Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:03
Freekers schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:07:
[...]
Bedankt voor je snelle reply. Reeds geprobeerd, ook een A record werkte niet... heel raar!
Je zegt dat je 72u hebt gewacht, maar wat is de TTL van je DNS record?
Verder is een CNAME-record voor het verwijzen naar een hostname en een A-record voor het verwijzen naar een IP-adres. Een A-record moet in jouw geval gewoon werken.

Je maakt ergens anders een (denk)fout of haalt nog steeds gecachte pagina's op.
(Doe eens een ping naar nas.domeinnaam.nl, welk ip-adres krijg je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Miyamoto schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:35:
[...]

Je zegt dat je 72u hebt gewacht, maar wat is de TTL van je DNS record?
Verder is een CNAME-record voor het verwijzen naar een hostname en een A-record voor het verwijzen naar een IP-adres. Een A-record moet in jouw geval gewoon werken.

Je maakt ergens anders een (denk)fout of haalt nog steeds gecachte pagina's op.
(Doe eens een ping naar nas.domeinnaam.nl, welk ip-adres krijg je?)
Bedankt voor je reply!

De DNS van mijn hoofddomeinnaam (XXX.ws) staat bij Cloudflare. De TTL staat daar op automatic, maar doorgaan is dat 1-2 uur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KOqAOrs.png

Een ping naar nas.XXX.ws levert op dat hij de host niet kan vinden. Geen timeouts of IP adres oid.

Dank!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Freekers schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:03:
[...]
Een ping naar nas.freek.ws levert op dat hij de host niet kan vinden. Geen timeouts of IP adres oid.
Dank!
Bij mijn dns-instellingen moet ik het domein ook meegeven, is het dat niet?
dus in plaats van 'nas', 'nas.freek.ws' ingeven?

(ik zit wel niet bij cloudflare)

[ Voor 4% gewijzigd door roeleboel op 16-12-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Dus blijkbaar is die koppeling niet goed gegaan. Ik zie ook geen A record, behalve het default A record voor je website. Cloudfare ken ik niet, maar je screenshot ziet er ok uit. Maar klopt je ip-adres wel? Is dat het ip-adres wat je te zien krijgt via bijv. http://www.mijnip.nl/ ? (Al zou ik niet weten waarom Cloudfare dan het record niet zou toevoegen...)

@roeleboel: Dat ligt aan de interface van je provider. Zo te zien hoeft dat bij Cloudfare niet (en bij bijv. mijn provider ook niet)

[ Voor 15% gewijzigd door Miyamoto op 16-12-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Miyamoto schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:57:
Dus blijkbaar is die koppeling niet goed gegaan. Ik zie ook geen A record, behalve het default A record voor je website. Cloudfare ken ik niet, maar je screenshot ziet er ok uit. Maar klopt je ip-adres wel? Is dat het ip-adres wat je te zien krijgt via bijv. http://www.mijnip.nl/ ? (Al zou ik niet weten waarom Cloudfare dan het record niet zou toevoegen...)
Ik heb de fout gevonden. Ik heb destijds de DNS voor dat domein wegverhuisd bij Cloudflare en weer ondergebracht op dezelfde server als waar de website op draait ivm performance issues. Stom stom stom, iig bedankt voor het meedenken! (M'n IP klopt overigens, hij hangt in een DC)

Is mij echter nog steeds niet duidelijk hoe ik een 'compleet nieuwe domeinnaam' kan koppelen aan mijn NAS en die weer aan Wordpress....?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Freekers schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:22:
[...]
Ik heb de fout gevonden. Ik heb destijds de DNS voor dat domein wegverhuisd bij Cloudflare en weer ondergebracht op dezelfde server als waar de website op draait ivm performance issues. Stom stom stom, iig bedankt voor het meedenken! (M'n IP klopt overigens, hij hangt in een DC)

Is mij echter nog steeds niet duidelijk hoe ik een 'compleet nieuwe domeinnaam' kan koppelen aan mijn NAS en die weer aan Wordpress....?
nieuwe domeinnaam: a-record laten wijzen naar ip nas
wordpress: op apache virtualhosts gebruiken en die laten luisteren op de verschillende ip's (soortgelijk bij andere webservers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

roeleboel schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:38:
nieuwe domeinnaam: a-record laten wijzen naar ip nas
wordpress: op apache virtualhosts gebruiken en die laten luisteren op de verschillende ip's (soortgelijk bij andere webservers)
Thanks, is gelukt! Hiervoor moet je wel gebruik maken van een DNS van een derde partij, bijv van je domein registrar (of CloudFlare etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59
musicfreak schreef op zondag 15 december 2013 @ 08:03:
Ik heb momenteel 2 * 3 TB schijven in mijn DS414 zitten. Kan ik zonder dataverlies van Raid 1 naar Raid 5 als ik later 2 schijven bijplaats? Zo nee, dan ga ik voor SHR kiezen in plaats van Raid 1.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zover ik weet kan dat niet, alleen met SHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja dat kan.. zie de help functie, de wiki en de online manual. Kan me niet voorstellen dat je dat met een eenvoudige google niet hebt kunnen vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik toch happy met mijn DS414. Downloaden, streamen op 4 apparaten tegelijk als het moet en er zit nu ook een bewakingscamera op. Het is allemaal een fluitje van een cent. Dijk van een apparaat waar ik nog jaren plezier van ga hebben. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:09:
Wat ben ik toch happy met mijn DS414. Downloaden, streamen op 4 apparaten tegelijk als het moet en er zit nu ook een bewakingscamera op. Het is allemaal een fluitje van een cent. Dijk van een apparaat waar ik nog jaren plezier van ga hebben. *O*
Hoe stream jij ? Ik heb zelf een 412+, maar krijg het zelf niet voor elkaar om op m'n ipad hd gestreamed te krijgen. Nu kan het zijn dat de ipad het gewoon niet kan omdat het een oud ding is. Of dat m'n player het gewoon niet aankan.

Welke software gebruik je, en wat stream je zoal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Fatal Mind schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:40:
[...]

Hoe stream jij ? Ik heb zelf een 412+, maar krijg het zelf niet voor elkaar om op m'n ipad hd gestreamed te krijgen. Nu kan het zijn dat de ipad het gewoon niet kan omdat het een oud ding is. Of dat m'n player het gewoon niet aankan.

Ik gebruik zelf CineXplayer.
Via de mediaserver op de Synology, dat is intern. (zelfde netwerk) extern gebruik ik andere apps via WebDAV of FTP.
CineXplayer ondersteunt de meeste videobestandsformaten, inclusief AC3/DTS geluid, wat in veel apps niet aanwezig is vanwege een rechtenkwestie.
.mkv's heeft die dan wel weer moeite mee dacht ik, dus dat kan een probleem worden bij HD content.
Daarnaast zit er een HD Mode in die de kwaliteit van SD video's verhoogt. Zelf download ik alleen SD video's dus dan is zo'n app ideaal.
De DS File/Video apps ondersteunen alleen .mp4 omdat de ios videospeler daar alleen maar mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn 413 streamt prima Avi en Mkv naar mijn ipad 2, via DS Video server en app (zonodig icm bijv OPlayer) en naar mijn (LG) smartTV. De ipad 2 zelf trekt alleen geen 1080P MKV... De iPhone 5 trekt het prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
Miyamoto schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:32:
[...]

Productvergelijking
Dezelfde CPU en hoeveelheid geheugen.
Voor de érg kleine meerprijs wil je dus de DS213j, mét 2 bays.
Het "nieuwer" zijn van het 114 model heeft hier geen meerwaarde. Later geintroduceerd, maar de hardware is hetzelfde.
De interne backup die een 2-bay kan bieden is sneller en handiger dan het geklooi met een externe drive. Wat alsnog kan met de 213j natuurlijk.
Mocht je de RAID-1 "backup" functionaliteit niet gebruiken, kun je met de 2-bay je opslag makkelijker vergroten.

Het energieverbruik (HDD slaapstand) van de 114 is twee keer zo hoog als van de 213j, iemand enig idee waarom?
Je maakt hier alleen wel de grote fout dat je RAID als een soort back-up ziet. Is het niet, zorgt voor beschikbaarheid als 1 schijf defect raakt en dus redundancy, geen back-up. Een back-up bestaat uit dezelfde bestanden van een andere datum, mocht je iets verwijderen haal je dat terug uit je back-up, verwijder je wat van je RAID, dan is het weg van beide schijven.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:06:
[...]

Ik gebruik zelf CineXplayer.
Via de mediaserver op de Synology, dat is intern. (zelfde netwerk) extern gebruik ik andere apps via WebDAV of FTP.
CineXplayer ondersteunt de meeste videobestandsformaten, inclusief AC3/DTS geluid, wat in veel apps niet aanwezig is vanwege een rechtenkwestie.
.mkv's heeft die dan wel weer moeite mee dacht ik, dus dat kan een probleem worden bij HD content.
Daarnaast zit er een HD Mode in die de kwaliteit van SD video's verhoogt. Zelf download ik alleen SD video's dus dan is zo'n app ideaal.
De DS File/Video apps ondersteunen alleen .mp4 omdat de ios videospeler daar alleen maar mee om kan gaan.
Bedankt voor je antwoord, ik zal eens naar CineXplayer kijken, ik wil em gewoon gebruiken voor series ( 1.5gb .mkv files ) vermoed dat dat wel lukt.
F_J_K schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:07:
Mijn 413 streamt prima Avi en Mkv naar mijn ipad 2, via DS Video server en app (zonodig icm bijv OPlayer) en naar mijn (LG) smartTV. De ipad 2 zelf trekt alleen geen 1080P MKV... De iPhone 5 trekt het prima.
Nog eens even geprobeerd, met de DS video app werkt et wel, dus dan ligt et gewoon aan m'n huidige 8Player app die ik gebruik. En dan waarschijnlijk in combinatie met m'n wifi die niet zo denderend is in m'n schuur. Blijkbaar is die DS video app geupdate, want ik wilde die nooit gebruiken omdat op m'n ipad altijd de balk met tijd in beeld bleef, nu niet meer.

Bedankt ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met Amazon Glacier. Lijkt mij een goed alternatief voor KPN Online Backup die ik nu heb draaien op mijn PC.
Enige addertje onder het gras is dat als je de backup wilt ophalen, je alsnog extra moet betalen.

Kom overigens niet verder met de Glacier Management Console. Hij blijft maar roepen dat ik moet inloggen, wat natuurlijk al gebeurd is.

Ben nu m'n data aan het overpompen met 50mb/s vanaf een SATA drive (Samsung 2tb). Is dit reëel?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 18-12-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop er tegenaan dat de Synology DiskStation pagina vaak wordt geblokkeerd door firewalls/regels van bedrijven. Nu heb ik hem ingesteld op poort 8080 en dat gaat beter. Toch wordt ook poort 8080 soms geblokkeerd.

Hoe kan ik de Synology op poort 80 zetten? Hij geeft nu een melding dat deze poort is gereserveerd voor systeemgebruik.

Port forwarding van poort 80 naar 8080 heb ik al, maar dat is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:05:
Ben nu m'n data aan het overpompen met 50mb/s vanaf een SATA drive (Samsung 2tb). Is dit reëel?
Afhankelijk wat je upload is maar 50milibit is wel zeer langzaam.
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:09:
Port forwarding van poort 80 naar 8080 heb ik al, maar dat is geen oplossing.
Je moet geen forwarding gebruiken, maar reverse proxy.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 18-12-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doh, 50MB/s dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:03
Ik wil in mijn 212J de 2 x 1 TB gaan vervangen door 2 x 3 TB (WD Red), kan ik nu zonder probleem de 1TB in mijn PC plaatsen zonder data verlies?
Bespaart mij heel veel tijd om eerst de data van de NAS te kopiëren naar de PC en na plaatsen van de nieuwe schijven visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002

timovd

Voorsprong door techniek

Als je RAID1 hebt, kun je stuk voor stuk de schijf vervangen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Op Windows 8.1 moet ik steeds in Windows Explorer een keer refreshen voordat ik via Samba de files op de Synology zie. Ben ik de enige die dit problem heeft?
Dat ziet er dus zo uit: http://screencast.com/t/fB8VkncN.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
kraades schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:48:
Op Windows 8.1 moet ik steeds in Windows Explorer een keer refreshen voordat ik via Samba de files op de Synology zie. Ben ik de enige die dit problem heeft?
Misschien overbodig (want dit is uiteraard geen normaal gedrag) maar denk dat het niet met Windows 8.1 te maken heeft (ik heb het probleem iig nog nooit gehad, DS213+ overigens, maar wel gewoon de nieuwste DSM)

Waarom staat er een x bij de O en P schjif? dit is toch ook de NAS neem ik aan? open deze eens en wat gebeurd er dan?

*Ik benader de NAS overigens altijd door op het icoon ervan onder 'Network' te klikken (onder Deze PC in het menu links)
Scheelt weer een URL intypen enz. :)

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 18-12-2013 15:32 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Op Windows 7 Ultimate heb ik het niet (op dezelfde laptop - dual boot).
(O: en P: zijn shares van de file server op m'n werk)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Heb ook windows 8.1 maar herken dit helemaal niet. Zit niet zo vaak met samba erop maar zojuist getest en functioneert gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hhhmm, heb ik weer... :'(
Ik heb een call gemeld bij Synology maar ik weet denk ik het antwoord al...

[ Voor 60% gewijzigd door technorabilia op 18-12-2013 15:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
kraades schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:24:
Hhhmm, heb ik weer... :'(
Ik heb een call gemeld bij Synology maar ik weet denk ik het antwoord al...
Is wel vaag idd. Dacht eerst aan een drive mapping issue maar die heb je niet. Zou het iets met caching te maken hebben?
Niks op www te vinden ook zeker over dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nee, kan niets hierover vinden.

Mijn settings zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/3774/x9dv.jpg

Als ik SMB 2 uitzet dan werkt het overigens helemaal niet meer... :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie iets vreemds met de transfer speeds.
Deze zijn nogal volatiel, zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2mpG9RFvxZFN7wR2FhFrgaCU/thumb.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlvotFiH4T0ygosqZocCo9lC/thumb.jpg

Is dit standaardgedrag? Heb twee kopieertaken lopen momenteel, van m'n pc naar nas.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 18-12-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
kraades schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:52:
Nee, kan niets hierover vinden.

Mijn settings zijn:
[afbeelding]

Als ik SMB 2 uitzet dan werkt het overigens helemaal niet meer... :?
Ik heb thuis alleen de bovenste (van de 3 bij jou) vinkjes aan staan.
Dit is voor zover ik weet standaard.

Zal me eens inlezen wat SMB2 voor voordelen biedt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 18-12-2013 16:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:03
timovd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:19:
Als je RAID1 hebt, kun je stuk voor stuk de schijf vervangen.
Ik heb ze gewoon als Volume 1 en 2, dus allebei als zelfstandige schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damnit, kom er net achter dat je een bestaand SHR niet kunt uitbreiden met een kleinere schijf...
Heb een 2tb schijf die ik aan een 2x4tb SHR volume had willen toevoegen...

Die kan ik nu wegdonderen dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kort vraagje: kan ik met een 214Play die met een HDMI kabel is aangesloten op een non-smart tv audio en video bestanden van de NAS afspelen? Heb ik daar packages voor nodig?

Of is dit alleen mogelijk met een losse mediaplayer ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:26:
Een kort vraagje: kan ik met een 214Play die met een HDMI kabel is aangesloten op een non-smart tv audio en video bestanden van de NAS afspelen? Heb ik daar packages voor nodig?

Of is dit alleen mogelijk met een losse mediaplayer ertussen?
Lijkt me dat je in dit geval een media player nodig heb, de play heeft alleen ondersteuning voor transcoderen als m'n geheugen m'n niet in de steek laat.

[ Voor 10% gewijzigd door Fatal Mind op 18-12-2013 22:59 ]

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:26:
De 214play heeft geen hdmi poort.
Daarvoor moet je wachten op de 714.
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:41:
Damnit, kom er net achter dat je een bestaand SHR niet kunt uitbreiden met een kleinere schijf...
Heb een 2tb schijf die ik aan een 2x4tb SHR volume had willen toevoegen...

Die kan ik nu wegdonderen dus |:(
Als je een van die 4tb schijven onder linux kan mounten zou je theoretisch opnieuw kunnen beginnen door je syno opnieuw te installeren met alleen de 2tb schijf er in (die je vervolgens uitbreid met de 4TB schijven). Wel moet je dan nu minder dan 2 TB op je raid hebben staan.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 19-12-2013 00:12 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat wordt lastig, zit nu aan 3tb, dus dat wordt echt een hoop heen en weer gesleep...

Kun je zo'n dhr schijf gewoon mounten dan?
Zijn er geen andere wegen, zoals die 4tb dhr omzetten naar single disk oid?
Kan die 2tb overigens wel aanmelden als hotspare. Heeft dat nog zin?

Verwijderd

job schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:01:
[...]
De 214play heeft geen hdmi poort.
Daarvoor moet je wachten op de 714.
[...]
Prima. Dank je. Dan heb ik dus inderdaad een media speler nodig om het netwerk signaal via hdmi naar de tv te brengen.

Verwijderd

Hallo tot iedereen,

Ik heb sinds kort een synology 214play. Via DS video wil ik graag enkele films afspelen.
De extensie hiervan is telkens **.avi. De ene film speelt hij zonder problemen af, de andere niet. :(
Met niet wil ik zeggen dat de film met horten en stoten wordt afgespeeld. Dit onafhankelijk van de grootte van het bestand. De ene film die niet deftig wordt afgespeeld is bvb 1,3 Gb en een andere die wel perfect afspeelt is dan weer bvb. 2,3 Gb. Kent iemand die soort probleem?
O ja, dit probleem heb ik zowel thuis in mijn eigen netwerk en in het netwerk van m'n werk.

Hopende op een snel antwoordje van iemand.

Johan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:09:
Hallo tot iedereen,

Ik heb sinds kort een synology 214play. Via DS video wil ik graag enkele films afspelen.
De extensie hiervan is telkens **.avi. De ene film speelt hij zonder problemen af, de andere niet. :(
Met niet wil ik zeggen dat de film met horten en stoten wordt afgespeeld. Dit onafhankelijk van de grootte van het bestand. De ene film die niet deftig wordt afgespeeld is bvb 1,3 Gb en een andere die wel perfect afspeelt is dan weer bvb. 2,3 Gb. Kent iemand die soort probleem?
O ja, dit probleem heb ik zowel thuis in mijn eigen netwerk en in het netwerk van m'n werk.

Hopende op een snel antwoordje van iemand.

Johan
Welk formaat zijn de bestanden? Misschien ligt het probleem hem in de transcoding. Avi kan veel verschillende codec bevatten dit kan het probleem zijn. Kijk eens in de eigenschappen van je bestanden.

Verwijderd

Iemand die een goede USB TV Stick weet om analoog kabel signaal op de Synology aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Hoi Klaassi,

Bedankt voor je reactie. _/-\o_

Ik zal vanavond de eigenschappen van verschillende films even uitpluizen.
Ik kan nu niet op mijn Synology.
Ik hou je op de hoogte.

Johan

Verwijderd

Hoi Klaassi,

Ik heb de eigenschappen vergeleken van de films die ik kan bekijken met degene die ik niet kan bekijken.
Telkens als ik de eigenschappen opvraag, wordt ik daar niet veel wijzer van. :'( Ik vind de afspeelduur, framebreedte, framehoogte, gegevenssnelheid e.d. wel terug. Maar niet de Codec waar je naar vroeg.
Als het een hulp kan zijn. Ik zoek en download altijd films in Divx met een max aan 2 gb. Dit deed ik telkens zodat ik vroeger deze kon overzetten naar mijn sd-card (FAT32).

Alvast bedankt,

Johan

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Weinig (geen) reactie in het packages topic, dus ik probeer het hier ook nog even..

Iemand toevallig een idee hoe ik begin te troubleshooten aan couchpotato die niet meer wil starten na een upgrade? zie hieronder
Welk commando draait er b.v. als ik een de package probeer te starten?
Wordt er nog elders logs neergeschreven behalve /var/logs/messages en /volume1/@appstore/couchpotatoserver/logs?
job schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:57:
Via de link die sickbeard/couchpotato zelf geeft is de juiste manier.
Je moet op de update balk klikken om te updaten. Sickbeard/couchpotato zal dan zelf via git de boel updaten.

edit: ik had vroeger dat updaten inderdaad wel eens mis ging.. een nieuwe installatie (en nogmaals update) was dan de oplossing. Je kan altijd de database en config files backuppen (via ssh/winscp). Tegenwoordig gaat het vrijwel probleemloos. Enige waar ik soms tegenaanloop is dat ik couchpotato server opnieuw moet opstarten (package center) na een update.
Bedankt voor de info. Sickbeard update inderdaad zonder probleem, maar couchpotato wil zoals altijd niet meer starten na een update. :(

Enige dat ik meteen kan vinden is

code:
1
2
3
tail  /var/log/messages 
Dec 18 10:43:02 synstorage ThumbConvertProgress.cgi: package.c:386 dlopen error: libsynosdk_cs.so.4.3: cannot open shared object file: No such file or directory
Dec 18 10:55:05 synstorage PkgMan.cgi: pkgstartstop.cpp:114 Failed to start package couchpotatoserver

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
tail /volume1/@appstore/couchpotatoserver/logs/CouchPotato.log
12-18 10:43:29 DEBUG 401 GET / (127.0.0.1) 4.83ms
12-18 10:44:27 INFO [hpotato.core.plugins.base] Opening url: https://api.github.com/repos/RuudBurger/CouchPotatoServer/commits?per_page=1&sha=master, params: []
12-18 10:44:27 DEBUG [hpotato.core.plugins.base] Setting cache 84c34c8020adecfafcd662a624e7fff5
12-18 10:44:27 INFO [hpotato.core.plugins.base] Opening url: https://couchpota.to/api/updater/?repo=RuudBurger&name=CouchPotatoServer&branch=master, params: []
12-18 10:44:28 DEBUG [hpotato.core.plugins.base] Setting cache caf1e1a57f1cbd5453e93a39c1bfaa52
12-18 10:44:28 INFO [hpotato.core.plugins.base] Opening url: https://codeload.github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/zip/master, params: []
12-18 10:44:49 INFO [chpotato.core._base._core] Restarting
12-18 10:44:49 DEBUG [tato.core._base.scheduler] Stopping scheduler
12-18 10:44:49 INFO Shutting down thread pool
12-18 10:44:49 DEBUG [tato.core._base.scheduler] Scheduler stopped
12-18 10:44:49 DEBUG [chpotato.core._base._core] Every plugin got shutdown event
12-18 10:44:49 DEBUG [chpotato.core._base._core] Asking who is running
12-18 10:44:50 DEBUG [chpotato.core._base._core] Still running: []
12-18 10:44:50 DEBUG [chpotato.core._base._core] Save to shutdown/restart

Ook niet echt bijzonder nuttige info om het probleem te vinden en te verhelpen.

• technorabilia
Misschien eens helemaal opnieuw installeren?

👉🏻 Blog 👈🏻

• witchdoc
kraades schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:45:
Misschien eens helemaal opnieuw installeren?
Dat heb ik ondertussen al 3 keer gedaan, werkt telkens weer maar upgraden faalt telkens weer. En dan zit ik dus weer met de versie die synocommunity lang geleden heeft gepackaged.
Ik zou nu dus eens eindelijk de oorzaak willen achterhalen in de hoop het echt opgelost te krijgen en weer normaal te kunnen updaten.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
witchdoc schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:09:
[...]

Dat heb ik ondertussen al 3 keer gedaan, werkt telkens weer maar upgraden faalt telkens weer. En dan zit ik dus weer met de versie die synocommunity lang geleden heeft gepackaged.
Ik zou nu dus eens eindelijk de oorzaak willen achterhalen in de hoop het echt opgelost te krijgen en weer normaal te kunnen updaten.
al geprobeerd om niet de versie van Synocommunity te installeren maar meteen vanaf source??

• witchdoc
Buzzie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:21:
[...]

al geprobeerd om niet de versie van Synocommunity te installeren maar meteen vanaf source??
Nee, wil ik best proberen als dat nuttig kan zijn, maareuhh.. hoe? :o

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vreemd verhaal hier... gisteren zag ik de Shared folders van m'n DS414 nog gewoon tevoorschijn komen in de netwerkverkenner van windows, en vandaag niet meer...
Heb het idee dat het iets met de update van DSM te maken heeft, maar ik kom er niet uit.

Heb de firewall al geprobeerd, Win/Mac/NFS setting gechecked (Goede werkgroep, verder alles uit).
Ik snap er niks van :?

Kan wel bij de bestanden overigens (via \\nas\), maar de shares zijn niet vanzelf zichtbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2013 21:34 ]

• Buzzie
witchdoc schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:22:
[...]

Nee, wil ik best proberen als dat nuttig kan zijn, maareuhh.. hoe? :o
zie hier

https://couchpota.to/#linux

wel alles met de terminal (putty) doen en eerst de oude verwijderen

• technorabilia
MikeyMan schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:33:
Kan wel bij de bestanden overigens (via \\nas\), maar de shares zijn niet vanzelf zichtbaar.
Dit bedoel je?

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 19-12-2013 21:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, dat gaat wel goed..

Kan alleen in de netwerkbrowser de nas niet meer zien.

Gisteren zag ik de Nas als computer naast de andere computers staan, maar nu niet meer...

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2013 21:57 ]

• technorabilia
Oh jammer... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• witchdoc
Buzzie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:46:
[...]

zie hier

https://couchpota.to/#linux

wel alles met de terminal (putty) doen en eerst de oude verwijderen
mja, ik ben niet echt zeker genoeg om dat naar synology te 'vertalen'.
Met brickmans guide kom ik al een eind.

En succes. cps is weer up en running.

[ Voor 80% gewijzigd door witchdoc op 19-12-2013 23:41 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb net de workgroup veranderd van MSHOME in WORKGROUP, en nu is ie weer terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witchdoc schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:09:
Gek, dat hoort namelijk niet te gebeuren. Tig mensen gebruiken hier de synocommunity package.
Wat je kan doen is de couchpotato server custom package proberen (die update al tijdens de installatie) en daar de juiste gegevens in vullen:
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer
branch = master

Als dat ook niet werkt kan ik wel een geupdate synocommunity package voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

McLambo

MTB Junky

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een DS214 Play besteld.
Deze draait inmiddels. Ik ben nu data aan het kopieren vanaf de DS209.

Uiteraard al even met de DS214 'gespeeld' en ik ben tot nu toe niet ontevreden over de snelheid en power van deze kleine reus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35
McLambo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:35:
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een DS214 Play besteld.
Deze draait inmiddels. Ik ben nu data aan het kopieren vanaf de DS209.

Uiteraard al even met de DS214 'gespeeld' en ik ben tot nu toe niet ontevreden over de snelheid en power van deze kleine reus !
Die ervaring heb ik ook met de Play. Ik mis alleen nog echt goede multimedia kwaliteiten zoals dat door Syno wel wordt aangeprezen.

Gelukkig wel lekker veel RAM en CPU kracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
job schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 08:05:
[...]
Gek, dat hoort namelijk niet te gebeuren. Tig mensen gebruiken hier de synocommunity package.
Wat je kan doen is de couchpotato server custom package proberen (die update al tijdens de installatie) en daar de juiste gegevens in vullen:
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer
branch = master

Als dat ook niet werkt kan ik wel een geupdate synocommunity package voor je maken.
Het is nu zonder package vanaf git installed. Werkt ook. Niet zo handig maar ik laat het voorlopig even.
Toch bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Hey,

Krijg voor kerst ook de ds214play, samen met 2 hd van wd red.

hopelijk zal de installatie vlot verlopen. Iemand enige tips??

De nodige apps hebbik al gedownload op men smartphone :-)

Alvast bedankt

Thiago

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Hallo,
Ik ben in het bezit van een ds213j en probeer al een tijd films en fotos van de nas naar mijn philips smart tv (6907) te streamen. Ik krijg de nas alleen op geen enkele manier zichtbaar op de tv. De verbinding is wireless.
Heeft iemand een idee? Ik heb het gevoel dat dit redelijk eenvoudig moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, dus wellicht zeg ik overbodige dingen.
Op je syno moet je de media server installeren, en laten indexeren.
Als de firewall op je syno aanstaat moet die wel goed ingesteld worden.
In je router moet je kijken of ap/client isolation aan staat (die moet uit).
Ik heb geen philips tv, maar misschien moet je daarop nog instellen dat je dlna apparaten wilt benaderen.

Wat je altijd eens kan doen is op je pc een dlna server installeren, en kijken of je tv die wel vindt.
Dan kan je oorzaken uitsluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 21-12-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
job schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:49:
Ik heb geen philips tv, maar misschien moet je daarop nog instellen dat je dlna apparaten wilt benaderen.
Nee, maar je moet wel eerst de NAS aanzetten (en inderdaad firewall etc) voordat je de TV aanzet. Anders wil de TV nog wel eens weigeren de netwerkapparaten te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Miyamoto schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:43:
[...]

Nee, maar je moet wel eerst de NAS aanzetten (en inderdaad firewall etc) voordat je de TV aanzet. Anders wil de TV nog wel eens weigeren de netwerkapparaten te refreshen.
Dit was idd de oplossing. Nu is het alleen zo dat ongeveer iedere 3 kwartier de tv het wifi-signaal van de modem verliest. Hierdoor moet ik de tv uit- en aanzetten om weer verbinding te maken. Ga maar eens bij philips informeren wat hieraan te doen is aangezien mijn tablet en mobiele telefoons wel voortdurend wifi-ontvangst hebben.
Streamen van films gaat overigens heel soepel zonder haperingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Ik vrees dat Philips je niet verder kan/wil/gaat helpen. Het beste is om je TV bedraad aan te sluiten. Anders zou een Raspberry Pi met XBMC misschien ook een optie zijn. Of een andere mediaspeler natuurlijk.... Maar de Pi is wel leuk weg te werken achter de TV.

Je zult ook merken dat de Philips TV niet alle bestanden af kan spelen. En ondertitels (waarschijnlijk) helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Z'n raspberry pi is ook maar een leuk speeltje.
Net als de prijs zijn de specificaties heel laag.

Dan kun je beter kiezen voor een 'echte' mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000

Nicap

Tsssk....

dutchgio schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:58:
Z'n raspberry pi is ook maar een leuk speeltje.
Net als de prijs zijn de specificaties heel laag.

Dan kun je beter kiezen voor een 'echte' mediaspeler.
Heb aardig wat "echte"mediaspelers gehad: WD live, Mede8er, Boxee Box.
Heb de Boxee Box verruilt met twee Raspberrypi's en die vind ik veruit de beste mediaspeler tot nu toe. Let wel. Dat geld in mijn situatie. Ik heb een receiver welke het geluid afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatal Mind schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:40:
[...]

Sorry voor de late reactie. Ik stream alles,inclusief HD. Bedraad naar pc's en mediaplayer, draadloos naar laptop en Android tablet. Denk dat je oplossing gewoon in een goede router zit. Ik heb een N-router van Netgear. Probleemloos apparaat wat ik echt nooit hoef te resetten en die alle data gelijktijdig kan verwerken. Tegenwoordig loopt er ook 24-uur bij mij een stream overheen van de buitencamera en ik merk er eigenlijks niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:47:
[...]

Sorry voor de late reactie. Ik stream alles,inclusief HD. Bedraad naar pc's en mediaplayer, draadloos naar laptop en Android tablet. Denk dat je oplossing gewoon in een goede router zit. Ik heb een N-router van Netgear. Probleemloos apparaat wat ik echt nooit hoef te resetten en die alle data gelijktijdig kan verwerken. Tegenwoordig loopt er ook 24-uur bij mij een stream overheen van de buitencamera en ik merk er eigenlijks niks van.
Geen probleem, ben dr ondertussen achter dat het aan m'n ipad app ( 8player ) werkt, via DS video werkt et allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Kom inmiddels steeds meer te weten over de mogelijkheden van mijn syno. Wat nog niet lukt is het zoeken van nzb-bestanden via nzbget. Nieuwsserver is ingesteld (via sabnzbd geven de ingevoerde instellingen aan dat er verbinding is). Wanneer ik een zoekopdracht geeft, wordt niets gevonden.
Klopt het dat het op deze manier mogelijk moet zijn om nieuwsgroepen te doorzoeken en te downloaden?
Heb al veel tutorials gelezen,maar kom er niet uit...
Kan iemand mij tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
mobile12 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:54:
Kom inmiddels steeds meer te weten over de mogelijkheden van mijn syno. Wat nog niet lukt is het zoeken van nzb-bestanden via nzbget. Nieuwsserver is ingesteld (via sabnzbd geven de ingevoerde instellingen aan dat er verbinding is). Wanneer ik een zoekopdracht geeft, wordt niets gevonden.
Klopt het dat het op deze manier mogelijk moet zijn om nieuwsgroepen te doorzoeken en te downloaden?
Voor het automatisch downloaden van films en series:

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Voor het handmatig zoeken in de nieuwsgroepen:

SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

Autmatisch ondertiteling voor series:

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Je zal jezelf vooral veel in moeten lezen, maar laat je daar niet door afschrikken want als je het eenmaal werkend hebt werkt het heerlijk ;)

edit: ik zie dat je én sabnzbd én nzbget hebt geïnstalleerd? Dat zijn allebei downloadprogramma's, beter gooi je 1 van de 2 weg (ik zou nzbget houden)

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 22-12-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:43
mobile12 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:54:
wat probeer je precies te doen? NZB bestanden zoeken met NZBGET?? NZBGET is bedoeld om nzb bestanden te downloaden, niet om ze te zoeken. NZBGET doet eigenlijk het zelfde als SABNZB.

zoek je nzb bestanden, zoek dan eens naar spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik wil graag Synology op afstand en vooral op veilige wijze kunnen beheren met een account met voldoende rechten.

Kan ik daarvoor VPN gebruiken/instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Silver7 schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:30:
Ik wil graag Synology op afstand en vooral op veilige wijze kunnen beheren met een account met voldoende rechten.

Kan ik daarvoor VPN gebruiken/instellen?
VPN kan, of gewoon de admin module openen (5000 of 5001) en twee-weg-verificatie instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Bartske schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:57:
[...]

Voor het automatisch downloaden van films en series:

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Voor het handmatig zoeken in de nieuwsgroepen:

SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

Autmatisch ondertiteling voor series:

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Je zal jezelf vooral veel in moeten lezen, maar laat je daar niet door afschrikken want als je het eenmaal werkend hebt werkt het heerlijk ;)

edit: ik zie dat je én sabnzbd én nzbget hebt geïnstalleerd? Dat zijn allebei downloadprogramma's, beter gooi je 1 van de 2 weg (ik zou nzbget houden)
Bedankt voor de toelichting. Zal eens een middagje gaan lezen en instellen :) Ben er inmiddels ook achter dat een mediaspeler een goede aanvulling is op mijn netwerk. Aangezien mijn modem en syno in de meterkast staan, wil ik streamen naar de mp via wifi. Hebben jullie hier nog adviezen over qua type? Nogmaals dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Al weer een heel stuk verder met het inrichten van de DS214 Play...
... loop alleen tegen 1 ding aan: Sickbear TPB edition kan niet unrarren. Blijkbaar staat in DSM 4.3 Unrar 3.8 mee geinstalleerd, en kan de laatste build van SBTPB alleen met versie 4 en 5 overweg.

Ik heb al flink lopen zoeken hoe dit op te lossen, en de meest voor de handliggende optie is om zelf met IPKG Unrar te updaten, maar hiervoor moet de Synology gebootstrapt worden.

Klopt het dat er nog geen correct bootstrap script is voor de evansport CPU uit de DS214 Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Hallo,

Momenteel zit er ik erover te denken om ook een Synology NAS aan te schaffen, heb nu eigenlijk van alles, maar toch ook weer allemaal net niet. Ik wil het eigenlijk nu meteen goed doen dat ik een x-aantal jaar vooruit kan. Daarom heb ik nog een paar vragen:

1. Op een NAS is het mogelijk om een VPN server te hebben, echter wat is hier het voordeel van, alleen dat je de NAS kunt bereiken vanaf een externe locatie, het is niet mogelijk om er een Windows/Linux server van te maken waarop een website komt te draaien die vanaf buitenaf benaderbaar is (kleine site, hooguit 100 man per week, waarbij de website een Java applicatie is, d.m.v. JSP's o.a. dus het moet wel daadwerkelijk op een server draaien)?

2. Eigenlijk weet ik hier het antwoord al op, maar toch even de vraag. Hoe goed is Synology i.c.m. met een mediaplayer? Volgens mij is het antwoord uitstekend en zijn er ook zeer goede addons voor, maar even ter bevestiging.

3. Momenteel heb ik 2 harde schijven liggen met een totaal 3TB , welke Synology NAS komt het beste in aanmerking, met het oog op de toekomst? Hoorde veel goede dingen over de Synology DS414, iets wat aan de dure kant, maar als ik hier 10 jaar mee zou kunnen doen zeker de moeite waard. Waarbij dus ook rekening moet worden gehouden met het stroom verbruik.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
McLambo schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:51:
Al weer een heel stuk verder met het inrichten van de DS214 Play...
... loop alleen tegen 1 ding aan: Sickbear TPB edition kan niet unrarren. Blijkbaar staat in DSM 4.3 Unrar 3.8 mee geinstalleerd, en kan de laatste build van SBTPB alleen met versie 4 en 5 overweg.

Ik heb al flink lopen zoeken hoe dit op te lossen, en de meest voor de handliggende optie is om zelf met IPKG Unrar te updaten, maar hiervoor moet de Synology gebootstrapt worden.

Klopt het dat er nog geen correct bootstrap script is voor de evansport CPU uit de DS214 Play?
Een beetje gebruik maken van Google doet wonderen :

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=40&t=77347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Gynnad schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:50:
... maar als ik hier 10 jaar mee zou kunnen doen zeker de moeite waard. Waarbij dus ook rekening moet worden gehouden met het stroom verbruik.
10 jaar is nogal een eis hoor. Ik vind het al bijzonder dat mijn desktop 6jaar oud is. Maar dat lukt me alleen omdat ik geen games meer speel en eigenlijk de pc nog weinig gebruik.

Maar normaliter vind ik een levensduur van 5jaar voor computer apparatuur aan de max zitten. Doe je er langer mee is het meegenomen, maar ga er niet vanuit. Niemand kan je garanderen dat jij er zolang plezier van hebt.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
morpheus schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:36:
[...]

10 jaar is nogal een eis hoor. Ik vind het al bijzonder dat mijn desktop 6jaar oud is. Maar dat lukt me alleen omdat ik geen games meer speel en eigenlijk de pc nog weinig gebruik.

Maar normaliter vind ik een levensduur van 5jaar voor computer apparatuur aan de max zitten. Doe je er langer mee is het meegenomen, maar ga er niet vanuit. Niemand kan je garanderen dat jij er zolang plezier van hebt.
Naja zeg 5 jaar, maar ik wil het in elk geval goed doen, niet dat ik over een jaar spijt heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Had ik al gezien; iemand die een gokje neemt en het werkt voor wat hij er mee wil (staat er ook niet bij)
ik wacht wel even op een officiele oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Gynnad schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:43:
[...]

Naja zeg 5 jaar, maar ik wil het in elk geval goed doen, niet dat ik over een jaar spijt heb ;)
Wil je andere schijven toevoegen makkelijk kunnen uitbreiden of zelfs schijven upgraden. Dan is een 4disk station wel aan te raden ja.

Wil je nog een tijdje mee kunnen draaien met iets wat niet snel te langzaam zal zijn, Neem dan een + variant, denk je iets meer aan je stroomrekening is de normale variant ook nog uitstekend. Zeker omdat de ds414 heel recent is en de ds412+ alweer van 2jaar geleden helaas.

Verwacht niet dat bepaalde taken net zo snel gaan als je met je eigen pc deed, daar heb je hem niet voor gekocht. parren en unrarren zal een stuk langzamer gaan bij downloads bijv in vergelijking met je eigen pc.

[ Voor 13% gewijzigd door morpheus op 22-12-2013 22:51 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
McLambo schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:45:
[...]

Had ik al gezien; iemand die een gokje neemt en het werkt voor wat hij er mee wil (staat er ook niet bij)
ik wacht wel even op een officiele oplossing ;)
En wat wil jij ermee dan??
Volgens mij je UNRAR updaten en daar heb je inderdaad IPKG voor nodig.
En Bootstrap zorgt daar juist voor.
Meer doet het bij mijn weten niet.

De DS214Play heeft ook een Intel Atom i686 processor wat die ander ook heeft gebruikt.

Maar alles blijft eigen risico natuurlijk.....ook als het op de syno wiki zelf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
morpheus schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:50:
[...]

Wil je andere schijven toevoegen makkelijk kunnen uitbreiden of zelfs schijven upgraden. Dan is een 4disk station wel aan te raden ja.

Wil je nog een tijdje mee kunnen draaien met iets wat niet snel te langzaam zal zijn, Neem dan een + variant, denk je iets meer aan je stroomrekening is de normale variant ook nog uitstekend. Zeker omdat de ds414 heel recent is en de ds412+ alweer van 2jaar geleden helaas.

Verwacht niet dat bepaalde taken net zo snel gaan als je met je eigen pc deed, daar heb je hem niet voor gekocht. parren en unrarren zal een stuk langzamer gaan bij downloads bijv in vergelijking met je eigen pc.
En hoe zit het met:

1. Op een NAS is het mogelijk om een VPN server te hebben, echter wat is hier het voordeel van, alleen dat je de NAS kunt bereiken vanaf een externe locatie, het is niet mogelijk om er een Windows/Linux server van te maken waarop een website komt te draaien die vanaf buitenaf benaderbaar is (kleine site, hooguit 100 man per week, waarbij de website een Java applicatie is, d.m.v. JSP's o.a. dus het moet wel daadwerkelijk op een server draaien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Gynnad schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:56:
[...]

En hoe zit het met:

Ik snap de combinatie van een VPN met een webserver in je vraag niet zo goed.

Een VPN stel je in om veilig vanaf de buitenwereld via een beveiligde verbinding je interne netwerk (en ook je NAS) te bereiken. Voorbeeld, vorige week had ik een port forward voor SSH ingesteld en binnen 2 uur een logmelding dat iemand probeerde in te loggen als user root. Ook al is SSH ook encrypted, geeft een VPN voor mijn gevoel een extra laag bescherming en ook meer mogelijkheden.

Of de NAS een website kan hosten? Jahoor dat kan. Er is een interne website en php/mysql is goed ondersteund. Java een stuk minder, dus JSP's zou ik niet zo snel verwachten. Maar kijk anders in het packages topic of iemand daar een oplossing voor heeft. Wordpress/Drupal/Joomla zijn in ieder geval CMSen die je zonder moeite kan installeren.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Buzzie schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:52:
[...]

En wat wil jij ermee dan??
Volgens mij je UNRAR updaten en daar heb je inderdaad IPKG voor nodig.
En Bootstrap zorgt daar juist voor.
Meer doet het bij mijn weten niet.

De DS214Play heeft ook een Intel Atom i686 processor wat die ander ook heeft gebruikt.

Maar alles blijft eigen risico natuurlijk.....ook als het op de syno wiki zelf staat.
Inderdaad, maar ik heb niet zulke beste ervaringen met dit soort commando's

Toen ik mijn DS209 net nieuw had was de package community nog niet zo bloeiend als nu, en heb ik een aantal keer opnieuw kunnen beginnen omdat ik dingen aan het doen was die niet samengingen bij het handmatig installeren van programma's etc...

Misschien dat ik het van de week toch een keer voorzichtig probeer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Zaterdag heb ik een extra HDD van 3TB (WD RED) uitgebreid in mijn DS213+

Nu dacht ik, bij prikken, formatteren en ik heb weer 3TB extra ruimte.
Helaas verliep het niet zo ...

Na meerdere pogingen door het aanmaken van een volume, via de aanbevolen SHR variant en meerdere keren rond de 60% de foutmelding te krijgen dat er beschadigde sectoren aanwezig zijn, heb ik het via beheren geprobeerd, samenvoegen naar 1 schijf. Na z'n 10 uur wachten, blijkt het dat er een back-up gemaakt in van mijn eerste WD RED schijf, ook 3TB met ook de melding, ruimte is beschadigd.

Nu mijn vraag, kan ik mijn nieuwe schijf verwijderen, formatteren en als 2e schijf alsnog toevoegen of wanneer hij weer de melding geeft dat er beschadigde sectoren op zitten, terug brengen naar de winkelier. Of is er misschien nog een andere oplossing ...?

Wat me wel opvalt, is dat er maar 1 volume zichtbaar is terwijl er 2 schijven in zitten en wanneer ik de 2e eruit haal dezelfde melding blijft terwijl dat eerst niet het geval was.

Belangrijk is dat de eerst schijf in takt blijft, of eventueel opnieuw gebackupt kan worden met de nieuwe schijf, waarna ik de ouden weer opnieuw kan installeren ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
bluecupra schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:34:
[...]

VPN kan, of gewoon de admin module openen (5000 of 5001) en twee-weg-verificatie instellen
Als ik daarvoor VPN gebruik, kan ik dan de account admin blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Silver7 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:47:
[...]

Als ik daarvoor VPN gebruik, kan ik dan de account admin blokkeren?
Admin account blokkeren is geen goed idee (weet nite of het kan).
Je kan geen eigen account aanmaken die netzoveel kan/mag als de ingebakken admin account.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben weer een paar dagen aan het stoeien geweest met mijn Synology. Heb nu 3x4tb draaien. laatste procenten van de build gingen lekker snel.
Ben echt heel erg tevreden over het apparaat!

Nog wel wat vraagjes:
- Hoe snel zou ik moeten kunnen schrijven vanaf windows naar de NAS (nu nog raid 10 in win 7, ga naar een ssd)?
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat de NAS eerder in het boot-process van de pc wakker wordt uit hibernation? Heb al een ping geprobeerd, maar die komt terug zonder wakker worden. Moet nog een poging doen met een WOL packet, maar das weer minder makkelijk bij het booten in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Heb net een Synology DS414 tot mijn verbazing blijven de fans altijd draaien.
Op de Synology website stond dat de fans gewoon uit gaan wanneer de unit in hibernate is.

Na communicatie met Synology blijkt sinds DSM 4.3 de fans altijd draaien en de site word bijgewerkt.. (Blijkbaar is dit een upgrade)

Dit heeft dus een zeer groot nadeel:
Constant stof door de Synology gezongen.
Fans slijten en gaan dus meer geluid maken over langere tijd
Beetje meer energie verbruik

Heeft iemand toevallig een oplossing dat ze wel uit gezet kunnen worden ? Anders maar overstappen naar QNAP waar de je de fans temperatuur in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
stunter schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:22:
Heb net een Synology DS414 tot mijn verbazing blijven de fans altijd draaien.
Op de Synology website stond dat de fans gewoon uit gaan wanneer de unit in hibernate is.

Na communicatie met Synology blijkt sinds DSM 4.3 de fans altijd draaien en de site word bijgewerkt.. (Blijkbaar is dit een upgrade)

Dit heeft dus een zeer groot nadeel:
Constant stof door de Synology gezongen.
Fans slijten en gaan dus meer geluid maken over langere tijd
Beetje meer energie verbruik

Heeft iemand toevallig een oplossing dat ze wel uit gezet kunnen worden ? Anders maar overstappen naar QNAP waar de je de fans temperatuur in kan stellen?
Beetje overdreven vind je niet voor een simpel ventilatortje wat blijft draaien, begrijp me niet verkeerd, een unit die in hibernation staat hoeft voor mij ook geen fan voor te draaien, maar z'n ramp is het niet lijkt me.

Stof zal allemaal wel meevallen lijkt me, of die nu 12 uur stofzuigt, of 24, maakt natuurlijk geen ruk uit, vies worden zal het in die NAS toch wel een keer.

Fans slijten ? Zal ook wel meevallen, en als ze kapot zijn, of naar jouw zin niet goed meer functioneren, dan zet je er zelf toch gewoon een paar andere in, volgens mij is dat bij alle Synology nassen erg makkelijk. ( m'n 412+ ieder geval wel )

Energie verbruik van een paar fans is te verwaarlozen lijkt me.

Als ik iets mis graag, maar vind het persoonlijk wat overdreven actie ( switchen van nas ) voor een fan die aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Het is voor mij een dataopslag voor mijn foto's en mijn documenten op een centrale plaats. De schijf word dus niet veel gebruikt op een dag/week.

Als ik mijn computer open na een jaar zit deze aardig vol met stof.
Stof gaat over de componenten zitten en die zullen dus warmer worden.

Maar het geen wat mij verbaasd is dat het helemaal niet nodig is om ze 24H te laten draaien.
Laptops en andere apparaten hebben gewoon fan controllers en temperatuur metingen die gewoon werken en als het niet nodig is de fans uitzetten.

Het heeft er ingezeten maar is er dus nu uitgehaald 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door stunter op 23-12-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
oyay schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:51:
[...]

Admin account blokkeren is geen goed idee (weet nite of het kan).
Je kan geen eigen account aanmaken die netzoveel kan/mag als de ingebakken admin account.
Ik zei het verkeerd.

Ik wil voorkomen dat admin-account gebruikt wordt voor het beheren van Synology op afstand.
Dus kan ik dan op VPN zo instellen dat admin-account niet gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik ben opzoek naar een 4-Bay NAS voor 4x4tb met raid 5... ik vraag me achter af of ik voor een synology zou gaan of homebuild DIY raid set...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Is het overigens mogelijk een CLI te openen binnen DSM? Ik wil graag in de terminal het één en ander doen, maar SSH liever dichthouden op mijn router... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ SSH is veiliger dan http..
Icekiller2k6 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:56:
... ik vraag me achter af of ik voor een synology zou gaan of homebuild DIY raid set...
:? Succes met je keuze dan..

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:03
@DukeBox
ja gewoon... Synology is kwa prijs voor een 4 bay 440-520... wat op zich meevalt.. Maar dan vraag ik me af hoe het zit met de limitaties ivm software op termijn.. of moet ik me daar geen zorgen overmaken aangezien het toch een atom bordje is dat erin zit?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLambo schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:58:
Is het overigens mogelijk een CLI te openen binnen DSM? Ik wil graag in de terminal het één en ander doen, maar SSH liever dichthouden op mijn router... ?
Probeer dan shellinabox of webconsole eens: http://packages.missilehugger.com/
Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]