Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
witteveder schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:30:
[...]

USB schijf en USB stick beide ntfs geformatteerd. Wat bedoel je met schijfindeling?
NTFS dat gaat niet werken ben ik bang:

http://forum.synology.com..._the_Synology_DiskStation

[ Voor 20% gewijzigd door RobV op 05-09-2014 13:58 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
De USB schijf wordt wel gemound onder usbshare2 en is zo benaderbaar en ik kan er alles mee, maar hij activeert niet de USBcopy functie (te zien aan de groen wordende led aan de voorkant). De USB stick (ook NTFS) wordt gemound onder usbshare3, en activeert wel de USBCopy functie.

edit:
ik heb maar eens een ticket ingeschoten bij Synology, ik kom er niet uit...
En het antwoord (mooie service van Synology): Als de bestanden op de USB schijf meer ruimte in beslag nemen dan de vrije ruimte groot is op de synology, wordt de usbcopy functie niet geactiveerd.

[ Voor 20% gewijzigd door witteveder op 09-09-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
FrankRicard schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:15:
Ik heb een 210j met daarin 2 2TB schijven als losse volume's.
Nu wil ik 1 van die 2 schijven vervangen door een 6TB schijf.
Kan dat zomaar?
Ik heb wel eens ergens gelezen dat DSM zelf op een aparte RAID 1 partitie staat, maar ik kan daar eigenlijk niets over terugvinden, want ik wil eigenlijk volume1 vervangen aangezien dat de oudste schijf is (en nog ext3)
Misschien een wat late reactie. Maar ik heb hierover contact gehad met Synology (Wil mijn 2tb vervangen door een 3tb wegens een defecte 2tb). Zij geven aan dat ik dit het beste met CloneZilla kan doen. (Schijf uit de nas, beide schijven aan je pc hangen en middels clonezilla je schijf clonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Stel ik vervang mijn 1 bay synology voor een andere 1 bay en ik behoud de schijf.

Start de nieuwe dan direct op of hoe zit dat precies ?

Ik gebruik de nieuwste DSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Weet ik niet zeker. Ik weet wel dat toen ik mijn DS114 ging installeren, hij de schijf die ik erin had geplaatst (waar nog data op stond) zonder te vragen ging formatteren.

De data die erop stond mocht weg, maar toch... Zou er niet klakkeloos vanuit gaan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds de overgang van dsm 4.3 naar 5.0 heb ik problemen met mailserver in combinatie met de firewall regels. hiervoor werkte alles zonder problemen.

Ik krijg geen mail meer binnen van bijvoorbeeld yahoo en hotmail/outlook.com ,overige mail providers werken zonder problemen.
Ik heb al verschillende aanpassingen gedaan in de regels. maar het lijkt niet goed te werken.
Als laatste de combinatie:
als 1e regel Poort 110 & 993 toestaan op TCP van overal
als 2e regel Alle poorten en protocollen die vanuit Nederland komen toestaan/
Als niet aan de voorwaarden wordt voldaan weigeren.

Test ik bijvoorbeeld via https://www.wormly.com/test_pop3_mail_server

Resolving hostname...
Connecting...
S:+OK Dovecot ready.
C: QUIT
S:+OK Logging out
POP3 test completed successfully.

Mail komt ook gewoon binnen zolang het maar niet van yahoo of outlook.com vandaan komt.

Zijn er mensen die de zelfde problemen hebben sinds de overgang naar 5.0?

Of ik kijk ergens vreselijk overheen of het lijkt een bug ergens te zijn.

Ik krijg ook geen mail terug dat het afleveren mislukt is. Schakel ik de firewall uit dan komt mail gewoon binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door PBloem op 06-09-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
En als je de restrictie op alleen uit NL uit zet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
Dan heb ik o.a. geen optie meer voor smtp.
Ik probeer smtp & FTP te blokken vanuit alle landen behalve nederland ivm de grote hoeveelheid aanvallen op de mailserver en FTP.

[ Voor 3% gewijzigd door PBloem op 06-09-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
[quote]roycerolls schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:24:
Zijn er medetweakers die een WD externe (desktop/portable) opslag aansluiten op hun synology nas?...inopdracht van je nas in hibernation/slaap stand gaat?

Reacties tot nu toe:
nineball schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:58:
Ik heb een 4TB MyBook aan mijn 213+ hangen (usb3) en die slaapt keurig,
Rainesh schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:54:
Ik heb een wd elements portable (2.5inch)... en die gaat netjes in hibernate.
bardi-1 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:56:
Ik heb de volgende: ...WD My Passport My Passport 2TB Zwart ... Bij mij gaat deze schijf, ingesteld op 1 uur via de utility's, netjes na ongeveer 1 uur en 5 minuten in hibernation.
...dank voor de antwoorden

wmb: het maakt bij WD niet of er software aanwezig is op de externe schijf, zoals smartware, om in/uit hibernation te gaan in opdracht van de synology (energie zuinig/levensduur). Aan de hand van SYnology externe HD qualified vendor lijsten.. maak ik de aanname dat dit wellciht ook geldt voor Toshiba CANVIO® ea. Waarschijnlijk niet voor flink aantal seagate's ook de nieuwste ext hd's gaan niet in hibernation las ik laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb een DS212J en nadat er een HDD stuk was en vervangen is gaat hij naar een paar dagen alles op de schijven automatisch verwijderen.. het zijn 2 schijven van 2TB en ze zijn opgesteld in SHR with data protection of 1 disk fault-tolerance. Weet iemand wat hier fout gaat?

Hij draait onder DSM 5.0-4493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
PBloem schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:14:
Dan heb ik o.a. geen optie meer voor smtp.
Ik probeer smtp & FTP te blokken vanuit alle landen behalve nederland ivm de grote hoeveelheid aanvallen op de mailserver en FTP.
Vind je dat heel raar? Yahoo en Outlook zijn immers Amerikaanse bedrijven. Als je alles behalve NL weigert is het niet zo gek dat bepaalde mails er niet doorkomen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
Ook andere combinaties werken niet
Als ik me niet vergis laat ik in regel 1 het pop verkeer door.

Ook met alleen de regel poort 25 (smtp) weigeren uit alle landen behalve nederland , komt er geen pop mail binnen.
Indien niet aan de regel wordt voldaan is het toelaten.

Ook deze manier werkt het niet.

De problemen had ik niet in 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
RobV schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:18:
Ik doe dat met PPTP op de syno en dat werkt prima. Let er wel op dat je 'Send All Traffic' aan hebt staan.
Je weet dat PPTP ook niet veilig is
https://www.security.nl/a...volledig_gekraakt%22.html

Beter dan niets natuurlijk maar wil je veiligheid dan kun je beter voor OpenVPN kiezen.
Werkt prima met zoals PC/Android en IOS icm Synology.

Het is alleen iets lastiger in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PBloem schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:45:
mailproviders communiceren niet met elkaar via pop. Je moet poort 25 openzetten voor alle landen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 07-09-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00

rally

Deyterra Consultancy

PBloem schreef op zondag 07 september 2014 @ 01:45:

Ook met alleen de regel poort 25 (smtp) weigeren uit alle landen behalve nederland , komt er geen pop mail binnen.
Indien niet aan de regel wordt voldaan is het toelaten.

Ook deze manier werkt het niet.

De problemen had ik niet in 4.3
POP is overigens niet poort 25 maar 110 (of 995 voor SSL)

Als je wel via SMTP mail wil ontvangen moet je poort 25 open hebben staan voor alle landen.
Of je moet je mail via een bSMTP dienst laten afleveren (bijv DynDNS). Dan kun je ook het poortnummer wijzigen en als je een keer offline bent cachen ze het voor je.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
MikeOO schreef op zondag 07 september 2014 @ 08:54:
[...]

Je weet dat PPTP ook niet veilig is
https://www.security.nl/a...volledig_gekraakt%22.html

Beter dan niets natuurlijk maar wil je veiligheid dan kun je beter voor OpenVPN kiezen.
Werkt prima met zoals PC/Android en IOS icm Synology.

Het is alleen iets lastiger in te stellen.
Ok dan gaan we dat fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
rally schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:23:
[...]

POP is overigens niet poort 25 maar 110 (of 995 voor SSL)

Als je wel via SMTP mail wil ontvangen moet je poort 25 open hebben staan voor alle landen.
Of je moet je mail via een bSMTP dienst laten afleveren (bijv DynDNS). Dan kun je ook het poortnummer wijzigen en als je een keer offline bent cachen ze het voor je.
Probleem opgelost :).
Conclusie is dat de firewall in 4.3 dan niet helemaal goed heeft gewerkt en in 5.0 dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
remondoo schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:31:
Stel ik vervang mijn 1 bay synology voor een andere 1 bay en ik behoud de schijf.

Start de nieuwe dan direct op of hoe zit dat precies ?

Ik gebruik de nieuwste DSM
https://www.synology.com/...se/tutorials/484?q_id=484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
RobV schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:33:
[...]

Ok dan gaan we dat fixen
Het is gelukt. Ik zat met het probleem dat ik een airport extreme gebruik en die heeft een issue dat je poort 4500 niet kunt gebruiken als je 'find my mac' aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
Binnenkort ga ik het ouderlijk huis verlaten en met mij verlaat de Synology het huis. Voor mijn ouders wil ik een Synology aanschaffen die thuis de downloads (sabnzb / couchpotato) en centrale opslag van data. Nu de DS115J is uitgekomen lijkt mij dat een mooie budget NAS voor ze, maar mijn vraag is zijn de specs wel dermate dat downloaden/uitpakken mogelijk is / heeft iemand ervaring met soortgelijke NAS die daarvoor dienst deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:45
lubbertkramer schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:24:
Binnenkort ga ik het ouderlijk huis verlaten en met mij verlaat de Synology het huis. Voor mijn ouders wil ik een Synology aanschaffen die thuis de downloads (sabnzb / couchpotato) en centrale opslag van data. Nu de DS115J is uitgekomen lijkt mij dat een mooie budget NAS voor ze, maar mijn vraag is zijn de specs wel dermate dat downloaden/uitpakken mogelijk is / heeft iemand ervaring met soortgelijke NAS die daarvoor dienst deed?
Alle synologies kunnen downloaden/uitpakken. De vraag is wat je nog meer wilt (simultaan) en hoe snel.
Blader even door de topics, je zal zien wat de ervaringen zijn.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
voor pa/ma heb ik een 214 neergezet. De 2 slots is belangrijker dan de snelheid. Ik wil dat het gewoon doordraait voor een paar dagen als er een schijf uitvalt. Dan kan ik rustig een reserve bestellen en insteken als ik weer langs kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
TheOmen schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:28:
[...]

Alle synologies kunnen downloaden/uitpakken. De vraag is wat je nog meer wilt (simultaan) en hoe snel.
Blader even door de topics, je zal zien wat de ervaringen zijn.
Uhu zelf ook een gebruiker van Synology :D Maar gaat meer om performance of hij geen uren over een uitpak doet maar bijvoorbeeld een uur zou acceptabel zijn, daarom beetje op zoek naar ervaringen met soortgelijke specs als de 215j (ouders zijn toch ook niet al te snel :P ) maar teruglezen is niet altijd even handig of zoeken in de massa die hier al staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
lubbertkramer schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:46:
[...]

Uhu zelf ook een gebruiker van Synology :D Maar gaat meer om performance of hij geen uren over een uitpak doet maar bijvoorbeeld een uur zou acceptabel zijn, daarom beetje op zoek naar ervaringen met soortgelijke specs als de 215j (ouders zijn toch ook niet al te snel :P ) maar teruglezen is niet altijd even handig of zoeken in de massa die hier al staat
Tja, hoeveel ga je/gaan zij downloaden? En hoe oud zijn die gegevens?
Als je soms eens een video pakt, dat 's nachts laat lopen en de files hoeven niet gerepareerd te worden kan je zelfs uit met een 2ehands bakkkie van een aantal jaar oud (heb zelf een 108J en die kan prima in een nachtje wat films downloaden en uitpakken).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
TheOmen schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:51:
[...]

Tja, hoeveel ga je/gaan zij downloaden? En hoe oud zijn die gegevens?
Als je soms eens een video pakt, dat 's nachts laat lopen en de files hoeven niet gerepareerd te worden kan je zelfs uit met een 2ehands bakkkie van een aantal jaar oud (heb zelf een 108J en die kan prima in een nachtje wat films downloaden en uitpakken).
Niet enorm veel, vooral series uit de oude doos die ze terug willen kijken en af en toe wat nieuws. Verder vooral centrale opslag van allerlei zaken zoals foto's (in backup op de nas en orgineel @ laptop/pc). Niets spannends eigenlijk, daarom beetje aan het rondkijken voor budget Synology voor ze, de DS115j leek mij daarom een leuk prijskaartje te hebben voor ze, een DS214(+) zou denk ik overkill al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Die
lubbertkramer schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:55:
[...]

Niet enorm veel, vooral series uit de oude doos die ze terug willen kijken en af en toe wat nieuws. Verder vooral centrale opslag van allerlei zaken zoals foto's (in backup op de nas en orgineel @ laptop/pc). Niets spannends eigenlijk, daarom beetje aan het rondkijken voor budget Synology voor ze, de DS115j leek mij daarom een leuk prijskaartje te hebben voor ze, een DS214(+) zou denk ik overkill al zijn.
Die DS115J is voor <100euro een prima oplossing voor je probleem. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
TheOmen schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:00:
Die
[...]

Die DS115J is voor <100euro een prima oplossing voor je probleem. :-)
Thanks dat vermoeden had ik dus zelf ook, maar dacht even checken bij de experts in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

lubbertkramer schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:55:
[...]

Voor de 214SE gaan, zelfde hardware, wel 2 disks en rond de 130 euro te koop.
Uitpakken doe ik op mijn pc en dan een auto kopie naar de NAS, backup gaat prima, als je niet te veel packages installeert is het allemaal prima te doen, de NAS die mijn ma heeft was toen top of de line (107+) en die heeft een 200 Mhz CPU en 128 MB geheugen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
MeNTaL_TO schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:14:
[...]

Voor de 214SE gaan, zelfde hardware, wel 2 disks en rond de 130 euro te koop.
Uitpakken doe ik op mijn pc en dan een auto kopie naar de NAS, backup gaat prima, als je niet te veel packages installeert is het allemaal prima te doen, de NAS die mijn ma heeft was toen top of de line (107+) en die heeft een 200 Mhz CPU en 128 MB geheugen.
Jij hebt zelf ook de 214SE? In eerste instantie de NAS wel zelf laten uitpakken, dat duurde dan te lang waardoor je dit op de pc doet? Om alles zo simpel mogelijk te houden laat ik liever de NAS het zelf uitpakken namelijk

EDIT:
Inmiddels de 213J ook twee bay aangeschaft via mede tweaker hier die hem in de V&A te koop had staan, zelf prijs door tweedehands maar iets betere hardware dan de 214SE.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 08-09-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

lubbertkramer schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:52:
[...]

Jij hebt zelf ook de 214SE? In eerste instantie de NAS wel zelf laten uitpakken, dat duurde dan te lang waardoor je dit op de pc doet? Om alles zo simpel mogelijk te houden laat ik liever de NAS het zelf uitpakken namelijk

EDIT:
Inmiddels de 213J ook twee bay aangeschaft via mede tweaker hier die hem in de V&A te koop had staan, zelf prijs door tweedehands maar iets betere hardware dan de 214SE.
Ik heb de 214SE zelf ook, reden waarom ik het op de pc doe is eigenlijk 2 ledig, luiheid om het over te zetten naar de NAS zelf en het feit dat ik het allemaal naar wens op de pc heb staan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
RobV schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:56:
[...]

Het is gelukt. Ik zat met het probleem dat ik een airport extreme gebruik en die heeft een issue dat je poort 4500 niet kunt gebruiken als je 'find my mac' aan hebt staan.
Mooi dat het gelukt is.Toch weer een stuk veiliger en dat kan zeker met VPN als doel geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
MikeOO schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:39:
[...]

Mooi dat het gelukt is.Toch weer een stuk veiliger en dat kan zeker met VPN als doel geen kwaad.
Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Ik heb sinds kort ook een de 214+. Nu heb ik ook dat probleem dat hij niet automatisch indexering doet. Is er geen mogelijkheid om via een wd tv live op een andere manier in de NAS te komen zodat ik wel alles zie zonder dat indexeren.

Dus eigenlijk via ds file erin komen? Ik heb niet per we thumbnails etc nodig. Liever gewoon een map met alles erin zonder dat ik moet indexeren elke keer

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neggix schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:27:
Is er geen mogelijkheid om via een wd tv live op een andere manier in de NAS te komen zodat ik wel alles zie zonder dat indexeren.
Niet gebruik maken van dlna maar van smb.

Als je toch perse dlna wilt gebruiken kan je het indexering plannen via de taakplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 19:14
Ik heb sinds een paar maanden een DS412+. Hierop draai ik iSCSI voor mijn ESXi omgevinkje (4+ VM's). Ik heb geen link aggregation aan staan omdat mijn switches thuis dit niet ondersteunen. Wel heb ik in mijn ESXi beide IP adressen opgenomen als paths.

Echter loop ik tegen het vage probleem aan dat ik over LAN poort 1 de hele tijd de verbinding kwijt raak. Poort 2 heeft nergens last van. Ik zie nergens logging hiervan op de Synology, behalve in iscsi.log dat ESXi de verbinding sluit. Op mijn ESXi omgeving zie ik dat de verbinding met het pad verbroken is vanwege connectivity issues. Nu het pad gedisabled (tijdelijk)en nergens last van.

Ik zie ook in één van mijn VM's (Linux met NFS/CIFS koppeling) ook over de 1e LAN poort dat deze de connectie verliezen. Verbind ik via poortje 2, wederom geen issues.

Is er ergens een log te vinden die de uptime/connectiviteit logged van de LAN poorten op de Synology? Heb al uitgesloten dat het m'n ESXi server of andere netwerk apparatuur zijn die voor storing zorgen (dmv vervangen netwerkkaart/switches/kabels).

(Ben beetje bang dat het gewoon een kapotte aansluiting is o.i.d. en dat ik daardoor terug moet naar de winkel ter vervanging. Dan ben ik wel even zoet met een oplossing bedenken :( :/ :| )

[ Voor 8% gewijzigd door evadnl op 09-09-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
job schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:39:
[...]
Niet gebruik maken van dlna maar van smb.

Als je toch perse dlna wilt gebruiken kan je het indexering plannen via de taakplanner.
Top, dank je. Even gezocht en gevonden :)

http://www.synology-forum...pelen-wd-tv-live-aan-nas/

Voor andere die een WD tv live hebben

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:20
Ik heb een DS212+ en heb de laatste DSM (4493 Update 4) gister geïnstalleerd op een nieuwe schijf (de oude schijf heb ik er uit gehaald) en ik kan geen backup taak meer aanmaken.
Als ik alles heb ingevuld en de taak wil aanmaken, dan krijg ik de melding dat ik opnieuw moet inloggen en het nog een keer moet proberen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dat kan oplossen?

Heb de oude schijf terug gezet en daar kan ik nog wel een backup taak aanmaken, maar daar staat niet de laatste DSM op (maar de vorige versie 4493 Update 3).

- Edit -
Never mind. Heb de oude schijf er in gedaan. Opgestart en weer uitgedaan en er uit gehaald.
Nieuwe schijf er weer in. En nu kan ik wel weer een Backup taak aanmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Xyphoid op 09-09-2014 20:42 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Ik ben van plan mijn oude 212J (incl. 2 x 1TB) van de hand te doen, nu sta ik te twijfelen tussen de 214Play en de 214+.
Gebruik de NAS voor back-ups, afspelen van muziek en films.
Muziek gaat via de NAS naar de receiver, Films worden afgespeeld via de Mediaplayer.
Prijsverschil is nihil, maar gaat de Play niet dwars liggen icm met de Mediaplayer aangezien die alles al codeert?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Als je de mediaplayer gewoon gebruik laat maken van een shared dir gaat het goed komen.
maar waarom zou je dan een Play nemen en niet de 214+ variant?

die zou nog steeds sneller moeten wezen.

Ik teken nergens meer voor

• MikeOO
surfing john schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:29:
Ik ben van plan mijn oude 212J (incl. 2 x 1TB) van de hand te doen, nu sta ik te twijfelen tussen de 214Play en de 214+.
Gebruik de NAS voor back-ups, afspelen van muziek en films.
Muziek gaat via de NAS naar de receiver, Films worden afgespeeld via de Mediaplayer.
Prijsverschil is nihil, maar gaat de Play niet dwars liggen icm met de Mediaplayer aangezien die alles al codeert?
Inderdaad was Quakie aangeeft. Kies voor de + versie. Je mediaplayer werkt ongetwijfeld beter dan de Play en voor dat doel is de meerwaarde 0.

De + versie is weer sneller en heeft 2 netwerkaansluitingen (Link Aggregation) indien je ook een switch gebruikt die dit heeft en dat heeft voordelen qua snelheid.

Had een paar maanden terug dezelfde twijfel en geen seconden spijt gehad dat ik voor de + versie ben gegaan.

• MikeOO
Ik kwam er vandaag achter dat je ook een netwerkprinter kan toevoegen aan DSM. Dacht dat dit alleen mogelijk was als de printer via USB aangesloten was aan de NAS maar dat hoeft dus niet meer.

Dus direct mijn WiFi printer gekoppeld aan DSM en krijg je netjes Airplay mogelijkheden en Google Cloud printer vanaf iPad en Android. Werkt allemaal prima alleen gebruik ik met Google Twee-staps-authenticatie en daarmee krijg ik het niet voor elkaar om via DSM bij Google Cloud printer in te loggen met de gmail gegevens.

Hij blijft aangeven dat mijn inlognaam of wachtwoord niet correct zijn.
Geprobeerd via de Android app Authenticator op mijn telefoon de code te gebruiken die ik krijg voor mijn gmail adres, mijn standaard wachtwoord en een App wachtwoord geprobeerd maar met geen wil van deze drie kan in inloggen.

Als ik Twee-staps-authenticatie uitzet werkt het wel direct goed. Overige programma werken wel prima op deze mannier.

Iemand die deze opstelling ook gebruikt icm DSM 5 update 5 en een tip heeft.

Update
Nu een paar uur weer geprobeerd met App wachtwoord aan te maken en nu werkt het wel 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 11-09-2014 15:27 ]

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Mijn printer ondersteunt al Wifi/AirPrint, is er nog toevoegde waarde?

• MikeOO
RobV schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:29:
Mijn printer ondersteunt al Wifi/AirPrint, is er nog toevoegde waarde?
Airprint wordt door Apple gebruikt en daarmee kun je direct printen van iPad/iPhone zonder tussenkomst van andere hardware.

Meestal hebben deze printers ook al Goolge Print mogelijkheden of iets anders om in Android te kunnen printen. Dit soort printer hebben vaak ook een Internetverbinding en kun je dus overal vandaan printen.

Meewaarde is er dan niet.

Mijn printers zijn wat ouder, maar toppers voor mij en zijn wel WiFi printers maar hebben een PC nodig om te printer. Het ontbreekt hen aan internetmogelijkheden waardoor Airplay/Google Print niet direct kan zonder PC.
Voor Google Print moest ik dan de PC aan hebben staan en Google Chrome openen en dan pas kon ik printen via mijn smartphone of tablet dmv het delen van iets naar Google Print.

Dat is niet handig en nu ik mijn NAS gebruik hoeft dit niet meer en neemt ee NAS die rol over en kan ik direct printen zonder een PC te gebruiken. :)

Verwijderd

Ik heb op mijn 209+II sinds de update naar DSM 4.2 build 3252, welke ik vanmiddag heb geinstaleerd, een vreemd probleem.

Ik kan met internet explorer 11 en Google Chrome 37 niet meer inloggen via
http://[ipades]:5000/webman/index.cgi of
https://[ipades]:5001/webman/index.cgi
Wanneer is naar die url ga dan hou ik een wit scherm zonder verder iets erin, als ik de broncode bekijk zie ik daar wel een en ander staan (ik ben niet zo goed in html en css etc om dat allemaal te kunnen ontcijferen wat er nu precies mist)
Ik heb deze pagina ook geopend op mn MacBookPro met safari en deze werkt wel goed.

Weet iemand hoe ik dit kan repareren?
Verder werkt alles wel naar behoren (ftp server, cloud station, etc)

• remondoo
Probeer eens je browser cache op te schonen.

Verwijderd

Bedankt,
na het legen van de browser-geschiedenis werkt het weer.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Iemand meer problemen met de ddns service? Heb ook eigen domein erop. Regelmatig valt connectie naar de buitenwereld weg.

https://www.dropbox.com/s...4-09-13-09-07-34.png?dl=0

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• MikeOO
RobbyTown schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:13:
Iemand meer problemen met de ddns service? Heb ook eigen domein erop. Regelmatig valt connectie naar de buitenwereld weg.

https://www.dropbox.com/s...4-09-13-09-07-34.png?dl=0
Gebeurt met regelmaat bij Synology en meestal werkt DDNS verder prima ondanks de melding.

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
Kan iemand hier testen of je sinds update 5 bij dsm 5 nog een nieuwe gedeelde map kun maken en die kunt coderen?

Bij mij wil het niet lukken ik krijg telkens een foutmelding terwijl een normale map probleemloos gaat.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MikeOO schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:20:
[...]

Gebeurt met regelmaat bij Synology en meestal werkt DDNS verder prima ondanks de melding.
Punt is als ik mijn .nl en ddns ga raadplegen krijg ik timeout...

packets transmitted 9
received 0
packet loss 100 %
time 8050 ms

Dit probleem heb ik 1x per week. NAS komt dan niet meer terug online.

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 13-09-2014 11:38 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

-Venom- schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:33:
Kan iemand hier testen of je sinds update 5 bij dsm 5 nog een nieuwe gedeelde map kun maken en die kunt coderen?

Bij mij wil het niet lukken ik krijg telkens een foutmelding terwijl een normale map probleemloos gaat.
Werkt bij mij prima (712+). Wat voor foutmelding krijg je?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• MikeOO
RobbyTown schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:11:
[...]

Punt is als ik mijn .nl en ddns ga raadplegen krijg ik timeout...

packets transmitted 9
received 0
packet loss 100 %
time 8050 ms

Dit probleem heb ik 1x per week. NAS komt dan niet meer terug online.
Ik zou je dropboxplaatje verwijderen aangezien iedereen je link dan heeft naar je NAS.

Ik heb het wel eens een keer maar niet om de paar uur. Krijg misschien eens in de 2 maanden een keer een mail dat er een probleem met DDNS is en dat is dan meestal gewoon een probleem aan de kant van Synology zelf. Alles werkt dan verder prima.

Lijkt bijna of er iets anders de verbinding kwijt raakt.
Of als test eens een andere DDNS proberen te gebruiken. Dan weet je of het echt aan de DDNS kant zit of dat er toch iets anders fout gaat waardoor je deze melding krijgt.

• -Venom-
kraats schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:17:
[...]
Werkt bij mij prima (712+). Wat voor foutmelding krijg je?
De bewerking is mislukt meld u zich opnieuw aan bij dsm en probeer opnieuw...

Geen nieuwe map aanmaken daar kan ik mee leven maar ik kom ook niet op de huidige gecodeerde mappen... dat vind ik minder prettig.

• MikeOO
-Venom- schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:52:
[...]

De bewerking is mislukt meld u zich opnieuw aan bij dsm en probeer opnieuw...

Geen nieuwe map aanmaken daar kan ik mee leven maar ik kom ook niet op de huidige gecodeerde mappen... dat vind ik minder prettig.
Is na de update je NAS ook opnieuw opstart. Anders een keer herstarten. Lost ook vage problemen meestal op.

• -Venom-
Jazeker al meerdere malen, of is helemaal uitzetten stekker eruit en daarna weer aanzetten ook een oplossing? zo ja dan zal ik dat straks eens proberen.

• MikeOO
-Venom- schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:13:
Jazeker al meerdere malen, of is helemaal uitzetten stekker eruit en daarna weer aanzetten ook een oplossing? zo ja dan zal ik dat straks eens proberen.
Nee dat zou niet uit moeten maken. Proberen kan altijd maar lijkt mij niet nodig.
Zou de logfiles van de NAS eens doorspitten of je foutmelding kunt vinden.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Met ^ en anders even de support van Synology opzoeken. Misschien dat er bij jouw type Synology een issue zit in de uitgeleverde update mbt de encryptie taken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
MikeOO schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:05:
[...]

Inderdaad was Quakie aangeeft. Kies voor de + versie. Je mediaplayer werkt ongetwijfeld beter dan de Play en voor dat doel is de meerwaarde 0.

De + versie is weer sneller en heeft 2 netwerkaansluitingen (Link Aggregation) indien je ook een switch gebruikt die dit heeft en dat heeft voordelen qua snelheid.

Had een paar maanden terug dezelfde twijfel en geen seconden spijt gehad dat ik voor de + versie ben gegaan.
Oke, dacht dat de Play sneller was, het wordt dus de +

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:25
surfing john schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:17:
[...]

Oke, dacht dat de Play sneller was, het wordt dus de +
Het lijkt mij ook dat de Play sneller is. Want je gaat me toch niet vertellen dat de 1.33 Ghz Dual-Core Marvell chip die in de 214+ zit sneller is dan de 1.6 Ghz Dual-Core Atom in de 214Play? En ze hebben allebei evenveel werkgeheugen. Plus dat de 214Play nog bepaalde hardwareversnelling heeft voor video-encoding welke de Plus niet heeft.

HD4Life @ Full-HD

Davidshadow13 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:23:
Het lijkt mij ook dat de Play sneller is. Want je gaat me toch niet vertellen dat de 1.33 Ghz Dual-Core Marvell chip die in de 214+ zit sneller is dan de 1.6 Ghz Dual-Core Atom in de 214Play?
Waarom niet, die specifieke atom is ook geen snelheidsmonster.
En ze hebben allebei evenveel werkgeheugen. Plus dat de 214Play nog bepaalde hardwareversnelling heeft voor video-encoding welke de Plus niet heeft.
Als je de specificaties en benchmarks bekijkt blijkt de plus toch echt ietsjes sneller te zijn.
Als je de video-encodering niet gebruikt zou ik ook voor de plus gaan.

https://www.synology.com/.../compare/DS214+/DS214play
https://www.synology.com/...roducts/performance#2_bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Laatst online: 21:31
Ik zie in de logs dat de hd's in mijn ds213j zo ongeveer om het uur uit hibernation komen, dit terwijl de nas eigenlijk niets te doen heeft ( bijv midden in de nacht ). Eerder gebruikte ik sickbeard waardoor de nas vaak actief was, maar ondertussen heb ik sickbeard verwijderd.

Is het mogelijk om ergens te zien waarom de hd's uit hibernation komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Onlangs crashte een van mijn schijven in mijn DS211+. Dit was een 2TB schijf. Ik heb vervolgens een 3TB schijf gekocht en een image gemaakt van de 2TB schijf op de 3TB. De nieuwe schijf vervolgens weer in de nas geplaatst en alles draait weer als een zonnetje. Ik zit echter met +- 1TB aan unallocated space waar ik niks mee kan. Ik krijg helaas ook niet de optie om mijn volume te beheren.

Ik heb vervolgens de schijf weer uit de NAS gehaald en middels Gparted geprobeerd om deze TB bij de data partitie te voegen. Helaas was dit niet mogelijk, ook niet met andere programma.s

Weet iemand een mogelijkheid (Zonder mijn hele volume opnieuw op te bouwen (en daarmee dus ook de schijven formatteren) om toch die extra TB bij mijn volume te kunnen trekken?
Mijn filesysteem is JBOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jbod zou gewoon het totaal van alle HD's opgeteld beschikbaar moeten stellen. In jouw geval zou je dus een Volume van 2 + 3 = 5TB moeten hebben. Het probleem zit er waarschijnlijk in op de manier waarop je die image erop hebt gezet.

M.i. is de juiste manier: nieuwe HD inzetten, wachten tot DSM klaar is, oude HD in dockingstation zetten en vervolgens die files kopiëren naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:43:
Jbod zou gewoon het totaal van alle HD's opgeteld beschikbaar moeten stellen. In jouw geval zou je dus een Volume van 2 + 3 = 5TB moeten hebben. Het probleem zit er waarschijnlijk in op de manier waarop je die image erop hebt gezet.

M.i. is de juiste manier: nieuwe HD inzetten, wachten tot DSM klaar is, oude HD in dockingstation zetten en vervolgens die files kopiëren naar de NAS.
Maar dan mis ik wel alle instellingen van mijn databases e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Mijn nieuwe 6Tb schijf draait lekker in mijn Synology DS212+.
De oude 3Tb die S.M.A.R.T. fouten gaf heb ik op mijn pc geformatteerd met WD Diagnostics.
Daarna met CrystalDiskInfo gechekt en hij is weer goed :? (denk ik. Alles staat op 0, behalve "reallocated sector count". Die staat op 140).
Ga hem als extra werkschijf gebruiken in mijn pc en in ieder geval goed in de gaten houden.

Heb Photo station geïnstalleerd. Moet ik nu al mijn foto's per directory handmatig in Photo station zetten?
Ik wil namelijk van alle folders met foto's een album maken.

Is er misschien een andere manier (behalve Photo station) om bestanden van mijn Synology te benaderen via een laptop of telefoon, zonder het bestand eerst op te slaan op de laptop of telefoon.
Wilde laatst foto's laten zien. Had nog geen Photo station geïnstalleerd, dus met DS File geopend, maar die download dus eerst de foto en ik moest elke foto apart openen. Kon dus niet bladeren naar de volgende foto.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dsfile kan je probleemloos door de foto's heen bladeren.
Je hebt alleen geen thumbnails, dus het laden van de foto kan lang duren.

foto's toevoegen via photostation kan je het beste doen via de synology assistant.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 15-09-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
  • Laatst online: 20-08 11:45
Hi,

Ik heb enige tijd geleden de SSH poort gewijzigd op mijn Synology. Nu ben ik deze poortnummer compleet vergeten. Iemand enig idee hoe ik deze terug kan vinden?

Thanks!

G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het configuratiebestand van de ssh deamon staat de poort waarop ssh draait.
Volgens mij staat dat bestand in /etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

job schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:16:
foto's toevoegen via photostation kan je het beste doen via de synology assistant.
Volgens mij kan Synology Assistant dat niet (meer). Ik kon het in elk geval niet vinden en heb ook alle directories een voor een toe moeten voegen via Photo Uploader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verrek. al de tweedemaal in een week dat ik oude informatie verkondig :P
Had was vroeger zeker mogelijk, maar de versie die ik nu heb inderdaad niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 15-09-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:33
Ik heb een probleempje met photostation. Heb al wat zitten zoeken maar kan nix vinden.

Stel
ik wil map A met foto's via photostation delen.
Dus ik maar een nieuwe account aan in de groep users.
Users heeft nergens toegang tot
Ik wil de rechten voor photostation voor die user instellen.
Dan zie ik standaard al 1 specifieke map aangegeven als gedeeld (alleen kijken)
Dit kan ik niet uit zetten en als je via die user inlogt blijf je die (ongewenste) map altijd zien.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:40
Koen g schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:52:
Ik zie in de logs dat de hd's in mijn ds213j zo ongeveer om het uur uit hibernation komen, dit terwijl de nas eigenlijk niets te doen heeft ( bijv midden in de nacht ). Eerder gebruikte ik sickbeard waardoor de nas vaak actief was, maar ondertussen heb ik sickbeard verwijderd.

Is het mogelijk om ergens te zien waarom de hd's uit hibernation komen?
Ik zou als test even al je packages een-voor-een uitschakelen (of eerst alles uitzetten als het er veel zijn)
en op die manier elimineren welke package mogelijk voor de wakeups zorgt.
Enige wat ik anders nog zou kunnen bedenken is bij Configuratiescherm --> Taakplanner kijken of hier geen (herhalende) taken staan die het kunnen veroorzaken.
Anders misschien nog de DDNS (synology.me) sync of NTP-server (tijd) sync, alhoewel deze de schijven niet aan zouden hoeven te spreken.
darklord007 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:56:
Ik heb een probleempje met photostation. Heb al wat zitten zoeken maar kan nix vinden.

Stel
ik wil map A met foto's via photostation delen.
Dus ik maar een nieuwe account aan in de groep users.
Users heeft nergens toegang tot
Ik wil de rechten voor photostation voor die user instellen.
Dan zie ik standaard al 1 specifieke map aangegeven als gedeeld (alleen kijken)
Dit kan ik niet uit zetten en als je via die user inlogt blijf je die (ongewenste) map altijd zien.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik denk dat je in Photostation even met een adminaccount in moet loggen.
Ga vervolgens linksboven naar: Instellingen --> Gebruikersaccounts --> dubbelklik op naam.
Hier de rechten veranderen en het zou moeten werken. :)

[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 15-09-2014 13:34 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ja of die specifieke map is ook voor publiek zichtbaar, dus even checken

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Nog even een andere vraag; ik ben van plan om mijn domein voor de nas uit te breiden met email ondersteuning, zodat ik niet meer afhankelijk ben van een provider voor mijn email. Op deze manier kan ik ook makkelijker schakelen tussen de diverse providers.

Hierdoor krijg ik wel het "probleem" dat mijn domein bij meer mensen bekend zal worden en misschien uit nieuwschierigheid op het domein gaan kijken.

Vervolgens zien deze mensen dus een login page voor een synology. Om mijzelf iets minder kwetsbaar te maken wil ik deze eigenlijk achter een andere page plaatsen. Dus:

www.DOMEIN.nl = niks te zien (error pagina)
www.DOMEIN.nl/LOGIN daar de login pagina voor de nas).

Ik heb al lopen zoeken, maar kan even niet op de juiste zoektermen komen. Het zal ongetwijfeld iets makkelijks zijn, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ravhin

no <root>...

Robbie T schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:58:
Onlangs crashte een van mijn schijven in mijn DS211+. Dit was een 2TB schijf. Ik heb vervolgens een 3TB schijf gekocht en een image gemaakt van de 2TB schijf op de 3TB. De nieuwe schijf vervolgens weer in de nas geplaatst en alles draait weer als een zonnetje. Ik zit echter met +- 1TB aan unallocated space waar ik niks mee kan. Ik krijg helaas ook niet de optie om mijn volume te beheren.

Ik heb vervolgens de schijf weer uit de NAS gehaald en middels Gparted geprobeerd om deze TB bij de data partitie te voegen. Helaas was dit niet mogelijk, ook niet met andere programma.s

Weet iemand een mogelijkheid (Zonder mijn hele volume opnieuw op te bouwen (en daarmee dus ook de schijven formatteren) om toch die extra TB bij mijn volume te kunnen trekken?
Mijn filesysteem is JBOD.
resize2fs zou moeten werken. even inloggen via ssh als root.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:33
SmiGueL schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:09:

[...]

Ik denk dat je in Photostation even met een adminaccount in moet loggen.
Ga vervolgens linksboven naar: Instellingen --> Gebruikersaccounts --> dubbelklik op naam.
Hier de rechten veranderen en het zou moeten werken. :)
Dat is het m juist. Hier krijg ik 1 specifieke maar niet uitgevinkt:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bwit2.jpg

Die is ook grayed-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
job schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:16:
Met dsfile kan je probleemloos door de foto's heen bladeren.
Je hebt alleen geen thumbnails, dus het laden van de foto kan lang duren.

Ik heb DS File op mijn Android toestel.
Ik kan alleen 1 foto tegelijk openen. Dan moet ik de foto sluiten en de volgende openen.
Het is dus niet mogelijk om vanuit de geopende foto naar de volgende foto te gaan.

Vanavond dan maar een paar folders toevoegen aan Photo station. Alle mappen toevoegen is niet te doen. Is veel te veel. Wel raar dat ie dat niet automatisch kan. Alle foto's staan immers al op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik wil alle 'vervangbare' content (met name films en series) naar een nieuwe externe HD verplaatsen (bv een 4 TB USB-disk). De 2 x 2TB in de ds211j zijn voor mij namelijk voldoende voor mijn muziekverzameling (moeilijker vervangbaar), beelden van Surveillance station en foto's.

Weet iemand wat de maximale grootte is van een externe USB-harddisk die ik aan mijn ds211j kan koppelen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wokschotel schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:30:
Ik wil alle 'vervangbare' content (met name films en series) naar een nieuwe externe HD verplaatsen (bv een 4 TB USB-disk). De 2 x 2TB in de ds211j zijn voor mij namelijk voldoende voor mijn muziekverzameling (moeilijker vervangbaar), beelden van Surveillance station en foto's.

Weet iemand wat de maximale grootte is van een externe USB-harddisk die ik aan mijn ds211j kan koppelen?
Let wel op. Die externe hdd is dat niet meer uit te lezen via xbmc. Je kan er geen volume aankoppelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MikeOO schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:02:
[...]

Ik zou je dropboxplaatje verwijderen aangezien iedereen je link dan heeft naar je NAS.

Ik heb het wel eens een keer maar niet om de paar uur. Krijg misschien eens in de 2 maanden een keer een mail dat er een probleem met DDNS is en dat is dan meestal gewoon een probleem aan de kant van Synology zelf. Alles werkt dan verder prima.

Lijkt bijna of er iets anders de verbinding kwijt raakt.
Of als test eens een andere DDNS proberen te gebruiken. Dan weet je of het echt aan de DDNS kant zit of dat er toch iets anders fout gaat waardoor je deze melding krijgt.
Als ik de .nl pak kom ik ook niet op de nas. Ip adres idem. Heb het idee dat het door de hoeveelheid torrents komt. Even die serivce uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

RobbyTown schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:37:
[...]

Let wel op. Die externe hdd is dat niet meer uit te lezen via xbmc. Je kan er geen volume aankoppelen :(
Is dat vanwege de omvang? Ik heb nu een 1 TB externe USB-HDD aan m'n ds211j gekoppeld en die werkt prima met xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:33:
[...]
Maar dan mis ik wel alle instellingen van mijn databases e.d?
Als je daar zekerheid over wilt hebben dan moet je SHR of Raid>0 kiezen. Overigens kun je die instelling handmatig overzetten vanuit je dockingstation. Wat ook kan is dat DSM al die gegevens op deelfde HD heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Wokschotel schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:41:
[...]
Is dat vanwege de omvang? Ik heb nu een 1 TB externe USB-HDD aan m'n ds211j gekoppeld en die werkt prima met xbmc.
Klopt bij mij ook. Je moet de films die je op je externe hd hebt staan mounten in een nieuwe folder op je interne disk. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ravhin schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:12:
[...]

resize2fs zou moeten werken. even inloggen via ssh als root.
Ik weet prima hoe ik met een pc moet omgaan in de meeste gevallen kom ik ook prima uit de problemen. Maar ssh vind ik vaak toch een lastig geval met die commando's.
Ik snap hoe Ik kan lezen welke schijf welk type is (iets met sdb1/2 enzo zo uit mijn hoofd) ook hoe het ziet su. Maar welk commando moet ik gebruiken om de schijf te vergroten. En kan dat zo dat hij alle bruikbare ruimte pakt of moet ik ingeven met hoeveel kb/mb de schijf vergroot moet worden?

Moet ik de schijf ook eerst unmounten of kan het terwijl deze gemount is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wokschotel schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:41:
[...]
Heb ook 2.5 inch 1 tb eraan gehad. Die kun je niet in synology als een volume2 toevoegen. Zeg maar voor smart status, hoeveel gb vrij/gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

vincent44 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:03:
[...]

Klopt bij mij ook. Je moet de films die je op je externe hd hebt staan mounten in een nieuwe folder op je interne disk. Dan werkt het wel.
Ja, inderdaad, ik heb mijn externe HD gemount als usbshare1. Dat werkt prima, dat je hem niet als volume kan toevoegen is jammer maar niet onoverkomelijk. De vraag blijft of ik een 4 TB harde schijf eraan kan hangen. Ik zou niet weten waarom niet, maar het is toch goed om even te checken.

[ Voor 13% gewijzigd door Wokschotel op 15-09-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ben al een aantal dagen bezig om foto/video van mobiel naar de Nas te krijgen en deze dan in de juiste folders te krijgen.
Het uploaden naar de Nas gaat wel. Gebruik nu even Dsphoto. Alles komt in 1 map, de hoofdmap waar ook Homes in staat, dat gaat prima.
Dan gebruik ik de desktop app Allway sync (en Freefile sync) om jpg en mp4 beide naar een aparte folder te krijgen.
Als ik dan autosync aanzet gaat het de eerste keer goed, maar als er dan weer foto's/video bij komen doet ie niets meer. Terwijl een file check of analyse aangeeft dat er weer wat gesynced kan worden.
Het lijkt wel alsof het sync progje geen veranderingen meer detecteert. Al veel instellingen geprobeerd maar of ik snap het niet of het kan gewoon niet...?

edt: als ik upload met camera upload met dropbox gaat het wel steeds goed, dus lijkt te liggen aan iets met de synology, maar wil juist direct naar de Nas ipv dropbox..

[ Voor 11% gewijzigd door ionicdog op 15-09-2014 19:50 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ben benieuwd wat jullie vinden hiervan.

Situatie:

DS413 + DSM 5. (laatste versie)

Enige tijd geleden heb ik twee disks van 4T in een RAID 1 config gezet en hierop vervolgens een iSCSI block device configuratie (dus geen file based config) gemaakt waarop ik 2 LUN's gemaakt heb: LUN001 en LUN002. Beide LUN's bied ik aan als iscsi targets:
LUN001 heeft als target node01
LUN002 heeft als target node02.

Ik draai twee compute nodes met Linux. Centos 65 (laatste versies)

Nu vond ik het heel erg vervelend dat beide nodes elk LUN zagen, en nog erger: Als ik de Synology update en op dat moment ook de compute nodes update dan komt node01 (of 2, ligt eraan wie als eerste up is) op met beide LUN's connected. Ik moest dan het verkeerde target uitloggen en op de juiste node opnieuw laten inloggen.

Vandaag kwam ik dus op het lumineuze idee om LUN masking aan te zetten op mijn bestaande iscsi targets, ik heb op beide targets deny for all en enkel de IQN iniator nummers toegestaan write/read acces. En dat werkt perfect. Ik kan connecten, nodes krijgen connectie met de correcte LUN maar er worden geen block devices aangemaakt. fdisk en lsscsi of zoeken in /dev/ levert niets op. Messages log blijft leeg en dmesg ook. Er is volgens netstat gewoon een verbinding, iscsiadm laat ook de sessie zien.

Nu heb ik een niet LUN & iSCSI target van 50G aangemaakt en wat blijkt: Deze maakt wel een device aan op de node:
[0:0:0:0] disk ATA Samsung SSD 840 DXM0 /dev/sda
[8:0:0:0] disk SYNOLOGY iSCSI Storage 3.1 /dev/sdb

fdisk laat het 50G device zien.

tadaaaaaa, wt...? Het andere target blijft echter afwezig:
tcp: [1] 192.168.18.20:3260,0 iqn.2000-01.com.synology:peopnas-0001.node01
tcp: [3] 192.168.18.20:3260,0 iqn.2000-01.com.synology:peopnas-0001.node001 (de nieuwe)

Ik heb nu een tijdje rond zitten googlen, maar kom echt nul tegen hierover. Ik vermoed een bbbbbbugje

Iemand ooit zoiets gehad?

• Clumsy Smurf
  • Laatst online: 14-09 18:56
Ik heb 3 vragen,

vraag 1
Ik ben nu sinds kort in het bezit van een Nas114, ik wil gaan kijken om deze via de Raspberry PI icm XBMC te gebruiken, dit moet lukken volgens mij, maar mijn vraag is een beetje, kan hij ook goed overweg met dvd directory, dus met de bestanden zoals die op een DVD gebrand staan, maar dan in een directory op de NAS.
bestanden zoals: VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VTS_01_0.BUP, VTS_01_0.IFO, VTS_01_1.VOB.
Maar dat je dan ongestoord de film kunt aanzetten, zonder steeds een ander deel er van te sellecteren (ondertitels) en zo?
hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

vraag 2
Is het verder ook mogelijk om Blue-Ray films af te spelen met deze combinatie?

vraag 3
Ik heb vervolgens verschillende gedeelde mappen, die ik op mijn pc zie in verkenner als netwerkmap.
Daarnaast zijn er ook verschillende gebruikers in de NAS. Is het ook mogelijk om mappen in de verkenner (van de pc) te verbergen voor de gebruikers die er geen rechten op hebben?
Ik zie wel een optie om de map in zijn geheel te verbergen maar dan dus ook voor die, die er wel rechten op hebben.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ALvHelvoort schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:57:
Ik heb 3 vragen,

vraag 1
Ik ben nu sinds kort in het bezit van een Nas114, ik wil gaan kijken om deze via de Raspberry PI icm XBMC te gebruiken, dit moet lukken volgens mij, maar mijn vraag is een beetje, kan hij ook goed overweg met dvd directory, dus met de bestanden zoals die op een DVD gebrand staan, maar dan in een directory op de NAS.
bestanden zoals: VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VTS_01_0.BUP, VTS_01_0.IFO, VTS_01_1.VOB.
Maar dat je dan ongestoord de film kunt aanzetten, zonder steeds een ander deel er van te sellecteren (ondertitels) en zo?
hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

vraag 2
Is het verder ook mogelijk om Blue-Ray films af te spelen met deze combinatie?

vraag 3
Ik heb vervolgens verschillende gedeelde mappen, die ik op mijn pc zie in verkenner als netwerkmap.
Daarnaast zijn er ook verschillende gebruikers in de NAS. Is het ook mogelijk om mappen in de verkenner (van de pc) te verbergen voor de gebruikers die er geen rechten op hebben?
Ik zie wel een optie om de map in zijn geheel te verbergen maar dan dus ook voor die, die er wel rechten op hebben.
1: XBMC kan daar prima mee overweg

2: Nee, 100mbit op de rpi is niet genoeg voor ongeripte bluray

3: Ja, rechten toekennen aan gebruikers op bepaalde mappen, en vervolgens de netwerkschijf mappen met die userrechten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

cypher21 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:28:
2: Nee, 100mbit op de rpi is niet genoeg voor ongeripte bluray
ongeripte blueray ? Neem aan dat je uncompresed bedoeld.
En in dat geval, gaat dat niet helemaal op. De max video bit rate is 40Mbit, daar komt nog audio bij.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
DukeBox schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:56:
[...]

ongeripte blueray ? Neem aan dat je uncompresed bedoeld.
En in dat geval, gaat dat niet helemaal op. De max video bit rate is 40Mbit, daar komt nog audio bij.
ja die ja :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Clumsy Smurf
  • Laatst online: 14-09 18:56
Dank jullie, ga ik even opzoek naar een Raspberry PI.

Verwijderd

Is het ook mogelijk in Photo Station het "guest" account helemaal te disablen? Ik kwam er vanavond achter dat Guest toegang toch werkte. Ook al gebruikt photo station mijn DSM accounts, en hier staat Guest netjes uit. Blijkbaar is er binnen photo station toch weer een apart guest account. En als je de toegangsmachtigingen op openbaar zet, kan iedereen er toch bij via bv quickconnect. Beetje vaag hoe het werkt en dat er zoveel instellingen zijn die je moet checken. Ook als je de toegangsmachtigingen op prive zet, en dan kan het zijn dat het eerste niveau toch openbaar is. ("Op het eerste niveau van Photo Station opgeslagen bestanden toegankelijk maken voor iedereen") Deze optie staat standaard aan en moet dus ook uitgezet worden. Dit zit echt allemaal heel onoverzichtelijk in elkaar en men moet meerdere settings aanpassen zo blijkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 22:20 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Zoek even een paar pagina's terug..

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:23:
^ Zoek even een paar pagina's terug..
Je doelt op die custom "patch" die waarschijnlijk na elke update opnieuw doorgevoerd moet worden?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, enige andere optie is om op het hoogste niveau niets te sharen.

• Robbie T
Robbie T schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:11:
Nog even een andere vraag; ik ben van plan om mijn domein voor de nas uit te breiden met email ondersteuning, zodat ik niet meer afhankelijk ben van een provider voor mijn email. Op deze manier kan ik ook makkelijker schakelen tussen de diverse providers.

Hierdoor krijg ik wel het "probleem" dat mijn domein bij meer mensen bekend zal worden en misschien uit nieuwschierigheid op het domein gaan kijken.

Vervolgens zien deze mensen dus een login page voor een synology. Om mijzelf iets minder kwetsbaar te maken wil ik deze eigenlijk achter een andere page plaatsen. Dus:

www.DOMEIN.nl = niks te zien (error pagina)
www.DOMEIN.nl/LOGIN daar de login pagina voor de nas).

Ik heb al lopen zoeken, maar kan even niet op de juiste zoektermen komen. Het zal ongetwijfeld iets makkelijks zijn, maar kan het niet vinden.
Kickje

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou het eerder oplossen met DNS.. dus voor je nas login.domein.tld. voor mail gebruik je mx dus dat is verder niet van toepassing voor je site op je nas.

Pagina: 1 ... 96 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]