Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

RobV schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:06:
[...]

Wellicht kun je vua vpn of lokale netwerk er wel bij via het ip adres. Maar daar heb je vast al aan gedacht.
Klopt, via LAN IP kan in er in komen en ik kan ook bij mijn bestanden via mijn PC of HTCP. Echter alle synology services die internet nodig hebben werken niet, dus updaten, quickconnect, photostation, EZ-internet, etc. Allemaal geven error geen internet verbinding. En ja, poorten zijn allemaal gecontroleerd en staan prima.

En zoals ik zei, ik heb niks thuis verandert enkel heb ik blijkbaar te vroeg, of te laat mijn NAS geupdate en zit ik nu met een buggy nieuwe versie, of te oude versie waardoor synology meteen alle functies blokkeerd (slim als ze zijn kuch kuch). :(

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
Dreanor schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:55:
Dat doen ze goed dan, het internet blokkeren want ik kan nu dus niks, geen quickconnect, geen find.synology, geen mogelijkheid tot updaten, etc. En de handmatige download van hun site is een oudere versie. :(

Sorry als ik wat zuur klink maar kost me nu al dagen moeite en alles is dus geblokkeerd. Goed bezig synology. d:)b
Ik zit met hetzelfde probleem :(
Laat het vooral weten als je een oplossing vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xepos schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:00:
Dus kan iemand mij het verlossende woord geven?
Als je het bronmateriaal ongewijzigd naar je tv wilt sturen is elke synology snel genoeg.
Moet er gehercodeerd worden, dan kan je inderdaad beter een play aanschaffen.

De term streamen is nogal onduidelijk.
De vraag is dus, hoe wil je de boel gaan bekijken.. welke apparatuur moet je video's af gaan spelen en welke protocollen ga je gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 07-10-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:52
.hans schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:21:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem :(
Laat het vooral weten als je een oplossing vind!
Hebben jullie Synology al benaderd? Lijkt mij persoonlijk de eerste mogelijkheid waar ik aan zou denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Dreanor schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:35:
[...]

Ik heb DSM 5.0-4493 Update 5 op een DS214+, dus dat zou maar zo eens kunnen.

Maar ik kan niet bijwerken omdat ik een foutmelding krijg dat verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.

En als ik handmatig de driver van de site haal krijg ik te horen dat het een oudere versie is die ik probeer te installeren.

Hoe kom ik aan update 7? :S

Wel raar trouwens dat synology zo'n buggy crappy update uitrolt die je NAS half verkloot ... :S
Update 7 is niet voor alles type beschikbaar. De DS214+ is daar 1 van en daar is tot op heden Update 5 voor beschikbaar. Je kan ook bij Synology Downloads kijken welke de laatste versie is die je kunt downloaden.

Geen idee welke update je probeert te installeren maar de melding is dus gelukkig correct omdat je al de laatste versie gebruikt.

Je stelling dat hij Buggy crappy is snap ik niet want updates werken prima en draaien uitstekend.
Draai nu zelf de Beta 5.1 en draait ook uitstekend.

De melding bij bewerken is mislukt is meestal een probleem met de verbinding. Zelf heb ik dit op 1 nas bij iemand en ik verdenk het Ziggo modem hiervan. Lijkt of de verbinding soms niet helemaal lekker loopt.
Alles werkt goed, VPN en kan hem ook van buitenaf bereiken maar toch zijn er dingen die niet goed werken op dat moment. Spotweb werkt niet meer bij, NZBDrone download niets en controleren op Updates dus ook niet.

Een herstart van de NAS en alle problemen zijn weer opgelost. In de logbestand lijkt het erop dat de NAS het WAN ip adres kwijt raakt. Volgende keer als het weer gebeurt laat ik het modem eens een keer opnieuw starten en kijk ik of het dan ook wordt opgelost. Zijn wel vaker problemen met het Ziggo modem vandaar mijn gedachte om het in die hoek te zoeken. Als ik meerdere poortnummer openen klapt Wifi er bv met regelmaat uit dus routerfunctie is slecht van Ziggo. Zelf gebruik is hiervoor ook een eigen router een geen problemen met de NAS.

Je problemen hebben allemaal met een netwerkverbinding te maken die naar internet gaan of komen.
Dat is dus ook de reden dat de dingen die je opnoemt allemaal niet werken en op zich ook te verklaren.

Check je logfiles eens in DSM en doe eens een herstart om te zien of bijwerken controleren dan weer werkt. Mocht je toevallig Ziggo hebben en de routerfunctie gebruiken van dit modem herstart deze eens weten we direct of het aan het modem of NAS zit. ALs het niet de oplossing is dan je NAS eens herstarten en checken of het dan is opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeOO op 07-10-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
jongetje schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:08:
[...]

Hebben jullie Synology al benaderd? Lijkt mij persoonlijk de eerste mogelijkheid waar ik aan zou denken...
Ik heb inderdaad op het synology forum een topic gestart gisteravond, afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

@jongetje
Ik heb de synology forums al eens doorgelezen maar synology zelf antwoord nauwelijks. Veel lege topics zonder antwoord en ook veel dezelfde problemen. Dus mijn gevoel zegt dat het aan synology ligt.

Mogelijke oplossingen als, quickconnect uit/in-schakelen, DSN wijzigen naar 8.8.8.8, etc werken voor mij niet.

@MikeOO
Uiteraard heb ik ook al mijn NAS en router al een reset gegeven. Maar dit zal ik vanavond nog eens bewust doen en kijken of het verschil maakt (ben bang van niet).

Het is wel zo dat ik idd Ziggo heb, dus als laatste redmiddel zou ik een nieuwe router kunnen kopen (al bespaar ik die kosten liever gezien die router het voor mij altijd perfect gedaan heeft).

Maar het is wel heel opvallend dat het vanuit het niets ineens alle synology services het niet doen (quickconnect, ez-internet, update, find.synology, etc), terwijl download center, bereik nas via IP, etc het wel doen.

Terwijl behalve een synology update er aan mijn kant niks verandert is, dus geen router storing, geen nieuwe profider, geen aanpassingen in firewalls, poorten, noem maar op.

En dat ik nu synology een buggy mess of **** noem is gewoon omdat ik ervan baal en er al (onnodig) veel tijd in heb gestoken dus dat is de irritatie die spreekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[quote]Dreanor schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:37:
@jongetje
Ik heb de synology forums al eens doorgelezen maar synology zelf antwoord nauwelijks. Veel lege topics zonder antwoord en ook veel dezelfde problemen. Dus mijn gevoel zegt dat het aan synology ligt.

Mogelijke oplossingen als, quickconnect uit/in-schakelen, DSN wijzigen naar 8.8.8.8, etc werken voor mij niet.
[/qoute]

Waarom niet een melding aanmaken, dat werkt soms beter dan zoeken op hun/een forum (zeker als je daar niets kunt vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 07-10-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
job schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:00:
[...]

Als je het bronmateriaal ongewijzigd naar je tv wilt sturen is elke synology snel genoeg.
Moet er gehercodeerd worden, dan kan je inderdaad beter een play aanschaffen.

De term streamen is nogal onduidelijk.
De vraag is dus, hoe wil je de boel gaan bekijken.. welke apparatuur moet je video's af gaan spelen en welke protocollen ga je gebruiken?
Dankjewel voor je antwoord.
Wat ik wil is om mijn films te streamen naar mijn SmartTV of Xbox One.
Volgens mij kunnen ze allebei zelf wel transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
Iemand ook het probleem dat sinds de recente update van firefox naar 32.0.3 de filestation niet meer geopend kan worden?
Het icoontje komt wel in de balk te staan maar hij opent niks meer, in IE en Chrome geen problemen.

Natuurlijk heb ik inmiddels firefox verwijderd en de 32.0.2 weer geinstalleerd maar helaas filestation opent niet meer in firefox ook herinitialisatie n cookies en geschiedenis verwijderen heeft het probleem niet verholpen.....

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Beste allen,

(Mac OS X 10.9.5)

Ik zit met de volgende vraag:
Is het mogelijk om mijn Synology DS214 Play weer te geven in Finder buiten het lokale netwerk? (Woon namelijk niet meer in Nederland maar wil toch graag gebruik blijven maken van de schijf zonder de webinterface. Dus dat de schijf gelijk netjes bij mijn apparaten in Finder komt te staan zoals dat automatisch gaat in het lokale netwerk. Hopelijk kan iemand mij dit vertellen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door rbrouwers123 op 08-10-2014 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:48

rjong5

?

Je kan proberen om quickconnect te disablen, volgensmij zit daar het probleem.
als je de juiste portforwardings in je routers hebt staan moet je er gewoon in kunnen komen.

[Edit] was al geprobeerd zie ik nu [edit]
jongetje schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:08:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door rjong5 op 08-10-2014 06:56 . Reden: antwoord was al gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
peep schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:18:
Iemand ook het probleem dat sinds de recente update van firefox naar 32.0.3 de filestation niet meer geopend kan worden?
Het icoontje komt wel in de balk te staan maar hij opent niks meer, in IE en Chrome geen problemen.

Natuurlijk heb ik inmiddels firefox verwijderd en de 32.0.2 weer geinstalleerd maar helaas filestation opent niet meer in firefox ook herinitialisatie n cookies en geschiedenis verwijderen heeft het probleem niet verholpen.....

Iemand??
Kan het prima openen in zowel DSM5.1 als DSM 5.0 icm Firefox 32.0.3.
Denk dat er mogelijk een add-on wordt gebruikt in Firefox die roet in het eten gooit. Check je Add-On eens en zet deze eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
rbrouwers123 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 04:57:
Beste allen,

(Mac OS X 10.9.5)

Ik zit met de volgende vraag:
Is het mogelijk om mijn Synology DS214 Play weer te geven in Finder buiten het lokale netwerk? (Woon namelijk niet meer in Nederland maar wil toch graag gebruik blijven maken van de schijf zonder de webinterface. Dus dat de schijf gelijk netjes bij mijn apparaten in Finder komt te staan zoals dat automatisch gaat in het lokale netwerk. Hopelijk kan iemand mij dit vertellen! :)
Automatisch kan volgens mij niet, maar ik heb de VPN server op m'n Synology ingsteld. Als ik buitenshuis ben verbind ik even met de VPN, en dan kan ik in Finder bovenaan klikken op 'Ga' en dan 'Verbind met server'. Daar het interne IP van de NAS intikken en hij komt in Finder te staan.

Let wel, het verkeer loopt via de VPN over je internetverbinding, dus het gaat niet bepaald snel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23

DukeBox

loves wheat smoothies

^ En anders (secure)webdav.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkelator
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik ben in het bezit van een DS212+ maar sinds enige tijd kan ik geen films meer streamen naar bijvoorbeeld mijn iPhone of iPad. Nu heb ik onlangs een Xbox One aangeschaft. Daar is gisteren Plex voor verschenen. Wat ik begrepen heb is dat ik problemen heb met transcoderen van mkv bestanden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het heeft namelijk wel altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
ik ben opzoek dat ik enkele belangrijke data bestanden vanaf mijn DS214+ naar de cloud kan zetten iedere dag. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Iemand ervaring met strato.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

erikvanhoutert schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:12:
ik ben opzoek dat ik enkele belangrijke data bestanden vanaf mijn DS214+ naar de cloud kan zetten iedere dag. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Strato is IMHO vooral duur, ik heb geen ervaring bij hun.

Ik gebruik Amazon Web Services. Je betaald voor bezit + gebruik (up- and downloaden), maar ik ben steeds een paar dollar per maand kwijt. Zelfs op hioogtij dagen (het uploaden van 150+Gb) was ik maar een 20 dollar kwijt. Daarbij heeft deze een eigen app op de synology die alles voor me regelt.

Ik zit nu op 300Gb in de cloud backup, bij andere bedrijven zat ik daarmee al snel in de duurste varianten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
erikvanhoutert schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:12:

Waarom niet via Google Drive of via Box.com, hangt wel af van je totale volume grootte maar aangezien je over enkele data bestanden spreekt lijkt dit een optie.

Met de nieuwe packages krijg je dan automatisch een syn van de bestanden naar de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is handig om paar bestanden in sync te houden. Niet als volledige backup oplossing..

Je kan niet zelf mappen kiezen die je wilt syncen.. het moet allemaal onder de sync folder staan.

Ten tweede blijft het een sync. Gaat er wat fout aan jouw kant dan is het ook zo aan de andere kant.
Dan moet je gaan onderzoeken of ze versies bijhouden enzo.

Tweede NAS bij iemand anders laten draaien is natuurlijk ook een optie.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
MikeOO schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:08:
[...]

Kan het prima openen in zowel DSM5.1 als DSM 5.0 icm Firefox 32.0.3.
Denk dat er mogelijk een add-on wordt gebruikt in Firefox die roet in het eten gooit. Check je Add-On eens en zet deze eens uit.
Dag MikeOO,

Dank voor je reactie, het duwde me in de goede richting Kaspersky pure 3.0 was de boosdoener met inderdaad ook een add-on in FF na uitschakelen van de add-on was ik er nog niet maar na onderbreken van kaspersky werkte het weer!

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HELP!!

heb hier een DS109 draaien waar voornamelijk muziek films en series opstaan en sinds ik thuis ben gekomen was hij erg slecht bereikbaar (traag niet te benaderen met verkenner etc.) Ik besluit het beestje opnieuw op te starten via DSM.

Nu krijg ik enkel een oranje knipperende status led en geeft synology manager aan dat DSM niet geïnstalleerd is en wanneer ik deze installeer dat alle data verloren gaat.

Nu wil ik natuurlijk niet dat mijn data verloren gaat (het opnieuw instellen van randzaken ala sickbeard etc is tot daar aan toe.
Is hier een oplossing voor of zit ik goed met de gebakken peren en zal de hele NAS leeg moeten en moet ik weer van voren af aan beginnen met het digitaliseren van mijn muziekcollectie? (nee ik heb er geen backup van want de NAS is de digitale backup).

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals uitzetten en aanzetten? Hetzelfde verhaal?
Als je hem reset via de achterkant? En dan hard reset.. standaard is het DSM opnieuw installeren dan en je data zou er nog gewoon moeten staan dan.

En je laatste zin klopt niet echt. Heb je nu wel een backup of niet? :D Zoals het nu staat staat de data ook op een pc aangezien je nas je backup is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Quakie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:24:
Nogmaals uitzetten en aanzetten? Hetzelfde verhaal?
Als je hem reset via de achterkant? En dan hard reset.. standaard is het DSM opnieuw installeren dan en je data zou er nog gewoon moeten staan dan.

En je laatste zin klopt niet echt. Heb je nu wel een backup of niet? :D Zoals het nu staat staat de data ook op een pc aangezien je nas je backup is ;)
Wat betreft backup, de muziek op de NAS is mijn backup van de CD's en dergelijken. (de rest is gewoon data op de NAS waarvan ook geen backup is)

Reset geprobeerd maar hij blijft aangeven not installed (en dat dus alle data gewist word bij installatie van DSM)
Opnieuw aanzetten helpt niet, meermaals geprobeerd. Heb de HDD ook even via USB aangesloten op de PC en daar geeft hij RAW formaat aan via een Ext2 volume manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand al enig idee of het mogelijk is de datum formatting te wijzigen? Staat nu op Amerikaans format, zou deze graag op Europees format zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weet iemand hoevaak Mediabib de bibliotheek bijwerkt? Ik kan daar nergens een instelling voor vinden maar ik ga er vanuit dat dit wel automatisch gebeurd? elke keer als ik nieuwe video's heb binnen gehaald worden deze netjes in de TV-Show map geplaatst welke ik ingevuld heb als te indexeren map. Maar ze verschijnen niet in mijn bibliotheek tot ik zelf een keer op "opnieuw indexeren" heb geklikt, en eerder zijn ze niet via DLNA af te spelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:57:
Downloads: 28Mb
Home: niet op te vragen
Homes: 0b
Movie: 243 Gb
Music: 0b
Photo: 158Gb
Public: 39Gb
Video: 0b

[afbeelding]
Gaat om een ds110+ die nu vier jaar in gebruik is.

Hoe vind ik waar de rest van de data staat?
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. @Cloudstation bevat 1.3Tb aan data, ik ben nog even bezig maar mijn probleem lijkt erg op: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=194&t=62231

Edit:

Dat was inderdaad het probleem, Cloud Station deinstalleren gaf me alweer 200Gb aan vrije ruimte in 20 seconden en de teller loopt nog.

Mijn conclusie, heb je ruimte nodig en heb je Cloudstation geinstalleerd? De oplossing is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NtS1mFVkhVNJFdmBQpmvl3gx/medium.png

[ Voor 24% gewijzigd door Tukk op 08-10-2014 19:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
De juiste oplossing lijkt mij om het aantal versie te verminderen dat cloudstation bijhoudt, en tegelijkertijd een quotum in te stellen voor cloudstation.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:32:
Weet iemand hoevaak Mediabib de bibliotheek bijwerkt? Ik kan daar nergens een instelling voor vinden maar ik ga er vanuit dat dit wel automatisch gebeurd? elke keer als ik nieuwe video's heb binnen gehaald worden deze netjes in de TV-Show map geplaatst welke ik ingevuld heb als te indexeren map. Maar ze verschijnen niet in mijn bibliotheek tot ik zelf een keer op "opnieuw indexeren" heb geklikt, en eerder zijn ze niet via DLNA af te spelen.
De automatischer indexer werkt alleen als je de bestanden via smb in de map plaatst.
Worden de bestanden intern (bijvoorbeeld door sickbeard/sickrage) er naar toe verplaatst dan wordt de indexer niet geactiveerd. Daarom heeft sickbeard/sickrage ook een notifier die de indexer opstart.
Je kan het indexeren daarnaast ook plannen via de taakplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Tukk schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:41:
[...]

Mijn conclusie, heb je ruimte nodig en heb je Cloudstation geinstalleerd? De oplossing is:
[afbeelding]
Prullenbak legen (in DSM) werkt toch ook gewoon voor die user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

De automatischer indexer werkt alleen als je de bestanden via smb in de map plaatst.
Worden de bestanden intern (bijvoorbeeld door sickbeard/sickrage) er naar toe verplaatst dan wordt de indexer niet geactiveerd. Daarom heeft sickbeard/sickrage ook een notifier die de indexer opstart.
Thanx voor de uitleg! Gebeurd inderdaad via Sickrage dus dan is dat de reden, zal eens de opties binnen sickrage of de scheduled taak uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RobV schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:18:
De juiste oplossing lijkt mij om het aantal versie te verminderen dat cloudstation bijhoudt, en tegelijkertijd een quotum in te stellen voor cloudstation.
Ik had cloudstation geinstalleerd om ooit weer eens naar te kijken, dit was dus met de default instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik overweeg een upgrade, mits het me niet al te veel geld kost.
Ik heb een DS412+ met 2 disken in raid SHR.

Disken wil ik houden.

Stel dat ik de 412+ voor meer dan 400 euro weet te verkopen, dan overweeg ik de upgrade naar de 415+.

Maar hoe zit het met de configuratie? Is het zo simpel door alle disken uit de DS412+ te trekken en in de DS415+ te stoppen en alles draait door? Inclusief firewall rules etc.???

Of moet ik alles weer opnieuw confuigureren?

Het is een luxeprobleem, aangezien de 412+ absoluut niet tegen limieten aanloopt. Ik overweeg de optie, maar hoeveel ellende haal ik me op de hals?

Wat zeggen jullie? Doen of niet?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Situatie.

5 Man(klein bedrijf in hypotheken) OP het moment de opslag op een lunix fileserver. Ik zou hier graag een NAS voor neerzetten.
Kom uit bij de DS214 en de DS214play, de een heeft meer geheugen en lijkt dus sneller. De ander heeft Hardware encryption. Ze gebruiken client gegevens. Is het handig om dan te gaan voor snelheid of Encryption.
Eigelijke vraag, werkt Hardware encription goed?

https://www.synology.com/...s/compare/DS214/DS214play

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:06:
Ik overweeg een upgrade, mits het me niet al te veel geld kost.
Ik heb een DS412+ met 2 disken in raid SHR.

Disken wil ik houden.

Stel dat ik de 412+ voor meer dan 400 euro weet te verkopen, dan overweeg ik de upgrade naar de 415+.

Maar hoe zit het met de configuratie? Is het zo simpel door alle disken uit de DS412+ te trekken en in de DS415+ te stoppen en alles draait door? Inclusief firewall rules etc.???

Of moet ik alles weer opnieuw confuigureren?

Het is een luxeprobleem, aangezien de 412+ absoluut niet tegen limieten aanloopt. Ik overweeg de optie, maar hoeveel ellende haal ik me op de hals?

Wat zeggen jullie? Doen of niet?
Ik zou zeggen dat die stap weinig tot geen zin heeft. Kwa specs ontlopen ze elkaar niet veel behoudens de processor en het geheugen. De vraag is of dat in jouw situatie toegevoegde waarde heeft. Vergelijkz e hier:

https://www.synology.com/...cts/compare/DS415+/DS412+

Wat betreft het overzetten van de schijven? Dat zal een migratie moeten worden:

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:21:
[...]

Ik zou zeggen dat die stap weinig tot geen zin heeft. Kwa specs ontlopen ze elkaar niet veel behoudens de processor en het geheugen. De vraag is of dat in jouw situatie toegevoegde waarde heeft. Vergelijkz e hier:

https://www.synology.com/...cts/compare/DS415+/DS412+

Wat betreft het overzetten van de schijven? Dat zal een migratie moeten worden:

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/484
Ik heb nu een bod van 430 binnen, dat houdt in dat ik voor 120 euro een 415+ heb...
Nog steeds niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu een bod van 430 binnen, dat houdt in dat ik voor 120 euro een 415+ heb...
Nog steeds niet doen?
Ik heb ook de 412+ en heb de stap die jij wil maken ook overwogen. Maar 430 voor je 412+ is een mooi bod. Dan zou ik het doen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:28:
Ik heb ook de 412+ en heb de stap die jij wil maken ook overwogen. Maar 430 voor je 412+ is een mooi bod. Dan zou ik het doen.. >:)
Ja ik twijfel...

- Weinig tijd in de avonden om alles weer te configureren.
- Zie pricewatch, weinig beschikbaarheid 415+. Ik heb hem nu bij Mediamarkt gekocht, dus garantie kan ik altijd terug naar een fysieke winkel.
- Misschien achterdochtig van mij en niet heel eerlijk, maar de communicatie per mail:
"
Beste dfrenner,

Luister even, ik heb het echt direct nodig!!
Kan ik het vandaag ophalen of niet??
Ik geef je zelf de gevraagde €430,- als ik het vandaag mag ophalen.

Mvg,
Aadil
"

- "Luister even"
- Op één ochtend 410, 420 en 430 bieden

Straks krijg ik nepgeld, of overvalt hij me :X
Een beetje achterdochtig wordt ik er wel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja je zou kunnen overwegen om te bellen?
Misschien heeft hij wel een eigen zaakje en wilt ie het dringend iets hebben.

Wat doe je zelf met je DS412+? Wat is je gemiddelde load? Hoeveel users?

het is een luxe maar als je 120 eur kan missen is het leuk om nieuwste model te hebben. Ik denk niet dat je het echt gaat merken. Alleen als je echt encryptie wilt.. dat is de key feature van de DS415+

Ik zelf ben dol blij met de 415+ (kom van een DS213+)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Quakie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:47:
tja je zou kunnen overwegen om te bellen?
Misschien heeft hij wel een eigen zaakje en wilt ie het dringend iets hebben.

Wat doe je zelf met je DS412+? Wat is je gemiddelde load? Hoeveel users?

het is een luxe maar als je 120 eur kan missen is het leuk om nieuwste model te hebben. Ik denk niet dat je het echt gaat merken. Alleen als je echt encryptie wilt.. dat is de key feature van de DS415+

Ik zelf ben dol blij met de 415+ (kom van een DS213+)...
CPU eet uit zijn neus, maar memory zit wel constant op 50% door python processen (sickbeard, couchpotato en sabnzb)

Users? 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

[..]- "Luister even"
- Op één ochtend 410, 420 en 430 bieden

Straks krijg ik nepgeld, of overvalt hij me :X
Een beetje achterdochtig wordt ik er wel van...
Bij twijfel over betrouwbaarheid, geen deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:55:
Bij twijfel over betrouwbaarheid, geen deal!
Maar misschien niet heel eerlijk van mij...

Ik twijfel al bij "Aadil".... Sorry mensen, niet persoonlijk bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Maar misschien niet heel eerlijk van mij...

Ik twijfel al bij "Aadil".... Sorry mensen, niet persoonlijk bedoeld...
http://www.keepcalm-o-mat...p-calm-and-love-aadil-10/ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb sinds kort een DS414 (kon 'm goedkoop op de kop tikken, via een Warehouse deal van Amazon.de) En inmiddels is 'ie druk bezig met volume te expanden over de drie 3TB HGST schijven die ik er in gestoken heb (staat al een halve dag te reutelen :9 )

Nu viel me op dat de DS414 zelf eigenlijk behoorlijk stil is (klein beetje geruis van de fans, niet noemenswaardig). Maar de drie reutelende schijven zijn duidelijk hoorbaar in die (klank)kast. Normaliter staat 'ie op z'n rubber voetjes, maar dat veroorzaakte best wel wat vibraties. Nu heb ik de voetjes al voorzien van een laagje neopreen schuim, dat scheelt al wat.

Maar als ik b.v. m'n hand leg op de behuizing van de DS414, dempt dat ook al behoorlijk de trillingen. M.a.w. het wordt duidelijk veroorzaakt door het holle klankkasteffect van de kunststof behuizing. :-(

Heeft iemand wellicht ervaring met het wat stiller maken van zo'n DS414 (of gelijkwaardig 4- of meerbays model)? Net zoals je b.v. een PC behuizing met geluiddempende matten oid kunt bedekken om resonanties van de kast tegen te gaan.
Een handige tweaker die zoiets al eens uitgevoerd heeft c.q. ervaring daarmee heeft opgedaan? Helpt 't, of helpt 't niet?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb hem in een kast staan in mijn hal. Hoor je niets van ;-)
Dat is volgens mij ook de plek voor een NAS en niet middenin de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik wil 'm noch in een kast, noch staat 'ie middenin de woonkamer. :|

Hij staat in m'n werkruimte. En m'n PC is gewoon fluisterstil (ondanks dat daar ook meerdere grote HGST schijven inzitten). M.a.w. als die DS414 fors aan het werk is (volume expansion of dikke kopieeracties), dan is 'ie nogal hoorbaar. Mede dankzij, of ondanks, de klankkastconstructie.

Vandaar mijn vraag. Verplaatsen is niet de/een optie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Rubman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:39:
[...]

Wat betreft backup, de muziek op de NAS is mijn backup van de CD's en dergelijken. (de rest is gewoon data op de NAS waarvan ook geen backup is)

Reset geprobeerd maar hij blijft aangeven not installed (en dat dus alle data gewist word bij installatie van DSM)
Opnieuw aanzetten helpt niet, meermaals geprobeerd. Heb de HDD ook even via USB aangesloten op de PC en daar geeft hij RAW formaat aan via een Ext2 volume manager.
Je kan DSM prima herinstalleren met behoud van je data.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493
en volg Punt 3

Je moet alleen DSM en evt Packages weer opnieuw installeren en instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 10-10-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

MikeOO schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:44:
[...]

Je kan DSM prima herinstalleren met behoud van je data.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493
en volg Punt 3

Je moet alleen DSM en evt Packages weer opnieuw installeren en instellen.
Dit werkt dus niet, zoals ik in de post erboven aangaf.

Heb inmiddels een nieuwe schijf in de NAS gezet en ben de oude aan het restoren (af in ieder geval alle data eraf aan het halen zodat ik dat in ieder geval behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nu heb ik ineens dat mijn Synology niet meer te bereiken is:

-Niet via quickconnect, niet via direct ip:5000.
-Heb mijn switch gereset.
-Synology herstart gegeven via power button.
-Ip adres waar ik hem vast op heb/had staan is niet te pingen.
-find.synology.com vindt niets.
-Alle ledjes op de NAS branden groen.

Enige wat ik nog niet getest heb is de UTP kabel waar de Synology aan hangt, ik zou daar nog eens een laptop aan kunnen hangen. Maar aangezien het ledje van LAN wel brand lijkt me dat ook ok. Gisteravond was de NAS ook nog bereikbaar.

Daarna is de laatste optie resetten met het knopje achterop denk ik? daardoor worden iig de lan instellingen gereset.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 10-10-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Het zou uiteraard ook aan de UTP kabel zelf kunnen liggen. Je zou overigens eerst contact met Synology support op kunnen nemen alvorens je de boel reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ga inderdaad nog wel even een laptop aan de UTP kabel in de meterkast proberen, kijken of ik dan wel verbinding en internet heb.

Verder valt die standaard reset wel mee:
De RESET-knop op het Synology-product heeft de volgende functies. 1.De “admin” account herstellen naar de standaardwaarde.
2.Het IP, de DNS, gateway en andere net-interfaces herstellen naar DHCP.
3.De UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten
4.PPPoE uitschakelen
5. Automatische blokkering uitschakelen
6.Link aggregation uitschakelen
7.De firewall-regels uitschakelen
Heeft dus niet zulke vergaande gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:19
Chaoss schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:49:
Nu heb ik ineens dat mijn Synology niet meer te bereiken is:

-Niet via quickconnect, niet via direct ip:5000.
-Heb mijn switch gereset.
-Synology herstart gegeven via power button.
-Ip adres waar ik hem vast op heb/had staan is niet te pingen.
-find.synology.com vindt niets.
-Alle ledjes op de NAS branden groen.

Enige wat ik nog niet getest heb is de UTP kabel waar de Synology aan hangt, ik zou daar nog eens een laptop aan kunnen hangen. Maar aangezien het ledje van LAN wel brand lijkt me dat ook ok. Gisteravond was de NAS ook nog bereikbaar.

Daarna is de laatste optie resetten met het knopje achterop denk ik? daardoor worden iig de lan instellingen gereset.
Toevallig heb ik dit 2 keer gehad afgelopen week. Exact zelfde fenomeen. Afgelopen jaar heb ik dit nooit eerder gehad. Ik wilde ook al de UTP kabel gaan vervangen, maar als het een structureler probleem mocht zijn (met de laatste firmware misschien) heeft dit natuurlijk weinig nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 10:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Past een synology in dit scenario:
- Server met daarin een 2tal file disks
- Backup die full backups maakt van alle schijven naar een WD externe schijf (elke nacht).

Ik zoek een synology die :
- Meerder versies van bestanden, om ook restore mogelijk te maken op file niveau
- Synct naar een andere synology.

Hoe zouden jullie de sync van de sever naar de Synology aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers!

Ik ga deze namiddag de Synology 214play of Synology 214+ halen dit word mijn eerste nas.
Nu heb ik thuis nog twee harde schijven liggen:

Seagate ST31500341AS 1,5T
en WD Green WD6400ACS 640GB

Ik heb deze al opgezocht voor de compatibiliteit en deze lijken wel te werken op de nas.
Nu was mijn vraag kan het kwaad dat ik deze twee schijven of 1 hiervan gebruik tot dat ik terug wat geld heb om andere harde schijven te kopen ? of raden jullie dit niet aan ?

Verder twijfel ik nog een beetje tussen de Synology 214play en de Synology 214+ welke raden jullie aan ?
Deze gaat enkel dienen om bestanden te delen en als downloadstation voor mijn htpc met ubuntu en xbmc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

chielmi schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:03:
[...]

Toevallig heb ik dit 2 keer gehad afgelopen week. Exact zelfde fenomeen. Afgelopen jaar heb ik dit nooit eerder gehad. Ik wilde ook al de UTP kabel gaan vervangen, maar als het een structureler probleem mocht zijn (met de laatste firmware misschien) heeft dit natuurlijk weinig nut ;)
Ja vreemd, overigens had de eerste herstart via de knop wel geholpen, ik had mijn vrouw dit laten doen terwijl ik op het werk zat en die had netjes de knop ingedrukt tot hij piept maar daarna de Synology niet weer aangezet :P

Toen ik thuis kwam en hem opstartte was hij gelijk weer benaderbaar. Blijft natuurlijk vreemd dat het ding een herstart nodig heeft om weer via het netwerk bereikbaar te zijn.

Als het een bugje is dan hoop ik dat hij in 5.1 opgelost is. Dacht overigens dat 5.1 begin oktober beschikbaar zou zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-10-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:00:
Beste tweakers!

Ik ga deze namiddag de Synology 214play of Synology 214+ halen dit word mijn eerste nas.
Nu heb ik thuis nog twee harde schijven liggen:

Seagate ST31500341AS 1,5T
en WD Green WD6400ACS 640GB

Ik heb deze al opgezocht voor de compatibiliteit en deze lijken wel te werken op de nas.
Nu was mijn vraag kan het kwaad dat ik deze twee schijven of 1 hiervan gebruik tot dat ik terug wat geld heb om andere harde schijven te kopen ? of raden jullie dit niet aan ?

Verder twijfel ik nog een beetje tussen de Synology 214play en de Synology 214+ welke raden jullie aan ?
Deze gaat enkel dienen om bestanden te delen en als downloadstation voor mijn htpc met ubuntu en xbmc.

Alvast bedankt!
Die schijven gebruik is geen probleem maar als je traditionele Raid 1 gaat gebruiken dan heb je netto maar 640GB opslag.

DE Play heeft alleen toegevoegde waarde als je media wil afspelen op een apparaat die vanuit zichzelf bepaalde codes niet pakt, bijvoorbeeld een smartTV of telefoon zijn daarin wat beperkter, de chipset in de Play neemt dan de media decoding voor zich.

Ik heb zelf de play versie en tot nu kan mijn UPC Horizon box alle media afspelen, mijn telefoon heeft er alsnog veel moeite mee maar dat is ook een oud ding (HTC Desire+). Met een Google Chromecast schijnt het ook erg goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik weet van wat google-werk al bijna zeker dat het kan maar toch voor de zekerheid:

Als ik een DS415+ koop (4-bay) met 1x 6 TB en deze op zet als SHR, kan ik dan later gewoon de andere 3 disks toevoegen zonder dat ik data verlies op de eerste disk?

Probeer voor mijn andere 3 disks te wachten tot ze iets in prijs dalen. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door marshallq op 11-10-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshallq schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:35:
Ik weet van wat google-werk al bijna zeker dat het kan maar toch voor de zekerheid:

Als ik een DS415+ koop (4-bay) met 1x 6 TB en deze op zet als SHR, kan ik dan later gewoon de andere 3 disks toevoegen zonder dat ik data verlies op de eerste disk?

Probeer voor mijn andere 3 disks te wachten tot ze iets in prijs dalen. :'(
Klopt. Bedenk wel dat de 1e HD die je toevoegt geen extra opslag gaat geven want die wordt gebruikt als mirror ter beveiliging. De daarop volgende HD's geven wel de volledige extra opslagruimte.

Zie ook hier: https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik heb een extra 2TB schijf gekocht en die volgens deze handleiding erbij gezet (Expand The Volume, had em achteraf liever als apart volume gehad maar goed). hij heeft een nacht gedraaid om uit te breiden maar vanochtend zie ik tot mn verbazing dat er niks gebeurd is, het volume is nog steeds voor 90% vol :|

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uT89UYY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ep0save.jpg

schijf1 in het 2e plaatje met 1.82TB is erbij geplaatst... weet iemand wat hier fout gaat??

[ Voor 6% gewijzigd door habermas op 11-10-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Je hebt een SHR (raid1) configuratie gemaakt, dus je schijf staat gemirrored op de andere schijf. Je hebt dus geen extra schijfruimte gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Heb de optie in SickRage gevonden en aangezet :)

Hoe zit het met de indexer van Video Station? volgens mij werkt deze afzonderlijk van de mediabib indexing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@habermas:

Er is niets fout gegaan. Zie ook het bericht direct boven het jouwe. Je hebt HD 1 als SHR ingesteld en dan wordt de 2e daarvoor gebruikt. HD 2 is een mirror en geeft je bescherming tegen een enkele hardwarefout.

Zie ook de link in eerder bericht: https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator

Wat je gewild had is wellicht Raid-0 of Jbod maar dat zul je nu enkel kunnen bereiken door een backup te maken van alle Data en de NAS volledig opnieuw in te stellen vanaf scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
damnn.. wel vaag, dacht even snel wat extra schijfruimte bij te plaatsen krijg ik dit :p kan ik niet de nieuwe schijf eruit halen, formatteren en er (nu goed) weer bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals:
"Wat je gewild had is wellicht Raid-0 of Jbod maar dat zul je nu enkel kunnen bereiken door een backup te maken van alle Data en de NAS volledig opnieuw in te stellen vanaf scratch."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ja dat vind ik dus het rare... ik plaats een extra schijf erbij (blijkbaar als raid). je zou zeggen dat beide schijven nu dezelfde data hebben, en dat je er eentje uit kan halen. maar niet dus... ik zie ook geen manier om 1TB data te backuppen zonder nog een schijf erbij te kopen...: :|

*edit* in deze post lijkt iemand hetzelfde te willen doen: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=66959

[ Voor 17% gewijzigd door habermas op 11-10-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets raars. Je had gewoon even moeten opletten toen je die schijf erbij deed wat er mee zou gaan gebeuren. je krijgt namelijk de keus wat je wilt en standaard kiezen is SHR. RTFM!

Troost je, je bent niet de eerste die niet eerst leest wat er gaat gebeuren maar gelijk op de "OK" knop klikt.

Koop een docking station. Plaats daar die 2e HD in, kopieer alles van de NAS naar die 2e HD. Vervolgens lees je je in op de verschillen tussen SGR, Raid-0, Raid-1, Jbod, Volumes en je besluit wat je wilt. Dan doe je een volledige reset van je NAS (zie synology.nl voor instructies hoe), plaats de 1e HD, maak de juiste keuze, zet de bestanden terug, zet de 2e HD er in, maak de juiste keuze en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net sickbeard en sabnzbd geïnstalleerd en alles lijkt te werken maar het download gaat heel traag... of zelf niet.
Iemand een idee hoe dit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe traag? Welke nas? Hoe snel download je op een pc? Download je niet toevallig iets dat met een DCMA-takedown is verwijderd (downloaden gaat dan soms nog heel traag, maar uiteindelijk werkt het niet)? Wat zegt de resource monitor over de belasting van je systeem? Is SAB aan het parren/unrarren terwijl je download?

Overigens is NZBget veel sneller en lichter. Maar ook SAB moet beter kunnen dan helemaal niet of een beetje downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door Gizz op 11-10-2014 17:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:38:
Hoe traag? Welke nas? Hoe snel download je op een pc? Download je niet toevallig iets dat met een DCMA-takedown is verwijderd (downloaden gaat dan soms nog heel traag, maar uiteindelijk werkt het niet)? Wat zegt de resource monitor over de belasting van je systeem?
ik heb de 214play, als ik via download station download gat het heel snel. Enkel via sabnzbd gaat het heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En je download letterlijk hetzelfde NZB-bestand?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:40:
En je download letterlijk hetzelfde NZB-bestand?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En de rest van mijn vragen? Vooral de load op de nas. Verder al gespeeld met het aantal connecties? Overigens past je probleem beter hier, bedenk ik mij net: [Synology] Packages

[ Voor 36% gewijzigd door Gizz op 11-10-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloadsnelheid kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebvdijk
  • Laatst online: 05-06 20:57
Het lijkt erop dat sinds update 7 beschikbaar is (overigens niet voor mijn DS213) mijn NAS geen informatie over updates bij Synology kan ophalen, als ik bij DSM update ga kijken duurt het heel lang voordat ik überhaupt weer iets kan doen in de DSM en krijg ik geen modelnaam, versie of datum van DSM te zien. Sterker nog, ook bij Infocenter onder de tab Algemeen komt helemaal niks meer te staan. Meer mensen die dit hebben? Ik zit nu op de laatste DSM voor een DS213 (5.0 4493-5). De NAS werkt verder normaal.

Bovenstaande geconstateerd op een Windows laptop met Firefox. Echter met de Android app DS finder ondervindt ik hetzelfde probleem: de tab Algemeen blijft leeg!!!

NAS is sinds update 5 online (31 dagen), ik heb dus nog geen herstart geprobeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door ebvdijk op 11-10-2014 20:01 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik heb hier hetzelfde "probleem", echter als ik op de Synology website kijk kan ik geen recentere download vinden dan 4493. Je zou je kunnen afvragen of updates 6 en 7 wel voor de DS213 zijn uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

laserboy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:22:
Je zou je kunnen afvragen of updates 6 en 7 wel voor de DS213 zijn uitgebracht.
Nee, die zijn er niet. Maar dat schreef ebvdijk ook al :)
Zijn scherm waar DSM laat zien of er updates zijn is sinds update 7 (voor andere nasjes) is uitgekomen stuk.

Bij mij werkt goed, maar ik heb dan ook geen DS213 maar een DS111:

DS111

Overigens 8 dagen sinds laatste reboot, elektriciteitsmeter vervangen :P. Ik weet niet of het voor de reboot niet werkte.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 12-10-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bij een kennis van me staat een Synology DS21* (geen idee welke precies) maar niemand weet meer wat het wachtwoord van de administrator is. Er is wel nog een andere gebruiker waar het wachtwoord wel van bekend is en die wordt ook op een (of meerdere) plek(ken) in het netwerk gebruikt om verbinding met de nas mee te maken.

Nu zie ik overal dat bij een reset van de Synology het admin-wachtwoord weer leeg gemaakt wordt, maar ik zie nergens iets staan wat er met andere gebruikers zal gebeuren. Worden die "verwijderd", blijven ze bestaan maar de rechten van de mappen worden gereset, blijven ze bestaan en blijven de rechten van de mappen gewoon staan? Iemand een idee?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:46
Blijven bestaan. Reset enkel admin wachtwoord en netwerk instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 14-09 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat is mooi :). Dan kan ik gerust het ding resetten zonder verdere problemen te veroorzaken, qua netwerkinstellingen is er niks speciaals behalve een vast ip-adres maar dat is natuurlijk ook weer zo in te stellen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Is er een handige manier om dubbele foto's in photo station op te zoeken om daarvan te kunnen bepalen of ze weg kunnen of niet zonder dat indexen ofzo sloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:02
habermas schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:19:
ja dat vind ik dus het rare... ik plaats een extra schijf erbij (blijkbaar als raid). je zou zeggen dat beide schijven nu dezelfde data hebben, en dat je er eentje uit kan halen. maar niet dus... ik zie ook geen manier om 1TB data te backuppen zonder nog een schijf erbij te kopen...: :|

*edit* in deze post lijkt iemand hetzelfde te willen doen: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=66959
Wat je kan doen is, syno afsluiten, schijf 2 eruit, syno opstarten. Nu geeft hij aan dat de RAID1 stuk is, dit negeren. syno afsluiten, schijf 2 er weer bij, intellen als extra 2de schijf, data van schijf 1 naar schijf 2, schijf 1 formateren en opnieuw als losse schijf instellen.
Jbod/RAID0 gaat niet lukken zonder volledige herinstal.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 31-07 19:00
Tweakers: help!

Ik heb mijn Synology DS214play succesvol weten te configureren inc nzbget/sickrage en auto-sub, alles draait als een zonnetje. Nu wil ik van 'buiten' mijn netwerk ook hier toegang tot hebben, ik heb de EZ-internet wizard doorlopen, poorten open gezet op mijn router en kwam keurig van buiten op deze pagina's. Zonder wachtwoord. Meteen de toegang weer dichtgezet dus ;)

nzbget vraagt wel een user/wachtwoord (opgegeven bij de installatie). Waarschijnlijk moet ik dus sickrage & autosub dus zo instellen dat deze onder een aparte user oid draaien?

Vraagstelling:
1) hoe zorg ik ervoor dat als ik als ik bijvoorbeeld http://<hostname>:8083/ invoer, ik een U/P in moet vullen om bij die applicatie te komen?
2) hoe verander ik het wachtwoord van de user nzbget, deze zie ik namelijk niet onder users staan

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de username password combinatie moet je instellen in sickrage en nzbget bij de settings.
Deze users staan los van de users van je diskstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
job schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:46:
de username password combinatie moet je instellen in sickrage en nzbget bij de settings.
Deze users staan los van de users van je diskstation.
:o
Sommige dingen zijn zo simpel....dank!
Werkt :)

edit:
Nu ik hier toch zit....ik zit te stoeien met OpenVPN...en heb een paar problemen :F

Laat ik bij het begin beginnen:
Ik heb OpenVPN op mijn DS (DSM 5) geconfigureerd via Netwerkinterfaces en heb succesvol connectie met mijn VPN provider (private internet access). Ik kom nu via quickconnect wel bij mijn DS maar niet via hostname:5000 terwijl dit wel lukt als VPN uit staat. Enig idee?

[ Voor 39% gewijzigd door Doopy-X- op 13-10-2014 14:48 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Om even terug te komen op mijn probleem wat ik vorige week hier plaatste, ik heb er nu een directe help ticket voor aangemaakt bij Synology. Zo snel ik een (werkend) antwoord heb laat ik het hier weten.

Mijn probleem met de DS214+ was dat alle online (synology) mogelijkheden niet werken. Zoals quickconnect, updaten, ez-internet, find.synology, packet center, etc. Terwijl download station en connecten via IP via LAN wel werkt, net zoals dat mijn HTPC nog steeds alle content op de NAS kan vinden en afslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 23:21

Kraz

Saving the world

Dreanor schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:54:
Om even terug te komen op mijn probleem wat ik vorige week hier plaatste, ik heb er nu een directe help ticket voor aangemaakt bij Synology. Zo snel ik een (werkend) antwoord heb laat ik het hier weten.

Mijn probleem met de DS214+ was dat alle online (synology) mogelijkheden niet werken. Zoals quickconnect, updaten, ez-internet, find.synology, packet center, etc. Terwijl download station en connecten via IP via LAN wel werkt, net zoals dat mijn HTPC nog steeds alle content op de NAS kan vinden en afslepen.
Niets Speciaals gedaan in de Router Configuration op de Synology?
Lees; staat deze uit?

Of wellicht de Firewall enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Nee, er is niks gewijzigd, enkel DSM updates. Synology Router staat uit, net als de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Datapunt oude Synologys

De DS508 die ik heb is een 5-bay NAS die ik nu 5 jaar heb en die altijd heeft aangestaan.Volgens mij is dit de eerste 'grote' NAS van Synology met een ingebouwde voeding.

Vorige week kreeg ik een melding 'Fan 1 has stopped working'. De fan deed het nog wel maar het apparaat maakte wel duidelijk meer geluid. Bij Mobile-Harddisk kon ik een fan voor de DS509 bestellen (zelfde type) en kreeg er gratis een tweede bij. Prima service. Bij het ophalen heb ik toen gelijk maar 4x 3TB Reds meegenomen; goede service betaald zich altijd uit :D

De fans vervangen, maar na het openen zag ik wel dat de interne voeding (er gaat 220V het apparaat in) ook een piepklein ventilatortje heeft en het lijkt me stug dat die vervangbaar is. Gaat die kapot lijkt het apparaat EOL. Als je dus een NAS koopt voor de lange termijn (10+ jaar) lijkt het veiliger er een te kopen met een externe voeding want die hebben geen ventilator.

Het vervangen van de 3x 2TB WD Greens van Volume 1 ging goed, al kreeg ik na vervanging en 'Repairing' van de tweede wel de melding 'Disk 3 has failed'. Die kon er gelukkig gelijk uit, alle data is nog intact en ben nu bezig het Volume uit te breiden met disk 4 en 5 (3TB Red voor disk 5 had ik al).

Al met al kan ik dus een gebruikstijd van (ruim) 5 jaar noteren voor zowel de fans als de 2TB WD Greens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebvdijk
  • Laatst online: 05-06 20:57
ebvdijk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:50:
Het lijkt erop dat sinds update 7 beschikbaar is (overigens niet voor mijn DS213) mijn NAS geen informatie over updates bij Synology kan ophalen, als ik bij DSM update ga kijken duurt het heel lang voordat ik überhaupt weer iets kan doen in de DSM en krijg ik geen modelnaam, versie of datum van DSM te zien. Sterker nog, ook bij Infocenter onder de tab Algemeen komt helemaal niks meer te staan. Meer mensen die dit hebben? Ik zit nu op de laatste DSM voor een DS213 (5.0 4493-5). De NAS werkt verder normaal.

Bovenstaande geconstateerd op een Windows laptop met Firefox. Echter met de Android app DS finder ondervindt ik hetzelfde probleem: de tab Algemeen blijft leeg!!!

NAS is sinds update 5 online (31 dagen), ik heb dus nog geen herstart geprobeerd.
Probleem lijkt opgelost. Synology had gevraagd om handmatig de DNS van Google in de NAS te zetten maar dit was niet de oplossing (had hier al reeds de DNS van Ziggo in staan). Pas na een herstart van de NAS kreeg ik weer info te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
theMob schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:42:
na het openen zag ik wel dat de interne voeding (er gaat 220V het apparaat in) ook een piepklein ventilatortje heeft en het lijkt me stug dat die vervangbaar is. Gaat die kapot lijkt het apparaat EOL. Als je dus een NAS koopt voor de lange termijn (10+ jaar) lijkt het veiliger er een te kopen met een externe voeding want die hebben geen ventilator.
Een interne voeding kun je toch ook vervangen... Los hiervan, wie koopt er een NAS voor 10+ jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14

4POX

Everybody is wired

jongetje schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Een interne voeding kun je toch ook vervangen... Los hiervan, wie koopt er een NAS voor 10+ jaar?
Je kan als je handig bent ook de ventilator vervangen in de voeding. d

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
jongetje schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Als je eenzelfde voeding nog kan vinden na al die tijd, het is erg krap en precies in elkaar gezet. Ventilatortje vervangen zou misschien mogelijk zijn, weet niet of ik zo handig ben ;)

Zelf zou ik graag 20 jaar doen met een NAS, al lees ik hier wel eens dat mensen zich gedwongen voelen een nieuwe NAS te kopen omdat de nieuwste DSM niet meer voor hun type wordt uitgebracht.

Niet alle updates zijn een feest. Op mijn DS112+ die ik als webserver gebruik werden na een update naar DSM 5 opeens alle speciale tekentjes als een vraagteken weergegeven. Na lang zoeken blijkt dat ik elke webpagina eerst in Notepad moet laden en dan als UTF-8 moet bewaren, dan werkt het wel. Eerder nooit last van gehad. De laatste update van phpMyAdmin dwingt me ieder kwartier opnieuw in te loggen, wordt ik helemaal gek van en ik krijg het niet weg.

Overigens komen er nog steeds veiligheidsupdates uit voor de DS508, zoals met heartbleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:40
Morgen komt mijn DS114, die mijn DS212J gaat vervangen als primaire NAS. de 212 ga ik als offsite backup gebruiken.

Ik heb begrepen dat ik niet gewoon een schijf uit de 212 in de 114 kan doen. Hoe kan ik het beste de data overzetten?

Is gebruik maken van een externe HDD behuizing, en deze aan de 114 of mijn Macbook koppelen een optie?
Op de site van Synology heb ik eea gelezen, maar ik hoor graag van anderen hoe zij dit hebben aangepakt.

Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door firecaps30 op 14-10-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

mikeelroy schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:36:
Morgen komt mijn DS114, die mijn DS212J gaat vervangen als primaire NAS. de 212 ga ik als offsite backup gebruiken.

Ik heb begrepen dat ik niet gewoon een schijf uit de 212 in de 114 kan doen. Hoe kan ik het beste de data overzetten?

Is gebruik maken van een externe HDD behuizing, en deze aan de 114 of mijn Macbook koppelen een optie?
Op de site van Synology heb ik eea gelezen, maar ik hoor graag van anderen hoe zij dit hebben aangepakt.

Bedankt!
Aparte upgrade om van een 2bay naar 1bay te gaan? De snelheid zal je vast wel merken uiteraard. Waar gebruik je hem voor?

Het veiligstellen van je data, kun je het beste doen door je externe hdd aan de 212j te hangen en de data daarheen te kopieren via filestation als je ingelogd bent op je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:40
-Sander- schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:54:
[...]

Aparte upgrade om van een 2bay naar 1bay te gaan? De snelheid zal je vast wel merken uiteraard. Waar gebruik je hem voor?

Het veiligstellen van je data, kun je het beste doen door je externe hdd aan de 212j te hangen en de data daarheen te kopieren via filestation als je ingelogd bent op je nas.
Ik gebruik hem alleen voor data opslag. Documenten, foto's, muziek etc..

Bedenk me nu dat er al een USB schijf aan de 212J hangt die wekelijks een backup maakt. Die kan ik dus gewoon aan de 114 hangen om data over te zetten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Mijn ouders hebben een ds214. Mijn pa heeft hier onlangs al zijn foto's op gezet. Deze zijn echter niet te vinden met de dsphoto+ app.
Ze staan netjes in de photo map en deze wordt ook door photostation geïndexeerd. Wel staat er al weken een melding boven in beeld dat er thumbnails gemaakt worden. Dit proces is echter op 3,45% vastgelopen en gaat niet verder. De NAS is ondertussen een paar keer gereboot maar dat heeft dus niet uitgemaakt.

Ik vermoed data dit iets met elkaar te maken heeft. Dus weet iemand of dit thumbnail proces af te breken of te herstarten is? En/of hoe ik kan achterhalen waar het op blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23

DukeBox

loves wheat smoothies

Log eens in met SSH en check of het proces nog loopt. Wel handig om even te melden welke versies e.d. je gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Excuses. Draai inmiddels DSM 4.3-3827 Update 7.
Bij het checken van de versie zag tevens dat er (alwéér) een nieuwe versie (deze update 7 dus) beschikbaar was dus die maar gelijk geinstalleerd. En je raad het niet, het thumbnail proces draait weer. Zie nu inderdaad ook een synomkthumbd proces in top dat ook daadwerkelijk wat CPU en MEM gebruikt.

Zo zie je maar weer, een vraag stellen op Tweakers helpt altijd :) :7

ohja blijft alleen nog de vraag of straks die dsphoto app het gaat doen. Eerst maar even de thumbnails afwachten, dat gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Ik krijg het niet voor elkaar om een https verbinding op te zetten naar mijn DS214play :(

Port staat op DS, port staat open in modem maar zodra ik connect naar https://<naam>.synology.me:5001 krijg ik "Deze webpagina is niet beschikbaar'

http met 5000 gaat zonder problemen.

Zie ik wat over het hoofd?

edit:
i did: Bij DSM instellingen :F
Werkt!

[ Voor 7% gewijzigd door Doopy-X- op 14-10-2014 23:24 ]

*burp*

Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]