Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
10 000 miaaaaaw
Modbreak:Gefeliciteerd, maar toch mag je dit soort posts voortaan achterwege laten.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb cloud station geinstalleerd op 2 windows 8.1 pc's maar ik merk dat een en ander niet goed gaat.

Wat gaat er wel goed:
- nieuwe bestanden op een pc komen automatisch terecht op de synology nas

Wat gaat er niet goed:
- nieuw bestand op computer 1 komt niet op computer 2 te staan
- nieuw bestand aangemaakt via file share op de nas komt niet op de computers te staan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Overigen staat er bij van welke computer een bestand af komt. Soms staat er computernaam 1, soms computernaam 2. Maar ook soms localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Praten we over 1 gebruiker?
Praten we over standaard Cloudstation lokaties?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:13:
Praten we over 1 gebruiker?
Praten we over standaard Cloudstation lokaties?
Ja, 1 gebruiker.

Ik weet niet wat standaard cloudstation lokaties zijn.
Op 1 pc synchroniseer ik alle synology mappen met mappen op de pc, die synchroniseer ik met 3 gedeelde mappen op de nas. (Video, Photo, Documents)

Op de andere pc synchoniseer ik 1 map binnen documents.

Dus:
NAS, shared folders:
- Video
- Photo
- Documents

PC1
- Videos (d schijf)
- Pictures (e schijf)
- Documents (c schijf)

PC2 (surface)
- Documents nas (synchroniseert alleen de map belangrijk in de documents map)

In totaal zijn het best veel bestanden, volgens mij ongeveer 200.000.
- Video (10.000)
- Photo (60.000)
- Documents (130.000) (belangrijk map is misschien 1000)

p.s. is er eigenlijk logging van om te controleren wat er precies mis gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door NIMIC op 23-10-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
job schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:58:
Je kan DSM gewoon opnieuw installeren met behoud van de data: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493

Lees de de instructies goed door, en zorg er ook voor dat je de schijven niet formatteert.

[...]
goede aanvulling.
Wat ook nog optie is, is zelf handmatig de HD volschrijven met bestanden en deze weer verwijderen.
Als de koper dan een recovery toepast kan je zelf bepalen wat er wordt teruggevonden :p

Mocht je software willen gebruiken om de schijf te wissen kan je inderdaad dd gebruiken, onder Windows kan dit ook via ccleaner. Of je downloadt de dban iso.
Thanks, die noodgreep kan ik altijd nog toepassen.

In de volgende link staat echter dat het via telnet ook zou moeten kunnen.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=145&t=84653
Weet iemand hoe je telnet aankrijgt via de commandline en zonder root access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Beste tweakers, afgelopen tijd ben ik mij aan het verdiepen om mijn eerste synology nas aan te schaffen. Ik twijfel nog een beetje welk model ik excact wil maar misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen met de volgende vraag; Ik heb op internet proberen rond te zoeken maar heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden. Ik heb er niet bijster veel verstand van dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Wat is het grote verschil met de verschillende processoren, zoals de Marvell Armada XP, Freescale of Intel Atom? Zij bijvoorbeeld sommige packages niet compatibiliteit? Of is er veel performance verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
gerwintb schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:20:
Wat is het grote verschil met de verschillende processoren, zoals de Marvell Armada XP, Freescale of Intel Atom? Zij bijvoorbeeld sommige packages niet compatibiliteit? Of is er veel performance verschil?
Het grootste verschil zit hem wat processor betreft in performance. Let ook op het aanwezige geheugen en het aantal schijven dat erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:42
Robberto schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:34:
Maar de originele AVCHD bestanden worden eigenlijk slechts 1 keer geconverteerd, namelijk bij het importeren van iMovie/Final Cut Pro. Ik weet niet of een AppleTV/iPad hiermee om kunnen gaan. De films in iTunes zijn al geconverteerd of geschikt ( '.mov', '.m4v' of '.mp4') en hebben dus geen conversie nodig van de Synology.
Je kunt het converteren ook laten doen door jouw Syno. Afhankelijk van het model kan dit wel lang duren (het duurt altijd langer dan op jouw PC). Echter kun je het via een Cronjob automatisch laten doen. Je moet dan wel FFmpeg recompilen. Zie voor uitleg deze links: Atom CPU of ARM CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIMIC schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:04:
[...]

Ja, 1 gebruiker.

Ik weet niet wat standaard cloudstation lokaties zijn.
Op 1 pc synchroniseer ik alle synology mappen met mappen op de pc, die synchroniseer ik met 3 gedeelde mappen op de nas. (Video, Photo, Documents)

Op de andere pc synchoniseer ik 1 map binnen documents.

Dus:
NAS, shared folders:
- Video
- Photo
- Documents

PC1
- Videos (d schijf)
- Pictures (e schijf)
- Documents (c schijf)

PC2 (surface)
- Documents nas (synchroniseert alleen de map belangrijk in de documents map)

In totaal zijn het best veel bestanden, volgens mij ongeveer 200.000.
- Video (10.000)
- Photo (60.000)
- Documents (130.000) (belangrijk map is misschien 1000)

p.s. is er eigenlijk logging van om te controleren wat er precies mis gaat?
"vroeger" had cloudstation moeite met zoveel data. Geen idee of dit nog speelt. Sowieso had een tweaker 2 a 3 maanden geleden ook problemen met soort gelijke setup.

In laatste versie is grootte verhoogt. 1 bestand mag nu geloof ik 10Gig zijn.
Als er al een log file is, staat die onder je package op je NAS
Check je versies... standaard staat ie op 32 versie nl. Kan impact hebben op performance / ruimte op NAS zelf.

Op de PCs zelf, check je sync settings in je settings... je kunt kiezen van en hoe die synct (vooral bij verwijderen van bestanden)

Ik zou zelf het volgende de doen.. Uitzetten.. je NAS settings nalopen.. Data handmatig kopieren naar pcs2.. nakijken of alles klopt.. opnieuw aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste tweakers, afgelopen tijd ben ik mij aan het verdiepen om mijn eerste synology nas aan te schaffen. Ik twijfel nog een beetje welk model ik excact wil maar misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen met de volgende vraag; Ik heb op internet proberen rond te zoeken maar heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden. Ik heb er niet bijster veel verstand van dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Een nadeel voor nieuwkomers is het gemak en mogelijkheden van een uitgebreide NAS. Ze kunnen meer dan je denkt.. Als je hem gebruikt ga je hem waarderen...

Om te zorgen dat je niet een te trage model koopt zou ik het volgende afvragen.

1) wat wil ik max uitgeven? Vind ik dit budget belangrijker dan een betere NAS?
2) verwacht je dat je zelf erin gaat verdiepen? Als je van nature al zo bent dat je dingen gaat proberen ermee weet je dat je hem wat meer gaat belasten dan een plaats voor alleen je files
3) wil je uitbreidingsmogelijkheden? Ja hoeveel 2, 4 , 5 , 8 plekken ruimte voor hardeschrijven
4) hoe lang wil ik er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 17:17
Aangezien ik vermoed dat mijn "probleem" meer met m'n NAS (DS214) te maken heeft dan met m'n Mac (MacBook Pro), stel ik de vraag toch maar in dit topic..

Ik download op dit moment middels de Synology Download Station. Gaat allemaal prima, de downloads komen terecht in een aparte "Downloads" map op de NAS.

Echter, als ik de download in kwestie naar een andere map wil verplaatsen binnen de NAS, dan wordt het bestand verplaatst alsof het vanaf een andere schrijf komt. Erg langzaam dus. Dat terwijl ik het bestand in feite enkel van de ene naar de andere map verplaats. Hebben anderen dezelfde ervaring?

Overigens staan de schrijven in RAID1 geschakeld. Maar dat zou naar mijn idee geen invloed hoeven hebben op de snelheid van het verplaatsen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Rossi46 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:30:
Aangezien ik vermoed dat mijn "probleem" meer met m'n NAS (DS214) te maken heeft dan met m'n Mac (MacBook Pro), stel ik de vraag toch maar in dit topic..

Ik download op dit moment middels de Synology Download Station. Gaat allemaal prima, de downloads komen terecht in een aparte "Downloads" map op de NAS.

Echter, als ik de download in kwestie naar een andere map wil verplaatsen binnen de NAS, dan wordt het bestand verplaatst alsof het vanaf een andere schrijf komt. Erg langzaam dus. Dat terwijl ik het bestand in feite enkel van de ene naar de andere map verplaats. Hebben anderen dezelfde ervaring?

Overigens staan de schrijven in RAID1 geschakeld. Maar dat zou naar mijn idee geen invloed hoeven hebben op de snelheid van het verplaatsen.
Knip je via File Station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nope, puur middels de "Finder" op m'n Mac. Even kijken of het via de File Station wel soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Rossi46 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:35:
[...]

Nope, puur middels de "Finder" op m'n Mac. Even kijken of het via de File Station wel soepel gaat.
Via File Station zou het wel snel moeten gaan. Via Finder haal je de file eerst lokaal om hem vervolgens weer terug te sturen naar je nas. Dat werkt trager. Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zou wel moeten... via filestation is de vertraging het updaten. vooral als je indexering aan hebt staan.. heeft impact ongeacht het model.. Zelfs bij snelste NAS merk je het.

Wat je nu feitelijk doet.... is kopieren. kijk maar in je activiteitenweergave onder netwerk. zie je up en download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]
Ik heb zelf een DS413. Prima apparaat en doet wat ik wil. Alleen packages die Mono nodig hebben (zoals bijv. NZBdrone), doen het er niet op, omdat Mono niet werkt op de processor van dit apparaat. Check dus vooraf welke dingen je echt wilt kunnen draaien, alvorens je wat aanschaft.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:41:
[...]
Check dus vooraf welke dingen je echt wilt kunnen draaien, alvorens je wat aanschaft.
Heb je toevallig een link hiervoor, want dat ben ik ook vergeten voordat ik mijn 415+ aanschafte. Daar zijn nog geen packages voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

TDB

mickjuh schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Via File Station zou het wel snel moeten gaan. Via Finder haal je de file eerst lokaal om hem vervolgens weer terug te sturen naar je nas. Dat werkt trager. Correct me if I'm wrong :)
You're right! Via File Station werkt veel sneller.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
;)
NIMIC schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:46:
[...]

Heb je toevallig een link hiervoor, want dat ben ik ook vergeten voordat ik mijn 415+ aanschafte. Daar zijn nog geen packages voor.
Zijn er wel, maar nog niet allemaal vs de DS412+. Dit is een kwestie van tijd omdat Synology een bepaald key moet vrijgeven zodat de community hun apps kunnen aanpassen..

Dat is dus een wezenlijk verschil met hierboven.. Daar wordt de cpu serie dom weg niet ondersteund en waarschijnlijk wegens complicaties ondersteunen de apps dat model niet. Ook niet in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rossi46 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:35:
[...]

En inderdaad, via File Station gebeurt het verplaatsen van een bestand in een oogwenk. Thanks voor het advies, dit werkt een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:48

JB

Cédric roelt!

Wie draait hier Plex op een 214Play? Ik twijfel tussen deze 214Play en de 214+ omdat ik af en toe een filmpje afspeel via een Plex server (nu nog op de pc) met als bestand een MKV naar een Samsung TV (geen Smart Tv) middels mijn iPhone.

Dit is voor mij een twijfel om dan meteen voor de dure modellen te gaan. Voornaamste wens is opslaan van alle data en foto's zodat het centraal en redundant opgeslagen wordt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor66
  • Laatst online: 21:40
Ik wil graag een Synology NAS aanschaffen voor het volgende gebruik (zakelijk gebruik):
1. Cloudstation (300 gb aan office bestanden, foto's en overige bestanden)
2. Backup van een lokale pc (max 500 gb)

Welke nas is hiervoor het meest geschikt ? (in ieder geval 2-bay - zakelijk gebruik >> DS214SE, DS214 of DS213J). Moet in het gebruik wel een goede performance hebben.
Is het noodzakelijk de nas op een 1gb poort aan te sluiten? (er is nu alleen een adsl router met 100mb poorten)

[ Voor 0% gewijzigd door emperor66 op 24-10-2014 09:40 . Reden: mb moest gb zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
emperor66 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:31:
Ik wil graag een Synology NAS aanschaffen voor het volgende gebruik (zakelijk gebruik):
1. Cloudstation (300 mb aan office bestanden, foto's en overige bestanden)
2. Backup van een lokale pc (max 500 mb)

Welke nas is hiervoor het meest geschikt ? (in ieder geval 2-bay - zakelijk gebruik >> DS214SE, DS214 of DS213J). Moet in het gebruik wel een goede performance hebben.
Is het noodzakelijk de nas op een 1gb poort aan te sluiten? (er is nu alleen een adsl router met 100mb poorten)
Simpel en goedkoop houden... Een 213j met 2 x 2tb of 3tb schijven. Als apart volume en de ene gebruiken om versioned backups te draaien van de andere, of in mirroring, maar dan zou ik nog wel naar en extra externe back-up kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

emperor66 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:31:
1. Cloudstation (300 mb aan office bestanden, foto's en overige bestanden)
2. Backup van een lokale pc (max 500 mb)

Een goede performance met wat? En als je het over 800 MB hebt, kan je dat dan niet beter denken aan een online backup?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
800MB gooi je toch gewoon op Dropbox of Mega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik krijg een externe hdd (usb) niet goed werkend met synology nas.
Ik kan geen bestanden kopiëren want het geeft regelmatig error en explorer loopt regelmatig vast enzo.
Het betreft vooral met grote bestanden maar aangezien ntfs geformateerd is zou geen probleem moeten zijn?
Alleen intern hdd werkt wel normaal.
Het betreft usb 3.0, 2TB geformateerd als ntfs.

Enig idee hoe dat komt?

[ Voor 27% gewijzigd door royalt123 op 23-10-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:52:
;)
[...]

Zijn er wel, maar nog niet allemaal vs de DS412+. Dit is een kwestie van tijd omdat Synology een bepaald key moet vrijgeven zodat de community hun apps kunnen aanpassen..

Dat is dus een wezenlijk verschil met hierboven.. Daar wordt de cpu serie dom weg niet ondersteund en waarschijnlijk wegens complicaties ondersteunen de apps dat model niet. Ook niet in de toekomst.
Er zijn packages die je kan aanpassen zodat deze op de 415+ ook zonder probleem draaien.

Zie deze link: Verwijderd in "[Synology] Packages"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Weet iemand wat de minimale rechten moeten zijn om een download te kunnen starten in Download Station?

Sickrage stuurt iets door naar Download Station met credentials van een service admin account. Heb al R/W machtigingen aan gezet op alle shares. En onder Configuratiescherm > Rechten heb ik het service account machtigingen gegeven op Download Station en Sickbeard Custom. De download komt aan in DS maar start niet. Als ik de credentials in Sickrage aanpas naar de synology admin dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Ben wel benieuwd naar een screenshot want zelfs met de admin account krijg ik de download niet ingelezen in DS, ik gebruik nu een "dirscan" voor NZB en torrents.

Als je iets kunt delen mbt een screenshot en urls die je aanroept kan ik ook eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor66
  • Laatst online: 21:40
Sorry, Mb moest Gb zijn.
Dus 300 Gb (aan data) en 500 Mb (voor backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

emperor66 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:41:
Sorry, Mb moest Gb zijn.
Dus 300 Gb (aan data) en 500 Mb (voor backup)
En dan denk ik nog dat dit niet is wat je bedoelt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik heb de laptop van mijn vriendin opnieuw geinstalleerd en Cloud Station opnieuw geinstalleerd.
Ik heb de usermap van mijn vriendin gekozen voor sync. Na een poosje syncen, kreeg ik een error dat hij een ntuser.log, ntuser.log1 en ntuser.log2 not kon syncen door rechtenkwestie. Deze heb ik uitgesloten in de extensies.
Gelukkig zag ik dat ik ook mappen kon afvinken die niet gesynced hoeven te worden, zoals Appdata, Koppelingen, Bureaublad etc.
Maar nu staat hij al heeeeeel lang te syncen met bestanden (terwijl alle doucments, fotomappen enzo leeg zijn), hij is dan bezig met verwerken van 2500 bestanden, dit loopt terug naar 1800 en dan weer op naar 2200. Geen idee welke hij verwerkt, want hij laat alleen de recent geuploadde bestanden zien.

Iemand enig idee waar dit in zit, want na een uur is hij nog bezig. De bedoeling was dat ik later haar doucmenten en fotos terugzet op de laptop en dan het echte syncen kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk komt dit doordat je eerst de gehele user folder liet synchroniseren. Gewoon lekker door laten ratelen.. je bent pas een uur bezig.
Gewoon de documenten en foto's op de juiste plek zetten en gewoon morgen nog eens kijken.

Je kan in de home folder op je syno overigens zien wat er allemaal gesynchroniseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 20:17
Sinds kort een probleem met de app DS Download. Alles wat ik via de app binnenhaal middels een magnet-link naar de NAS geeft de fout "ongeldige torrent".
Terwijl als ik de torrent als file via download centre in DSM 5 vanaf de computer upload werken dezelfde torents wel.
Software op de NAS is DSM 5.0 en de app op mijn nexus 5 is ook de laatste versie.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Goed, ik kom er even niet uit
Situatie:
DS411 met 2x3TB in RAID1 (volume1).
Inmiddels 2x4TB erbij, ook in RAID1 (volume 2) en nog leeg, behalve een DSM reservering.

Wat wil ik: Volume 2 moet alle data van Volume 1 gaan bevatten en ook Volume 1 gaan heten. Het oude Volume 1 komt dan te vervallen en wordt dan als twee losse disks van 3 TB ingezet.
Dus, gewenste eindsituatie:
2x4TB RAID 1 (volume 1)
1x3TB (volume 2)
1x3TB (volume 3).

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Zie ik een optie over het hoofd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Señor Sjon schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:54:
Goed, ik kom er even niet uit
Situatie:
DS411 met 2x3TB in RAID1 (volume1).
Inmiddels 2x4TB erbij, ook in RAID1 (volume 2) en nog leeg, behalve een DSM reservering.

Wat wil ik: Volume 2 moet alle data van Volume 1 gaan bevatten en ook Volume 1 gaan heten. Het oude Volume 1 komt dan te vervallen en wordt dan als twee losse disks van 3 TB ingezet.
Dus, gewenste eindsituatie:
2x4TB RAID 1 (volume 1)
1x3TB (volume 2)
1x3TB (volume 3).

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Zie ik een optie over het hoofd?
kan me niet voorstellen dat dit kan zonder een format of iets. Je zal alles moeten verplaatsen ben ik bang. Hoop voor je dat ik het verkeerd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik lees wel trucjes van de 3 TB RAID1 onderbreken en rebuilden met een 4TB schijf. Dan dat trucje nog een keer met de andere 4TB schijf en daarna nog een keer expanden naar de 4 i.p.v 3 TB. Klinkt vooral erg bewerkelijk en relatief riskant. Ga eerst maar even een fullbackup maken op een externe schijf. :+

Dat na dit proces de 3TB schijven geformateerd worden is niet zo spannend, de data staat dan al op de 2x4TB.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 24-10-2014 14:10 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
job schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:38:
Waarschijnlijk komt dit doordat je eerst de gehele user folder liet synchroniseren. Gewoon lekker door laten ratelen.. je bent pas een uur bezig.
Gewoon de documenten en foto's op de juiste plek zetten en gewoon morgen nog eens kijken.

Je kan in de home folder op je syno overigens zien wat er allemaal gesynchroniseerd is.
Ik laat hem lekker aanstaan, er staan maar 4 bestanden gesynced nog. Ik vermoed dat hij de rest indexeert en scant of het wel of niet gesynced moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Señor Sjon schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:09:
Klinkt vooral erg bewerkelijk en relatief riskant.
Kost idd wat tijd maar riskant :? Je behoud je originele mirror (die je breekt) dis je hebt altijd een kopie origineel. Veel veiliger kan het niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Even first-world-problem vraagje: :)

Ik denk er over om mijn desktop (i7/16GB/2.6TB/Win7ultimate) te vervangen door een laptop (i7/16GB/500GB SSHD/Win8.1+docking station). Waarom? Kan ik de laptop makkelijk meenemen als dat handig is.

Maar: ik hou dan 2x2TB en 3x300GB aan SATA schijven over. In mijn DS412+ zitten als 4x4TB/SHR, dus netto 10TB, waarvan 75% nog over. Dus nodig heb ik die ruimte niet, maar ik zou die wel willen inzetten voor een backup van de belangrijke data van mijn 412+.

Wat is dan handig? Voor €100,- een el-cheapo eSATA behuizing kopen, daar de 2x2TB en 2x300GB in duwen en aansluiten op de 412+ en de backup daarop zetten. Of liever een 213j of zo kopen en daar 2x2TB in duwen en wat verder van de 412+ vandaan zetten (liefst bij mijn schoonouders op 30km afstand) en daar naartoe backuppen? Of iets anders?

Inderdaad, echt first-world-problem. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
Ik zou, als je nog geen remote backup hebt, die 2x300GB voor een paar tientjes verpatsen, en €100 bijleggen voor een DS213j (of een andere) en die bij je schoonouders neerzetten. :)

Hebben hun een gratis NAS voor de backup van hun documenten (kost ze alleen een beetje stroom ;)) en jij relatief goedkoop een vrijwel automatisch geregelde remote backup. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 24-10-2014 15:12 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 21:24

NVD

Weten jullie of er een alternatief is voor de iPhone DS File app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welke zin zoek je een alternatief? Wat moet het ding kunnen?
Je zou bijvoorbeeld op je syno webdav aan kunnen zetten en op je iphone een webdav app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik probeer m'n NAS via NFS op een Windows 7 Enterprise bak te bereiken.

Op de NAS is NFS geactiveerd en het IP-adres van de bak is geselecteerd. Ter verificatie heb ik gekeken of het via andere devices (mediaspeler, tv) werkt en op die devices is de NAS via NFS bereikbaar.

Op Windows heb ik Services for NFS geactiveerd, waarbij Identity Mapping source leeggelaten is. Daarmee resulteert een mount in een NET HELPMSG - 53 (the network path was not found) bericht. Ik gebruik voor mounting de string: mount -o nolock \\<IP>\<documents

Heeft iemand tips om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Ik zat laatst Cloud Station te bekijken om tussen 2 Syno's te syncen, en het schijnt dat je kon instellen dat bestanden boven een bepaalde limiet niet gesynced mogen worden.

Dat komt goed uit want ik wil backuppen (elk weekend) over een 1MB upload lijntje. Normaal geen probleem maar soms zitten er backup images bij van computers die 100GB+ zijn. Die wil ik natuurlijk handmatig doen.

Maar ik kan die optie nergens vinden? Bestaat het uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:29

Perkouw

Moderator General Chat
maarud schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:46:
Ik zat laatst Cloud Station te bekijken om tussen 2 Syno's te syncen, en het schijnt dat je kon instellen dat bestanden boven een bepaalde limiet niet gesynced mogen worden.

Dat komt goed uit want ik wil backuppen (elk weekend) over een 1MB upload lijntje. Normaal geen probleem maar soms zitten er backup images bij van computers die 100GB+ zijn. Die wil ik natuurlijk handmatig doen.

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden?
Zucht... ik ga nog googlen ook voor je. Ik zou zeggen lees hier eens de release notes door https://www.synology.com/en-us/releaseNote/CloudStation. Dan zie je al een bepaalde limiet voorbij komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 24-10-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die bestaat. Gewoon te vinden bij de synchronisatieregels.
En zoals in de link van hierboven is er ook een max waar je niet overheen kan, maar lagere limieten kan je zelf instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 24-10-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Die optie staat wel in de client trouwens. In de windows client kun je dat instelen onder map instellingen en geavanceerd.
Heb zelf Client niet geinstalleerd op mijn NAS dus ik kan het daar niet controleren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Ik ben ook van plan in binnenkort mijn DS209+II (firmware 4.2.xx) te gaan vervangen voor een DS214+ of DS214play (weet het nog niet goed).

Weet iemand of bijv. de spotify plugin (triode) werk op de 214+ of Play?
Deze werkt nu helaas niet op de 209+II.

Tevens is de vraag of ik een migratie kan uitvoeren van de 209 naar de 214?
Ik kan nergens vinden of het uitmaakt dat je van 4.2 naar 5.x gaat.

Neem hij tijdens een migratie alle geinstalleerde apps/instellingen ook over, of alleen de rechten en data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft iemand ds video op android al aan de praat gekregen in combinatie met losse ondertitels? (.srt)

Alles werkt, behalve dat een ondertitel die ook op de synology staat niet geselecteerd kan worden via de ds video. Ik heb op de Synology versie 1.4 beta gezet van de ds video, aangezien hier subtitles gefixed zouden zijn, maar dit werkt alleen via de webpagina, niet via de app.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Aargh. 5.0b4528 update geïnstalleerd en nu kan ik niet meer inloggen! Inlogscherm blijft na invullen credentials op "loading" staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 11-09 18:20
catchingfire schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:24:
Aargh. 5.0b4528 update geïnstalleerd en nu kan ik niet meer inloggen! Inlogscherm blijft na invullen credentials op "loading" staan!?
Heb ik ook last van en anderen ook:
http://www.synology-forum...en-Version-5.0-4528/page6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Opi schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:42:
Ik probeer m'n NAS via NFS op een Windows 7 Enterprise bak te bereiken.

Op de NAS is NFS geactiveerd en het IP-adres van de bak is geselecteerd. Ter verificatie heb ik gekeken of het via andere devices (mediaspeler, tv) werkt en op die devices is de NAS via NFS bereikbaar.

Op Windows heb ik Services for NFS geactiveerd, waarbij Identity Mapping source leeggelaten is. Daarmee resulteert een mount in een NET HELPMSG - 53 (the network path was not found) bericht. Ik gebruik voor mounting de string: mount -o nolock \\<IP>\<documents

Is je doel je NAS te bereiken of wil je dit echt via NFS alleen doen.

Wat als je in Windows Verkenner het ip-adres van je nas invult.
vb: \\192.168.1.70

Vul je inloggegeven voor de NAS in en dan zou je de NAS bereikt hebben.

Als dat werkt kun je een netwerkmapping maken of via NET USE in een script kunnen zetten.

Ik weet alleen niet met welk protocol dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opi schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:42:
Ik gebruik voor mounting de string: mount -o nolock \\<IP>\<documents

Je moet aangeven aan welke schijfletter je de share wilt mounten.

edit: oh, en waarschijnlijk moet je / gebruiken ipv \
En let op hoofdlettergebruik.

Probeer dus iets als: mount -o nolock \\192.168.1.100\documents X:
& mount -o nolock //192.168.1.100/documents X:

[ Voor 29% gewijzigd door job op 25-10-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Hoi allemaal,

Vandaag draait men 211J volledig in RAID1. Aangezien die raid1 vooral nodig is voor familiefoto's en documenten is het een beetje jammer dat al mijn films en series ook gemirrored worden. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om een partitie te maken in RAID1 (foto's, muziek, docs etc). En dan een 2de partitie in RAID0 waarop dan maximaal volume wordt gehaald (moview, series etc). Kan zo iets?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tboheeren schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:12:
Hoi allemaal,

Vandaag draait men 211J volledig in RAID1. Aangezien die raid1 vooral nodig is voor familiefoto's en documenten is het een beetje jammer dat al mijn films en series ook gemirrored worden. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om een partitie te maken in RAID1 (foto's, muziek, docs etc). En dan een 2de partitie in RAID0 waarop dan maximaal volume wordt gehaald (moview, series etc). Kan zo iets?
Ja dat kan. Zie de Help van Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

MikeOO schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:38:
Is je doel je NAS te bereiken of wil je dit echt via NFS alleen doen.
Het doel is echt om het via NFS te doen. Via Samba lukt het me. :)
job schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:37:
[...]

Je moet aangeven aan welke schijfletter je de share wilt mounten.

edit: oh, en waarschijnlijk moet je / gebruiken ipv \
En let op hoofdlettergebruik.

Probeer dus iets als: mount -o nolock \\192.168.1.100\documents X:
& mount -o nolock //192.168.1.100/documents X:
Dank voor de suggesties. Als ik je eerste optie probeer, dan krijg ik dezelfde foutmelding. Als ik je tweede optie probeer, dan krijg ik een lijst met allerlei mogelijkheden van mount te zien. Ook wanneer ik eventueel het volume expliciet benoem, levert dit niets op (mount -o nolock \\192.168.1.100\Volume1\documents X:).

Ik vermoed dat er iets fout staat in de instellingen van Services for NFS, maar resultaten op internet helpen me niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Dus ik moet dan meerder volumes aanmaken? Ook alle data backuppen aangezien er geformat wordt veronderstel ik?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Opi schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

Het doel is echt om het via NFS te doen. Via Samba lukt het me. :)
Had al een vermoeden >:)

Loop je mogelijk tegen het probleem aan waar je ook met XBMC problemen mee kan hebben icm NFS.
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology

Vooral het laatste deel in /etc/export

Mogelijk dat dit nog iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik kan niks meer overzetten naar mijn nas. Heb een gedeelde map toegevoegd aan mijn windows verkenner en krijg steeds de melding dat er onvoldoende schijruimte beschikbaar is. Heb echter nog 3tb vrij.

Als ik de netwerklocatie binnen windows verwijder en opnieuw toevoeg, dan kan ik wel weer bestanden overzetten. Na eenmaal kopiëren moet ik vorige stap weer herhalen.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik gebruik alleen het standaard admin account en heb geen andere machtigingen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik ben tijdelijk verhuisd en heb mijn synology in het nieuwe netwerk gehangen.
Helaas kan ik hem nu niet meer vinden via quickconnect.

Hoe kan ik het IP van mijn synology vinden zodat ik hem kan configureren voor het nieuwe netwerk?

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

^^ Synology Assistant proberen?

Anders kun je proberen in de router te kijken welk IP er met DHCP is uitgedeeld aan je NAS.

[ Voor 7% gewijzigd door Apie! op 25-10-2014 18:39 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
jorikw schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:25:
Sinds kort een probleem met de app DS Download. Alles wat ik via de app binnenhaal middels een magnet-link naar de NAS geeft de fout "ongeldige torrent".
Terwijl als ik de torrent als file via download centre in DSM 5 vanaf de computer upload werken dezelfde torents wel.
Software op de NAS is DSM 5.0 en de app op mijn nexus 5 is ook de laatste versie.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Niemand een idee? Mijn zoekacties lopen ook op niks uit.

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
Het heeft een hele poos gewerkt. Of ze moeten het ineens niet meer ondersteunen.

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:34
Ik zojuist een 214 aangeschaft ter vervanging van mijn oude 212J, het vreemde is dat de 214 geen ISO kan afspelen naar mijn WD TV Live HUb.
De 212J deed dit perfect, ik heb beide nog aangesloten staan, dus kan mooi vergelijken of ik de exacte instellingen identiek op beide Nassen heb staan.
Dit is ook het geval, alleen Plex staat geïnstalleerd op de 212J, dat is het enige verschil en ik kan geen Plex toevoeging vinden voor de 214, kan het hier aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
jorikw schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:16:
Het heeft een hele poos gewerkt. Of ze moeten het ineens niet meer ondersteunen.
Ik heb het gisteren nog gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

surfing john schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:52:
[...]
Dit is ook het geval, alleen Plex staat geïnstalleerd op de 212J, dat is het enige verschil en ik kan geen Plex toevoeging vinden voor de 214, kan het hier aan liggen?
Dat zou best een kunnen. Plex transcodeert de file namelijk. En voor zover ik heb begrepen doet de WD LIve niet aan iso's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik zit met een probleem aangaande het gebruiken van Plex, via m'n Macbook, met data vanaf m'n Syno NAS. Eigenlijk behoort de vraag thuis in een Mac topic (denk ik), maar ik vermoed dat ik in dit topic eerder bij gebruikers kom die hetzelfde doen.

Het probleem is dat ik binnen Plex de map aan moet geven met daarin mijn films. Deze map staat op mijn Syno NAS en is daardoor niet direct zichtbaar voor Plex. Ik moet daardoor de map vanaf de NAS mouten naar mijn Mac. En daar gaat het mis... Ik zit nu al twee uur te zoeken op Google, YT tutorials te kijken, de pielen in terminal, maar ik krijg het tot nu toe niet voor elkaar.

Wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Is het niet makkelijker op plex op je Nas te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:45:
En daar gaat het mis... Ik zit nu al twee uur te zoeken op Google, YT tutorials te kijken, te pielen in terminal, maar ik krijg het tot nu toe niet voor elkaar.

Wie kan mij op weg helpen?
Zo'n vraag hoort eerder thuis in een osx topic, maar om je te helpen:
Je syno ondersteund nfs, smb en apple talk.
Richt je op smb... erg eenvoudig, geen terminal nodig en uitleg op duizenden pagina's.
bijvoorbeeld: http://support.apple.com/kb/ht4829

Moet de mount echt aan een folder gehangen worden:
http://superuser.com/ques...r-as-a-drive-in-os-x-lion

[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-10-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
:( :( net was de NAS bezig met een update loopt hij vast. Zit nu met een blauw knipperende LED en een groen lan led. meer niet. grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Probeer eens een softreset, deze vind je op de NAS.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lijkt weer te werken nu. Moest wel de stroom eraf halen. Andere resets/banderen van nas werkte niet meer.
Na paar seconde stroom eraf en weer aan lijkt alles het weer te doen en kon ik de meest recente update wel draaien.

Hopelijk blijft alles goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:03
Ik had mijn DS212+ een statisch IP gegeven (197.168.0.197), werkte altijd perfect.

Alleen heb ik gister een andere router geïnstalleerd en die werkt met andere range enzo, en heeft die reservatie niet staan.

Probleem is nu ik kan via AFP (apple file protocol) de NAS wel vinden, en m'n TV ziet 'm ook.

Maar ik kan hem niet vinden in de router (table) en ik weet ook niet wat voor IP hij heeft? Via de browser de GUI bezoeken werkt ook niet.

Iemand tips?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:48
Probeer synology assistant om te kijken welk ip adres hij heeft.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je pc een vast ip geven in de zelfde range als je syno.
192.168.0.100 bijvoorbeeld.

Inloggen op je syno, ip wijzigen naar een in de nieuwe range (of dhcp). pc terugzetten naar dhcp en klaar.

Of... je syno een reset geven (maar dan reset je ook het admin wachtwoord, de firewall, etc..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:03
job schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:17:
Je pc een vast ip geven in de zelfde range als je syno.
192.168.0.100 bijvoorbeeld.

Inloggen op je syno, ip wijzigen naar een in de nieuwe range (of dhcp). pc terugzetten naar dhcp en klaar.

Of... je syno een reset geven (maar dan reset je ook het admin wachtwoord, de firewall, etc..).
Thx! Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

...never mind

[ Voor 90% gewijzigd door DukeBox op 26-10-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:34
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

En voor zover ik heb begrepen doet de WD LIve niet aan iso's.
De WD TV Live Hub kan wel degelijk ISO files afspelen, dus daarkan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 14:11

TRK

Maakt iemand hier toevallig gebruiker van WebDAV? Ik heb het probleem dat ik geen enkele shared folder zie. Ik kan netjes verbinding maken via netdrive met een https verbinding maar zodra ik onder een user inlog, die een aantal shared folders toegekend heeft gekegren, zie ik in de netwerklocatie geen enkele folder staan. Ik kan zelf verder ook niks aanmaken.. Rechten etc. allemaal gecontroleerd en kan zo 1,2,3 niet echt het antwoord vinden op internet. Las wel vaag dat het probleem speelt bij 5.0 (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=164&t=82384), maar was benieuwd of 1 van jullie met dit probleem bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
418O2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:06:
Is het niet makkelijker op plex op je Nas te draaien?
Dat kan natuurlijk ook. Maar de Mac staat toch altijd aan, dus dat leek mij handiger :)
job schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

Zo'n vraag hoort eerder thuis in een osx topic, maar om je te helpen:
Je syno ondersteund nfs, smb en apple talk.
Richt je op smb... erg eenvoudig, geen terminal nodig en uitleg op duizenden pagina's.
bijvoorbeeld: http://support.apple.com/kb/ht4829

Moet de mount echt aan een folder gehangen worden:
http://superuser.com/ques...r-as-a-drive-in-os-x-lion
Thanks, het is gelukt. Fluitje van een cent eigenlijk, ik zat duidelijk in de verkeerde hoek te zoeken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58
Misschien kunnen jullie mij helpen met een connectieprobleem.

Sinds enige tijd kan ik mijn Synology niet meer buiten mijn privé-netwerk bereiken op poort 5000. Https op poort 5001 werkt wél. Op mijn interne netwerk werkt http op poort 5000 wel gewoon goed.

Op mijn router is niks gewijzigd, en het lijkt echt iets met de NAS te zijn, aangezien de NAS die ik bij mijn ouders heb geplaatst éxact hetzelfde probleem heeft. Firewall uitschakelen heb ik ook geprobeerd, maar heeft ook geen effect.

Iemand enige idee waar het aan kan liggen? Misschien is het iets heel simpels, maar ik kom er echt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Xi-s schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:46:
Misschien kunnen jullie mij helpen met een connectieprobleem.

Sinds enige tijd kan ik mijn Synology niet meer buiten mijn privé-netwerk bereiken op poort 5000. Https op poort 5001 werkt wél. Op mijn interne netwerk werkt http op poort 5000 wel gewoon goed.

Op mijn router is niks gewijzigd, en het lijkt echt iets met de NAS te zijn, aangezien de NAS die ik bij mijn ouders heb geplaatst éxact hetzelfde probleem heeft. Firewall uitschakelen heb ik ook geprobeerd, maar heeft ook geen effect.

Iemand enige idee waar het aan kan liggen? Misschien is het iets heel simpels, maar ik kom er echt niet meer uit.
Poort 80 openzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD

NVD

job schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:18:
Je zou bijvoorbeeld op je syno webdav aan kunnen zetten en op je iphone een webdav app.
Nou de DS File app is redelijk beperkt in het openen van files in andere apps / opslaan van foto's op je iDevice zelf.

Dus wat ik zoek is een alternatief voor de DS File app die meer functies bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
Poort 80 staat er helemaal los van lijkt me...
Maar hoe dan ook, ik draai een webserver op beide apparaten en die werkt gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

Xi-s schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:54:
[...]
Poort 80 staat er helemaal los van lijkt me...
Maar hoe dan ook, ik draai een webserver op beide apparaten en die werkt gewoon!
Misschien je publieke ip adres die gewijzigd is dan? Kan je allebei even controleren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
Zoals ik al aangaf werkt het op poort 5001 met https wel gewoon. Dus nee, dat is niet het probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
job schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:18:
Wel een goed idee.
Heeft iemand een tip voor een goede iOS app?
Bij voorkeur eentje waar ik niet zoveel hoef te klikken als in DS File als ik iets wil verplaatsen bijvoorbeeld.
Ik heb nu WebDAV Nav geprobeerd maar dat vind ik maar niks.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

kraades schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:13:
[...]

Wel een goed idee.
Heeft iemand een tip voor een goede iOS app?
Bij voorkeur eentje waar ik niet zoveel hoef te klikken als in DS File als ik iets wil verplaatsen bijvoorbeeld.
WebDAV werkt volgens mij niet zo lekker op dit moment. Bij DSM versie 5.0-4528 lijkt het erop alsof de shared folders niet zichtbaar worden met WebDAV. Ik heb al meerdere forums gelezen en gebruikers die exact hetzelfe melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Volgens mij werkt het bij mij wel goed? Ik zie volgens mij alle folders die ik ook in DS File zie...

DS211 met laatste DSM versie en WebDAV via http op port 5005.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK

TRK

kraades schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:48:
Volgens mij werkt het bij mij wel goed? Ik zie volgens mij alle folders die ik ook in DS File zie...

DS211 met laatste DSM versie en WebDAV via http op port 5005.
Gebruik jij ook Windows 8.1 of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:13:
Tja.. daar ga je waarschijnlijk op zo'n klein scherm en zonder muis niet aan ontkomen.
Je zou ook aan de slag kunnen via telnet en alles via de command line kopieren. Zit je alleen wel op zo´n klein onscreen toetsenbord te fröbelen
Ik denk nog even voor je na... als ik nog een idee voor je heb kom ik er op terug.

[ Voor 78% gewijzigd door job op 26-10-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien is er een total commander achtige app voor de iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NVD schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:53:
Nou de DS File app is redelijk beperkt in het openen van files in andere apps / opslaan van foto's op je iDevice zelf.
Mee eens. Zou een mooie aanvulling zijn.
Heb je je wensen ook gemeld bij synology?
Dus wat ik zoek is een alternatief voor de DS File app die meer functies bevat.
En wat ik voorstelde is geen verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD

NVD

job schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:19:
[...]
Mee eens. Zou een mooie aanvulling zijn.
Heb je je wensen ook gemeld bij synology?

[...]

En wat ik voorstelde is geen verbetering?
Nee, dat heb ik niet gedaan.

Sorry, welke app rade jij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TRK schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:48:
[...]

Gebruik jij ook Windows 8.1 of dat niet?
Nee, ik gebruik iOS. Op Windows 8.1 gebruik ik SMB.
job schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:01:
[...]
Tja.. daar ga je waarschijnlijk op zo'n klein scherm en zonder muis niet aan ontkomen.
Je zou ook aan de slag kunnen via telnet en alles via de command line kopieren. Zit je alleen wel op zo´n klein onscreen toetsenbord te fröbelen
Ik denk nog even voor je na... als ik nog een idee voor je heb kom ik er op terug.
Op een iPad valt het wel mee qua grootte.
Probleem is dat je steeds opnieuw de doeldirectory moet kiezen als je files uit verschillende directories wilt verplaatsen.
Misschien ben ik op zoek naar een total commander achtige app zoals werd gesuggereerd dus met twee schermen.
Ik zal eens zoeken...

[ Voor 63% gewijzigd door technorabilia op 26-10-2014 20:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synologische Assistent starten. Zie je het IP en kun je DSM starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NVD schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:35:
[...]

Nee, dat heb ik niet gedaan.

Sorry, welke app rade jij dan aan?
Je hebt het zelfs gequote :p

Ik zei probeer het eens met een webdav app (uiteraard eerst webdav op je syno activeren).
Daar zijn er tientallen van.. misschien dat een van die apps meer in de buurt komt van wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:42
NIMIC schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:46:
[...]

Is de 415+ wel te bootstrappen zodat je in ieder geval via ipkg wat optware dingen kan installeren ? Sta ook op het punt deze aan te schaffen.
Pagina: 1 ... 101 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]