Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

weet iemand hoe ik een nieuwe rar engine op de syno krijg? ik heb DSM 5 ?
nieuwste dl's kunnen niet worden uitgepakt omdat ze zijn aangemaakt met de nieuwe winrar.
dit i.v.m. DMCA's. uitpakken vanaf een windows host werkt het wel met de nieuweste winrar.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:35:
[...]

Er valt niet veel op te slaan in BT Sync. En het heeft nu een week gewoon gedraaid zonder problemen. Ik kom nu ook niet meer in "Settings" en kan geen mappen meer toevoegen.

Kan iemand aan een leek uitleggen hoe ik alles van BT sync echt verwijder en opnieuw installeer zonder dat er bestanden achterblijven? Verwijderen via package center werkt niet.
Niemand die hier meer van weet? Net update van Synology gehad en ben dus weer alle instellingen kwijt :S

Handmatig installeren en een conf file aanmaken lukt me ook niet, aangezien ik dan in SHH een foutmelding krijgen wanneer ik deze stappen volg: http://blog.bittorrent.co...t-sync-on-a-synology-nas/

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2014 11:02 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Señor Sjon schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:42:
Goed, mijn Google-Fu laat me in de steek en ik kom het hier ook niet tegen.

Ik heb dik 2 jaar een DS411 met 2x3TB Green WD schijven in Raid 1, draaiend op DSM 5 met de laatste updates. Nog ongeveer 800 GB vrij. De schijven zijn al ruim een week druk met *iets*. Ze worden warm en de fan slaat aan, iets wat tot vorige maand nooit gebeurde. Ik word langzaam gek van die ratelende schijven in mijn woonkamer.

Processen:
Geen actieve buiten de webinterface. Alle packages gestopt. Dus ook geen Sickbeard of NZBget.

Iemand een idee wat dit is?
Het lijkt veel op wat ik ook had. Ik had dezelfde schijven WD Green schijven in een ds212j met dsm 5 en SHR-inrichting, en hij was continu bezig, maar niet met mij. S.M.A.R.T. status was normaal, wel bad sectors maar heel beperkt.
Uiteindelijk kwam heel plotseling de melding dat 1 schijf "degraded" was, met het advies deze direct te vervangen. Dat heb ik gedaan en na één nacht opnieuw opbouwen van SHR draait hij nu als een zonnetje.
Vermoedelijk was die ene schijf al lang niet goed meer, maar door het SHR-gebeuren komt hij daar mee weg ten koste van veel processorkracht en veel schrijf en leesacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:25
Ik heb een DS212+ en een DS214+ (214 is net nieuw) ik wil de data van de 212 naar de 214. Dus ik heb gedeelde map sync geprobeerd. Hier is hij een nacht mee bezig geweest en toen kreeg ik een mail dat de sync mislukt is. Error code 10.

Hoe kan ik nu het beste (lees meest betrouwbaar) de data overzetten? De bedoeling is dat de data straks automatisch gesync/backupt zal worden naar de 212 die op een andere locatie komt te staan. Ze staan nu in mijn Lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Door nu al de backup in te richten. Schakel encrypty dan even uit voor de backup over je LAN (scheelt veel snelheid!) en zet het aan als je hem op een andere locatie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

DukeBox

loves wheat smoothies

En initieel ook block level uitzetten, dat is best een io en cpu vreter. Verdere incrementals en zeker over wan uiteraard weer aan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe regelen jullie dat allemaal met die backups, want ik heb dat ding nu een maand ofzo staan, maar heb nog steeds geen goede oplossing gevonden om mijn pc te backuppen naar de NAS (in realtime en niet dat ik dus zelf een backup commando moet geven) en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:07
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:58:
Hoe regelen jullie dat allemaal met die backups, want ik heb dat ding nu een maand ofzo staan, maar heb nog steeds geen goede oplossing gevonden om mijn pc te backuppen naar de NAS (in realtime en niet dat ik dus zelf een backup commando moet geven) en vice versa.
Rechtstreeks op je NAS werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hhoekstra schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:59:
[...]

Rechtstreeks op je NAS werken ?
Dan heb je nog steeds geen backup :p

Ik backup m'n Mac's met TimeMachine, dat werkt perfect. Met Windows heb ik gewoon Windows Backup ingesteld met als target een netwerk share.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:59
Dat is geen backup...
Je zou met Cloudstation kunnen gaan werken, dan staan je files op de pc en op de nas. Zorg er dan wel voor dat de nas bestandsgenschiedenis gebruikt. Anders ben je je file kwijt als je een bestand van je pc wist.

Je hebt bijv Syncback dan stel je een taak in dat hij het om de zoveel minuten/uren/dagen een backup naar je netwerkshare schrijft.

[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 03-07-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Of met een laptop clouddrive. Er zijn legio mogelijkheden, zie de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas is werken op de NAS geen optie in verband met de snelheid. Ik wil lokaal werken en dan automatisch de bestanden die ik maak/wijzig synchroniseren met de NAS.

Cloudstation werkt niet, dat heb ik al uitvoerig getest.
BitTorrent Sync doet wat het moet doen, maar na elke reboot moet ik weer uren opnieuw gaan syncrhoniseren omdat hij alle instellingen kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Cloudstation werkt wel, maar niet zoals jij dat verwacht. Je gaf eerder aan dat hij teveel ruimte inneemt omdat hij van elke bestand een reservekopie maakt. Het is een keuze om dat niet te willen, maar denk er wel aan dat je dan afstapt van 'back-up'. Als je namelijk een bestand verkeerd opslaat of verwijdert wordt dit meteen naar je NAS gesynchroniseerd en ben je daar het bestand ook kwijt. Bedenk dus eerst voor welke incidenten je je data wilt behoeden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kraats schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:19:
Cloudstation werkt wel, maar niet zoals jij dat verwacht. Je gaf eerder aan dat hij teveel ruimte inneemt omdat hij van elke bestand een reservekopie maakt. Het is een keuze om dat niet te willen, maar denk er wel aan dat je dan afstapt van 'back-up'. Als je namelijk een bestand verkeerd opslaat of verwijdert wordt dit meteen naar je NAS gesynchroniseerd en ben je daar het bestand ook kwijt. Bedenk dus eerst voor welke incidenten je je data wilt behoeden.
Hij nam ook 3x zoveel ruimte in wanneer ik reservekopieën uitschakelde. Daarnaast was het enorm traag en onbetrouwbaar.

Heb nu volgens mij al een werkweek besteed aan zoeken, uitproberen, instellen etc. Het kan toch niet zo moeilijk zijn?

Even afstappen van realtime sync: wat is dan de beste two way backup oplossing? Ik wil namelijk ook wanneer nodig vanaf de nas werken en zodra ik dan mijn pc aanzet moet dit kunnen synchroniseren.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
hij was al langs gekomen in eerdere posts, maar ik gebruik Crashplan naar de NAS. gewoon de gratis editie. Mooie geintegreerde oplossing, ook voor offsite backups (!).

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
RobV schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:20:
[...]

hij was al langs gekomen in eerdere posts, maar ik gebruik Crashplan naar de NAS. gewoon de gratis editie. Mooie geintegreerde oplossing, ook voor offsite backups (!).
Ik backup alleen mijn documunten en mijn afbeeldingen en gebruik hiervoor Synology Cloud station. Er staan 2 versies op de NAS, de directe kopie van de geselecteerde mappen en een vorige versie. Als je dan per ongeluk een map verwijderd kun je deze terug halen uit de map met de vorige versie.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bramv82 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Ik backup alleen mijn documunten en mijn afbeeldingen en gebruik hiervoor Synology Cloud station. Er staan 2 versies op de NAS, de directe kopie van de geselecteerde mappen en een vorige versie. Als je dan per ongeluk een map verwijderd kun je deze terug halen uit de map met de vorige versie.
Dat werkt vast allemaal leuk en aardig met een paar GB, maar probeer het eens met 1 TB? Daar gaat Cloudstation bij mij helemaal de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:53:
[...]

Dat werkt vast allemaal leuk en aardig met een paar GB, maar probeer het eens met 1 TB? Daar gaat Cloudstation bij mij helemaal de mist in.
Ik gebruik het voor een GB of 300. Het hoeft allemaal niet in een keer over gestuurd te worden he? Zodra je foto's toevoegd op je PC wordt die map, maar ook alleen die map direct doorgestuurd naar de NAS.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bramv82 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Ik gebruik het voor een GB of 300. Het hoeft allemaal niet in een keer over gestuurd te worden he? Zodra je foto's toevoegd op je PC wordt die map, maar ook alleen die map direct doorgestuurd naar de NAS.
Ik had een stuk of 5 mappen, samen 1 TB. Nadat mijn PC 4 dagen had staan overpompen was er opeens 3 TB op mijn NAS ingenomen, terwijl ik reserverkopiëen uit had staan, en er bovendien geen wijzigingen waren gedaan.

Nu wil ik "for backup's sake" een backup instellen van mijn map op de Synology en zegt ie vrolijk 'gecodeerde gedeelde mappen kunnen niet gebackupped worden". What the *peep*? Seriously, why?

AArgh en weer uit het niks zijn mijn instellingen weg... wat een crap apparaat is het toch. Is de DS414 nou gewoon zo'n ramp model of waar ligt het aan?
Ik volg alle tutorials stap voor stap, maar niks werkt zoals het moet.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Gezien de discussie die een kort plaats vond in het WTF topic, hoe staat bij jullie hibernate ingesteld en hoevaak komt jullie hd hieruit?
Ik heb hier eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan en ben er vanuit gegaan dat een hdd die iedere zeg 2 a 3 uur wakker wordt geen probleem moet zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoi,

ik heb een nieuwe NAS gebouwd, en heb hier XPenology geinstalleerd, heb nu een andere HDD erbij gevoegd die uit een DS211 kwam. dit is goed gegaan en de NAS zag dat de schijf moest worden geherinitialiseerd worden. Is goed gegaan.

Nu vraag ik me alleen af op welke partitie de XPenology software geinstalleerd word, is er een manier om daar achter te kunnen komen?

EDIT: aangezien het hotswap is, staat de installatie op alle schijven geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door rikadoo op 04-07-2014 14:35 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:46:
Gezien de discussie die een kort plaats vond in het WTF topic, hoe staat bij jullie hibernate ingesteld en hoevaak komt jullie hd hieruit?
Ik heb hier eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan en ben er vanuit gegaan dat een hdd die iedere zeg 2 a 3 uur wakker wordt geen probleem moet zijn.
Ik had hem op 10min staan maar als ik de log files terug kijk dan was de disc net voor 10min in standbye modus. Deep sleep werkt vaker niet dan wel (toch wel de selling point van de 213+ maar 3 watt in standbye).
Het lijkt mij gewoon niet gezond als je disc elke uur 3 x uit zijn standbye komt en dat continue.
Nu heb ik hem op 1 uur staan... hier komt ie niet of zelden aan.. Ik schakel hem s nachts uit via de opdracht en daardoor valt hier mijn internet/netwerk uit.. energy saving van 40 a 50 watt...

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 04-07-2014 10:48 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reacties die over Synology Packages gaan, heb ik verplaatst naar het Packages topic. Dit topic graag vrijhouden voor de overige vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe kan ik eigenlijk zien of mijn Synology in slaapstand gaat? Heb het logboek aangezet maar zie geen vermeldingen in het algemene logboek.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Zojuist heb ik deze vraag waarschijnlijk bij een verkeerd deel van het forum geplaatst, dus ik herplaatst hem hier:

Ik heb geprobeerd dit onderwerp op GoT te zoeken en te googlen, maar heb geen duidelijke oplossing gevonden. Zelf ben ik een leek op dit gebied, maar wil wel binnenkort overstappen tot een NAS.

Mijn vraag: Wat zijn de voor- en nadelen van de volgende twee mogelijkheden met een budget van 500 euro:
  • 1x een 2-Bay NAS (Synology DiskStation DS214play) + 2x 3gb HD
  • 2x een 1-Bay NAS (Synology DS114) + 2x 3gb HD, op 2 verschillende locaties
Bij de 2e mogelijkheid heb ik een additionele vraag: is het mogelijk om beide apparaten automatisch met elkaar te syncen?

Als dat wel mogelijk is, waarom zou je de eerste optie kiezen? Je hebt dan alsnog de risico dat de NAS zelf gestolen wordt of beschadigd raakt tijdens een brand/lekkage/ramp/etc, terwijl je bij de tweede optie die kans niet hebt (tenzij beide locaties getroffen worden door een ramp) De kosten zijn hetzelfde (500 euro ongeveer) en de beschikbare opslagruimte ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Tjukkie schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:17:
Zojuist heb ik deze vraag waarschijnlijk bij een verkeerd deel van het forum geplaatst, dus ik herplaatst hem hier:

Ik heb geprobeerd dit onderwerp op GoT te zoeken en te googlen, maar heb geen duidelijke oplossing gevonden. Zelf ben ik een leek op dit gebied, maar wil wel binnenkort overstappen tot een NAS.

Mijn vraag: Wat zijn de voor- en nadelen van de volgende twee mogelijkheden met een budget van 500 euro:
  • 1x een 2-Bay NAS (Synology DiskStation DS214play) + 2x 3gb HD
  • 2x een 1-Bay NAS (Synology DS114) + 2x 3gb HD, op 2 verschillende locaties
Bij de 2e mogelijkheid heb ik een additionele vraag: is het mogelijk om beide apparaten automatisch met elkaar te syncen?

Als dat wel mogelijk is, waarom zou je de eerste optie kiezen? Je hebt dan alsnog de risico dat de NAS zelf gestolen wordt of beschadigd raakt tijdens een brand/lekkage/ramp/etc, terwijl je bij de tweede optie die kans niet hebt (tenzij beide locaties getroffen worden door een ramp) De kosten zijn hetzelfde (500 euro ongeveer) en de beschikbare opslagruimte ook.
Het hangt af wat je er mee wilt doen. Als je voldoende hebt aan 1x 3Gb dan is optie 2 de mooiste oplossing. Als je een 2 bay hebt dan heb je altijd de mogelijk om de opslag te vergroten naar 6 Gb mist je dan voor JBOD kiest. Zelf gebruik ik RAID niet en kies ik voor voor veel opslag ivm series en films.

Maar elk persoon is anders dus probeer voor je zelfde duidelijk te krijgen wat je doel is en dan de voor en nadelen opschrijven en je komt er zeker uit.

Synchroniseren via internet is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Syncen is bijna net zo onveilig als geen backup.. Als je iets weggooid wordt dat ook op de andere unit weggegooid. Je zou aan een kant kunnen werken met snapshots maar wilje geheel onafhankelijk zijn van synology/dsm, kan je een sync combineren met een back-up naar bijv. een externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
JBOD vind ik niet interessant, omdat ik mijn data veilig wil opslaan. Hoelang blijft die data dan als backup opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik heb een DS213+ gekocht en wil mijn data overzetten vanaf de DS110J. Ik heb een spare 500 GB schijf.
Kan het volgende plan:
1) DS213+ installeren mbv 500GB schijf
2) deel van de data overzetten op 500GB schijf, rest naar PC/externe schijf
3) 3 TB schijf van DS110J naar 213+, formateren en data van PC en 500 GB schijf naar 3TB schijf
4) 500 GB schijf eruit en alleen 3TB gebruiken en eventueel uitbreiden met nog een x TB schijf?

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Na 171 dagen moet ik nu m'n XPEnology zelfbouw NAS uitzetten. Morgen komen ze een slimme meter installeren dus moet de stroom eraf. En is nogal irritant voor de monteur als er op de achtergrond de hele tijd een UPS staat te piepen O-)

Toch wel gaaf dat het zo goed werkt. Nooit problemen mee :) Draait op 4.2-3211 volgens systeeminformatie. Is de "XPEnology DS3612xs DSM 4.2 build 3211++ (repack v1.2)" volgens mij (de een-na-laatste). Nieuwere versie (4.3) heb ik nog geen zin in. Deze draait prima, en zit achter een dichtgetimmerde router + sterk SSH password (12 karakters door KeePass gegenereerd).

:)

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tjukkie schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:35:
JBOD vind ik niet interessant, omdat ik mijn data veilig wil opslaan. Hoelang blijft die data dan als backup opgeslagen?
Je kan dit allemaal instellen. Je kan bv instellen dat er altijd 3 kopieen blijven staan. Deze blijven zoals dat hoort met een backup bestaan.

Ik zou de Demo eens proberen van DSM dan kun je wat meer vinden
http://www.synology.com/nl-nl/products/dsm_livedemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
motormuis schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:18:
Ik heb een DS213+ gekocht en wil mijn data overzetten vanaf de DS110J. Ik heb een spare 500 GB schijf.
Kan het volgende plan:
1) DS213+ installeren mbv 500GB schijf
2) deel van de data overzetten op 500GB schijf, rest naar PC/externe schijf
3) 3 TB schijf van DS110J naar 213+, formateren en data van PC en 500 GB schijf naar 3TB schijf
4) 500 GB schijf eruit en alleen 3TB gebruiken en eventueel uitbreiden met nog een x TB schijf?
Denk dat je een probleem krijgt omdat je de 500Gb gaat gebruiken in de DS213+ en daar wordt DSM op gezet en heb je dus nodig om deze te starten.

De 3Gb heb je nu ingebruik met de DS110J en zal leeg moeten om deze in de DS213+ te kunnen gebruiken.
Zover ik weet kan deze niet 1 op 1 overgezet worden.

Kun je niet alle data van de 3Gb overzetten op PC/externe schijf + de 500Gb.
Dan is de 3Gb leeg en kun je deze schijf leegmaken en overzetten in de DS213+ en dan kun je DSM weer installeren en partities instellen en dan je data weer teurg plaatsen.

Er zijn ook wel mannier om een migratie te doen naar een nieuwe NAS maar is ook aardig wat werk en zover ik kan zien kun je niet migreren van 1bay nas naar 2bay nas.
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Op de vaste pc:
- alle documenten, foto's, etc staan rechtstreeks op de NAS, niets wordt in "mijn documenten" geplaatst. Tip: gebruik Photo Gallery van Windows Live om NAS netwerkmappen aan je bibliotheken in Windows toe te voegen, zo krijg je alsnog een "mijn documenten" ervaring.
- op de NAS draait Crashplan, ik heb een abonnement waarmee realtime ca 500Gb naar de cloud van Crashplan gebackupped wordt
- ook een backup heeft een backup nodig, dus op de NAS kopieert Crashplan ook alle bestanden naar een lokaal aangesloten usb disk.

Op de laptop:
- bestanden staan lokaal in Mijn documenten etc.
- Allway Sync verzorgt realtime sync naar een folder op de NAS, gebruik het al jaren, zeer betrouwbaar
- die folder op de Nas loopt mee in de crashplan backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwhooftman schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:20:
Tip: gebruik Photo Gallery van Windows Live om NAS netwerkmappen aan je bibliotheken in Windows toe te voegen, zo krijg je alsnog een "mijn documenten" ervaring.
Waarom zou je daar specifiek photo gallery voor gebruiken?
In windows explorer kan je dat ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Naar aanleiding van ralpje in "[ADV] Maak kans op een gouden Nas van Synology"

Afgelopen vrijdag reisde ik weer eens met de trein en dacht gebruik te kunnen maken van een VPN tunnel om mijn verkeer over de publieke trein hotspot af te schermen. Maar zowel de L2TP tunnel als de OpenVPN tunnel kreeg ik niet verbonden.

Iemand daar ervaring mee? Heeft de NS maar een beperkte set poorten openstaan of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:34
andreas2005 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:20:
[...]

Het lijkt veel op wat ik ook had. Ik had dezelfde schijven WD Green schijven in een ds212j met dsm 5 en SHR-inrichting, en hij was continu bezig, maar niet met mij. S.M.A.R.T. status was normaal, wel bad sectors maar heel beperkt.
Uiteindelijk kwam heel plotseling de melding dat 1 schijf "degraded" was, met het advies deze direct te vervangen. Dat heb ik gedaan en na één nacht opnieuw opbouwen van SHR draait hij nu als een zonnetje.
Vermoedelijk was die ene schijf al lang niet goed meer, maar door het SHR-gebeuren komt hij daar mee weg ten koste van veel processorkracht en veel schrijf en leesacties.
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik alleen geen SHR. Volgens mij omdat ie ook wel intensief is voor de schijven(?).

Ga binnenkort maar eens kijken voor vulling van bay 3 en 4.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:13:
Naar aanleiding van ralpje in "[ADV] Maak kans op een gouden Nas van Synology"

Afgelopen vrijdag reisde ik weer eens met de trein en dacht gebruik te kunnen maken van een VPN tunnel om mijn verkeer over de publieke trein hotspot af te schermen. Maar zowel de L2TP tunnel als de OpenVPN tunnel kreeg ik niet verbonden.

Iemand daar ervaring mee? Heeft de NS maar een beperkte set poorten openstaan of zo?
Het kan idd dat de Syno firewall het tegen hield, maar ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat die VPN gewoon niet reageerde of timeouts terug gaf :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DennusB schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Het kan idd dat de Syno firewall het tegen hield, maar ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat die VPN gewoon niet reageerde of timeouts terug gaf :(
Mijn NAS gaat in standby na een poosje en dan wil VPN inderdaad bij de eerste poging nog wel eens mislukken omdat de NAS net te langzaam wakker wordt. Maar verder werkt VPN voor mij prima vanaf allerlei verbindingen. Alleen vanuit de trein wilde het vrijdag totaal niet lukken (ook niet naar de OpenVPN server in mijn router trouwens, dus het is eigenlijk niet echt een synology issue).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
Ik gebruik op mijn DS213 Cloudstation .
Nu geeft deze aan dat er niet meer gesynchroniseerd kan worden, omdat de schijf vol zou zijn.
Dit wordt ook in opslagbeheer aangegeven.

Echter, in File Station zie ik dat er circa 400GB gebruikt wordt van de totale 1TB.
Nu heb ik eerder gelezen dat dit zou komen omdat Cloudstation standaard het max. aantal kopiëen op 32 zet. Ik heb dit intussen aangepast naar 1, maar dat wijzigt (natuurlijk) niets aan de gereserveerde ruimte.

Op welke wijze kan ik de ruimte weer terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan ook een quota zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
job schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Waarom zou je daar specifiek photo gallery voor gebruiken?
In windows explorer kan je dat ook instellen.
Nee hoor, omdat netwerkschijven normaliter niet geïndexeerd kunnen worden.

"U kunt een netwerkmap alleen aan een bibliotheek toevoegen als de map is toegevoegd aan de index of offline beschikbaar is gemaakt"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rk3oqQC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah daar had ik niet over nagedacht. Ik gebruik dat hele library gebeuren ook niet.
Ik heb alleen ooit in het verleden de my documents folder aan een nas gekoppeld. Ging er vanuit dat dat met libraries ook wel zou kunnen.

Maar interessant om te weten dat het dus met de windows live gallery wel kan.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 08-07-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:13
Een vraagje: ik heb sinds kost een DS213j station. Deze wil ik benaderen via internet van een externe locatie. Als volgt hangt mijn netwerk aan elkaar:

Ubee modem (Ziggo) --> TP Link WR1043 --> NAS.

Ik heb zowel de portforwarding op het modem aangezet (poort 80 en 5000) en op de TP link hetzelfde. Toch kom ik er niet bij. Ik heb alles al doorgelezen.

Zou het te maken kunnen hebben dat de Ubee modem in de (192.168.178.0) range zit en de TP link zit in de 192.168.0.1 range. De NAS heeft namelijk het IP adres 192.168.0.103. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want het lukt mij maar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Het lijkt erop dat je twee DHCP servers in je netwerk hebt. Die modem doet dat namelijk, en zo te zien je TP Link ook. Dat gaat niet werken. Op die Ubee zou je een simpele switch moeten aansluiten. En dan je apparaten in je netwerk een IP toegewezen laten krijgen door je Ubee.

Of je modem naar je eigen range verhuizen, dat kan ook, dat heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook met twee router achterelkaar kan je prima de nas bereiken.
Je moet alleen tweemaal gaan poortmappen.

in je ubee een poortmap van poort 80 en 5000 naar het wanadres van je tplink
in je tplink een poortmap van poort 80 en 5000 naar het ip van je nas.

Drie alternatieve oplossingen (met verschillende nadelen):
1. het ubee in bridge modus laten zetten
2. de tplink instellen als accesspoint (wat mvds waarschijnlijk heeft gedaan).
3. de tplink vervangen door een switch of accesspoint.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 08-07-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
job schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:12:
Ook met twee router achterelkaar kan je prima de nas bereiken.
Je moet alleen tweemaal gaan poortmappen.

in je ubee een poortmap van poort 80 en 5000 naar het wanadres van je tplink
in je tplink een poortmap van poort 80 en 5000 naar het ip van je nas.

Drie alternatieve oplossingen (met verschillende nadelen):
1. het ubee in bridge modus laten zetten
2. de tplink instellen als accesspoint (wat mvds waarschijnlijk heeft gedaan).
3. de tplink vervangen door een switch of accesspoint.
Eigenlijk doet het modem niets in het netwerk en alles loopt via mijn TP-link. Er zit slechts een kabel in naar mijn TP-link. Alles hangt aan de TP-link (zowel draadloos als via kabel).

Zo ziet mijn UI eruit. Weet jij wat ik hier moet precies moet instellen zodat ik erbij kan?

http://img405.imageshack.us/img405/6600/voornu.png

Een andere optie is nog om mijn TP link in bridged te zetten zoals hier beschreven http://www.helpmij.nl/for.../642483-Router-als-bridge

Ik vind zelf de Ubee nogal rommel dus ben hier geen voorstander van..

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 08-07-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je daar moet instellen? Afhankelijk van wat je wilt doen.
Als je tweemaal wilt poortmappen (omdat je nu twee router achterelkaar hebt) moet je daar poort 80 en 5000 doormappen naar het wanip van je tplink.

Dat tweede topic om je tplink in te stellen als bridge moet je niet volgen. Daar zit een cruciale fout in.
En ook worden daar twee verschillende zaken besproken.

Wil je je ubee laten routeren, en je tplink instellen als accesspoint volg dan deze uitleg: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

zorg er echter wel voor dat je 1 oplossing kiest, en niet meerdere tegelijk.
Kies dus of voor 2-maal poortmappen (2 maal routeren achterelkaar), of je schakelt je ubee in als bridge, of je schakelt je tplink als accesspoint, of je schaft een accesspoint/switch aan.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 08-07-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:35

K-Jay

Klaas Jan

smoken schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:32:
Ik gebruik op mijn DS213 Cloudstation .
Nu geeft deze aan dat er niet meer gesynchroniseerd kan worden, omdat de schijf vol zou zijn.
Dit wordt ook in opslagbeheer aangegeven.

Echter, in File Station zie ik dat er circa 400GB gebruikt wordt van de totale 1TB.
Nu heb ik eerder gelezen dat dit zou komen omdat Cloudstation standaard het max. aantal kopiëen op 32 zet. Ik heb dit intussen aangepast naar 1, maar dat wijzigt (natuurlijk) niets aan de gereserveerde ruimte.

Op welke wijze kan ik de ruimte weer terugkrijgen?
Dat heb ik ook gehad!
Bij mij lag het niet aan het aantal kopiëen, maar aan het feit dat ik ergens in de configuratie van Cloud Station had aangevinkt dat hij het complete volume in de gaten moest houden. Dat vinkje heb ik weggehaald en alleen het vinkje laten staan bij de mappen die daadwerkelijk ge-CloudStationed worden. Er volgde een waarschuwing en daarna kreeg ik mijn ruimte weer terug.
Laat maar even weten of het lukt, zo niet dan probeer ik wel een screenshot te maken.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
job schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:13:
Wat je daar moet instellen? Afhankelijk van wat je wilt doen.
Als je tweemaal wilt poortmappen (omdat je nu twee router achterelkaar hebt) moet je daar poort 80 en 5000 doormappen naar het wanip van je tplink.

Dat tweede topic om je tplink in te stellen als bridge moet je niet volgen. Daar zit een cruciale fout in.
En ook worden daar twee verschillende zaken besproken.

Wil je je ubee laten routeren, en je tplink instellen als accesspoint volg dan deze uitleg: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

zorg er echter wel voor dat je 1 oplossing kiest, en niet meerdere tegelijk.
Kies dus of voor 2-maal poortmappen (2 maal routeren achterelkaar), of je schakelt je ubee in als bridge, of je schakelt je tplink als accesspoint, of je schaft een accesspoint/switch aan.
Dank je, dat ga ik bekijken :)
Bedoel je WAN ip van mijn TP-link 192.168.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Sinds enige tijd zijn mij leessnelheden via CIFS heel laag (44-50MB/s), met grote bestanden (1GB+), richting een SSD. Heb een Gbit NIC, Gbit switch (nieuwe D-Link) en een DS713+ met twee 4TB WD Red schijven. 1 volume, RAID1. Voorheen haalde ik wel 100MB/s.

Ik heb getest met andere CAT5-kabels (2x 2 meter), alle packages gestopt op de NAS, NAS gereboot, zonder randappratuur (USB- en eSATA-schijven) niks wil helpen. Jumbo frames uit, aan met 9k MTU geloof ik op NIC en NAS (switch kan het), doet ook niks. Met laptop i.p.v. pc getest, kopiëren naar SSD, HDD.

Denk dat ik de NAS volledig opnieuw ga installeren. Kan ik de boel vanaf de NAS wipen of doe ik beter een format met m'n pc?

[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 08-07-2014 12:28 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer eens een ander protocol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

jelbo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:27:
Sinds enige tijd zijn mij leessnelheden via CIFS heel laag (44-50MB/s), met grote bestanden (1GB+), richting een SSD. Heb een Gbit NIC, Gbit switch (nieuwe D-Link) en een DS713+ met twee 4TB WD Red schijven. 1 volume, RAID1. Voorheen haalde ik wel 100MB/s.

Ik heb getest met andere CAT5-kabels (2x 2 meter), alle packages gestopt op de NAS, NAS gereboot, zonder randappratuur (USB- en eSATA-schijven) niks wil helpen. Jumbo frames uit, aan met 9k MTU geloof ik op NIC en NAS (switch kan het), doet ook niks. Met laptop i.p.v. pc getest, kopiëren naar SSD, HDD.

Denk dat ik de NAS volledig opnieuw ga installeren. Kan ik de boel vanaf de NAS wipen of doe ik beter een format met m'n pc?
Doe eens een SMART test op je schijven. Dit soort dingen heb ik gehad vanwege bad sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ID-College schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:30:
Bedoel je WAN ip van mijn TP-link 192.168.0.1?
Nee, dat is het lan ip.
het wan ip krijgt je tplink van je ubee (in de 192.168.178.x range). Dit adres kan je zowel terugvinden in de ubee als de tplink.

Anyway.. weer terug naar vragen over de synology :)
jelbo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:27:
Bij volumebeheer kan je het volume wissen en opnieuw aanmaken.

Wil je helemaal opnieuw beginnen (met ook een herinstallatie van de firmware) kijk dan eens hier: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

[ Voor 102% gewijzigd door job op 08-07-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 09:00

evol

hello world

Na een lang weekend weg kom ik thuis en vind mijn DS214play met problemen :'(

Disk 1 had de status beschadigd.
Inmiddels heb ik opnieuw DSM5 (DSM_DS214play_4493) kunnen installeren en heb ik Disk 1 herstelt.

Als ik mijn laptop direct met een UTP kabel aan de Synology koppel dan ziet de Synology assistent hem en kan ik connecten.

Koppel ik de Synology aan mijn router (Zyxel P-2812HNU-F1) dan gebeurt er niets :( De Synology assistent vindt hem niet en hij is ook niet zichtbaar in het netwerk.
Via de router zie ik ook niet terug dat er uberhaupt een ip adres wordt toegekent, lijkt er dus op van niet.

Tijdens en na de crash is er niets gewijzigd in mijn router en netwerk.
Reset knop achterop al gebruikt, verandert niets aan de situatie.
Iemand enig idee waarom de Synology geen ip adres krijgt van mijn router?

Update: laptop wireless uitgezet en direct aan mijn router gehangen, krijgt ook geen ip. Lijkt dus niet zo zeer gerelateerd aan mijn NAS, straks maar eens mijn modem/router resetten.

[ Voor 14% gewijzigd door evol op 09-07-2014 10:10 ]

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 05-09 14:27
Tweakers,

Vraagje wat zou voor mij een verstandige upgrade zijn? ik zit nu met een ds212j maar god god traag als nog wat :P

Ik zit te kijken naar een DS214+ is dat een goede upgrade? het gaat me vooral om spotnet, couch,sick en nzbget ik moet nu vooral in sickbeard en couch de http time out ver omhoog gooien anders krijg ik al een buts met errors over timeouts

En nog een vraagje volgens de uitleg zou ik me bestaande schijven kunnen overzetten en zou hij automatisch de data migreren klopt dit ook ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Njay op 09-07-2014 08:38 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Njay schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:20:
Tweakers,

Vraagje wat zou voor mij een verstandige upgrade zijn? ik zit nu met een ds212j maar god god traag als nog wat :P

Ik zit te kijken naar een DS214+ is dat een goede upgrade? het gaat me vooral om spotnet, couch,sick en nzbget ik moet nu vooral in sickbeard en couch de http time out ver omhoog gooien anders krijg ik al een buts met errors over timeouts

En nog een vraagje volgens de uitleg zou ik me bestaande schijven kunnen overzetten en zou hij automatisch de data migreren klopt dit ook ? :)
Een j versie upgraden naar een + versie zul je zeker merken. Ik ben van een DS211 naar een Ds214+ gegaan en merk heel veel snelheid winst. Zeker met Spotweb vliegt het nu voorbij terwijl met de DS211 er altijd vertraging zat tussen elke handeling. Dus een J is nog een stuk trager.

Migreren naar een nieuwe kan als moet je altijd rekening houden dat er iets fout gaat dus zorg voor een goede backup van je bestanden die je lief zijn.
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Ik had al een tijdje niet via de browser mijn ds 213+ met dsm 5.0 benaderd. Ik ben vanmorgen maar is gaan kijken, maar kwam tot de ontdekking dat ik mijn adminrechten kwijt ben. Ik kan filestation nog in en daarmee houdt het eigenlijk wel op.
Ik heb alle andere accounts op non-actief staan, dus ik vraag me een beetje af wat ik nog kan doen. Hebben jullie tips?
Is het mogelijk om het dsm opnieuw te installeren zonder alle bestanden te verliezen?
Alvast dank!

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

zelf nog nooit gehad gelukkig, maar misschien kun je hier wat mee :

http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/410

of bedoel je dat je geen root/admin account hebt, maar alleen een user account met admin rechten ?

je kunt inderdaad de firmware opnieuw installeren (maar weet niet of je je admin account dan terug krijgt) mbv Synology Assistant zonder data verlies :

http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

(maak zoals aanbevolen eerst een configuration backup, anders moet je van alles opnieuw instellen na de reset)

[ Voor 75% gewijzigd door Goner op 09-07-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 16-09 10:01
Goner schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:17:
zelf nog nooit gehad gelukkig, maar misschien kun je hier wat mee :

http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/410

of bedoel je dat je geen root/admin account hebt, maar alleen een user account met admin rechten ?

je kunt inderdaad de firmware opnieuw installeren (maar weet niet of je je admin account dan terug krijgt) mbv Synology Assistant zonder data verlies :

http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

(maak zoals aanbevolen eerst een configuration backup, anders moet je van alles opnieuw instellen na de reset)
HELD!!! een reset was voldoende! Had ik misschien ook zelf moeten bedenken... |:( 8)7

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
wellicht niet een directe synology vraag, maar hoe kan ik de mappen van mijn ds214play direct benaderen via verkenner als ik niet op het thuisnetwerk zit?

EDIT: Ik heb nog een beetje lopen rondneuzen en heb allemaal ftp meuk ontdekt waar ik nooit eerder mee heb gewerkt 8)7 Genoeg stof om me erin te verdiepen dus! Mocht iemand tips hebben hierover, dan hoor ik het ook graag :)

EDIT2: Ok. Om even kort samen te vatten en om te checken of ik het goed begrjp: Ik zet de FTP optie aan op de nas en forward de poorten op de router. Vervolgens kan ik bij de folders als ik ftp://(adres) in typ. Hiermee zou ik dus ook een custom network folder aan kunnen maken, zodat ik bij Mijn Computer altijd een drive zie met directe access naar mijn NAS bestanden. Klopt dit?

[ Voor 75% gewijzigd door Tjukkie op 09-07-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Tjukkie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:49:
wellicht niet een directe synology vraag, maar hoe kan ik de mappen van mijn ds214play direct benaderen via verkenner als ik niet op het thuisnetwerk zit?

EDIT: Ik heb nog een beetje lopen rondneuzen en heb allemaal ftp meuk ontdekt waar ik nooit eerder mee heb gewerkt 8)7 Genoeg stof om me erin te verdiepen dus! Mocht iemand tips hebben hierover, dan hoor ik het ook graag :)
Je zou een VPN kunnen configureren en alsnog je bestanden via Windows verkenner kunnen benaderen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
stuffer schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:37:
[...]

Je zou een VPN kunnen configureren en alsnog je bestanden via Windows verkenner kunnen benaderen.

Hmm, nog meer materiaal om me erin te verdiepen, :*) Wat is het verschil tussen je folders benaderen via FTP en VPN? Nog voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een vpn (virtual private network) plaats je je computer in hetzelfde netwerk als je nas.
Je kan de nas dan op dezelfde manier bereiken alsof je achter je computer thuis zit.

Maar gezien het feit dat al het verkeer dan via het internet gaat zal alles wel een stuk trager gaan.

Een alternatief is ftp of webdav. Voordeel van webdav is dat je dan je nas rechstreeks kan koppelen aan windows explorer. Wil je liever gebruik maken van ftps dan kan je met het programma webdrive een ftps server aan een schijfletter koppelen.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 09-07-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
job schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:35:
Met een vpn (virtual private network) plaats je je computer in hetzelfde netwerk als je nas.
Je kan de nas dan op dezelfde manier bereiken alsof je achter je computer thuis zit.

Maar gezien het feit dat al het verkeer dan via het internet gaat zal alles wel een stuk trager gaan.

Een alternatief is ftp of webdav. Voordeel van webdav is dat je dan je nas rechstreeks kan koppelen aan windows explorer. Wil je liever gebruik maken van ftps dan kan je met het programma webdrive een ftps server aan een schijfletter koppelen.
waarom zou je dan nog Cloud Station willen. Hoor daar veel problemen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. vrij simpele setup zodat iedereen het aan de praat krijgt
2. ander nut, CloudStation synct je data naar alle apparaten zonder dat user iets hoeft te doen
3. ook makkelijke tool om data te syncen met andere user, en nu ook tools tussen synology's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Tjukkie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:39:
[...]

waarom zou je dan nog Cloud Station willen. Hoor daar veel problemen over
Cloudstation gebruik ik ook, maar dan meer als dropbox vervager. Elke foto die ik maak met mijn telefoon staat bv ook op mijn NAS thuis.

En voor op het werk laat ik een andere map syncen zodat ik niet alle foto's op mijn werk heb maar de map die ik wel nodig heb. Dit zodat ik de documenten die ik ook thuis wil kunnen bewerken ge-synced hou.

--Edit
Probleem met cloudstation zat hem volgens mij in de ddns van synology die down was.

Als je je eigen of andere (d)dns gebruikt gaat die al niet meer op.

[ Voor 13% gewijzigd door stuffer op 09-07-2014 14:53 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Graag hulp bij volgend probleem :(

Volume stond in error, 1 van de schijven was vastgelopen.
Omdat ik dit al 2x gehad heb, heb ik maar beslist om een nieuwe te steken.
Ondertussen stond het volume natuurlijk in error (SHR + 1 fail over)
Eergisteren komt er een nieuwe schijf binnen... Ik installeer die schijf en herstel me volume maar dan...

Na een 15min merk ik dat er bij 1 van de schijven geen groen lampje meer brand (een andere of die nieuwe)
Ik probeer in te loggen maar DSM gaan verschikkelijk traag, andere lampjes van schrijven blijven echter veel 'flikkeren'. (audio station en SMB werkte nog)
Nu ik heb hem van maandag avond tot nu bezig gehouden, maar ik kan er nu niets meer op doen...
Wilde hem dan mooi laten uitgaan, dus 4sec op power button maar hij sloot NIET af...
Toen als laatste redmiddel maar harde reset gedaan.
Ik duw hem terug aan, maar enkel LAN en power button flikkeren, de rest van de schijven niet...

Wat kan ik nog doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een ticket openen bij synology support, daar zijn ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Voor de mensen die nog een goedkope IP-camera zoeken:

Crosspost uit: ThinkPadd in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
ThinkPadd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:01:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TruomuSJ3zEfvFMQCNI0k9dS/full.jpg
pricewatch: D-Link DCS-930L bij Kruidvat voor €29,99 euro. Is op de website niet op voorraad, maar de lokale Kruidvat hier heeft hem nog gewoon in de vitrine staan.

Heb hem zelf jaar geleden gekocht (ergens anders) en hij werkt perfect met Surveillance Station package op Synology NAS.
Zie ook mijn review voor testbeelden.

Ik raad wel aan om hem met netwerkkabel te gebruiken, via WiFi was waardeloos!

Hij hangt bij mij buiten onder de carport, gaat prima zolang hij maar niet nat kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 09-07-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 09:00

evol

hello world

Zoals gezegd had ik ook een schijf in error.
Herstelt nu, werkt weer, en ook weer zichtbaar in het netwerk. Wel vreemd, inene werkt mijn router niet meer met 3 apparaten aangesloten via kabel, maar met 2 wel.

Anyway, om stress in de toekomst te voorkomen zou ik dus eigenlijk nog een backup van de NAS moeten hebben. Wat is daar een aanrader voor? Losse USB schijf en eens in de week (of vaker) laten back uppen?
Of in de cloud?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
evol schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:04:
Zoals gezegd had ik ook een schijf in error.
Herstelt nu, werkt weer, en ook weer zichtbaar in het netwerk. Wel vreemd, inene werkt mijn router niet meer met 3 apparaten aangesloten via kabel, maar met 2 wel.

Anyway, om stress in de toekomst te voorkomen zou ik dus eigenlijk nog een backup van de NAS moeten hebben. Wat is daar een aanrader voor? Losse USB schijf en eens in de week (of vaker) laten back uppen?
Of in de cloud?
Mijn advies is zowiezo een offsite backup te plannen (en niet alleen sync). Eventueel kun je alleen de kritieke bestanden (financiele administratie bijv.) syncen naar je icloud of dropbox. Ben zelf CrashPlan fan, heb het ook op de synology draaien, met een (encrypted) backup bij vrienden.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
stuffer schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:52:
[...]

Cloudstation gebruik ik ook, maar dan meer als dropbox vervager. Elke foto die ik maak met mijn telefoon staat bv ook op mijn NAS thuis.

En voor op het werk laat ik een andere map syncen zodat ik niet alle foto's op mijn werk heb maar de map die ik wel nodig heb. Dit zodat ik de documenten die ik ook thuis wil kunnen bewerken ge-synced hou.

--Edit
Probleem met cloudstation zat hem volgens mij in de ddns van synology die down was.

Als je je eigen of andere (d)dns gebruikt gaat die al niet meer op.
hoe maak jij je backup van je foto's? Ik gebruik syncme, omdat die app dezelfde instelmogelijkheden heeft als Google+ (upload wanneer de telefoon op netstroom zit + verbonden met wifi). Dit kan jammer genoeg niet met de foto app van Synology zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Netstroom weet ik niet.. maar wifi only kan wel. Uploaden kost toch niet byzonder veel accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:39
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Syn 213j en ben daarmee toegetreden tot de wereld van de NAS. Gebruik hem 95% als domme opslag en dat werkt verder uitstekend.
Alleen zou ik graag mijn vriendin toegang willen geven via internet zodat ze er series af kan halen. Dus heb ik even rondgelezen wat nodig is om externe toegang te krijgen. Volgens mij heb ik nu alle instellingen correct staan maar toch werkt het nog niet en hopelijk kunnen jullie me vertellen wat ik heb gemist/verkeerd doe.

- Setup: Boze buitenwereld -> Ziggo router -> D-Link DIR-655 router -> NAS
- Ik heb de diskstation een vast IP gegeven.
- Ik heb een DDNS naam aangemaakt (vzzzzbx.synology.me)
- Ik heb in de D-Link router een port forward voor port 5000 aangemaakt.
- Als ik in DSM en MyDS kijk, staan de lichten op groen

Echter, als ik naar vzzzzzzzbx.synology.me ga, werkt dat niet. Eigenlijk weet ik dus nu niet waar ik het nog in moet zoeken.

Alvast bedankt voor hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Jason X op 10-07-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Jason X schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:44:
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een Syn 213j en ben daarmee toegetreden tot de wereld van de NAS. Gebruik hem 95% als domme opslag en dat werkt verder uitstekend.
Alleen zou ik graag mijn vriendin toegang willen geven via internet zodat ze er series af kan halen. Dus heb ik even rondgelezen wat nodig is om externe toegang te krijgen. Volgens mij heb ik nu alle instellingen correct staan maar toch werkt het nog niet en hopelijk kunnen jullie me vertellen wat ik heb gemist/verkeerd doe.

- Setup: Boze buitenwereld -> Ziggo router -> D-Link DIR-655 router -> NAS
- Ik heb de diskstation een vast IP gegeven (192.168.0.199), extern adres is 83.84.222.159.
- Ik heb een DDNS naam aangemaakt (jasonxnl.synology.me)
- Ik heb in de D-Link router een port forward voor port 5000 aangemaakt.
- Als ik in DSM en MyDS kijk, staan de lichten op groen
Zie hier de instellingen: https://www.dropbox.com/s...9oaks/Synology-access.jpg

Echter, als ik naar jasonxnl.synology.me ga, werkt dat niet. Eigenlijk weet ik dus nu niet waar ik het nog in moet zoeken.

Alvast bedankt voor hulp!
Is het een ziggo router zoals je aangeeft of ziggo modem?
Bij een ziggo modem zou dit inderdaad moeten werken, bij een ziggo router heb je ook daar poorten die je open moet zetten. TIP: Gebruik DMZ en gooi alles door naar de DIR655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je hebt hier een situatie gecreëerd waar je zit met een router achter een router, waardoor je eigenlijk dubbel poorten moet gaan mappen. Dit werkt (met consumentenrouters) eigenlijk nooit echt lekker.

Kun je de Ziggo router als bridge instellen óf je D-Link alleen als accesspoint gebruiken? In het tweede geval dien je dus je poorten op de Ziggo router in te stellen. Een router achter een router heeft in 99% van de thuissituaties alleen maar nadelen.

Dat je groene lampjes krijgt zegt niks over de bereikbaarheid van bestanden op internet. Het zegt alleen dat het DDNS-systeem weet wat jouw ip-adres is. En dat werkt ook zonder poorten open te zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 10-07-2014 09:55 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
elpino.rv schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:50:
[...]
Is het een ziggo router zoals je aangeeft of ziggo modem?
Bij een ziggo modem zou dit inderdaad moeten werken, bij een ziggo router heb je ook daar poorten die je open moet zetten. TIP: Gebruik DMZ en gooi alles door naar de DIR655.
Hmmm ik heb me nooit verdiept in dat Ziggo apparaat (volgens mij Cisco-ding) dus moet ik even kijken hoe hij functioneert. Hij is aangesloten en ik heb verder altijd de DIR655 gebruikt. Ben nu niet thuis, kan ik dat digitaal checken? Anders vanmiddag eens achter de bank duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
K-Jay schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:13:
[...]

Dat heb ik ook gehad!
Bij mij lag het niet aan het aantal kopiëen, maar aan het feit dat ik ergens in de configuratie van Cloud Station had aangevinkt dat hij het complete volume in de gaten moest houden. Dat vinkje heb ik weggehaald en alleen het vinkje laten staan bij de mappen die daadwerkelijk ge-CloudStationed worden. Er volgde een waarschuwing en daarna kreeg ik mijn ruimte weer terug.
Laat maar even weten of het lukt, zo niet dan probeer ik wel een screenshot te maken.
Excuses voor de late reactie, maar dank voor jouw antwoord!
Dit was het inderdaad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Jason X schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Hmmm ik heb me nooit verdiept in dat Ziggo apparaat dus moet ik even kijken hoe hij functioneert. Hij is aangesloten en ik heb verder altijd de DIR655 gebruikt. Ben nu niet thuis, kan ik dat digitaal checken? Anders vanmiddag eens achter de bank duiken.
weet je het merk/typenr ook niet? Is het een WIFI-spot en/of heeft hij meerdere LAN-aansluitingen? Zo ja, dan is het altijd een router.

edit-zie dat je ubee noemt, volgens mij kan het dan nog steeds beide zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 10-07-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
- ik denk dat het een Cisco is, gezien de settingspagina na inloggen -

Ik vond op de Ziggo site de inloggegevens van dat ding en ik zit er nu in. Heb dat DMZ gevonden wat je zei. Dat op enable gezet en het ip adres van de D-Link erin gezet. Ben ik dan compleet?

vzzzbx.synology.me werkt namelijk nog niet 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Jason X op 10-07-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk werkt dat niet. dsm draait op poort 5000
http://jasonxnl.synology.me:5000/ werkt wel :P

Als je poort 80 ook opent werkt het wel (dsm stuurt poort 80 door naar 5000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Krijg nou *vrouwelijke rondingen*.... Dan werkt het eindelijk! Zal die DMZ in de Ziggo router wel net het kantelpunt zijn geweest. Kan dat eventueel voor de gein nog testen en/of 80 doorsturen maar ach, why change a winning team.

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jason X schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:01:
- ik denk dat het een Cisco is, gezien de settingspagina na inloggen -

Ik vond op de Ziggo site de inloggegevens van dat ding en ik zit er nu in. Heb dat DMZ gevonden wat je zei. Dat op enable gezet en het ip adres van de D-Link erin gezet. Ben ik dan compleet?

jasonxnl.synology.me werkt namelijk nog niet 8)7
Ik zou nu wel in de settings aanzetten dat je gaat blokkeren, de hele wereld weet nu jouw Synology te vinden :+

( of de dscloud-naam even veranderen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Ik had ook het probleem van een dubbele router, maar na miljoenen verschillenden pogingen had ik DHCP uitgezet op de 2e modem en de kabel van de WAN poort naar een van de normale poorten gezet. Vervolgens de juiste poorten open zetten en daarna deed hij het :)

Ik vraag me nu alleen af of het veilig genoeg is zo... met al die poorten open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 15-09 20:32
Tjukkie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:49:

EDIT2: Ok. Om even kort samen te vatten en om te checken of ik het goed begrjp: Ik zet de FTP optie aan op de nas en forward de poorten op de router. Vervolgens kan ik bij de folders als ik ftp://(adres) in typ. Hiermee zou ik dus ook een custom network folder aan kunnen maken, zodat ik bij Mijn Computer altijd een drive zie met directe access naar mijn NAS bestanden. Klopt dit?
http://mysynology.nl/webdav-is-handig-voor-buiten-de-deur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Geweldig, dankjewel Frank. Heb je hier zelf ervaring mee?

ondertussen heb ik een andere issue: na het uploaden van een groot aantal afbeeldingen en videos, blijft mijn NAS na anderhalve dag pruttelen, op 32% zitten. CPU draait ook niet meer, terwijl dit voorheen op 80% stond. Ik heb al een reboot geprobeerd. Wat kan er mis zijn?

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/p13tem9ql/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
FreshMaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:30:
[...]

Ik zou nu wel in de settings aanzetten dat je gaat blokkeren, de hele wereld weet nu jouw Synology te vinden :+

Welke settings, wie, wat, waar? :/

//newb hier :F

Oh en nou weer een nieuwe vraag. Waarom ziet het inlogaccount van mijn vriendin File Station niet als ze inlogt? Ze heeft leesrechten op de mappen die ik heb aangemaakt. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Jason X op 10-07-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43
Jason X schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Welke settings, wie, wat, waar? :/

//newb hier :F
Wat dacht je van je synology.me adres niet te posten of er iets fictiefs van te maken;)
FreshMaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:30:
[...]

Quote z'n url dan ook niet mee. Als ie deze weg wil halen heeft dat geen enkele zin want een wijsneus moest deze mee kopieeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Ooh op die fiets haha, ja dat is nu wel paar keer gequote :P Naja, maak wel een nieuwe aan, thanx.

[ Voor 22% gewijzigd door Jason X op 10-07-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Tjukkie schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:46:
[...]

Geweldig, dankjewel Frank. Heb je hier zelf ervaring mee?

ondertussen heb ik een andere issue: na het uploaden van een groot aantal afbeeldingen en videos, blijft mijn NAS na anderhalve dag pruttelen, op 32% zitten. CPU draait ook niet meer, terwijl dit voorheen op 80% stond. Ik heb al een reboot geprobeerd. Wat kan er mis zijn?

[afbeelding]
Ik heb wellicht een oplossing gevonden op een ander forum, maar kan iemand mij in dummy taal vertellen hoe je dit moet uitvoeren?
- Ran a telnet session to figure out which photo it was stuck on
- Checked EXIF details - timestamp stood out immediately
- Stopped thumb convert - /usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh stop
- Moved photos to another location (outside of photo share)
- Started thumb convert - /usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh start
- 'Spinning' convert in top right corner disappeared - CPU dropped to normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 16-09 22:09
Jason X schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:59:

Oh en nou weer een nieuwe vraag. Waarom ziet het inlogaccount van mijn vriendin File Station niet als ze inlogt? Ze heeft leesrechten op de mappen die ik heb aangemaakt. |:(
Per applicatie heb je ook nog rechten toe te passen. Makkelijkste is naar gebruikersbeheer te navigeren via config en dan tabblad toepassingen / applications. Vinkje aanzetten bij Filestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjukkie schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:48:
Ik heb wellicht een oplossing gevonden op een ander forum, maar kan iemand mij in dummy taal vertellen hoe je dit moet uitvoeren?
Wat je verder je nog moet weten is dat:
- je telnet in dsm moet inschakelen
- je putty moet gebruiken om in te loggen in je synology (user: root password: admin password

Hoe je de exif eenvoudig via telnet controleert weet ik niet. Ik neem aan dat je de exif moet controleren van de thumbnails, niet van de oorspronkelijke bestanden.
Denk dat je naast putty ook winscp moet gebruiken, dan kan je je hele nas doornavigeren en op zoek naar de thumbnails.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 10-07-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
job schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:52:
[...]

Wat je verder je nog moet weten is dat:
- je telnet in dsm moet inschakelen
- je putty moet gebruiken om in te loggen in je synology (user: root password: admin password

Hoe je de exif eenvoudig via telnet controleert weet ik niet. Ik neem aan dat je de exif moet controleren van de thumbnails, niet van de oorspronkelijke bestanden.
Denk dat je naast putty ook winscp moet gebruiken, dan kan je je hele nas doornavigeren en op zoek naar de thumbnails.
Telnet heb ik gevonden en aangezet
Wat is putty 8)7

Heb de website gevonden, maar welke moet ik hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Tjukkie op 10-07-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Een client voor Tenet en SSH (voor op je PC bijv.)
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/

Voor Windows heb je eigenlijk alleen putty.exe nodig ; PuTTY (the Telnet and SSH client itself)

ThinkPadd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:02:
Voor de mensen die nog een goedkope IP-camera zoeken:
Bedankt voor de tip, net eentje opgepikt. Heb altijd al met dat Surveillance package willen spelen, maar vond de camera's iets te prijzig.

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 10-07-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
ChuckyDevil schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Per applicatie heb je ook nog rechten toe te passen. Makkelijkste is naar gebruikersbeheer te navigeren via config en dan tabblad toepassingen / applications. Vinkje aanzetten bij Filestation.
Geweldig, ik zat te zoeken maar vond net dat niet. +1 internet voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Goner schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:57:
[...]

Een client voor Tenet en SSH (voor op je PC bijv.)
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/

Voor Windows heb je eigenlijk alleen putty.exe nodig ; PuTTY (the Telnet and SSH client itself)

[...]

Bedankt voor de tip, net eentje opgepikt. Heb altijd al met dat Surveillance package willen spelen, maar vond de camera's iets te prijzig.
Dankjewel Goner en Job. Opeens (na 14uur) heeft hij de afbeelding waar hij zo lang mee zat te pruttelen verwerkt. De teller staat nu op 33702 foto's en daar blijft hij weer hangen. Hopelijk schiet het een beetje op, want dit gaat weken duren voordat de foto's geconverteerd zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 16-09 22:09
Graag gedaan :) En voor nog een +1, Putty was te laat. Converteren duurt altijd wel even, maar komt goed. Gewoon geduld, daar heb je een server toch voor :)

[ Voor 26% gewijzigd door ChuckyDevil op 10-07-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjukkie schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:11:
[...]

Dankjewel Goner en Job. Opeens (na 14uur) heeft hij de afbeelding waar hij zo lang mee zat te pruttelen verwerkt. De teller staat nu op 33702 foto's en daar blijft hij weer hangen. Hopelijk schiet het een beetje op, want dit gaat weken duren voordat de foto's geconverteerd zijn 8)7
Waarom heb je Synology's advies niet opgevolgd? Ze hebben een programma ontwikkelt om via je PC de foto's / video's te uploaden. Hierdoor maakt je pc de thumbnails aan en zorgt voor een enorme snelheidswinst. Dit komt in beeld na installatie photo station.

Als je een beetje collectie hebt gaat zelfs je PC zweten... (mijn laptop wordt naar de 100% CPU load getrokken en gaat lekker blazen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Quakie schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Waarom heb je Synology's advies niet opgevolgd? Ze hebben een programma ontwikkelt om via je PC de foto's / video's te uploaden. Hierdoor maakt je pc de thumbnails aan en zorgt voor een enorme snelheidswinst. Dit komt in beeld na installatie photo station.

Als je een beetje collectie hebt gaat zelfs je PC zweten... (mijn laptop wordt naar de 100% CPU load getrokken en gaat lekker blazen).
Daar kwam ik achteraf inderdaad achter. |:( Geen idee dat het zo lang kon duren. Voor de volgende keer weet ik dat. Enige manier om het converteren te annuleren? Ik kan hem alleen zetten op "Delay forever"

[ Voor 6% gewijzigd door Tjukkie op 10-07-2014 15:24 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]