- Mijn favorite DSM functie was vooraf de uitbreidingsmogelijkheden via het control Panel.
Na eind vorig jaar een collega een DS214+

te hebben aangeraden heb ik in Mei zelf een DS214

aangeschaft als vervanging van mijn kapotte Buffalo Linkstation Duo, welke ik vanaf het begin erg gelimiteerd vond, maar beter in mijn budget paste (had moeten doorsparen voor een DS212

)
- Eenmaal aangekomen heb ik eerst slechts 1 van de twee 1TB harde schijven geinstalleerd die ik uit de buffalo had gehaald. Zoals verwacht via de control Panel vond ik al wat ik moest instellen om deze NAS te gebruiken van binnen mijn netwerk en van buiten uit.
- Mijn favorite DSM functie in de afgelopen maanden was Photo station, welke voor mijn 100k+ photo collectie prima toegankelijk is vanaf Win7 laptop, OSX10.9 macbook pro retina, de IOS devices: iPhone en iPads en zelfs via een oude MSI Nettop nu met linux (ipv WIN XP)
- Nu gisteren een nieuwe 3TB WD red NAS ingebouwd naast de 1TB als 2de BASIC (Raid) Volume
precies zoals ik dat wilde 2 schijven naast elkaar, niet RAID 0 of 1, SPAN
- Mijn favorite DSM functie is dus wederom het Controlpanel. Zo'n gouden 4 bay zou mooi naast de TV staan in de woonkamer voor het streamen van video van al die DVD's, etc. die dan eindelijk netjes altijd beschikbaar zijn. De nog redelijk nieuwe DS214 verhuist dan naar de bungalow waar hij mooi als backup van de belangrijkste files kan dienen.