Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CiPHER
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-04-2017
Mede-auteur:
  • Brickman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:24

Brickman

Nieuws en discussiePackagesVraag en antwoord

[Synology] Vraag en antwoord

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • .. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • .. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • .. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Dit stuk moet nog geschreven worden. Heb je zelf ideeën over wat hier moet komen? Contacteer dan één van de topicauteurs.

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

• McVirusS
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-07 11:10

McVirusS

Freelance Frontend Developer

quote:
mvds schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:13:
Denk je dat een single core 1,8Ghz x86 CPU sneller is dan de dual core PPC op 1,067Ghz? Ook met meer meerdere taken naast elkaar en checken/unrarren ed?
Daarom zeg ik "denk ik" ;). Weet het niet zeker. Is ook best lastig om daar goede vergelijking voor te vinden. Als we nou een UNRAR test hadden ;).

Volgens deze review is de DS213+ best een snel ding, maar dan hebben ze het wel voornamelijk over LAN throughput.
http://www.smallnetbuilde...s213-diskstation-reviewed

Misschien dat dit nog nuttig is:

Bron:
http://www.smallnetbuilde...s213-diskstation-reviewed
http://www.smallnetbuilde...s712-diskstation-reviewed

Lijkt erop dat DS712+ vrijwel op alle fronten sneller is dus ;).

kayenta - (freelance) interactive media development
technische realisatie: online campagnes / games / websites for premium brands
JavaScript | SASS | CSS3 | jQuery | GruntJS | RequireJS | PHP | HTML5

• SmartDoDo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

Schijf 2 in mijn DS213 heeft zo goed als het loodje gelegd. Daarom heb ik een nieuwe schijf gekocht en vanavond in m'n DS213 gezet in de verwachting dat ik eenvoudig een herstelfunctie zou doorlopen. Helaas bleek dat niet het geval. Als het goed is zou de optie "systeempartitie repareren" of iets dergelijks beschikbaar moeten zijn in het menu opslagbeheer. Deze is echter nergens te bekennen. Bij opslagbeheer is daarentegen de nieuwe schijf 2 wel gewoon zichtbaar. Ik loop nu dus vast omdat er 2 schijven in zitten en er kennelijk maar 1 zichtbaar is waardoor het volume niet kan worden hersteld. Van een zoektocht op de site van Synology wordt ik ook niet wijzer dus ik hoop dat iemand hier iets weet?

edit:
Hoewel dit dus nergens staat vermeld in handleidingen en how-to's en ik ook niet op andere fora heb kunnen vinden, is het kennelijk nodig om te herstarten (met de goede en een nieuwe schijf in het apparaat) voordat het volume kan worden hersteld. Inmiddels staat het ding dus te herstellen.

SmartDoDo wijzigde deze reactie 28-02-2013 23:05 (14%)

• nielsgaastra
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik heb een Synology DS110j welke ik via wifi benader vanaf mijn MacBook Pro.
Dit gaat echter erg traag.

Situatie:
Router: Netgear WNDR3700
NAS: Synology DS110j, verbonden via CAT5E met de router
Macbook Pro (OS X 10.8.2): verbonden via wifi

Test via wifi:

Test via wifi (5 GHz):

Test via 1 Gb LAN:

Ik ben enigszins een leek op dit gebied, ik vind het al heel wat dat ik het allemaal werkend heb gekregen :P
Is er een manier om de snelheid via wifi te verbeteren? De MacBook Pro bedraad aansluiten is helaas geen optie...

• Bounkass
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10-03-2013
Ik krijg het niet voor elkaar om buiten WiFi mijn NAS te bekijken...

Ik heb alles gedaan, EZ-Internet ingesteld via router, via poort 80, 100% goede router gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, bij poort forwarding WebDAV zowel HTTP als HTTPS open gezet en DDNS instellen overgeslagen.

En ter bevestiging:

Verder heb ik bij Configuratiescherm -> WebDAV zowel HTTP als HTTPS ingeschakeld.

Nou geef ik al me gegevens in op DS File op mijn Android:

<IP>/192.168.1.146
admin (NAS gebruikersnaam)
<wachtwoord> (NAS wachtwoord)

Dan krijg ik zowel bij HTTP als HTTPS het volgende te zien:

Login
Account or Password is invalid.
Please try again.

Mijn gegevens zijn 100% goed, Dus nu snap ik er geen reet meer van...

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-07 23:21
Hoe snel hoort een datatransfer te zijn? Ik heb een Synology DS112j en download in dit geval een map van de NAS naar mijn bureaublad via Windows verkenner.
Ik vind dit echter tergend lang duren, of komt dat omdat het allemaal losse bestanden zijn?

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:28
tig kleine bestanden is sowieso langzamer dan een groot bestand, maar 1.15 mB/s is wel heel langzaam

heb hier even getest:

kleine bestanden (+/- 1 a 2 mb per foto)

een groot bestand:

Kan me voorstellen als de bestanden nog kleiner zijn, dat het nog veel langzamer gaat, maar heb geen dingen op de NAS staan die <1mb zijn

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

(BTW links naar DSM 4.2 voor DS211 hier)

Ik heb in DSM 4.2 via Control Panel, Task Scheduler een regel toegevoegd voor Spotweb.

Was: (handmatig de eerste regel toegevoegd)

DS211> cat crontab
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       0,6,12,18       *       *       *       root    cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php > /tmp/retrieve.log
43      11      *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
0       1       *       *       0,1,2,3,4,5,6   root    /tmp/synoschedtask --run id=1
0       3       *       *       0       root    /tmp/synoschedtask --run id=2
DS211>

Is nu geworden:

DS211> cat /etc/crontab
#minute hour    mday    month   wday    who     command
43      11      *       *       1,4     root    /usr/syno/bin/synopkg chkupgradepkg
0       1       *       *       0,1,2,3,4,5,6   root    /tmp/synoschedtask --run id=1
0       3       *       *       0       root    /tmp/synoschedtask --run id=2
0       0       *       *       *       root    /tmp/synoschedtask --run id=3
DS211>

De laatste regel zou het dus moeten zijn.
Bij "hour" verwacht ik echter nu iets van 0,6,12,18 terwijl ik alleen een 0 zie... :?

kraades wijzigde deze reactie 04-03-2013 19:31 (5%)

Donate ETH

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-07 11:40

Goner

What can I do you for ?

quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:53:
Upload van pc naar 212j nas: 30MB/sec (241 Mbit/sec).
Liep toevallig tegen een mini-versie van speedtest.net op : http://www.speedtest.net/mini.php

Op de Syno gezet en heb dit resultaat (100 Mbps LAN) :

weet niet waar jij mee getest heb, maar ben benieuwd of resultaat overeen komt met wat dit tooltje geeft ...

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
mad_dog schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:10:
Ik dacht hier vanmiddag iets te lezen over iemand die zijn NAS en PC had ingesteld op jumbo blocks (MTU 9000), waarna er geen verbinding meer gemaakt kon worden met het apparaat. Deze opmerking lijkt nu verdwenen... Is deze verplaatst? Zoja waarheen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. NAS heeft static IP, wat op de router ook zichtbaar is, maar ik krijg geen connectie meer met de NAS. Ook find.sinology.com resulteert niks. Is er een andere manier 'naar binnen'? Of kan ik mijn configuraties van de NAS resetten (zonder dat de data (1 hdd in shr) verloren gaat?)
Zie google er is een reset procedure welke network settings etc goed zet.

Aangepaste jumbo block settings zijn helemaal niet nodig en geven vaak alleen maar meer problemen dan het voordeel wat het zou op moeten leveren.

Ik heb alles op default staan (zowel op mijn pc's als de nas..) en haal dit soort snelheden :

Workaholic wijzigde deze reactie 07-03-2013 22:37 (20%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Binnetie
  • Laatst online: 18-07 21:34
Na een aantal Synology's geupdate te hebben naar 4.2 was het nu tijd voor mijn DS211... Alles ging goed totdat ik ineens werd afgemeld.

Nu krijg ik telkens onderstaande screenshot te zien:

Als ik er even in zit dan wordt ik weer afgemeld door iets. Iemand enig idee wat het is?
Als ik in wil loggen dan zegt hij ook hele vaak: Het systeem is bijna klaar, meldt u later aan.

Binnetie wijzigde deze reactie 08-03-2013 10:25 (11%)

• Workaholic
  • Niet online
quote:
Workaholic schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:34:
[...]

Zie google er is een reset procedure welke network settings etc goed zet.

Aangepaste jumbo block settings zijn helemaal niet nodig en geven vaak alleen maar meer problemen dan het voordeel wat het zou op moeten leveren.

Ik heb alles op default staan (zowel op mijn pc's als de nas..) en haal dit soort snelheden :

quote:
mad_dog schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:02:
[...]

Dat is vrij rap... Wat voor configuriatie heb je?

Interessant, vanmorgen, na 24 uur uit rust (uit), alles werkt!
Internet op mijn PC. Ik kan mijn NAS benaderen, geweldig.
Ik voer een ping -l 9000 richting mijn NAS uit, en vervolgens werkt niks meer...
Nu dus inderdaad overal de jumbo frames uit zetten... geeft voor mij momenteel alleen maar meer ellende dan dat het oplevert. Iedereen bedankt voor de hulp! Ik zal het moeten doen met 30mb/sec data wegschrijven 8)7
Vrij rap? Ik heb nog nooit zo'n hoge transfer gehaald met het brakke CIFS protocol op 1gbE met dit soort consumentenspul lol.

DS412+ met Windows 7 pc en een pfsense firewall/router.

In iedere geval het bewijs dat jumbo frames nergens voor nodig zijn. Het geeft eerder alleen maar problemen, zeker in een mixed network omgeving (verschillende type apparaten en 10/100 / 1gbE aansluitingen)

Workaholic wijzigde deze reactie 09-03-2013 11:58 (34%)

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

Ik dacht ik verplaats de spotweb update naar een nette scheduled task.
Ik blijf echter steeds "Access denied" krijgen. De taak draait als root. Wat kan er mis zijn?
Als ik retrieve.php vervang door bv. <? phpinfo() ?> dan werkt het wel dus het moet ergens in retrieve.php zitten.
Ook als ik het script draait op de prompt (als root) dan werkt het.

(ok, plek van de scripts is niet echt handig maar dat komt nog wel...)

DS211> cat retrieve.sh
cd /volume1/web/spotweb
/usr/bin/php retrieve.php > retrieve.log
DS211> cat retrieve.log
Access denied
DS211>

kraades wijzigde deze reactie 09-03-2013 16:52 (5%)

Donate ETH

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:27
Sinds de update naar 4.2 werkt mijn Broncontrole niet meer, zowel de weergave op de "desktop" als de package zelf :'(

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Google geeft zogauw geen uitsluitsel

Het is een DS213 trouwens :+

nooberke wijzigde deze reactie 09-03-2013 19:38 (5%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Maar op de 213 toch wel .....
Ik begin te vermoeden dat je soms maar half leest ...

https://qfire.nl

• Binnetie
Zoals ik vorige week liet zien, leek het installeren van DSM4.2 niet goed te gaan. Terwijl bij de andere nassen die ik beheer het wel goed ging.

Nu was ik even bij de server wezen kijken (op andere locatie) en er knipperde van alles (status lampje oranje enzo). Een herstart werkte niet. Ik kan hem niet benaderen, alleen maar pingen. Dus daar moet ik nog even goed voor gaan zitten.
Op IE10 maar ook op Chrome 25 krijg ik de volgende melding:

In IE9 krijg je nog de optie:
Continue to this website (not recommended).
En de laatste versies van de browsers is deze optie blijkbaar niet meer beschikbaar...

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Ik heb nog een andere Synology en daar kan ik wel verbinding maken op IE10. :?
(daar heb ik dus wel de optie Continue to this website (not recommended))

Donate ETH

• DonDJ.
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2016
Al bijna 9 maanden draait mijn DS212+ ongestoord tot vanmorgen. Dagelijks doe ik een geplande SMART check van mijn beide schijven (draai RAID1 SHR) en kreeg vanmorgen de melding dat er met 1 van de schijven iets niet in orde is. Wanneer ik nu op DSM inlog zie ik ook dat hier melding van wordt gegeven:

Maar wanneer ik nu de SMART gegevens van de bereffende schijf opvraag wordt aangegeven dat alles OK is 8)7

Ik vraag me nu dus af of het verstandig is om deze schijf te gaan vervangen? Heb ook reeds geprobeerd de NAS te rebooten en daarna handmatig de SMART check nog eens uit te voeren, maar hij blijft aankondigen dat disk 1 niet goed is... Het betreft hier overigens een Seagate Barracuda Green 2TB (ST2000DL003-9VT1)

DonDJ. wijzigde deze reactie 12-03-2013 17:24 (4%)

strava

• Binnetie
Dat heb ik al diverse malen geprobeerd. Mijn DS211 is helemala in de war en blijft maar booten. De schijven heb ik gecontroleerd en die zijn goed. Vandaar dat ik deze stap wilde gaan doen... maar welke moet ik wissen?

En hier zie je iets vreemds staan (de gele driehoek met uitroepteken):

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Sinds kort gaf een HDD problemen op, zo ben ik gaan kijken naar de SMART status van alle schijven in mijn diskstation (DS1812+) en nu merk ik dat mijn 2 'nieuwe' 3TB's van Seagate rare waarden geven.

Snelle zoektocht op internet zijn er nog veel met dezelfde problemen maar weinig oplossingen.

Hier mensen ook met dit probleem en helpt de firmware te upgraden?

Of wat kan ik hier aan doen??? (voel me nu plots niet meer veilig :( )

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Zit weer wat te rommelen met de router en NAS (rommelen want ben nit helemaal thuis in netwerk/instellingen).

De NAS (synology DS213+) is bekabeld en hangt aan de router (Netgear WNDR3700v2).
Als ik mijn laptop ook aan een kabel hang kan ik de NAs benaderen dmv de browser (naamnas:5000) of via windows netwerk locaties.

Zodra ik de kabel uit me laptop trek en via wifi de NAS wil benaderen lukt dat niet meer.
Gok dat het een poort verhaal is.

Maar zit ik hier nu op de juiste plek te kijken in de router?:

Want al vul ik daar dus 5000 in en ip van NAS kan ik er nog steeds niet bij via WIFI :(
Iemand die kan helpen of uitleggen wat ik fout doe?
Bedraad werkt alles dus wel goed en snel. draadloos niet.

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het lijkt aan de Synology -in ieder geval de web server config- te liggen omdat andere web servers die in heb geprobeerd wel goed werken...

---

Als ik een Source toevoeg dan zie ik in XBMC files langer dan 23 karakters niet?
Andere sources zoals Fusion lijken daar geen last van te hebben.
Enig idee?

De file 12345678901234567890.zip hieronder zie je dus niet in XBMC.

Donate ETH

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17

PromWarMachine

Forsaken Archer

Toen ik gister thuis kwam, lag een van de elektriciteitsgroepen in de meterkast er uit.
Nadat ik die weer had ingeschakeld, ging m'n NAS niet meer aan.

Het lijkt er op dat de NAS het probleem heeft veroorzaakt, aangezien het LED lampje van m'n adapter niet meer aan gaat. Nu is mijn hoop natuurlijk dat 'alleen' de adapter het begeven heeft, maar aangezien het nogal een vreemde (Synology specifieke?) kabel is, vraag ik mij af waar ik dat ding kan kopen.

Concreet: Hoe heet deze kabel en waar kan ik hem kopen?

(linksonderin)

Dividend for Starters

• FloRadix
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 19:17
quote:
FloRadix schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:01:
[...]

je het werkt zonder problemen.
Hiermee kun je ook folders verplaatsen, editen enz..processen stopzetten, enz...
ik draai het onder 4.2 op mn DS1812+

FloRadix wijzigde deze reactie 25-03-2013 17:14 (4%)

• XM86BX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 24-08-2016
quote:
JacobsT schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:50:
Heb ook een vraagje ivm de Synology 1812+ ... Was aan het wachten op de 1813+ maar blijkbaar zijn er op extra netwerkpoorten geen echte meerwaarden, zelfde cpu als de 1812 en wss zullen we er nog wel een tijdje op mogen wachten vooraleer hij in de winkel ligt.

Mijn vraag is nu, ik kan met SHR of SHR2 toch perfect de capacity gaan uitbreiden door over verloop van tijd wat extra schijven bij te plaatsen niet? Zou gewoon de capaciteit uitbreiden naarmate het nodig is.

SHR leek me de meest interessante optie op vlak van redundantie en efficiënt gebruiken van de capaciteit? Of kies ik beter andere opties?
Heb ook een Synology 1812+. Je kan er schijven bij blijven stoppen tot ie vol zit. ;)

• repsaj
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-03 12:55
Ik probeer al een tijdje VPN aan de praat te krijgen, maar wil nog niet lukken. Heb gedaan wat Synology aangaf op hun eigen site.

Onderstaande staat ingesteld. Rechten vd gebruiker zijn goed. Ziet iemand hier wat geks?

Ik heb de poort 1723 open staan van de router voor de PPTP verbinding. Dat is de enige die nodig is gaf 'ie aan?

x

quote:
Jaspur schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:56:
[...]

Goeie! Ga ik nu even testen. Met server-ip instelling die van de Syno.
Edit: ook niet.
Zet je firewall op de Syno eens helemaal uit?
Firewall op de client uitzetten? Misschien andere client proberen?
quote:
stefijn schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:00:
[...]
Een script test.pl met daarin
code:
1
2
print "test\n"
perl test.pl >> /volume1/downloads/test.log

Geeft alleen maar foutmelding waar ik uiteraard niks mee kan ...
Dat gaat niet werken. Nu heb je perl code in een shell script staan.
De cd naar de directory moet gewoon lukken. Altijd...mits je voldoende rechten hebt!

Deze opzet werkt bij mij:

DS211> pwd
/volume1/test
DS211> ls
test.log  test.pl   test.sh
DS211> cat test.pl
use POSIX qw(strftime);
print strftime("%a, %d %b %Y %H:%M:%S %z", localtime(time())) . "\n";
DS211> cat test.sh
cd /volume1/test
perl test.pl >> test.log
DS211> cat test.log
Sat, 30 Mar 2013 16:43:54 +0100
Sat, 30 Mar 2013 16:43:55 +0100
Sat, 30 Mar 2013 16:43:55 +0100
DS211>

Scheduled task:

Elke keer als je voor Run kiest dan komt er een regel bij in test.log.

Misschien kun je eerst eens kijken of deze basis werkt en van daaruit verder?

kraades wijzigde deze reactie 30-03-2013 16:52 (12%)

Donate ETH

• XM86BX
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:29:
Iemand ervaringen met deze TBS5680 USB DVB-C Cable TV Tuner en de UPC module. Of met de Canaldigitaal module. En dan met het pakket van DVBlink.[logic]
Geen ervaring mee, wel gelezen dat het werkt (met Ziggo).

http://forum.dvblogic.com...d02f23db8132f184e5493f9e8

Ben ook aan het zoeken voor een TV tuner dat werkt met mijn Synology. Alles wat werkt, is alleen buiten de EU te koop. :(

Zo ben ik ook de 'Technisat CableStar Combo HD CI' tegen gekomen.

https://www.technisat.com...ombo-HD-CI/352-2664-1657/

Heb nog niet gevonden of er inmiddels ook Linux drivers voor zijn.

• Superbaddd
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-07 11:20
Ik heb dus een NAS gekocht en wil dat alleen apparaten in mijn lokale netwerk toegang ertoe hebben. Wat vul ik dan in onderstaand scherm bij Subnet in?

Als ik het zo invul:

IP: 192.168.1.0
Mask: 255.255.255.0,

dan krijg ik de melding "incorrecte waarde" bij IP.

Superbaddd wijzigde deze reactie 02-04-2013 00:51 (20%)

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:54
Ik heb een nieuwe interne HDD gekocht en geinstalleerd op mijn Syno DS212j.

Echter wordt deze niet toegevoegd aan het totaal van volume 1.
Wat moet ik daar voor nog doen?

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-07 11:40

Goner

What can I do you for ?

quote:
pina schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:21:
is er al iemand in geslaagd om rechtstreeks via DSM een film af te spelen door de file aan te klikken in Filestation? Ik krijg altijd een foutmelding over plugins en vlc
Ja, geen probleem.
Eerst met de VLC plugin, maar ik heb pas VideoStation geinstalleerd en nu wordt die videoplayer automagisch gebruikt (kan zelfs niet kiezen).
herstel, nog steeds de VLC plugin zie ik nu aan de piloon http://www.pcheroes.org/imgs/downloads/vlc-logo.png

Maar eerlijk gezegd gezegd spelen we meestal af met VLC vanaf een share.

Goner wijzigde deze reactie 04-04-2013 21:06 (11%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• tripkip
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 12:25
Krijg NZBget (10) niet aan de praat:
code:
1
ERROR   Could not open file /volume1/downloads/queue/84

Lijkt op een probleem met lees/schrijf rechten.
Ik heb toen CHMOD 777 -R uitgevoerd op "/volume1/downloads" maar dat hielp niet:

code:
1
2
3
[b]/etc/passwd[/b]

nzbget-testing:x:106:100:NZBGet Testing User:/usr/local/nzbget-testing/var:/bin/

Twitter iCouchPotato

• JBee
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe Windows 8 pc en mijn Synology DS212j
Als ik in Windows Explorer naar "Network'' ga, staat er netjes DISKSTATION in het lijstje. Openen gaat ook nog goed: ik krijg m'n folders te zien. Alleen als ik dan bijv. music aanklik, geeft Windows de volgende error en loopt hij vast.

Hij vraagt dus niet eens om een user en een password...

Ik heb wel vaker probleempjes gehad, maar tot nu toe was het voldoende om Google ff goed door te zoeken. Nu heb ik alleen nog geen enkele oplossing kunnen vinden. Wel ben ik erachter dat als ik het ''Guest'' account via DSM toegangsrechten geeft tot een van de mappen (bijv Public), hij er wel inkomt. Het lijkt er dus op dat hij standaard inlogt als guest. Hoe kan ik inloggen als een gebruiker? Op mijn andere Pc ( overigens ook een Windows 8 ) vraagt hij als ik op een van de mappen klik om user/password.

JBee wijzigde deze reactie 19-04-2013 22:07 (4%)

• Dino_V
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-03-2016
quote:
Freezerator schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 10:49:
[...]

De nas zou hier geen enkele moeite mee moeten hebben. Wat voor snelheid haal je als je gewoon een bestand kopieert? Bij je netwerk settings zie je ook dat minimaal 100mbit full duplex hebt op beide apperaten?
Ik heb net een 1000 MB bestand gekopieerd van de Mac mini naar de Synology, de verbinding is constant maar de snelheid is 39 MB/s (piek snelheid). Alles is aangesloten met Cat6 kabels en beide apparaten hebben 100mbit full duplex met een gigabit switch ertussen.

Wat kan hier nou de oorzaak van zijn? Een slechte router? Een onstabiele verbinding?

• newbie252
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-12-2014
Ik heb nu mijn NAS werkend en 2 2TB schijven erin. Ben nog nieuw en heb verder geen andere instellingen nog gedaan kwa backup. Nu heb ik een paar mappen met foto's op mijn schijf gezet. Gaat mijn NAS nu automatisch die foto's ook back-uppen op volume 2?

Klopt het dat ik nu in volume 1, in mijn eerste 2TB schijf dus bestanden kan plaatsen. En die volume 2 is dus automatisch. Dit is toch wat ze bedoelen met RAID. Of moet ik nog iets doen om die volume 2 zijn werk te laten doen?

• T1eA
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-05 11:25

T1eA

Browser

quote:
bum schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:22:
[...]

Misschien is de eerste disk als SHR aangemaakt? Wat voor type volume is het huidige volume/disk group? Je kan (voorzover ik weet) niet direct van SHR naar RAID switchen.

Ik neem aan dat je een 2bay Syno hebt? Daarvoor maakt SHR of RAID-1 niet uit: werking is hetzelfde.

Als je toch naar RAID-1 wilt, zou ik het zo proberen (theoretisch, niet uit eigen ervaring :) )
De 2TB bijprikken en daar een basic volume op maken. De data overkopiëren van de 1.5 TB SHR naar het nieuwe 2TB basic volume.
Het oude 1.5TB SHR volume verwijderen. Dan het basic volume uitbreiden naar RAID1 met de tweede 2TB schijf.
Ik zal maar wat meer info geven 8)7 Daar was ik een beetje laks in lees ik zo terug haha :P
Ik heb de volgende opstelling:

DS213+
1x1.5TB WD Green
1x2.0TB WD Red
1 Volume SHR met bestandsbescherming 1.5TB max dus

Op de plank ligt nog een 1x2.0TB WD Red

Ik heb een TP-Link 1043 Router en een CAT6 netwerkkabel naar een TP-Link GigaSwitch waar mijn tv + randapparatuur op zitten. De rest van mijn apparatuur zit via wifi behalve mijn tv op de slaapkamer dit zit via een Zyxel 500Mbit EoP.

De 1.5TB WD Green had ik nog liggen als tijdelijke vulling maar meerdere streams tegelijk ging natuurlijk niet altijd goed.
Op de planning stonden dus al 2x2TB WD Red welke nu dus aanwezig zijn.

Nu wil ik de beste/snelste RAID1(achtige) oplossing.

Ben dus al redelijk op weg in de huidige configuratie. Volgens mij laat de volgende screenshot zien dat ik al aardig op weg ben met het vervangen van de schijf. Theoretisch zou ik de WD Green eruit moeten kunnen hengelen dacht ik zo?

Oja dit is mijn eerste NAS ooit haha en dus ook mijn eerste Synology. Krijg wel de smaak te maken. Als ik de config helemaal snap ga ik met packages en extra functionaliteiten aan de slag.

ICT G33K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pgm5700
  • Laatst online: 04-01-2017
Heb hier een DS1010, onlangs de schijven gedeeltelijk vervangen, de nas bevat nu WD Green 2 x 3TB + 3 x 2TB schijven, dus als ik goed tel een totaal van 12TB opslag, echter na de insatllatie met SHR blijft hier als bruikbare opslagcapacitiet maar 8.11 TB over.

Normaal dat er 1 schijf als spare disk wordt ingesteld, maar dat er 4TB is aan vergooid snap ik niet zo even.

Kan iemand het licht hier doen branden.

Tel ik in schijfbeheer alle 5 de schijven samen dan kom je tot een totaal van 10.92 TB, dus daar een verlies van 1TB. ??

pgm5700 wijzigde deze reactie 07-05-2013 10:16 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
pgm5700 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:15:
Heb hier een DS1010, onlangs de schijven gedeeltelijk vervangen, de nas bevat nu WD Green 2 x 3TB + 3 x 2TB schijven, dus als ik goed tel een totaal van 12TB opslag, echter na de insatllatie met SHR blijft hier als bruikbare opslagcapacitiet maar 8.11 TB over.

Normaal dat er 1 schijf als spare disk wordt ingesteld, maar dat er 4TB is aan vergooid snap ik niet zo even.

Kan iemand het licht hier doen branden.

Tel ik in schijfbeheer alle 5 de schijven samen dan kom je tot een totaal van 10.92 TB, dus daar een verlies van 1TB. ??

[afbeelding]
Beter dan synology zelf kan ik het niet verwoorden:
http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks

en dan vooral dit plaatje:
De raid array grootte is dus altijd [aantal schijven] * [de grootte van de kleinste disk]
En wat betreft die 1TB "missend", je mist een stukje op elke schijf voor het DSM besturingsysteem, en daarnaast mis je een boel omdat 1 KibiByte niet hetzelfde is 1 Kilobyte

Magic wijzigde deze reactie 07-05-2013 10:31 (10%)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pgm5700
quote:
Magic schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:25:
[...]

Beter dan synology zelf kan ik het niet verwoorden:
http://forum.synology.com..._Volume_with_larger_disks

en dan vooral dit plaatje:[afbeelding]
De raid array grootte is dus altijd [aantal schijven] * [de grootte van de kleinste disk]
En wat betreft die 1TB "missend", je mist een stukje op elke schijf voor het DSM besturingsysteem, en daarnaast mis je een boel omdat 1 KibiByte niet hetzelfde is 1 Kilobyte
Haha, voordien bevatte de NAS 5 x 2 TB schijven en kwam ik met raid 5 op een totale bruikbare opslag van 7.33 TB.

Nu bevat ie dus zoals aangegeven 2x 3TB + 3x 2TB en als bruikbare opslag blijft er over 8,11 TB

Dus 8.11 - 7.33 = 0.78 TB, ik heb dus mijn uitgebreid met 2x 3TB schijven ter vervanging van 2x 2TB schijven, echter de extra 2TB opslag die ik zou moeten hebben is er niet te zien, mij lijkt het alsof ie een van de nieuwe 3TB schijven als spare opzij zet, en ik kan fluiten naar de voorziene extra 2TB opslag.

En hoe zou de opslag zijn als ik nou in RAID 5 of met SHR 5x 3TB schijven zou plaatsen, ik vermoed dat het er zo zou uit zien, 1 van de 3TB schijven zal dan als spare disk worden ingezet, dan zou ik op 4x 2.73tb = 10.92 TB uitkomen.

Correct me, if wrong

Het lijkt er dus op dat als je met hardisk van verschillende opslagcapactiteit werkt, je totale opslag stevig inboet, dat wordt echter niet vermeldt bij Synology.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-02-2018
Ik heb eerder deze week een DS213 gekocht met daarin 2 x WD 2000 GB disks (RAID 1 geconfigureerd).

Zie screenshot:
http://birjmohun.synology.me/synology.JPG

Ik ben nog niet zo thuis in RAID en dat soort dingen, dus wel ligt domme vraag maar:

- waarom zie ik bij 'capaciteit' van het volume maar 1.79 TB staan ?
- is het nu mogelijk dat ik de 2 schijven als 2 separate volumes aanmaak zodat ik een back-up van gegevens van de ene schijf naar de andere schijft kan maken ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jokapo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-07 19:40

jokapo

En het antwoord is koekje

quote:
mvds schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:57:
[...]

Vind DS Assistant hem wel? Check dan even of je ip niet veranderd is van je NAS :) Misschien heeft ie een ander ip gekregen (DHCP)
Heb een vast IP ingeklopt.
quote:
Mad_Cow schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:00:
[...]

of de service handmatig stoppen en herstarten via de package center?
Handmatig gestopt en gestart zonder bevredigend resultaat
quote:
Yucko schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:04:
[...]

als hij zegt dat de service wel draait dan ga ik ervan uit dat hij via DSM wel te bereiken is en dat het IP dus bekend is ;)
Inderdaad mn NAS is gewoon te bereiken via het vaste IP dat ik heb ingeklopt
quote:
pven schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:44:[/b]
Wat staat er in de logging van SABnzbd?
dit is het log vanaf mijn laatste poging

Ik denk dat ik het euvel heb gevonden......

Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd na een herstart om de wijzigingen door te voeren krijg ik dus kan niet verbinden met IP

Ik heb als IP localhost ingevuld en als poort 8080

Is dit nog te resetten o peen of andere manier??

jokapo wijzigde deze reactie 10-05-2013 20:17 (9%)

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:54
http://i.imgur.com/T3PuDYx.png

Shit, hoe geef ik ook alweer alle rechten aan deze map? Sabtosickbeard.py werkt namelijk niet.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:46

renzo4000

*Doh!*

Oke, i'm willing to try this as well. What are the correct settings?

With the following settings I have a max download speed around 6000KB/s

Without SSL/TLS I get the maximum speed around 12000KB/s (UPC 100/10Mbit internet connection). I tested this on my Synology DS213+

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Aike
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Kan ik voorkomen dat Surveillance Station video blijft streamen als er in de schedule staat dat een camera op dat moment niet opgenomen hoeft te worden? Ik probeer camera's op te nemen over internet en dat gaat goed, maar de Synology blijft ook video streamen als er volgens de schedule niet opgenomen mag worden. De camera staat op H.264 en motion detection door de camera. Niemand bekijkt de live view. Dus dat gestream is zinloos en maakt overdag de verbinding traag door zoveel te uploaden. De camera is een D-Link DCS-5222L en klok van de camera's is gesynced aan NTP.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• XM86BX
quote:
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:26:
Vraagje,

Ik wil mijn NAS laten verbinden met de buitenwereld. Ik heb een eigen domeinnaam (voorbeeld.nl) en wil via de link (nas.voorbeeld.nl) de nas kunnen benaderen. Ik heb zojuist een CNAME toegevoegd en vanuit daar verwezen naar een DDNS account, zodat ik altijd het juiste IP adres heb staan. Echter, kan ik nog niet mijn NAS benaderen (terwijl het via het DDNS account al wel werkt).

Ben ik te ongeduldig, of doe ik iets verkeerd? Hebben jullie een optie dit werkend te krijgen? Thanks!

*edit*

nas.voorbeeld.nl reageert niet op ping commands
Virtual host al ingesteld?

• pgm5700
Vandaag mijn 5x WD RED 3TB HardDisk's ontvangen, deze geplaatst in de NAS, terzelfdertijd 1x WD 3TB Green HDD ( heb die toch over) aangesloten op de eSata poort alvorens de NAS op te starten met de bedoeling deze als Hot Spare Disk in te zetten, hetgeen voorheen nooit wilde lukken.

Nas opgestart, schijfbeheer ingesteld op RAID 5 en hij begint de schijven te installeren, ik zie dat de eSata schijf ook aktiviteit vertoont !

Na enkele minuten is deze klus al geklaard (snel zeg), ik zie dat de eSata disk klaar staat om als Hot Spare te worden ingesteld, dus even aangeklikt en ja het werkt deze keer, dus blijkbaar moet je om dit werkend te krijgen bij nul beginnen en eSata aangesloten hebben voordat je schijfbeheer de nieuwe spullen laat verwerken.

Eerste indruk met de 3TB RED HDD's aan boord is dat de NAS als een speer werkt, en er komt nog een geheugen upgrade erbij (Ram is nog niet geleverd) van 2GB, dat belooft.

pgm5700 wijzigde deze reactie 16-05-2013 13:35 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pgm5700
DS 1010 / 5X 3TB WD RED HDD Raid 5+ 1X 3TB WD GREEN (spare) benchmark

Achievement unlocked: 100MB+/sec write speed!
Running a 1000MB file read on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 108.46 MB/sec
Iteration 2: 107.41 MB/sec
Iteration 3: 107.37 MB/sec
Iteration 4: 107.92 MB/sec
Iteration 5: 105.43 MB/sec
------------------------------
Average (R): 107.32 MB/sec

Loopt lekker vlot :) , hopelijk de goeie RED's te pakken

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=767&pgno=0
http://www.legitreviews.com/article/2092/1/

pgm5700 wijzigde deze reactie 17-05-2013 23:45 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:26

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Al eerder gevraagd maar helaas geen reactie, vraag het nog een keertje want het lukt me niet... Ik kan van buitenaf geen PASV FTP gebruiken naar mijn Synology DS413. EZ-Internet Wizard werkt niet met het Ziggo modem/router, dus ik heb handmatig poorten geforward:

Op de Synology staat het als volgt:

Active FTP werkt wel. Twee verschillende FTP Clients geprobeerd. Help!

• leonardus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 02-05 08:43
Beste mensen. Situatie is als volgt. Bezitten in een schoolnetwerkomgeving met Act. Dir een DS213+. De bedoeling is om via een iPad betaald te kunnen printen via ons 5ghz netwerk wat speciaal is opgezet voor iPads. Iedere docent heeft er 1. Inmiddels is het zo ver dat Airprint op de nas is geactiveerd en het werkt prima als je een printer koppelt op IP-adres. Om (betaald) te kunnen printen met de iPad moet de printer op onze printserver worden gekoppeld (\\ipadres\gedeelde naam). Heeft iemand enig idee of dat mogelijk is met de Ds213+? We hebben dat nog niet kunnen vinden. In ieder geval niet bij Configuratiescherm>Apparaten en printers>Netwerkprinter toevoegen. Daar werkt alleen maar het ip-adres. Bedankt alvast voor het meedenken.

leonardus wijzigde deze reactie 06-06-2013 09:35 (3%)

Leonardus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pgm5700
Beste optie is het via http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix te doen, proggie gewoon installeren onder Windows of Linux.

MKVToolNix is voorzien van een update naar versie 6.2.0. MKVToolNix is een collectie opensourceprogramma's waarmee Matroska-bestanden kunnen worden bekeken, bewerkt en geconverteerd. Zo kunnen geluidssporen en ondertiteling worden toegevoegd, verwijderd of juist als standaard worden ingesteld. Het zijn afzonderlijke commandline-tools, maar er wordt een grafische gebruikersinterface meegeleverd. Versies kunnen worden gedownload voor Windows, een groot aantal Linux-distributies en OS X. In deze release zijn de volgende veranderingen en verbeteringen aangebracht.

Denk toch dat het proggie dan zichzelf aanwijst, gewoon de video en subs erin plaatsen, en eventuele overbodige subs eruit klikken.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
quote:
mvds schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Staat alleen de pending op 3? En de reallocated staat op 0? Dat zou erg vreemd zijn. Pending wil zeggen dat ie verwacht word kapot te zijn, en dus in de wachtrij staat om verplaatst te worden. Maar meestal doet ie dat direct, behalve als er geen vrije sectoren meer zijn om naartoe te verplaatsen, maar dat zou inhouden dat de reallocated value vrij hoog moet zijn.
Ja, heb er even een screenshot van gemaakt.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:14

spanx

_Sp[A]nX_

Volume 1 crashed....

DS211j met 2x Sammy HD154UI in JBOD

Kan iemand een tip geven?

Ik heb net mijn Iomega 6TB nas binnen en ben nu alles aan het overpompen... duurt alleen erg lang.

Is dit eenvoudig op te lossen of is die schijf echt defect?

spanx wijzigde deze reactie 16-06-2013 23:24 (27%)

Damn it's good 2b a Tweaker!

• angryf0x
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-08-2013
quote:
job schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:24:
Dat commando is niet correct.

Zie de uitleg op https://github.com/citrus/iStat-Server-Installer

Ophalen doe je met git clone
Installeren doe je met het install commando
en weet je mischien hoe ik een .conf bestand open met ssh verbinding ?

edit: kan iemand niet een tutorial hiervoor schrijven ? het is een prachtig applicatie zelfs qnap ondersteund dit.. zie screenshot:

angryf0x wijzigde deze reactie 20-06-2013 15:18 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:37
Zit ik er naast of zou dat gezeur met LCC opgelost moeten zijn? Ik heb een DS713+ in maart geplaatst met 2 maal WD30EZRX en DSM 4.2. Van schijf 1 valt het -relatief- nog mee, maar de andere is flink aan het oppotten met zijn LCC.

Heb voor nu maar even de hibernation op 2 uur gezet, in de hoop dat het iets verminderd. Ik zie in dit topic (en het vorige) nog wat gemixte signalen of dit nu opgelost zou moeten zijn, of dit nu verkeerd gemeld wordt door SMART, of dat ik hier alsnog een ticket voor neer moet leggen by Synology/WD.

Disk 1
Disk 2

Iemand die hier een zinnig woord over kan roepen?

Prx wijzigde deze reactie 09-07-2013 23:20 (5%)

• siemed
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-07 14:33
Help! Het lukt mij maar niet om de map Photo te benaderen, zowel via FTP als via de netwerkbrowser op mijn computer.

Via FTP staat de map er gewoon niet tussen, via de netwerkbrowser krijg ik geen toegang met mijn admin gegevens.

Nu zag ik bij gebruikers -> admin dat ik geen toegang heb voor de map photo. Dat verklaart een hoop.

Maar, hoe kan ik er voor zorgen dat ik dit wel krijg?
Of is dit normaal voor deze map die is aangemaakt door de applicatie photo? Zo ja, hoe kan ik dan de foto's weer terug downloaden / kopiëren op mijn pc?

Bij voorbaat hartelijk dank voor de uitleg, word er gek van.

Nu in de ledlampen

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:53
Sinds afgelopen weekend krijg ik de melding van mijn DS213 dat mijn Volume 2 een S.M.A.R.T. error heeft.
Paar keer laten checken maar de melding blijft.

Iemand die iets vreemds ziet aan onderstaande waardes?

Moet ik deze schijf gaan vervangen? Hij werkt nog normaal in mijn beleving.

• remcio
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-07 21:43
ms ds 213 begon net erorm te piepen kreeg dit
heb hem nu eruit gehaald en terug gedaan maar hij staat nu niet geinistalileerd.
schijf maar naar de winkel terug brengen, en afwachten hun zeggen.
doe nu extended test moet nog afwachten maar is de kans groot dat de hdd voor rma moet ?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een folder genaamd music, die wil ik verwijderen. Helaas is die optie uit-gegreyd:

Uiteraard kan ik vanaf de prompt de folder verwijderen, maar ik wil weten waarom de delete-optie (en andere opties) uit-gegreyd zijn.

Iemand een idee?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij is die niet geïnstalleerd, want ik kan de install-knop klikken:

@ hieronder: hij is weg, dank! _O_

pven wijzigde deze reactie 18-08-2013 19:48 (10%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:42
Wat ik nog niet helemaal begrijp, is waarom ik via deze computer - netwerk niet altijd de NAS zie. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat geen enkel muziekprogramma (WMP, MusicBee, iTunes) de netwerklocatie ziet.

Zoals je op het plaatje kunt zien, staat hij er vanochtend wel tussen (bij computer staat Toshiba en Diskstation. Meestal staat hier echter alleen Toshiba. Terwijl ik dit type staat er nu bij andere apparaten ook geen Diskstation meer. Sterker nog, de hele categorie is verdwenen.

Hierom heb ik dus van de "computer" Diskstation een snelkoppeling gemaakt op mijn bureaublad, zodat ik ook wanneer ik hem niet bij deze computer - netwerk zie staan, toch gemakkelijk bij de bestanden kan. Ik kan natuurlijk ook via IE en DSM de NAS benaderen, maar dat werkt veel minder snel dan gewoon via Windows verkenner.

Verder begrijp ik niet helemaal hoe het werkt met de filmcategorieën. Mag ik deze niet zelf aanmaken via Windows verkenner? Als ik de Synology-informatie goed lees, dan zou ik maar 4 categorieën hebben: film, tv-show, zelfgemaakte video en tv-opnames. (Dit in elk geval voor video station.) Als ik nu een categorie docu's, videoclips of cabaret wil maken, kan dat dan niet? (Of alleen niet via video station?)

Jorgen wijzigde deze reactie 19-08-2013 11:11 (10%)

• zappeke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-05 14:47
Heb sinds kort een bizar probleem met m'n oude CS407 ...

Tijdens CIFS/SMB transfers lijkt de CS407 te 'stallen' voor enkele seconden en gaat dan gewoon verder... hierdoor gaat het streamen van een video niet zo goed want stream valt soms stil...
Het gebeurt redelijk ritmisch, maar de tijd tussen de 'stalls' varieert soms 2 minuten soms 5 soms langer...?

Tijdens de stall is ook een ftp/ssh sessie ge-stalled...

Zie hieronder voor een grafische voorstelling, ik draaide een ftp en een smb/cifs transfer, maar alleen als de smb/cifs transfer bezig was krijg ik de uitvallen?

Doe ik bv een FTP transfer dan is dat redelijk stabiel...

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:42
Weer die stomme melding:

Ik zie ook het verschil niet tussen wat er gebeurt als ik op block klik, of op don't block. Beide meerdere keren nu gedaan. Iemand die me duidelijk kan uitleggen wat ik hier nu mee moet én waarom dit nu steeds gebeurt?

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:15

rally

Deyterra Consultancy

Waar kun je snel/eenvoudig zien hoeveel data waar in gebruik is?
BIj de QNAP laat hij op root niveau een pie-chart zien met welke folders hoeveel data hebben. Bij de Synology kan ik dat niet vinden en ook Google levert niets op (waarschijnlijk de verkeerde zoektermen gebruikt OF het kan niet ) :(

http://www.deyterra.com

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-06 21:49
Ik heb sinds gisteren het probleem dat een HDD de status 'crashed' heeft. smart testen kunnen niet uitgevoerd worden. Nu heb ik al een nieuwe HDD aangeschaft ter vervanging. Alleen wat ik raar vindt is dat de de hdd nog gewoon kan benaderen en dat ik op dit moment zelfs alle bestanden aan het overzetten ben. Ik zou hieruit opmaken dat de hdd niet kapot is ? Mijn vraag is dan ook, is deze hdd echt kapot of kan ik hem straks formateren, opnieuw installeren in de synology en zal deze dan gewoon weer werken ?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-07 09:43
quote:
LuNaTiC schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:25:
[...]

Heeft hier niemand ooit last van gehad en/of een antwoord op dit probleem?
Ik had hier alleen last van met bestanden die ik via SABnzbd gedownload had, daar zit een optie in om dit op te lossen (al werkt het niet helemaal 100%).

Dat doe je in SABnzbd dmv Config -> Categories bij default category kies je bij scripts voor CharTranslator.py

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
biomass schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:45:
[...]
@Gizz: hoeveel CPU en geheugen gebruikt jouw DS111 voor Surveillance Station met die ene camera? Welke DSM gebruik je?
Omdat ik net las dat DSM 4.3 uit is even die geïnstalleerd :)

Klikbaar.

Vanaf de rode lijn staat mijn webcam (wifi) aan. De invloed op de grafiek is behoorlijk verwaarloosbaar dus. Je merkt het vooral rechts aan de download van ongeveer 300 tot 400KB/s. Dit alles is met zaken als NZBget en Sickbeard op de achtergrond aan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• antoonxxx
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:39
quote:
job schreef op maandag 09 september 2013 @ 01:20:
[...]

De 213j staat niet op de synology site.. maar de adapter voor de andere modere 2-serie adapters wel.
http://www.synology.com/p...del=DS212j&sp_id=5#detail
12 volt & 72 watt dat geeft dus 6 ampere.
Heb het gecontroleerd met mijn 212+ en dat kwam overeen.

Je kan er altijd een adapter aanhangen met meer ampere (indien gelijk voltage). Wat heb je daar allemaal thuis liggen?
Hoi,

hartelijk dank voor je antwoord, ik heb het kunnen vinden door een plaatje:

• Shanquish
  • Niet online
Ik had van de week ook iets geks, Ik hoorde ineens een serie pieptonen uit de meterkast komen waar de NAS staat, meteen een melding in m'n mailbox:
quote:
Dear user,

System volume (Root) on SynoNAS has entered degraded mode. (Total number of hard drives: 4; number of active hard drives: 3)

Please reboot the system, and it will repair itself automatically on startup.

Sincerely,
Synology DiskStation
de Syslog gaf ook een melding:

Schijf stuk zou je denken, de NAS een reboot gegeven maar bleef moeilijk doen, nu met de melding:
quote:
Dear user,

The hard disk 4 in the Disk Group on SynoNAS has failed; please replace it.

Sincerely,
Synology DiskStation
Aangezien ik niet zonder 4e HDD wil zitten heb ik een spare schijf gekocht en deze in m'n NAS gezet en het volume laten rebuilden om de defecte schijf op het gemak ter RMA te sturen.

Nu test ik zojuist die HDD (een WD red 3TB) met een WD tooltje, maar die geeft aan dat de schijf prima in orde is 8)7 dus een RMA heeft weinig zin :?

je zou dus denken dat er iets met de Synology aan de hand is, maar met de spare schijf ( een Seagate 3TB ) draait ie gewoon goed, heeft alles netjes kunnen rebuilden etc.

Shanquish wijzigde deze reactie 14-09-2013 10:34 (7%)

• Shanquish
  • Niet online
quote:
DukeBox schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:02:
Lees de smart waarden eens uit en vergelijk die met je andere ? Ik kom ze vaak tegen met een flinke re-allocation count.
Als ik die met elkaar vergelijk, zie ik er "1" bijstaan, de overige schijven die nu nog in de NAS zitten staan daarbij op "0".

Heeft het ermee te maken dat de NAS aan de hand van die waarde is begonnen te stuiteren?

• Volk
  • Laatst online: 17-07 13:18
Momenteel ben ik wat aan het stoeien met backups.
Samen met een collega en tevens ook eigenaar van een Synology NAS willen we graag naar elkaar backuppen.
Het gaat dan vooral op fotomateriaal. Dit moet opzich niet zo'n probleem zijn, er is al een LAN2LAN vpntunnel actief en die werkt ook prima.
Het enige dat we graag willen is één of andere vorm van encryptie, zoals in de afbeelding.
Er is alleen 1 wens, ik wil zijn data niet kunnen zijn en ik wil ook niet dat hij mijn data kan zien. Dan bedoel ik dus de backup die hij bij mij plaatst en vice versa.

Normaal niet zo'n probleem, want je zou gedeelde mapsync aan kunnen zetten, maar dat werkt in dit geval niet, omdat systemfolders (dsphoto) niet encrypted mag zijn.

Iemand een idee hoe dit te regelen is?

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-07 22:07
quote:
rfolkers schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:01:
Momenteel ben ik wat aan het stoeien met backups.
Samen met een collega en tevens ook eigenaar van een Synology NAS willen we graag naar elkaar backuppen.
Het gaat dan vooral op fotomateriaal. Dit moet opzich niet zo'n probleem zijn, er is al een LAN2LAN vpntunnel actief en die werkt ook prima.
Het enige dat we graag willen is één of andere vorm van encryptie, zoals in de afbeelding.
Er is alleen 1 wens, ik wil zijn data niet kunnen zijn en ik wil ook niet dat hij mijn data kan zien. Dan bedoel ik dus de backup die hij bij mij plaatst en vice versa.
[afbeelding]
Normaal niet zo'n probleem, want je zou gedeelde mapsync aan kunnen zetten, maar dat werkt in dit geval niet, omdat systemfolders (dsphoto) niet encrypted mag zijn.

Iemand een idee hoe dit te regelen is?
Dit kan standaard.
quote:
DukeBox schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:57:
[...]

Dat kan vrij eenvoudig met rsync, sshfs en duplicity.
Nog eenvoudiger:

Vervolgens stel je bij elkaar je eigen user in en schrijf je de backup weg naar je persoonlijke folder.

Kaspers wijzigde deze reactie 17-09-2013 12:55 (4%)

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16-07 00:39
quote:
Bartske schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:30:
[...]

Je kan er gewoon elke hdd bijsteken die je wil, dat kan alleen gevolgen hebben voor de grootte van je SHR, en dat kan je narekenen met die app.
ah ok, bedankt, nu snap ik het.

Maar dit snap ik wel niet bij de calculator:

Ik heb dus een test gedaan door er een schijf van 2TB in te plaatsen, en daarna een schijf van 3TB. Maar de vrije ruimte die ik dan overheb, blijft in beide gevallen dezelfde. Het verschil ligt hem in de 'unused space'. Wat bedoelen ze eigenlijk met die unused space? Is het gewoon niet verspilling als ik er een 3TB-schijf in plaats ipv een 2TB?

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:51
Sinds kort heb ik een DS213+ en ik ervaar hele onregelmatige downloadsnelheden. Ik gebruik SABnzbd en heb een 120Mbit verbinding. De HDD is een WD Red 3TB. Als ik naar onderstaand overzicht kijk lijkt het alsof er af en toe vertraging zit in het wegschrijven naar de HDD. Aan de verbinding lijkt het niet te liggen, daar ik op mijn laptop de wifi verbinding vol kan trekken als ik iets download. SMART waardes staan allen op OK. Ik kom er niet echt uit of ik dit kan verhelpen of niet. Iemand een idee?

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• renzo4000
  • Laatst online: 17:46

renzo4000

*Doh!*

quote:
MistaDevine schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:16:
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik haal nu een nagenoeg stabiele 9,5 MB/s met NZBGET op de DS213+, meer dan tevreden mee.

[...]

Ik heb 9,5 MB/s dus. Nog even vogelen hoe ik naar de 12MB/s kan komen dan want mijn verbinding kan 15MB/s aan. Ligt duidelijk aan de CPU want die zit exact op de 50% (enkele core van de dual). Zou het plaatje perfect maken voor me :)
- Wat voor een internet verbinding heb je?
- Welke usenetprovider hebt je en welk pakket?
- Hoeveel draadjes gebruik je om te downloaden?
- Gebruik je SSL? Welke config?

Net ff een download aangezet:

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• marigo
  • Laatst online: 16-07 14:13
Het lijkt erop, nadat ik de laatste Java update (Version 7 Update 45) heb geinstalleerd, dat de live view in surveillance station niet meer werkt. Ik heb 3 camera's aan mijn 112+ hangen en die geven een "disconnected" in de live view. Er wordt nog wel netjes opgenomen, maar zodra Java wordt getriggerd om iets uit te voeren krijg ik een "warning" die had ik voor de update niet had.

Ik heb Java al terug gebracht naar een vorige versie (7 update 40) maar dat helpt ook niet meer.

DSM 4.3-3776
SS 6.0-2719

Hebben meer mensen dit en heeft misschien iemand een oplossing voor dit issue?

EDIT: Heb versie 6.0-2636 geïnstalleerd en hiermee het issue kunnen verhelpen. :)

marigo wijzigde deze reactie 19-10-2013 09:52 (11%)
Reden: Oudere versie van SS geinstalleerd

• mcsluis
  • Laatst online: 14:17
.Ik ben er ook achter waarom mijn NAS binnen het netwerk zo langzaam aan voelt. Dit komt door sickbeard custom. Met deze package aan heb ik een network transfer van 20mb p/s (van nas naar pc). Als ik deze package uitschakel stijgt de network transfer direct naar 90 MB p/s.

Het gekke is dat ik 'sickbeard custom' heb ingesteld dat er 1 x per 24 uur gescand moet worden op nieuwe series, en voor de rest helemaal niets. (geen renaming, of postprocessing).

Iemand enig idee hoe het kan dat deze package toch zo'n invloed heeft op de LAN netwerk prestaties?

Helaas geen copy/paste van de log van sickbeard kunnen maken, daarom snel een screenshot. Het lijkt erop dat sickbeard toch met iets bezig is.

mcsluis wijzigde deze reactie 20-10-2013 10:04 (16%)

• Jaegger
  • Laatst online: 10-11-2017
Hallo

Vraagje hier (naar aanleiding van mijn vorige vraag deze week ivm access tot NAS van buitenaf).

Ik kan nog steeds niet op mijn NAS van buitenaf.
Ik heb zowel DDNS alsook de SSL verbinding ingesteld zoals jullie hadden aangeraden.

Echter wringt het schoentje volgens mij met de poorten...

Achtergrond: Wij hebben thuis een modem/router van Telenet(ISP). Boven staat er een verdomd oude router op aangesloten, namelijk de Level One FBR-1418TX. Mijn NAS is ook aangesloten op die router.

Als ik via configuratiescherm -> Router instellen ga, krijg ik deze melding:

Met behulp v.d. synology knowledgebase heb ik geprobeerd de poorten handmatig in te stellen. Ik heb het ingevuld zoals op onderstaande afbeelding (de 132 is het laatste cijfer van de interne IP van mijn nas):
http://imageshack.com/a/img855/9305/dybt.png

Toch als ik echter controleer via canyouseeme.org en PFportchecker, staan de poorten echter niet open.

Moet ik aan de modem/router van mijn ISP ook nog iets instellen of wat doe ik hier verkeerd?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ByakuyaKuchi-2817/hero/61425000

• CK3v1N
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-04 10:20
Kan iemand mij vertellen wat dit allemaal betekend? Ik zie hier verschillende connecties van vreemde ip adressen, die afkomstig zijn van Rusland, Taiwan, Kirgizie etc :-s

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Workaholic
  • Niet online
quote:
Mystikal schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:00:
Ik heb momenteel een DS410j, maar vind de performance niet je van het. Ik gebruik hem in combinatie met Sickbeard en SABNZB. Download snelheid niet hoger dan 1MB/s (normaal haal ik 17MB/s). Maar ook het laden van de folders in windows van foto's duurt vrij lang. Ik heb een gigabit verbinding met CAT5e kabels.
Ook de combinatie van Couchpotato en Sickbeard leek te zwaar voor mijn Nasje te zijn.

Het enige wat me tegenhoudt is het het overzetten van de schijven. Ik gebruik geen RAID of niets. Gewoon 4 losse schijven. Kan ik die zonder problemen overzetten, of wordt dan de data gewist?

En kan ik met een meer recente Synology 414 wel de performance verwachten. Dus maximale download snelheid, sneller benaderen van folders met veel bestanden, nu duurt het soms echt 40 seconden of meer...
Ik heb zelf al meer dan een jaar een DS412+. Was een relatief dure investering, maar deze doet alles met 2 vingers in de neus :)

Windows transfers :

Nzbget download + par/unrar/check proces welke mijn UPC verbinding met gemak voltrekt :)

En hier staat de totale configuratie :)

Workaholic wijzigde deze reactie 30-10-2013 17:40 (4%)

Even een vraag: moet het indexeren van media nu automatisch gaan of moet je altijd zelf een handmatige re-index doen? (bv. via control panel, media indexing service, re-index)

Als ik hier lees zou een file die via smb wordt gekopieerd wel automatisch moeten worden geindexeerd? Bij mij werkt dat dus niet. Er wordt nooit automatisch geindexeerd.

---

Nog een andere vraag...

Ik kon al een tijdje niet meer in bv. DSM Settings, DSM Update etc. komen. Ik kreeg dan onderstaande melding.
Nu blijkt dit alleen op Internet Explorer 11 te zijn (Windows 8.1). Hebben jullie dit ook?

kraades wijzigde deze reactie 02-11-2013 22:43 (69%)

Donate ETH

• Spido
  • Laatst online: 02-01 14:26
quote:
Tiwazz schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:46:
[...]

Op het moment dat je een terminal opent op je mac en het volgende commando uitvoert:
ping 'synology.me'

en dan tussen de ' ' uiteraard jou eigen aangemaakte dns naam.

Wat krijg je dan terug? Krijg je dan hetzelfde adres terug welke te zien is als je naar 'myip.nl' gaat of krijg je wat anders terug? Als dit hetzelfde is dan is je DNS naam in ieders geval juist maar je port forward niet goed.

Als je niet hetzelfde adres terug krijgt probeer dan eens in de browser naar het adres te gaan wat je ziet op myip.nl met daarachter :5000. Kom je dan op de DSM inlog pagina? Dan is je forward goed maar je DNS naam niet goed.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Bedankt. Even de ping gedaan en krijg dan hetzelfde ip te zien als wat in de DDNS instellingen van de Nas staat en wat op myip.nl te zien is. Dus dat zou moeten kloppen.
Hieronder een screen van de port forwarding van mijn modem:

Hieronder ook een screen van de opties die staan aangevinkt onder het tabblad "geavanceerd" van mijn modem, wellicht dat hier ook iets fout staat?

• politicoloog
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 06-06 11:10
Hoi,

mijn nieuwe Synology 213j heeft gisteren van mij een hoop films en foto's gekregen. Hij begon vrolijk te converteren, waar ik een beetje van schrok, maar bleek geen kwaad te kunnen volgens de goegemeente (behalve dan voor je processorspeed).

Nu wil ik echter dat hij [b]wel[ de foto's in de 'photo' directory converteert, maar niet mijn series en films. Ik begrijp ook niet waarom hij dat doet, want ze staan in een andere directory. Ik heb nog geen optie gevonden om het 'conversion proces' aan te passen.

de oplossingen die ik tot nu toe gevonden heb omzeilen de fotostation en daarmee de conversion, maar dat gaat voor mij denk ik niet werken.

Hieronder een plaatje

• Jaegger
  • Laatst online: 10-11-2017
Klein vraagje:

Als ik het IP van de NAS wil aanpassen om in hetzelfde subnet van mijn modem/router te zetten, volstaat het als ik enkel het onderstaande aanpas?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ByakuyaKuchi-2817/hero/61425000

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-07 18:34
Ik zou even laten weten welke packages ik kan krijgen op mijn 214+ .

Hier screenshothttp://i43.tinypic.com/2mwgnte.jpg

Chadi wijzigde deze reactie 13-11-2013 10:40 (20%)

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een DS214 Play met 2x een 3TB Western Digital RED schijf. En wat ik niet begrijp is als ik in windows de grootte opvraag van een map de 'Grootte' en 'Grootte op schijf' énorm uit elkaar liggen.

Zie onderstaand:

Er zal vast een verklaring voor zijn maar vind het tot ik die heb erg vreemd 8)7 .

Mijn schijven zijn door de DS214Play op Ext4 geformatteerd met SHR.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:55
quote:
Toppe schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:53:
[...]
Als ik 1 schijf plaats, DSM installeren en na de installatie 2x2TB plaats, hier een nieuw volume voor aanmaak en dan later de andere 2x2TB schijven plaats en deze installeer als een nieuw volume, dan kan dat toch gewoon?
Nee, omdat hij buiten zicht van de GUI netjes de RAID1 set uitbreidt naar de nieuwe schijven.
Plaatje van mijn NAS:

Met twee volumes, zoals je kunt zien.
Volume1 = RAID5 met drie schijven
Volume2 = Simpel volume met 1 schijf

Als we in de commandline kijken zien we het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
NAS> cat /proc/mdstat
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid1 sdc3[0]
      307848896 blocks super 1.2 [1/1] [U]

md5 : active raid5 sdb3[0] sdd3[2] sda3[1]
      3897584512 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU]

md1 : active raid1 sda2[2] sdb2[3] sdc2[0] sdd2[1]
      2097088 blocks [4/4] [UUUU]

md0 : active raid1 sda1[2] sdb1[3] sdc1[1] sdd1[0]
      2490176 blocks [4/4] [UUUU]

unused devices: <none>
NAS> df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/md0               2451064    577364   1771300  25% /
/tmp                    255600      4308    251292   2% /tmp
/dev/mapper/vol1-origin
                     3836424648 2647982244 1188280536  69% /volume1
/dev/mapper/vol2-origin
                     303018072   6253068 296662604   2% /volume2
NAS>

md0 is dus het RAID1 volume waar DSM op staat. Dit volume is op alle vier de schijven geplaatst en staat niet in de GUI.
md1 is het RAID1 volume waar tijdelijke bestanden worden opgeslagen (/tmp). Deze staat ook op alle vier de schijven en is niet te zien in de GUI.
vol1-origin is het RAID5 volume dat in de GUI volume1 wordt genoemd.
vol2-origin is het simpel volume dat in de GUI volume2 wordt genoemd. Dit is stiekum een RAID1 volume met maar 1 schijf. Dit maakt het mogelijk om het op een later tijdstip makkelijk uit te breiden met een extra schijf.

while (! ( succeed = try ()));

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:59

Basho

Sample Text

Hi!

Wat ik nu niet snap aan de NAS: ineens kan ik geen verbinding meer maken via \\192.168.2.22\ of \\NASH\ via Windows Verkenner. Ik kan het DSM panel bereiken, maar ik heb verder geen verbinding meer met de NAS. Ik kwam hierachter omdat de Synology backup software ineens geen verbinding meer kon maken.

(De Synology Backup software kan hem wel vinden, maar kan geen verbinding tot stand brengen...)

Gr
Bas

Basho wijzigde deze reactie 15-11-2013 15:28 (21%)

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• weazle
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 15:10
quote:
Rudios schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:51:
[...]

[...]

Thx! Ik krijg die poort dus gewoon niet open, denk dat Ziggo die Ubee router niet geheel opensteld. Ik denk dat ik die router van Ubee maar door Ziggo laat de-activeren en er gewoon zelf een router tussen zet die wel fatsoendelijk een port kan forwarden.
De Ubee kan het wel degelijk, deze heb ik namelijk ook.
quote:
koekwous schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:37:
Klopt, het kwartje is nog niet gevallen bij mij :9

Wat ik zou willen is dat als ik van huis ben en naar www.mijndomein.nl ga ik automatisch terecht kom op mijn DSM admin pagina, beveiligd via een HTTPS-verbinding.
Probeer het eerst werkend te krijgen via je lan, dan je externe ip. Werkt dat, ga dan verder met je domei naam. Heb mijn vorige post flink aangepast, die zou je nog even door kunnen lezen.
quote:
Ik heb bij http://www.mijndomein.nl/ een .nl domeinnaam geregistreerd. Dit omdat dat makkelijker te onthouden is dan mijn IP adres :) Ik heb enkel de domeinnaam geregistreerd en geen hosting pakket afgenomen. Met een geregistreerde domeinnaam is het bij mijndomein.nl mogelijk om een doorverwijzing te activeren.
Ik vrees dat je nu een functie gebruikt die voor iets heel anders bedoeld is.
Je moet de dns instellingen een a record aanmaken.
Anders blijf je die certificaat fouten houden.

zo ziet dat er ongeveer uit:
Bij waarde wil je dan het ip adres in.
http://tweakers.net/ext/f/3bq2kGbN6aFFqLSyhCVuQVRF/full.png
Je maakt voor jouw domein a record aan, en die verwijs je naar het externe ip adres.
quote:
Hopelijk is dit nu wat duidelijker ;)
Jep, duidelijk. Kijk eens of je er nu wel uitkomt.
Test het dus stap voor stap uit, lan ipadres, wan ipadres, domeinnaam. Zodat je weet waar het misgaat (in dsm, in je router, of bij de domeinhouder).
Succes :)

job wijzigde deze reactie 20-11-2013 21:21 (9%)

• koekwous
  • Niet online
quote:
job schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:41:
[...]
Probeer het eerst werkend te krijgen via je lan, dan je externe ip. Werkt dat, ga dan verder met je domein naam. Heb mijn vorige post flink aangepast, die zou je nog even door kunnen lezen.

[...]
Ik vrees dat je nu een functie gebruikt die voor iets heel anders bedoeld is.
Je moet de dns instellen en aan a - record aanmaken.
Anders blijf je die certificaat fouten houden.

zo ziet dat er ongeveer uit:
[afbeelding]
Je maakt voor jouw domein a record aan, en die verwijs je naar het externe ip adres.

[...]

Jep, duidelijk. Kijk eens of je er nu wel uitkomt.
Test het dus stap voor stap uit, lan ipadres, wan ipadres, domeinnaam. Zodat je weet waar het misgaat (in dsm, in je router, of bij de domeinhouder).
Bedankt voor je hulp tot zo ver!

Ben terug naar de basis gegaan;

-Port forwarding ingesteld voor poort 80, 443, 5000 en 5001.

Wanneer ik nu naar mijn interne IP ga met :5000 erachter kom ik netjes op de admin pagina. Wanneer ik mijn interne IP met :5001 erachter invoer kom ik wederom op de admin pagina maar dan met https. Werkt goed.

Hetzelfde geldt wanneer ik mijn externe IP gebruik, zowel 5000 als 5001 werkt goed.

Als ik in DSM het vinkje 'HTTP-verbinding automatisch omleiden naar HTTS' selecteer stuurt hij me automatisch door naar HTTPS, werkt ook keurig dus.

Nu zou ik graag willen dat als ik naar mijn geregistreerde .nl domeinnaam ik automatisch op de admin pagina via een HTTPS-verbinding terecht kom.

Nu is het dus blijkbaar nog zaak om mijn DNS in te stellen. Omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen hoop ik dat ik hierbij ook nog hulp kan krijgen. :)

Een screenshot gemaakt van DNS instellingen die ik kan wijzigen voor mijn domein:

Die andere optie (domein doorverwijzen naar URL) kan ik dus niet gebruiken? link

• koekwous
  • Niet online
quote:
job schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:01:

Allereerst is het verstandig de huidige instellingen in een tekst document opslaan.
Als je de boel in wilt stellen kan je bij rij 3, 4 en 5 het ip vervangen door je eigen.
We komen telkens verder :) Ik heb in rij 3, 4 en 5 mijn eigen externe IP ingevoerd. Na een paar minuten was www.mijneigendomein.nl bereikbaar. Hij wordt netjes doorverwezen naar https:// en ik kom op de admin pagina terecht. Wel krijg ik nog een waarschuwing over het certificaat.

Ik krijg de volgende melding:

Ik heb een gratis certificaat aangemaakt op StartSSL met domein verificatie. Volgens de melding identificeert de server zichzelf als dsm.mijneigendomein.nl. Tijdens aanmaken van van het certificaat was ik verplicht om een subdomein op te geven, hiet heb ik maar dsm.mijneigendomein.nl van gemaakt maar verder heb ik hier niks mee gedaan.

koekwous wijzigde deze reactie 21-11-2013 11:00 (6%)

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:41
Denk dat dat hem gaat worden ja, mede omdat ik geen idee heb hoe betrouwbaar die HD is, die komt uit een externe HD. kan je toevallig instellingen van sickbeard enzo nog backuppen?

Andere vraag: tijdens het downloaden van usenet gaat de snelheid nogal op en neer is dat normaal gedrag?

(150mbit ziggo lijn, op de computer haal ik 17-18mb/s)

Crazyanz wijzigde deze reactie 24-11-2013 22:46 (5%)

• dutchgio
  • Laatst online: 19:10
quote:
job schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:20:
[...]

Nee ik kwam er achter dat als het probeer zonder gebruik te maken van de proxy module (zoals jij het in eerste instantie dus probeerde), dat https niet werkt.

Met gebruik van de proxy module in apache werkt het wel.
De module werkt met zowel http als https. Ik kwam er trouwens ook nog achter dat ik in sickbeard en couchpotato https niet eens hoef in te schakelen.. ook certificaten hoef ik niet op te geven. De module vangt blijkbaar alles af en regelt het met de certificaten die ik in dsm heb ingesteld.
ik krijg dit bij het linken van de certificaten, standaard staat https uit.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Fatal Mind
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik heb een '' probleem '' met de hibernation van m'n hardeschijven, ik snap gewoon niet waarom ze constant uit hibernation komen midden in de nacht, zie ook screenshot. Is er een package beschikbaar die hier misschien meer duidelijkheid in kan scheppen ?

Ik heb de nas met het netwerk verbonden via Link Aggeration en ik heb NZBget en Sickbeard draaien. Echter doet sickbeard één keer per uur zoeken naar nieuwe afleveringen van m'n series, en nzbget doet niks met de hardeschijven.

Fatal Mind wijzigde deze reactie 27-11-2013 22:26 (20%)

• Toppe
  • Laatst online: 18:44
Jaaaaa!!!!

Mijn DS1513+ is eindelijk verzonden en zal, als postNL langs komt, binnen! _/-\o_

Ja ik heb rode schoenen met bloemetjes en ben geen homo :Y

Toppe wijzigde deze reactie 28-11-2013 10:47 (56%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:00
waarom doen jullie allemaal zo moeilijk met apache en proxy en dergelijke? Bij synocommunity is een package HAproxy, die dat allemaal ook doet zonder dat je in vage configs hoeft te duiken. Let op lees je wel even in, want je moet nog wel een beetje configureren.

Mijn router stuurt poort 80 door naar 5080 op de NAS en 443 naar 5443. http wordt automatisch doorgestuurd naar https door haproxy

wat pics van mijn instellingen:

Signature afgekeurd door Evanescent

• Spido
  • Laatst online: 02-01 14:26
quote:
job schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:37:
[...]

Je hebt de synology notifier, en de synology indexer.
Die staan beiden tussen de notifiers (althans bij de mr-orange versie).
Ik heb deze bij de notifications aangevinkt;

Een andere kan ik niet echt vinden. Ik heb ook even gekeken in de logs, maar daar kan ik niks vinden over het eventueel indexen van media. Van het weekend verschillende series automatisch gedownload, maar verschenen niet op mijn media speler (Samsung Home cinema set via DLNA). Na manual indexen staan ze er wel tussen, maar om dit nu steeds te doen...

• koekwous
  • Niet online
Om even wat zaken te regelen heb ik mijn DS214+ meegenomen naar mijn ouders (andere woonplaats).

Zij hebben een Tele2 ADSL internet verbinding met Davolink 2020 modem/router. Ik heb thuis een UPC verbinding (TC7200 modem/router).

Bij mij thuis werkt alles goed. Ik heb de NAS nu aangesloten op de modem/router van mijn ouders maar kan hem niet benaderen. De lampjes branden zoals ze zouden moeten.

In assistent (op zowel mijn eigen laptop als op de PC van mijn ouders getest) krijg ik de volgende foutmelding:

Ik heb geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten door met een paperclip ongeveer 4 seconden de reset knop in te drukken. Zowel modem als NAS nog een keer een powercycle gegeven. Helaas zonder resultaat.

Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn?

EDIT:

Opgelost. Blijkbaar was de LAN uitgang op het modem defect. Heb hem op een andere LAN aansluiting aangesloten en nu zie ik hem wel :)

koekwous wijzigde deze reactie 06-12-2013 13:10 (8%)

• koekwous
  • Niet online
quote:
DukeBox schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:11:
[...]

Je verhaal is niet zo heel duidelijk.. is de davolink jouw router of die bij je ouders ? In het geval van het laatste lijkt het een DNS cache ding. Ook heb je in je portforwards staat geen poort 80 dus logisch dat die niet forward.
Daarnaast kun je wel gewoon werken door direct naar 5000/5001 te connecten.
De Davolink staat bij mijn ouders thuis (mijn NAS nu ook).

Poort 80 er nu ook in gezet:

Bij het toevoegen kreeg ik de melding:

Helaas nog geen effect, wanneer ik naar mijn externe IP ga:

Als ik direct probeer te connecten dmv XX.XXX.XX.217:5000 krijg ik: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met XX.XXX.XX.217:5000

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

quote:
rooot schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:35:
[...]

Je zegt dat je 72u hebt gewacht, maar wat is de TTL van je DNS record?
Verder is een CNAME-record voor het verwijzen naar een hostname en een A-record voor het verwijzen naar een IP-adres. Een A-record moet in jouw geval gewoon werken.

Je maakt ergens anders een (denk)fout of haalt nog steeds gecachte pagina's op.
(Doe eens een ping naar nas.domeinnaam.nl, welk ip-adres krijg je?)
Bedankt voor je reply!

De DNS van mijn hoofddomeinnaam (XXX.ws) staat bij Cloudflare. De TTL staat daar op automatic, maar doorgaan is dat 1-2 uur.

http://i.imgur.com/KOqAOrs.png

Een ping naar nas.XXX.ws levert op dat hij de host niet kan vinden. Geen timeouts of IP adres oid.

Dank!

Freekers.nl | Public Pi-hole - 4 locaties wereldwijd

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>[/html]

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True