Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb een vraag....
Op de File station zie ik wel foto's die ik op de Photo Station niet meer zie.
Moet wel zeggen dat ik deze op de station per ongeluk heb verwijderd.

Hoe krijg ik deze weer zichtbaar op de Photo Station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:32
Jieve schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:50:
Ik heb een vraag....
Op de File station zie ik wel foto's die ik op de Photo Station niet meer zie.
Moet wel zeggen dat ik deze op de station per ongeluk heb verwijderd.

Hoe krijg ik deze weer zichtbaar op de Photo Station?
Heb je je rechten goed ingesteld op Photo Station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34
Hoop dat het probleem met het blanco inlogscherm na DSM upgrade snel wordt verholpen:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=91879

Hier namelijk ook een slachtoffer met een DS212J. Of heeft iemand al ergens een oplossing gezien?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:36
mountainbiker schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:42:
Hoop dat het probleem met het blanco inlogscherm na DSM upgrade snel wordt verholpen:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=91879

Hier namelijk ook een slachtoffer met een DS212J. Of heeft iemand al ergens een oplossing gezien?
Heb je de mogelijk oplossing al geprobeerd in het door jou zelf aangeven topic.
http://forum.synology.com...php?f=232&t=91879#p345906

Mogelijk dat dit nog iets doet. Was wel voor DSM 4 maar probleem is hetzelfde
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=225&t=62216

Uiteraard op eigen risico.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 27-10-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Nee, had eroverheen gelezen en niet echt duidelijk qua instructies met stukken frans ertussen.
Lijkt me een tamelijke hack oplossing, wat gebeurt er bij de volgende DSM update als ik dit doe?
MikeOO schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:03:
[...]

Heb je de mogelijk oplossing al geprobeerd in het door jou zelf aangeven topic.
http://forum.synology.com...php?f=232&t=91879#p345906

Mogelijk dat dit nog iets doet. Was wel voor DSM 4 maar probleem is hetzelfde
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=225&t=62216

Uiteraard op eigen risico.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
-----

[ Voor 100% gewijzigd door dongilles op 27-10-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
mountainbiker schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:17:
Nee, had eroverheen gelezen en niet echt duidelijk qua instructies met stukken frans ertussen.
Lijkt me een tamelijke hack oplossing, wat gebeurt er bij de volgende DSM update als ik dit doe?

[...]
Ik ga voorlopig nog niet updaten, totdat Synology een oplossing heeft. Wat wel raar is dat Synology die update nog niet terug heeft getrokken voor download :? Er zijn namelijk problemen mee en daar wil je niet iedereen mee gaan opzadelen.

Wat ik mij afvraag. Hoe wil je de volgende 'goede' update gaan installeren als je niet meer in kan loggen via de webinterface :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 02-08 17:48
larsiey schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:09:
[...]

Heb je je rechten goed ingesteld op Photo Station?
Ja dat wel.
Heb hem ook kunnen zien, alleen per ongeluk verwijderd blijkbaar en nu zie ik hem niet meer op de Photo Station en wil in mn File Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
@steven2

Update is nu schijnbaar teruggetrokken, staat in het genoemde topic.
en ook bv hier: https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS212j

Na reparatie-acties zou ik toch weer in de webinterface kunnen komen en dus zo ook weer updaten.

In het topic wordt gezegd dat synology vraagt of ze een Samsung HD204UI HDD gebruiken.
Ik had zo'n disk in gebruik, maar draai nu al een halfjaar oid met twee WD red schijven.

[ Voor 8% gewijzigd door mountainbiker op 27-10-2014 15:25 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Perkouw schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden?
Zucht... ik ga nog googlen ook voor je. Ik zou zeggen lees hier eens de release notes door https://www.synology.com/en-us/releaseNote/CloudStation. Dan zie je al een bepaalde limiet voorbij komen.
Ik heb Cloud Sation geinstalleerd (server en client) op beide syno's maar ik kon de optie daar nergens in vinden. Sterker nog, er viel bijna niets in te stellen behalve de map die gesynct moest worden.
Is dat voldoende? :P

Anyway, nieuw probleempje 8)7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B6uQvygw5zx2IZWYPDL4IiXl/full.png

viel te verwachten, elke maand kwamen er weer een paar bad sectors bij. DSM is echter nu wel onwerkbaar, retetraag ;(

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 27-10-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Jieve schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Ja dat wel.
Heb hem ook kunnen zien, alleen per ongeluk verwijderd blijkbaar en nu zie ik hem niet meer op de Photo Station en wil in mn File Station.
Je Photo Station slaat (volgens mij) automatisch de geuploade afbeeldingen op in de folder 'Photo'. In dit geval lijkt het me dat je de foto opnieuw moet uploaden in je Photo Station en bij het uploaden kiezen voor het bestand uit de map in je File Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben nieuw op het gebied van NAS maar sta op het punt om er eentje aan te schaffen. Veel gelezen op Tweakers en wat reviews bekeken. Conclusie: het wordt voor mijn gevoel in ieder geval een Synology. Echter twijfel ik tussen de DS214 en de DS214+. De Play valt af aangezien ik hem niet als Media Center direct aan de TV ga hangen. Hier heb ik een Mac mini voor met Plex, ik neem aan dat hiervoor elke NAS wel voldoet, zolang ik maar een folders met films kan sharen naar de mini.

Wat wil ik er hoofdzakelijk mee gaan doen?
- Backup van mijn Mac's naartoe zetten (geen Time Machine, maar meer echt folders syncen).
- Folders synchroniseren tussen diverse apparaten en smartphones (via de Synology Cloud app).
- Gebruik maken van VPN (zodat ik mobiel ook veilig via mijn thuisnetwerk kan werken).
- Sharen van bepaalde mappen voor op het thuisnetwerk.

Aan welke NAS heb ik genoeg? De DS214 en DS214+ zijn naar mijn mening ruim voldoende voor deze zaken of zijn er nog andere modellen waar ik naar kan kijken.

PS: Ik zou het handig vinden dat alles wel encrypted wordt op de NAS omdat er ook persoonlijke bestanden op komen te staan. Nu zag ik dat beide modellen "Hardware Encryption Engine" hebben. Is dit hiervoor belangrijk of alleen op performance gebied sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Iemand enig idee of de 710+ niet meer wordt ondersteund in de nieuwe versie van DSM, of is dit enkel de Beta die niet wordt ondersteund?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Harmen070 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:42:
Iemand enig idee of de 710+ niet meer wordt ondersteund in de nieuwe versie van DSM, of is dit enkel de Beta die niet wordt ondersteund?? :/
De 10-serie lijkt inderdaad niet ondersteund te worden: https://www.synology.com/nl-nl/support/beta_dsm_5_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 01:54:Echter twijfel ik tussen de DS214 en de DS214+.
Ik zou voor de DS214 gaan en mocht je plannen hebben om zaken als Sickbear/Couchpotato/Autosub te gaan draaien dan dit te gaan doen op de Mini en dus de DS alleen gebruiken voor opslag.

Veel belangrijker is de vraag of een 2-bay wel voldoende is. Ga je met Raid-1/SHR werken dan ben je 50% kwijt aan mirroring terwijl dit op een 4-bay slechts 25% is. Overigens zul je daarnaast toch voor een echte backup moeten zorgen want weg op de NAS is ook weg op de mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:36
mountainbiker schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:17:

[...]
Op zich maakt het niet uit wat het bij een volgende update doet. Hooguit wordt het weer teruggezet zolas het nu is. Doel is eerst dat je weer kunt inloggen.

Je kan ook even wachten op Synology waar ze mee gaan komen als fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb het volgende issue:

Het gaat om een DS211, draaide altijd perfect. Tot de laatste update (DSM 5.0-4458).

Na de reboot waren wel alle shares bereikbaar etc. Ik kon de nas bereiken via SSH. Maar ik kon niet inloggen via de browser op DSM. De melding was: "Loading...". Dit bleef zo. Ook na een reboot.

In de dmesg logfiles zag ik een melding over possible corruption, dus mijn gedachte was gelijk: Maak een backup! Dit heb ik gedaan op een usb drive mbv rsync. Data staat veilig.

Nu het probleem: Via de Synology assistant kan ik DSM niet opnieuw installeren omdat de versie die ik via de synology website download ouder is dan de versie die op de nas staat.

Vraag 1: Waar kan ik de laatste DSM versie vinden? Via downloadcenter krijg ik 2 versies terug.
Vraag 2: Hoe kan ik een full reset uitvoeren op een synology nas? Data hoeft dus niet bewaard te worden aangezien er een backup is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een iPhone 6 en de DS Photo app geinstalleerd, omdat ik altijd de automatische upload functie gebruik.
Nu werkt de auto upload functie niet op de achtergrond.

Gisteren start ik de app en worden er opeens 318 foto's geupload...

Het idee is juist dat het automatisch verloopt, is dit ergens instelbaar? Wat doe ik verkeerd?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kelfox schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:
Vraag 1: Waar kan ik de laatste DSM versie vinden? Via downloadcenter krijg ik 2 versies terug.
Vraag 2: Hoe kan ik een full reset uitvoeren op een synology nas? Data hoeft dus niet bewaard te worden aangezien er een backup is.
Antwoord 1:
De update van DSM is teruggetrokken omdat er iets mis was. Als ik jou was zou ik wachten op een fix, en die installeren en hopen dat alles weer gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:36:
Ik heb een iPhone 6 en de DS Photo app geinstalleerd, omdat ik altijd de automatische upload functie gebruik.
Nu werkt de auto upload functie niet op de achtergrond.

Gisteren start ik de app en worden er opeens 318 foto's geupload...

Het idee is juist dat het automatisch verloopt, is dit ergens instelbaar? Wat doe ik verkeerd?
En iphone is verplaatst cq verbinding gemaakt met ander netwerk?
DS Photo+ mag uploaden ook als het mobiel netwerk is ipv wifi?
Je ziet een lokatie symbool continue staan? Die staat er continue als je het gebruikt..

Ik doe het handmatig totdat app echt ververs op achtergrond (goed) gebruikt.

Ik vind dat het aardig energie gebruikt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Kelfox schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:28:
Ik heb het volgende issue:

Het gaat om een DS211, draaide altijd perfect. Tot de laatste update (DSM 5.0-4458).

Na de reboot waren wel alle shares bereikbaar etc. Ik kon de nas bereiken via SSH. Maar ik kon niet inloggen via de browser op DSM. De melding was: "Loading...". Dit bleef zo. Ook na een reboot.

In de dmesg logfiles zag ik een melding over possible corruption, dus mijn gedachte was gelijk: Maak een backup! Dit heb ik gedaan op een usb drive mbv rsync. Data staat veilig.

Nu het probleem: Via de Synology assistant kan ik DSM niet opnieuw installeren omdat de versie die ik via de synology website download ouder is dan de versie die op de nas staat.

Je hebt er een Samsung HD204UI drive inzitten of ingehad.

work around is allow_HD204UI="yes" uitzetten in /etc/synoinfo.conf

http://forum.synology.com...ac3e3442&start=60#p346584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Zit met een vet probleem wou mijn ds213j ff nieuw installen , maar helaas geeft iedere keer aan dat ik de verkeerde pat file heb.
De DSM_DS213j_4493.pat volgens mij is dat de goede kan geen andere halen.
Maar lees net dat ze een update truggetrokken hebben en die had ik erop staan.
Dus naar een lager nummer installen doet hij niet, zit ik mooi met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik weet dat het waarschijnlijk een ongelofelijke noob vraag is, maar ik zit zelf te kijken naar een DS415+
Echter vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld 1x 1TB er in te stoppen en die dan te mirroren, en daarnaast 2x XTB en deze niet te mirroren, of een variatie hier van (4x een stukje van de schijf te mirroren)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je 1x 1TB wilt mirroren moet er nog een 1x 1TB bij. Je kan pér disk aangeven wat voor array of single disk volume(s) je er van wilt maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
DukeBox schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:41:
Als je 1x 1TB wilt mirroren moet er nog een 1x 1TB bij. Je kan pér disk aangeven wat voor array of single disk volume(s) je er van wilt maken.
I snap dat ik idd nog een schijf nodig heb om "tegen" de andere te zetten voor mirror. Was meer benieuwd hoeveel invloed je heb over de indeling van de schijven.
Maar dat is dus redelijk wat, cool Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theodor schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:14:
Zit met een vet probleem wou mijn ds213j ff nieuw installen , maar helaas geeft iedere keer aan dat ik de verkeerde pat file heb.
De DSM_DS213j_4493.pat volgens mij is dat de goede kan geen andere halen.
Maar lees net dat ze een update truggetrokken hebben en die had ik erop staan.
Dus naar een lager nummer installen doet hij niet, zit ik mooi met een probleem.
Heb ik twee oplossingen voor je.
1. 4528 vanaf de hongkong server halen (daar staat hij nog wel op) http://hkdl.synology.com/.../4528/DSM_DS213j_4528.pat
2. De beta installeren.
http://hkdl.synology.com/.../4977/DSM_DS213j_4977.pat

Als je nog toegang hebt via telnet zou je ook nog kunnen proberen om down te graden.. maar denk dat bovenstaande oplossingen beter zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 28-10-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:52:
[...]

Ik zou voor de DS214 gaan en mocht je plannen hebben om zaken als Sickbear/Couchpotato/Autosub te gaan draaien dan dit te gaan doen op de Mini en dus de DS alleen gebruiken voor opslag.

Veel belangrijker is de vraag of een 2-bay wel voldoende is. Ga je met Raid-1/SHR werken dan ben je 50% kwijt aan mirroring terwijl dit op een 4-bay slechts 25% is. Overigens zul je daarnaast toch voor een echte backup moeten zorgen want weg op de NAS is ook weg op de mirror.
Klopt, zaken als NZBDrone draaien al op de mini, vandaar de NAS voor opslag. In de mini heb ik nog bijna 2 TB vrij en zou ik de optibay nog kunnen vervangen met een extra schijf (volgens ifixit). Ik wil alleen belangrijke zaken backuppen naar de NAS (foto's, videos, docs) en eventueel wat ruimte vrijhouden voor films of series. Daarnaast wil ik de belangrijke zaken op de NAS automatisch backuppen naar Dropbox of Google Drive (kost geen drol voor 1 TB en daar heb ik meer dan genoeg aan). Het enige is dat dit wel encrypted moet gebeuren. Wil niet alles klakkeloos uploaden / syncen naar de cloud. Is dit een mogelijkheid? Indien ik er 2 schijven in ga zetten van 3 TB kan ik gewoon 3 TB gebruiken en dat is voorlopig zat voor mijn backup.

In eerste instantie wilde ik de mini als server & backups gebruiken, maar heb geen goede ervaringen met VPN hierop en zaken als Owncloud vind ik ook allemaal "net niet". De oplossingen van Synology zien er stukken beter uit. Wil de mini dus als mediacenter houden en de NAS voor backup, encrypted cloud sync en VPN. Eigenlijk is de rest niet zo bijzonder. Twijfel twijfel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:34
surfing john schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

De WD TV Live Hub kan wel degelijk ISO files afspelen, dus daar kan het niet aan liggen.
Lag aan de WD TV, teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna gewoon weer de ISO files kunnen afspelen.
Probleem lag dus niet aan de Syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38

kraats

Ik rol

Er is een patch van DSM uit:

Version : 5.0-4528 Update 1

(2014/10/29)
Fixed Issues

Fixed an issue that could cause DSM to become inaccessible after a system upgrade with a certain type of hard drive.
Fixed an issue where the name of shared folders could be incorrectly displayed, making data inaccessible when connecting via WebDAV protocol.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben een tijdje geleden overgestapt op DSM 5.1 beta, maar daar is sinds 20 september niets meer aan veranderd. Voor DSM 5.0 zijn intussen volgens mij 2 updates geweest. Wanneer zouden die doorgevoerd worden in 5.1, of wanneer komt 5.1 final uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

gwystyl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:46:
Ik ben een tijdje geleden overgestapt op DSM 5.1 beta, maar daar is sinds 20 september niets meer aan veranderd. Voor DSM 5.0 zijn intussen volgens mij 2 updates geweest. Wanneer zouden die doorgevoerd worden in 5.1, of wanneer komt 5.1 final uit?
+1

(Dit zal mij er van weerhouden om volgende keer weer een update uit te proberen, dat hier niets over gecommuniceerd wordt)

[ Voor 14% gewijzigd door Coach4All op 29-10-2014 10:57 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:46:
Zoals je op de synology pagina kan zien liepen voorgaande beta programma's regelmatig langer dan de huidige al loopt: https://www.synology.com/en-global/support/beta_program

Je kiest er ook zelf voor om een beta versie voor synology te testen... Wil je niet mee doen als tester, geen onzekerheid hebben en de gewone updates ontvangen dan moet je ver wegblijven van de beta versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

job schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:12:
[...]

Je kiest er ook zelf voor om een beta versie voor synology te testen... Wil je niet mee doen als tester, geen onzekerheid hebben en de gewone updates ontvangen dan moet je ver wegblijven van de beta versies.
Dit is natuurlijk een non-argument. Het gaat niet om de gewone update, het gaat erom dat je bij de voorgaande beta-programma's vaker een update kreeg omdat je met "bleeding-edge" wilde testen (op eigen risico).

Ik heb het idee dat er of grote issues zijn ontdekt wat tijd kost voor een nieuwe beta-update of dat de aandacht tijdelijk is verschoven naar de reguliere 5.0 branch, waardoor er geen updates gereleased zijn.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BtM909 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Dit is natuurlijk een non-argument. Het gaat niet om de gewone update, het gaat erom dat je bij de voorgaande beta-programma's vaker een update kreeg omdat je met "bleeding-edge" wilde testen (op eigen risico).
Ik kan me bijzonder weinig beta updates herinneren tijdens de 5.0 en 4.3 beta (hooguit een patch voor een specifieke architectuur). Ik kan helaas geen oude beta firmwares vinden om mijn herinnering te toetsen.

Kortom.. dat de huidige beta versie al een maand niet meer geupdate is, vind ik niet bijzonder.

edit: ik kwam op de downloadserver overigens bij 5.1 de map 4995 tegen, dat zal dan waarschijnlijk de eerste final versie worden.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 29-10-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben nog geen gekke bugs tegen gekomen in 5.1 beta, maar ik zit er ook niet de hele dag mee te spelen. Ik ga eens kijken of ik terug kan naar 5.0 zoals je ook terug kon van 5.0 beta naar 4.3 door de buildnummers ergens te veranderen via SSH..... zoals terecht opgemerkt wordt heeft het draaien van een beta weinig zin als je niet actief aan het bughunten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Ik heb nu de DS214Play aangesloten maar er moeten nog HDD's in. De Synology geeft aan dat er eerst een disk in de NAS moet voordat je kunt configgen. Betekent dit dan ook dat je config weg is zodra je schijven allebei kapot gaan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Dat klopt, lijkt me ook wel logisch natuurlijk. Hij slaat de config op op de schijven die je erin zet, dus schijven kapot is inderdaad config weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raid-1/SHR beschermt sowieso maar tegen 1 enkele fout. Dus probleem met 1 HD wordt opgevangen maar als er op een 2e HD en probleem komt dan ben je te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:42:
Betekent dit dan ook dat je config weg is zodra je schijven allebei kapot gaan?
Jep, maar dat is je minste probleem als beide schijven stuk gaan.
De configuratie kan je echter probleemloos backuppen, en indien nodig terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:23:
Raid-1/SHR beschermt sowieso maar tegen 1 enkele fout. Dus probleem met 1 HD wordt opgevangen maar als er op een 2e HD en probleem komt dan ben je te laat.
Dat geld alleen voor de data, niet voor je syno instellingen, logs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

job schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:05:
[...]

Jep, maar dat is je minste probleem als beide schijven stuk gaan.
De configuratie kan je echter probleemloos backuppen, en indien nodig terugzetten.
Maar je data kun je toch ook backuppen middels dezelfde manier als hoe je je config veilig stelt mag ik aannemen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Alles kan je backuppen, maar de config is makkelijk te backuppen, omdat het klein is, vaak 1 bestandje met alle settings erin.

Nieuwe schijven? maakt niet uit, dat ene bestandje terugzetten, en alles draait weer.

Je data is vaak een ander verhaal, omdat dat veelal groot en lomp is, veel mensen kopen een NAS omdat dat een handige backup is (maar plaatsen vervolgens alles op diezelfde NAS, waardoor het geen backup, maar gewoon een storage kast is)

Dat is denk ik waar Job op doelt, data kan altijd gebackupped worden, en zou iedereen ook moeten doen eigenlijk, maar in praktijk gebeurt het te weinig, omdat het vaak lastig is om terabytes aan data weg te sluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja precies, dat is ook wat ik bedoel. Zal hoogstens de privé foto's meenemen in die backup. De rest vind ik niet zo spannend, das meestal wel weer te downloaden mocht het echt mis gaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Waar vind ik het log van de directory server? Ik vind niks in /var/log...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Vanwege de problemen met firmare 4528 ik heb het de volgende melding van support gekregen.

We may need your permission to access your DS through telnet service. Please follow the instruction below:
1. Power off DiskStation (DS) and take out all disks
2. Power on DS without disks
3. Run Assistant and perform the installation with the latest DSM patch and Assistant. You could get them in Download Center of Synology web site
4. Under this way, the installation will be failed but the telnet will be open
5. Please open the port 23 on your router for DS NAT IP (ex. 192.168.xx.xx or 10.0.xx.xx)and we could login via telnet
6. Please insert the disks back to DS without rebooting and provide us the following information
Remote Access Instructions

Alleen als tweaker doe ik het liever zelf, maar ik loop vast met het mounten van de disks na het inloggen met Telnet na stap 6. Ik gebruik RAID1

Ik denk dat ik dan eerst weer de RAID moet opbouwen met iets als.

code:
1
2
mdadm -A /dev/md2 /dev/sd[ab]3
mount -o ro /dev/md2 /mnt

Is dit correct?

Mijn /proc/mdstat file ziet er als volgt uit:

Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
md2 : active raid1 sda3[0] sdb3[1]
1948793280 blocks super 1.1 [2/2] [UU]

md1 : active raid1 sda2[0] sdb2[1]
2097088 blocks [2/2] [UU]

md0 : active raid1 sda1[0] sdb1[1]
2490176 blocks [2/2] [UU]

unused devices: <none>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Als ik voorlopig maar één hard disk ga gebruiken in mijn (nog aan te schaffen) DS214+ om data op te slaan en te synchroniseren tussen al mijn devices, wat zou de meerwaarde dan zijn van een tweede schijf (behalve meer ruimte)? Alle data zal namelijk altijd op al mijn apparaten staan (pc's op verschillende locaties) en de NAS zal ook nog gebackupped gaan worden naar de cloud. Behalve snelheid waarvoor een extra schijf kan zorgen en/of een bepaalde raid config lijkt het mij in zo'n situatie overbodig.

Stel dat de enige schijf in de NAS kapot gaat, dan is het geen ramp (ik kan namelijk op al mijn devices gewoon nog bij mijn data + de cloud backup is er ook nog eens als tweede optie). Kwestie van schijf vervangen en de meuk een nachtje opnieuw kopiëren naar de NAS.

Vandaar dat ik eraan denk om maar 1 schijf van 6 TB erin te stoppen zodat ik voorlopig vooruit kan. Indien ik later meer schijfruimte nodig heb, prik ik er pas eentje bij. Dat ene nachtje data kopiëren (indien de schijf kapot gaat) heb ik er wel over in plaats van nog een schijf van 6 TB te gebruiken alleen als mirror.

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 30-10-2014 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Executor16 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 04:01:
Als ik voorlopig maar één hard disk ga gebruiken in mijn (nog aan te schaffen) DS214+ om data op te slaan en te synchroniseren tussen al mijn devices, wat zou de meerwaarde dan zijn van een tweede schijf (behalve meer ruimte)? Alle data zal namelijk altijd op al mijn apparaten staan (pc's op verschillende locaties) en de NAS zal ook nog gebackupped gaan worden naar de cloud. Behalve snelheid waarvoor een extra schijf kan zorgen en/of een bepaalde raid config lijkt het mij in zo'n situatie overbodig.

Stel dat de enige schijf in de NAS kapot gaat, dan is het geen ramp (ik kan namelijk op al mijn devices gewoon nog bij mijn data + de cloud backup is er ook nog eens als tweede optie). Kwestie van schijf vervangen en de meuk een nachtje opnieuw kopiëren naar de NAS.

Vandaar dat ik eraan denk om maar 1 schijf van 6 TB erin te stoppen zodat ik voorlopig vooruit kan. Indien ik later meer schijfruimte nodig heb, prik ik er pas eentje bij. Dat ene nachtje data kopiëren (indien de schijf kapot gaat) heb ik er wel over in plaats van nog een schijf van 6 TB te gebruiken alleen als mirror.
Als je alles al synchroniseert tussen je devices, en je dit blijkbaar ook wilt blijven doen, wat is dan de meerwaarde van een NAS ?
Normaliter is een van de meerwaarden van een NAS juist dat je je data centraal hebt staan en niet op ieder device zoveel storage nodig hebt (in dit geval 6TB) die je ook nog eens continu in sync moet blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
De laatste tijd toch weer veel issues met DS video en het automatisch indexeren van nieuwe films. Op dit moment wordt er niets automatisch geïndexeerd.

Dat wordt DS Video er weer af gooien incl de data base. Hopelijk werkt het daarna weer...beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:16
Hoi,

Is het ook mogelijk om 2 SSD schijven in de NAS(DS214Play) te plaatsen?

Ik heb weinig capaciteit nodig en het gaat mij voornamelijk om de snelheid.

Kan iemand hier over adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Novartis schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:14:
Hoi,

Is het ook mogelijk om 2 SSD schijven in de NAS(DS214Play) te plaatsen?

Ik heb weinig capaciteit nodig en het gaat mij voornamelijk om de snelheid.

Kan iemand hier over adviseren?
De gigabit lan-aansluiting op je NAS gaat het voordeel van je SSD teniet doen...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Alleen voor doorvoersnelheid, niet voor random access. Daar ga je wel een (fors) verschil merken.

Dat merkte ik toen ik een Caching SSD in mijn NAS had geplaatst (DSM 5.1)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
rally schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:57:
Alleen voor doorvoersnelheid, niet voor random access. Daar ga je wel een (fors) verschil merken.

Dat merkte ik toen ik een Caching SSD in mijn NAS had geplaatst (DSM 5.1)
Ja, een aanvullende Caching SSD kan ik zeker begrijpen, maar om nu 2x 256 GB SSD in je NAS te hangen lijkt me wat nutteloos. Tenzij je hem natuurlijk als iSCSI device attached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:16
RobV schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

Ja, een aanvullende Caching SSD kan ik zeker begrijpen, maar om nu 2x 256 GB SSD in je NAS te hangen lijkt me wat nutteloos. Tenzij je hem natuurlijk als iSCSI device attached.
Dus 1 SSD schijf van 256 GB en 1 HDD van 6 TB is kogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zeker mogelijk. Maar dan betekent de uitval van 1 schijf wel gelijk dataverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en je moet weer met data gaan schuiven.. wat komt op de SSD? wat komt op je 6Tb?

@Rob V wat bedoel je met "iSCSI device enabled" dat het dan wel nut heeft? Ik begrijp het principe dat het een voor pc een lokale schrijf wordt, maar uiteindelijk heb je nog steeds je limiet van je netwerk.

@Rally hoe merkte je het? Gebruik je heel veel dezelfde files? Neem aan dat je het als cache gebruikt of je data staat daadwerkelijk op je SSD?

Voor de mensen die het niet weten:

Pas vanaf 5.1 wordt de RAID0 los gelaten bij SSD Caching. Dit is voor het lezen stuk! Voor schrijf cache is RAID0 wel verplicht. Dit is de reden dat ik het laat schieten. Een read cache heeft niet zoveel nut namelijk als je vaak verschillende data op vraagt.

LEES Cache:
Je vraagt data op, DSM zoekt data op hardeschrijf en levert dat aan en plaatst het op SSD
Bij 2de keer opvragen merk je pas snelheidswinst.

SCHRIJF Cache:
Hoe vaak schrijf je van je PC naar je NAS toe? Bij de meeste consumenten genereert de NAS zelf content en/of levert het juist aan (Denk aan streaming van films, muziek en fotos).

Daarnaast zijn er nog verplichte modellen om TRIM aan te krijgen dus lees je goed in voordat je twee bays opoffert.

Ik heb zelf gekozen voor een snellere NAS ipv te beginnen met SSDs.
Ik heb nu een DS415+ met 3 discs in gebruik en die staat te flierenfluiten maar als ik data nodig heb krijg ik het. Ongeacht of die aan het downloaden is, par checks, uitpakken, of weet ik het waar die mee bezig is. Ik merk duidelijk minder vertraging bij bijvoorbeeld het openen van map met tientallen mappen erin (meer dan 30000 files). Ja het kan sneller met SSDs? maar met in mijn ogen nadelen en kostenplaatje.

[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 30-10-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ISCSI heb ik op de 1513+, dat is direct access voor servers had ik begrepen. Ik zal het wel mos hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je brengt mij op ideeen RobV.

Ik heb goede ervaringen met ISCSI (jammer dat het 90euro kost onder MAC OS X maar dat is een ander verhaal)...Mijn vriendin heeft een SSD en al haar data staat op een ISCSI volume. Ze haalt max 7MB via WiFi en ze klaagt zelden
Ik kan me voorstellen dat als je SSD volledig inzet als ISCSI volume dat het nut kan hebben qua access tijden.. Ik zou het nl fijn vinden om een volledige iPhoto bibliotheek te maken. Mij oude van 2012 is al 180Gig dus ik vermoed dat ik wel een 512GB SSD nodig heb. Dit is merkbaar trager via ISCSI, de eerste paar fotos gaan goed maar daarna krijg je toch vertragingen...

Ik heb helaas geen SSD over om te testen... (schrijven we maar bij onze IT Bucket List :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Quakie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:08:
en je moet weer met data gaan schuiven.. wat komt op de SSD? wat komt op je 6Tb?

@Rally hoe merkte je het? Gebruik je heel veel dezelfde files? Neem aan dat je het als cache gebruikt of je data staat daadwerkelijk op je SSD?
Er zijn een aantal files die ik veel benader (o.a. als gevolg van een backup), en sinds ik die caching SSD er in heb zitten liep de backup een stuk sneller (ik denk gemiddeld zo'n 25-30%).
Overigens had ik de SSD over, en was het een experiment waard. Het snelheidsverschil was nu weer niet zo'n schrikbarend voor de taken waar ik hem voor gebruikte dat ik er speciaal eentje voor zou aanschaffen.

Ook heb ik een 8-bay NAS, met "slechts" 4 HD's er in, dus ik heb ook nog ruimte over voor extra opslag en de Caching SSD

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novartis schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:30:
[...]

Dus 1 SSD schijf van 256 GB en 1 HDD van 6 TB is kogelijk?
Kan. Ook kun je DSM zo instellen dat hij de SSD als cache gebruikt. Zie help:
SSD Cache*

Bij bepaalde modellen kan een SSD-cacheschrijf worden gekoppeld om de prestaties van een opslagruimte te verbeteren, zoals een iSCSI LUN (blokniveau) of iSCSI LUN (gewone bestanden) op een volume. Er zijn twee soorten SSD-cacheschijven:
Alleen-lezencache kan in een RAID 0-configuratie worden gekoppeld om de leessnelheid van de gekoppelde opslagruimte te verbeteren.
Lees-schrijfcache* kan in een RAID 1-configuratie worden gekoppeld om de lees- en schrijfsnelheid van de gekoppelde opslagruimte te verbeteren. Lees eerst de onderstaande belangrijke opmerking.
Beide soorten SSD-cache implementeren een LRU-algoritme (Least Recently Used) om gegevens in de cache te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Quakie schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:29:
Je brengt mij op ideeen RobV.

Ik heb goede ervaringen met ISCSI (jammer dat het 90euro kost onder MAC OS X maar dat is een ander verhaal)...Mijn vriendin heeft een SSD en al haar data staat op een ISCSI volume. Ze haalt max 7MB via WiFi en ze klaagt zelden
Ik kan me voorstellen dat als je SSD volledig inzet als ISCSI volume dat het nut kan hebben qua access tijden.. Ik zou het nl fijn vinden om een volledige iPhoto bibliotheek te maken. Mij oude van 2012 is al 180Gig dus ik vermoed dat ik wel een 512GB SSD nodig heb. Dit is merkbaar trager via ISCSI, de eerste paar fotos gaan goed maar daarna krijg je toch vertragingen...

Ik heb helaas geen SSD over om te testen... (schrijven we maar bij onze IT Bucket List :) )
er is ook een gratis iscsi versie voor OSX, is enkel wat omslachtig te installeren - enkel voor tweakers

https://justus.berlin/201...-iscsi-initiator-kind-of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
sverzijl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:34:
[...]

Als je alles al synchroniseert tussen je devices, en je dit blijkbaar ook wilt blijven doen, wat is dan de meerwaarde van een NAS ?
Normaliter is een van de meerwaarden van een NAS juist dat je je data centraal hebt staan en niet op ieder device zoveel storage nodig hebt (in dit geval 6TB) die je ook nog eens continu in sync moet blijven houden.
Niet al mijn devices staan altijd tegelijk online en de NAS zal dat wel zijn. En opslag wil ik juist in eigen hand hebben in plaats van dit uit te besteden aan diensten als Dropbox of Google drive. Ik vind het niet erg om encrypted te backuppen naar een cloud dienst maar voor synchroniseren en acces tot mijn bestanden vanaf mobiel heb ik het liever in eigen hand. Daarnaast zijn de VPN en (S)FTP functies een extra die ik zeker zal gaan gebruiken. Ik vraag me dus alleen af of het niet overkill is om een tweede schijf te plaatsen als mirror / raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Chutney schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:08:
De laatste tijd toch weer veel issues met DS video en het automatisch indexeren van nieuwe films. Op dit moment wordt er niets automatisch geïndexeerd.

Dat wordt DS Video er weer af gooien incl de data base. Hopelijk werkt het daarna weer...beetje moe van.
Hier had ik dus ook last van na het installeren van de Beta. Die er maar weer af. Heb jij de ook de Beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Jeps met de Beta Video en de Beta 5.1 indexeert hij bij mij ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Yep heb ook de Beta, ik zal de vorige versie eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik vind het niet zo raar klinken. twee ssd's in een NAS. Heb dat een keer eerder gezien. De NAS werd gebruikt als een database server.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:57
4POX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:15:
Ik vind het niet zo raar klinken. twee ssd's in een NAS. Heb dat een keer eerder gezien. De NAS werd gebruikt als een database server.
Database server met SSD's.... Vragen om problemen door het continue schrijven en lezen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Executor16 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 04:01:

In jouw geval is er inderdaad geen meerwaarde voor een tweede disk.

Maar: synchroniseren is geen backup!!
Jouw constructie kan geen kwaad als je de cloud-backup buiten het synchronisatie-proces hebt gelaten, maar pas op als die mee gesynchroniseerd wordt: ergens per ongeluk een bestand verwijderen of wijzigen betekent dat dit dan gelijk op alle locaties doorgevoerd wordt...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

bardi-1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:46:
Database server met SSD's.... Vragen om problemen door het continue schrijven en lezen.
Want ? Met de juiste SSD's is de MTBF echt niet hoger dan met een array van HDD's. Zeker als je veel HDD's gebruikt om zo veel IOp/s te hebben.

Maar ik moet je wel een beetje gelijk geven dat SSD's op een NAS i.c.m. databases niet altijd de beste oplossing is.
Ik draai heel wat databases op een SSD accelerated (r+w) raid 10 array (van 6 HDD's) op een synology. Eventuele performance problemen zijn vaker CPU gerelateerd dan de beschikbare IOp/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox, heb je ervaring met de andere scenario schets? Dat je een SSD Volume instelt als LUN zodat je ISCSI performance toe neemt? Een dedicated storage ipv stuk van je normale volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DukeBox schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

Want ? Met de juiste SSD's is de MTBF echt niet hoger dan met een array van HDD's. Zeker als je veel HDD's gebruikt om zo veel IOp/s te hebben.

Maar ik moet je wel een beetje gelijk geven dat SSD's op een NAS i.c.m. databases niet altijd de beste oplossing is.
Ik draai heel wat databases op een SSD accelerated (r+w) raid 10 array (van 6 HDD's) op een synology. Eventuele performance problemen zijn vaker CPU gerelateerd dan de beschikbare IOp/s.
Welk model synology gebruik je?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ In dit geval een 1813+
Quakie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:55:
DukeBox, heb je ervaring met de andere scenario schets? Dat je een SSD Volume instelt als LUN zodat je ISCSI performance toe neemt? Een dedicated storage ipv stuk van je normale volume
Heb ik wel eens getest maar heel veel sneller dan SSD accelerated is dat niet.
Ook met een 4 Gbit MPIO verbinding was het aantal IO's toch lager (door de max bandbreedte van 448MB/s) dan de SSD's lokaal te houden.
Uiteindelijk draait nu alles diskless (database en mail server) middels iSCSI op 1 groot volume met SSD acceleratie, zo heeft alles er baat bij. Ik heb al eens alles op de syno zelf gedraaid maar daar kwam ik toch wat CPU te kort. Mogelijk kan het straks wel op de 1815+ met de quad core atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 10:18
Ik zie dat de ds214 september vorig jaar op de markt is gekomen. Iemand enig idee wanneer de ds215 wordt aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Laatst online: 18-04-2023
Ben een leek! Op dit gebied!

Heb enkele vragen:

1) Heb het plan de 214play aan te schaffen. En dan vanuit deze nas direct via router en de vaste netwerkkabel CAT 6 streamen naar mijn TV. Het is een sony tv die werkt met DLNA: KDL-32EX700. Lukt dat en hoe kan ik dan kiezen voor welke film? Stel ik dat op de tv in? Zie ik daar een overzicht van de films? Gaat dat ook met full HD films?
2) Bij de mediamarkt vertelden ze mij dat je beter een externe mediaserver kunt gebruiken en voor de 214+ kunt gaan omdat de server van de 214play nogal wat problemen geeft. Zoals het niet weergeven van bepaalde formaten, problemen met ondertiteling! Is dat zo en hoe zijn die mogelijk op te lossen? Komt daar plex bij kijken of zo? Betekent wel weer meer kosten voor de extra mediaserver.
Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan2002 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:22:
Ben een leek! Op dit gebied!
Heb enkele vragen:
1) Heb het plan de 214play aan te schaffen. En dan vanuit deze nas direct via router en de vaste netwerkkabel CAT 6 streamen naar mijn TV. Het is een sony tv die werkt met DLNA: KDL-32EX700. Lukt dat en hoe kan ik dan kiezen voor welke film? Stel ik dat op de tv in? Zie ik daar een overzicht van de films? Gaat dat ook met full HD films?
2) Bij de mediamarkt vertelden ze mij dat je beter een externe mediaserver kunt gebruiken en voor de 214+ kunt gaan omdat de server van de 214play nogal wat problemen geeft. Zoals het niet weergeven van bepaalde formaten, problemen met ondertiteling! Is dat zo en hoe zijn die mogelijk op te lossen? Komt daar plex bij kijken of zo? Betekent wel weer meer kosten voor de extra mediaserver.
Wat zijn jullie ervaringen?
Bedankt,
Jan
MM vertelt onzin. Het probleem zit hem niet in de DS maar in de Sony en nog meer in het DLNA protocol.

Het DLNA protocol is gammel en uiterst beperkend. Iedere fabrikant is vrij om te bepalen welke zaken ze wel of niet opnemen en Sony heeft er voor gekozen om een uiterst beperkt formaten/codecs toe te staan.

los van dat alles (en dit geld voor elke NAS) koop een Mediaplayer (vanaf zo'n 50 euro te krijgen, reken zo'n 100 euro voor eentje waar je mee uit de voeten kunt zonder gehannes) en je kunt vrijwel alles probleemloos afspelen. met of zonder ondertitels, 2D of 3D, elk formaat en meer.

Je hebt dan geen DSxxxPlay nodig maar elke NAS (ook de goedkoopste DS213j) volstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zojuist 2Gb ram besteld voor mij DS1513+ zodat 'ie toch weer wat ruimer kan ademen. Ik weet er zit al 2Gb in maar een paar extra gee-bee-tjes voor extra packages kan geen kwaad denk ik. Kostte me €23,95 met gratis verzending.

ben benieuwd..

[ Voor 13% gewijzigd door RobV op 31-10-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloRadix schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

er is ook een gratis iscsi versie voor OSX, is enkel wat omslachtig te installeren - enkel voor tweakers

https://justus.berlin/201...-iscsi-initiator-kind-of/
thanks na lang stoeien aan de praat gekregen. Nu nog voor elkaar krijgen dat script op naam connect ipv wat eerste gevonden wordt. Ik heb meerdere LUNs nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook alleen de targets per ininitiator laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:11
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

MM vertelt onzin. Het probleem zit hem niet in de DS maar in de Sony en nog meer in het DLNA protocol.

Het DLNA protocol is gammel en uiterst beperkend. Iedere fabrikant is vrij om te bepalen welke zaken ze wel of niet opnemen en Sony heeft er voor gekozen om een uiterst beperkt formaten/codecs toe te staan.

los van dat alles (en dit geld voor elke NAS) koop een Mediaplayer (vanaf zo'n 50 euro te krijgen, reken zo'n 100 euro voor eentje waar je mee uit de voeten kunt zonder gehannes) en je kunt vrijwel alles probleemloos afspelen. met of zonder ondertitels, 2D of 3D, elk formaat en meer.

Je hebt dan geen DSxxxPlay nodig maar elke NAS (ook de goedkoopste DS213j) volstaat.
Ook ik ben een leek :| en ben al langer bezig om een NAS te kopen als back-up van de laptops, foto's etc.. en als plek waar ik straks films op zet.

Heb toen ik de aanbieding zag van de WD MYCloud Mirror de 8 tb gekocht met de bedoeling om de twee schijven te gebruiken in een Synology omdat dit merk meer ondersteuning biedt daar het nodige meer te vinden is op diverse forums. De WD zelf ga ik verkopen.

Situatie thuis is een bedrade ( cat 5e) popcorn-hour 300 in de woonkamer en aangesloten op 5.1 receiver. Een apple-tv en twee keer een chromecast op de kinderen hun kamer.

Nu download ik op de popcorn-hour en wil dit straks de NAS met NZBget laten doen en de films met popcorn te laten zien op de woonkamer-tv( heb ik in ieder geval dts)

Welke twee bay-nas van Synology kan ik nu het beste kopen om de films die dan op de NAS staan te streamen via de chromecast en apple-tv.

De play heb ik dan niet nodig voor de woonkamer met de popcornhour maar wellicht wel voor de andere apparaten?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 23-08 19:04
Ik vroeg me af. Wanneer gebruikt men de Firewall van de NAS en wanneer van je router? Heeft de 1 de voorkeur over de andere? Beiden lijkt me overkill en onnodig complex.

(Ik heb momenteel een 207+ waar ik wel het 1 en ander op heb draaien, o.a. een webservertje. De firewall staat uit. Dit weekend wordt de NAS vervangen door een nieuwe 214+ :9 en ga ik alles weer van scratch af inrichten. Ik zit me dus nu in te lezen, o.a. DSM 5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Svennos1 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:04:
Ik vroeg me af. Wanneer gebruikt men de Firewall van de NAS en wanneer van je router? Heeft de 1 de voorkeur over de andere? Beiden lijkt me overkill en onnodig complex.

(Ik heb momenteel een 207+ waar ik wel het 1 en ander op heb draaien, o.a. een webservertje. De firewall staat uit. Dit weekend wordt de NAS vervangen door een nieuwe 214+ :9 en ga ik alles weer van scratch af inrichten. Ik zit me dus nu in te lezen, o.a. DSM 5.0)
Ik heb de firewall op m'n nas uit staan. De router zit helemaal dicht op vpn na en een portje voor m'n homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
rambocus schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:01:
[...]

Ook ik ben een leek :| en ben al langer bezig om een NAS te kopen als back-up van de laptops, foto's etc.. en als plek waar ik straks films op zet.

Heb toen ik de aanbieding zag van de WD MYCloud Mirror de 8 tb gekocht met de bedoeling om de twee schijven te gebruiken in een Synology omdat dit merk meer ondersteuning biedt daar het nodige meer te vinden is op diverse forums. De WD zelf ga ik verkopen.

Situatie thuis is een bedrade ( cat 5e) popcorn-hour 300 in de woonkamer en aangesloten op 5.1 receiver. Een apple-tv en twee keer een chromecast op de kinderen hun kamer.

Nu download ik op de popcorn-hour en wil dit straks de NAS met NZBget laten doen en de films met popcorn te laten zien op de woonkamer-tv( heb ik in ieder geval dts)

Welke twee bay-nas van Synology kan ik nu het beste kopen om de films die dan op de NAS staan te streamen via de chromecast en apple-tv.

De play heb ik dan niet nodig voor de woonkamer met de popcornhour maar wellicht wel voor de andere apparaten?
Iedere Synology voldoet voor dit doel. Kwestie van je budget. De duurdere modellen kunnen over het algemeen meer taken aa . Voor streaming niet van belang, maar je gaat er vast meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
Quakie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:58:
[...]
thanks na lang stoeien aan de praat gekregen. Nu nog voor elkaar krijgen dat script op naam connect ipv wat eerste gevonden wordt. Ik heb meerdere LUNs nl.
Kan je dan niet veel beter GlobalSAN's iSCSI initiator voor OSX gebruiken? Is ook gratis en integreert prima met GUI's en ook CLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Bedankt als mijn budget rond de € 300 ligt (de harde schijven 2 x wd red 4tb heb ik al) maakt het niet uit of ik de 214 ,214+ of de 214play koop?

Of komt er binnenkort in dit budget een 215 ** die weer net even meer "bij"de tijd is dan wil ik daar graag op wachten( geen haast),

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:22:
Je kan ook alleen de targets per ininitiator laten weergeven.
Dit is mijn script. Hoe verwerk ik hier de IGN in?

#!/bin/bash

serverAddress=X.x.x.x.x.x

if [ -f /usr/sbin/xtendsancli ] ; then

target=$(/usr/sbin/xtendsancli discoverTargets -address $serverAddress -verbose | head -1)

/usr/sbin/xtendsancli addTargets -address $serverAddress $target -autoLogin Yes

/usr/sbin/xtendsancli loginTargets -address $serverAddress $target -autoLogin Yes -security NONE

else

echo “no file”

fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnkeates schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:20:
[...]

Kan je dan niet veel beter GlobalSAN's iSCSI initiator voor OSX gebruiken? Is ook gratis en integreert prima met GUI's en ook CLI.
Zover ik weet is die 90dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rambocus schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:23:
Bedankt als mijn budget rond de € 300 ligt (de harde schijven 2 x wd red 4tb heb ik al) maakt het niet uit of ik de 214 ,214+ of de 214play koop?
Of komt er binnenkort in dit budget een 215 ** die weer net even meer "bij"de tijd is dan wil ik daar graag op wachten( geen haast),
Of en wanneer welke DS215xxx uit gaat komen weet niemand. Het ligt vreemd verspreid bi Synology en ook wordt er regelmatig een jaar overgeslagen. Soms zijn modellen direct bij annonceren ook leverbaar en soms duurt het enige tijd. Kortom, koffiedik kijken.

Beste keus is m.i. de DS214 of DS214+ afhankelijk van je portemonnee. Of een Play nuttig is? Met een Mediaplayer heb je daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:42:
[...]

Of en wanneer welke DS215xxx uit gaat komen weet niemand. Het ligt vreemd verspreid bi Synology en ook wordt er regelmatig een jaar overgeslagen. Soms zijn modellen direct bij annonceren ook leverbaar en soms duurt het enige tijd. Kortom, koffiedik kijken.

Beste keus is m.i. de DS214 of DS214+ afhankelijk van je portemonnee. Of een Play nuttig is? Met een Mediaplayer heb je daar niets aan.
Duidelijk maar is een play dan niet nuttig in combinatie met Chromecast of een apple-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja dan heeft het toegevoegde waarde, als je al een dedicated media player hebt niet....

dan kan je beter voor een 214+.

Een aantal pagina's terug had iemand gezegd dat er geen 2015 modellen gelanceerd worden in 2014..
Als er wat komt is het in 2015 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Vandaag geheugen binnengekregen om mijn DS1513+ te upgraden van 2Gb naar 4Gb.

Ik heb de specs nagekeken, het moet PC3-8500, DD3-1066 SODIMM, non-ECC zijn. Nou heb ik dit geheugenbankje, pricewatch: Mushkin 2GB DDR3 SODIMM PC3-8500 CL7 in de Syno gedaan (eerst netjes power down), maar opstarten ho maar. Het blauwe powerlampje knippert en de LAN1 staat groen. Ik hoor ook geen disks spinnen of zo. Ik heb hem 10 minuten laten staan maar hij gaf geen sjoege.

Dus 20 seconden power ingedrukt voor shutdown, dan geheugenbankje eruit en weer opstarten. Hop, en lopen binnen de 30 seconden.

Het lijkt me duidelijk dat het bankje niet werkt. Wat heb ik fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waarom heb je deze niet gehaald?
http://www.mobile-harddis...dram-module-2gb-ddr3.html

Zover ik weet werken niet alle geheugenrepen in Synology's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Quakie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:56:
waarom heb je deze niet gehaald?
http://www.mobile-harddis...dram-module-2gb-ddr3.html

Zover ik weet werken niet alle geheugenrepen in Synology's.
...Omdat die bijna 2x zo duur is. Ja ik weet het: goedkoop is duurkoop, maar met wat ik hier gelezen had en hier zou het moeten werken!

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 01-11-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Hoe kun je email adres ingeven waar DownloadStation een mail naartoe stuurt wanneer een download klaar is?
Ik gebruik Prowl voor mijn meldingen zodat ik deze naar mijn iPhone kan pushen echter wanneer ik de melding aanzet voor DownloadStation blijft deze gewoon naar mijn GMAIL adres sturen, ik kan niet vinden waar deze instelling staat.

Kan iemand me vertellen wat ik aan moet passen om het email adres te veranderen van GMAIL naar mijn PROWL adres?

Thanks.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
der_roedie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:03:
Kan iemand me vertellen wat ik aan moet passen om het email adres te veranderen van GMAIL naar mijn PROWL adres?
Ik neem aan dat dat gewoon het emailadres is wat bij Control Panel > Notification staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rambocus schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:04:
[...]
Duidelijk maar is een play dan niet nuttig in combinatie met Chromecast of een apple-tv?
Chromecast weet ik niet.

Bij Apple TV heb je 2 mogelijkheden. De aTV2 kun je Jailbreaken en vervolgens kun je alles met Infuse of XBMC afspelen. De aTV3 kan met een kleine truc Plex afspelen.

Voor Plex zou een Play nuttig kunnen zijn ware het niet dat er geen PMS is die de Evensport gebruikt en het maar de vraag is of die er ooit gaat komen, duurt namelijk wel erg lang. Als je zorgt dat de films allemaal met X264 gecodeerd zijn (en 99,9% wat je DL'ed is dat) dan is er ook geen transcodering nodig en kan je dus probleemloos met een aTV afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
jorikc schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:16:
[...]

Ik neem aan dat dat gewoon het emailadres is wat bij Control Panel > Notification staat.
Nou dat is het vreemde dus.... dat is het niet. Heb er al een herstart tegenaan gegooid maar ook dat hield niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Dan zou ik toch even contact opnemen met Synology Support. In de Help (DSM Help > Packages > Download Station > BT/HTTP/FTP/NZB > Set up BT/HTTP/FTP/NZB > Notification)
wordt wel verwezen naar de instellingen van Control Panel, dus dat moet dezelfde functionaliteit zijn. Worden andere notificaties wel naar het goede adres gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
jorikc schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:27:
Dan zou ik toch even contact opnemen met Synology Support. In de Help (DSM Help > Packages > Download Station > BT/HTTP/FTP/NZB > Set up BT/HTTP/FTP/NZB > Notification)
wordt wel verwezen naar de instellingen van Control Panel, dus dat moet dezelfde functionaliteit zijn. Worden andere notificaties wel naar het goede adres gestuurd?
Yup, de rest gaat wel naar Prowl. Zal Synology maar eens een mailtje sturen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobV schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:59:
[...]

...Omdat die bijna 2x zo duur is. Ja ik weet het: goedkoop is duurkoop, maar met wat ik hier gelezen had en hier zou het moeten werken!
Ik zie nu pas dat modules uit de link die ik je gaf, naar user reported compatible list, niet verkrijgbaar zijn. Dus dan begrijp ik wel dat je zelf een module hebt gekozen die overeen leek te komen.
Je hebt dus als het ware de gok genomen, en helaas werkt het niet. Vind dat spijtig voor je. Maar je zal de module ongetwijfeld terug kunnen sturen/brengen.

edit:
Een andere gedachte, Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met so-dimm geheugen... Maar weet je zeker dat de module er goed in zit? Die dingen gaan er nog best wel vaak lastig in.
Heb je ook al eens getest met alleen de Mushkin module? Of kost dat te veel werk?

edit2: Ik zit even te zoeken naar compatible geheugen.. en ik kom tegen dat 1Rx8 modules zouden moeten werken, 8 chips dus. Maar modules met meer chips (2Rx8) niet. Wat daar waar van is weet ik niet. Had ik dat eerder gelezen had ik je beter advies kunnen geven :(
Hoeveel chips zitten er op jouw module?

[ Voor 23% gewijzigd door job op 01-11-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk kan RobV ze ruilen.

Ik kan begrijpen dat als je eenmaal besteld hebt dat je het ook werkend wilt hebben.. Ook al zal het niet direct merkbaar zijn. Of loopt je 2GB echt continue vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Quakie schreef op zondag 02 november 2014 @ 08:16:
Hopelijk kan RobV ze ruilen.

Ik kan begrijpen dat als je eenmaal besteld hebt dat je het ook werkend wilt hebben.. Ook al zal het niet direct merkbaar zijn. Of loopt je 2GB echt continue vol?
Nee hoor, ik heb ruimte zat, meestal rond 80% usage.
job schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:17:
edit2: Ik zit even te zoeken naar compatible geheugen.. en ik kom tegen dat 1Rx8 modules zouden moeten werken, 8 chips dus. Maar modules met meer chips (2Rx8) niet. Wat daar waar van is weet ik niet. Had ik dat eerder gelezen had ik je beter advies kunnen geven :(
Hoeveel chips zitten er op jouw module?
8 chips per kant, op het oog. Volgens de specsheet is het 128x8.

Ik ga eens kijken of ik hem kan ruilen misschien, is een beetje afhankelijk van de verzendkosten.

Pagina: 1 ... 102 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]