Mijn DiskStation is het meest zorgeloze onderdeel van onze bedrijfs-IT. We draaien alles op google drive, erg betrouwbaar en heel veilig, als je het goed doet. Maar je wilt natuurlijk niet alles van google af laten hangen. Dus een on-site en een off-site backup. De off-site staat bij mij thuis op een DiskStation. Met CloudSync heb ik altijd automatisch een complete hardcopy van de google drive inhoud. Met Time Backup bewaar ik de historie ook nog eens los van google. Zoals ik al zei, zorgeloos, betrouwbaar en onderhoudsvrij. Ik log alleen wel eens in...omdat het kan. En dan is altijd alles in orde. Punt.
Verwijderd
Ik ben niet technisch aangelegd, ik hou van simpel en gemak (ja, een vrouw
). Ik maak veel foto’s en filmpjes. Hoe vaak het mij in niet is gebeurt dat ik foto’s op de computer vergat veilig te stellen. Of ik de foto’s van m’n telefoon nog niet over had gezet op de computer en hij kapot ging. Zo zonde! Foto’s die voor mij belangrijk zijn.
Het lijkt mij super om een Nas te hebben waar ik foto’s naar over kan schrijven vanaf mijn telefoon. En dat ook foto’s van de fotocamera veilig gezet kunnen worden. Dan kan ook mijn familie al hun foto’s veilig weg zetten (mijn vader maakt nog wel eens foutjes.. *oops*, alle foto’s weg
). En ook mijn vrienden op wereldreis. En dan nog het gemak van films en series, handig toch?!
En niet onbelangrijk; het is een Gouden (!!) Nas. Dat staat toch veel mooier in huis!
Het lijkt mij super om een Nas te hebben waar ik foto’s naar over kan schrijven vanaf mijn telefoon. En dat ook foto’s van de fotocamera veilig gezet kunnen worden. Dan kan ook mijn familie al hun foto’s veilig weg zetten (mijn vader maakt nog wel eens foutjes.. *oops*, alle foto’s weg

En niet onbelangrijk; het is een Gouden (!!) Nas. Dat staat toch veel mooier in huis!

De meest interessante functies van de Synology NAS zijn de cloudfunctie en de mediaserver, zeker in combinatie met PLEX!
Het zou heerlijk zijn om niet afhankelijk te hoeven zijn van Chrome of Dropbox, maar gewoon zelf een server te hebben die dit voor mij in goede banen kan leiden. Daarnaast kan ik met PLEX of de standaard synology-media app overal ter wereld bij mijn eigen bestanden en toch nog even die leuke serie bekijken als ik onderweg ben! Ook is het gebruiksgemak van de Synology NAS in vergelijking tot andere systemen veel makkelijker en overzichtelijker. Je hoeft geen super-techneut te zijn om de Synology te kunnen gebruiken en dat maakt het ook uitermate geschikt voor de gemiddelde gebruiker! Met de Synology NAS kan iedereen en super-huis-server maken!
Het zou heerlijk zijn om niet afhankelijk te hoeven zijn van Chrome of Dropbox, maar gewoon zelf een server te hebben die dit voor mij in goede banen kan leiden. Daarnaast kan ik met PLEX of de standaard synology-media app overal ter wereld bij mijn eigen bestanden en toch nog even die leuke serie bekijken als ik onderweg ben! Ook is het gebruiksgemak van de Synology NAS in vergelijking tot andere systemen veel makkelijker en overzichtelijker. Je hoeft geen super-techneut te zijn om de Synology te kunnen gebruiken en dat maakt het ook uitermate geschikt voor de gemiddelde gebruiker! Met de Synology NAS kan iedereen en super-huis-server maken!
Heb zelf helaas nog geen NAS maar m'n favorieten:
- bestanden te kunnen opslaan die gemakkelijk vanaf meerdere machines in huis benaderbaar zijn.
- mirror mogelijkheid, bij disk crash heb je altijd nog een tweede.
- laag stroomverbruik, kan in principe dag en nacht aan blijven waarbij je energieverbruik stukken minder is dan het aanlaten van een pc.
- ik zou graag e.e.a. willen laten syncen met Google Drive, indien mogelijk.
- indien mogelijk zou ik m'n net aangeschafte IP-camera er naar toe willen laten streamen maar ik heb me laten vertellen dat dat een ingewikkeld verhaal is (als uberhaupt mogelijk).
En mediaserver functionaliteit uiteraard! Verder is het nog een ontdekkingsreis wat zo'n apparaat allemaal kan.
- bestanden te kunnen opslaan die gemakkelijk vanaf meerdere machines in huis benaderbaar zijn.
- mirror mogelijkheid, bij disk crash heb je altijd nog een tweede.
- laag stroomverbruik, kan in principe dag en nacht aan blijven waarbij je energieverbruik stukken minder is dan het aanlaten van een pc.
- ik zou graag e.e.a. willen laten syncen met Google Drive, indien mogelijk.
- indien mogelijk zou ik m'n net aangeschafte IP-camera er naar toe willen laten streamen maar ik heb me laten vertellen dat dat een ingewikkeld verhaal is (als uberhaupt mogelijk).
En mediaserver functionaliteit uiteraard! Verder is het nog een ontdekkingsreis wat zo'n apparaat allemaal kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Nutcaze op 26-07-2014 16:46 ]
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Ik heb nu recent een Chromecast aangeschaft en één van mijn grootste wensen is nog dat ik een NAS heb waarmee ik een centrale plek heb om mijn video's, afbeeldingen en dergelijke naar mijn Chromecast toe te streamen. Ook is het handig dat je met behulp van Cloudstation overal kunt streamen. Overal waar een tv is kan ik dan naar toe streamen. Ik maak zelf back-ups maar het zal toch fijner zijn als het allemaal op een externe bron staat. Ook voor mijn ouders en zusje, die het eigenlijk nooit doen, is het makkelijker dan ooit.
Dit zou dus het ideale apparaat zijn om mee te beginnen als eerste NAS!
Dit zou dus het ideale apparaat zijn om mee te beginnen als eerste NAS!
Verwijderd
Anytime, anyplace & anywhere zijn naar mijns inziens de sleutelwoorden van Synology DSM. De best feature of all features.
Op kantoor, zakenreis, thuis, vakantie of onderweg. Al jou belangrijke data, foto's, films, muziek en documenten toegankelijk vanaf laptop, pc, tablet of smartphone. Veilig centraal opgeslagen data in RAID control aangevuld met de Cloud oplossingen. En dat alles met software van Synology die up-to-date wordt gehouden. Is er iets wat de Synology niet kan..............
Inderdaad, de NAS der NASSEN.
Op kantoor, zakenreis, thuis, vakantie of onderweg. Al jou belangrijke data, foto's, films, muziek en documenten toegankelijk vanaf laptop, pc, tablet of smartphone. Veilig centraal opgeslagen data in RAID control aangevuld met de Cloud oplossingen. En dat alles met software van Synology die up-to-date wordt gehouden. Is er iets wat de Synology niet kan..............
Inderdaad, de NAS der NASSEN.
Verwijderd
Voor mij is de meest gebruikte feature van mijn Synology Audiostation & DS audio (app) zodat ik onderweg (in de auto, tijdens het lopen, ...) kan genieten van mijn muziek rechtstreeks vanaf mijn NAS gestreamed in FLAC.
Het beste is echter de ondersteuning van Synology zelf... Toen ik in het begin dat ik het gebruikte tegen een probleem aanliep: De buffer laadde maar één nummer in, waardoor je via 3G telkens enkele seconden moest wachten op het volgende nummer. Post gedaan op het forum van Synology en een week later merkte ik opeens dat het gewoon toegepast was in een update. Dit was mijn reactie: http://forum.synology.com...php?f=3&t=31983&start=197
Het beste is echter de ondersteuning van Synology zelf... Toen ik in het begin dat ik het gebruikte tegen een probleem aanliep: De buffer laadde maar één nummer in, waardoor je via 3G telkens enkele seconden moest wachten op het volgende nummer. Post gedaan op het forum van Synology en een week later merkte ik opeens dat het gewoon toegepast was in een update. Dit was mijn reactie: http://forum.synology.com...php?f=3&t=31983&start=197
- Mijn favorite DSM functie was vooraf de uitbreidingsmogelijkheden via het control Panel.
Na eind vorig jaar een collega een DS214+
te hebben aangeraden heb ik in Mei zelf een DS214
aangeschaft als vervanging van mijn kapotte Buffalo Linkstation Duo, welke ik vanaf het begin erg gelimiteerd vond, maar beter in mijn budget paste (had moeten doorsparen voor een DS212
)
- Eenmaal aangekomen heb ik eerst slechts 1 van de twee 1TB harde schijven geinstalleerd die ik uit de buffalo had gehaald. Zoals verwacht via de control Panel vond ik al wat ik moest instellen om deze NAS te gebruiken van binnen mijn netwerk en van buiten uit.
- Mijn favorite DSM functie in de afgelopen maanden was Photo station, welke voor mijn 100k+ photo collectie prima toegankelijk is vanaf Win7 laptop, OSX10.9 macbook pro retina, de IOS devices: iPhone en iPads en zelfs via een oude MSI Nettop nu met linux (ipv WIN XP)
- Nu gisteren een nieuwe 3TB WD red NAS ingebouwd naast de 1TB als 2de BASIC (Raid) Volume
precies zoals ik dat wilde 2 schijven naast elkaar, niet RAID 0 of 1, SPAN
- Mijn favorite DSM functie is dus wederom het Controlpanel. Zo'n gouden 4 bay zou mooi naast de TV staan in de woonkamer voor het streamen van video van al die DVD's, etc. die dan eindelijk netjes altijd beschikbaar zijn. De nog redelijk nieuwe DS214 verhuist dan naar de bungalow waar hij mooi als backup van de belangrijkste files kan dienen.
Na eind vorig jaar een collega een DS214+

- Eenmaal aangekomen heb ik eerst slechts 1 van de twee 1TB harde schijven geinstalleerd die ik uit de buffalo had gehaald. Zoals verwacht via de control Panel vond ik al wat ik moest instellen om deze NAS te gebruiken van binnen mijn netwerk en van buiten uit.
- Mijn favorite DSM functie in de afgelopen maanden was Photo station, welke voor mijn 100k+ photo collectie prima toegankelijk is vanaf Win7 laptop, OSX10.9 macbook pro retina, de IOS devices: iPhone en iPads en zelfs via een oude MSI Nettop nu met linux (ipv WIN XP)
- Nu gisteren een nieuwe 3TB WD red NAS ingebouwd naast de 1TB als 2de BASIC (Raid) Volume
precies zoals ik dat wilde 2 schijven naast elkaar, niet RAID 0 of 1, SPAN
- Mijn favorite DSM functie is dus wederom het Controlpanel. Zo'n gouden 4 bay zou mooi naast de TV staan in de woonkamer voor het streamen van video van al die DVD's, etc. die dan eindelijk netjes altijd beschikbaar zijn. De nog redelijk nieuwe DS214 verhuist dan naar de bungalow waar hij mooi als backup van de belangrijkste files kan dienen.
Een Synology nas geeft je de nodige vrijheid en tools om de nas breed in te kunnen zetten. Van persoonlijk tot uitgebreide zakelijke toepassingen: je krijgt het voor een habbekrats en je kan het tegelijk voor meerdere zaken inzetten. Dankzij de simpele maar uitgebreide interface is het goed te beheren. Daarnaast heb je ook een app die je een melding over updates of defecte schijven kan geven zonder dat je zelf de monitoring moet inrichten. En natuurlijk zijn apps voor andere toepassingen als audiostation, videostation, downloads, etc..
Al met al een pracht appraat.
Al met al een pracht appraat.
Bekijk mijn inzending hier (er pasten niet genoeg afbeeldingen in deze post).
[ Voor 255% gewijzigd door eagleeyearend op 07-08-2014 00:44 . Reden: Album toegevoegd ]
Het altijd en overal bij je bestanden kunnen komen vanaf je Iphone, Ipad, tv of laptop en dat je het kunt delen met iedereen die je daar toestemming voor geeft. Met de automatische back-up functie zodat je altijd weet dat je bestanden ergens staan opgeslagen mocht één van de apparaten stuk gaan. Maar het allerfijnste is dat je familie vanaf afstand kunt helpen met de juiste functionaliteiten met behulp van quickconnect.to.
Wat ik eigenlijk een beetje mis op m'n Synology is en direct mijn favoriete functie zal gaan worden, is dat ik regelmatig software bouw, maar er niet echt ondersteuning voor is op de NAS. Ik heb er een GIT server op draaien, maar het is wat lastiger om er bevindingenbeheer en code browsing op te realiseren; het aanmaken van een nieuwe repository moet via een scriptje, e.d. Een Phabricator package zou ik al heel blij van worden, omdat ik daarmee veel ondersteuning krijg in het ontwikkelen van de software en beta-testers toegang kan geven om bevindingen op te voeren en discussies te voeren voor nieuwe functionaliteit. Vooral voor de kleine softwarebedrijfjes zou dit een ideale toevoeging zijn.
Verwijderd
Ik vind de functie van PHP en MySQL binnen Synology DSM zeer fijn. Via deze functie is het super eenvoudig om je eigen website te hosten. Met een beetje verstand van zaken is binnen enkele tellen je eigen website up & running. Het vermakkelijkt mijn leven op het web net als alle overige functies binnen DSM.
Zonder Synology DSM géén NAS voor mij!
Zonder Synology DSM géén NAS voor mij!
Het is zeer moeilijk om het "beste" onderdeel van de DSM op te noemen. Voor mij zijn de continu evoluerende DSM versies eigenlijk een verzameling van "beste" onderdelen.
Als ik er dan toch eentje moet kiezen dan ga ik voor de widgets: op een eenvoudige manier heb je een duidelijk overzicht over de stand van zaken en eventuele problemen. Persoonlijk log ik quasi enkel in om deze status te controleren...Al de rest werk (meestal) zo vlekkeloos dat het gewoon doet wat het moet doen (backup, photostation, surveillance center,....)
Als ik er dan toch eentje moet kiezen dan ga ik voor de widgets: op een eenvoudige manier heb je een duidelijk overzicht over de stand van zaken en eventuele problemen. Persoonlijk log ik quasi enkel in om deze status te controleren...Al de rest werk (meestal) zo vlekkeloos dat het gewoon doet wat het moet doen (backup, photostation, surveillance center,....)
Verwijderd
Het meest in het oog springende voordeel is het in eigen beheer kunnen hebben van een Personal Cloud, iets wat tegenwoordig niet alleen een uitkomst is wat betreft de toegankelijkheid en de retentie van data, maar ook vanwege de zekerheid dat data alleen toegankelijk is waar en wanneer gewenst.
Voor prive-gebruik, maar zeker ook voor de zakelijke markt is dit van onschatbare waarde.
Voor prive-gebruik, maar zeker ook voor de zakelijke markt is dit van onschatbare waarde.
favoriet is de ds video !
ook enkele geweldige functies
website`s lokaal hosten zonder enige moeite.
hotspot functie.
ups stroomuitval functie
diskstation groeps
allemaal top functie`s
ook enkele geweldige functies
website`s lokaal hosten zonder enige moeite.
hotspot functie.
ups stroomuitval functie
diskstation groeps
allemaal top functie`s
Mijn favoriete functie:
Mailserver/station. Het is geweldig om middels de NAS je eigen mailserver te kunnen beheren. Geen gedoe meer met verschillende inboxen, maar een exacte kopie op zowel laptop als smartphone als tablet. Niet meer kloten met wijzigen van instellingen o.i.d als je eens vanaf een andere locatie wil mailen dan je eigen netwerk.
Imap stelt mij in staat om beter mijn email te kunnen beheren, makkelijker iets terug te kunnen vinden en sneller te kunnen reageren.
Mailserver/station. Het is geweldig om middels de NAS je eigen mailserver te kunnen beheren. Geen gedoe meer met verschillende inboxen, maar een exacte kopie op zowel laptop als smartphone als tablet. Niet meer kloten met wijzigen van instellingen o.i.d als je eens vanaf een andere locatie wil mailen dan je eigen netwerk.
Imap stelt mij in staat om beter mijn email te kunnen beheren, makkelijker iets terug te kunnen vinden en sneller te kunnen reageren.
Audio Station is mijn absolute favoriete toepassing op de Synology. Of het nu over Radiozenders, gedownloade bestanden of een bibliotheek gaat, je kan ze overal benaderen en hoeft alles nog maar op één plek bij te houden. Overal je audio bestanden van jouw voorkeur benaderen is denk ik de ultieme ervaring van luisteren.
Denk aan dat je in de file staat, maar met jouw eigen muziek keuze wordt dat een stuk aangenamer. Of je bent op dat feestje van je beste vriend en iemand wil juist dat nummer horen dat jij binnen twee tellen met audio station hebt gevonden. Life can be so much more fun with Audio Station.
Denk aan dat je in de file staat, maar met jouw eigen muziek keuze wordt dat een stuk aangenamer. Of je bent op dat feestje van je beste vriend en iemand wil juist dat nummer horen dat jij binnen twee tellen met audio station hebt gevonden. Life can be so much more fun with Audio Station.
Mijn inzending:
De Package Center
Ik kan zelf bepalen of ik de nas als simpele nas wil gebruiken of in mijn geval als een webdevelopmentserver met Git/SVN in combinatie met een VPN server. En als het standaard niet mogelijk is heb je nog altijd de mogelijkheid om handmatig een package te installeren vanuit de community. Zodoende heb ik altijd mijn eigen plek om zaken uit te proberen zonder dat ik afhankelijk ben van een beperkte of dure hostingprovider.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
De downloadstation die erop zit is geweldig om lange downloads te beginnen waar je ook bent ter wereld zonder dat deze onderbroken zijn als je je laptop toeslaat en je weer moet wachten totdat deze voltooid zijn als je thuiskomt.
Evenals is het gebruiksgemak nog eens verhoogt door de plug-in in je browser zodat je in 2 klikken iets kan downloaden.
Dit zodat wanneer je thuiskomt de downloads gereed zijn en deze gebruikt kunnen worden.
ideaal !!! ;)-
Nu nog wachten op de uploadstation en hogere uploadsnelheden ;-)
Evenals is het gebruiksgemak nog eens verhoogt door de plug-in in je browser zodat je in 2 klikken iets kan downloaden.
Dit zodat wanneer je thuiskomt de downloads gereed zijn en deze gebruikt kunnen worden.
ideaal !!! ;)-
Nu nog wachten op de uploadstation en hogere uploadsnelheden ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door Sandertr op 28-07-2014 00:30 ]
Ik ben het meest te spreken over het applicatiegedeelte (package center) van DSM. Ter illustratie:
ondersteuning van Google Chromecast vanuit de DS Video app op Android, gecombineerd met automatische gedownloade ondertitels van Subliminal maakt het DSM platform voor mij ideaal.
ondersteuning van Google Chromecast vanuit de DS Video app op Android, gecombineerd met automatische gedownloade ondertitels van Subliminal maakt het DSM platform voor mij ideaal.
Synology maakt zijn NAS heel gebruiksvriendelijk. Daarnaast worden er goede apps meegeleverd. Mijn favoriete apps werken allemaal in combinatie met de smartphone. Namelijk Photo station, Video station, Audio station en VPN server. Deze apps gebruik ik dagelijks.
Waar ik ook ben, ik kan altijd een VPN verbinding starten naar mijn NAS en vervolgens mijn eigen favoriete muziek en video's streamen. Ook kan ik altijd mijn foto's laten zien aan familie en vrienden en nieuwe foto's opslaan.
Waar ik ook ben, ik kan altijd een VPN verbinding starten naar mijn NAS en vervolgens mijn eigen favoriete muziek en video's streamen. Ook kan ik altijd mijn foto's laten zien aan familie en vrienden en nieuwe foto's opslaan.
Backup & Replicatie: Eenvoudig 2 Synology's aan elkaar koppelen, eenvoudiger kan haast niet! Zo staat de data van meerdere families veilig bij elkaar opgeslagen.
De wereld van een Tweaker wordt door de DS415play open gesteld voor elke gebruiker. Vooral dankzij de EZ-Internetwizard kan eindelijk iedereen snel en gemakkelijk gebruik maken van alle eerder genoemde functionaliteit. Power en functionaliteit: eenvoudig direct beschikbaar!
Voor mij is het Package Center de beste functie. Hiermee is mijn Synology NAS niet zomaar een NAS, maar heb ik hiermee mijn server volledig kunnen vervangen. Ik kan eigenlijk alles wel doen met de Synology wat met een gewone huis-tuin en keuken server ook kan. Daarnaast heeft synology ook de beveiliging van DSM hoog in het vaandel staan, en brengen regelmatig updates uit om de veiligheid van het product en mijn data te waarborgen.Mijn NAS is in ieder geval voor mij al goud waard!
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Mijn favoriete functie van DSM is de Plex Media Server optie. Alhoewel er veel apparaten zijn die dit tegenwoordig ondersteunen is DSM toch een van de betere uitgebreidere opties. Als een Film / Serie fanaat is dit mijn favoriete functie.
Verwijderd
Diskstation is een totaaloplossing.
Ook al is het aangedreven door Linux, het is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen.
Gebruikers die maar één functie als onmisbaar beschouwen, hebben hun Diskstation nog niet optimaal benut.
Thuis zou ik niet meer zonder kunnen:
Ook al is het aangedreven door Linux, het is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen.
Gebruikers die maar één functie als onmisbaar beschouwen, hebben hun Diskstation nog niet optimaal benut.
Thuis zou ik niet meer zonder kunnen:
- Fileserver
- Cloudstation
- Photostation
- Videostation
- Betrouwbare en betaalbare iSCSI voor virtualisatieomgeving
- High Availabitlity Cluster
- Backup storage
- GLPI package
Lastig idd, voor mij is het de synology to synology backup. Mijn pa en ik hebben beiden een synology en zelf bij gevalletje brand is de data altijd veilig. Instellen is een eitje en wekelijks krijg ik netjes een melding dat mijn data weer extra veilig is.
Voor mij is mijn ds414 ideaal in combinatie met raspberry pi's 3(stuks) Niet alleen voor bacup van gegevens maar vooral bij het kijken van mediabestanden. Hij is stil en energiezuinig wat een groot pluspunt is.
Een gedeelde database zorgde ervoor dat ik overal in het thuisnetwerk verder kon kijken van mijn mediabestanden.
"Sickbeard" draait perfect en zelfs een digibeet zoals mijn vader kan nu van alles kijken, wat goed uitkwam wanneer hij in de lappenmand zat. Dit was de grootste reden voor aanschaf. Gemakkelijk mediabestanden bekijken vanaf de televisie.
Een gedeelde database zorgde ervoor dat ik overal in het thuisnetwerk verder kon kijken van mijn mediabestanden.
"Sickbeard" draait perfect en zelfs een digibeet zoals mijn vader kan nu van alles kijken, wat goed uitkwam wanneer hij in de lappenmand zat. Dit was de grootste reden voor aanschaf. Gemakkelijk mediabestanden bekijken vanaf de televisie.
Als ik echt moet kiezen voor een favoriete DSM functie is het de cloudstation. Hiermee worden al je bestanden makkelijk gesynchroniseerd tussen verschillende apparaten zoals desktop, laptop, tablet en smartphone. Zo worden mijn foto's direct geupload naar de cloud en zijn bestanden snel te benaderen op elk apparaat. cloudstation is een goede alternatief voor Dropbox of Google drive maar, met 4x2TB Western Digital Red schijven in raid 5 iets meer ruimte.
verder gebruik ik nog:
-File station
-Photo Station
-Download Station
-Audio station
-Vpn Server
-Couchpotato Server
-Sickbeard
-Sabnzbd
-Plex Server
-Timeback up
Ook mag de goede service van Synology genoemd worden. Als je vragen of ondersteuning nodig heb word er snel en duidelijk gereageerd!
Ik ben super tevreden over mijn DS412+!
verder gebruik ik nog:
-File station
-Photo Station
-Download Station
-Audio station
-Vpn Server
-Couchpotato Server
-Sickbeard
-Sabnzbd
-Plex Server
-Timeback up
Ook mag de goede service van Synology genoemd worden. Als je vragen of ondersteuning nodig heb word er snel en duidelijk gereageerd!
Ik ben super tevreden over mijn DS412+!
Het meest gelukkig ben ik met het photostation van Synology. Op deze wijze kan ik overal en altijd mijn foto's bekijken en benaderen.
Verwijderd
Dit is mijn stukje:
Ik ben zo tevreden met mijn huidige NAS dat ik ten eerste al meerdere vrienden en kennissen hiervan voorzien heb (ze willen allemaal wat ik ook kan) en afgelopen weekend de DS214Play er nog eens naast gekocht heb. Synology bedankt!Voor mij is flexibiliteit het belangrijkste en dat word geheel ondersteund door de "Control Panel" wat dan ook het beste en meest gebruikte optie is van mijn Synology device. Ik heb mijn huidige device voor alles ingezet en daarmee een aanzienlijk deel van mijn internet gebruik geautomatiseerd. Dingen zoals series / films kijken of muziek downloaden en luisteren kan ik nu vanaf elk apparaat aansturen en bekijken en luisteren. Als tweede punt wil ik de ‘community’ vermelden, voor mijn gevoel een van de grootste community’s die je zult vinden met een rijkdom aan packages (die ook nog eens gratis zijn) zoals Sickbeard, Headphones, Couchpotato en vergeet niet de packages van Synology zelf zoals de Audio station en Plex media server. Dit alles nog eens schitterend vormgegeven en zeer gemakkelijk benaderbaar voor iedereen maakt het gewoon een top product.
Verwijderd
Sinds enkele dagen ben ik op zoek naar een uitbreiding van mijn thuisnetwerk. Als grafisch vormgever/webdesigner kwam ik de functie in DSM 5 tegen om zelf websites te gaan hosten. Dat klinkt voor mij als muziek in de oren, want nu moet ik bij elke klant die een voor mij onbekende provider heeft, telkens zoeken naar de juiste weg. Ik heb dus nog geen NAS van Synology, maar hij staat zeker hoog op mijn verlanglijst, zodat ik klaar ben voor de toekomst.
De Synology NAS is in staat om op een zeer gebruiksvriendelijke manier al je gegevens veilig te stellen en als bonus deze gegevens op al je multimedia-apparaten vloeiend weer te geven. Fotos/Videos/Films/MP3, en nog veel meer delen op je TV,iPad,Smartphone, Computer en dat niet alleen thuis maar waar je ook maar bent. Mijn meest favoriete functie is photo station. Al je fotos kan je snel en vloeiend weergeven op bijvoorbeeld je televisie. Als er visite is kan je dan je net geschoten fotos direct laten zien, zonder dat je met kabels of instellingen moet prutsen. Deze Synology kan het allemaal!
Door de alsmaar groeiende hoeveelheid applicaties en ondersteunende community vind je altijd een antwoord op je vraag (als je die al hebt). Kortom, de Synology NAS is het product wat je MOET hebben!
Door de alsmaar groeiende hoeveelheid applicaties en ondersteunende community vind je altijd een antwoord op je vraag (als je die al hebt). Kortom, de Synology NAS is het product wat je MOET hebben!
Het blijkt dat de handige standaard voor mijn radiaalventilator ook geschikt is voor het veilig opslaan van mijn foto's.
Met een NAS van Synology houd ik mijn hoofd koel
.
Met een NAS van Synology houd ik mijn hoofd koel

==
hoi
Mijn favoriete onderdeel van DSM is de mogelijkheid om mijn apparatuur (twee laptops, tablet en drie telefoons) automatisch te back-uppen, mijn gigantische voorraad media naar al mijn apparaten te kunnen streamen en ook automatisch binnen te halen via diverse packages. Hiermee vormt een NAS het kloppende hart van de IT-structuur in mijn huis.
Mijn meest favoriet functie is het delen van bestanden.
Door deze NAS kan ik makkelijk mijn bestanden overal ter wereld benaderen via mijn Android smartphone of Windows computer. Hierdoor bespaar ik erg veel ruimte op mijn smartphone, wat weer ten gunste komt van de snelheid. Natuurlijk kun je op deze NAS ook een vele male grotere muziek- en/of filmcollectie zetten dan op je smartphone. Hierdoor bespaar ik me de tijd om elke week weer andere multimedia op mijn smartphone te hoeven zetten. Ik kan er nu simpelweg in een paar handelingen bij! Ook hoef ik nu niet bang te zijn dat kostbare gegevens in verkeerde handen vallen, wanneer mijn smartphone zou worden gestolen, ik zet het simpelweg alleen op deze fantastisch NAS.
Door deze NAS kan ik makkelijk mijn bestanden overal ter wereld benaderen via mijn Android smartphone of Windows computer. Hierdoor bespaar ik erg veel ruimte op mijn smartphone, wat weer ten gunste komt van de snelheid. Natuurlijk kun je op deze NAS ook een vele male grotere muziek- en/of filmcollectie zetten dan op je smartphone. Hierdoor bespaar ik me de tijd om elke week weer andere multimedia op mijn smartphone te hoeven zetten. Ik kan er nu simpelweg in een paar handelingen bij! Ook hoef ik nu niet bang te zijn dat kostbare gegevens in verkeerde handen vallen, wanneer mijn smartphone zou worden gestolen, ik zet het simpelweg alleen op deze fantastisch NAS.
Ik zou graag gebruik maken van de Cloud Station functionaliteiten.
Mijn huidige CS407 van al menig jaar oud werkt nog steeds,
maar heeft geen DSM updates meer en ik mis echt deze functionaliteit.
Een eigen prive cloud waar je ook eventueel nog naar kan VPN-en zou heerlijk zijn.
Met vriendelijke groet, Marcus
Mijn huidige CS407 van al menig jaar oud werkt nog steeds,
maar heeft geen DSM updates meer en ik mis echt deze functionaliteit.
Een eigen prive cloud waar je ook eventueel nog naar kan VPN-en zou heerlijk zijn.
Met vriendelijke groet, Marcus
Verwijderd
Mijn favoriete functie op de Synology toestellen is de WebDav. Het laat ons toe om niet alleen samengebruik via web-diensten te gebruiken, maar via NetDrive kan je op Windows eenvoudig je WebDav folder aan een drive letter mappen en van OVERAL ter wereld je files benaderen alsof ze lokaal staan. Heerlijk!
De Eenvoudige migratie tussen 2 synology Nas systemen ( bv upgrade van DS110 naar DS213+).
Wat voor mij het voornaamste voordeel is voor synology is de eenvoudige manier voor het overzetten / migreren van niet enkel je data maar je complete data incl configuratie naar een nieuwe synology nas.
Via de wizard tool is het een makkie om je oude synology nas te up-graden naar een nieuwe synology nas.
Feitelijk wil dit zeggen eindeloze support door synology , zonder dat je telkens bij upgraden van je huidige systeem alles opnieuw moet configureren, wat natuurlijk heel wat tijdwinst geeft !
Wat voor mij het voornaamste voordeel is voor synology is de eenvoudige manier voor het overzetten / migreren van niet enkel je data maar je complete data incl configuratie naar een nieuwe synology nas.
Via de wizard tool is het een makkie om je oude synology nas te up-graden naar een nieuwe synology nas.
Feitelijk wil dit zeggen eindeloze support door synology , zonder dat je telkens bij upgraden van je huidige systeem alles opnieuw moet configureren, wat natuurlijk heel wat tijdwinst geeft !
Ik kan dit wel goed gebruiken, omdat ik geen geld mag uitgeven van de vrouw des huizes!
Laatst nog over gehad en er was geen budget voor dit "soort dingen".
Dit zou dit wel meteen de ultime vette poke terug zijn om alsnog in huis te krijgen!
Ik post er een foto van als ik het voor het eerst aan m'n vrouw laat zien!
Laatst nog over gehad en er was geen budget voor dit "soort dingen".
Dit zou dit wel meteen de ultime vette poke terug zijn om alsnog in huis te krijgen!
Ik post er een foto van als ik het voor het eerst aan m'n vrouw laat zien!
Cloud is natuurlijk helemaal fantastisch! En de VPN is ook erg handig, kan ik verbinding maken met thuis als ik in het buitenland zit en dan Ziggo kijken via internet! Die goude NAS is echt een must have overigens!
Synology kent een goede community, met veel kennis. De bredere productlijn bedient klanten die daarvan nu ook kunnen profiteren. Op mijn vragen aan Synology komt vlot een inhoudelijk antwoord. Er zijn zaken nog te willen, maar gelukkig bieden dergelijke wensen perspectief, zodat Synology ook de beste kan blijven.
De Gouden NAS is de NAS die de puntjes op de "i" zet en juist dat doet Synology al vele jaren én ook nog tegen betaalbare prijzen. Mijn NAS is dus al van goud, alleen leeft deze in een wit jasje.
De Gouden NAS is de NAS die de puntjes op de "i" zet en juist dat doet Synology al vele jaren én ook nog tegen betaalbare prijzen. Mijn NAS is dus al van goud, alleen leeft deze in een wit jasje.
1.6GHz Dual Core CPU met drijvende komma-eenheid
Ik zou hem alleen al willen hebben vanwege de drijvende komma's. Dat lijkt me echt supergaaf om te zien. Al mijn film bitjes drijvend in de NAS. Hoe geweldig moet dat wel niet zijn.
Ik zou hem alleen al willen hebben vanwege de drijvende komma's. Dat lijkt me echt supergaaf om te zien. Al mijn film bitjes drijvend in de NAS. Hoe geweldig moet dat wel niet zijn.
We hebben bedrijfsmatig twee DiskStations één op lokatie en één off-site.
Hier hebben we de backup in gerealiseerd en dat werkt als een tierelier.
Hierdoor hebben wij geen kopzorgen meer over een goede backup.
Verschillende LUN backups, Folder syncs en iSCSI setups.
Zo veelzijdig heb ik een nas nog niet gezien!
Hier hebben we de backup in gerealiseerd en dat werkt als een tierelier.
Hierdoor hebben wij geen kopzorgen meer over een goede backup.
Verschillende LUN backups, Folder syncs en iSCSI setups.
Zo veelzijdig heb ik een nas nog niet gezien!
Package center voor het installeren voor de zeer handige functies als Download Station, SickBeard en NZBGet! Ik gebruik deze pakketten om makkelijk aan nieuw vermaak te komen!
Daarnaast is Cloud Station ideaal om automatisch mijn foto's van de telefoon op PC en Synology te zetten.
Tot slot ben ik een fan van het opstartpiepje. Na een reboot schikt mijn moeder, die op de zolder werkt waar de NAS staat, zich altijd rot van dit piepje. Filmen met een camera aan de NAS zorgt voor geniale beelden
Ben helemaal blij met mijn Synology, maar een nieuwe is altijd welkom!
Daarnaast is Cloud Station ideaal om automatisch mijn foto's van de telefoon op PC en Synology te zetten.
Tot slot ben ik een fan van het opstartpiepje. Na een reboot schikt mijn moeder, die op de zolder werkt waar de NAS staat, zich altijd rot van dit piepje. Filmen met een camera aan de NAS zorgt voor geniale beelden
Ben helemaal blij met mijn Synology, maar een nieuwe is altijd welkom!
Waarom? Om eindelijk eens van dat gehannes met usb sticks en gebrande dvd's af te zijn! Lekker makkelijk overal alles kijken.
DSM heeft voor mij niet 1 favoriete functie maar vele. Vanuit de Package Center zijn niet alleen apps van Synology zelf te installeren maar voor de tweaker ook van derde partijen. Ik ben een gigantische fan van diverse download automatiseerders en dit maakt van de NAS al snel een complete media oplossing. Mijn favoriete package van Synology is toch echt Photo Station, deze is zo compleet en overzichtelijk dat iedereen er mee kan werken. Alle foto's zijn vanaf PCs en mobiele devices to syncen naar de NAS. Daar worden er volledig automatisch thumbnails gegeneerd en zijn ze ook direct te sharen via social media. Ook kun je foto's makkelijk verspreiden onder vrienden en familie en is er dus geen geouwehoer meer met USB sticks of het branden van CD-ROMs.Al met al een topapparaat waarbij de vele favoriete opties toch echt niet te beschrijven zijn in 150 woorden
Verwijderd
Een Synology nas is voor mij gemak. Goede stabiele en gebruiksvriendelijke software en betrouwbare hardware. Mijn bestanden en muziek beschikbaar, waar dan ook. De nas is het middelpunt van mijn netwerk thuis.
Mijn favoriete functie is een VPN functie. Mijn huidige NAS werkt prima voor opslag, maar verder hoef ik er niets van te verwachten. Door een goede VPN verbinding ben ik in staat om veilig in te loggen van buitenaf, een functionaliteit die ik momenteel niet gebruik omdat dit geen veilige verbinding biedt.
Daarnaast biedt Synology veel functies die amper bij concurrenten beschikbaar zijn.
Daarnaast biedt Synology veel functies die amper bij concurrenten beschikbaar zijn.
Mijn meest favoriete functie is toch wel de media streaming.. Hiernaast, dicht erachter zit toch wel de package center. Bijna alles wat je kan bekenden is gewoon mogelijk! Heel ideaal! Van eigen webserver (wat voor mij ook erg handig is i.v.m. werk) tot de VPN verbinding!
Verwijderd
Ik vind mijn synology server zo geweldig omdat ik nu met een gerust hart kan zeggen dat ik mijn foto's niet meer kwijt kan spelen door een raid setup op het toestel.
Tevens kan ik hiermee ook mijn foto's delen met anderen, of muziek indien ik dat wens.
Ik kijk geweldig graag eens een goede serie of film als ik op vakantie ben, die kan ik dan fijn van thuis uit streamen naar mijn iphone/ipad. Noem maar op ..
De enige funcie die ik tot nu toe mis is er eentje om mijn boekken/strips op dezelfde manier te kunnen raadplegen zoals ik met de rest doe.
Tevens kan ik hiermee ook mijn foto's delen met anderen, of muziek indien ik dat wens.
Ik kijk geweldig graag eens een goede serie of film als ik op vakantie ben, die kan ik dan fijn van thuis uit streamen naar mijn iphone/ipad. Noem maar op ..
De enige funcie die ik tot nu toe mis is er eentje om mijn boekken/strips op dezelfde manier te kunnen raadplegen zoals ik met de rest doe.
Ik vind Cloud Station i.c.m. DS Cloud geweldig. In tegenstelling tot bv Dropbox staan de bestanden ook op m'n telefoon en dus offline ook toegankelijk. Mijn vrouw en ik delen een aantal mappen, waardoor we beide altijd bij de bestanden kunnen, thuis en mobiel.
Geweldig. Geen losse harddisks meer die altijd vol zijn, altijd en overal toegang. Maar het beste is dat ik de films niet meer voor elk apparaat apart om hoef te zetten. Top.
De VPN-server functionaliteit van DSM is iets wat ik tegenwoordig heel vaak gebruik zonder er uberhaupt bij stil te staan. In het verleden moest ik in mijn router telkens portforwarding etc aanpassen elke keer als ik een nieuw apparaat aan mijn netwerk hing waar ik van buitenaf bij moest kunnen. De VPN-server functionaliteit biedt mij via OpenVPN veilig toegang tot alle apparaten in mijn netwerk (dus ook mijn Diskstation
). Ook heb ik dankzij deze functionaliteit veilig toegang tot internet op openbare wifi hotspots. Over de stabiliteit van DSM maak ik mij tevens geen zorgen, mijn DS209 heb ik alleen hoeven rebooten voor updates, en heeft op moment van schrijven alweer een uptime van ruim 300 dagen!
Synology shares!
Niets is mooier dan je onbetaalbare foto's en videos te delen met andere familieleden die ook een synology hebben. Je foto's en video zijn gebackuped en je familie is op de hoogte ;-)
Niets is mooier dan je onbetaalbare foto's en videos te delen met andere familieleden die ook een synology hebben. Je foto's en video zijn gebackuped en je familie is op de hoogte ;-)
Cloudstation it is! Je hebt de volledige controle over je eigen “Cloud”. Alles in eigen beheer zoals beveiliging, onbeperkte opslagcapaciteit, versiebeheer, mobiele apparaten en cross platform, maar ook het toekennen van privileges aan je cliënten. Altijd en overal je gesynchroniseerde bestanden bereikbaar.
Sinds aanschaf van mijn Synology in 2011 of beter gezegd het zwitsers zakmes voor toegang tot alles wat mij digitaal dierbaar is, blijft de Audiostation app mijn favoriet.
Maakt niet uit welk platform (Windows/Apple/Android), overal mijn eigen muziek zonder afhankelijk te zijn.
Synology, makes my day
Maakt niet uit welk platform (Windows/Apple/Android), overal mijn eigen muziek zonder afhankelijk te zijn.
Synology, makes my day
Ik vind de functies calDAV erg handig, dit omdat ik mijn kalender hierdoor kan delen met mijn gezin.
ook maak ik erg veel gebruik van het video en audio station heerlijk om muziek te kunnen luisteren en films te kunnen kijken waar dan ook. Niet te vergeten natuurlijk de ondersteuning voor de apps voor de smartphones
ook maak ik erg veel gebruik van het video en audio station heerlijk om muziek te kunnen luisteren en films te kunnen kijken waar dan ook. Niet te vergeten natuurlijk de ondersteuning voor de apps voor de smartphones
Stil
Yzersterk in downloaden
Nu ook met media speler!
Online toeg@ng tot al je bestanden
Lachend toevoegen van nieuwe functionaliteiten via package center
Overal te bedienen via apps
Gemakkelijk te configureren, m'n moeder snapt het zelfs
Yppie is mijn gevoel bij al jaren lang probleemloos Synology gebruik
Yzersterk in downloaden
Nu ook met media speler!
Online toeg@ng tot al je bestanden
Lachend toevoegen van nieuwe functionaliteiten via package center
Overal te bedienen via apps
Gemakkelijk te configureren, m'n moeder snapt het zelfs
Yppie is mijn gevoel bij al jaren lang probleemloos Synology gebruik
[ Voor 5% gewijzigd door satriani op 30-07-2014 23:45 ]
Ik heb nog geen NAS, laat staan eentje van goud!
Ik daarentegen wel gek op films, muziek en series. Het gesleep met losse externe harddisks ben ik echter wel een beetje zat.
Het lijkt me fantastisch om met de Synology NAS met DSM 5.0 alle multimediabestanden gewoon op mijn tv, mobiel of laptop te kunnen afspelen.
Daarnaast ben ik erg benieuwd welke mogelijkheden Synology nog meer biedt, ik weet zeker dat er een wereld voor mij opengaat.
Ik daarentegen wel gek op films, muziek en series. Het gesleep met losse externe harddisks ben ik echter wel een beetje zat.
Het lijkt me fantastisch om met de Synology NAS met DSM 5.0 alle multimediabestanden gewoon op mijn tv, mobiel of laptop te kunnen afspelen.
Daarnaast ben ik erg benieuwd welke mogelijkheden Synology nog meer biedt, ik weet zeker dat er een wereld voor mij opengaat.
Het is spijtig dat ik geen NAS heb staan, hoewel de synology al heel vaak heeft staan flirten met mij. Maar steeds komt het er niet van en een duidelijke favoriete functionaliteit kan ik daarom niet aanwijzen jammer genoeg. Alle fantastische voordelen worden al benoemd door andere, en het enige dat ik mij afvraag is of al die lovende woorden echt wel kloppen, als ik dat nou eens zou kunnen testen met mijn eigen synology NAS.
>> Democracy is so overrated >>
Voor mij is de beste feature de desktop zelf. Of dat nou op een PC, tablet of smartphone is, waar ik ook zit, ik kan altijd bij mijn eigen bestanden: muziek, films, foto's, wat dan ook. Op het werk heb ik dan ook vaak audiostation openstaan voor muziek. Ook email en downloads zijn dan lekker dichtbij. Vergeleken de oude windows server die ik had, heb ik nu een hoop meer mogelijkheden, die veel eenvoudiger in te richten zijn, en een kleinere machine, die minder stroom verbruikt. Synology overstijgt de functie NAS overtuigend!
Zelfs mijn dochters (12 en 15), en mijn vrouw zijn regelmatig gebruikers van de apps die beschikbaar zijn voor android en IOS.
(ik gebruik nu de packages: Audio-, Video-, File-, Mail- , Photo- en Download-Station, DNS, webservices, TimeBackup, iTunes Server)
Zelfs mijn dochters (12 en 15), en mijn vrouw zijn regelmatig gebruikers van de apps die beschikbaar zijn voor android en IOS.
(ik gebruik nu de packages: Audio-, Video-, File-, Mail- , Photo- en Download-Station, DNS, webservices, TimeBackup, iTunes Server)
De functie die het voor mij méér dan waard maakt om een Synology NAS aan te schaffen is Photo Station.

Ik heb een grote familie (meer dan 30 personen) waarmee we door het jaar heen regelmatig en in verschillende samenstellingen bij elkaar komen. Omdat elke keer wel iemand anders foto’s maakt, is het op dit moment (en zonder NAS) veel gedoe om de foto’s bij de juiste personen te krijgen. Vaak lukt of gebeurt dit zelfs niet eens. Met behulp van Photo Station in combinatie met de ingebouwde file sharing opties van DSM (met gebruikers en groepen) kunnen we één centrale plek instellen voor de foto’s van onze familie, waarbij iedereen makkelijk foto’s kan uploaden, downloaden of kan bekijken. En dit zonder dat je de foto’s publiekelijk op internet hoeft te zetten, of afhankelijk bent van cloud diensten. Super!
(139 woorden)

Ik heb een grote familie (meer dan 30 personen) waarmee we door het jaar heen regelmatig en in verschillende samenstellingen bij elkaar komen. Omdat elke keer wel iemand anders foto’s maakt, is het op dit moment (en zonder NAS) veel gedoe om de foto’s bij de juiste personen te krijgen. Vaak lukt of gebeurt dit zelfs niet eens. Met behulp van Photo Station in combinatie met de ingebouwde file sharing opties van DSM (met gebruikers en groepen) kunnen we één centrale plek instellen voor de foto’s van onze familie, waarbij iedereen makkelijk foto’s kan uploaden, downloaden of kan bekijken. En dit zonder dat je de foto’s publiekelijk op internet hoeft te zetten, of afhankelijk bent van cloud diensten. Super!
(139 woorden)
Verwijderd
ik gebruik al lang Synology, het is makkelijk, doet precies wat ik wil, en werkt perfect met mijn desktop, mail. tablt en phone, al heb ik niet genoeg geld om te upgraden, doet mijn oude beestje het nog tot er geld is voor een nieuwe.
Handig om veel grote bestanden of van belangrijke bestanden een back-up te hebben. Ook handig om muziek, films en tv series op op te slaan.
Voor mij duidelijk PHOTOSTATION 6.
Tijdelijk account aanmaken voor familie of vrienden, HTLML link opsturen met username en wachtwoord en je kan per account bepalen welke albums ze kunnen inzien. Makkelijk voor bijvoobeeld vakantie fotos.
Voor mij is het makkelijk omdat ik de fotos niet hoeft te uploaden naar een sharing website.
Voor de familie ideaal om in één keer het album te downloaden met fotos op volle resolutie.
Tijdelijk account aanmaken voor familie of vrienden, HTLML link opsturen met username en wachtwoord en je kan per account bepalen welke albums ze kunnen inzien. Makkelijk voor bijvoobeeld vakantie fotos.
Voor mij is het makkelijk omdat ik de fotos niet hoeft te uploaden naar een sharing website.
Voor de familie ideaal om in één keer het album te downloaden met fotos op volle resolutie.
Het mooie van DSM vind ik simpelweg de veelzijdigheid die het biedt. En voor wat er standaard niet in zit, zijn vaak apps te krijgen. Wil je simpelweg overal je bestanden gesynchroniseerd hebben? Dat kan! Wil je je eigen website hosten? Dat kan! Wil je een off-site backup bijhouden? Dat kan! Geautomatiseerd downloaden van je content? Geen probleem. Foto’s van de kleine eenvoudig delen met opa en oma, zonder moeilijk te hoeven per mail/USB stick/wat dan ook? Geen probleem!
En dan natuurlijk de ondersteuning voor Chromecast, waarmee je je NAS kan ontsluiten naar netwerkloze monitors en tv’s. Geen gedoe meer met USB sticks of DVD’s, heerlijk.
En dan natuurlijk de ondersteuning voor Chromecast, waarmee je je NAS kan ontsluiten naar netwerkloze monitors en tv’s. Geen gedoe meer met USB sticks of DVD’s, heerlijk.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Het package center binnen DSM is een van mijn favoriete features. Het tovert je NAS waar al zoveel features in zitten in nog meer! Er zijn al behoorlijk wat extra dd-ons aanwezig en met de extra features doe je net dat beetje extra, waardoor je PC\laptop niet de hele dag hoeft aan te staan, maar je toch kunt genieten van de extra luxe die deze appluicaties bieden.
DSM en wat doen we er mee?
Feit is dat je er vrijwel alles mee kunt doen wat je maar zou wensen.
Van MultiMedia streamen tot Cloud.
Wat zouden wij doen met dat mooie blok goud? Midden in ons Netwerk hangen en alle opties configureren.
Mijn vrouw zou vanaf haar werk mooi alle relevante documenten kunnen raadplegen (KB via The Brain).
Onze kids hebben al hun eigen spulletjes onder handbereik via de TV. Foto's Video's en Muziek.
En Pappa kan er al zijn images op kwijt van zijn gamecollectie en deze eenvoudig kunnen uitnutten via ons GB netwerk.
Met andere woorden, dit mooie apparaat kan ons geven waar WHS jammerlijk faalde...
Ik heb al een plekje afgestoft waar hij kan komen te staan! Game on!
Gubyan
Feit is dat je er vrijwel alles mee kunt doen wat je maar zou wensen.
Van MultiMedia streamen tot Cloud.
Wat zouden wij doen met dat mooie blok goud? Midden in ons Netwerk hangen en alle opties configureren.
Mijn vrouw zou vanaf haar werk mooi alle relevante documenten kunnen raadplegen (KB via The Brain).
Onze kids hebben al hun eigen spulletjes onder handbereik via de TV. Foto's Video's en Muziek.
En Pappa kan er al zijn images op kwijt van zijn gamecollectie en deze eenvoudig kunnen uitnutten via ons GB netwerk.
Met andere woorden, dit mooie apparaat kan ons geven waar WHS jammerlijk faalde...
Ik heb al een plekje afgestoft waar hij kan komen te staan! Game on!
Gubyan
De grote favoriet is Photo Station. Het beheren en delen van foto's met vrienden gaat erg gemakkelijk. Vaak worden er op een evenement door meerdere personen foto's gemaakt. Via de gebruiksvriendelijke web interface kan iedereen de foto's gemakkelijk uploaden. Daarnaast kan ik er door de goede support er vanuit gaan dat mijn foto's veilig zijn door regelmatige security updates, ook voor oudere modellen.
Ik heb hem niet ....
Zou hem wel in willen zetten om de hele familie onder Exchange de mail en agenda's willen laten sharen ... Family Cloud.
Zou hem wel in willen zetten om de hele familie onder Exchange de mail en agenda's willen laten sharen ... Family Cloud.
Verwijderd
Ik heb al vele reacties gelezen en een paar nachten nagedacht over wat mijn favoriete functie is. Daar is simpelweg geen antwoord op te geven. Het is de eenvoud in alles (inclusief alle addons) waardoor het een genot is om mee te werken. Maar dat wist ik al van te voren. Moest enkel vrouwlief ervan overtuigen waarom. Zal met de gouden nas niet zo'n probleem moeten zijn.
Dat een simpel en elegant apparaat er voor zorgt dat je je nergens meer zorgen over hoeft te maken.
Mijn beveiligingscamera houdt alles in de gaten, mijn websites draaien soepel en snel, mijn fotoalbums kan ik overal bekijken, mijn muziek luister ik waar ik maar wil, mijn films en series kijk ik direct op mijn tv, en al mijn documenten staan veilig.
Mijn beveiligingscamera houdt alles in de gaten, mijn websites draaien soepel en snel, mijn fotoalbums kan ik overal bekijken, mijn muziek luister ik waar ik maar wil, mijn films en series kijk ik direct op mijn tv, en al mijn documenten staan veilig.
When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3
Mijn favoriete functie van de Synology NAS gebruik ik al jaren met veel tevredenheid.
Het betreft het met grote betrouwbaarheid automatisch backuppen van mijn Synology NAS naar de Synology NAS van mijn broer op een andere locatie. De encryptie waarop de data wordt verstuurd over internet is voor mij zeer belangrijk. De eenvoud waarop je de functie activeert en beheert is een andere grote plus van de Synology producten. Deze functionaliteit ben ik nog niet tegen gekomen bij andere leveranciers.
Samen met de uitermate stabiele software maakt dit product tot een top product. Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid om de Synology in te zetten als Squeezebox server waarvan ik dagelijks van geniet.
Het betreft het met grote betrouwbaarheid automatisch backuppen van mijn Synology NAS naar de Synology NAS van mijn broer op een andere locatie. De encryptie waarop de data wordt verstuurd over internet is voor mij zeer belangrijk. De eenvoud waarop je de functie activeert en beheert is een andere grote plus van de Synology producten. Deze functionaliteit ben ik nog niet tegen gekomen bij andere leveranciers.
Samen met de uitermate stabiele software maakt dit product tot een top product. Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijkheid om de Synology in te zetten als Squeezebox server waarvan ik dagelijks van geniet.
Voor mij is de cloudstation het beste van Synology.
Geen gedoe meer over je privacy. Het staat gewoon bij je prive. Goed en snel bereikbaar. (Zeker als je glasvezel hebt.)
Ik zoek nooit meer mijn data. Ze staan in mijn cloud.
Geen gedoe meer over je privacy. Het staat gewoon bij je prive. Goed en snel bereikbaar. (Zeker als je glasvezel hebt.)
Ik zoek nooit meer mijn data. Ze staan in mijn cloud.
Momenteel heb ik een LG NAS. dus elke functie van DSM is perfect. Veel eenvoudiger in te stellen dan mijn huidige LG NAS. Deze LG nas wil ik met alle liefde en plezier ruilen voor de nieuwe Synology NAS zodat ook ik gebruik kan maken van de uitgebreide functies en opties van DSM. En eindelijk binnen enkele minuten klaar te zijn met iets instellen in plaats van een complete avond!
Verwijderd
Het idee dat ik veilig van huis weg kan gaan ,
Kan gaan slapen zonder dat mijn geheugen all of the sudden kapot gaat.
+ het feit dat al mijn mooie (vakantie) herinneringen blijven bestaan door dit mooie stukje electronica !
En natuurlijk niet te vergeten !
De VPN functie wat ik overigens geniaal vindt zodat je een veilige verbinding hebt met het internet,
En ik met een gerust hard overal ter wereld mijn bestanden , mails en backups / video's kan bereiken!
Kortom het leukt me een top apparaatje
Kan gaan slapen zonder dat mijn geheugen all of the sudden kapot gaat.
+ het feit dat al mijn mooie (vakantie) herinneringen blijven bestaan door dit mooie stukje electronica !
En natuurlijk niet te vergeten !
De VPN functie wat ik overigens geniaal vindt zodat je een veilige verbinding hebt met het internet,
En ik met een gerust hard overal ter wereld mijn bestanden , mails en backups / video's kan bereiken!
Kortom het leukt me een top apparaatje
Verwijderd
Wat is mijn favourite applicatie? Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, er zijn namelijk meerdere waardevolle applicaties. Laat mij beginnen met video en audio station, deze twee apps werken in harmonie samen met mijn televisie, waardoor ik zonder enige moeite kan genieten van mijn favoriete films, series en muziek. En ook dankzij de mobile apps ben ik niet langer aan mijn woonkamer verbonden. Ik kan gelijk waar en wanneer, alles bekijken en besturen via mijn smartphone of tablet.
Ook surveillance station is een meerwaarde aans de NAS, in een mum van tijd heb je ogen op alle kwetsbare plaatsen, om zou de veiligheid van u en uw gezin te garanderen.
Kortom, het system is veilig (data), betrouwbaar en zeer gebruiksvriendelijk. Ik zou een Synology NAS aan iedereen aanbevelen!
Ook surveillance station is een meerwaarde aans de NAS, in een mum van tijd heb je ogen op alle kwetsbare plaatsen, om zou de veiligheid van u en uw gezin te garanderen.
Kortom, het system is veilig (data), betrouwbaar en zeer gebruiksvriendelijk. Ik zou een Synology NAS aan iedereen aanbevelen!
Mijn favoriete functie van DSM, dat is moeilijk, meerder verdienen mijn stem.
Als ik dan toch kiezen moet is het de media center functionaliteit die het hem doet.
Filmpjes kijken vanuit mijn luie stoel, wie weet er niet wat ik bedoel.
Via de console, tablet of t.v. een Synology weet er wel raad mee.
Ik wil dan ook wel zo’n gouden NAS winnen en die hardeschijven goed laten spinnen.
Gelijktijdig streamen wat een feest, de haperingen zijn er nu geweest.
Nu kan mijn vriendin haar serie kijken en moet ik de was gaan strijken.
Win ik deze NAS ben ik dolblij, geen “doe jij de strijk maar” excuus voor mij.
En het gaat maar door, lekker 1080P, wie tekent daar niet voor.
Synology maak mij blij en laat mijn media bestanden voor altijd vrij!
:-D
Als ik dan toch kiezen moet is het de media center functionaliteit die het hem doet.
Filmpjes kijken vanuit mijn luie stoel, wie weet er niet wat ik bedoel.
Via de console, tablet of t.v. een Synology weet er wel raad mee.
Ik wil dan ook wel zo’n gouden NAS winnen en die hardeschijven goed laten spinnen.
Gelijktijdig streamen wat een feest, de haperingen zijn er nu geweest.
Nu kan mijn vriendin haar serie kijken en moet ik de was gaan strijken.
Win ik deze NAS ben ik dolblij, geen “doe jij de strijk maar” excuus voor mij.
En het gaat maar door, lekker 1080P, wie tekent daar niet voor.
Synology maak mij blij en laat mijn media bestanden voor altijd vrij!
:-D
Het grootste pluspunt aan de DSM omgeving is de webinterface op zichzelf, elke keer wanneer ik inlog via het webinterface krijg ik weer een grote glimlach op mijn gezicht. Dit komt denk ik doordat je niet echt het idee hebt dat je via een de browser de NAS bedient maar gewoon via een besturingssysteem die eenvoudig in elkaar steekt en te bedienen is. Vooral de shortcuts en de handige widgets spreken mij erg aan in de interface.
Verwijderd
De Synology NAS is echt van deze tijd. De software is gebruiksvriendelijk en goed ontwikkelt. Je hebt binnen en buiten je huis veilig toegang tot de data en je kan zonder lasten downloaden met dit apparaat. Door de persoonlijke cloud kan je films en muziek mee afspelen zonder dat het ten koste gaat van het geheugen van de apparaten waarmee je het afspeelt. De apps die je voor het afspelen gebruikt zijn allemaal up-to-date en fijn in gebruik.
De draadloze toegang die je overal hebt tot je bestanden maakt alles efficiënter en overzichtelijk. Het is daarom veruit de beste functie van de NAS.
De draadloze toegang die je overal hebt tot je bestanden maakt alles efficiënter en overzichtelijk. Het is daarom veruit de beste functie van de NAS.
Verwijderd
Sinds ik begon met computers in 2001 heb ik nooit geluk gehad met het bewaren van gegevens. Harde schijven die uit het niets het begeven, of een eerste schijf gevolgd door een tweede schijf. Heb zelfs momenten geweten, dat raar maar waar één schijf het zou begeven en de back up (in een andere kamer) minuten later!
Backups met de DSM is de hemel op Aarde. Buiten de redundency van Hybrid raid, kan ik gegevens opslaan en gebruiken op mijn Synolgy, die dan verdeeld worden over 4 schijven (vanwege de twee disk fouttolerantie), en als dat nog niet genoeg is, is het backup programma een pareltje om nog eens bettere backups te maken op een extern doel, zoals een schijf (of zelfs een ander Synology station!) met data encryptie.
Dankzij synology kan ik met een gerust hart met mijn computers werken, of er zelfs aan sleutelen!
Backups met de DSM is de hemel op Aarde. Buiten de redundency van Hybrid raid, kan ik gegevens opslaan en gebruiken op mijn Synolgy, die dan verdeeld worden over 4 schijven (vanwege de twee disk fouttolerantie), en als dat nog niet genoeg is, is het backup programma een pareltje om nog eens bettere backups te maken op een extern doel, zoals een schijf (of zelfs een ander Synology station!) met data encryptie.
Dankzij synology kan ik met een gerust hart met mijn computers werken, of er zelfs aan sleutelen!
Mijn favoriete functie van DSM is dat ik het apparaat ook aan mijn ouders kan geven en vertrouwen dat zij er mee om kunnen gaan.
Mijn favoriete functie van dsm is dat dit echt het centrale punt is van hoe internetofthings moet zijn. Door middel van dsm kan je namelijk makkelijk alle apparaten in huis (en zelfs daarbuiten) je eigen bestanden (je kan hier ook je eigen webpagina’s etc van maken wat het geheel alleen maar mooier en mooier maakt) laten delen/afspelen/backuppen Met het bijkomend voordeel dat jezelf uitmaakt wie nu waar bij kan komen.
Dit is de nieuwe manier van bestandsdelen met daarbij wel rekening houdend met ieder zijn eigen privacy (new way of life). Dit is hoe internet of things voor een ieder moet zijn! Delen wat je wil/hoe/wanneer je wil zonder daarbij inbreuk te maken op een ieder zijn privacy.
Synology heeft begrepen hoe men de toekomst naar nu moet brengen!!!
Dit is de nieuwe manier van bestandsdelen met daarbij wel rekening houdend met ieder zijn eigen privacy (new way of life). Dit is hoe internet of things voor een ieder moet zijn! Delen wat je wil/hoe/wanneer je wil zonder daarbij inbreuk te maken op een ieder zijn privacy.
Synology heeft begrepen hoe men de toekomst naar nu moet brengen!!!
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
De belangrijkste DSM-functie voor mij en mijn gezin is de: Mediaserver.
Mijn Marantz receiver is DLNA gecertificeerd, hierdoor kan ik al mijn muziek luisteren alsof er een CD in zit. En mijn kinderen kunnen lekker onbeperkt luisterboeken luisteren.
Via mijn AC Ryan mediaspeler kan ik al mijn .mkv films met subs goed kijken zonder schokken (films van meer dan 10 Gb!). En natuurlijk hebben de kinderen toegang tot onbeperkt teken- en kinderfilms.
Mijn vrouw kan eenvoudig met haar smartphone haar favoriete (sport) muziek via de DLNA downloaden naar haar toestel.
In de avond kunnen we als gezin met onze televisie al onze familie kiekjes bekijken als een dia show.
Mijn Marantz receiver is DLNA gecertificeerd, hierdoor kan ik al mijn muziek luisteren alsof er een CD in zit. En mijn kinderen kunnen lekker onbeperkt luisterboeken luisteren.
Via mijn AC Ryan mediaspeler kan ik al mijn .mkv films met subs goed kijken zonder schokken (films van meer dan 10 Gb!). En natuurlijk hebben de kinderen toegang tot onbeperkt teken- en kinderfilms.
Mijn vrouw kan eenvoudig met haar smartphone haar favoriete (sport) muziek via de DLNA downloaden naar haar toestel.
In de avond kunnen we als gezin met onze televisie al onze familie kiekjes bekijken als een dia show.
Moeilijk te zeggen wat mijn favoriet is, aangezien ik (nog) geen NAS heb.
echter kan ik zonder twijfel al zeggen dat ik veel gebruik zou maken van de File Station functie, aangezien ik nu nog veel bestanden heen en weer verzend via alle omhandige wegen (USB stick, email en de cloud).
Met een nas zou dit vele male makkelijk gaan!
echter kan ik zonder twijfel al zeggen dat ik veel gebruik zou maken van de File Station functie, aangezien ik nu nog veel bestanden heen en weer verzend via alle omhandige wegen (USB stick, email en de cloud).
Met een nas zou dit vele male makkelijk gaan!
Mijn favoriete functie van de Synology NAS is wel DSM zelf. Zelden heb ik een besturingssysteem gezien dat out of the box meteen werkt. Het gebruik van de web interface is voor een leek intuitief. en voor de echte tweaker zijn er maar weinig beperkingen. In loggen via ssh of je eigen package maken met extra functionaliteit. Het kan allemaal De synology apps maken het helemaal af. Ipad of android telefoon het maakt niet uit. Overal mijn eigen muziek en video collectie. Foto's die ik maak worden meteen gesyngroniseerd over alle apparaten. Daarom mijn slag zin:
Synology, maakt het digitale leven makkelijk
Ik word met de NAS wakker (via phone app muziek), ontbijt met muziek via laptop (Itunes server).
Kom de dag door met muziek en bestanden via een privé cloud op de NAS en kijk s'avonds de film die ik overdag heb gedownload via SABnzb. in bed lees ik via het tablet een e-boek die op de NAS staan (bicbuc).
En op vakantie kan ik mijn foto's oploaden naar de NAS. De NAS van Synology draait de hele dag in mijn levensnetwerk.
Kom de dag door met muziek en bestanden via een privé cloud op de NAS en kijk s'avonds de film die ik overdag heb gedownload via SABnzb. in bed lees ik via het tablet een e-boek die op de NAS staan (bicbuc).
En op vakantie kan ik mijn foto's oploaden naar de NAS. De NAS van Synology draait de hele dag in mijn levensnetwerk.
Een geweldige oplossing voor nas (achtige) vraagstukken. Maar ook heerlijk te tweaken naar eigen hand via de packages (en daarop weer eigen software in python / php / perl) met database support.
DSM ondersteund dan ook (bijna) alles wat je mag verwachten en het is nog simpel te gebruiken ook. Dus zonder specifieke computer kennis.
Multimedia kan dan ook bijna niet beter ondersteund worden icm met nas functionaliteit, tenzij een dedicated computer wordt ingezet.
Als laatste is het ideaal dat het op basis van linux werkt, want mocht er eens een hardware recovery zijn, kan een simpele linux rescue disk al gebruikt worden om in het ieder geval de data van de schrijven te redden.
En het ziet er nog goed uit ook.
DSM ondersteund dan ook (bijna) alles wat je mag verwachten en het is nog simpel te gebruiken ook. Dus zonder specifieke computer kennis.
Multimedia kan dan ook bijna niet beter ondersteund worden icm met nas functionaliteit, tenzij een dedicated computer wordt ingezet.
Als laatste is het ideaal dat het op basis van linux werkt, want mocht er eens een hardware recovery zijn, kan een simpele linux rescue disk al gebruikt worden om in het ieder geval de data van de schrijven te redden.
En het ziet er nog goed uit ook.
Ik heb (nog) geen Synology, maar als ik in de demo kijk en zie wat er allemaal aan functies op zit is het enorm moeilijk om een meest favoriete functie te kiezen. Ik denk dat ik ga voor de media server. Dit omdat mij dat dan een hele berg werk bespaart om telkens maar weer voor de kinderen en de vrouw uit te moeten leggen waarom iets wel/niet werkt of werkend te krijgen is. Dit geeft mij weer wat meer vrije tijd ;-)
Mijn huidige NAS is de Synology DS412+ ben ik uitermate tevreden over, vooral de RAID en LACP functionaliteid vind ik belangrijk zodat ik al mn media centraal redelijk redudant en hoog beschikbaar kan opslaan voor al mn randapparatuur; Tabled's, XBMC, Mede8er en PC. Helaas zit ik bijna aan mn opslag limiet 4x 2TB RAID5). Het liefst heb ik er een tweede NAS naast voor extra opslag en eventueel een soort SNAP-Mirror relatie op te kunnen zetten.
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
De beste functionaliteit van mijn 210j is dat ik de fototjes van mijn dochtertje van een jaar overal kan bereiken, en dat ze veilig opgeslagen zijn! Wat is er nou belangrijker?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
De cloudstation is voor mij goud. Ik hoef niet meer 2 trappen op te rennen om files over te zetten of te sharen. Het werkt super snel zonder al die andere vage programma's die ook voor de helft maar werken.
Verwijderd
Wat ik vooral een geweldige feature vind aan DSM is dat je met de synology assistant je NAS via deze service kan installeren op het netwerk. Stel, je vertrekt naar een lanparty. Dus.. je zet je NAS uit en neemt hem mee. Maar eens aangekomen besef je dat je netwerk nog op een manueel IP-adres staat ingesteld. Wat nu? Geen nood met de synology assistant, zoek je op het netwerk naar je nas en via het installatiemenu stel je gewoon je netwerk in. SUPERHANDIG !!!
Ik heb geen idee wat m'n favoriete DSM-functie is, want ik heb er geen. Ik heb het momenteel veel te druk met piraatje spelen en allerhande andere leuke dingen doen met m'n zoontjes van vier en zeven om bezig te zijn met zulke dikke hardware. Wel zou ik er ooit graag een hebben om alle foto's en filmpjes van onze avonturen op te bewaren (en natuurlijk om te ontdekken wat dan wel die favoriete functie zou kunnen zijn voor ons).
Ik zou voornamelijk de 'Download Station' gebruiken. Omdat ik geregeld op afstand inlog thuis om bepaalde content te kunnen downloaden heb ik daar nu een pc continue voor aan staan. Met deze geweldige nas zou dit overbodig worden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]
~~~[html]<list><li>Inzenden kan t/m 15 augustus in dit topic.
<li>Maximaal één post per persoon in dit topic
<li>Stel je vragen in het <a href="[Feedback] Maak kans op een gouden Nas van Synology">feedback topic</a>
</list>~~~[/html]