Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 09:41
de laatste tijd ontvang ik regelmatig een melding op mijn mobiel van de App DS finder dat de DDNS (adres) van synology.me niet te bereiken is...
Normaal gesproken zou je buitenshuis niet meer in je synology kunnen komen..
Echter is dit ook binnenshuis het geval..
Wanneer ik dan de Lan kabel uit het modem haal en er weer terug in prik, is de verbinding weer terug..

Is het modem gewoon brak, of is dit een synology issue?

- als dit een synology issue is, bestaat er een mogelijkheid dat ie opnieuw verbinding probeert te maken? (want zowel mobiel als pc is dan verbonden met internet; eigenlijk alle verbindingen zijn online)
- als dit een modem issue is, kan ik deze beter inruilen of gebruik maken van een router?

of wellicht een andere LAN kabel proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

mvds schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:25:
90MB/sec zit ook al aardig tegen de max van Gbit netwerk hoor. Dus ik vraag me af of je nog veel winst kan halen. Ik denk dat dus je bottleneck eerder in je LAN zit dan in je NAS/schijven. Die Red schijven kunnen makkelijk snelheden boven de 100MB/sec halen.
Heb de nas in LA staan. Maar mijn pc is ook gbit dan zal die wel de max hebben denk ik. Dan zit de pc tegen limiet aan.

Dan zou het alleen nog om de opslag gaan.... ipv snelheid.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Toml83 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:45:
de laatste tijd ontvang ik regelmatig een melding op mijn mobiel van de App DS finder dat de DDNS (adres) van synology.me niet te bereiken is...
Normaal gesproken zou je buitenshuis niet meer in je synology kunnen komen..
Echter is dit ook binnenshuis het geval..
Wanneer ik dan de Lan kabel uit het modem haal en er weer terug in prik, is de verbinding weer terug..

Is het modem gewoon brak, of is dit een synology issue?

- als dit een synology issue is, bestaat er een mogelijkheid dat ie opnieuw verbinding probeert te maken? (want zowel mobiel als pc is dan verbonden met internet; eigenlijk alle verbindingen zijn online)
- als dit een modem issue is, kan ik deze beter inruilen of gebruik maken van een router?

of wellicht een andere LAN kabel proberen....
Met ddns waren laatst nog problemen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Hoe kan ik het best media afspelen van mijn DS214+?

Heb een DS214+ en zou graag films afspelen naar mijn tv (samsung smart tv, 2011 --> geen video station) toe.

Via DLNA zijn er geen problemen en alles wordt goed afgespeeld met ondertiteling etc. Nu ben ik aan het kijken wat nog meer mogelijkheden zijn.

Ik gebruik Video Station op dit moment door gebrek aan PLEX op mijn DS214+. (niet ondersteund)
Maar helaas werkt dit niet omwille van de DTS licentie. Ook met mijn Chromecast kan ik dit niet afspelen.

Waarom werkt dit wel via DLNA?
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Ben wel te spreken van Video Station omdat ik zo een mooi overzicht heb van wat ik heb en de meta gegevens worden ingeladen. Helaas kan ik voor de rest amper iets mee doen omdat hij praktisch niks kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
S913 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:46:
[...]

Ik heb ook autoblock aanstaan, maar de remote Synology die hier bij mij van een vriend staat (mijn remote Synology staat bij hem) komt wel steeds uit hibernation door alle traffic op poort 22 (helaas nodig voor encrypted backup). Dit ipv alleen een paar keer 's nachts uit hibernation, staat hij soms de hele tijd te hiberneren/opstarten. Als ik poort 22 dicht zet in mijn router heb ik nergens last van.

[...]

Ik kom er niet goed uit hoe ik het makkelijkst een heel land (China is hier ook #1) kan blocken. De remote Synologies zijn oude DS207's dus die draaien nog op DSM 3 en daar is niet veel op in te stellen volgens mij. De firewall ben ik niet helemaal in thuis qua configureren (ip-adres, subnets) en een handleiding is er niet echt te vinden, iemand een tip?
Bij DSM4 kon je een lijst met denied IP's invoeren, volgens mij heb ik toen een keer zo'n lijstje met allerlei landen als China eens ergens gedownload en in 1x geimporteerd. Misschien dat je met zo'n voorgeconfigureerde blocklist iets kunt? Weet alleen niet meer waar ik die lijst toen gevonden had, daar moet je dus zelf ff naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

S913 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:46:
[...]
maar de remote Synology die hier bij mij van een vriend staat (mijn remote Synology staat bij hem) komt wel steeds uit hibernation door alle traffic op poort 22 (helaas nodig voor encrypted backup). Dit ipv alleen een paar keer 's nachts uit hibernation, staat hij soms de hele tijd te hiberneren/opstarten. Als ik poort 22 dicht zet in mijn router heb ik nergens last van.
Kun je niet, als die backup tool het toelaat, een andere poort aan de buitenkant gebruiken. Dus bijv. poort 9022 forwarden naar 22 op je NAS. Dat ge-scan vindt alleen plaats op bekende poorten ...

frye schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:18:
Ben wel te spreken van Video Station omdat ik zo een mooi overzicht heb van wat ik heb en de meta gegevens worden ingeladen.
Werkt dat intussen wel een beetje, dat Video Station ? Ik heb 'm ook een tijdje gebruikt omdat het wel een mooi overzicht gaf van films en series, maar VS maakte wel erg veel fouten met verkeerde info van series en afleveringen die niet goed herkend werden.

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 20-06-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Goner schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:01:

Werkt dat intussen wel een beetje, dat Video Station ? Ik heb 'm ook een tijdje gebruikt omdat het wel een mooi overzicht gaf van films en series, maar VS maakte wel erg veel fouten met verkeerde info van series en afleveringen die niet goed herkend werden.
Werkt goed. Voor films toch perfect. Series heb ik er nu 2 instaan en alles lijkt toch inorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:04
Ik ben weer terug bij af, BitTorrent Sync had ik up and running en liep naar volle tevredenheid. Mijn folders werden automatisch gesynchroniseerd met PC en NAS.

Totdat ik mijn NAS moest uitzetten om 2 meter te verhuizen. Weer aangesloten, en nu is mijn hele configuratie weg in BT Sync en kan ik weer opnieuw beginnen? Is dat elke keer wanneer je de NAS uitzet of reboot dat BT Sync weer opnieuw ingesteld moet worden?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:31:
Ik ben weer terug bij af, BitTorrent Sync had ik up and running en liep naar volle tevredenheid. Mijn folders werden automatisch gesynchroniseerd met PC en NAS.

Totdat ik mijn NAS moest uitzetten om 2 meter te verhuizen. Weer aangesloten, en nu is mijn hele configuratie weg in BT Sync en kan ik weer opnieuw beginnen? Is dat elke keer wanneer je de NAS uitzet of reboot dat BT Sync weer opnieuw ingesteld moet worden?
Lijkt me niet, zeker weten dat je alle settings goed opgeslagen heb / had ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:04
Fatal Mind schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:34:
[...]

Lijkt me niet, zeker weten dat je alle settings goed opgeslagen heb / had ?
Er valt niet veel op te slaan in BT Sync. En het heeft nu een week gewoon gedraaid zonder problemen. Ik kom nu ook niet meer in "Settings" en kan geen mappen meer toevoegen.

Kan iemand aan een leek uitleggen hoe ik alles van BT sync echt verwijder en opnieuw installeer zonder dat er bestanden achterblijven? Verwijderen via package center werkt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 20-06-2014 16:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik probeer al een hele tijd een show toe te voegen in sickbeard. Maar ik blijf de volgende error krijgen:

Unable to add show:
Unable to create the folder /volume2/download/Gang Related, can't add the show

Ik ben ingelogd als admin.

Als ik zo'n beetje het internet afschuim lijkt het aan permissions te liggen.. Maar als admin zijnde heb ik toch alle permissions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

insaniteit schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:45:
Ik probeer al een hele tijd een show toe te voegen in sickbeard. Maar ik blijf de volgende error krijgen:

Unable to add show:
Unable to create the folder /volume2/download/Gang Related, can't add the show

Ik ben ingelogd als admin.

Als ik zo'n beetje het internet afschuim lijkt het aan permissions te liggen.. Maar als admin zijnde heb ik toch alle permissions?
Jij wel, maar SickBeard runt niet als admin.

fsfikke in "[Synology] Vraag en antwoord"

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insaniteit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Dat ga ik eens proberen. Thanks fsfikke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 22:43
Momenteel heb ik een RS812+ geconfigureerd met daarop een (File level) ISCSI lun, met MPIO geconfigureerd en werkend op Windows Server 2012 r2.
De server is een DL380 G6, Jumbo frames staan uit.

Aansluitschema:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0gbjlSJ.gif

Het 10.0.1.x subnet is op de switch in een apart Vlan geplaatst.
Het 10.0.0.x subnet is het "gewone" lan, hierop worden ook shares op de NAS benaderd. Helaas is het dus nog niet mogelijk om het storage verkeer geheel in een gescheiden LAN te hangen. Dit is ook de reden dat jumbo frames niet zijn ingeschakeld tbv. de stabiliteit & compatibiliteit.
De switch in het plaatje is voor het idee, in werkelijkheid is het een Procurve 2510G-24

MPIO werkt prima, met een round robin (with subset) policy. Het verkeer wordt keurig verdeeld over de 2 nics, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lupj9wJ.png

Ik kom alleen 2 vreemde dingen tegen, wanneer ik een benchmark draai met CrystalDiskMark, dan vallen mij writes hoger uit dan mijn reads. Volgens mij is het normaal gesproken andersom. Sequentieel valt het verschil nog wel mee, maar wanneer de blocks kleiner worden, wordt het verschil steeds groter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J57kLbB.png

Verder heb ik in bovenstaande run "Advanced LUN Features" uitgeschakeld op de LUN, maar zodra ik een LUN aanmaak met de Advanced features ingeschakeld, dan is de read-performance helemaal op de janken. Een factor 10 minder dan bovenstaand. De writes zijn wel ok.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, of dat het normaal is?

Aanvullende info:
RS812+ DSM 5.0-4493
5.36TB netto opslag ( 4X 3TB WD Red in Raid 10)
Iscsi LUN Maximum receive & send segment bytes: 262144
Op de ISCSI nics in de server zijn allees QOS packet planner & IPv4 ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af wat de beste manier is om je hele Nas, Synology DS212j te resetten zonder data verlies? Heb er erg veel foto's op staan en nog paar belangrijke dingen. Die wil ik uiteraard niet kwijt maar wil wel graag mijn DS212j helemaal opnieuw in stellen.

Zeg maar een nieuwe instal doen.

Wie kan mij helpen wat de beste manier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493#t3

Heb ik laatst ook gedaan nadat een update niet goed was verlopen. Je raakt alleen de instellingen kwijt, ik tenminste. Maar alle data stond er nog.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Die Bruine schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:51:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493#t3

Heb ik laatst ook gedaan nadat een update niet goed was verlopen. Je raakt alleen de instellingen kwijt, ik tenminste. Maar alle data stond er nog.
Top! Ga ik dat vanavond doen. O nee, NL vanavond hahaha
Deze week dan, want kan/doe er nu niks mee

Weet jij, of iemand anders hier de beste stappen om een NAS te installeren vanuit nieuw zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die instellingen kan je volgens mij nog backuppen in 'backup en herstel' of misschien wel handmatig, maar dat helpt misschien een beetje het nut van opnieuw installeren om zeep.
Waarom wil je opnieuw instellen? Zijn bepaalde mappen niet goed ingedeeld of doen bepaalde programma's het niet meer goed oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
gwystyl schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:27:
Die instellingen kan je volgens mij nog backuppen in 'backup en herstel' of misschien wel handmatig, maar dat helpt misschien een beetje het nut van opnieuw installeren om zeep.
Waarom wil je opnieuw instellen? Zijn bepaalde mappen niet goed ingedeeld of doen bepaalde programma's het niet meer goed oid?
Een combi van dat.
En wil eigenlijk wel opnieuw beginnen, heb de DS212j ook nog niet heel erg ingesteld hoor. Gaat dus niet veel verloren.

Maar wil hem nu eens 1 keer opnieuw beginnen, de tijd ervoor nemen en alles goed installeren en daarna niet meer naar om kijken. Dat ik daarna alleen nog maar bv met een iPad en/of iPhone af en toe hoef te kijken en verder geen omkijken er meer naar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

ThinkPadd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:35:
[...]

Bij DSM4 kon je een lijst met denied IP's invoeren, volgens mij heb ik toen een keer zo'n lijstje met allerlei landen als China eens ergens gedownload en in 1x geimporteerd. Misschien dat je met zo'n voorgeconfigureerde blocklist iets kunt? Weet alleen niet meer waar ik die lijst toen gevonden had, daar moet je dus zelf ff naar op zoek.
Zo'n list was ik inderdaad ook al tegen gekomen, die kan je dan importeren. Echter gaat mijn 207 niet hoger dan DSM3 en die heeft die import functie niet :-(

Nu zie je wel suggesties om via de firewall en de optie source-ip/subnet hele ranges te blocken, maar ik heb geen idee of dat klopt (te weinig netwerkkennis) en wil mezelf niet buitensluiten van mijn remote Synology die aan de andere kant van het land staat ;)

Bijv. zou je dan zo:
code:
1
2
IP address: 116.10.0.0
Subnet: 255.255.0.0

De 116.10.*.* range blocken ...
Goner schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:01:
Kun je niet, als die backup tool het toelaat, een andere poort aan de buitenkant gebruiken. Dus bijv. poort 9022 forwarden naar 22 op je NAS.
Helaas kan je in de backup software van DSM niet aangeven over elke poort hij moet gaan. Je zit dus vast aan 22 :/

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

rfolkers schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:42:
Ik kom alleen 2 vreemde dingen tegen, wanneer ik een benchmark draai met CrystalDiskMark, dan vallen mij writes hoger uit dan mijn reads. Volgens mij is het normaal gesproken andersom. Sequentieel valt het verschil nog wel mee, maar wanneer de blocks kleiner worden, wordt het verschil steeds groter.
Dat kan best komen door de WB policy op je synology.
Verder heb ik in bovenstaande run "Advanced LUN Features" uitgeschakeld op de LUN, maar zodra ik een LUN aanmaak met de Advanced features ingeschakeld, dan is de read-performance helemaal op de janken. Een factor 10 minder dan bovenstaand. De writes zijn wel ok.
Vreemd, opzich zou dit juist een hoop client (initiator) intensieve taken uit handen moeten nemen. Ik haal met beide instellingen mijn maximale bandbreedte (442MB/s) en IO's, zowel read als write dus kan helaas niet meten welke van de 2 sneller is.

b.t.w. de 2510G-24 is niet echt ideaal voor iSCSI verkeer en zeker niet i.c.m. ook ander verkeer. Zolang er maar 1 initiator aan hangt per target en niet al teveel ander verkeer zal dat geen probleem zijn maar anders is de port-buffer toch echt te beperkt.
Ook kun je jumbo frames niet per vlan aanzetten (daar de port-buffer ook te klein voor) maar opzich kun je deze best 'global' aanzetten. Zolang je andere interfaces niet verzenden met jumbo frames maakt dat voor de switch niet uit. Andersom is het zelfs een hogere impact wanneer er ge(de)fragmenteerd wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 23-06-2014 14:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:51
S913 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Helaas kan je in de backup software van DSM niet aangeven over elke poort hij moet gaan. Je zit dus vast aan 22 :/
Het is wel mogelijk. Ik heb eerder een keer gedaan. 100% zeker hoe het werkte weet ik niet meer, omdat ik het nu niet meer nodig heb. Als ik me niet vergis moet je echter in /etc/services een alternatieve port voor 22 opgeven. Dan gaat de backup software er vanuit dat die alternatieve port wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:50

Coach4All

I'm a Coach 4 All

EricEric752 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:59:
[...]

Het is wel mogelijk. Ik heb eerder een keer gedaan. 100% zeker hoe het werkte weet ik niet meer, omdat ik het nu niet meer nodig heb. Als ik me niet vergis moet je echter in /etc/services een alternatieve port voor 22 opgeven. Dan gaat de backup software er vanuit dat die alternatieve port wordt gebruikt.
Met port forwarding instellen dat externeIP:987622 doorgestuurd moet worden naar InterneIP:22 ?
(in je router/modem)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Coach4All schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:15:
[...]

Met port forwarding instellen dat externeIP:987622 doorgestuurd moet worden naar InterneIP:22 ?
(in je router/modem)
Nee, dat gaat niet werken denk ik. Het probleem is dat de DS software zelf "besluit" dat de (encrypted) backup over port 22 loopt. Die gaat dus over die port naar de backup NAS en niet over de port die je hebt geforward in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:57
Ik heb een vraagje: ik wil mijn pc weg doen en overstappen op een tablet en laptop. Al mijn data wil ik op een nas zetten zodat ik er vanaf mijn tablet en laptop bij kan. Graag wil ik ook mijn data van afstand bereiken via Internet. Het hoeft geen ingewikkeld apparaat te worden. Er komt maar 1 schijf in waar wat data op staat. Wat is hiervoor een goede en goedkope oplossing? Het liefst een beetje goedkope oplossing en de HD moet bij voorkeur uit zijn. Alleen wanneer je data nodig hebt moet hij aangaan (of via een app bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou een apart topic aanmaken en dan dit in ogenschouw nemen: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Weet iemand of bij XPEnology de MySQL database vanaf de USB stick draait, of vanaf HDD? (Of hoe ik daar zelf achter kan komen).

Zou namelijk niet zo fijn zijn als hij op HDD staat, ik schrijf elke 5min iets weg naar de database, gevolgd daarvan zou dan zijn dat m'n HDD nooit gaat slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Wil je zoveel transacties dan wel naar je USB stick hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hmmm dat is ook weer een aandachtspuntje inderdaad.... Dan is USB stick binnen no-time naar de mallemoeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

EricEric752 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:59:
[...]

Thanks, zal me daar eens in verdiepen. Kwam n.a.v je tip wel al deze tegen (aanpassen SSH config): http://www.chainsawonatir...o-a-synology-diskstation/

Maar moet ik dat dan op mijn lokale als remote Synology doen? Mijn remote Synology moet gaan "luisteren" op die nieuwe poort, maar de back-up software op mijn lokale Synology moet er gebruik van gaan maken lijkt me?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
S913 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:09:
[...]

Thanks, zal me daar eens in verdiepen. Kwam n.a.v je tip wel al deze tegen (aanpassen SSH config): http://www.chainsawonatir...o-a-synology-diskstation/

Maar moet ik dat dan op mijn lokale als remote Synology doen? Mijn remote Synology moet gaan "luisteren" op die nieuwe poort, maar de back-up software op mijn lokale Synology moet er gebruik van gaan maken lijkt me?
Voor zover ik me herinner moet je de aanpassing op beide Synology's doen. Verder moet je in beide routers natuurlijk een NAT maken naar de twee Synology's voor de nieuwe poorten.

Het idee is als volgt: In de backup software van Synology kan je de poort voor encrypted communicatie niet kiezen. Hij gebruikt gewoon de default systeem poort voor SSH: 22 dus. Tenzij je de systeem default aanpast in /etc/services.

Het zou nog kunnen dat je op de target Synology de SSH port ook nog kan overriden met /etc/ssh/sshd_config. Dat weet ik niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vraagje: Ik heb soms bestanden die ik via imgburn omzet naar een .iso
Dit werkt wat makkelijk dan losse mapjes etc. Maar dat doe ik altijd via de pc die dan de bestanden in een map op de NAS omzet naar iso.

Ik vroeg me af of dit ook direct kan via de NAS zelf? Dan zou ik hem namelijk via mijn werk kunnen starten en als ik dan thuis kom is de iso wel klaar :) Maar weet niet of dit uberhaupt mogelijk is of iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
EricEric752 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:40:
[...]

Voor zover ik me herinner moet je de aanpassing op beide Synology's doen. Verder moet je in beide routers natuurlijk een NAT maken naar de twee Synology's voor de nieuwe poorten.

Het idee is als volgt: In de backup software van Synology kan je de poort voor encrypted communicatie niet kiezen. Hij gebruikt gewoon de default systeem poort voor SSH: 22 dus. Tenzij je de systeem default aanpast in /etc/services.

Het zou nog kunnen dat je op de target Synology de SSH port ook nog kan overriden met /etc/ssh/sshd_config. Dat weet ik niet meer precies.
Naast de SSH deamon, moet je ook de poort wijzigen voor de client. Op beide NAS'en. In deze post vind je meer info: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=36&t=46735

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thanks, die was ik op het Syno forum nog niet tegengekomen. Erg duidelijk how-to, zal 'ns gaan kijken of ik het aandurf :9

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:06
Vraagje over een DS112J. Nadat de stroom is uitgevallen start de NAS niet meer op. Ik kan 'm wel bereiken via het IP-adres, maar de NAS blijft aangeven: bezig met opstarten.
Ook de Synology assistant blijft zeggen: bezig met starten van services. Dit duurt nu al 24 uur, dus ik denk niet dat het nog ooit gaat gebeuren.

Zonder harde schijf geeft de synology assistant aan: niet geinstalleerd. (Uiteraard) gaat het opnieuw installeren zonder HD niet goed.

Hoe nu verder? Ik denk dat er een fout in de harde schijf zit? Als last resort had ik gedacht om de HD aan een PC te koppelen en te formatteren. Daarna zal hopelijk de NAS wel weer kunnen installeren.
Of zijn er nog andere opties waarmee de software opnieuw geïnstalleerd wordt en de data gered is?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Reset mbv paperclip heb ik ook al gedaan, maar daarna blijft de NAS nog steeds de melding geven: bezig met opstarten.

Edit: nu geprobeerd door 2x 4 sec de reset knop in te drukken. Wellicht dat dat werkt...

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493

[ Voor 38% gewijzigd door Blackouts op 25-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
S913 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:42:
Thanks, die was ik op het Syno forum nog niet tegengekomen. Erg duidelijk how-to, zal 'ns gaan kijken of ik het aandurf :9
Succes ermee! Voor mij was het een uitkomst. Jammer dat je in de web interface de poort niet kunt aanpassen. Oh ja, check na elke update van DSM of de aangepaste poort niet terug is gezet naar de standaard poort. Dat is meestal wel het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
Een vraag namens mijn oom, hij heeft nu een Synology DS214 en een iMac.

Hij wil vanaf zijn iMac muziekmappen verplaatsen naar zijn Synology, als we dit vanaf de mac doen gebeurt er niks. Als we het vanuit de browser doen krijgen we steeds een foutmelding dat de NAS offline is, tenzij we één of meerdere losse MP3's uit de map kopiëren, dan lukt het ineens wel. Omdat alle muziek nu in een heleboel mappen staat, Genre-Artiest-Album etc. ziet hij het niet zitten om dit allemaal los te gaan doen.

Mijn vraag nu, wat zien wij over het hoofd? Heeft iemand al eerder met dit probleem te maken gehad? Op internet kunnen wij er eigenlijk niks over vinden.

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramv82 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:21:
Reset mbv paperclip heb ik ook al gedaan, maar daarna blijft de NAS nog steeds de melding geven: bezig met opstarten.

Edit: nu geprobeerd door 2x 4 sec de reset knop in te drukken. Wellicht dat dat werkt...

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493
Dat staat toch ook gewoon in mijn link uitgelegd onderaan de pagina :P.
Een keer de reset knop gebruiken is niet voldoende, jij wilt een herinstallatie.Daarvoor moet je dus 2 maal de resetknop indrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 26-06-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03
Weet iemand tools om de performance te testen van een Syno? Dan bedoel ik dus over netwerk de lees en schrijf snelheden, en de ruwe disk performance. Ik kom dat vaak tegen in reviews van de systemen, maar zie niet hoe dat getest wordt.

Ik ben namelijk van plan om mijn Syno te vervangen door een HTPC met XPEnology als vm met pass-through disk in Hyper-V. Dan lijkt het mij interessant om de prestaties te vergelijken.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bouwe272 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:41:
Een vraag namens mijn oom, hij heeft nu een Synology DS214 en een iMac.

Hij wil vanaf zijn iMac muziekmappen verplaatsen naar zijn Synology, als we dit vanaf de mac doen gebeurt er niks. Als we het vanuit de browser doen krijgen we steeds een foutmelding dat de NAS offline is, tenzij we één of meerdere losse MP3's uit de map kopiëren, dan lukt het ineens wel. Omdat alle muziek nu in een heleboel mappen staat, Genre-Artiest-Album etc. ziet hij het niet zitten om dit allemaal los te gaan doen.

Mijn vraag nu, wat zien wij over het hoofd? Heeft iemand al eerder met dit probleem te maken gehad? Op internet kunnen wij er eigenlijk niks over vinden.

Alvast bedankt voor reacties!
Het makkelijkst lijkt me om de Mac bestandsservice aan te zetten, maar ik neem aan dat dat al zo is?
Macs werken ook met Samba (Windows bestandsservice), maar Mac bestandsservice werkt vast beter.

Als dat niet werkt zou ik het via FTP proberen denk ik, dat gaat normaalgesproken ook gewoon goed.

Ik weet niet wat de snelste methode is om alles over te zetten, maar ik zou eerst zorgen dat het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Voor de mensen die nog een IP camera zoeken, op iBood staat er vandaag eentje te koop:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/12763_TL_hi_1403796387.jpg

Foscam FI9831W WiFi HD indoor camera (Bundel met 5dBi antenne en 3 meter power cable)
http://www.ibood.com/nl/nl/

€84,95 + 5.95 verzendkosten
Pricewatch: pricewatch: Foscam FI9831W Zwart

Ik ben niet bekend met deze camera, maar vaak is het niet al te moeilijk werkend te krijgen in Surveillance Station.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:39:
Voor de mensen die nog een IP camera zoeken, op iBood staat er vandaag eentje te koop:

Foscam FI9831W WiFi HD indoor camera (Bundel met 5dBi antenne en 3 meter power cable)
http://www.ibood.com/nl/nl/
€84,95 + 5.95 verzendkosten

Ik ben niet bekend met deze camera, maar vaak is het niet al te moeilijk werkend te krijgen in Surveillance Station.
Zo 1 heb ik er in de hunt gescoord voor de helft van de prijs, maar heb er alleen maar gezeur mee :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Oh, dat is jammer! Was het wel een nieuwe? Vaak betreft spul wat je tijdens de hunt kan kopen namelijk teruggestuurde/refurbished items.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

@Edgarz, tnx je hebt gelijk, wist niet dat er alweer nieuwe HD modellen waren.
Dit is de V1 (althans, de afbeelding en v2 wordt niet genoemd in het model nummer) en die is niet helemaal lekker. de V2 is prima heb er 2 aanhangen.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 27-06-2014 12:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
job schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:27:
[...]

Dat staat toch ook gewoon in mijn link uitgelegd onderaan de pagina :P.
Een keer de reset knop gebruiken is niet voldoende, jij wilt een herinstallatie.Daarvoor moet je dus 2 maal de resetknop indrukken.
Je hebt gelijk. Ik had niet goed gelezen en toen was ik verder gaan zoeken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

DukeBox schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:15:
Dit is de V1 (althans, de afbeelding en v2 wordt niet genoemd in het model nummer) en die is niet helemaal lekker. de V2 is prima heb er 2 aanhangen.
dat betreft ws de 9821. De 9831 schijnt maar 1 versie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Waar moet je op letten als je een televisie gaat kopen welke je geschikt wil hebben om vanaf de nas series of films wil kijken? (draadloos heeft voorkeur)
Wifi en browser voldoende?

Ik heb een DS214.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
dwaas schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:15:
Waar moet je op letten als je een televisie gaat kopen welke je geschikt wil hebben om vanaf de nas series of films wil kijken? (draadloos heeft voorkeur)

Ik heb een DS214.
dat je bedraad gaat leggen (wifi heeft vaak niet genoeg bandbreedte om HD-kwaliteit te streamen). Maar k zou kijken voor een gewone TV en dan een android stick inpluggen. TV shebben vaak moeite met ondertiteling die er lost bij staat, of BD-structuren. Een raspberry of zoiets heeft dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

maartend schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:17:
[...]

dat je bedraad gaat leggen (wifi heeft vaak niet genoeg bandbreedte om HD-kwaliteit te streamen).
Waar baseer je dat op :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Al andere ervaringen die worden weergegeven over HD-streaming bvia Wifi.

Als niet-moderator zou ik zeggen tegen een moderator ; gebruik de zoekfunctie. >:)

(en ja, ik weet dat ik hiermee de bocht uitvlieg, maar ik kon het niet laten)

Nee, even serieus. heb er zelf een klein beetje ervaring mee, maar niet genoeg. Maar dat is het bericht dat je standaard krijgt hier op tweakers als iemand aangeeft HD-content via Wifi te willen streamen. "neem bedraad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik zou willen stellen dat bedraad bij de meeste gewoon beter en stabieler werkt dan Wifi. Dus als het makkelijk kan dan zeker bedraad aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bij ons trok wifi het niet (3 verdiepingen) dus ik gebruik Homeplugs, gaat uitstekend voor normale SD kwaliteit (via een ACRyan mediaplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Bedankt.

Ik neem het in ogenschouw, bekabeling of wifi. We wonen gelijkvloers en SD kwaliteit vind ik prima. (slaapkamer)

Op budget een tv zoeken met zoveel mogelijk opties moet te doen zijn.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

maartend schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:17:
[...]

Al andere ervaringen die worden weergegeven over HD-streaming bvia Wifi.

Als niet-moderator zou ik zeggen tegen een moderator ; gebruik de zoekfunctie. >:)

(en ja, ik weet dat ik hiermee de bocht uitvlieg, maar ik kon het niet laten)

Nee, even serieus. heb er zelf een klein beetje ervaring mee, maar niet genoeg. Maar dat is het bericht dat je standaard krijgt hier op tweakers als iemand aangeeft HD-content via Wifi te willen streamen. "neem bedraad"
Ik ben hier gewoon user, dus ik kan reageren hoe ik wil. Ik heb 10+ mensen in mijn kennissenkring met een Synology en allemaal (inclusief mijzelf) doen gewoon alles via Wi-Fi streamen naar de TV (ChromeCast, een mediaplayer of laptop) en dat werkt tot en met 1080p gewoon perfect.

Je kijkt 9 van de 10 keer series op 720p en films op 1080p... Als je richting 4k materiaal gaat, dan kan het wellicht lastig worden, maar dat telt niet als HD materiaal (in de vraagstelling).

Eigenlijk vraag ik om een onderbouwing en dan begrijp ik dat je maar een klein beetje ervaring ermee hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een beetje WiFi doet makkelijk 40Mbit, dan is streaming toch geen probleem? Enkel bij een zwakke verbinding en te weinig buffering in de client kan WiFi dan nog wel eens voor problemen zorgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Tsurany schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:38:
Een beetje WiFi doet makkelijk 40Mbit, dan is streaming toch geen probleem?
Als alles gelijkvloers zit waarschijnlijk niet, maar ik heb een rijtjeswoning van 3 etages en met NAS + router op zolder en mediaplayer/TV beneden ging wi-fi echt niet. Misschien wel met repeaters (?), maar ben toen maar gelijk voor Homeplugs gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Repeaters vergroten het bereik, maar halveren de snelheid. Dat gaat dus waarschijnlijk ook niet goed werken.
Ik heb het andersom; op de benedenverdieping de nas, en op zolder homeplugs. Dat werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:11
Ik heb onlangs de twee wd green 1 TB driver vervangen voor 2x 3 TB WD red. Ik wil de oude schijven weer in een externe usb disk zetten. Moet ik de harddisk eerst weer formateren? Windows heeft de controller wel geïnstalleerd maar hij verschijnt niet in de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, die moet je eerst formateren voordat windows er wat mee kan.
In schijfbeheer de partities verwijderen en nieuwe (ntfs) partities aanmaken.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 28-06-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is het makkelijk om de fan van een DS109 te vervangen, heb namelijk het idee dat hij wat veel lawaai maakt en zou er graag een stillere inzetten.

Kan ik een willekeurige 50*50 fan erin zetten of zitter er speciale aansluitingen op o.i.d.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bij de DS110 lijkt het gewoon op een PC fan: http://www.liquidsilver.o...gy-ds110-review/internal/

Ik zou je DS109 gewoon even openschroeven en kijken, voordat je straks iets besteld wat niet past :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
job schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:46:
Jep, die moet je eerst formateren voordat windows er wat mee kan.
In schijfbeheer de partities verwijderen en nieuwe (ntfs) partities aanmaken.
Hij wordt niet herkent en krijgt geen schijfletter toegewezen. Hij is zichtbaar als initio combo device class in apparaatbeheer. Als ik deze uitschakel en de externe hdd opnieuw mount, dan komt ie ook niet tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:41

Ik heb een DS214.
Haal een raspberry pi ideale combo met je ds214.

Ik heb een Sony W655 met daaraan een raspberry pi met raspbmc. En een DS214 op het netwerk.

Ik heb de pi aangesloten op de usb uitgang van de tv en hij start dus op samen met de tv. Bij opstarten indexeert hij automatisch de aangewezen mappen op de ds214 en die krijg ik dan in een mooi overzicht te zien, works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik11 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:11:
Hij wordt niet herkent en krijgt geen schijfletter toegewezen. Hij is zichtbaar als initio combo device class in apparaatbeheer. Als ik deze uitschakel en de externe hdd opnieuw mount, dan komt ie ook niet tevoorschijn
Je moet niet naar apparaatbeheer, je moet zoals ik zei naar schijfbeheer.

Ik heb een DS214.
Een browser?
je kan gebruik maken van dlna, dat werkt tegenwoodig vrij goed.
De huidige (en vorige) serie van samsung bijvoorbeeld speelt de populaire codecs probleemloos af inclusief ondertitels.
Neem aan dat andere merken het tegenwoordig ook wel voor elkaar hebben (heb ik echter geen ervaring mee).

Mocht dat toch niet voldoen dan kan je op een beetje recente samsung videostation installeren, of als alternatief een mediaspeler aanschaffen. Maar de goedkoopste optie is dus gebruik maken van de opities van de tv zelf (dlna, of de films op usb zetten).

[ Voor 52% gewijzigd door job op 28-06-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Omdat hij geen schijfletter krijgt toegewezen is hij niet zichtbaar in schijfbeheer. Vandaar dat ik aangaf hoe hij wel herkent wordt en dat het uitschakelen van die driver ook niet het gewenste effect had om hem zichtbaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rik11 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:08:
Omdat hij geen schijfletter krijgt toegewezen is hij niet zichtbaar in schijfbeheer. Vandaar dat ik aangaf hoe hij wel herkent wordt en dat het uitschakelen van die driver ook niet het gewenste effect had om hem zichtbaar te krijgen
Zeker weten dat je in schijfbeheer zit? Het klinkt namelijk alsof jij in windows verkenner kijkt.
In schijfbeheer zie je elke schijf, met zonder schijfletter, met of zonder partitie.

Voorbeeld van schijfbeheer:
http://www.schoonepc.nl/i...beheer_stationsletter.png

Staat je schijf niet in schijfbeheer dan is er wat mis met je schijf, de controller of de behuizing.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 28-06-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Nope, ik kijk weldegelijk in schijfbeheer.

https://www.dropbox.com/s/0x54th7drac17sr/schijfbeheer.png

Het betreft zo'n simpele WD ext hdd met van die stootrubbers
pricewatch: WD Elements Desktop 1TB Zwart

edit:
overzicht van apparaatbeheer
https://www.dropbox.com/s/ouz2is4yk1upoah/apparaatbeheer.png

[ Voor 15% gewijzigd door StecaGrid op 28-06-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er een probleem met de schijf, de controller of de behuizing. Maak een eigen topic aan waar je je probleem uitlegt. Dit heeft namelijk niets te maken met je synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Iemand ervaringen met de 'cloud sync' naar Google Drive .. ?

Ik zit met het volgende;

Ik gebruik mijn Synology voor mijn foto's en video's, en Google Drive voor mijn bestanden (Word, Excel, e.d.)

Het voordeel van foto's op de Synology vind ik het gebruik van Photostation i.c.m. de app; het voordeel van Google Drive vind ik de toegankelijkheid via de browser.

Anyway, ik wil Google Drive als back-up voor mijn foto's gebruiken.

De cloud sync werkt perfect, maar eigenlijk ook weer niet..

Hij synct mijn foto's uit /photo direct naar de home folder van Google Drive.. en anderzijds synct hij alle bestanden van Google Drive terug naar de /photo folder

Weet iemand of het mogelijk is om:
- mijn foto's uit de map /photo te laten syncen naar een zelf toegewezen folder? (dus dat ik bijvoorbeeld een mapje Foto's in Google Drive aanmaak)
- bestanden vanuit Google Drive dan niet te laten syncen naar de /photo map

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zoek me helemaal suf naar het volgende.

Ik wil een specifieke map toegankelijk maken via FTP.
Het lukt me echter alleen met home folders.
Is er een mogelijkheid om een specifieke folder te linken met FTP?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 02-09 15:54
Ik merk net dat de spotweb op mijn synology problemen heeft:
code:
1
Warning: tempnam(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/var/services/tmp:/etc:/etc.defaults:/opt/share/pear:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/var/packages/MailStation/target/roundcubemail:/var/run:/var/services/blog:/var/services/homes:/var/services/photo:/var/services/web:/volume1/@appstore/newznab:/volume1/@tmp/php) in /volume1/web/spotweb/lib/services/NzbHandler/Services_NzbHandler_abs.php on line 220 Warning: ZipArchive::open(): Empty string as source in /volume1/web/spotweb/lib/services/NzbHandler/Services_NzbHandler_abs.php on line 223 {"result":"failure","data":[],"info":[],"warnings":[],"errors":["Unable to create temporary ZIP file: "]}

Ik veronderstel dus dat als ik die /tmp zou toevoegen aan de open basedir setting van php qalles weer gaat werken.
Maar de vraag dan is..
- hoe onveilig is het om /tmp aan die open basedir toe te voegen?
- waarom zeurt ie daar ineens (kan al lang bezig zijn) over? Het heeft namelijk ooit probleemloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B_FORCE schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:30:
Ik zoek me helemaal suf naar het volgende.

Ik wil een specifieke map toegankelijk maken via FTP.
Het lukt me echter alleen met home folders.
Is er een mogelijkheid om een specifieke folder te linken met FTP?
Ik ben even op zoek gegaan naar de config file van de ftp server maar kwam niets tegen om de locatie te wijzigen. Misschien dat iemand anders dat wel gelukt is.
Een tweede mogelijkheid (weet niet of het werk, dus test het eens uit) is dmv een symoblic link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand een idee wat voor een VPN doorvoersnelheid een ds212j haalt? Ik kan er eentje over nemen van iemand. Zou hem graag gebruiken om IPTV via VPN te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Bartjeee schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:47:
Iemand een idee wat voor een VPN doorvoersnelheid een ds212j haalt? Ik kan er eentje over nemen van iemand. Zou hem graag gebruiken om IPTV via VPN te streamen.
Heb zelf een 211 , kan het wel proberen voor je maar geef je weinig kans met HDTV, SD moet wel te doen zijn. Ik ben zelf geen voorstander dergelijke zaken via een VPN tunnel te doen.
Waarom moet het persee via een tunnel, zo over het internet gaat toch ook prima?
Je pakt wat random poortjes en een goede username/pass combi, beperkt de rechten op die user en zorgt er voor dat er alleen van lokaal subnet admin rechten zijn. Zo doe ik het tenminste in TVHeadend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:53

Ik heb een DS214.
Zelf heb ik nog een DS209.

Ik heb een Samsung UE40F5500 (model uit 2013) op de slaapkamer staan en draai er de DSvideo app op. Bij mijn schoonouders staat nu een UE48H6500 (model uit 2014) en daar draait de DSvideo ook op, met toegang tot mijn NAS.
In mijn living staat een Sony tv (model uit 2008) met daaraan een minix NeoX8-H en daar gebruik ik ofwel XMBC, Dsvideo of Archosvideo op, met duidelijke voorkeur voor Archos.

De DSvideo-app op beide Samsung-tv's werkt prima, beide via Wifi, maar de ondertitels worden wel groot weergegeven en er is geen mogelijkheid om deze grootte aan te passen. Ik ben nog geen series of video's tegengekomen die niet door de Samsung tv's afgespeeld kunnen worden.

De DSvideo-app op het 2014-model draait wel lekker soepel (quadcore). De dualcore van het 2013-model doet toch altijd wat langer over het inlezen, maar eenmaal gestart speelt deze ook zonder haperingen af.

Voordeel van de DSvideo-app op de Samsung tv's blijft dat je gewoon de tv-afstandsbediening kan gebruiken. Zelfs mijn schoonvader kan het gebruiken en dat is zelfs een hele stap verder dan WAF (kind/vrouw gebruikstest).

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

lukadad schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:05:
Ik heb een Samsung UE40F5500 (model uit 2013) op de slaapkamer staan en draai er de DSvideo app op [...]
Waarom DSVideo app en geen Plex?

Ik heb beiden gebruikt en IMHO is Plex beter. Meer instelmogelijkheden en, ook zeker niet onbelangrijk, Plex speelt video met DTS geluid af. Verder heb je veel mogelijkheden mbt ondertitels (oa dus het instellen van de grootte).

[ Voor 10% gewijzigd door Xymox op 30-06-2014 15:20 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Heb zelf een 211 , kan het wel proberen voor je maar geef je weinig kans met HDTV, SD moet wel te doen zijn. Ik ben zelf geen voorstander dergelijke zaken via een VPN tunnel te doen.
Waarom moet het persee via een tunnel, zo over het internet gaat toch ook prima?
Je pakt wat random poortjes en een goede username/pass combi, beperkt de rechten op die user en zorgt er voor dat er alleen van lokaal subnet admin rechten zijn. Zo doe ik het tenminste in TVHeadend.
Ik sta op het punt om interactie TV te nemen. Als extraatje kun je dan TV kijken op je tablet via een app. Ik verwacht dat dit alleen werkt vanachter een IP welke van de betreffende internet provider is. Nu zou ik het wel graag extern willen gebruiken, vakantie of waar dan ook. Dat zou dan over een VPN moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00
Ik heb een DS214 en een vriend van me een DS107+ gegeven zodat hij wat kan oefenen met een nas. Hij heeft hem (ondanks dat de DS107+ al oud is) draaien en hij doet wat hij moet doen.
Nu willen we eigenlijk een stap verder gaan en dat is beide nassen koppelen via het internet. Dit kan via een externe koppeling in Filestation.
Maar wat we eigenlijk willen proberen is het volgende:
Beide nassen met elkaar koppelen over het internet. Hij heeft een Med8er mediaspeler die nu verbinding maakt met zijn DS107+. De Me8er ondersteund geen koppelingen via een extern ipadres. Dat willen we dus via de DS107+ doen, maar hoe is dit te realiseren?

Dus:
DS214 met videobestanden ---> DS107+ externe map koppeling ---> Med8er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Goed, mijn Google-Fu laat me in de steek en ik kom het hier ook niet tegen.

Ik heb dik 2 jaar een DS411 met 2x3TB Green WD schijven in Raid 1, draaiend op DSM 5 met de laatste updates. Nog ongeveer 800 GB vrij. De schijven zijn al ruim een week druk met *iets*. Ze worden warm en de fan slaat aan, iets wat tot vorige maand nooit gebeurde. Ik word langzaam gek van die ratelende schijven in mijn woonkamer.

Processen:
Geen actieve buiten de webinterface. Alle packages gestopt. Dus ook geen Sickbeard of NZBget.

Putty:
Geen activiteit.

LAN los:
Geen verschil

Gebruikers:
Geen andere logins buiten mijzelf.

Je zou denken dat ie aan het indexeren is, maar dat proces is niet actief.

Iemand een idee wat dit is?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
Wat zegt de S.M.A.R.T.? (Start --> Opslagbeheer --> HDD/SSD --> Integriteitsinfo --> S.M.A.R.T. informatie)
Misschien is die achterliggend wel aan het herstellen. *Duurt wel lang dan.. maargoed

Staat bij Broncontrole het diskgebruik constant op 100%?

[ Voor 84% gewijzigd door SmiGueL op 30-06-2014 23:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Bartjeee schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:52:
[...]

Ik sta op het punt om interactie TV te nemen. Als extraatje kun je dan TV kijken op je tablet via een app. Ik verwacht dat dit alleen werkt vanachter een IP welke van de betreffende internet provider is. Nu zou ik het wel graag extern willen gebruiken, vakantie of waar dan ook. Dat zou dan over een VPN moeten.
En welke provider is dit dan?
Je bedoelt waarschijnlijk dat je waar je dan ook bent, net zoals ik bij Ziggo, alleen achter een Ziggo IP van deze dienst gebruik kan maken? (Met het beperkte aantal zenders als aanbod)

Ik heb met een HDHomerun overal ter wereld LiveTV zonder ook maar enige beperking wat betreft zender aanbod, eerder de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
SmiGueL schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
Wat zegt de S.M.A.R.T.? (Start --> Opslagbeheer --> HDD/SSD --> Integriteitsinfo --> S.M.A.R.T. informatie)
Misschien is die achterligged wel aan het herstellen. *Duurt wel lang dan.. maargoed

Staat bij Broncontrole het diskgebruik constant op 100%?
Schijf 1 en 2 geeft de Synology als normaal aan. Schijf 1 heeft 20 bad sectors, schijf 2 heeft er 4. Ze zitten ongeveer 20.500 uur online.

Disk gebruik is 0-3%, terwijl ie toch bezig blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 30-06-2014 23:29 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik een Synology DS214play. Nu heb ik onder andere ssh open staan omdat ik de synology ook gebruik als Git Server. Nu zie ik in de logs echter veel inlogacties voorbij komen op SSH. Maar FTP en admin inlog komen ook erg veel voor. Nu heb ik auto block aangezet en dat geeft me in een dag tijd al 22 bloks, maar ik ben bang dat dit nog wel even doorgaat.

Nu kan ik volgens mij 2 dingen doen:
* Een blocklist downloaden en importeren in de Synology om zo direct een hele lijst met IP adressen te blokkeren.
* Firewall aanzetten.

Bij beide optie heb ik een issue en dat is dat men nog steeds via de openstaande poorten mijn netwerk in kan. Dus liever block ik het verkeer direct in mijn router al.

Wat vinden jullie de beste optie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb zelf voor SSH een andere poort ingesteld en ik gebruik SSH keys ipv wachtwoorden: https://www.digitalocean....how-to-set-up-ssh-keys--2

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt sterk van van de snelheid van je upload verbinding naar internet. Videobestanden zijn erg zwaar en je zal zeker bufferproblemen krijgen. Als het qua ruimte mogelijk is, dan zou ik eerder denken aan een onderlinge uitwisseling van bestanden via een usb harddisk en dan lokaal afspelen.

Onderlinge backup zou wel een optie zijn. Je kan dan kiezen voor een vpn verbinding.
Binnetie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:36:
Ik heb een DS214 en een vriend van me een DS107+ gegeven zodat hij wat kan oefenen met een nas. Hij heeft hem (ondanks dat de DS107+ al oud is) draaien en hij doet wat hij moet doen.
Nu willen we eigenlijk een stap verder gaan en dat is beide nassen koppelen via het internet. Dit kan via een externe koppeling in Filestation.
Maar wat we eigenlijk willen proberen is het volgende:
Beide nassen met elkaar koppelen over het internet. Hij heeft een Med8er mediaspeler die nu verbinding maakt met zijn DS107+. De Me8er ondersteund geen koppelingen via een extern ipadres. Dat willen we dus via de DS107+ doen, maar hoe is dit te realiseren?

Dus:
DS214 met videobestanden ---> DS107+ externe map koppeling ---> Med8er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 04-08 14:45
Wij hebben hier sinds kort een synology DS414 op kantoor staan, maar ondervinden dat het zoeken naar een bestand zeer traag verloopt. Zijn er hier mensen die met hetzelfde probleem zitten?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Moe_ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:39:
Wij hebben hier sinds kort een synology DS414 op kantoor staan, maar ondervinden dat het zoeken naar een bestand zeer traag verloopt. Zijn er hier mensen die met hetzelfde probleem zitten?
Hoe zoek je? Via filestation (via de browser dus) of rechtstreeks in het os (finder/verkenner).
Voor filestation kan je de boel laten indexeren. Voor shares kan dat helaas niet en kan het wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
job schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Hoe zoek je? Via filestation (via de browser dus) of rechtstreeks in het os (finder/verkenner).
Voor filestation kan je de boel laten indexeren. Voor shares kan dat helaas niet en kan het wat langer duren.
Vanuit het OS.
mm, dat vindt ik dan toch wel een grote tekortkoming.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
_Moe_ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Vanuit het OS.
mm, dat vindt ik dan toch wel een grote tekortkoming.
Bij mij gaat het zoeken op een share gewoon snel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo snel als windows het zelf doet met een geindexeerde schijf gaat je niet lukken.
De snelheid ligt ook aan het aantal bestanden en folders op de share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
job schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:12:
Zo snel als windows het zelf doet met een geindexeerde schijf gaat je niet lukken.
De snelheid ligt ook aan het aantal bestanden en folders op de share.
Dat je niet dezelfde snelheid kunt halen wil ik best begrijpen, maar van 10 seconden naar 4-5 minuten daar kan ik toch niet bij.

Er staat momenteel nog maar 1.2 Terra op en dat gaat alleen maar toenemen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vrees dat je dat bij alle linux nassen zult tegenkomen.
Je kan het verbeteren door te zoeken in subfolders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dus met 'find' in Linux ? Dat gaat redelijk snel hier (maar zal wel lang duren als je een paar TB hebt. Als het om je eigen bestanden gaat, hoef je ook alleen maar op /volume1 te zoeken, de rest is Linux/DSM.

Normaal onder Linux zou je dan 'locate' gebruiken, maar dat zit helaas niet in Busybox (misschien in ipkg ?)
fsfikke schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:21:
Ik heb zelf voor SSH een andere poort ingesteld
Alleen dat was hier al voldoende om scans, inlogpogingen + bijbehorende blocks op bekende poorten te voorkomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 01-07-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik wil graag een Synology 2-bay NAS aanschaffen. Zat te denken aan een DS214, maar vond het wel prijzig. Kwam de DS214se tegen, het instapmodel. Een instapmodel komt met zijn beperkingen dat snap ik.

Ik gebruik mijn NAS voor de volgende zaken:
- Streamen 720p en 1080p content via mediaspeler naar TV (of eventueel via DS Video Smart TV app; iemand daar ervaringen mee?).
- Back-up van foto's.

Vraag 1: voldoet de DS214se-editie voor dit lichte werk? Tegen welke bottlenecks kan ik aanlopen. Ik hoef geen iTunes servers + 1080p streaming + back-ups tegelijkertijd te draaien bijvoorbeeld.

Vraag 2: kan ik met de DS Video app op mijn iPad of Nexus 5 streaming naar een Chromecast (TV slaapkamer)? Welke beperkingen heeft dit, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hangt er vanaf of je die vids via DLNA of zo gaat streamen of gewoon vanaf een NFS/SMB share gaat openen :) In 2e geval : Ja, kan prima. 1e geval : Nop.. dat gaat neit werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_Moe_ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:18:
[...]

Dat je niet dezelfde snelheid kunt halen wil ik best begrijpen, maar van 10 seconden naar 4-5 minuten daar kan ik toch niet bij.

Er staat momenteel nog maar 1.2 Terra op en dat gaat alleen maar toenemen.
Je moet op zoek naar een indexing tool wat de index lokaal houdt.

Dit is allemaal theoretisch, maar everything is een snelle indexer met weinig footprint. Om dan ook je netwerkschijven te indexeren, dan moet je weer aan de slag met een [google]ETP server[/] en dus moet je gaan uitzoeken of er een package is of dat je handmatig een ETP server kan installeren op je NAS.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:21:
Hangt er vanaf of je die vids via DLNA of zo gaat streamen of gewoon vanaf een NFS/SMB share gaat openen :) In 2e geval : Ja, kan prima. 1e geval : Nop.. dat gaat neit werken!
dlna lukt zelfs probleemloos met 5 jaar oude modellen. Dus ook met de 214se.
Als de nas de boel ongewijzigd streamt kost dat nauwelijks cpu vermogen.

Wil je toch gaan transcoderen dan zijn hier de beperkingen: http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/577

Mijn advies: Je hebt al een een mediaspeler, dus gebruik die dan (icm nfs/smb).
Met chromecast niet gaan transcoden.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 02-07-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Dank job en DennusB voor de antwoorden. Ik kom hier wel verder mee.
Pagina: 1 ... 87 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]