Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• roderickvd
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22-05 22:01
quote:
job schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:02:
[...]
Lastige is alleen dat je wel moet opletten onder welke dsm versie ze getest hebben. Vergelijk alleen de resultaten met de zelfde dsm en dezelfe rar versie.
Academisch heb je natuurlijk gelijk. In de praktijk zal het weinig uitmaken, de ene kernel is doorgaans niet significant sneller of trager dan de andere.

16x Solar Frontier SF-165S @ StecaGrid 3010 @ ZZO live: PVOutput

• Defnosh
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:49
Ik heb een Synology DS214play, met de meest recente DSM versie.
Nu heb ik constant het probleem dat ik mn NAS ineens niet meer kan bereiken via Quickconnect van buitenaf. In mijn eigen netwerk gaat het gewoon goed.

Dit geld zowel vanaf een externe pc als vanaf mijn telefoon.
Wanneer ik mn NAS reboot, dan gaat het weer een tijdje goed.
De NAS geeft geen foutmeldingen, alleen af en toe 'failed to synchronize network time'.

Met googlen kom ik er helaas niet uit, dus misschien weet iemand van jullie de oplossing:)

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:09
quote:
Defnosh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:23:
Nu heb ik constant het probleem dat ik mn NAS ineens niet meer kan bereiken via Quickconnect van buitenaf. In mijn eigen netwerk gaat het gewoon goed.

De NAS geeft geen foutmeldingen, alleen af en toe 'failed to synchronize network time'.

Met googlen kom ik er helaas niet uit, dus misschien weet iemand van jullie de oplossing:)
Je hoeft niet alle zinnen om een nieuwe regel te zetten hoor ;-). Je tekst is leesbaarder als je regeleindes gewoon overlaat aan je browser c.q. de lay-out van GoT. Gewoon goede alinea-indeling is meer dan genoeg.

Heb je al Heartbeat aangezet? Ik krijg automatisch een mailtje als de verbinding verdwenen is. Is misschien gemakkelijker debuggen:

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-05 18:51
De Cloudsync vanaf de Syno naar OneDrive is op dit moment (beta versie op de Syno DSM 5.0, wel de allerlaatste update) niet werkbaar want kennelijk is het bij mij in ieder geval zo dat hij lang niet alle files upload en ook foto bestanden flink verkleint.

ISO's mis ik nu bijvoorbeeld en het verkleinen van fotos van bijvoorbeeld 3MB naar 700kb is niet de bedoeling....
quote:
roderickvd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:27:
[...]

Academisch heb je natuurlijk gelijk. In de praktijk zal het weinig uitmaken, de ene kernel is doorgaans niet significant sneller of trager dan de andere.
Misschien is de dsm versie niet zo heel belangrijk, de rar versie echter wel.

• Stinger Burns
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
job schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:30:
[...]

Misschien is de dsm versie niet zo heel belangrijk, de rar versie echter wel.
Wat op mijn DS209 met slechts 256MB RAM ook veel uitmaakte was het uitzetten van alle packages.
Met Photo Station, Audio Station en Logitech Mediaserver uitgeschakeld scheelde het toen 19 seconden.
Dus kijk bij het vergelijken ook naar MemFree.

• andreas2005
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-05 11:26
quote:
Defnosh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:23:

Ik heb soortgelijke verbindingsproblemen gehad, inclusief de network time melding, op een DS212j en DSM 4.x en 5. Tegelijk was de nas ook onnoemelijk traag.
Uiteindelijk bleek bij mij een schijf behoorlijk verrot te zijn, alleen meldde de NAS dat niet. Na vervanging van de schijf gaat mijn NAS nu weer als een speer _/-\o_

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:01
Hmm, mijn DS209 mailt zojuist dat HDD1 overleden is. En aangezien er geen tweede (interne) schijf is, betekent dat dat de NAS op dit moment effectief dood is ;)

Gelukkig een recente backup op een externe schijf, mooi maar ongepland moment om te upgraden van 1TB naar 3TB.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mark184
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-05 21:48
De final van DSM 5.1 is gelanceerd, eindelijk. Ik kon vanmorgen niet op de website van synolog komen en de synology kon het upgradebestand niet vinden. http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/5004/

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:00
Net de final 5.1 geinstalleerd over Beta 5.1. Alles prima verlopen en moest alleen IPKG weer fixen.

Alleen lukt het niet meer om met WinSCP in te loggen. Met Beta 5.1 geen problemen en mijn andere nas met DSM 5.0 werkt nu prima.

Foutmelding met WINSCP laatste versie
Error skipping startup message. Your shell is probably incompatible with the application (BASH is recommended).

Meer die problemen hebben met inloggen met WinSCP na het installeren van DSM 5.1

MikeOO wijzigde deze reactie 07-11-2014 10:06 (4%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Na de update naar 5.1:

Customized start-up script rc.local has been renamed to rc.local.bak due to contain of malware pattern.

Verder nooit ergens last van gehad... en nog beter, die van mij heeft nooit aan het internet gehangen.... (van buiten naar binnen).

Dus ben benieuwd of meerdere deze melding hebben gekregen.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:23

JB

Cédric roelt!

Hoe sluiten jullie de NAS aan op de netspanning (ja met de voeding :+)? Ik vind het aan een kant maar eng dat ik niet beschermt ben tegen blikseminslag. Ik maak wel een offline back-up dus zou altijd weer terug moeten kunnen maar toch.

Gebruiken mensen hier een slof beschermt tegen blikseminslag (incl. ethernet) :? Zo ja, welke gebruiken jullie?

Mijn boefje is liev!

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:50

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:27:
Hoe sluiten jullie de NAS aan op de netspanning (ja met de voeding :+)? Ik vind het aan een kant maar eng dat ik niet beschermt ben tegen blikseminslag. Ik maak wel een offline back-up dus zou altijd weer terug moeten kunnen maar toch.

Gebruiken mensen hier een slof beschermt tegen blikseminslag (incl. ethernet) :? Zo ja, welke gebruiken jullie?
De NAS staat bij mij in de meterkast, als er daar problemen zijn door een blikseminslag is de NAS 1 van mijn mindere problemen. :P

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 13:45
Ga nu de Synology DS214+ bestellen voor mijn ouders. Kunnen ze mooi altijd bij alle foto's en video's waar ze ook zijn. Nu heb ik zelf prima ervaringen met Seagate schrijven. Zit te denken Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB harde schijf voor maar € 77 te bestellen, toch een prima keus of niet?

Zie niet zo snel in topic wat nou de meest gebruikte harde schijf is voor de NAS.

Wackmack wijzigde deze reactie 07-11-2014 10:47 (20%)

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-05 18:51
Eindelijk is DSM 5.1 vrijgegeven. Ik hoop dat daarmee de sync richting Onedrive nu goed werkt (geen cap op grote bestanden en foto's uploaden as is zonder verkleining toe te passen).

Aangezien ik een HP N54L servertje heb staan is het wachten op de Xpenology variant.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

quote:
Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:43:
Zie niet zo snel in topic wat nou de meest gebruikte harde schijf is voor de NAS.
Een NAS schijf misschien ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:27

mvds

Totally awesome!

quote:
Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:43:
Dat zullen de WD Red schijven zijn denk ik...

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:

Ik gebruik een UPS omdat die voeden vanaf de accu en blikseminslag wel het einde betekend van de UPS, maar als het goed is niet van mijn NAS :)

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:29:
[...]

Ik gebruik een UPS omdat die voeden vanaf de accu en blikseminslag wel het einde betekend van de UPS, maar als het goed is niet van mijn NAS :)
Maar je netwerkkabel? Die zit niet op de UPS toch?

Mijn boefje is liev!

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:52

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb een speciale stekkerdoos (surge protector) waar mn router en NAS op zitten aangesloten.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:35:
[...]
Maar je netwerkkabel? Die zit niet op de UPS toch?
Hoe zou de bliksem op mijn netwerkkabel terecht moeten komen dan? :)

Via de tv/radiokabel bedoel je? Dan zou eerst mijn modem, en daarna mijn switch de bliksem door moeten geven. Beiden lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk...

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
timovd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:40:
Ik heb een speciale stekkerdoos (surge protector) waar mn router en NAS op zitten aangesloten.
Ja maar ook hier tackle je niet de netwerkkabel toch? Wanneer de bliksem via de ethernetkabel inslaat op je NAS doet die surge protector niks.
quote:
mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:44:
[...]

Hoe zou de bliksem op mijn netwerkkabel terecht moeten komen dan? :)

Via de tv/radiokabel bedoel je? Dan zou eerst mijn modem, en daarna mijn switch de bliksem door moeten geven. Beiden lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk...
Ja dat bedoel ik inderdaad, ik weet niet hoe onwaarschijnlijk dat is :)

JB wijzigde deze reactie 07-11-2014 11:45 (37%)

Mijn boefje is liev!

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:44:
[...]
Ja maar ook hier tackle je niet de netwerkkabel toch? Wanneer de bliksem via de ethernetkabel inslaat op je NAS doet die surge protector niks.

[...]

Ja dat bedoel ik inderdaad, ik weet niet hoe onwaarschijnlijk dat is :)
Het zijn beiden apparaten die absoluut niet bedoeld zijn om spanningen te verwerken die in de buurt komen van bliksem. Dus ik verwacht dat een, of misschien zelfs beide apparaten het zullen begeven, maar zeker niet de spanning door zullen geven. Mocht dat wel het geval zijn, dan denk ik dat geen enkele oplossing die je bedenkt je netwerkkabel kan beveiligen.

Overigens heb je het alzo over iets waar de kans dat het voorkomt zeer laag is. Dus ik zou eerder dit omzeilen door een goede off-site backup te regelen, dan dure apparatuur aan te schaffen om je tegen dit extreem zeldzame geval te beschermen. Een off-site backup beschermt je ook tegen brand, diefstal, wateroverlast enz. Mocht je NAS om wat voor reden dan ook het begeven of onbereikbaar worden, dan heb je altijd je off-site backup nog. Die kan je elke nacht laten synchroniseren zodat je hooguit één dag mist.

mvds wijzigde deze reactie 07-11-2014 11:54 (12%)

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:53:
[...]

Het zijn beiden apparaten die absoluut niet bedoeld zijn om spanningen te verwerken die in de buurt komen van bliksem. Dus ik verwacht dat een, of misschien zelfs beide apparaten het zullen begeven, maar zeker niet de spanning door zullen geven. Mocht dat wel het geval zijn, dan denk ik dat geen enkele oplossing die je bedenkt je netwerkkabel kan beveiligen.

Overigens heb je het alzo over iets waar de kans dat het voorkomt zeer laag is. Dus ik zou eerder dit omzeilen door een goede off-site backup te regelen, dan dure apparatuur aan te schaffen om je tegen dit extreem zeldzame geval te beschermen. Een off-site backup beschermt je ook tegen brand, diefstal, wateroverlast enz. Mocht je NAS om wat voor reden dan ook het begeven of onbereikbaar worden, dan heb je altijd je off-site backup nog. Die kan je elke nacht laten synchroniseren zodat je hooguit één dag mist.
Eensch :) Backup is prio 1.

Mijn boefje is liev!

• DennisZ88
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-04 16:11
Is bij meer mensen de ftp niet meer beschikbaar sinds de laatste update? SSL error, er worden geen certificaten meer mee gegeven en zie zo 1 2 3 niet een oplossing?

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:56:
[...]

Eensch :) Backup is prio 1.
En vergeet nooit, RAID (in welke vorm dan ook) is GEEN backup :)

scp werkt niet en de backup tussen mijn diskstations werkt ook niet meer.

putty werkt overigens wel probleemloos via de ssh poort. Dat is dan weer gek.
sftp werkt ook.

edit: Ik raad de update naar dsm 5.1 dus voor hen die backups belangrijk vinden voorlopig nog even af.

job wijzigde deze reactie 07-11-2014 12:24 (61%)

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 13:45
quote:
mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:28:
[...]

Dat zullen de WD Red schijven zijn denk ik...
Besteld, de 2GB versie, totaal €500, de kerstman is weer vroeg dit jaar :9

Ben benieuwd of het een beetje snel foto's is kijken met een upload van 20mbit.
Zullen het volgende week is testen.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:11:
[...]

2GB, da's wel snel vol hoor..

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
Smultie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:24:
[...]

2GB, da's wel snel vol hoor..
Flauwwwww :+
quote:
Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:11:
[...]

Het zal niet aan de schijven liggen denk ik :) Ik heb 4 Reds in een DS415 zitten en die blaast gewoon 110MB/sec over het netwerk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
job schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:10:
scp werkt niet en de backup tussen mijn diskstations werkt ook niet meer.

putty werkt overigens wel probleemloos via de ssh poort. Dat is dan weer gek.
sftp werkt ook.

edit: Ik raad de update naar dsm 5.1 dus voor hen die backups belangrijk vinden voorlopig nog even af.
Backups werken bij mij al een hele tijd niet meer... Alle poorten staan goed geforward (heeft altijd gewerkt) maar sinds een tijdje krijg ik steeds een melding dat de remote NAS niet gevonden kan worden, terwijl ik via quickconnect er gewoon op kan komen...

Edit: Backup ook weer aan de praat.
De backup service (voor het ontvangen van je backup) was door de upgrade uitgeschakeld. En tevens is de plek waar je dit in dient te schakelen verplaatst in dsm. Niets aan de hand dus. :)

job wijzigde deze reactie 07-11-2014 17:15 (115%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:39
quote:

Ik heb sinds gisteren een UPS van APC thuis staan. pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN De accu is nu aan het opladen, zodat ik vanmiddag alles kan aansluiten. In principe beschermt hij tegen overspanning en stroomuitval.

• MikeOO
quote:
MikeOO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:05:
Net de final 5.1 geinstalleerd over Beta 5.1. Alles prima verlopen en moest alleen IPKG weer fixen.

Alleen lukt het niet meer om met WinSCP in te loggen. Met Beta 5.1 geen problemen en mijn andere nas met DSM 5.0 werkt nu prima.

Foutmelding met WINSCP laatste versie
Error skipping startup message. Your shell is probably incompatible with the application (BASH is recommended).

Meer die problemen hebben met inloggen met WinSCP na het installeren van DSM 5.1
Via Engels Synology forum kreeg ik de volgende tip en dan werkt WinSCP weer.

Bij de verbinding van je NAS op Edit klikken --> Advanced --> SCP/Shell
Zet bij Shell: /bin/sh

Verbinding weer opslaan en je kan weer inloggen.

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:52

kraats

Ik rol

quote:
MikeOO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:46:
Via Engels Synology forum kreeg ik de volgende tip en dan werkt WinSCP weer.

Bij de verbinding van je NAS op Edit klikken --> Advanced --> SCP/Shell
Zet bij Shell: /bin/sh

Verbinding weer opslaan en je kan weer inloggen.
d:)b

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:02
Ik heb net mijn nieuwe DS415+ binnen en wil nu alle data (5TB) van m'n oude DS411+ overpompen.
Beide hangen aan dezelfde 1Gbps DLINK868L router en volgens DSM zijn ze beide geconnect op 1Gbps.

Echter als ik de files dmv scp kopieer (aangelogd op DS415+ via ssh) dan komt ie niet verder dan 12.9MB/s. Ook kopieren via Filestation (remote mount) haalt ook maar 11-12MB/s.

Kopieer ik files vanaf mijn laptop van de share op DS411+ naar share op DS415+ dan gaat het met 40-45MB/s.

Zie ik iets over het hoofd? Ik zou toch gewoon (in de buurt van) 1Gbps moeten halen als ik direct vanaf de ene naar de andere nas kopieer ? Nu is het via laptop kopieren zelfs nog sneller.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

SCP is vaker niet zo snel. Waarom gebruik je geen rsync ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• sverzijl
quote:
DukeBox schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:38:
SCP is vaker niet zo snel. Waarom gebruik je geen rsync ?
Macht der gewoonte, zal rsync voor de volledigheid ook eens proberen, maar met scp haal ik op bedrijfsnetwerk (waar alleen SSH is toegestaan) ook makkelijk 1Gbps snelheden.

[edit]idem, met rsync ook 10-11MB/s

[edit2] Dan maar een NFS mount gebruiken, nu wel 80-100MB/s

sverzijl wijzigde deze reactie 07-11-2014 16:10 (12%)

• Mylotec
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-05 06:58
Ik heb daarnet DSM 5.1 geïnstalleerd, helaas zit ik nu met een bijzonder irritant probleem ...

Voorheen kon ik perfect mijn server bereiken via www.****.be
Echter nu ik de update geïnstalleerd heb moet ik www.***.be:poort typen om de server te kunnen bereiken. Ik heb buiten de update niets veranderd ....

Ik maak gebruik van Zarafa op mijn server (werkte perfect met DSM5.0), hiervoor heb ik web station moeten inschakelen. Binnen webstation heb ik geen hosts ingesteld.

Als ik web station uitschakel dan kan ik perfect de server bereiken via www.***.be
Doe ik iets verkeerd met de hosts ?
Iemand die mij kan helpen?!

• larsiey
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:42
quote:
Mylotec schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:58:
Ik heb daarnet DSM 5.1 geïnstalleerd, helaas zit ik nu met een bijzonder irritant probleem ...

Voorheen kon ik perfect mijn server bereiken via www.****.be
Echter nu ik de update geïnstalleerd heb moet ik www.***.be:poort typen om de server te kunnen bereiken. Ik heb buiten de update niets veranderd ....

Ik maak gebruik van Zarafa op mijn server (werkte perfect met DSM5.0), hiervoor heb ik web station moeten inschakelen. Binnen webstation heb ik geen hosts ingesteld.

Als ik web station uitschakel dan kan ik perfect de server bereiken via www.***.be
Doe ik iets verkeerd met de hosts ?
Iemand die mij kan helpen?!
En dit heb ik ook.
Heb eerst web station maar weer uitgezet.

• Koepert
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 08:22
Heren, dames, Voor zover deze vraag hier thuis hoort heb ik de volgende:

Voorgeschiedenis (Kan overgeslagen worden)
Ik heb nog geen NAS. Ik wil wel graag een NAS aanschaffen. Zyxel NSA235v2 is een mooi geprijsde NAS, zeker als je bedenkt dat er WD Red 3TB (of 4TB, maar minder waarschijnlijk) x2 in komt. Ik " vrees" echter dat ik daar spijt van ga krijgen ivm de mogelijkheden en voornamelijk (community)ondersteuning die Synology heeft (ik lees vaak dat Zyxel daarin vaak traag is/achterloopt). Dus een Synology, 2Bay.

Komt ie:
Wat zijn de bezwaren om (vanwege kosten) te gaan kijken naar een DS211+ tot DS213+ (of andere variant) in plaats van een DS214/215? En welke variant is het meest te adviseren, zelf denk ik sterk aan een +variant.

Wat ga ik er mee doen?
Opslag voor, met name, films/series en muziek (momenteel net geen 2TB extern in gebruik) via netwerk benaderbaar
Streamen naar tv en 2 laptops van bovenstaande
Downloaden van series via Sickbeard (Nu ook in gebruik op 1 vd beide laptops met externe HDD, voor ongeveer 13 series) in medium kwaliteit (ong 700MB variant).
De kwaliteit gaat na aanschaf van syno waarschijnlijk omhoog vanwege toevoegen TV aan streaming middelen, daarmee ook formaat.
Ik maak nu geen gebruik van nieuwsgroepen, maar zie dat wel als optie ivm kwaliteit.
Backup van belangrijkste zaken op Syno naar eerder genoemde 2TB HDD

• Mylotec
quote:
larsiey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:14:
[...]

En dit heb ik ook.
Heb eerst web station maar weer uitgezet.
Zonder web station werkt Zarafa niet dus dat is ook geen optie voor mij.

Nog even terzijde,

Ik maak gebruik van SSL voor mijn website te kunnen bereiken.

Mylotec wijzigde deze reactie 07-11-2014 20:22 (14%)

• CoiLive
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-03 19:17
quote:
Ben ik ook nieuwsgierig naar, wat ik heb precies hetzelfde. Dus ik kijk even mee :)

• Jaerock
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
@Koepert en CoiLive
Ik ben zelf ooit in 2009 begonnen met een xtreamer etrayz NAS, leuk budget ding om het concept te verkennen. Toen eind 2010 na vergelijken synology gekozen boven qnap en voor de ds211 gegaan. Inmiddels staat hier een ds415+ en heb ik bij familie een ds214se staan. Mijn advies, als je het wilt verkennen pik de aankomende DS215j op, die kan je (mits prijs vergelijkbaar met ds213j) als je heavy user wordt voor een goede prijs wel weer kwijt. Een oude 211+ zou ik niet oppikken ivm met de update ondersteuning van synology. Weet je nu al dat je een groot verbruiker bent, ga dan voor actuele +.

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist OpenVPN geconfigureerd op mijn Synology en via de OpenVPN App op IOS het profiel geïmporteerd. Het lukt met de juiste login gegevens om gewoon verbinding te maken maar ik krijg echter niet het public IP adres van het internet waar de NAS aan hangt. In plaats daarvan houd ik gewoon mijn mobiele provider IP.

Wat doe ik verkeerd? Ik wil juist vanaf mijn iPhone kunnen internetten zodat het lijkt alsof ik gewoon thuis ben.
quote:
Mylotec schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:21:
[...]

Zonder web station werkt Zarafa niet dus dat is ook geen optie voor mij.

Nog even terzijde,

Ik maak gebruik van SSL voor mijn website te kunnen bereiken.
Ik heb een map genaamd dsm aangemaakt in de webfolder
In die map staat een index.php die de browser doorstuurt haar https://domein.nl:5001
Ipv domein.nl (wat ik vroeger kon kiezen) kies ik nu domein.nl/dsm
Hoef ik zelf geen https:// en poortnummer in te typen. Niet zoals het was, maar scheelt wel een aantal aanslagen.
Leek mij een mooie oplossing.

Ipv een php script kan je natuurlijk ook een Index.html met metarefresh gebruiken.

job wijzigde deze reactie 07-11-2014 22:14 (14%)

• laserboy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-05 20:42
quote:
Executor16 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:58:Wat doe ik verkeerd? Ik wil juist vanaf mijn iPhone kunnen internetten zodat het lijkt alsof ik gewoon thuis ben.
In openvpn.ovpn moet je het # teken weghalen bij "redirect-gateway" als je wilt dat al je verkeer via jouw VPN connectie gaat.

• Executor16
  • Niet online
quote:
laserboy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:15:
[...]
In openvpn.ovpn moet je het # teken weghalen bij "redirect-gateway" als je wilt dat al je verkeer via jouw VPN connectie gaat.
Kwam ik net achter idd! xD bedankt! Is iets meer pielen dan met de Mac mini als server. Maar daar gebruikte ik geen OpenVPN voor. Gelukkig was ik al een beetje thuis in het editten van al die files. Weer een stapje verder nu :)

Edit: Heeft de optie "Allow clients to access server's LAN" op de NAS nog ergens mee te maken of kan ik dit beter uit laten staan?

Executor16 wijzigde deze reactie 07-11-2014 22:22 (37%)

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik moest het vinkje 'redirect all traffic' aanzetten, misschien helpt dat.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Executor16
  • Niet online
quote:
RobV schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:28:
Ik moest het vinkje 'redirect all traffic' aanzetten, misschien helpt dat.
Dat had ik met mijn Mac mini wel (via L2TP en dan in IOS zelf) maar met OpenVPN heb je die optie niet.

• Koepert
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 08:22
quote:
Jaerock schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:26:
@Koepert en CoiLive
Ik ben zelf ooit in 2009 begonnen met een xtreamer etrayz NAS, leuk budget ding om het concept te verkennen. Toen eind 2010 na vergelijken synology gekozen boven qnap en voor de ds211 gegaan. Inmiddels staat hier een ds415+ en heb ik bij familie een ds214se staan. Mijn advies, als je het wilt verkennen pik de aankomende DS215j op, die kan je (mits prijs vergelijkbaar met ds213j) als je heavy user wordt voor een goede prijs wel weer kwijt. Een oude 211+ zou ik niet oppikken ivm met de update ondersteuning van synology. Weet je nu al dat je een groot verbruiker bent, ga dan voor actuele +.
Thnx voor het advies. Momenteel heeft een 213J natuurlijk een mooi prijs (165E meen ik), maar dat is dus af te raden ivm " meerjarenplan" voor zo'n synology. Helder. Ik ga een + en een j tegen elkaar afzetten en kijken of dat prijsverschil het me NU waard is.

• Executor16
  • Niet online
Heb nu Cloud Station ingesteld maar mijn vraag is hoe ik de boel op de NAS nu kan encrypten? Als je schijf wordt gejat kan die compleet worden uitgelezen volgens mij.

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:00

rally

Irini Ria Raphaëlla

Encryptie moet je instellen voordat je de share maakt. Volgens mij kun je die Cloudstation share niet encrypten.
Teminste... Ik heb het niet kunnen vinden.

Bovendien, als je PC gejat word hebben zo ook de beschikking over un-encrypted bestanden.

http://irini.wachtel.nl

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan iemand me een stukje op weg helpen met een goede backup oplossing voor de Synology.

Glacier backup bevalt me totaal niet. Telkens vallen de backuptaken weg, en je kunt niet meer aanhaken bij een oude backupsessie zonder ergens de codes op te schrijven enzo. Mij te omslachtig.

• Executor16
  • Niet online
quote:
rally schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:47:
Encryptie moet je instellen voordat je de share maakt. Volgens mij kun je die Cloudstation share niet encrypten.
Teminste... Ik heb het niet kunnen vinden.

Bovendien, als je PC gejat word hebben zo ook de beschikking over un-encrypted bestanden.
Op al mijn Mac's staat Filevault 2 aan, dus als die worden gejat hebben ze echt geen beschikking over de un-encrypted bestanden. Het enige kwetsbare is dus gewoon nog steeds de NAS. Als ik de CloudStation folder niet eens kan encrypten gaat het ding misschien wel retour. Dan kan ik het nog beter zelf encrypten en in de cloud zetten. Ik dacht juist dat het veilig was alles in eigen hand te hebben, maar als dat niet eens kan met CloudStation heeft het inderdaad ook geen nut mijn pc's te beveiligen.

• P_B_A
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-02-2015
Ik heb sinds de update naar 5.1 het probleem dat ik steeds bij het benaderen van mijn nas via internet aan het normale adres het port-nummer moet toevoegen (5000 of 5001).

Is er een bepaalde instelling die ik over het hoofd zie die ik moet aanpassen? Voor de update had ik hier nooit een probleem mee.

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
quote:
Executor16 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:07:
[...]

Op al mijn Mac's staat Filevault 2 aan, dus als die worden gejat hebben ze echt geen beschikking over de un-encrypted bestanden. Het enige kwetsbare is dus gewoon nog steeds de NAS. Als ik de CloudStation folder niet eens kan encrypten gaat het ding misschien wel retour. Dan kan ik het nog beter zelf encrypten en in de cloud zetten. Ik dacht juist dat het veilig was alles in eigen hand te hebben, maar als dat niet eens kan met CloudStation heeft het inderdaad ook geen nut mijn pc's te beveiligen.
Volgens mij kun je dit gewoon instellen als je de share aanmaakt. Misschien even de handleiding lezen?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• nivong
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 11:02
Iemand enig idee hoe Service-interface binding werkt? (https://www.synology.com/nl-nl/dsm/5.1beta/security)
Gedaan zoals omschreven in de changelog:
Service by Interface
You can set the network interface that each service will use in Control Panel > Info Center > Service
Echter als ik hier onder LAN 1 iets aan zet of uitzet, veranderd dit ook onder LAN 2....
iemand die dit wel werkend heeft?

• Mylotec
quote:
job schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:00:
[...]

Ik heb een map genaamd dsm aangemaakt in de webfolder
In die map staat een index.php die de browser doorstuurt haar https://domein.nl:5001
Ipv domein.nl (wat ik vroeger kon kiezen) kies ik nu domein.nl/dsm
Hoef ik zelf geen https:// en poortnummer in te typen. Niet zoals het was, maar scheelt wel een aantal aanslagen.
Leek mij een mooie oplossing.

Ipv een php script kan je natuurlijk ook een Index.html met metarefresh gebruiken.
Ik moest ook geen https:// of poortnummer invoeren voor ik de update gedaan had.
Als ik naar www.***.be surfte kwam ik automatisch op https:// van de server uit.
Vind dit echt wel balen! Niemand die hier een oplossing voor heeft ?

Volgens mij hebben de mensen van Synology toch een foutje gemaakt ...
Als ik een index.html plaats in de basismap van webstation "web" komt deze hier mooi op uit.
Ik zou een index.html willen plaatsen met een redirect terug naar de website met het poortnummer, kan iemand mij hierbij helpen? Heeft dit beveiligingsrisico's als ik dit doe of veranderd er verder niks ?

Mylotec wijzigde deze reactie 08-11-2014 18:24 (19%)

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:59:
Kan iemand me een stukje op weg helpen met een goede backup oplossing voor de Synology.

Glacier backup bevalt me totaal niet. Telkens vallen de backuptaken weg, en je kunt niet meer aanhaken bij een oude backupsessie zonder ergens de codes op te schrijven enzo. Mij te omslachtig.
Ik heb heel goede ervaringen met HiDrive van Strato. Vrij voordelig, vlot en makkelijk in te stellen.
Gebruik het inmiddels op 4 locaties naar volle tevredenheid.

• sverzijl
quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:59:

Gebruik al een jaar of 3-4 naar tevredenheid Crashplan. $4-6$/maand (afhankelijk van de looptijd) voor ongelimiteerde opslag (tot een paar TB geen probleem).
Er is een SPK voor beschikbaar op http://packages.pcloadletter.co.uk en je kunt het een maand gratis uitproberen.
Backup/restore/scheduling is te bedienen via een Windows/Linux client.

sverzijl wijzigde deze reactie 08-11-2014 18:12 (3%)

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:40
quote:
Mylotec schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:51:
[...]

Ik moest ook geen https:// of poortnummer invoeren voor ik de update gedaan had.
Als ik naar www.***.be surfte kwam ik automatisch op https:// van de server uit.
Vind dit echt wel balen! Niemand die hier een oplossing voor heeft ?

Volgens mij hebben de mensen van Synology toch een foutje gemaakt ...
Als ik een index.html plaats in de basismap van webstation "web" komt deze hier mooi op uit.
Ik zou een index.html willen plaatsen met een redirect terug naar de website met het poortnummer, kan iemand mij hierbij helpen? Heeft dit beveiligingsrisico's als ik dit doe of veranderd er verder niks ?
Vanwege veiligheid zullen ze het uitgezet hebben. Waarom maak je niet een bookmark met de juiste poort? Een automatische redirect van poort 80 http naar 5000/5001 is zoiets als een rode loper naar je voordeur leggen.

Als synology het eruit gehaald heeft zal dat op basis van gegronde redenen zijn gezien de bulk aan security fixes en security focus in 5.1.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• Jorgen
Ik heb net deze UPS: pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN gekocht. Het is me niet helemaal duidelijk hoe het nu moet met de ethernet-kabels en de rj45-usb-kabel.

Als ik het goed begrijp is die rj45-usb-kabel alleen nodig wanneer ik de software wil installeren. Toch herkent mijn DS413 niet dat-ie aan een UPS hangt. Moet ik hem dus met die kabel aan de Syno verbinden?

Er zitten onder de aansluiting van die rj45-usb-kabel nog 2 ethernetaansluitingen. Ik begrijp dat de ene voor een muurcontact is en de andere naar het modem kan lopen. Mijn UPS staat echter naast de Syno in het televisiemeubel. Ik neem aan dat ik het ook als volgt kan aansluiten:

ISRA-punt > telfort-modem > 15 meter kabel naar tv-kast > UPS > switch > overige apparaten. Werkt dat ook? In dat geval ben ik toch hooguit mijn telfort-modem kwijt bij een overbelasting?

Op die manier heb ik toch mijn DS413 ook beschermt tegen pieken die over de ethernetkabel zouden lopen?

Jorgen wijzigde deze reactie 08-11-2014 22:51 (5%)

• Allard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:55
Die RJ45-usb kabel moet je (permanent) op de NAS aansluiten. Via die kabel krijgt de Synology de status van de UPS door, zoals de status van de accu, maar ook wanneer de stroom onderbroken is.
Getest heb ik het niet maar ik zie geen reden waarom je het netwerk niet zo zou kunnen aansluiten als je suggereerd.

I think all righthtinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

quote:
Mylotec schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:51:
Je kan natuurlijk ook de index.html in de web folder plaatsen inderdaad, dat is ook een idee. Zoals wopper zegt zal de veiligheid een reden kunnen zijn waarom het nu anders werkt.
Die redirect kan je zoals ik al zei maken met een metarefresh.
quote:
Jorgen schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:47:
Als ik het goed begrijp is die rj45-usb-kabel alleen nodig wanneer ik de software wil installeren. Toch herkent mijn DS413 niet dat-ie aan een UPS hangt. Moet ik hem dus met die kabel aan de Syno verbinden?
Die usbkabel gebruikt de ups om je synology uit te schakelen kort voordat de accu leeg is.En ja alleen met die kabel herkent je synology de ups.

En ja.. die andere twee poorten zijn om je netwerk te beschermen. Dus een inkomende is vanuit het modem, de uitgaande naar je switch.

Maar waarom probeer je gewoon niet uit wat je bedacht had :)
het gaat echt niet zomaar stuk.

job wijzigde deze reactie 08-11-2014 23:42 (43%)

• Jorgen
quote:
Allard schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:57:
Die RJ45-usb kabel moet je (permanent) op de NAS aansluiten. Via die kabel krijgt de Synology de status van de UPS door, zoals de status van de accu, maar ook wanneer de stroom onderbroken is.
Getest heb ik het niet maar ik zie geen reden waarom je het netwerk niet zo zou kunnen aansluiten als je suggereerd.
Bedankt! Hij wordt meteen herkend. :)

Ik lees in de DSM help dat de Syno standaard in safemode gaat, zodra de UPS-batterij een laag niveau heeft. Eerst dacht ik er zelf aan om 5 minuten te kiezen, maar in principe mag hij van mij ook aan blijven totdat de APC UPS een signaal afgeeft. Wat me alleen niet duidelijk is, is wanneer de DS413 dan ook echt uit gaat. Safemode is zoals ik het begrijp niet hetzelfde als uit gaan.
quote:
job schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 23:18:
[...]
Je kan natuurlijk ook de index.html in de web folder plaatsen inderdaad, dat is ook een idee. Zoals wopper zegt zal de veiligheid een reden kunnen zijn.
Die redirect kan je zoals ik al zei maken met een metarefresh.

[...]

Die usbkabel gebruikt de ups om je synology uit te schakelen kort voordat de accu leeg is.En ja alleen met die kabel herkent je synology de ups.

En ja.. die andere twee poorten zijn om je netwerk te beschermen. Dus een inkomende is vanuit het modem, de uitgaande naar je switch.

Maar waarom probeer je gewoon niet uit wat je bedacht had :)
het gaat echt niet zomaar stuk.
Ik heb geen extra (korte) netwerkkabels meer over. (Behalve dat aparte telefoon(?)kabeltje wat APC nog meelevert.) Verder ben ik gewoon extreem voorzichtig met dit soort dingen. Ik zal een kabeltje van een halve meter of korter halen en hem dan zo aansluiten.

Jorgen wijzigde deze reactie 08-11-2014 23:28 (36%)

• Jeronimo78
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2018
Alternatief voor het "poort probleem" ( :5000 achter je domein) is wellicht reverse proxy

dan kun je bijv;
webman.nasnaam.synology.me (waarbij webman dus naar je :5000 verwijst, en nasnaam.synology.me je url is)

Uitleg is hier te vinden;
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=145&t=50263

Canon EOS 40D + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• sh623661
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:00
Ik heb vandaag mijn mail werkend gekregen op mijn DS214+. Hiervoor gebruik ik de gratis DDNS van Synology. deze heet bijvoorbeeld janjanssen.synology.me
Mijn mailadres is dus jan@janjanssen.synology.me
Dit vind ik geen ideaal mailadres. Kan ik dit aanpassen in bijvoorbeeld: jan@janssen
Ik zit de hele avond te googelen en sites van Synology af te struinen maar vind het antwoord niet.

• CallmeGod
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Na de update naar DSM 5.1 volgende probleem

Voorheen kreeg mijn windows 8.1 systeem niet altijd de NAS te zien in mijn netwerk deze dus handmatig toegevoegd zonder problemen ( netwerk verbinding maken en daarbij de server adres ingevuld +de share).

Voorheen //Nasmartijn\sharenaam

Nu kan ik hetzelfde doen en krijg ik een popup voor inloggen.
alleen kan deze daarna geen verbinding maken.

Als ik //IP Nas/sharenaam doe dan weer wel.

Iemand een idee?? waarom mijn netwerknaam niet wordt herkend door windows 8.1 ??

Update: probleem opgelost mijn statische ip verwijderd en een andere IP adres gebruikt in mijn range
nu blijkt hij me nameshare weer te herkennen , Zeer vaaag....

CallmeGod wijzigde deze reactie 09-11-2014 04:29 (26%)

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:09
quote:
sh623661 schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:08:
Ik heb vandaag mijn mail werkend gekregen op mijn DS214+. Hiervoor gebruik ik de gratis DDNS van Synology. deze heet bijvoorbeeld janjanssen.synology.me
Mijn mailadres is dus jan@janjanssen.synology.me
Dit vind ik geen ideaal mailadres. Kan ik dit aanpassen in bijvoorbeeld: jan@janssen
Ik zit de hele avond te googelen en sites van Synology af te struinen maar vind het antwoord niet.
tuurlijk kan dat, alles kan.

Je moet domain janssen.nl registren, de mx records naar jouw internet adres laten verwijzen.
Poort 25 open zetten (bij ziggo gaat dat iig niet werken)
Dan komt het al binnen.

Als je poort 25 niet naar binnen toe kunt open zetten, dan heb je een uitdaging. Maar omdat je zegt dat het nu ook werkt (neem aan dat je het ook vanaf een externe locatie getest hebt?!), is de verwachting dat poort 25 gewoon open staat.

• sh623661
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:00
quote:
Sa1 schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:10:
[...]
tuurlijk kan dat, alles kan.

Je moet domain janssen.nl registren, de mx records naar jouw internet adres laten verwijzen.
Poort 25 open zetten (bij ziggo gaat dat iig niet werken)
Dan komt het al binnen.

Als je poort 25 niet naar binnen toe kunt open zetten, dan heb je een uitdaging. Maar omdat je zegt dat het nu ook werkt (neem aan dat je het ook vanaf een externe locatie getest hebt?!), is de verwachting dat poort 25 gewoon open staat.
Ik heb poort 25 open staan en heb een Ziggo-account en het komt gewoon binnen vanaf een externe locatie.(Als ik naar een mailadres stuur van bijvoorbeeld telfort komt hij wel binnen maar naar mijn werk komt hij (nog) niet binnen)
Ik zou natuurlijk een domein kunnen registreren maar in principe heb ik al een (gratis)domein bij Synology. Ik bedoelde eigenlijk of het niet mogelijk is om zelf een mailadres te maken(bedenken) zonder te registreren en deze binnen te laten komen bij het adres van synology.me?

sh623661 wijzigde deze reactie 09-11-2014 11:42 (6%)
Reden: aanvullen

quote:
sh623661 schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:22:
Ik bedoelde eigenlijk of het niet mogelijk is om zelf een mailadres te maken(bedenken) zonder te registreren en deze binnen te laten komen bij het adres van synology.me?
Alles voor de @ kan je zelf bedenken. Een domeinnaam echter moet geregistreerd worden (gelukkig wel).

edit: je kan ook gebruik maken van een mailforwarder (die zijn er ook gratis), maar dan zit je uiteraard weer vast aan de domeinnamen die zij je aanbieden. Punt blijft dat er ergens een domein geregistreerd kan worden.

edit2: er zijn ook tld's die gratis zijn zoals .cf .ga .tk etc... de vraag is waarom zou je zo'n adres willen?
Een .nl domein kost je maar 10 euro per jaar.

job wijzigde deze reactie 09-11-2014 12:00 (33%)

• Chaoss
  • Laatst online: 01:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn DS214Play is een beetje stuk sinds de update naar 5.1

-elke keer als ik inlog via de webinterface duurt het inloggen zo'n 5 minuten, dan krijg ik elke keer de vraag wat ik met updates wil doen. Vervolgens kan ik binnen DSM bijna alles. Maar hij blijft aangeven dat ik packages moet updaten, maar dat wil niet. Notificaties die ik verwijder staan ook elke keer terug.

Iemand enig idee wat ik hier mee kan?

edit: het lijkt ook of de synology helemaal geen verbinding naar buiten heeft, de logs blijven aangeven dat er geen notificatie mail verstuurd kan wordne. Controle van systeem update werkt niet. In de package center heb ik helemaal geen update mogelijkheden.

Chaoss wijzigde deze reactie 09-11-2014 12:33 (23%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:53
@chaoss:

Ik zou maar eens kijken of het IP-nummer nog klopt.

• 4POX
  • Laatst online: 24-05 11:43

4POX

Everybody is wired

Lekker. Synology negeert mijn vraag.

De DS214play en DS415play hebben helemaal geen 1 GB geheugen. Maar 700 MB. Er is 300 MB reserved. Ik merk dat in de performance. Een ARM met 512 MB is vaak responsiver.

Ik gebruik die video encoder functie niet. Ik wil graag de volledige 1 GB. Daarom heb ik dat ding gekocht.

AKA Rinkel weblog

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

quote:
TonVH schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:35:
@chaoss:

Ik zou maar eens kijken of het IP-nummer nog klopt.
Staat nog hetzelfde ik benader hem ook via ipadres:5000

Overigens lijkt het of ik nergens binnen DSM instellingen kan opslaan, redelijk fucked up allemaal.

Een reinstall (met behoud van data) zou mijn oplossing zijn.
Maar ik ben iemand die niet al te veel packages draait.

Als je dan voor de reinstall een backup maakt van je configuratie valt het configureren na de installatie wel mee.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nouhja wacht nog even of er nog een fix vanuit Synology komt, er zijn iig meer mensen met hetzelfde probleem:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=106&t=92524
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=250&t=92551

Staat je dns nog wel netjes ingevuld?

Probeer anders eens met dns 8.8.8.8 en 4.4.4.4.

Donate ETH

• Executor16
  • Niet online
quote:
RobV schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:00:
[...]

Volgens mij kun je dit gewoon instellen als je de share aanmaakt. Misschien even de handleiding lezen?
Volgens de Synology Cloud Services product page moet je encryption aan kunnen zetten op Cloud Station / Shared folders sinds de nieuwe release van DSM 5.1 een paar dagen terug. Echter zijn er nergens handleidingen voor en kan ik het ook zelf nergens vinden tijden het configureren van Cloud Station.
quote:
Encryption

People used to think twice before storing confidential data in the cloud, private or public. Fortunately, folders synced by Cloud Station can be encrypted on DSM - no one will be able to access its content without your private key.
Meer kan ik er niet over vinden hoor. Het idee van "Houd Cloud Sync in eigen handen" is natuurlijk onzin als je data onversleuteld voor het oprapen ligt op een hard disk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

quote:
kraades schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:32:
Staat je dns nog wel netjes ingevuld?

Probeer anders eens met dns 8.8.8.8 en 4.4.4.4.
Wel de oplossing zat in die hoek, heb hem op DHCP gezet toen deed hij het, terug gezet op handmatig IP, met een andere DSN server. Toen werkt hij prima.

quote:
Executor16 schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:38:
Volgens de Synology Cloud Services product page moet je encryption aan kunnen zetten op Cloud Station / Shared folders sinds de nieuwe release van DSM 5.1 een paar dagen terug. Echter zijn er nergens handleidingen voor en kan ik het ook zelf nergens vinden tijden het configureren van Cloud Station.
Kijk eens bij de synchronisatieregels in de client.
Lijkt er op dat je zelf kan aangeven wat er gesynchroniseerd wordt (als je er een . voor zet en de optie activeert). Ben benieuwd of dat een beetje handig werkt.
quote:
Executor16 schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:38:
Meer kan ik er niet over vinden hoor. Het idee van "Houd Cloud Sync in eigen handen" is natuurlijk onzin als je data onversleuteld voor het oprapen ligt op een hard disk.
Klopt.. zo'n diskstation is eenvoudig mee te nemen bij inbraak. Net als een laptop, dus dan moet je daar ook encryptie toepassen. En ook op je desktop computer uiteraard.
quote:
Chaoss schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:59:
Wel de oplossing zat in die hoek, heb hem op DHCP gezet toen deed hij het, terug gezet op handmatig IP, met een andere DSN server. Toen werkt hij prima.
Gek dat zoiets zulke rare problemen geeft 8)7

job wijzigde deze reactie 09-11-2014 21:30 (48%)
Reden: nieuwe bril nodig.

• MAher
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-05 21:21

MAher

.. far and free ...

quote:
MAher schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:12:
Iemand die weet waarom Photostation mij de cover photo niet laat toewijzen. Ik krijg altijd "an unknown error occured".
Heb ownership voor alle dirs en files naar de user in group "users" gezet die ik gebruik voor photostation met chown user:users /photo. Dit maakt echter niet uit, ik blijf de error krijgen.
Inmiddels zit ik op DSM 5.1 en laatse versie van Photostation en nu ben ik een heel aantal covers die hij op de een of andere manier wel toewees kwijt. Terugzetten lukt niet, krijg nog steeds dezelfde error. Inmiddels iemand die hier het antwoord op weet?

Dit staat er als ik in de dir kijk met putty, user is de user die ik admin rechten gegeven heb en ook de user van de photostation.
code:
1
-rw-r--r--    1 user   users      filename

System | Suomalaiset Lehmät.

• Executor16
  • Niet online
quote:
job schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:28:
[...]

Kijk eens bij de synchronisatieregels in de client.
Lijkt er op dat je zelf kan aangeven wat er gesynchroniseerd wordt (als je er een . voor zet en de optie activeert). Ben benieuwd of dat een beetje handig werkt.

[...]

Klopt.. zo'n diskstation is eenvoudig mee te nemen bij inbraak. Net als een laptop, dus dan moet je daar ook encryptie toepassen. En ook op je desktop computer uiteraard.
Die optie in de client om folders te syncen met prefix "." heeft niks met encryption te maken zo te zien (ik denk alleen met invisible files). Naar mijn idee zou er een optie op de NAS zelf moeten zitten in Cloud Station zelf. De client kan alleen de map CloudStation zien, andere mappen of shares zijn er niet.

Mijn Mac's draaien allemaal op Filevault 2, dus encrypted. Het enige wat nu nog open en bloot staat is dus de Synology. Als ik dit niet kan encrypten & syncen, ga ik hem retourneren, want dat was voor mij het hele idee van een NAS. Volgens Synology moet het nu dus kunnen sinds de nieuwe DSM 5.1 maar heb tot op heden nog nergens een tutorial of optie gevonden om dit aan te zetten... :/
quote:
Executor16 schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:26:
[...]

Die optie in de client om folders te syncen met prefix "." heeft niks met encryption te maken zo te zien (ik denk alleen met invisible files).
ooh verrek. |:(
Ik las het helemaal verkeerd. meende dat daar encryptie stond. Excuses.

edit: heb even voor je lopen klooien op mijn diskstation.
1. maak in dsm een nieuwe share aan, en schakel daarop de encryptie in
2. geef dezelfde user die je voor cloud station hebt lees/schrijfrechten
3. ga in dsm naar: cloud station > sharing en vink daar de encrypted map aan.
Je krijgt dan een onduidelijk omschreven melding over encrypte die ik niet helemaal begrijp. Ik denk dat ze bedoelen dat je na koppeling de share niet moet encrypten. Als dat vooraf gebeurt neem ik aan dat het prima is??
4. in de cloud station client koppel je de encrypted share in windows/mac aan de encrypted share van je syno

job wijzigde deze reactie 09-11-2014 23:41 (47%)

• Executor16
  • Niet online
quote:
job schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:29:
[...]
ooh verrek. |:(
Ik las het helemaal verkeerd. meende dat daar encryptie stond. Excuses.

edit: heb even voor je lopen klooien op mijn diskstation.
1. maak in dsm een nieuwe share aan, en schakel daarop de encryptie in
2. geef dezelfde user die je voor cloud station hebt lees/schrijfrechten
3. ga in dsm naar: cloud station > sharing en vink daar de encrypted map aan.
Je krijgt dan een onduidelijk omschreven melding over encrypte die ik niet helemaal begrijp. Ik denk dat ze bedoelen dat je na koppeling de share niet moet encrypten. Als dat vooraf gebeurt neem ik aan dat het prima is??
4. in de cloud station client koppel je de encrypted share in windows aan de encrypted share van je syno
Held _/-\o_

Helaas niet mogelijk om subdirectories te kiezen zie ik. Je krijgt namelijk alleen maar de gekozen Shared (Encrypted) Folders te zien in de client. Maar goed, dan maar alles veilig in 1 directory :>
Ik zou alleen niet weten hoe je nou exact test of de share encrypted is, dus dat laat ik nu aan jou over. :)

• Executor16
  • Niet online
quote:
job schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:41:
Ik zou alleen niet weten hoe je nou exact test of de share encrypted is, dus dat laat ik nu aan jou over. :)
De share die ik heb gekozen is zeker encrypted. Kun je zien aan het slotje dat erbij staat onder Shared Folders in het configuratiescherm (kan open en dicht). Heb automount voor de share uitgeschakeld zodat de folder dicht blijft mocht de NAS uit het stopcontact getrokken worden. Het enige nadeel is wel dat je de share zelf moet mounten nadat je de NAS reboot, maar goed dat moet niet zo vaak voor komen natuurlijk :)

• 4POX
  • Laatst online: 24-05 11:43

4POX

Everybody is wired

Kan je ook de home folders encrypten in 5.1 ? In 5.0 heb ik dat nog niet gevonden.

AKA Rinkel weblog

• Executor16
  • Niet online
quote:
4POX schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:05:
Kan je ook de home folders encrypten in 5.1 ? In 5.0 heb ik dat nog niet gevonden.
Zo te zien niet. Er zijn helemaal geen extra opties voor de home folders.

Nog even over Cloud Station. Heel leuk eindelijk goed ingesteld om erachter te komen dat alles via het internet wordt gesynchroniseerd :') Mac + Nas staan naast elkaar en hebben een opeenvolgend IP adres. Wat is dat ook weer bagger zeg.

Dan zou ik een lokaal ip in moeten voeren in plaats van DDNS of QuickConnect. Maar dan heb je het probleem weer dat je van buitenaf altijd eerst via VPN moet connecten of heel raar moet gaan zitten mappen.

Executor16 wijzigde deze reactie 10-11-2014 00:10 (10%)

• sverzijl
quote:
Executor16 schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:09:
[...]

Zo te zien niet. Er zijn helemaal geen extra opties voor de home folders.

Nog even over Cloud Station. Heel leuk eindelijk goed ingesteld om erachter te komen dat alles via het internet wordt gesynchroniseerd :') Mac + Nas staan naast elkaar en hebben een opeenvolgend IP adres. Wat is dat ook weer bagger zeg.

Dan zou ik een lokaal ip in moeten voeren in plaats van DDNS of QuickConnect. Maar dan heb je het probleem weer dat je van buitenaf altijd eerst via VPN moet connecten of heel raar moet gaan zitten mappen.
Dan ondersteunt je router geen NAT loopback. Normaal gesproken zou verkeer wat je naar je eigen internet IP stuurt nooit je eigen netwerk mogen verlaten. Was tot een jaar geleden ook een probleem bij de KPN experiadozen, inmiddels gelukkig niet meer.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01:01
1 van mijn schijven (HD204UI) geeft nu plots een smart error: spin up time is in the past

Zoekfunctie gaf mij dit:
quote:
MikeOO schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:42:
[...]

Ik heb dit sinds een paar maanden ook op 1 schijf (HD204UI). Toevallig net de schijf die ooit door een firmware bug is ontstaan. De SMART status Abnormal gekregen wat is terug te vinden in DSM. SMART Status staat daar op Spin Up Time = In The Past.
Schijf op verschillende manieren getest en kan verder geen fouten vinden.

Ticket aangemaakt bij Synology en moest een Kernel log mailen. Daar was de conclusie dat ik de schijf maar moest vervangen. Uitleg gegeven over het probleem wat ooit is ontstaan door de firmwarebug en DSM maar ja je kan praten als brugman ze blijven zichzelf herhalen.

Het mooie is als je de SMART test start dan veranderd de status direct weer in groen tot je deze weer stopt.
Heb weken elke nacht een uitgebreide test in DSM laten lopen en ook daarmee nooit 1 probleem gevonden.
Ik heb het probleem gekregen na de voorlaatste update. Voor die update was er niets aan de hand. Ik voer de update uit, nas herstart en daar was de melding.

Ik vermoed zelf toch dat er eerder een bugje in DSM zit waardoor hij denkt dat er iets niet goed is.
Ik gebruik deze schijf na de melding al maanden als downloadplek voor SABnzb.
Er wordt dagelijkse een grote hoeveelheid dat op geschreven hierdoor en gaat prima en zonder problemen.

Ik laat het voorlopig zo en mocht hij de geest geven dan is er voor mij niets aan de hand aangezien het alleen om downloads gaat.

Wil je 100% zekerheid dan schijf vervangen. Als je zorgt voor een goede backup op een andere plek dan deze schijf dan is er niet veel aan de hand.
En wat googlen zegt mij dat ik de firmware van de schijf moet updaten.

1. Wie heeft dit probleem al weten te tacklen?
2. Hoe kan ik de firmware updaten zonder sata poort. Kan dit als ik hem aansluit als externe schijf?

• MrMaxedTank
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-05 13:03
Ik ontving vanacht een mailtje van mijn DS413 met de volgende inhoud:
quote:
Dear user,

DSM running on DS413 is out-of-date. Please sign in to DSM on DS413, open Control Panel, and install the latest version of DSM.

Sincerely,
Synology DiskStation
Vreemd genoeg heb ik afgelopen week de 5.1 update geïnstalleerd en krijg ik te zien dat ik up-to-date zou moeten zijn. Ik heb door wat rond te zoeken op internet geen vergelijkbare gevallen gevonden. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn, of dat ik deze mail mogelijk gewoon kan negeren?

Na Synolocker ben ik toch wat huiverig met onduidelijke update situaties, ook al heb ik toen nergens last van gehad.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
MrMaxedTank schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:33:
Ik ontving vanacht een mailtje van mijn DS413 met de volgende inhoud:

[...]

Vreemd genoeg heb ik afgelopen week de 5.1 update geïnstalleerd en krijg ik te zien dat ik up-to-date zou moeten zijn. Ik heb door wat rond te zoeken op internet geen vergelijkbare gevallen gevonden. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn, of dat ik deze mail mogelijk gewoon kan negeren?

Na Synolocker ben ik toch wat huiverig met onduidelijke update situaties, ook al heb ik toen nergens last van gehad.
Hier hetzelfde!

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• MikeOO
quote:
Freakster86 schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:02:
1 van mijn schijven (HD204UI) geeft nu plots een smart error: spin up time is in the past

Zoekfunctie gaf mij dit:

[...]

En wat googlen zegt mij dat ik de firmware van de schijf moet updaten.

1. Wie heeft dit probleem al weten te tacklen?
2. Hoe kan ik de firmware updaten zonder sata poort. Kan dit als ik hem aansluit als externe schijf?
Ik heb dit nooit kunnen oplossen. Zover ik nog weet komt die error door een Synology Update. Er was een aantal jaar geleden een firmwareupdate voor die harddisk. Zolang je die eerst had uitgevoerd voordat je de betreffende Synology update had geïnstalleerd is er niets aan de hand. Als je nadat de melding is verschenen de firmware gaat bijwerken dan blijft deze melding in S.M.A.R.T status staan en kom je er niet meer vanaf. Synology bleef die problemen onderkennen en het was volgens de helpdesk toch echt een probleem met de disk zelf ondanks dat ik dus 2 van deze type erin had zitten en beide werkte probleemloos tot aan de Synology update. Toevallig had ik de andere disk al wel bijgewerkt met de firmware voor deze in de NAS ging en geen melding in S.M.A.R.T .

Je hebt een SATA poort nodig op de harddisk. Een externe harddisk case zal mogelijk werken. Als je eigen pc geen SATA porten heeft dan even iemand vinden die dit wel heeft. Het is met een paar minuten gebeurt. Zorg er wel voor dat je alles in de PC qua disken los haalt zodat alleen deze disk verbonden is.

Maakt ook een backup van dingen die je echt niet kwijt wilt. Het kan altijd fout gaan.

Maar best of al. De melding heb ik al 1,5 jaar en disk draait nog steeds 24/7 in de NAS zonder problemen.
Het is dus echt een een Synology bug die denkt dat de disk door de betreffende fout slecht is.

Uiteraard is elke situatie weer anders maar op zich geen probleem verder.

MikeOO wijzigde deze reactie 10-11-2014 09:05 (11%)

• Binnetie
  • Laatst online: 21-05 15:21
Zondag heb ik een package bijgewerkt op mijn DS214 met DSM5.0, het betreft Download Station beta.
Vreemd is nu dat ik de nas niet meer kan benaderen (zowel intern als extern op mijn netwerk). De pagina blijft blank. Als ik de nas een herstart geef kan ik er weer even op.
Heb nog niet getest of de schijven op mijn laptop die gemount zijn naar de nas benaderbaar zijn (met andere woorden dat het alleen een issue betreft met de interface van de DS214).

Iemand hetzelfde probleem?
Edit:
Ik lees ineens hier de reden: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=92574 maar dit gaat om mensen die op DSM5.1 zitten, ik heb nog gewoon 5.0 met 1 package die naar beta is geupdate.

Edit 2:
http://forum.synology.com...p?f=232&t=91879&start=150 dit is een topic met exact hetzelfde. Vreemde is dat mijn DS211 er geen last van heeft.
Wordt weer even goed knooien.

Binnetie wijzigde deze reactie 10-11-2014 09:41 (29%)

• Mylotec
Voila bij deze downgrade gedaan naar dsm 5.0.
Ik wacht nog even om terug naar 5.1 te gaan.
Zolang Zarafa niet werkt upgrade ik niet.

Mocht er nog iemand Zarafa gebruiken en deze wil de Out-of-Office functie gebruiken,
http://forum.synology.com...php?t=90023&f=192#p348604

Mylotec wijzigde deze reactie 10-11-2014 15:49 (36%)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

quote:
job schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:28:

Gek dat zoiets zulke rare problemen geeft 8)7
Ja blijkbaar werkt er hoeveel niet als de NAS geen verbinding naar buiten heeft.

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:50

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
Chaoss schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:21:
[...]

Ja blijkbaar werkt er hoeveel niet als de NAS geen verbinding naar buiten heeft.
:?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• CiPHER
  • Laatst online: 28-04-2017
Jullie mogen verder posten in het kersverse deel 2: [Synology] Vraag en antwoord

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

Pagina: 1 ... 102 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>[/html]

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True