Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Toegang tot DSM over HTTP heb ik uitgezet, alleen via HTTPS wil ik inloggen.

Daarvoor heb ik een self signed certificate aangemaakt voor mijn DDNS hostname. Vanaf extern werkt dit nu prima, maar vanaf mijn interne netwerk kan ik hier geen gebruik van maken.

Mijn DDNS hostname (x.synology.me) resolved naar mijn externe ip-address. En op mijn interne netwerk kan ik DSM niet bereiken via mijn externe ip-address. Dus dan ga ik maar rechtstreeks naar het interne ip van mijn synology, maar dan krijg ik een hele nare melding in Chrome dat er een host mismatch is voor het certificaat (wat natuurlijk ook zo is).

Hoe benaderen jullie DMS over HTTPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
M-ThijZ schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:10:

Daarvoor heb ik een self signed certificate aangemaakt voor mijn DDNS hostname. Vanaf extern werkt dit nu prima, maar vanaf mijn interne netwerk kan ik hier geen gebruik van maken.

Mijn DDNS hostname (x.synology.me) resolved naar mijn externe ip-address. En op mijn interne netwerk kan ik DSM niet bereiken via mijn externe ip-address. Dus dan ga ik maar rechtstreeks naar het interne ip van mijn synology, maar dan krijg ik een hele nare melding in Chrome dat er een host mismatch is voor het certificaat (wat natuurlijk ook zo is).

Ik heb op mijn diskstation zelf een DNS server draaien waarin ik mijn hostnaam doorverwijs naar mijn interne ip-adres. . al het andere wordt geforward naar de externe dns. een split horizon dns dus.

een andere oplossing zou kunnen zijn om te kijken of je nat loopback in je router/modem aan kan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 29-09-2014 10:16 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:10

timovd

Voorsprong door techniek

Het modem van mijn ISP ondersteunt ook geen NAT loopback, maar mijn DD-WRT router heb ik dat zelf ingesteld. Handmatig even de juiste domeinen toevoegen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 17:10

timovd

Voorsprong door techniek

Van DSM 5.0 is Update 7 beschikbaar, maar er zijn geen release notes beschikbaar. Ook niet van Update 6. Enig idee wat er gefixt wordt? Wellicht voor een betere migratie naar 5.1?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
timovd schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:08:
Van DSM 5.0 is Update 7 beschikbaar, maar er zijn geen release notes beschikbaar. Ook niet van Update 6. Enig idee wat er gefixt wordt? Wellicht voor een betere migratie naar 5.1?
Wellicht is dat om het Bash lek te patchen.
Voor mijn DS214Play lijkt hij er overigens nog niet te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Apie! schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:47:
[...]

Nou, ik kan met volle overtuiging melden dat Minecraft op een ander volume ook niet werkt :+ Het scheelt een hoop in de Volume utilization, maar er blijft lag optreden. Misschien dat meer geheugen nog helpt, maar dat gaat me net even te ver. Ik heb m'n "oude" servertje (i5/16Gb) maar weer aan gezet en er een minecraft server op gestart. Beetje overkill, vandaar dat ik de DS412+ probeerde, maar goed, ik maak wel gewoon backups naar de NAS.
Bedankt voor het proberen, dat scheelt mij weer een aantal avonden frustratie.
Toch raar hoor, zo ontzettend veel hoeft er niet te gebeuren op een minecraft server en 5 users data up & down locatie-data zal ook niet een moderne Ziggo lijn vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
zeg, ik krijg ineens update 7 aangeboden voor DSM 5? wat vaag? en ik zie er niks in het changelog?
iemand nog meer?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kijk eens 3 posts boven je ;)

Overigens is er voor mijn DS214Play ook (nog) geen update beschikbaar. Sterker nog die zelfs nog op update 5 waarbij hij aangeeft dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 29-09-2014 16:54 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Voor intern benader ik de Nas met een lokaal adres.
Dit lokale Dsm adres in de hosts file (windows/system32/drivers/etc) gezet samen met mijn (sub)domeinnaam waarop het certificaat is gebaseerd. Dus huidige Nas certificaat exporteren en domein bekijken.
Certificaat ook in de browser toevoegen.
Als ik nu inlog dan krijg ik een groen slotje/https ipv de waarschuwing.
Voor extern inloggen gebruik ik alleen Vpn.
M-ThijZ schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:10:

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
freak1 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:39:
zeg, ik krijg ineens update 7 aangeboden voor DSM 5? wat vaag? en ik zie er niks in het changelog?
iemand nog meer?
DS1812+ Release Notes
Version : 5.0-4493 Update 7

(2014/09/29)
Fixed Issues
Fixed a potential risk on Bash command shell (CVE-2014-6271 and CVE-2014-7169).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
timovd schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:33:
[...]

Afgelopen weekend toch maar weer teruggedraaid naar DSM 5.0. Mail Server werkt weer zoals eerst en mails die binnen zijn gekomen toen ik op 5.1 beta zat zijn ook weer binnengekomen.
Ik ben beniewd of Synology het probleem kan traceren.

Edit:

[...]
Hoe heb je dit gedaan ?

Ik zit ook met een probleempje met Beta 5.1 en zou graag terug draaien.

laat maar, gevonden :).

[ Voor 8% gewijzigd door Mylotec op 29-09-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Heeft er iemand een werkende oplossing voor het ontbreken van DTS support? Ik heb nu een DS415play, waarmee ik graag alle films zou willen kunnen streamen naar iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 07:44:
Heeft er iemand een werkende oplossing voor het ontbreken van DTS support? Ik heb nu een DS415play, waarmee ik graag alle films zou willen kunnen streamen naar iPad.
http://packages.mdevries.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
I had niet gedacht dat het zo simpel ging zijn, thx :)
De nieuwe DS Video ziet er echt wel leuk uit, een pak beter.

edit: moet je daar nog iets anders voor instellen na installatie? Als ik een film probeer te streamen zie ik ffmpeg verschijnen in de task manager, maar de film start niet. Bij een niet-DTS film gaat alles perfect.

edit2: Weeral te rap conclusies getrokken, zal wel aan die ene film liggen. Bij een andere gaat het perfect, en zie ik ffmpeg tegen de 24% CPU hangen tijdens het streamen. 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door jakob op 30-09-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Ik blijf kloten met dat DSCloud.
Heb al door de instellingen gebladerd, maar kon het niet echt vinden. En hoop niet dat ik het wéér opnieuw moet instellen. Dus hopelijk weten jullie het:

Ik wil mijn muziek op de pc automagisch laten syncen met de muziekmap op mijn NAS.
Vandaag was ik een liedje aan het zoeken op mijn telefoon via DSAudio en kon het nummer niet vinden.

Kwam erachter dat de sync-map niet music is, maar een mapje ergens onder homes / admin / cloudstation etc.
Is er een manier om dit te wijzigen naar music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat ik heb gemerkt deze week is dat ik teveel mappen had aangehinkt bij Cloudstation. Onder andere de Photo map. Toen zag ik mijn schijfruimte per minuur minder worden. Blijkbaar werd er dus een kopie van de geselecteerde schijven gemaakt in Cloudstation?

Op die manier kun je dus wel een muziekmap laten syncen lijkt me. Alleen weet ik niet zeker of die gesyncte map dan weer aan Audiostation kan gekoppeld is? Of dat die Muziekmap in Cloudstation gewoon een kopie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
readytoflow schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:02:
Wat ik heb gemerkt deze week is dat ik teveel mappen had aangehinkt bij Cloudstation.
Lol, dat heb ik ook altijd als ik iets teveel heb aangehinkt in het café. :D

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hebben jullie ook het probleem dat als je DS video interface via je webbrowser opent dat je dat niet kun overschakelen naar full-screen video? De knop daarvoor is gewoon disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je html5 doet werkt het, de laatste vlc plugin doet idd lastig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb een nas met sabnzb en alles erop. nu probeer ik mijn download folder te syncen naar de nas van me pa. echter zo gauw de sync klaar is en ik verwijder de content op mijn nas word de content bij me pa ook gedelete. weet iemand hoe je dit voorkomt? of een andere manier om dit op te zetten. ben al met sync en cloudstation bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. ik wil dus dat een folder op mijn nas alle content naar de andere kant gaat maar niet dat het verwijderd word aan de andere kant as de source veranderd, dus een one way sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23
jorisw86 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:53:
ik heb een nas met sabnzb en alles erop. nu probeer ik mijn download folder te syncen naar de nas van me pa. echter zo gauw de sync klaar is en ik verwijder de content op mijn nas word de content bij me pa ook gedelete. weet iemand hoe je dit voorkomt? of een andere manier om dit op te zetten. ben al met sync en cloudstation bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. ik wil dus dat een folder op mijn nas alle content naar de andere kant gaat maar niet dat het verwijderd word aan de andere kant as de source veranderd, dus een one way sync.
je bent ook bezig te syncen. Dat houdt in dat aan beide kanten de content hetzelfde is (kort door de bocht) Net als bij dropbox. Je moet back-uppen, kopieren of wat dan ook, niet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Hm, snap niet echt wat ik toentertijd heb gedaan, maar blijkbaar heb ik 3x 'mijn muziek' mappen op de NAS.
Met elk zo'n 70GB aan data, is er zo'n 140GB wat onnodig in gebruik is :F

homes/admin/cloudstation
homes/dscloud/cloudstation

en onder music.

Stel ik verwijder de 2 foute mappen. Is het mogelijk om de juist sync-map te backuppen of ook te syncen (of wat dan ook) met de map music (Puur voor DSAudio. Kon ook geen optie vinden om een andere map toe te wijzen aan DSAudio*). En dan tevens als 2e backup.

*
Moet blijkbaar wel lukken:
https://www.synology.com/...edgebase/tutorials/499#t3
Alleen.. waar staat die optie?
Onder Mediabib dus.
Maar uiteraard... daar staat homes niet tussen :(

Iemand een idee of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
maartend schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:55:
[...]

je bent ook bezig te syncen. Dat houdt in dat aan beide kanten de content hetzelfde is (kort door de bocht) Net als bij dropbox. Je moet back-uppen, kopieren of wat dan ook, niet syncen.
@maarten is daar een app voor in synology of een ingebouwde feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50

M-ThijZ

Riding on Rails

ionicdog schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:50:
Voor intern benader ik de Nas met een lokaal adres.
Dit lokale Dsm adres in de hosts file (windows/system32/drivers/etc) gezet samen met mijn (sub)domeinnaam waarop het certificaat is gebaseerd. Dus huidige Nas certificaat exporteren en domein bekijken.
Certificaat ook in de browser toevoegen.
Als ik nu inlog dan krijg ik een groen slotje/https ipv de waarschuwing.
Voor extern inloggen gebruik ik alleen Vpn.

[...]
Thx. Gaat bij mij vooral om mijn laptop die dus zowel binnen als buiten het thuisnetwerk gebruikt wordt. Host file is dan geen mooie oplossing. En ook al gebruik je voor extern alleen VPN, dan moet je VPN weer hardcoded op IP i.p.v. je DDNS.

Ik snap trouwens niet waarom Synology niet een signed cert aanbiedt voor *.synology.me of specifiek voor je subdomain. Kunnen ze zelf uitgeven, en scheel veel gedoe met https connecties vanaf iPad of telefoons. Dan is zo'n cert zelf toevoegen altijd lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien leuk om te weten, heb de Hitachi 8TB HDD HUH728080ALE600 getest in de DS412+, DS1512+, DS1813+, RS2414+ en RS3614xs deze werkt probleemloos. In de 412+ als RAID5, en de rest als RAID6 (en de RS met SSD acc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DukeBox schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:12:
Als je html5 doet werkt het, de laatste vlc plugin doet idd lastig.
waar "doe" ik HTML dan? kan in Video Station nergens iets instellen wat betreft de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Bij het afspelen van bepaalde films of series vanop de NAS (214play) loopt de audio niet synchroon met het beeld. Dit probleem doet zich voor bij zwaardere .mkv bestanden tijdens het afspelen om m'n samsung smart tv. Wanneer ik echter hetzelfde bestand afspeel op laptop of iphone loopt het geluid wel synchroon.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik dit op?
- Zou het kunnen dat de bestanden te zwaar zijn voor de tv en hierdoor het geluid achter blijft?
- Moet ik de NAS de video zelf laten omzetten. (ik snap wat hiermee bedoeld wordt, maar weet niet hoe ik dit moet instellen)
Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sinds 5.0U4 heb ik dat de cloud station client om de 5/6 seconde blijft aangeven 'synced nn files' waar nn een willekeurig getal is meestal rond de 70. Ik syns een directory met maar 6 files, heb hem al eens leeggegooid, uitgezet aangezet en files er ingezet. Dit gaat goed maar een dag later weer het zelfde probleem. Volgens de statistieken zijn er nu al een paar miljoen files gesynced, zoveel staan er niet eens op deze syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
DukeBox schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:13:
sinds 5.0U4 heb ik dat de cloud station client om de 5/6 seconde blijft aangeven 'synced nn files' waar nn een willekeurig getal is meestal rond de 70. Ik syns een directory met maar 6 files, heb hem al eens leeggegooid, uitgezet aangezet en files er ingezet. Dit gaat goed maar een dag later weer het zelfde probleem. Volgens de statistieken zijn er nu al een paar miljoen files gesynced, zoveel staan er niet eens op deze syno.
Misschien bugje in Cloud Station? Ik heb het zelf niet in de client.
Maar het is een bekend probleem dat Cloud Station je hele schijf volgooid met sync bestanden. Nadat ik Cloud Station aan had gezet, was ik ineens 2Tb aan ruimte kwijt, terwijl de folder die ik sync, maar een paar Gb groot is. En ik heb CS zo ingesteld dat hij maar 1 kopie moet maken. Zou in 5.1 opgelost moeten zijn, maar ik wacht nog even met die installeren.
Misschien dat jouw client daardoor in de war is...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maakt DS Video op de 214Play versie eigenlijk gebruik van de Transcoding chipset? want ik had net een video die ik op mijn telefoon via de DS Video app niet kon afspelen.

In DS Video op de synology heb ik verder geen instel mogelijkheden, alleen in de "Mediaserver" package kan ik audio en video trancoding aanvinken, geld dit dan ook voor de DS Video app? of alleen voor rechtstreekse DLNA verbindingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 01-10-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
TeGe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:03:
Bij het afspelen van bepaalde films of series vanop de NAS (214play) loopt de audio niet synchroon met het beeld. Dit probleem doet zich voor bij zwaardere .mkv bestanden tijdens het afspelen om m'n samsung smart tv. Wanneer ik echter hetzelfde bestand afspeel op laptop of iphone loopt het geluid wel synchroon.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik dit op?
- Zou het kunnen dat de bestanden te zwaar zijn voor de tv en hierdoor het geluid achter blijft?
- Moet ik de NAS de video zelf laten omzetten. (ik snap wat hiermee bedoeld wordt, maar weet niet hoe ik dit moet instellen)
Graag jullie mening.
Heb je op je tv niet iets van een instelling auto sync of dat je handmatig dit kunt bijstellen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:47
Ik krijg nu elke maand een mailtje mbt de health van mijn harde schijven. Ik vraag me af in hoeverre dit betrouwbaar is want zoals in onderstaande te zien is, staat alles op 0. Het draait allemaal een jaar denk ik op een HP N54L met Xpenology er op.

Disk 1:
Disk Reconnection Count 0
Bad Sector Count 0
Disk Re-identification Count 0

Disk 2:
Bad Sector Count 0

Disk 3:
Bad Sector Count 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^Dit is een overizcht van je smart waardes, toevallig had ik er vandaag een met 16 bad sectors. Meteen een smart test gedraaid en vervanging werd aangeraden (dus meteen ook gedaan).
Xyphoid schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:36:
Misschien bugje in Cloud Station? Ik heb het zelf niet in de client.
Waarschijnlijk, vooralsnog nooit problemen mee gehad.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 01-10-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Momenteel ben ik op zoek naar mijn eerste NAS. Graag wil ik die gebruiken voor de onderstaande punten;
- Films + foto streamen (voornamelijk naar Samung SmartTV (pricewatch: Samsung UE32H6200AW Zwart));
- Document opslag + sharen;
- Downloaden van NZB;
- Back-up van documenten en foto's;
- Eventueel later nog een klein CMS pakket.

Ik zit te twijfelen tussen de DS214play, DS214 en misschien de DS414. Voordeel van de play zal zijn dat die on the fly kan transcoderen. Is de perfomance verschil goed merkbaar tussen de Marvell Armada XP en de Intel Atom processor? En wat is jullie advies met de werkzaamheden die ik er graag mee wil uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

DukeBox schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:07:
Misschien leuk om te weten, heb de Hitachi 8TB HDD HUH728080ALE600 getest in de DS412+, DS1512+, DS1813+, RS2414+ en RS3614xs deze werkt probleemloos. In de 412+ als RAID5, en de rest als RAID6 (en de RS met SSD acc.).
so de knetter, EUR 895,- voor 1 enkele schijf :o

Een beetje buiten mijn budget :P

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 01-10-2014 16:36 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Via de juiste kanalen zijn ze al aanzienlijk goedkoper, op dit moment hebben we er 20 stuks om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
DukeBox schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:38:
Via de juiste kanalen zijn ze al aanzienlijk goedkoper, op dit moment hebben we er 20 stuks om te testen.
Definieer aanzienlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Rudios

Lost in space?

Weet iemand een handig programma/app om foto's van de iPhone te back-uppen? Ik had eerst DS Cloud geprobeerd, dat werkt opzicht prima, echter synchroniseerd hij dan alles waardoor de foto's alsnog in DS Cloud app staan en ik dus zo geen extra ruimte creëer. Ik moet ze dus foto's kunnen uploaden naar de Synology en dan ook kunnen bekijken en evt gewoon foto's van de iPhone verwijderen, zodat ze wel op de NAS blijven staan. Iemand een suggestie?

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 01-10-2014 18:06 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:00:
Weet iemand een handig programma/app om foto's van de iPhone te back-uppen? Ik had eerst DS Cloud geprobeerd, dat werkt opzicht prima, echter synchroniseerd hij dan alles waardoor de foto's alsnog in DS Cloud app staan en ik dus zo geen extra ruimte creëer. Ik moet ze dus foto's kunnen uploaden naar de Synology en dan ook kunnen bekijken en evt gewoon foto's van de iPhone verwijderen, zodat ze wel op de NAS blijven staan. Iemand een suggestie?
DS Photo+ op je iPhone in combinatie met PhotoStation.

In nieuwe versie kan je dadelijk ook de sync ook in de background doen. Super handig.Enige nadeel is dat je handmatig je foto's moet leggen (oude camera rol zeg maar).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

WTF! mijn hele map "TV-Shows" (submap van Video) is ineens weg! helaas had ik de recycle bin en logbestanden van bestands overdracht niet aanstaan. Maar hoe kan dit in vredesnaam??

Als ik wat op internet google schijnt het af en toe te gebeuren... Ik heb verder niets geks gedaan of gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 15:21

Lief Adje

Love is in the air

Bij mijn synology DS211 was de sata2 defect geraakt (geen power meer)
Nu eerst een tijdelijke oplossing met een hotwire :) power van sata1 ook voor sata2 gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iT5ZMQd9USNGzTSowLz2Rs4x/medium.jpg
Later nog netjes maken en dat er weer 3,5" schijven in kunnen....

[ Voor 5% gewijzigd door Lief Adje op 01-10-2014 21:12 . Reden: aanvulling :) ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke oplossing :).
Heb je ontdekt waar/wat er stuk is? Het zou mooie zijn als je dat insteekkaartje loshaalt en die zou kunnen repareren. Dat kan vaak prima met een draadje tussen twee soldeerpunten.
Al blijft solderen op een printplaat lastig zonder een goed regelbaar soldeerstation (dus ik hoop dat je die hebt).
Chaoss schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:23:
WTF! mijn hele map "TV-Shows" (submap van Video) is ineens weg! helaas had ik de recycle bin en logbestanden van bestands overdracht niet aanstaan. Maar hoe kan dit in vredesnaam??

Als ik wat op internet google schijnt het af en toe te gebeuren... Ik heb verder niets geks gedaan of gezien.
Kijk eens in de logs van sickrage. Zie je daar iets terug?
Zoja.. kijk dan ook eens naar mijn post in het andere topic: job in "[Synology] Packages"

[ Voor 49% gewijzigd door job op 01-10-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 15:21

Lief Adje

Love is in the air

De oorzaak is een defect in de stroomtoevoer op het moederbord, via het insteekkaartje is er nog wel stroom.
Ik denk dat er een zekering doorgebrand is oid maar dat moet ik nog uitzoeken, niet echt veel tijd voor op het moment...
job schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:01:
Leuke oplossing :).
Heb je ontdekt waar/wat er stuk is? Het zou mooie zijn als je dat insteekkaartje loshaalt en die zou kunnen repareren. Dat kan vaak prima met een draadje tussen twee soldeerpunten.
Al blijft solderen op een printplaat lastig zonder een goed regelbaar soldeerstation (dus ik hoop dat je die hebt).

[...]
Kijk eens in de logs van sickrage. Zie je daar iets terug?
Zoja.. kijk dan ook eens naar mijn post in het andere topic: job in "[Synology] Packages"

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eindelijk is de DS415P klaar met het initialiseren van mijn nieuwe schijven! Voelt weer als lekker veel ademruimte. Van een DS209 vorige week met nog maar 380GB vrije ruimte naar nu een DS415Play met nu nog 6,6TB aan vrije ruimte.

Toch maar eens kijken of ik meer met DownloadStation kan gaan doen? Is daar ergens een goede site voor met tips, tutorials en how-to's? Ben niet zo'n downloader normaal gesproken. Al dat gedoe met ondertiteling etc.. Maar als ik hier af en toe eens lees kan de Syno mij het best makkelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
readytoflow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:46:
Eindelijk is de DS415P klaar met het initialiseren van mijn nieuwe schijven! Voelt weer als lekker veel ademruimte. Van een DS209 vorige week met nog maar 380GB vrije ruimte naar nu een DS415Play met nu nog 6,6TB aan vrije ruimte.

Toch maar eens kijken of ik meer met DownloadStation kan gaan doen? Is daar ergens een goede site voor met tips, tutorials en how-to's? Ben niet zo'n downloader normaal gesproken. Al dat gedoe met ondertiteling etc.. Maar als ik hier af en toe eens lees kan de Syno mij het best makkelijk maken?
Check eens http://mysynology.nl, zeer goede referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
vraagje over formateren van externe hd NTFS naar EXT4...wat is sneller?
prima Windows 8.1 pc, usb 2.0
of
Syno DS 114 single core 1.2, usb 3.0

Welke windows8 software voor read/write raden jullie aan om de externe hd, met ext4 format, te kunnen gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door roycerolls op 02-10-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Indien een full format niet nodig is zal snelheid niet veel uitmaken. http://www.ext2fsd.com/ vind ik altijd fijn werken. Maar waarom niet gewoon NTFS ? Dan heb je tenminste goede (werkende) journalling op je windows pc.

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:47
Zit ik er na het uitvoeren van wat voorwerk helemaal klaar voor om update 7 op mijn HP N54L die voorzien is van Xpenology DSM 5.0 update 5 er met behulp van de guide op xpenology.nl door te voeren... blijkt dat het update 7 bestand wat via die site te downloaden is 0kb groot is...

Balen! Dan maar wachten tot dat een keer gefixt is. Ik had begrepen dat er met die update 7 ook eindelijk Onedrive sync functionaliteit ingebakken zit. Wilde ik graag mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik heb een klein probleemje, ik heb een schijf uit mijn DS412 gehaald en vervangen voor een 4TB schijf. Dit is volume 2, nu heb ik een map van volume 4 verplaatst naar volume 2. Toen de HDD er weer uit gehaald om de data die op de oude schijf stond te verplaatsen naar volume 4.

Maar nu heeft de NAS zelf alle mappen die op volume 2 stonden veranderd naar volume 3 en als ik dan de mappen op zijn ze leeg.

Hoe kan ik dit fixen ? ext2fsd heb ik al geprobeerd maar ik kan de data niet kopieren.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Wat betreft mijn probleem dat ik schijfruimte ineens kwijt was:

Het lag niet aan Cloud Station.

Ik had een backup taak aangemaakt, die een backup maakt naar een externe harde schijf.
Maar om bij te houden welke bestanden er gebackupped zijn en welke nog niet, maakt DSM blijkbaar eerst een kopie van de bestanden in een verborgen map (img_bkp_repo).

Dus als je een backup wilt maken, dan moet je rekening houden dat je schijf tweemaal zo groot is als de grootte van de bestanden waarvan je een backup wil maken.

Ik heb de taak verwijderd en ook aangevinkt dat ik de backup niet wil bewaren.
Daarna toepassen en dan wordt de backup verwijderd en heb je je ruimte weer terug.

Voorlopig dus elke keer heel mijn schijf (2,71Tb) kopieren naar de externe schijf als ik een backup wil maken.

Heb dit ook al gepost op het Synology forum.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
Ik heb een Synology 213+ met een raid 1 configuratie. Nu is schijf 2 kapot volgens de admin interface en is volume 1 vastgelopen. Ik kan nu niet meer bij mijn bestanden. Wanneer ik naar opslagbeheer ga staan er ook geen harde schijven meer. In het logboek staat dat schijf 2 heel veel beschadigde sectoren heeft. Nu is mijn vraag loop volume 1 vast omdat schijf 2 kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat gebeurt er als je die disc los koppelt?

Volumes vind ik zelf nog steeds niet feilloos werken.. heb van de week bij 2 nassen een schrijf eruit gehaald. Beide SHR (raid1) volumes.. en erna piepen dat disk beschadigd is en dat schrijf vervangen moet worden wat helemaal niet aan de hand is....

in het verleden wel eens schrijven wel eens vervangen omdat DSM begon te piepen.. Die hebben later nog vrolijk (jaren) gedraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
Gebeurd niet zoveel, ik heb net hdd2 vervangen door een nieuwe (die andere was echt kapot, maakte vreemde geluiden). Wanneer ik nu opstart en naar opslagbeheer -> hdd/ssd ga zie ik enkel die nieuwe schijf staan. Onder het kopje volume staat: "Kan dit volume niet gebruiken. Het is mogelijk dat de gegevens in het volume vastgelopen zijn. Probeer een back-up te maken van de gegevens voor u het volume verwijdert."

Schijf 1 zat er niet diep genoeg ingedrukt.. :o 8)7

update: Na een reboot is hij nu eindelijk aan het repairen.

[ Voor 13% gewijzigd door jostefa op 04-10-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46
Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn DS211J begon nou net ineens met piepen en op de NAs zelf stond DIsk2 oranje. Beide disks waren nog benaderbaar ware het niet dat het wel heeeeel traag ging. De Synology assistant herkende de NAS niet meer. Daarna begon de NAS te piepen en kan ik de NAS weer zien in de assistant. Daat staat nu echter dat de NAs niet geconfigureerd is en wordt er een wizard gestart.

(update)
De NAS is nu vanzelf uitgegaan.

Mijn vraag is. Wat is de volgende stap die ik nu moet nemen? Aanzetten en de wizard doorlopen? Disks eruit halen en ff blazen? Beide disks hebben ieder een schijf letter en staan niet in raid.

update

Ik draaide DSM 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:18
Voor de mensen die hun Ziggo account gebruiken om e-mail notificaties te sturen

Vergeten jullie niet om de mailinstellingen voor 18 november even aan te passen? De @home server gaat er dan uit. 'mail.home.nl' werkt dan niet meer, je moet andere instellingen gebruiken. Kijk hier even (onder POP-instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik ben eigenlijk op zoek naar een vervanger van mijn bestaande Synology's (DS109 & DS212J). Mijn oog is vanwege uitbreidings mogelijkheden op de DS414 gevallen, echter kom ik op internet alleen maar verhalen tegen van een "lost configuration" na enkele maanden gebruik.
Synology zou een nieuwe unit opsturen, maar niemand weet of het probleem weg blijft of terug komt.

Ik gebruik de nas voor opslag van foto's/muziek en andere data, ook moet hij moet downloaden vanaf nieuwsgroepen. (Dit doet de DS212J nu, maar met parren/uitpakken is het niet de snelste)

Ik zoek dus een opvolger die de oude 2 nassen gaat vervangen, maar ik wil geen "probleem model" kopen. Ik heb ook naar de DS214+ gekeken, deze heeft dezelfde snelheid maar geen 4-bays. Een ander model in dezelfde prijs categorie lijkt er niet te zijn?

Ik wil wel bij Synology blijven omdat ik de hardware en software combinatie echt super vindt. Heeft iemand een tip/idee? Komt er mogelijk nog een ander model zeer binnenkort? (215+ of 415?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Laatst online: 05-12-2023
-Sander- schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:58:
Ik wil wel bij Synology blijven omdat ik de hardware en software combinatie echt super vindt. Heeft iemand een tip/idee? Komt er mogelijk nog een ander model zeer binnenkort? (215+ of 415?)
Ik ben ook van plan mijn DS213+ te vervangen voor een nieuw model (ik kan er een heel goed bedrag voor krijgen). Mij is het ook niet duidelijk of de DS214Play nu op korte termijn nog een opvolger krijgt, want dan is het misschien de moeite om daar op te wachten (?).

Als dat niet het geval is, dan ga ik de DS214Play bestellen in de hoop dat Plex op termijn de Evansport gaat gebruiken waar hij voor bedoeld is.

Goed idee volgens jullie?

Edit: ik heb er wat naar gezocht, maar hoe gaat het eigenlijk als ik nu een nieuwe haal, kan ik mijn 2TB schijf 'in principe' gewoon in de nieuwe zetten en verder gaan waar ik gebleven ben? Ik heb een paar migratie mogelijkheden bekeken, en dan raak ik alleen bepaalde zaken kwijt toch zoals MySQL database etc.)? Ik wil in principe zo clean mogelijk aan de nieuwe beginnen, dus dat gewoon mijn data meegaat en that's it.

[ Voor 22% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 05-10-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:00
Scr3wdriv3r schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Ik ben ook van plan mijn DS213+ te vervangen voor een nieuw model (ik kan er een heel goed bedrag voor krijgen). Mij is het ook niet duidelijk of de DS214Play nu op korte termijn nog een opvolger krijgt, want dan is het misschien de moeite om daar op te wachten (?).
Die is al uit: https://www.synology.com/nl-nl/products/DS415play

Binnenkort komen waarschijnlijk de andere 15 modellen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
jongetje schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

Die is al uit: https://www.synology.com/nl-nl/products/DS415play

Binnenkort komen waarschijnlijk de andere 15 modellen uit.
Dat de DS415Play uit is, had ik al gezien. Een 4 bay NAS is voor mij echter overbodig, dus ook zonde om daar teveel voor neer te tellen.

Als binnenkort de andere 15 modellen uitkomen, dan moet ik daar toch iets over kunnen vinden? Ik heb alleen het artikel van Tweakers gezien waar de 215 air op een beurs getoond is, maar dat is een veel minder krachtig apparaat. Ik wil graag meer weten over eventuele broertjes (+/Play), want ik heb het gevoel dat die misschien niet gaan komen.

Als dat dus het geval is, dan voelt het voor mij nu goed om de DS214Play te kopen, anders wacht ik (afhankelijk van de specs), de anderen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

DS415+ is toch ook al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

415+ wel, maar geen 415 of 215+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 11:16
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, of ik heb er gewoon geen verstand van. Ik heb een Synology DS1812+ en hiervan wil ik het geheugen met 2048mb uitbreiden. Standaard zit er 1024mb in. Welk goedkoop geheugen is hiervoor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Beste mede forummers,

Ik ben al een tijdje bezig om te oriënteren op een backup-plan samen met mijn vader, ik woon op mijzelf en ben dus bezig om een offsite backup te regelen voor mij en mijn vader.
Hij doet veel aan foto- en videobewerking en heeft dus een flinke backup nodig.
Ik doe alleen wat met foto's en hoewel ik met RAW bestanden werk, fotografeer ik zo weinig dat ik niet zo'n hele grote back-up nodig heb. Verder een paar ISO's, mp3 collectie en wat documenten. Ik heb wel veel series en films, maar die wil ik alleen lokaal opslaan, mocht dat crashen dan is het jammer dan.

Ik zat aan het volgende te denken, ik hoop dat jullie het kunnen volgen en mij kunnen voorzien van tips en trucs. Ik heb momenteel nog niets, maar onderaan heb ik een boodschappenlijstje toegevoegd, waarmee ik onderstaand plan hoop te kunnen uitvoeren.

Bij mij thuis:
Synology 414j vol met 3TB schijven, geen RAID oid.
2 schijven voor mijn eigen gebruik, 2 schijven offsite backup voor mijn vader.

Bij mijn vader thuis:
Synology 115j met een 2TB schijf voor mijn offsite backup.
Synology 213j met twee keer 3TB schijf voor mijn vaders lokale backup

Wat ik graag wil:
Ik wil thuis graag werken vanaf de 414j NAS, dus documenten, muziek luisteren en video streamen. Niet allemaal tegelijk trouwens. Ik ben geen zware gebruiker, geen zin in sickbeard en couchpotato etc. Daarom denk ik het af te kunnen met een 414j. Is de 115j zo in te stellen dat hij 1x in de week aan gaat vanuit de uitstand om een back-up binnen te krijgen van de 414j? Ik doe eigenlijk vrij weinig met lokale data, dus ik zou het zelfs wel naar 1x in de maand kunnen brengen. Misschien dat ik dan ook af kan met een goedkopere hardeschijf in die NAS? Het is niet de bedoeling dat de 115j altijd en overal te bereiken is vanaf het internet. Dat zou ik wel graag willen met de 414j, aangezien dat mijn centrale opslagplek wordt, wil ik overal vandaan documenten kunnen benaderen.

Wat mijn vader graag wil:
Hij wil lokaal op zijn computer blijven werken met video- en fotobestanden. Documenten zou misschien wel kunnen op de NAS. Ik zat er aan te denken om een 2-bay NAS voor hem te plaatsen en gezien zijn gebruik lijkt mij een 213j ruim voldoende. Het is dan de bedoeling dat 213j backupt naar de 414j bij mij thuis op zijn 2 schijven.

Vraagjes:
Aangezien we beiden niet heel ruim zitten in de upload snelheid, vooral voor hem is dat wel een probleem, heb ik wat vragen over backuppen. Voor documenten en wat muziek is dat natuurlijk niet zo'n groot probleem, maar als je het over filmbestanden hebt van een paar GB dan duurt het natuurlijk wel een eeuwigheid om dat over te zetten.
Hoe worden bestanden tussen NASsen verplaatst? Is dat net als verkenner en mocht je een hickup hebben dan kun je weer opnieuw beginnen? Of werkt het toch wat slimmer en hervat hij de upload weer?

Hoe veilig is de koppeling tussen de verschillende NAS apparaten? Dit ivm hackers en onlangs had je zo'n groep die de NAS systemen lockte, is daar nog een oplossing voor gekomen vanuit Synology?

Is het mogelijk om het zo in te stellen, dat ik met mijn gegevens op de 414j niet mijn vaders bestanden kan zien en hij niet de mijne? Behalve met een admin account voor troubleshooting oid.

Mochten jullie andere opties weten om dit zo in te richten dan hoor ik het graag!
Misschien dat dit veel goedkoper kan met Qnap of een andere concurrent? Hoewel ik zelf wel erg neig naar Synology ivm de ondersteuning en grote gebruikersgroep.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 83,94€ 83,94
6WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 105,90€ 635,40
1Synology DiskStation DS213j€ 159,05€ 159,05
1Synology DiskStation DS414j€ 292,-€ 292,-
1Synology DS115j€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.259,39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
-Sander- schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:00:
[...]

415+ wel, maar geen 415 of 215+.
Ik heb ook vrij lang gezocht naar meer informatie over een eventuele 215 (+/Play), maar hier is niks over bekend. Daarom denk ik ook dat deze (als ze al komen), niet binnen afzienbare tijd zijn te verwachten.

Als iemand anders meer weet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Ossi, dat kan allemaal gewoon met de standaard backup mogelijkheid van Synology. En je kunt instellen wanneer je NAS aanmoet (ivm met de 115J).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Een vraagje van mijn kant, best noob en weinig kennis van een NAS.

Ik heb anderhalf jaar geleden een DS110J gekocht met een 1TB harde schijf. Allemaal leuk en aardig, maar het voldeed toen aan mijn wensen. Ook uitermate tevreden ermee.
Maar nu wil ik toch gaan upgraden naar een wellicht de DS214Play of de 713+

Kan ik die 1TB HDD gewoon probleemloos overzetten? Of formatteert de DS de harde schijf automatisch?
Andere oplossing is gewoon een WD 3TB aanschaffen en alle bestanden overzetten van de 1e naar de andere nas? (heb nog 15% beschikbaar)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik zou ze allebei aansluiten en in je netwerk hangen. Dan kopieer je alle (relevante) gegevens gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scr3wdriv3r schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Als dat niet het geval is, dan ga ik de DS214Play bestellen in de hoop dat Plex op termijn de Evansport gaat gebruiken waar hij voor bedoeld is.

Goed idee volgens jullie?

Edit: ik heb er wat naar gezocht, maar hoe gaat het eigenlijk als ik nu een nieuwe haal, kan ik mijn 2TB schijf 'in principe' gewoon in de nieuwe zetten en verder gaan waar ik gebleven ben? Ik heb een paar migratie mogelijkheden bekeken, en dan raak ik alleen bepaalde zaken kwijt toch zoals MySQL database etc.)? Ik wil in principe zo clean mogelijk aan de nieuwe beginnen, dus dat gewoon mijn data meegaat en that's it.
Wat is een goed bedrag als ik vragen mag? Ik heb ook een DS213+ welke sinds kort als back-up nas ingezet wordt. Mijn back-up taken zijn iets sneller afgerond (tov een DS211J) maar een wereldverschil is het niet. Misschien wil ik hem daarom gaan verkopen, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb Web Station, MariaDB en PHPMyadmin geinstalleerd. Ook heb ik Personal Website geactiveerd.
Poort 80 is geforward in mijn router en ik kan de standaard pagina in de web folder openen door naar het ip adres van mijn DS212+ te gaan.

Ik heb in de www folder van 1 user een testpagina gezet.
Maar als ik naar <ipadres>/~<Username> ga, dan krijg ik het volgende te zien:

Internal Server Error

Script "/var/services/homes/<Username>/www/index.php" not within configured docroot
suPHP 0.7.2

Heb het interweb afgespeurd naar een oplossing, maar kon alleen het volgende vinden:
Het veranderen van de rechten van de http groep (lees rechten voor "homes" toevoegen aan http groet), maar dat helpt ook niet.
Ben ik wat vergeten in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je php wilt toestaan in de user dirs moet je die opnemen in de document root settings van php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
DukeBox schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:17:
Als je php wilt toestaan in de user dirs moet je die opnemen in de document root settings van php.
Thanks voor de tip.
Was even zoeken, maar heb nu :/volume1/homes toegevoegd onder "PHP Settings" in "Web Services".
PHP werkt nu.

- Edit -
Toch niet. Pagina zat in de cache :(
Hoe kan ik die dirs toevoegen aan de document root settings?

[ Voor 14% gewijzigd door Xyphoid op 05-10-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
murphylee schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:50:

Kan ik die 1TB HDD gewoon probleemloos overzetten? Of formatteert de DS de harde schijf automatisch?
Andere oplossing is gewoon een WD 3TB aanschaffen en alle bestanden overzetten van de 1e naar de andere nas? (heb nog 15% beschikbaar)
Ja dit kan. Zorg dat je op de laatste versie van DSM draait met je oude NAS. Zorg ervoor dat je een (kleine) lege sata disk hebt waarmee je de nieuwe nas kunt installeren met de laatste versie van DSM die ook op je oude NAS draait. Heb je hem geïnstalleerd dan is het simpelweg de oude hdd omprikken en je hebt je oude instellingen + data. Wel backuppen uiteraard.

Hier de guide van Synology: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/484 (welliswaar voor DSM4, maar met beetje logica makkelijk te volgen met DSM5 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ScarAce1989 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:09:
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder gesteld, of ik heb er gewoon geen verstand van. Ik heb een Synology DS1812+ en hiervan wil ik het geheugen met 2048mb uitbreiden. Standaard zit er 1024mb in. Welk goedkoop geheugen is hiervoor geschikt?
Als je ergens geen verstand van hebt dan wordt het hier we op prijs gesteld als je zelf op onderzoek uitgaat. Waarschijnlijk was je deze pagina dan wel tegengekomen: https://www.synology.com/nl-nl/products/Synology_RAM_Module Vervolgens kun je bijv. de pricewatch gebruiken om deze specificaties te filteren en je aankoop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik zit al een tijd te zoeken naar een geschikte NAS voor mijn back-ups en wat media. Ik sta op het punt een model uit de 214 serie aan te schaffen maar ik heb een korte vraag. Deze modellen komen uit 2013 en ik ben benieuwd of iemand een idee heeft of er een nieuwe 2014 serie aan zit te komen ter vervanging van de 214 serie. Als er nieuws aan zit te komen kan ik wellicht beter even wachten :). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23
Nipje schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:22:
Ik zit al een tijd te zoeken naar een geschikte NAS voor mijn back-ups en wat media. Ik sta op het punt een model uit de 214 serie aan te schaffen maar ik heb een korte vraag. Deze modellen komen uit 2013 en ik ben benieuwd of iemand een idee heeft of er een nieuwe 2014 serie aan zit te komen ter vervanging van de 214 serie. Als er nieuws aan zit te komen kan ik wellicht beter even wachten :). Alvast bedankt!
Gebruikem mensen google nog wel eens?

Tip ; synology 2015 models.
En dan de 1st hit blijkt zelfs naar tweakers te verwijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het bekend zou zijn wanneer de opvolgers leverbaar zijn dan wordt er geen enkel oud model meer tegen de geldende prijs verkocht. Dus wordt vrij plotseling bekend gemaakt dat er een opvolger zal komen en dan is het weer afwachten of en wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe 415+ is zuinig mensen :) Volgens mijn meter verbruikt hij 12.5 watt als de hardeschrijven standby staan.. Als ze wakker zijn rond de 27watt. Dit is met 3 WD Red schrijven... Ik vind dit super zuinig voor zo snelle NAS.

Gisteren voor het eerst wat gedownload.. CPU meter slaat niet eens uit (SSL aan, 18 connnecties, helaas op 25Mbit kabel dus rond de 2.5 a 3MB download).

Heerlijk, super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Xyphoid schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:06:
Ik heb Web Station, MariaDB en PHPMyadmin geinstalleerd. Ook heb ik Personal Website geactiveerd.
Poort 80 is geforward in mijn router en ik kan de standaard pagina in de web folder openen door naar het ip adres van mijn DS212+ te gaan.

Ik heb in de www folder van 1 user een testpagina gezet.
Maar als ik naar <ipadres>/~<Username> ga, dan krijg ik het volgende te zien:

Internal Server Error

Script "/var/services/homes/<Username>/www/index.php" not within configured docroot
suPHP 0.7.2

Heb het interweb afgespeurd naar een oplossing, maar kon alleen het volgende vinden:
Het veranderen van de rechten van de http groep (lees rechten voor "homes" toevoegen aan http groet), maar dat helpt ook niet.
Ben ik wat vergeten in te stellen?
Ik lees dat PHP alleen werkt in de "web" en "Photo" shared folder in verband met veiligheid.
Ik maak wel voor elke user een mapje in "web". Dan hoef ik die persoonlijke websites ook niet in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:00:
Heeft iemand het voor elkaar om de Synology als client te verbinden met een VPN-server als Cyberghost. Ik zou graag mijn downloads (SABNZBd en Transmission) via een VPN willen laten lopen, maar ik kan nergens een oplossing vinden.

Wel op voornamelijk Duitse sites mensen die het geprobeerd hebben, maar niemand die het schijnbaar gelukt is?

Voor de goede orde, het gaat dus niet over de VPN server package, maar het connecten met een server waarbij de Syno de client is.
Even een klein schopje, heeft niemand dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

mrwolf schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:52:
Even een klein schopje, heeft niemand dit voor elkaar gekregen?
Niet op de syno zelf, wel via een router welke nu als gateway dient voor dat soort zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 06-10-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
DukeBox schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Als je ergens geen verstand van hebt dan wordt het hier we op prijs gesteld als je zelf op onderzoek uitgaat. Waarschijnlijk was je deze pagina dan wel tegengekomen: https://www.synology.com/nl-nl/products/Synology_RAM_Module Vervolgens kun je bijv. de pricewatch gebruiken om deze specificaties te filteren en je aankoop te doen.
Sorry. Ik was al een eindje op weg.

Dit is wat ik heb kunnen vinden: http://tweakers.net/categ...wsDSyVYoHCphbIouYWQMHaWgA

Is dit goed gefilterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Korte vraag, sinds kort kan ik niet meer extern bij mij nas, dus via quickconnect. Ook op de LAN kan Find.synology de nas niet vinden maar 192... .... OP wel en werkt alles naar behoren. Ook mijjn HTPC vind alle bestanden prima.

Ook heb ik zowel router als nas opnieuw opgestart en zijn er geen instellingen verandert.

Ligt de synology nas service quickconnect dat ik niet meer extern en via Find.synology bij de nas kan komen???

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:22
heb je de port forwarding instellingen van je router bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja prima toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Oké. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

avec_style schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:32:
heb je de port forwarding instellingen van je router bekeken?
Zoals ik zei, er is geen enkele instelling gewijzigd aan mijn kant. En op dezelfde PC kan ik wel via IP, maar niet via quickconnect of find.synology op de nas.

Dus misschien zijn er anderen die ook niet via de synology service op de nas kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik kreeg laatst een melding van synology dat de QuickConnect en Synology.me tijdelijk uitgeschakeld waren omdat ik update 7 niet had geïnstalleerd. Misschien bij jou ook van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als ik de shares langs loop en in File Station per share kijk hoeveel data er in staat, dan kom ik op een totaal van een goede 500Gb uit, de HDD is 1.5Tb. Iemand een idee waar dit verschil vandaan kan komen?

- De recycles zijn leeg (en ik neem aan dat die in de shares mee worden gecalculeerd)
- Wat me opvalt is dat ik niet de size op kan vragen van \home.

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 06-10-2014 21:00 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:59:
Als ik de shares langs loop en in File Station per share kijk hoeveel data er in staat, dan kom ik op een totaal van een goede 500Gb uit, de HDD is 1.5Tb. Iemand een idee waar dit verschil vandaan kan komen?

- De recycles zijn leeg (en ik neem aan dat die in de shares mee worden gecalculeerd)
- Wat me opvalt is dat ik niet de size op kan vragen van \home.
Een verschil tussen 500gb gebruikt op 1.5tb totaal? Volgens mij vergeet je nog iets aan info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Downloads: 28Mb
Home: niet op te vragen
Homes: 0b
Movie: 243 Gb
Music: 0b
Photo: 158Gb
Public: 39Gb
Video: 0b

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NDbhbYh8i8vxWOJh0BWV6hgj/full.png
Gaat om een ds110+ die nu vier jaar in gebruik is.

Hoe vind ik waar de rest van de data staat?

[ Voor 46% gewijzigd door Tukk op 06-10-2014 22:00 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ravhin

no <root>...

Wellicht even inloggen via ssh en dan ls doen - er staat veel meer op je disk dan alleen wat je er zelf op zet. Dat zie je niet via File Station

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De command prompt is IMHO niet mijn meest favoriete locatie om op te ruimen, maar ik zal wel moeten dan.

Nu loopt:
code:
1
du -sh *

Wie weet waarom @transmissiond.core 23Gb moet zijn?

edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
DiskStation> du -sh *
du: can't open '@appstore/VPNCenter/var/log/radius': Permission denied
520.4M  @appstore
du: can't open '@autoupdate': Permission denied
1.3T    @cloudstation
du: can't open '@database/pgsql': Permission denied
du: can't open '@database/pgsql.83.1396093115': Permission denied
12.0K   @database
132.0K  @download
2.1M    @httpd.core
145.9M  @optware
1.4M    @quarantine
12.0K   @spool
3.2M    @synoflvconv.core
3.4M    @task.cgi.core
112.0K  @tmp
14.1M   @transmissiond.core
28.8M   Downloads
243.3G  Movie
8.0K    Music
^C
DiskStation> cd @cloudstation
DiskStation> ls
@clientd  @sync
DiskStation> ls -ltr
drwxr-xr-x    6 root     root          4096 Oct  6 22:01 @sync
drwxr-xr-x    3 root     root          4096 Oct  6 22:01 @clientd

DiskStation> du -sh *

[ Voor 85% gewijzigd door Tukk op 06-10-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ravhin

no <root>...

Tukk schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:05:
De command prompt is IMHO niet mijn meest favoriete locatie om op te ruimen, maar ik zal wel moeten dan.

Nu loopt:
code:
1
du -sh *

Wie weet waarom @transmissiond.core 23Gb moet zijn?
Dat bedoelde ik ook niet :) je vroeg waar je data was, Busybox geeft daar het makkelijkste antwoord op. Voor hetzelfde geld zit er een fout in je logbestanden en nemen die heel veel ruimte in.

Waarschijnlijk staan daar al je "tijdelijke" Download Station bestanden.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Was foute info.,

[ Voor 135% gewijzigd door Tukk op 06-10-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

RobV schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:35:
Ik kreeg laatst een melding van synology dat de QuickConnect en Synology.me tijdelijk uitgeschakeld waren omdat ik update 7 niet had geïnstalleerd. Misschien bij jou ook van toepassing?
Ik heb DSM 5.0-4493 Update 5 op een DS214+, dus dat zou maar zo eens kunnen.

Maar ik kan niet bijwerken omdat ik een foutmelding krijg dat verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.

En als ik handmatig de driver van de site haal krijg ik te horen dat het een oudere versie is die ik probeer te installeren.

Hoe kom ik aan update 7? :S

Wel raar trouwens dat synology zo'n buggy crappy update uitrolt die je NAS half verkloot ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nee ze blokkeren tegenwoordig die quickconnet als je niet update naar de laatste versie, om problemen als synolocker voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Dat doen ze goed dan, het internet blokkeren want ik kan nu dus niks, geen quickconnect, geen find.synology, geen mogelijkheid tot updaten, etc. En de handmatige download van hun site is een oudere versie. :(

Sorry als ik wat zuur klink maar kost me nu al dagen moeite en alles is dus geblokkeerd. Goed bezig synology. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
Ik heb eigenlijk een vraag over het streamen van films is het nou echt nodig om de play versie te kopen of voldoet toch elk recente NAS van synology?

Want volgens de keuzehulp van Synology heb ik de play versie nodig maar van vrienden heb ik gehoord dat een gewone ook wel werkt. Maar het kan ook dat het verkeerd heb begrepen.

Dus kan iemand mij het verlossende woord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dreanor schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:55:
Dat doen ze goed dan, het internet blokkeren want ik kan nu dus niks, geen quickconnect, geen find.synology, geen mogelijkheid tot updaten, etc. En de handmatige download van hun site is een oudere versie. :(

Sorry als ik wat zuur klink maar kost me nu al dagen moeite en alles is dus geblokkeerd. Goed bezig synology. d:)b
Wellicht kun je vua vpn of lokale netwerk er wel bij via het ip adres. Maar daar heb je vast al aan gedacht.

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]