Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt besproken in de handleiding die je gevonden had:
/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh stop
Daarmee stop je het converteren.

Alle foto's vervolgens verwijderen en vervolgens weer starten via (of je synology opnieuw opstarten):
/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh start

Foto's opnieuw toevoegen maar dan met software van synolog ipv photostation.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 10-07-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
job schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:05:
Dat wordt besproken in de handleiding die je gevonden had:
/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh stop
Daarmee stop je het converteren.

Alle foto's vervolgens verwijderen en vervolgens weer starten via (of je synology opnieuw opstarten):
/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh start

Foto's opnieuw toevoegen maar dan met software van synolog ipv photostation.
Job, held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zojuist een beep uit mijn Synology 213j. Ik krijg in opslagbeheer de volgende melding:
"Kan volume niet gebruiken. Het is mogelijk dat de gegevens in het volume vastgelopen zijn. Probeer een back-up te maken van de gegevens voor u het volume verwijdert."
"Status: vastgelopen".
De help van Synology geeft aan dat ik de harde schijf moet inbouwen in een pc en Ubuntu moet installeren. Dit lijkt me behoorlijk omslachtig. Heeft iemand wellicht een oplossing?

Ik kan af en toe nog wel bij de gedeelde shares. De data kan ik dus eventueel backuppen (dit was sowieso al een backup). Formatteren kan dus een optie zijn, maar ik loop tegen het feit aan dat BittorrentSync niet meer wilt starten. Helaas ben ik een van de keys vergeten op te schrijven. Aangezien dit essentieel is voor het gebruik van BTSync (overige locaties hebben een read-only key), zou ik balen als ik het niet meer aan de pruttel kreeg. Bij het starten van een service wordt de melding "kan service niet starten" weergegeven. Updaten van BTSync lukt ook niet. Hetzelfde probleem kom ik tegen bij andere programma's zoals Sickbeard. Heeft iemand een idee hoe ik BTSync tenminste eenmaal op kan starten?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
Door het onweer gisteren heb ik de synology via DSM afgesloten en de stekkers uitgetrokken.
Deze morgen weer ingestoken maar nu ben ik mijn ds214+ vergeten op te zetten. :D

Kan ik deze ook aanzetten vanop afstand of moet er echt op de aanknop worden gedrukt?
Heb niets speciaals ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

RobV schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:34:
[...]

Mijn advies is zowiezo een offsite backup te plannen (en niet alleen sync). Eventueel kun je alleen de kritieke bestanden (financiele administratie bijv.) syncen naar je icloud of dropbox. Ben zelf CrashPlan fan, heb het ook op de synology draaien, met een (encrypted) backup bij vrienden.
Ik gebruik voor de paar honder GB die ik offsite wil backuppen Amazon Glacier

Kost me, nadat ik alles heb geupload, een paar dollar per maand.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hallo allen, ik wil graag een .ics bestand (staat aardig wat events in) importeren naar een nieuwe (lege) Caldav kalender op mijn Synology. Ik heb niets aan Webdav, want meerdere mensen moeten gelijktijdig in de kalender kunnen editen, vandaar dus Caldav. Ik gebruik de Lightning addon van Thunderbird als client (op Windows).

Ik heb me wat in de rondte gezocht op internet, maar heb nog geen oplossing hiervoor kunnen vinden.
Bestaat hier een tool of een truuk voor? Ik ben dankbaar voor alle hulp en tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Tukk schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik voor de paar honder GB die ik offsite wil backuppen [url="http://lifehacker.com/how-to-use-amazon-glacier-as-a-dirt-cheap-backup-solut-1460814873"]Amazon Glacier{/]

Kost me, nadat ik alles heb geupload, een paar dollar per maand.
CrashPlan kost mij (behalve disk space) helemaal niks. En ik heb niet alleen een sync, ook een echte backup (met history). Mijn administratie staat encrypted bij mijn vrienden en hun data staat encrypted bij mij.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

frye schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:31:
Deze morgen weer ingestoken maar nu ben ik mijn ds214+ vergeten op te zetten.
Kan ik deze ook aanzetten vanop afstand of moet er echt op de aanknop worden gedrukt?
Heb niets speciaals ingesteld.
Helaas ... model heeft wel Wake on LAN/WAN, maar als je niks hebt ingesteld staat dat vast niet default aan.

http://www.synology.com/en-global/products/spec/DS214+

wcduck schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:14:
De help van Synology geeft aan dat ik de harde schijf moet inbouwen in een pc en Ubuntu moet installeren. Dit lijkt me behoorlijk omslachtig.
Moet het echt geinstalleerd zijn??
Anders kun je vrij eenvoudig een .iso downloaden of een magazine kopen met DVD met een live-versie waarvan je kunt booten.

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 11-07-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje, ik heb een XPenology systeem met de laatste DSM. Nu heb ik hier DNS server op draaien en het lijkt te werken, alleen nu is het zo in te stellen dat zodra je alleen router invult dat die naar de login gaat van de router (in mijn geval UPC Technicolor router). Nu heb ik in de DNS gegevens ingevult de router die gaat naar 192.168.0.1 dit klopt en gaat goed alleen ik moet de hele DNS opgeven dit is dus router.home. Nu zou je dit kunnen aanpassen dat je het domein niet meer hoeft in te vullen, iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb sinds ik een paar maanden geleden een DS214 gekocht heb er een probleempje mee. De connector voor de voeding op de DS214 zit een beetje los, waardoor hij erg slecht contact maakt met de voeding en uitvalt zodra je het apparaat een beetje beweegt. Nu zit ik er over te denken hem op te sturen voor reparatie/vervanging. Maar ik ben een beetje bang natuurlijk dat ik m'n configuratie kwijt raak waar ik veel tijd en moeite in heb zitten om zo te krijgen zoals ik wil. (Alle packages en ipkg dingetjes etc)

Dus wat ik me afvraag, staat alle informatie op de schijven zelf? Dus zou ik als ik deze schijven in een nieuwe DS214 stop gewoon weer kunnen booten en is alles zoals het was? Of moet ik meer moeite doen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
De software staat op de harde schijven zelf geinstalleerd, alleen een stukje van de boot staat volgens mij in flash van de DS maar dit zou niets uitmogen maken. Dus volgens mij als je dezelfde type terug krijgt zou het geen verschil uit mogen maken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
fsfikke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:05:
Ik heb sinds ik een paar maanden geleden een DS214 gekocht heb er een probleempje mee. De connector voor de voeding op de DS214 zit een beetje los, waardoor hij erg slecht contact maakt met de voeding en uitvalt zodra je het apparaat een beetje beweegt. Nu zit ik er over te denken hem op te sturen voor reparatie/vervanging. Maar ik ben een beetje bang natuurlijk dat ik m'n configuratie kwijt raak waar ik veel tijd en moeite in heb zitten om zo te krijgen zoals ik wil. (Alle packages en ipkg dingetjes etc)

Dus wat ik me afvraag, staat alle informatie op de schijven zelf? Dus zou ik als ik deze schijven in een nieuwe DS214 stop gewoon weer kunnen booten en is alles zoals het was? Of moet ik meer moeite doen :p
Zeker aanmelden voor reparatie. De kans dat hij steeds uitvalt helpt het systeem ook niet en er bestaat altijd de kans dat je uiteindelijk een systeem hebt wat niet meer wil starten. Buiten dat is het natuurlijk niet handig en de kans dat dit steeds erger wordt steeds groter.

NAS uitzetten en schijven eruit. Als je hem terug krijgt steek je ze er weer in en kun je gewoon weer verder. Alles staat op de schijven dus je raakt dan niets kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien een van mijn harde schijven is vastgelopen van mijn 213j en dit resulteerde in het niet-functioneren van BTSync, wil ik mijn NAS zo inrichten dat dit niet nogmaals voorkomt. Nu de vraag: op welke wijze moet ik de volumes aanmaken dat alles apps die zijn geinstalleerd blijven werken als een van de schijven het begeeft? Volstaat SHR of dien ik toch voor RAID 1 te gaan? Ik heb een schijf van 1,5TB en een van 2TB.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Een vraag over Photo Station.

Ik ben de gebruikers zo aan het instellen dat de foto's op de pc en de telefoons automatisch gesynct worden met de photo station accounts van de betreffende gebruikers. Dat is met cloud station nu prima gelukt, alleen zit ik met het volgende probleem.

Een nieuw album (folder) aanmaken in photo station zelf werkt prima. Deze folder wordt direct zichtbaar in de map op de pc. MAAR wanneer ik een folder in de map op de pc zet (dus /mijn afbeeldingen/feest/.. de foto's .. ) dan wordt de map en de foto's die erin zitten wel gesynct, maar worden niet zichtbaar via photo station.

Iemand enig idee? Kan er echt niks over vinden, behalve dan dit:
Logon into your DS, by ssh, or telnet (insecure!!!), and run the following command:
synoindex -A /volume1/photo/MISSINGFOLDERPATH
Where MISSINGFOLDERPATH is the folder that you are "missing".
Wait a few minutes, and it should appear on photo station. Repeat for subfolders, if needed.

http://www.reddit.com/r/s..._show_in_photo_station_6/
Snap alleen niet waarom de pc wel aangeeft dat ze zijn gesynct, de mappen ook zichtbaar zijn op de NAS, maar dan weer niet te zien zijn in photo station.

EDIT:
Nieuw album aanmaken in photo station met dezelfde naam als een folder die reeds al gesynct is (maar dus niet zichtbaar) resulteert in de melding "albumnaam bestaat al". Waarom zie ik hem dan niet????

[ Voor 7% gewijzigd door Freakster86 op 12-07-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat moet je niet zo oplossen maar met de ds photo app. En eenmalig de juiste rechten toekennen aan de upload folder. Met cloudstation ben is de user altijd de enige eigenaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus even photo+ op mijn telefoon installeren en dan kan ik dat instellen?

Wil namelijk het volgende:
- Alles op de NAS
- Telefoon foto's uploaden naar de NAS
- PC foto's uploaden naar de NAS

En dan:
- Op PC alles zichtbaar in 'mijn afbeeldingen'
- Via Photo Station ook (natuurlijk) alles zichtbaar
- Op de Telefoon alleen de foto's van de telefoon zelf bewaren i.v.m. obvious ruimte gebrek.

Opgelost! In de app waren die mappen ook niet zichtbaar. Via de faq in de app toch maar eens ingelogd op photo station met admin account. Bleek dat bij de user het uploaden en inzien van 'albums' was toegestaan, maar alle onderliggende folders waren niet aangevinkt :? Nu zijn ze zichtbaar!

[ Voor 27% gewijzigd door Freakster86 op 12-07-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

rikadoo schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:31:
Klein vraagje, ik heb een XPenology systeem met de laatste DSM. Nu heb ik hier DNS server op draaien en het lijkt te werken, alleen nu is het zo in te stellen dat zodra je alleen router invult dat die naar de login gaat van de router (in mijn geval UPC Technicolor router). Nu heb ik in de DNS gegevens ingevult de router die gaat naar 192.168.0.1 dit klopt en gaat goed alleen ik moet de hele DNS opgeven dit is dus router.home. Nu zou je dit kunnen aanpassen dat je het domein niet meer hoeft in te vullen, iemand enig idee hoe ik dit moet doen?
Het beste is met DHCP: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=196&t=67272

En anders moet je dit in je client instellen. Bij windows 7: Control Panel -> System and Security -> System -> Change settings -> Computer Name, Change -> More... en daar kan je de Primary DNS suffix aanpassen.
Je kan hem ook aanpassen bij je netwerkinstellingen en dan van de IP4, tab DNS. Zo kan je elke netwerkadapter z'n eigen voorkeur meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MikeOO schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:12:
[...]

Zeker aanmelden voor reparatie. De kans dat hij steeds uitvalt helpt het systeem ook niet en er bestaat altijd de kans dat je uiteindelijk een systeem hebt wat niet meer wil starten. Buiten dat is het natuurlijk niet handig en de kans dat dit steeds erger wordt steeds groter.

NAS uitzetten en schijven eruit. Als je hem terug krijgt steek je ze er weer in en kun je gewoon weer verder. Alles staat op de schijven dus je raakt dan niets kwijt.
Ok bedankt!
Heeft Synology ook de mogelijkheid hem direct naar hun te sturen? In een mail van Synology support werd ik naar mijn leverancier verwezen, maar dat duurt dan natuurlijk weer extra lang :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Oké, toch nog een probleempje.

Wanneer gebruiker 1 nu een folder upload naar de NAS, dan is deze niet direct zichtbaar voor hem via photo station. De admin moet nu constant gebruiker 1 de rechten geven om die folder in te zien....

Ik wil de admin er tussenuit halen en gebruiker 1 gewoon alle toegang en rechten geven tot zijn eigen foto's.

Enig idee hoe ik dat moet doen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ocl1Gg6DksoRxfzhf5KZWDzS/full.png

Zoals je ziet komen de nieuwe folders erin te staan zonder rechten voor gebruiker 1... terwijl die gebruiker ze zelf toevoegt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:47
Hallo

Door een kortsluiting is bij ons de elektriciteit uitgevallen. Nu stond de Diskstation op dat moment nog aan (ik weet niet als die aan het "slapen" was of actief was). Op de diskstation zelf bij meldingen staat dit:

Systeemgebeurtenis
DiskStation experienced an improper shutdown

Wat moet ik doen? Zijn er bepaalde zaken die ik moet controleren of uitvoeren? Welke gevolgen kan dit gehad hebben?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:08
Tomovich schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:09:
Hallo

Door een kortsluiting is bij ons de elektriciteit uitgevallen. Nu stond de Diskstation op dat moment nog aan (ik weet niet als die aan het "slapen" was of actief was). Op de diskstation zelf bij meldingen staat dit:

Systeemgebeurtenis
DiskStation experienced an improper shutdown

Wat moet ik doen? Zijn er bepaalde zaken die ik moet controleren of uitvoeren? Welke gevolgen kan dit gehad hebben?

Bedankt!
Das normaal dat ie dat aangeeft,dat ggeeft de synology altijd aan als de stroom er plotseling af is geweest.

Je kan eventueel de schijven checken op fouten.
Plotselinge stroomuitval kan eventueel de schijven beschadigen of in ieder geval de bestanden als ie op dat moment aan het schrijven is.

Als ie slaapt,is ie ook nog wel steeds aan,er staat stroom op dus.

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 12-07-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat is nu de beste backup oplossing vanaf mijn windowsserver naar de nas.

Er zijn 3 belangrijke dir´s die ik wil backuppen. En bij voorkeur los van elkaar in een andere freq. Data replicator van Synology zelf kan dat alvast al niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Ik heb sinds kort een (tweedehands) DS107+ staan en dit werkt perfect. Kan iemand me een indicatie geven van de lees/schrijf snelheid die ik zou moeten halen wanneer het geheel via gigabit LAN aan elkaar geknoopt is? Als protocol gebruik ik SMB en in de Diskstation zit een enkele WD harddisk van 750 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:08
Check deze site maar eens, hebben vind ik heel veel info over snelheden ect van netwerk produkten

http://www.smallnetbuilde...tile-nas?showall=&start=5

De 107+ haalt dus bij lange na niet de top snelheid van gigabit lan

lezen zou rond de 20 mb moeten zitten en schrijven ook

[ Voor 21% gewijzigd door freaky35 op 12-07-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 11:14
Thanks freaky35 hier heb ik wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, vandaag geeft mijn derde WD red 2TB de geest. Wat een waardeloze dingen. Ieder keer klappen ze er na een jaar eruit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Had ik vroeger ook, tot ik er schone stroom op zette (in mijn geval een eenvoudige ups)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
Cyberpope schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:17:

Er zijn 3 belangrijke dir´s die ik wil backuppen. En bij voorkeur los van elkaar in een andere freq. Data replicator van Synology zelf kan dat alvast al niet.
Probeer eens AOMEI backupper Free. Prima programma, met mooie functies. Voor elke dir die je wilt backuppen gewoon een aparte taak aanmaken en schedulen.

Zie: http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

[ Voor 5% gewijzigd door Hammetje op 13-07-2014 00:08 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
Freakster86 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:11:
Wanneer gebruiker 1 nu een folder upload naar de NAS, dan is deze niet direct zichtbaar voor hem via photo station. De admin moet nu constant gebruiker 1 de rechten geven om die folder in te zien....

Ik wil de admin er tussenuit halen en gebruiker 1 gewoon alle toegang en rechten geven tot zijn eigen foto's.

Enig idee hoe ik dat moet doen?

[afbeelding]

Zoals je ziet komen de nieuwe folders erin te staan zonder rechten voor gebruiker 1... terwijl die gebruiker ze zelf toevoegt :X
Even het bovenste vinkje (dus NAAST de tekst 'Album doorbladeren' 'Bestanden uploaden' 'Beheren') aanvinken, en vervolgens eenmalig de momenteel uitgevinkte mappen eronder weer uitvinken.

Dit zorgt er voor dat standaard alle nieuwe mappen gewhitelisted worden.

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 13-07-2014 00:57 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
fsfikke schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Ok bedankt!
Heeft Synology ook de mogelijkheid hem direct naar hun te sturen? In een mail van Synology support werd ik naar mijn leverancier verwezen, maar dat duurt dan natuurlijk weer extra lang :/
Denk het niet. Leverandcier is verantwoordelijk voor de afhanelding van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05

Als je vanaf je windowsserver wilt backuppen zul je dat op je windows server moeten starten met een backup programma. De synology is in dit geval alleen de storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wellicht een simpele vraag, maar ik kom er met de zoekfunctie niet best uit.

Waar kun je terugvinden welke bestanden er zijn overgedragen via ftp?
Volgens mij lukte dat in DSM4 wel, maar ik kan het in 5 niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik blij dat ik voor een 4 Bay 414 ben gegaan. 6TB in SHR dat krijg ik nooit vol. Wel dus! Nu 3TB bijgezet en heb nu 6TB bruikbare ruimte voor mijn HD collectie films en Flac muziekbestanden. Apparaat is er wel bijna 2 dagen mee bezig geweest om de schijven samen te voegen.

Hier wordt vaak over extra backuppen gesproken maar kan iemand me vertellen hoe ik deze collectie backup? Nog een Nas met schijven kopen wordt wel een erg dure grap. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:32:
Ben ik blij dat ik voor een 4 Bay 414 ben gegaan. 6TB in SHR dat krijg ik nooit vol. Wel dus! Nu 3TB bijgezet en heb nu 6TB bruikbare ruimte voor mijn HD collectie films en Flac muziekbestanden. Apparaat is er wel bijna 2 dagen mee bezig geweest om de schijven samen te voegen.

Hier wordt vaak over extra backuppen gesproken maar kan iemand me vertellen hoe ik deze collectie backup? Nog een Nas met schijven kopen wordt wel een erg dure grap. 8)7
Je geeft de oplossing zelf, of gewoon mocht het ding ooit onverwachts dood gaan opnieuw de boel downloaden, en je meest kritieke bestanden offsite backupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou met Robocopy aan de slag kunnen en je batch bestanden op verschillende tijdstippen schedulen. Maar dat is wellicht wel ff wat handwerk om op te zetten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:32:
Hoe erg is het als je alles kwijt bent? Daarop inzoomen -> van welke bestanden zou je balen als deze kwijt zijn (denk dan aan foto's, homevideos, documenten). Ik back-up (onsite op USB schijf en off site naar schoonouders) ook niet alles maar wel die dingen die ik echt nooit kwijt wil raken.

Er zijn natuurlijk ook cloud oplossingen om je belangrijke data heen te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:38
Ik heb een 19805W op mijn Synology hangen. Met surveillance station geinstalleerd werkt e.e.a. perfect.
Op 1 klein dingetje na wat ik niet opgelost krijg. Wanneer de camera overgaat op IR (0f smorgens wanneer het weer normaal beeld word) krijg ik een bewegingsdetectie melding op mijn smartphone en gaat de NAS opnemen.
Detectiegevoeligheid 90, drempel 10.

Is er een manier om deze verandering geen melding te laten generen, oftewel geen bewegingsmelding meer?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, detectie door de cam i.p.v. de syno laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

MikeyMan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:24:
Wellicht een simpele vraag, maar ik kom er met de zoekfunctie niet best uit.

Waar kun je terugvinden welke bestanden er zijn overgedragen via ftp?
Volgens mij lukte dat in DSM4 wel, maar ik kan het in 5 niet terugvinden.
Het loggen moet ingeschakeld zijn bij File Services / FTP en dan bij General/ Advanced Settings.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Vandaag een extra 4TB ( Western Digital Red ) in m'n 412+ Geplaatst, wat een fantastisch systeem.

Iemand een vermoeden hoelang dat gemiddeld duurt voordat ie klaar is ? Het systeem staat nu propvol ( nog 2% over )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Fatal Mind schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:13:
Vandaag een extra 4TB ( Western Digital Red ) in m'n 412+ Geplaatst, wat een fantastisch systeem.

Iemand een vermoeden hoelang dat gemiddeld duurt voordat ie klaar is ? Het systeem staat nu propvol ( nog 2% over )
Welke RAID? RAID5 Duurt minimaal een dag

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:20

Kraz

Saving the world

Je kunt dat proces een beetje versnellen door meer processorkracht toe te wijzen aan het rebuild proces;
http://www.ducea.com/2006...ware-raid-reconstruction/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:56:
[...]

Welke RAID? RAID5 Duurt minimaal een dag
Had inderdaad wel handige info geweest, SHR systeem.
kraz247 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:00:
[...]

Je kunt dat proces een beetje versnellen door meer processorkracht toe te wijzen aan het rebuild proces;
http://www.ducea.com/2006...ware-raid-reconstruction/
Hmm, buitengewoon interessante informatie, zal hier eens naar kijken.

Sinds vanmiddag zeg 3 uur zit ie op 2.50%, gaat nog wel even duren dus, maakt niet uit, heb de ruimte niet morgen al nodig, had bij mij zelf meer de vraag, wat is normaal in deze kwestie, maar als ik het zo zie moet ik niet gek opkijken van een dag of 2.

[ Voor 17% gewijzigd door Fatal Mind op 14-07-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meldde hier vlak boven bij uitbreiding van 3TB in SHR 2 dagen nodig te hebben gehad. Geen probleem want je nas blijft gewoon functioneren en je kan overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:31:
[...]

Hoe erg is het als je alles kwijt bent? Daarop inzoomen -> van welke bestanden zou je balen als deze kwijt zijn (denk dan aan foto's, homevideos, documenten). Ik back-up (onsite op USB schijf en off site naar schoonouders) ook niet alles maar wel die dingen die ik echt nooit kwijt wil raken.

Er zijn natuurlijk ook cloud oplossingen om je belangrijke data heen te backuppen.
Van alles natuurlijk. Moet er niet aan denken om alles weer bij elkaar te schrapen, volgens mij zelfs onmogelijk. Zit weken, maanden werk in in mijn verzameling films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:05:
[...]

Van alles natuurlijk. Moet er niet aan denken om alles weer bij elkaar te schrapen, volgens mij zelfs onmogelijk. Zit weken, maanden werk in in mijn verzameling films en muziek.
Ieder z'n prioriteit zeg ik maar. Muziek en films/series kunnen me gestolen worden bij een crash.
Mijn foto's/videos van kids, vakanties en andere zaken , bepaalde documenten etc weer niet!!

Dus tja, wat is belangrijk genoeg voor je om een backup van te hebben, en RAID is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:01:
[...]

Ik meldde hier vlak boven bij uitbreiding van 3TB in SHR 2 dagen nodig te hebben gehad. Geen probleem want je nas blijft gewoon functioneren en je kan overal bij.
Overheen gelezen, en dat laatste was bekend, gebruik em al hele dag gewoon door. Zie et allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 23:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Mijn DS213 is mij sinds een aantal dagen aan een stuk door aan het spammen:

15:52:06 External device USB Disk 2 was not ejected properly.
15:52:22 External device USB Disk 2 was not ejected properly.
15:52:37 External device USB Disk 2 was not ejected properly.
15:54:16 External device USB Disk 2 was not ejected properly.
16:14:01 External device USB Disk 2 was not ejected properly.
16:25:31 External device USB Disk 2 was not ejected properly.
16:28:05 External device USB Disk 2 was not ejected properly.

Dit is mijn backup disk. Even aan mijn laptop gehangen, maar de schijf lijkt wel in orde.
Hoe kan dit na ruim een jaar goed functioneren ineens optreden?

Update
Het valt mij nu op dat ik de error krijg, nadat de disk opspint. Als de disk enige tijd niet gebruikt wordt (zou alleen 1x per dag voor maken backup moeten), gaat deze in een soort standby. Dit gedrag is altijd al zo geweest en is naar mijn mening ook wenselijk: scheelt energie en geluid.

Firmware is: DSM 5.0-4493 Update 2

[ Voor 18% gewijzigd door M-ThijZ op 15-07-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:34
Ik heb inmiddels een aantal pogingen gedaan om een mailserver te hosten op mijn DS414. Na verschillende handleidingen gevolgd te hebben lukt het me niet om dit werkend te krijgen. Ik wou dan graag de email lokaal hosten en gebruik maken van een eigen domein, waarvan de DNS instellingen bij de hosting provider zijn ingesteld. Ik vermoed dat er bij de DNS instellingen wat fout gaat, hier ben ik namelijk niet echt bekend mee. Heb ik dit zo goed geconfigureerd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R4uPQaY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is het ip onder het rode blok in beide gevallen het ip van je nas?
Heb je wel een website bij je hoster, of draai je die ook op je nas?

edit: bedenk ook goed dat wijzigingen niet direct worden doorgevoerd. Het kan enkele uren duren voordat de servers die de mail proberen te sturen de wijziging van de dns binnen hebben.

[ Voor 229% gewijzigd door job op 15-07-2014 18:51 . Reden: klopte niets van. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

job schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:38:

edit: bedenk ook goed dat wijzigingen niet direct worden doorgevoerd. Het kan enkele uren duren voordat de servers die de mail proberen te sturen de wijziging van de dns binnen hebben.
Je zou een ping naar de DNS naam kunnen geven. Als dan je wan ip er uit komt weet je zeker dat de verwijzing goed gaat.

Verder beetje lastig te beoordelen aan de hand van je plaatje of het goed staat of niet.

Ik zie alleen dat je een aantal records hebt aangemaakt maar waar ze naar toe gaan en of dat klopt geen idee.

Wat zou je verder willen met de mail op je nas? Wil je dat de mail er ook fysiek op wordt afgeleverd? Of heb je bv ook een pop3 mailbox bij je hoster?

Ik laat het namelijk afleveren bij mijn hoster en mm NAS trekt hem binnen met pop3. Bij veranderen van wan ip thuis of downtime of wat voor reden dan ook ben ik toch bereikbaar.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
job schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:38:
is het ip onder het rode blok in beide gevallen het ip van je nas?
Heb je wel een website bij je hoster, of draai je die ook op je nas?

Het is beide keren idd het IP van de nas. ik heb nog geen website o.i.d. draaien, maar dat is nog wel een mogelijke optie voor in de toekomst.

Dat het uren kon duren wist ik nog niet, maar ik betwijfel of het hier wel aan ligt.

Als ik lokaal op de mail station een mail verstuur krijg ik de volgende melding:
Smtp fout, verbinding met server mislukt.
Dit gebeurd ook als ik iets naar mijn eigen emailadres stuur.

Door te pingen naar de ddns kom ik wel op het ip van mijn nas uit. En met nslookup op mijn domein kom ik daar ook op uit.
Verder zijn de benodigde poorten in de nas en in de router opengezet.
stuffer schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Je zou een ping naar de DNS naam kunnen geven. Als dan je wan ip er uit komt weet je zeker dat de verwijzing goed gaat.

Verder beetje lastig te beoordelen aan de hand van je plaatje of het goed staat of niet.

Ik zie alleen dat je een aantal records hebt aangemaakt maar waar ze naar toe gaan en of dat klopt geen idee.

Wat zou je verder willen met de mail op je nas? Wil je dat de mail er ook fysiek op wordt afgeleverd? Of heb je bv ook een pop3 mailbox bij je hoster?

Ik laat het namelijk afleveren bij mijn hoster en mm NAS trekt hem binnen met pop3. Bij veranderen van wan ip thuis of downtime of wat voor reden dan ook ben ik toch bereikbaar.
Ik wou de mail er graag fysiek op hebben, en heb dus ook geen mailbox bij mijn hoster. 24/7 bereikbaarheid is verder ook geen vereiste, dus om downtimes o.i.d. maak ik me nog geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edit: verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeroen013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2024
Heren,

Het volgende; ik heb net een NAS geïnstalleerd (Synology DS214play) met DSM 5. Deze ben ik aan het inrichten gegaan en ben nu bezig om SANnzbd / couchpotato en sickbeard te installeren. Echter kom ik niet verder dan de eerste map bij het instellen. bv: volume1/download en volume1/video

Doe ik iets verkeerd met mijn gebruikers rechten of rechten van de map? Ik weet het niet meer!

Ik hoor graag van u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenerniet schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:06:
Het is beide keren idd het IP van de nas. ik heb nog geen website o.i.d. draaien, maar dat is nog wel een mogelijke optie voor in de toekomst.

Dat het uren kon duren wist ik nog niet, maar ik betwijfel of het hier wel aan ligt.
Als ik lokaal op de mail station een mail verstuur krijg ik de volgende melding:
Smtp fout, verbinding met server mislukt.
Dit gebeurt ook als ik iets naar mijn eigen emailadres stuur.
Een isp update niet elke minuut de dns gegevens, maar dat kan een tijdje duren.
Voor buitenlandse isp's en buitenlandse mailservers (gmail bijvoorbeeld) duurt het nog langer voordat de dns wijziging er door is.
smtp is voor de uitgaande mail, die moet je in de mail server package wel eerst inschakelen voordat die werkt. En vergeet in de mail server niet om een mail-alias te koppelen aan een gebruikersnaam.
Door te pingen naar de ddns kom ik wel op het ip van mijn nas uit. En met nslookup op mijn domein kom ik daar ook op uit.
Verder zijn de benodigde poorten in de nas en in de router opengezet.
In je router moet poort 25 openstaan voor inkomende email. dat klopt?
Ik wou de mail er graag fysiek op hebben, en heb dus ook geen mailbox bij mijn hoster. 24/7 bereikbaarheid is verder ook geen vereiste, dus om downtimes o.i.d. maak ik me nog geen zorgen.
Probeer het volgende

type:a naam:domein.nl inhoud:ipadres
type:mx-10 naam:domein.nl inhoud:domein.nl
type:mx-20 naam:domein.nl inhoud:ddns-adres

De andere regels kunnen weg.

Kijk via mxtoolbox.com of jouw dns verandering al doorgevoerd is. Ga dan jezelf mailen.

edit: toch nog wat aangepast.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 15-07-2014 21:02 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

job schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:31:
[...]
]
Klopt en ook doorstuurt naar je NAS middels nat.

Let wel op dat je je NAS goed beveiligd tegen spammers en ook de firewall in je router en NAS poort 25 accepteren.

Verder kan het ook zijn dat je zelf niet mag versturen op poort 25 (zoals bij ziggo) en je gebruik moet maken van een smarthost (SMTP Server van je provider of een andere mail server).

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 21:35

K-Jay

Klaas Jan

jeeroen013 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:26:
Heren,

Het volgende; ik heb net een NAS geïnstalleerd (Synology DS214play) met DSM 5. Deze ben ik aan het inrichten gegaan en ben nu bezig om SANnzbd / couchpotato en sickbeard te installeren. Echter kom ik niet verder dan de eerste map bij het instellen. bv: volume1/download en volume1/video

Doe ik iets verkeerd met mijn gebruikers rechten of rechten van de map? Ik weet het niet meer!

Ik hoor graag van u!
Bedoel je dat bij het instellen van de Renamer in CP de melding krijgt "Selected folder is empty"? Heb ik ook gehad. Alles geprobeerd m.b.t. rechten in DSM, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik de maprechten op 777 gezet via SSH. Dat rechtensysteem van DSM zit misschien heel slim in elkaar, maar ik kan er niet goed mee werken...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeeroen013 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:26:
Klinkt inderdaad als een rechtenprobleem.

Ik heb daar ook enige tijd mee zitten klooien en heb omdat ik elles netjes in wilde stellen de volgende handleiding opgevolgd: https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477

Alternatieve oplossingen:
Je laat nzbget/sabnzbd/sickbeard/couchpotato onder je eigen username draaien (of root).
Je kan ook als iedereen toegang geven tot desbetreffende mappen (guest toegang geven, of chmod 777 op de mappen).

[ Voor 47% gewijzigd door job op 15-07-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
job schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:31:
[...]
Een isp update niet elke minuut de dns gegevens, maar dat kan een tijdje duren.
Voor buitenlandse isp's en buitenlandse mailservers (gmail bijvoorbeeld) duurt het nog langer voordat de dns wijziging er door is.
smtp is voor de uitgaande mail, die moet je in de mail server package wel eerst inschakelen voordat die werkt. En vergeet in de mail server niet om een mail-alias te koppelen aan een gebruikersnaam.

[...]

[...]

Probeer het volgende

type:a naam:domein.nl inhoud:ipadres
type:mx-10 naam:domein.nl inhoud:domein.nl
type:mx-20 naam:domein.nl inhoud:ddns-adres

De andere regels kunnen weg.

Kijk via mxtoolbox.com of jouw dns verandering al doorgevoerd is. Ga dan jezelf mailen.

edit: toch nog wat aangepast.
Alles hierboven geprobeerd en ook de poorten had ik al goed open gezet.
Ook via mxtoolbox.com de dns veranderingen gecontroleerd, en dat gebeurd vrijwel direct.
Nu zit er bij de controle ook zo'n mooie blacklist check, blijkt mijn ip op een blacklist te staan. Zou dit ook voor het probleem kunnen zorgen? Of moet een mail naar mijn eigen emailadres nog wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeroen013
Inmiddels draait het (idd rechten probleem, ik had de groep users niet genoeg rechten gegeven) echter zit ik nu weer met een volgend dingetje;

Ik heb nu alles in kunnen stellen zoals ik wil, sickbeard en couchpotato sturen de bestanden door etc, alles wordt gedownload echter gaat het na het repareren mis. Dan meld SAB; » Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /series/.. niet maken)

Nu las ik al op andere plaatsen dat het te maken heeft met de categorieën en de bestemmngs mappen daar van, dat hij deze dus niet zou aan kunnen maken. Echter snap ik dat niet, omdat al deze mappen de zelfde rechten hebben, en om het moment dat ik de categorieën uitschakel doet hij het wel!

Rara... iemand een idee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 09:52

rally

Deyterra Consultancy

ikbenerniet schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:03:
[...]

Alles hierboven geprobeerd en ook de poorten had ik al goed open gezet.
Ook via mxtoolbox.com de dns veranderingen gecontroleerd, en dat gebeurd vrijwel direct.
Nu zit er bij de controle ook zo'n mooie blacklist check, blijkt mijn ip op een blacklist te staan. Zou dit ook voor het probleem kunnen zorgen? Of moet een mail naar mijn eigen emailadres nog wel mogelijk zijn?
Een blacklist werkt op uitgaande mail. Niet op inkomende, dus dat zou moeten werken.

Echter, sommige providers blokkeren inkomende mail op poort 25. Ik heb altijd gebruik gemaakt van een bSMTP provider die mail ook op andere poorten kan afleveren (DynDNS -> Mailhop in mijn geval).

Welke provider heb je?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:28:
[...]

Overheen gelezen, en dat laatste was bekend, gebruik em al hele dag gewoon door. Zie et allemaal wel.
Kijk ik gisteren avond, 50% ongeveer, kijk ik nu net, klaar, 100% alles beschikbaar.

Opeens snel gegaan, maar je hoort mij niet klagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikbenerniet schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:03:
blijkt mijn ip op een blacklist te staan. Zou dit ook voor het probleem kunnen zorgen? Of moet een mail naar mijn eigen emailadres nog wel mogelijk zijn?
Die blacklist gaat over het versturen van email. Dus dat is de oorzaak niet.
Als de mx-records goed doorverwijzen (naar jouw ip) is dat deel klaar.

Nu moet je kijken naar de configuratie van je nas. Heb je nou al gecontroleerd in de mail server package (dus niet de mail station package) of daar alles wel goed staat?

Ohja, kijk ook eens in de log van mail server om te zien wat daar gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 16-07-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 09:52

rally

Deyterra Consultancy

Nog een tip: Het is eenvoudig om te testen of het werkt van buiten:

Gewoon een telnet sessie starten naar je mailserver:poort
Dus: telnet mijn.domein.nl 25

Als dat niet werkt, dan moet je de poort in je mailserver (en router) aanpassen naar 24 en dan nog een poging:
telnet mijn.domein.nl 24

Als dat wel werkt weet je dat het probleem bij de provider ligt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zit al een hele tijd te zoeken en ik kom er niet uit.
Ik heb in de taskscheduler van mijn Syno een paar taken staan. Die ruimen wat rotzooi op, verplaatsen video files en. Dat loopt keurig eens per dag. Maar zo nu en dan wil ik dat die taken op een ander moment gaan lopen. Dan moet ik aanloggen op DSM 5, daarna naar het control panel, daar de task scheduler opstarten, de taak kiezen en daarna run aanklikken om dan vervolgens weer te moeten bevestigen dat echt...ja echt wil dat het gebeurt.
In eerste instantie dacht ik: Dat kan sneller, ik plaats een shortcut van het script op mijn desktop. Jammer maar helaas, dat zorgt er alleen maar voor dat de Filestation opent en me de map laat zien waarin het script staat wat ik vervolgens niet kan uitvoeren.
Is het niet mogelijk een echte shortcut te maken? Of nog veel beter, het vanaf een windows machine op te starten zodat ik het hele aanlog proces niet door hoef

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Ortep schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:41:
Ik zit al een hele tijd te zoeken en ik kom er niet uit.
Ik heb in de taskscheduler van mijn Syno een paar taken staan. Die ruimen wat rotzooi op, verplaatsen video files en. Dat loopt keurig eens per dag. Maar zo nu en dan wil ik dat die taken op een ander moment gaan lopen. Dan moet ik aanloggen op DSM 5, daarna naar het control panel, daar de task scheduler opstarten, de taak kiezen en daarna run aanklikken om dan vervolgens weer te moeten bevestigen dat echt...ja echt wil dat het gebeurt.
In eerste instantie dacht ik: Dat kan sneller, ik plaats een shortcut van het script op mijn desktop. Jammer maar helaas, dat zorgt er alleen maar voor dat de Filestation opent en me de map laat zien waarin het script staat wat ik vervolgens niet kan uitvoeren.
Is het niet mogelijk een echte shortcut te maken? Of nog veel beter, het vanaf een windows machine op te starten zodat ik het hele aanlog proces niet door hoef
Middels ssh? en dan een cronjob starten of script aftrappen? :)

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

stuffer schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Middels ssh? en dan een cronjob starten of script aftrappen? :)
Dan ben ik toch nog veel gecompliceerder bezig.
Eerst inloggen met ssh, een cli opstarten en daarna via een stap of x naar het script toe en het starten.

Waar zit het voordeel tov van DSM 5 opstarten, naar het control panel gaan daar naar de task manager gaan en dan het script kiezen en starten. Bij die laatste serie kan ik tenminste geen tikfouten maken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Ortep schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:33:
[...]

Eerst inloggen met ssh, een cli opstarten en daarna via een stap of x naar het script toe en het starten.
Ligt er aan....ik ben met een toetsenbord veel sneller dan met een muis in het wilde weg te klikken.
Ieder zijn ding.

Weet niet zeker of het kan maar je zou het script kunnen aftrappen vanaf je windows machine naar je syno met plink (is een onderdeel van Putty)

Zie: Putty downloads

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:33:
Andere oplossing:
Zelf je eigen site op je syno hosten waarmee je de scripts aan kunt roepen dmv knoppen/links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Vraagje, ik heb nu mijn HTPC gevuld met 4x 3TB schijven voor mijn opslag.
Nu wil ik die HTPC niet heel de dag aan hebben doordat hij zonder schijven al bijna 60watt trekt.
Nu is mijn oog gevallen om over te stappen op een NAS.
Moet ik nog ergens op letten als ik een NAS neem met 4x 4TB schijven?

Zo ja, waarop?
Ik wil op de NAS Nieuwsgroepen downloads, Sickbeard en Coachpatato draaien.
Na wat zoekwerk heb ik hiervoor handleidingen etc gevonden.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, dat er 4 hdd's inpassen ;)
Kan overigens ook geen kwaad om te controleren of de hdd's op de hcl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En kijken naar het verbruik / performance ratio. Anders verschuif je het probleem alleen maar aangezien een NAS ook nog de nodige watts verbruikt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wetsteyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:15:
Zo ja, waarop?
Wil je SABnzbd of Nzbget gebruiken?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

wetsteyn schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:15:
Vraagje, ik heb nu mijn HTPC gevuld met 4x 3TB schijven voor mijn opslag.
Nu wil ik die HTPC niet heel de dag aan hebben doordat hij zonder schijven al bijna 60watt trekt.
Nu is mijn oog gevallen om over te stappen op een NAS.
Moet ik nog ergens op letten als ik een NAS neem met 4x 4TB schijven?

Zo ja, waarop?
Idle 60 watt? Wat voor een HTPC heb je dan joh? Maar vergis je niet, als je naar een NAS gaat zal je inderdaad kunnen besparen. Maar je moet ook meenemen hoelang je de NAS aan moet laten staan om de investering terug te kunnen verdienen. 60 Watt vind ik niet eens veel hoor.

Stel dat je een NAS koopt van €250 (rekent makkelijk) dan moet je 1000KWh verstoken wil je die eruit halen. Als je dan terug gaat van 60 watt naar 20 watt dan moet je die dus 25.000 uur aan laten staan wil je de investering van €250 eruit halen. Dat is 3 jaar.

En voor €250 ga jij geen 4 bay NAS kopen, dan kom je eerder op het dubbele uit. Dan zou ik eerder kijken of jij je HTPC zuiniger kan krijgen met een andere CPU of voeding. Dan ben je waarschijnlijk voor enkele tientjes al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Gisteren Plex geïnstalleerd en hij ziet er mooier en gelikter uit i.v.m. DSVideo, maar mijn DS214Play kon hem niet goed aan. Probeerde een 1080p serie op te zetten, maar dat stotterde elke paar seconden. Na het doorspitten van dit forum ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben, maar heb toch nergens een oplossing kunnen vinden.

Heeft iemand anders problemen hiermee (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeroen013
Heren,

Het volgende, ben nu zon 2 dagen trotse bezitter van een DS214play (mijn eerste NAS!) en ben er inmiddels achter dat rechten nog wel een "paint in the ass" is... na weer prullen Cochpotato, Sickbeard en SABnzbd aan de gang gekregen. Alles ingesteld zoals het moet (categorieën etc) alleen op het moment dat een download voltooid is zegt SABnzbd;

» Nabewerking is afgebroken (Kan bestemmingsmap /movies/the wolf of wall street 2013 ac3 bdrip xvid azr nfo 01 64 the wolf of wall street 2013 ac3 bdrip xvid azr nfo yen.cp(tt0993846) niet maken)

Op het moment dat ik de categorieën weg haal voltooid hij wel de downloads maar word het een puinhoop bij de na bewerking.

Nu weet ik dus al dat dit een rechten dingetje is waarschijnlijk, (heb volgens mij alle rechten goed gezet voor zover ik dat zelf kan in DSM) en moet ik de map downloads chmod 777 mee geven. Das allemaal wel leuk en aardig maar hoe doe ik dat in godsnaam op een Mac?! Ik heb cyberduck (gebruik ik voor FTP) al geprobeerd maar kom met geen mogelijkheid in mijn nas... Please help! Ben een complete noob, (hoor jullie al zuchten) tegen mij had je ook kunnen zeggen dat ik een banaan in mn NAS had moeten steken om het op te lossen. Voor de gene die het verlossende antwoord geeft staan een paar koude pilsjes klaar, en 40 maagden in het hiernamaals.

Hoor heel graag van jullie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan via ftp prima inloggen op je nas via dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord combinatie als die je gebruikt via het webmangement.

Dan kan je alle mappen bereiken waar die user toegang toe heeft.
Moet je uiteraard wel de ftp inschakelen (daar waar je ook nfs,smb en appletalk inschakelt).

Een andere optie is rechten toekennen via file station.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 16-07-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjukkie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:39:
Heeft iemand anders problemen hiermee (gehad)?
Als je plex laat hercoderen kan dat (afhankelijk van de instellingen) aardig zwaar zijn. misschien te zwaar voor je 214play. Kan je de boel niet ongewijzigd door laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 23:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Weet iemand of er ook een event / script / hook is die aangeroepen kan worden als een backup compleet is?

Eigenlijk zou ik wel automatisch een USB disk willen unmounten na een backup. Dan kan ik de disk zonder zorgen loskoppelen en offsite bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik gebruik XPenology, met de nieuwste Nanoboot, alles werkt prima, alleen geeft DSM in het webmenu de hele tijd een 1 aan en zegt dat er een update is (tenminste dat denk ik). Dit terwijl ik al de laatste update 2 heb hebben er meerdere met XPenology hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 09:45

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Vanmiddag heb ik mn Synology DS214Play met 2 WD Green 4TB schijven erbij binnen gekregen en ben net klaar met de boel uitpakken en installeren. Na het downloaden van de software en het configureren van SHR begint mn NAS te piepen. DSM zegt dat het volume 'degraded' is en dat een van de schijven niet meer bereikt kan worden. Dat blijkt ook op de NAS zelf, het lampje van disk 2 brandt niet meer. Ook zag ik in de log iets als 'CRC check indicates drive degradation'

Inmiddels merk ik ook een vreemd geluid dat uit 1 van de schijven komt. Een fragment heb ik hier geplaatst:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/20826684/wd_sound.m4a

Het omwisselen van de schijven in de bays levert hetzelfde resultaat op maar dan in de bay waar ik de schijf naartoe verplaatst heb: het ligt dus aan de schijf, niet aan de NAS zelf.

Heb ik nu een DOA schijf te pakken? Ik heb gezocht op een 'waarom maakt mijn harddisk dit geluid?'-topic maar de enige die ik kon vinden was al een jaar of 7 niet meer in gepost.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Kan het bestand niet afspelen, wordt niet geladen. Buiten dat klinkt je omschrijving inderdaad als een DOA. Ik zou contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 22:25
rikadoo schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:59:
Ik gebruik XPenology, met de nieuwste Nanoboot, alles werkt prima, alleen geeft DSM in het webmenu de hele tijd een 1 aan en zegt dat er een update is (tenminste dat denk ik). Dit terwijl ik al de laatste update 2 heb hebben er meerdere met XPenology hier last van?
Ja, had ik ook. Het is misschien niet de beste oplossing, maar ik heb via SSH in het CSS bestand van de webinterface dat item gewoon op display: none; gezet. Dan zie je die notificatie niet meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Leon2W schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:46:
[...]

Ja, had ik ook. Het is misschien niet de beste oplossing, maar ik heb via SSH in het CSS bestand van de webinterface dat item gewoon op display: none; gezet. Dan zie je die notificatie niet meer ;-)
Is idd een oplossing, vind het niet zo erg. heb je enig idee welk path deze instelling kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Hoe delen jullie foto's in Photostation met familie/vrienden als de map in een sub-sub folder of dieper ligt? Je kan namelijk maar tot 2 niveaus de bevoegdheden instellen. Misschien hebben jullie handige trucs hiervoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjukkie op 17-07-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Ik weet dat ik de harde schijven kan overzetten van een 412+ naar een 415Play met behoud van data, maar blijven alle settings wat betreft gebruikers, etc. behouden als ik een configuratie bestand backup maak en weer terugzet? Met andere woorden: ga ik (en mijn gebruikers) helemaal niets merken van het feit er nu andere hardware is? En geldt hetzelfde voor mijn geinstalleerde packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon2W
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 22:25
rikadoo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:23:
[...]
Is idd een oplossing, vind het niet zo erg. heb je enig idee welk path deze instelling kan vinden?
/usr/syno/synoman/webman/resources/css/desktop.css

Ik weet zo snel niet welke elementen je op display: none; moet zetten. Maar als je met de developer tools van je browser overweg kunt kom je daar vast wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Leon2W schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:07:
[...]

/usr/syno/synoman/webman/resources/css/desktop.css

Ik weet zo snel niet welke elementen je op display: none; moet zetten. Maar als je met de developer tools van je browser overweg kunt kom je daar vast wel uit ;)
Super! Ik ga vanmiddag even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tslh schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:09:
Ik weet dat ik de harde schijven kan overzetten van een 412+ naar een 415Play met behoud van data, maar blijven alle settings wat betreft gebruikers, etc. behouden als ik een configuratie bestand backup maak en weer terugzet? Met andere woorden: ga ik (en mijn gebruikers) helemaal niets merken van het feit er nu andere hardware is? En geldt hetzelfde voor mijn geinstalleerde packages?
Dat staat allemaal netjes uitgelegd op de synology wiki: http://www.synology.com/en-us/support/tutorials/484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:11
Heb net een 213j aangeschaft met 2x 3TB (WD Red). Wat is handig om te doen qua Raid?

-JBOD, dus 6GB ruimte voor series, films etc. Via USB2 een externe HDD er aan hangen voor backups
-Raid1, dus 3GB en alles veilig opgeslagen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
X-Kiwi schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:50:
Heb net een 213j aangeschaft met 2x 3TB (WD Red). Wat is handig om te doen qua Raid?

-JBOD, dus 6GB ruimte voor series, films etc. Via USB2 een externe HDD er aan hangen voor backups
Zonder dat we weten wat je precies wil opslaan of wat je precies ermee wil is dat voor ons niet te zeggen, aan de andere kant, als je dat wist zou je het niet ons hoeven vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

X-Kiwi schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:50:

Ik heb er 2 volumes voor aangemaakt, 1 voor iedere HDD, mocht er 1 stuk gaan dan alleen die data kwijt. Iets wat mij niet geheel duidelijk werd bij JBOD, ik had daarbij het vermoeden dat een file "@ random" op 1 van de schijven terrecht kwam, dus dan wel maar de helft kwijt, maar toch waarschijnlijk een hoop waardeloze data.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Fatal Mind schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Zonder dat we weten wat je precies wil opslaan of wat je precies ermee wil is dat voor ons niet te zeggen, aan de andere kant, als je dat wist zou je het niet ons hoeven vragen :P
Zit wat in - aan de andere kant wil ik jullie nou ook niet meteen mijn hele levensverhaal vertellen (tldr). ;)

-25GB foto's welke WEL backup nodig zijn
-1GB bestanden welke WEL backup nodig zijn
-rest wordt volgestort met muziek, films en series

Nou heb ik écht nog geen 6TB nodig, maar wil de eerste tijd van het upgraden af zijn.
Het lijkt me zonde op 100en films dubbel (raid1) op te slaan...

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Ik heb er 2 volumes voor aangemaakt, 1 voor iedere HDD, mocht er 1 stuk gaan dan alleen die data kwijt. Iets wat mij niet geheel duidelijk werd bij JBOD, ik had daarbij het vermoeden dat een file "@ random" op 1 van de schijven terrecht kwam, dus dan wel maar de helft kwijt, maar toch waarschijnlijk een hoop waardeloze data.
Vandaar ook mijn idee richting een externe HDD - heb er toch nog wel een paar die stof liggen te verzamelen.
Alles op de JBOD zou van mij dan risico mogen lopen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Als ik het zo lees zou ik gewoon 2x3TB JBOD doen, en dan eventueel zoals je zelf al aangeeft externe HDD waar backup op komt, en eventueel nog op een cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Heeft iemand nog het volgende probleem bij het gebruik van Cloud Print?

Ik kan perfect een document afdrukken via mijn printer die aangesloten is op mijn Synology. Ook Google ziet mijn printer netjes staan als Cloud Printer. Het probleem is dat als ik iets wil printen, dat Google de melding 'fout' geeft. Als ik in DSM een testpagina wil afdrukken, dan krijg ik de melding "De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wie kan mij het antwoord geven op de volgende vraag:

Hoe zit t nu precies met transcoderen?
Ik overweeg een synology aan te schaffen, de nieuwste versies kunnen on the fly transcoderen, de 214 play en de 215 play. Andere versies kunnen dat niet. Maar hoe erg heb je dat nodig?
Situatie:
Beneden: plasma die verbonden is met een popcorn hour. Neem aan dat deze het transcoderen voor zn rekening neemt en het dus niet nodig is speciaal voor de duurdere versie te gaan.
Boven: smart tv met een chromecast. Neem aan dat de chromecast niet kan transcoderen en de nas het in dit geval moet doen. Maar heb ik het echt nodig? Hoe is jullie ervaring?

Heb op YouTube wel een filmpje gevonden van een wel- en niet getranscodeerde film, wel een wereld van verschil. Maar wat is jullie ervaring en kloppen mn aannames?
Ik speel geen exotische formaten. Gewoon mkv, video_ts en iso.

Heb dit gevonden, maar het geeft niet echt antwoord op mn vraag.
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/577

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de popcorn gebruik maken van smb of nfs, dan komt er geen transcodering aan de pas en blijft de kwaliteit goed.
Voor de andere tv kan je de nas voor chromecast laten transcoderen, maar ook de oorspronkelijke stream doorsturen. transcoderen wil je het liefst niet ivm kwaliteitsverlies (al is dat soms heel weinig).

Als het een smarttv betreft hoef je wellicht niet eens gebruik te maken van de chromecast, dan kan je nu ook zonder nas uittesten door gebruik te maken van een dnla server op je pc (windows mediaplayer, of een ander programma).

edit: Zolang er geen transcoding nodig is kan je elke synology die nu te koop is aanschaffen. Dat geldt dus voor dnla en het streamen via smb/nfs. Je laat daarbij de stream intact en het apparaat wat de boel afspeelt (tv,mediaplayer) doet het werk.
Moet je wel gaan transcoderen (is niet altijd nodig bij een chromecast device) dan is het wel belangrijk dat je de juiste nas koopt. De tabel in jouw link geeft per model en protocol de beperkingen aan. Zoek ook uit welke bestanden jouw chromecast probleemloos slikt en voor welke er getranscodeerd moet worden.

Ook is het belangrijk de juiste bestanden te gebruiken. iso/video_ts bestanden zou ik gewoon omzetten naar een andere container.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 19-07-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even terugkomend op photo station, want ik kan dit niet terug vinden.

Ik heb 3 gebruikers.

Gebruiker 1 en 2 hebben ieder hun eigen foto's, maar willen ook graag elkaars bestanden door kunnen bladeren.
Gebruiker 3 wil helemaal niets met gebruiker 1 en 2 te maken hebben en wil dus niet dat zij de bestanden van gebruiker 3 kunnen inzien.

Nu heb ik de volgende albums in photo station:
photo/gebruiker 1/alle foto's en mappen van gebruiker 1
photo/gebruiker 2/ alle foto's en mappen van gebruiker 2

Maar zo snel ik hetzelfde doe voor gebruiker 3, kunnen 1 en 2 deze albums en bestanden inzien. Ik kan het album wel met een wachtwoord beveiligen o.i.d., maar dan nog zie ik bij de machtigingen dat gebruiker 1 en 2 door de map mogen 'bladeren'...

Ik had dus het volgende geprobeerd:
photo/gebruiker 3/test

Zo snel ik foto test toevoegde, kreeg gebruiker 2 een melding op zijn PC dat bestand test was toegevoegd. Dit terwijl in Cloudstation onder Delen alleen de map van gebruiker 2 staat aangevinkt...

Ik snap er niks van :? Pak ik dit nou helemaal verkeerd aan of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Laatst online: 13-07 20:27
Bij het kopieren van grote of veel bestanden stopt de verkenner (W7) naar de NAS (213+) ermee. Onder veilige modus van windows gaat het wel goed. Iemand een idee?

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Pagina: 1 ... 89 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]