Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
upje schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 09:47:
Ik gebruik Bvckup 2 om van PC naar Synology te copieren. Dat is 1 backup job. Ik heb niet geprobeerd wat er gebeurd als je een tweede backup job insteld die precies het tegenovergesteld doet. Misschien dat nog even proberen?

Edit: is misschinen wel gevaarlijk; even testen op mappen\bestanden die niet belangrijk zijn.
Ja dat werkt dus inderdaad niet.

Aargh, nu las ik dus ergens dat je eerst een btsync user aan moet maken met de juiste machtigingen, dat zou een oplossing kunnen zijn voor mijn probleem. Daarvoor moet je BitTorrent Sync verwijderen, user aanmaken en opnieuw installeren...

En je raad het al, dat werkt dus ook niet. Bij het opnieuw installeren geeft ie een foutmelding, en is wel geïnstalleerd maar kan hem niet starten... *zucht*

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2014 10:02 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Zijn er meer mensen die meldingen krijgen dat DDNS service niet in staat was om het IP te registreren?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 21:26
Nou ik heb BT Sync eindelijk kunnen configureren en starten. Een test map met een tekstdocumentje erin werkt... volgende stap: de daadwerkelijk map: weer crasht alles en reageert BT Sync nergens meer op.
Rhapsody schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:20:
Zijn er meer mensen die meldingen krijgen dat DDNS service niet in staat was om het IP te registreren?
Jep.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2014 10:22 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Sinds vanochtend stopte mijn DDNS registraties via *.synology.me ermee. Update naar de laastste DSM (update 1) heeft niet geholpen. Ik krijg constant de foutmelding:

"Failed to connect to the server. Please check the network connection of the server."

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wRP5UChl.png

op de site van myDS staat er ook geen registratie meer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RmaZoFXl.png

Welke server? Hoe kan ik kijken wat hier mis is. Heeft iemand een ander idee? Ben ik de enige die dit heeft of hebben meer mensen hier last van?

Probleem is nu dat mijn websites niet benaderbaar zijn. Deze zijn allemaal gekoppeld aan het .synology.me adres. Ik zal de DSN zones voor mijn externe url's moeten gaan aanpassen. Geen zin in eigenlijk!

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 14-06-2014 10:47 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:07
heb ik ook :) Op beide syno's

Server ligt eruit ofzo. Komt wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
hhoekstra schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 10:46:
heb ik ook :) Op beide syno's

Server ligt eruit ofzo. Komt wel weer goed.
Ik hoop dat ze het snel vinden.. Mijn TTL is verlopen en dus resolved er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem. Erg vervelend. Zal ze op twitter aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb hetzelfde probleem. Ben gelukkig niet de enige :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Volgens mij zijn ze er heul hard mee bezig... De myds.synology.com is up/down/up/down/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Zelfde probleem hier. Kreeg een mailtje dat mijn account bijna verstreken was. Daarna ingelogd bij MyDS center en mijn DiskStation was verdwenen bij de DDNS status pagina. Ik heb hem handmatig weer toegevoegd, maar ik zit mij nu af te vragen of ik mijn geregistreerde DDNS kwijt ben? Mag hopen van niet. Ik kan extern nog wel steeds op mijn NAS komen met o.a. Synodroid, DS file en DS Video. Hopelijk is dat een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ow, ik dacht dat ik de enige was, maar ik kreeg ook een mailtje dat mijn DDNS will expire.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Eerst
Dear user,

System failed to register the external IP address *** to ***.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Failed to connect to the server. Please check the network connection of the server.].

Sincerely,
Synology DiskStation
Nu:
Dear user,

System failed to register the external IP address *** to ***.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Hostname does not exist. Please check if you have created the hostname on the website of the service provider.].

Sincerely,
Synology DiskStation
weet niet wat ze aan het prutsen zijn als me hostnames maar weer terug komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb sinds een week een DS414 en krijg het niet voor elkaar van buitenaf toegang te krijgen. Ik heb een quickconnect ID en een DDNS aangevraagd. Verder heb ik poort 5000 in mijn router geopend, volgens PFPportchecker is deze poort ook daadwerkelijk open. Maar toch krijg ik nog geen toegang van buitenaf.
Ik heb geen idee wat ik verder nog moet doen, alle tutorials van synology geven niet meer settings aan.

Moet ik soms bij de portforwarding rule in mijn router een remote host aangeven of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

elbandito schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:31:
Ik heb sinds een week een DS414 en krijg het niet voor elkaar van buitenaf toegang te krijgen. Ik heb een quickconnect ID en een DDNS aangevraagd. Verder heb ik poort 5000 in mijn router geopend, volgens PFPportchecker is deze poort ook daadwerkelijk open. Maar toch krijg ik nog geen toegang van buitenaf.
Ik heb geen idee wat ik verder nog moet doen, alle tutorials van synology geven niet meer settings aan.

Moet ik soms bij de portforwarding rule in mijn router een remote host aangeven of niet?
Ik zelf heb bij portforward alleen dat poortje 5000 naar de NAS moet en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Laatst online: 09-06 10:34
oke, het werkt toch. het probleem zit in mobiele dataverkeer op mijn telefoon. Via webbrowser of de synology app krijg ik geen toegang, ik vermoed dat het door de browser geblokkeerd wordt. Iemand hier ervaring mee hoe dit zou kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Dat hele Quickconnect ID gebruik ik niet, gewoon de poorten in je modem forwarden en GO! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Het lijkt nu weer te werken. Maar ik heb wel mijn domeinnaam opnieuw moeten registeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
RobV schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:10:
Het lijkt nu weer te werken. Maar ik heb wel mijn domeinnaam opnieuw moeten registeren!
Ik kan helemaal niet meer inloggen met mijn email en password... :'(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
even in de syno verbinding testen gedaan en hostnames + ds worden weer netjes toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bij mij nu ook weer!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
RobV schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:10:
Precies hetzelfde hier.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Die Bruine schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:10:
@ frye

De Play heeft een SD-slot en hardwaredecoding. Maar dat werkt niet helemaal lekker (google er gerust op los). Plex ondersteunt de Play ook (nog) niet. Het schijnt wel heel goed met een Apple TV te werken. Maar niet zondermeer met andere DLNA apparaten.
Het komt op mij in elk geval meer over als een leuke gimmick voor niet-Apple gebruikers. In combinatie met Apple heeft het wel degelijk nut om een Play-versie te kopen.

Als je thuis een goede switch hebt kun je met de + de twee netwerkpoorten combineren. Verder zit er eigenlijk weinig verschil meer tussen de twee.
Hmm, heb niets van Apple en met mijn ds212j speel ik nu eigenlijk alles probleemloos af op de tv (Samsung). Maar die switch die ik nu heb ondersteund geen Link Aggregation. Denk dat ik toch voor de + versie ga voor net dat tikkeltje meer snelheid en mogelijkheden? Aangezien ik met de DS212J ook al alle video's kan afspelen die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb naar aanleiding van de email mij opnieuw moeten registreren, maar nu geeft de myds status pagina aan dat de verbinding is mislukt. Volgens mij heb ik alles wel goed ingesteld. Zijn er meer die hetzelfde ondervinden?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had plots probleem met een hardeschijf, volume was beschadigd, kon deze ook niet meer herstellen.
Heb dus maar de HDD uitgehaald, aan mijn PC gekoppeld, geformateerd en opnieuw in mijn nas gestoken.
Ik deed opnieuw herstellen maar dit lukt opnieuw niet.
Toen vroeg hij om de schijf toe te voegen, dit heb ik gedaan, maar nu pas zie ik dat hij dit aan mijn 2de volume geeft gedaan... (ik heb 2 volumes -> volume 1 = 2schijven (SHR met 1 fail) -> volume 2 = 6schijven (SHR met 1 fail) )

Ik krijg het zo een beetje benauwd want een volume verkleinen kan ik niet direct vinden, terwijl mijn groot volume nog altijd in fout staat!

iemand een idee wat ik kan doen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dsm is geen optie om een schijf uit een shr te halen. Ook op internet kom zo ook geen handleiding tegen.

Wat mij het handigste lijkt (ik weet niet welke syno je hebt) is een extra schijf kopen en dan nu op de juiste wijze je volume 1 te repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 15-06-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
job schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:27:
In dsm is geen optie om een schijf uit een shr te halen. Ook op internet kom zo ook geen handleiding tegen.

Wat mij het handigste lijkt (ik weet niet welke syno je hebt) is een extra schijf kopen en dan nu op de juiste wijze je volume 1 te repareren.
probleem is dat ik geen plaats meer heb om 1 extra in te steken :s :/
heb de 1812+ en die zit vol dus

ondertussen is hij bezig aan een pariteitscontrole, maar de status van die HDD is al 'vastgelopen'...

[ Voor 10% gewijzigd door Repi3 op 15-06-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Weten jullie misschien of de DDNS service van Synology gehacked is?
Of wellicht hebben jullie hetzelfde probleem; als ik mijn huppeldepup.synology.me intik dan kom ik uit bij de volgende website: FMA.com. Dit is niet mijn website en ik ken deze ook niet eens. Mijn DDNS url blijft wel in de adresbalk staan, het is dus geen volledige redirect.

Compleet onlogisch natuurlijk want mijn synology.me adres zou bij mijn NAS moeten uitkomen en niet bij een of andere pannenkoek zijn website.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Dagobert schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:32:
Weten jullie misschien of de DDNS service van Synology gehacked is?
Of wellicht hebben jullie hetzelfde probleem; als ik mijn huppeldepup.synology.me intik dan kom ik uit bij de volgende website: FMA.com. Dit is niet mijn website en ik ken deze ook niet eens. Mijn DDNS url blijft wel in de adresbalk staan, het is dus geen volledige redirect.

Compleet onlogisch natuurlijk want mijn synology.me adres zou bij mijn NAS moeten uitkomen en niet bij een of andere pannenkoek zijn website.
Ik kom bij mijn NAS uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Welke ip adres krijg je als je beide sites pingt? Klopt dat met je externe ip adres?

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 15-06-2014 19:28 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
kraades schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:28:
Welke ip adres krijg je als je beide sites pingt? Klopt dat met je externe ip adres?
Nope, als ik mijn externe ip gebruik kom ik bij mijn NAS uit. Als ik mijn huppeldepup.synology.me gebruik dan staat ie vrolijk naar het verkeerde ip adres te wijzen.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Er zijn wat problemen geweest met DDNS. Zie boven. Misschien eens op MyDS kijken welke ip adres daar staat en eens opnieuw syncen vanuit DSM. Eventueel de hostname opnieuw registeren via DSM. Zie ook boven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kraades schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:36:
Er zijn wat problemen geweest met DDNS. Zie boven. Misschien eens op MyDS kijken welke ip adres daar staat en eens opnieuw syncen vanuit DSM. Eventueel de hostname opnieuw registeren via DSM. Zie ook boven.
Ik heb er ook problemen mee. Met twee verschillende syno's in twee verschillende steden. Alles staat goed, de syno's zelf melden dat de verbinding OK is, op MyDNS zie ik ze staan. Met de juiste ip adressen. Ik heb ze een keer verwijderd en weer toegevoegd. Maar via de naam bereiken? Geen schijn van kans. Via het IP adres loopt alles prima. Ze hebben dus nog steeds problemen daar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Syno DDNS is inderdaad stuk, de DNS records zijn nu ook echt van het www afgevallen...best jammer dat deze dienst zo slecht schaalt ze hebben erg vaak outages.

Heb maar even een extra A record aangemaakt op mijn .nl adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ander half a 2 jaar geleden overgestap op no-ip.org. En sindsdien is het nooit plat geweest. Die kan je ook gewoon selecteren in DSM. Enige nadeel bij gratis versie is dat je elke maand hem weer moet verlengen. Anders vervalt ie... maar goed dat is 5sec werk.

Dit is jaren al een probleem..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik had direct een issue ingeschoten bij Synology, en hier is hun antwoord (na 2 dagen):
quote: Synology support
Dear Rob,

Thank you for the inquiry and we're very sorry for this trouble.

Synology Service was undergoing emergency maintenance from 11:00 to 20:00 GMT+8 6/14, resulting in temporarily unavailable services to areas of Synology NAS. This maintenance affected Synology NAS features including QuickConnect, DDNS, and Push notification which may be intermittently unavailable. In addition, MyDS website was also affected.

Our services are back to normal and if you still can't use your DDNS, could you please refer to the following approaches to see if this issue is resolved?
1. Restart your DS
2. If to no avail, please delete your DDNS record and register again.
3. If still to no avail, please let us know your DDNS so we could check more information in our backend server.

Hope this helps.

--
Best Regards,
[naam verwijderd]
Technical Support
Synology Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Repi3 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:28:
[...]

probleem is dat ik geen plaats meer heb om 1 extra in te steken :s :/
heb de 1812+ en die zit vol dus

ondertussen is hij bezig aan een pariteitscontrole, maar de status van die HDD is al 'vastgelopen'...
iemand die kan helpen?
Ondertussen zit die 3de schijf in het andere volume en kan ik deze niet meer verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Repi3 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:08:
[...]

iemand die kan helpen?
Ondertussen zit die 3de schijf in het andere volume en kan ik deze niet meer verwijderen??
Een schijf verwijderen gaat niet in DSM.

(Tja, wat is nou de ene, en welke is de andere... :?)
Als ik het goed begrepen heb zeg je dat de teruggeplaatste schijf nu is toegevoegd aan volume1.
Wat is de status van volume1 nu?

Als je data op volume1 kan lezen, zou ik een externe backup van de data maken en daarna volume1 verwijderen. Eén goede schijf zal er toch wel overblijven? Dan kan je daarmee proberen of volume2 is te repareren.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
bum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:33:
[...]

Een schijf verwijderen gaat niet in DSM.

(Tja, wat is nou de ene, en welke is de andere... :?)
Als ik het goed begrepen heb zeg je dat de teruggeplaatste schijf nu is toegevoegd aan volume1.
Wat is de status van volume1 nu?

Als je data op volume1 kan lezen, zou ik een externe backup van de data maken en daarna volume1 verwijderen. Eén goede schijf zal er toch wel overblijven? Dan kan je daarmee proberen of volume2 is te repareren.
situatie vroeger :

Volume 1 (data)

Disk 3
Disk 4
Disk 5
Disk 6
Disk 7
Disk 8

Volume 2 (download + apps)

Disk 1
Disk 2

Nu was Disk 3 'vastgelopen', herstellen ging niet, dus in mijn PC en format gedaan.
Terug in zijn volume gestoken en herstellen en dat ging niet.

1 minuut later vroeg hij, wil je de schijf toevoegen aan het Volume ... (ik nog niet goed wakker) ok toevoegen.
Pas als hij toegevoegd was, zag ik dat het aan Volume 2 was.

Dus situatie nu :

Volume 1 (data)

*error disk* -> schijf insteken om SHR (+1 fail over) te herstellen
Disk 4
Disk 5
Disk 6
Disk 7
Disk 8

Volume 2 (download + apps)

Disk 1
Disk 2
Disk 3 (vroeger in het ander volume...)

Ik wil dus gewoon Disk 3 verwijderen uit Volume 2 en terug in Volume 1 toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

De actie blijft hetzelfde: volume2 backuppen en verwijderen. Dan zijn de drie schijven vrij en kan je één daarvan toevoegen aan volume1. Daarna volume2 weer aanmaken en backup terugzetten.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Tweet van Synology:
We apologize for the service interruption due to maintenance over the weekend . You can now check status of services: bit.ly/1jur1mk

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsja...als je daar op klikt zie je dat de DDNS zou moeten werken. Maar daar is geen sprake van. Net nog getest met twee systemen op twee verschillende plaatsen. Via ip zijn ze prima te bereiken. Via de namen niet. Ik heb ook al geprobeerd ze te renamen naar iets totaal anders, maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Ik kreeg vanmorgen ook al de melding dat mijn NASsen niet te bereiken zijn. DDNS ligt er al een paar dagen uit. Quickconnect werkt overigens prima. Meestal is het omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ken iemand waar ddns wazig doet.

Volgens syno status werkt alles. Echter typ je adres in werkt het niet. Whois je dat naampje is er geen A record te vinden....

Had mail naar syno gedaan. Diende opnieuw te reggen en het werkt weer.

[ Voor 18% gewijzigd door RobbyTown op 17-06-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gisteren de nieuwe DSM update binnengehaald vanwege het punt:
- Improves iSCSI stability.

Momenteel is de snelheid van iSCSI targets nog niet verbeterd, een simpele dd met oflag direct gaf 24MB/s. Mijn NFS op dezelfde synology box haalt 54MB/s (wat ik ook best bedroevend vind voor een storage device met 1Gbit netwerk connectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

init6 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:31:

Momenteel is de snelheid van iSCSI targets nog niet verbeterd,
Stabiliteit is niet gelijk aan snelheid ze sluiten elkaar soms zelfs uit.

Hoe sneller hoe instabieler en hoe stabieler hoe trager.

Vaak wordt snelheid gehaald door 'overbodige' controles weg te laten bv. En soms blijken die controles toch niet zo overbodig.

Dus stabiliteit verbeteren zonder snelheidsverlies is eigenlijk positief ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Ortep op 17-06-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

init6 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:31:

Momenteel is de snelheid van iSCSI targets nog niet verbeterd, een simpele dd met oflag direct gaf 24MB/s. Mijn NFS op dezelfde synology box haalt 54MB/s (wat ik ook best bedroevend vind voor een storage device met 1Gbit netwerk connectie).
Dat een apparaat een 1Gbit netwerkaansluiting heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat hij de data ook met die snelheid kan verwerken hè. Mijn DS112j heeft ook een Gbit aansluiting, maar die komt echt niet boven de 30MB/sec uit hoor. Meer kan de CPU gewoon niet verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
RobbyTown schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:19:
Ken iemand waar ddns wazig doet.

Volgens syno status werkt alles. Echter typ je adres in werkt het niet. Whois je dat naampje is er geen A record te vinden....

Had mail naar syno gedaan. Diende opnieuw te reggen en het werkt weer.
Dat heb ik gisteren meerdere malen gedaan. Synology.me account verwijderd in configuratiescherm. Weer toegevoegd maar zonder succes. Ook rebooten van de NAS gaf geen oplossing. Synology geeft via configuratiescherm wel aan dat alles OK is, ook via MyDS krijg ik te zien dat het moet werken. Heb er maar een mail richting de helpdesk aan gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Na een paar jaar een Thecus N5550 5bay Nas te hebben gehad, wil ik nu overstappen op een Synology.

De Thecus geeft helaas wazige harddisk errors op hdd's die helemaal niet defect zijn en hierdoor is nu mijn raid naar de *** en mijn data kwijt :(

Daarom wil ik nu een echt betrouwbaar product en eigenlijk kom je dan al snel bij Synology uit.
Het liefst zou ik ook weer een 5bay willen ( ik heb toch 5 schijven liggen), maar het verschil tussen een 4bay en 5bay Synology is €300. Daarom heb ik de 4bays vergeleken.

Met het oog op de toekomst, wil ik nu gewoon de beste/nieuwste 4bay hebben en kwam hierbij uit op de:

Synology DiskStation DS414
pricewatch: Synology DiskStation DS414

Klopt het dat dit de beste 4bay is van Synology in het consumenten segment? of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat is jouw definitie van "beste"? De snelste? Betrouwbaarste? Meeste opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Pusherman_ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:46:
Daarom wil ik nu een echt betrouwbaar product en eigenlijk kom je dan al snel bij Thecus uit.
Dan zit je in het verkeerde topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
mvds schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:59:
Wat is jouw definitie van "beste"? De snelste? Betrouwbaarste? Meeste opties?
Goed punt.

* Snel genoeg om 1080p (en wellicht 4k voor in de toekomst) te kunnen streamen over netwerk naar m'n mediaplayer en ondertussen te kunnen downloaden/unrarren.

* betrouwbare software, support en community (dat zit bij synology wel goed lijkt me).

* opties: volgens mij beschikken de recente modellen allemaal over veel opties/apps. Enige minpunt van de DS414 op dat gebied zou zou zijn dat hij geen hd streams transcodeert om naar bv een tablet te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Nu online
eggda schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:02:
[...]

Dan zit je in het verkeerde topic >:)
lol... moest "NIET bij Thecus, maar bij Synology" zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 16:57
Pusherman_ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:46:
Klopt het dat dit de beste 4bay is van Synology in het consumenten segment? of zie ik iets over het hoofd?
Denk dat de DS412+ dan ook een goede kanshebber is:

https://www.synology.com/en-us/products/performance/#4_bay

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
Wellicht de DS415play? Die verwachten ze de tweede helft van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
Iemand ook ervaring met het transcoderen van de DS214 play?
Zelf zit ik te denken om een NAS te kopen maar ik twijfel nu tussen een 2 bay of een 4 bay.

De DS414 ondersteund het transcoderen niet en ik vraag me af als ik dat ga missen.
Thuis hebben we meerdere android telefoons,
een zelfbouw mediacenter met XBMC en een Western digital mediaplayer.

Video's kijken op de mobiel doe ik eigenlijk bijna nooit.
Is het de meerprijs waard en zou het voor mij verstandig zijn om op de DS415 play te wachten?

De hoge prijs van een Synology 4 bay laat me nu toch wel twijfelen.
Dit mede doordat ik de hdd's ook nog moet aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 17-06-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

thespeed schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:28:
De DS414 ondersteund het transcoderen niet en ik vraag me af als ik dat ga missen.
Gezien wat je verder thuis hebt staan zal je het niet missen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je geeft zelf het antwoord al.
Zoals vaker gezegd, als je device dom is zoals een tv, apple tv KAN een Play versie handig zijn..

Echter zijn jou devices snel genoeg om alles zelf te doen. Voordeel je hebt ook nog DTS geluid;)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 17:31
Ik heb hier ook de DDNS problemen met Synology, maar bij mij lijkt het wel te werken ondanks de myds omgeving me vertelt dat hij er niet bij kan, kan ik er wel via het adres naartoe.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door Pkunk op 17-06-2014 20:06 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17
SpoekGTi schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:08:
Ik heb hier ook de DDNS problemen met Synology, maar bij mij lijkt het wel te werken ondanks de myds omgeving me vertelt dat hij er niet bij kan, kan ik er wel via het adres naartoe.
Hier wordt mijn public IP al sinds donderdag niet meer resolved. Van allebei mijn Synology's. De ene geeft zelf aan dat de status "normal" is (ook na een update). Op de andere (op een andere locatie) heb ik nog niet gekeken. MyDS Center geeft voor allebei aan "Connection failed" aan.

Ik heb Synology support vandaag gemaild. Eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met dat DDNS gepruts van Synology. Ik vind hun spullen geweldig, maar DDNS doen ze gewoon heel erg slecht. Het ligt er heel vaak uit. Ik heb daarom een tweetal alternatieve DDNS services in gebruik, zodat ik toch altijd bij mijn netwerk kan. Maar het blijft wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
mvds schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Dat een apparaat een 1Gbit netwerkaansluiting heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat hij de data ook met die snelheid kan verwerken hè. Mijn DS112j heeft ook een Gbit aansluiting, maar die komt echt niet boven de 30MB/sec uit hoor. Meer kan de CPU gewoon niet verwerken.
De DS413 heeft snelheden van 70 tot 80MB/s gehaald en bij de eerste DSM5 versie haalde hij 120MB/s, zeker als je naar mijn opmerking kijkt dat NFS sneller is zou je die conclusie al kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik weet niet precies wat er mis is gegaan, maar na een reset wil mijn Synology nieuwe partities aanmaken in plaats van de oude volumes laten staan. Heeft iemand enig idee of ik nog iets kan doen zonder data weg te gooien? Synology boot nu alleen nog maar in de installer.

[ Voor 16% gewijzigd door SaphuA op 17-06-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

EricEric752 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:20:
[...]

Hier wordt mijn public IP al sinds donderdag niet meer resolved. Van allebei mijn Synology's. De ene geeft zelf aan dat de status "normal" is (ook na een update). Op de andere (op een andere locatie) heb ik nog niet gekeken. MyDS Center geeft voor allebei aan "Connection failed" aan.
Bij mij doet hij het inmiddels weer...bij alle twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SaphuA schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:09:
Ik weet niet precies wat er mis is gegaan, maar na een reset wil mijn Synology nieuwe partities aanmaken in plaats van de oude volumes laten staan. Heeft iemand enig idee of ik nog iets kan doen zonder data weg te gooien? Synology boot nu alleen nog maar in de installer.
Als je er niet (met Google) uitkomt, maak even een ticket aan bij Synology... Die kunnen / willen je vaak remote wel op weg helpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 17:31
EricEric752 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:20:
[...]

Ik heb Synology support vandaag gemaild. Eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met dat DDNS gepruts van Synology. Ik vind hun spullen geweldig, maar DDNS doen ze gewoon heel erg slecht. Het ligt er heel vaak uit. Ik heb daarom een tweetal alternatieve DDNS services in gebruik, zodat ik toch altijd bij mijn netwerk kan. Maar het blijft wel vervelend.
Nou ik heb de afgelopen 3 jaar gebruik gemaakt van de synology.me en heb weinig echte problemen zoals nu ondervonden en als ik wat had dan werd het vanzelf weer opgelost met een paar uurtjes. Het wazige is dus dat:

1. Mijn Synology met de laatste software zegt, Normal
2. Ik kan er gewoon naar resolven dus webadres wordt wel degelijk door gedns'ed
3. De MyDS van Synology website die zegt wel dat hij een IP heeft gekoppeld maar de connectie dus faalt.....

Nu heb ik sinds vorige week ook rare netwerkproblemen thuis dat na een aantal dagen mijn lokale DNS namen niet meer werken en ik alleen op IP bijvoorbeeld naar mijn NAS kan en een reboot van mijn Airport Extreme fixed dat maar goed is ook niet helemaal de bedoeling. En iets heel wazig, als ik inlog met mijn account op de NAS interface dan krijg ik soms de melding als hij net klaar is met laden dat de account geen rechten heeft om de bewerking uit te voeren en logt hij me weer uit :S

Ik heb inmiddels gewoon een domeintje aan mijn NAS hangen dus ik kan hem op meerdere adressen benaderen maar toch, de DDNS van Synology is toch een mooi pluspuntje als het werkt

[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 18-06-2014 07:10 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een overbodige vraag maar ik zit met het volgende en kom daar niet echt uit.

Ik heb een Synologie DS412+ aangeschaft en aangezet :-) Daarbij heb ik doorgeklikt wat het systeem mij vroeg. Nu keek ik na afloop op wat voor raid systeem ik had, en schijnbaar heeft hij een volume aangemaakt met een eigen soort van raid systeem. Niet eens basis. Ik wilde eigenlijk een ander raid hebben, dus wilde ik het aangemaakte volume verwijderen. Kan ik dit straffeloos doen, of begint het systeem weer gewoon alles van voren op te starten. Er staat nog geen data op, dus dat mag geen probleem zijn.

Ik heb niet veel ervaring met NAs systemen. Ik had gezocht voor info en deze niet echt kunnen vinden. Alvast bedankt voor de info en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Heb gisterenavond mijn DS214+ geconfigureerd en ingesteld maar krijg hem niet aan de praat via internet.

Heb een synolgy ddns aangemaakt en een quickconnect.
Deze verwijst naar mijn extern ip-adres.
Lokaal kan ik hier naar verwijzen en kan ik in mijn diskstation geraken.

Zit bij telenet en heb de telenet router geconfigureerd als bij men DS212J die wel online was.

DMZ adres: intern ip van diskstation
Poorten 5000 5021 open gezet. (net als mijn DS212J)

In mijn synolgy myds center staat een juiste link en een groen bolletje bij mijn publiek ip-adres.

Iemand nog een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jij waarschijnlijk niks @frye aangezien DDNS problemen heeft. Het werkt bij (bijna) niemand goed op het ogenblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
No-ip gebruiken :P ? Gebruik ik ook al tijden sinds dat DynDNS betaald is geworden. Werkt prima, alleen eens in de zoveel tijd even captcha invullen en bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
mvds schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:17:
Jij waarschijnlijk niks @frye aangezien DDNS problemen heeft. Het werkt bij (bijna) niemand goed op het ogenblik.
Case geopend en advies is om je entry weg te halen, je nas te rebooten en dan opnieuw je dns entry te registreren (dus niet alleen DDNS uit/aan maar echt de registratie te doorlopen)

Alles werkt weer zoals vroeger nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:50:
Misschien een overbodige vraag maar ik zit met het volgende en kom daar niet echt uit.

Ik heb een Synologie DS412+ aangeschaft en aangezet :-) Daarbij heb ik doorgeklikt wat het systeem mij vroeg. Nu keek ik na afloop op wat voor raid systeem ik had, en schijnbaar heeft hij een volume aangemaakt met een eigen soort van raid systeem. Niet eens basis. Ik wilde eigenlijk een ander raid hebben, dus wilde ik het aangemaakte volume verwijderen. Kan ik dit straffeloos doen, of begint het systeem weer gewoon alles van voren op te starten. Er staat nog geen data op, dus dat mag geen probleem zijn.

Ik heb niet veel ervaring met NAs systemen. Ik had gezocht voor info en deze niet echt kunnen vinden. Alvast bedankt voor de info en hulp
Jij doelt op SHR, en voor zover ik weet ( geen ervaring mee verder ) kan je dat gewoon verwijderen en de boel opnieuw instellen, je heb geen data meld je, dus dat maakt dan verder niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Fatal Mind op 18-06-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:50:

De vraag is dan of het toegevoegde waarde heeft om dat te doen. SHR werkt prima hoor, dus het geeft je extra snelheid EN veiligheid. Als dat je doel is kan je er ook voor kiezen om hem lekker op SHR te laten staan :)

Ik weet niet of je een reden hebt om een bepaalde raid vorm te willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
ThinkPadd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:30:
No-ip gebruiken :P ? Gebruik ik ook al tijden sinds dat DynDNS betaald is geworden. Werkt prima, alleen eens in de zoveel tijd even captcha invullen en bevestigen.
No-ip werkt inderdaad perfect. Gebruik het ook al enige tijd en eigenlijk nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:33
Hmm, zit even te kijken hoe ik een php script in de achtergrond kan laten draaien op die DS211 van mij. Maar ik zie dat screen niet geinstalleerd staat en lees in tutorials dat ik IPKG moet installeren om 'NoHUP' te gebruiken.

Maar deze tutorials hebben nog niets over DSM 5. Iemand hier al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
Iemand enig idee hoe dit kan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U93O5IkRrRjHNxa2LDjdtV8L/full.png

Volgens de Synology website: http://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator (Raid Rekenmachine) zou ik 16TB over moeten hebben en geen 14.

Ben dus van 8x 2TB naar 6x2TB + 2x4TB gegaan.

Dus 1 2TB disk eruit 4tb erin herstellen / wachten en daarna de volgende.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Kavaa op 18-06-2014 14:39 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

djkavaa schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:39:
Iemand enig idee hoe dit kan:

[afbeelding]

Volgens de Synology website: http://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator (Raid Rekenmachine) zou ik 16TB over moeten hebben en geen 14.

Ben dus van 8x 2TB naar 6x2TB + 2x4TB gegaan.

Dus 1 2TB disk eruit 4tb erin herstellen / wachten en daarna de volgende.

Iemand een idee?
(7 * 1,8 ) + 1,8 = 14,4

Klopt toch ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
GVD!!!! je hebt gelijk nevermind.. heb weer zitten slapen die raid dinges rekent natuurlijk de volle TB's

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Mr_gadget schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Ik zou even zo veel mogelijk services disablen en kijken waar het fout gaat in de terminal met top. En wat voor indeling heeft de backup schijf? Backuppen naar NTFS kost bijvoorbeeld heel veel CPU.
Het heeft even geduurd. Wat blijkt: één van de twee schijven was stuk, alleen heeft DSM dat kennelijk pas heel laat door, of heeft het met veel bruut geweld steeds weten te verbloemen. Tot het moment dat de melding kwam dat de schijf niet meer goed was, toen hield hij er ook echt mee op. BLauw knipperend lichtje, mer zat er niet meer in :'( . Dus die backup is ook niet meer gelukt.
Schijf vervangen, dichtgeschroefd en nu gaat hij weer _/-\o_ ! En DSM 5 is nu niet meer half zo traag als hij was. Openen van de webinterface is nu binnen een halve minuut klaar in plaats van in de tijd die het kost om koffie te zetten en op te drinken, met een koekje erbij.

Nu nog zien of de mail ook weer wil binnenkomen.
Update: er komt mail binnen, maar niet alles. Ik zit op circa 50% van alle mail. Helaas is het nog steeds zo dat mail die is gemist bij de volgende succesvolle poging niet alsnog wordt opgehaald. ;(
Heeft iemand hier een idee om er voor te zorgen dat fetchmail elk keer álle mail ophaalt?

[ Voor 12% gewijzigd door andreas2005 op 19-06-2014 11:29 . Reden: mailstation gecontroleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 17:22

Yucko

One clown to rule them all !

Toch maar eens een regio blokkade op China gezet want het begon de spuigaten uit te lopen qua loginpogingen :/

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Yucko schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:37:
Toch maar eens een regio blokkade op China gezet want het begon de spuigaten uit te lopen qua loginpogingen :/
Ik had hetzeflde, erg veel "pogingen" uit China, een ook Mexico bizar genoeg.
Heb nu alles geblocked, behalve de landen waar ik regelmatig vertoef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MuddyMagical schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:54:
Hmm, zit even te kijken hoe ik een php script in de achtergrond kan laten draaien op die DS211 van mij. Maar ik zie dat screen niet geinstalleerd staat en lees in tutorials dat ik IPKG moet installeren om 'NoHUP' te gebruiken.

Maar deze tutorials hebben nog niets over DSM 5. Iemand hier al een oplossing?
Waarom niet gewoon gebruik maken van de scheduler optie in dsm. Lijkt mij afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

de bootstrap methode voor DSM 4.x werkt ook gewoon voor DSM 5 dus dat hoeft op zich geen probleem te zijn :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zerosum schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:49:

Ik had hetzeflde, erg veel "pogingen" uit China, een ook Mexico bizar genoeg.
Heb nu alles geblocked, behalve de landen waar ik regelmatig vertoef :)
Ben ik dan de enige waar nooit eens een poging bij wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ortep schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:10:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geen bekende poorten (21, 22, 23, 80, 443 enz) open staan naar de boze buitenwereld toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mvds schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:12:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geen bekende poorten (21, 22, 23, 80, 443 enz) open staan naar de boze buitenwereld toe :)
Ik heb de meeste veranderd ja, maar 22 staat gewoon open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Ortep schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook geen rare pogingen, en poort 80, 443 en 5000 staan gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Mijn ssh (dat als 1 van de weinige services van buitenaf bereikbaar is) is niet via poort 22 te bereiken en toch zie ik meerdere loginpogingen per week.

Ah well, als goed is zal er weinig tot geen loginpogingen meer plaatsvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
Quakie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:41:
Ik ben er mee aan de slag gegaan:

Bij mij geeft ie ook aan dat het een invalid ip is: 127.0.0.1

Ik heb het nu zo staan:

[afbeelding]

Echter werkt cloudstation client (sync) niet tussen 2 Synology's.. zodra ik synology's firewall uitzet gaat het wel goed.
Ik kan niet op ip connecten dus doe het via mijn ddns name. Ik vermoed dat hij dus op regel2 vast loopt.
Regel 2 bevat alle standaard synology lijnen en zou verwachten dat hij gewoon onder cloudstation valt. Waarschijnlijk toch een ander poort. Vanavond even uitzoeken of dit echt zo is.

raar VPN werkt ook niet over 4G. Er gaat duidelijk iets mis met regio settings want als ik Europe verander naar ALL werkt het wel. Ik ga er toch gewoon vanuit dat T-Mobile nederlands is..
Ik heb hetzelfde, een WHOIS op mijn IP adres van mijn 3G verbinding gaf aan NL maar bij roles alles in UK, nu heb ik Great Britain bij region gezet en kan via mijn 3G verbinding bij mijn Synology.

WHOIS Query:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: this output has been filtered.
%       To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '213.52.176.0 - 213.52.176.127'

% Abuse contact for '213.52.176.0 - 213.52.176.127' is 'support@telecity.com'

inetnum:        213.52.176.0 - 213.52.176.127
netname:        TC-TELEENA
descr:          TeleCity Group Customer - Teleena Holding BV
country:        NL
remarks:        In case of abuse please email; abuse@teleena.com
admin-c:        TA515-RIPE
tech-c:         TT556-RIPE
status:         ASSIGNED PA
mnt-by:         TELECITY-MNT
source:         RIPE # Filtered

role:           Telecity Admin-c
address:        Telecity Group PLC
address:        10th Floor
address:        6&7 Harbour Exchange Square
address:        London
address:        UK
address:        E14 9GE
phone:          +44 207 5318750
fax-no:         +44 207 5318750
remarks:        +-------------------------------------------------
remarks:        | All reports regarding these networks should be  |
remarks:        | sent to abuse-mailbox: If you report   abuse    |
remarks:        | to any other address you will get no response.  |
remarks:        trouble:      In case of abuse email abuse-mailbox
abuse-mailbox:  abuse@telecity.com
admin-c:        MVR9-RIPE
admin-c:        GQ31-RIPE
admin-c:        MS16149-RIPE
tech-c:         TT556-RIPE
nic-hdl:        TA515-RIPE
remarks:        Role to be used for admin-c function

role:           Telecity Tech-c
address:        Telecity Group PLC
address:        10th Floor
address:        6&7 Harbour Exchange
address:        London
address:        UK
address:        E14 9GE
phone:          +44 207 5318750
fax-no:         +44 207 5318750
remarks:        | All reports regarding these networks should be  |
remarks:        | sent to abuse-mailbox:  If you report abuse     |
remarks:        | to any other address you will get no response.  |
remarks:        trouble:      In case of abuse email abuse-mailbox:
abuse-mailbox:  abuse@telecity.com
admin-c:        TA515-RIPE
tech-c:         MK2403-RIPE
tech-c:         MVR9-RIPE
tech-c:         AR10441-RIPE
nic-hdl:        TT556-RIPE
remarks:        Role to be used for tech-c function

% Information related to '213.52.176.0/22AS15830'

route:          213.52.176.0/22
descr:          TelecityGroup UK Ltd.
origin:         AS15830

% This query was served by the RIPE Database Query Service version 1.73.1 (DB-4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb op mijn Synology gewoon die auto-block functie aan gezet. 2 pogingen binnen 2 minuten = :w
Wel de IP-range van je internet netwerk (192.168.x.x) even op de whitelist zetten, anders kom je er niet meer in als je zelf een fout password invoert :D

Gaat op die manier prima. Zelf kun je heel vaak een foutief password invoeren, omdat je toch wel op de whitelist staat. Op een externe locatie inloggen doe ik alleen via VPN. De range met VPN IP-adressen staat ook op de whitelist, dus dat gaat ook prima. Alleen de boefjes hebben dus hinder van die auto-block, en dat was nou precies de bedoeling >:) Dat gedoe met die Geo based blocking vind ik maar onhandig.

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 20-06-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:53
een vraagje van mij waar ik al een tijdje niet uitkom:

ik heb vhost wat voortreffelijk werkt:
sab.domein
dit.domein
dat.domein

nu wil ik surveilance station ook via een vhost benaderen en heb ik dit in mijn vhost:
<VirtualHost *:80>
ServerName cam.domein
ProxyPass / http://localhost:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/cgi/
ProxyPassReverse / http://localhost:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/cgi/
</VirtualHost>

als ik in de browser:
http://domein:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/cgi/ < de shortcut die in DSM staat
werkt het wel maar cam.domein verwijst me naar:
http://localhost:5000/index.cgi

ik zie wel dat SurveillanceStation in de url een token plaatst en die direct weer verwijderd.
iemand tips, uit loggings kan ik niets nuttigs halen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat heeft met DSM te maken, niet met je virtuele domeinen. Ik had namelijk een shortcut op m'n bureaublad staan naar Surveillanc Station, maar als ik die opende dan ging hij ook naar de beginpagina van DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
Ik ben van plan om een Ds414 te kopen.
En wil ik hem ook voor nieuwsgroepen gaan gebruiken, dus moet hij ook gaan uitpakken.
Is dit gewoon haalbaar met dit systeem of krijgt hij het dan zwaar?
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, draait hier prima. Maar moet zeggen dat ik totaal niet op snelheid let. Ik zie wel wanneer het allemaal geregeld is. Uitpakken lijkt op zich trouwens snel te gaan als je het "synology benchmark topic" bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Laatst online: 10-09 22:00
Weet iemand waarom CouchPotato en SickBeard mijn folders niet kunnen vinden?

Ik heb een reinstall/upgrade gedaan naar v5 en nu probeer ik de boel te configureren. Ik heb een volume aangemaakt 'Volume2', met daarin een shared folder 'Share2'. Daarin staan weer wat folders.

Echter, zodra ik de folder picker in CouchPotato open en browse naar /Volum2/Share2/ is deze leeg. Als ik het pad handmatig invul weigert hij hem op te slaan, omdat hij niet zou bestaan.

Wat te doen??

Edit: Zou het met permissions te maken kunnen hebben? Welke zou ik dan moeten wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door SaphuA op 20-06-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

larsiey schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:30:
Ik ben van plan om een Ds414 te kopen.
En wil ik hem ook voor nieuwsgroepen gaan gebruiken, dus moet hij ook gaan uitpakken.
Is dit gewoon haalbaar met dit systeem of krijgt hij het dan zwaar?
Iemand daar ervaring mee?
Ik heb de DS414 en ik gebruik hem icm nzbdrone, sabnzbd, transmission en couchpotato en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Een vraagje. Geen idee misschien heeft iemand dit al is getest.

Mijn DS214+ draait nu Raid1 met 2x 3tb wd red schijf. Nu sinds cloud sync worden mijn fotos gebackupt naar google drive. Liefst wil ik nog mijn home map nog in de cloud dan is belangrijkste gebackupt.

Vraag 1. Weet iemand een truckje die meerdere root mappen kan syncen naar google drive? Zo niet zal hopelijk snel in nieuwe firmware komen ben denk ik niet de enige....

Vraag 2. Ik wil meer opslag. Dus wil naar raid0 gaan. Weet iemand of raid0 sneller is dan 1?

Theorie en praktijk willen verschillen. Heb nu raid1 en de bobbtlenek is schijf ik haal 90MB/s en dan schiet hdd gebruik op de nas naar 100%.

Komt dit door raid1 setup of kan de schijf niet meer aan?

Aan opslag ga ik erop voorruit als ik voor raid0 ga maar kwa schrijf en lezen performance beter dan raid1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

ThinkPadd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:54:
Ik heb op mijn Synology gewoon die auto-block functie aan gezet. 2 pogingen binnen 2 minuten = :w
Wel de IP-range van je internet netwerk (192.168.x.x) even op de whitelist zetten, anders kom je er niet meer in als je zelf een fout password invoert :D
Ik had het hetzelfde ingericht, alleen dan 5x fout binnen 60 min = :w
Gaat op die manier prima. Zelf kun je heel vaak een foutief password invoeren, omdat je toch wel op de whitelist staat. Op een externe locatie inloggen doe ik alleen via VPN. De range met VPN IP-adressen staat ook op de whitelist, dus dat gaat ook prima. Alleen de boefjes hebben dus hinder van die auto-block, en dat was nou precies de bedoeling >:) Dat gedoe met die Geo based blocking vind ik maar onhandig.
mwa, het valt me gewoon op dat ik vooral login-pogingen krijg vanuit China. En die geef ik liever helemaal geen mogelijkheid/poging tot inloggen (die hebben niets te zoeken op mijn NAS) dus vandaar de Geoblock. Via proxy's valt het natuurlijk wel te omzeilen, maar het gooit toch weer een kleine drempel op voor de luie scriptkiddies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

90MB/sec zit ook al aardig tegen de max van Gbit netwerk hoor. Dus ik vraag me af of je nog veel winst kan halen. Ik denk dat dus je bottleneck eerder in je LAN zit dan in je NAS/schijven. Die Red schijven kunnen makkelijk snelheden boven de 100MB/sec halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Yucko schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:24:
Ik had het hetzelfde ingericht, alleen dan 5x fout binnen 60 min = :w
Ik heb ook autoblock aanstaan, maar de remote Synology die hier bij mij van een vriend staat (mijn remote Synology staat bij hem) komt wel steeds uit hibernation door alle traffic op poort 22 (helaas nodig voor encrypted backup). Dit ipv alleen een paar keer 's nachts uit hibernation, staat hij soms de hele tijd te hiberneren/opstarten. Als ik poort 22 dicht zet in mijn router heb ik nergens last van.
mwa, het valt me gewoon op dat ik vooral login-pogingen krijg vanuit China. En die geef ik liever helemaal geen mogelijkheid/poging tot inloggen (die hebben niets te zoeken op mijn NAS) dus vandaar de Geoblock.
Ik kom er niet goed uit hoe ik het makkelijkst een heel land (China is hier ook #1) kan blocken. De remote Synologies zijn oude DS207's dus die draaien nog op DSM 3 en daar is niet veel op in te stellen volgens mij. De firewall ben ik niet helemaal in thuis qua configureren (ip-adres, subnets) en een handleiding is er niet echt te vinden, iemand een tip?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

SaphuA schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:45:
Weet iemand waarom CouchPotato en SickBeard mijn folders niet kunnen vinden?

Ik heb een reinstall/upgrade gedaan naar v5 en nu probeer ik de boel te configureren. Ik heb een volume aangemaakt 'Volume2', met daarin een shared folder 'Share2'. Daarin staan weer wat folders.

Echter, zodra ik de folder picker in CouchPotato open en browse naar /Volum2/Share2/ is deze leeg. Als ik het pad handmatig invul weigert hij hem op te slaan, omdat hij niet zou bestaan.

Wat te doen??

Edit: Zou het met permissions te maken kunnen hebben? Welke zou ik dan moeten wijzigen?
Dat had ik vorige week ook. Als ik me niet vergis heb ik dat uiteindelijk opgelost door via ssh met chmod dr rechten op die map open te zetten.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Pagina: 1 ... 86 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]