Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 19:45
Ik heb nog nooit een nas gehad maar heb me er even in verdiept:

Ik vind de Chromecast functie handig, want ik heb sinds kort een chromecast kastje achter mijn oude monitor zitten en gebruik ik nu als tv, dus als ik een film wil gaan kijken moet ik steeds mijn tablet gaan verbinden waar ook de films op staan en zoals iedereen weet heeft een tablet een beperkte opslag mogelijkheid.

Deze is ook vaak gezegd zoals ik las: de Cloud Station functie, ik verkoop op het moment mijn game pc en moet nog alle bestanden overzetten, en het zou echt gemakkelijk zijn als ik alles op de nas zou kunnen zetten dan kan ik er nog bij komen via mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Er zijn heel wat toffe feature's maar een van de tofste dingen die ik van dsm vind is dat jullie zo een goede service hebben, en ook zeker het hele goede user interface dat heel makelijk bruikbaar is en makkelijk dus dingen in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Jaren geleden op advies van een collega welke zelf een Synology NAS server had (achteraf beste advies wat ik ooit heb gehad qua ICT) de DS107+ aangeschaft voor synchronisatie van de praktijk mail, operationele data en file opslag van praktijk documentatie.

Door het gemak van deze Synology NAS server kocht ik later voor thuis de DS209II… hoofdzakelijk voor back-up van mijn foto’s en muziek….
Nog voordat ik dit rond had was ik achter de netwerk back-up functie gekomen waardoor het mogelijk was om een Back-Up van de Praktijk Data Buiten de NAS server locatie te hebben
Ikzelf gebruik nu thuis veel de Cloud functie om de foto’s iPhone, android enn PC zeker te stellen.

Nu ik dit zo schrijf kom je erachter dat de Synology NAS server er altijd is… Je ziet hem niet maar is er altijd. Een spil in het netwerk thuis en op de praktijk… De zeer vele mogelijkheden via de verschillende packages…..GEWELDIG…. kunnen vele andere NAS servers een puntje aan zuigen…..

[ Voor 35% gewijzigd door emaurer op 13-07-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 19:15
Voor mij waren de belangrijkste reden een synology aan te schaffen:

CloudStation en CloudStation Client: vaak vergeet ik om een backup te draaien van de belangrijke data aanwezig op de computers een tijd rovende klus. Met CloudStation is de probleem geheel verholpen, gelijk bij mijn ouders een gelijke synology neergezet om de data ook buitenhuis veilig te stellen.

De aanschaf van de synology brachten ook andere voordelen met zich mee zoals:
Surveillance station: beveiliging rond het huis was altijd al een wens maar voor alles een los apparaat neer zetten lijk mij geen goed idee. Ook hiervoor had Synology de oplossing, de eerste camera hangt en de volgende 4 zijn onderweg

mogelijkheid tot het opzetten van een VPN server, lekker tv kijken vanuit het buitenland behoort nu ook tot de mogelijkheden

eigenlijk gewoon een super alles in 1 oplossing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Als maar maar een functie gekozen zou mogen worden dan wordt het voor mij

Photo Station. Voorheen moesten we altijd alle fotos op een USB disk zetten en deze in een tv prikken om te laten zien. Of in het ergste geval een laptop (meeslepen) en laten zien. Nu is dat niet meer nodig. We browsen naar de url van Photos Station en we zien alles wat we delen. En alles wat we prive willen houden.... geen punten met de persoonlijke instellingen die mogelijk zijn.
Zo kan iedereen in de familie en vriendenkring de fotos bekijken op elke plek met internet aansluiting.
(een versimpeld NAS product om puur alleen fotos te bewaren en sharen? gat in de markt voor de gewone consument)

Maar dan zijn er natuurlijk nog de andere functies die niet weggeschoven zouden mogen worden. Sowieso DSM op zich is al geweldig. Ik heb mijn 213j nog maar erg kort maar binnen een paar minuten na aansluiting wist ik van alles hoe het werkte.
Het package center is subliem, het is zeer gebruiksvriendelijk. Dit is ideaal voor de beginner of normale gebruiker die niets van dit soort zaken weet. De optie om ook thirdparty bronnen te kunnen voegen is geweldig voor de geavanceerde gebruikers die net dat stapje verder willen. Packagecenter maakt het mogelijk.

Mijn XBMC maakt gretig gebruik van de functie van filesharing. Is het aparaat natuurlijk de hele reden van het bestaan van de apparaten.
Welk device dan ook.... Je kan je multimedia collectie bekijken, en nog energiezuinig ook vergeleken met het aan moeten hebben van je computer waar het gedownload zou zijn als je geen Synolgy NAS hebt.

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audio.gio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 12:33

audio.gio

Guestlist member

Het grootste voordeel wat DSM mij oplevert is rust.
Rust omdat ik weet dat mijn bestanden veilig zijn
Rust omdat ik overal en altijd bij mn foto's en mijn muziek kan
Rust omdat ik kies met wie ik wat deel (of niet deel)
Rust omdat ik bepaal wanneer wat gedownload wordt (ook al ben ik niet thuis)
Rust omdat ik het overzicht weer terug heb over mijn videobestanden
En vooral rust ... omdat mn vriendin m ook kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
DSM biedt mij het gemak van alles centraal bedienen en toch zo simpel dat mijn naasten zonder ICT kennis ook gebruik van kunnen maken! Back-up's, centrale toegang en stabiliteit, de core van mijn Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 08:54
DSM is overzicht die de productiviteit omhoog gooit en ook een van de enige web systemen die echt werkt. Download Station is stabiel, snel, goed en het beste: het werkt wanneer het moet werken net als de rest van DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favoriete functie is photo station. Het makkelijk delen van foto's naar familie en vrienden en ze zelf hun fotos laten uploaden naar mijn DS blijft voor mij toch en super handige en allerbeste functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tober-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zie een Synology Nas meer als een kluis in huis anno 2014. Je digitale bestanden (foto's, video's, etc) zijn je het meeste waard want deze zijn onvervangbaar. Mijn favorieten deel van DSM is dan ook dat het me de mogelijkheid geeft dierbare herinneringen veilig op te slaan en overal te kunnen raadplegen. Een gouden Nas zou dan ook de finishing touch zijn aan mijn dierbaarste kluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMagic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08 19:02
Ik gebruik de synology voor van alles en nog wat.
De DSM houd het overzichtelijk en geeft goed weer wat er gaande is. Vooral de widgets helpen mij hierbij enorm.

In totaal heb ik 3 synology systemen. 1 thuis, en nog 2 bij verschillende familie-leden. Deze synchroniseren over en weer via het vpn netwerk van de synology. Op die manier is er altijd ergens een kopie van de data beschikbaar.

Door deze backup incremental te maken geeft het ook nog de mogelijkheid om foute acties van de iso laag 8 terug te zetten.

Onderweg gewoon via de vpn een verbinding maken. De DDNS en quickconnect features zorgen dat je het soms veranderende ip adres niet hoeft te onthouden en maakt dat familieleden dit ook snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:19
Mijn favoriete functie van DSM is Photostation. Makkelijk foto's delen met familie en vrienden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggybert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:18
Ik ben net klaar met het afbouwen van mijn CNC freesbank. Een NAS zou een leuke toevoeging zijn, Dan hoef ik dropbox niet meer te gebruiken om tussen de PC in de woonkamer en de PC in de garage data te delen. Dropbox is elke keer vol. Ook een data backup service zou zeer handig zijn.

Ik heb zelf nog geen ervaring met een Synology NAS maar op mijn werk zweren ze erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:23
De beste functie? Vrij simpel, een data hub. Ik zou al mijn films, muziek, foto's en documenten er op zetten om deze dan via Raspberry PI's met XBMC in mijn huis te kunnen benaderen. Ook zou ik al mijn foto's die ik en mijn vriendin maken direct kunnen backuppen.

En als laatste het altijd kunnen benaderen van mijn documenten (ook buitenshuis). Dit zorgt voor meer flexibiliteit met werk (locatie en bereikbaarheid) en ik kan af met een minder zware laptop omdat deze geen grote HDD schijf meer nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere NAS gehad, maar toen ik door een vriend op de hoogte werd gebracht over de Synology-NAS heb ik hem meteen aangeschaft. Dit is de meest gebruiksvriendelijke NAS ooit, vanwege de geïntegreerde app Download station. Met Download station kan je je eigen torrent-providers toevoegen aan de zoekfunctie, en met enkele trefwoorden worden al je torrent-sites doorzocht en kan je ze met een enkele klik downloaden. Zodra hij klaar is (ongelofelijk snel) kan je in het geval van een film, de tv opstarten en de film direct via een DLNA-verbinding bekijken met uitzonderlijke snelheid. Kortom: Snel en gemakkelijk films kijken doe je met de Synology-NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:46
Hardware is leuk maar die heb je van zoveel fabrikanten.
Synology koop ik om echt om DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

DSM zorgt ervoor dat mijn mediaspeler al mijn films/series goed streamt naar mijn verouderde mediaplayer waardoor die niet overbodig is geworden. Verder is de cloudsave erg fijn en een mooie concurrentie van Dropbox maar dan met bestanden echt in eigen beheer. Even een bestandje nodig? Gewoon het ip (of url via bv no-ip) intikken en je kan erbij.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20
One Click Mobile Backup: met downloaden van een Synology Backup app alle data op mijn mobiele telefoon backuppen: bestanden, foto's, contacten, alles.. en dan natuurlijk voor meerdere telefoons zodat de hele familie er van kan profiteren. Nooit meer foto's of bestanden weg bij een gecrashte smartphone, zonder gebruik van cloud diensten van Apple of Google, maar op je eigen vertrouwde Synology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Dat moet voor mij toch wel de algehele DSM ervaring zijn, en daarna het gemak van Synology's eigen DDNS service met QuickConnect, delen van koppelingen. Dagelijks wordt hier PhotoStation en AudioStation gebruikt. Maar over het algemeen ben ik onder de indruk van de veelzijdigheid en prestaties van vrijwel iedere DiskStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb (nog) geen nas, als ik dat ding had zou ik er mail, ftp, webserver, sabnzbd en couchpotato op zetten. en verder lekker ontdekken onder ander de cloudfunctie die ik bij anderen toch lekker zie werken :

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen of samen met vrienden op vakantie, mijn films, mijn muziek en mijn foto's bekijken en delen via telefoon of laptop. Heerlijk ontspannen, want alles staat veilig thuis, ook de laatste vakantie foto's. En dat is prachtig, maar het mooiste: "Het heeft mij geen enkele moeite gekost", iedereen kan dit opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Nog geen moment spijt gehad van mijn DS1511+. Mijn favoriete functie is toch wel het package center. Het gemak waarmee ik mijn software kan beheren is groot. De mail station is ook erg fijn. Mijn pop3 mail wordt binnengehaald en zo kan ik er via imap op al mijn devices bij.

Wat is mijn NAS nog allemaal? TeamSpeak server, download machine, centrale database voor XBMC, testmachine voor wordpress, fileserver en mailserver. De machine is zelf ook nog een minecraft server geweest.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heerlijk zou het zijn, om niet een oude pc naar lanparty's te moeten meenemen maar deze media monster te kunnen gebruiken. Muziekje aan, ondertussen de filmpjes uitwisselen en allemaal zonder belasting van pc onder het gamen.

Lijkt me heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
Ik ben de afgelopen jaren de onofficiele Helpdesk geworden van mijn familie. Ik wordt vaak gevraagd om mijn oma, ouders, tante, neef, en nichtjes te helpen met computer issues. Echter, ze zijn verspreid over heel Europa.
Ik doe het nu met behulp van Remote Assistance maar ik bedacht me net dat er een mogelijk betere oplossing zou kunnen zijn mbt centraal beheer. Ik zou van al hun computers een backup restore point maken en op de NAS opslaan. En wanneer er zich een probleem zich zou voordoen, zou ik altijd een betrouwbare restore point hebben op de NAS. Niet te vergeten - een heel goed backup optie voor mijn eigen systemen (server, desktop, laptop in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb geen idee hoe een Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (kortweg DSM) mij kan helpen bij het streamen van mijn films en het back-uppen van mijn data. Wat ik wel weet is dat deze NAS een ereplaats in mijn huishouden zou krijgen, midden tussen onze trouwfoto en de urn met opa!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Voor mij zou DS audio voor de iphone, en de backups van video's en foto's van ons gezinnetje de belangrijkste functie zijn. Ondanks dat ik nog niet fortuinlijk genoeg ben om een mooie Synology neer te kunnen zetten, heb ik mij er al wel in verdiept. Vooral het gemak waarmee alles mogelijk is spreekt mij aan boven alle andere merken. Mijn vriendin is niet al te technisch, maar zij zou met deze NAS zelfs overweg kunnen en dat maakt ons leven een stuk makkelijker.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Ik vind eigenlijk alles wel geweldig aan de functionaliteit van de Synology NAS. Ik gebruik op mijn huidige Synology vooral de Security Center, DLNA, VPN en Backup mogelijkheid. Op mijn volgende NAS zou ik tevens gebruik willen maken van PLEX zodat ik mijn bestanden kan streamen op apparaten met een minder goede ondersteuning van alle film/muziekbestanden.

Nu het antwoord op de vraag:
Wat ik zowel prijs als verafschuw, dat is de levensduur van de NAS en de ondersteuning van DSM na zoveel jaren. Mijn Synology 209+ is 5,5 jaar oud en staat 24/7 aan, maar werkt nog steeds als een zonnetje (zelfs security patches worden nog uitgebracht). Hierdoor mag ik van mijn verloofde nog geen nieuwe NAS aanschaffen :(

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42

Quad

Doof

Het enige waarmee ik ervaring met Synology is de surveillance station app, camera aansluiten, licentie aanschaffen en klaar is kees! Zo simpel maar enorm makkelijk in gebruik! Heb alleen nooit tijd gehad om de NAS verder uit te zoeken omdat mijn contract ontbonden is. :/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Over enkele dagen vertrek ik naar het gebied dat algemene bekendheid verwierf tijdens de zogeheten goudkoorts, USA Californië. Zal ik bij terugkomst mijn eigen goud in ontvangst mogen nemen in de vorm van een gouden NAS? Het hebben van een NAS geeft mij rust en biedt de mogelijkheid om al mijn geschoten beeldmateriaal te delen met mijn directe omgeving. Het zal er voor zorgen dat ik alles herbeleef en het betreft een regelrechte back-up van mijn gouden vakantie.

Tijdens het schrijven van een review zal ik de mogelijkheden van de NAS in praktijk brengen door de hoogtepunten van de gouden vakantie met jullie Tweakers te delen via mijn favoriete functie: Photo Station. Goud, goud, goud! :*)

De gouden NAS krijgt een hele andere betekenis na mijn gouden vakantie en vice versa. Dit allemaal via de technologie waar wij zo vol van zitten. Ik heb in ieder geval last van goudkoorts!

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 15-07-2014 13:30 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Afbeeldingslocatie: http://blog.pricerunner.dk/wp-content/uploads/2013/05/audio_station.jpg

Of ik nou vrolijk of verdrietig, uitgelaten of wanhopig ben. Mijn favoriete DSM-functie is de AudioStation. Als muziekliefhebber heb ik overal ter wereld een groot scala aan muziek 'bij me', en dankzij de fantastische ingebouwde player vind ik snel de muziek die het beste bij mijn gemoedstoestand past. Of ik nou aan het werk ben of onderweg, in combinatie met de praktische no-nonsense apps voor de telefoon of een verbinding via VPN stream ik de muziek zo naar me toe. En als ik thuis ben laat ik via DLNA de mooiste noten door de huiskamer spelen. Er zijn maar weinig functies die ik zou willen missen, maar AudioStation is erg belangrijk voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WM1
  • Laatst online: 09-07 20:22

WM1

Ik had mijn DS214 al veel en veel eerder moeten kopen. DSM 5 is ongelofelijk goed doordacht: naast de bijna eindeloze hoeveelheid aan standaard applicaties, zijn de instelmogelijkheden geweldig. Ik gebruik de DS214 in combinatie met mijn iPhone en iPad, de integratie is ook al uitstekend. De allerbeste functie is maar heel klein: 'Bestanden blokkeren' in 'Geavanceerde instellingen' onder 'Bestandsservices'. Hierdoor kan ik vrij eenvoudig voorkomen dat de ellendige Windows $RECYCLE.BIN wordt geschreven in mijn netwerklocaties, zonder ik zelf aan de slag hoef met Veto Files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robineaux
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04-2018
De Synology gouden NAS. Mijn eigen digitale goudgrijp. Opslagplaats van bitcoins, fabelachtige trofeeën, digitale heldendaden, artistieke meesterwerken. Lossless opslag gevrijwaard van CD-rot, onafhankelijk van derden en onbereikbaar voor spionagenetwerken.
Als uit rotsen gehouwen zal mijn digitale verzameling veilig zijn. Een marmeren portaal, verlicht door een dak van zonnepanelen. Wat opvalt is de eenvoud. Midden in de hal een ronde balie. Glimlachtend vraagt Alyx Vance me het wachtwoord.
Daar komt Dog! In een werveling van pixels, beelden oproepend van verre horizonten en donkere wouden, leidt hij mij naar mijn bestemming. De transactie is voltooid voor ik met mijn ogen kan knipperen. Uit mijn speakers klinkt reeds het openingsakkoord van Scar Tissue. Ik leun achterover en sluit de ogen; mijn digitale wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Een modern gezin kan eigenlijk niet meer zonder. Van de kinderen wil er eentje zijn muziek-collectie op zetten, de ander studie-documenten op beheren. Mijn vrouw wil er de administratie digitaal vastleggen en daarna films en series kunnen bekijken. Zelf wil ik de camerabeelden van de voordeur op bewaren. In één woord, de 'veelzijdigheid' van dit apparaat is de oplossing.
Kortom, er is dringend behoefte aan deze Synology :)
Een favoriete functie is er (nog) niet want ik heb nog nooit een DSM gehad maar ik verwacht dat functies als het kunnen synchroniseren met meerdere mobiele devices een goede kans maakt maar ook VPN zou door mij zeer gewaardeerd worden om diverse andere gadgets in huis te kunnen benaderen. Ohhh, en ook nog een webserver met alles erop en eraan! Het kan niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-09 07:48
Mijn favorieten functie van DSM moet toch wel Cloudstation zijn.
Het is heel makkelijk om Cloudstation op te zetten en te delen met Familie/Vrienden/Collega's. Het kan werkelijk waar voor alles gebruikt worden. Zowel zakelijk als privé.

Vooral nu met de NSA die vaak in het nieuws staat is het mooi dat je je eigen privé "Dropbox" kan gebruiken. Het heeft dezelfde functionaliteiten en meer. Ook heb je "onbeperkt" ruimte (Ligt eraan hoeveel hardeschijven je plaatst). Je zit in ieder geval niet vast aan 2GB ruimte. Momenteel zit ik op de 12TB :).

Cloudstation wordt bij mij zowel thuis als op m'n werk actief gebruikt. Voor mij is een Synology NAS dan ook de beste NAS die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt de VPN functie erg makkelijk. Van overal met gemak op mijn thuisnetwerk komen en makkelijk bij mijn bestanden komen zonder rekening te houden op wat voor soort netwerk ik zit. Met deze functie kom ik dus ook met gemak in de spullen op mijn PC thuis en kan ik via de VPN verbinding ook onderweg genieten van mijn interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Photostation is wat mij betreft de beste optie. Ik kan overal, ook dmv een app op mijn Android devices, iedereen al mijn foto's laten zien en deze delen. Voor mij het allerbelangrijkste; je wil niet alles zomaar op internet zetten (Flickr), maar tóch die speciale vakantiefoto delen met je ouders of geliefden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Mijn favoriete functie is het Surveillance Station, zo kunnen we mooi onze huisdieren in de gaten houden en kijken wat ze uitspoken of hebben uitgespookt, dit werkt zo geweldig goed! :)

Mijn vriendin noemt onze Synoloy altijd: "het zwarte kastje". Het zou toch wel gaaf zijn als ze hem in de toekomst: "het gouden kastje" kan noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Dotwood
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 22:49
Mijn favoriete onderdeel van de DSM is eigenlijk een verzameling van functionaliteiten;
* De Synology is het centrale punt binnen ons netwerk, alle foto's die gemaakt worden op mijn of mijn families telefoons worden direct uncompressed gebackup'd op de NAS.
* Deze fotos en filmpjes worden vervolgens gedeeld met oma's, opa's tantes en ooms. Zo ook bestanden die even overgezet moeten worden, je eigen cloud op je eigen harde schijven. Secure en prive.
* Tijdens het WK zaten we in Frankrijk en geen NL wedstrijden. Probleem opgelost door via de OpenVPN server op de synology alsnog de wedstrijd te kunnen zien.
* Video surveillance; altijd zicht op je huis en waar nodig wordt de video opgeslagen voor naslag.
* Backup: alle windows, linux en mac machines worden gebackup op de NAS en de echt onmisbare bestanden worden ook nog ge-sync'd met Google Drive.
* DS Video; films thuis of remote streamen naar mijn telefoon, smart TV of streamer. I.c.m. glasvezel echt ideaal. De NAS is krachtig genoeg zonder een energievreter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwachtel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-08 14:23
Cross Device Sync!

Echt geweldig, door de diverse Apps is het mogelijk om eenvoudig op ALLE devices die ik heb mijn data beschikbaar te hebben. Fotos worden automatische gesynced, series en films kan ik overal bekijken, bestanden vanuit Dropbox komen automatisch in mijn backup!

Het is niet één feature die dit geweldig maken, het is een CRUCIAAL onderdeel van mij totale behoefte aan beschikbaarheid en betrouwbaarheid van mijn prive- alswel mijn zakelijke leven geworden.

En het wordt steeds beter!

Go zo door Synology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsman86
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12-2024
Cloud Station: Als muziekliefhebber hou ik er een ruime muziekbibliotheek op na en deze sync ik dan bv. op het werk. Luisterplezier waar ik maar wil, een tag aanpassen, een titel wijzigen en deze wordt automatisch opgeslagen en gesynchroniseerd. Geen dubbel werk meer en alles veilig op de NAS als back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
DSM (de schatbewaker mechanica :)) zorgt ervoor dat al m'n herinneringen veilig bewaard blijven voor later. De QuickConnect is bij verreweg m'n meest favoriete functie, je hoeft er verder niet bij na te denken. Er is geen gedoe meer met het o.a. forwarden van poorten (goed voor de plekken waar je geen toegang hebt tot de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iep_iep_iep
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05-2024
Opa en oma's blijmaken is mijn favo functie(en dit te kunnen doen zonder veel moeite :))!

Door DS Photo op de tablets van de grootouders te installeren zijn de foto's van de kleinkinderen waar ook ter wereld binnen handbereik. Automatisch inloggen aanzetten zorgt ervoor dat ik geen vragen krijg wat ook alweer de account gegevens waren. App opstarten betekent voor hun foto's kijken, erg makkelijk. Verder worden foto's die ik en mijn vriendin maken met onze telefoons automatisch via DS Cloud gestuurd naar mijn NAS, zodat opa en oma meteen mee kunnen genieten.

Deze samenwerking tussen NAS, DS Photo en DS Cloud vind ik winnend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Sinds ik DS-Cloud heb leren kennen, lopen we samen de hele dag in de wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Buiten dat bijna alles wel handig is, ben ik en diverse familie leden erg fan van de cloud station opties.

Deze bieden meer dan de andere gangbare opties (dropbox, google drive, baidu) én omdat het in mijn cloud staat heb ik tenminste nog het idee dat het niet 'ergens' op internet staat.

Ook de vorige versies maken het gebruik veiliger voor het per ongeluk verwijderen/overschrijven van data.

De optie om deze bestanden ook via filestation te delen (middels google accounts, facebook of een eenvoudige link) maakt het ook zeer eenvoudig om externen toegang te geven tot onze data.

Daarnaast zijn er talloze opties om deze data te backuppen/synchroniseren om een extra kopie al dan niet buitenshuis te bewaren.

Bedankt voor dit mooie product !

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 15-07-2014 15:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfuga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 19:53
Mijn favoriete DSM functie is de Network Backup van mijn Synology naar een andere over het Internet. Altijd een goede backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochtie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 17:35
Ik gebruik al jaren en Synology NAS maar ben geen "die-hard" gebruiker. De eenvoud van Synology zorgt ervoor dat alles altijd optimaal werkt, ervaren gebruiker of niet. De user-interface vind ik dan ook de beste functie van de DSM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 21:08
Mijn favoriete functie van de Synology is de veelzijdigheid.

Tot nu toe heb ik alles wat ik wil met mijn Synology kunnen doen.
Met de standaard mogelijkheden heb je een hele goede basis waarmee een gewone gebruiker bijna alles al kan.
Maar als Tweaker kun je ook buiten de standaard mogelijkheden via onder andere de geweldige community functies toevoegen.
Mijn NAS is mijn file server, VPN server, Domotica server, download station, enz., enz.

Ik ben benieuwd wanneer ik tegen de limieten van de Synology ga aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowe_ritfeld
  • Laatst online: 10-09-2024
Bij mij is er wel 3 keer ingebroken.Sinds dien ben ik in aanraking gekomen met de nas van synology. Goedkoper dan een beveilings systeem. Maar ik kan geen favoriete functie echt noemen. Heel het merk is een geweldige fucntie in mij digitale tijdsperk.

Hopelijk gaat het merk uitbreiden met huis apparaat bediening zoals lichten, cv enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen synology NAS maar het zou zeker een uitkomst zijn en mijn leven makkelijker maken, vooral omdat ik nu altijd zit te klieren met bestanden tussen mijn werk computer en thuis computer met harde schijven en usb sticks, van alle DSM functies zou daarom voor mij de cloud functie het best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comun
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-08-2024
Mijn lieve Anne-NAS,

Wat kan je toch veel. Zonder te piepen of te kreunen maar je overuren. Automatisch beheer jij mijn foto's. Een zelf geschreven script zorgt dat je deze foto's hernoemt en verpaatst naar juiste mappen. RSync is het nieuwe delen, je back-upt alles netjes naar een van je vriendinnejes.
PhotoDS is voor mij een van je belangrijkste applicaties. Je maakt ook opa en oma blij als je weer een nieuwe foto kan laten zien. Gewelig!
Wanneer ik op vakantie ben en een griezelige internetverbinding tegen kom ben ik niet bang. Ik bel gewoon mijn lieve Anne en je geeft me een veilige lijn.
Ook zorg je goed voor je zelf. Elke week doe je een complete check en mocht er iets mis zijn dan zit er een mailtje in mijn inbox. Geweldig zoals jij er voor mij bent.

Ik hou van jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 09:41
De mooiste functionaliteit is toch wel package center, dit laat in 1 oogopslag de veelzijdigheid van een Synology zien. Middels packages(vergelijkbaar met Apps uit de AppStore) te installeren kan je alle kanten op voor zakelijk gebruik maar ook voor thuisgebruikers. Mocht je als thuis gebruiker de Synology alleen als file opslag willen gebruiken dan hoeven er verder geen packages geïnstalleerd te worden aangezien het meteen out-of-the-box goed werkt.
Mocht je net even meer met je Synology willen doen dan dat er standaard mee kan is er ook nog de mogelijkheid om extra bronnen toe te voegen. Hiermee kunnen er ook packages geïnstalleerd worden die op het internet staan om zo voor nog meer mogelijkheden te zorgen.

116woorden

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Mijn favoriete functie is zonder meer Audio Station. Deze in combinatie met de app beheerd mijn hele muziek map. Alles is (zolang ik internet heb) eenvoudig te beluisteren. Onderweg nog nooit een uitvaller gehad, geen hapering of wat. Kom ik thuis, dan gaat hij naar de receiver en komen de klanken feilloos uit de speakers. Natuurlijk duurt het soms even om de NAS op te starten, begrijpelijk, zeker door mijn zuinige instellingen bij Hardware & Power. Ik heb geen omkijken meer naar deze zuinige NAS die toch alles doet wat ik wil. Synology, bedankt voor dit pracht product!

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud station,
is veruit de belangrijkste en wordt in de toekomst nog veel belangrijker.
Er komen steeds minder Pc’s en steeds meer mobiele apparaten, met de Cloud station heb je alle opslag centraal georganiseerd.
Alle media apparaten worden tegenwoordig met Wi-Fi uitgerust, de meeste foto's worden nu zelfs met telefoons gemaakt en zijn niet kleiner dan 8 MB. Al zou je een fototoestel gebruiken, hoef je die straks ook niet meer met een snoertje aan je pc te hangen. Wi-Fi, 4G, 5G zijn de toekomst, we kunnen straks niet meer zonder.
Langzamerhand worden kinderen ouder, gaan ze meer en meer digitale ruimte innemen.
Wat dacht je van TV of GiGa Grote film bestanden kijken, dat zal ook steeds minder met tv kabels gebeuren. Alles gaat straks via internet, of het nou met draad is of draadloos.

Synology DSM, simpel genieten!
Niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Fantastisch is de mogelijkheid om de films die ik opgeslagen heb op mijn server, overal te kunnen kijken, het werkt perfect op mijn televisie en via de DS Video app ook op mij telefoon. Geweldig dat ik overal op de wereld mijn favorieten films en series kan bekijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

Mijn favoriete functie is de VPN, hierdoor kan ik overal ter wereld TV kijken via de UPC Horizon app. Je moet via hun netwerk verbonden zijn, anders werkt het niet. Zolang er maar een redelijke internetverbinding is kan ik nu TV kijken dankzij mijn Synology. De VPN verbinding is snel opgezet en blijft super stabiel tot je hem weer verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangerBoBNL
  • Laatst online: 11-09 20:50
Mijn favoriet is het Package Center! Alles wat je maar zou willen kunnen met je NAS kan ook gewoon.
En dan ook weer alles benaderen met je tablet of smartphone, ik wil nooit meer anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Als audioslaaf ;) is mijn meest favoriete functie van onze DS214se 'DS audio'.

Wat werkt deze app fijn, goed en in combinatie met elk apparaat =>Google Chromecast, Ebode BTS21, een Smartphone, enz!

Ik ben zo blij met de Synology DS214se, dat ik deze review heb gemaakt => productreview: Synology DiskStation DS214se review door MrBreaker

Greetz,

Mr. Breaker

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beh1ndU
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08 11:05
Zoals ook bij vele andere tweakers lastig kiezen!

Daarom toch een uitgebreider antwoord dan 1 favoriete functie :-)
De combinatie van cloud (cloudstation), backup (Glacier), storage (via alle protocollen), remote access (MyDS Center) gecombineerd met tweak(ers) mogelijkheden geeft me de ultieme vrijheid en veiligheid om altijd en overal bij mn data (foto's, films, bestanden) te komen vanaf mn Mac, PC, TV, telefoons en linux bak, en dat het veilig gebackupped is!
Als trouwe gebruiker van Synology (211j en de good-old Usb Station 2) blij met de continue innovatie de afgelopen jaren, snelle patches, en mogelijkheden te tweaken, en zie nu uit naar de toekomst zoals oa "HD videotranscoding on the fly" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porteguus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 14:13
Mijn meeste favoriete functie is het 'Bestanden Delen'. Ik ben student en woonachtig op een studentencampus, zo kunnen we makkelijk onze films delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36
Al tijden wil ik een NAS aanschaffen of zelf maken, maar steeds niet het geld er voor gehad. Hetgeen mij het meest aanspreekt in deze variant is de kleur; GOUD. Wie wil dat nu niet?! Mijn hele huis is wit van kleur. Zelfs de kat en de jurk van mijn vriendin kleuren altijd wit. Je moet je eigenlijk een groot wit vlak voorstellen als ruimte en wat staat daar nu mooier dan een stralende goude NAS van Synology. Verder is de uitgebreide functionaliteit een absolute uitkomst en spreekt mij vooral de mogelijkheid om via VPN veilig overal waar ik ben mijn foto's en muziek te delen met vrienden of digibete ouders erg aan. Please golden Synology come to me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhoeven77
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Backuppen naar een 2e synology is heerlijk. NAS to NAS backup
Synology Nas verkopen aan je klant en hij kan vervolgens zijn Synology Backuppen naar onze Rackstation Synology. klant blij en wij kunnen een perfecte online backup aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 16:24
Meest favoriete functionaliteit, waar let je op, waar hecht je waar de aan.

vroeger toen de DS207+ uitkwam was dat het feit dat je via ipkg packages kon installeren en hem custom kon maken. Een top product met hoge user interface maar met mogelijkheden tot tweaken.

Tegenwoordig ben ik vele nassen verder en gebruik ik hem dagelijks, vooral het cloudstation hecht ik nu waarde aan. Alle foto's die ik maak worden direct op de Nas opgeslagen (en dus backup save) en zijn op al m'n devices beschikbaar. Ook de bestanden van het werk heb ik nu beschikbaar op m'n laptop thuis en m'n desktop. Het maakt dus niet uit waar ik aan het werk ga, ik heb overal al mijn bestanden ter beschikking :D _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Heb een Netgear Stora nu en zou graag een Synology gebruiken. Reis veel en als mijn vrouw dan thuis video streamt voor de kinderen, is de Stora veel te traag om bestanden te kunnen synchen waardoor ik nu aan OneDrive vast zit. Helemaal als ik tegelijkertijd nog torrents download is het helemaal huilen met de Stora... Verder lijken me vele apps en synchronisatie mogelijkheden van Synology een grote vooruitgang tov de Stora!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn favoriete functie(s) binnen DSM is Photo Station. Omdat ik als hobbyist regelmatig foto’s maak, is het erg handig om deze op de Synology te plaatsen. Photo Station zorgt er voor dat ze makkelijk, duidelijk en professioneel gepresenteerd worden. Ook is het in Photo Station erg makkelijk om andere gebruikers uit te nodigen, zodat ze (een specifieke set) foto’s kunnen zien.

Daarnaast heb ik op de Synology ingesteld dat deze een back-up van al mijn belangrijke gegevens moet maken op een externe locatie. Zo zijn o.a mijn foto’s veilig als de Synology bij brand of diefstal verloren gaat.

Ook diverse andere pakketten gebruik ik regelmatig, zoals Audio Station en Download Station. Wat ik het beste vindt aan mijn Synology, is eigenlijk de kwaliteit van al deze pakketten, en het gemak waarmee deze te beheren en te gebruiken zijn binnen DSM. Alles bij elkaar maakt dat een gouden combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
DSM maakt het leven een stuk gemakkelijker door mijn belangrijkste en favoriete media overal beschikbaar te maken. Of ik nu met vrienden een film wil kijken of mijn ouders mijn vakantiefoto’s laten zien, ik hoef geen externe oplossingen meer te gebruiken, maar heb altijd overal alles binnen bereik, zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn internetverbinding te traag zou zijn dankzij de realtime transcoding functie. Daarbij kom ik nooit voor verrassingen te staan: ik ben altijd op de hoogte als er problemen zijn, zodat mijn data altijd veilig en toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

Ik ben heel blij met de functie van SYSLOG, hierdoor houd ik van veel apparaten de error meldingen bij. Ook video Station is een vereiste maar het allerbeste vind ik de DNLA Server waarmee ik overal in mijn huis foto's films en audio kan afspelen. Echter heb ik maar een DS111 en is hij steeds trager en trager aan het worden, dus zou ik graag deze gouden NAS winnen!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 17:10
Overal toegang tot mijn muziek en films...helemaal goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuz1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-05 21:49
De meest handige functie van m'n Synology is eigenlijk een app, nl. DS Video, die lekker samenwerkt met de DSM package VideoStation, en dan ook nog eens vlekkeloos alles afspeelt op m'n Chromecast!

Geen gedoe meer met DLNA-servers, codering, ... Gewoon in de app je filmpje of serietje kiezen uit een overzichtelijke database met automatische samenvattingen en covers, een ondertitel kiezen, Cast en relax!!
Ik zou m'n DS214play voor geen goud meer inruilen, tenzij dan voor deze gouden versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik een groot voorstander ben van de technologische vooruitgang en mogelijkheden op computer gebied, ben ik van mening dat de levensduur van veel producten wat te wensen overlaat. Zo is mijn 5 jaar oude laptop alweer aan vervanging toe wegens gebrek aan voldoende rekenkracht en het feit dat hij simpelweg niet toereikend is voor wat ik ermee qua media functionaliteit zou willen doen.

De uitgebreide mogelijkheden die DSM 5.0 biedt qua streaming, VPN en de cloud, maakt van de Synology een haast complete vervanging van mijn laptop, waardoor zijn levensduur zelfs wordt verlengd! Alleen al om deze reden is het een product dat ik graag zou willen aanschaffen en de meerwaarde van inzie. Als ik echter één DSM functie zou moeten aanwijzen als mijn favoriet, dan is dat File Station. Hierdoor wordt het op eenvoudige wijze mogelijk om mijn bestanden te delen met mijn familie waar ook ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Surveillance station en DS Fotostation zijn voor mij ongekende kwaliteiten.

Naast de uitgebreide opties om "schorrie morrie" te monitoren als ze mijn airbag weer eens willen jatten (VW)
Is deze oplossing ook ideaal voor een camera bij mijn kleine in de kinderkamer, zeg maar babyfoon 3.0.
Ik heb al een aantal synologies mogen inzetten voor vrienden en bekenden maar zelf nooit de knaken gehad om het voor mijzelf aan te schaffen.

Ik heb een vrouw die foto's blijft maken van de kleintjes en dit allemaal vastlegt in mooie rapportages, hoe groot zijn de tranen na een crash van de laptop disk, met een NAS zou dit tot het verleden behoren met Syno Raid - SHR.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nas is echt het middelpunt van alle systemen in mijn huis. De handige vpn verbinding om lan parties te houden voor legacy games, al onze vakantie foto’s en films worden er bewaard en ook als opslag voor ons mediacenter is er niets op aan te merken. De leukste feature is misschien nog wel het gemak waarmee alles gaat, zelfs met een minimale IT kennis kan je binnen een paar minuten mappen delen en diverse services opzetten. Zelfs het maken en publiceren van je eigen online fotoboek is in no time geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
Wat is er nu makkelijker dan je data over ter wereld beschikbaar te hebben. Niet alleen om thuis lekker een film te streamen via de media centre. Maar ook om gemakkelijk en snel foto’s en video’s met familie en vrienden te delen, zonder afhankelijk te zijn van derde.
Daarnaast de veiligheid in eigen hand, doordat alles gewoon bij jou thuis staat kan je zelf alles perfect beveiligen. En is de kans dat je data in handen komt van een of andere overheid een stuk kleiner.
Daarnaast de opties om te synchroniseren met een ander systeem zorgt ervoor dat gegevens echt gebackuped kunnen worden. Zowel op een andere schijf als op een andere locatie, want foto’s verliezen is toch iets wat reëel is maar niemand wil.
Eigenlijk is het dus gewoon iets wat ik al lang zou moeten hebben, maar helaas nog niet heb aangeschaft, misschien via deze manier.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Het is lastig om een favoriete feature te kiezen, maar ik ga uiteindelijk voor het Package Center. De manier waarop hier de te installeren software gecentraliseerd verzameld staat is uiterst overzichtelijk, en externe repositories zijn eenvoudig te installeren. Je weet bovendien altijd waar je aan toe bent, aangezien je ervoor kan kiezen om bètaversies wel of niet te tonen en DSM altijd enkel de packages laat zien die geschikt zijn voor jouw specifieke NAS.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioMike
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:30
Het mooiste is dat ik 1x per kwartaal inlog in de webomgeving, omdat meer niet nodig is. Alles werkt gewoon.

De meest handige functies vind ik de apps op de iPhone (in mijn geval) waarmee ik altijd en overal bij mijn bestanden kan, downloads kan aanzetten (aanzetten voor ik naar huis ga, klaar als ik thuis kom!) en mijn camerabeelden kan inzien. En dat veilig door te combineren met een VPN verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:58

Zjemm

...

DSM - Eenvoudig & ongecompliceerd. Das Super Man
In een klap heb je je eigen cloud. DSM bied alles wat de moderne Tweaker nodig heeft.

En dat is GOUD waard.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp197
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:57
Mijn meeste favoriete functie in DSM is met stipt QuickConnect.
Ik vind de integratie en user friendliness daarvan super, doordat je overal en altijd in kan loggen op je Disk Station, ook als je niet thuis bent.

Eigenlijk is DSM mijn favo, omdat alle functies die erin zitten goed en overzichtelijk werken. Maar ik denk niet dat het OS zelf mee doet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hp197 op 16-07-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Photo Station & Video Station zijn mijn favoriete apps, mijn ouders wonen niet in de buurt en op deze manier kunnen we ze toch actief betrekken bij het opgroeien van hun kleindochter. Ik zou ook graag mijn mediacenter willen uitfaseren maar loop tegen de technische beperkingen aan met mijn Synology DS213. Met deze gouden nas zouden deze tot het verleden behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zita212
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 19:11
The upgrade functionality of DSM is my favorite function. It helps me fight the early onset of Alzheimer.
Keeps me constantly on my toes after each upgrade since usually some functionality will not work anymore, whether is OpenVPN, Synopass, or Optware will need to be fixed. As doctors say keeping your cortex busy will delay somewhat to onset of degenerative diseases. Also plenty of sleep helps with that and my DS is again helpful here since is such a quiet, wonderful device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischy
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-07 11:28
DSM file sharing is de nummer één functie voor mij. Sinds ik mijn Synology heb zijn al mijn bestanden op één centrale plaats te bereiken en beheren en bewaar ik ze daarom niet meer op mijn pc. Video's en foto's bekijk ik via diverse apparaten en deel ik gemakkelijk met wie ik wil, net als elk bestand dan ook. Via mijn smartphone heb ik vanaf de andere kant van de wereld mijn vakantiefoto's thuis opgeslagen met DS photo+ nog voor ik er weer was. Belangrijke informatie is beveiligd en snel beschikbaar wanneer ik het nodig heb. Mijn digitale huishouding draait op Synology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3rn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 22:18
Wat een moeilijke vraag. Ik heb de demo bekeken en ik kan niet kiezen tussen de functies. Met gezinsuitbreiding op komst kan ik alles wel gebruiken; de Photo Station om alle foto's te kunnen delen met familie en vrienden. Surveillance Staion om de baby in de gaten te houden. Audio Station met leuke kinderliedjes erop. Backup & Replication om alle waardevolle herinneringen veilig te kunnen backuppen en natuurlijk de VPN Server om veilig toegang te krijgen tot mijn netwerk waar ik ook zit. Onmisbaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 07:57
Mijn favoriete functie is de VPN-server. Ik gebruik deze om toch fatsoenlijk te kunnen internetten op plekken waar verschillende sites geblokkeerd zijn. Ook kan ik dan direct bij mijn bestand op mijn Synology, wat mijn leven gemakkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaidmaijer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2016
helaas heb ik privé nog geen Synology maar zakelijk lever ik elke maand wel een paar uit.
En als mensen geen server willen is de synology zo verkocht. Als je de opties noemt die Synology
Allemaal kan verkoopt het zich zelf al.
Wordt ingezet als ad server en file server, camera beveiliging, private cloud, backup to synology,

Kortom top product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portenge
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
1 functie beschrijven is eigenlijk niet mogelijk omdat de NAS super werkt.

Thuis gebruik

Het gemak om altijd bij je bestanden te kunnen.
VPN functie om overal op je telefoon Televisie te kijken via UPC.
Alle bestanden staan veilig vanwege de raid opstellingen
Erg goede ondersteuning en updates!

Zakelijk
Gemakkelijk te koppelen aan mijn privé VMWare omgevingen.
Goed werkende performance monitoring
Gemakkelijk en overzichtelijk.
Erg goede ondersteuning en updates!

Gewoon een super NAS.

[ Voor 19% gewijzigd door Portenge op 17-07-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Met mijn favoriete functie DS Video kan ik al mijn video's spelen waarop ik maar wil, phone, tablet, smart tv, chromecast, het werkt gewoon!

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 12:16
Ik heb helaas nog geen eigen ervaring met DSM. Waar ik vaak tegen aan loop is de snelheid van iscsi. Deze lijkt met DSM5 veel belovend. Het kunnen connecten met een Samsung Smart TV en op die manier streamen van foto's en video's brengt een hoop gebruikers gemak, ik zal hier dan ook veel gebruik van maken.
Met het nieuwe UI ontwerp heeft Synology een UI ontwikkeld waar mensen prettiger in zullen navigeren. Het ligt dichterbij wat ze al kennen van hun desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usselite
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:25
Een Synology oplossing maakt het mogelijk om gemakkelijk al je content die thuis staat zowel onderweg of thuis te benaderen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de innovatieve oplossingen die Synology aanbiedt voor haar gebruikers. Te denken aan Ez-Internet, web interface en de beschikbare mobile apps. In mijn eigen situatie is DS Video ideaal. De mogelijkheid om al het video materiaal te kunnen bekijken op al mijn apparatuur met behulp van de Full HD videotranscode functie. Ook hier geldt dat de locatie geen obstakel vormt om de maximale gebruikers ervaring er toch nog uit te halen dankzij de video quality playback functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heertommy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-02-2022
Photostation:

Je kent het probleem wel iedereen maakt overal foto’s maar zelf heb je ze vrijwel nooit!! Wat ik en mijn familie erg waarderen is de wijze waarop foto’s eenvoudig te delen, te bekijken en veilig te bewaren zijn op meerdere Synology’s zonder het zelf heen en weer te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroRoel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-03 06:23
DS Audio from Synology makes life so much easier and better!

Een functionaliteit die al je zorgen weghaalt als je zoals ik een enorme muziek liefhebber bent. Het digitaliseren, kopen van muziek kost tijd en veel energie als je alles op de juiste manier wilt opslaan. Vervolgens wil je dit overal mooi, makkelijk en goed kunnen afluisteren en opvragen. Met dank aan DS Audio van Synology werkt dit sneller, beter en makkelijker dan wat dan ook! Hoezo Apple producten afkraken omdat je met iTunes moet werken. Dat is nu verleden tijd! Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn vriendin, familie en kennissen is DS Audio simpelweg fantastisch! Al snel was ik voor iedereen zijn of haar muziek aan het toevoegen via cd's of eigen aankopen waardoor we nu een gezamenlijke media bibliotheek hebben.

Jou muziek, netjes, duidelijk, overzichtelijk en overal ter wereld via elk apparaat te beluisteren!

Groetjes,
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Gouden NAS onthuld in topic start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Package center is voor mij goud.
Super overzichtelijk, packages zijn makkelijk te vinden, te installeren en te onderhouden/updaten.
De 3rd party software is al net zo makkelijk te vinden en te installeren, en de keuze is er reuze.

[ Voor 34% gewijzigd door Capa op 17-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Laatst online: 01:35

Gotez

42

Met afstand de shared folders. In combinatie met de mediaspeler een killer. Lekker op de bank zitten en films-series kijken. Het blijft mij altijd verbazen hoe zoiets eenvoudigs het leven heel makkelijk kan maken. Daar houd ik van. Eenvoudige oplossing, duurzame implementatie en veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:30

ChillPascal

In the end...

Het is vrijwel onmogelijk om mijn/een "favoriete DSM-functie" te noemen. De mogelijkheden van DSM zijn in mijn ogen namelijk eindeloos. Hieronder dan mijn favoriete functie van DSM in 145 woorden ;)!

Als ik dan toch een functie moet noemen is dat de perfecte ondersteuning die Synology/DSM biedt op mobiel gebied. Vanaf elke hedendaagse smartphone met iOS of Android is de NAS te bedienen en te gebruik d.m.v. de volgende applicaties:
- DS Video (Ideaal voor het streamen van alle films en biedt zelfs de mogelijkheid om de films te downloaden op je mobile device)
- DS Audio (Je muziekdatabase lekker toegankelijk waar je je ook bevind)
- DS Photo+ (Alle fotoalbums ordenen, vooral geweldig i.c.m. verschillende gebruikers en rechten)
- DS Download (Even een filmpje aanzetten terwijl je in de bus zit om deze 15 minuten later op de TV/PC te kijken)
- DS File (Maximale toegang tot al je bestanden op je NAS)
- DS Cloud (Dropbox alternatief die de bestanden lokaal opslaat)
- DS Cam (Je surveillance camera's raadplegen terwijl je op vakantie bent!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dan al de meest favoriete functie moet kiezen dan is het wel cloudstation, omdat ik op deze manier mijn eigen cloud omgeving heb en zelf kan beheren. Altijd een kopie thuis op het Nas al zit je weet ik waar. Als je maar internet hebt op je apparaat. Gewoonweg geweldig.De DSM software is gewoon toppie. Met slechts enkele kliks stel je bepaalde functies in. Ik wil nooit meer zonder.
Een Synology is echter veel meer dan alleen maar cloudstation. er zitten zoveel andere functies op die ik inmiddels veelvuldig gebruik dat de cloudstation maar nipt bovenaan staat als mijn favoriet. Kortweg voor elk wat wils een betaalbaar Nas met ongelofelijk veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baminge
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 20:30
Wat ik de belangrijkste functie van een NAS vindt in het algemeen is veiligheid en betrouwbaarheid. DSM biedt mij de mogelijkheid om de status en SMART info van schijven te controleren waardoor ik zeker weet dat mijn bestanden veilig opgeslagen zijn. Daarnaast is DSM makkelijk te gebruiken en ziet het er ook nog eens fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gemak van het automatisch bijhouden van m`n series via Sickbeard
En dit zondere veel moeite streamen naar m`n raspberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
De CloudStation functie is de functie die voor mij het meest bruikbare is! Je bestanden altijd gesyncd tussen al je apparaten (Windows, Mac OSx en Linux) en in feite heb je zo ook een backup van je belangrijke bestanden op meerdere plekken staan. Geen gezeur met limieten qua ruimte, en de veiligheid heb je helemaal zelf in de hand. Wat mij betreft één van de beste onderdelen van een Synology NAS.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste aan de Synology Nas vind ik toch de besturing(het DSM) en de daarbijbehorende Package Center is echt ideaal, ik gebruik het al tijden voor Backup, VPN, Cloud Station en nog veel meer.
Tevens ben ik ook erg te spreken over de RAID functionaliteit van deze NAS, deze werkt erg goed en doet gewoon wat hij moet doen.
Voor mij geen andere meer dan een Synology!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Verschillende technieken die op een goede manier verwerkt zijn de Synlogy NAS zorgt ervoor dat je hem multifunctioneel kan inzetten. De reden voor gebruik zal zijn zijn voor Backup, VPN en als netwerkschijf functionaliteiten.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopeMasta
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 20:34
Uiteraard heeft DSM meerdere belangrijke functies maar één functie waar ik heel blij mee ben en veel gebruik van maak die Synology in haar NAS systemen heeft zitten is wel de CloudStation.
Ik heb een werk pc, werk laptop en een game pc en het gemak van synchroniseren van bestanden en het backuppen van deze bestanden over meerdere systemen zonder gebruik te maken van tools als Dropbox, Box of Google Drive. Voor zowel privé gebruik als zakelijk gebruik is het DSM besturingssysteem ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

It just works.

En dat geldt voor alle functies :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]