Dreanor schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:35:
[...]
Ik heb DSM 5.0-4493 Update 5 op een DS214+, dus dat zou maar zo eens kunnen.
Maar ik kan niet bijwerken omdat ik een foutmelding krijg dat verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
En als ik handmatig de driver van de site haal krijg ik te horen dat het een oudere versie is die ik probeer te installeren.
Hoe kom ik aan update 7?
Wel raar trouwens dat synology zo'n buggy crappy update uitrolt die je NAS half verkloot ...

Update 7 is niet voor alles type beschikbaar. De DS214+ is daar 1 van en daar is tot op heden
Update 5 voor beschikbaar. Je kan ook bij
Synology Downloads kijken welke de laatste versie is die je kunt downloaden.
Geen idee welke update je probeert te installeren maar de melding is dus gelukkig correct omdat je al de laatste versie gebruikt.
Je stelling dat hij Buggy crappy is snap ik niet want updates werken prima en draaien uitstekend.
Draai nu zelf de Beta 5.1 en draait ook uitstekend.
De melding bij bewerken is mislukt is meestal een probleem met de verbinding. Zelf heb ik dit op 1 nas bij iemand en ik verdenk het Ziggo modem hiervan. Lijkt of de verbinding soms niet helemaal lekker loopt.
Alles werkt goed, VPN en kan hem ook van buitenaf bereiken maar toch zijn er dingen die niet goed werken op dat moment. Spotweb werkt niet meer bij, NZBDrone download niets en controleren op Updates dus ook niet.
Een herstart van de NAS en alle problemen zijn weer opgelost. In de logbestand lijkt het erop dat de NAS het WAN ip adres kwijt raakt. Volgende keer als het weer gebeurt laat ik het modem eens een keer opnieuw starten en kijk ik of het dan ook wordt opgelost. Zijn wel vaker problemen met het Ziggo modem vandaar mijn gedachte om het in die hoek te zoeken. Als ik meerdere poortnummer openen klapt Wifi er bv met regelmaat uit dus routerfunctie is slecht van Ziggo. Zelf gebruik is hiervoor ook een eigen router een geen problemen met de NAS.
Je problemen hebben allemaal met een netwerkverbinding te maken die naar internet gaan of komen.
Dat is dus ook de reden dat de dingen die je opnoemt allemaal niet werken en op zich ook te verklaren.
Check je logfiles eens in DSM en doe eens een herstart om te zien of bijwerken controleren dan weer werkt. Mocht je toevallig Ziggo hebben en de routerfunctie gebruiken van dit modem herstart deze eens weten we direct of het aan het modem of NAS zit. ALs het niet de oplossing is dan je NAS eens herstarten en checken of het dan is opgelost.
[
Voor 12% gewijzigd door
MikeOO op 07-10-2014 08:36
]