Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33
Time Back-up, voorheen Network Back-up. Dit zorgt er voor dat ook Synology perfect binnen de zakelijke markt een flinke rol kan en gaat spelen. Ik heb dit al bij veel klanten weggezet als betaalbare uiterst betrouwbare oplossing voor data met back-ups off-site naar meerdere Synology producten. En voor thuis, Package Center, dit maakt met alle add-ons een perfecte allrounder voor Muziek, Video en data.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinascus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 13:00
De geweldige functie "Download Station" natuurlijk!
Nog onderweg, impulsief idee, of gewoon waar dan ook downloaden wat je maar wilt.
Makkelijk en over beschikbaar, om er daarna overal gebruik van te kunnen maken wetend dat ze weer op een veilige locatie staan opgeslagen. Deze functie is toch echt wel de beste life hack op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzalt
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05 11:36
Video Station (i.c.m. DS Video)
Mijn eigen collectie films en series van de NAS op eenvoudige manier te streamen naar de iPad wanneer ik voor werk van huis ben en in hotel moet overnachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Mijn meest favoriete functie van een Synology-NAS is de mogelijkheid om overal, altijd en op elk apparaat media te kunnen afspelen. Of het nu Linux is, Android, iOS of Windows, op een laptop, televisie, tablet of smartphone. Dat kan met de meegeleverde software, die zorgt voor automatische indexering van de media en deze heel overzichtelijk weergeeft. Maar dat kan ook door applicaties van andere ontwikkelaars te gebruiken, en nog tegelijkertijd ook. De NAS zorgt voor optimaal gebruik van de bandbreedte, en speelt alles af. Bijzonder is ook dat het een totaalpakket is: de benodigde mediasoftware wordt bij de NAS geleverd en kost niets extra’s. Bovendien wordt de software regelmatig bijgewerkt met nieuwe functionaliteit. Ik geniet zo elke dag, waar ik ook ben, van mijn favoriete foto’s, muziek en video’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweaker is iemand die menig avonden en weekenden besteed aan het optimaliseren van zijn ICT systeem. Vele nachtelijke uurtjes gaan verloren voor het behalen van een extra halve frame per seconde.

Maar het was Synology en hun DSM die het tweaken wisten te tweaken.

In een handomdraai is het gereed voor gebruik en ingesteld aan jouw specifieke eisen en voorkeur. Nog nooit heeft de tweaker zoveel vrije tijd gehad om te genieten/bewerken van zijn media-bibliotheek, ipv het beheren hiervan. Met name zijn sociale omgeving is Synology hier erg dankbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Package Center FTW!

Het geeft me onder andere Audio Station, VPN server, CrashPlan, phpMyAdmin, Python, SABnzbd en SickBeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:21
Mijn favoriete DSM-functie is de All-in-One server! Een apparaat wat al mijn serverwensen vervult: on-demand, groen en stil. Of het nu gaat om media, opslag, backup of downloaden, alles werkt zoals ik verwacht. Ik zou het bijna 'one size fits all' noemen maar gelukkig kun je 'size' bij Synology zelf bepalen :-)

Hoewel niet gevraagd moet ik ook de uitstekende support van Synology noemen die mij nieuwe moederborden en SATA kabels stuurde om mijn vage problemen met mijn 4xx NAS op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 17:23
Mijn favoriete DSM functie is Surveillance Station.
Alle verschilllende ruimtes in de gaten houden met 1 blik, opname tijdens beweging en allerts als er iets aan de hand is en dan met de Iphone kijken wat er gebeurd.
Tot slot de laatste camera in de baby kamer gehangen, overal ter wereld mijn eigen kind kunnen zien als ik weer een keer op reis moet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepeterd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-04 14:08
De eerste dingen waar ik aan denk zijn:
- Time machine backups voor mijn Macs.
- Centrale media hub voor muziek, foto's en video's tussen de woonkamer en slaapkamer tv's en iPad.
- Private cloud
- Centrale hub voor toekomstige huisautomatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:38
Het handige aan de 4-bay NAS is het in RAID-5 zetten van de harde schijven, Hierdoor is het een geweldig apparaat om back-ups te maken van alle computers aan het netwerk. Al mijn muziek, afbeeldingen en video’s kunnen erop waardoor ik ze overal in huis af kan spelen. Hiernaast is de Cloud functionaliteit handig (en veilig) om overal je bestanden te kunnen beheren. Mijn favoriete functie wordt waarschijnlijk het downloaden van films en series via de Download Station en alles gemakkelijk op de tv kijken via de Xbox of Raspberry Pi, zonder moeilijk te hoeven doen met USB stickjes. Dit maakt het leven weer net even wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 17:57
Mijn favoriete functie is de backup naar een andere nas (die in principe overal in de wereld kan staan). Ik maak een lokale backup naar mijn 2e synology thuis en een remote backup naar de synology die ik aan mijn vader heb gegeven. En hij heeft op zijn beurt weer een backup taak naar mijn synology. Zo blijven automatisch onze gegevens bewaard als er iets gebeurt.
Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 22:13
Downloadstation! Heerlijk 24/7 mijn NAS aan en mijn bestanden worden automatisch gedownload. Geen omkijken meer naar.Absolute aanrader voor de film liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
Mijn favoriete functie is wel de private cloud.

Altijd en overal bij je spullen kunnen (als je met de VPN oplossing verbinding maakt) is een must tegenwoordig. Ook worden je foto's meteen geback-upt wat mij al meerdere keren heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 11:16
Synology is natuurlijk hét merk als het aankomt op NAS-systemen. Ik ben dan ook blij dat wij voor Synology hebben gekozen. Op dit moment bezitten wij een Synology DS1812+. Geweldig ding!

Het mooiste vind ik dat je waar je ook bent al je bestanden kan benaderen, uploaden en bewerken en de RAID5-functie. Mijn vrouw is fotografe en het scheelt haar gewoon een hoop gedoe. Alle foto's die ze maakt worden verstuurd naar de NAS. Ze kan deze dus weer makkelijk openen via Photoshop. Dankzij de RAID5-functie die wij nu ook hebben, gaat er niks verloren. Ideaal!

Zou het cool vinden om te mogen pronken met een gouden NAS. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Laat ik even zeggen dat ik momenteel nog geen NAS heb maar wel een tijdje op zoek ben. Waar de Synology mij zeer blij mee kan maken is dat er zoveel features inbegrepen zijn die allemaal op een enkele plek te vinden zijn.

Niet langer hoef ik een Raspberry Pi te gebruiken voor video/audio playback, mijn router voor VPN, mijn PC voor torrents, of een cloud voor backups. Gewoon lokaal die storage, RAID5 eroverheen, hoppakee. Naast je TV en router, en alles is te configureren vanaf een enkele web interface.

Heerlijk die vooruitgang. Voor mij hoeft hij niet van goud te zijn - ik accepteer hem ook in wit, zwart, rood en blauw ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40

macnerd

No Apples please :-)

Ook ik heb niet 1 favoriete functie... wat ik geweldig vind:
- overal en altijd toegang tot de bestanden via FileStation, met instelbare rechten per gebruiker
- en lokaal toegang via shares
- muziek streamen met AudioStation (lokaal via USB-geluidskaart of remote via browser)
- WebStation met PHP en MySQL voor kleine webapplicaties, redirects, ontwerpjes, hosting simpele websites met weinig bezoekers (bespaart op hosting-kosten)
- PhotoStation voor m'n foto's
- DownloadStation voor torrents en nzb-files
- altijd snel (DS107+128 hier, oud beestje dus maar werkt nog steeds perfect)
- erg zuinig
- uitbreidbaarheid via packages
- via SSH (PuTTY) te benaderen
- de jarenlange ondersteuning van Synology (in de vorm van nieuwe features maar ook security patches)
- eenvoudig beheer, waar en wanneer dan ook... erg handig om familie en vrienden per direct toegang te kunnen geven

Ben alvast wel benieuwd naar de nieuwere functies :)

[ Voor 8% gewijzigd door macnerd op 08-07-2014 20:49 . Reden: Tekst te lang ]

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk versie beheer via subversion. Even heel makkelijk SVN appje installeren via de packagemanager en iedereen kan veilig en betrouwbaar aan de sources werken. Voor mijn bedrijf van levensbelang! Daar heb ik geen 150 woorden voor nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Mijn gouden functie is dat ik al mijn bestanden extern kan benaderen met de verschillende DS-apps op mijn iPhone. Hoe goud is het dat ik mensen foto's laat zien van jaaaaaren geleden en dat ze dan zeggen 'huh, dat je die nog op je iPhone hebt!'. De foto's stammen ver uit het tijdperk voor de iPhone, die bestond letterlijk nog niet, maar toch zie je mensen verbazen wanneer ik uitleg thuis gewoon een server(tje) te hebben staan :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
het benoemen van maar één functie van de gehele DSM omgeving doet tekort aan de kracht en flexibiliteit van de DSM omgeving. Werken in deze omgeving is meer dan alleen een apparaat bedienen, maar werken in een compleet uitgeruste en krachtige omgeving die zijn concurrentie het nakijken geeft. Het breidt de NAS dusdanig uit dat er daarmee een apparaat aan het netwerk word toegevoegd, dat in iedere vraag en wens voorziet. Vooral dankzij zijn uitgebreide Appstore is daarmee een compleet netwerk te verkleinen naar een kleine behuizing zoals die van een Synology NAS. Dit alles in combinatie met goede compatibiliteit met mobiele apparaten hoef je voor niks anders meer te kijken. Eigenlijk gewoon een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS shares en MySQL database. Ik hou ervan dat ik mijn Raspberry Pi's door het huis op een snelle manier kan opzetten door een MySQL database centraal te hebben en de bestanden die ik wil gaan bekijken via NFS op een zeer snelle manier kan bekijken! Ik kan makkelijk films kijken die 15GB groot zijn! Love it! Dit in combinatie met het makkelijk opzetten hiervan in de synology admin interface is een perfecte combinatie. Vandaar dat ik nooit meer zal wisselen van NAS merk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
DLNA en scheduled start/stop!
Ik ben een vroege slaper en een ochtendmens, mijn vriendin een nachtbraker.
Ik hou van Doctor who, mijn vriendin van chick flicks.
Ik wil automatic back-up, mijn vriendin wil gewoon haar foto’s niet kwijt.
Ik wil stoer doen met “vakantie foto’s sharen met familie via internet” mijn vriendin wil gewoon laten zien hoe bruin ze is geworden.
Ik wil geen gezaag aan men hoofd om een film op een USB stick te zetten, mijn vriendin wil gewoon een film kunnen kiezen. (Lang leve de DLNA)
Ik hou van een zoemende harde schijf, mijn vriendin niet. (Lang leve scheduled start/stop)
Ik wil men data op men GSM niet kwijt, mijn vriendin wil haar selfies niet kwijt. (Lang leve Syno cloud sync voor de GSM)
En zo zijn er nog wel wat voorbeelden dat Synology een oplossing heeft voor onze “first world problems! “

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urkelman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
De VPN functionaliteit mis ik op mijn huidige ds207+. Voor mij is het ideaal als ik onderweg via een beveiligde verbinding bij mijn bestanden en services kan. Zowel via mijn iPhone als mbp. De setup via DSM is erg gemakkelijk zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exaltric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 09:14
cloud functie.

Dit is zo handig om overal je gegevens zoals foto's beschikbaar te hebben en deze met meerdere apparaten kan ophalen. Ik gebruik mijn laptop en me partner haar ipad om zo aan bijv oma foto's te laten zien doordat ze niet in de buurt woont. Dit wil ik later uitbreiden met een extra nas zodat we de gegevens op meer dan 1 nas hebben staan, naast de backup die nu gedaan wordt. dan wordt het syncen op 2 of meerde nas apparaten ook gelijk de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
Mijn favoriete DSM functie is absoluut de 'Cloudstation'. Ideaal voor zowel mij en mijn vriendin die nog studeren, altijd alle documenten bijgewerkt op alle apparaten.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:00

TheNephilim

Wtfuzzle

Degelijke behuizing, makkelijk te installeren en DSM maken samen een geweldige NAS. Met de mogelijkheid om community software packages te installeren, heb je met bijvoorbeeld BitTorrent Sync een snelle cloud server. Bestanden synchroniseren met meerdere apparaten, versleuteld en op hoge snelheid door het p2p netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManDeJan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-06 14:19

ManDeJan

Vaak vrolijk

Het delen van bestanden gaat super makkelijk en snel, het dashboard is overzichtelijk en makkelijk te gebruiken en je eigen VPN functionaliteit is geweldig, nooit meer zorgen maken wat je vanuit openbare wifispots stuurt (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisfakkert
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Voor mij is CloudStation toch wel de meest gebruikte en best gewaardeerde functie. In combinatie met de automatische Backups, heb ik altijd, overal, online en offline toegang tot mijn bestanden.

Ik ben nooit meer iets kwijt, beschik altijd de meest recente versie van documenten, en ik heb niets meer dubbel (in verschillende versies), ongeact hoeveel devices ik ook gebrik.

Ik sla al mijn bestanden veilig op, op mijn eigen NAS. Laatst nog een hele Windows installatie defect. Nieuwe installatie, Cloudstation installeren en binnen anderhalf uur weer productief. Gewoon goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenaardig
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-05 11:12
Het in de gaten houden van mijn kat middels DS Cam. Er verdwenen nogal vaak spullen van tafel, die ik na lang zoeken terug vond onder de bank, achter het gordijn of onder de meubels. Nu kan ik zien waar de kat ze verstopt mocht ik vergeten zijn iets op te ruimen.

Verder maak ik ook veel gebruik van DS video en DS photo. Ideaal om altijd en overal bij mijn foto's te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Ik zou niet mee zonder de automatische foto upload van de Potostation app kunnen. Mijn zoontje (3) heeft nogal eens de neiging fotoos en filmpjes te verwijderen van onze telefoons (Hij vind het super om fotoos te kijken en mag dat dus ook gewoon). Doordat we niet meer na hoeven te denken over het op tijd backuppen van de gemaakte fotoos en filmpjes hebben we al heel wat kunnen redden :)

Daarnaast is de familie (met name de opa's en oma's, die aan de andere kant van het land wonen) ook ontzettend blij met onze regelmatige updates van de fotoalbums (van waar we ook maar zijn) en de blogs die we maken in Photostation.

Belangrijkste hier is dat onze fotoos gewoon op ons systeem blijven staan en niet ergens in de cloud verdwijnen. Dat geeft ons toch een gevoel van controle. En maakt van onze huidige Synology (211j) al een Gouden NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Belangrijkste Synology Funties!

1- Interface
2- Package Center
3- Te gebruiken als Media Center.
4- Je kan het voor veel doelen gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Synology doet zichzelf te kort door slechts om één functie te vragen. De reden dat ik ooit een Synology aanschafte was Audio Station… Tegenwoordig adviseer ik het vooral aan klanten en kennissen vanwege de vele mogelijkheden maar vooral het gebruiksgemak van DSM…daar kan geen andere NAS tegen op

Onze favoriete functionaliteit is Audio Station, toegankelijkheid van al je muziek op ieder apparaat waar je ook bent. Sorteren op artiest? Op jaartal? Of toch gewoon de random 100 functie gebruiken? Alles kan! Je device als afstandsbediening en de muziek doorsturen gaat ook perfect op verschillende apparaten, Airplay, Chromecast, Smart-TV, alles kan! Ideaal dat het niet zoals veel systemen slechts beperkt is tot één protocol maar dat Audio Station overal naadloos mee samen werkt.

Ideaal is ook de opdeling welke Audio Station kent tussen de muziek in de eigen directory en de muziek in de gedeelde directory. Zo kan je met meerdere mensen één NAS gebruiken met verschillende muziekbibliotheken.

Ten slotte is Audio Station gebruiksvriendelijk, dat geld natuurlijk voor de gehele DSM omgeving. Zelfs mijn vader kan ermee omgaan…dat zegt al genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBx_nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08-2024
Mijn favorite functionaliteit is eigenlijk de DSM omgeving. Het is gebruikvriendelijk, snel te begrijpen ook voor een niet technische gebruiker en doet alles wat ik had gehoopt van een NAS. Backuppen, een eigen private cloud, een veilige verbinding via VPN en het draaien van je eigen sites vanuit thuis.

Een super product die mijn (digitale) leven weer een stuk aangenamer heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren een Synology en sinds een maand of wat een DS412+ en waar voorziet hij mij niet in? De ene keer heb ik zin in muziek en kan ik waar ook ter wereld bij mijn eigen collectie dmv DSAUDIO. Onlangs ging ik met de kinderen een lang weekend weg en nam ik mijn Zotac mee onder mijn arm. Films streamen op je hotelkamer via DSVIDEO, wat kan een mens nog meer wensen? Ik heb de gezichten van de kids vastgelegd en later teruggekeken via Photostation bij Opa en Oma. Een leven zonder Synology is voor mij praktisch ondenkbaar, helemaal goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 14:45
Synology Hybrid RAID _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08 14:52
De Cloud functionaliteit is natuurlijk gewoon een voorproefje op de toekomst waarbij het niet uitmaakt of je werkt op je tablet, telefoon, laptop of desktop en alles (naar wens) overal gesynchroniseerd is. Dit geldt natuurlijk voor mijn bestanden, maar inmiddels via de apps ook voor mijn muziekcollectie, film collectie en foto collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met het noemen van één favoriete functie doen we de Synology NAS te kort. DSM ziet er prachtig uit en werkt fantastisch. Photo Station, File Station, Download Station, Cloud Station, het Package Center, Synology DDNS, VPN server, etc. Alles werkt zoals het moet werken, zo nodig met apps en met externe toegang. Ik ben nog geen functies tegen gekomen waar ik niet blij mee was. Maar als ik er toch één moet noemen is het Audio Station. Via smartphone, tablet of laptop stuur ik er mijn muziekcollectie mee aan om weergegeven te worden op de geluidsinstallatie. Dit is echt een functionaliteit die ik niet zou willen missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Laatst online: 11-09 09:49
Mijn favoriete functie is het SSH vinkje. Of je het echt een functie kan noemen is te betwijfelen maar ik als Tweaker wil graag "tweaken" en dat is met de Synology nas goed mogelijk. Door deze vrijheid heb ik mijn collega's op het werk ook over gehaald om een rackbased synology aan te schaffen. Wat nu functioneert als backup locatie. Zelf gebruik ik het graag om pakketten zoals nzbget te installeren. Al met al zeer tevreden met mijn ds212+ maar kom maar op met de gouden Syno :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Een van de mooiste en gebruikersvriendelijkste functie / app vind ik de Photo Station. In der loop der tijd heb ik regelmatig foto's gemaakt en een grote database opgebouwd. Door de mogelijkheid van labelen kan ik snel foto’s terug vinden. Voor een persoonlijke foto vinden van iemand, via de personen label. Een locatie aangeven waar het is gemaakt. Zeker voor een chaoot als ik, krijg ik een rustig gevoel bij de massa aan afbeeldingen.

Wat Photo Station nog beter maakt, is de mogelijkheid van delen met anderen. Overal ter wereld kan ik de foto’s laten zien. Even snel een gave opname van vakantie in Griekenland of juist die actie foto bij de Marathon van Rotterdam. Zonder veel moeite kan je dit laten zien op een feestje. Voordat het onderwerp voorbij is, door het zoeken naar de foto’s! En dat met de gratis app DS Photo+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroensee
  • Laatst online: 03-03 13:02
Wat ik supercool vind is VPN en Audiostation.

Kan ik mijn favoriete 'Gouden' hits van thuis overal op de planeet afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn functie is gewoon DSM zelf het ganse OS!

Als ik dan 1 moet zeggen is het de Apps die beschikbaar zijn, wat een zaligheid is dat !
  • privé VPN
  • privé 'Spotify'
  • privé 'dropbox'
  • 'hosting'
  • SSH
  • Prachtige Fotoalbum
  • download station (icm andere apps -> super)
  • packetten (prachtig)
  • (super) SERVICE
en het leukste is de evolutie van DSM, blijft hard en kwalitatief voorruit gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik ben heel blij met de DS file app, Ik moest ergens een keer draaien en miste exact 1 nummer. Deze heb ik via de Wifi van de Mac gedownload van mijn Nas en kon zo het nummer ten gehore brengen. Een echte life saver dus

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyrion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-07 16:19
Mijn Favoriete Functionaliteit:

Toch cloud station omdat ik overal en altijd backup en toegankelijkheid heb naar mijn bestanden toe.
en dit ook aan meerdere mensen kan bieden zodat de belangrijkste bestanden veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vooral heel leuk dat die van goud is en dat op de test versie een liedje staat wat swag heet. Dit is toch wel het stoerste tech product ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Wij hebben een jaar geleden een dochtertje gekregen en de hoeveelheid foto's en video's groeit aanzienlijk... Een NAS om deze netjes geordend en veilig te bewaren en delen met opa, oma's en overige familieleden en vrienden zou een super toevoeging aan ons huishouden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Netwerk back-up:
Met de netwerk backup functionaliteit synchroniseer ik de belangrijkste bestanden over 3 verschillende locaties, waarbij ook een locatie niet met een synology werkt. Dit maakt het leven makkelijker door er niet over na te hoeven denken wat er op welke locatie beschikbaar is en neemt de zorg weg van het maken / hebben van lokale backups in geval van brand of andere nare omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Het stukje FileSharing. Overal toegang tot mijn fotos en bestanden is natuurlijk de reden waarom ik zo blij ben met mijn synology nas. Ik zou alleen wel een grotere kunnen gebruiken *hint* *hint* ;).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr
  • Laatst online: 10-09 18:15

jvr

Voor mij wordt de "All-in-One server" de favoriete functie:

Zo juist zijn we een band gestart en willen een website gaan maken die op dit goude unit perfect kan draaien
Waarbij we onze muziek kunnen laten horen en fans foto's en filmpjes kunnen uploaden.
Ook kunnen de bandleden onderling demo's uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 18:05
Mij lijkt de interface het grootste pluspunt. Super hoe deze is aan te passen met widgets e.d. Zo heb je altijd de juiste informatie op het scherm. Verder geniet ik van de touch-vriendelijkheid van deze interface. Zowel de desktop interface op de tablet als de mobiele interface is goed te bedienen met de vingers. Iets waar menig fabrikant nog geen rekening mee heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsl20
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:19
Synology, De kracht van betrouwbaarheid, snelheid, goede apps en vooral gebruikersgemak.
Dataveiligheid staat bovenaan. Wanneer je de gelukkige bezitter bent van een Synology ben je goed af. Via RAID 1,5,6 of hybrid Raid ben je verzekerd van je data ook al gaan er schijven stuk. Nieuwe schijf erin en klaar. Dat gebeurd nu eenmaal. Maar wat als je huis afbrand of inbraak? Precies, een tweede synology die bij Familie staat brengt de oplossing. Via OpenVPN en RSYNC maak je dagelijks een offsite back-up via een beveiligde lijn via OpenVPN en RSYNC. Veiliger kun je het niet wensen voor zowel dataveiligheid als backup van je data. Twee huishoudens die samen de data offsite veilig hebben staan op twee identieke Synology DS412+ stations. Zonder zorgen op vakantie deze zomer. Schakel je surveillance station in, is zelfs je huis beveiligd. Een zorgeloze zomer gewenst voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 juni j.l. is onze mooiste dag geweest, wij zijn deze dag getrouwd!
Hierbij zijn een hoop mooie foto's en video's gemaakt.
De week na de bruiloft heb ik alle foto's en video's gekregen en verzameld,
deze heb ik vervolgens op de synology NAS geplaatst.

Aangezien de NAS meerdere manieren van schijfconfiguratie (SHR / raid) heeft, is mijn datazekerheid lekker groot. Maar vergeet geen backup te maken, je kan altijd iets per ongeluk weggooien. Ook dit is goed geregeld en makkelijk in te stellen!

Op dit moment met stip op 1, mijn favoriete programma Photostation, hiermee kan ik mijn familie en vrienden de leukste kiekjes gemakkelijk laten zien, en het streamen van de video gaat ook lekker soepel naar zowel mijn mediacenter als ook de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

De meest favoriete functie is lastig te kiezen, DSM is bijna voor alles geschikt! Films streamen via de media server naar mijn tv gaat bijvoorbeeld geweldig. Maar Audio Station (DS Audio) is mijn favoriet. Gebruik het bijna elke dag! Omdat ik een hele grote muziek bibliotheek heb, en Spotify premium me te duur is. Ik stream mijn bibliotheek feilloos naar mijn smartphone, alle afspeellijsten centraal en overal te beheren. En de Web interface is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 19:05
Het grootste voordeel van DSM is de tijdsbesparende factor van het installatiegemak en onderhoud dat eventueel op afstand plaats kan vinden.

Het is een product wat je zonder omkijken bij een eindgebruiker neer kan zetten hoe groot of klein ze ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
De beste feature is natuurlijk het makkelijk opzetten van een VPN zodat je overal gebruik kan maken van je Synology NAS, op het werk en in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Dat je zo makkelijk veel verschillende dingen kunt instellen, ook al doe je het voor de eerste keer, door de zeer uitgebreide en overzichtelijke DSM help.
Of het nou gaat om de regionale tijd in te stellen of een vpn service te beheren. Je vind makkelijk info en/of stappenplannen in je eigen taal (en niet eens google translate :P) over het onderwerp.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sionex
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Alle functie's van de Synology zijn geweldig, maar als ik er een uit moet kiezen ga ik voor de Downloadstation.
De Synology kun je overal vandaan benaderen en dus kun je altijd downloads klaar zetten. Als de download klaar is kun je deze delen met vrienden/familie door de geweldige software van Synology.

Ik kan wel uren praten over wat ik zo geweldig vind van een Synology, maar dan moet ik er eerst zelf één hebben om het allemaal te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

DSM vind ik fantastisch vanwege het package center. Het feit dat het mogelijk is om third-party software te installeren is ontzettend handig. Ook de VPN functionaliteit gebruik ik veel en graag. Dit werkt ook heel stabiel! Daarnaast maak ik nog gebruik van NFS en ook hier nooit klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Bij een Synology NAS gaat het niet alleen meer om data opslag. Tegenwoordig is deze NAS het centrum van je digitale huishouden.
Al je bestanden, films, foto’s gekoppeld en gesynchroniseerd, waar ook ter wereld. Je foto’s zijn direct veilig opgeslagen zodra je binnen bereik van WIFI zit.
Je kan films thuis op je TV, op je tablet, desnoods op je telefoon, waar dan ook ter wereld kijken. Bestanden delen met vrienden en familie is nog nooit zo eenvoudig geweest.
Elke zelf respecterende nerd hoort een Synology te hebben.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awdhaan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11-2023
Het meest fantastische van DSM is de mogelijkheid om op eenvoudige en veilige wijze bestanden te delen met vrienden en familie. Het is zo makkelijk om foto's of videos te delen en samen mooie momenten her te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:40
Met behulp van Synology NAS met DVBLink kan ik het IPTV van onsbrabantnet ontvangen en distribueren binnen mijn huis. Ik kan TV opnemen en kijken waar ik wil. En dankzij de VPN mogelijkheden kan ik dit TV kijken ook nog buitenshuis doen. Als ik vervolgens zaken heb opgenomen worden deze ook nog eens automatisch gebackupt naar de SynologyNAS bij mijn schoonbroer in huis waardoor ik ook nog eens nooit iets kwijt zal raken. Zelfs niet bij een brand of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Aangezien ik zelf geen Synology heb (er wel mee gewerkt)
kan ik mijn favoriete functie niet noemen.

wat ik wel kan zeggen is dat Synology staat voor makkelijk en toegankelijk voor de minder ervaren gebruiker.
mocht ik de NAS winnen dan zou ik hem ook zeker gaan gebruiken voor.

Backups, Wereldwijd toegang en het downloaden van mijn favoriete films/series.
minder zelf doen meer automatiseren en natuurlijk het belangrijkste.
Er van genieten door je media overal in huis heen te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieball_d
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 10:12
De Synology NAS gebruik ik als hart van mijn infrastructuur:
-Backup naar tweede Synology
-iSCSI voor mijn VM's
-Streaming van films naar mediacenter
-Downloadcenter
-Syslogserver
-Synology DDNS
-VPN server

Alle Synology features zijn voor mij belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadewich
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
Een gouden NAS, WOW. Ik heb er zelf niet veel verstand van maar met onze Synology kunnen wij alle films en muziek via onze 2 note 8.0 tablets in bed bekijken en luisteren. Dat is heel gezellig :). Dat heeft mijn vriend zo geregeld. Hij had eerst een andere, super trage NAS die hij nooit gebruikte, maar nu we deze hebben is hij heel gelukkig. Hij viel stijl achterover van alle programma's die er voor beschikbaar waren en wist niet wat hij moest kiezen. Een internet radio station had hem geloof ik ook wel leuk geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorGre
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
_/-\o_ Ik gebruik gewoon het delen van bestanden het meest. Met een zeer grote muziek collectie en meer dan 500 films waaronder ook BlueRay bestanden is het erg fijn om deze overal in huis te kunnen bekijken, of het nu via TV, Media Center of smartphone of tablet is. Ook hebben we hierdoor altijd een recente beackup van al onze documenten en digitale foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 16:33

dlenstra

....

Mijn favoriete functie binnen DSM is de toegankelijkheid van al mijn bestanden. Cloudstation zorgt ervoor dat ik overal beschik over mijn documenten en dan niet alleen de actuele versie, maar ook mijn eerdere versies zodat ik altijd even terug kan als een aanpassing me toch niet bevalt. Bestanden die ik minder vaak gebruik kan ik bereiken via ftp of het in browser dashboard. Mijn TimeMachine back-ups kan ik overal benaderen en zo nodig terug halen. En mijn multimedia bestanden worden keurig geordend door de apps DS video en DS audio.

Kortom, DSM zorgt ervoor dat ik al mijn bestanden binnen handbereik heb, waar ik ook ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Mijn functie, mijn reden om voor Synology te gaan: de Terminal-service.

Het is Synology gelukt om een uitermate gebruiksvriendelijke omgeving neer te zetten, zonder dat dit ten koste gaat van de vrijheid die je graag wenst als Tweaker zijnde. Het is prachtig om de mogelijkheid te hebben om SSH of Telnet in te schakelen en dingen te regelen op de manier die het meeste bij jouw past
-en ook voor het installeren van je favoriete 3rd-party apps hoef je niet te flashen of te jailbreaken.

Met DSM hoef je geen afweging te maken of je gaat voor het gebruikersgemak, of voor de kracht van het systeem. Je schoonmoeder geef je toegang tot je muziekmapje in een omgeving die ook zij kan bevatten, terwijl je zelf via de terminal aan een config bestand van je irc-bouncer zit te sleutelen.

Alles staat voor je klaar, zelf hoef je alleen maar te genieten!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De on-demand functie met Full-HD is de mooiste optie voor mij als ik op de WC een grote boodschap aan het doen ben, genieten van stabiliteit en de snelheid die de NAS biedt zorgt voor een sensationele belevenis op het toilet. Elke keer weer.

Dit merk stelt mij nooit teleur.

Kort maar krachtig :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postmal78
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 19:41
Betrouwbaar, flexibel en meer ...

Hoofdzakelijk gebruik ik de DS413 vanwege de flexibele en betrouwbare bestandsopslag.

Met SHR uiterste flexibiliteit en met meerdere schijven grote betrouwbaarheid. Hier wil je je foto's, homevideos en documenten wel aan toe vertrouwen. Er is geen computer (Windows, Osx) in mijn huis die niet betrouwbaar gebackupt wordt naar mijn Synology NAS. Dit zonder moeilijke configuraties e.d.!

Dit proeft uiteraard naar meer en inmiddels is de NAS middelpunt van het computernetwerk geworden. Hierbij valt te denken aan:
- Streaming video en audio
- Beveiliging van mijn woning
- Mijn eigen ’Cloud’ met sync naar andere diensten
... dit alles eenvoudig benaderbaar bij het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogac
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Jeetje waar moet ik nou beginnen! De interface, gebruiks gemak van de functies, package centre, dlna functionaliteit en de verbeteringen die echt waarneem baar zijn na een update gewoon. FAN-TAS-TISCH!! Waar ik veel vuldig gebruik van maak is de downloadstation. Deze werkte in het begin niet zo heel erg goed, zeer frustrerend toen. Na een update waren al mijn frustraties weggenomen werkt als een trein.
SYNOLOGY blijf verbeteren blijf innoveren top werk allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik vind de Photo Station helemaal geweldig, hoe je personen er in kan taggen en dan terug kan zoeken op personen plus een bepaalde locatie of de vele andere zoek mogelijkheden in de Photo Station

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c oma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Mijn favoriete DSM functie is het aanbod van third-party pakken in het Package Center, en dan in het bijzonder de SqueezeBox Server package. Deze zorgt ervoor (door mijn in de keuken geplaatste squeezebox radio) dat klussen zoals eten koken en afwassen onder het genot van mijn presoonlijke, grote muziekcollectie eindelijk leuk zijn geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Laatst online: 11-09 16:59
Mijn moeder is 71. Haar generatie kan “social media” en “internet of things” niet bevatten. Na het overlijden van mijn vader was de familiecomputer jarenlang uitgeschakeld. Toen zij de moed had om hem aan te zetten, kwamen er zoveel venstertjes, dat ze de moed verloor en hem weer uitzette. Ze woont niet direct om de hoek dus gaat contact, zoals vaak bij die generatie, per telefoon.

Laatst heeft ze een iPad gekregen onder de voorwaarde dat wanneer ze die niet gebruikt, ze 'm in mocht leveren en een ander cadeau kiezen. Maar de verrassing: ze is los op die iPad! Internet, email, het gaat razendsnel.

Echter, foto's en video's mailen is moeizaam en haar iPad is snel vol. Maar de Synology maakt het online delen van foto's en filmpjes makkelijk. Moeders bekijkt ze en prompt komt er een mailtje met haar commentaar. Simpel en gemakkelijk. Was alles maar zo eenvoudig.

[ Voor 32% gewijzigd door Froos op 10-07-2014 18:32 . Reden: reductie naar 150 woorden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Overal ter wereld kan ik m'n NAS door het veilige vpn. Zo kan ik altijd bij mijn films en foto collecties, om zowel te up- en downloaden. Of te streamen naar de tv, of tablets/telefoons. De ondersteuning met de official iOS apps is daarbij ook subliem. Zakelijk gebruik ik hem om documenten bewaren in de "cloud", en tevens de TimeMachine mogelijk om zo de MacBook gebackupt te houden. En door de 3rd party apps is het ook heerlijk om snel te kunnen downloaden, en up2date te blijven met tv-series.

[ Voor 30% gewijzigd door repsaj op 10-07-2014 19:16 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhartman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10-2023
Downloaden en back-ups draaien, niet perse in die volgorde, maar dat zijn voor mij de coolste eigenschappen van mijn Diskstation. Waar ik vroeger back-ups op DVDtjes moest branden, daar bracht Synology verandering in. Met gemak en zonder er naar om hoeven te kijken heb ik nu stabiele back-ups van al m’n bestanden met dank aan Synology. En wat betreft het downloaden, dat is nog nooit zo eenvoudig en handig geweest. Ik geef m’n diskstation een taak en m’n pc’s kunnen verder uit. Mijn Diskstation van Synology is de beste gadget die ik de laatste jaren heb aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Net als een aantal anderen hier ben ik ook aan´t sparen voor een NAS van Synology. Lang heb ik gedubd en gewogen want er zijn goedkoperen oplossingen om vanuit een centraal punt audio en video te streamen. Tevens wil ook mijn foto´s opslaan en veilig stellen. Een eigen cloud is natuurlijk ook wens. Wat mij besloten heeft om voor Synology te gaan is de mogelijkheid om plugins te installeren en dat er een grote community is.
Extern inloggen op je NAS en dan je boeken collectie kunnen laten zien met een plugin van Calibre is helemaal geweldig.
De goedkopere oplossingen bieden geen of weinig uitbreidingsmogelijkheden. Ik stel mij voor dat ik in het begin alleen de basis zaken zal gebruiken en dat er verder in de tijd verdieping komt in de onderdelen die mij interesseren. Dat er dan mogelijkheden zijn om te verdiepen is ook iets wat aanspreekt bij een NAS van Synology.
Er valt zoveel te ontdekken aan deze NAS dat ik er voorlopig wel zoet mee zal zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Fopstra op 10-07-2014 20:53 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newcableguy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 12:26
Wat zo bijzonder aan deze NAS is naast de standaard functionaliteiten (foto's, video's, files backuppen en overal beschikbaar hebben)? Met Quickconnect heb ik overal mijn foto's, muziek, etc. beschikbaar. Iedere dag lang onderweg en een flinke databundel dus ook dan ook mooi dat de NAS mobiel te benaderen is.
Thuis lekker films kijken op de televisie direct vanaf de NAS. Met transcodeer functionaliteit geen gedoe meer met videoformats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Hij is vaak genoemd (en terecht): Cloud Station.

De reden voor mijn overstap naar Synology is Cloud Station. Deze App is met stip mijn favoriete functie van DSM. Automatisch synchroniseren scheelt me veel tijd, die ik normaal kwijt zou zijn met handmatig kopiëren naar een externe drive. Tijd die ik nu kan besteden aan leuke dingen, zoals stoeien met mijn zoontje.

Tevens zorgt Cloud Station voor rust. Mocht de laptop van mij of mijn vrouw crashen dan blijft de schade beperkt. We werken nog weleens thuis, dan kan je het niet veroorloven om dag productie kwijt te raken (als de weekenden je lief zijn ;) ).

Verder is het syncen tussen NASsen erg prettig. Voorheen ging alle data via de tussenliggende PC, die alles aanstuurde en dat was traaaag.

Voor mij is deze app goud.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:06

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik vind vooral download station fijn.

Je kan gewoon via je browser dingen toevoegen waar je ook bent en hij download alles vanzelf en pakt het zelfs uit en het fijne is dat hij met torrents gewoon de verbinding dichttrekt (Ziggo 180/18).
Dit lukt mij nooit met mijn pc.

Het is gewoon onmisbaar voor als je een tablet / telefoon of mediaplayer wilt voorzien van video/audio want download station zet het in de DSVIDEO map en je kan gelijk streamen als hij klaar is. Kan mij amper voorstellen hoe ik vroeger martelde met mijn laptop om stroom te besparen
Je zet hem gewoon in je meterkast en je vergeet dat hij er is. _/-\o_

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:37
Dat DS Video video kan doorsturen naar een Apple TV vind ik echt super en was de reden voor mij om een Synology NAS te kopen. Ik had een support ticket aangemaakt dat Dolby Digital niet naar Stereo gemuxed te worden omdat dit door de Apple TV ondersteund wordt. Toen dit toegevoegd werd in DMS 5 was mijn favoriete functie nog beter geworden. Ik blijf Synology altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJbkom
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-08 14:58
Het mooie van de Synology NAS is toch het package center die er eenvoudig uitziet en gebruiksvriendelijk is. Vanaf buiten of binnen je netwerk eenvoudig te bereiken en je bent altijd snel bij je bestanden.

Daarnaast is het mooi op resource locaties toe te voegen voor andere packages.

Ik vind de Synology NAS een wereld apparaat. Eenvoudig, simpel, gebruiksvriendelijk, mooie interface en laag stroom verbruik voor een mooi 24/7 apparaat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:03
Moeilijk te zeggen wat de beste functie is van DSM.

- Download station is onmisbaar voor de serie en filmfanaat: thuis komen en je favoriete serie is al gedownload.
- Eenvoudig delen van bestanden met al je apparaten in huis. In bed op de tablet serie kijken of op de bank via XBMC.
- Bestanden vanaf buiten huis gewoon bereikbaar, zonder ingewikkelde VPN instellingen en dergelijke. Foto's van je vakantie laten zien als je bij vrienden zit: geen probleem.

Maar vooral de eenvoud en het feit dat je geen onderhoud hoeft te doen. Geen omkijken meer naar het systeem en een energie zuining systeem zijn voor mij echt doorslaggevende eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmidnetS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 18:49
Aangezien ik nog geen NAS heb, lijkt mij de cloud station mijn meest favoriete functie binnen DSM.
Hiermee zou ik mijn bestanden overal kunnen benaderen, als ik bij mijn vriendin, ouders of familie ben. Het zou mijn leven makkelijker maken doordat ik dan niet meer alles op mijn externe harde schijf moet zetten, en vervolgens die schijf overal heen zeul om tot slot er achter te komen dat ik niet alles gekopieerd had :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbghannibal
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-03-2023
FTP: als hobby fotograaf werk ik heel vaak met de ftp functie voor backups tetrekken van foto's die ik net genomen heb. en dit via de canon wft-e7b of die ftp client op en pc die ik bij me heb zo dat ik nooit en foto kan verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebacker
  • Laatst online: 08-04-2018
Net omwille van de DSM en zijn functionaliteiten heb ik reeds in 2009 mijn DS409+ aangekocht. Van deze aankoop heb ik in al die jaren nog geen seconde spijt gehad.

Bijna elk aspect van de Nas wordt bij mij thuis gebruikt en gewaardeerd. Zo maak ik onder andere verbinding via VPN van op het werk, test ik nieuwe webdesigns gehost op de NAS en staat al mijn media mooi in verbinding met alle, al dan niet mobiele, apparaten in mijn huis.

Het meest gewaardeerde onderdeel van de de hele nas is echter de automatische backup functie. Alle leden van mijn famillie slaan hun foto's op op de Nas en zijn gerust door de RAID functionaliteit en de offsite backup. Het Disk Station heeft zijn prijs, maar de bescherming van deze foto’s zijn voor ieder van ons van onschatbare waarde. Bedankt Synology en “Keep up the good work”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertstev
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 08:46
Cloudstation in combinatie met de vpn.
Zo ben ik er zeker van dat mijn schoolwerk altijd gebackuped is en is het mogelijk om rond de restricties van het schoolnetwerk te werken aangezien de it afdeeling daar schijnbaar niet wilt dat je backups maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Laatst online: 01-09 20:24
Mijn favoriete DSM functionaliteit is toch wel het opzetten van mijn eigen cloud (door Cloud Station), mede door de mogelijkheid om nu overal en altijd iedereen lastig te kunnen vallen met mijn vakantiefoto's, ook als ik mijn USB-stick vergeten ben.

Door de werkelijk universele compatibiliteit is het mogelijk om op mijn mobiele telefoon, maar ook op mijn Smart TV (en zelfs op m'n koelkast televisie in combinatie met een settop boxje) door mijn film collectie te bladeren, mijn foto's te kijken en zelfs muziek op te zetten.

Ook heeft de hele familie al zijn school of werkgerelateerde bestanden altijd bij de hand, natuurlijk veilig achter slot en grendel met een persoonlijk wachtwoord voor iedereen.

Het is niet perse een feature die een apparaat geweldig maakt, het is het pakket van kleine features die zorgen dat een product zowel gebruiksvriendelijk (voor de familie) en tweakbaar (voor de Tweakers) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
Ik gebruik met tevredenheid gebruik van de DSM oplossing omdat deze mede door de vriendelijke GUI voor iedereen te gebruiken is, van een beginner tot expert. Mijn favoriete functie is Cloud Station, je kan je eigen cloud defineren en hebt de touwtjes volledig in handen in plaats van een externe partij welke je in vertrouwen moet nemen, en de daarbij horende apps voor Windows/Mac en mobiele platformen.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 22:53
Photo station vind ik geweldig. Ik upload mijn mooiste foto's van overal op de wereld en zo ben ik verzekerd van opslag in eigen beheer en een 1:1 offsite backup op een Synology bij familie. Als mijn camera of laptop onderweg gestolen word heb ik in ieder geval mijn foto's nog. :)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 16:47
Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een Nas, maar als ik er één aan zou schaffen zou ik hem willen gebruiken met DVBlink om zo overal ter wereld tv te kunnen kijken en de opnames te beheren. Het mooie van de DVBlink oplossing is dat er voldoende cliënt applicaties voor beschikbaar zijn waardoor het niet nodig is om een vpn in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tja, waar moet ik beginnen ..... ik kan niet kiezen uit de functies die mijn Syno heeft .... is het de mailserver, zodat ik overal mij mijn mail kan, of is het photostation om de mooiste foto's te tonen, of is het de mediaserver om al mijn films, series en muziek te streamen naar mijn mediaplayer, of zijn het de 3rd-party apps om tv-series, subtitles of boeken te downloaden ..... of is het de backupfaciliteit om iedere nacht de boel te synchroniseren naar een 2de off-site-Syno? Of is het de fijne community die altijd raad weet voor problemen? Ik weet het niet.... Het is allemaal verrekes goed. Synology Forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Een enkele DSM-functie noemen die favoriet is gaat eigenlijk niet, want het is juist de combinatie van features die ervoor zorgt dat een Synology uniek is in zijn soort. Voor mij is het duidelijk de combinatie van File Station, Video Station en Cloud Station die 'goud' is. Met een Synology kan ik al mijn bestanden op één plaats bewaren, zorg ik ervoor dat belangrijke bestanden overal beschikbaar zijn, en heb ik toch een plaats om minder belangrijke zaken op te slaan. Het maakt het leven van deze geek vooral goedkoper, omdat ik geen extra apparaten of diensten nodig heb, en makkelijker, omdat ik nu met ieder device, vanaf iedere locatie, bij ieder bestand kan. Go Synology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visa01
  • Laatst online: 11-06-2017
De eenvoud in combinatie met de APPs is enorm. dsCloud, ds photo en ds audio worden veelvuldig gebruikt door mijn familie over de hele wereld (Amerika, Australie, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Portugal). Dit heeft de familiebanden dichter bij elkaar gebracht. Facebook is leuk maar mijn Synology is beter, sneller en bevat meer.
Ideaal dat je familie overal de foto's kan bekijken uploaden etc. De synchronisatie via dsCloud is eenvoudig. Ik heb mijn eigen cloudservice en hoef geen google of microsoft cloud.

Het zou handig zijn als er instelling zou zijn om een mailtje te kunnen ontvangen als er iemand foto's upload of de mogelijkheid om users te informeren dat er iets nieuws is.
bijvoorbeeld abonneren op een user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Synology blinkt uit in eenvoud. De eenvoudige wijze waarop een website kan worden gehost het eenvoudig beschikbaar krijgen op het web van je foto's is een absolute topper. Thuis je muziek en films opslaan op de NAS en het gebruik van deze media is super eenvoudig. Je hoeft geen specialist te zijn om de magische functionaliteit van de Synology Nas in gebruik te nemen. Kort gezegt EENVOUD in het kwadraad!

[ Voor 0% gewijzigd door manvanstaal op 11-07-2014 15:56 . Reden: Tikfoutje ]

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Mijn synology maakt het internet tot mijn prive netwerk, waarover ik waar ook ter wereld bij al mijn digitale bezittingen kan.
Mijn vakantievideo's en foto's overal kunnen laten zien, en zelfs mijn muziekverzameling via de persoonlijke spotify variant waarbij er niet door de NSA meegeluisterd wordt.
Mocht er toch een kwetsbaarheid gevonden worden, wordt dit gewoon verholpen als ware het oude systeem van gisteren.
Mocht mijn hardware geïnfecteerd worden met het een of ander ransomware virus, dan heb ik altijd nog versiebeheer om mijn bestanden te kunnen herstellen. Een veilig gevoel.

[ Voor 17% gewijzigd door JDVB op 11-07-2014 16:07 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_S
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03 17:05
Op dit moment ben ik nog een QNAP gebruiker (er staan er hier twee) en ik zou graag met een Synology Nas aan de slag gaan. Eens kijken of deze gouden NAS my kan overtuigen :)

De volgende functies zou ik meteen (ook aanwezig op mijn QNAP) gaan testen (en vergelijken!):
• Logitech Media Server
• Surveillance Station
• iSCSI
• VPN Server
• Cloud Services
• Backup
• Download Station

En natuurlijk met ondersteunende Mobiele apps. Verder zeer zou ik ook Mail Station in gebruik willen nemen.

Met een Squeezebox Radio en Touch in huis zal de Logitech Media Server ook op deze NAS mijn favoriete functie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 18:16
Mijn meest favoriete DSM functie is de update functie. In 2010 heb ik mijn DS110j gekocht met DSM 3. Via versie 4 draait de NAS nu versie 5. Het gaat bij Synology niet om de buitenkant maar om de binnenkant. Mijn Synology heeft een hart van goud en kan na 4 jaar nog steeds zijn taken naar alle tevredenheid uitvoeren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edward van Dijk
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 09:13
Als je binnen 9 dagen 8 pagina's aan reacties hebt is, moet synology wel een totaal oplossing hebben waar iedereen zijn deel van gebruikt. Er is geen beste functie, maar alle deel-functies grijpen in elkaar. Dat is de grote kracht, eenvoudig, geschikt voor een breed publiek(je hoeft geen nerd te zijn om een synology te kunnen bedienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synology FAN
  • Laatst online: 02-07 12:08
Gebruik mijn DS411+ii voor o.a. Cloud, Photo Station, Downloads, Films streamen en Muziek.
Daarnaast gebruik ik mijn NAS ook voor Backups van mijn PC's, Laptops, Telefoons en Tablets.

DSM is gewoon een geweldig (Linux) OS, eenvoudig te beheren/onderhouden via GUI en SSH.
Van SHR werd ik helemaal vrolijk van, 1x een crash gehad, HD eruit, nieuwe er in en repareren maar, geen data verlies (-:

Helaas hebben wij de WK niet mogen winnen maar gelukkig genoeg wint Synology altijd en is daarom DE Gouden keus in de NAS-wereld dus: de Gouden NAS is wat mij betreft de cup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anturaxz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-08 13:37
Voor mij is het belangrijkste de functie voor het streamen van films en muziek.

Hierdoor kan er in elke kamer alle muziek worden afgespeeld dat he hartje maar begeert.
Alle films komen dan tot leven overal waar je een tv hebt staan
En dit allemaal dankzij dit prachtig bakje!

Ik en mijn vriendin houden heel veel van films en muziek , dus hier zouden we wel heel goed gebruik van kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Waar ik echt super tevreden over ben is dat alles zo stabiel is en er een mogelijkheid is om je bestanden op diverse apparaten te synchroniseren. Oh nee wacht, crashes alom en CloudStation is onbruikbaar. Never mind.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit een NAS gehad en ik wel het zeker proberen! Ik hoor heel veel goede dingen over NAS en slechte betreffende privacy. En mijn gratis 15 GB van Google Drive lopen vol, dus ik kan het wel gebruiken.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]