Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Ik heb momenteel hier 2 Syno's staan. NAS 1 is gebackupped naar NAS2. Op NAS2 is 20gb meer ruimte beschikbaar dan op NAS1 terwijl de gebackupte directories allemaal even groot in formaat zijn :/ Ik snap er geen hol meer van...iemand een idee hoe ik dit verder moet uitzoeken en/of oplossen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

JT schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:38:
Ik heb momenteel hier 2 Syno's staan. NAS 1 is gebackupped naar NAS2. Op NAS2 is 20gb meer ruimte beschikbaar dan op NAS1 terwijl de gebackupte directories allemaal even groot in formaat zijn :/ Ik snap er geen hol meer van...iemand een idee hoe ik dit verder moet uitzoeken en/of oplossen?
Zijn de volumes op de 2 nassen ook even groot?
Het is namelijk niet omdat je dezelfde schijven gebruikt dat je volumes even groot hoeven te zijn - heb dat hier namelijk voor bij 2 ds2413 modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Allebei 2,68TB.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:47
In DSM 4.3 had ik een backup taak lopen die data van schijf 1 naar schijf 2 kopieerde. In file station kon ik dan netjes op de gedeelde map die verwijst naar de root van schijf 2 al die data zien en daarmee verifiëren dat alle data er stond. Je zag dan letterlijk alle mappen met inhoud.

In DSM 5 valt me nu op dat zo'n zelfde backup taak anders verloopt. Als ik schijf 2 aan klik in file station dan zie ik namelijk geen inhoud. De backup taak geeft aan dat deze goed heeft gelopen en qua beschikbare ruimte op de schijf zou het moeten kloppen. Aangezien schijf 1 en 2 even vol staan zou dit dus ook goed moeten zijn.

Is het daadwerkelijk zo dat wanneer je een volume aan een backuptaak toewijst dat je nu in DSM 5 dan niet de inhoud van dat volume kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Zijn ze op dezelfde manier geformatteerd ?? Als ze verschillende block/cluster size hebben, zou je verschil kunnen krijgen in gebruikte ruimte (filesize blijft hetzelfde, maar ruimte die ze innemen op disk is verschillend).

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb een DS414. Een van mijn vrienden heeft een minecraft server draaien op een oude pc maar we ondervinden daar veel lagg. Voordat ik er tevergeefs tijd en energie in steek hoor ik graag of iemand al ervaring heeft met het draaien van een minecraft server op een DS414. Gaat om maximaal 5 spelers tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Ik heb al enige jaren een DS209 thuis staan, maar nu vraag ik me af of ik deze kan gebruiken als windows domeinserver. Een van de officiële packages is de LDAP server, maar kan je daarmee zorgen dat een gebruiker op meerdere pc's in het domein kan inloggen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, LDAP is alleen de authenticatie laag voor AD.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Check, zoiets dacht ik al. Met kans dat ik in [Synology] Packages verder moet: bestaat er wel zoiets? Dat de Syn dus de domeinserver speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Recent heb ik een aantal packages uitgevoerd via DSM. (standaard dingen zoals media server)
Na het herstarten v.d. NAS, kon ik echt niet meer de webinterface openen via IP-adres:5000.
Daarbij kon ik ook niet meer de NAS openen via windows explorer.
Om dit op te lossen, had ik een reset gedaan van de NAS.

Sindsdien echter, kan ik geen muziekbestanden meer terugvinden via mijn yamaha receiver. Ik kan de directory wel openen maar er worden bestanden getoond.
Bij het googlen, lijkt het probleem te liggen aan de "file indexing". Ik kan dit echter niet oplossen. The file index knop voor mijn music folder kan je niet aanklikken en de service controleren bij resource monitor werkt ook niet. De resource monitor lijkt vast te hangen of dergelijke. (zie screenshots hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/359k28h.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/oa7w49.png
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2cq04md.png

In een aantal topics werd er aangeraden om via SSH, "remove net-snmp" te doen, maar die command doet niks.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/opzllc.png

Wat ik overigens bijzonder vind, is dat als ik mijn NAS reboot (en dit was voordien niet zo), ik weer de webinterface niet kan openen + windows explorer probleem duikt terug op. Ik moet dus telkens een volledige reset doen.

Kan iemand me hierbij helpen? De google resultaten hebben me tot nu toe enkel frustratie opgeleverd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:43:
Hallo

Recent heb ik een aantal packages uitgevoerd via DSM. (standaard dingen zoals media server)
Na het herstarten v.d. NAS, kon ik echt niet meer de webinterface openen via IP-adres:5000.
Daarbij kon ik ook niet meer de NAS openen via windows explorer.
Om dit op te lossen, had ik een reset gedaan van de NAS.

Sindsdien echter, kan ik geen muziekbestanden meer terugvinden via mijn yamaha receiver. Ik kan de directory wel openen maar er worden bestanden getoond.
Bij het googlen, lijkt het probleem te liggen aan de "file indexing". Ik kan dit echter niet oplossen. The file index knop voor mijn music folder kan je niet aanklikken en de service controleren bij resource monitor werkt ook niet. De resource monitor lijkt vast te hangen of dergelijke. (zie screenshots hieronder)

Wat ik overigens bijzonder vind, is dat als ik mijn NAS reboot (en dit was voordien niet zo), ik weer de webinterface niet kan openen + windows explorer probleem duikt terug op. Ik moet dus telkens een volledige reset doen.

Kan iemand me hierbij helpen? De google resultaten hebben me tot nu toe enkel frustratie opgeleverd :/
in deze topic zul je de oplossing vinden
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=201&t=53697

stap 1
You just have to add the following line in your "/opt/etc/snmpd.conf" file :
agentaddress 127.0.0.1:10161

stap 2
commando uitvoeren
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S08snmpd.sh restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:58:
[...]

in deze topic zul je de oplossing vinden
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=201&t=53697

stap 1
You just have to add the following line in your "/opt/etc/snmpd.conf" file :
agentaddress 127.0.0.1:10161

stap 2
commando uitvoeren
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S08snmpd.sh restart
Hoe navigeer en pas ik die file aan als ik vragen mag?

Eerste keer dat ik Putty/SSH gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heeft iemand het voor elkaar om de Synology als client te verbinden met een VPN-server als Cyberghost. Ik zou graag mijn downloads (SABNZBd en Transmission) via een VPN willen laten lopen, maar ik kan nergens een oplossing vinden.

Wel op voornamelijk Duitse sites mensen die het geprobeerd hebben, maar niemand die het schijnbaar gelukt is?

Voor de goede orde, het gaat dus niet over de VPN server package, maar het connecten met een server waarbij de Syno de client is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:21:
[...]
Hoe navigeer en pas ik die file aan als ik vragen mag?

Eerste keer dat ik Putty/SSH gebruik.
inloggen via putty, zie hier
http://www.bitgeek.co.uk/...logy-diskstation-manager/

eens ingelogd kun je de bestanden aanpassen met "vi" command
zie hier meer info
http://www.cs.rit.edu/~cslab/vi.html

nadien in putty volgende commando uitvoeren om het bestand te openen
vi /opt/etc/snmpd.conf

en volg het bovenstaande stappenplan

zoals altijd op eigen risico en neem altijd backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
FloRadix schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:47:
[...]

zie hier meer info

vi /opt/etc/snmpd.conf

Of eerst even via synocommunity midnight commander installeren en de editor daarvan gebruiken. Die heeft namelijk wel een user interface.
mc
naar de goede file navigeren en dan op edit klikken.

vi moet je als normaal persoon zover mogelijk vandaan blijven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
vi moet je als normaal persoon zover mogelijk vandaan blijven. 8)
ben je nou Tweaker of niet?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Yucko

One clown to rule them all !

RobV schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:50:
[...]

wat heeft de voorkeur voor vi, nano of de ingebouwde editor van mc nu te maken met het wel of niet tweaker zijn :? In alle 3 de gevallen tweakt hij zijn NAS toch?

Na het bootstrappen van mijn DS412+ was nano het eerste wat ik erop gooide :P

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 23-09-2014 13:36 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan ook winSCP gebruiken, dan krijg je een soort van FTP structuur hier zit een kladblok editor in.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

RobV schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:50:
[...]

Tweaker wel, masochist niet, ik blijf ook uit de buurt van vi hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmmbob schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:13:
Check, zoiets dacht ik al. Met kans dat ik in [Synology] Packages verder moet: bestaat er wel zoiets? Dat de Syn dus de domeinserver speelt?
Subtiel kickje.

Is er een mogelijkheid om de Synology een domeinserver te laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Active Directory Services is een heel specifiek klusje van MS Windows Server en hier lijkt me geen package voor te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Ik heb een aantal dagen geleden een Synology DS214 NAS aangeschaft. Ik helemaal in m'n nopjes natuurlijk, eindelijk een NAS.

Ik heb de DS214 voor nu op mijn bureau geplaatst, naast mijn desktop monitor. Het valt me echter op dat de NAS (buiten het geluid van de HDD) zelf ook een heel licht rateltje-geluidje lijkt te produceren. Hard is het zeker niet, maar het lijkt wel te irriteren. Herkent iemand dit? Ik was er vanuit gegaan dat ik enkel de HDD zou horen.

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat er op dit moment nog maar één HDD in de NAS zit? Ik heb het verder ook (nog) niet kunnen testen met een andere HDD.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zit een fan in, dus die zul je mogelijkerwijs horen. Andere mogelijkheid is de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Rossi46 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:14:
Ik heb een aantal dagen geleden een Synology DS214 NAS aangeschaft. Ik helemaal in m'n nopjes natuurlijk, eindelijk een NAS.

Ik heb de DS214 voor nu op mijn bureau geplaatst, naast mijn desktop monitor. Het valt me echter op dat de NAS (buiten het geluid van de HDD) zelf ook een heel licht rateltje-geluidje lijkt te produceren. Hard is het zeker niet, maar het lijkt wel te irriteren. Herkent iemand dit? Ik was er vanuit gegaan dat ik enkel de HDD zou horen.

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat er op dit moment nog maar één HDD in de NAS zit? Ik heb het verder ook (nog) niet kunnen testen met een andere HDD.
Je kan in DSM (Hardware en Stroom --> Ventilatorsnelheid) aangeven of de FAN in stille of koele mode moet werken. Pas dit eens aan of er dan iets veranderd in het geluid.

Of

Mogelijk omdat er maar 1 disk in zit het geluid meer hoorbaar is aangezien de lege ruimte groter is.
Je zou kunnen proberen om dit eens tijdelijk op te vullen waardoor de akoestiek minder wordt en het geluid veranderd.

Tikken hoort niet en mogelijk dat de FAN niet helemaal lekker is. Kwestie van even goed luistern en eventueel openmaken om dit te achterhalen. Kan ook de harddisk zelf zijn en als dat zo iets dan snel actie ondernemen.

In dat geval even een ticket inschieten bij Synology en sturen ze meestal een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
weet iemand welke wifi dongle het beste is om te gebruiken met een ds212+?
ik kijk graag crunchyroll en amerikaanse netflix en de bedoeling was om te kunnen streamen naar de chromecast. maar probleem is dat de chromecast niet afspeeld als het buitenlandse content is
en belgische netflix heeft geen anime.
Dus dacht ik mss een usb wifi dongle aan te sluiten en mijn nas als wifi hotspot te laten werken maar de dongle die ik Netgear A6200 is niet compatible.
weet trouwens niet of het mogelijk is nas als hotspot te gebruiken met amerikaanse vpn om dan de chomecast te laten connecten met de wifi hotpsot en zo alsnog amerikaanse content kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
MikeOO schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:34:
[...]

Je kan in DSM (Hardware en Stroom --> Ventilatorsnelheid) aangeven of de FAN in stille of koele mode moet werken. Pas dit eens aan of er dan iets veranderd in het geluid.

Of

Mogelijk omdat er maar 1 disk in zit het geluid meer hoorbaar is aangezien de lege ruimte groter is.
Je zou kunnen proberen om dit eens tijdelijk op te vullen waardoor de akoestiek minder wordt en het geluid veranderd.

Tikken hoort niet en mogelijk dat de FAN niet helemaal lekker is. Kwestie van even goed luistern en eventueel openmaken om dit te achterhalen. Kan ook de harddisk zelf zijn en als dat zo iets dan snel actie ondernemen.

In dat geval even een ticket inschieten bij Synology en sturen ze meestal een nieuwe op.
Dank voor je zeer uitgebreide antwoord! _/-\o_ Ik ga er meer aan de slag :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:14:
Het valt me echter op dat de NAS (buiten het geluid van de HDD) zelf ook een heel licht rateltje-geluidje lijkt te produceren. Hard is het zeker niet, maar het lijkt wel te irriteren. Herkent iemand dit? Ik was er vanuit gegaan dat ik enkel de HDD zou horen.
Mijn ervaring met mijn diskstation het geluid van de HD's iets versterkt. Elke HD ratelt heel zachtjes, dus het zou goed kunnen dat je gewoon de HD hoort.

Dat kan je op verschillende wijzen uit te testen (aanvulling op het verhaal hierboven).
-Start de syno op zonder HD.
- Houd de fan van je syno tegen (steek er een potlood/paperclip tussen) en schakel je syno in.
Je kan de fan prima een tijdje tegenhouden... echter niet te lang en niet doen als de fan al draait.
-Start de HD op buiten je syno (hang hem aan je pc) en kijk of je de ratelt herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
Kan iemand mij vertellen hoe erg het verschil is qua performance tussen de DS114 en de DS212+. Ik kan dat zelf niet goed inschatten met het specificatie overzicht

Ik zag dat er een verschil is qua processor en type sata aansluiting. Hoe erg ga ik dit in de praktijk merken. Ik wil wil het systeem gaan gebruiken als back up, films afspelen en heel af en toe iets downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
init6 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 00:31:
Ben benieuwd wat jullie vinden hiervan.

Situatie:

DS413 + DSM 5. (laatste versie)

Enige tijd geleden heb ik twee disks van 4T in een RAID 1 config gezet en hierop vervolgens een iSCSI block device configuratie (dus geen file based config) gemaakt waarop ik 2 LUN's gemaakt heb: LUN001 en LUN002. Beide LUN's bied ik aan als iscsi targets:
LUN001 heeft als target node01
LUN002 heeft als target node02.

Ik draai twee compute nodes met Linux. Centos 65 (laatste versies)

Nu vond ik het heel erg vervelend dat beide nodes elk LUN zagen, en nog erger: Als ik de Synology update en op dat moment ook de compute nodes update dan komt node01 (of 2, ligt eraan wie als eerste up is) op met beide LUN's connected. Ik moest dan het verkeerde target uitloggen en op de juiste node opnieuw laten inloggen.

Vandaag kwam ik dus op het lumineuze idee om LUN masking aan te zetten op mijn bestaande iscsi targets, ik heb op beide targets deny for all en enkel de IQN iniator nummers toegestaan write/read acces. En dat werkt perfect. Ik kan connecten, nodes krijgen connectie met de correcte LUN maar er worden geen block devices aangemaakt. fdisk en lsscsi of zoeken in /dev/ levert niets op. Messages log blijft leeg en dmesg ook. Er is volgens netstat gewoon een verbinding, iscsiadm laat ook de sessie zien.

Nu heb ik een niet LUN & iSCSI target van 50G aangemaakt en wat blijkt: Deze maakt wel een device aan op de node:
[0:0:0:0] disk ATA Samsung SSD 840 DXM0 /dev/sda
[8:0:0:0] disk SYNOLOGY iSCSI Storage 3.1 /dev/sdb

fdisk laat het 50G device zien.

tadaaaaaa, wt...? Het andere target blijft echter afwezig:
tcp: \[1] 192.168.18.20:3260,0 iqn.2000-01.com.synology:peopnas-0001.node01
tcp: \[3] 192.168.18.20:3260,0 iqn.2000-01.com.synology:peopnas-0001.node001 (de nieuwe)

Ik heb nu een tijdje rond zitten googlen, maar kom echt nul tegen hierover. Ik vermoed een bbbbbbugje

Iemand ooit zoiets gehad?
Zelf "opgelost".
Bestaande targets naar default configuratie gezet. Heb daarop nieuwe targets aangemaakt, deze verwijderd, Vervolgens de bestaande targets nogmaals aangepast, nu werken de bestaande targets. Heb ze gewoon gemount gelaten. Voor de zekerheid zowel de nas en compute machines reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 23-09-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knackje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:04:
Kan iemand mij vertellen hoe erg het verschil is qua performance tussen de DS114 en de DS212+. Ik kan dat zelf niet goed inschatten met het specificatie overzicht

Ik zag dat er een verschil is qua processor en type sata aansluiting. Hoe erg ga ik dit in de praktijk merken. Ik wil wil het systeem gaan gebruiken als back up, films afspelen en heel af en toe iets downloaden.
Aan de specs is dat lastig af te lezen. Ze hebben een verschillende cpu dus je kan niet simpelweg de mhz'en vergelijken. De 212+ heeft een oudere cpu maar wel meer mhz'en. De 114 heeft echter een fpu waar de 212+ het zonder moet doen.

Normaal gesproken zou ik zeggen kijk naar de performance tests die synology zelf uitvoert. Helaas heeft synology de 212+ uit het overzicht gegooid: https://www.synology.com/en-global/products/performance

Als je echter weet dat de 212+ dezelfde cpu en geheugen heeft als de 112+, en als je weet dat de 112+ nog wel opgenomen is in het overzicht kan zou je een vergelijking kunnen maken tussen de 114 en de 112+: https://www.synology.com/...roducts/performance#1_bay
Zoals je ziet verschilt het per test welk model het snelste is. Voor jouw doel zijn echter beide modellen geschikt. Je ook gerust een langzamer model aanschaffen: de 115j of de 214se.

Wil je echter met 100mbit films binnen halen dan is een snellere diskstation wel nodig.. maar voor afentoe wat downloaden (dan duurt het downloaden maar wat langer) en films kijken is elk model geschikt.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 23-09-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:47:
[...]

zie hier meer info

vi /opt/etc/snmpd.conf

Heb Midnight Commander gebruikt zoals hieronder aangeraden (om het gemakkelijk te maken).

/opt/etc/snpmpdf.conf vind ik echter niet terug. De folder "opt" bestaat niet (zie screenshot hieronder)
Heb ook een search geprobeerd en daarmee vind ik het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2h5pvfl.jpg

Ik denk dat er niets anders op zit dan DSM te reinstallen :/
En dat allemaal voor muziekbestanden die ik niet kan lezen op een receiver... sinds een aantal upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:50:
/opt/etc/snpmpdf.conf vind ik echter niet terug. De folder "opt" bestaat niet (zie screenshot hieronder)
Heb ook een search geprobeerd en daarmee vind ik het ook niet.
De opt map bestaat alleen als je je syno hebt gebootstrapped. Ik zou echter niet weten waarom dat topic jouw probleem op zou lossen.. dat topic gaat over een geheel ander probleem.
Ik denk dat er niets anders op zit dan DSM te reinstallen :/
En dat allemaal voor muziekbestanden die ik niet kan lezen op een receiver... sinds een aantal upgrades.
DSM herinstalleren is een kleine moeite. Als je dat goed doet behoud je je data. Je moet alleen je packages opnieuw installeren. http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

[ Voor 13% gewijzigd door job op 23-09-2014 21:01 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:56:
[...]
De opt map bestaat alleen als je je syno hebt gebootstrapped. Ik zou echter niet weten waarom dat topic jouw probleem op zou lossen.. dat topic gaat over een geheel ander probleem.

[...]

DSM herinstalleren is een kleine moeite. Als je dat goed doet behoud je je data. Je moet alleen je packages opnieuw installeren. http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Mijn probleem is dat audiobestanden niet meer zichtbaar zijn (je kan de folder openen via receiver maar je krijgt geen bestanden te zien)

In bestaande synology topics werd voorgesteld om naar de service te kijken van de fileindexering (aangezien de indexering niet werkt op de muziekbestanden zoals op mijn screenshots aangetoond) maar aangezien de resourcemonitor niet werkt/vast hangt kan ik de service niet nakijken.

Bedankt voor de hulp alleszins. (ik zal jouw link zeker gebruiken! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37
job schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:43:
[...]
Aan de specs is dat lastig af te lezen. Ze hebben een verschillende cpu dus je kan niet simpelweg de mhz'en vergelijken. De 212+ heeft een oudere cpu maar wel meer mhz'en. De 114 heeft echter een fpu waar de 212+ het zonder moet doen.

Normaal gesproken zou ik zeggen kijk naar de performance tests die synology zelf uitvoert. Helaas heeft synology de 212+ uit het overzicht gegooid: https://www.synology.com/en-global/products/performance

Als je echter weet dat de 212+ dezelfde cpu en geheugen heeft als de 112+, en als je weet dat de 112+ nog wel opgenomen is in het overzicht kan zou je een vergelijking kunnen maken tussen de 114 en de 112+: https://www.synology.com/...roducts/performance#1_bay
Zoals je ziet verschilt het per test welk model het snelste is. Voor jouw doel zijn echter beide modellen geschikt. Je ook gerust een langzamer model aanschaffen: de 115j of de 214se.

Wil je echter met 100mbit films binnen halen dan is een snellere diskstation wel nodig.. maar voor afentoe wat downloaden (dan duurt het downloaden maar wat langer) en films kijken is elk model geschikt.
Bedankt voor reactie en linkje. Zoals ik het zie scheelt het idd heel weinig. In sommige gevallen is de 212+ zelfs sneller. Ik ga er verder induiken... voor nu bedankt.

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb Bittorrent sync geïnstalleerd op de Nas.Deze synced dus ook via 3/4G, prima.
Maar wilde even weten hoe dat kan omdat ik geen poorten open heb staan. Ik begrijp dat het via het Upnp protocol werkt, maar ook die staat uit in mijn router. Dus hoe maakt ie dan verbinding van/naar mijn Nas door de router heen..?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• MikeOO
redboyke schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:32:
weet iemand welke wifi dongle het beste is om te gebruiken met een ds212+?
ik kijk graag crunchyroll en amerikaanse netflix en de bedoeling was om te kunnen streamen naar de chromecast. maar probleem is dat de chromecast niet afspeeld als het buitenlandse content is
en belgische netflix heeft geen anime.
Dus dacht ik mss een usb wifi dongle aan te sluiten en mijn nas als wifi hotspot te laten werken maar de dongle die ik Netgear A6200 is niet compatible.
weet trouwens niet of het mogelijk is nas als hotspot te gebruiken met amerikaanse vpn om dan de chomecast te laten connecten met de wifi hotpsot en zo alsnog amerikaanse content kunnen streamen.
Voor Hotspot
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/444

Heb ook gelezen dat de dongel van een Humax decoder schijnt te werken.

Gaat voornamelijke om de chip die in de dongel zit. Dus een andere merk met dezelfde chip werkt ook.
In de synology topic's zijn nog meer dongels te vinden die ermee werken.

Maar snap je doel niet helemaal. Uiteindelijk bepaalt je IP van je provider wat je wel/niet kan kijken bij streaming diensten en daar zal een Hotspot niets aan veranderen.

Een hotpsot gebruik je meer voor een uitbreiding op je bestaande wifi netwerk.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Hoe kan ik nou met cloudsync ervoor zorgen dat:

Bepaalde folders op mijn NAS gesynced worden met OneDrive
Bepaalde folders op OneDrive gescynced worden met mijn NAS?

Zover ik zie kan ik nu alleen maar 1 folder op mijn NAS aangeven die gesynced word met bepaalde aan te geven folders op OneDrive.

Ik kan dus wel al mijn automatisch geuploade mobiele fotos op OneDrive syncen met de /onedrive map op mijn NAS.

Maar ik kan vervolgens niet de /administratie map op mijn NAS syncen met een map op Onedrive?

https://wren.co/join/Devian

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds gisteren na de update van mijn DS412+ naar 5.1 beta werkt Mail Station niet meer goed. In de log zie ik wel mails die verzonden zijn en ontvangen, maar ik krijg ze niet meer binnen op mijn client op de telefoon en in RoundCube kan ik niet meer inloggen wegens "Login failed".
De users zijn niet geblokkeerd, omdat ik nog wel in de DSM UI kan inloggen met dezelfde gegevens. Iemand een idee?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
MikeOO schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:51:
[...]

Maar snap je doel niet helemaal. Uiteindelijk bepaalt je IP van je provider wat je wel/niet kan kijken bij streaming diensten en daar zal een Hotspot niets aan veranderen.

Een hotpsot gebruik je meer voor een uitbreiding op je bestaande wifi netwerk.
Als hij een hotspot opzet, waarbij al het verkeer van die hotspot via een VPN loopt, dan kun je op die manier buitenlandse content kijken.

Vraag me alleen af of een Synology dat kan. Denk dat je dan eerder bij een router met custom firmware uit komt (OpenWRT bijv.).

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb met mijn MBP af en toe het probleem dat ik de diskstation (DS213j) niet via http://diskstation kan bereiken in de browser, ook via de command line werkt ping diskstation niet. Ik kan wel het IP gebruiken om de web interface te openen.

Ook file shares werken een soort van (AFP). Bij 1 share zie ik niet alle bestanden in de share, echt super weird.

Na een restart van mijn MBP werkt alles weer zoals het zou moeten (ik zet mijn MBP altijd in slaapstand).

Nog meer mensen met een soortgelijk probleem?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:36:
Sinds gisteren na de update van mijn DS412+ naar 5.1 beta werkt Mail Station niet meer goed. In de log zie ik wel mails die verzonden zijn en ontvangen, maar ik krijg ze niet meer binnen op mijn client op de telefoon en in RoundCube kan ik niet meer inloggen wegens "Login failed".
De users zijn niet geblokkeerd, omdat ik nog wel in de DSM UI kan inloggen met dezelfde gegevens. Iemand een idee?
Ja, geen beta's installeren als je het apparaat hard nodig hebt.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

timovd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:36:
Heb je ook de package van Mailstation laten updaten?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Sinds de update naar 5.1 kan ik niet meer inloggen op de WEBUI van DSM. Hij geeft aan:

De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw.

Inloggen op mijn telefoon via DS finder gaat prima.

Iemand een idee?

Niet

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Radjesh schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:35:
Sinds de update naar 5.1 kan ik niet meer inloggen op de WEBUI van DSM. Hij geeft aan:

Iemand een idee?
Zowel http://hostname:5000
als https://hostname:5001?

Mijn naam is niet Peter!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:59
Radjesh schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:35:

Iemand een idee?
Even aanmelden bij syno support. Denk dat ze hier graag aandacht aan besteden ;)

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

PeterPanda schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:38:
[...]

Zowel http://hostname:5000
als https://hostname:5001?
Ja ook via HTTP.

Nu krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/o4tsidqkd/Synology.jpg

Denk dat mijn rechten zijn gesloopt 8)7

Net even ingelogd via mijn telefoon ( webbrower gewoon ) en daar werkt alles gewoon. Heel vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/ipb9z7mkd/Screenshot_2014_09_24_12_02_09.png

[ Voor 21% gewijzigd door Radjesh op 24-09-2014 12:05 ]

Niet

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:04

CasGas

.

Iemand die weet waar die DS Note app for Android te downloaden is? Ik kan het nergens vinden, niet in de store of op de website zelf.. Heb al wel 5.1 geïnstalleerd staat, maar ook daar in de package zelf kan ik geen link vinden voor de app..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Google Play: DS note

edit: tip.. je kan ook zoeken op de ontwikkelaar van een app door bij een app te klikken op de ontwikkelaar. Dan vind je hem wel namelijk: https://play.google.com/s...eveloper?id=Synology+Inc.
Ik denk dat de dsnote app nog niet is opgenomen in de search index en daarom nog niet verschijnt.

[ Voor 75% gewijzigd door job op 24-09-2014 12:22 ]

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Ik wacht nog even op de officiele versie van dsm 5.1 inplaats de beta .

Las wel dat de videostation een nieuw interface krijgt daar ben ik wel benieuwd naar mischien in de toekomst deze gaan gebruiken mocht deze eindelijk over automatisch zoeken naar covers en film informatie beschikken , geen zin om 300 films en 50 series te rangschikken.

Iemand die videostation veel gebruikt?
Ben benieuwd naar de ervaringen en welke combinaties worden gebruikt om af te spelen naar tv.

Gebruik zelf de dune d1 mediaplayer incl yadis voor film info en zo stream ik naar me tv.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

kraats schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:30:
[...]
Heb je ook de package van Mailstation laten updaten?
Yup, zowel Mailstation als de mailserver heb ik gisteren geüpdate.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• MikeOO
Na installatie van DSM5.1 heb ik twee problemen. Meer dit hier problemen mee hebben.

1. Ik gebruik de DHCP server van Synology wat prima werkte. Na de update krijgt niets meer een Ip-Adres toegewezen zowel bedraad als WiFi.

DHCP server uitgezet en aangezet - Helpt niet.
Gebruik nu maar weer even de DHCP van mijn router.

2. OpenVPN werkt ook niet meer met eigen certificate na upgrade.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
MikeOO schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:19:
Na installatie van DSM5.1 heb ik twee problemen. Meer dit hier problemen mee hebben.

1. Ik gebruik de DHCP server van Synology wat prima werkte. Na de update krijgt niets meer een Ip-Adres toegewezen zowel bedraad als WiFi.

DHCP server uitgezet en aangezet - Helpt niet.
Gebruik nu maar weer even de DHCP van mijn router.

2. OpenVPN werkt ook niet meer met eigen certificate na upgrade.
1. Voor je DHCP; Bij mij is het gefixt door het pakket volledig te verwijderen, DS een reboot te geven en daarna pakket weer configureren, is even een paar handelingen maar het werkt voor mij.

2. Krijg je foutmeldingen? Kan je log posten van je Android toestel of Windows OpenVPN client?

AdGuard Home

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ben bezig ijn DS214Play met 2x 3TB te installeren en krijg de keuze om SHR te gebruiken, heeft dit nog voordelen boven "gewoon" Raid1?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:46
Chaoss schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:06:
Ben bezig ijn DS214Play met 2x 3TB te installeren en krijg de keuze om SHR te gebruiken, heeft dit nog voordelen boven "gewoon" Raid1?
Synology kiest het slimste voor je bij de keuze van SHR, dat zal RAID 1 zijn onder de naam SHR. Er zijn geen verschillen/voordelen.

AdGuard Home

Verwijderd

SHR maakt het mogelijk een Raid-1 uit te breiden. Maar bij een DS2xx valt er niets uit te breiden en dan heeft SHR geen zin. SHR kost altijd wat meer resources dan simpel Raid-1 dus is het logischer om zelf voor Raid-1 te kiezen.

Synology's setup kiest altijd voor SHR ongeacht de hardware.

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
HELP
Ik zit me een email-probleem sinds mijn upgrade naar dsm5.1 en de email-pakketen update.
Ik kan prima email versturen, welke prachtig aankomen op elk adres.
Maar ontvangen lukt niet, ik zie wel de emails in de wachtrij staan van MailServer, maar binnenhalen met RondCube gaat hem niet worden.
Ik heb alle email-poorten open gezet voor email, op de nas en op de router, zonder succes.
Wie heeft er een gouden tip??

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
Gelukt!!!!
Het Lek is boven water.
Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd. Wachtwoorden, poorten, MX-adres, alles is veranderd.
Toen heb ik alle beveiliging als spam en virus uit gezet en 1 voor 1 aangezet.
De VIRUSSCANNER was de boosdoener.
Verzenden okay, binnenhalen mailserver okay, inlezen in roundcube NOPE.
Blijkbaar wilde de virusscanner alles voorkomen naar buiten te sturen.
Lijkt mij op een bug. Hij verwijderd de besmette bijlages niet maar laat wachtlijst oplopen door alles vast te houden.
Ga toch synology een reactie sturen.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:04

CasGas

.

Ik heb nu inderdaad de link naar de DS Note app gevonden, dit is echt iets waar ik op heb zitten wachten, vooral op mijn mobiel. Maar nu zoek ik dus eigenlijk de echte shortcut naar de DS Note app zodat je deze kan gebruiken via je browser op je desktop/laptop?

Ik kan dus wel een note sharen, maar dan is het meteen public en dat wil ik liever weer niet..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Rudios

Lost in space?

Ik heb mijn ip adres van mijn NAS veranderd omdat deze steeds wisselde met het ip adres van mijn TV waardoor hij in Finder van mijn Macbook steeds weg viel. Nu heb kom ik wel steeds handmatig op mijn D212j alleen staat hij standaard niet meer in Finder van Mavericks. Het lijkt wel of Finder steeds weer terugvalt op het oude ip adres. Ik kan dit echter net aanpassen. Eerste stond altijd netjes bij gedeeld mijn NAS server, nou krijg ik het niet meer voor elkaar. Iemand een oplossing?

Whole lot of stars ***

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
CasGas schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:18:
Ik heb nu inderdaad de link naar de DS Note app gevonden, dit is echt iets waar ik op heb zitten wachten, vooral op mijn mobiel. Maar nu zoek ik dus eigenlijk de echte shortcut naar de DS Note app zodat je deze kan gebruiken via je browser op je desktop/laptop?
Configuratiescherm > Toegangsportaal, daar kan je het e.e.a. goed instellen. Volg ook even Package thread. Daar krijgt Note Station ook wat aandacht.

• MikeOO
bardi-1 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:26:
[...]

1. Voor je DHCP; Bij mij is het gefixt door het pakket volledig te verwijderen, DS een reboot te geven en daarna pakket weer configureren, is even een paar handelingen maar het werkt voor mij.

2. Krijg je foutmeldingen? Kan je log posten van je Android toestel of Windows OpenVPN client?
DHCP hebt ik opgelost door die van de router weer re gebruiken. Had DHCP nodig voor PXE en nog een aanpassing gedaan in de router zodat deze gebruikt kan worden. Vindt ik toch handiger maar tnx voor de tip. Was mijn stap inderdaard ook geweest als het nodig was.

OpenVPN zie ik wel binnenkomen op de NAS met op de telefoon blijf hij wachten met de melding
Waiting for server reply. Zal waarschijnlijk ook opnieuw geinstalleerd moeten worden helaas.

Modbreak:Je lange log heb ik verwijderd; als je een lange log wilt posten kun je die in pastebin plaatsen en daarvan de URL opgeven, dan hoeft daarvoor het topic niet 'vervuild te worden' met tig regels saaie logcode. Alvast dank voor je medewerking!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok, klein dingetje...
Vanavond mijn nieuwe DS415 Play geïnstalleerd. Schijven uit de DS209 (2x3TB)gehaald. In de 415P gezet. En de boel gemigreerd. Ging allemaal prima en alles lijkt weer up&running. Foto's staan netjes in de map Photo etc...

Ook zie ik dat mijn schijven nog steeds voor 80% gebruikt worden. Morgen wil ik 2x4TB erbij gaan zetten. Echter wil ik eerst 1 dingetje opgelost hebben:

Ik zie nergens meer mijn bestanden staan in File Station!?!

WTF is er met al mij data gebeurd? Het feit dat mijn schijven nog steeds 2,3TB aan data erop hebben staan, geeft mij voorlopig de geruststelling dat het er nog is en dat het wel tevoorschijn gaat komen. Maar hoe vind ik al mijn bestanden terug?

Ik zie dus wel de map filestation, maar de map ' mijn bestanden' is leeg! Ook niets onder Cloud Station. En veel andere mappen kan ik niet selecteren?

Ook de map Video zie ik niet meer staan? Wel zie ik al mijn films via Video Station staan? Onder de map Video had ik echter ook mijn hele iTunes bibliotheek gezet. Maar ik zie dus helemaal geen mappen meer verder?

[ Voor 19% gewijzigd door readytoflow op 26-09-2014 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 11:45
Wat ik zou doen is even de nas herstarten en kijken wat er dan gebeurd. Er knippert geen lampje op de nas die een fout aangeeft?
Vertrouw je het helemaal niet meer, dan de schijf eruit halen en met een bootable linux cd kijken of je de bestanden ziet? Zie je ze daar ook niet? Dan zou ik de data met recovery software proberen te herstellen. Ik heb dit eens gedaan toen mijn beide schijven 2 dagen na elkaar begonnen te falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Ik hoop voor je dat je data er nog echt is. Toen ik m'n nieuwe DS114 ging installeren, en er een schijf in stopte die ik nog had liggen (waar nog data op stond) ging hij die bij het installeren van DSM zonder enige bevestiging overschrijven. Nu was dat niet erg, ik had de schijf anders toch zelf geformteerd, maar toch ;)

Al lijkt het me dat ze de schijf wel scannen naar iets van een Synology partitieindeling ofzo voor er iets word overschreven.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zit nu op het werk. Kan nu overdag dus even niks uit proberen.
Maar de DS415P geeft geen enkele fout ergens? Ik had hem gisteravond ook een keer opnieuw opgestart. Dat maakt niks uit.

Tot nu toe heb ik hoop dat mijn data er nog wel staat. Anders had ik veel meer vrije ruimte op mijn schijven gehad.

Maar bijvoorbeeld ook mijn video's zijn gewoon te benaderen via videostation. Ik zie echter geen map Video meer? Ook niet wanneer ik via mijn Mac ga browsen op de 415P. Het lijkt wel of de mappen met mijn documenten verborgen zijn? Misschien een rechten kwestie?

Wel de map 'mijn documenten', maar die is verder nagenoeg leeg dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Philip J. Dijkstra schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:46:
Ik heb een DS414. Een van mijn vrienden heeft een minecraft server draaien op een oude pc maar we ondervinden daar veel lagg. Voordat ik er tevergeefs tijd en energie in steek hoor ik graag of iemand al ervaring heeft met het draaien van een minecraft server op een DS414. Gaat om maximaal 5 spelers tegelijkertijd.
Ik heb een DS412+ en heb een Minecraft server voor mezelf draaien.

Als nzbget wat aan het downloaden is, of als Spotweb een retrieve aan het doen is, dan zie ik de Minecraft log vol lopen met meldingen als:
Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 2421ms behind, skipping 48 tick(s)
Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 18405ms behind, skipping 368 tick(s)
En dan speel ik er nog niet eens op. Ga ik er vervolgens op spelen dan heb ik af en toe wat lag. Dan hak ik een blok weg en duurt het een fractie langer dan normaal dat het blok echt verdwijnt. Ook staan de NPC's in een nieuw gebied wel eens stil en kan je even niks minen tot de server weer bij is.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 20:13
Niet zo vreemd als je de systeemvereisten ziet voor een Minecraft server, het is een NAS die zijn niet gebouwd voor dit soort zware taken :X

zo'n server heeft alleen al 3gb geheugen nodig en daar komt het os bij

http://minecraft-nl.gamepedia.com/Server/Vereisten

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 26-09-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
freaky35 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:52:
Niet zo vreemd als je de systeemvereisten ziet voor een Minecraft server, het is een NAS die zijn niet gebouwd voor dit soort zware taken :X

http://minecraft-nl.gamepedia.com/Server/Vereisten
Het feit dat Minecraft gewoon echt heel slecht geschreven is helpt ook niet echt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Xantios schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:01:
[...]

Het feit dat Minecraft gewoon echt heel slecht geschreven is helpt ook niet echt ;-)
inderdaad :X :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier DSM in Vmware ESX(i) draaien op een HP MicroServer? De vorige keer dat ik het testte was de performance bedroevend... maar ben benieuwd of het bij iemand wel goed werkt nu?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ach, ik krijg vanavond een nieuwe schijf binnen en ga eens proberen om Minecraft op een aparte volume/schijf te zetten. Dan kunnen nzbget e.d. op het hoofd volume hun ding doen en Minecraft op het andere volume.

Het scheelt voor mij ook een hoop dat ik maar alleen in die wereld rondloop, en als de performance even wat minder is, zet ik nzbget gewoon even op pauze. Ik ben wel benieuwd naar de performance van de DS415+.

Misschien dat ik die ook nog aanschaf (of eentje met meer disks) en dan eens wat meer over de inrichting van de harde schijven nadenk, want alles in een groot SHR volume is het ook niet.

Nu wordt alles op een SHR volume gedaan terwijl je dat, denk ik, toch liever over meerdere volumes doet.

Toch maar eens wat meer gaan lezen over NAS volume planning :Y)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Heeft iemand al CloudStation in DSM 5.1 geprobeerd?
Ik heb nu dat CloudStation mijn hele schijf volgooid met kopietjes van versies van al je bestanden (bekend probleem) en dat zou in 5.1 opgelost worden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Totaal op een verkeerd bericht gereageerd.. negeer deze post xD

[ Voor 91% gewijzigd door Ikke_Niels op 26-09-2014 13:17 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik heb een vraag. Bij mijn Syno 214+ met DSM 5 wil ik backup instellen naar een andere NAS. Hierbij is 1x het aantal configuratie versies genoeg. Stel ik heb 10 bestanden hierop staan. Nu voeg ik één bestand toe en één bestand wijzig ik.

Bij het maken van de volgende backup. Wat gaat er dan gebeuren? Gaat de backup alle bestanden nogmaals over netwerk kopieren, of kopieert hij alleen de wijzigde bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ah gelukkig! Het was een rechtenprobleem toch! Die waren niet goed meegekomen. Al mijn bestanden en mappen zijn weer beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:27
Even een vraag mijn netwerkkabel geeft maar 100 mbps aan. Voordat ik hem ga vervangen naar een nieuwe cat5e of 6 heb ik meer nodig? Haalt de nas hogere snelheden? Zo ja welke?
Ben benieuwd naar julle snelheden en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Guppie3 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:40:
Even een vraag mijn netwerkkabel geeft maar 100 mbps aan. Voordat ik hem ga vervangen naar een nieuwe cat5e of 6 heb ik meer nodig? Haalt de nas hogere snelheden? Zo ja welke?
Ik ga er vanuit dat je een redelijk recente syn hebt. Die zijn gigabit. 5e is voldoende, maar je switch/routet/modem moet ook gigabit zijn, anders heb je er nix aan.
Ik haal rond de 700 mbps

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:53
Vandaag een Foscam aangesloten op mijn NAS. Goed dat ik daar eindelijk eens de tijd voor gevonden heb.

De opnames staan op motion detection. Die camera maakt nu bij elke trigger van motion detection een irritant geluid. Ik heb al overal zitten zoeken maar vind de oplossing niet: hoe zet ik dat geluid uit zonder de motion detection te deactiveren?

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
brommer schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 00:23:
Vandaag een Foscam aangesloten op mijn NAS. Goed dat ik daar eindelijk eens de tijd voor gevonden heb.

De opnames staan op motion detection. Die camera maakt nu bij elke trigger van motion detection een irritant geluid. Ik heb al overal zitten zoeken maar vind de oplossing niet: hoe zet ik dat geluid uit zonder de motion detection te deactiveren?
Beschrijf "Een irritant geluid".

Heb je de motion detection door de camera of door de Syno aan staan?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Gigabit is fijn voor bestandsoverdracht. Zie ook https://www.synology.com/en-global/products/performance

• freaky35
als je een snelle nas hebt zeker!! :)

• brommer
RobV schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:04:
[...]

Beschrijf "Een irritant geluid".

Heb je de motion detection door de camera of door de Syno aan staan?
Ik geloof een paar keer piepen. Vannacht heb ik dat ding maar uitgelegd. Echt irritant.

Het is zowel bij motion detection van de camera als motion detection van de Syno. Ook als ik motion detection uitzette, bleef de piep aanwezig. De piep is enkel bij beweging.

Dit lijkt me een instelling die ergens gewoon achter een vinkje moet zitten maar ik heb alle menu's al verschillende keren doorlopen en vind niets terug.

Los daarvan ben ik overigens wel tevreden over de functionaliteit en de opnamekwaliteit.

Verwijderd

brommer schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:08:
[...]

[..]
Dit lijkt me een instelling die ergens gewoon achter een vinkje moet zitten maar ik heb alle menu's al verschillende keren doorlopen en vind niets terug.

Los daarvan ben ik overigens wel tevreden over de functionaliteit en de opnamekwaliteit.
Heb ook even het e.e.a doorgelopen kwa setting. Enige setting wat geluid betreft is in de cam setup zelf:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/hues8j.png

En uiteraard ook Camera sound. [vergeten een pijltje erbij te zetten.. 8)

• readytoflow
  • Niet online
Wat zou dit kunnen zijn?

Vandaag dus de DS415PLay verder geïnstalleerd. Eigenlijk niet zo veel mee gedaan. Mijn oude schijven (van mijn DS209) zitter erin (2x3TB). Op die schijven was nog zo'n 370GB vrije ruimte (80% bezet). Ik zag die vrije ruimte per uur afnemen. Nu is dat ineens nog maar 120GB aan vrije ruimte?

Ik hoor ze ook flink aan de gang zijn. Maar ik heb niks ingesteld?
Ben niks aan het downloaden. Er wordt nog geen backup gemaakt.

Ik heb het idee dat ik bestanden aan het kopiëren ben zonder dat ik dat bewust gedaan heb?
(had eerst een rechtenprobleempje waardoor ik al mijn oude bestanden niet meer zag, dat is inmiddels opgelost)

In de logboeken kan ik niks vinden. maar dat kan ook aan mij liggen, want ik doe daar niet zo vaak iets mee.
Kan ik ergens op een simpele manier alle lopende processen terugvinden? Daar zou toch iets tussen moeten staan zou je zeggen?

Verwijderd

Ik heb ook een vraag wat betreft de 214+en 214 play, heb thuis tv met dlna, souround set met dlna maar ook een rasberry pi met xbmc, en een Mac mini met xbmc en een Apple tv en wil de nas alleen gebruiken om te laten downloaden en om vanaf te streamen wat Is voor mij dan het beste?

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Met de play hou je alle opties open.
https://www.synology.com/.../compare/DS214+/DS214play

👉🏻 Blog 👈🏻

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

readytoflow schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:50:
Op die schijven was nog zo'n 370GB vrije ruimte (80% bezet). Ik zag die vrije ruimte per uur afnemen. Nu is dat ineens nog maar 120GB aan vrije ruimte?
Geen Cloudsync of andere cloud-achtige dingen draaien? Time back-up? Time Machine voor iets van Apple?
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:55:
Ik heb ook een vraag wat betreft de 214+en 214 play, heb thuis tv met dlna, souround set met dlna maar ook een rasberry pi met xbmc, en een Mac mini met xbmc en een Apple tv en wil de nas alleen gebruiken om te laten downloaden en om vanaf te streamen wat Is voor mij dan het beste?
De 214+ is veel sneller. Het enige waar de Play beter in is (transcoden) heb je totaal niet nodig gezien de rest van je apparatuur.

[ Voor 41% gewijzigd door Gizz op 27-09-2014 18:06 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• readytoflow
  • Niet online
ja! Cloudstation had ik ook iets mee gedaan: de mappen aangehinkt die gesynced moeten worden. Dat waren er dus een paar teveel!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 17:55:
Gewoon een + kopen dan krijg je max. snelheid. Transcoderen heb je niet nodig met je Mediaspelers.
Zie duidelijk een DLNA en een Apple TV in het rijtje staan en hij wilt streamen vanaf de NAS.

Zou de de Play nemen zodat je zeker weet dat de domme apparaten ook goed werken. DLNA en Apple TV ondersteunen niet alle formaten van zichzelf.

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Hij schrijft alleen dat zijn TV DLNA heeft. Gebruiken is wat anders want hij heeft 3 apparaten om films af te spelen die alle 3 beter kunnen decoderen dan een NAS.

Verder werkt DLNA op een aTV alleen als hij een JB gedaan heeft en dan is er geen enkele reden om nog DLNA te gebruiken. Zowel de Mediaplayer Infuse alsook XBMC ondersteunen praktisch elk formaat.

Last but not least praten veel mensen over 'streamen' terwijl ze het eigenlijk een normale Data Transfer bedoelen via AFP/SMB/FTP waar dus geen transcoding aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Ach, het ligt er maar net aan wat hij wil en wat hij belangrijk vindt.

Apple TV gaat toch wel goed? Alleen DTS is een probleem.

Deze review is wel aardig.
productreview: Synology DiskStation DS214play review door Alpha89

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:12:
Heb ook even het e.e.a doorgelopen kwa setting. Enige setting wat geluid betreft is in de cam setup zelf:
Ik heb momenteel enkel Surveillance Station draaien. Moet ik nog bijkomende software installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brommer schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:55:
[...]

Ik heb momenteel enkel Surveillance Station draaien. Moet ik nog bijkomende software installeren dan?
Nee dat is niet nodig. De settings van de Foscam kan je doen via de WebGui.:interne-ipadres-foscam:poortt in je browser tikken.

Dan even kijken of je die optie zoals het screenshot toont ook hebt. Kan natuurlijk zijn dat je een Foscam hebt die die opties niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
brommer schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat die instellingen zijn voor de camera zelf. Even inloggen en je komt op de beheerspagina. Inlogegevens kun je in de handleiding vinden of op de website.
Als je daar toch bent direct deze gegevens even aanpassen voor extra veiligheid. Anders zou iemand anders de beelden kunnen bekijken met de standaard inlogegevens.

Als je in je internet browser het ip-adres van je camera invult dan komt je op een webpagina om de camera te beheren. Of mogelijk dat er aparte software bijgeleverd wordt tegenwoordig waar je de instellingen ook kunt aanpassen.

Surveillance Station doet verder het beheer voor gebruikers die geen NAS hebben kun je daar alles instellen.
Waarschijnlijk dat daar ergens de optie staat voor het geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 28-09-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
MikeOO schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat die instellingen zijn voor de camera zelf. Even inloggen en je komt op de beheerspagina. Inlogegevens kun je in de handleiding vinden of op de website.
Als je daar toch bent direct deze gegevens even aanpassen voor extra veiligheid. Anders zou iemand anders de beelden kunnen bekijken met de standaard inlogegevens.

Als je in je internet browser het ip-adres van je camera invult dan komt je op een webpagina om de camera te beheren. Of mogelijk dat er aparte software bijgeleverd wordt tegenwoordig waar je de instellingen ook kunt aanpassen.

Surveillance Station doet verder het beheer voor gebruikers die geen NAS hebben kun je daar alles instellen.
Waarschijnlijk dat daar ergens de optie staat voor het geluid.
Ik heb het gevonden! Je moet inloggen met het IP-adres van de camera, gebruikersnaam en paswoord aanmaken. Vervolgens één of andere gare browser plugin installeren en dan kon ik bij die instelling.

Ik dacht dat alles te beheren viel vanaf de NAS maar blijkbaar zijn er ook enkele instellingen die enkel op het apparaat zelf staan, te bereiken via de browser.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Apie! schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:32:
Ach, ik krijg vanavond een nieuwe schijf binnen en ga eens proberen om Minecraft op een aparte volume/schijf te zetten. Dan kunnen nzbget e.d. op het hoofd volume hun ding doen en Minecraft op het andere volume.
Nou, ik kan met volle overtuiging melden dat Minecraft op een ander volume ook niet werkt :+ Het scheelt een hoop in de Volume utilization, maar er blijft lag optreden. Misschien dat meer geheugen nog helpt, maar dat gaat me net even te ver. Ik heb m'n "oude" servertje (i5/16Gb) maar weer aan gezet en er een minecraft server op gestart. Beetje overkill, vandaar dat ik de DS412+ probeerde, maar goed, ik maak wel gewoon backups naar de NAS.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
brommer schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:41:
[...]

Ik heb het gevonden! Je moet inloggen met het IP-adres van de camera, gebruikersnaam en paswoord aanmaken. Vervolgens één of andere gare browser plugin installeren en dan kon ik bij die instelling.

Ik dacht dat alles te beheren viel vanaf de NAS maar blijkbaar zijn er ook enkele instellingen die enkel op het apparaat zelf staan, te bereiken via de browser.

Bedankt voor de hulp!
Daarom maken ze een handleiding >:)

Mooi dat het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

timovd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:19:
[...]

Yup, zowel Mailstation als de mailserver heb ik gisteren geüpdate.
Afgelopen weekend toch maar weer teruggedraaid naar DSM 5.0. Mail Server werkt weer zoals eerst en mails die binnen zijn gekomen toen ik op 5.1 beta zat zijn ook weer binnengekomen.
Ik ben beniewd of Synology het probleem kan traceren.

Edit:
Thank you for your feedback and sorry for this late response.

We've discovered the same problem reported by users whom has fill with passion like you.

It encourage us to enhance our system, and we will try to fix the problem as soon as possible.

[ Voor 25% gewijzigd door timovd op 29-09-2014 08:57 . Reden: Reactie Synology toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 97 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]