stunter schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:22:
Heb net een Synology DS414 tot mijn verbazing blijven de fans altijd draaien.
Op de Synology website stond dat de fans gewoon uit gaan wanneer de unit in hibernate is.
Na communicatie met Synology blijkt sinds DSM 4.3 de fans altijd draaien en de site word bijgewerkt.. (Blijkbaar is dit een upgrade)
Dit heeft dus een zeer groot nadeel:
Constant stof door de Synology gezongen.
Fans slijten en gaan dus meer geluid maken over langere tijd
Beetje meer energie verbruik
Heeft iemand toevallig een oplossing dat ze wel uit gezet kunnen worden ? Anders maar overstappen naar QNAP waar de je de fans temperatuur in kan stellen?
Beetje overdreven vind je niet voor een simpel ventilatortje wat blijft draaien, begrijp me niet verkeerd, een unit die in hibernation staat hoeft voor mij ook geen fan voor te draaien, maar z'n ramp is het niet lijkt me.
Stof zal allemaal wel meevallen lijkt me, of die nu 12 uur stofzuigt, of 24, maakt natuurlijk geen ruk uit, vies worden zal het in die NAS toch wel een keer.
Fans slijten ? Zal ook wel meevallen, en als ze kapot zijn, of naar jouw zin niet goed meer functioneren, dan zet je er zelf toch gewoon een paar andere in, volgens mij is dat bij alle Synology nassen erg makkelijk. ( m'n 412+ ieder geval wel )
Energie verbruik van een paar fans is te verwaarlozen lijkt me.
Als ik iets mis graag, maar vind het persoonlijk wat overdreven actie ( switchen van nas ) voor een fan die aanstaat.