mickjuh schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:44:
[...]
Wat ik wil is om VPN/proxy te gebruiken voor Download Station op mijn Synology. In Download Station kan je helaas zelf niets instellen. Via
dit artikel heb ik een VPN profiel aangemaakt.
[
afbeelding]
Deze kan ik ook gewoon starten als die is aangemaakt. Via het plaatje druk je dan op Connect. Al het verkeer gaat dan via de externe VPN. Maar als ik dat aan heb staan dan is mijn NAS (FTP bijv.) niet meer bereikbaar op mijn normale IP adres. Dus ik dacht; ik schedule die samen met SickBeard 's nachts als workaround. Maar ik weet dus niet hoe ik dat VPN profiel via commando kan starten.
Het commando wat je kunt gebruiken om OpenVPN helemaal te stoppen of starten is.
OpenVPN starten
/var/packages/VPNCenter/target/scripts/openvpn.sh start
OpenVPN stoppen
/var/packages/VPNCenter/target/scripts/openvpn.sh stop
OpenVP Herstarten
/var/packages/VPNCenter/target/scripts/openvpn.sh restart
Mogelijk dat je er een profielnaam bij kunt ingeven welke hij moet gebruiken als het gestart wordt.
Daar moet je even naar zoeken maar lijkt mij dat dit wel mogelijk moet zijn.
De eerste 2 kun je dus in een script gebruiken om deze via een scheduler te stoppen of starten.
De laatste is handig als je een aanpassing hebt gedaan in OpenVPN en deze even moet herstarten.
Maar zou ook nagaan waarom je FTP niet werkt als VPN draait, je wilt tenslotte alles via VPN gaan doen neem ik aan.
Heb je in de instellingen van VPN wel aanstaan dat je al het verkeer via VPN wil doorsturen.
In de client op een Android telefoon kun je dit instellen.
Nu maak jij verbinding met je NAS naar een VPN server ipv dat je via een telefoon via VPN verbindt met je NAS maar mogelijk dat een soortgelijk optie ook in de instellingen van de NAS en VPN in te stellen is.
Anders eens navraag doen bij de provider van de VPN verbinding of die een idee heeft. Kan ook zij dat je iets met een port-forward of firewall moet instellen.
[
Voor 8% gewijzigd door
MikeOO op 22-10-2014 11:40
]