alles was netjes sealed en het zag er niet uit alsof ie ooit gebruikt is geweest.

Heb de protector wel laten zitten, zelf krijg ik hem er nooit zo strak op :Y).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nou, ik ben blij dat ik iig niet de enige ben waar bij zijn S4 zo'n protector op zat :D

Ik heb hem er wel afgehaald, want ik vind het veel fijner werken zonder protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet de bedoeling, dit topic is bedoeld voor de Samsung Galaxy S4, andere Samsung toestellen horen hier niet in thuis. Indien een toestel nog geen topic heeft kan je er voor kiezen om er een aan te maken.

[ Voor 78% gewijzigd door Bullet NL op 12-02-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03

Arjan A

Cenosillicafoob

2 partities maken

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discussie over moderatie of dit soort dingen horen thuis in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, daar praten we verder :)

Hier graag weer ontopic over de S4.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 13-02-2014 08:23 ]

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:07
Even mijn ervaring:

Heb sinds een paar dagen de test versie 4.4.2 draaien en met zeggen dat ik tot nog toe zeer tevreden ben.

In het begin was ik een beetje teleurgesteld omdat er optisch bijna geen veranderingen te zien zijn. Maar wat me meteen opviel is dat alles veel sneller werkt.

-Camera start sneller op
-geen haperingen fotoalbum
-geen haperingen telefoon contacten
-websites laden zeer snel

Kan zijn dat het komt omdat alles nieuw erop staat maar deze snelheidsbeleving had ik bij de overstap van 4.2 naar 4.3 niet.

Tot nog toe ben ik geen problemen tegen gekomen maar zoals altijd even afwachten hoe lang dit zo blijft.

Update:

Accuduur is top in standby.
's Avonds 23.00uur 100% en 's ochtends 9.00uur 99%. Dat 0.1% per uur. (Sync uitgeschakeld)

Met sync ingeschakeld kom ik op 0.5% per uur. Dit was voorheen stukken slechter, want toen zat ik volgens mij op 2% per uur.

Let wel. Ik gebruik de telefoon op dat moment niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 14-02-2014 12:14 ]

• W84

W84

Net bij VF geweest, maar voor die scheur/snee moet het toestel opgestuurd worden ter beoordeling... nou laat dan maar. Het was niet bekend, alleen van de S3. Nooit laten vallen of iets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 14:47
We moeten nog wel lang wachten op 4.4.2.

Hij wordt nu beschikbaargesteld aan Sprint gebruikers (USA).
http://www.engadget.com/2...tting-android-4-4-kitkat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Heb vanaf het begin een S4, mijn S3 is toen doorgeschoven naar mijn vrouw. Ik merk al een poosje dat de snelheid van de S4 als het gaat om het openen van apps, niet veel sneller is dan die van de S3, in tegendeel vaak zelfs. Het scheelt sowieso niet veel. Merk het verschil vwel duidelijk bij het draaien van benchmarks-progjes, zoals Quadrant en Antutu. Waarschijnlijk merk je het ook bij het draaien van zware games.

Wat mijn verbaast, is dat het opbouwen van het scherm bij Streetview écht een groot verschil geeft:
Ik klik op een positie en vraag Streetview op. Wanneer ik dit bij beide toestellen op dezelfde positie (en op hetzelfde netwerk) doe, is de S3 steeds veel sneller met het opbouwen van het scherm. Bij de S4 duurt het een stuk langer voordat de streetview-foto's scherp zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn de instellingen op beide toestellen zo'n beetje gelijk. Géén spaarstanden aan en beide niet-geroot.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Of kan iemand (met zowel een S3 als en S4) dit eens testen?
Of weet iemand een instelling waarmee ik de S4 een boost kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zijn er hier meer mensen die last hebben met kopiëren van S4 naar Pc. vanochten even mijn foto map geknipt en geplakt naar pc maar nu zijn de foto's nog maar 384kb en het origineel hoort ergens richting de 3-4 mb te zijn.

maar nu snap je waarschijnlijk het probleem. originelen zijn weg. en de geplakte bestanden is niks meer mee te doen. en om te recoveren heeft de S4 een schijfletter nodig. iemand hier al mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:57:
zijn er hier meer mensen die last hebben met kopiëren van S4 naar Pc. vanochten even mijn foto map geknipt en geplakt naar pc maar nu zijn de foto's nog maar 384kb en het origineel hoort ergens richting de 3-4 mb te zijn.

maar nu snap je waarschijnlijk het probleem. originelen zijn weg. en de geplakte bestanden is niks meer mee te doen. en om te recoveren heeft de S4 een schijfletter nodig. iemand hier al mee te maken gehad?
Heb helaas geen oplossing, en knip nooit maar kopieer, dan kun je daarna altijd de bron nog verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Heb helaas geen oplossing, en knip nooit maar kopieer, dan kun je daarna altijd de bron nog verwijderen.
maar dat is een 2e probleem die ik ondervind. dat hij af en toe halverwege de kopieer actie staakt. dus dan moet je alles 2x overschrijven. dus vandaar dat ik vanochtend met mijn half slapende kop na een mislukte kopieer actie ben gaan knippen. en niet even een reserve naar mijn sd gemaakt heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DECOY88 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:57:
zijn er hier meer mensen die last hebben met kopiëren van S4 naar Pc.
G+ auto backup. Problem solved.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
DECOY88 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:10:
[...]

maar dat is een 2e probleem die ik ondervind. dat hij af en toe halverwege de kopieer actie staakt. dus dan moet je alles 2x overschrijven. dus vandaar dat ik vanochtend met mijn half slapende kop na een mislukte kopieer actie ben gaan knippen. en niet even een reserve naar mijn sd gemaakt heb :'(
Ja, veel kopiëren gaat ontzettend langzaam en wordt ook soms afgebroken.

Je kan beter even de sd kaart in een cardreader stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
The Anarchist schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:56:
[...]

Ja, veel kopiëren gaat ontzettend langzaam en wordt ook soms afgebroken.

Je kan beter even de sd kaart in een cardreader stoppen.
hele wijze les voor een volgende keer. gaat bij jullie het verkennen van de s4 via de pc ook zo tergend traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een hele zut offtopicposts zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Garret1410 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:21:
Even mijn ervaring:

Heb sinds een paar dagen de test versie 4.4.2 draaien en met zeggen dat ik tot nog toe zeer tevreden ben.

In het begin was ik een beetje teleurgesteld omdat er optisch bijna geen veranderingen te zien zijn. Maar wat me meteen opviel is dat alles veel sneller werkt.

-Camera start sneller op
-geen haperingen fotoalbum
-geen haperingen telefoon contacten
-websites laden zeer snel
Bij de update naar 4.3 was het helaas niet meer mogelijk het geluid van de camera uit te schakelen (ook niet door telefoon op stil te zetten, enige optie lijkt rooten). Is het toevallig met 4.4.2 weer mogelijk dit aan te passen? (zat voorheen in de instellingen van de camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
heutsm schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:15:
Heb vanaf het begin een S4, mijn S3 is toen doorgeschoven naar mijn vrouw. Ik merk al een poosje dat de snelheid van de S4 als het gaat om het openen van apps, niet veel sneller is dan die van de S3, in tegendeel vaak zelfs. Het scheelt sowieso niet veel. Merk het verschil vwel duidelijk bij het draaien van benchmarks-progjes, zoals Quadrant en Antutu. Waarschijnlijk merk je het ook bij het draaien van zware games.

Wat mijn verbaast, is dat het opbouwen van het scherm bij Streetview écht een groot verschil geeft:
Ik klik op een positie en vraag Streetview op. Wanneer ik dit bij beide toestellen op dezelfde positie (en op hetzelfde netwerk) doe, is de S3 steeds veel sneller met het opbouwen van het scherm.
Bij de S4 duurt het een stuk langer voordat de streetview-foto's scherp zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn de instellingen op beide toestellen zo'n beetje gelijk. Géén spaarstanden aan en beide niet-geroot.

Heeft iemand dezelfde ervaring? Of kan iemand (met zowel een S3 als en S4) dit eens testen?
Of weet iemand een instelling waarmee ik de S4 een boost kan geven?
Beetje raar om jezelf te quoten, maar ja. Ik heb inmiddels ontdekt dat wanneer ik de updates van Google Maps verwijder van de S4, en dus terug ga van 7.6.1 naar 7.0.2 (oid), het renderen van de foto's in Streetview veel sneller gaat. Terwijl de de S3 (en zelfs de S2 van mijn zoon) wél goed om kan gaan met de nieuwste versie van Maps. :? Lijkt dus op een rottige combi: de S4 en de nieuwste Maps-versie.
Wel jammer, gebruikte dat vaak. Wachten dus maar op een update van Maps om te zien of het dan weer sneller is. :/
Kan overigens via Google niets vinden over mijn 'probleem'.
Iemand anders ook de ervaring van Streetview erg traag is met het opbouwen van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op zondag 16 februari 2014 @ 08:15:
Iemand anders ook de ervaring van Streetview erg traag is met het opbouwen van de foto's?
Gaat hier inderdaad ook relatief traag, je ziet hem echt van boven naar beneden opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Brad Pitt schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:51:
[...]

Gaat hier inderdaad ook relatief traag, je ziet hem echt van boven naar beneden opbouwen.
Gek hè. En volgens mij had jij ook een S3. Heb je die toevallig nog en zo ja, gaat het op die telefoon sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:32:
Gek hè. En volgens mij had jij ook een S3. Heb je die toevallig nog en zo ja, gaat het op die telefoon sneller?
Had een S2 en daar ging het inderdaad significant sneller. Zal zo even proberen op de N7/Tab8.9. Ook super traag...

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 16-02-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Oké, tnx for trying. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nu na een aantal weken het eerste echte probleem met mijn Galaxy S4: mijn e-mail wordt niet meer automatisch opgehaald :/

Ik heb 2 e-mail accounts met de stock Android mail app: een outlook.com adres en een ander account dat via imap werkt (met ssl).

Als ik de mail app open, dan zie ik dat de mail bijvoorbeeld al een uur niet opgehaald is (bij beide accounts). Als ik dan op het sync knopje druk, dan haalt hij wel alles binnen.

Kijk ik bij de instellingen dan zou mijn mail elke 15 minuten opgehaald moeten worden. Dit werkte tot voor kort ook prima, maar sinds een dag of 2 dus niet meer. Zomaar.

Ik heb al geprobeerd de mail app opnieuw te starten enzo, maar helaas.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Want het is wel erg vervelend dat ik nu mailtjes pas uren later lees..

Op internet gezocht en dan praten mensen over datalimieten enzo, maar die staan op mijn telefoon ook uit. Bovendien zit ik 90% van de dag op wifi (thuis en op kantoor).

Ik gebruik overigens gewoon een standaard rom, niet geroot of wat dan ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 18-02-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lethalis schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:51:
Nu na een aantal weken het eerste echte probleem met mijn Galaxy S4: mijn e-mail wordt niet meer automatisch opgehaald :/
Geen oplossing maar een work around: gebruik Cloudmagic.

Betreffende het probleem: wat doet hij op push? Dat is doorgaans energiezuiniger dan pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ik vrees dat ik gewoon een oetlul ben.

Om de 1 of andere reden stond een piekschema aan dat op handmatig stond. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ingesteld heb overigens :|

Piekschema uitgezet en nu kwam net weer een mailtje binnen. Pff, Android heeft soms iets teveel opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb sinds een tijdje een probleem met de standaard mail app.
De telefoon draait stock 4.3 en heeft een exchange account geconfigureerd.

Als ik nu een mail open dan is er geen forward knop onderin beeld (naast de reply to all) Ik heb geen idee hoe dat kan, maar dat is wel uitermate vervelend. Ik kan online ook niets vinden over de forwardknop die, als je m niet hebt, ineens onmisbaar lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ook ik heb sinds kort een probleempje.
Bij het verplaatsen van een (spam) mailtje naar "junk" stopt het e-mail programma in zijn geheel.
ook wordt dus het mailtje niet verplaatst naar "junk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik krijg bij iedere agenda item die ik instel vandien irritante mailtjes in mijn Gmail met een reminder. Hoe zet je dat uit? Ik zoek hier al heel lang naar maar te vergeefs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Sj44k13 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:36:
Ik krijg bij iedere agenda item die ik instel vandien irritante mailtjes in mijn Gmail met een reminder. Hoe zet je dat uit? Ik zoek hier al heel lang naar maar te vergeefs...
Mooi dat Google(n) zelf de oplossing biedt :D
https://support.google.com/calendar/answer/37170?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Thx heb mijn instellingen aangepast, hopelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Aha, dat zocht ik ook al lang. Stom, wist niet dat ik het op de website van google aan moest passen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffroni
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07-2023
Zijn er meer mensen met problemen met screen mirroring op een smart tv die dat ook ondersteund?
Galaxy s4 firmware 4.3.

[ Voor 12% gewijzigd door jeffroni op 19-02-2014 20:53 ]

• JigSaw1st
  • Laatst online: 22-08 20:37
Ik heb een kleine probleempje met mijn S4.
Stel voor dat ik Twitter open, en ik klik op een link om deze vervolgens in een web browser te openen. Dan geef ik aan dat ik Chrome als standaard applicatie wil hebben.

Daarna sluit ik Twitter af en ik start hem opnieuw op, krijg ik weer de melding met welke applicatie ik de browser moet starten. Deze probleem heb ik ook met Facebook als ik een video wil bekijken.

Iemand een idee?

Thanks

• dvdken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 16:36
Heeft er hier iemand ooit last gehad van mini reboots?
Ik heb mijn S4 sinds augustus en ik heb er al van in het begin last van.
De eerste maand was dat één maal per week.
Ondertussen zit ik vandaag al mijn 4de herstart.
En met mini reboots bedoel ik dat ik eerst een zwart scherm krijg, onderaan branden de twee knopjes.
De knopjes vallen uit en de gsm trilt dan twee keer (ipv één keer bij een normale reboot), ik krijg het logo en ik kom weer op mijn vergrendelscherm. Ik hoef dus geen pin code in te geven.
Ik heb hem ondertussen al twee keer binnen gegeven bij een Samsung service centrum, beide keren waren er nadien krassen op. Dus daar zit ik ook niet meer op te wachten.
In het begin dacht ik dat het mijn batterij was, een nieuwe gekocht.
Ondertussen werkt mijn originele batterij niet meer (ze staat echter niet bol) en degene die ik nadien gekocht heb wel nog.
Weet er iemand raad? Sta er dicht bij om hem uit de ruit te gooien.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dvdken schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:40:
En met mini reboots bedoel ik dat ik eerst een zwart scherm krijg, onderaan branden de twee knopjes.
De knopjes vallen uit en de gsm trilt dan twee keer (ipv één keer bij een normale reboot), ik krijg het logo en ik kom weer op mijn vergrendelscherm. Ik hoef dus geen pin code in te geven.
Ik heb hem ondertussen al twee keer binnen gegeven bij een Samsung service centrum, beide keren waren er nadien krassen op. Dus daar zit ik ook niet meer op te wachten.
Ondertussen werkt mijn originele batterij niet meer (ze staat echter niet bol) en degene die ik nadien gekocht heb wel nog.
Soft reboot is doorgaans een software probleem. Heb je al eens een factory reset gedaan? Zo ja, dan zou je kunnen overwegen om een andere ROM te installeren. Dit hoeft natuurlijk geen custom ROM te zijn, je kan ook een officiele 4.4.2 pakken (staat op Samfirmware).

• dvdken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 16:36
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:57:
[...]

Soft reboot is doorgaans een software probleem. Heb je al eens een factory reset gedaan? Zo ja, dan zou je kunnen overwegen om een andere ROM te installeren. Dit hoeft natuurlijk geen custom ROM te zijn, je kan ook een officiele 4.4.2 pakken (staat op Samfirmware).
Ik heb al een stuk of tien keer een factory reset gedaan. In het begin helpt het. Na een dag of twee zit ik terug met hetzelfde probleem.

Bij de eerste keer in het Samsung Service Centrum hebben ze er ook een nieuwe software opgezet omdat ze dachten dat dit het probleem was. De tweede keer kreeg ik enkel een bericht dat er een quick repair was gedaan.

Het is al in mij opgekomen om er een andere ROM op te zetten maar ik wil niet graag mijn garantie verliezen. Als ik er een officiële ROM opzet, verlies ik die dan ook?

Edit: vorige maand heb ik een reboot logger geïnstalleerd. De lijnen met een inspringing zijn de reboots die ik zelf gedaan heb. Dit zijn mijn resultaten:
Booted on
S 2014-01-26 18:35:57
2014-01-26 18:40:27 (269 sec)
2014-01-27 18:12:57
S 2014-01-27 20:14:43
2014-01-27 20:40:27 (1543 sec)
2014-01-28 13:10:50
2014-01-29 12:56:30
2014-01-30 11:27:37
2014-01-30 14:57:02
2014-02-01 00:35:03
2014-02-01 17:32:20
S 2014-02-02 18:10:53
2014-02-02 18:11:31 (37 sec)
2014-02-04 14:15:06
2014-02-06 12:58:21
2014-02-07 09:38:15
2014-02-07 15:14:56
2014-02-08 01:01:43
2014-02-08 12:03:52
S 2014-02-08 16:11:06
2014-02-08 16:15:11 (244 sec)
2014-02-10 10:25:38
2014-02-11 14:16:00
S 2014-02-11 23:05:40
2014-02-11 23:07:03 (82 sec)
S 2014-02-12 23:18:11
2014-02-12 23:18:51 (39 sec)
S 2014-02-13 22:47:37
2014-02-13 22:49:46 (129 sec)
2014-02-15 11:31:21
2014-02-18 18:54:08
2014-02-18 20:27:25
2014-02-18 21:17:36
2014-02-18 22:52:32
S 2014-02-18 23:16:36
2014-02-18 23:18:39 (122 sec)
2014-02-19 15:22:31
S 2014-02-19 23:13:48
2014-02-19 23:16:11 (143 sec)
2014-02-20 16:15:51
2014-02-20 16:27:28
S 2014-02-20 21:14:57
2014-02-20 21:27:32 (754 sec)

2014-01-26 : 1times
2014-01-27 : 2times
2014-01-28 : 1times
2014-01-29 : 1times
2014-01-30 : 2times
2014-02-01 : 2times
2014-02-02 : 1times
2014-02-04 : 1times
2014-02-06 : 1times
2014-02-07 : 2times
2014-02-08 : 3times
2014-02-10 : 1times
2014-02-11 : 2times
2014-02-12 : 1times
2014-02-13 : 1times
2014-02-15 : 1times
2014-02-18 : 5times
2014-02-19 : 2times
2014-02-20 : 3times

Total : 33times

[ Voor 47% gewijzigd door dvdken op 20-02-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer-r
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50
dvdken schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:40:
Zit hier met een toestel met vergelijkbare problemen! Spontane reboots..
Toestel is net gister weer terug van Dynafix hier is die voor de 2de keer voorzien van nieuwe software! (eerste keer was bij Samsung service center)
Ook batterij is al eens vervangen voor één uit de serie zonder problemen.

Nu gaat het waarschijnlijk 2 weken goed voor dat de reboots weer beginnen! :?

Ik hoop dat 4.4 voor dit probleem een oplossing gaat bieden anders ga ik een mainboard swap eisen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UBdk0a08NU4]

Het lijkt erop dat de S5 waterdicht wordt, ben benieuwd! :) En hopelijk minder plastic, want dat vind ik nog steeds een groot minpunt aan m'n S4. :+

[ Voor 24% gewijzigd door W84 op 21-02-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
W84 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:50:
[video]

Het lijkt erop dat de S5 waterdicht wordt, ben benieuwd! :) En hopelijk minder plastic, want dat vind ik nog steeds een groot minpunt aan m'n S4. :+
http://www.sammobile.com/...y-s5-and-galaxy-s5-prime/

Het wordt tijd voor een S5 topic ;-) Iemand....?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ja, daar zocht ik al voor. :p Maar als dat echt is zit er weer zo'n lelijk mono speakertje aan de achterkant! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Ik krijg opeens een DNS error als ik de grens over ga.
Iemand enig idee?
Snap het niet want ik maak gewoon gebruik van het mobiele netwerk en daar kan je geen DNS opgeven.
Zit bij telfort maar die weten ook geen raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:53
Asprine schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:34:
Ik krijg opeens een DNS error als ik de grens over ga.
Iemand enig idee?
Snap het niet want ik maak gewoon gebruik van het mobiele netwerk en daar kan je geen DNS opgeven.
Zit bij telfort maar die weten ook geen raad.
Heb ik afgelopen week ook een dag gehad in Frankrijk, met Bouygues als provider.
Ga Telfort aansprakelijk stellen, want heb behoorlijke kosten gemaakt om internetverbinding te maken...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
"DNS"
Van alles geprobeerd o.a. dns flush via chrome://net-internals#dns in de browser werkte het nog niet.
Uiteindelijk na nog een rondje provider wissel vond ik een provider waar het wel werkte.
Lijkt dus toch een provider issue.
Hoop dat iemand hier in de toekomst wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:40:
Even een domme vraag.. Kan het trouwens zo zijn dat de S4 standaard met een screen protector komt?
De mijne iig wel, net nieuw van gsmeasy. 4.3 staat er ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Alle nieuwe batches blijkbaar. Was voorheen niet, maar volgens mij zijn er meer dingen anders. Ik heb een launch toestel en er zijn volgens mij aardig wat revisions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
S5 lijkt wel erg veel op een S4:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BhOj6mNCYAAx_p1.png:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BhOixyCCMAAHtpW.png

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BhOqHksCUAAvewM.jpg

The full specs and features of the Samsung Galaxy S5 have been leaked online ahead of an official MWC 2014 unveiling later today, February 24.

Technology website Pocket-Lint published the official specs and features of the Galaxy S5 earlier today and we managed to spot it before the story was hastily removed.

The information published revealed the Samsung Galaxy S5 will have a fingerprint sensor embedded into its home button, similar to the way Apple has done with the Touch ID sensor in the iPhone 5S.

Apparently you'll need to swipe your fingerprint eight times on the scanner before the S5 will memorise your digits, but the device is capable of storing up to three fingerprints at any one time.

The fingerprint scanner can be used to authorise payments with PayPal too, if you're a frequent eBayer. Once you've selected PayPal as your payment method, all you'll need to do is swipe your digit to make a payment.

Samsung has also equipped the Galaxy S5 with S Health 3.0 and has in-built a heart rate monitor as well as a pedometer into its first 2014 flagship.

Located on the rear of the device, the heart rate monitor scans your index finger and provides an accurate readout of your heart rate after holding your finger on it for a few seconds.

The Galaxy S5's camera has also been updated to a 16-megapixel resolution sensor, which offers auto focusing of 0.3-seconds and a new Selective Focus mode. This allows you to shoot a photography and then change the focal point later, similar to the software tech within devices like the Nokia Lumia 1020.

HDR Live has also been added and allows you to balance the light and dark portions of your photographs.

The Galaxy S5 can also record 4K 3840 x 2160p resolution videos as well, and comes with microSD support for storing all the hi-resolution clips you take.

Samsung has added a Download Booster feature that downloads large files using Wi-Fi and 4G LTE connectivity simultaneously.

Of course, Samsung's latest flagship runs Android 4.4 KitKat, and the UI has been updated to match.

Running on the S5's Super Amoled 5-inch 1920 x 1080p full HD resolution display, the icons have been rounded and smoothed for a better user experience.

A swipe to the left of the homescreen offers access to Samsung's My Magazine page.

The Galaxy S5 also comes with IP67 dust resistance and water resistance, and still only has a plastic body.

[ Voor 88% gewijzigd door CLB op 24-02-2014 10:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
http://www.elandroidelibr...s-de-su-presentacion.html

Hier meer foto's, tijd voor een topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
En de Kitkat update is er eindelijk voor de internationale versie van de S4 (GT-I9505).

Bron : http://www.sammobile.com/...roid-4-4-2-kitkat-update/

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:56
OTA en Kies zeggen beide dat ik de meest recente versie heb. Unbranded i9505.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Sibrand schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:46:
OTA en Kies zeggen beide dat ik de meest recente versie heb. Unbranded i9505.
De update is uitgekomen voor Duitsland, dus het kan even duren voordat hij daadwerkelijk in Nederland is.
Maar via ODIN is deze al wel te flashen, voor de mensen die niet kunnen wachten :-)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik installeer nu de 4.4.2 via Kies. (Ik heb een Duitse S4, bleek toen ik hem voor het eerst aanzette. Voordeel is dat ik de standaard updates wat eerder ontvang.)

De update draai ik niet omdat ik perse 4.4.2 wilde hebben, maar omdat 4.3 de standaard email app bij mij had stuk gemaakt. De Forward-knop ontbrak ineens en dan pas merk je hoe vaak je die gebruikt. Dus ik dacht: Ga een poging doen om handmatig een update of herinstallatie te forceren en toen bleek dat 4.4.2 klaar stond.

Edit:
Als ik nu een email open zie ik een fractie van een seconde de forward knop en daarna is die weer weg en niet te gebruiken. Echt zeer vervelend en verrot! Nog geen fix gevonden. Meer mensen met het probleem?

Veel apps zijn ineens niet meer zichtbaar. De data staat nog wel op de telefoon want als je ze weer installeert uit de playstore komen alle oude settings weer terug, wel waardeloos om uit te vinden welke apps het zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Hann1BaL op 24-02-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hann1BaL schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:08:
Ik installeer nu de 4.4.2 via Kies. (Ik heb een Duitse S4, bleek toen ik hem voor het eerst aanzette. Voordeel is dat ik de standaard updates wat eerder ontvang.)

De update draai ik niet omdat ik perse 4.4.2 wilde hebben, maar omdat 4.3 de standaard email app bij mij had stuk gemaakt. De Forward-knop ontbrak ineens en dan pas merk je hoe vaak je die gebruikt. Dus ik dacht: Ga een poging doen om handmatig een update of herinstallatie te forceren en toen bleek dat 4.4.2 klaar stond.

Edit:
Als ik nu een email open zie ik een fractie van een seconde de forward knop en daarna is die weer weg en niet te gebruiken. Echt zeer vervelend en verrot! Nog geen fix gevonden. Meer mensen met het probleem?
Heb je al eens de data van de app gecleared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AllSeeyinEye schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Heb je al eens de data van de app gecleared?
Zojuist account verwijdert, app force close, remove app data, en account ingesteld. Nog steeds hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hann1BaL schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Zojuist account verwijdert, app force close, remove app data, en account ingesteld. Nog steeds hetzelfde probleem
Probeer dan eens een harde (factory) reset, maar natuurlijk eerst een goede backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

speedme schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Probeer dan eens een harde (factory) reset, maar natuurlijk eerst een goede backup maken.
Probleem en oplossing ontdekt. Email wordt bij ons bedrijf dmv Mobile Iron (Mobile device security management software) ingesteld, wat een exchange account instelt. In dat account is de forwardknop weg sinds 4.3. Alles werkte nog in 4.2.2, en ook in 4.4.2 is de knop weg.

Als ik handmatig het exchange account toevoeg heb ik de forwardknop wel. Collega's hadden reeds bevestigd dat ze hetzelfde probleem hadden, maar alleen met het werkaccount en niet met andere, priveaccounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
installeer eens mobimail.

werkt goed bij mijn werk email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

firefighter2 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 09:26:
installeer eens mobimail.

werkt goed bij mijn werk email.
Dat heeft geen zin, omdat MobileIron automatisch de standaard meegeleverde email configureert. De normale email app is verder ook prima en als ik handmatig de boel configureer werkt het ook wel. Deze bug al reeds gemeld bij ons team dat MobileIron beheert.

Verder over de 4.4.2 update: Erg minor allemaal. Touchwiz hadden ze voor de S4 ook wel op de schop mogen nemen zoals voor de S5 is aangekondigd. Helaas is dat niet gebeurd. Wel lijkt het wat smoother te draaien. Geen random freezes voor een paar sec. Maar dat kan natuurlijk ook komen door de "nieuwe" install ipv de update zelf.

Het is geen update om naar uit te kijken in ieder geval. Ik was na de update wel allerlei apps kwijt, die bij herinstallatie wel weer al hun settings hadden, dus die waren nog wel aanwezig. Wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Huh, mijn browser favorieten laden opeens heeel langzaam. Meer hier last van? Behoorlijk irritatie!

[ Voor 6% gewijzigd door W84 op 25-02-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He guys,

New to the forums and a rookie when it comes to smartphones as well. Today my S4 mini will be delivered and since i have no experience with Android, at all (!), i'm in need of a little info and some tips and tricks.

The S4 will suit my needs as it's relatively small, comes with a microSD slot and is reasonably fast so no worries there. However, i was wondering:

- I'd like a clean phone with little to no bloatware. Are there any applications and functions i need to remove or disable?
- What's the best way to extend battery life? I read about a black background, and apps like Greenify or Juice defender? Any options i need to turn off manually?
- Any other important things that'll improve the user experience, like must-have apps ...?

So basically, here's the deal: i don't know sh*t about android, i'd like a clean phone and in general i don't really care for many of the functions of a smartphone. It will serve as a glorified dumbphone and mp3-player. How do i make the most of my phone and the juice?

Thx guys :)

BTW: I just moved here and you guys seem pretty savvy so that's how i ended up here. Please don't make an effort and just respond in dutch. As long as you're a little gentle with your vocabulary i can understand dutch just fine. For now i'm more comfortable typing in English.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:35:
New to the forums and a rookie when it comes to smartphones as well. Today my S4 mini will be delivered and since i have no experience with Android, at all (!), i'm in need of a little info and some tips and tricks.
Although this isn't the right topic for your phone model (this is the 'regular' S4's topic, the i9500 / i9505 / i9505g), I'll answer your questions because there isn't a S4 mini topic on this forum (or at least I thought so :P).
However, i was wondering:

- I'd like a clean phone with little to no bloatware. Are there any applications and functions i need to remove or disable?
You can basically turn off / disable almost any function you don't feel like using. To remove the apps you have to delete the corresponding .apk files that are placed in the /system/app folder. But.... you need to root your phone to be able to do so.
- What's the best way to extend battery life? I read about a black background, and apps like Greenify or Juice defender? Any options i need to turn off manually?
Juice Defender is bloat itself. Greenify on the other hand is a remarkable piece of software that, if you can live with longer loading times (because the greenified apps are closed and not running in the background anymore) does extend battery life. I believe that recent Greenify versions also support non rooted phones. Please note that for greenifying system apps you need a rooted phone and the donate version of Greenify, as wel as the Xposed framework.
A dark background is indeed better for your batterylife since the S4 mini has an amoled screen. More darkness means less effort to show light = less battery usage.
- Any other important things that'll improve the user experience, like must-have apps ...?
This all depends on your needs. I myself cannot imagine not having a rooted phone with the Xposed framework and modules, because the ease of it completely renderes the use of heavily modified custom roms and mods useless.
So basically, here's the deal: i don't know sh*t about android, i'd like a clean phone and in general i don't really care for many of the functions of a smartphone. It will serve as a glorified dumbphone and mp3-player. How do i make the most of my phone and the juice?
If you really like a clean phone, I'd suggest you read some more about Android, rooting phones and custom ROMs. There's several 'strings' of ROM building, based on Samsungs firmware, CyanogenMod, AOSP and AOKP. The last three are usually the most clean ones. A good place to start would be XDA: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4-mini
Thx guys :)
Greeting and thanking is not necessary here on GoT ;)
BTW: I just moved here and you guys seem pretty savvy so that's how i ended up here. Please don't make an effort and just respond in dutch. As long as you're a little gentle with your vocabulary i can understand dutch just fine. For now i'm more comfortable typing in English.
Ow shoot, already answered in English. Wasn't a real effort, so no big deal.
Good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:10:
[...]
Although this isn't the right topic for your phone model (this is the 'regular' S4's topic, the i9500 / i9505 / i9505g), I'll answer your questions because there isn't a S4 mini topic on this forum (or at least I thought so :P).

[...]
You can basically turn off / disable almost any function you don't feel like using. To remove the apps you have to delete the corresponding .apk files that are placed in the /system/app folder. But.... you need to root your phone to be able to do so.

[...]
Juice Defender is bloat itself. Greenify on the other hand is a remarkable piece of software that, if you can live with longer loading times (because the greenified apps are closed and not running in the background anymore) does extend battery life. I believe that recent Greenify versions also support non rooted phones. Please note that for greenifying system apps you need a rooted phone and the donate version of Greenify, as wel as the Xposed framework.
A dark background is indeed better for your batterylife since the S4 mini has an amoled screen. More darkness means less effort to show light = less battery usage.

[...]
This all depends on your needs. I myself cannot imagine not having a rooted phone with the Xposed framework and modules, because the ease of it completely renderes the use of heavily modified custom roms and mods useless.

[...]
If you really like a clean phone, I'd suggest you read some more about Android, rooting phones and custom ROMs. There's several 'strings' of ROM building, based on Samsungs firmware, CyanogenMod, AOSP and AOKP. The last three are usually the most clean ones. A good place to start would be XDA: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4-mini

[...]
Greeting and thanking is not necessary here on GoT ;)

[...]

Ow shoot, already answered in English. Wasn't a real effort, so no big deal.
Good luck :)
I won't thank you again then ;)

So i guess a smartphone is not that scary at all. Rooting sounds interesting but i'm gonna try to get a feel for the phone first.
I'll start looking for the S4 mini thread and read up on all there is to know.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imichua
  • Laatst online: 11-09 13:18
Hoi iedereen

Ik zit met een merkwaardig probleem op een Samsung Galaxy S4 waar ik werk.
De S4 is nieuw uit de doos. Hij heeft alle recente updates.
Op het toestel is wel MyDivide geinstalleerd.
Het probleem is dat de S4 vanaf dat er een oproep binnen komt of een oproep uit gaat, hij op stil springt.
We hebben de functies uitgezet die je kan gebruiken om de telefoon op stil te zetten.(omdraaien, enz)
Maar niets blijkt te werken. Heeft er iemand hier dit al eens voor gehad? Op het internet is er zelf niet zoveel over terug te vinden. Bij andere S4 toestellen bij ons zijn er geen problemen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Andere beltoon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik moet toch even delen dat de 4.4.2 update meer goed doet dan ik had verwacht. De telefoon reageert soepeler. De kleine freezes die daarvoor wel eens optraden heb ik nu niet meer. De momenten dat je telefoon even een seconde niet reageert. Van een high end telefoon als de S4 verwacht je dat soort irritaties niet en met de 4.4.2 update lijkt dat ook wel verdwenen. (Eigenlijk slecht dat we daar 2 major updates op hebben moeten wachten.)

Ik dacht dat je in 4.4.2 ook eenvoudig per app permissies kon instellen of is dat pas in 5 het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:18:
Ik moet toch even delen dat de 4.4.2 update meer goed doet dan ik had verwacht. De telefoon reageert soepeler. De kleine freezes die daarvoor wel eens optraden heb ik nu niet meer. De momenten dat je telefoon even een seconde niet reageert. Van een high end telefoon als de S4 verwacht je dat soort irritaties niet en met de 4.4.2 update lijkt dat ook wel verdwenen. (Eigenlijk slecht dat we daar 2 major updates op hebben moeten wachten.)

Ik dacht dat je in 4.4.2 ook eenvoudig per app permissies kon instellen of is dat pas in 5 het geval?
De permissies per app zaten in 4.4 en zijn met 4.4.1 en 4.4.2 weer verwijderd..
Smartphones dienen blijkbaar vooral om ons in de gaten te houden.. ;-)

Ook leest bekend dat alle foutjes in de firmware worden hersteld vlak voor het uitkomen van de opvolger..
anders zouden mensen zich eens kunnen bedenken.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imichua
  • Laatst online: 11-09 13:18
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.
Er stond in het Divide profiel een functie bij Notifications.
Die functie is Silence device when in meeting.
Aangezien de kalender van die persoon elke dag volzit ging het device in silent.
Hopelijk was dit de oplossing :)
Bedankt om mee te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de galaxy s5 keynote gezien en ik vroeg me wat af over hun gui. Wie o wie heeft iets gevonden of die ook op de s4 komt???? Bedoel de samsung appstore is nu ook flat qua design dus hoe groot is de kans dst wij ook zo'n soort gui gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:43:
Ik heb ook de galaxy s5 keynote gezien en ik vroeg me wat af over hun gui. Wie o wie heeft iets gevonden of die ook op de s4 komt???? Bedoel de samsung appstore is nu ook flat qua design dus hoe groot is de kans dst wij ook zo'n soort gui gaan krijgen?
Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Ik denk zelf dat we er wel op mogen hopen, de S3 heeft immers ook de S4 versie van TouchWizz gekregen. Dat we er lang op zullen moeten wachten? Dat ongetwijfeld.

Verwijderd

-Edwin- schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:28:
[...]

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Ik denk zelf dat we er wel op mogen hopen, de S3 heeft immers ook de S4 versie van TouchWizz gekregen. Dat we er lang op zullen moeten wachten? Dat ongetwijfeld.
Ik weet het enigzins niet ik heb wel gelezen op een paar ict pagina's dat ze wel zeggen dat hij ook naar de s4 komt want de verschillen tussen de s5 en s4 qua cpu etc verschillen niet heel erg. Maar ik ben wel erg benieuwd. Enige wat ik hoop dat ze niet alles compleet copy paste op doen. Dus dat wanneer je bv s health opent je de optie ziet om je hartslag te checken aangeziwn de s4 niet zo'n soort sensor heeft.
Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV