Nee, Downloadstation van Synology is wat ik gebruik.rikadoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:53:
Je gebruikt waarschijnlijk sabnzb, probeer een nzbget dan zul je waarschijnlijk wel je max snelheid halen.
Gebruik maar eens nzbget dan zul je zien dat dit een stuk sneller is.surfing john schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Nee, Downloadstation van Synology is wat ik gebruik.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Dat zal je tegenvallen. downloadstation is ook een prima client.rikadoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:39:
Gebruik maar eens nzbget dan zul je zien dat dit een stuk sneller is.
nzbget gaat misschien ietsjes sneller zijn. Het grote voordeel echter van nzbget t.o.v. is dat deze ook rar en par ondersteunt.
[ Voor 27% gewijzigd door job op 30-08-2014 18:06 ]
Heb je het aantal verbindingen met de server goed ingesteld?surfing john schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:38:
Sinds kort een abonnement van 50 Mb/s, nu haal ik via het downloadstation van de 212J echter maar 2,78 Mb/s, alles is bedraad aanglegd, de NAS is ook rechtstreeks verbonden met de modem.
Overigens via Grabit downloaden haal ik wel de maximale snelheid van 5726 KB/s.
Ligt dit nu aan de (verouderde) capaciteit van de NAS?
Oeps, overal ingesteld, behalve natuurlijk op de Syno! Thanx!Bartvw schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:19:
[...]
Heb je het aantal verbindingen met de server goed ingesteld?
Wat rikadoo zegt.
Op een DS211 haal ik met sabnzbd ongeveer 3-4 MB/s en met nzbget 5-6 MB/s.
Ook een 50 Mbps lijn en usenet.
Spuit 11.
Op een DS211 haal ik met sabnzbd ongeveer 3-4 MB/s en met nzbget 5-6 MB/s.
Ook een 50 Mbps lijn en usenet.
Spuit 11.
[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 30-08-2014 18:28 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand wel eens een overstap gemaakt van een DS212J naar een DS213+ o.i.d.? Als ik met Hardware.info een vergelijkingstabel maak, scheelt het niet enorm veel: http://nl.hardware.info/v...l/producten/133397-160497
Ik kan namelijk voor een zacht prijsje de overstap maken.
Heeft iemand ook maar enig idee waarom ik met SabNZBd op mijn DS214+ maar ~5MB/s haal?
Dezelfde NZB, met Newsleecher op mijn laptop komt gewoon met 10,5MB/s binnen.
Connect naar eweka via SSL en 8 connecties. Precies hetzelfde ingesteld op mijn laptop als op mijn NAS.
Resources van de Synology zijn: cpu: ~50%, memory: 14%.
Connect naar eweka via SSL en 8 connecties. Precies hetzelfde ingesteld op mijn laptop als op mijn NAS.
Gebruik maar eens nzbget, die zal hoger zijn.benchMarc schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:12:
Heeft iemand ook maar enig idee waarom ik met SabNZBd op mijn DS214+ maar ~5MB/s haal?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Yup. Ze zijn er achter dat er iets niet klopt. Ik kreeg zojuist de volgende mail:stefve1 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:25:
Ook even een bestelling geplaatst bij bol.com, zou heel leuk zijn moest het lukken, maar ik vrees ervoor
Nou maar hopen dat ik ooit mijn geld nog terug krijg.Bestelling: [xxxxxxxxxx] uw bestelling via bol.com onjuist
Hierbij willen wij u informeren omtrent een foutief artikel op bol.com. Wij weten niet zeker of bol.com u inmiddels al geïnformeerd heeft omtrent uw bestelling. Vanwege een foutieve ean code op de site van bol.com is er een ander artikel besteld dan wat u via bol.com besteld heeft.
Wij moeten uw bestelling hierdoor helaas annuleren. Inmiddels is bol.com hier druk mee bezig om e.e.a. op haar website te herstellen. Wij verwachten dat dit vandaag / dit weekend weer opgelost is.
Excuses voor het ongemak.
Aanvullend: bol.com komt met deze mail.
Het was de moeite waard.. Nou dat scheelt weer. Dan hoef ik de DS214 die ik voor de zekerheid bij Alternate had besteld ik elk geval niet terug te sturenDe verkoper heeft onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8344589780 helaas geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
[...]Wij storten het betaalde bedrag terug, dit staat binnen drie werkdagen op uw rekening. [...]
[ Voor 21% gewijzigd door RobV op 30-08-2014 22:05 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Idd. Wereld van verschil. Zit nu rond de 9,5MB/srikadoo schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:17:
[...]
Gebruik maar eens nzbget, die zal hoger zijn.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind, heb geen idee hoe het kan. Vind sabnzb erg fijn in gebruik gebruik het ook op de PC. Met nzbget is de klik wat minder helaas maar het is niet andersbenchMarc schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:22:
[...]
Idd. Wereld van verschil. Zit nu rond de 9,5MB/sConclusie: Sabnzbd is troep.
Nou nou. Sabnzbd gebruikt wat meer resources. Geen enkel probleem op een moderne PC, maar bij een NAS merk je dat wel.benchMarc schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:22:
[...]
Idd. Wereld van verschil. Zit nu rond de 9,5MB/sConclusie: Sabnzbd is troep.
Zeggen dat het troep is, is zwaar overtrokken.
Beste allen,
Ik ben in het bezit van een 214 play, deze heb ik netjes in mijn netwerk zitten en werkt geheel naar behoren. Zodra ik een filmpje of een serie kijk doe ik dit via mijn Ac Ryan op mijn TV. Nu heb ik ook een abbonnementje bij UPC en heb ik de Horizonbox staan. Naast de HB gebruik ik een apart modem en mijn eigen router.
Wel heb ik wireless mijn HB in mijn netwerk opgenomen. Werkt allemaal prima.. Het enige wat ik niet voorelkaar krijg is het zichtbaar maken van meerdere mappen op mijn NAS via de HB. De enige mappen die ik kan benaderen via de HB zijn de standaard mappen (photo, video, music). Ik wil hier graag mijn mappen '"films" en "series" aan toevoegen. Ik krijg dat alleen met geen mogelijkheid voorelkaar en kan verder niets vinden op dit forum of via Google.
Iemand die mij op weg kan helpen om dit voorelkaar te krijgen?
Ik ben in het bezit van een 214 play, deze heb ik netjes in mijn netwerk zitten en werkt geheel naar behoren. Zodra ik een filmpje of een serie kijk doe ik dit via mijn Ac Ryan op mijn TV. Nu heb ik ook een abbonnementje bij UPC en heb ik de Horizonbox staan. Naast de HB gebruik ik een apart modem en mijn eigen router.
Wel heb ik wireless mijn HB in mijn netwerk opgenomen. Werkt allemaal prima.. Het enige wat ik niet voorelkaar krijg is het zichtbaar maken van meerdere mappen op mijn NAS via de HB. De enige mappen die ik kan benaderen via de HB zijn de standaard mappen (photo, video, music). Ik wil hier graag mijn mappen '"films" en "series" aan toevoegen. Ik krijg dat alleen met geen mogelijkheid voorelkaar en kan verder niets vinden op dit forum of via Google.
Iemand die mij op weg kan helpen om dit voorelkaar te krijgen?
Bastard
Dat zijn de folders die via DLNA zichtbaar zijn, zie hier: http://www.synology-forum...dlna)/wijzig-mediafolder/
Thnx, dat ga ik proberen. Althans dat heb ik al gedaan, hij is nu aan 't indexeren. Ben benieuwd of 't werkt. Ik hoop 't!Jaerock schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:43:
Dat zijn de folders die via DLNA zichtbaar zijn, zie hier: http://www.synology-forum...dlna)/wijzig-mediafolder/
Bastard
In mijn huisnetwerk (windows workgroup) hebben alle computers/gebruikers simpele wachtwoorden. Dat is prima.
Maar waar kan ik instellen dat deze gebruikers niet vanaf internet toegang tot de NAS mogen krijgen, alleen een paar gebruikers met betere wachtwoorden. (Synology DS414j, DSM 5.0-4493 Update 4)
Maar waar kan ik instellen dat deze gebruikers niet vanaf internet toegang tot de NAS mogen krijgen, alleen een paar gebruikers met betere wachtwoorden. (Synology DS414j, DSM 5.0-4493 Update 4)
Elke gebruiker heeft toegang tot dsm, daar kan je weinig aan veranderen.
Je kan wel gebruikers uitsluiten tot zaken als ftp/filestation etc. (control panel > user > edit).
Als je perse gebruikers uit wilt sluiten van dsm is het enige wat ik kan bedenken poort 5000/5001 voor dsm weer in je router te sluiten en gebruik te maken van vpn. Die paar keer dat je vanaf het internet op dsm wilt moet je maar wat meer moeite doen.
edit: of iemand moet nog een mooie manier weten door rechtstreeks de config files te editten.
Je kan wel gebruikers uitsluiten tot zaken als ftp/filestation etc. (control panel > user > edit).
Als je perse gebruikers uit wilt sluiten van dsm is het enige wat ik kan bedenken poort 5000/5001 voor dsm weer in je router te sluiten en gebruik te maken van vpn. Die paar keer dat je vanaf het internet op dsm wilt moet je maar wat meer moeite doen.
edit: of iemand moet nog een mooie manier weten door rechtstreeks de config files te editten.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 31-08-2014 12:18 ]
Ik zit er over te denken om Cloud Sync te gaan gebruiken. Maar is de synchronisatie alleen van NAS --> Google Drive of tweeweg?
Tweeweg, anders is het ook behoorlijk nutteloos imo.mikeelroy schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:59:
Ik zit er over te denken om Cloud Sync te gaan gebruiken. Maar is de synchronisatie alleen van NAS --> Google Drive of tweeweg?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb zojuist even in php zitten knutselen, om te voorkomen dat anonieme users toegang hebben tot photo station. Normaal gesproken krijg je als guest de index pagina te zien, ik heb deze met een simpele aanpassing omgebouwd dat je altijd een login-screen krijgt (tenzij je via DSM doorlogt).
block anonymous users on photo station 6
Misschien handig...
Misschien handig...
[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 31-08-2014 13:36 ]
Een J versie vergelijken met een + versie en niet veel verschil. De vergelijking op de site mist toch wel aardig wat info. Zeker qua gegeugen en CPU.JPtjeeNL schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:19:
Heeft iemand wel eens een overstap gemaakt van een DS212J naar een DS213+ o.i.d.? Als ik met Hardware.info een vergelijkingstabel maak, scheelt het niet enorm veel: http://nl.hardware.info/v...l/producten/133397-160497
Geheugen is 2x zo groot en hoor meer geheugen hoe prettiger de dingen draaien.
CPU: Marvell Kirkwood 1,2 GHz Single core Processor vs Freescale MPC8544E 1,067 GHz (dual-core)
Beide systemen kunnen de dingen prima uitvoeren. Verschil zit hem in hoe snel de taken gaan. De 213+ zal het allemaal een stuk prettiger draaien.
Voor puur opslag maakt dat verder niet uit maar ga je downloaden / Spotweb / NZBget etc gebruiken dan merk je dat alle sneller loopt en opent op de PC.
Ik zou mij dus even meer inlezen naar de verschillen en voor een zacht prijsje zeker doen.
Ik heb een ds414 en nu heb ik mijn firewall op handmatig gezet. Nu krijg ik de melding dat de "toepassing voor spooler subsysteem" contact probeert te maken met mijn NAS. Ik heb regelmatig dat mijn nas aktief wordt, ik vermoed doordat mijn pc contact zoekt. Nu weet ik niet precies wat de reden is dat mijn pc contact zoekt met mijn NAS. Heeft iemand een idee en kan ik deze toepassing blokkeren?
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Het woord spooler doet me denken aan de printer. Misschien je printer aan je syno hangen?
Daarnaast moet je dat vermoeden (dat het jouw pc is) ook wel even toetsen. Het ip adres waar het om gaat staat gewoon bij de melding genoemd.
Dus als je inderdaad je printer aan je diskstation hebt hangen, en het is je pc die toegang wilt.
Dan zou ik de pc gewoon toegang geven en weg zijn je meldingen.
Daarnaast moet je dat vermoeden (dat het jouw pc is) ook wel even toetsen. Het ip adres waar het om gaat staat gewoon bij de melding genoemd.
Dus als je inderdaad je printer aan je diskstation hebt hangen, en het is je pc die toegang wilt.
Dan zou ik de pc gewoon toegang geven en weg zijn je meldingen.
[ Voor 26% gewijzigd door job op 31-08-2014 15:29 ]
Mijn printer hangt niet aan mijn nas. Het ip adres is het adres van de nas. Ik zie nu ook dat hij contact zoekt met mijn mediaspeler.
[ Voor 60% gewijzigd door drernie op 31-08-2014 15:41 ]
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Dan is het misschien een computer in je netwerk die op het moment dat je een printje wilt maken opzoek gaat naar netwerkprinters. Of opzoek gaat naar netwerkprinters zodra je de nas via smb benaderd (smb doet ook de printersharing op het netwerk).
Zoek uit welke pc het is (staat bij de melding) en probeer te achterhalen waarom je de melding krijgt (trail and error). Of negeer de meldingen, of sta al het verkeer binnen je lan toe.
Zoek uit welke pc het is (staat bij de melding) en probeer te achterhalen waarom je de melding krijgt (trail and error). Of negeer de meldingen, of sta al het verkeer binnen je lan toe.
Weet iemand of het ondertussen mogelijk is dat DS Cloud automatisch foto's van een iPhone/iPad sync?
"Be brave, don't shave"
Volgens mij heb je dan gewoon de rechten niet goed staan, anonyous gebruikers zien bij mij geen index, die zie je pas nadat je bent ingelogd.RobV schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:36:
Ik heb zojuist even in php zitten knutselen, om te voorkomen dat anonieme users toegang hebben tot photo station. Normaal gesproken krijg je als guest de index pagina te zien, ik heb deze met een simpele aanpassing omgebouwd dat je altijd een login-screen krijgt (tenzij je via DSM doorlogt).
Misschien handig...
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het PHP default document is index.php, dus als je /photo/ oproept wordt index.php uitgevoerd. Als je niet ingelogd bent krijg je het Photo Station 6 scherm te zien met de tekst "Er zijn geen openbare mappen" o.i.d.. Met mijn patch krijg je zelfs dat niet te zien.MeNTaL_TO schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:34:
[...]
Volgens mij heb je dan gewoon de rechten niet goed staan, anonyous gebruikers zien bij mij geen index, die zie je pas nadat je bent ingelogd.
Misschien krijg jij die informatie niet te zien omdat je niet de Synology DSM accounts gebruikt, maar de Photo Station account.
Bottom line is dat het bij mij nu werkt zoals ik het graag hebben wil.

[ Voor 21% gewijzigd door RobV op 31-08-2014 19:06 . Reden: plaatje toegevoegd. ]
Nog geen 60% aan cpu en het geheugen wordt al helemaal niet veel aangesproken. Qua resources trekt mijn DS214+ het dus echt wel zo te zien.Smultie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 07:45:
[...]
Nou nou. Sabnzbd gebruikt wat meer resources. Geen enkel probleem op een moderne PC, maar bij een NAS merk je dat wel.
Zeggen dat het troep is, is zwaar overtrokken.
Nee.. het is een dual core, dus een singlecore proces trekt 'm ws tot 50% volbenchMarc schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:09:
[...]
Nog geen 60% aan cpu en het geheugen wordt al helemaal niet veel aangesproken. Qua resources trekt mijn DS214+ het dus echt wel zo te zien.
Zet SSL maar eens uit, gaat ie hoogstwaarschijnlijk wel sneller.
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 31-08-2014 21:10 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb gister een DS414 aangeschaft en een nieuwe 2TB WD Red. Deze heb ik in de nas gezet en de boel draait. Gelijk nzbdrone, sbnzbd en couchpotato erop gezet, en nu kan mijn "oude" server uit.
Ik wil graag de 2TB WD Red die daar in zit ook in de Synology zetten. Deze schijf is nog niet zo heel oud(jaartje ofzo), maar heeft wel verschillende partities denk ik. Ik heb hem gebruikt in de oude ESXI server als Freenas schijf en als local storage voor wat VM's.
Kan ik de schijf zo uit de oude server halen en in de nas zetten, of moet ik eerst alle partities verwijderen?
Ik wil graag de 2TB WD Red die daar in zit ook in de Synology zetten. Deze schijf is nog niet zo heel oud(jaartje ofzo), maar heeft wel verschillende partities denk ik. Ik heb hem gebruikt in de oude ESXI server als Freenas schijf en als local storage voor wat VM's.
Kan ik de schijf zo uit de oude server halen en in de nas zetten, of moet ik eerst alle partities verwijderen?
De schijf wordt geheel gewist. Je hoeft hem niet eerst leeg te maken of zo.
tnx, dan zet ik hem gewoon over. Had alle data al overgezet op de nieuwe.
Weet iemand of de DS214 play qua warmte ontwikkeling in een kast te plaatsen is? Zit me een beetje te bedenken waar ik zo'n ding moet laten en de kast naast de tv is een optie. Meest ideale zou de meterkast zijn maar daar heb ik helaas geen stopcontact.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wordt zo max zo warm als dat de HDD wordt die erin zit. Door de actieve koeling zal dat wel meevallen.
Indien je nog ruimte hebt kun je natuurlijk ook een stopcontact op je DIN rail plaatsen.
Indien je nog ruimte hebt kun je natuurlijk ook een stopcontact op je DIN rail plaatsen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zolang de ruimte niet heel krap is zal het geen probleem zijn. Het beste is natuurlijk dat er wel ergens een stroming is anders kan het op bepaalde dagen erg warm worden.Chaoss schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:14:
Weet iemand of de DS214 play qua warmte ontwikkeling in een kast te plaatsen is? Zit me een beetje te bedenken waar ik zo'n ding moet laten en de kast naast de tv is een optie. Meest ideale zou de meterkast zijn maar daar heb ik helaas geen stopcontact.
Bedenk wel dat er 2 harddisken is passen dus warmte ontwikkeling kan hard gaan als de ruimte echt afgesloten is. Maar je kan de temp bekijken van de harde schijven dus zolang je deze de eerste dagen goed in de gaten houdt moet het zeker kunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 01-09-2014 08:04 ]
Dank voor je bericht! Denk dat ik de DS213+ nu meer overweeg. Weten jullie of de Hardware Encryption Engine ook wordt gebruikt door CrashPlan waardoor het encrypten van bestanden sneller gaat?MikeOO schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:03:
[...]
Een J versie vergelijken met een + versie en niet veel verschil. De vergelijking op de site mist toch wel aardig wat info. Zeker qua gegeugen en CPU.
Geheugen is 2x zo groot en hoor meer geheugen hoe prettiger de dingen draaien.
CPU: Marvell Kirkwood 1,2 GHz Single core Processor vs Freescale MPC8544E 1,067 GHz (dual-core)
Beide systemen kunnen de dingen prima uitvoeren. Verschil zit hem in hoe snel de taken gaan. De 213+ zal het allemaal een stuk prettiger draaien.
Voor puur opslag maakt dat verder niet uit maar ga je downloaden / Spotweb / NZBget etc gebruiken dan merk je dat alle sneller loopt en opent op de PC.
Ik zou mij dus even meer inlezen naar de verschillen en voor een zachte prijsje zeker doen.
Stopcontact bijplaatsen in de meterkast?Chaoss schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:14:
Ja ik zou daar het liefst een stopcontact hebben, maar mijn electra skills zijn zo basic dat ik echt niet in de meterkast ga prutsenmvds schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:36:
[...]
Stopcontact bijplaatsen in de meterkast?Fluitje van een cent hoor
Stom genoeg helemaal niet aan gedacht toen ik vorig jaar een elektricien groepen heb laten bijplaatsen ivm de nieuwe keuken

[ Voor 53% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2014 10:45 ]
Daarom, zoals ik al schreef.. het is echt super simpel.Chaoss schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:30:
Ja ik zou daar het liefst een stopcontact hebben, maar mijn electra skills zijn zo basic dat ik echt niet in de meterkast ga prutsen
Check of je ruimte hebt op je DIN rail zo ja, hoofdschakelaar uit, deksel er af, checken of je ruimte hebt op je N,L en aarde klemmen.
Zo ja.. DIN stopcontact erop prikken, 3 draadjes aansluiten op je klemmen en klaar..
Als ik een USB schijf (1.5 TB) aan de front USB van mijn ds209+II hang wordt deze keurig herkend door het systeem en wordt deze gemount onder usbshare2. Alleen het groene lampje aan de voorkant licht niet op en ik kan de USBCOPY functie niet activeren (door op het knopje te drukken). Plug ik een 4GB USB stick in de voorkant, dan licht het groene lampje wel op en kan ik de USBCopy functie wel op.
Enig idee waar het groene lampje niet aangaat bij de USB schijft van 1.5 TB? Ik zou de USBcopy functie graag gebruiken, omdat ik hem dan kan hacken voor mijn eigen script.
Enig idee waar het groene lampje niet aangaat bij de USB schijft van 1.5 TB? Ik zou de USBcopy functie graag gebruiken, omdat ik hem dan kan hacken voor mijn eigen script.
Ik zit vast met Download Station.
Ik gebruik SickRage, die plaats de torrents in een map, en DS pakt die op.
Maar hij laadt ze wel in DS , maar begint niet met downloaden.
Het ziet er dan als volgt uit qua status:

Bovenste is een download die wel is gestart, maar die heb ik echt met de hand gedaan. (Het torrentbestand vanaf de laptop geupload naar DS413j)
Tevens moet ik zeggen dat ik bij de "mislukte" downloads ook torrent files apart heb gedownd, en die in de map heb gezet waar DS moet kijken.
Bij info in DS staat het volgende:

Maw er gaat iets niet goed, maar ik heb geen flauw idee wat.
Kortom ik heb een DS413j.
Ik heb Download Station laten kijken naar een map waar ik de torrents in zet.
Hij ziet ze ook, maar laad ze niet goed in.
Krijg verder geen errors, niet bij Sickbeard, ook niet als ik het met de hand doe.
Iemand die me een beetje op de goede weg kan helpen?
EDIT: Het lijkt erop dat het na een reboot wel begint te werken, hele NAS gereboot, niet de app alleen.

Bovenste is een download die wel is gestart, maar die heb ik echt met de hand gedaan. (Het torrentbestand vanaf de laptop geupload naar DS413j)
Tevens moet ik zeggen dat ik bij de "mislukte" downloads ook torrent files apart heb gedownd, en die in de map heb gezet waar DS moet kijken.

Krijg verder geen errors, niet bij Sickbeard, ook niet als ik het met de hand doe.
EDIT: Het lijkt erop dat het na een reboot wel begint te werken, hele NAS gereboot, niet de app alleen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sloebie op 02-09-2014 11:27 ]
Die manuele torrent.. Heb je die na het uploaden ook manueel gestart in downloadstation?Sloebie schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:43:
Ik zit vast met Download Station.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat klokje in het icoon voor de torrent. Heb je toevallig de geavanceerde planning aanstaan in download station?
Nee niet manueel gestart, en ook niet geavanceerde planning aanstaan.d--amo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:24:
[...]
Die manuele torrent.. Heb je die na het uploaden ook manueel gestart in downloadstation?
Dat klokje in het icoon voor de torrent. Heb je toevallig de geavanceerde planning aanstaan in download station?
Heb aanstaan dat ie t op volgorde oppakt.
Het lijkt er wel op dat na een reboot de torrents goed opgepakt worden, beetje raar, maar ik zal het in de gaten houden
Verwijderd
Even deze forum 'misbruiken' om een dikke pluim achter te laten voor Synology Support...
Twee weken geleden kreeg ik met met DS713+ problemen: hij ging spontaan uit.
Het bleek dat de voedingsadapter in een soort protectie stond (de groene power-LED was uit).
Je diende dus echt de stekker een paar seconden van de spanning te moeten halen, en dan was alles weer ok. Vervolgens knalde hij er na gemiddeld 15-30 minuten er weer uit. De systeem-rapport meldde dan ook: "System event: NAS experienced an improper shutdown".
Wellicht had mijn adapter een verrotte elco/condensator die na een tijdje de overload protectie deed flippen...
Die zondag eens een Support Ticket aangemaakt via www.synogoly.com (niet NL). Met opmerking dat het mogelijk de adapter was OF dat iets in de DS713+ dit veroorzaakte, maar dat dit laatste dubieus was. En hoe dit verder af te handelen.
Die maandag meteen reactie. Of ik mijn adres gegevens kon doorgeven zodat ze een nieuwe adapter konden opsturen. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan zouden we verder kijken.
Die dinsdag reactie dat de adapter was afgegeven aan DHL met track-and-trace (volgens mij vanuit Korea).
Woensdag eind van de dag: ding-dong... de nieuwe adapter !!!
En sindsdien loopt hij weer als een zonnetje.
Mijn kosten: niets - nadda.
Het is eerder gezegd, maar echt... de support van Synology is TOP !!!
Daar betaal ik dan ook gerust een paar euro meer voor.
Het bleek dat de voedingsadapter in een soort protectie stond (de groene power-LED was uit).
Je diende dus echt de stekker een paar seconden van de spanning te moeten halen, en dan was alles weer ok. Vervolgens knalde hij er na gemiddeld 15-30 minuten er weer uit. De systeem-rapport meldde dan ook: "System event: NAS experienced an improper shutdown".
Wellicht had mijn adapter een verrotte elco/condensator die na een tijdje de overload protectie deed flippen...
Die zondag eens een Support Ticket aangemaakt via www.synogoly.com (niet NL). Met opmerking dat het mogelijk de adapter was OF dat iets in de DS713+ dit veroorzaakte, maar dat dit laatste dubieus was. En hoe dit verder af te handelen.
Die maandag meteen reactie. Of ik mijn adres gegevens kon doorgeven zodat ze een nieuwe adapter konden opsturen. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan zouden we verder kijken.
Die dinsdag reactie dat de adapter was afgegeven aan DHL met track-and-trace (volgens mij vanuit Korea).
Ok, heren/dames,
misschien dat jullie me kunnen helpen.
Sinds een paar weken is mijn DS213j niet meer te bereiken op het *.myds.me adres.
Heb alles al nagekeken, in mijn DS staat alles aan. Op de website myds.synology.com kan ik met mijn accountgegevens inloggen en alles staat goed daar.
Het laatste wat veranderd is, is een DSM update, maar ik weet niet honderd procent zeker of het net voor of net na die update is gebeurd.
Ik heb een Sitecom WLR-4000 v1.001 (N300 x4) router. Deze heb ik ook al gereset en opnieuw proberen in te stellen met de EZ Internet Wizard, maar nog geen succces.
Heb ook al contact gehad met de synology helpdesk, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Heeft iemand een stappenplan ofzoiets waarmee ik het probleem kan lokaliseren?
Sinds een paar weken is mijn DS213j niet meer te bereiken op het *.myds.me adres.
Heb alles al nagekeken, in mijn DS staat alles aan. Op de website myds.synology.com kan ik met mijn accountgegevens inloggen en alles staat goed daar.
Het laatste wat veranderd is, is een DSM update, maar ik weet niet honderd procent zeker of het net voor of net na die update is gebeurd.
Ik heb een Sitecom WLR-4000 v1.001 (N300 x4) router. Deze heb ik ook al gereset en opnieuw proberen in te stellen met de EZ Internet Wizard, maar nog geen succces.
Heb ook al contact gehad met de synology helpdesk, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
All is fair in God of War
Bij mij hielp het om handmatig de DNS server in te vullen. Standaard doet ie een scan en onthoud ie die instelling, maar bij mij ging dat mis, ook al stonden de waardes goed, bleef ie maar zeggen dat ie geen namen kon resolven.
Onder het mom van de inkoppertjes:waztone schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:56:
Ok, heren/dames,
Je test het wel op een lokatie waar je er ook daadwerkelijk bij kan?
Het lukt bij mij bv niet op mijn werk om door poort 5000 te komen. (Bv. ....synology.me/photo = poort 80 lukt wel).
User Error -- Please Replace User
Mijn ervaring ook met de support van synology, service is erg goedVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:56:
Even deze forum 'misbruiken' om een dikke pluim achter te laten voor Synology Support...
Verwijderd
Allen,
Ik heb sinds paar weken een ds214play gekocht met 2x3tb WD Red schijven.
Ik gebruik deze eigenlijk als een soort mediacenter (Videos/Muziek) maar ook als data storage (Docs/Pics)
Aangezien ik geen mirroring heb ingesteld (RAID 0), is men NAS ook niet echt geschikt voor backups. Toch wil ik graag men Docs/Pics frequent backuppen naar een externe HD (USB3.0 / 2,5"), maar nu lees ik op allerhande fora dat een USB3.0 schijf altijd een aparte voeding nodig heeft vooraleer de Syno deze herkent, klopt dat?
De USB2.0 front zou wel een externe HD zonder voeding herkennen, de USB3.0 poorten aan de achterkant dan weer niet??
Heeft er hier iemand ervaring mee?
Ik gebruik deze eigenlijk als een soort mediacenter (Videos/Muziek) maar ook als data storage (Docs/Pics)
Aangezien ik geen mirroring heb ingesteld (RAID 0), is men NAS ook niet echt geschikt voor backups. Toch wil ik graag men Docs/Pics frequent backuppen naar een externe HD (USB3.0 / 2,5"), maar nu lees ik op allerhande fora dat een USB3.0 schijf altijd een aparte voeding nodig heeft vooraleer de Syno deze herkent, klopt dat?
De USB2.0 front zou wel een externe HD zonder voeding herkennen, de USB3.0 poorten aan de achterkant dan weer niet??
Raid 0 is geen backup... (en RAID 1 ook niet...)Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:49:
Allen,
Zie http://www.petemarovichim...id-as-your-backup-system/
Of een USB schijf zonder voeding kan werken hangt van de USB schijf zelf af... Als je hem aan een pc zonder voeding kan gebruiken zal je hem ook aan de Synology zonder voeding kunnen gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Leader98 op 02-09-2014 15:39 ]
Ik heb zelf deze aan mijn syno hangen:Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:49:
Allen,
http://tweakers.net/price...-2tb-zwart/specificaties/
Werkt prima.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Heb net alles nogmaals doorgelopen op m'n NAS. Getest bij m'n pa thuis. Daar kan ik er bij.Ikke_Niels schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:19:
[...]
Onder het mom van de inkoppertjes:
Je test het wel op een lokatie waar je er ook daadwerkelijk bij kan?
Het lukt bij mij bv niet op mijn werk om door poort 5000 te komen. (Bv. ....synology.me/photo = poort 80 lukt wel).
Alleen lokaal werkt het dus nog steeds niet. Ik kan lokaal alleen maar bij m'n NAS als ik het IP adres invoer. Voorheen kon ik gewoon mijn *.myds.me adres gebruiken. Dit vind ik ook makkelijk omdat ik zo gewoon bookmarks kan aanmaken.
Nou is het natuurlijk niet een heel groot probleem, maar het heeft altijd gewerkt en ik wil graag weten waarom het nu niet meer werkt.
All is fair in God of War
Zijn er medetweakers die een WD externe (desktop/portable) opslag aansluiten op hun synology nas?
Zoja welke type ex-hd hebben jullie dan 'n elements, passport, passport essentials, se editions, etc etc.
Ik wil ook graag weten ofdat de disk vanzelf, of inopdracht van je nas in hibernation/slaap stand gaat? Ik ben ook dus opzoek naar western digital model en niet naar seagate omdat deze laatste (een flink aantal) de hibernation niet gesupport wordt door de synology nas. oa: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/faq/443.
De externe hd's die op de support list van synology staan zijn voornamelijk de duurdere en slecht verkijgbare (1 liefst 2 tb). Ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen met jullie ervaring.
aanvulling:
oeps zie ik nu pas...
Zoja welke type ex-hd hebben jullie dan 'n elements, passport, passport essentials, se editions, etc etc.
Ik wil ook graag weten ofdat de disk vanzelf, of inopdracht van je nas in hibernation/slaap stand gaat? Ik ben ook dus opzoek naar western digital model en niet naar seagate omdat deze laatste (een flink aantal) de hibernation niet gesupport wordt door de synology nas. oa: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/faq/443.
De externe hd's die op de support list van synology staan zijn voornamelijk de duurdere en slecht verkijgbare (1 liefst 2 tb). Ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen met jullie ervaring.
aanvulling:
oeps zie ik nu pas...
...ook wb. de hibernation?stuffer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:39:
[...]
Ik heb zelf deze aan mijn syno hangen:
http://tweakers.net/price...-2tb-zwart/specificaties/
Werkt prima.
[ Voor 17% gewijzigd door roycerolls op 02-09-2014 21:27 ]
Ik heb een wd elements portable (2.5inch) versie aan mijn 1512+ hangen en die gaat netjes in hibernate. Geen problemen mee gehad.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb de volgende: pricewatch: WD My Passport My Passport 2TB Zwart Via de Western Digital utility's kan je de schijf instellen wanneer deze bij inactiviteit in hibernation moet gaan, ook is het verstandig om via de WD firmware updater je firmware te updaten naar de nieuwste versie. Bij mij gaat deze schijf, ingesteld op 1 uur via de utility's, netjes na ongeveer 1 uur en 5 minuten in hibernation.roycerolls schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:24:
Zijn er medetweakers die een WD externe (desktop/portable) opslag aansluiten op hun synology nas?
aanvulling:
oeps zie ik nu pas...
[...]
...ook wb. de hibernation?
Edit: Hij blijft natuurlijk ook in hibernation zolang de NAS hem niet aanspreekt. Gebruik de schijf in combinatie met een Synology DS214
[ Voor 4% gewijzigd door crypt0rr op 03-09-2014 08:56 ]
Ik ben aan het kijken voor mijn Synolgy DS408. Zit nu 4x1TB in wat aardig vol begint te lopen en ik durf ook niet te zeggen hoe lang de hardeschijven die er nu in zitten het nog volhouden. 
Kortom: Tijd voor nieuw speelgoed. Nu weet ik dat het een DS415play gaat worden, ik vraag me alleen af welke disken ik erbij kan gaan nemen. Omdat we toch gaan vernieuwen wil ik gelijk voor 4x4TB gaan, in RAID5.
Nu is mijn vraag, voor welke disken kan ik het beste gaan. Het is te lang geleden dat ik me in hardeschijven hebt verdiept. Of zijn de 4TB disken nog niet te vertrouwen en kan ik beter voor 4x3TB gaan?
Kortom: Tijd voor nieuw speelgoed. Nu weet ik dat het een DS415play gaat worden, ik vraag me alleen af welke disken ik erbij kan gaan nemen. Omdat we toch gaan vernieuwen wil ik gelijk voor 4x4TB gaan, in RAID5.
Nu is mijn vraag, voor welke disken kan ik het beste gaan. Het is te lang geleden dat ik me in hardeschijven hebt verdiept. Of zijn de 4TB disken nog niet te vertrouwen en kan ik beter voor 4x3TB gaan?
[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 03-09-2014 15:12 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik kom er even niet uit met mijn Syno. Ik heb een account gemaakt voor mijn vriendin, die is lid van de users en heeft r/w rechten op de Photostation, maar ze kan geen foto's uploaden uit DS Photo+. Heb de syno gereboot, heb de (android)app leegegooid (cache etc), maar hij blijft een melding geven dat die user het niet mag.
Vergeet ik wat doms of gaat er wat mis?
Je moet per album aangeven of een gebruiker mag uploaden418O2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:28:
Ik kom er even niet uit met mijn Syno. Ik heb een account gemaakt voor mijn vriendin, die is lid van de users en heeft r/w rechten op de Photostation, maar ze kan geen foto's uploaden uit DS Photo+. Heb de syno gereboot, heb de (android)app leegegooid (cache etc), maar hij blijft een melding geven dat die user het niet mag.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waarom blijft iedereen met die schijven toch RAID5 gebruiken? Enig idee hoelang je aan het recoveren bent als je een schijf van 4 (of 3 TB) vervangt? Het enige voordeel is dat er 1 HDD defect mag gaan, nadeel is dat je een aantal weken degrated bent als je een HDD vervangt en het daardoor niet echt lonend meer is.sjorremans schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:11:
Ik ben aan het kijken voor mijn Synolgy DS408. Zit nu 4x1TB in wat aardig vol begint te lopen en ik durf ook niet te zeggen hoe lang de hardeschijven die er nu in zitten het nog volhouden.
Moet zeggen dat dit voor particulieren echt wel een probleem begint te worden, 4 TB online backupen is niet te betalen, maar hoeveel data is nu echt belangrijk (bovendien, ik had mijn fotoboeken en negatieven ook maar op 1 plaats liggen).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Kost je precies 9,99 per maandMeNTaL_TO schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:38:
[...]
Waarom blijft iedereen met die schijven toch RAID5 gebruiken? Enig idee hoelang je aan het recoveren bent als je een schijf van 4 (of 3 TB) vervangt? Het enige voordeel is dat er 1 HDD defect mag gaan, nadeel is dat je een aantal weken degrated bent als je een HDD vervangt en het daardoor niet echt lonend meer is.
Moet zeggen dat dit voor particulieren echt wel een probleem begint te worden, 4 TB online backupen is niet te betalen, maar hoeveel data is nu echt belangrijk (bovendien, ik had mijn fotoboeken en negatieven ook maar op 1 plaats liggen).
Weken is wel wat overdreven.. Heb een raid5 array van 5x Seagate 4TB NAS hdd's, een rebuild duurt ff ruim 2 dagen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:38:
Waarom blijft iedereen met die schijven toch RAID5 gebruiken? Enig idee hoelang je aan het recoveren bent als je een schijf van 4 (of 3 TB) vervangt? Het enige voordeel is dat er 1 HDD defect mag gaan, nadeel is dat je een aantal weken degrated bent als je een HDD vervangt en het daardoor niet echt lonend meer is.
Hoe dan ook snap ik je issue niet helemaal.. het idee van fault tollerance is dat wanneer deze 'degraded' is je door kan draaien. Gaat er dan nog wat stuk dan heb je gewoon pech en moet je op je backup terugvallen.
Hallo allen,
Ik wil graag VPN gebruiken om veilig op wifi spots te kunnen internetten. Ik heb de tutorial gevolgd om de VPN server in te stellen op mijn synology ds 414.
Als ik dan met mijn Andriod mobiel een connectie wil maken dan lukt dat wel via het lokale netwerk (192.168...). Als ik verbinding wil maken via het internet (ip adres, of mijn www domein) dan lukt het niet. Terwijl dit juist de bedoeling is
Dus:
Syno 414
VPN middels L2TP/IPSec
Android telefoon
Lokaal wel een sleuteltje, extern lukt geen verbinding.
UPC technicolor modem/router met port forwarding 1701, 4500 en 500
Mogelijk is er een instelling in de router niet goed, maar ik kom er op dit moment niet uit. Wie kan me helpen?
Ik wil graag VPN gebruiken om veilig op wifi spots te kunnen internetten. Ik heb de tutorial gevolgd om de VPN server in te stellen op mijn synology ds 414.
Als ik dan met mijn Andriod mobiel een connectie wil maken dan lukt dat wel via het lokale netwerk (192.168...). Als ik verbinding wil maken via het internet (ip adres, of mijn www domein) dan lukt het niet. Terwijl dit juist de bedoeling is
Dus:
Syno 414
VPN middels L2TP/IPSec
Android telefoon
Lokaal wel een sleuteltje, extern lukt geen verbinding.
UPC technicolor modem/router met port forwarding 1701, 4500 en 500
Mogelijk is er een instelling in de router niet goed, maar ik kom er op dit moment niet uit. Wie kan me helpen?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Ow oke, zal het straks even proberen.DennusB schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:29:
[...]
Je moet per album aangeven of een gebruiker mag uploadenDat moet je in de webinterface van Photostation doen!
Bijzonder, bij een collega van me was zijn 4bay syno (type weet ik niet precies) bijna een week bezig met rebuilden. Misschien verschil tussen 4 en 5 disks?DukeBox schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:54:
[...]
Weken is wel wat overdreven.. Heb een raid5 array van 5x Seagate 4TB NAS hdd's, een rebuild duurt ff ruim 2 dagen.
Hoe dan ook snap ik je issue niet helemaal.. het idee van fault tollerance is dat wanneer deze 'degraded' is je door kan draaien. Gaat er dan nog wat stuk dan heb je gewoon pech en moet je op je backup terugvallen.
En hardware heeft er ook mee te maken CPU/Memory want het is software RAID welke ook rekenkracht van de NAS nodig heeft om de rebuild uit te kunnen voeren ipv een dedicated RAID kaart.MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:13:
[...]
Bijzonder, bij een collega van me was zijn 4bay syno (type weet ik niet precies) bijna een week bezig met rebuilden. Misschien verschil tussen 4 en 5 disks?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Omdat ik met 2 disken niet genoeg opslag heb. Staat nu al 4TB aan data op mijn NAS.. welke nu dus vol zit.MeNTaL_TO schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:38:
[...]
Er moet dus meer ruimte komen
Mijn muziekcollectie is me toch wel heilig, grote verzameling waar ik jaren over heb gedaan. Zou ik niet zomaar kwijt willen. Foto's evenmin .. Enige wat niet echt pijn zou doen is de filmcollectie. Alhoewel hier ook jaren verzameling in zit. Kortom toch wel aardig wat data welke ik gewoon veilig wil hebben staan.
Als ik dan toch geld ga uitgeven wil ik ook de komende jaren vooruit qua groei. Vandaar dus de keuze voor de DS415play i.c.m 4 disken
[ Voor 6% gewijzigd door sjorremans op 03-09-2014 21:46 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
iets voor jou?sjorremans schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:43:
Omdat ik met 2 disken niet genoeg opslag heb. Staat nu al 4TB aan data op mijn NAS.. welke nu dus vol zit.
Er moet dus meer ruimte komen
pricewatch: Synology DiskStation DS1813+
Ik heb een 4TB MyBook aan mijn 213+ hangen (usb3) en die slaapt keurig, wordt alleen wakker voor de wekelijkse backup van de belangrijkste folders.roycerolls schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:24:
aanvulling:
oeps zie ik nu pas...
[...]
...ook wb. de hibernation?
Heb er naar gekeken. Word toch wel erg prijzig dan en ondanks het feit dat ik redelijk wat data heb doe ik er niet veel meer mee dan opslag + muziek/&films streamen.RobV schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:51:
[...]
iets voor jou?
pricewatch: Synology DiskStation DS1813+
Denk dat ik voorlopig met 4x4TB (4x3 in RAID5 dus) voorlopig ook nog wel vooruit kan. En een DS415 is toch wel iets beter te betalen
Geeft niets, mijn DS1513+ heeft al ruim een jaar 2 lege slots... Als het schip met dubbeltjes binnenkomt hang ik er nog wel een paar schijven bij.
Valt wel mee, de meeste cpu's zijn snel genoeg om een disk op volledige snelheid te rebuilden. Het grootste probleem is wanneer je de NAS blijft gebruiken. Iedere IO buiten het rebuild proces om zorgt voor een flinke vertraging. Het beste is ook om alle services te stoppen en hem rustig zijn gang laten gaan.Hari-Bo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:17:
En hardware heeft er ook mee te maken CPU/Memory want het is software RAID welke ook rekenkracht van de NAS nodig heeft om de rebuild uit te kunnen voeren ipv een dedicated RAID kaart.
Als ik in mijn geval mariadb door laat lopen dan wordt de rebuild time ruim 6 keer zo lang.
Neem aan dat je hem thuis gewoon via het interne ip wilt bereiken? als je de DNS naam gebruik probeer je hem dus altijd via het externe ip te benaderen?waztone schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:50:
[...]
Heb net alles nogmaals doorgelopen op m'n NAS. Getest bij m'n pa thuis. Daar kan ik er bij.
Alleen lokaal werkt het dus nog steeds niet. Ik kan lokaal alleen maar bij m'n NAS als ik het IP adres invoer. Voorheen kon ik gewoon mijn *.myds.me adres gebruiken. Dit vind ik ook makkelijk omdat ik zo gewoon bookmarks kan aanmaken.
Nou is het natuurlijk niet een heel groot probleem, maar het heeft altijd gewerkt en ik wil graag weten waarom het nu niet meer werkt.
Je zou in de hostfile op je pc een entry kunnen invoeren van dns naam + interne ip, uiteraard werkt dat alleen op de pc en heb je er met je tablet/smartphone niets aan.
Verwijderd
Voor zover mijn zoek kunsten gaan kon ik geen antwoord vinden op de vraag hoe ik een proxy maak voor devices die via een VPN by de synology komen wat ik wil is via een VPN mijn iphone koppelen aan synology en vervolgens het internet op.
Iphone ---> internet-VPN ---> synology ----> internet
Reden is dat ik dan op ieder wifi acces point dat ik niet vertrouw toch veilig internet op kan en alleen mijn eigen provider kan zien wat ik bezoek qua url's
Is daar ergens een howto van tevinden? Via openvpn en haproxy lukt het me niet
Iphone ---> internet-VPN ---> synology ----> internet
Reden is dat ik dan op ieder wifi acces point dat ik niet vertrouw toch veilig internet op kan en alleen mijn eigen provider kan zien wat ik bezoek qua url's
Is daar ergens een howto van tevinden? Via openvpn en haproxy lukt het me niet
Ik doe dat met PPTP op de syno en dat werkt prima. Let er wel op dat je 'Send All Traffic' aan hebt staan.
[ Voor 32% gewijzigd door RobV op 04-09-2014 09:20 ]
Verwijderd
@robv hoe gaat je verkeer dan weer naar buiten? Pptp of openvpn maakt het verschil niet, maar met de gebruikelijke VPN oplossingen op synology kan ik alleen in het netwerk waar de synology staat connectie maken. Ik wil juist weer het internet op
Gewoon over de default gateway in dat netwerk weer het internet opVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:31:
@robv hoe gaat je verkeer dan weer naar buiten? Pptp of openvpn maakt het verschil niet, maar met de gebruikelijke VPN oplossingen op synology kan ik alleen in het netwerk waar de synology staat connectie maken. Ik wil juist weer het internet op
Precies.DennusB schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:34:
Gewoon over de default gateway in dat netwerk weer het internet op
Verwijderd
Dus ik stel op iphone proxy in richting default gateway poort 80?
Dat heb ik gedaan en dan werkt het niet.
Kom wel binnen op VPN server etc dus krijg ip adres van VPN etc
Je hoeft geen proxy in te stellen. Gewoon 'send all traffic' aangeven in je VPN settings..
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Lees anders gewoon even de tutorial door: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/459Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:20:
Dus ik stel op iphone proxy in richting default gateway poort 80?
Ik kreeg paar dagen geleden tijdens het maken van een backup naar een externe schijf een melding op mijn Synology dat mijn interne schijf (3TB) gecrashed was.
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe schijf gekocht en ben bezig alles op de externe schijf te zetten.
Tijdens het maken van een backup van de data (ongeveer 2TB) is hij een paar keer gestopt met de melding dat de directory die hij moest kopieren niet bestond. Maar als ik de file explorer open in DSM, dan kan ik gewoon bij die directory en de bestanden die er in staan.
Heb nu de directories 1 voor 1 handmatig gekopieerd en ben bijna klaar.
Ik ga nog een volledige S.M.A.R.T. test doen (gaat natuurlijk weer 3 dagen duren).
Het is een WD Green (mijn nieuwe is een Red).
Kan ik de settings van DSM gewoon terugzetten, nadat ik de nieuwe schijf geïnstalleerd heb?
Als die kapotte disk gerepareerd kan worden, dan wil ik hem gebruiken om films op te zetten (die hoeven niet per se gebackupped te worden). Hoe kan ik dan het beste de schijven installeren?
Als Basic en niet als JBOD neem ik aan? Omdat JBOD de schijven als 1 schijf ziet (als ik het goed begrepen heb).
Ik vraag het even hier, omdat de help site van Synology maar blijft knipperen in mijn browsers...
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe schijf gekocht en ben bezig alles op de externe schijf te zetten.
Tijdens het maken van een backup van de data (ongeveer 2TB) is hij een paar keer gestopt met de melding dat de directory die hij moest kopieren niet bestond. Maar als ik de file explorer open in DSM, dan kan ik gewoon bij die directory en de bestanden die er in staan.
Heb nu de directories 1 voor 1 handmatig gekopieerd en ben bijna klaar.
Ik ga nog een volledige S.M.A.R.T. test doen (gaat natuurlijk weer 3 dagen duren).
Het is een WD Green (mijn nieuwe is een Red).
Kan ik de settings van DSM gewoon terugzetten, nadat ik de nieuwe schijf geïnstalleerd heb?
Als die kapotte disk gerepareerd kan worden, dan wil ik hem gebruiken om films op te zetten (die hoeven niet per se gebackupped te worden). Hoe kan ik dan het beste de schijven installeren?
Als Basic en niet als JBOD neem ik aan? Omdat JBOD de schijven als 1 schijf ziet (als ik het goed begrepen heb).
Ik vraag het even hier, omdat de help site van Synology maar blijft knipperen in mijn browsers...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb geen idee wat het kost om een kapotte schijf te repareren. Ik zou het er niet op wagen, want hij is niet voor niets stuk gegaan. Schijven hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. Je hebt al een 3Tb red voor net over de €100,-. (pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB).
Wat voor Synology heb je als ik vragen mag en hoe heb je hem ingericht? RAID/SHR/JBOD?
Wat voor Synology heb je als ik vragen mag en hoe heb je hem ingericht? RAID/SHR/JBOD?
[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 04-09-2014 12:14 ]
Met repareren bedoelde ik eigenlijk via DSM. Hij geeft een optie met "repair" (weet niet meer zeker. Ben nu niet thuis, dus kan niet kijken).RobV schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:13:
Ik heb geen idee wat het kost om een kapotte schijf te repareren. Ik zou het er niet op wagen, want hij is niet voor niets stuk gegaan. Schijven hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. Je hebt al een 3Tb red voor net over de €100,-. (pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB).
Ik heb een DS212+ met een 3Tb WD Green (ongeveer 4 jaar oud) er in met SHR.
Ik ga er een 6Tb WD Red in zetten.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik krijg veel "aanvallen" op mijn NAS via SSH op poort 22. Ik gebruik poort 22 zelf voor SFTP. Is er een makkelijke manier om bijvoorbeeld SSH te blokkeren? Of is er iets anders makkelijks dat ik kan doen om deze mensen te weren?
Eerste deed ik van alles via de firewall maar dat was toch niet al te handig met alle mensen die wel gewoon op mijn NAS mogen komen. Het werkte wel, ik kreeg misschien 1 "aanval" in de maand. Nu krijg ik er minimaal 10 per dag nadat ik de firewall regels heb weg gegooid.
Eerste deed ik van alles via de firewall maar dat was toch niet al te handig met alle mensen die wel gewoon op mijn NAS mogen komen. Het werkte wel, ik kreeg misschien 1 "aanval" in de maand. Nu krijg ik er minimaal 10 per dag nadat ik de firewall regels heb weg gegooid.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Met DSM 5 kun je geoIP instellen en bijvoorbeeld alleen NL IP-adressen toegang geven.
Poort 22 voor iedereen openzetten is overigens niet erg handig.
Poort 22 voor iedereen openzetten is overigens niet erg handig.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Nee poort 22 staat niet open voor iedereen, sorry voor de verwarring.
Alleen Nederlands IP adressen vind ik ook niet handig, ik zit niet altijd in Nederland en ook mobiele IP's lijken niet altijd binnen deze geoIP's te zitten.
Het liefst zou ik dus gewoon iedereen die via SSH probeert binnen te komen gelijk blokkeren aangezien ik dat niet gebruik.
Edit: Hmm is het echt zo simpel om SFTP via een andere poort te doen en dan gewoon poort 22 dicht gooien? http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=15&t=83493
Alleen Nederlands IP adressen vind ik ook niet handig, ik zit niet altijd in Nederland en ook mobiele IP's lijken niet altijd binnen deze geoIP's te zitten.
Het liefst zou ik dus gewoon iedereen die via SSH probeert binnen te komen gelijk blokkeren aangezien ik dat niet gebruik.
Edit: Hmm is het echt zo simpel om SFTP via een andere poort te doen en dan gewoon poort 22 dicht gooien? http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=15&t=83493
[ Voor 18% gewijzigd door Moby op 04-09-2014 12:53 ]
SSH kan je prima openzetten voor de hele wereld mits je je er maar bewust van bent. Dus goede passworden, geen admin/root als usernames en een rate limit (op ip én usernames) om brute force uit te sluiten.
Wat je kan doen is SSH naar een andere poort verhuizen. Er zijn wat standaard poorten die ze heel vaak proberen zoals 22, 80, 443 en meer van dat soort. Dat zou al heel wat kunnen schelen.Moby schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:38:
Ik krijg veel "aanvallen" op mijn NAS via SSH op poort 22. Ik gebruik poort 22 zelf voor SFTP. Is er een makkelijke manier om bijvoorbeeld SSH te blokkeren? Of is er iets anders makkelijks dat ik kan doen om deze mensen te weren?
En op de NAS zelf auto block aanzetten. Regio's blokkeren kan ook, maar ik heb er niet zoveel baat bij gehad. Dan gaan ze gewoon via proxies zitten klooien.
Iemand een idee of het via de UPC mediabox mogelijk is WOL te gebruiken voor de Synology DS415Play?
Verwijderd
Hoe zie jij dit? Bij mij staan deze poorten ook open maar in de logs van mijn Synology zie ik geen externe IP's die over poort 22 proberen te connecteren.Moby schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:38:
Door de autoblock in te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:14:
[...]
Hoe zie jij dit? Bij mij staan deze poorten ook open maar in de logs van mijn Synology zie ik geen externe IP's die over poort 22 proberen te connecteren.
Als iemand dan probeert in te loggen en hij zit aan de max aantal keer dan krijg je een email.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Pogingen zie je volgens mij ook niet, alleen als het succesvol is geweestVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:14:
[...]
Hoe zie jij dit? Bij mij staan deze poorten ook open maar in de logs van mijn Synology zie ik geen externe IP's die over poort 22 proberen te connecteren.
Poort 22 omgezet naat een random poort voor sftp en het probleem is opgelost, geen pogingen meer in de logboeken tevinden. Makkelijke oplossing dus
Dat werkt vaak al ja!Moby schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:46:
Poort 22 omgezet naat een random poort voor sftp en het probleem is opgelost, geen pogingen meer in de logboeken tevinden. Makkelijke oplossing dus
bump, iemand een idee?witteveder schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:34:
Als ik een USB schijf (1.5 TB) aan de front USB van mijn ds209+II hang wordt deze keurig herkend door het systeem en wordt deze gemount onder usbshare2. Alleen het groene lampje aan de voorkant licht niet op en ik kan de USBCOPY functie niet activeren (door op het knopje te drukken). Plug ik een 4GB USB stick in de voorkant, dan licht het groene lampje wel op en kan ik de USBCopy functie wel op.
Schijfindeling niet goed? Hoe is je USB stick geformatteerd? (FAT32/NTFS/EXT4), en hoe is je ext. schijf geformatteerd?
USB schijf en USB stick beide ntfs geformatteerd. Wat bedoel je met schijfindeling?ThinkPadd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:26:
Schijfindeling niet goed? Hoe is je USB stick geformatteerd? (FAT32/NTFS/EXT4), en hoe is je ext. schijf geformatteerd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]