Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
motormuis schreef op maandag 21 juli 2014 @ 00:42:
Bij het kopieren van grote of veel bestanden stopt de verkenner (W7) naar de NAS (213+) ermee. Onder veilige modus van windows gaat het wel goed. Iemand een idee?
Teracopy proberen. Dat lost de oorzaak niet op, maar het symptoom (van afbreken) wel.
Tevens ondersteund het queueing, dus niet meer het probleem dat je een setje grote bestanden aan het kopiëren bent, vervolgens een ander setje ook wik kopiëren en dat windows het er dwars doorheen gaat doen (of dat je moet wachten).

http://codesector.com/teracopy

Wellicht zou je de oorzaak kunnen zoeken in netwerkinstellingen. Heb je misschien Jumbo frames aangezet, of specifieke instellingen gemaakt die niet in veilige modus gebruikt worden? Of een specifieke driver wellicht?

[ Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 21-07-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer squid te installeren op mijn Synology DS213J.
Eerste opdracht was ipkg installeren wat na een kleine omweg gelukt is.

Hierna installeerde ik squid via: ipkg install squid
Geen foutmeldingen tot nu toe.

Wanneer ik als test de configuratie wou testen met: squid -k parse
krijg ik een foutmelding: FATAL: Bungled Default Configuration line 11: cache_mem 8 MB

Hierop heb ik de lijn opgezocht in configuratiebestand en 8 MB naar 128 MB (had dit gelezen)
Sla configuratie op en recompile, krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.

Als ik inhoud van mijn configuratiebestand open staat hier wel degelijk 128 MB (en geen 8)

Heb NAS al meerdere malen gereboot dus zit momenteel vast. Iemand die mij terug op weg kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Na het mappen van een drive naar mijn Windows 7 computer klopt de weergave van de schijfruimte niet. Zo klopt de vrije schijfruimte niet als ook de totale disksize niet. Dit heb ik zowel bij het mappen via NetDrive als via http://www.yeehawup.com/2...ebdav-share-in-windows-7/.

Eerstgenoemde toont een 10TB schijf en de tweede optie toont 33,1GB in gebruik van 119GB. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De total disk size hoort 499GB te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Dit is bij mij altijd zo geweest. De mapping laat bij mij altijd volume size waarop de share is aangemaakt zien. Zowel onder W7 als W8.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Die Bruine schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:41:
Dit is bij mij altijd zo geweest. De mapping laat bij mij altijd volume size waarop de share is aangemaakt zien. Zowel onder W7 als W8.
Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Perkouw schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:03:
[...]

Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Ik snap dat het niet de bedoeling is maar toch werkt het zo?

Ik weet in ieder geval niet beter maar als ik er op google zou het te maken kunnen hebben met smb versie verschillen (1.0, 2.0, 3.0)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het nooit anders zo gezien (DSM 2.X)....

Volgens mij als je inlogt met een user en een quota zie je het wel? Tenminste mijn timemachine user op mijn mac geeft wel juist GBs aan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Quakie schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:10:
Ik heb het nooit anders zo gezien (DSM 2.X)....

Volgens mij als je inlogt met een user en een quota zie je het wel? Tenminste mijn timemachine user op mijn mac geeft wel juist GBs aan.
Net getest op DSM 5.0-4493 Update 2. Als er de user een quota heeft, wordt de resterende quota getoond, anders de resterende diskspace op de volume(s). Ik heb maar 1 volume dus ik kan dat laatste niet testen. Klinkt als een logische keuze, het geeft gewoon aan hoeveel GB de user nog kan vullen.

EDIT: Oepserdepoeps, niet gelezen dat dit over Windows7 ging.

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 22-07-2014 21:00 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
In mijn geval werk ik zonder quota's, m.a.w. ik zou de total disksize moeten zien van het volume. Ook zou ik daarvan de beschikbare ruimte moeten zien. Erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53

QuattroNL

It is I.

Vraagje over TLER en RAID:
Heb een Syno 409+ met 2 schijven in RAID1 (foto's/muziek) en 2 schijven in RAID0 (films).
Ik wil die 2 schijven die in RAID0 staan vervangen voor het liefst WD Red's. Ik begreep dat je alleen in RAID1 iets aan de RED schijven hebt ivm TLER.
Klopt dit?

Is TLER op die schijven uit te schakelen of ga ik dan volledig voorbij aan het voordeel van de RED schijven?
Of kan ik dan beter de WD Green's kopen? (en evt. de headparking hoger zetten?)

Wat is wijsheid?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Probleempje.

Mijn KPN modem heeft zich spontaan terug gezet naar de fabrioeksinstellingen. leuk, maar niet heus. Nu heb ik bijna alle instellingen al terug kunnen zetten, echter 2 zaken niet.

Ik heb de poorten in dat modem geforward naar mijn NAS van Photostation en om van buitenaf in te loggen.

Echter heb ik daar de niet standaardpoorten voor gebruikt. probleem is, ik weet die poorten niet uit mijn hoofd.

Waar in de instellingen op mijn syn 213+ kan ik die terugvinden. heb al lopen zoeken, maar nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
maartend schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:35:
Probleempje.

Mijn KPN modem heeft zich spontaan terug gezet naar de fabrioeksinstellingen. leuk, maar niet heus. Nu heb ik bijna alle instellingen al terug kunnen zetten, echter 2 zaken niet.

Ik heb de poorten in dat modem geforward naar mijn NAS van Photostation en om van buitenaf in te loggen.

Echter heb ik daar de niet standaardpoorten voor gebruikt. probleem is, ik weet die poorten niet uit mijn hoofd.

Waar in de instellingen op mijn syn 213+ kan ik die terugvinden. heb al lopen zoeken, maar nada.
I did this in Control panel > Webservices > HTTP services > Add additional port.
Source -> http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=49027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Perkouw schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:01:
[...]

I did this in Control panel > Webservices > HTTP services > Add additional port.
Source -> http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=49027
Thnx. Daar dus. Geweldig iets, dat DSM, maar soms een beetje erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

QuattroNL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:28:
Ik begreep dat je alleen in RAID1 iets aan de RED schijven hebt ivm TLER.
Klopt dit?
Nee, TLER word alleen bij hardware raid gebruikt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Version: 5.0-4493 Update 3 is uit..

Hij laat bij mij nog oude changelogs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

kraats

Ik rol

Quakie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:43:
Version: 5.0-4493 Update 3 is uit..

Hij laat bij mij nog oude changelogs zien.
Ik zie de releasenotes nu wel:
(2014/07/24)
Improvements

Improved the stability of volume expansion.

Fixed Issues

Fixed two SAMBA vulnerabilities which allowed remote attackers to use the weaknesses to perform DoS attacks (CVE-2014-0244, CVE-2014-3493).
Fixed an issue which prevented users from being able to log into DSM after completing QuickConnect Wizard after a fresh DSM installation.
Fixed an issue causing slow response time in DSM on the early version of RS10613xs+ when too many concurrent connections were active.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede reden om te updaten dus..

Zeg iemand toevallig ervaring met SSD Caching?

Ik ben aan het kijken of het wat is voor mijn volgende NAS. Alleen zie ik nogal wat nadelen:
- het moeten er twee zijn en twee dezelfde modellen.
- als je 4 gig hebt, heb je 256Gig varianten nodig wat het dus alweer duur maakt
- je verliest dus 2 slots, bijv een 1513+ wordt dan alweer klein met 'maar' 3 hardeschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij de 1513+ kan je ook een 2 bay of 5 bay expansion gebruiken voor ssd cache.
265GB heb je helemaal niet nodig, het werkt andersom, het interne geheugen limiteert de volume size.
Ik gebuik het op mijn 1813+ (met 4GB) omdat ik er een paar databases op heb draaien die best wat IO genereren. Zeker i.c.m. 5400rpm NAS HDD's (6 in raid 6) merkte ik dat dit toch flink langzamer was dan mijn vorige server met 4x7200 in raid 10. Ik heb er 2 evo's van 120GB in zitten met read/write aan.. volgens de stats hebben deze al heel wat data verwerkt maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is. Waar ik het wel merk is de iSCSI volumes (file based), een simpele SQLIO test geeft gemiddelde winst van 1200%(!).

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 24-07-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 09:42

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Kudoos voor Synology service. Ik had spontane reboots op mijn 712+. Ingeleverd en 2 weken laten een 713+ retour. Mag ook wel gezegd worden hier denk ik zo :)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Perkouw schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:41:
In mijn geval werk ik zonder quota's, m.a.w. ik zou de total disksize moeten zien van het volume. Ook zou ik daarvan de beschikbare ruimte moeten zien. Erg vreemd...
Even terug komend op dit probleem.
Ik merk dat de weergave niet klopt zodra er extern een koppeling wordt gemaakt in Windows 7.
Zit ik nu achter mijn laptop in hetzelfde netwerk als de NAS en heb ik een lokale koppeling gemaakt (dus als netwerk drive toegevoegd). Dan zie ik onder deze computer netjes een kloppende totale schijfruimte als ook resterende schijfruimte.

M.a.w. extern als netwerk drive toevoegen -> foutieve weergave van de totale + resterende ruimte
Intern als netwerk drive toevoegen -> juiste weergave.

Rara hoe kan dit....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:13:
Bij de 1513+ kan je ook een 2 bay of 5 bay expansion gebruiken voor ssd cache.
265GB heb je helemaal niet nodig, het werkt andersom, het interne geheugen limiteert de volume size.
Ik gebuik het op mijn 1813+ (met 4GB) omdat ik er een paar databases op heb draaien die best wat IO genereren. Zeker i.c.m. 5400rpm NAS HDD's (6 in raid 6) merkte ik dat dit toch flink langzamer was dan mijn vorige server met 4x7200 in raid 10. Ik heb er 2 evo's van 120GB in zitten met read/write aan.. volgens de stats hebben deze al heel wat data verwerkt maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is. Waar ik het wel merk is de iSCSI volumes (file based), een simpele SQLIO test geeft gemiddelde winst van 1200%(!).
Thx, zoals altijd goede post..

Dat vind ik niet zo nette oplossing en qua prijs zou je dan net zo goed de 1813+ kunnen nemen.
Helder, las het precies andersom. Aangezien er hot data op komt staan zal het wel performance invloed hebben.. hoe groter hoe langer iets erop blijft staan.
Mmm, dus je bent niet onder de indruk dus.. bij mij zal 1 iSCSI volume op draaien maar dat is low IO dus diegene gaat het niet merken.

Wat ik een beetje wil. is de latency naar beneden halen. Ik ben sinds begin dit jaar af van een desktop en draai volledig vanaf een macbook. Echter met 'maar' 256 gig SSD. Ik vind nu reactiesnelheid een grote ergernis. Een shared folder met grote hoeveelheden aan folders reageert gewoon traag. Ook 1x benaderen is traag. Mijn Wifi is al max out en kan ik niet verbeteren dus dan maar de NAS.

Mijn foto hobby wordt steeds serieuzer waardoor ik nu vaker met RAW werk. Ik wil gewoon 1 oplossing ipv werkfolder, kopieracties etc.. Ik wil gewoon importeren naar de NAS en vanaf daar werken.. dat is nu met een DS213+ domweg te traag... Ik heb een 1513+ of opvolger in mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Quakie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:44:
Wat ik een beetje wil. is de latency naar beneden halen.
Ik had het gedaan met de hoop meer IO te kunnen verwerken (mariadb/mysql). Opzich heeft het wel geholpen maar het blijft een 'cache'.. uiteindelijk moet de IO toch doorgevoerd worden op je HDD array. Ik zie dat zo af en toe de IO wait state toch nog flink oploopt. Eigenlijk zou je eens moeten kijken of dat bij jou het geval is, als deze nu hoog is kan dat je latency wel omlaag halen (zeker als het nu voornamelijk bursts zijn).

Het uitlezen van een shared folder zal waarschijnlijk niet sneller worden.. dat ligt meestal aan het OS en/of het gebruikte protocol en plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus achteraf zou je het niet nogmaals doen als je opnieuw zou moeten beginnen?
Jammer, dat is mijn reden om een snellere variant te kopen.. voor de rest zeer tevreden over de DS213+,
Alleen in combinatie met mac os x ben ik niet tevreden over, onder SMB of AFP, geen verschil tussen de twee.

Is dat wat je terug ziet onder de recource monitor en dan CPU tab?
IO WAIT tussen 5 % en 24% Hoe moet ik dit lezen? Dat er 24% van de tijd er gewacht moet worden voordat er geschreven of gelezen kan worden?

Best wel hoog? Keek hier nooit naar namelijk:
Er draait nu een Rsync taak (48%)
En synomediaparserd (33 a 40%) helaas steeds vaker last van

Onder DSM geen hapering te merken, alles reageert vlot via internet zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Net een schone windows installatie gemaakt en ik hou het probleem. MKVtoolkit/merge start, maakt een bestand aan op de NAS en stopt er na een paar seconde mee, filegrootte varieeerd van 40 MB tot 160 MB, dus niet steeds op hetzelfde punt.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hebben hier meer mensen van?
Synology 214SE op de laatste firmware.
Windows 8.1
Indien ik mijn computer op sleep stand zet, en deze later weer wakker maak, dan verliezen mijn lopende apps (nzbdrone en/of sabnzb) hun verbinding en hebben ze opeens guest toegang ipv user toegang. Ik kan zelf gewoon nog alles doen op de nas en zie dat mijn pc wel gewoon usertoegang heeft, de apps na herstarten ook weer. Ik heb namelijk geen idee of dit een app fout is of dat het ergens in de syno zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Quakie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:03:
Dus achteraf zou je het niet nogmaals doen als je opnieuw zou moeten beginnen?
Het probleem is dat ik er wel baad bij heb, maar het lost mijn probleem niet op. Ik stap binnenkort over op Seagate ES3 (ST4000NM0033) schijven en met de 7200RPM hoop ik mijn huidige tekort aan IO's weer te compenseren.
Maar ook dan zou ik denk ik toch weer SSD cache gebruiken.. al is het alleen maar omdat het 'leuk' is :)

IO wait is letterlijk de tijd dat de cpu staat te wachten op IO..dat kan van alles zijn maar als er veel disk IO is dan is het vrij logisch dat de CPU daar op wacht.
Er draait nu een Rsync taak (48%)
En synomediaparserd (33 a 40%) helaas steeds vaker last van
Indien niet nodig heb je bij rsync aanzienlijk minder IO's wanneer je blocklevel uitzet, zeker wanneer de verbinding snel genoeg is. De synomediaparserd is vrij licht en draait op low prio waardoor deze geen cpu wait zou mogen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik heb hier al eens kort de vraag gestel, nu een recap met meer informatie.

Ik heb een 213+ overgenomen van een medetweaker en daar de 3TB schijf ingezet die ik uit de DS110J heb gehaald. Bij windows file transfer stopt op een gegeven moment de overdracht (van PC naar NAS). Ook bij MKVmerge met bron op NAS en doel op NAS stopt de transfer, hij blijft dan hangen (er wordt dan 40 MB van de 1.2 GB gekopieerd, maar soms ook 200MB of 800MB). Vanuit windows safe mode werkt het wel goed....
Vandaag windows 7 opnieuw geinstalleerd en weer hetzelfde probleem. Terwijl mijn file transfer naar de 213+ bleef hangen, werkte het wel goed met de 110J en mijn oude 1.5TB schijf daarin.

Wat zie ik nog over het hoofd, wat kan ik nog meer doen?

1) netwerk kabel vervangen naar 213+
2) config overzetten van 110J naar 213+
3) ???

[ Voor 9% gewijzigd door motormuis op 24-07-2014 18:15 . Reden: troubleshooting toevoegen ]

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
motormuis schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:14:

Wat zie ik nog over het hoofd, wat kan ik nog meer doen?

1) netwerk kabel vervangen naar 213+
2) config overzetten van 110J naar 213+
3) ???
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik heb een soort standaard lijstje van dingen die ik probeer om te elimineren bij netwerk problemen... (in volgorde van weinig werk naar meer)
- Netwerkinstellingen controleren, autosensing uit zetten.
- Kabels vervangen.
- Drivers updaten / vervangen / downgraden.
- Indien mogelijk een ander transfer protocol of een "domme" transfer test doen. Lukt het met FTP bijvoorbeeld wel?
- Switch vervangen (als je een andere hebt / kan lenen).

Het gekke in jouw geval is dat safe mode het wel doet. Is dat misschien toeval geweest, of doet hij het daar consequent wel? Of loopt safe mode op wat meer conservatieve netwerk instellingen, zoals bijvoorbeeld auto-sensing, kleinere packages, standaard windows drivers ipv. bijvoorbeeld realtek drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je zou eventueel een reset kunnen uitvoeren van de basis instellingen?

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Het probleem is dat ik er wel baad bij heb, maar het lost mijn probleem niet op. Ik stap binnenkort over op Seagate ES3 (ST4000NM0033) schijven en met de 7200RPM hoop ik mijn huidige tekort aan IO's weer te compenseren.
Maar ook dan zou ik denk ik toch weer SSD cache gebruiken.. al is het alleen maar omdat het 'leuk' is :)

IO wait is letterlijk de tijd dat de cpu staat te wachten op IO..dat kan van alles zijn maar als er veel disk IO is dan is het vrij logisch dat de CPU daar op wacht.

[...]

Indien niet nodig heb je bij rsync aanzienlijk minder IO's wanneer je blocklevel uitzet, zeker wanneer de verbinding snel genoeg is. De synomediaparserd is vrij licht en draait op low prio waardoor deze geen cpu wait zou mogen veroorzaken.
Ik wacht zelf op de WD RED Pro's om te zien hoe die het doen tov de WD REDs en de Seagates.
Haha ja dat is waar! Gewoon leuk om mee te spelen... :)

Mmm, ga er wel wat meer opletten om te zien of "erg" situatie is..voor nu zal ik even de block level uitzetten.. Kijk of het verschil geeft. Sowieso haal ik weinig MBs en zal daar wel mee te maken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Heeft er iemand hier een goed advies voor een infrarood buiten-camera met WIFI die ik op mijn synology aan kan sluiten?

Helaas heeft er vannacht een perverseling in de tuin ingebroken, en het heeft er alle tekenen van dat dit verre van de eerste keer is geweest dat deze persoon in de tuin / aan het raam / aan de achterdeur (die open was!) heeft gestaan. Dit was wel de eerste keer dat er een confrontatie was (mijn vriendin was nog wakker omdat ze door de warmte van haar ritme is).
Politie was gelukkig extreem snel ter plaatse (letterlijk binnen 2 minuten - hulde), en hoewel dat een veiliger gevoel geeft wil ik toch graag een beetje in de gaten houden wie/wat er allemaal in de tuin is geweest.

De camera zal onder een balkon komen te hangen, dus een betere binnen camera zou eventueel ook kunnen, hoewel het natuurlijk wel vochtiger zal zijn buiten.
Een ander alternatief zou zijn om lampen met bewegingsdetectie te plaatsen in combinatie met een normale IP camera, maar ik heb twee katten dus die dingen moeten niet te gevoelig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ai, dat is niet tof.
Heb je hier wellicht iets aan? http://nl.hardware.info/r...st-cameras-met-nachtzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zou graag de C:\Users\<user> mappen naar de NAS, is dit op deze manier een mogelijkheid? Als ik erop zoek kom ik eigenlijk vooral tegen dat je een extra map kunt plaatsen in de usernam "Sync" en dat daarin alles synct. Ik zou graag de mappen Downloads/My Documents bijvoorbeeld syncen wat bestaande mappen zijn in Windows. Iemand hier toevallig n tutorial voor?

Oplossing gevonden :) Heb een map C:\CloudStation\<naam> gemaakt en daar wijst Cloudstation heen. In Windows kun je per "my" map aangeven wat de locatie is dus heb Downloads en My Documents verwezen naar C:\CloudStation\<naam>\Downloads en C:\CloudStation\<naam>\Documents en het werkt zoals ik wilde :)

-------

Vraag me ook af hoe ik t best een enkele 3TB schijf omwissel voor een andere. Ik heb nu gewoon single disk gekozen dus de 4TB schijf die ik er naast heb gezet komt als apart volume erbij en dat is ook precies wat ik wil. Nu zou ik echter die lege 4TB als primaire schijf hebben en die 3TB als backup waar ik handmatig dingen heen kopieer. Ik kan echter niet goed vinden wat hier best-practise voor is.

[ Voor 52% gewijzigd door Cartman! op 25-07-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SndBastard schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:30:
Heeft er iemand hier een goed advies voor een infrarood buiten-camera met WIFI die ik op mijn synology aan kan sluiten?
Ik ben erg tevreden over mijn foscam. Zie de review hier op GoT. Onderhand zijn er ook nieuwere modellen uitgekomen maar ik mag aannemen dat deze niet slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Ik sta op het punt om een DS414 te kopen en heb wellicht een domme vraag waar ik zo snel even geen antwoord op kan vinden.

Is het mogelijk om hier 2x 4TB en 2x 2TB in te hebben waarvan ik de 2x 2TB in RAID 1 wil hebben en de 2x 4TB niet in RAID wil hebben?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tiestor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:03:
Ik sta op het punt om een DS414 te kopen en heb wellicht een domme vraag waar ik zo snel even geen antwoord op kan vinden.

Is het mogelijk om hier 2x 4TB en 2x 2TB in te hebben waarvan ik de 2x 2TB in RAID 1 wil hebben en de 2x 4TB niet in RAID wil hebben?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Kort en krachtig, houd ik van. Dank :)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Hills
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit met een groot probleem.

Opeens kan ik niet meer inloggen in DSM. Ik krijg de melding:
"U kunt zich niet aanmelden op het systeem omdat er momenteel geen vrije ruimte aanwezig is op de harde schijf. Start het systeem opnieuw en probeer opnieuw."

Ik heb nog ruim voldoende opslag op mijn 2 harddisks in mijn synology.
Mijn netwerk shares kan ik wel benaderen via mijn mac.
Kan iemand mijn vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen zonder data verlies?Afbeeldingslocatie: http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/help-kan-niet-meer-inloggen-in-dsm/?action=dlattach;attach=9758;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Al gekeken met de Synology Assistant??

Of ingelogd met WinSCP ? gaat dat wel??
zo ja probeer dan te achterhalen waar die melding vandaan komt.....hij zal echt niet zeggen dat er te weinig harde schijf ruimte meer is als je wachtwoord niet klopt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
7Hills schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:22:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit met een groot probleem.
Ik heb ook ooit een keer die melding gehad. Opnieuw opstarten was toch echt de oplossing

edit: naast volume1/2/etc heeft elke schijf ook een partitie waarop het os staat. Het kan best zijn dat die vol is door een grote hoeveelheid logs, of updates, of wat dan ook.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 25-07-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Hills
Buzzie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:24:
Al gekeken met de Synology Assistant??

Of ingelogd met WinSCP ? gaat dat wel??
zo ja probeer dan te achterhalen waar die melding vandaan komt.....hij zal echt niet zeggen dat er te weinig harde schijf ruimte meer is als je wachtwoord niet klopt bijvoorbeeld.
Synology Assistant geeft aan dat alles goed is.
Ik heb zelf het idee dat mijn "maindir" vol is door een fout met downloaden met nzbget.
WinSCP is ook nog niet gelukt. En ik heb al een aantal keren mijn Synology opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inloggen via winscp moet je doen met als user root (wachtwoord die van je admin user).
En kiezen voor het scp protocol (standaard staat winscp) op sftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Hills
job schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:36:
inloggen via winscp moet je doen met als user root (wachtwoord die van je admin user).
En kiezen voor het scp protocol (standaard staat winscp) op sftp.
ik ben volgens mij nog verder van huis want ik krijg nu het volgende scherm nadat ik de stroom van mijn synology heb afgehaald. Ondertussen is de synology een geheugen test aan het doen. Ben ik nu al mijn data kwijt?
Afbeeldingslocatie: http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/help-kan-niet-meer-inloggen-in-dsm/?action=dlattach;attach=9762;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Data zal die niet kwijt zijn, zolang je geen format tegen gekomen bent. Je zou een ticket kunnen aanmaken bij Synology de service schijnt goed te zijn. Mocht je hier niet uitkomen dan, ben het zelf nog nooit tegen gekomen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
7Hills schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:57:
ik ben volgens mij nog verder van huis want ik krijg nu het volgende scherm nadat ik de stroom van mijn synology heb afgehaald. Ondertussen is de synology een geheugen test aan het doen. Ben ik nu al mijn data kwijt?
[afbeelding]
Hmm, dat had ik niet voorzien.
Geen nood, de data is er nog wel. Zolang je bij de herinstallatie niet opnieuw formateert (let daar dus op) blijft je data waar het stond. Het enige nadeel van een herinstallatie is dat je alle gebruikers en packages opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Hills
job schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:25:
[...]

Hmm, dat had ik niet voorzien.
Geen nood, de data is er nog wel. Zolang je bij de herinstallatie niet opnieuw formateert (let daar dus op) blijft je data waar het stond. Het enige nadeel van een herinstallatie is dat je alle gebruikers en packages opnieuw moet instellen.
Dat is erg balen maar te overzien. zolang mijn data maar niet weg is. Momenteel is de geheugentest nog bezig. duurt erg lang. Hou je op de hoogte. bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:07
SndBastard schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:30:

De camera zal onder een balkon komen te hangen, dus een betere binnen camera zou eventueel ook kunnen, hoewel het natuurlijk wel vochtiger zal zijn buiten.
Een ander alternatief zou zijn om lampen met bewegingsdetectie te plaatsen in combinatie met een normale IP camera, maar ik heb twee katten dus die dingen moeten niet te gevoelig zijn...
Een binnencamera kan tegenvallen. Uit ervaring weet ik dat het bij mij meer via spiegeling in het glas binnen zat te controleren dan buiten. Zal ongetwifeld afhangen van de hoek tov het glas. Was bij mij ongeveer 45-60 graden. Uiteindelijk infrarood uitgezet en doe het met het licht van buitenverlichting.
Ik heb de dlink dcs-2132 (staat bij de zakelijke camera's maar heeft bij de consumentensectie een broertje met dezelfde specs maar kon deze via amazon.de goedkoper vinden.
Werkt prima zonder de cloud dienst van dlink (security, privacy). Dus helaas wel een binnencamera.

Oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb een uitdaging met m'n vers draaiende DS214play waar ik graag jullie expertise zou willen vragen:

Ik begon met 1x 320GB diskje (slot 2) en een dag later heb ik er een 1TB diskje in slot 1 aan toegevoegd. het systeem ziet 'm, all seems well, maar de totale opslagcapaciteit blijft gewoon die ongeveer 300GB? Ik hoef geen redunancy of wat ook, slechts dat ik de volle hoeveelheid ruimte kan benutten... What to do?

Afbeeldingslocatie: http://www.galantfans.nl/temp/synology-disk-management.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je had geen SHR moeten aanmaken, maar volgens mij zijn dergelijke vragen al heel erg vaak langs gekomen en/of makkelijk op te zoeken.

Makkelijst is nu om die 320gb eruit te halen, en er nog een 1tb in te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Daar los je t alleen niet mee op toch? Want dan heb je 2x1TB waardoor je met SHR weer effectief 1TB overhoudt.

Ik denk dat je een extra HD nodig hebt om die 320GB op te parkeren en schoon te beginnen daarna zodat je geen data kwijt raakt. Die extra via USB oid aansluiten, alles overzetten en dan in DSM alles wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Eh, MickeyMan, het is eenvoudig antwoorden te vinden als je weet waarop je moet zoeken. Ik had kort gegoogled op SHR voordat ik dat aanklikte toen ik die eerste schijf erin deed. Het kwam op mij over als een flexibel iets waar je eenvoudig meer aan kunt toevoegen, maar dat het (minstens) gelijke schijven moeten zijn (wat bij mij natuurlijk ook even zo was :)) had ik niet begrepen. Vandaar dat ik ook niet in die richting was gaan zoeken. Dat is een beetje het makke van dit soort systemen voor 'semi-leken' als ik. Als het niet per keuze-deel uitgelegd staat wat het betekent, en dan ook in Jip-en-Janneke taal, dan is het struikelen geblazen. Het blijft me verbazen dat er nog altijd zoveel functioneel gezien uitstekende software gemaakt wordt waarbij de logica om zaken in te stellen op een simpele manier ontbreekt.

Hoe dan ook, ik heb de data even veiliggesteld zoals Cartman! voorstelde, de volumes verwijderd en toen een JBOD volume gecreeerd. All well!

Thanks both!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Misschien dat hier iemand een oplossing voor het volgende weet:

Ik heb photostation, audiostation en filestation beschikbaar gemaakt via het internet zodat familie en vrienden er ook bij kunnen. DSM zelf heb ik alleen via VPN beschikbaar gemaakt, zodat ik zelf er remote bij kan.

Echter wil ik dat mijn familie en vrienden ook hun wachtwoord kunnen aanpassen, dit kan zover ik weet alleen via DSM, Nu heb ik geen zin om iedereen toegang te gaan geven VPN, weet iemand hoe ik ze het wachtwoord kan laten aanpassen zonder DSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marksanne schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:43:
Dat is een beetje het makke van dit soort systemen voor 'semi-leken' als ik. Als het niet per keuze-deel uitgelegd staat wat het betekent, en dan ook in Jip-en-Janneke taal, dan is het struikelen geblazen. Het blijft me verbazen dat er nog altijd zoveel functioneel gezien uitstekende software gemaakt wordt waarbij de logica om zaken in te stellen op een simpele manier ontbreekt.
Voor semi-leken als jij hebben ze handleidingen uitgevonden: http://ukdl.synology.com/...ersGuide_NAServer_nld.pdf
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
http://www.synology.com/en-global/support/RAID_calculator

De werking, voor en nadelen van verschillende raidconfiguraties is nou eenmaal niet in een paar regels uit te leggen. Daarom is die informatie elders beschikbaar.

Wees trouwens maar blij met je synology, het zo'n beetje de gebruiksvriendelijke nas van allemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 26-07-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
DutchHammer schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:51:
Echter wil ik dat mijn familie en vrienden ook hun wachtwoord kunnen aanpassen, dit kan zover ik weet alleen via DSM, Nu heb ik geen zin om iedereen toegang te gaan geven VPN, weet iemand hoe ik ze het wachtwoord kan laten aanpassen zonder DSM?
Kan dat niet via photostation, als je ze daar met hun DSM account laat inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Las laatst over een UPS aan je Nas.
Is het nodig om een UPS aan je synology te hangen?
Hoe groot is de kans dat je gegevens verliest bij stroomuitval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
hdd's kunnen beschadigt raken bij stroomuitval, dan is er kan op corrupte data.
Of dat de data niet meer te benaderen is.

Verder kan je ook problemen krijgen als er net data weggeschreven word op dat moment dat het uitvalt.

De kans dat er schade is, Is moeilijk te bepalen maar als je belangrijke data hebt, moet je die sowieso niet alleen op een nas zetten, maar ook op een echte back up schijf b.v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sinds een update ben ik de icons kwijt van community packages, ik moet nu naar package center en daar het opzoeken en dan op de link klikken van bijv. Transmission of SickBeard. Iemand een idee hoe ik ze weer terug kan krijgen in m'n main menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07
jwakie schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:51:
Las laatst over een UPS aan je Nas.
Is het nodig om een UPS aan je synology te hangen?
Hoe groot is de kans dat je gegevens verliest bij stroomuitval?
Als je een UPS aan je NAS hangt kun je ook veilig write caching gebruiken, mits je harde schijven dat ondersteunen. Dat maakt schrijfoperaties behoorlijk sneller.

Heb je spanningsuitval zonder write caching, dan is de schade bijna altijd te repareren met het ext4 journal. Heb je spanningsuitval mét write caching, dan kan heel je volume corrupted raken zonder redelijke kans op herstel.

Ik heb zelf geen UPS en write caching gewoon uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
deze morgen een mailtje gekregen van mijn Syno : S.M.A.R.T.-test op harde schijf 8 op Dimsyno is mislukt. Maak een back-up van uw gegevens en vervang de schijf zo snel mogelijk.

Nu kijk ik op mijn server :
https://dl.dropboxusercon...870333/NAS/problemen1.JPG
https://dl.dropboxusercon...870333/NAS/problemen2.JPG

Dat ziet er niet goed uit neem ik aan?
Ik dit type met 2 stuks gekocht, nu zie ik dat die andere gelijkaardige waarden geeft...
Ik vermoed dus dat dit er niet goed uitziet?

Ik dacht eens in dit topic gelezen te hebben dat sommigen ook problemen hadden met dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Kunnen jullie mij misschien helpen met de keuze voor een basis UPS voor mijn DS1513+? Liefst zo compact/betaalbaar mogelijk, het enige doel is gefilterde spanning en 'graceful shutdown' in het geval van een energieval.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Ik zou graag gebruik willen maken van het commando Screen. Maar ik krijg dit niet werkend.

Ik heb wel de Disk Utils van SynoCommunity Beta geinstalleerd maar dan werkt het nog steeds niet.

Ik open een SSH verbinding, ik log in met Root en typ alleen screen en krijg de melding -ash: screen: not found.
Maar dat is dezelfde melding als ik een ander niet bestaande opdracht geef.

EDIT: nevermind, ik kan gewoon niet goed met linux omgaan

[ Voor 7% gewijzigd door Hennie-M op 27-07-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
@RobV:

http://tweakers.net/price...ck-ups-es-550va-230v.html

Deze gebruik ik zelf voor mijn 1812+
Werkt prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Buzzie op 27-07-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasta
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-04-2021
Ook ik heb een vraag waar ik geen antwoord op vind:

Ik heb een DS414 in gebruik met voorheen 2x WD Red 4Tb.
Hier heb ik laatst 2 extra WD Red 4Tb schijven aan toegevoegd.
Mijn systeem draait op DSM 5.0

Mijn systeem heeft altijd op SHR gedraaid maar dit wil ik nu graag aanpassen naar Raid 5.
Volgens de diverse handleidingen die ik gelezen heb is dit geen enkel probleem en is dit via 'opslagbeheer' uit te voeren.
Echter. Wanneer ik mijn volume aanklik en op 'beheren' klik kan ik enkel:
'opschonen van gegevens' kiezen

Er zijn nog 2 andere opties maar die zijn grijs en niet selecteerbaar:
'Breid het volume uit door harde schijven toe te voegen'
'Breid het volume uit met niet-toegeweze schijfruimte'

Normaal gesproken staat daar onder.
'Verander het Raid-type'

Maar die is er dus niet meer...
Zie ik iets helemaal over het hoofd?

Alvast bedankt.
Gr. Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Heb al even een (korte) search door dit topic gedaan, maar kon het niet zo snel vinden.

Sinds 2 dagen geeft mijn Synology DS211 de melding "Geen toegang tot het netwerk" als ik hem via Google chrome via het thuisnetwerk probeer te benaderen. In eerste instantie kon ik nog wel bij de data via de toegevoegde netwerkschijven in windows, maar dat gaat nu ook niet meer. Synology Assistant ziet hem niet, maar windows zit het (ik denk) UPNP gedeelte van de media-server wel en de Plex-server ook inclusief alle films.

Heb beide reset opties geprobeerd, maar er is niets veranderd. Wel is hij van zijn fixed IP naar een willekeurig door de DHCP-server uitgedeeld IP gegaan.

Met google kom ik niet veel verder..... Wel valt nog te vermelden dat er de laatste tijd steeds I/O meldingen van schijf 1 kwamen, maar schijfcontroles lieten nooit iets zien.

Iemand suggesties...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Geweldig, bedankt. Stekkers zat zo te zien! Dan kan ik ook mijn router + modem eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geeft zo'n ding ook een signaal aan de NAS dat er afgesloten moet worden?

Iets compacter lijkt me wel fijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MikeyMan schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:05:

Ja die geeft een signaal.....alles wordt op de NAS herkend en gaat ook netjes uit als de accu bijna leeg is......en indien je wilt ook weer aan als de accu weer genoeg stroom heeft
RobV schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Geweldig, bedankt. Stekkers zat zo te zien! Dan kan ik ook mijn router + modem eraan hangen?
Als je met stroom bedoeld ja.....als je de RJ-45 stekker bedoeld en doorlust......geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:40
MikeyMan schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:05:

ja dat is juist het voordeel van een ups,moet je er wel 1 hebben met usb.
Echt compact zullen die dingen nooit worden,doordat er een accu gebruikt word,die ruimte in neemt

[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 27-07-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

jongetje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Kan dat niet via photostation, als je ze daar met hun DSM account laat inloggen?
Nope, als ik inlog met zo'n user op PhotoStation kunnen ze wel in een scherm waar je, je wachtwoord kan aanpassen; echter zijn alle velden greyed out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

freaky35 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:15:
[...]

ja dat is juist het voordeel van een ups,moet je er wel 1 hebben met usb.
Echt compact zullen die dingen nooit worden,doordat er een accu gebruikt word,die ruimte in neemt
Nouja, 1 stekker ipv 8 scheelt al. En hij hoeft op zich maar lang genoeg mee te gaan om af te sluiten. Kan toch best een compact ding zijn dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hoi, ik heb hem op mijn wensenlijst gezet (ja, ik bedoelde de stroomstekkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ook mooi is aan dit model is MASTER / SLAVE optie.
Ik gebruik het zelf actief..

Je stelt in dat je NAS de master is, dit houdt in dat als je NAS uitgaat de rest ook uitgaat.. Bij mij gaat mijn NAS s nachts uit en hierdoor gaat heel mijn netwerk plat (modem, router, switch). Dit scheelt een extra 30 watt bovenop de NAS. Ik lig toch te slapen en als er dringend internet nodig is heb ik mijn mobiel.

Toevallig had mijn schoonzus vorige maand een nieuwe router/wifi gekocht. Ding stond aan en toen ging stroom eraf om een lamp op te hangen. Nadat stroom er weer opgezet werd deed het apparaat het niet..

Het kan echt problemen veroorzaken. Ook filtert hij de stroom dus minder schommelingen.

Nee, ik koop dit model zo weer als het moet. Ja hij is lomp groot maar helaas komt het steeds vaker bij mij voor dat er stroomonderbreking is, of piekspanningen etc. Dit ding heeft al een paar keer zo 'onverwachte schok' opgevangen.

[ Voor 40% gewijzigd door Quakie op 28-07-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen enkele maanden ga ik verhuizen en mijn DS411j blijft staan, heb dus een nieuwe NAS nodig!

Ben op zoek naar een krachtige (maar ook betaalbare) 2-bay NAS. Was aan het twijfelen tussen de 214+ en de 713+ maar ik denk dat ik best de 214+ neem. Vind de meerprijs van 100EUR niet echt de moeite. Als harde schijf had ik gedacht aan 2x Western Digital Red 4GB (WD40EFRX). Enige opmerkingen? Zal er de komende maanden nog een 215+ uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kan je wel vanuit gaan :)

Gezien geschiedenis zullen ze wel in Oct/Nov aangekondigd worden.

Echter moet er wel wat te updaten zijn. Kijk naar de 412+, 1513+, 1813+. Ik vermoed dat deze nog niet geupdate zijn omdat er geen stuk snellere CPUs voorhanden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ik heb zojuist een DS214Play besteld, deze gaat mijn DS212 vervangen. Zoek meer snelheid. Momenteel heb ik er 2 schijven van 1TB in zitten, indeling SHR.

Echter vraag ik me af of mensen ervaring hebben met de migratie. Ik heb gelezen dat je eerst moet zorgen dat beide DSM's op de zelfde versie zitten, vervolgens stop ik de schijven van de oude in de nieuwe en dan zou het geregeld moeten zijn? Staan ook alle instellingen dan zoals ze stonden?

Hoor graag hoe dat het beste gaat in DSM 5.

Of is het het beste om een backup te maken en alles handmatig weer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor DSM 4 kan je een uitgebreid verhaal vinden over backups, wat er onthouden wordt en wat niet: http://www.synology.com/en-us/support/tutorials/484
Voor DSM 5 hebben ze volgens mij nog geen nieuwe versie geschreven, maar ik zou er vanuit gaan dat je met versie 5 dezelfde zaken behoud en kwijt raakt. Een backup van noodzakelijke data is eigenlijk altijd een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Mijn ds2411+ staat na het upgraden (2 patches) alweer enkele uren aan 100% CPU te draaien.
Als ik wat verder kijk zie ik ruim 20 keer een "php-fpm" proces draaien dat zo'n 4% cpou per stuk verbruikt.

Bij elkaar opgetelt is dat dus een mooie 100%.

Nu kan ik niet echt iets vinden wat dat php-fpm proces nu precies doet.
Wie weet dit wel of nog beter, wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
Het is tijd dat ik ook eens een NAS ga aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de DS214+, maar ik heb natuurlijk nog wel een paar vragen. Ik wil namelijk veel verschillende dingen met de NAS gaan doen. Kan ik de volgende zaken gelijktijdig (wellicht sommige dingen 's nachts) uitvoeren:
  • Backup maken via Timemachine van twee apple computers (iMac en Macbook). 1 kan zeker weten.
  • Backup maken naar een externe provider (bijvoorbeeld Amazon) voor de belangrijkste zaken en is het dan ook mogelijk om daarvoor als bron een deel van de Timemachine backup te gebruiken?
  • Kan ik er eerst een 2TB en 1TB van verschillende fabrikanten inzetten en later overschakelen naar 2x3 of 2x4 TB? Of is het dan beter om te beginnen met 1 HDD van 2 TB om er dan later een bij te zetten van 3 TB en dan ook de 2 TB te vervangen voor eentje van 3TB? Ik weet niet hoe het gaat met het om en overzetten van data.
Zaken die volgens mij gewoon kunnen.
  • Films kijken vanaf de NAS op mijn Apple TV en Chromecast (voornamelijk 720p) via Plex (of iets anders), mijn laptop mag tussenbeide komen. Een oplossing zonder laptop ernaast is natuurlijk beter, maar dat gaat met de Apple TV niet lukken.
  • Torrents (automatisch) downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door CoiLive op 29-07-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
CoiLive schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:42:
• Backup maken via Timemachine van twee apple computers (iMac en Macbook). 1 kan zeker weten.
Kan met meerdere devices.
• Backup maken naar een externe provider (bijvoorbeeld Amazon) voor de belangrijkste zaken en is het dan ook mogelijk om daarvoor als bron een deel van de Timemachine backup te gebruiken?
Je kunt Time Machine naar bijvoorbeeld Glacier backuppen, maar niet een gedeelte ervan.
  • Films kijken vanaf de NAS op mijn Apple TV en Chromecast (voornamelijk 720p) via Plex (of iets anders), mijn laptop mag tussenbeide komen. Een oplossing zonder laptop ernaast is natuurlijk beter, maar dat gaat met de Apple TV niet lukken.
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
vanWalsum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:21:
Ik heb zojuist een DS214Play besteld, deze gaat mijn DS212 vervangen. Zoek meer snelheid. Momenteel heb ik er 2 schijven van 1TB in zitten, indeling SHR.

Echter vraag ik me af of mensen ervaring hebben met de migratie. Ik heb gelezen dat je eerst moet zorgen dat beide DSM's op de zelfde versie zitten, vervolgens stop ik de schijven van de oude in de nieuwe en dan zou het geregeld moeten zijn? Staan ook alle instellingen dan zoals ze stonden?

Hoor graag hoe dat het beste gaat in DSM 5.

Of is het het beste om een backup te maken en alles handmatig weer in te stellen.
Om hier even op terug te komen, het is gelukt. Moet eerst met een tijdelijke harde schijf de nieuwe nas updaten naar de nieuwste versie van DSM. Vervolgens plug je de schijven over en duik je via de synology assistent de nas in en dan krijg je de vraag of je wil migreren. Daarna log je in, wijzig je je ip naar het gewenste, zorg je dat ddns aangemeld wordt en herstel je alle pakketten via het software center. Kortom, erg goed te doen.

Echter had ik veel meer verwacht van de DS214play, hij heeft met het laden van onder andere surveillance station niet heel veel meer snelheid. De DS213+ van een goede bekende doet dit stukken sneller...jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoiLive schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:42:
Het is tijd dat ik ook eens een NAS ga aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de DS214+, maar ik heb natuurlijk nog wel een paar vragen. Ik wil namelijk veel verschillende dingen met de NAS gaan doen. Kan ik de volgende zaken gelijktijdig (wellicht sommige dingen 's nachts) uitvoeren:
  • Kan ik er eerst een 2TB en 1TB van verschillende fabrikanten inzetten en later overschakelen naar 2x3 of 2x4 TB? Of is het dan beter om te beginnen met 1 HDD van 2 TB om er dan later een bij te zetten van 3 TB en dan ook de 2 TB te vervangen voor eentje van 3TB? Ik weet niet hoe het gaat met het om en overzetten van data.
Ik zie redelijk vaak voorbij komen waar ik zelf denk dat een 214+ handiger is waar een gebruiker een DS214Play kiest.. Bij jou is het precies andersom. Vandaar dat ik mijn vraag stel: wat is je reden om te kiezen voor een 214+ ?
De play zou juist hier zijn kracht kunnen laten zien en zorgen dat alles op je Apple TV afgespeeld kan worden. Enige is DTS audio wat niet lukt, maar goed volgens mij kan de Apple TV dat uberhaubt niet.

Als het werkt is dit een verdomd handige manier om films te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:46

Yucko

One clown to rule them all !

Quakie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Ik zie redelijk vaak voorbij komen waar ik zelf denk dat een 214+ handiger is waar een gebruiker een DS214Play kiest.. Bij jou is het precies andersom. Vandaar dat ik mijn vraag stel: wat is je reden om te kiezen voor een 214+ ?
De play zou juist hier zijn kracht kunnen laten zien en zorgen dat alles op je Apple TV afgespeeld kan worden. Enige is DTS audio wat niet lukt, maar goed volgens mij kan de Apple TV dat uberhaubt niet.

Als het werkt is dit een verdomd handige manier om films te bekijken.
naar mijn weten heb je de DSVideo app nodig om gebruik te kunnen maken van de encoder-kwaliteiten van de Play varianten van Synology. En laat er nu geen DSVideo app voor de AppleTV zijn ;)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 19:04

elsinga

=8-)

witchdoc schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:23:
Mijn ds2411+ staat na het upgraden (2 patches) alweer enkele uren aan 100% CPU te draaien.
Als ik wat verder kijk zie ik ruim 20 keer een "php-fpm" proces draaien dat zo'n 4% cpou per stuk verbruikt.

Het is de vervanger van PHP-CGI en die is op de Synology NASsen niet helemaal lekker... Ik draai een aantal kleine websites op min DS412+ en daar pikt php-fpm soms 100% van een core (dus 25% van totaal) bij het reserveren van geheugen. Dat lukt niet, dus knalt de website er uit vanwege niet kunnen alloceren van memory wat bij 128MB (ingestelde PHP grens) stopt. 8)7

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:58:
[...]

naar mijn weten heb je de DSVideo app nodig om gebruik te kunnen maken van de encoder-kwaliteiten van de Play varianten van Synology. En laat er nu geen DSVideo app voor de AppleTV zijn ;)
Daar hebben we videostation voor.. ;)

Je logt in op je video pagina of direct onder DSM.. video station..

Dan je filmselecteren en ipv DEZE COMPUTER selecteer je hier je Apple TV.

Een comecast zou hier ook moeten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 16:17
Zijn er oplossing voor een NAS om andere devices dan een NAS bepaalde folders in sync te houden?

/edit:
Ik wil namelijk op XBMC devices bepaalde folders (met uitzondering van enkele folders) in sync houden.
Leek me wel een mooie taak voor mijn NAS aangezien deze toch altijd aanstaat.

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 30-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
schumi2004 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:16:
Zijn er oplossing voor een NAS om andere devices dan een NAS bepaalde folders in sync te houden?

/edit:
Ik wil namelijk op XBMC devices bepaalde folders (met uitzondering van enkele folders) in sync houden.
Leek me wel een mooie taak voor mijn NAS aangezien deze toch altijd aanstaat.
http://www.bittorrent.com/sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
witchdoc schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:23:

waarom kill je die process via ssh niet?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:16:
NFS of SMB geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Allemaal opties, weet alleen even niet hoe ik dit het handigste kan doen.
De data staat in eerste instantie op een device zelf maar deze kan verhuisd worden naar de NAS om vervolgens vanuit daar gepushed te worden naar alle clients met uitzondering van enkele folders die moeten namelijk per device verschillend zijn.
Geen idee hoe dit met een handig truukje te kunnen doen.
Kom er uiteindelijk wel uit maar wellicht heeft iemand al eerder met een dergelijk "bijltje gehakt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
schumi2004 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Allemaal opties, weet alleen even niet hoe ik dit het handigste kan doen.
De data staat in eerste instantie op een device zelf maar deze kan verhuisd worden naar de NAS om vervolgens vanuit daar gepushed te worden naar alle clients met uitzondering van enkele folders die moeten namelijk per device verschillend zijn.
Geen idee hoe dit met een handig truukje te kunnen doen.
Kom er uiteindelijk wel uit maar wellicht heeft iemand al eerder met een dergelijk "bijltje gehakt" ;)
Je weet dat je de database van xbmc ook op je synology kan draaien zodat die in sync is tussen verschillende devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik mis inderdaad de link met XBMC even. Ik heb bijv. de mappen met video's/muziek/foto's op de NAS staan en ook de database van XBMC draait via MySQL op de nas waardoor alle devices altijd in sync zijn met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Schumi weet genoeg van XBMC en meen dat hij al shared databases heeft.
ik "gok" dat hij een soort van Auto-Deploy van een nieuwe XBMC versie en/of addons naar al zijn devices wilt ipv handmatig op ieder apparaat XBMC updaten.

Is SVN hier niet handig voor? geen idee of je die ook kunt laten pushen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:46:
Schumi weet genoeg van XBMC en meen dat hij al shared databases heeft.
ik "gok" dat hij een soort van Auto-Deploy van een nieuwe XBMC versie en/of addons naar al zijn devices wilt ipv handmatig op ieder apparaat XBMC updaten.

Is SVN hier niet handig voor? geen idee of je die ook kunt laten pushen
Daar komt het wel soort van op neer.
Dat ik nu XBMC noem is omdat ik het daar voor gebruiken wil (addons en hun settings etc) maar had net zo goed een setje NASsen kunnen zijn of een groepje wat voor machientjes dan ook.

Ik weet dat er verschillende standaard/meegeleverde opties zijn maar die werken voor mij niet.
Ik gaat even verder Googlen, komt vast wel iets uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
Hallo,

het downloaden met nzbget gaat zeer traag. ik ben het internet afgestruind naar een oplossing maar heb niks kunnen vinden. hier mijn verhaal:

ik ben een aantal maanden geleden overgestapt van DS210j naar een DS213+. Een van de redenen van deze upgrade was een zeer trage downloadsnelheid van max 800kb/s. Na de nieuwe DS geconfigureerd te hebben had ik een downloadsnelheid van rond de 6500kb/s. Omdat alles geautomatiseerd verloopt (couchpotato etc) heb ik daarna niet meer gelet op de snelheid tot afgelopen week, toen zag ik dat ik weer terug bij af was met een maximale snelheid van 800kb/s terwijl de cpu maar op 10% belasting zit en ramgeheugen op 55%. heb het getest met en zonder ssl, downloadstation, sabnzbd en andere usenetproviders maar de snelheid komt niet hoger dan 800kb/s. heb het downloaden ook getest met nzbget op de pc bedraad en daar haal ik wel 6500kb/s.

Ik ben ten einde raad.. Iemand nog tips?

graag jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
mrmo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:42:
Hallo,

het downloaden met nzbget gaat zeer traag. ik ben het internet afgestruind naar een oplossing maar heb niks kunnen vinden. hier mijn verhaal:

ik ben een aantal maanden geleden overgestapt van DS210j naar een DS213+. Een van de redenen van deze upgrade was een zeer trage downloadsnelheid van max 800kb/s. Na de nieuwe DS geconfigureerd te hebben had ik een downloadsnelheid van rond de 6500kb/s. Omdat alles geautomatiseerd verloopt (couchpotato etc) heb ik daarna niet meer gelet op de snelheid tot afgelopen week, toen zag ik dat ik weer terug bij af was met een maximale snelheid van 800kb/s terwijl de cpu maar op 10% belasting zit en ramgeheugen op 55%. heb het getest met en zonder ssl, downloadstation, sabnzbd en andere usenetproviders maar de snelheid komt niet hoger dan 800kb/s. heb het downloaden ook getest met nzbget op de pc bedraad en daar haal ik wel 6500kb/s.

graag jullie hulp
De test met de PC, was dat met dezelfde kabel en op dezelfde poort van de switch/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mrmo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:42:
Hallo,

graag jullie hulp
Laten we eerst eens met versienummer beginnen bv en misschien settings waarvan je denkt dat die van toepassing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:44
na opnieuw alle tests uitgevoerd te hebben ben ik er nu achter gekomen dat nu ook op de pc de download niet hoger komt dan 800kb/s, dus ik moet verder zoeken dan ik dacht. dit is mijn setup:

TP-link tl-wdr3600 met dd-wrt verbonden via PPPOE met Scarlet(BE) sagem modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Misschien even een apart topic openen zodat je beter geholpen kunt worden?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
mrmo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:44:
na opnieuw alle tests uitgevoerd te hebben ben ik er nu achter gekomen dat nu ook op de pc de download niet hoger komt dan 800kb/s, dus ik moet verder zoeken dan ik dacht. dit is mijn setup:

TP-link tl-wdr3600 met dd-wrt verbonden via PPPOE met Scarlet(BE) sagem modem
Router/modem gereset? Heb dit ook soms ervaren en ff resetten hielp direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vraagje over de aanschaf van een nieuwe NAS. Heb een tijd een DS211J gehad met 2x2TB. Prima ding, maar vond hem vaak traag. Die is er op een gegeven moment uit gegaan en de schijven zijn in mijn vaste computer een een losse USB3 behuizing gegaan.

Nu tijdje verder begint de behoefte aan een NAS toch weer te groeien. Vrouw kan niet bij bestanden als de computer uit is, vanaf buitenaf kan ik niet bij data, gedoe om backups te maken (waardoor ik het niet doe).

Mijn oog valt op de PLAY modellen, vrij prijzig maar het gaat me niet weer gebeuren dat ik een apparaat koop die ik al vlug te traag vind. Maar dan: een 2-bay of een 4-bay? Hierbij rijst bij mij een wat fundamentelere vraag; hoelang hebben we nog eigen schijven thuis? En groeit mijn databehoefte de komende jaren of krimpt deze juist? Ik heb wat series die ik echt wil bewaren, maar de "streaming" diensten groeien natuurlijk enorm. MP3's (heb er nog veel, gebruik er geen door spotify), heb nog geen netflix, omdat ik dan zonde vind dat ik HBO mis en ik 2x10 euro weer teveel vind.

Ergens denk ik als ik nu de portemonnee trek, dan beter op toekomst voorbereid en 415+ kopen, met 4x4TB, voordeel in RAID 5 van extra data (je verliest niet 50% van opslag). Maar meerprijs koop je weer grotere schijven voor.

Behoefte aan beetje sparren :)
Pagina: 1 ... 90 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]