Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:De actie is inmiddels beëindigd.

Maak kans op een gouden Nas en 2 kaarten voor het Synology 2015 event! Laat ons in maximaal 150 woorden weten wat je meest favoriete DSM-functie is, hoe je die functie gebruikt en hoe die functie je leven gemakkelijker maakt. Heb je (nog) geen ervaring met DSM? Probeer de live demo!

Het laatste nieuws: De Gouden NAS….is de gloednieuwe DS415play!

DiskStation "Gouden NAS"
De "Gouden NAS" is een unieke NAS, eenmalig ontworpen door Synology in samenwerking met Tweakers. “Deze speciale NAS is niet verkrijgbaar op de markt, maar kan alleen gewonnen worden door de Synology-fan met de meest creatieve inzending.

De "Gouden NAS" is een media server voor gebruikers die een grote mediaverzameling bezitten en deze graag overal en met ieder apparaat willen benaderen. Met maximaal 4 harddisks biedt deze NAS on-demand Full HD videotranscoding voor naadloze streaming naar de meeste uitlopende toestellen en apparaten in huis. Met deze "Gouden NAS" kan je eenvoudig al je multimedia content beheren en afspelen via bijvoorbeeld smart TV's, network media players, game consoles, tablets, mobiele telefoons, Windows PC's, Mac(r) of Linux(r) computers.

Meedoen
Doe mee met deze wedstrijd en maak een kans om deze unieke "Gouden NAS" te winnen. Deze zal aan de winnaar worden uitgereikt tijdens het Synology 2015 evenement op 18 september 2014 in het Concertgebouw te Amsterdam. Bekijk hier het programma.

Synology 2015 is een exclusief wereldwijd evenement waar je een sneak peak krijgt in de toekomst van Synology opslagoplossingen.

Spelregels
  • Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
  • Maximaal één post per persoon in dit topic
  • Stel je vragen in het feedback topic.
  • Uiterlijk 22 augustus wordt de winnaar bekend gemaakt.
  • De prijs wordt uitgereikt tijden het Synology 2015 event op 18 september 2014. Als winnaar ontvang je hier twee kaarten voor. Tijdens dit event zijn ook nog andere prijzen te winnen.
  • De prijs wordt persoonlijk overhandigd (je kunt niet iemand anders afvaardigen).
  • Medewerkers & crew zijn uitgesloten van deelname.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
Modbreak:Deze actie is geplaatst met toestemming van Tweakers.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 24-08-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intersurf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik vind het dashboard van de Synology geweldig, gezien je makkelijk en heel overzichtelijk alles ziet wat er 'nu' gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:53
Vanuit het perspectief van de huis-, tuin- en keukengebruikers is het package center hét verkoopargument van Synology boven andere NAS'n. Daarin staat een zeer herkenbaar (lees: van andere Appstores bekende) overzicht van apps en zo kan er het simpel en snel een NAS naar wens ingericht worden.

Voor de Tweaker is de Resource Monitor van onschatbare waarde. Af en toe even inloggen om te kijken of de NAS de bottleneck vormt of een ander onderdeel van het netwerk en dan verder uitpluizen om de beste performance te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:15
Voor mij (als gewone gebruiker) is het delen van bestanden het grootste voordeel.
Zo hoeven we niet altijd over de cloud te gaan om bestanden op verschillende PC's beschikbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het gemak waarmee je op afstand bij je bestanden kunt, ook als je geen vast IP adres hebt. Natuurlijk kun je dit met andere apparaten ook, maar in DSM werkt het snel en makkelijk. Aangezien ik al mijn foto’s op de NAS gooi en ze ook vanaf andere locaties dan thuis wil kunnen benaderen en bewerken, hecht ik veel waarde aan zo’n functie. Daarnaast is het streamen van je eigen muziek ook erg prettig. Waar ik ook uithang, ik kan altijd aan mijn bestanden werken en hoef ik me niet druk te maken om versiebeheer :)

- 95 woorden en een smilie.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26
Cloudstation: er is niks mooiers dan je eigen cloud hebben. Zonder enige kennis van zaken heb je cloudstation zo draaien en zijn al je apparaten up to date. En mocht je een foutje maken kan je via versies nog je oude bestand terughalen. Het mooiste is toch wel dat je ook bestanden kan delen tussen verschillende mensen zonder zorgen. Een keer inloggen op je apparaat en het wordt allemaal super mooi op de achtergrond geüpdatet. Uiteaard werkt dit op je lokale netwerk maar zeker ook via internet. En dat allemaal zonder te veel instellingen te moeten doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Quakie op 07-07-2014 14:08 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:50

ralpje

Deugpopje

Ik ben erg blij met de VPN functionaliteit.
Ik hoef nu nergens meer na te denken wat ik over een public WiFi / hotspot stuur; alles gaat over m'n tunneltje richting m'n thuisnetwerk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Voor mij is de backup het belangrijkste (en direct een centraalpunt voor alle bestanden).

1 Synology thuis
1 Synology bij mijn schoonouders (meteen voor hun squeezebox)

Alle data wordt heen en weer gebackupped en dit gister toevallig nog gebruikt om alle instellingen (scheelt veel tijd!) en belangrijke data weer terug te zetten na een HDD failure.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 07-07-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Voor mij is het delen van bestanden erg van belang. En eventueel de download functie van nieuwsgroepen. Vooral omdat iedereen hier films kijkt. En ze allemaal op mijn PC staan :(

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

Cloudstation is werkelijk een geweldige oplossing. Ik woon sinds kort in het buitenland en reis heel veel. Dankzij CloudStation kan ik al mijn bestanden op eenvoudige wijze op al mijn apparaten synchronizeren in een prive cloud. Briljant!

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is moeilijk om één functie te noemen die favoriet is; het is vooral de combinatie van veel makkelijk in te stellen functies. Mijn meest favoriete functie van DSM is, als er dan toch een keuze gemaakt moet worden, gemak.

Het downloaden van de nieuwste afleveringen van mijn TV-series gaat zeer gemakkelijk door een RSS-feed in Downloadstation. Omdat ik per serie een downloadfilter heb ingesteld komt alles netjes op de goede plek terecht. De diskstation dient daarna als MySQL-database server voor het afspelen van alle series met XBMC. Daarnaast wordt de diskstation nog gebruikt om ondertitels te downloaden, audio te streamen en een backup te draaien naar een andere Synology. Al met al een zeer compleet apparaat die 80% van de taken van mijn PC overneemt, altijd bereikbaar is en toch maar weinig energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

AudioStation; wat een geweldige oplossing! M'n Synology staat in de meterkast via USB verbonden met m'n receiver en ik kan in geweldige kwaliteit al mijn muziek luisteren en dit bedienen met alle telefoons, tablets en laptops in en buiten mijn netwerk. En ben ik een keer niet in huis? Dan stream ik het toch gewoon naar m'n telefoon!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als ik er een had zou ik erover kunnen oordelen. Wat ik lees in meerdere review is dat het package center subliem is voor de gewone gebruiker. Helder en goed.
Op basis daarvan zou ik mijn keuze daar wel op laten vallen

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39
De Synology NAS heeft niet 1 favoriete functie, want dan doe je de rest van de functies veel te kort. Het maakt bij mij een hoop gemakkelijker, de babykamer wordt gemonitord via video surveillance, XBMC speelt films van de NAS af, de tv op de slaapkamer speelt af via DLNA, cloudstation voor onderweg, WLAN Access point voor het versterken van het WIFI netwerk, Photostation voor fotobeheer en dan nog de vele third party packages zoals NZBGet, Spotweb, NZBDrone, Auto-Sub, Couchpotato en de mogelijkheid voor de tweaker om via SSH nog meer fucties toe te voegen. De NAS is echt een middelpunt geworden het digitale huishouden. De favoriete functie is dus de alles in 1 oplossing van de Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Voor mij is het ook het package-centre die het meest favoriet is. Dat ontketend de veelzijdigheid van de NAS, waarmee het een veel simpeler (en energiezuiniger) alternatief is voor mijn oude server, waarbij het instellen van deze rollen veel en veel lastiger en complexer was. Daarmee is de NAS de basis geworden van mijn digitale bestaan. Ik heb bijvoorbeeld overal mijn bestanden (Cloudstation), mijn muziek (Audiostation), mijn backups en VPN-mogelijkheden bij de hand. Dat ik met package-centre al deze rollen makkelijk en snel kan realiseren, maakt het niet mijn meest gebruikte funktie, maar wel mijn meest favoriete.

Edit: tikfoutjes...

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 07-07-2014 14:38 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 08:36
Ds audio is echt mijn favoriete functie, het is toch geweldig om overal ter wereld je eigen muziekbibliotheek tot je beschikking te hebben! Op feestjes waar de muziek om te huilen is zet je zonder moeite snel je eigen lijst aan. Of ik nou op school, in de huiskamer, in de schuur of op mijn slaapkamer muziek wil luisteren, met ds audio kan ik altijd bij mijn muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos.Slagter
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Poeh, ik loop al wat jaartjes mee met Synology nas'sen en dan ga je toch al snel dingen als vanzelfsprekend vinden.
Helaas kom je daar dan snel weer achter als je gevraagd wordt iemand anders zijn NAS in te stellen die toevallig een ander merk heeft gekocht... (oh, kan die van jou dat niet? Dat is toch basis functionaliteit!?)

Zo zijn het package center met alle geweldige apps natuurlijk super. En de laatste geweldige toevoeging die mijn leven makkelijker maakt is de volgende:

Cloud Sync
Zo worden nu al mijn belangrijke gegevens niet alleen in de Synology Hybrid RAID op de NAS opgeslagen maar worden ze ook meteen buitenshuis geplaatst bij een bekende op de Synology NAS (en natuurlijk ook andersom). Versiebeheer, alles zit erin. Zo geweldig voor iedereen die de foto's van zijn gezin tot de facturen van zijn bedrijfje op een veilige, makkelijke en goedkope manier buiten de deur wil opslaan (mocht er een keertje brand uit breken).

En nog een extra hulde: de community! Wat een community heeft Synology. Super actief en behulpzaam. Hulde d:)b ! Zo weet je dat je productlijn levend is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de NAS vooral als media server. De extra functionaliteit die Synology hiervoor aanbiedt helpt enorm in het beheren van allerhande multimedia en hierbij hebben ze toch echt een streepje voor tov de meeste concurrenten. Ook het steeds up-to-date houden van de software is een zeldzame kwaliteit bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Voor klein zakelijke oplossingen (MKB) is toch zeker de degelijke iSCSI implementatie wel heel erg fijn. Dat tesamen met de juiste RAID-keuze en load-balancing op de NIC's geeft virtuele/fysieke servers heel gemakkelijk en relatief goedkoop extra storage.

Synology DSM 5 en de goede produkt ondersteuning zijn belangrijk aspect hierbij gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Het goed kunnen slapen wetende dat mijn leven (foto's voornamelijk) veilig en betrouwbaar opgeslagen is. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspaan77
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
De Synology heeft zoveel mooie toevoegingen, wat het lastig kiezen maakt.
Ik kies voor de package center. Het is zeer eenvoudig om functionaliteiten toe te voegen zonder moeilijke setups door te hoeven lopen. Daarbij is de hulp vanuit de Synology community top te noemen.
De type software is onderverdeeld in duidelijke categorieen. Ook kun je eenvoudig software depositories vanuit de community toevoegen.

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
De favoriete functie van mijn Synology is eigenlijk dat hij mij via de mail functie op de hoogte houdt van alles wat er is gebeurd, dus als er een update klaar staat of als er ook maar iets van zijn rijke functionaliteit klaar is met verwerken.
Ik kan dit dan via mijn telefoon uitstekend volgen en daar waar nodig acties uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Maar één toepassing mogen benoemen is Synology tekort doen. Hier o.a. in gebruik: Cloud station, Surveillance station, Audio station, Photo station, Video station en de nodige third party toepassingen. Maar als ik er dan toch één zou moeten kiezen: Cloud station. Je bestanden in je eigen cloud met de extra features die DSM biedt zoals o.a. het onthouden van de 32 laatste versies van bestanden (handig bij onbedoeld verwijderen), het synchroniseren tussen laptop/pc, tablet en smartphone en het delen van bestanden is een gemak waar je bij public cloud leveranciers vaak in de buidel moet tasten. Hiermee heb ik toegang tot mijn gegevens vanaf elke locatie en met de wetenschap dat ik altijd de laatste versie tot mijn beschikking heb. Wel zo handig als je vaak op verschillende locaties bent.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mijn favoriete DSM functie is het herstarten van de NAS, het mooie van deze functie is dat ik hem tot heden niet heb hoeven gebruiken! Dit is wel zo makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlamBam806
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:05
Meest favoriete functie is lastig kiezen! Zoveel handige functies die een geïntegreerd onderdeel zijn van je dagelijkse bestaan als backup, bestanden delen, transcoding, video station, etc. Maar vooruit: mijn meest favoriete functie is VPN.

Reden is controle en veilige toegang. In een tijdperk waar privacy steeds meer een achterhaald begrip lijkt te zijn biedt Synology met de VPN-functie een veilige verbinding op het internet. Hiermee kan ik met al mijn devices een veilige verbinding leggen naar mijn Synology, en daarbij gebruik maken van al die handige overige functies. Oftewel overal ter wereld toegang toe mijn mail, bestanden, backups en video’s. Door de VPN functie kan het altijd en overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Voor mij was Audio Station met een usb geluidskaart de killer feature. Ik had al een nas van concurrent Qnap maar toen ik Audio Station zag bij een vriend was vond ik dit zo gaaf dat ik de Qnap verkocht heb en overgestapt ben op een Synology DS212j! Heb een usb geluidskaart eraan verbonden die op de versterker met een paar goede speakers zit aangesloten. Kan nu heerlijk vanaf mijn bureau of bank de muziek draadloos aansturen! De Audio station software, in de browser en de app, werken gewoon erg goed ;)
Ik vind het erg leuk dat Synology de mogelijkheden zo uitbreid door usb geluidskaarten, en nu ook tv ontvangers te ondersteunen! Wat dat betreft wordt de systemen echt media gateways, die echt een plekje in de woonkamer verdienen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_gadget op 08-07-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 15:21
Zoals velen.... er zijn talloze favoriete DSM-functies.
De online tekstverwerker om zo even snel remote een stukje te typen/bewerken en op te slaan op een willekeurige plek op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23
Mijn favo functie in de Synology NAS is toch wel:

Drum Roll:

Cloudstation, er gaat niets boven je eigen cloud zodat je weet dat je data veilig staat en in je eigen land. En hoe ik het heb ingericht maakt het mijn leven zoveel makkelijker, mijn volledige 'papieren' administratie staat er in en als ik ook maar ergens een bonnetje of wat dan ook moet hebben dan tover ik hem naar voren op mijn laptop, iPad of iPhone, en hetzelfde geld voor mijn vriendin, die gebruikt hem ook zo.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zou eerlijk gezegd nog niet weten wat mijn favoriete functie in DSM is, omdat ik nog geen Synology NAS heb!
Wel zie ik ontzettend veel functies voorbij komen die van een Synology NAS een érg fijn apparaat maken. De topper daarvan is het streamen van audio, simpelweg omdat dat momenteel een punt is dat ik erg hard mis in mijn thuisnetwerk.
Maar als ik er meer zou mogen noemen is de Personal Cloud een hele goede, de optie om apparaten automatisch te synchroniseren lijkt me ook geweldig en de lokale IP-camera direct op de NAS aansluiten is ook een superhandige feature.

...en dan ken ik DSM nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Surveillance Station :)

Met een simpele IP-camera van 40 euro kan ik nu m'n voordeur in de gaten met features waar je bij een professioneel bewakingssysteem een prijs met drie nullen voor moet betalen. Ik heb vele pakketten op dit gebied geprobeerd, maar het leverde altijd een hoop frustratie op. Na het neerzetten van een Synology was deze frustratie gelijk verdwenen. Want het werkt echt uitstekend! Ook mede dankzij de apps voor iOS en Android platform, waardoor ik waar ook ter wereld de beveiligingsbeelden kan opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varendell
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn favoriete functie:

Je eigen veilige cloud hebben in deze versnipperde wereld van werk, thuis, onderweg zijn of op vakantie en toch nog aan je promotie kunnen werken op je desktop, tablet en laptop wetende dat je altijd de meest up to date versie voor je neus hebt. Deze functie maakt mijn inspanningen een stukje eenvoudiger waar ik ook ben en zonder dat ik er zelf veel aandacht aan hoef te geven. Zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Dankzij de transcodeer functie op de Gouden editie van de Synology NAS en de mooie iOS apps kunnen mijn zoon en dochter eindelijk hun vader echt leren kennen! Was ik tot op heden praktisch iedere avond minimaal een uur bezig om afleveringen uit te zoeken, te converteren en van ondertitels te voorzien zodat mijn vrouw en ik een uurtje samen op de bank onze favoriete series konden zien, voortaan zal alles gereed staan, nog voor ik wakker geworden ben! Wat een droom.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattiepro
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03-2022
Tja, hoe kan ik nu een favoriete functie vinden als er zoveel leuke handige functies zijn bij de Synology Nas. Ik heb zelf de DS 214, goed en snel apparaat en stabiel.
Mijn motto is...ga zelf niet uitvinden wat je makkelijk vooruit helpt, dat doet Synology wel voor me, als ik alle plezier er maar aan beleef en dat doe ik...

Ik denk dat quick-connect er toch wel bovenuit springt. Overal ter wereld bij mijn bestanden kunnen en bestanden kunnen plaatsen. Zo lekker op safari in Beeksbergen en dan een filmje kijken een Safari in Afrika... Of nog leuker... In Afrika een filmpje maken van wat je allemaal ziet en deze delen met het thuisfront. Hoe kan zover toch zo dichtbij zijn?? Synology helpt je daarbij...En quick connect verschaft je de toegang. Zonder quick-connet geen Nas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 20:47
Mijn DSM bewaakt mijn bezittingen, met zijn surveillance station.
Mijn DSM beschermt mijn herinneringen, met zijn Backups.
Mijn DSM vermaakt mij met zijn video/foto en audio station.

Dit alles, en het feit dat ik overal en altijd toegang heb tot mijn bestanden maakt de DSM de ideale huisgenoot die er altijd voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:34
Zo te lezen heeft iedereen al een synology, ik moet het helaas nog met een paupermerk doen. Mijn inzending is daarom dat ik graag wil ervaren hoe goed deze nas nu is!

En als het inderdaad de koning onder de nassen is, wil ik graag een Gouden!

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 10:56
een ideale dsm oplossing maakt alles(foto,film, muziek en documenten) zonder omslachtige interface overal op een veilige bereikbaar en draagt zorg voor backup en snelheid en bied de mogelijkheid om een gevarieerd scala van plugin's toe te voegen van homeautomation t/m media server.

[ Voor 10% gewijzigd door pkleingu2 op 07-07-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb geen ervaring met Synology NAS devices maar hier zou het een prima oplossing zijn. Ben handiger als gemiddeld met computers, maar ik ken geen enkele fabrikant die zo'n arsenaal aan features levert in zo'n makkelijke interface.

Ik zou erg benieuwd zijn hoe dit pareltje (euh... stukje goud) van een NAS zich houdt in het kleinbedrijf. Hier hebben we een agrarisch bedrijf met robots en heel veel administratieve documenten. Features die hier van pas komen zijn het backuppen naar NAS apparatuur (zowel robot PC als bedrijfsadministratie PC, maar ook films en andere zaken) maar ook Surveillance Station (helaas zijn er regelmatig diefstallen geweest op het erf). Kortom een goede taak voor deze gouden machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favoriete functie is het Surveillance Station. Hoewel ik de andere DSM functies zelf het meest gebruik, geeft deze functie mij een rustig gevoel. Als ik niet thuis ben, maar ook als ik in bed lig. De camera staat op mijn voordeur gericht en het Surveillance Station geeft mij een seintje als hij beweging detecteert. Een uiterst nuttige functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Mijn synology NAS (DS1813+) is echt het middelpunt van alle systemen in mijn huis. De zakelijke systemen van het bedrijf van mijn vriendin maken er hun backups, al onze vakantie foto’s en films worden er bewaard en ook als opslag voor ons mediacenter is er niets op aan te merken. De meest opmerkelijke feature is misschien nog wel het gemak waarmee alles gaat, zelfs al zou je geen IT kennis hebben kan je binnen een paar minuten mappen delen en diverse services opzetten. Zelfs het maken en publiceren van je eigen online fotoboek is in een mum van tijd geregeld.

Natuurlijk kan je dit alles ook met een kleine zelfbouw server af, maar tot nog toe komt niets in de buurt van het gemak en de stabiliteit van mijn Synology en de bijbehorende DSM software! Zeker een aanrader voor iedereen die wat te bewaren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

1 functionalteit in het specifiek.... Twijfel, twijfel...
Webstation, omdat ik daar makkelijk m'n webdingen op kan testen, Videostation, die ervoor zorgt dat ik alles qua videobestanden makkelijk kan organiseren, Photostation die me in staat stelt om zonder eerst alles naar Flickr/Facebook/Instagram/etc te uploaden, mensen naar m'n foto's kan laten kijken... of toch Audiostation die er na jarenlang een wildgroei in de MP3-collectie voor zorgt dat er een nette frontend op die collectie zit?

Als ik gedwongen een keuze moet maken, dan zou het puur omdat het de meest gebruikte functionaliteit is, die van Videostation zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
De favoriete functie van mijn Synology is het opslaan en delen van bestanden. Het is tenslotte een Network Attached Storage, en dat doet hij onopvallend geniaal. Dagelijks kunnen we zonder twijfel vertrouwen op snelle toegang tot onze documenten, foto’s en video’s. Onze documenten zijn niet langer versnipperd over al onze pc’s, laptop’s, tablets en telefoons, ze worden ook nog eens veilig gebackupped, én we kunnen er van over de hele wereld makkelijk bij dankzij QuickConnect.

Maar wat het naast favoriet ook echt leuk maakt is de veelzijdigheid. De ingebouwde toepassingen maken de Synology al het middelpunt in ons huishouden. Maar door de actieve gebruikerscommunity worden de mogelijkheden haast onbeperkt. Daardoor is de Synology naast betrouwbare opslagpartner ook mijn domotica controller, telefooncentrale, videorecorder, video bewakingssysteem, mail- & agendaserver en zelfs Minecraft server!

Kortom, de favoriete functie van mijn Synology is gewoon dat hij er is om mij enorm plezier te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Zachtjes pruttelend sta ik in de meterkast,
mijn familie heeft van mij plezier, geen last.

Voor hun bewaar ik documenten, foto's en herinneringen,
die misschien anders door fouten verloren gingen.

Voor de zekerheid draaien mijn hardeschijven in RAID,
zodat ik tijdens problemen ook niets vergeet.

En gaat er echt iets fout,
dan heb ik altijd nog een backup in de Cloud.

Met vriendelijke groet,
DSM

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:38
Synology just makes my life easier!

Photostation;

Mooie herinneringen, en kostbare herinneringen stuur ik met alle gemak naar mijn NAS. Deze herinneringen kan ik zonder moeite delen met familieleden. Vandaar dat dit mijn meest gebruikte en waardevolste onderdeel is van mijn Synology.

Ik ben er nog steeds niet achter wat de Synology niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 2-step verification een goede functionaliteit!

Ik wilde graag gebruik maken van o.a. QuickConnect, maar ik kon het idee niet uitstaan dat iedereen hierop kon komen.
Met de 2-step verification als extra beveiliging hoef ik me hiermee gelukkig niet druk te maken, en kan ik heerlijk (remote) van mijn data genieten! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakM
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Mijn favoriete functie is dat hij het ALTIJD doet, any time, any place, any device, any network (VPN, ipv6,...). Terecht dat hij een keer in goud wordt uitgevoerd. En die uitvoering komt bij de dames hier thuis vast ook op het lijstje favoriete features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 19:49
Wat voor mij het belangrijkst is, is dat het ook echt werkt, Squeezebox server, PhotoStation, CloudStation, webserver, noem het allemaal maar op, het draait feilloos. Ik kan niet meer zonder mijn Synology.
En het onderhoud is kinderlijk eenvoudig, DSM updates, packages installeren of HDD's vervangen door grotere gaat met het grootste gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Veilig toegang tot bestanden: (Filestation)

Via een beveiligde verbinding(HTTPS, eigen certificaat) toch altijd toegang tot al je bestanden, op welk platform dan ook. Windows, Android, iOS en Linux en het werkt allemaal nauw samen door de erg goede ondersteuning van Synology, ook voor de lower-end NAS systemen waarvan ik er 1 in bezit heb.
Ik ben geen ICT-er maar wel 'gewoon handig' en de Synology is dan ook een mooi hobby projectje om mee te werken, omdat de mogelijkheden echt oneindig groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amatoer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06-2023
Hoewel ik alleen de basisfunctie's gebruik van m'n DS1513+, deze kenmerken vallen mij op:
- uitbreidbaar
- ruimte ondersteuning voor verschillende harde schijven
- prullebak (voor netwerk shares)
- meerdere protocollen (cifs, nfs)
- shared storage voor virtual machines
- monitoring en email alerts
- package update notification en one-click update
- lacp en vlan network opties
- high-availability (geen ervaring mee)
- ssd caching (geen ervaring mee)
- remote sync (geen ervaring mee)
Hoewel er nog veel meer opties zijn om op te noemen, het mag duidelijk zijn dat Synology voor zowel de thuisgebruiker als de professional een zeer uitgebreide feature set aanbiedt, met stabiliteit en performance wat tegen enterprise niveau aanligt. Het is niet voor niets onder ict'ers de nas om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

•kleiner dan een standaard server, past vaak in een meterkast;
•energie zuinig;
•zeer geringe warmte ontwikkeling;
•werkt geheel zonder beeldscherm of toetsenbord;
•vereist zeer weinig onderhoud;
•gegevens worden standaard beschermd door meerdere schijven;
•Werkt naadloos met Windows, Mac en Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Wat een mooie toevoeging zou zijn is een eigen Facebook op de NAS. Elke gebruiker kan foto's uploaden, posten wat er aan opgeslagen media bekeken en geluisterd wordt, becommentarieën en liken.
Elk gezinslid heeft een eigen pagina en kan bepalen wat er met wie gedeeld wordt. Uitnodigingen sturen aan familieleden buiten het eigen gezin om te joinen, etc.
Uiteraard gekoppeld aan een gezamenlijke agenda en gesynchroniseerde tijdlijnen van elk familielid, binnen of buiten het gezin. Via DSM verzorg je verder wat er op het echte Facebook geplaatst wordt.
Op deze manier wordt je NAS een opslagplaats voor de familiegeschiedenis.
De mogelijkheden zijn verder uit te breiden met apps als Lootjestrekken, Verjaardagen, Reünieplanners etc... Alles wat er zich binnen een gezin of familie afspeelt.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:32

3DDude

I void warranty's

Mijn meest favoriete functie is videostation.
Via de webinterface van de synology:
- Toegang to al je films
- Toegang to al je series.

Ook van buitenaf.
Het mooiste aan Videostation is de eenvoudige grafische interface, de zoekfunctionaliteit, het overzicht wat je hebt van al je content. Streamen gaat en kan naar elk device dus desktop, laptop, tablet, tv, mediaspeler en telefoon - Het werkt allemaal!

Daarnaast back-up van belangrijke data zoals;
- Foto's
- installatie images
- VM's
- Documenten
- camera beelden (bewakingscamera)

Vervolgens met een rsync naar - een andere synology staat alles veilig - ook offsite _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door 3DDude op 19-07-2014 13:40 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige maand ben ik de gelukkige eigenaar van een instap Synology, een DS112j. Dat is dus echt wel even waar voor je geld. Een Synology Diskstation is in mijn ogen veel meer dan een NAS. En de Cloudstation dienst is natuurlijk de kers op de taart.

Vooral de ingebouwde webserver biedt natuurlijk enorme mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld tijdens je vakantie alvast je waardevolle foto's en video's veiligstellen op je DiskStation en een reisblog bijhouden vanaf je vakantieadres. En je data backuppen naar een andere DiskStation of Linux server is erg eenvoudig en kan gewoon via DSM of zelfs volautomatisch. Deze tweede DiskStation kan natuurlijk ook bij iemand anders thuis staan als je gebruik kunt maken van VPN. En deze dienst kun je natuurlijk ook aanbieden aan familie en vrienden!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als Hobbyfotograaf
Het direct veilig kunnen stellen van mijn foto's die ik geschoten heb waar ik ook ben om ze thuis goed te kunnen bekijken en bewerken en vervolgens te kunnen presenteren en delen via Photostation.

Als Muziekliefhebber
Het overal mijn muziek kunnen beluisteren en delen met anderen via DS audio.

Als Filmliefhebber
Overal mijn films kunnen bekijken en 1 centraal punt hebben om deze op te slaan en te streamen naar wel media-apparaat dan ook inclusief die van vrienden en familie.

Als Tweaker
De verdere uitgebreide mogelijkheden om een eigen cloud op te zetten, je mailserver te draaien, back-ups te maken, en apps die stuk voor stuk out of the box werken vanuit Synology of de community.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:16
Op dit moment bezit ik geen NAS met deze functionaliteit, en kan dus niet aangeven wat mijn favoriete functie van dit apparaat is.

Maar dat zou ik graag willen proberen, kijken wat precies de functie is die mij het meest zou aanspreken, voor nu lijkt het altijd bij mij data kunnen een van de beste functies, ook stream ik veel data naar mijn tv/receiver.

Backups maak ik nu naar een externe HDD, ik neem aan dat de backup functie ook zeer handig is om mijn data veilig op te slaan.Een dashboard om mijn data te beheren, download functionaliteit, veilige opslag, het klinkt allemaal wel goed.

Ik weet nu niet wat ik mis maar zou graag de kans krijgen om dit te ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3ll3nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06-2023
De schedule functionaliteit is voor mij onmisbaar. Hij schakelt voor mij de Nas iedere dag tussen 23:30 en 10:00 uit en maakt het apparaat superzuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stofferr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-08 21:56
Ik maak dankbaar gebruik van de private-cloud functionaliteit van deze NAS. Mijn PC, telefoon en tablet zijn continu in sync met elkaar. Gebruik deze ook voor mijn eigen zaak en heb regelmatig meerdere apparaten parallel in gebruik. Een wijziging op het ene apparaat zorgt voor een update van de andere. Altijd in sync! Ik ben een blij mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragbak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 20:20

ragbak

Ik ben aan het sparen voor een NAS van Synology. Wat mij erg gaaf lijkt is de photo station.
Ik maak veel foto's en kan ze zo aan iedereen laten zien. Tevens zijn mijn foto's dan veilig opgeslagen.

Ik zeg 2 vliegen in 1 klap !!!!! _/-\o_

Ik kan niet wachten ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
de packages: Glacier backup voor photo's naar de cloud en Squeezebox Server om muziek te spelen en natuurlijk dat de Syno de backup target is voor de laptop... eigenlijk ook nog alle andere functies. De NAS is een van de beste aankopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:35
Het handigste aan mijn NAS is het feit dat ik er zoveel meer mee kan doen dan maar een ding.

Met de NAS beheer ik mijn downloads volledig geautomatiseerd. Als er een nieuwe aflevering van een serie of een nieuwe film beschikbaar is download mijn NAS dit en mailt mij als het klaar staat. Sickbeard in samenwerking met SABNZB, simpelweg geweldig.

Hiernaast is het meteen mijn persoonlijke cloud en kan ik overal bij mijn gegevens. De apps die hierbij horen werken cross platform en zijn simpel en goed in gebruik. De NAS back-up-ed mijn pc en zorgt ervoor dat ik mijn data altijd veilig heb staan.

Het package center een uitkomst als je meer functionaliteit op je NAS wil dan heb je nu de mogelijkheid daartoe. En tot slot is de energiezuinigheid echt een uitkomst want nu hoeft mijn pc niet meer zo vaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesktweak
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-08 09:23
Wow wat een nas. Ik kan natuurlijk een compleet verhaal houden over cloud station, vpn, audiostation etc. Maar als ik lekker in de zon in mijn hangmat lig met een drankje en er niet uit hoef te komen om de verloren bestanden van oom piet, zusje lisa of van een van mijn vrienden te gaan zoeken dan weet ik het zeker. filestation maakt mijn dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 05-09 14:27
Het mooie van de synology dsm interface is de gebruikers vriendelijkheid , alles is helder en duidelijk dat zelfs mijn oma na het lezen van de duidelijke handleiding een nas kan installeren en configureren !

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 08-07-2014 08:42 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike_peters90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09-2024
Overal bij al je bestanden kunnen. Een handigere oplossing dan deze NAS bestaat eigenlijk niet. Of het nu mijn TV, telefoon of laptop is, ik kan hiermee overal bij mijn favoriete video's en muziek. Geweldig!
En mooi goud is zeker niet lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Hoe ga ik de Gouden NAS gebruiken? Uitbreiden met add-ons en zo naar smaak inrichten!

Door mijn NAS volledig naar smaak in te richten kan ik het mijn centrale thuisserver laten zijn. Streaming via DLNA (Plex) naar mijn tablet, videosharing + metadata naar mijn XBMC mediacentre, en naar de diverse mobiele apparaten en media centre foto's delen. Daarnaast kan ik via de add-ons Couchpotato en Sickbeard draaien die mijn NAS vanzelf opvullen.

My home network run by Synology®.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik kies voor SABNZBD in combinatie met SABMobile op mijn iphone, dit is echt het beste wat er is want ik hoef niet meer op een laptop of desktop voor het downloaden van films.

In de bus of trein log ik in en selecteer ik een film om te downloaden, die wordt automatisch uitgepakt en gerepareerd. Als ik thuis ben dan hoef ik alleen maar mijn televisie te starten met de mediaserver en staat de film al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 12:51
Mijn favoriete feature is: Zijn veelzijdigheid.

Ik doe mijn (ondertussen 5 jaar oude) DS209+II veel te kort om te zeggen dat het de slet van mijn netwerk is, maar als ik erover nadenk, dan kan ik niet anders concluderen dat ik het ding voor nagenoeg alles gebruik,

- Mijn foto's stel ik veilig middels een netwerkshare
- Ik draai een Iscsi LUN, om mijn huis-tuin-en keuken cluster van storage te voorzien.
- De foto's en video's van mijn telefoon upload ik direct middels DSPhoto
- Mijn bestanden zijn op al mijn device beschikbaar via DScloud
- De belangrijkste feature is nog wel zijn betrouwbaarheid, want de downtime momenten zijn op 1 hand te tellen en nooit de schuld van de Synology.

Bij aanschaf ging het tussen een Iomega NAS en deze Synology. Ik durf wel te zeggen dat deze keuze nu nog altijd zijn geld dubbel en dwars waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusinkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Om maar gelijk één hele specifieke app/functie van de synology te kiezen ga ik voor DS Photo. Automatisch een backup van al mijn foto's op mijn mobiel en deze gelijk vanaf ieder apparaat kunnen bekijken. Ook de webinterface van de DS Photo is geweldig om veel foto's in te bekijken.

Aangezien al mijn foto's bij mekaar zo'n 200GB innemen en ik wel eens een paar foto's zoek kan ik deze gemakkelijk en snel overal inzien. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je eigen 'personal cloud'.
Vanuit huis.... of vanuit Timboektoe!
Snel veilig en vertrouwd al je bestanden raadplegen.
Eenvoudiger kan het haast niet. Of het nu om foto's, video's, of om persoonlijke documenten gaat.
Waar je ook bent op deze wereld, altijd veilig toegang tot je eigen persoonlijke bibliotheek aan informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou deze NAS aanbieden aan mijn zwager, die blijft rondklooien met externe harddisks.
als fotograaf moet je een goede en betrouwbare backup hebben anders ben je zo al je werk kwijt!
goede nas met snelle verbindingen ideaal voor backups, delen van multimedia, beheer van zijn eigen website, altijd en overal toegang hebben tot je multimedia bestanden.
Zelfs remote support van mij op zijn systeem. Alles is mogelijk.
Later uit te breiden van synology naar synology nas als er opslag tekort is.
Beveiliging systeem eraan met de surveilance app
Downloaden (legaal) met download station
Voor externe gebruikers tijdelijke accounts met download limiet / folder selectie
Regelmatig nieuwe updates voor alle pakketten, blijvend groeiende functies.
Dit alles in Synology hybrid raid 1. Die het ook nog eens meld als een harddisk kapot gaat!
Zelf heb ik al een Synology (DS214SE), een mooi product om iemand anders ook blij mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:01
Mijn favoriete toepassingen zijn toch wel de Cloud functie en Photostation.
Geen gedoe met dropbox/onedrove/google drive om extra capciteit te krijgen maar gewoon genoeg ruimte om alles te syncen en te delen wat ik wil zonder beperkingen. En het geeft een veiliger gevoel ,mompelt iets over NSA en Amerika.

Photostation is super om na een uitje of iets, foto’s makelijk te delen met familie en vrienden. Geen limiet op bijlages van email berichten. Gewoon een map maken en nieuwe gebruikers toevoegen.
Zelfs mijn oma kan zo makkelijk van alle foto’s genieten van haar kleinkind!

Benieuwd ben ik naar de videostation met de nieuwe app die op een samsung tv werkt. Echter moet ik eerst een nieuwe TV kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Belangrijkste functionaliteiten van DSM zijn voor mij OpenVPN, zodat het surfen via wifi hotspots wat veiliger is. Daarnaast is de Surveilance Station een gewaardeerde functionaliteit om IP camera's te beheren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

De meest favoriete DSM functie is niet makkelijk te omschrijven! De gehele DSM interface is favoriet.
Overzichtelijk, stabiel, moderne interface. Erg gebruiksvriendelijk, maar ook prima tweakbaar voor de meer eisende gebruikers.

Maar als ik één onderdeel moet uitlichten, dan is het wel File Station.

Ruim voor de "alles moet in de cloud"-hype was ik al fan van File Station. De eerste aanraking was dan ook vele jaren geleden. Toen was het nog DSM 2. Inmiddels vele versies verder, en keer op keer wordt alles beter en mooier. Op een eenvoudige manier altijd en overal je bestanden downloaden en uploaden.

Dit is tegenwoordig wel verschoven naar Cloud Station: Ook zonder internet toegang tot al je bestanden, en zodra je connectie met het internet hebt worden de veranderingen direct gesynchroniseerd.

Inmiddels dan ook een leuk aantal DiskStations en RackStations in mijn beheer, een echte aanrader!

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Laatst online: 21:40
Naast het feit dat DSM in zijn geheel de beste functionaliteit is, dit in tegenstelling tot de concurrenten. Vind ik de transcoding in combinatie met het draaien van apps zoals plex een top functionaliteit.

Het streamen van het apparaat over het netwerk naar bijvoorbeeld je tv, smartphone of tablet is ideaal. Dit maakt het leven van een film en televisie serie liefhebber een stuk makkelijker.

Het is jammer dat je eigenlijk maar één functionaliteit mag kiezen aangezien het er veel meer zijn dan die ene die ik net opnoem. Al met al een top product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Surveillance Station!

IP camera's door het huis verspreid op de favoriete plekken van de katten. De bewegingsdetectie zorgt er voor dat er geen opslagruimte verspild wordt door geen of slapende katten in beeld. En dan aan het eind van de dag de opnames gemakkelijk scannen op vermakelijke capriolen van de katten en/of geschikte situaties voor een grappige caption. Dan makkelijk exporteren voor nabewerking op de PC en posten op http://icanhas.cheezburger.com/

Het werkt geweldig!

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22
De favoriete functie hier is de backup. Op het moment zo ingericht dat een synology bij mij en een bij mijn zus elke nacht synchroniseren zodat we allebei een offsite backup beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 14:23
De foto station bij uitstek! zo kon ik makkelijk en snel alle foto's van mijn pas geboren dochter online zetten. En heel de familie kon ze gelijk bekijken en downloaden. En de RAID functie haalt ook alle zorgen weg mocht er een schijf stuk gaan.

En nu komt de rede waarom ik de gouden Synology zou willen is dat ik een offsite backup van mijn huidige Synology kan maken. :) En ziet de gouden Synology er natuurlijk super mooi uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
De makkelijke data backup vind ik superhandig. Je kan backups schedulen en zelfs instellen dat het na een bepaalde tijd kan worden verwijderd.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 21:48
Ik gebruik mijn NAS voor opslag van foto's en documenten, waarbij de combinatie van de volgende twee erg belangrijk zijn:
VPN om gemakkelijk en veilig bij mijn opslag te kunnen komen, en daarbij de app DS photo+ voor voor de telefoon om daarmee geweldig gemakkelijk een back-up te maken van de foto's op mijn telefoon! Waar ik ook ben kan ik snel mijn foto's bekijken en een backup maken als dat nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05

Nogne

>.<

Favoriete functie, dat is toch wel een lastige aangezien het zo een mooi apparaat is met zo veel goeie functies. Laat ik bij deze dan toch maar 1 functie even goed toelichten:

Cloudstation:
Hoe fijn is het om je eigen bestanden op je eigen "cloud" te hebben en die bestanden altijd bij je te hebben waar je ook bent ter wereld! Dan denk je, nou dit is alleen voor de echte Tweaker(s) dit heb je dan echt verkeerd. Want via Package Manager installeer je Cloud Station, je laat de NAS de porten open zetten op je modem (router), installeert Cloud Station op je computer en je hebt je eigen Cloud live !! Ja ja je leest het goed je eigen Cloud!

PS: Tweakers met iets meer kennis van netwerken zullen port forwarding zelf regelen en niet via de NAS :)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas77
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 10:42
QuickConnect
Ideale functie voor alle soorten gebruikers, op een eenvoudige manier je NAS beschikbaar maken voor verbinding van buitenaf, goed geïntegreerd met alle andere functies waardoor je met een app op basis van je MyDS account snel je foto’s, muziek, icloud en video’s kan benaderen via smartphone of tablet.

Geen gedoe meer met DDNS of poorten instellen. Deze functie gebruik ik om mijzelf maar ook anderen snel te koppelen aan internet zonder gedoe. Ideaal om zowel binnen het netwerk als buiten het netwerk te gebruiken aangezien de quickconnect automatisch detecteert of hij een intern ip adres moet gebruiken of extern. Ik raad daarom graag bij vrienden en kennissen Synology aan gezien het lage instap gehalte om optimaal te kunnen profiteren van je NAS en zijn functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:02
Een van de mooie Functie (er zijn er genoeg :-) ) is de sync met bv Google Drive. Als amateur fotograaf is een goeie back-up van je bestanden belangrijk. Door mijn foto's op te slaan op de NAS en deze hierna te laten syncen met Drive weet ik dat ik 99,9% een goede back-up heb van mijn foto's! zonder daar een dure of onbetrouwbare online back-up dienst voor te hoeven nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 12:11
Niets dan lof voor een apparaat dat nu al 6 jaar bijna ononderbroken draait. Mijn DS108j zorgt ervoor dat ik voor veel taken mijn pc niet hoef te laten aanstaan.
- Backup voor mijn foto's (en sync met could-oplossing)
- Af en toe iets downloaden
- Als server voor muziek en films, gestuurd met mijn smartphone en afgespeeld op mijn Andoid TV-stick.
- Hosten van mijn blog(je) en website

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
De synology NAS apparaten zijn zo simpel in gebruik, dat ik al verschillende mensen heb geadviseerd om een synology te kopen. De installatie is zelfs zonder handleiding door iedereen uit te voeren en de configuratie gebeurd allemaal in de web interface. Voor geavanceerde gebruikers is de NAS zonder problemen uit te breiden met nieuwe packages uit de package center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mijn favoriete onderdeel is de community en het package center, doordat zoveel mensen lid hiervan zijn is de uitrol van externe software packages heel groot geworden en is er voor iedereen wel wat te vinden.
Ik als gebruiker van de NAS met zijn packages vind het erg handig voor bijvoorbeeld het downloaden, je kunt met gewoon 2/3 klikken de software geinstalleerd hebben en verder hoef je er amper wat aan te doen. Ook een fotoalbum is erg handig en heel makkelijk in gebruik en van buitenaf bereikbaar waardoor ik aan iedereen de foto`s zou kunnen laten zien. En ik weet gewoon dat het veilig opgeslagen is.

[ Voor 4% gewijzigd door rikadoo op 08-07-2014 11:36 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Volgens mij is het allerbelangrijkste van een Synology NAS de ondersteuning door Synology en de community er omheen.

Synology zorgt voor regelmatige updates van DSM, de packages en de apps. En bij kritieke problemen zijn die updates ook nog eens heel snel. De updates worden ook nog eens voor de oudere generaties uitgerold, de DiscStations uit 2010 worden nog gewoon up-to-date gehouden en draaien dus gewoon de meest recente DSM. En zelfs de oudere generaties die niet meer de meest recente versie van DSM kunnen draaien, worden nog voorzien van veiligheidsupdates. Dus ondersteuning blijft maar doorgaan.

De community zorgt voor heel veel packages die de mogelijkheden van de DiscStation nog verder uitbreid. En het lijkt wel of die uitbreidingen eindeloos zijn, er zijn zo veel packages met mooie aanvullingen op de standaard mogelijkheden die Synology aanbiedt.

Je bent dus bij aanschaf van een Synology verzekert van een langdurig up-to-date product waarbij de mogelijkheden alleen maar groter worden. DSM wordt steeds uitgebreider en er komen meer en meer packages.

Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn drie Synology DiskStations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De automatisch aan en uit functie is mijn favoriet.
Hij gaat aan na etenstijd en uit als we gaan slapen.
Zo kunnen we altijd de film direct starten als we op de bank zitten.

Maar gebruiken we zeer weinig stroom.
Dus comfort, zorgeloos en besparen.

En nu bedenk ik dat eigenlijk die automatische updates, de duidelijke GUI, stroomverbruik en gezichts herkenning, eigenlijk de reden was van aanschaf, maar tja, dat is nu eigenlijk vanzelfsprekend.

Leuk detail is dat mijn kinderen eerst om en om als een van ons (dan weer ik, dan weer eens min vrouw) werden herkend maar nooit als een van de zussen van mijn vrouw. Toch een compliment dat ze op ons lijken :)

[ Voor 181% gewijzigd door djwice op 11-07-2014 21:29 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De gebruikersvriendelijke webinterface in combinatie met het package center apps zijn voor belangrijk, maar de meest belangrijke functionaliteit zijn de iOs apps waarmee je op afstand gebruik kunt maken van de verschillende functionaliteiten die de Synology Nas(sen) bieden. Natuurlijk kan dit ook niet zonder de erg goede support vanuit Synology zelf, de goede ondersteuning vanuit de community en het feit dat nieuwere versies DSM ook voor oudere systemen nog geüpdatet wordt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 01:47
Alhoewel er meerdere zaken zijn waar ik voor de Synology boven mijn Ubuntu server kies, is het delen van bestanden de belangrijkste.
Al heel vaak heb ik documenten, muziek of een videobestand makkelijk met vrienden gedeeld door alleen een linkje op te hoeven sturen. En daarnaast me niet druk hoeven maken of het linkje op internet verschijnt omdat de maximale levensduur in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 00:51
Mijn favoriete functie in DSM is toch wel de synchronisatie functie.
Sinds ik afgelopen november voor het eerst vader ben geworden hecht ik toch wat meer waarde aan foto’s.

Nu via DSM zo ingesteld dat ik zowel via smartphone van mij en mijn vrouw,
als wel op onze laptop alle foto’s kunnen synchroniseren, en daarna geautomatiseerd backup.
Schoonmoeder die erg actief met haar DSLR in de weer is doet de foto’s ook meteen naar mijn DS213J Uploaden (voor haar is mijn DS213J dus de backup).
Waarna ik ze netjes in photostation organiseer en het overzichtelijk houd.
Hierdoor kan ik ze gemakkelijk delen , waarbij ik zelfs mijn oma (85 jaar oud) tevreden houd met regelmatige updates van haar achter-kleindochter).

Ik was voor de aanschaf nogal huiverig over hoe het zou bevallen, maar voor mij geen andere NAS meer dan een synology, keep up the good work

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Mijn favoriete DSM functie is een combinatie van CouchPotato Custom met SickRage en NZBGet met Transmission. Kwestie van in geven welke film of serie ik wil en wachten maar. Zodra deze binnen is ontvang ik een berichtje en kan ik overal ter wereld direct streaming de film of serie zien. Ideaal voor tijdens zakenreis en prive!
De automatische off-site backup naar een andere Synology NAS zorgt er vervolgens voor dat alle bestanden super veilig staan.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Waar ik de NAS voor zou gebruiken en het systeem van Synology perfect voor geschikt is: Als mediaserver voor onze karaoke-feesten en als media server voor dj-sets i.c.m. Traktor. Vooral voor karaoke is het extreem handig dat onze immer groeiende collectie overal en altijd bereikbaar is. Geen gezeur meer met zoek geraakte usb-drives of hdd's die falen. Daarnaast is het ook erg fijn dat we dan samen de collectie kunnen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 09:51

antimute

Developer

Vooral het beheren van de meldingen die verstuurd kunnen worden, en op welke manier deze worden verstuurd vind ik een enorm fijne optie. Hierdoor krijg je directe feedback van je Synology NAS zodat je meteen kan acteren in geval van calamiteiten.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:52

DJ

Voor mij is de Time Backup functie absoluut de beste functie. Het feit dat deze simpele NAS (ik heb de 212j) zo'n geavanceerde backup functie ondersteund is fantastisch. Minimaal 3 maanden terug kunnen gaan om te kijken naar verschillende versies van hetzelfde bestand. Dat zie je meestal alleen in de enterprise wereld.
Nu wordt Synology ook gebruikt in de enterprise wereld, en het feit dat de DSM software hetzelfde is van de kleine tot de grote NAS systemen is ook een groot voordeel. Als 'eenvoudige' thuis gebruiker heb je dan de beschikking over functionaliteit die je normaliter alleen in grote omgevingen ziet.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 23:58
Mijn favoriete Synology functionaliteit moet toch wel VPNCenter zijn. Via mijn telefoon, laptop en tablet, ben ik waar dan ook (werk, vakantie, onderweg) altijd in verbinding met mijn thuisnetwerk. Via de apps van Synology kan ik thuis net zo makkelijk inloggen als onderweg, werkelijk geniaal.
Wat mij betreft is dit echt de functie die ervoor zorgt dat de NAS niet alleen thuis een aanvulling is, maar ALTIJD voorhanden is. Apps, agenda, mail, downloads, cloudbestanden, videostation, alles is ALTIJD bereikbaar. Ik zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

De beste functie van DSM is natuurlijk de startknop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ATLSxF8v1wXnw8COJr4xSf6p/full.png

- Zonder de startknop geen icoontjes op je desktop.

- Zonder de startknop geen AudioStation die ervoor zorgt dat ik niet elke keer de muziek naar elke apart apparaat hoef te kopiëren.

- Zonder de startknop geen DownloadStation die voor mij zelfs op afstand alles download wat ik wens.

- Zonder de startknop geen netwerk-backup naar mijn ouders.

- Zonder de startknop geen Package Center die je allerlei 3th party applicaties kan laten installeren.

- Zonder de startknop geen VPN server, die ervoor zorgt dat mijn collega in Belgie ook Netflix kan gebruiken.

- Zonder de startknop geen DSM!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de synology surveillance station de beste functie is, geen onnodige losse spullen recorders en schermen, makkelijk in te stellen, goed overzicht van je camara's koste besparing in stroom, de nas in energie zuinig. _/-\o_

het is gewoon een prachtige NAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 13:06
Alles is natuurlijk cool, maar het leukste dingetje vind ik wel de youtube download optie. Ga naar youtube op je telefoon, deel het filmpje met de DS Download app en een paar minuten later staat hij op je NAS.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Meest favoriete DSM functie is het download station. De gebruiksvriendelijkheid van de interface is super. Verder had ik vroeger altijd mijn desktop aanstaan voor downloads, die erg veel energie verstookte. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar mijn NAS hiervoor, en mijn rekening is omlaag gegaan.
Tegelijkertijd is het voor iedereen in ons thuisnetwerkje direct beschikbaar, en dit werkt uiterst soepen incombinatie met een moderne smart tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen21v
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01-2018
Het streamen van muziek en video via DS Audio/Video naar mijn tablet en telefoon is echt ideaal. Quickconnect is perfect aangezien er maar een poort geforward dient te worden en vanuit een extern beveiligde omgevingen waarbij alleen http/https mogelijk is kan er toch muziek gestreamd worden vanaf de NAS. Het maken van een backup van Synology naar Synology is trouwens ook een van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Mijn favoriete functie is het package center. Nu kan ik zonder moeilijk doen al mijn favoriete applicaties up to date houden en makkelijk draaien! Dit bespaart mij veel gedoe, want veel kennis van Linux heb ik niet. Zo download ik films en series automatisch, krijg ik een berichtje op m'n telefoon wanneer iets klaar is en worden de ondertitels er automagisch bijgedownload! Helaas is mijn nas te oud om het ook direct te kunnen streamen naar bijvoorbeeld een chromecast (heb een 210j), dus die gouden NAS zou een gouden greep voor mij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLP
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-02-2024

MLP

De blijvende ondersteuning en vernieuwing van Diskstation Manager is de belangrijkste reden om voor Synology te kiezen. De grootste verbetering in DSM 5 is voor mij toch echt de mogelijkheid tot two-way sync in Cloudstation, hierdoor is het mogelijk om (gedeelde) mappen volledig beschikbaar en gesyncroniseerd te maken op twee Diskstations. Ook moet ik mijn complimenten geven voor de uitstekende en volledig functionele Linux client van Cloudstation.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]