[ADV] Maak kans op een gouden Nas van Synology [UPDATE]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 24.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 09:31

EraZor

Don't mention the war

Ik zou 'm eigenlijk alleen al voor de kleur willen winnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen ervaring met Synology. Ik gebruik thuis een Netgear WNDR4700. Als ik kijk naar de mogelijkheden van Synology wordt ik wel heel erg enthousiast. Omdat ik met meerdere mensen thuis woon is dit de ideale oplossing om media te delen in een woning. Waar ik zeer over te spreken ben is het gebruiksgemak van de gebruikersinterface. :9~ Daarnaast is er niks mooiers dan overal en elk moment toegang hebben tot je Synology. Ik kan in mijn slaapkamer mijn muziek afspelen. Ga ik naar de woonkamer of keuken kan ik heel simpel door middel van Airplay mijn muziek ook daar afspelen. Dit geldt natuurlijk ook voor films, foto’s etc. Media kan ook door verschillende personen op verschillende plekken in huis benaderd worden. _/-\o_

Het bovenstaande zal niet alleen mijn leven makkelijker maken, maar ook die van anderen in mijn huis. :*) Synology helpt ons het leven makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De beste / mooiste functie van de synology NAS vind ik toch wel de audio en video mogelijkheden. Overal in huis kan de muziek en de video's makkelijk benaderd worden via mediaplayers / telefoons en tablets en op zo'n makkelijke manier dat mijn vrouw en dochter ondertussen ook niet meer zonder zouden kunnen.

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unstable Element
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
Ik heb nu nog een "oude" desktop staan welke een NAS probeerd te zijn en daar bijna niet in slaagt.
Ideaal voor het synchroniseren van fotos over alle devices zag ik al voor bij komen. Ik denk dat ik mijn vrouw en de kinderen daar heel erg blij mee zullen zijn. De kinderen zullen vooral blij zijn dat het gewoon werkt en papa weer wat meer tijd voor hen heeft.
Dus CloudSync zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Visser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-01-2024
Heb mijn Synology gekocht voor maar 1 functie en dat is de back up functie maar nu ik hem een tijdje heb en begin te leren wat er allemaal mogelijk is, pfffff, VPN, Streamen van music en video, cloud service , download station, DS Foto, zijn een aantal dingen die ik dagelijks gebruik, het idee om veilig overal bij je bestanden te kunnen, heerlijk, oh ja, de back up dat gebeurd op de achtergrond, geen omkijken naar, de beste investering de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Met behulp van een oude Synology (D212J meen ik) heb ik ooit eens Surveillance Station getest aangezien mij dit een ideale oplossing leek voor het opnemen van beeldmateriaal afkomstig van mijn IP-camera's. De snelheid van de betreffende NAS was helaas niet om over naar huis te schrijven dus dat zou ik graag over willen doen op een nieuwe(re) uitvoering.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen.wauters
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-09 16:51
Sinds kort ben ik ook een bezitter van een synology NAS DS414.
Ik heb lang gekeken en vergeleken, maar synology was toch de beste als het komt op gebruiksgemak en mogelijkheden.

Ikzelf gebruik de NAS als backup en dlna server. Dit werkt echt prima. Toevoegen van apps en functies werkt probleemloos. Verder wordt je automatisch op de hoogte gehouden van belangrijk software update's.

Kort gezegd een echte aanrader voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Binnen ons gezin worden veel foto's en films gemaakt die vervolgens gedeeld worden met vrienden en familie. Deze delen via dropbox, Google+ of iets dergelijks had veel beperkingen. Zo is de kwaliteit van met name de video's minder of is de opslagcapaciteit beperkt, daarnaast is het veel omslachtiger om te beheren. Nu kan een ieder via DS video en DS photo die bestanden kijken waar en wanneer ze maar willen met maximale (raw) kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor m'n tentje in Portugal op m'n iPad via DS Audio muziek luisteren die op m'n Synology staat. En onderweg in de auto door Frankrijk en Spanje via m'n iPhone. Alle muziek die ik heb, heb ik nu altijd bij de hand. Altijd willen hebben, DSM maakt het mogelijk. Super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel er veel handige functionionaliteiten in DSM5.0 zitten, is mijn favoriete functie is toch wel QuickConnect. Geen gedoe met port forwarding of het onthouden van (wisselende) ip-adressen, nee gewoon je QuickConnect ID invullen en alles werkt vlekkeloos: zowel via de browser als via de diverse beschikbare apps op de verschillende mobiele platforms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
Filesharing is en blijft voor mij toch altijd wel de meest belangrijke en meest gebruikte functionaliteit van mijn NAS.
Met File station ben je verzekerd van toegang tot je data. Of dit nou je muziek is als je bij vrienden bent, documenten op je werk of vakantie foto's bij je familie, je kan er altijd en overal bij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Foto's en video's van me zoontje online dat was de enige optie, tot ik een Synology kocht!

Het delen van foto's en video's van mijn zoontje maakt voor mij en mijn familie het leven elke dag tot een feest, van de eerste keer lopen tot fietsen zonder zijwieltjes! Opa en Oma's kunnen alles volgen! en veilig binnen je eigen beheer.

voor mij niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmca
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09 01:27
Mijn favorite fuctie is zeker de cloud fuctie zodat het delen van vakantiefoto's -videos met familie (in het buitenland) een stuk eenvoudiger gaat dat de standaard manieren zoals mailen. Het is namelijk fijn om de gedeelde videos in eigenbeheer te hebben dan ze bijvoorbeeld kwijt te zijn op facebook of een gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favorite favoriete is zeker de makkelijkheid waarmee je alle media files kan delen en kijken, De plex App is briljant. ik heb zelf een LG tv met de dezelfde app en door deze koppeling kan ik alle media streamen en bekijken. Ook omdat plex verkrijgbaar is op Apple en android is het gewoon te makkelijk om accounts aan te maken voor mijn gezin en vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
Als fanatieke hobbyfotograaf staat Photostation van mijn Synology centraal in de presentatie van mijn werk aan mijn modellen.

De grote map met voorbeeldfoto's van vroeger?
Niet meer nodig! Mijn tablet tovert mijn Photostation zo online tevoorschijn.

Het branden van dvds met foto's, of zelfs het maken van proefafdrukken?
Niet meer nodig! Gemaakte foto's worden direct op Photostation opgeslagen en mensen kunnen meteen in een eigen, beschermde map de resultaten bekijken. Hoe handig is dat?

Zij in een keurig verzorgde omgeving toegang tot hun foto's, ik meer tijd voor het ontdekken van alle overige fantastische functionaliteiten van mijn nas. Wat wil je nog meer?

Synology is met al zijn functionaliteiten en gebuiksgemak voor mij dé oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mijn favoriete functie van DSM zou zijn de Cloud Station. Het altijd en overal kunnen beschikken over je bestanden via de web interface, mobiele interface is een grote pré. Geen gedoe mee met synchronisatie tussen telefoon, compact camera's, etc naar een server om vervolgens de hele collectie terug te zetten op je tablet. Alle informatie is direct benaderbaar. Ook het gemak dat er 32 versies van een bestand bewaard worden geeft de gebruiker het gevoel volledige controle te hebben over zijn eigen bestanden.

offtopic:
Daar ik zelf helaas nog geen Synology bezit heb ik onderstaande beschreven op basis van de DSM 5.0. specificaties en ervaringen die ik vanuit mijn buren heb doorgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsan11
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06-2022
Helaas mag ik maar 1 favoriete DSM functie kiezen. Dit moet dan zeker Cloudstation zijn. Met Cloudstation worden mijn bestanden van mijn laptop direct in sync gehouden met mijn Synology. Dit vanaf thuis, maar ook vanaf kantoor. Het heeft mij ook al eens gered. Mijn laptop is gecrashed en alle bestanden kwijt. Na herinstallatie van windows, cloudstation erop en ALLE data weer terug. Helemaal top! Helemaal mooi is dat mijn moeder een extra kopie van haar foto's heeft bij mij thuis dmv cloudstation.
Met de "Gouden NAS" kan ik mijn huidige "Witte synology NAS" bij haar thuis plaatsen en replicatie opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:43
Mijn favoriete functie van een NAS van Synology is gelukkigheid. Er is nooit iemand naar me toegekomen met problemen, het is altijd een lofzang over wat voor prachtige dingen er mogelijk mee zijn. Synology verandert computers van een noodzakelijk kwaad naar wonderen die mensen vrolijk maken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0la
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 07:42
Ik gebruik mijn Synology NAS voor het opslag van persoonlijke bestanden (foto's, muziek en video) en bestanden voor de eenmanzaak (contracten, facturen etc,)
Dit is echt ideaal.
Het meest gebruiken wij echter de Video Station. Met onze tieners en al hun apparaten is de Synoplogy NAS echt een uitkomst: overal en altijd is entertainment beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Ik zal hem ombouwen tot een broedmachine voor kwarteleitjes. Hopelijk zullen deze ook goude eieren kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommelsch
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 21:37
Door mijn Synolgy 214+ sta ik nooit meer alleen,
dankzij hem verdween er een blok van mijn been!

Mijn backups staan veilig, mijn familie tevree,
ze hoeven geen film meer mte issen en zien alle foto's zo op tv.

Waar ik ook ben hij staat voor mijn veiligheid garant,
en die webinterface is gewoon ontzettend plezant.

Genoeg gelauwerd nu is het tijd dat ik lach,
en stiekem te hopen dat ik de gouden NAS winnen mag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 13:06
Mijn meest favoriete functie is de Photo Station, snel de foto's toevoegen en kunnen delen met anderen zonder verder meer te hoeven nadenken over instellingen en/of opslag limieten.
Voor Video Station heeft mijn NAS helaas te weinig power indien er her-coding plaats moet vinden dus ik ben in voor een play versie voor de films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
In DSM vind ik de ‘demonstratiemodus’ functie erg interessant.
Aangezien ik aan het rondkijken ben voor een NAS, en (nog) geen ervaring heb met Synology (en dus DSM), heb ik met plezier gebruik gemaakt van deze functie op de live demo van Synology. Met amper NAS-ervaring is het toch fijn om eens een kijkje te nemen in het OS van zo’n apparaat om er een iets beter gevoel bij te krijgen.
Het werkt als een tierelier en hiermee staat Synology nu bovenaan de wensenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 11:05
DS Video.

DsVideo wordt bij ons in huis zo vaak gebruikt door mijn kids dat we niet meer zonder kunnen. Ik heb 50+ kinderfilms in de app en werkt altijd als een zonnetje! Filmpje vanuit de NAS naar de AppleTV en gaan met die banaan. Kind kan de was doen!

Ook vanuit andere locaties werkt het super!

Niet te vergeten Rsync naar een remote synology voor zekerheid van een backup werkt als een t*et!

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserik
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 02:42
Mijn favoriete DSM functie is toch echt wel VPN, ook al zijn er veel andere mooie functies!
Mijn reden hiervoor is dat het in mijn ogen enorm veilig is, het snel en goed werkt en dat ik zonder te veel gezeur met al mijn apparaten, overal op de wereld contact met thuis kan leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Laatst online: 15:16
De vraag gaat er vanuit dat je de DSM al gebruikt. Maar dat is niet zo omdat ik geen Synology Nas heb. Dus kan ik niet aangeven welke DSM-functie mijn favoriet is en hoe ik deze gebruik en het mijn leven makkelijker maakt.

Ik bezit een Netgear ready duo Nas. Deze was prima te doen voor opslag maar nu zwaar verouderd.
De DSM van Synology bied een walhalla aan nieuwe mogelijkheden.

Ik ga voor de Multimedia mogelijkheden. Een centraal punt voor alle multimedia.

De Nas zal ik vullen met al mijn multimedia materiaal en streamen door heel mijn huis. Laptops, Pc’s, Tablets, Smartphone’s, Smart TV en de Google Chromecast.

Dit maakt het leven toch veel makkelijker hierdoor kan mijn verouderde NAS de deur uit en de de losse mediaplayers in de diverse ruimtes ook. Dan met de beheer interface van DSM kan het niet meer stuk.
Dus: EEN GOUDEN KEUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 00:35
De webinterface is een verademing tegen over andere NAS merken. Hierdoor bespaar ik mezelf veel tijd met het terug halen van bestanden door de snelle zoekfunctie en het downloaden via de weginterface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord: Usability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Collega probeert me al een hele tijd aan Qnap te krijgen maar, het gebruiksgemak van Synology raak je zo snel aan gewend. Niks moeilijk doen, alles bij elkaar en zelfs bij een upgrade van de hardware is de installatie zo klaar.
Cloudstation erbij om verschillende computer systemen te synchroniseren, helemaal geweldig _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Steefph op 12-08-2014 16:23 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjansbal
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-09 16:18
Na uitvoerig te hebben getest in de live demo. Nog niet in bezit van een Nas.Lijkt de functie Photo Station voor mij echt ideaal. Momenteel gaat al mijn foto sharing nog via usb of online cloud. Het geeft voor mij ook gelijk een veiliger gevoel als je dit toch via DSM zelf alleemaal goed in de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Package Center is mijn meest favoriete DSM-functie. Door het slimme gebruik van categorieën, een duidelijk omschrijving van het pakket en deze met één knop te kunnen installeren maakt de Package Center voor mij het meest favoriete onderdeel van DSM.

Regelmatig komt het voor dat er nieuwe pakketten te vinden zijn wat mijn NAS nog uitgebreider maakt dan dat deze eigenlijk out-of-the-box is. Oorspronkelijk was mijn NAS bedoeld voor streaming en opslag. Dankzij de eenvoudige wijze van installatie heeft het Package Center mij meer gegeven dan dat ik eigenlijk met de NAS wilde doen.

Package Center zou voor mij één van de sterkste verkoopargumenten kunnen zijn met de verkoop van een Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Zal het kort houden, ik heb geen NAS. Ik weet alleen door kringen om mij heen dat de Synology's hier altijd superieur in zijn. Toch zou ik er graag een willen om mijn bestanden lokaal op het netwerk te kunnen opslaan en automatische handelingen kan verrichten in de nacht!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSM van Synolgy heeft de veelzijdigheid en flexibiliteit van Android en biedt een nog beter gebruiksgemak en heeft nog meer uitstraling dan iOS. Bovendien draait alles op je netwerk of via internet, betrouwbaar en stabiel.
Een Synolgy NAS vereenvoudigt het gebruik van multimedia en IT in elk huishouden of bedrijf.
Wat ik het leukste vind is dat je de gebruikers (of klanten) kan blijven verbazen met de mogelijkheden, de flexibiliteit en de eenvoud in gebruik. Van VOIP over DLNA tot camerabewaking je Synology kan het allemaal met een verbazende professionaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillySis
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-07 14:20
Een gouden Synology nas is eigenlijk logisch.
De eenvoudige bediening via het DSM en de vele uitstekende packages in het packagecenter maken dat de synology met kop en schouders boven alle concurenten uitsteekt. Zelf heb ik een oude DS209 staan en ik kan niet zonder. Met meerdere computers, tablets en smartphones zijn de cloudstation, dsphoto en dsmusic domweg onmisbaar. Ook de webserver is ideaal om mijn werk uit te proberen.
Ik heb zelf meerdere werkplekken in het land. Op één van die werkplekken staat een splinternieuwe Qnap. toegegeven, die is niet slecht, maar alles werkt toch wat lastiger en wat minder goed en ik mis wat functies. Ik ben toch maar mijn eigen oude ds-je gaan gebruiken. Waar ik ook ben de ds heb ik altijd volledig onder controle.
Helaas is een upgrade naar DSM 5.0 niet mogelijk. Ik heb wel likkebarend naar de demo gekeken. Ook de packages (zeker cloudstation) zijn verbeterd. De schijven beginnen ook nog eens vol te raken...

Misschien is het nu het gouden moment voor een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remip
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik gebruik de VPN functionaliteit regelmatig.

Was supereenvoudig in te richten en ik kon op een regenachtige dag tijdens mijn vakantie in het buitenland gewoon heerlijk wat afleveringen van mijn favoriete netflix serie kijken op mijn tablet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Kerel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12-2024

De_Kerel

Wij houden je data in leven!

De 'personal cloud' features zijn het allerbeste.
Dit is de toekomst voor alle NAS fabrikanten, en Synology loopt voorop in gebruiksvriendelijke ontwikkeling hiervan. Het huidige featurepakket is imposant en uitermate bruikbaar, zelfs in een zakelijke omgeving.Toekomstige versies van Cloudstation zullen waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Twee synology's op verschillende locaties die naar elkaar synchen vormen een prachtige manier om automatisch een offsite backup in eigen beheer te houden. Met alle privacyschandalen van tegenwoordig en het gevaar van (chinese) bedrijfsspionage is het 'eigen beheer' stukje voor mij in ieder geval doorslaggevend.

http://www.ddrecovery.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frevan48
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Het gemak waarmee je op afstand bij je bestanden kunt. Natuurlijk kun je dit met andere apparaten ook, maar in DSM werkt het snel en makkelijk. Aangezien ik al mijn videofiles op de NAS gooi en ze ook vanaf andere locaties dan thuis wil kunnen bewerken in adobe, hecht ik veel waarde aan zo’n functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerlaurens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 21:36
Synology is er om het leven gemakkelijk te maken! Na een dag stressen op het werk, is er niets lekkerder dan ’s avonds met z’n allen een filmpje/serie uit te zoeken op je tablet (Plex), om vervolgens je synology de rest van het werk te laten doen (Plex server/video transcoding). Zelfs het downloaden neemt hij voor zijn rekening (Sabnzbd). Ik zou niet meer zonder kunnen, en dat geldt eigenlijk voor het hele gezin. Synology, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:56
De Synology Diskstation i.c.m. Surveillance Station is voor mij DE ideale uitkomst om toe te passen bij mijn klanten als zij videobewaking verlangen. Ik kan dit snel en simpel opzetten. Het is zeer gebruiksvriendelijk en zodra het werkt is het voor mij mogelijk om op afstand service te verlenen aan het videobewakingssysteem. Als ik dit dan weer combineer met Cloudstation is het voor de klant ook zeer gemakkelijk om het video materiaal te synchroniseren met hun eigen apparaten. De mobiele app DS Cam is DE ideale applicatie voor mijn klanten om hun live dan wel opgenomen beeldmateriaal op afstand (lees: buiten de deur) te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredpot
  • Laatst online: 10-09 14:50
Mijn favoriete DSM functie is de mogelijkheid om altijd bij je bestanden te kunnen en dat dit “veilig” kan. Alle data en packages op 1 plek, vanuit elke uithoek op aarde te benaderen en bewerken. Geen gedoe meer onderweg met dubbele bestanden en altijd alles bij de hand. Eventueel via de camera checken of alles goed gaat. Alle apps zijn netjes bijgeleverd wat bij draagt aan de ervaring van een totaal pakket.

Download packages en de mediaserver maken het systeem het middelpunt in huis voor jong en oud. DSM is voor iedereen te gebruiken omdat het zo compleet en overzichtelijk in elkaar zit. Tel daar de support van Synology en de online community bij en je hebt het unique selling point van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synology NAS is mijn leven! Zowel Particulier als MKB komen ze goed tot hun recht. Ze zijn Multi inzetbaar en support is geweldig.

Er zijn meerdere zaken wat synology mijn favoriet maakt en dat zijn:
- High Availability optie,
- Geweldige Photostation, Downloadstation, Filestation,videostation en cloudstation ap vergeleken met andere
- Cloudsync
- Regelmatige updates
- Goede support, erg behulpzaam
- Apparaten zijn stabiel en snel

Op het moment heb ik nog niet alle functie's kunnen ondervinden omdat het zo multifunctioneel is maar wat ik tot nu toe heb ondervonden bevalt het mij heel goed en ik raad dit ook iedereen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41
Ik zat al een tijd op de 414play te wachten. Synology heeft er uiteindelijk een 415 editie van gemaakt. Het maakt mij niet uit, ik zou hem nog steeds gaan gebruiken voor films, muziek en foto's samen met een intel nuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styling112
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09-2024
DSM, een droom die werkelijkheid wordt. Helaas heb ik nog geen Synology systeem thuis staan. Maar zakelijk zetten we hem bijna bij ieder project wel neer. Van simpele thuis/kantoor DS versies tot grote RS varianten. Hierin ligt wat mij betreft de kracht van Synology. DSM is gelijk welke NAS je ook aanschaft. Wat mij persoonlijk, ik wens al jaren mijn eigen persoonlijke cloud opslag, eigen beheer en geen ongewenst gesnuffel in mijn privé foto's. Daarnaast is de Filestation en Download station voor mij een uitkomst! Ook support voor Windows Phone Apps is iets waar ik erg blij van word. Hopelijk win ik deze DS415Play, ik kan hem goed gebruiken :) Groeten Rick Meijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:24
Al zou ik moeten zeggen wat mijn favoriete DSM-functie is dan is het wel het algemene gemak en veelzijdigheid (vooral met 5.0) wat het met zich meebrengt.

Alles wat je maar wilt doen kan je gemakkelijk via de DSM-functie doen en aanpassen. Om nu een specifieke functie te gaan noemen vind ik heel moeilijk omdat voor mij het de hele omgeving, mogelijkheden en het gemak wat het met zich meebrengt voor mij de DSM van Synology de voorkeur heeft en dus mijn favoriet is.

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op avontuur met mijn vriendin en uiteraard gaat de DSLR mee, foto’s en videos gewoon op de NAS met een weblink op de mail. Geen gedoe meer met USB’s die te vol/klein zijn.

Op school en usb stick vergeten? Dan gebruik kunnen maken van een eigen geschreven upload module via de webserver. En thuis weer voorzien zijn van het gemak dat het op de NAS staat.

S’avond lekker kunnen afsluiten met een serie/film die je hebt gedownload via de download manager en wat fijn, je hoeft het niet eerst over te kopieren naar de laptop.

Ja ik zie het al he-le-maal voor me. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisroo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:01
De allermooiste functie is toch wel de cloud center (denk ik), ik heb geen Synology op dit moment. Op dit moment hebben we een gedeelde dropbox folder en daar kunnen alle kinderen van mijn scouting vereniging op inloggen om alle laatste foto's en filmpjes en dergelijke terug te vinden, dan wel eigen gemaakte foto's toe te voegen.

Ik zou het ideaal vinden om dit meer in "eigen beheer" te hebben, en als ik de reviews zo lees, en na het spelen met de demo. Lijkt de Cloud Center me de meest ideale functie.

[ Voor 40% gewijzigd door dennisroo op 13-08-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favoriete DSM-functie is file sharing. Zo kan ik makkelijk bestanden met iemand delen en heb ik zelf overal toegang tot mijn bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• time_1
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 16:08

time_1

De combinatie van VPN en CloudStation vind ik een fantasisch concept! Altijd een beveiligde toegang tot je persoonlijke cloud waar centraal je most up to date bestanden staan. Dit in combinatie met SurveillanceStation, altijd toegang tot je eigen beveiligingscamera!!
Ideale oplossing voor bedrijf en gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Mijn favoriete DSM functie is eigenlijk het gebruiksgemak van DSM zelf. Zonder gehannes zo ingesteld en zelfs zo simpel dat mijn ouders zonder 100 pagina's uitleg ook vanaf hun thuis gebruik kunnen maken van mijn beschikbaar gestelde mogelijkheden (via bijv. Station, File Station of Photo Station). Ideaal!

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ondanks de vele fijne functies die ik gebruik van mijn synology, is de mediaserver toch wel favoriet. Dankzij de centrale mediaserver is nu de hele familie in staat op ieder gewenst moment de familie foto's en video's te bekijken. Van jong tot oud, iedereen is in staat de video's op het scherm te krijgen. In combinatie met de chromecast ondersteuning maakt videostation mijn leven zelfs nog makkelijker, doordat ik nu iedere tv waar dan ook omtover in een mediastation met toegang tot alle dierbare herinneringen. Niet langer hoeven er uren in fotoboeken gestopt te worden die hooguit een keer per jaar uit de kast komen of vergeten worden mee te nemen naar de grootouders, nee nu heb je ze altijd mee (op de smartphone) of kan met een druk op de knop de boel op een groot scherm getoond worden. Kortom mijn ideale functie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Synology heeft verschillende DSM functies die het gebruik van de NAS en de mogelijkheden van het apparaat het leven gemakkelijker maken in eigen huis of erbuiten.
De DSM functie waar ik dankbaar voor ben en elke dag gebruik is de Multimedia functie.

In de multimedia is de simpele package Mediaserver:
Als ik in de woon kamer ben of in mijn eigen kamer dan kan ik naar de films, series, muziek of foto’s kijken. Door simpel de bestanden te plaatsen in de aangegeven mappen is het bereikbaar voor elk DLNA apparaat in huis. Het is een simpele DSM-functie maar het zijn de kleine dingen die het doen.

Het is mogelijk om dit ook uit te voeren op de computer alleen wil je deze niet de hele dag aanhebben. De Synology NAS heeft laag verbruik, weinig ruimte nodig en is daarom het ideale apparaat voor in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Video station is toch één van mijn favoriete features van de Synology. Ik gebruik hem om via mijn telefoon handig mijn films en series te indexeren (Wat hij overigens perfect doet!) Ook ben ik er erg over te spreken dat Synology al vrij snel Chromecast support heeft ingebouwd. Zodoende kan ik in een handomdraai mijn favoriete film of serie op mijn televisie afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:06
Na veel gedonder met zelfbouw een Synology NAS in huis gehaald.

Nu geen downtijd meer ivm een crash of mislukte update.
O zo makkelijk te configureren met wel heel veel packages.
En dan blijkt er nog een community repo te zijn met nog meer packages.

In plaats van avonden met frustratie zijn het avonden met verassingen.
Vooralsnog is Plex media server mijn favoriet voor het transcoden van audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 10:24
Wat ik cool vind aan mijn Syno?
Laten we beginnen met:
1) De backup via VPN naar de Syno van een vriend en visa versa. Allebij onze foto's zijn nu niet alleen veilig door RAID 5 in de Syno maar ook door off-site backup
2) Sureveillance Station waar ik mijn ip camer's op kan instellen precies zoals ik wil. Motion detection opslag beheer noem maar op
3) myPHP SQL voor het opslaan van mijn XBMC video database. Zo kan ik een film op pauze zetten in de woonkamer en doorkijken in de slaapkamer
4) AV scan en nog zo veel meer
Ik van alles geprobeerd maar sinds ik een Syno heb, heb ik echt wat ik zocht. _/-\o_

Grt,

Floor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
Eén eigenschap van het vernieuwde gebruikersinterface DSM 5.0 noemen is een lastige opdracht. Via de demo de overzichtelijke en simpele UI doorgenomen, de vele mogelijkheden bekeken.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/d9074c02a9d690c642035eed41b9d233.jpg

In mijn enthousiasme benoem ik als mijn meest Favoriete DSM functie de multimedia mogelijkheden en dan specifiek:

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/dae133bf9122fecd8180c50262290ad2.png

Ik zou mijn grote verzameling van foto’s, muziek en video’s hiermee kunnen bewaren en met de DSM 5.0 opties alles netjes in rubrieken en albums en vervolgens alle multimedia streamen. Alle foto’s van vakanties en mijn zoontje kan ik delen met vrienden en familie. Met hun eigen inlog of gebruikmakend van de DS apps!

Dit bespaart me een hoop foto’s mailen, USB sticks vullen etc. Daarbij zouden we veel meer gebruik gaan maken van de foto’s en video’s.

Van weggestopte foto’s en video’s op een schijf als saai archief

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/b03ffaa71c61b34d60e447663af4d4ea.png

naar actief genieten en ophalen van herinneringen.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/94214869e8d1ba4273a2df18aca39ae7.jpg

Synology, I’m ready to play!

[ Voor 8% gewijzigd door Kees_frl op 15-08-2014 16:51 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Babylonier
  • Laatst online: 31-08 10:00
Koning, Keizer, Admiraal,
filmpjes afspelen willen we allemaal.

Fotootjes van Oom Cor, Tante Sjaan, en Magriet,
een NAS van Synology ontziet het niet.

Muziek van Mozart, Rihanna en Byonce,
ook dat gaat allemaal uitstekend en oké.

Afspelen op TV, PC, tablet, of telefoon,
voor de Synology DS 415 Play allemaal heel gewoon.

Thuis, op je werk of met vakantie op de Maladiven,
de data van de NAS bereikt je overal naar believen.

Dat is hetgeen een Gouden NAS voor me doet.
Met vriendelijk gebaar en Hartelijke Groet.

Babylonier (L.O.)

• buti
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17
Meest favoriete DSM-functie: Cloud Station.
Door middel van de DSM Cloud Station functie op mijn Synology NAS ben ik op ieder moment op mijn computer, laptop en mobiele telefoon voorzien van de laatse versies van mijn bestanden, op welk apparaat ik ze ook wijzig. En aangezien de synchronisatie via de Synology NAS verloopt heb ik ook altijd een backup van mijn bestanden. Mocht ik mijn bestanden nodig hebben zonder dat ik een van mijn apparaten bij mij heb dan kan ik ook altijd door middel van een webbrowser via een beveiligde verbinding bij DSM inloggen en mij toegang verschaffen.
En deze functionaliteit volledig automatisch op de achtergrond zonder dat ik er aandacht aan hoef te schenken!

4575kW PV, 2018 IONIQ EV, Home Assistant. Liever geautomatiseerd dan moe.

• _Vincent_
  • Niet online
Ik heb nog geen NAS, maar zit al een tijdje te twijfelen om er een aan te schaffen. Synology is dan hét merk wat je moet hebben, hoor ik van kennissen en door inlezen op Tweakers.

Ik zou de NAS vooral gaan gebruiken voor het centraliseren van mijn documenten, foto's en films/series. Geen gesleep meer met USB-sticks en externe HDD's om bestanden tussen verschillende computers uit te wisselen. Simpelweg overal (zelfs buitenshuis) bij mijn bestanden kunnen!

Foto’s automatisch vanaf mijn Moto G uploaden naar mijn eigen cloud in plaats van naar Dropbox.

Nu heb ik een HTPC waarvan de harde schijf compleet vol staat. Met deze NAS in bezit zou ik overschakelen naar een gecentraliseerde (XBMC/Kodi) library en misschien ook eindelijk eens een tweede mediacenter aanschaffen voor op de slaapkamer, die dan altijd gesynchroniseerd staat met mijn huidige HTPC.

• meerhans
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-09 14:26
De Synology NAS is voor mij de aangewezen vervanging van de, mindere, NAS die ik nu gebruik. Het gaat mij dan ook echt om de ondersteuning van, en door, Synology en de hele actieve gemeenschap er omheen. Bestanden opslaan en beschikbaar stellen kunnen er meer, maar functionaliteit blijven leveren waar gebruikers blij van worden is schaars.

Ik ga de NAS voornamelijk gebruiken voor data opslag en de DLNA functionaliteit. Eindelijk alle losse rommel weg en 1 device die alles kan. En dan in het goud, die kan prima naast de versterker in de huiskamer staan! Ook als mijn vrouw het eigenlijk niet goed vind. ;)

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Het op afstand kunnen bedienen en beheren van het hele apparaat, mét een eigen domein. Dat juist dát zonder al teveel moeite is in te stellen en beheren is voor mij de reden geweest om destijds een Synology aan te schaffen… ik had daar nooit zelf uitgekomen namelijk :)

Ik ben regelmatig op afstand bezig met de NAS, voor downloads, updates e.d., dus dat je dan heel simpel via je browser de domeinnaam in tikt, in logt, en gelijk aan de slag kan is een gemak waar je U tegen zegt.

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:22

MBI

Recentelijk is ons huis gerenoveerd en zijn er meteen netwerkkabels getrokken. De nieuwe gigabit switch (Pricewatch, foto!) staat er helemaal klaar voor. Nu nog de NAS!

Elke keer als ik op Tweakers lees over Synology verbaas ik me over de mogelijkheden die een Synology NAS biedt: van robuust mediabeheer voor onze schat aan foto's en recente video's van onze kleine tot en met een complete private cloud oplossing en simultane streaming door het hele huis. Samen met een strak energieverbruik en gebruiksvriendelijke menu's is het een prachtige totaaloplossing.

Deze kan nog worden uitgebreid door mijn favoriete functie: de package manager! Hiermee wordt de deur geopend naar nog meer functionaliteit en wordt het heel makkelijk om nu en in de toekomst het beste uit de Synology NAS te halen. De actieve Synology community is daarbij een bron van inspiratie maar zeker ook een plek waar ik mijn bevindingen zal laten zien!

• Obbut
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-08 13:29
Ik ben een compleet domoticasysteem aan het ontwikkelen. Daarbij moet de integratie tussen alles in- en rond huis maximaal zijn. Denk niet alleen aan de standaard domotica-dingen, maar ook aan alles wat met media te maken heeft. Daarvoor moet een centrale server (zoals een Synology-NAS met een hiervoor ontwikkeld package) ingericht worden, en een 'Gouden NAS' zou natuurlijk wel een héél mooi beginpunt van de ontwikkeling zijn ;)
Maarja, ehm.. ik moest een favoriete DSM-functie opnoemen. De packages dan maar? :)

Verwijderd

Sinds enige weken in het bezit van een DS415 play. De media (DNLA) server app werkt prima; eindelijk al m'n video opnames op een plek en met alle apparaten te bekijken. Ook de videostation app ziet er veelbelovend uit. Ik denk dat ik hier wel orde mee kan scheppen in de video-chaos. Al met al gaat het video en tv opnames kijken een stuk gemakkelijker en leuker worden.

Verwijderd

:) Opties, instellingen, speed en gebruiksgemak. Synology levert geen Nassen meer het zijn home servers. (private)cloud, video/audio streaming, downloads, opslag, tools en toepassingen te over. Zonder verstand van zaken eindeloos spelen met functies en toepassingen op een betrouwbaar en energie zuinig systeem. Gebruik door mij: download, foto, audio, video. Het diskstation zou standaard in goud moeten worden uitgevoerd. (en meer lampjes :-))

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
"Syno me!'"

Dat zal steeds meer en meer de term worden in het dagelijks leven van tenminste de tweakers hier.

Want de Synology NAS heeft zoveel mogelijkheden en handige toepassingen dat je groetndeels je woorden tekort komt. En gekoppelt door de Mobile Apps is je Synology NAS nooit ver weg en altijd dienstbaar waar en wie je ook bent.
Het waakt over mijn eigendommen met Surveillance station.
Ik deel en verspreid en backup bestanden met QuckConnect.& Cloud station en nu ook nog de Dropbox functionaliteit.
En dat is alles zeer veilig benaderbaar over de eigen VPN functie.
Ik gebruik ook veel community / 3rd part apps.

Mijn favorite originele Synology functie is bijna perfect ! _/-\o_
AudioStation((IOS)app) ! Ik luister daamee elke nacht(,zonder kan ik niet meer inslapen,!) naar mijn omvangrijke collectie van luisterboeken en word daarmee elke avond door mijn Synology NAS voorgelezen en lekker in slaap gesust met weer een nieuw hoofdstuk uit het boek... Een beter slaapmiddel bestaat echt niet.
Enigste wat ik me nog als verbeterpunt(en) hiervoor zou wensen is een sleeptimer functie(met zelfs de chapter/hoofstuk herkenning in de ID3 tags) en misschien een wekkerfunctionaliteit met je favorite muziek/radio 's morgens in de Audiostation(Mobile APP).

Als laatste wil ik Synology een tip/idee meegeven wat zij in toekeomst nog misschien als extra funtionatiteit zouden kunnen toeveoegen. Namelijk een (Bit)coinwallet op je eigen NAS. Na het Mt.Gox scandaal/debakel zou veel mensen liever zijn eigen prive/onafhankelijke wallet er op na houden. Dus waarom niet op je Synology NAS ? Dit als goed alternatief of toeveoeging voor een paper- of brainwallet.

[ Voor 1% gewijzigd door Dr.Jake op 14-08-2014 13:56 . Reden: Sorry: typos ]

• Laugslander
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 21:34
Mijn favoriete functie van Synology DSM is de mooie en overzichtelijke gebruikersinterface die altijd up-to-date wordt gehouden. Naar mijn mening heeft Synology hierdoor een streepje voor op de concurentie!

Verwijderd

De meest gewaardeerde functie binnen DSM vind ik de Mailserver package.

Deze heeft het voor mij mogelijk gemaakt dat ik mijn pop mail van Ziggo beschikbaar kan stellen aan al mijn apparaten. Of ik nu op mijn laptop, tablet, mobiele telefoon of een PC van een ander (webmail) mijn mail wil bekijken, het maakt allemaal niet uit.

Overal heb ik, dankzij Mailserver, dezelfde mappenstructuur. Ik kan mail verzenden, bewerken of verwijderen.

Het maakt mijn leven een stuk gemakkelijker aangezien het beheer centraal gebeurt. Chapeau Synology!

• pplokker
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik ben zeer te spreken over de functie als Cloud Station. Hier mee kan ik op elk moment met al mijn aangesloten (aangemelde) apparaten, bestanden benaderen die ik nodig heb voor dagelijks gebruik. Een goed voorbeeld is het bekijken van spreadsheets en deze te bewerken. Door je eigen Cloud service te hebben ben je zelf "in-control" van je eigen bestanden, je bent niet afhankelijk van een provider die de dienst levert. Dus garandeer je bijna zelf je eigen uptime (afgezien van de uptime van je internet provider). Ik zou niet meer zonder kunnen!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Kijkend naar de vele mogelijkheden, maar ook naar wat er speelt in de wereld met betrekking tot Synology zelf. Heb ik besloten om te kiezen voor de beveiligingsfuncties in DSM 5. Deze bieden mij de mogelijkheid om mijn data zo veilig mogelijk te houden maar alsnog via het internet te delen. In combinatie met OpenVPN, Firewall, Anti-Virus en Synology updates etc. Acht ik het een zeer veilig product die met de juiste en goede (netwerk) instellingen zeker veilig te gebruiken is, ook al zou het verbonden zijn aan de boze buitenwereld (internet).

• BitsThatByte.nl
  • Laatst online: 06-08 22:10

BitsThatByte.nl

Bedrijfsaccount bitsthatbyte.nl
Het is onmogelijk om een meest favoriete DSM-functie te benoemen. Ik gebruik een heel aantal functies dagelijks en ik en mijn vriendin zouden, sinds mijn eerste NAS (een DS213), nooit meer zonder deze functies kunnen.
-Surveillance bewaakt onze auto’s. Hij heeft een ‘Frans parkeerder’ en een bekrasser gefilmd en daarmee keurig bewijs geleverd voor aangiftes.
-Data Replicator draait dagelijks automatisch back-ups van onze, privé en zakelijke, laptop’s en PC’s. Dagelijks kom ik klanten tegen die achteraf toch géén backup hadden. Wij hebben dat probleem nooit!
-File Server beheert al onze bestanden. Zowel privé als zakelijk. De PC’s, HTPC en laptops hebben, behalve een SSD, geen opslag voor bestanden nodig. En elke gebruiker heeft altijd en overal zijn bestanden. Zoooo handig!
-DHCP Server. Het middelpunt van een uitgebreid netwerk. Bij ons draaien alle apparaten, letterlijk, om Synology.
De gouden Synology DS415play mag hier midden in de woonkamer komen pronken!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36
Onze meest favoriete functie? Het Surveillance Station, dat staat buiten kijf.
Dagelijks via de app 'DS CAM' checken? Gelukkig hebben we een harde schijf.

Met een Cocker Spaniël en een vijf maanden jonge dochter in huis, geen overbodige sinecure.
Zeg nu zelf, wie kan er tegen familie en vrienden zeggen 'Big Brother is watching you', met wat een allure.

Wanneer er veel leven in huis is,
merk je direct iets op wanneer het niet pluis is.

Rollen, draaien, keren en hemeltje zelfs niezen: elke beweging en geluid wordt opgenomen en geregistreerd. Verleden en heden worden geverifieerd.

Documenten, foto's en video's blijven komen,
met zo'n behuizing kunnen we alleen maar dromen!

Kortom, het Surveillance Station is een toppertje!
Wat zou het fijn zijn, mochten we jullie prijs mogen meenemen in ons koffertje.

Dank je wel Synology!
Je bent onze Bentley!

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Vraag: Wat ik met de Synology 'Gouden NAS' ga doen?
Antwoord: In de meterkast zetten

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 10:33
De favoriete functie op mijn Synology? SynoLocker natuurlijk!

Wat is het jammer dat deze fantastische encryptiesoftware nog niet voor alle versies van DSM verkrijgbaar is!

Of het nou om documenten, foto's of video's gaat: SynoLocker beveiligt mijn data optimaal, zonder dat ik iets hoef te doen!

Bovendien kan ik 24 uur per dag, 7 dagen per week bij mijn data, waar ik ook ben :D
SynoLocker vraagt alleen om open poorten en op een Synology NAS is dat in een handomdraai geregeld!

Kortom, ik kan me geen digitaal bestaan voorstellen zónder SynoLocker :*) , uitsluitend beschikbaar op een Synology NAS. Wát een verademing, vergeleken met producten van concurrerende merken.

Als ik dan toch een minpuntje moet verzinnen: het is wel jammer dat de demo-versie geen ontsleuteling biedt, en dat de software alleen in Bitcoin afgerekend kan worden.

Maar ondanks dat is mijn stelling: je blijft een mokker zonder SynoLocker!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Als student IPO (Industrieel Product Ontwerpen) en ZZP'er kan ik wel een eigen Cloud opslagdienst gebruiken. Mijn technische tekeningen en SolidWorks-modellen sla ik graag veilig en lokaal op. Dezelfde bestanden zou ik ook eventueel aan een opdrachtgever toegang willen laten verlenen vanaf het internet.

De voordelen van deze diensten spreken voor zich. Echter mijn voorkeur voor Synology komt simpelweg neer op het gebruiksgemak van Synology's eigen DSM. _/-\o_ Af en toe laat ik mijn portable workstation thuis om mijn Surface naar school mee te nemen. Om vervolgens m.b.v. remote desktop mijn workstation aan te spreken. Echter gaat dit over "open netwerk".

Om mezelf te geruststellen zou ik de verbinding graag willen veilig stellen d.m.v. VPN. Helaas heb ik momenteel niet de beschikking erover. Synology biedt wel een oplossing hiervoor. Maar het laatste en zeker niet de minste mogelijkheid om mijn Synology optimaal te benutten is uiteraard mediaconsumptie! oOo

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Gramaco
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-02 15:14
Hoera voor Tweakers met een gouden NAS,
ik hoop dat ik hem win want hij komt goed van pas, :*)
goed en hard nagedacht over wat de mooiste functie is,
want al die functies op de Synology NAS zijn toch geen kattepis,
van het werken met mijn DS212+ heb ik al veel geleerd,
en heb er zelfs een website voor onze stichting Abinbono mee gecreëerd,
en er een mail server voor geïnstalleerd,
toch zijn er nog meer functies die ik ook zou willen gebruiken,
en zal hiervoor toch nog wat meer forums, documentatie en youtube moeten induiken,
maar de mooiste functie is toch wel dat ik mijn NAS overal ter wereld makkelijk kan bereiken,
en alle functies met mijn mobiel, mijn tablet of een computer zo kan bekijken,
en mijn thuisserver steeds meer op een complete professionele server begint te lijken. <3

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ben een tevreden gebruiker. Mijn NAS wordt breed gebruikt, zowel privé als zakelijk.
Lastig om van zo'n veelzijdig apparaat zijn beste functie aan te geven. Al mijn bestanden (documenten, muziek, films) zijn centraal toegankelijk, een web site voor mijn home domotica. Dit alles maakt Synology NAS nog niet uniek. De DSM is heel erg goed, maar dat is een hulp functie.

Als de beste functie is dan toch voor mij Photo Station 6. Het is mooi vorm gegeven, snel en overzichtelijk toegang tot alle foto's. Gebruikers beheer vanuit Photo Station zelf. Een blog functie. Uploaden naar de meeste social media is mogelijk. Zelfs de mogelijkheid om eenvoudige tot uitgebreide fotobewerkingen te doen op de foto's (camera raw bestanden worden ondersteund). En dat alles vanaf elk device: telefoon, tablet, laptop. Categoriseren, taggen van foto's is erg handig. Alle exif data wordt netjes getoond.

Kortom prachtig en uniek!

• BStorm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 00:32
De favoriete functie van mijn DS213+ is Synology's EZ-Internet: Met een paar klikken is mijn NAS toegankelijk gemaakt vanaf het internet. Met een eigen beveiligde login website van Synology: www.MijnNaam.Synology.Me

Met de gemakkelijk toe te passen beheersopties heb ik er voor gezorgd dat bijvoorbeeld mijn ouders toegang hebben tot de foto's van vakantie, zonder dat ze daarbij gelijk ook alle bestanden kunnen zien die ik niet met hen wil delen. Super gemakkelijk toegankelijk vanaf waar ik maar wil op een eenvoudige én veilige manier.

• Starlic
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-04-2019
Mijn favoriete DSM functie, is uiteraard de DSM Help Functie! Daar zou ik zo snel mogelijk op Aan de slag met DSM klikken. Op m'n werk heb ik een wat verouderde NAS staan, die we voornamelijk gebruiken voor backups, maar wat er op deze mooie gouden NAS allemaal te zien valt, doen m'n oren klapperen, wat een mogelijkheden. Het lijkt me erg gaaf om zo'n mooi gekleurd exemplaar een prominente plaats in de woonkamer te bieden (zal m'n vrouw ook reuze blij mee zijn...).

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
Favoriete DSM functie : DSvideo, vast en zeker.

Als 65+ zonder problemen op hun smart-TV toegang hebben tot hun favoriete films dan kan het eigenlijk niet meer stuk. Trots als een gieter tonen ze nu ook de filmpjes van hun kleinkinderen aan hun vrienden.

Als ze daarnaast nog eens via hun ipad toegang hebben tot hun vele vakantiefoto's (via DSphoto+) dan kan het helemaal niet meer op.

En dan staat de Synology NAS niet eens bij hen.

Kortom, topmateriaal voor een topbeleving.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

De Synology Hybrid RAID: Een gestorven harde schijf heb ik met een hot-swap vervangen (dat was echt tè makkelijk) door een nieuwe grotere harde schijf, en daarmee tegelijkertijd de redundante opslagcapaciteit kunnen verhogen, zonder enige data te verliezen. Twee vliegen in één klap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Mijn meest favoriete functie van een DiskStation is dat je je eigen persoonlijke cloud hebt. Nergens hoef je meer je data toe te vertrouwen aan derden. Alles makkelijk en veilig in eigen beheer. Foto's en video's zijn makkelijk te delen met familie en vrienden, de mogelijkheden zijn eindeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is Audiostation de absolute top feature! Overal super kwaliteit muziek in mijn huis, auto en afgelopen vakantie in Noorwegen, verlaten zonder internet toch nog je favoriete Boards of Canada CD kunnen luisteren vanwege de caching functie op de telefoon. Super!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knottnerus
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik vind mijn synology NAS fantastisch omdat:
- als ik op mijn werk zit, vaak een berichtje op mijn telefoon krijg dat een nieuwe aflevering van <INSERT FAVORITE SERIE HERE> voor me klaar staat.
- als ik tijdens de koffiepauze met collega's praat over films, dat ik die in mijn watchlist toe kan voegen in de IMDB-app en dat die vaak al gedownload is als ik thuis kom
- ik overal in huis bij mijn library kan en zelfs elders in huis verder kan gaan waar ik gebleven was in de film/serie
- ik kan zelfs op vakantie mijn series en films via webDAV downloaden naar mijn mobiel device!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:57
Synology heeft een uitermate goede indruk op mij gemaakt met goede technische ondersteuning en door lange tijd software updates beschikbaar te stellen. Ik heb inmiddels bij diverse collega's en familieleden een Synology NAS aangeraden. Als ik deze zou winnen, gaat mijn huidige DS411+II naar m'n ouders. En dan kunnen er offsite backups naar elkaar toe sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvd
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 23:24

jeroenvd

jeroenvd

Ik vind het fantastische dat zoveel extra programma's beschikbaar zijn voor synology.
Programma's van synology zelf zoals downloadstation of iTunes server, maar ook plex
is beschikbaar voor Synology. wat samen met m'n samsung smart tv een prachtige audo oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
Mijn favoriete functie is DS Cloud waarmee ik altijd en overall alle bestanden bij me heb. De bestanden staan daarbij bij mijzelf en de verbinding is uiteraard versleuteld. Mijn Synology maakt het zo mogelijk om veilig tijd en plaats onafhankelijk te werken, zonder zorgen te hebben over mijn data.

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Laatst online: 02-09 11:22

Pantalaimon

Daemon.

Dit lijkt me helemaal dé uitkomst voor al mijn opslag- en mediabehoeften.

Momenteel in bezit van een conceptronic ch3snas, welke inmiddels na 4 jaar intensief gebruik kuren begint te vertonen, en hoewel leuk voor opslag verder nooit volledig in mijn multimedia behoeften kunnen voldoen.

Als enorme liefhebber van muziek, film en series vind ik het belangrijk dat ik altijd en overal toegang heb tot mijn media-bibliotheek. Dit ging nooit zonder slag of stoot, en werkte nooit zoals ik eigenlijk het liefst zou willen. De totaaloplossing ligt nu zo lees ik in de vorm van de DS415play - en het is eigenlijk zonde dat ik er voor vandaag nog helemaal geen weet van had! :)

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 16:34
Mijn favoriete functie is het inlogscherm!

Het inlogscherm is namelijk de heilige toegangspoort tot hemelse functies in een onovertroffen kosmos. De hoeder Synology bewaakt nauwlettend mijn digitale schat van onafzienbare hoeveelheid kostbare en dierbare bits en bytes en is voortdurend verrassend met nieuwe speelruimtes. Hierdoor is het bereiken van de eeuwige digitale zaligheid kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 14:16

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Het veilig en gemakkelijk delen van bestanden op de Synology NAS door jezelf en anderen is de absoluut krachtigste mogelijkheid van de Synology NAS. De krachtige DS apps zoals DS file, DS audio, DS video en DS cloud, en apps en tools van de grote Synology community, maken het delen en bekijken van de bestanden nog eenvoudiger en gebruiksvriendelijker via telefoon, computer, spelcomputer en televisie.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De Synology is tegenwoordig het middelpunt van de digitale wereld in ons huis, dat begint met de makkelijke navigatie zodra je inlogt.

Een greep uit mijn favoriete functies:
  • Fileserver (centrale plek voor alle files)
  • Photo Station (via het web al onze foto’s inzichtelijk)
  • VPN Server (beheer en veilig surfen via thuis)
  • Web Station (eigen web projecten hosten)
  • Cloud Sync (Over toegang tot belangrijke gegevens)
  • Backup (wordt vaak vergeten)
  • Custom packages (tv series beheren, downloaden, voorzien van subs)
Heerlijk een tv serie kijken, thuis op de bank voor de TV, op bed via de tablet of zelfs onderweg in de trein via de telefoon, dit alles dankzij de VPN service, FileServer en de custom packages.

Al met al zijn 150 woorden om te beschrijven wat de meest favoriete functie is, te weinig om alle geweldige functies te benoemen, Synology is gewoon een top product _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister006
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36
De favoriete functie van mijn vriendin is toch wel het audio station met de synology remote!

Dit is ook de enige functie waar ze eigenlijk mee overweg kan. Zelf playlisten aanmaken etc (nadat ze mij gevraagd had hoe ze ook alweer moest inloggen...). Door m'n DS112+ via de synology remote aan te sluiten op m'n receiver kan al haar (en mijn) muziek eenvoudig afgespeeld worden. Met RF afstandsbediening kan ze gemakkelijk de automatisch shuffle van 100 nummers aanzetten of 1 van de 4 playlisten onder de vrij te programmeren knoppen starten.

Zelf vind ik download station de handigste functie: binnen no-time een filmpje binnen getrokken zonder allerlei extra programma's die lastig te configureren zijn. Ook ideaal om met m'n telefoon of laptop nog op het werk het downloaden van een film aan te zetten en als ik dan thuis ben kan ik 'm meteen gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al weken geleden gelezen over deze actie maar kon maar niet beslissen welke functie van DSM ik nou het beste vind. Er zijn er gewoon te veel!

Nou als ik dan moet kiezen dan kies ik de interactie met de mobiele apps op iPhone en iPad.
Vooral de Downloadmanager. Heerlijk om via m'n iPad vanaf de bank al mijn downloads te regelen en alles wat ik heb gedownload te organiseren.

Als daarbij straks ook Full HD-videotranscoding bijkomt als ik de DS415Play zou winnen is het helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebvdijk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 20:57
Mijn meest favoriete functie functie is VPN-server. Hiermee kan ik overal middels een veilige verbinding al mijn muziek, films en documenten benaderen en veilig internetten wanneer ik op een open wifi hotspot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Volgens mij gebruik ik zowat alle functies van de Synology maar als ik echt de favoriet moet noemen is dat wel DS CAM. Alle camera's in en om het huis nemen standaard op en heeft ons al regelmatig geholpen, bijvoorbeeld met het terugvinden van de autosleutels toen onze zoon deze in een laatje van de commode had gestopt :)

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolgwie
  • Laatst online: 12-08 09:40
Het is misschien een beetje hebberig van me, dat ik zo op de valreep nog even meedoe terwijl ik al een gouden NAS heb. Alleen zie je dat bij die NAS, een Synology DS710+, niet aan de buitenkant.

Mijn NAS is voor mij goud door de betrouwbaarheid, de regelmatige updates, de eenvoudige configureerbaarheid en alle beschikbare packages van zowel Synology als derden. Veel van de functies/packages gebruik ik dagelijks zonder daar bij stil te staan.

Het is een vrijwel onmogelijke keuze, maar aangezien ik me tot één functie moet beperken, kies ik voor het 'Package Center' als favoriete functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvanmuylder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-02-2023
Via de Demo kennis kunnen maken met de mogelijkheden DSM, ik stond versteld, @synology de eenvoud siert u _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ #prachtig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Net zoals #synology zal ik deze tekst #eenvoudig en #makkelijk houden.

#moeilijkekeuze #favoriete #DSM-functie voor mij zou de #Multimedia-functie zijn om de mooiste momenten uit ons leven samen met mijn little boy terug te kunnen zien want die worden niet alleen het best bewaard in ons hart maar ook op een #synology...

#theend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zoek functie is mijn favoriet. Er kan zoveel op de synology en ondanks dat ik slecht ben in ordenen kan ik zo toch nog alles terug vinden! Weg papieren rommel op mijn kamer... welkom synology. Je maakt mijn leven een stuk overzichtelijker.
Super de eenvoud en design van de nieuwe DSM 5.0. Deze werkt volgens mij pas echt goed op een gouden DS415Pplay!

Ga zo door Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Er is voor mij geen favoriete functie.
Daarom heb ik gekozen voor het totaalpakket, dus:
- Gemak
- Eenvoud
- Mogelijkheden
- Support
- Design

En dan ben ik vast nog veel mogelijkheden vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
En op slot....... nu wachten op de uitslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
De winnaar heeft een mail van ons ontvangen. Iedereen heel veel dank voor de inzendingen. De jury is er lang mee bezig geweest. :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]