Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:07
Vorig jaar heb ik wat onderzoek gedaan naar een aantal NAS systeempjes en ik meen me te herinneren dat ik een Synology NAS had gevonden die nog uitbreidbaar was met bays ( 4 standaard ) en dat je nog eens 4 bays erbij kon kopen. Dit natuurlijk om het in eerste instantie betaalbaar te houden omdat de 8 bay uitvoeringen best wel prijzig worden. Echter kan ik dit model niet meer vinden en begin ik toch wel te twijfelen of dit product überhaupt bestaat. Ik ben iig erg benieuwd of er particuliere systemen zijn die uitbreidbaar zijn, ik heb uiteraard geen ruimte voor een compleet server rack ;)

Anyhow, w.b.t. performance heb ik momenteel de DS412+ op het oog en deze wil ik dan op RAID6 laten draaien. Tenminste, als ik het goed begrijp dan kan ik met RAID6 alle 4 de bays voor data storage gebruiken ( 4x 3TB ) en dan zou er pas data loss plaatsvinden zodra 2 schijven failen? Ik heb nog nooit met RAID gewerkt dus ik hoor graag wat de voorkeur geniet voor maximale data opslag met goede backup oplossing.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een rechten probleem. Opnieuw de juiste rechten toewijzen aan de share via webmanagement
Gizz schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:57:
Of als het op default staat:
user: nzbget
pass: tegbzn6789

Jawel, nzbget achterstevoren en de standaard poort erachter :P
Mocht je gebruik maken van de synocommunity package, dat wachtwoord is al enkele versies terug gewijzigd naar nzbget.
Zie ook de installer: https://github.com/SynoCo...k/nzbget/src/installer.sh
regel 46/47
quintox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:14:
Vorig jaar heb ik wat onderzoek gedaan naar een aantal NAS systeempjes en ik meen me te herinneren dat ik een Synology NAS had gevonden die nog uitbreidbaar was met bays ( 4 standaard ) en dat je nog eens 4 bays erbij kon kopen. Dit natuurlijk om het in eerste instantie betaalbaar te houden omdat de 8 bay uitvoeringen best wel prijzig worden. Echter kan ik dit model niet meer vinden en begin ik toch wel te twijfelen of dit product überhaupt bestaat. Ik ben iig erg benieuwd of er particuliere systemen zijn die uitbreidbaar zijn, ik heb uiteraard geen ruimte voor een compleet server rack ;)
Een uitbreiding met 4 bays heeft nooit bestaan voor de diskstations. Wel voor de rackstations (rx modellen). Voor de diskstations is er een uitbreiding voor 2 schijven, voor 5 en voor 12 schijven (dx modellen).

Let op niet elke diskstation heeft een poort voor de uitbreiding. En ook niet elk model kan een bestaand volume uitbreiden. Zie voor limitaties en ondersteuning de specs bij de uitbreiding.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 09-06-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
job schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:20:
[...]

Klinkt als een rechten probleem. Opnieuw de juiste rechten toewijzen aan de share via webmanagement
Thanks! Ik vraag me af of het een rechten probleem is. Admin user heeft read/write rechten op beide shares. En andere folders in dezelfde share kan ik wel gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

elsinga

=8-)

job schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Dan zoek je verder. Houd het geheugengebruik bij terwijl je je joomla site bezoekt.
Probeer uit te vinden welk script/module/extensie zoveel geheugen inneemt.
Da's al 1 probleem: het geheugengebruik is alleen hoog als de site niet meer reageert. En ik zie niet het geheugengebruik van individuele scripts/extenties in de resource manager. Als ik dat ergens kan monitoren, an ga ik daar eens mee aan de slag.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik ga echt van het ene probleem naar het andere. Twee dagen bezig en eigenlijk werkt nog niks lekker. Nu dacht ik, ach ja dan maar even de photostation installeren... Ja, even. Installeren is zo gebeurt, maar vervolgens is deze niet bereikbaar behalve via het lokale ip adres. Zodra ik van buitenaf verbinding maak krijg ik dat de pagina niet kan worden geladen.

Ik heb al twee extra poorten toegevoegd voor HTTP en HTTPS en deze via mijn router geforward naar het IP van de Synology. Zou niet weten wat ik nog meer kan doen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dit probleem van niet vanaf buitenaf te bereiken alleen met photostation, of met alle services die op de nas draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 09-06-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
job schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:20:
Heb je dit probleem van niet vanaf buitenaf te bereiken alleen met photostation, of met alle services die op de nas draaien?
Filestation en DSM kom ik wel gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Phusebox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:11:
Ik ga echt van het ene probleem naar het andere. Twee dagen bezig en eigenlijk werkt nog niks lekker. Nu dacht ik, ach ja dan maar even de photostation installeren... Ja, even. Installeren is zo gebeurt, maar vervolgens is deze niet bereikbaar behalve via het lokale ip adres. Zodra ik van buitenaf verbinding maak krijg ik dat de pagina niet kan worden geladen.

Ik heb al twee extra poorten toegevoegd voor HTTP en HTTPS en deze via mijn router geforward naar het IP van de Synology. Zou niet weten wat ik nog meer kan doen?
Als je photostation wil benaderen dan lukt dit alleen op IP basis. Dus stel dat je de poorten goed hebt gemapped naar je Synology, dan kun je je photostation benaderen op http://jouw.externe.ip/photo/.

Dit werkt dus niet voor DNS namen. (inderdaad, lekker handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in taakbeheer op mijn 412+ met DSM 5.0 drie taken aangemaakt. Het starten en stoppen van een service op een bepaald tijdstip. En het downloaden van een bestand vanaf een website naar de NAS.

Hoe kan ik zien of deze taken ook zijn uitgevoerd. Al in het logcenter gekeken maar zie daar geen entrys

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 08:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Prx schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 01:43:
Als je photostation wil benaderen dan lukt dit alleen op IP basis. Dus stel dat je de poorten goed hebt gemapped naar je Synology, dan kun je je photostation benaderen op http://jouw.externe.ip/photo/.

Dit werkt dus niet voor DNS namen. (inderdaad, lekker handig)
Ik kan PhotoStation 'gewoon' op m'n eigen domeinnaam benaderen. Ik gebruik geen DynDNS o.i.d., maar dat zou ook niet uit moeten maken, lijkt me. Zou het te maken kunnen hebben met wat er ingevuld staat bij 'Control Panel'- 'External Access' - 'Advanced'?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 01:05:
Ik heb sinds gisteren een DS414 staan maar het is toch allemaal wat minder intuïtief en fool proof als ik had gehoopt.

Quick connect werkt onregelmatig. Het lukt me niet een subdomein te koppelen maar het voornaamste waarvoor ik hem gekocht heb, synchronisatie met lokale pc, kan ik ook geen goede oplossing voor vinden. Het enige dat ik kan ontdekken is cloudstation, maar dat is redelijk beperkt. Kan niet meerdere mappen selecteren etc.

Ik wil gewoon dat de bestanden op mijn pc, ik blijf lokaal werken ivm snelheid., continue gesynchroniseerd worden met de NAS. Heb al de halve dag handleidingen en websites bekeken maar nog niks gevonden dat dit echt doet.
Ik begrijp je probleem niet zo goed?

CloudStation is volgens wel wat je zoekt.

NAS kant:

onder cloudstation kan je de mappen selecteren die je wilt syncen.. Als je nu zorgt dat de mappen daar precies staan zoals je het ook op je pc hebt ben je eral? Nu zag ik een pagina terug soort gelijke vraag voorbij komen over muziek. Zelfde principe. Je selecteert je muziek map en die wordt gesynct.
Eventueel kan je dit zelfs voor meerdere users gebruiken...
Nu heb je ook Cloudstation onder je home folder..Dit is je persoonlijke cloud. Die zou je ook kunnen inrichten... Als onder dit mapje je sub folder structuur zet kom je er ook.. Bijv muziek, documenten..

Die zet je dan als defaults onder windows 7 bijv en voor jou verandert er niks en op de achtergrond is je NAS aan het syncen..

Nog even doorlinken naar vraag van de ander. Standaard staat cloudstation bizar hoog ingesteld qua versies... Hij houdt geloof ik 20 versie beschikbaar. Als je die op 2 of 5 zet zal je zien dat ruimte inname ook meevalt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Madje schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:41:
Hallo,

Sinds de nieuwe update van DSM (versie 5) is mijn DS213 niet meer in staat om opnieuw op te starten.
Als ik hem een commando geef om opnieuw op te starten vanuit de DSM dan worden alle services afgesloten, maar zal de DS zelf niet meer opnieuw opstarten.
Als ik naar het apparaat kijk, dan zie ik het blauwe lichtje bij de aan/uit knop knipperen.
De enige manier om vervolgens de DS213 opnieuw op te starten is om de voeding eruit te trekken, en vervolgens de DS213 opnieuw aan te zetten.

De DS213 is ook niet te benaderen via Synology Assistant. Hij is echter wel te pingen.

Ik heb wel geprobeerd om de firmware van de NAS opnieuw te installeren. Dit hielp, maar was een tijdelijke oplossing. Bij een nieuwe versie van DSM was de DS213 vervolgens weer niet in staat om opnieuw op te starten.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Wat is de status die DSA geeft voor je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
mvds schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:51:
[...]

Wat is de status die DSA geeft voor je NAS?
Geen status. Hij is niet te zien via Synology Assistant.
Of wat bedoel je met DSA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Madje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:56:
[...]

Geen status. Hij is niet te zien via Synology Assistant.
Of wat bedoel je met DSA?
DS Assistant inderdaad. Ik denk dat je het beste dan contact kan opnemen met Synology. Die kunnen misschien op afstand nog iets betekenen. Maar ben er bang voor, zal denk ik een gevalletje RMA worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Zal mijn vraag proberen wat helderder uit te leggen:

Sinds kort heb ik het probleem dat ik sommige bestanden in een shared folder niet meer zie. Zowel in de browser van Synology als wanneer ik via putty 'ls -a' uitvoer in de betreffende folder.

De bestanden bestaan nog wel, want XBMC speelt ze gewoon af (die heeft de paden nog). Ik zie andere folders op deze share ook nog gewoon. Ik draai nog 4.3.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door SaphuA op 10-06-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
SaphuA schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:23:
Zal mijn vraag proberen wat helderder uit te leggen:

Sinds kort heb ik het probleem dat ik sommige bestanden in een shared folder niet meer zie. Zowel in de browser van Synology als wanneer ik via putty 'ls -a' uitvoer in de betreffende folder.

De bestanden bestaan nog wel, want XBMC speelt ze gewoon af (die heeft de paden nog). Ik zie andere folders op deze share ook nog gewoon.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Thanks!
Toevallig de VSF module aangezet? Dit probleem heb ik ook gehad (wel nog met DSM versie 4)
renem in "[Synology] Vraag en antwoord"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 08:36:
Ik heb inderdaad een aantal mappen, in totaal ca. 1 TB, die ik wil synchroniseren. Cloud Station lijkt daar dus niet de beste oplossing voor.
Ik gebruik hier rsync voor (deltacopy om precies te zijn). Die synct elke avond een bepaalde map, of meerdere mappen naar mn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
larsje schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:12:
Ik had een vraag over het volgende scenario

Sinds kort ben ik in het bezit van een ds214play nu wil ik de nas als mailserver gaan inzetten voor mijn pop3 mail en gmail. Ik heb al mail station en mail server geinstaleerd. Echter lukt het me niet om mailstation al mijn mappen over te nemen van gmail en ik kan er extern niet bij met mijn nexus5 wat moet ik doen?

ik wil graag het volgende

- pop3 en gmail (imap) binnen halen inclusief mappen
- mail sync op al mijn devices (laptop vaste pc en ipad, nexus5)
- mail versturen van alle devices (laptop vaste pc en ipad, nexus5) via de disk station. ook vanuit 4g of andere mobiele verbinding of wifi hotspots.

de nas staat achter een router met adsl verbinding.

Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen daarvoor?

- Welke pakketten moet ik installeren?
- moet ik port forwards aanzetten op mijn router?
- heb ik een domein nodig?

ik hoor graag iets van jullie. ik heb me suf gegoogled maar kan het niet vinden.

mijn dank is groot aan iedere die mij kan helpen.

je kan mij ook een pm sturen
Ik heb enige tijd geleden in het Synology packages-topic de handleiding gepost.
Helaas blijkt het op mijn ds212j niet goed te werken, waarschijnlijk door een gebrek aan processorkracht, zie ook hier. Gevolg is dat bij mij niet alle mail wordt opgehaald. Het lijkt specifief gekoppeld te zijn aan mijn versie, alleen gebruikers van een ds212j hebben geklaagd. Desondanks leek mij een waarschuwing op zijn plaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:25
andreas2005 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:56:
[...]

Ik heb enige tijd geleden in het Synology packages-topic de handleiding gepost.
Helaas blijkt het op mijn ds212j niet goed te werken, waarschijnlijk door een gebrek aan processorkracht, zie ook hier. Gevolg is dat bij mij niet alle mail wordt opgehaald. Het lijkt specifief gekoppeld te zijn aan mijn versie, alleen gebruikers van een ds212j hebben geklaagd. Desondanks leek mij een waarschuwing op zijn plaats!
Ik liep ook te denken om mijn eigen mailserver in te stellen op mijn 212j. Bedankt voor deze weaarschuwing!

Het verbaast me overigens niet echt, het downloaden met SabNZB gaat ook maar op max 4MB/s terwijl de beschikbare bandbreedte veel hoger is. SabNZB vergt toch wel veel van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jswinkels schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:18:
[...]

Ik liep ook te denken om mijn eigen mailserver in te stellen op mijn 212j. Bedankt voor deze weaarschuwing!

Het verbaast me overigens niet echt, het downloaden met SabNZB gaat ook maar op max 4MB/s terwijl de beschikbare bandbreedte veel hoger is. SabNZB vergt toch wel veel van de processor.
Als jij op een rate van 4MB/s mailtjes binnenkrijgt heb je wel een ander probleem hoor :P Dat kan nooit de bottleneck zijn...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:22:
[...]

Als jij op een rate van 4MB/s mailtjes binnenkrijgt heb je wel een ander probleem hoor :P Dat kan nooit de bottleneck zijn...
Ik had het al niet meer over mailtjes, het ging nu over SabNZBd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jswinkels schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Ik had het al niet meer over mailtjes, het ging nu over SabNZBd
Dan snap ik niet waarom je SABnzbd linkt aan een e-mailserver op je Syno. Is compleet iets anders. Je vergelijking ging dus al niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:25:
[...]

Dan snap ik niet waarom je SABnzbd linkt aan een e-mailserver op je Syno. Is compleet iets anders. Je vergelijking ging dus al niet op :)
De link betreft de beperkte processorcapaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jswinkels schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:26:
[...]

De link betreft de beperkte processorcapaciteit
Een Pentium 4 kan nog met gemak een klap mailtjes afhandelen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand die hier die GIT gebruikt op zijn Synology? Heb ervaring met subversion maar omdat GIT beter schijnt te zijn leek me het leuk hier eens mee te experimenteren. Voor GIT is een package beschikbaar. Echter zou ik ook nog TRAC erbij willen gebruiken om revisies te kunnen vergelijken. Kom hier helaas geen recente tutorials voor tegen. Of is een ander programma handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Ik ben al een tijdje bezig met het oplossen van het volgende probleem; ik heb een WD Mybook Live Duo op de zaak staan en wil deze graag wekelijks laten backuppen naar mijn Synology DS414 die thuis staat.
Ik ben al aan het zoeken geweest naar mogelijke oplossingen met RSync maar kom er niet uit, omdat mijn ervaring met ssh commando's, etc. niet ver genoeg reikt.

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de Synology een externe NAS te laten backuppen? Apparatuur omwisselen is helaas geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is recent weer een lek gevonden in OpenSSL. Dit keer gelukkig niet zo extreem
Echter is het wel raadzaam om te updaten.

Version: 5.0-4493 Update 1

(2014/06/11)
Fixed Issues

Upgraded OpenSSL to Version 1.0.1h to fix several security issues. (CVE-2014-0224, CVE-2014-0221, CVE-2014-0195, CVE-2014-0198, CVE-2010-5298, and CVE-2014-3470)

[ Voor 22% gewijzigd door Quakie op 11-06-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
DennusB schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:27:
[...]

Een Pentium 4 kan nog met gemak een klap mailtjes afhandelen hoor...
Maar op die pentium 4 hoef je niet dsm 5 te draaien... 8)7

Het lijkt misschien raar maar de DS212j is echt te zuinig qua processor en geheugen om lekker te draaien. Bijvoorbeeld aanloggen op DSM5 kost 5 tot 10 minuten. Vergelijk dat maar eens met je pentium 4 en welk besturingssysteem dan ook.
Gevolg is (denk ik, ik kan het niet bewijzen!) dat bij het ophalen van de pop-mail hij zichzelf voorbij loopt. De fetchmail is nog niet afgerond als hij alweer wil beginnen met de volgende fetch. En als hij eenmaal een mail heeft laten staan bij je mailprovider wordt die later niet alsnog opgehaald. Kennelijk zit er in de aansturing van het mail ophalen een kleine maar foute optimalisatie: haal alleen de mail op die sinds de vorige opdracht is binnengekomen.

Als ondersteuning van mijn veronderstelling: toen ik nog dsm 4 draaide ging het ook weleens fout, maar dat was een paar keer per maand (ongeveer 2 mailtjes op circa 1000, en het ging mis bij het gelijktijdig draaien van andere zware taken). De DS212j kan DSM 4 wel redelijk goed draaien (bv aanloggen gaat gewoon snel), pas bij DSM 5 loopt hij echt te sukkelen. En sindsdien gaat het mail ophalen vaker fout dan goed, ongeacht wat ik verder ook doe.

Mijn ergernis is inmiddels zo groot dat ik, als de backup eenmaal klaar is (ook dat duurt eeuwen, circa 100 GB per dag op de gekoppelde usb-schijf) ik terug ga naar DSM 4, of misschien nog wel verder terug om gewoon weer een bruikbaar systeem te hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door andreas2005 op 11-06-2014 10:59 . Reden: redactioneel van aard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een DS211j welke ik als backup nas gebruik en ik sta elke x weer verstelt hoe snel die reageert.. ik log zelfs sneller in dan een DS213+. Enige verschil tussen de twee is dat de DS211j niks van apps draait. Een standaard DSM5.0 installatie (over een 4.3 heen).

Misschien keer schoon beginnen en alleen instellen wat je echt nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Ik draai al helemaal niks meer :(. Ik gebruik hem alleen nog met Cloudstation, en als domme opslag. Wel heb ik SHR. Ik kan me voorstellen dat dat ook capaciteit kost. Heb jij wellicht JBOD?
Schoon beginnen lijkt me ook wel wat, maar eerst moet de backup klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

andreas2005 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Maar op die pentium 4 hoef je niet dsm 5 te draaien... 8)7

Als ondersteuning van mijn veronderstelling: toen ik nog dsm 4 draaide ging het ook weleens fout, maar dat was een paar keer per maand (ongeveer 2 mailtjes op circa 1000, en het ging mis bij het gelijktijdig draaien van andere zware taken). De DS212j kan DSM 4 wel redelijk goed draaien (bv aanloggen gaat gewoon snel), pas bij DSM 5 loopt hij echt te sukkelen. En sindsdien gaat het mail ophalen vaker fout dan goed, ongeacht wat ik verder ook doe.

Mijn ergernis is inmiddels zo groot dat ik, als de backup eenmaal klaar is (ook dat duurt eeuwen, circa 100 GB per dag op de gekoppelde usb-schijf) ik terug ga naar DSM 4, of misschien nog wel verder terug om gewoon weer een bruikbaar systeem te hebben.
Ik zou even zo veel mogelijk services disablen en kijken waar het fout gaat in de terminal met top. En wat voor indeling heeft de backup schijf? Backuppen naar NTFS kost bijvoorbeeld heel veel CPU.

Niemand hier ervaring met TRAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Quakie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:04:
Misschien keer schoon beginnen en alleen instellen wat je echt nodig hebt?
Dat lijkt me de gouden tip. Domme opslag alleen moet hij makkelijk afkunnen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
Mr_gadget schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Ik zou even zo veel mogelijk services disablen en kijken waar het fout gaat in de terminal met top. En wat voor indeling heeft de backup schijf? Backuppen naar NTFS kost bijvoorbeeld heel veel CPU.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "top". Is dat een commando?
Welke indeling mijn usb-schijf heeft weet ik niet, ik zal als ik thuis ben gaan kijken. Vanaf mijn werk is de synology onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aangezien ik in de TR niks hier over zie staan ga ik er vanuit dat ik het mag vragen :

Heeft iemand hier nog een 2-bay Synology over toevallig voor een leuk prijsje? Zoek er 1 als back-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DennusB schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:09:
Aangezien ik in de TR niks hier over zie staan ga ik er vanuit dat ik het mag vragen :

Heeft iemand hier nog een 2-bay Synology over toevallig voor een leuk prijsje? Zoek er 1 als back-up!
Je kunt in V&A eenvoudig een oproep plaatsen als je daar niets in kunt vinden naar je zin?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2014 13:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:16:
[...]

Je kunt in V&A eenvoudig een oproep plaatsen als je daar niets in kunt vinden naar je zin?
Jep, done :) maar dacht als iemand er hier toevallig 1 heeft... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

andreas2005 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:07:
[...]

Ik heb geen idee wat je bedoelt met "top". Is dat een commando?
Welke indeling mijn usb-schijf heeft weet ik niet, ik zal als ik thuis ben gaan kijken. Vanaf mijn werk is de synology onbereikbaar.
Als je via ssh inlogt kan je dat uitvoeren. Je ziet iets meer dan in de processmanager van de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andreas2005 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:57:
Ik draai al helemaal niks meer :(. Ik gebruik hem alleen nog met Cloudstation, en als domme opslag. Wel heb ik SHR. Ik kan me voorstellen dat dat ook capaciteit kost. Heb jij wellicht JBOD?
Schoon beginnen lijkt me ook wel wat, maar eerst moet de backup klaar zijn.
Ik draai ook SHR.

Cloudstation, cloud sync shared folder, mount etc had ik draaien maar te veel nadelen zoals bijv dat je hardeschrijven die continue wakker gemaakt moeten worden.
Als ik dus naar package center gaat is het leeg onder geinstalleerd :).

Mijn NAS is nu alleen eindstation voor Rsync taken, time backup taak en time machine backup locatie.
(Hij biedt ook windows en mac os x shares aan. Dit zou ook niet hoeven maar kan handig soms.)
Elke share heeft zijn eigen Rsync taak. Dit om scheiding aan te brengen en om belasting laag te houden voor beiden NAS apparaten.

"domme" backup locatie zoals sommige het zeggen maar er zit wel degelijk voordeel in om dit ook met een synology te doen. Als je het niet erg vind dat je nas niet vaak slaapt kan je zorgen dat alle NAS apparaten in sync zijn. Of shared folders draaien etc.. Ik persoonlijk ben geen voorstander van sync, omdat eventuele niet bedoelde acties/gebeurtenissen ook gelijk mee verwerkt worden, bijv je delete een file per ongeluk. Dan is ie op de 2e ook weg. Of er is data corruptie op een foto.. dan is dat ook gesynct.
Het is handig voor bedrijven die load willen spreiden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Is iemand er al eens in geslaagd om Cloudsync (naar Google-drive in mijn geval) in snelheid te beperken? Als dat draait propt ie mijn upload zo vol dat mijn internet helemaal plat ligt.

Ik zet nu die service aan en uit aan het eind/begin van de dag met de taakplanner, maar dat betekent dat ik alleen dan even een sync heb (en met mijn huidige uploadsnelheid is dat window veel te kort).
CLoudsync is niet te selecteren als package in de trafficmanager

[ Voor 48% gewijzigd door Stefke op 11-06-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik kan niet herleiden dat cloudsync andere poorten gebruikt. Waarschijnlijk valt het onder CloudStation.

control panel, network, traffic control.

create
select from built in apps en selecteer hier cloudstation en je max upload en test of dit helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat heb ik al eens getest....weet niet meer of Cloudsync dan beperkt werd, maar ik had wel last van de lage snelheid van Cloudstation (wordt dan nl. ook op het interne netwerk beperkt)
Zal het nog eens proberen

edit: o ja, geen onderscheid tussen up en download. Ik kan dus niet Cloudstation alléén beperken tot bijv. 150kb/s max upload. Dan wordt ook de download beperkt, en dat niet alleen via internet maar ook op het thuisnetwerk en wordt Cloudstation eignelijk onbruikbaar.

En ik heb niet goed duidelijk of Cloudsync dan ook beperkt wordt, maar dan heb ik twee pakketten die niet goed bruikbaar zijn.

Onaf product, dat Cloudsync. Ik zal synology eens een mailtje sturen.

[ Voor 55% gewijzigd door Stefke op 11-06-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
job schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:20:

Een uitbreiding met 4 bays heeft nooit bestaan voor de diskstations. Wel voor de rackstations (rx modellen). Voor de diskstations is er een uitbreiding voor 2 schijven, voor 5 en voor 12 schijven (dx modellen).

Let op niet elke diskstation heeft een poort voor de uitbreiding. En ook niet elk model kan een bestaand volume uitbreiden. Zie voor limitaties en ondersteuning de specs bij de uitbreiding.
Ah top, thnx! De DX modellen zocht ik idd! :)
Ik heb nu de Synology DiskStation DS1513+ op het oog, deze zou opschaalbaar moeten zijn met de DX513. Niet het goedkoopste systeem, 687,- is toch best wel een smak geld en dat is nog wel de goedkoopste binnen dat segment :o

Anyways, raden jullie RAID1 of RAID6 aan voor een NAS systeem waar de nadruk ligt op datastorage? Raid is nog onbekend terrein voor mij 8)7 Ik wil geen schijven spiegelen, dan geef ik teveel data op en zo secure hoeft het nou ook weer niet.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je niet wilt spiegelen lijkt me RAID1 niet zo'n handige keuze ;)

RAID heeft basically 2 toepassingen:
- Performance winst, door data te verspreiden over meerdere schijven kan je het sneller lezen. Maar aangezien een enkele moderne schijf al een gigabit verbinding kan vullen, vraag ik me af hoeveel je daar op een NAS daadwerkelijk aan hebt.
- Redundantie waardoor uitval van een enkele (of soms meerdere) disken relatief eenvoudig te herstellen is door de disk te vervangen en de data te herstellen op basis van data op de andere disken. Dat is alleen nuttig als je daadwerkelijk niet een poosje zonder je data kan, terwijl je wacht op het herstellen van je backup (of opnieuw downloaden van je muziek/films/etc.)

RAID is geen vervanging van backup, aangezien het niet beschermt tegen:
- per ongeluk verwijderen van bestanden
- falen van meerdere disken tegelijk, al dan niet doordat de hele NAS sneuvelt in een brand of zo (elke raid vorm heeft een max. aantal disken dat mag sneuvelen voor de hele array verloren is)

Persoonlijk heb ik gewoon twee losse schijven met elk hun eigen volume in mijn DS213+.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb een 712+ met de laatste DSM 5.0-4493 uitegrust. Maar na een paar spontane reboots is hij nu na de laatste volledige shutdown helemaal uit gebleven. Disks verwijderd, reset knop gebruikt, voeding aansluiting gecontroleerd. Voedingslampje brand. En als ik de voeding na een aantal minuten weer connect brand het blauwe lampje heel even, maar starten doet hij niet meer.

Iemand soortgelijke issues toevallig? Ik ga niet graag om reparatie weg met dingen. Zeker aangezien ik hem dan waarschijnlijk langere tijd kwijt ben.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orion84, heb je het getest qua performance?

Ik heb 2 losse volumes gehad in mijn DS213+ daarvoor een SHR (raid1) config en dat reageerde duidelijke sneller dan de 2 losse volumes. Ik ben dus redelijk snel weer over gestapt naar een SHR config. Als reageert gewoon sneller, filestation, samba shares, afp shares etc...

In het algemeen zou ik kijken naar je minimale schrijfbehoefte (fotos, muziek, documenten) dan kijken wat je nodig acht voor tijdelijke opslag zoals films, series etc. Vaak hoe meer beschikbare ruimte, hoe meer "zooi" je bewaart. Als je aan max 5Tb (max grootte van 1 enkele 3.5 inch disk) genoeg hebt zou ik het testen of SHR niet wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand die kan uitleggen hoe je een groen SSL slotje krijgt? Ik heb een certificaat via StartSSL aangevraagd en geimporteerd in mijn 212J, tevens een A record aangemaakt welke naar mijn IP verwijst. Net even gekeken bij webservices en daar virtuele host toegevoegd maar ik kan mijn 212J nog steeds niet via mijn domeinnaam bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

wel middels https ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:16:
Iemand die kan uitleggen hoe je een groen SSL slotje krijgt? Ik heb een certificaat via StartSSL aangevraagd en geimporteerd in mijn 212J, tevens een A record aangemaakt welke naar mijn IP verwijst. Net even gekeken bij webservices en daar virtuele host toegevoegd maar ik kan mijn 212J nog steeds niet via mijn domeinnaam bereiken.
Het wel of niet kunnen bereiken van je domein heeft niets met een "slotje" te maken. Imho zonde van het geld om je eigen nas van een betaalde ssl certificaat te voorzien. Een self signed gratis certificaat (die je desnoods handmatig moet trusten) is meer dan voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 11-06-2014 20:50 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm Cloudstation is nu na 3 dagen bijna klaar met synchroniseren en nu wil ik PhotoStation app gaan gebruiken. Ik kies daar voor foto's uploaden en dan de optie om vanaf mijn DiskStation te uploaden (want ja de foto's staan er al op dus waarom zou ik ze dubbel er op zetten).

Nou mooi niet dus, ik ga naar de map home/Cloudstation/ en daaronder hangen nog een aantal submappen maar hij gaat op een gegeven moment niet verder/dieper in de mappen, waardoor ik dus helemaal niet aan mijn fotomap kom.

Steeds meer teleurgesteld in de amateuristische toepassingen en software van dit ding. Ik dacht dat ik daar juist die premium prijs voor betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Workaholic schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:49:
[...]

Het wel of niet kunnen bereiken van je domein heeft niets met een "slotje" te maken. Imho zonde van het geld om je eigen nas van een betaalde ssl certificaat te voorzien. Een self signed gratis certificaat (die je desnoods handmatig moet trusten) is meer dan voldoende.
Wie zegt dat hij ervoor heeft betaald? :) Lijkt me een beetje offtopic hier ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Orion84 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:50:

RAID is geen vervanging van backup, aangezien het niet beschermt tegen:
- per ongeluk verwijderen van bestanden
- falen van meerdere disken tegelijk, al dan niet doordat de hele NAS sneuvelt in een brand of zo (elke raid vorm heeft een max. aantal disken dat mag sneuvelen voor de hele array verloren is)

Persoonlijk heb ik gewoon twee losse schijven met elk hun eigen volume in mijn DS213+.
Naja fair enough, maar ik heb nu 8TB aan media op mijn pc staan, faalt één disk dan ben ik veel data sowieso kwijt. Echter heeft nog geen enkele schijf van mijn 7 WD's ( Green, black & red ), waarvan eentje al 6 jaar oud, het ooit begeven. Echter beginnen ze wel oud en trager te worden, daarom zet ik liever de data over op een NAS met nieuwe WD red schijven. Een RAID oplossing waar één schijf mag failen zou dus perfect zijn, want naar mijn idee falen de meeste WD's binnen de 1e paar maanden, daarna zijn ze bijna niet kapot te krijgen. De kans dat meerdere schijven tegelijk kapot gaan is vrij klein, mocht er brand uitbreken dan heb ik een groter probleem dan het verlies van mijn media :P

Het is misschien geen échte vervanging van een backup, maar het is wel beter dan losse schijven non-raid, dat geeft géén backup.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Definieer beter? Losse schijven bieden een boel meer flexibiliteit, geen capaciteitsverlies en mogelijkheden om een enkele schijf bijvoorbeeld los te halen en aan een PC te koppelen. Zodra je met RAID aan de slag gaat wordt dat allemaal een stuk ingewikkelder. En als bij mij 1 disk faalt, dan is de andere nog gewoon perfect bruikbaar.

Als je naast die losse schijven een back-up hebt van de belangrijke data, dan is die back-up betrouwbaarder dan RAID en zit je niet met de nadelen die je hebt als je schijven in een RAID config hangen.

Maar zoals ik al zei: als je inderdaad makkelijk wilt kunnen herstellen van het falen van 1 disk, dan heeft RAID zeker zijn meerwaarde :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Daar haal je zeker een aantal goede punten aan, en ook zeker niet onbelangrijk als je voor betrouwbare backups van je data gaat. Echter heb ik alleen maar media data, dit zou vervelend zijn als het verloren gaat, maar is herstelbaar. Mijn werkbestanden, foto's en andere onherstelbaar belangrijke data doe ik handmatig backuppen ofc ;)

Ik ben niet van plan die schijven ooit uit de NAS te halen, niet als mijn PC ook ruim 8TB intern heeft. Ik wil die NAS gaan inrichten als mediaserver/streaming en dan is de betrouwbaarheid van de backup minder belangrijk dan het makkelijk kunnen herstellen van een gestorven HDD. Anyways, ik lees hier en daar dat RAID5 niet meer wordt toegepast en dat dit soort van is vervangen door RAID6, maar als ik het goed lees dan kunnen er zelfs 2 schijven failen in RAID6 voordat je permanent alles kwijt bent. Dat zal wel niet van toepassing zijn in een kleine NAS van 5 bays ;)

[ Voor 5% gewijzigd door quintox op 11-06-2014 23:56 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orion84 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:35:
Losse schijven bieden een boel meer flexibiliteit, geen capaciteitsverlies en mogelijkheden om een enkele schijf bijvoorbeeld los te halen en aan een PC te koppelen. Zodra je met RAID aan de slag gaat wordt dat allemaal een stuk ingewikkelder. En als bij mij 1 disk faalt, dan is de andere nog gewoon perfect bruikbaar.
Dat viel me onlangs toch best tegen. Synology maakt bij een los volume ook gebruik van mdam.
Ben toch nog wel even aan het puzzelen geweest tot ik een kant en klare handleiding tegen kwam.
De stappen voor het mounten van een los volume of een schijf uit een raid schelen weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
ik gebruik mijn nas als centrale storage voor media en services, en als eerste backup van mijn laptop. Mijn 2e defensie is off-site backup van alle belangrijke data voor als er brand uitbreekt. ik heb lokaal dan ook een 3-disk SHR volume gekozen. Redundant en uitbreidbaar. Dan ben ik volgens mij beter ingedekt dan de meeste huishoudens (en sommige bedrijven)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm kan iemand verklaren waarom een reeks mappen die lokaal 0,99 TB inneemt op de Synology nu met Cloudstation al over de 1,2 TB heen gaat en nog bezig is met synchroniseren?
Het is de eerste synchronisatie dus meer versies kan het niet aan liggen. Hij geeft ook zelf aan dat er maar 1 versie van alles is.

En als ik zie hoeveel data hij nog moet zal dat waarschijnlijk groeien naar bijna 2 TB.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2014 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet iets van een block size instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MikeyMan schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:17:
Kun je niet iets van een block size instellen oid?
Er zijn maar bar weinig instellingen mogelijk bij Cloudshare. Maar deze implementatie is echt onbruikbaar en absurd. Dan heb je een RAID opstelling om je data bij een kapotte HDD veilig te stellen en dus de helft aan capaciteit inlevert en dan komt daar de brakke Synology software die je nog eens op onverklaarbare wijze de helft afneemt.

Dan nu hopelijk maar op zoek naar een andere mogelijkheid om lokale data te synchroniseren met de DS en anders gaat het ding maar op marktplaats want dat is mijn enige toepassing. Foto's bekijken via foto station gaat namelijk ook al niet in combinatie met cloudstation (zie bericht enkele posts hoger van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hmm ik had zowel www.mijndomein.nl:5001 als :5000 geprobeerd. Heb er niet specifiek http(s) voor gezet.

Krjjg wel netjes mijn certificaat te zien als ik via de quickconnect url verbinding maak, maar er staat een kruis door het slotje heen en de browser geeft aan dat het certificaat niet overeenkomt. (Daarom probeer ik 'm via mijn domein naam bereikbaar te maken). Is een cname ook nog nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-06-2014 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:24:
[...]

Dan nu hopelijk maar op zoek naar een andere mogelijkheid om lokale data te synchroniseren met de DS en anders gaat het ding maar op marktplaats want dat is mijn enige toepassing. Foto's bekijken via foto station gaat namelijk ook al niet in combinatie met cloudstation (zie bericht enkele posts hoger van mij).
http://www.bittorrent.com/sync

Werkt uitstekend en kan nog veel meer. Veel flexibeler en werkt dus ook tussen bv je laptop en een PC

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 04-08 14:45
We hebben hier zojuist een DS414 binnen gekregen en zouden hier graag RAID 10 op draaien, Maar hoe doe je dat?

Momenteel heb ik 2x 2 schijven als RAID 1 volume gemaakt. Maar hoe kom je dan uiteindelijk tot RAID 10?
Ik dacht deze 2 volumes te combineren in een overkoepelend volume, maar dit lijkt niet te gaan.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kan je twee raid 1 volumes niet omzetten naar raid 10. Althans de handleiding geeft die mogelijkheid niet. Ik neem aan dat je de optie wel hebt bij de eerste installatie, kan je een reinstall proberen?

En is raid6 niet handiger dan raid 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Tranen van blijdschap.

Ik heb jarenlang een Qnap gehad. Mocht je wekenlang wachten op een fix voor een lek. Ik lees iets over openssl in de media, Synology heeft een paar dagen later als een update voor de DSM.

Hardwarematig is Synology minder dan Qnap. Maar qua software ligt Synology jaren voor.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 04-08 14:45
_Moe_ schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:52:
We hebben hier zojuist een DS414 binnen gekregen en zouden hier graag RAID 10 op draaien, Maar hoe doe je dat?

Momenteel heb ik 2x 2 schijven als RAID 1 volume gemaakt. Maar hoe kom je dan uiteindelijk tot RAID 10?
Ik dacht deze 2 volumes te combineren in een overkoepelend volume, maar dit lijkt niet te gaan.
Opgelost: kiezen voor single volume, vervolgens de 4 schijven selecteren om daarna voor RAID 10 te kiezen. Hoe gemakkelijk kan het zijn :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4POX schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:22:
Tranen van blijdschap.

Ik heb jarenlang een Qnap gehad. Mocht je wekenlang wachten op een fix voor een lek. Ik lees iets over openssl in de media, Synology heeft een paar dagen later als een update voor de DSM.

Hardwarematig is Synology minder dan Qnap. Maar qua software ligt Synology jaren voor.
wat is er hardwarematig minder? Plastic gebruik? Qnap heeft wat meer verschillende high end modellen zoals met een intel i core cpu erin...

Ik vind Synology al duur en meestal is Qnap nog iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Quakie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:34:
[...]

wat is er hardwarematig minder? Plastic gebruik? Qnap heeft wat meer verschillende high end modellen zoals met een intel i core cpu erin...

Ik vind Synology al duur en meestal is Qnap nog iets duurder.
Klopt. Het plastic. Wat meer modellen hebben bij Qnap een ingebouwde voeding. Van die kleine dingetjes.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:58:
Nou mooi niet dus, ik ga naar de map home/Cloudstation/ en daaronder hangen nog een aantal submappen maar hij gaat op een gegeven moment niet verder/dieper in de mappen, waardoor ik dus helemaal niet aan mijn fotomap kom.
Klinkt als een rechten probleem. Dus dat de gebruiker waarmee je inlogt op photostation geen rechten heeft om die map te benaderen. Dat is dan vrij eenvoudig op te lossen door de rechten van de share aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:24:
[...]

Er zijn maar bar weinig instellingen mogelijk bij Cloudshare. Maar deze implementatie is echt onbruikbaar en absurd. Dan heb je een RAID opstelling om je data bij een kapotte HDD veilig te stellen en dus de helft aan capaciteit inlevert en dan komt daar de brakke Synology software die je nog eens op onverklaarbare wijze de helft afneemt.

Heb je mijn reply post van een paar pagina's terug gelezen / geprobeerd?

Alles wat je wilt zou foutloos moeten kunnen/werken zonder 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Quakie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Heb je mijn reply post van een paar pagina's terug gelezen / geprobeerd?

Alles wat je wilt zou foutloos moeten kunnen/werken zonder 3rd party apps.
Hij synchroniseert ook wel, en het staat ook netjes op mijn Synology, maar alle date wordt ca. 2x zo groot. En dat is me wat te gortig.
job schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:09:
[...]
Klinkt als een rechten probleem. Dus dat de gebruiker waarmee je inlogt op photostation geen rechten heeft om die map te benaderen. Dat is dan vrij eenvoudig op te lossen door de rechten van de share aan te passen.
Meh, ik log overal als admin in. Bij de ene map kan ik wel 5 submappen diep, en bij de andere maar 2. Als ik gewoon naar FileStation ga kan ik overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het is me gelukt om met QoS in de router iets te doen waardoor ik minder (of geen) last meer heb van Cloudsync upload. Maar of dat nu daardoor komt of doordat eindelijk mijn upload weer verhoogd is gisteren van 80kb/s naar >200kb/s (lijnproblemen) weet ik niet.

Weer zoiets onnozels als je het mij vraagt: zojuist heb ik 3x met een verkeerd wachtwoord aangemeld met een normale useraccount (waarvan ik het wachtwoord niet meer wist, dus ik probeerde wat).
In mijn NAS staat autoblock aan, en zonder afkoelperiode, dus permanent. Dus nu is mijn interne IPadres permanent geblocked voor alle accounts. Geen probleem, ik ga even naar bedraad, krijg een ander IP en ik kan weer inloggen met adminaccount en het geblockte IP verwijderen.

Waarom kun je in het autoblockvenster geen range opgeven van IP-adressen die niet geblocked moeten worden, bijv. 192.168.1.X (of 192.168.1.20-192.168.1.100 om bijv. je router uit te sluiten)? Alleen losse IP-adressen kun je kwijt.

Zo moet het toch vaak voorkomen dat mensen zichzelf onbedoeld buiten sluiten?

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 12-06-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:18:
Hmm ik had zowel www.mijndomein.nl:5001 als :5000 geprobeerd. Heb er niet specifiek http(s) voor gezet.
[..]
Is een cname ook nog nodig?
Misschien handig om je even in te lezen hoe SSL / certificaten werken.

De poort maakt in principe niets uit zolang je maar SSL kan initiëren en kan antwoorden. Ik geval van de syno is 5001 standaard SSL dus moet je deze ook initieren door https te starten.

Het certificaat maak je aan op basis van domain name. Hoe je dns resolved (cname, A/AAAA, hostfile) maakt niet uit zolang je maar op je syno komt ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
stefijn schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:28:
Het is me gelukt om met QoS in de router iets te doen waardoor ik minder (of geen) last meer heb van Cloudsync upload. Maar of dat nu daardoor komt of doordat eindelijk mijn upload weer verhoogd is gisteren van 80kb/s naar >200kb/s (lijnproblemen) weet ik niet.

Weer zoiets onnozels als je het mij vraagt: zojuist heb ik 3x met een verkeerd wachtwoord aangemeld met een normale useraccount (waarvan ik het wachtwoord niet meer wist, dus ik probeerde wat).
In mijn NAS staat autoblock aan, en zonder afkoelperiode, dus permanent. Dus nu is mijn interne IPadres permanent geblocked voor alle accounts. Geen probleem, ik ga even naar bedraad, krijg een ander IP en ik kan weer inloggen met adminaccount en het geblockte IP verwijderen.

Waarom kun je in het autoblockvenster geen range opgeven van IP-adressen die niet geblocked moeten worden, bijv. 192.168.1.X (of 192.168.1.20-192.168.1.100 om bijv. je router uit te sluiten)? Alleen losse IP-adressen kun je kwijt.

Zo moet het toch vaak voorkomen dat mensen zichzelf onbedoeld buiten sluiten?
Ik kan me herinneren dat je een hele range kan whitelisten door 192.168.1.0 toe te voegen aan je whitelist. Dan zijn alle 192.168.1.x adressen dus gewhitelist.

Ik weet het echter niet meer zeker, maar je kan het even forceren zodat je het zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mja, kan t proberen, maar dan zit je router ook in die range. Ik kwam ook tegen dat dat een potentieel beveiligingsprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Hij synchroniseert ook wel, en het staat ook netjes op mijn Synology, maar alle date wordt ca. 2x zo groot. En dat is me wat te gortig.

[...]

Meh, ik log overal als admin in. Bij de ene map kan ik wel 5 submappen diep, en bij de andere maar 2. Als ik gewoon naar FileStation ga kan ik overal bij.
1 En dit komt niet door versions?
2 Zegt helaas niks, onder DSM5.0 komt dit soort dingen helaas voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Quakie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:17:
[...]

1 En dit komt niet door versions?
2 Zegt helaas niks, onder DSM5.0 komt dit soort dingen helaas voor
Nee, het is de eerste synchronisatie en versions staat bovendien op 1.

Jammer, ik dacht dat de Synology software juist de meerwaarde was van dit merk... Eens kijken of ik hem nog terug kan sturen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DukeBox schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Misschien handig om je even in te lezen hoe SSL / certificaten werken.

De poort maakt in principe niets uit zolang je maar SSL kan initiëren en kan antwoorden. Ik geval van de syno is 5001 standaard SSL dus moet je deze ook initieren door https te starten.

Het certificaat maak je aan op basis van domain name. Hoe je dns resolved (cname, A/AAAA, hostfile) maakt niet uit zolang je maar op je syno komt ermee.
Ik ga er mee aan de slag, wilde eerst OpenVPN weer werkend zien te krijgen met het nieuwe certificaat maar dat is inmiddels gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
stefijn schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:06:
Mja, kan t proberen, maar dan zit je router ook in die range. Ik kwam ook tegen dat dat een potentieel beveiligingsprobleem is.
Waarom zou je router toestaan een potentieel beveiligingsprobleem zijn? Dat lijkt me alleen zo te zijn als iemand in je router weet te raken en vervolgens weer vanaf je router je NAS benadert. Maar dat kan vanaf elk apparaat in je LAN gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:06

FZ6

Ik ben sinds kort in het bezit van een DS214Play.

Nu ik een tweede schijf ga installeren, wil ik bepaalde mappen "mirrorren" en niet de hele schijf.
Alleen mappen met belangrijke gegevens wil ik op beide schijven hebben staan zodat bij een eventuele uitval van een schijf die gegevens ook op de andere schijf staan.

Is hier een mogelijkheid voor binnen DSM zonder dit handmatig te hoeven doen?
Synchronisatie mag eventueel 1x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, rsync of net/time backup. Gewoon een shared volume aanmaken op de 2e disk en daar naar backuppen.
Staat allemaal in de help, faq en wizards.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 12-06-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb het net met Data Replicator 3 geprobeerd, maar dan gaat hij er nog eens een drietal mappen boven zetten, niet echt handig. Bovendien moet je dan steeds die app opstarten en op sync drukken, geen optie dus.

Is er dan echt geen oplossing om gewoon je data semi-realtime te syncen, eventueel middels incrementele backups?

Update: Nu aan de gang met Dirsync Pro, draait dan wel lokaal en niet op NAS maar lijkt tot nu toe goed te werken. Je kunt tasks aanmaken per folder en dan kiezen voor bijvoorbeeld realtime sync, of scheduled syncs.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:06

FZ6

Thanks... _/-\o_
morgen als m'n schijf erbij is geprikt ga ik die even proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:35
Zo ik heb voor het eerst een groot probleem met mijn Synology DS212j. Tijdens mijn vakantie wilde ik een bestand downloaden maar dit lukte niet. Vervolgens via de web interface geprobeerd in te loggen waarbij ik direct de melding kreeg: te weinig schijfruimte herstart de NAS.

Bij thuiskomst de NAS een herstart gegeven, maar sinds de herstart lukt het niet meer om in te loggen. Eerst verschijnt de melding Diskstation is nog niet klaar even geduld en na een half uur nogmaals proberen krijg ik de melding dat mijn account gegevens niet kloppen. :(

Ik ga de stappen maar eens volgen die in dit topic vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:57:
Ik heb het net met Data Replicator 3 geprobeerd, maar dan gaat hij er nog eens een drietal mappen boven zetten, niet echt handig. Bovendien moet je dan steeds die app opstarten en op sync drukken, geen optie dus.

Is er dan echt geen oplossing om gewoon je data semi-realtime te syncen, eventueel middels incrementele backups?

Update: Nu aan de gang met Dirsync Pro, draait dan wel lokaal en niet op NAS maar lijkt tot nu toe goed te werken. Je kunt tasks aanmaken per folder en dan kiezen voor bijvoorbeeld realtime sync, of scheduled syncs.
En toen viel Dirsync Pro ook af... crash tijdens het simpel editen van een job name en nu na opnieuw starten doet ie niks meer. Crasht telkens bij het maken en starten van een job. Back to the drawing board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Ik heb zojuist een volledige reset gedaan van mijn Synology. Nu zie ik echter dat er op volume1 nog een hoop bestanden/folders zijn blijven staan zoals @appstore. Welke van deze folders kan ik veilig verwijderen? Of beter, welke moet ik laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
in @appstore staan de geinstalleerde packages en ik geloof ook de configbestanden van die packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Hoi Rob,

Dat snap ik, maar die data mag weg, omdat ik een reset heb gedaan en de packages dus opnieuw wil installeren. Daarom de vraag wat er wel en absoluut niet weg mag aan data op mijn disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ok, wat heb je nog meer staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als alles er af mag is het makkelijker om gewoon het volume te verwijderen en opnieuw aan te maken, zo weet je zeker dat je disk helemaal schoon is, en alle nodige bestanden er op staan.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Ik zit in een dilemma om mijn huidige DS212J te vervangen voor een zwaarder model.

Mijn oog is nu gevallen op de DS214+ of de DS214Play.

Mijn huidige DS212J heeft als vele zaken gediend.
- kleine webserver --> te traag voor
- download server (coachpotato, nzb, SABnzbd, ...) --> ging wel redelijk maar beperkt kwa downloadsnelheid
- files streamen naar tv
- cloudstation
- ...

Welke versie zou ik nemen voor ongeveer dezelfde zaken?
Mijn mening neigt meer naar de DS214Play editie omdat het voornamelijk voor media te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb de Synology DS413 en heb problemen met de overdracht via FTP. Als ik thuis ben is het in orde, maar vanaf andere locaties dan thuis werkt het niet goed. De overdrachtssnelheid in MB/s is prima maar er kunnen minder bestanden tegelijkertijd worden gedownload en Filezilla moet om de zoveel bestanden opnieuw connecten. Ook mislukken er veel overdrachten.

Poort 21 is uiteraard doorgestuurd. De NAS is via UTP op een 3Com 1 GBit switch aangesloten, die daarna via het 100 MBit netwerk aangesloten is op een Zyxel router met 100 MBit glasvezel. Via Google vind ik meer mensen met het probleem, maar de geboden oplossingen zijn niet op mij van toepassing.

Iemand een suggestie wat ik nog kan proberen om dit op te lossen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

Taro schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:47:
Ik heb de Synology DS413 en heb problemen met de overdracht via FTP. Als ik thuis ben is het in orde, maar vanaf andere locaties dan thuis werkt het niet goed. De overdrachtssnelheid in MB/s is prima maar er kunnen minder bestanden tegelijkertijd worden gedownload en Filezilla moet om de zoveel bestanden opnieuw connecten. Ook mislukken er veel overdrachten.

Poort 21 is uiteraard doorgestuurd. De NAS is via UTP op een 3Com 1 GBit switch aangesloten, die daarna via het 100 MBit netwerk aangesloten is op een Zyxel router met 100 MBit glasvezel. Via Google vind ik meer mensen met het probleem, maar de geboden oplossingen zijn niet op mij van toepassing.

Iemand een suggestie wat ik nog kan proberen om dit op te lossen?
FTP is sowieso een 'oud' protocol, werkt niet altijd even lekker. Over het algemeen heeft het te maken met passive of active verbindingen. Wanneer je lokaal zit, maak je direct een verbinding naar je FTP server, dat gaat dan via active of passive, maar iig zit er geen firewall tussen. Als je extern bent en je hebt alleen 21 open staan, dan probeert / moet hij een active verbinding maken. Dat lukt niet altijd en is maar 1 poortje. Waar je naar kunt kijken is om de passive port range te bepalen en deze ook open te zetten vanaf extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
@ frye

De Play heeft een SD-slot en hardwaredecoding. Maar dat werkt niet helemaal lekker (google er gerust op los). Plex ondersteunt de Play ook (nog) niet. Het schijnt wel heel goed met een Apple TV te werken. Maar niet zondermeer met andere DLNA apparaten.
Het komt op mij in elk geval meer over als een leuke gimmick voor niet-Apple gebruikers. In combinatie met Apple heeft het wel degelijk nut om een Play-versie te kopen.

Als je thuis een goede switch hebt kun je met de + de twee netwerkpoorten combineren. Verder zit er eigenlijk weinig verschil meer tussen de twee.

@ Taro

Dit zou aan jouw router kunnen liggen. Helaas hebben heel veel routers beperkingen wat betreft verbindingen/poorten naar buiten toe (via de WAN-poort dus). Dat je er lokaal geen last van hebt wijst ook in die richting.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:15:
[...]

En toen viel Dirsync Pro ook af... crash tijdens het simpel editen van een job name en nu na opnieuw starten doet ie niks meer. Crasht telkens bij het maken en starten van een job. Back to the drawing board.
Bittorrent sync is ook niet echt handig voor leken zoals ik, want die moet je handmatig instellen en installeren via een command line. De gui versie werkt niet met Synology voor zover ik kan ontdekken.

Ben nu al een week op zoek naar een manier om mijn data op de pc synchroon te houden met de NAS, maar het bestaat gewoon niet volgens mij :S

Ik kom alleen maar buggy software met beperkingen tegen. Nu ook dat DirSync Pro, eerst lees je allemaal positieve verhalen maar vervolgens als je het gaat gebruiken blijkt het vol beperkingen te zitten. Zo is het mega, mega, megatraag, als ie bezig is met 'analyseren' kun je verder niks in de app, en ook niet zien wat ie nu aan het doen is, en dat analyseren duurt bij mij nu alweer 6 uur, en dat doet ie voor elke backup dus als ik 1 bestand wijzig moet ie eerst 6 uur analyseren :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:13:
[...]
Bittorrent sync is ook niet echt handig voor leken zoals ik, want die moet je handmatig instellen en installeren via een command line. De gui versie werkt niet met Synology voor zover ik kan ontdekken.
Synocommunity heeft hier een package voor zodat je alles via een website kan bedienen. Ben zelf sinds een aantal maanden zeer tevreden gebruiker hiervan - met meerdere TB aan data in totaal (van meerdere personen met tientallen directories)

Editje: enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden: als je bepaalde cookies hebt staan voor het ip van je nas, kan het zijn dat je of al je cookies daarvoor even moet wegdoen, of even een andere browser gebruiken: het login-gedeelte van de bittorrent-sync website is wat raar wat dat betreft, maar dat is werkelijk de enige klacht die ik heb

[ Voor 23% gewijzigd door roeleboel op 13-06-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
roeleboel schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:38:
[...]

Synocommunity heeft hier een package voor zodat je alles via een website kan bedienen. Ben zelf sinds een aantal maanden zeer tevreden gebruiker hiervan - met meerdere TB aan data in totaal (van meerdere personen met tientallen directories)

Editje: enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden: als je bepaalde cookies hebt staan voor het ip van je nas, kan het zijn dat je of al je cookies daarvoor even moet wegdoen, of even een andere browser gebruiken: het login-gedeelte van de bittorrent-sync website is wat raar wat dat betreft, maar dat is werkelijk de enige klacht die ik heb
Hmm ik ga het proberen... thanks.

Don't have permission zegt ie steeds als ik een folder wil toevoegen. Overigens is het wel de meest onduidelijke interface ooit. Want hoe voeg ik nu een folder toe? Ik kan ook niet dieper dan Volume1\Data\ kijken terwijl er wel meer mappen zijn. Mijn NAS is nu al zo'n puinzooi dat ik beter alles weer opnieuw kan gaan doen denk ik.

Dan denk je, maak een speciale gebruiker aan voor BT Sync... ja hoor: bewerking mislukt, meld u opnieuw aan. Nou na 10x af- en aanmelden vind ik het wel goed geweest. Wat een klote ding, grootste miskoop ooit zeg.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:58
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:13:
[...]
Ik kom alleen maar buggy software met beperkingen tegen. Nu ook dat DirSync Pro, eerst lees je allemaal positieve verhalen maar vervolgens als je het gaat gebruiken blijkt het vol beperkingen te zitten. Zo is het mega, mega, megatraag, als ie bezig is met 'analyseren' kun je verder niks in de app, en ook niet zien wat ie nu aan het doen is, en dat analyseren duurt bij mij nu alweer 6 uur, en dat doet ie voor elke backup dus als ik 1 bestand wijzig moet ie eerst 6 uur analyseren :X |:(
Ik gebruik voor het synchroon houden van bestanden op mijn PC en de Synology bvckup2. Dit werkt voor mij uitstekend.Het is snel, draait op de achtergrond, doet aan volume shadow copying (Outlook), en geen rare bugs (niet ontdekt in ieder geval). Het bevat meer dan genoeg opties. Eenmalig instellen, daarna geen omkijken meer naar.

Ik heb het een aantal maanden gratis kunnen gebruik als beta-software. Sinds kort is het uit de beta status, en is het betalen geblazen. Kost 20 dollar; als beta-gebruiker 50% korting. Je kunt een trial 2 weken proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
upje schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:12:
[...]

Ik gebruik voor het synchroon houden van bestanden op mijn PC en de Synology bvckup2. Dit werkt voor mij uitstekend.Het is snel, draait op de achtergrond, doet aan volume shadow copying (Outlook), en geen rare bugs (niet ontdekt in ieder geval). Het bevat meer dan genoeg opties. Eenmalig instellen, daarna geen omkijken meer naar.

Ik heb het een aantal maanden gratis kunnen gebruik als beta-software. Sinds kort is het uit de beta status, en is het betalen geblazen. Kost 20 dollar; als beta-gebruiker 50% korting. Je kunt een trial 2 weken proberen.
Testen maar weer. Klinkt goed, enige nadeel is 1 way only, dus geen echte synchronisatie wat problemen oplevert als je extern een file bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas is Bvckup 2 ook niet de oplossing. Ik mis dan toch de synchronisatie wanneer ik extern aan het werk ben.

BT Sync is nog steeds een optie, als ik die aan de praat zou krijgen. Die linux commando's snap ik geen klote van en in alle tutorials gaan ze er vanuit dat je die kent en weet wat je moet doen. Heb hem dus via synocommunity geinstalleerd, maar het gevolg is dat ik niet via de GUI bij de map kom waar ik moet zijn en dat elke andere map 'permission denied' geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik gebruik Bvckup 2 om van PC naar Synology te copieren. Dat is 1 backup job. Ik heb niet geprobeerd wat er gebeurd als je een tweede backup job insteld die precies het tegenovergesteld doet. Misschien dat nog even proberen?

Edit: is misschinen wel gevaarlijk; even testen op mappen\bestanden die niet belangrijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door upje op 14-06-2014 09:50 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]