Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Vraag waar ik niet echt uit kom.
Ik heb een NAS114 met daarbij een raspberry pi b+, ik speel de films die op mijn nas staan.
echter lukt het me niet om externe ondertitels mee af te laten spelen of een ondertiteling te downloaden en daarbij op te slaan.
Doe ik dit zelfde met een USB stick in de raspberry pi b+ lukt dit alles prima, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. ik dacht dat het probleem was dat de RasP niet genoeg rechten had om te schrijven maar dat is volgens mij ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
pacificocean schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:59:
Vanwege de problemen met firmare 4528 ik heb het de volgende melding van support gekregen.

We may need your permission to access your DS through telnet service. Please follow the instruction below:
1. Power off DiskStation (DS) and take out all disks
2. Power on DS without disks
3. Run Assistant and perform the installation with the latest DSM patch and Assistant. You could get them in Download Center of Synology web site
4. Under this way, the installation will be failed but the telnet will be open
5. Please open the port 23 on your router for DS NAT IP (ex. 192.168.xx.xx or 10.0.xx.xx)and we could login via telnet
6. Please insert the disks back to DS without rebooting and provide us the following information
Remote Access Instructions

Alleen als tweaker doe ik het liever zelf, maar ik loop vast met het mounten van de disks na het inloggen met Telnet na stap 6. Ik gebruik RAID1

Ik denk dat ik dan eerst weer de RAID moet opbouwen met iets als.

code:
1
2
mdadm -A /dev/md2 /dev/sd[ab]3
mount -o ro /dev/md2 /mnt

Is dit correct?

Mijn /proc/mdstat file ziet er als volgt uit:

Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid1 sda3\[0] sdb3\[1]
1948793280 blocks super 1.1 [2/2] [UU]

md1 : active raid1 sda2\[0] sdb2\[1]
2097088 blocks [2/2] [UU]

md0 : active raid1 sda1\[0] sdb1\[1]
2490176 blocks [2/2] [UU]

unused devices: <none>
Het is gelukt met:
code:
1
2
3
4
mdadm -A /dev/md0 --update=byteorder /dev/sd[ab]1
mount /dev/md0 /mnt
umount /mnt
mdadm --stop /dev/md0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zag onlangs pricewatch: Synology DiskStation DS408 in de V&A staan en nou vraag ik mij iets af. Volgens de PW heeft die een max capaciteit van 6TB, oftewel 4 1.5TB hdd's.
Hoe kun je erachter komen of die max capaciteit sinds het uitbrengen van de nas is verhoogd met firmware updates? Die nas heeft geen productpagina meer, dus daar kan ik het niet nakijken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Raven schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:55:
Zag onlangs pricewatch: Synology DiskStation DS408 in de V&A staan en nou vraag ik mij iets af. Volgens de PW heeft die een max capaciteit van 6TB, oftewel 4 1.5TB hdd's.
Hoe kun je erachter komen of die max capaciteit sinds het uitbrengen van de nas is verhoogd met firmware updates? Die nas heeft geen productpagina meer, dus daar kan ik het niet nakijken.
Volgens mij zie ik hier https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/hd/DS408 dat er 4TB schijven in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat had ik gezien, maar betekend dat ook meteen dat er een grotere RAID5 partitie ondersteund wordt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROMiJo
Raven schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:13:
Dat had ik gezien, maar betekend dat ook meteen dat er een grotere RAID5 partitie ondersteund wordt?
Ik lees in de opmerkingen niet dat een HDD van 4TB beperkingen in functionaliteit van de NAS tot gevolg heeft. Anders zou deze ook niet (100%) compatibel zijn...

edit: NB: hier (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=26&t=81175) gebruikt iemand een DS408 met 2TB schijven en wil overstappen naar 4TB. Volgens mij is het geen enkel probleem :)

[ Voor 20% gewijzigd door ROMiJo op 02-11-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die zit nog altijd op antwoord te wachten :P (had ik ook al gevonden).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROMiJo
Raven schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:42:
Klopt; maar wat ik ook lees is dat die DS draait met 2*2TB en dat is meer dan 1,5TB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nu alleen nog maar een DS408 kopen voor backup want die heeft een erg trage CPU, zeer weinig RAM en is tot weinig meer dan data transfer in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik heb een DS110J met de laatste versie van de software. Ik heb de NAS mijn video en foto's laten indexeren, maar de apps op mijn telefoon geven aan dat er niks te vinden is. Ook na nogmaals indexeren komt er niks tevoorschijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROMiJo
arvidbeheerder schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:39:
Ik heb een DS110J met de laatste versie van de software. Ik heb de NAS mijn video en foto's laten indexeren, maar de apps op mijn telefoon geven aan dat er niks te vinden is. Ook na nogmaals indexeren komt er niks tevoorschijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Heb je wel Photostation en Videostation geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ROMiJo schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:32:
[...]

Klopt; maar wat ik ook lees is dat die DS draait met 2*2TB en dat is meer dan 1,5TB ;)
Als je het zo bekijkt... :)
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:34:
Ik zou nu alleen nog maar een DS408 kopen voor backup want die heeft een erg trage CPU, zeer weinig RAM en is tot weinig meer dan data transfer in staat.
Hoe traag is traag? Als dat ding tientallen MB's per seconde haalt met filetransfer ben ik al blij ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Dat is een review van 5 jaar geleden... of mis ik de clou?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, de software is inmiddels al een paar jaar verder, misschien dat dit de performance beïnvloed.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagobert schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:55:
[...]

Dat is een review van 5 jaar geleden... of mis ik de clou?
Veel nieuwer ga je ze niet krijgen toch?

Ik verwacht niet dat dsm 4.0 (recentste versie die de ds408 kan draaien) langzamere transfer snelheden zal geven als dsm 2.0 (versie uit de review). Ik denk dat het een mooie indicatie is.
Ik beredeneer dit vanuit mijn ervaring met mijn onlangs verkochtte ds110j. De transfers speed van dat ding is sinds dsm 2.2 t/m 5.0 zelfs ietsjes verbeterd.

Wat is jullie gedachte hierover dan? Dat de 408 met dsm 4.0 stukken slechter zal presteren?

We kunnen het natuurlijk altijd aan de verkoper vragen :).
V&A aangeboden: Synology DiskStation DS408

[ Voor 71% gewijzigd door job op 02-11-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Raven schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:42:
Ik heb o.a.een DS207+ en daar zit 2*2TB in. Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat bij aankoop er toen werd gesproken over max 2*1TB.

Ik denk dat toen de 08 uitkwam er nog geen 4TB schijven waren dus die kan je dan ook moeilijk ervoor goedkeuren.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat als ik 2*3 of 2*4 WD Red in stop, hij ook gewoon zal draaien.

Snelheid en een oud beestje, voor iets van het net halen is het mij snel genoeg. Je moet hem gewoon niet teveel taken geven streamen in huis doen we dan weer met een 414.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik kwam nog een camera tegen wat waarschijnlijk wel een aanrader is voor Surveillance Station:

http://www.banggood.com/E...y-IP-Camera-p-931339.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
Wat moet ik doen / waar moet ik rekening mee houden als ik mijn Synology 415Play ga uitbreiden?

Er zitten twee schijven in en er komen er twee bij. Is een nieuwe installatie vereist of is het 'plug and play'? Het moet zo draaien dat elke schijf moeiteloos vervangen kan worden (bij een defect) en er geen data verloren gaat.

Do's and dont's?

[ Voor 3% gewijzigd door DennisZ88 op 02-11-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
DennisZ88 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:11:
Wat moet ik doen / waar moet ik rekening mee houden als ik mijn Synology 415Play ga uitbreiden?

Er zitten twee schijven in en er komen er twee bij. Is een nieuwe installatie vereist of is het 'plug and play'? Het moet zo draaien dat elke schijf moeiteloos vervangen kan worden (bij een defect) en er geen data verloren gaat.

Do's and dont's?
Heb je SHR, RAID, JBOD? Kijk eens bij de info van je volume in DSM.

Wellicht kun je ook gewoon even de handleiding erop naslaan: https://www.synology.com/en-uk/support/tutorials/559

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Ik heb SHR, dat is dus al goed. Wat betreft de handleiding, bedankt! Ik heb alleen een volume en mijn Disk group is nog leeg, daar iets aan toevoegen gaat niet op, dus misschien toch een nieuwe install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DennisZ88 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:16:
Ik heb SHR, dat is dus al goed. Wat betreft de handleiding, bedankt! Ik heb alleen een volume en mijn Disk group is nog leeg, daar iets aan toevoegen gaat niet op, dus misschien toch een nieuwe install?
SHR is helemaal het makkelijkste. Gewoon schijf erin schuiven, en dan "toevoegen" oid (verwijst naar manual). Dagje de tijd geven om de array te bouwen, en klaar. 2 schijven erbij? geen probleem. Nee je hoeft geen clean install.

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 02-11-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
Raven schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:44:
[...]

Als je het zo bekijkt... :)

[...]

Hoe traag is traag? Als dat ding tientallen MB's per seconde haalt met filetransfer ben ik al blij ;)
Ik heb nog een DS408 staan in de meterkast.
RAID5 configuratie, 4 disken van 1TB.

Lezen: 65-70 MB/s
Schrijven: 25-30 MB/s

Voor filetransfer 'snel' zat dus. De 408 gaat er binnenkort wel uit voor een 415play denk ik.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00
ROMiJo schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:44:
[...]

Heb je wel Photostation en Videostation geïnstalleerd?
Ja, die staan gewoon geïnstalleerd en gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
RobV schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:15:
[...]

SHR is helemaal het makkelijkste. Gewoon schijf erin schuiven, en dan "toevoegen" oid (verwijst naar manual). Dagje de tijd geven om de array te bouwen, en klaar. 2 schijven erbij? geen probleem. Nee je hoeft geen clean install.
Klinkt goed! Maakt het niet uit wanneer de nieuwe schijven groter zijn? (weet dat ze minimaal even groot moeten zijn, maar als ik 2 x 2 heb en ik doe er 2 x 4 bij, dan dient de ene 2tb als 'backup' voor de andere 2tb en de ene 4tb voor de andere 4tb, toch? Ik creëer dan toch niet 4 x 2tb, want dat zou een beetje jammer zijn en dan kan ik bijv beter 2x 2tb er bij doen.

Edit, deze calculator geeft al het antwoord.

SHR is géén verlies, 8 beschikbaar, 4 als bescherming.
SHR-2 is wél verlies, 4 beschikbaar, 4 als bescherming, 4 ongebruikt.

Wat ik mij nu afvraag, heb ik met die SHR wel volledige bescherming? (Wordt die 4 als bescherming dan gecomprimeerd of wordt 50% gesafed?)

[ Voor 24% gewijzigd door DennisZ88 op 03-11-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb je de Raid Calculator voor ;)
https://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator

In geval van SHR zou je 8Tb hebben, bij Raid5 6Tb.

Enige nadeel aan een SHR is dat je minimaal gelijkwaardige grote moet hebben.

Je kan er dus geen 2x 1Tb bijzetten.

Ik heb bijv. 2x 3Tb en 1van 4Tb.. en heb dus nu 6Tb ruimte en 1Tb ongebruikt. Bij Raid 5 zou ik nu een 3Tb schrijf kunnen toevoegen... bij SHR niet.. dan moet ik minimaal een andere 4Tb erbij zetten.
Het voordeel is dat je wel volledige 4Tb erbij krijgt bij de uitbreiding.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Ik had die calculator net gevonden, toch bedankt! Waar ik nu alleen nog benieuwd naar ben is die bescherming :)

Aangezien mijn vorige post nu op de vorige pagina staat, nogmaals kort, met SHR (2x 2tb en 2x 4tb) heb je 8tb beschikbaar en 4tb in 'protection', wat houdt dat in, wat die 4tb kan die 8tb natuurlijk niet (volledig) herstellen..

[ Voor 60% gewijzigd door DennisZ88 op 03-11-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee dat kan die niet en is ook logisch toch?

het betekent dat grootste harddisc ook mag uitvallen. Dus een van de 4Tb kan kapot gaan en die wordt hersteld (rebuiding) als je hem vervangt voor een andere 4Tb.

stel er zou gelijk nog 1 kapot gaan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Ah zo, dat was inderdaad niet logisch, maar hoe het precies zat wist ik niet, nu wel! Bedankt, SHR is dus prima :) (Neem aan dat het vrijwel niet voor komt dat er meer dan 1 schijf gelijktijdig uitvalt)

[ Voor 27% gewijzigd door DennisZ88 op 04-11-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DennisZ88 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:18:
Ah zo, dat was inderdaad niet logisch, maar hoe het precies zat wist ik niet, nu wel! Bedankt, SHR is dus prima :) (Neem aan dat het vrijwel niet voor komt dat er meer dan 1 schijf gelijktijdig uitvalt)
Als ze in de wijk aan het heien zijn, of de tramrails aan het verleggen zijn of zo, zou ik daar maar niet al te vlug vanuit gaan. Ik zal het nog een keer zeggen: Een RAID systeem is geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
DennisZ88 schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:13:
[...]

Wat ik mij nu afvraag, heb ik met die SHR wel volledige bescherming? (Wordt die 4 als bescherming dan gecomprimeerd of wordt 50% gesafed?)
Allebei niet. Die 4TB is pariteitsdata. Daarmee kan iedere willekeurige andere sectie van max. 4TB hersteld worden.

Bedenk je wel dat RAID enkel een mechanisme voor bedrijfszekerheid is. En geen bescherming tegen dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

^ SHR werkt niet met parity, alleen met duplicate blokken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Iemand die gebruik maakt van Cloud Sync met Google Drive ?

Het volgende valt me namelijk op;

Ik sync mijn /photo map naar Google Drive vanwege back-up redenen. Echter Synology geeft aan dat de /photo map 48.06 GB is daar waar Google Drive 49.95 GB aangeeft (en dit is echt alleen Drive; opslag t.b.v. Gmail zit hier al niet in)

Een verschil van 1,89 GB vind ik nogal;

Iemand een idee waar dit verschil m in kan zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door kattapult op 04-11-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:18:
^ SHR werkt niet met parity, alleen met duplicate blokken.
SHR werkt exact als Raid-1 op een 2-bay en Raid-5 op een 4-bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:39
Korte vraag. Heb gister avond Photo Station geactiveerd en nu (de volgende ochtend) is die nog bezig met converten (Thumbnails creeren?).
Nu las ik dat je PC rekenkracht kunt gebruiken mbv Synology Photo Station Uploader. Dit ben ik aan het doen met een klein mapje (1.4GB, 5k foto's) maar ook dit lijkt wel erg traag te gaan...
Heb ook al iets over Synothumbs gelezen, maar dit was vrij technisch.

Wat is de snelste manier om die thumbnails te laten creëren zonder mijn NAS een paar dagen op 100% te moeten laten draaien?
Het gaat om ~128GB / 43k aan foto's.

EDIT: Heb trouwens een DJ213J dus niet de meest krachtige CPU. Modem, NAS en PC zijn allemaal bekabeld (zou dat iets uit mogen maken)..

[ Voor 24% gewijzigd door Card Nox op 05-11-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het maar een paar dagen is, wat maakt dat dan uit ? Een consistency check na een stroom uitval duurt niet veel korter.
Hoe dan ook zou het via PS Uploader met een PC waarvan de CPU van de afgelopen 10 jaar is aanzienlijk sneller moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kattapult schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:54:
Iemand die gebruik maakt van Cloud Sync met Google Drive ?
Het volgende valt me namelijk op;
Ik sync mijn /photo map naar Google Drive vanwege back-up redenen. Echter Synology geeft aan dat de /photo map 48.06 GB is daar waar Google Drive 49.95 GB aangeeft (en dit is echt alleen Drive; opslag t.b.v. Gmail zit hier al niet in)
Een verschil van 1,89 GB vind ik nogal;
Iemand een idee waar dit verschil m in kan zitten?
Het verschil is sowieso te verwaarlozen. Oorzaken kunnen zijn dat de een rekent met factor 1.024 en de ander met de factor 1.000. Bij de een zitten verborgen bestanden, bij de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
In mijn Syno heb ik nu een 3 tal schijven zitten. Op de 1ste staat alle data. Op de 2de maak ik om de dag een kopie van de 1ste schijf. Op de 3de maak ik op de andere dagen een kopie van een selectie van de 1ste schijf.

Op DSM 4 was het zo dat je op die 'backup' volumes gewoon de complete inhoud kon zien van wat DSM gekopieerd had.

Op DSM 5 valt me op dat ik op die betreffende volumes geen inhoud zie. Klopt dit? En kan ik dan enkel verifieren of alle data daadwerkelijk gekopieerd is door te kijken naar matchende GB's op die schijven of door een restore uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij niet logisch dat je het niet in kan zien? Staan de rechten van de volumes wel goed?
Ik heb het helaas ook te vaak dat mijn zelf gecreëerde admin account toch niet standaard alle rechten krijgt bij bijv een nieuwe share folder.

Ieder voor zich natuurlijk, maar wat zijn je redenen om zo te backuppen? Heb je een vierde kopie?

Helaas heeft Synology niet duidelijk gecommuniceerd over een grote wijziging in backup en restore. Het ondersteunt nu versies bijv.. (Timebackup zou je dus niet meer nodig hoeven hebben). Dit zou je derde volume overbodig maken. Hierdoor zou je bijv raid1 kunnen inschakelen om je hard disc falen op te vangen. Het heeft ook als voordeel dat je NAS sneller leest.
Brand, diefstal, stroompiek en nog steeds is je data weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik heb de volumes gewoon zichtbaar in file station en ik geloof dat mijn admin account gewoon overal rechten op heeft. Ik zal dit voor de zekerheid nog een keer na lopen.

Mijn reden om zo te backuppen is op dit moment gewoon de eenvoud. Ik moet ook zeggen dat ik niet direct weet welke service het best geschikt of het meest handige is om te gebruiken. Ik denk dat ik het liefst gewoon gebruik wil maken van een cloud dienst die ook echt back-ups faciliteert. Uiteraard zo veel mogelijk GB's tegen zo weinig mogelijk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke je volumes zijn zichtbaar maar je shares niet? Of alle shares zijn wel zichtbaar maar inhoud alleen niet?

Genoeg mogelijkheden wat standaard ondersteund wordt..

Mijn derde NAS is offline waardoor mijn offsite backup ook niet meer werkt. ik moet zelf ook nog een handige oplossing vinden tegen zo min mogelijk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
ik gebruik zelf amazon S3 voor offsite backup, niet duur en mogelijkheid om encrypted te versturen vanuit DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik ga denk ik gewoon een OneDrive sync aanzetten op mijn Synology. Vervolgens pleur ik alle belangrijke data daar in. In OneDrive zit ook version history en een prullenbak. Mappen met content zoals tv series en films laat ik daar buiten en vervolgens zal ik nog wel een 1 op 1 kopie blijven maken naar een 2de schijf in de Syno zelf.

Moet wel even kijken naar de betrouwbaarheid van de sync want ik merkte enige tijd geleden dat de sync client op de Syno soms moeite had met het verbinden naar Onedrive waardoor er dus niet gesynced werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Valderrama schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:02:
Ik heb de volumes gewoon zichtbaar in file station en ik geloof dat mijn admin account gewoon overal rechten op heeft. Ik zal dit voor de zekerheid nog een keer na lopen.

Mijn reden om zo te backuppen is op dit moment gewoon de eenvoud. Ik moet ook zeggen dat ik niet direct weet welke service het best geschikt of het meest handige is om te gebruiken. Ik denk dat ik het liefst gewoon gebruik wil maken van een cloud dienst die ook echt back-ups faciliteert. Uiteraard zo veel mogelijk GB's tegen zo weinig mogelijk kosten.
Ik heb zelf CrashPlan gedaan voor ongeveer 60 dollar, voor 1 jaar. Onbeperkte opslag ruimte. Bevalt mij wel goed. de client draait op de NAS zelf en upload elke nacht alles naar de online backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Ik heb voortaan ook mijn data in google drive staan, deze backup ik met de synology naar een ander volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Voor mijn media setup twijfel ik tussen de DS214, DS214+ en DS214play.

Ik zal vrijwel alleen films, series en muziek gaan afspelen via een HTPC met XBMC en Popcorn Time. Het transcoden van de DS214play is daarom niet relevant.

1) Hoe zal de DS214 presteren qua snelheid in repareren en uitpakken?
2) Welke NAS zal sneller repareren en uitpakken, de DS214+ of de DS214play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MvdD schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:11:
Voor mijn media setup twijfel ik tussen de DS214, DS214+ en DS214play.

Ik zal vrijwel alleen films, series en muziek gaan afspelen via een HTPC met XBMC en Popcorn Time. Het transcoden van de DS214play is daarom niet relevant.

1) Hoe zal de DS214 presteren qua snelheid in repareren en uitpakken?
2) Welke NAS zal sneller repareren en uitpakken, de DS214+ of de DS214play?
Hier staan de 214, 214play en de 214+ in vermeld. [Synology] RAR unpacking performance
Lastige is alleen dat je wel moet opletten onder welke dsm versie ze getest hebben. Vergelijk alleen de resultaten met de zelfde dsm en dezelfe rar versie.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 05-11-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:32
Ik zag dat jij in het andere topic gepost had maar was vergeten dit topic te F5en. :+

Ik heb inmiddels mijn score (DS213+) ook toegevoegd. :)
SmiGueL schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:17:
Het is jammer dat het uitpakproces maar 1 core gebruikt, waardoor helaas niet het maximale uit de NAS gehaald wordt. (gezien hij 2 cores heeft) *SABnzbd doet dit overigens ook niet, dus het is iig wel realistisch.
Het voordeel is dan weer dat de NAS ook tijdens het uitpakken nog 1 volledige core vrij heeft voor de rest van de zaken die erop draaien. Dit zorgt er dus iig wel voor dat hij altijd snappy aanvoelt. :)

Ik weet niet met welke sterkte de geteste Knoppix ISO (686MB, op 98% van orig file) gecompimeerd is, maar als ik het even omreken naar snelheid in MB/s dan kom ik op 686/40.93 = 16.76MB/s.
In de praktijk (een handvol series vergeleken in de SABnzbd+ log) pakt hij hier uit met ~35MB/s.

Het downloaden van de files gaat echter vaak een FLINK stuk langzamer in bijvoorbeeld SABnzbd+ met SSL aan, waardoor de uitpaksnelheid een stuk minder belangrijk is dan de downloadsnelheid.

[ Voor 255% gewijzigd door SmiGueL op 06-11-2014 00:02 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 08-09 19:57
job schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:02:
[...]
Lastige is alleen dat je wel moet opletten onder welke dsm versie ze getest hebben. Vergelijk alleen de resultaten met de zelfde dsm en dezelfe rar versie.
Academisch heb je natuurlijk gelijk. In de praktijk zal het weinig uitmaken, de ene kernel is doorgaans niet significant sneller of trager dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik heb een Synology DS214play, met de meest recente DSM versie.
Nu heb ik constant het probleem dat ik mn NAS ineens niet meer kan bereiken via Quickconnect van buitenaf. In mijn eigen netwerk gaat het gewoon goed.

Dit geld zowel vanaf een externe pc als vanaf mijn telefoon.
Wanneer ik mn NAS reboot, dan gaat het weer een tijdje goed.
De NAS geeft geen foutmeldingen, alleen af en toe 'failed to synchronize network time'.

Met googlen kom ik er helaas niet uit, dus misschien weet iemand van jullie de oplossing:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Laatst online: 08-09 16:22
Defnosh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:23:
Nu heb ik constant het probleem dat ik mn NAS ineens niet meer kan bereiken via Quickconnect van buitenaf. In mijn eigen netwerk gaat het gewoon goed.

De NAS geeft geen foutmeldingen, alleen af en toe 'failed to synchronize network time'.

Met googlen kom ik er helaas niet uit, dus misschien weet iemand van jullie de oplossing:)
Je hoeft niet alle zinnen om een nieuwe regel te zetten hoor ;-). Je tekst is leesbaarder als je regeleindes gewoon overlaat aan je browser c.q. de lay-out van GoT. Gewoon goede alinea-indeling is meer dan genoeg.

Heb je al Heartbeat aangezet? Ik krijg automatisch een mailtje als de verbinding verdwenen is. Is misschien gemakkelijker debuggen:

Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
De Cloudsync vanaf de Syno naar OneDrive is op dit moment (beta versie op de Syno DSM 5.0, wel de allerlaatste update) niet werkbaar want kennelijk is het bij mij in ieder geval zo dat hij lang niet alle files upload en ook foto bestanden flink verkleint.

ISO's mis ik nu bijvoorbeeld en het verkleinen van fotos van bijvoorbeeld 3MB naar 700kb is niet de bedoeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roderickvd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:27:
[...]

Academisch heb je natuurlijk gelijk. In de praktijk zal het weinig uitmaken, de ene kernel is doorgaans niet significant sneller of trager dan de andere.
Misschien is de dsm versie niet zo heel belangrijk, de rar versie echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:30:
[...]

Misschien is de dsm versie niet zo heel belangrijk, de rar versie echter wel.
Wat op mijn DS209 met slechts 256MB RAM ook veel uitmaakte was het uitzetten van alle packages.
Met Photo Station, Audio Station en Logitech Mediaserver uitgeschakeld scheelde het toen 19 seconden.
Dus kijk bij het vergelijken ook naar MemFree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Defnosh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:23:

Ik heb soortgelijke verbindingsproblemen gehad, inclusief de network time melding, op een DS212j en DSM 4.x en 5. Tegelijk was de nas ook onnoemelijk traag.
Uiteindelijk bleek bij mij een schijf behoorlijk verrot te zijn, alleen meldde de NAS dat niet. Na vervanging van de schijf gaat mijn NAS nu weer als een speer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Hmm, mijn DS209 mailt zojuist dat HDD1 overleden is. En aangezien er geen tweede (interne) schijf is, betekent dat dat de NAS op dit moment effectief dood is ;)

Gelukkig een recente backup op een externe schijf, mooi maar ongepland moment om te upgraden van 1TB naar 3TB.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
De final van DSM 5.1 is gelanceerd, eindelijk. Ik kon vanmorgen niet op de website van synolog komen en de synology kon het upgradebestand niet vinden. http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/5004/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 12-09 07:45
Net de final 5.1 geinstalleerd over Beta 5.1. Alles prima verlopen en moest alleen IPKG weer fixen.

Alleen lukt het niet meer om met WinSCP in te loggen. Met Beta 5.1 geen problemen en mijn andere nas met DSM 5.0 werkt nu prima.

Foutmelding met WINSCP laatste versie
Error skipping startup message. Your shell is probably incompatible with the application (BASH is recommended).

Meer die problemen hebben met inloggen met WinSCP na het installeren van DSM 5.1

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 07-11-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na de update naar 5.1:

Customized start-up script rc.local has been renamed to rc.local.bak due to contain of malware pattern.

Verder nooit ergens last van gehad... en nog beter, die van mij heeft nooit aan het internet gehangen.... (van buiten naar binnen).

Dus ben benieuwd of meerdere deze melding hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Hoe sluiten jullie de NAS aan op de netspanning (ja met de voeding :+)? Ik vind het aan een kant maar eng dat ik niet beschermt ben tegen blikseminslag. Ik maak wel een offline back-up dus zou altijd weer terug moeten kunnen maar toch.

Gebruiken mensen hier een slof beschermt tegen blikseminslag (incl. ethernet) :? Zo ja, welke gebruiken jullie?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:27:
Hoe sluiten jullie de NAS aan op de netspanning (ja met de voeding :+)? Ik vind het aan een kant maar eng dat ik niet beschermt ben tegen blikseminslag. Ik maak wel een offline back-up dus zou altijd weer terug moeten kunnen maar toch.

Gebruiken mensen hier een slof beschermt tegen blikseminslag (incl. ethernet) :? Zo ja, welke gebruiken jullie?
De NAS staat bij mij in de meterkast, als er daar problemen zijn door een blikseminslag is de NAS 1 van mijn mindere problemen. :P

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Ga nu de Synology DS214+ bestellen voor mijn ouders. Kunnen ze mooi altijd bij alle foto's en video's waar ze ook zijn. Nu heb ik zelf prima ervaringen met Seagate schrijven. Zit te denken Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB harde schijf voor maar € 77 te bestellen, toch een prima keus of niet?

Zie niet zo snel in topic wat nou de meest gebruikte harde schijf is voor de NAS.

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 07-11-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Eindelijk is DSM 5.1 vrijgegeven. Ik hoop dat daarmee de sync richting Onedrive nu goed werkt (geen cap op grote bestanden en foto's uploaden as is zonder verkleining toe te passen).

Aangezien ik een HP N54L servertje heb staan is het wachten op de Xpenology variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:43:
Zie niet zo snel in topic wat nou de meest gebruikte harde schijf is voor de NAS.
Een NAS schijf misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:24

mvds

Totally awesome!

Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:43:
Dat zullen de WD Red schijven zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik gebruik een UPS omdat die voeden vanaf de accu en blikseminslag wel het einde betekend van de UPS, maar als het goed is niet van mijn NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:29:
[...]

Ik gebruik een UPS omdat die voeden vanaf de accu en blikseminslag wel het einde betekend van de UPS, maar als het goed is niet van mijn NAS :)
Maar je netwerkkabel? Die zit niet op de UPS toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb een speciale stekkerdoos (surge protector) waar mn router en NAS op zitten aangesloten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:35:
[...]
Maar je netwerkkabel? Die zit niet op de UPS toch?
Hoe zou de bliksem op mijn netwerkkabel terecht moeten komen dan? :)

Via de tv/radiokabel bedoel je? Dan zou eerst mijn modem, en daarna mijn switch de bliksem door moeten geven. Beiden lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

timovd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:40:
Ik heb een speciale stekkerdoos (surge protector) waar mn router en NAS op zitten aangesloten.
Ja maar ook hier tackle je niet de netwerkkabel toch? Wanneer de bliksem via de ethernetkabel inslaat op je NAS doet die surge protector niks.
mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:44:
[...]

Hoe zou de bliksem op mijn netwerkkabel terecht moeten komen dan? :)

Via de tv/radiokabel bedoel je? Dan zou eerst mijn modem, en daarna mijn switch de bliksem door moeten geven. Beiden lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk...
Ja dat bedoel ik inderdaad, ik weet niet hoe onwaarschijnlijk dat is :)

[ Voor 37% gewijzigd door JB op 07-11-2014 11:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:44:
[...]
Ja maar ook hier tackle je niet de netwerkkabel toch? Wanneer de bliksem via de ethernetkabel inslaat op je NAS doet die surge protector niks.

[...]

Ja dat bedoel ik inderdaad, ik weet niet hoe onwaarschijnlijk dat is :)
Het zijn beiden apparaten die absoluut niet bedoeld zijn om spanningen te verwerken die in de buurt komen van bliksem. Dus ik verwacht dat een, of misschien zelfs beide apparaten het zullen begeven, maar zeker niet de spanning door zullen geven. Mocht dat wel het geval zijn, dan denk ik dat geen enkele oplossing die je bedenkt je netwerkkabel kan beveiligen.

Overigens heb je het alzo over iets waar de kans dat het voorkomt zeer laag is. Dus ik zou eerder dit omzeilen door een goede off-site backup te regelen, dan dure apparatuur aan te schaffen om je tegen dit extreem zeldzame geval te beschermen. Een off-site backup beschermt je ook tegen brand, diefstal, wateroverlast enz. Mocht je NAS om wat voor reden dan ook het begeven of onbereikbaar worden, dan heb je altijd je off-site backup nog. Die kan je elke nacht laten synchroniseren zodat je hooguit één dag mist.

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 07-11-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:53:
[...]

Het zijn beiden apparaten die absoluut niet bedoeld zijn om spanningen te verwerken die in de buurt komen van bliksem. Dus ik verwacht dat een, of misschien zelfs beide apparaten het zullen begeven, maar zeker niet de spanning door zullen geven. Mocht dat wel het geval zijn, dan denk ik dat geen enkele oplossing die je bedenkt je netwerkkabel kan beveiligen.

Overigens heb je het alzo over iets waar de kans dat het voorkomt zeer laag is. Dus ik zou eerder dit omzeilen door een goede off-site backup te regelen, dan dure apparatuur aan te schaffen om je tegen dit extreem zeldzame geval te beschermen. Een off-site backup beschermt je ook tegen brand, diefstal, wateroverlast enz. Mocht je NAS om wat voor reden dan ook het begeven of onbereikbaar worden, dan heb je altijd je off-site backup nog. Die kan je elke nacht laten synchroniseren zodat je hooguit één dag mist.
Eensch :) Backup is prio 1.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Is bij meer mensen de ftp niet meer beschikbaar sinds de laatste update? SSL error, er worden geen certificaten meer mee gegeven en zie zo 1 2 3 niet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JB schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:56:
[...]

Eensch :) Backup is prio 1.
En vergeet nooit, RAID (in welke vorm dan ook) is GEEN backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scp werkt niet en de backup tussen mijn diskstations werkt ook niet meer.

putty werkt overigens wel probleemloos via de ssh poort. Dat is dan weer gek.
sftp werkt ook.

edit: Ik raad de update naar dsm 5.1 dus voor hen die backups belangrijk vinden voorlopig nog even af.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 07-11-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
mvds schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:28:
[...]

Dat zullen de WD Red schijven zijn denk ik...
Besteld, de 2GB versie, totaal €500, de kerstman is weer vroeg dit jaar :9

Ben benieuwd of het een beetje snel foto's is kijken met een upload van 20mbit.
Zullen het volgende week is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:11:
[...]

2GB, da's wel snel vol hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Smultie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:24:
[...]

2GB, da's wel snel vol hoor..
Flauwwwww :+
Versteegrob schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:11:
[...]

Het zal niet aan de schijven liggen denk ik :) Ik heb 4 Reds in een DS415 zitten en die blaast gewoon 110MB/sec over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

job schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:10:
scp werkt niet en de backup tussen mijn diskstations werkt ook niet meer.

putty werkt overigens wel probleemloos via de ssh poort. Dat is dan weer gek.
sftp werkt ook.

edit: Ik raad de update naar dsm 5.1 dus voor hen die backups belangrijk vinden voorlopig nog even af.
Backups werken bij mij al een hele tijd niet meer... Alle poorten staan goed geforward (heeft altijd gewerkt) maar sinds een tijdje krijg ik steeds een melding dat de remote NAS niet gevonden kan worden, terwijl ik via quickconnect er gewoon op kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Backup ook weer aan de praat.
De backup service (voor het ontvangen van je backup) was door de upgrade uitgeschakeld. En tevens is de plek waar je dit in dient te schakelen verplaatst in dsm. Niets aan de hand dus. :)

[ Voor 115% gewijzigd door job op 07-11-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb sinds gisteren een UPS van APC thuis staan. pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN De accu is nu aan het opladen, zodat ik vanmiddag alles kan aansluiten. In principe beschermt hij tegen overspanning en stroomuitval.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 12-09 07:45
MikeOO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:05:
Net de final 5.1 geinstalleerd over Beta 5.1. Alles prima verlopen en moest alleen IPKG weer fixen.

Alleen lukt het niet meer om met WinSCP in te loggen. Met Beta 5.1 geen problemen en mijn andere nas met DSM 5.0 werkt nu prima.

Foutmelding met WINSCP laatste versie
Error skipping startup message. Your shell is probably incompatible with the application (BASH is recommended).

Meer die problemen hebben met inloggen met WinSCP na het installeren van DSM 5.1
Via Engels Synology forum kreeg ik de volgende tip en dan werkt WinSCP weer.

Bij de verbinding van je NAS op Edit klikken --> Advanced --> SCP/Shell
Zet bij Shell: /bin/sh

Verbinding weer opslaan en je kan weer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

MikeOO schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:46:
Via Engels Synology forum kreeg ik de volgende tip en dan werkt WinSCP weer.

Bij de verbinding van je NAS op Edit klikken --> Advanced --> SCP/Shell
Zet bij Shell: /bin/sh

Verbinding weer opslaan en je kan weer inloggen.
d:)b

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:14
Ik heb net mijn nieuwe DS415+ binnen en wil nu alle data (5TB) van m'n oude DS411+ overpompen.
Beide hangen aan dezelfde 1Gbps DLINK868L router en volgens DSM zijn ze beide geconnect op 1Gbps.

Echter als ik de files dmv scp kopieer (aangelogd op DS415+ via ssh) dan komt ie niet verder dan 12.9MB/s. Ook kopieren via Filestation (remote mount) haalt ook maar 11-12MB/s.

Kopieer ik files vanaf mijn laptop van de share op DS411+ naar share op DS415+ dan gaat het met 40-45MB/s.

Zie ik iets over het hoofd? Ik zou toch gewoon (in de buurt van) 1Gbps moeten halen als ik direct vanaf de ene naar de andere nas kopieer ? Nu is het via laptop kopieren zelfs nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SCP is vaker niet zo snel. Waarom gebruik je geen rsync ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 23:14
DukeBox schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:38:
SCP is vaker niet zo snel. Waarom gebruik je geen rsync ?
Macht der gewoonte, zal rsync voor de volledigheid ook eens proberen, maar met scp haal ik op bedrijfsnetwerk (waar alleen SSH is toegestaan) ook makkelijk 1Gbps snelheden.

[edit]idem, met rsync ook 10-11MB/s

[edit2] Dan maar een NFS mount gebruiken, nu wel 80-100MB/s

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 07-11-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Ik heb daarnet DSM 5.1 geïnstalleerd, helaas zit ik nu met een bijzonder irritant probleem ...

Voorheen kon ik perfect mijn server bereiken via www.****.be
Echter nu ik de update geïnstalleerd heb moet ik www.***.be:poort typen om de server te kunnen bereiken. Ik heb buiten de update niets veranderd ....

Ik maak gebruik van Zarafa op mijn server (werkte perfect met DSM5.0), hiervoor heb ik web station moeten inschakelen. Binnen webstation heb ik geen hosts ingesteld.

Als ik web station uitschakel dan kan ik perfect de server bereiken via www.***.be
Doe ik iets verkeerd met de hosts ?
Iemand die mij kan helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:12
Mylotec schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:58:
Ik heb daarnet DSM 5.1 geïnstalleerd, helaas zit ik nu met een bijzonder irritant probleem ...

Voorheen kon ik perfect mijn server bereiken via www.****.be
Echter nu ik de update geïnstalleerd heb moet ik www.***.be:poort typen om de server te kunnen bereiken. Ik heb buiten de update niets veranderd ....

Ik maak gebruik van Zarafa op mijn server (werkte perfect met DSM5.0), hiervoor heb ik web station moeten inschakelen. Binnen webstation heb ik geen hosts ingesteld.

Als ik web station uitschakel dan kan ik perfect de server bereiken via www.***.be
Doe ik iets verkeerd met de hosts ?
Iemand die mij kan helpen?!
En dit heb ik ook.
Heb eerst web station maar weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:46
Heren, dames, Voor zover deze vraag hier thuis hoort heb ik de volgende:

Voorgeschiedenis (Kan overgeslagen worden)
Ik heb nog geen NAS. Ik wil wel graag een NAS aanschaffen. Zyxel NSA235v2 is een mooi geprijsde NAS, zeker als je bedenkt dat er WD Red 3TB (of 4TB, maar minder waarschijnlijk) x2 in komt. Ik " vrees" echter dat ik daar spijt van ga krijgen ivm de mogelijkheden en voornamelijk (community)ondersteuning die Synology heeft (ik lees vaak dat Zyxel daarin vaak traag is/achterloopt). Dus een Synology, 2Bay.

Komt ie:
Wat zijn de bezwaren om (vanwege kosten) te gaan kijken naar een DS211+ tot DS213+ (of andere variant) in plaats van een DS214/215? En welke variant is het meest te adviseren, zelf denk ik sterk aan een +variant.

Wat ga ik er mee doen?
Opslag voor, met name, films/series en muziek (momenteel net geen 2TB extern in gebruik) via netwerk benaderbaar
Streamen naar tv en 2 laptops van bovenstaande
Downloaden van series via Sickbeard (Nu ook in gebruik op 1 vd beide laptops met externe HDD, voor ongeveer 13 series) in medium kwaliteit (ong 700MB variant).
De kwaliteit gaat na aanschaf van syno waarschijnlijk omhoog vanwege toevoegen TV aan streaming middelen, daarmee ook formaat.
Ik maak nu geen gebruik van nieuwsgroepen, maar zie dat wel als optie ivm kwaliteit.
Backup van belangrijkste zaken op Syno naar eerder genoemde 2TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
larsiey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:14:
[...]

En dit heb ik ook.
Heb eerst web station maar weer uitgezet.
Zonder web station werkt Zarafa niet dus dat is ook geen optie voor mij.

Nog even terzijde,

Ik maak gebruik van SSL voor mijn website te kunnen bereiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Mylotec op 07-11-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19
Ben ik ook nieuwsgierig naar, wat ik heb precies hetzelfde. Dus ik kijk even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Koepert en CoiLive
Ik ben zelf ooit in 2009 begonnen met een xtreamer etrayz NAS, leuk budget ding om het concept te verkennen. Toen eind 2010 na vergelijken synology gekozen boven qnap en voor de ds211 gegaan. Inmiddels staat hier een ds415+ en heb ik bij familie een ds214se staan. Mijn advies, als je het wilt verkennen pik de aankomende DS215j op, die kan je (mits prijs vergelijkbaar met ds213j) als je heavy user wordt voor een goede prijs wel weer kwijt. Een oude 211+ zou ik niet oppikken ivm met de update ondersteuning van synology. Weet je nu al dat je een groot verbruiker bent, ga dan voor actuele +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist OpenVPN geconfigureerd op mijn Synology en via de OpenVPN App op IOS het profiel geïmporteerd. Het lukt met de juiste login gegevens om gewoon verbinding te maken maar ik krijg echter niet het public IP adres van het internet waar de NAS aan hangt. In plaats daarvan houd ik gewoon mijn mobiele provider IP.

Wat doe ik verkeerd? Ik wil juist vanaf mijn iPhone kunnen internetten zodat het lijkt alsof ik gewoon thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mylotec schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:21:
[...]

Zonder web station werkt Zarafa niet dus dat is ook geen optie voor mij.

Nog even terzijde,

Ik maak gebruik van SSL voor mijn website te kunnen bereiken.
Ik heb een map genaamd dsm aangemaakt in de webfolder
In die map staat een index.php die de browser doorstuurt haar https://domein.nl:5001
Ipv domein.nl (wat ik vroeger kon kiezen) kies ik nu domein.nl/dsm
Hoef ik zelf geen https:// en poortnummer in te typen. Niet zoals het was, maar scheelt wel een aantal aanslagen.
Leek mij een mooie oplossing.

Ipv een php script kan je natuurlijk ook een Index.html met metarefresh gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 07-11-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Executor16 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:58:Wat doe ik verkeerd? Ik wil juist vanaf mijn iPhone kunnen internetten zodat het lijkt alsof ik gewoon thuis ben.
In openvpn.ovpn moet je het # teken weghalen bij "redirect-gateway" als je wilt dat al je verkeer via jouw VPN connectie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
laserboy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:15:
[...]
In openvpn.ovpn moet je het # teken weghalen bij "redirect-gateway" als je wilt dat al je verkeer via jouw VPN connectie gaat.
Kwam ik net achter idd! xD bedankt! Is iets meer pielen dan met de Mac mini als server. Maar daar gebruikte ik geen OpenVPN voor. Gelukkig was ik al een beetje thuis in het editten van al die files. Weer een stapje verder nu :)

Edit: Heeft de optie "Allow clients to access server's LAN" op de NAS nog ergens mee te maken of kan ik dit beter uit laten staan?

[ Voor 37% gewijzigd door Executor16 op 07-11-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik moest het vinkje 'redirect all traffic' aanzetten, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
RobV schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:28:
Ik moest het vinkje 'redirect all traffic' aanzetten, misschien helpt dat.
Dat had ik met mijn Mac mini wel (via L2TP en dan in IOS zelf) maar met OpenVPN heb je die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:46
Jaerock schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:26:
@Koepert en CoiLive
Ik ben zelf ooit in 2009 begonnen met een xtreamer etrayz NAS, leuk budget ding om het concept te verkennen. Toen eind 2010 na vergelijken synology gekozen boven qnap en voor de ds211 gegaan. Inmiddels staat hier een ds415+ en heb ik bij familie een ds214se staan. Mijn advies, als je het wilt verkennen pik de aankomende DS215j op, die kan je (mits prijs vergelijkbaar met ds213j) als je heavy user wordt voor een goede prijs wel weer kwijt. Een oude 211+ zou ik niet oppikken ivm met de update ondersteuning van synology. Weet je nu al dat je een groot verbruiker bent, ga dan voor actuele +.
Thnx voor het advies. Momenteel heeft een 213J natuurlijk een mooi prijs (165E meen ik), maar dat is dus af te raden ivm " meerjarenplan" voor zo'n synology. Helder. Ik ga een + en een j tegen elkaar afzetten en kijken of dat prijsverschil het me NU waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb nu Cloud Station ingesteld maar mijn vraag is hoe ik de boel op de NAS nu kan encrypten? Als je schijf wordt gejat kan die compleet worden uitgelezen volgens mij.
Pagina: 1 ... 103 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]