Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:08
Mijn meest gebruikte functie van de Synology DSM is wel de Cloud Station in combinatie met Glacier Backup. Sinds de geboorte van mijn zoontje worden er heel veel foto's gemaakt met telefoon's en fototoestellen en die wil ik niet kwijt raken.
Foto's worden automatisch vanaf mijn telefoon geupload naar mijn Cloud Station en deze map word dan regelmatig gesynchroniseerd met een Glacier backup bij Amazon.
Deze setup heeft mij al een paar keer gered, bijv. bij het kapot gaan van mijn telefoon.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Data word steeds belangrijker, dus een goede backup ook. Met behulp van twee Synology is simpel een offsite backup te maken, waardoor je data ook beveiligd is in het geval de originele locatie verwoest is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 11:36
Ik gebruik de Syno DS414 merendeels voor opslag van foto's en belangrijke Data te backuppen.

Verder vind ik deze NAS handig om via DLNA video's of foto's te streamen naar de TV en deze te bekijken.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
Mijn favorite functie is nog altijd de fileserver functie. Alle data gecentraliseerd bewaren, eenvoudig een backup maken, nooit meer iets kwijt.

Maar met een extra 415 Play zijn er nog wel een paar mooie mogelijkheden. Oude 413 naar m'n ouders voor hun data en mijn off site replica en dan met de 415 Play voortaan direct streamen naar de apple TV... Hoe mooi kan het zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Een echte favoriet is erg lastig te benoemen, er zijn zoveel erg interessante en handige features die een Synology NAS tot een begerenswaardig apparaat maken. Wordt het de Download Station of toch juist de TV Streaming wat het meest fijn is aan de Synology NAS..? De Media Server wellicht of de mogelijkheid je website thuis te hosten..?

Als ik dan toch een favoriet moet kiezen wordt het Cloud Station. Het gemak waarmee je zelf een eigen cloud kunt opzetten en daardoor ook alle bestanden altijd en overal kunt bewerken, downloaden en/of delen op eender welk apparaat dan ook is ongekend. Zeker in het achterhoofd hebbende dat in de ‘reguliere’ online (en vaak commerciële) cloud oplossingen vaak overheden en instanties mee kunnen spieken is het erg fijn te weten dat je privé gegevens ook werkelijk privé staan opgeslagen.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandderooij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-10-2022
De beste feature van Synology is by-far het Photostation. Ik ben geheel ontzorgt doordat mijn vrouw zonder cursus zelf foto's kan uploaden, taggen en terugkijken met een eenvoud die mijn dochter van 3 nog snapt. Ook raken foto's van onze verschillende apparaten nooit meer kwijt door de auto-upload functie, gewoon geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 12:48
De beste feature is voor mij het transcoderen van video. Altijd, overal toegang tot mijn media op elk device, heerlijk! Niet meer ingewikkeld bedenken wat ik wanneer waarop wil kijken en welke formaten dat apparaat ondersteund, gewoon makkelijk streamen, geen netflix meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 11:59
De package center! De DSM package center software maakt dat de NAS niet alleen maar een opslagapparaat is maar een multi-functioneel apparaat waardoor je veel meer krijgt dan je in eerste instantie koopt. De toepassingen vanuit de package center zijn voor verschillende doelgroepen en doeleinden inzetbaar waardoor je maximaal gebruik kunt maken van de NAS. Gesteund door een actieve ontwikkelingsgemeenschap betekent dit nog meer toepassingen en functionaliteiten. Koppel je dit aan het feit dat Synology zichzelf al jaren heeft bewezen als een merk wat kwalitatief goede produkten maakt dan weet je dat je een goede investering maakt voor nu en in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjambi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08 13:11
Web Station ! Als student mediadeveloper is dit superhandig. IDE verbinden met de ftp van de NAS en zo lekker aan websites werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 19:42
Mijn favoriete functie is toch de downloadmanager. Dan kan je ook met slechte verbindingen nog lekker zonder omkijken je series binnenhalen terwijl je slaapt of reist of gewoon naar je werk bent. En dan later pas hoef je het apparaat to kiezen waarop je de download kijken gaat maakt het helemaal af. ’s Ochtends op je tablet al bij het ontbijt, toch op je mobiel of laptop in de collegezaal (tijdens pauzes uiteraard O-) ) in combinatie met de cloud functionaliteit, of lekker ’s avonds vanaf me htpc op de bank. Het is vanaf dat de download klaar is gewoon altijd overal beschikbaar. Of als je een mooi muziekje binnenhengelt kan dat direct op de NAS met de downloadmanager, hoef je het niet eerst thuis te downloaden en dan pas overzetten.
Dat de gouden NAS dat dan ook in een mooie gouden kleur doet maakt het toch helemaal af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30

GieltjE

Niks te zien...

Het pakket van:
  • Makkelijk apps installeren (en grote diversiteit, van download manager tot telefoon centrale)
  • Makkelijk raids instellen
  • Goede updates
  • Beheersbaar voor (bijna) iedereen

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Laatst online: 12:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Gezien ik overal graag toegang wil tot mijn bestanden vaak ook redelijke grote bestanden 1GB+ is een eigen home cloud fijn, snel dingen klaar kunnen zetten ipv lange tijd uploaden maar direct kunnen delen of zelf toegang tot. Als graficus wil je snel dingen kunnen aanpassen en laten zien op de juist image compressie of film compressie geen aangepast kleuren of codec dan is delen van je eigen home drive cloud het fijnste.

In de wereld van niet 100% uptime van diensten of opslag van kopieën op de andere kant van de wereld is het een hele gemoedsrust om alles zelf in eigen beheer te hebben.

Daarom zou ik de cloud functie het beste en meeste gebruiken.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

In volgorde van prioriteit:

Photo station:
Voor beheer en toegang van foto's, video's en dus mooie herinneringen met mijn iMac, iPads en werk laptop als ik deze thuis gebruik.

File station:
Voor hetzelfde als hierboven maar dan met (belangrijke) bestanden

Surveillance station:
Als baby monitor (in combinatie met de "ouderwetse" babyfoon

Cloud station:
Bovenstaande op afstand... priceless!

De packages (al dan niet vanuit de community) met SAB, sickbeard etc. maken het pakketje ERG compleet :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Mijn Haiku :P Ik gebruik mijn Synology de laatste tijd super veel als ik van huis ben:

Synology aan
Altijd snel en betrouwbaar
Gebruiker voldaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iskelmaikel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-04 10:15

iskelmaikel

✔Weekend; check ✔Bier; Czech

Ik moet toch echt kiezen voor backups.

Als Informatica-student zijnde is het voor mij belangrijk om mijn projecten en dergelijke veilig op te slaan zodat, als mijn laptop crasht, ik altijd toegang heb tot mijn bestanden. Normaliter zou bijvoorbeeld Dropbox of Google Drive een leuk alternatief zijn, maar het idee dat ik van geen derde partij afhankelijk ben is voor mij toch wel belangrijk.

Door van tijd tot tijd een volledige systeem back-up te maken heb ik er al eens voor gezorgd dat ik binnen no-time weer aan de slag kan met waar ik was gebleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Jammer dat het zo'n lelijk goudkleurig model is anders had ik wel meegedaan.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11-2021
Hallo,

Ik ben begonnen met een DS107+ toen deze net uitgebracht werd en heb nu een DS1010+. Mijn fav functies binnen DSM: VPN, DLNA (Foto/Video/Muziek), File station, Surveille Station, Mail,Radius,Web,Databse Server.
Zonder mijn syno is m'n netwerk gewoon niet compleet.Laat staan ik.
Ik zou niet weten hoe m'n dag eruit zou moeten zien.Alles in m'n huis werkt via de syno. zelf voor m'n vrouw en kind van 4 een eitje om te bedienen.
Het was echt balen toen de OS een keer het begaf.

De mooiste functionaliteit vind ik DLNA. Ik heb verschillende apparaten voorzien van XBMC o.a Appletv, Openelc op mini PC's, Raspberry etc. De bestanden staan centraal op de syno ook de DVD covers.
Het mooi je aan is dat ik voor XBMC een script hebt, die ik eenmalig laad per device. Waarbij alle XBMC clients de recources, data delen ook d.m.v. een database.
Dus kijk ik beneden op de TV en heb ik geen zin meer op de Bank, dan loop ik naar bed en kan ik daar verder kijken, zonder enige moeite.
De radius server, is een extra beveiliging voor m'n wifi. Verder een goeie apparaat en erg gebruikersvriendelijk qwa interface, ook voor mn cams.

Veel vrienden van mij hebben nu ook een syno. Door aanraden van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11-2023
Safe - Share - Everywhere!

Voor mij is mijn DS112 onmisbaar omdat hij ervoor zorgt dat al mijn foto's van mijn gezin, mijn reizen,... veilig gebackupped worden. Ik kan ze makkelijk bekijken en delen met Photo+ en dankzij Synology's Quickconnect kan ik van overal ter wereld aan mijn NAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over de web hosting opties. Ik draai mijn drone/uav blog op de synology en ook een wiki page met verzameling van ict issues. Mijn blog draait perfect onder wordpress met de daarbij horende database in mariadb.
Ook zijn de web interfaces van diverse andere download en manage tools erg handig. Met een domein naam eraan gekoppeld en ssl certificaat krijg je zo een compleet online prive hosting pakketje. Uiteraard zou dit in de gouden variant helemaal compleet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Alle functies van deze nasjes zijn mooi bruikbaar en netjes uitgewerkt.

Echter met deze Nas zou ik van het enige probleem van een Nas verlost raken: deze gouden Nas komt op de TV kast onder de TV midden in de woonkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Photo Station in combinatie met de DSPhoto app is mijn favoriete functie.

Ik heb voor mijn oma een flinke verzameling oude foto's gedigitaliseerd. Deze natuurlijk op mijn synology NAS geplaatst en de bibliotheek beschikbaar gemaakt met wachtwoord in Photo Station. Via DynDNS is mijn NAS natuurlijk makkelijk via het internet te bereiken. Zelfs zo makkelijk dat ik het mijn oma kon uitleggen hoe ze dsphoto op de ipad kon openen en al haar oude foto’s kon terug zien. Het bleek zelfs zo makkelijk dat ze het kon uitleggen aan haar broer (80+) en hij kon ook herinneringen ophalen van de oude foto’s.

Petje af voor de gebruiksvriendelijkheid van de Synology NAS en software _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Wat mij het meest verbaast, is hoe Synology zijn hard-en software zo stevig op elkaar afstemt dat met een minimum aan power (lees: energieslurpen) toch een maximum aan functionaliteit geleverd wordt aan de consument, met dan ook nog een state-of-the-art user interface waar menig NAS-producenten nog wat van kunnen leren. Filesharing? Done. Packages? Done. Gratis applicaties voor media of zelfs videobewaking? Done!

Esthetisch en functioneel staat Synology voor de consument die wel wat meer vereist van zijn NAS steevast op de eerste plaats, en deze zal er niet makkelijk afgestoten worden. Een verdiende plaats!
En laten we eerlijk zijn, ze zijn ook niet slecht voor het oog. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Nindustries op 20-07-2014 22:08 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niehoff80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:51
Mijn favoriete functies zijn DS Photo daarmee kan ik mooi mijn foto's showen en de functionaliteit gebruikers en groepen daarmee kan ik familie en vrienden toegang geven tot leuke bestanden. Ook is de hele interface kinderlijk eenvoudig, ik voel mee een echte systeembeheerder terwijl ik niet die achtergrond heb. Ook is de NAS gruwelijk betrouwbaar en stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:49
Om camerabeelden op te slagen die mijn verborgen IP camera maakt zodat ik bewijs heb als mijn vrouw ooit vreemd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik ben een web developer en ontwikkel in mijn vrije tijd veel. Het mooiste van dit apparaat ( DS214+ ) is dat alles gebundeld gaat in dit kleine beest. Je hebt de OpenERP Software, SVN, Backup en Clouddienst samen met het delen van media over het netwerk wat deze NAS'jes voor beginnende developers een top apparaat maakt.

Ik zou nu geen ander apparaat meer willen voor deze functies binnen mijn ontwikkelomgeving thuis. Dus mijn functie/feature is dat alles in een apparaat zit, ik heb dit immers voorheen niet voor elkaar kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Betrouwbaarheid, daar gaat het mij om. Beveiliging en integriteit van mijn bestanden, geen zorgen dat mijn kostbare foto's verdwijnen etc. Met name DSM 5.0 en de stabiliteit van de apps spreken mij erg aan.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat ik een geweldige aanvulling zou vinden op de DSM functionaliteiten die die nu al bezit is:

1. Domotica voor je woning/bedrijf.
2. XBMC op de NAS.

1 --> Een beetje zoals pilight dat je je klikaan-klikuit producten kan bedienen/programmeren.
Maar niet alleen KAKU maar uiteraard ook andere protocollen kan ondersteunen.
En uiteraard een mooie/goede app erbij.

2 --> Indien je deze 2 zaken kan combineren zou dat gewelidg zijn. XBMC weet wanneer je een nieuwe serie/film gedownload hebt met subs vanaf de NAS en wanneer je deze aanzet dat dan ook meteen de verlichting goed gezet wordt, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilla81
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-07-2014
DS Video is niet alleen mijn favoriete oplossing, maar ook die van al mijn vrienden! Even inloggen via de DS Video app, een film of serie selecteren, doorsturen naar Chromecast of Apple TV en je kan lekker onderuit gezakt je favoriete programma’s kijken.
Ik heb het hele download proces geautomatiseerd (door o.a. Sickbeard, Couchpotato en Autosub), waardoor alle films & series altijd up-to-date en van ondertiteling voorzien zijn.

Ik vind het heerlijk om zelf te bepalen wat en wanneer ik TV kijk, dus als het om gemak gaat, dan is dit mijn absolute winnaar van alle functionaliteiten van de NAS. Ik krijg ook regelmatig van mijn vrienden te horen dat ze niet anders meer TV kijken dan via DS Video. Het enige wat deze functionaliteit nog beter zou maken is dat er gestreamd wordt vanaf een gouden NAS! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Mijn favoriete functie is eigenlijk een combinatie van een ingebouwde VPN en BitTorrent en anti virus software, RAID systeem en UPS koppeling.

Alles wat ik nodig heb kan gemakkelijk worden binnengehaald en uitgestuurd via BitTorrent, zonder dat ik zelf aanwezig hoeft te zijn.
Bestanden worden gescand als het binnen komt, zonder omkijken of zorg om data welke op de NAS staat.
Mocht er iets gebeuren is er door de RAID systemen automatisch een backup waardoor ik rustig naar kan kijken wanneer er tijd voor is.
Verder zorgt de UPS koppeling ervoor dat als de stroom uitvalt alles goed afgesloten wordt, zodat de integriteit van de RAID niet in gevaar komt.

Het is click en forget, geef je opdracht en je hoeft niet meer om te kijken. De NAS zelf zorgt er door al deze lagen zelf voor dat mijn data veilig opgeslagen blijft zonder dat tussenkomst nodig is bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterkevin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 20:03
De functie die altijd handig is, dat is de media server. Hierbij is het handig om al je films en muziek overal te kunnen luisteren en kijken in huis. Met de cloud oplossing erbij , scheelt dit een hoop gekopieer of met externe harde schijven slepen.

Hierbij heeft ieder gezien veel plezier van een nas en niet alleen jijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 20:00
Het is natuurlijk wel erg lastig om uit zoveel functionaliteiten een beste keuze te kunnen maken. Voor mij gaat het dan ook vooral over het gemak waarmee alles te bedienen is. Dit leidt dan tot de volgende keuze:

Voor mij is het mooiste aan Synology toch wel dat zelfs mij niet al te technische vrouw makkelijk films en muziek aan kan zetten op ons thuisnetwerk.

Als zij er zelfs enthousiast van kan worden, dan heeft Synology het dus goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 08:51
AudioStation
Overal ter wereld mijn eigen muziek draaien op pc tablet en smartphone

Gebruik hem dagelijks in de bus of op me werk via een laptop werkt snel en goed simper in gebruik en makkelijk bij te werken als je nieuwe muziek op de nas plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste functie in de DSM software is voor mij echt de quickconnect.

Ik lees zo veel mooie berichten op dit forum over diverse programma's zoals de ds download station, ds file station, ds audio station, video station en alle andere handige programma´s die erop staan die men zo handig vindt. Ik ben ook een van die vele gebruikers die al deze programma´s veelvuldig gebruikt en snap dat dit voor velen het meest handige lijkt te zijn.

Toch denk ik, omdat iedereen de Synology NAS veelal extern wordt gebruikt, dat de quickconnect de meest handige functie in de DSM is. Voorheen moest je altijd het ip onthouden waar de nas stond. Maar sinds de komt van het QuickConnect met een MyDS account maak je overal waar je bent eenvoudig verbinding met je eigen account.

Synology maakt het mogelijk om met je eigen account id overal ter wereld eenvoudig al je functies zoals hierboven beschreven te gebruiken. Niet meer je ( onmogelijke ) ip onthouden, niet meer een vervelende provider die je ip switcht terwijl je op vakantie bent, niet meer nadenken maar gewoon al die mooie functies gebruiken.

Dat kan door de QuickConnect van Synology en daarom is het de meest handige functie op de DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Lastige keuze. Om er maar 1 te melden. Bij deze

Mijn favoriete DSM functie is de Firewall dat je bepaalde zones kunt blokken / toestaan en kunnen kiezen op welke poort. Voordeel is dat je veel mislukte aanmeld pogingen sterk verminderd!

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 21-07-2014 13:53 . Reden: typo fix ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Photostation; na mijn ‘vastgelegde leven’ toevertrouwd te hebben aan een externe harde schijf van WD, zonder enig actief beheer en met een crash tot gevolg, zocht ik iets nieuws. Natuurlijk, de Synology kan veel meer en natuurlijk, gebruik ik deze ook voor veel meer. Maar foto’s en filmpjes spelen een grote rol, niets hoeven toevertrouwen aan externe partijen als Flickr. Selectieve toegang in eigen beheer en snelle interface, o.a. door thumbnails. Na een dagje weg is het ideaal om alle foto’s van vrienden en familie bij elkaar in een map te zetten, sorteer op ‘genomen op’ en je hebt een prachtig album. Privé album? Accounts aanmaken is seconden werk. Door de indexering kun je ook via 3G snel foto’s laten zien aan vrienden, familie en collega’s. Ook je eigen telefoonfoto’s worden automatisch geüpload, geen omkijken naar. Het enige wat je zelf hoeft te doen is genieten!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-J
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 11:05

J-M-J

Broemmmm....

Wat mij betreft is de gebruiksvriendelijkheid, maar toch nog grote aanpasbaarheid en vele mogelijkheden (wat vaak niet gecombineerd is/kan worden), de mooiste functionaliteit van DSM.

Mijn DS2411+ wordt voor van alles, naar volle tevredenheid, gebruikt: DHCP, DNS, Directory, VPN (tijdens werk via een guestnet), Photo/Music/Video/Cloud Station, Tomcat, Backup (Windows, Time Machine en Crashplan), XBMC shared library voor een aantal TB media en Cloud Sync. En bijna alles zonder de CLI te moeten gebruiken.

De hardware moet goed zijn maar DSM maakt het verschil!

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, hoewel ik videotranscoding uiteraard zal gaan gebruiken, zal ik ook gaan kijken: "what makes this tick"? Hoewel mijn tweakers profiel "London" aangeeft, ben ik bezig met het beginnen van een nieuwe carrière als Geo-IT consultant, afgelopen jaren heb ik dat "kunstje" opgepikt, samen met een stuk infrastructuur. Geo-IT is, met big data, een grote trend. Ik zoek: véél IOPS, middelbare throughput, en opslag.

Ik vraag mij af: kan hier een geo-event processor op draaien? Of zoniet; op een andere manier die transcode hardware gebruiken? Ik wil complexe geo-processing op grote datasets gaan doen, maar niet ALTIJD met een stoeptegel laptop het veld in gaan. Als tweaker ga ik de handleiding volgen, maar ook kijken: kan ik m'n desktop dmv. techniek zoals RGS die H264 graag transcode (of vergelijkbaare technieken, desnoods zelf ook driver-hooks maken) mijn eigen hardware, die de NAS zelf al >ZWAAR< zal belasten, NOG zwaarder belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Photostation is mijn meest favoriete DSM functie. Waarom? Omdat mijn schietgrage vriendin honderden foto's en video's van onze pas geboren zoon per dag schiet en deze allemaal goed bewaard moeten worden. Haar telefoon en laptop kunnen continue gecontroleerd worden voor backup en alles is veilig in de mirror.
Het beste van alles? Ze kan het allemaal zelf! Ik hoef niet iedere keer op te draven om het voor haar te doen want Photostation maakt het makkelijk voor iedereen.

Daarnaast is het beheer van accounts en albums echt briljant. Familie & vrienden allemaal een eigen account met bijbehorende machtigingen om bepaalde mappen te kunnen bekijken. Geen gezeur meer of er nog nieuwe foto's zijn en familie kan zelf nieuwe foto's downloaden voor bijvoorbeeld af te drukken. Quickconnect, accountnaam, wachtwoord en klaar!

Dit is hoe Photostation mijn leven makkelijker maakt, zodat ik van meer tijd kan genieten met mijn zoontje! Bedankt Synology!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik draai op dit moment een server voor mijn bestand hosting en sharing. Deze verbruikt veel stroom en de DS415 Play zou prima vervanging wezen. De FTP functie is ook een verreiste voor mij.
Tevens staat er een nieuw huis op de planning met een uitgebreid netwerk erin. Mediasharing staat hierin centraal. De DSM zou ideaal zijn in het huishouden voor simpel en makkelijk gebruik. Voor onderhoud maar ook in gebruik. Media streamen naar tablet, computers of tv via WiFi of bedrading, de Golden DS415 Play komt centraal te staan.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scanboostar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:54
De DiskStation van Synology is de digitale HUB in ons huishouden. Hij brengt alle systemen en bewoners samen en is daarin dé verbindende factor.

Dit is een resulaat van constante ontwikkeling van DSM en de bijbehorende Apps. Bij elke release wordt er nieuwe functionaliteit toegevoegd.

Het is ook te danken aan de mogelijkheden die er worden geboden om software van derden te draaien.

De "DS" zoals hij in ons gezin bekend is, brengt in de besturing van het huishouden de afzondelijke systemen X10, KlikAanKlikUit en HUE samen, waardoor er een geïntegreerd geheel onstaat. De bediening verloopt naar keuze via een KlikAanKlikUit AB óf via de webinterface. Hij registreert nauwgezet het gas verbruik,en SurveillanceStation houdt buiten de boel in de gaten. Een druk op de bel meldt hij op Twitter.

Het is, naast al het multimedia geweld, de centrale repository voor de aansturing van onze 3D printer.

Gewelding zo'n multifunctionele HUB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:21

fjs

PSN: ftltc

De reden waarom ik Synology gebruik is dat het een goede ondersteuning bied. Ook vanuit de gemeenschap is er altijd wel weer wat nieuws. Zo gebruik ik veel SickBeard en Sabnzbd. Package Center is dus lekker eenvoudig en toch degelijk.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Voor mij is het mooist de uitbreiding van de functionaliteit. Gekocht als simpele 'nas', maar intussen gebruik ik erg veel en vooral de mediastreaming naar iPad, mediaplayers en computers vanaf DS Video is voor mij de killer feature. Het is ergens een coherentie die ik zocht om een mediabib te maken en consumeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altasia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:38
Na een jaar in mijn bezit hebben van de NAS 213play gebruik ik nog geeneens 10% van wat ik er werkelijk mee zou kunnen, maar wat die doet doet die goed. Eindelijk een plek waar in raid 1 altijd al mijn gegeven benaderbaar blijven staan. De ultieme thuis opslag.

Wellicht ooit in de toekomst nog wat meer uithalen (ik heb me ingeschrevenen voor jullie event), maar voor nu ben ik blij dat mijn gegevens altijd nog ergens veilig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk achterover leunen op je eigen wolkje. Geen zoren over je digitale gegevens die ook nog eens overal oproepbaar ziijn. Geweldig toch!!!!????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepeebee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 22:01
De Synology nas is als geheel een compleet product. Alle apps en functionaliteiten zijn af en alles werkt ook. Kortom een een set it and forget it device die altijd in de stilte op de achtergrond zijn werk doet. Maar als ik moet kiezen, dan is het toch de power die erin zit. Meer dan voldoende CPU, geheugen en netwerkbandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
De meest gebruikte functie is het gebruik van sickbeard, couchpotato, nzbget en autosub. Films en series zonder omkijken direct in de juiste folder. Mijn nieuwe TV (samsung) heeft nu ook DSvideo geïntegreerd. Dit werk perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Bij mij zal ik voornamelijk de oer-functie van de NAS gebruiken, namelijk het delen van bestanden. Originaliteit in eenvoud ;)

In een ordelijke manier wil ik een 3D modellen en 2D texturen bibliotheek aanmaken die ik ook buitenshuis kan beïnvloeden. Hiermee kan ik sneller 3D impressies produceren in 3ds Max/Photoshop.
Ik hoef minder lang bezig te zijn met het opzoeken van assets en mij meer concentreren op het creatieve proces.
Door de vele veiligheidsmaatregelingen hoef ik mij ook minder zorgen te maken over het verliezen van werk.

Hiernaast moet de NAS ook nog voor vertier zorgen, met de nieuwe DS video app zal ik hem naadloos verbinden met mijn SMART TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Een gebruiksfunctie waar ik nog geen fatsoenlijk laagdrempeling alternatief voor heb gevonden, is het delen van vakantiefoto's bij groepsreizen. Bij online services voor foto's of bestanden delen krijg je vaak te maken met het noodzakelijk aanmaken van accounts, beperkte opslagruimte, bestanden die na verloop van tijd worden verwijderd, software die nodig is om bestanden te uploaden en meer van dit soort ongemakken. Zeker voor de minder technisch onderlegde medereiziger is dit een enorme drempel.

Met de mogelijkheden die Synology biedt met haar NAS-systemen is het eenvoudig om een eigen plek te creëren waar men laagdrempelig vakantiefoto's en meer van dit soort zaken kan delen met de reisgenoten. Met het remote beheer via DSM kan dit meteen op de vakantielocatie worden geregeld, zodat iedereen meteen kan beginnen met het delen van foto's. Gemakkelijker kan haast niet.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:46
Ben pas sinds een week eigenaar van een DS414 maar wat een genot. overal in huis (en daar buiten) beschikking over mijn bestanden. De quick connect optie werkt geweldig. ook via de mobiele apps (windows phone, Ipad en Nexus tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynTweak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-01 20:50
Download Station icm de SynoDS app voor smartphone en tablets is veruit de meest plezierige functie. Het gemakkelijk en snel zoeken van audio en video bestanden om ze vervolgens met het grootste gemak te streamen naar TV en mediaplayers. Een echt feest als het gaat om techniek, gebruikersgemak en kwaliteit.

Zelf gebruik ik al weer een oudje maar nog steeds perfect werkende DS212 in RAID 1. Een externe HDD voor back-Up's. Audio beheer via iTunes Streaming naar Panasonic TV, Dune HD, Sonos en Apple iPhone - iPad, etc. Gewoon geweldig. _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door SynTweak op 22-07-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Mijn meest favoriete functie is toch wel het gebruik van community package sources. Hierdoor ben je niet alleen gebonden aan wat Synology te bieden heeft en dat is al niet mis. Maar ook welke oplossingen de community heeft bedacht. Zo heb ik mijn heel mijn backup strategie opgezet met behulp van Crashplan. Eerst een backup lokaal, om vervolgens dit naar een off-site locatie te backuppen. Daarbij hoef ik mij ook nooit zorgen te maken dat mijn synology crasht of vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 20:54
De meeste favoriete functie binnen DSM is dan toch wel het Download Station. Eenvoudig torrents en nzb's binnen lepelen alsof het niks is. In combinatie met de RSS feeds werkt dit helemaal geweldig. Automatisch uitpakken scheelt ontzettend veel tijd en moeite.
Gelukkig hangt het binnen DSM niet af van een enkele functie, ik zou dan ook de "Broncontrole" als tweede favoriet in willen dienen. Altijd in een eenvoudige blik bekijken hoeveel meer sap je NAS nog over heeft. Super!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Favo functie? De vpn server! Vanaf je vakantiebestemming je netwerk thuis beheren, en ondertussen geniet van de tal van functies die Synology te bieden heeft. Alles privé beheren in je eigen cloud, hier raak ik helemaal in de wolken van. Op dit moment gebeurt alles vanaf de Raspberry Pi. Maar ben toch erg toe aan wat anders.Dus dit is een mooie kans, En ik geef de Synology alvast een bijnaam Louis Synology gouden pik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvkeizer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 11:27
Ik vind het heel makkelijk om al mijn media op een NAS te hebben staan en het vervolgens gewoon via al mijn apparaten af te kunnen spelen. Ook is het natuurlijk heel fijn om backups te kunnen maken van al mijn apparaten op een centrale NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRS-3
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:15
Na al deze reacties is het moeilijk nog iets origineels te noemen. Ik gebruik al vanaf DSM 3.2 Synology's, eerste was een CS407, later een DS1010+, momenteel is het de DS412+. Met de Synology is ons netwerk thuis van een verzameling losse machines een thuisnetwerk geworden. Privé worden niet alleen alle digitale documenten opgeslagen, maar ook alle muziek en video gestreamd (wel erg jammer van het wegvallen van DTS transcodering!). Ook de packages zijn een groot goed.

Maar als ik een favoriet moet noemen: Photostation. Ik fotografeer semi-professioneel en gebruik dit package om mijn "klanten" te voorzien van de resultaten. En voor de hipsters onder die klanten verwijs ik naar de gratis bijbehorende app DS Photo+ op iDevices, Android en zelfs Windows Phone - sinds de quickconnect ID helemaal simpel!

Ik kan iedereen zo'n NAS aanraden - en dat gebeurt in mijn omgeving op grote schaal. Deze gouden DS Play zou de kers op de taart zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICTdennis
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik moet een moeilijke keuze maken tussen twee DSM-functies van de Synology NAS als het gaat om de meest favoriete functie. Deze zijn de All-in-one server mogelijkheid en de multimedia functie.
Als systeembeheerder en mijn interesse in de ICT lijkt mij de All-in-one server functie zeer aantrekkelijk.

Echter met een privécollectie met over meer dan 23000 muzieknummers, honderden foto’s, tientallen films en ICT instructies dat altijd nog groeiend is, kies ik toch voor de multimedia functie. Met deze functie zal mijn collectie meer overzichtelijker zijn en kan ik het afspelen op me PC, laptop en zelfs TV.

Daarnaast kan ik d.m.v. deze functie mijn muziek, foto's etc. ook nog eens afspelen op mijn mobiele telefoon (via app) wat betekent dat ik het altijd bij me heb.

De multimedia oplossing maakt hierdoor dus mijn leven makkelijker en is voor mij de gouden functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikky
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-08 14:39
Gebruiksgemak is het toverwoord. Als ik een Synology DSM zou hebben, zou ik met Synology Data Replicator 3 vanaf onze pc's backups maken. Vanaf tablet, telefoon en tv met Videostation, Photostation en Audiostation films, foto's resp. muziek streamen. Helemaal te gek lijkt mij de mogelijkheden voor downloaden en een eigen mailserver. Maar daarvoor hoop ik eerst de DS415 play te winnen!

De meest handige functie zou zijn als je via dlna tegelijkertijd naar foto's, films en muziek kunt kijken en luisteren. Met mijn huidige NAS moet ik dat steeds afwisselen, dus na de foto's kijken terug in het menu de films opzoeken. En dat terwijl bijvoorbeeld de vakantiefoto's en films in één map staan en ik die in één keer wil kunnen afspelen.
Of Synology DSM 5 dit ondersteunt hoop ik te gaan ontdekken!

De stabiliteit van de DSM software lijkt mij een enorm voordeel ten opzichte van mijn huidige NAS. Je wilt tenslotte vooral een betrouwbaar apparaat om je belangrijke bestanden op te bewaren.

Met vriendelijke groet,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdejager
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 18:17
Wat ik vooral handig vind is dat ik vanaf mijn vakantieadres eenvoudig te weten kom of mijn huis niet platgebrand of leeggeroofd is door even in te loggen op de NAS. Altijd weer een geruststelling als DSM-scherm verschijnt, voor mij een teken dat alles ok is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De Synology NAS heeft thuis de "connected lifestyle" geintroduceerd, het maakt alle centraal opgeslagen digitale content van iedereen in huis beschikbaar, altijd en overal. en op allerlei verschillende schermen en apparaten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Alle functies van een Synology NAS zijn top, maar als je dan een keus MOET maken, dan is dat toch wel het feit dat je alle functies kan toevoegen. Daarom stem ik als meest favoriete functie in DSM op het PackageCenter. Want door men de vrijheid te geven apps te ontwikkelen en te installeren krijgt iedereen volledige controle over zijn NAS. Alles is mogelijk en niets is ondenkbaar. Je past je NAS aan naar je eigen voorkeuren en wensen en je NAS doet precies dat wat je wilt.
En als je zelf geen programmeur of techneut bent dan is er nog niets aan de hand, want door de geinstalleerde bronnen en een bron als synocommunity gaat er alsnog een wereld van mogelijkheden voor je open. Packages worden regelmatig geupdate met nieuwe mogelijkheden en stabiliteitsverbeteringen en nieuwe packages worden toegevoegd.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjdewit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12-2022
Onze meest favoriete DSM functie is zonder twijfel CloudStation. Hiermee hebben we alle relevante bestanden op alle devices die we gebruiken thuis en onderweg. Ook geeft deze functie geeft ons de mogelijkheid om met alles en iedereen alle bestanden (zoals foto's) te delen met familie en vrienden.
Daarnaast is het hierdoor mogelijk om thuis door te kunnen werken zonder dat je eerst alles moet kopiëren met het risico dat je wat vergeet mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
De beste functionaliteit van DSM is het maken van een cloud. Alle gegevens ter beschikking altijd en overal zelf mobiel is meer en meer een must aan het worden. Documenten aanpassen,delen of bekijken we zijn er allemaal met gediend om het te kunnen.

Wat ik persoonlijk ook een must vind zijn de server- functies. Als echte tweaker is het leuk om je eigen website te kunnen draaien zonder daarvoor een extra pc/hosting te moeten kopen. Via de dns server kan je er dan ook nog eens een gemakkelijk url aangeven. Voor de rest is als nog eens gebruiksvriendelijk en gemakkelijk voor een basis gebruiker om alles in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4REM0TE
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05-2022
Vele zaken zijn uitstekend bij Synology geregeld in vergelijking tot zijn concurrenten.

Persoonlijk maak ik extreem veel gebruik van de Video station, om mijn eigen films te delen met familie en vrienden.

Maar uiteraard is de Download station een veel gebruikte feature, download aanzetten en synology regelt de rest.

Moet eerlijk toegeven hij is alweer een jaartje of 4 oud en begint wat trager te worden, maar nog nooit een stuk elektronica zolang gehad zonder klachten of mankementen (met uitzondering van me PC).

Keep up the great work Synology,

Groet C4REM0TE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevincO
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo Synology crew, fans en gebruikers,

Wij werken met 3 man op een DS1513+ met Indesign, Photoshop, Illustrator. Op 1 plaats kan iedereen de zelfde photos and .indd bestanden openen. Hier bij spelen Time Backup, Backup en replicatie een grote rol. Dit zijn ook mijn favorieten, ze zijn vlot ingesteld. Ook krijg ik iedere keer een mailtje wanneer de opdracht voltooid is. SUPER!

Synolgoy is een succesvolle oplossing voor een relatief goedkope thuis-server. De enorme gebruiksvriendelijkheid van de DSM 5 is een grote stap om snel en veilig een eigen server/cloud/back-up/ect. op te zetten. De tijden veranderen snel, de onveilige manier van privé gegevens bij grote bedrijven onderbrengen b.v. Hotmail en iCloud kan nu thuis. Het voelt wel prettig dat ik mijn mail en bestanden nu in eigen beheer heb.

Mijn brainstorm idee:
Een combi APP ontwikkelen van de nu bestaande “DS file, DS video, DS audio, DS photo, DS download en DS cloud” is misschien nog niet zo gek idee. De APP's sluiten extern goed aan op NAS, maar al die APP’s zijn nog redelijk onoverzichtelijk voor de genen die net in de wereld van Synology stappen. Als File Station de zelfde toepassingen en uiterlijk als de nieuwe combi APP krijgt, met een drag en drop systeem voor mobiel naar een widget bijvoorbeeld. En Foto’s zonder te downloaden meteen een voorvertoning krijgen, dit zelfde bij video’s zonder downloaden een voorvertonen in lowres zoals youtube. Deze combi APP zal dan net zo gebruiksvriendelijk worden als DSM 5 zelf. Je hoeft tenslotte maar 1 keer in te loggen om overal bij te kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://kevinco.nl/Combi.jpg

- i7 960 - Cool IT ECO - Asus Rampage 3 Gene - 6GB HyperX - HD6870 XFX - 1000w - HAFF 922 - F60 SSD - WD 500GB -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipsch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2020
Cloudstation: een up-to date lokale copy van de zakelijke laptop. Betrouwbaar en met behoud van client privacy door de locale cloud en de wekelijkse offsite encrypted backup!

Positieve praktijk test
Een waterdicht systeem dat we naar volle tevredenheid hebben getest toen de oude zakelijke laptop het begaf. Na binnenkomst van de nieuwe laptop en installatie:
· Up en running binnen een halve dag
· Geen data verlies
· Goede UI en apps zorgen niet voor extra stress en onzekerheid

Al twee jaar een betrouwbaar systeem, hoge mate van file beschikbaarheid maar met basis kennis van computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel-Jan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08 08:19
Mijn Synology DS211 is zo'n beetje het enige apparaat in huis waarvoor ik na jaren nog steeds updates kan verwachten, zelfs met nieuwe functionaliteit. Ik ben altijd weer prettig verrast met nieuwe versies van DSM.
Ideaal als media server. En op vakantie knip ik zonder blikken of blozen 130 GB aan RAW foto's, want ik weet dat er ergens op mijn Synology nog wel een plekje is en mocht een van de schijven het opgeven: de data is gemirrord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sinds een paar maanden; mijn eigen NAS
Heel tevreden; enorm in mijn sas
Gebruik hem dag'lijks; met veel plezier
mijn bestanden staan veilig; op de schijven, vier

Mijn Syno, jij bent top
Ik geef hoog, van jou op
Beslist het beste, apparaat
Wat in mijn, huisje staat

Herinneringen; van elke soort bestand
Bewaar jij voor mij; altijd bij de hand
Nieuwe functies; ontdek ik ied're keer
Verweven met mijn leven; wat wil ik nog meer?

Mijn Syno, jij bent top
Ik geef hoog, van jou op

Jij kan teveel; om in één liedje op te noemen
Als ik mag kiezen, geef ik dit aan je mee
jouw veilige opslag; wil ik nu graag roemen
dat maakt mij heel tevree; heel tevree

Mijn Syno, jij bent top
Ik geef hoog, van jou op

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10-2023
Als ik toch moet kiezen tussen één van vele 'fijne' functies, dan maar deze:
Het is een functie van het Download Station. Deze functie heet de Torrent/nzb gecontroleerde map.
Deze map is een Share die ik gebruik op mijn PC waar ik NZBs en Torrents in gooi.
Het Download Station scanet deze map op mogelijke nzbs en torrents, vind hij deze.. Dan gaat hij de bestanden uitvoeren/downloaden.

Erg handig in mijn geval omdat ik bijvoorbeeld films en series download en het download station ze zelf in de juiste map plaatst die mijn XBMC weer oppakt.

Deze functie is logistiek gezien SUPER!

"With great powers comes great responsibility." Sheldon Cooper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
Absoluut VideoStation!
Ideaal alles automatisch gecategoriseerd, aanvullende informatie erbij, covers, houdt bij waar je gebleven bent zodat je tijdens het afwassen gewoon je film van tv naar tablet kunt schuiven en door kunt blijven kijken!

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Laatst online: 05-09 17:22
DS Audio is wat mijn leven vrolijker maakt! Overal kan ik met mijn telefoon en tablet alle muziek benaderen die is opgeslagen op mijn Synology NAS. De muziek-bibliotheek wordt automatisch bijgewerkt indien er nieuwe muziek beschikbaar is. Wanneer ik thuis ben hoor ik zelfs de muziek uit de boxen die buiten hangen, verbonden via een USB DAC aan mijn NAS. Al mijn vrienden zijn verbaast als ik deze simpel bedien met mijn telefoon.
Naast de muziek van DS audio, beschik ik over de foto's van DS Photo en over de video van DS Video. Thuis en buiten de deur toegang tot al mijn prive media!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet_dono
  • Laatst online: 13-06 20:30
Wauw, al langere tijd een NAS overwogen voor mijn (enorme) media collectie maar nooit serieus naar gekeken omdat een "reguliere NAS" eigenlijk alleen data opslaat.
Ik heb zojuist voor het eerst de DSM Demo bekeken en ik ben diep onder de indruk, om één functie te noemen die ik het meeste ga gebruiken is eigenlijk onmogelijk.
Er zijn een aantal functies die ik natuurlijk nu al gebruik in mijn pc met betrekking tot media opslag, zoals backup, RAID, File Browser en Resource monitoring (Rainmeter):

DE functie die mij het meest aanspreekt is de RADIUS server. Elke dag is er nieuws omtrent de NSA en andere afluisterpraktijken. Een beveiligde verbinding (over het internet) naar de NAS lijkt mij een geweldig veilig gevoel! Daarbij werken wij voor school ook vaker met gevoelige(re) data, het opslaan daarvan mag eigenlijk niet in Dropbox omdat dit op meerdere manieren onderschept kan worden. Met deze functie kan ik meerdere gebruikers toegang geven tot mijn NAS en beveiligde data overdracht mogelijk maken! Verder heb ik gelezen dat RADIUS ook gebruikt kan worden in combinatie met VMware Producten die wij op school gebruiken. Nu heb ik thuis mijn lab omgeving op mijn workstation draaien welke ik praktisch onbeveiligd benader. Als ik het goed begrijp kan ik RADIUS ook gebruiken om deze omgeving beveiligd te benaderen, zo kan ik zelfs andere studenten toegang geven tot mijn resources! Een geniale oplossing voor meerdere problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionsqau
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-01-2024
De meeste favoriete functie is toch wel de mogelijkheid om verschillende soorten componenten te installeren vanuit de Package Center. Vooral de veelzijdigheid van deze functionaliteit, van multimedia packages tot surveillance station packages. Zelf gebruik ik de "Zakelijke packages", de Wiki Media en Magento packages zijn ware livesavers! De integratie is gewoonweg geniaal en ik kan een leven zonder niet meer bedenken.

Een upgrade qua hardware zou alles veel sneller laten werken en ik zou meerdere functionaliteiten tegelijkertijd kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
Ik heb momenteel geen Synology Nas, en daarom kan ik nog niet spreken over welke functionaliteiten me het meest aanspreken.

Wat ik wel kan melden is dat een gouden Nas bij mij waarschijnlijk helaas ook in de meterkast zal verdwijnen. Want met spelende kinderen wil ik hem niet op mijn bureau hebben staan. Dat maakt mijn meterkast dan wel weer meteen helemaal "bling bling pimp-my-meterkast".

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Het is juist de gebruiksvriendelijke combinatie van uiteenlopende functies waardoor ik fan ben van Synology. Als ik echt één functie moet kiezen als favoriet, dan is het voor mij een nek-aan-nek race tussen Photo Station, Media Station en VPN-server. Voor mij is mijn - nu wat krap bemeten DS112j - mijn veilige gateway naar internet (voor open hotspots en ander 'vreemd wifi'), het zeer intensief gebruikte foto- en videoalbum voor familie, en de plek vanwaar ik series bekijk (Top Gear!) via XBMC (DLNA/NFS). Ook het idee dat mijn data veilig in een cloud in eigen beheer staat, spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpellikaan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 18:57
Een beetje lastig is de vraag wel.
Ik zou niet een voorkeur hebben, van wat ik het beste zou vinden aan een synology.
De reden dat ik er 1 heb,is voor mijn een reden om te kiezen voor een goed fuctioneel totaal pakket.

Alles wat er op zit aan programma's is voldoende voor een "gemiddelde" gebruiker.
Maar moet ik er een noemen ,dan is het het gemak waarmee je buitenshuis kan inloggen.
Niks niet moeilijk doen met poorten open zetten...gewoon QuickConnect ID.

Bedankt mensen bij synology,voor deze fantastische producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihuysman
  • Laatst online: 29-11-2020
Werken in Brussel, door de week verblijven in Mechelen, het thuisfront in Asten NL, twee iMacs op twee locaties, iPad, Iphone, wifi verbinding naar de audio installatie voor het afspelen van muziek, een hele grote verzameling muziek CD's waarmee je niet de schijven van al je devices wenst te vullen.
Kinderen die niet meer wired, maar wireless zijn, bijna het huis uit en toch nog een band moeten houden, breedband, via glasvezel en snel, razendsnel met telefoons en laptops binnen en buiten hollen.
Snel en eenvoudig bestanden opslaan, delen in onze eigen cloud, geen bemoeienissen, geen moeilijke setup voor een modale user, ik zie het zitten, het is het perfecte plan, mijn gouden droom.

[ Voor 4% gewijzigd door ihuysman op 25-07-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Photo Station & Muziek Station zijn mijn favoriete apps, Het gemak waarmee je op afstand bij je bestanden kunt, ook als je geen vast IP adres hebtis werkelijk top of het nu via Dsm gaat of Vspn.
Groot voordeel dat je met de muziekapp altijd je muziek bij de hand hebt iedereen in de familie zijn eigen
muziek kan streamen. Werkt goed met mijn Sonos.
Mijn foto’s zet ik op de NAS en ook vanaf andere locaties dan thuis werkt het (meteen)uploden feiloos. Zelf mijn dochter van 12 is verknocht aan Synology

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander!
  • Laatst online: 29-08 20:35
Tja..... mijn favoriete functie... De Synology NAS zelf zou ik zeggen. Hij is al een jaar of 2 het hart van mijn multimedia georiënteerde huis/woonkamer. Muziek, films en dowloads alles werkt feilloos via de synology. Op mijn werk even een nieuwe filmp downloaden via DS download en thuis lekker kijken via DLNA... om een lang verhaal kort te maken is de meest aantrekkelijke functie de update naar DSM 5 software, dit heeft de NAS nog functioneler gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De beste feature voor mij is VPN, zo kan ik overal ter wereld inloggen op m'n eigen netwerk en bij al m'n bestanden, video's, muziek en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drQuentules
  • Laatst online: 01-09 22:59
Het moeten kunnen kiezen tussen allemaal fijne functies is lastig, maar wat de NAS erg multifunctioneel inzetbaar maakt is wel het Package Center. Het is zo enorm eenvoudig om extra functionaliteiten, van Synology of derden, toe te voegen. En de functionaliteiten, die je niet wilt, zijn niet standaard geinstalleerd en vormen geen belemmering. Daarnaast biedt het Package Center juist de functionaliteiten, die concurrenten niet (zo eenvoudig) kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

De functies kunnen me weinig boeien als die maar beter kan als mijn DX300. Daarnaast ben ik wel benieuwd of de Synology GUI echt zoveel handiger is dan de IX4-300D. Of is het geld verspilling om over te stappen echt veel meer kan die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Voor mij is het belangrijkste de backup/restore/rescue feature.
Backup/restore in de zin van cloudstation. Dat werkt gewoon geweldig en alleen daarom al ben ik al bezig familie warm te maken om er een aan te schaffen.
De rescue feature kun je eigenlijk ook data-recovery noemen en dat mag wel enige uitleg denk ik.

Ik krijg nogal regelmatig computers van familie/kennissen in handen gedrukt waarbij de computer niet meer opstart, maar de data "toevallig" net de backup-ronde gemist heeft. (zeg maar nooit backups gemaakt)
Dan is het een kwestie van harde schijf eruit schroeven, in een USB-dock steken, op de NAS aansluiten en vanuit de DSM software een kopieer-sessie starten.
Op de laptop of PC is het dan lastig dat je die computer niet uit kunt zetten tijdens dergelijke acties, maar de NAS gaat gewoon braaf door.
Daarbij is het heel prettig dat redelijk wat filesystemen ondersteund worden, maar ook dat de timestamp van de directory's behouden blijft.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [_ave_]
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-07-2024
De kracht van het centraal houden van data met daarbij een krachtige multimedia module maken dit de ultime NAS. Geen veels te beperkte webspace meer nodig bij een provider :) voor de fotoalbums.

[ Voor 10% gewijzigd door [_ave_] op 28-07-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Een station voor alles; Het draait rustig en zuinig op de achtergrond, niemand tot last en plaatsefficiënt. Als je thuis komt staan de nieuwste films en nieuwste afleveringen van je favoriete series al klaar in HD om gelijk doorgestreamed te kunnen worden naar je MediaCenter of andere ontvanger. Een mooie centrale plek voor niet alleen al je media, maar ook al je overige bestanden; altijd en overal alles bij de hand en goed beveiligd. DSM maakt mijn leven makkelijk doormiddel van automatisering, back-up toepassingen, beveiligingsmogelijkheden en toegankelijkheid. Je kunt het zo gek niet bedenken en er is wel een DSM toepassing voor die het leven makkelijker maakt. Alles verhuisd naar de NAS, een zuinige, stille en compacte oplossing. Ik hoef mijn stroomslurpende desktop niet meer de hele dag aan te laten en te voorzien van tig schijven. Dát is hoe DSM mijn leven makkelijk maakt. 150 words right here, booya.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroMJ
  • Laatst online: 03-06 20:14
1 functie doet dsm eigenlijk te kort, maar package center maakt het mogelijk om een synology nas meer te laten zijn dan opslag. Je past hem hiermee aan naar je eigen gebruik!
Of je nu overal naar je muziek wilt luisteren, foto‘s met familie of vrienden wilt delen, je belangrijke documenten veilig wilt backuppen of zelfs de nas je favoriete series / films automatisch laten downloaden. Het kan allemaal! En dit alles in een jasje zodat ook een niet tweaker ermee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBRemi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:31
Mijn favoriete functie is dat mijn vrouw zo rustig is sinds ze series vanaf de nas streamt zonder reclame. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door BBRemi op 25-07-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Mijn favoriete functie is de eenvoud. Ik vind het ongekend hoe ons hele gezin op al onze apparaten kan genieten van alle foto's/films/muziek. Laats was het gezin verdeeld over 4 landen, maar kunnen we toch allemaal bij onze data en dat met wat simpele knoppen!

Die eenvoud maakt het voor ons mogelijk, opnieuw te genieten van vakantie's en herinneringen. Bedankt daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
Synology heeft de naam, de producten en de software.
Mijn (gouden) NAS heeft niet alleen de beste functies, het is gewoon het beste apparaat. Werkt feilloos met alle andere software en apparaten. En is daarnaast zo gebruiksvriendelijk dat mijn moeder het zelfs snapt.

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik er 2. NAS 1 als opslag en NAS 2 als backup. Elke week heeft NAS 2 een back-up van NAS 1. Op mijn backup NAS is al geen support meer. Deze is te oud.

Is het erg dat er geen support meer is? Ja, best wel. Ik heb ik het verleden problemen gehad en deze zijn perfect opgelost.

De interface is mooi, uitgebereid en duidelijk. evenals de software. Perfect dus.

Wat zou ik met deze 'gouden NAS’ willen doen? Alles en MEER.

Ik zou een tijdmachine willen. Ik maak dankbaar gebruik van cloud maar ik mist de TIJD als ik even terug wil naar een oud bestand.

Ik zou graag snellere encoding willen op media zodat ik alles realtime kan bekijken ongeacht op welk device.

In het kort… Ik wil MEER en met Synology kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu aan mijn TL-WR1043ND router een externe harde schijf hangen waar ik wat films en muziek op heb staan. Geen vergelijk met een NAS, dus zal hier heel blij mee zijn.
Ook vanwege het feit dat je blijkbaar een Minecraft server erop kan laten draaien, en laat dat nu het spel zijn waar mijn zoon en ikzelf heel wat tijd aan besteden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:52

OB1

Ik zou er heel erg blij mee zijn omdat ik dan makkelijk bestanden in het hele huis kan bereiken voor het opschonen van de computers, daarnaast; wie wil er nou geen Synology hebben?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist met de DSM Demo gespeeld en moet zeggen dat het er zeer goed uit ziet. Sinds vorig jaar zijn we hier thuis mama en papa geworden en wat zou het toch mooi zijn als wij straks deze Synology NAS bij ons thuis neer mogen zetten voor het backuppen van al onze dierbare digitale foto's. Cloud Station en Cloud Sync zouden hier tevens een perfecte aanvulling op zijn. Zo houden we veel meer tijd over om echt te genieten met onze kleine man O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Ik heb geen 150 woorden nodig!
Ik hoef hem niet.
Geef het bvb aan kinderen die geen thuis hebben of gedwongen in een inrichting moeten zitten omdat ze geen ouders meer hebben.
Dat is de mooiste functie van die hele prijsvraag.

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 09:10

KrazyJay

Mijn favoriete functie is DS Cloud. Alle mobiele devices van de familie worden automatisch gesynchroniseerd waarmee iedereen altijd en overal zijn/haar eigen foto's en filmpjes kan bekijken en downloaden, zelfs al er een telefoon of tablet plots defect gaat of gestolen wordt. "We hebben op zijn minst de foto’s nog!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Door alle bestanden op alle apparaten en locaties te kunnen benaderen maakt dit het gebruiken en delen van data probleemloos.
Daar je de NAS eigenlijk in de meterkast wil wegmoffelen moet deze wel naast de TV komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarylMS
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 13:53
Ik heb toevallig gister een synologie DS214+ besteld, maar had liever een 4 racks gehad, maar die was voor mij helaas net iets te duur, dus hopen dat ik hem via deze prijsvraag alsnog kan winnen!

Wat voor mij top is aan synology: de kwaliteit, design en performance, en uiteraad de features.
Ik gebruik mijn synology, als automatisch downloader voor usenet servers met applicaties als Sick Beard, CouchPotatos en Headphones. Die laat ik alles ook gelijk netjes archiveren. Verder stream ik via mijn mediaspelers blu rays af die mijn nas binnenhaald en opgeslagen is. Ook gebruik ik mijn nas als mini server en heb ik een webhost op draaien. En last but not least, heb ik hem als mijn "cloud" draaien voor mijn smartphones en tablets. Doei Dropbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:53
Favoriete functie, dat is lastig. Ik zou zeggen gebruiks vriendelijkheid. Het toevoegen en configureren van functionaliteit (packages) is top, maar dat is niet echt een functie.

Voor mij Cloud station: overal en altijd bij mijn bestanden.
Voor mijn kinderen en vrouw: video/audio station. Verbazend hou snel ze door hadden hoe dat werkt (sneller dan mijn vrouw ;) ) en hun favoriete filmpjes en muziek konden luisteren.

Voor de toekomst misschien VPN nu er steeds meer data afgeluisterd wordt is dat een feature waar ik mij nog even in wil verdiepen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29
Ik bedoel waarom wil je geen kant-en-klare oplossing voor je huis qua infrastuctuur.

Lekker eenvoudig je bestanden delen, snel je videobeelden ophalen om te achterhalen wie een kras op je auto heeft achtergelaten of als een download machine zodat wanneer de nieuwste aflevering van je serie beschikbaar is direct kunt bekijken zonder er is voor te doen.

Waarom moeilijk doen als alles al voor je is gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07 09:45
Mijn favoriete functie is:
De mediaserver, het is erg makkelijk op te zetten en erg snel terwijl het toch nog genoeg te customizen is. Het zou mijn leven veel makkelijker maken want dan hoef ik niet steeds een pc aan de tv te hangen om media te bekijken vanaf mijn externe hdd, dan kan ik gewoon icm een chromecast al mijn media bekijken! Das wäre toll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:28
Gestart met een kleine NAS van ander merk ondanks de adviezen koop een synology. Na 1 jaar toch de overstap gemaakt naar de 407CS en wauw wat een verschil in gebruikersgemak, stabiliteit en mogelijkheden.

Toen de 414 uitkwam deze aangeschaft omdat de 407 toch wat trager werd door mijn steeds hogere eisen/gebruik van mogelijkheden. Helemaal happy met DSM 5 alleen de virtual host mogelijkheden mogen iets uitgebreider nu handmatig http.conf aangepast om proxypass / portnummer vanaf externe domeinnaam goed door te zetten naar bijv. dsm/couchpotato/sickbeard ed.

Raad een ieder in mijn omgeving aan als ze een NAS zoeken om voor de synology te gaan, 1x keer configureren en gaan met die banaan. En natuurlijk de vele communiy sites die extra packages bieden maken de synology een ware alleskunner.

[ Voor 10% gewijzigd door Wingie op 26-07-2014 14:26 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]